Urarea mea pentru 2014: Sa ne lepadam de orice complex de inferioritate!

Istoria romanilor a fost un lung sir de monitorizari. La inceput a fost relatia de suzeranitate cu Imperiul Otoman. Sute de ani tarile romane nu au avut, in fapt, propria politica externa, nu au putut desfasura propriul comert exterior ceea ce a intarziat enorm formarea burgheziei, nu au  avut armata regulata si, in mod corespunzator, o casta militara. Odata cu slabirea autoritatii Imperiului Otoman si reinstalarea, dupa regimul fanariot, a domnilor pamanteni, au aparut Regulamentele Organice. Dupa monitorizarea otomana a aparut, asadar, monitorizarea tarista. Apoi, in peajma Unirii principatelor, a fost creata Comisia Dunarii. Catre sfarsitul veacului al nouasprezecelea, Romania a aderat la Tripla Alianta. Ei i-a urmat, in perioada interbelica, controlul unor mari trusturi internationale asupra unor sectoare economice prin regimul concesiunilor. A urmat, apoi, relatia cu Germania, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, urmata de monitorizarea spoliatoare a Uniunii Sovietice. In anii 70 am intrat in relatia cu FMI, denuntata la inceputul anilor 80. Dupa 1990, Romania a intrat in sistemul de monitorizare al Consiliului Europei, apoi in relatia NATO – UE. reluand, in acelasi timp relatia cu FMI. Sigur ca aceste forme de “monitorizare” nu pot fi comparate intre ele. Unele, precum relatia cu organismele europene si euroatlantice au fost, neindoielnic, benefice natiunii noastre.

Cu foarte rare exceptii, concentrate, mai ales, in dorinta de unire a provinciilor romanesti, nu a existat un proiect national original. Proiectele nationale asumate de clasa poltiica romaneasca dupa 1990 constau, mai ales, in aderarea la unele proiecte europene si euroatlantice.  Toata aceasta realitate istorica a creat clasei politice romanesti un anumit tip de comportament, mai degraba reactiv si lipsit de curaj (iar uneori chiar de demnitate) in relatiile internationale, decat activ. Iar in plan intern, cel mai adesea, in dialogul politic se intercala – in mod real sau imaginar – o instanta internationala, fie ca era vorba de un organism multinational, de o institutie financiara internationala sau de o ambasada. Argumentul validitatii unei politici sau a credibilitatii unei guvernari este, cel mai adesea, cautat nu la noi acasa, cum ar fi firesc, ci in strainatate. Iar regulile reformatoare pe care le-am urmat, cu jumatati de masura, cu tergiversari si cu sacrificii, au fost mai mereu sugerate din strainatate. Pana si in ce priveste Revolutia romana, sentimentul general este ca ea a fost rodul unor tendinte geopolitice si nu o reactie spontana, disperata si, de aceea, curajoasa, a tinerimii romane.

Eu nu cred ca exista culturi mari si culturi mici. Culturile nu se masoara cu metrul de la Sevres, precum muntii, ci in profunzimi, ca fantanile. Or ca sa simti adancimea unei fantani, racoarea si limpezimea ei, trebuie sa-i gusti apa. Cu alte cuvinte, sa o cunosti. De aceea, cred ca nu exista culturi mari sau mici, ci culturi pe care le cunosti si culturi pe care nu le cunosti. Dupa aceea, abia, se pot face evaluari. Tot astfel si in ce priveste relatiile politice. Pot da exemple nenumarate de state mici si mijlocii respectate in lume, mai mult decat proportia pe care o dau in fluxurile economice internationale.

Imi doresc ca in anul 2014 si in cei care urmeaza sa ne definim propriile proiecte nationale. Am evocat, deja, principiul “Politica prin politici”. Ca sa putem avea locul drept pe care Romania il merita printre statele lumii, trebuie sa avem ceea ce germanii numesc Weltanschauung, adica o viziune despre lume. Care inseamna sa ne asumam istoria recenta, sa ne situam corect in realitate si sa definim proiectele nationale. Si in plus, sa nu ne credem nici mai grozavi decat suntem, dar nici mai umili, lepadand orice complex de inferioritate. Ci exact cum suntem, nici prea-prea, nici foarte-foarte, niciodata creind, in perioada crestina, epicentrul vreunul imperiu, aflati, mai-mereu, la periferia altora, dar rezistand totdeauna, si unici prin “vazduhul tamaiet” , cum spune poetul, al ortodoxiei crestine si al latinitatii noastre.

628 Responses to “Urarea mea pentru 2014: Sa ne lepadam de orice complex de inferioritate!”

  1. Pacala spune:

    Tudor
    Povesteste man, nu ma supar. Uneori insa ma opresc din multe detalieri ca.imi.consum timpull degeaba. Suntem ca pensionarii la table in.cismigiu.

