O stafie bântuie prin Europa: ANI

Afacerea Cahuzac a stârnit înverşunate dezbateri pe malurile Senei. Ministrul socialist pentru buget, un fervent luptător împotriva evaziunii a recunoscut că deţine, de vreo două decenii, un cont nedeclarat în Elveţia. Ministrul în cauză  a demisionat, iar preşedintele François Hollande şi-a continuat căderea pe toboganul popularităţii. În disperare de cauză, preşedintele francez a cerut o lege a transparenţei. Potrivit prevederilor proiectului, parlamentarii vor depune declaraţii de avere care vor fi făcute publice de către o Înaltă autoritate a transparenţei vieţii publice. Vă sună cunoscut, nu?

Poate că românii se vor arăta miraţi… Cum, vor întreba, cu îndreptăţită mirare, o astfel de instituţie nu exista până acum în Franţa? Iată că nu. Răspunsul e că nu. Şi nu numai în Franţa dar nici în alte ţări ale Uniunii Europene. ANI este o descoperire românească, nimeni nu ne-a silit să o inventăm, dar după ce am inventat-o, nimeni nu ne-a mai permis să-o îngrădim atribuţiile. Şi iată că ANI face prozeliţi, în Europa încep să apară tot felul de Anişoare de felul celei franceze.

Partea interesantă este că numeroşi parlamentari francezi, înclusiv dintre cei de stânga, consideră înfiinţarea unei astfel de instituţii şi instaurarea obligativităţii prezentării publice a declaraţiilor de avere un abuz. “Am ajuns republica suspiciunii!”, spune un deputat socialist.”Aşa ceva nu există în nicio altă parte a Europei!” (sic!)declară purtătorul de cuvânt al grupului socialist din Adunarea  Naţională (Camera Deputaţilor).  Cât despre radicalii de stânga, mă sfiesc, din pudoare, să reiau declaraţiile lor împotriva unei astfel de legi. Mai mult de-atât, cei doi preşedinţi socialişti ai comisiilor juridice din Adunarea Naţională şi din Senat, Jean-Jacques Urvoas şi Jean-Pierre Sueur, au publicat deunăzi un comunicat comun în care îşi manifestă îngrijorarea că o astfe de lege riscă să ameninţe viaţa privată a persoanelor.

Dat fiind că Franţa nu are pârâcioşi ca ai noştri la Bruxelles, nimeni nu a mustrat, din partea instituţiilor europene, clasa politică de pe malurile Senei pentru astfel de declaraţii. Dezbaterea este socotită, într-o democraţie, normală, cu toate accentele ei.

Aşadar, o stafie bântuie prin Europa: ANI. Protocroniştii au izbândit, în cele din urmă, România este, iată,  deschizătoare de drumuri.

145 Responses to “O stafie bântuie prin Europa: ANI”

  1. tudor spune:

    @Tiberiu

    Manualele in format electronic sunt o picatura in oceanul posibilitatilor reale oferite de tehnologia actuala.

    In conditiile in care majoritatea posturilor din mediul rural sunt ocupate de suplinitori manualele ar trebui sa cuprinda inclusiv predarea temelor, de cei mai buni profesori.
    Am inteles ca un prof de mate se inregistreaza cind preda la clasa si posteaza apoi pe net.

    Culegeri, teste si simulari de examene, tot.

  2. tudor spune:

    @Tiberiu

    Hai sa ti miai spun, ca si asa Varujan n are timp de noi ( ii tot da teme Nitza G , mai nou si dl soventuriano) :

    Guvernul Tariceanu intentionase sa transforme posturile de bibliotecari in “operatori informare’, sau ceva in sensul asta.
    Am un prieten, prof univ pe chestia asta care a intocmit un proiect pentru pregatirea acestor specialisti: adica sa mearga copilul la biblioteca scolara (totata cu suficiente terminale) iar specialistul de acolo sa l ajute si sa l invete sa acceseze informatia de care are nevoie.
    Proiectul , cred ca era de 5 miliane de euro a fost trimis spre aprobare.

    Ce crezi ca s a intimplat?
    Ghicesti?

    Guvernul a taiat din organigrama denumirea de “operator …”

    Romanica ….

  3. Marius Bacau spune:

    @ un liberal optimist
    Ti-am spus eu ca Ponta e un derbedeu sinistru. Frate, e razboi de gherila pe fata. Fara menajamente. PNL nu trebuie sa cedeze in fata oligofrenilor de pesedisti gen Nita&co.
    Eu unde pot ma afisez cu tricouri galbene, cu insemnele partidului si discut transant cu toti care ma provoaca. Sunt liberal si asta voi ramane pana inchid ochii.