    Cris
    Prea multa detaliere doamna.

    Adam
    Nu stiu ce as face daca as castiga la loto. Dar.nu cred ca ai dreptate. Vezi tu, eu sunt de formatie pedagogicamai intai, am predat.precum si am pregatit copii pentru olimpiade. Stiu ce vrei sa spui, dar.rigiditatea numa caracterizeaza

  2. Filip g spune:

    @VV,noua lege a apiculturii s-a votat in parlament pe 10 dec 2013,e la promulgare.Acolo sunt articole neconstitutionale,apicultorii au trimis scrisoare lui Basescu sa nu promulge legea.
    PNA,Programul National Apicol e in curtea guvernului,intamplator USL………
    Nu are rost sa ma enervez pentru atat.

  3. Filip g spune:

    Stimati membrii ai acestui blog,propun un ARMISTITIU pentru luna ianuarie cu posibilitate de prelungire.Fiecare sa dea tot ce are mai bun in el in dezbateri decente.
    Eu o sa fac primul pas,propunand subiectul “”Proiect de tara””

  4. Filip g spune:

    “Proiect de tara”
    Pentru a avea un proiect de tara trebuie sa stabilim care sunt punctele comune.
    Romania este o “Galera” am spus eu.La nivelul de jos sunt sclavii(palmasii)dece am spus sclavi?ei sunt adusi in aceasta postura economic.Apoi echipajul,capitanul si calatorii ocazionali in functie de interese.
    Ce au ei toti in comun?
    Merg in aceiasi directie,majoritatea spun ca e gresita.Intrebarea ramane care o fi directia buna.
    Acum trec la al doilea punct comun.
    Celor care le trece prin cap idei neviabile ii numesc generic” idioti=,nu o sa pun ghilimele la tot cuvantul folosit dar se va intelege dupa cele prezentate.
    Niste idioti,au mandatat alti idioti sa-i reprezinte la cel mai inalt nivel.Odata aflati pe functii idiotii de sus au uitat de idiotii de jos.
    Care e punctul comun?
    Atat unii cat si altii sunt niste idioti.
    Interesant e faptul ca intre idiotii de jos si idiotii de sus se interpun alti idioti care deja au confirmat inainte de ultimii ca merita acest statut.Ori revoltele pe Galera intodeauna se termina prost.
    Avand puncte co9mune si acceptand ce suntem,putem porni un proiect de tara!

  5. Filip g spune:

    Citat
    George Toparceanu – Cin’ s-a fript cu ciorba…

    Fratele nevestei
    Unui negustor
    A venit odata
    Pe la casa lor,

    Zicând ca la noapte,
    Mâine, cine stie,
    Are gând sa plece
    In calatorie

    Si ca, prin urmare,
    Vrea sa isi sarute
    Sora la plecare.

    — Ba sa nu pui gura
    Pe nevasta mea,
    A strigat barbatul,
    Ca intri-n belea!

    — Si de ce sa nu pun
    Gura, mai cumnate,
    Când stii ca mi-e sora
    Si ca eu i-s frate?

    — Poti sa-i fii si tata!
    Zise omul scurt,
    Cin’ s-a fript cu ciorba
    Sufla si-n iaurt.

    Asa si noi, ne-am fript de prea multe ori.

  6. @ All,

    Ce spuneti despre acest lucru?

    Hopi Prophecy

    http://www.welcomehome.org/rainbow/prophecy/hopi1.html

    The end of all Hopi ceremonialism will come when a “Kachina” removes his mask during a dance in the plaza before uninitiated children [the general public]. For a while there will be no more ceremonies, no more faith. Then Oraibi will be rejuvenated with its faith and ceremonies, marking the start of a new cycle of Hopi life.

    World War III will be started by those peoples who first revealed the light (the divine wisdom or intelligence) in the other old countries (India, China, Islamic Nations, Africa.)

    The United States will be destroyed, land and people, by atomic bombs and radioactivity. Only the Hopis and their homeland will be preserved as an oasis to which refugees will flee. Bomb shelters are a fallacy. “It is only materialistic people who seek to make shelters. Those who are at peace in their hearts already are in the great shelter of life. There is no shelter for evil. Those who take no part in the making of world division by ideology are ready to resume life in another world, be they Black, White, Red, or Yellow race. They are all one, brothers.”

    The war will be “a spiritual conflict with material matters. Material matters will be destroyed by spiritual beings who will remain to create one world and one nation under one power, that of the Creator.”

  7. Adam Mares spune:

    Ati vazut “Culoarea rodiei”?
    http://vimeo.com/26713595

  8. Mihail spune:

    @Varujan Vosganian,

    1. raman la opiniile mele vizavi de organizatia PNL- Iasi. Nu ma pot urca intr-un autobuza, daca soerul a fost prins baut, anterior.
    2. fotografia poate fi considerata si o gluma. Dar hartiuta aia semnata de cei doi…chiar este o treaba al naibii de serioasa. Parca “Coabitare” ii zice, nu ?
    3. stiu ca PNL este cel mai putin “contaminat”. Insa am la randul meu observatiile mele, chiar din ’90. La primele alegeri, atunci, am sosit la sediul PNL Bucuresti, de pe Magheru dupa tot felul de materiale pt. alegeri. Afise, postere, insigne etc. Mi s-a spus ca sant sosite, dar ca nu sant disponibile, fiind depozitate undeva la un subsol. Si ca acolo vor ramane . Revoltat, am urcat la etaj si am nimerit intr-un birou unde erau doi tipi, doi barbati tineri inalti. Asa mi s-a parut mie atunci. M-au intrebat care-i treaba, le-am spus…s-au dat imediat jos cu fundul de pe birou si s-au mobilizat. Dupa un sfert de ora plecam incarcat. Dua mine, au plecat si ceilalti delegati din tara. Cei doi erau : Tariceanu si Patriciu !
    Apoi, m-am ocupat de protocolul vizitei domnului Campeanu la Iasi. Vazand comportamentul organizatiei de la Iasi, dar si a lui Campeanu, m-am scarbit si m-am lasat de PNL.
    …Acum, pot adauga si alte povestioare(pilde), din zilele noastre . Uite, nu am sa spun niciodata de ce a fost usor socata casiera de la MercurMery, dar si cei din spatele dumneavoastra. Apropo, Supermarketul este pe duca, asta din cauza Auchan-lui, care este ceva mai incolo.
    Daca ma veti convinge sa merg la vot, voi vota tot PNL, insa nu o voi face cu bucurie, cu speranta, ca anul trecut. Data trecuta, a fost atunci cu “cheia” si cu “Da”. Tot bucuros, tot fericit. De fiecare data am fost mintit !
    Facea vorbire, Cris ieri, de “apel la emotii” . Asa ati castigat !

  9. Mihail spune:

    Domnule Varujan, perceptia mea despre PNL, este alcatuita ca un mozaic, din bucatele mici, din intamplari traite, aflate de la altii ori citite, puse apoi in intreg.
    Tot ce am spus, nu a fost cu rautate sau ca as fi(cum tot zie unul aici) proBasist.
    Incerc sa fiu obiectiv si sa vad exact realitatea cum este ea.

  10. Pacala spune:

    @VV
    Toti marii “analisti” dau previziuni ca in 2014 USL se va rupe. Poate un proiect de tara sa inceapa prin respectarea votului dat de cetateni si respectarea promisiunilor politicienilor USL de a pastra USL unita indiferent de iubire, ura sau alte sentimente umane ale celor de la varf. Indiferent ca domnul Crin sau POnta sau altcineva fa fi PM sau candidat la presedintie. Aceasta opinie nu e a mea, ati formulat-o dvs clar pe blog
    Un alt punct de pornire este sa fie consemnate doleantele cetatenilor privind viata de zi cu zi si transpunerea lor in initiative care sa le imbunatateasca efectiv viata. Daca asta inseamna sa bati tara la pas, sa fie facuta si asta.
    Un alt punct de plecare este consemnarea si asumarea unor directii clare de dezvoltare ale tarii, cum au nemtii sau mai stiu eu cine, si sa se respecte. Nu chestii a la Basecu, cu pactul in educatie.
    Un alt punct de pornire poate fi stoparea evaziunii fiscale – aici se poate actiona in cateva directii clare, gen portul constanta, terminale petrolifere etc.
    Un alt punct poate insemna terminarea proiectelor asumate de catre USL de revizuire a constitutiei sau al regionalizarii. Nu rahaturi de legi gen descentralizare care lasa raspunderea in aer. Ca de rahaturi gen spitalul din ploiesti unde nicolaescu ridica din umeri ca nu poate face nimic suntem satui
    Asta inseamna stabilitate si predictibilitate. Transparenta si utilitate.
    Daca se merge cu rahaturi in parlament si guvern gen urma scapa turma, mai modificam prin OUG nu stiu de lege pe 30.12 ca nu stiu ce universitati sa plateasca nu stiu ce taxe sau ca reformam invatamantul si copiii cu parinti sa se conformeze asta nu este guvernare.
    Daca se merge cu aroganta cu stim noi ce e bine pentru tara la pungesti sau rosia montana, ca vrea tara, dar ridicam din umeri si mai marim taxe ca fmi si aiurea, asta nu e guvernare, nu e proiect de tara. Proiectul de tara se face de guvernanti cu oameni pentru oameni. Cu cetateni pentru cetateni.
    Vreti sa va spun ca le pasa celor de la udmr mai mult de oamenii romaniei decat partidele clasice, atunci can au fost la guvernare?