  4. Tiberiu spune:

    @Tudor
    imbecilismul alegatorilor a aruncat Romania in dezastru prin votul din 2008 si 2009.Consecintele acestui dezastru nu vor putea fi remediate poate nici in 10 ani.Romania avea in 2008 o echipa ministeriala de valoare mondiala ,un fel de F.c Barcelona al managementului ministerial, o reputatie internationala de exceptie si un boom economic extraterestru.
    Cu 2 bulletine de vot nefericite alegatorii inepti au pus bazele distrugerii Tarii Mai rau decat putea s-o faca o bomba nucleara.
    Cine isi imagineaza ca prin plecarea lui BaSecu de la Cotroceni (si Crin in locul lui cu Ajutorul lui Dumnezeu )regimul basist se va incheia este copil.Oamenii lui BaSecu din sistem,din justitie si din exterior vor continua sa sape la sabotarea Romaniei pe toate caile pe care le vor avea la indemanna.
    zau nu stiu daca vreodata se va putea repara Raul facut de basisti prin votul acelor cetateni fara minte.

  5. Tiberiu spune:

    F.F. Tare omul nostru de pe blog vorbeste business cu miliardarii lumii !
    Simt ca @VV va aduce Premiul Nobel pentru economie si Premiul Nobel pentru literatura dintr-un singur foc !
    Sa inceapa balul !

    http://www.agerpres.ro/media/index.php/economic/item/192568-Ministrul-Varujan-Vosganian-participa-la-Reuniunea-Anuala-pentru-Investitii-din-Dubai.html

  6. Barosanul spune:

    @ Tiberiu @ VV

    Cat ai putut sa decazi in ultimele zile.
    De la statutul de perosana Inalt Educata si Foarte Inteligenta, care e diferenta dintre tine si Katrina????? Zilch, Zero, Nexam!

    Ti-am sugerat ca ai inceput sa vorbesti prostii si ca ai devenit Pro basist (nu basist), dar ai luat-o personal.

    Te inteleg ca poate esti frustrat ca in Romania nu se intampla lucrulile cum poate ca multi ne-am dori, dar nu m-as fi asteptat nici-o data de la unul ca tine sa-i bage pe toti Romanii in aceasi Albie de Porci.

    Afirmatiile tale generaliste sunt JALNICE!

    ”Concluzie:Ponta a inteles ca nu se poate baza pe un popor indolent, lipsit de simt civic si de demnitate, care nu este interesat sa-si apare cu orice pret drepturile si demnitatea nationala si ca atare Ponta a semnat pactul de coabitare”

    sau

    ”e timpul ca romanii sa probeze cu fapte inteligenta nativa cu care se lauda si sa castige razboiul economic si politic cu basistii si complicii lor externi.Pana acum romanii s-au dovedit FRAIERII FAIERILOR in familia popoarelor.”

    Mai gandeste-te!

    Iar intre-timp, asa in treacat, poate treci cu vederea si relitatile;
    1. O parte a Romanilor au iesit in strada in strada zile in sir la -20C si au dat jos guvernu Boc.
    2. Chiar o insemnata parte a Romanilor aflati in strainatate au facut manifestatii, fara precedent, in toate capitalele europeene inportante.
    3. O Enorma parte, 7.4 Milioane din cele 10 milioane de votanti aflati in Romania au votat Demisia lui Basescu la +43 de Grade (cea mai calduroasa zi din anul trecut), dar Ponta-Antonescu, fortele straine si CCR l-au mentinut in functie.
    4. 70% dintre Romani au crezut USL-ul si i-au votat sa-i scape de Basescu si Mafia lui Scurista dar Ponta si Antonescu i-au tradat facand un asa zis pact de Coabitare si au bagat pe usa din dos PDL-ul la guvernare prin indivizi care apartineau gastii Masonice-Securito-Mafiote, gen Frunza Verde si Stanisoara etc.

    @ VV

    Punctele enuntate anterior poate ca va da o idee de ce @Barosanul de acum nu mai este @Barosanul pe care-l stiati.

  7. Barosanul spune:

    Domnule Vosganian,

    Punctele enuntate anterior poate ca va da o idee de ce @Barosanul de acum nu mai este @Barosanul pe care-l stiati.