  11. Adam Mares spune:

    @mihail
    N-am pomenit om ca tine! Povestesti ca ai facut sex la Opera, dar nu poti sa spui ce facea VV intr-un magazin?! Cumpara prezervative sau ce? :-)

    In alta ordine de idei, sa vedeti filmul, daca aveti timp. Este impresionant ca imagine.

  12. Pacala spune:

    @VV
    In completarea a ce am enuntat anterior:
    Romanii au plecat afara nu de dragul strainatatii ci ca sa aiba ce manca si munci, pentru ca tara nu le oferea nimika. Tara adica clasa politica nu oferea si nu ofera perspective. Si-au sacrificat familii si vieti personale. De acolo insa contribuie cu muuulti bani pentru tara asta, trimitand miliarde de euro in tara an de an. Rudelor, care cheltuiesc sau economisesc banii in romanica. Statul roman nu a stat de vorba cu oamenii astia ca sa ii stimuleze sa dezvolte aici afaceri. Doar taxeaza sau au nevoie de voturile lor.
    Cu cei ramasi in tara statul are nevoie de ei la alegeri. Dar sa ii ajute – nimic. Bugetarii si pensionarii, masa de manevra. Dam cu o mana si luam cu alte trei. Atentie insa, masa de bugetari si pensionari nu mai este doar un votant cuminte. Modifica rezultatele alegerilor, socializeaza, se mobilizeaza, isi modifica optiunile de vot, refuza sa fie simpla masa de manevra.
    Cei care nu sunt bugetari si pensionari trebuie respectati, pentru ca dpdv financiar ei aduc 30% din PIB-ul tarii.
    As vrea sa vad si eu studii si masuri de sprijin unde un IMM sa fie citat – adica uite, la o cifra de afaceri de z ron am platit anual statului sumele de x ron, astfel, iar statul a stat si s-a scarpinat si a zis, da mai imm-uri, va contopesc 2 impozite macar sa nu mai faceti atata hartogarie. NIMIKA.
    Proiectele de tara incep cu cei care sunt tara, firme, cetateni, etc.
    Nu cu cei de sus si aia de jos le dam noi legi intelepte.
    Ma opresc.
    Va zic doar atat, fara proiect de tara USL va fi fost doar o alta alianta. Degeaba pentru noi, f bine pentru ei.

  13. U.S. plan to transfer 3,000 terrorists to Romania !!!!!
    (Mojahedin Khalq, MKO, MEK, Rajavi cult)

    JANUARY 3, 2014 BY 21WIRE 21st Century Wire says…
    http://21stcenturywire.com/2014/01/03/u-s-plan-to-transfer-3000-terrorists-to-romania-mojahedin-khalq-mko-mek-rajavi-cult/

    It’s incredible when one looks behind the scenes of the facade of ‘diplomatic relations’ with the likes of John Kerry masquerading as a globetrotting statesman, mostly enacting damage control in response to the tangled spider’s web of CIA-steered terrorist organizations around the world. “As long as we control them, they’re our terrorists”, or so the mantra goes.

  14. Mihail spune:

    @Adam Mares,

    1. Nu ai inteles…nici vorba despre sex. Nici vborba!
    2. Nici nu mai tin minte ce a cumparat, dar o pot intreba pe cea care era cu mine. Nu aici este chichirezul.
    Dar nu conteaza, domnul Varujan nu avea chiar nicio vina. Noi, moldovenii, eram in mare “culpa” .

  15. emi spune:

    Deşi am vorbit doar despre sentimente (despre materializarea iubirii nefiind măcar în stare să vorbesc), am fost acuzată non-stop de uşurătate (ca să nu vorbesc urât). Uneori în sens materialist, pământean, sexual, alteori în sens de incapacitate de a simţi precum o pământeană, androgin. Nici nu ştiu dacă ar trebui să mă supăr sau să mă bucur. Şi iată de ce:
    -o femeie nu se poate bucura când este declarată curvă, şi îi va fi foarte greu să îl mai poată iubi pe cel care o acuză, mai ales dacă nu e vinovată,
    -este greu de iubit un bărbat care pare dezamăgit, dacă femeia nu a avut experienţe de dezlănţuire amoroasă, pământeană,
    -dacă pe bărbaţi îi mai pot înţelege, prin asemenea acuzaţii îşi alimentează dominaţia, fără de care nu îşi pot împlini menirea masculină (deşi îşi îndepărtează sufletul partenerelor, dar e alegerea lor), când asemenea acuzaţii vin din partea unei femei, am senzaţia de noaptea minţii,
    -faptul că cineva realizează când greşeşte, şi încearcă să repare, e lăudabil dacă totul vine din inimă şi nu e prefăcătorie, de aceea le spun invidioşilor că loc pentru pocăinţă este oriunde şi oricând, şi bineînţeles că se poate şi fără fanatism.

  16. Mihail spune:

    …Este trist ce posteaza emi.
    Prea trist.
    Niciodata nu am etichetat o femeie care parea sa aiba un comportament nepotrivit. Nu este treba mea, ca sa o judec eu. O priveste strict pe ea ce face cu partile ei intime.
    Nu am decat, sa-mi indrept privirea intr-o alta directie.
    Cat despre “experientele de dezlantuire amoroasa”, aici chiar iar ii dau dreptate lui madam Carstea care spunea ca “barbatii e porci”.
    Barbatii care isi arata dezamagirea datorita reactiilor partenerei lor, nu merita decat sa se culce si sa doarma singuri.
    Poti iesi discret, tacut, in definitiv nimeni nu te poate obliga sa traiesti la Polul Nord, sau vesnic…in sectia de “Probe”, al Fabricii de frigidere de la Gaesti.

  17. tudor spune:

    @VV

    Spuneti ca nu se pot da la invatamint deduceri mai mari decit pentru sanatate sau sprijinirea varstei a treia.
    Pai dumneavoastra, politicienii, spuneti de cite ori sunteti intrebati ca invatamintul este prioritate nationala; eu vreau sa va ajut sa fiti consecventi, adica sa treceti de la lozinci la fapte.

    Apoi, “daca faci scutiri de taxe, habar n-ai cat de inventivi vor fi romanii”; tocmai asta e rolul statului, sa canalizeze “inventivitatea romanilor” intr o directie constructiva.

    Altfel, sa gasim motive pentru a nu face nimic, e facil.

    Poate avem perceptii diferite, dar eu prin “prioritate” asta inteleg, ca din multitudinea de probleme sa distingi, sa optezi si sa acorzi intaietate, inclusiv prin tratament preferential.

    Sanatatea, fata de invatamint, are alta situatie. In primul rind, in sanatate investitiile private sunt consistente, cresc anual, iar rezultatele sunt uneori spectaculoase.

  18. tudor spune:

    @Cris

    Cred ca sistemul este foarte eficient, dar eu nu mi am propus sa discut, deocamdata, decit despre preuniversitar.

    De altfel, nici in state sistemul nu se aplica decit in domeniul medical, nu?

  19. Tiberiu spune:

    @all
    Cele spuse de @Cris in legatura cu rezidentiatul ar trebui sa-I faca sa inteleaga pe toti acei care discuta cu fervoare marile probleme ale invatamantului,ale sistemului medical,ale economiei etc este ca pentru a emte o opinie pertinenta trebuie sa fii in cunostiinta de cauza ,sa cunosti indeaproape domeniul de care faci vorbire.
    Desi cunosc bine sistemul de invatamant liceal si post liceal si cu precadere invatamantul tehnologic, nu am dezbatut aceste subiecte pe blog din considerentul ca pur si simplu este vorba de a discuta un sistem de organizare extrem de complex care este total necunoscut publicului larg din Ro.
    un
    Cert este ca invatamantul modern tehnologic este cu totul alta man care de peste decat ceeace erau scoliile profesionale.
    Asa zisul “pact pe invatamant” elaborat cu supervizarea unei persoane primitive ca educatie si mod de gandire ca TB nu putea da evident niciun rezultat pozitiv.Asa zisul ministru Funeriu(care nici pana acum nu stim Daca a absoslvit bacalaureatul) a fost Mai degraba ca “Funer(ar)iu ” pentru invatamant.Odata cu plecarea de la Cotroceni a sinistrului mafiot care uraste Roamnia si dupa instalarea unui presedinte patriot si cu capul pe umeri poate ca voi avea disponibilitatea sa imi pun modesta mea experienta in serviciul oamenilor de bine din invatamant pentru a promova un invatamant modern in las cu vremurile.
    Faptul ca TB a sabotat si legea bacalaureatului tehnologic demonstreaza indubitabil ca si in domeniul invatamantului,ca si In toate celelalte domenii Ro are un dusman de moarte la cotroceni.
    Aproape nimic nu se va putea realiza inaintea indepartarii coloanei a cincea basiste din toate domeniile.