  8. Tiberiu spune:

    @Barosanul
    poti sa te superi cat vrei dar eu nu am facut decat sa explicitez afirmatia lui Nastase precum ca “alegatorii au hotarat coabitarea intre presedinte si premier” care pe tine te-a vexat.
    Alegatorii l-au ales pe TB prima oara,alegatorii au respins prima suspendare,alegatorii l-au ales pentru a doua oara,alegatorii n-au venit in numar suficient la a doua suspendare( baremul de 9.2 milioane era cunoscut dinaintea votului),alegatorii au stat linistiti acasa cand CCR si-a batut joc de votul lor.Tot alegatorii au ales USL si implicit pe Ponta.
    in Egipt Mubarak a fost demis numai ca urmare a demonstratiilor. daca macar o mica parte a celor 7.4 milioane de votanti antibasescu ar fi iesit in strada si ar fi demonstrat cu convingere nicio forta din lume nu -l putea men tine.Dar alegatorii au dovedit nepasare fata de propriul lor drept exprimat prin vot.Daca tu singur nu-ti respect drepturile altii si Mai putin.Sorry,nici mie nu-mi place ce se intampla,dar nu am niciun motiv sa musamalizez adevarul,Asa cum il
    vad eu (si Nastase):
    “Alegatorii au decis coabitarea dintre BaSecu si Ponta”

  9. Barosanul spune:

    @ Tiberiu

    Esti dus cu pluta!

    Daca si tu GENERALIZEZI si-i bagi pe toti intr-o oala, ce sa mai zic, domnule mai nou, expert in Nastase si interpret al gandurilor lui Ponta. :)

    1. Nu uita ca multi dintre cei care au fost scarbiti de cele din Romania sunt plecati afara, iar multi dintre cei ramasi, s-au complacut intr-o speranta desarta, amagiti de niste politicieni indielnici si manipulati de serviciile secrete.
    2. Afirmatiile generalizatoare ale tale nu sunt cu nimic mai prejos ca alor PREGIDISTILOR pt care toti Romanii sunt Hoti, Tigani si au mancat Lebedele din Viena si de care banuiesc ca tu insuti te-ai lovit traind in strainatate.

    PS. Nu te deranja sa-mi raspunzi ca nu raspund celor care-si trateaza semeni ca pe niste gunoaie, asemeni blogarului Katrina.

  10. Tiberiu spune:

    @Barosanul
    imi pare rau ca esti sukarit pe mine,dar cred ca gresesti.Eu mentionez doar faptul ca de prea multe ori cetatenii s-au lasat inselati de vorbaria gaunoasa si satanica a lui BaSecu(sa nu uitam nici alegerea sa la primaria Buc) pentru ca acest lucru sa nu aiba consecinte grave care cu greu pot fi inlaturate.
    Germanii s-au lasat inselati de Hitler si au platit prostia lor foarte scump.
    Fiecare din noi greseste si plateste.Atunci insa cand greselile colective sunt mari si repetate se intampla ca in dictonul latin
    “Errare humanum est sed perseverare diabolicum”
    alegatorii au gresit de inadmisibil de multe ori si platesc.
    Crin si Ponta cu toata bunavointa nu pot repara batand sin palme atatea gogomanii colective.

  11. ioana spune:

    Tiberiu,
    gresesti un pic:)
    “alegatorii au gresit de inadmisibil de multe ori si platesc”…de platit platim cu totii,din pacate:((,chiar si cei care nu am gresit!
    @VV, d-l Ponta,PM dvs., si al nostru:D,va trage de urechi! Mi se pare inadmisibil ca un “urechist” ca el,in ale economiei sa se trezeasca vorbind aiurea in tramvai.
    http://www.pesurse.ro/2013/04/29/victor-ponta-i-recomand-lui-varujan-vosganian-s-sc/
    Pe de alta parte inteleg perfect ca nu prea aveti cum rezolva limbarita lui Ponta.Dar tot ma enerveaza!

  12. tudor spune:

    @Tiberiu

    Daca a spus nastase ceva nu inseamna ca este in mod automat adevarat; a vrut sa justifice atitudinea duplicitara a pupilului sau.

    Fata de “argumentele” tale ma simt obligat sa spun citeva cuvinte:
    - in perioada 2010 – mai 2012 opozitia usl ului la puterea de atunci a fost extrem de inconsistenta, fapt imputat de opinia publica, de media nebasista dar si de noi, aici pe blog;
    - caderea guvernului boc si declararea ca neconstitutionala a legii comasarii alegerilor sunt exclusiv meritul Nostru, al celor care am iesit in strada, in ciuda conditiilor meteo cainesti etc;
    Iti spune asta cineva care a fost Acolo din prima pina in ultima zi – si sunt mindru de asta, asa ca te rog sa ti retragi termenii inadecvati!