  20. Pacala spune:

    @all,
    Intr-adevar, se poate face un pact pentru tara. In invatamant, in finante, in ce domeniu se doreste. Feedback-ul tarii, a oamenilor fara interese materiale, cum unii de pe acest blog o fac.
    Trebuie insa facuta o centralizare a ceea ce conteaza pentru tara, dupa care va veni si reforma. Automat. Nu neaparat valoarea taxarii, cat formalitatile si imprevizibiltatea ei. Nu neaparat forma invatamantului pre si universitar, cat stabilitatea si predictibilitatea lui. Toti ministrii fac reforme. Dupa care cei muritori trebuie sa se descurce cu ele. Ai un copil sau mai multi, trebuie sa te descurci in hatisul birocratic al statului. Nu mai reiau si eu, s-a tot scris.
    As vrea si eu ca si altii, sa nu se mai schimbe atatea lucruri inutil.
    Exemplu – taxe care se aplica sau nu, note care conteaza sau nu in viitorul copilului scolar/ student
    Eu pe partea de finante dau doua exemple, despre cum nu se stie meserie sau se minte, oricum ar fi e prost:
    9 august 2013 Voinea declara:
    “Noul acord cu FMI nu prevede majorarea sau apariţia de noi taxe sau impozite. Am senzaţia că s-a intrat într-o campanie în care se încearcă să se acrediteze ideea că în România se schimbă regimul fiscal şi cresc taxele şi impozitele. Nici vorbă. Se modifică şi se introduc câteva accize pentru alcool şi pentru produsele de lux”, a spus Voinea. ”
    Ati retinut da, alcool si produse de lux.

    Prezent: indexarea accizei (nu aia de 7 centi – subiect de scandal cu basescu), taxarea constructiilor speciale, despre redevente – pas.

  21. Pacala spune:

    @VV
    Draga maestre,
    Daca vreti stabilitate pentru partea de finante modificati legea astfel incat inteleptii pe partea bugetara sa fie cei in drept, mai multi si sa supervizeze fiecare miscare a ministrului sau ministrilor de finante. Orice conteaza pentru tara asta.
    Puteti incepe de aici http://www.consiliulfiscal.ro/
    Dupa care pe fiecare ramura se poate crea consiliul inteleptilor asa cum incepuserati dvs cu dialogurile la minister pentru elaborarea strategiilor. PNL poate incepe dialogul cu partile interesate de evolutia tarii. Se pot reactiva departamentele la PSD si PNL. Sunt multe directii de actiune.
    Dialogul cu tara, dialogul cu cei implicati. Dar nu la nivel de politicieni. Politicienii sa puna in practica ceea ce “inteleptii” decid.
    Da stiu, e greu, dar dvs sunteti deja un fel de tehnocrat liberal… :)

  22. un liberal optimist spune:

    @VV,
    Aveti dreptate:complexul de inferioritate ne distruge ca natiune. Traim intro lume globala(in mUE fara frontiere).
    @Katrina se lauda ca a fost in Cuba si a baut Rom cubanez si a fumat havane. Mare branza. Prostiile astea le gasesti si in Ro. si oriunde in lume!

  23. Mihail spune:

    @un liberal optimist,

    gresesti…doar este nostalgica.

    @Katrina,

    si tu gresesti. Vai de cel/cea, de acel suflet, care vede relatia ca pe un contract comercial.

  24. Adam Mares spune:

    Nu va entuziasmarati niciunul de “rodie”. :-)

  25. tudor spune:

    @Pacala

    Dincolo de monitorzarea cu atentie a unor sectoare cu produse accizabile si a portului Constanta un sistem inteligent de deduceri ar putea scoate din zona gri sume importante.
    Deasemenea, deducerile ar fi folosite pentru stimularea anumitor sectoare.
    Prioritare :)

    Nu cred insa ca fondul permite prea multe initiative, ceea ce ma determina sa cred ca Acordul este mai degraba pagubos.

  26. Filip g spune:

    “Idiotii”de sus incep sa ia in seama “Idiotii” de jos.
    La asa propunere cine nu-si respecta angajamentul luat isi frange gatul electoral
    http://www.pesurse.ro/2014/01/03/anunt-bomba-din-pnl—liberalii-ar-putea-cere-un-n/

  27. emi spune:

    Pe vremuri, ciripitorii dădeau fuga la Securitate, şi Securitatea folosea informaţiile şantajând pe amărâţii care erau “ciripiţi”. Astăzi, ciripitorii, în acelaşi extaz ranchiunos, dau fuga la Ambasade pentru a ciripi, uitând că cei de la Ambasade, vor folosi informaţiile împotriva tuturor românilor. Din partea portocalezilor mă aşteptam, ei sunt crescuţi cu Secu în suflet, din partea cuiva care susţine că a emigrat din motive politice, mă face să bănuiesc un agent acoperit.

  28. Pacala spune:

    tudor,
    Dom’le, eu pana la alte chestii populiste, as dori sa se adune tehnocratii care sa decida. Ce conteaza pentru tara in urmatorii 5, 10 ani.
    Apoi sa isi asume si politicienii si cetatenii asa ceva. Oricum, parca vad ca nu se va respecta nici in 2014 nici votantul, nici mediul de afaceri, nimic. Vom zace in aceasi baltire de stabilitate macroeconomica cu fmi de mana si cu aceiasi dobitoci in guvern.
    Eu sunt sceptic, oricum vorbim degeaba.

  29. tudor spune:

    @Pacala

    Scurt:

    Acum ceva ani, pe cind se mai dadea examen de admitere la liceu, doi amici de ai mei s au trezit ca baietii au picat examenul de admitere.

    Amindoi si au dus copiii la o scoala profesionala privata, cu specializare reparatii auto.

    Patronul, un namiloi, inginer auto, cu bune relatii in bransa.

    Prima sedinta cu parintii, patronul:
    “Domne, cine termina scoala la mine, ala stie meserie. Dar sa stiti ca aici e ordine si disciplina. Eu ii si bat, daca e cazul, puteti sa i retrageti, daca vreti.”

    Practica o faceau in cele mai moderne service uri auto din Bucuresti, iar patronii acestora erau interesati sa angajeze tineri “spirt”, in asa fel incit la terminarea scolii toti copiii erau cam luati.

    Unul dintre cei doi copii a abandonat (optase pentru “mecanici”), celalalt a terminat “electrician auto” si a fost angajat, cred ca la BMW.

    Primul lui salariu a fost mai mare decit al tatalui sau, salariat la stat de 25 de ani.

    Au aparut scoli profesionale private pentru electicieni (una este la Ploiesti, cred) intrucit firmele nu gaseau personal calificat in piata.

    Am un amic, inginer auto, cu specializari in state si franta care este partener intr o scoala privata tot asa, pe profil auto (in zona Republica) – merge de asemenea foarte bine.

    Ar putea fi stimulate de catre stat aceste initiative, nu este foarte complicat.

  30. tudor spune:

    @Pacala

    Pai si eu sunt sceptic, dar tocmai de aceea stau pe blog, ca n am cui sa i spun ca sunt sceptic :)

  31. Pacala spune:

    tudor
    da, am aceasi opinie ca si tine. e o directie de imbunatatire a invatamantului, e un inceput de proiect de tara samd. Dar, din pacate, vorbim vorbe, pentru ca noi, daca de exemplu vrem sa ne asociem sa schimbam ceva, nu putem. Pentru ca cei care o pot face sunt politicienii USL/ PNL/ PSD.
    Ne rotim in acelasi cerc vicios, tara vrea, nu o asculta nimeni, politicienii vor altceva, tara nu vrea dar se supune si la alegeri o plateste cand poate.
    Exceptiile se numesc presedintii, cand s-a ajuns ca Iliescu si Basescu sa aiba al doilea mandat, ca variantele erau neputincioase si mai rele.

  32. Pacala spune:

    tudor,
    Si basescu si iliescu tot maini moarte s-au numit. pentru cei care au votat, pentru tara. au accentuat fenomenele rele. Cei care meritau sa fie presedinti nu au mai ajuns (vezi nastase/ tariceanu/ crin)

  33. Pacala spune:

    tudor,
    a ajuns blogul un fel de asociatia alcoolicilor anonimi, varianta sceptici, emigranti, visatori. Ca realitatea nu ne apartine. :)

  34. emi spune:

    Rodia e roşie precum sângele şi cărţile păstrează durerile şi bucuriile sufletului din viaţa noastră. Mi-au plăcut mânecuţele băiatului, sunt foarte frumos brodate şi au nasturi croşetaţi. Alte vremuri…

  35. tudor spune:

    Da.
    Mai ales la ambasada statelor unite este o coada de pupincuristi mai ceva ca la buteliile ceausiste.

  36. cris spune:

    @ Tudor

    Este un sistem ianus din multe puncte de vedere. Aceleasi principii se aplica si in alte domenii, iar altele se straduiesc sa faca acest lucru, chiar daca desigur in conditii diferite, asa se vorbeste in informatica, asa se vorbeste si la cei care merg pe business administration. La noi nu sunt doar medicii, am copii si de la famacie si de la asistentza sociala in spital si clinica in acelasi sistem. Pe un sistem similar lucreaza si avanseaza partea administrativa – daca vorbesti de managerii de spital sau ofiterii financiari ori de nursing. Pentru alte domenii este ceea ce si la ei se numeste internship, internat – il vezi in drept de pilda.

    Nu poti vorbi despre un sistem atit de complex fara sa incerci sa-l faci de inteles pe un exemplu concret – asa cum spune Tiberiu diferentza este atit de mare incit e ca si cum ai vorbi despre extreterestri – gindeste-te numai de cite ori am vorbit despre eficientizarea sistemului medical – spitale de acces critic, scoaterea medicior din pozitia de amploaiatzi ai unui spital si organizarea pe grupuri de specialitate care au contracte cu mai multe spitale ca sa misti medicul de la un spital si pacient la altul, nu pacientul sa-l tirasti de la un spital la altul- ceeea ce ar rezolva intre altele in buna masura si problema deficitului de medici, etc Cine a inteles macar a zecea parte?

    Tiberiu a lucrat in invatzamint. Barosanul a lucrat o multime in continuitatea de educatie si profesionalizare. Eu inteleg foarte bine despre ceea ce a discutat barosanul de multe ori, vorbim aceeasi limba professional, nu stiu cit au inteles altii.

    @ pacala

    a sintetiza si a “simplifica” in asemenea hal incit nimeni sa nu mai inteleaga nimic din ce spui, nu e acelasi lucru. Procesul de invatzare la ei este continuu si dupa ce termini scoala – una dintre fetele mele merge de la LPN la RN, alta care e RN la APN – poftim, am simplificat, stii despre ce vorbesc? In genere in medicina se vorbeste nu doar sintetic ci pe contractii – CHF, MDS, COPD, MM, ESRD, HIPAA, JCAHO, AD, FACP, CNO – crezi ca ar intelege altcineva decit cei care lucreaza cu aceasta terminologie?

  37. tudor spune:

    @Pacala

    Bravo :)

  38. Adam Mares spune:

    @emi
    Ai vazut? :-) E un film experimental, poetic, bazat pe imagine si simbol. Mie mi-a placut tare mult. :-)

  39. cris spune:

    @ Pacala

    Romanii cam au pacatul simplificarii, care inseamna superficialitate nu sinteza. si este un motiv pentru care in atitea domenii vezi niste aiureli incredibile, copy-paste dupa sisteme din alte parti din care respectivii nu au inteles nimic si le aplica otova. Un exemplu e acea comisie nationala de acreditare pentru spitale despre care am discutat de citeva ori, care habar nu are ce trebuie sa faca, doar a imprumutat un nume si o coaja, o aparentza. la fel sunt multe inclusiv la nivel de legislatie si organizare in medicina – legislatia pe sistemul de urgentza, asigurarile, am cititdestule din proiectele medicale – se vorbeste de ghid clinic, standard si protocoale dar cei care au scris asa ceva habar nu au ce sunt si in ce relatie sunt una cu alta. etc. Examenele grilla, vorbind de educatie, sunt iar imprumutate si aplicate complet aiurea, ca atita altele din invatzamint.

  40. Pacala spune:

    Cris
    Te stimez. Nu iubire virtuala, ca sa fie clar. Te stimez ca ai idei, concepte cu textura. Cand insa le explici parca te pierzi in neant. Eu vreau sa te citesc nu sa iti inteleg filozofia si crezurile. Nu e vb de prescurtari. Vreau sa invat ideile de baza plus argumentatiile tale. Pentru ca imi completeaza argumentatia finantista din spate. Am fost explicit? :)

  41. Pacala spune:

    Anul 2014 a inceput, galceava prostilor continua. Adica ies in presa cu declaratii in presa despre cum se rupe si nu funtioneaza usl. Tristii astia ne conduc.

  42. tudor spune:

    @cris

    Sigur, experienta americana ar trebui analizata si folosita, cu ajustarile necesare.

    In conceptia mea ar trebui vizate trei aspecte:
    1. atragerea spre Educatie si a altor resurse decit cele strict bugetare
    2. eficienta folosirii resurselor disponibile;
    3. satisfacerea nevoilor de forta de munca ale pietei interne, dar si pentru “export”.

    Peste toate, asa cum spunea @Adam, dezvoltarea multilaterala a personalitatii beneficiarilor.

  43. Buddha spune:

    Mihail
    Si totusi, ce purtea sa faca Maestrul asa interesant la supermarket de erau oamenii usor socati? Cumpara prezervative? Bautura? Ce putea sa fie socant?

  44. Pacala spune:

    S-a maritat andreea marin . Ura. Deschideti sampaniile :)

  45. emi spune:

    Filmul prezintă o lume despre care nu ştim nimic, romantică şi cerebrală în acelaşi timp. Păcat că nu am înţeles toate simbolurile…

  46. tiberiu spune:

    nu am emigrat din motive politice asa cum sustin unii aiurea

  47. Adam Mares spune:

    @pacala
    Hai ca astazi a fost coerenta si limpede. :-) Da, romanii sunt superficiali, fiindca preiau forme fara fond, dar nu cred ca simplifica, dimpotriva, complica tot. Vezi excesul de birocratie, de legislatie (de multe ori contradictorie), de pilda. :-)

  48. Adam Mares spune:

    @emi
    Intreaba-l pe VV despre ce nu ai inteles. Probabil el stie, pt ca e vorba despre o “lume” armeneasca.