    - despre referendumul la care te referi:
    1. vina esuarii tentativei de demitere a lui basescu apartine in exclusivitate liderilor usl:
    a)nepregatit pe plan extern ( inclusiv liderii sociaalisti europeni au ramas cu gura cascata, singurul grup politic european care a sprijinit actiunea fiind ALDE)
    b) nesecurizat legislativ, astfel incit nici dupa votarea propriu zisa nu se stia cu exactitate in baza carei legi se va stabili cvorumul
    c) desfasurat in cea mai prost aleasa perioada posibila, pe o caldura infernala si cind foarte multi erau plecati in concedii
    d) in multe zone lipsa de organizare a fost mai mult decit jenanta. doar un exemplu: ghidul reprezentatilor pnl in birourile sectiilor de votare de la sectorul 4, stabilit pe zile (ziua premergatoare referendumului, cind trebuie sa te prezinti la sectie, sa iei legatura cu presedintele sectiei etc si ziua desfasurarii efective a referendumului), ore, minute si distribuit oamenilor era redactat gresit, astfel incit ziua referendumului, conform acelor hartii, era SIMBATA 28 IULIE, in loc de duminica 29.
    2. dupa un asemenea esec, cind au avut de partea lor aproape intreaga societate romaneaca, nu si a asumat nimeni responsabilitatea; dintr o scapare a lui dlui antonescu am inteles totusi ca ideea nu i a apartinut, asadar initiativa a fost a dlui ponta
    3. privind retrospectiv constatam ca singura sansa a lui basescu de a si termina mandatul la cotroceni era tocmai aceasta: un referendum nepregatit la o data nefericit aleasa.
    altfel, daca referendumul s ar fi desfasurat simultan cu alegerile parlamentare, sau imediat dupa acesteain cazul cind s ar fi refuzat nominalizarea lui ponta, l ar fi spulberat pe basescu.

    Prin urmare, dl ponta nu doar ca nu e vreun mare om de stat, dar a luat cea mai proasta decizie din toate cele posibile.

  13. Barosanul spune:

    @ Tudor

    Ceea ce n-am inteles si te-as ruga sa clarifici
    ‘posturile de bibliotecari in “operatori informare’’, ai spus ca ‘ Guvernul a taiat din organigrama denumirea de “operator …”

    si ce a ramas deci? ‘Bibliotecari Informatori’ sau ‘Informatori Operatori’ :)

  14. tudor spune:

    @Ioana

    Nu faptul ca VV scrie prea mult pe blog il deranjeaza pe dl ponta, mai ales ca in ultimul timp vv nu mai participa aproape deloc la dezbateri, ci postarea pe blogul lui Varujan a unor texte nefavorabile dlui prim ministru.

    Ieri am postat aici un comentariu, critic dar decent, pe care dl ponta mi l a moderat (de tot).

    Din nefericire asa intelege dl ponta democratia (pentru catei).

    @all

    cred ca ar trebui sa ne abtinem de la anume comentarii si tonuri, pentru a nu i face rau lui Varujan.
    de altfel, se poate usor onstata ca dl PM prefera sa se inconjoare de persoane care il aproba neconditionat, altfel nu mi explic care ar fi motivul pentru care a lasat in afara guvernului specialisti de prima mina ai psd , cum ar fi domnii athanasiu sau iancu.

    am considerat ca orice critica facuta cu buna credinta poate fi utila, inclusiv dlui ponta.

    promit ca nu mai fac!!!

  15. tudor spune:

    @Barosanul

    nu stiu exact, cred ca doar “bibliotecari”, dar pot verifica maine, daca doresti.

  16. Barosanul spune:

    @ Ioana @ All

    Linkul postat de tine este extrem de interesant
    http://www.pesurse.ro/#!/2013/04/29/victor-ponta-i-recomand-lui-varujan-vosganian-s-sc/
    Confirmand inca o data ceea ce-i spunueam lui @ Mihail si @ Pacala ca aici pe blog chiar ‘se face’ politica’ nu numai se discuta politica.

    Normal ca Ponta e OFUSCAT de blogul, Domnului Vosganian, care a ajuns un vector de creare de opinii (vezi atatea citate de pe blog care au fost preluate in mass-mdeia). Practic Ponta ii sugereaza indirect Domnului Vosganian sa inchida blogul.

    Cu atat mai deranjante sunt afirmatiile lui @ Tiberiu, care nu numai ca Generalizeaza bagand toti Romanii intr-o oala a mizeriei, dar indirect ii face jocurile lui Ponta si PSD, lasand impresia ca Ponta e baiat bun dar sunt altii baietii rai.

  17. ioana spune:

    @Tudor,problema cea mai mare este ca scriem degeaba,pentru ca Ponta asculta doar de caratorii lui de mapa,care ii sufla in coarne.Nu stie el de astea cu ‘critica constructiva’…
    Apropo de ce te intreba Barosanul,m-ar interesa si pe mine raspunsul

  18. tudor spune:

    @Barosane,

    scuza ma, am citit textul tau cu neatentie.

    “informatori”, sigur; restul sunt detalii :))))

    (era sa scriu “coabitatori”, dar am promis ca nu mai fac …)

    pe bune, chiar imi revad atitudinea, din motivele enumerate.
    in plus, daca nu foloseste la nimic, pentru ce sa insist?

  19. tudor spune:

    @Ioana

    Cred ca dl Ponta este dator sa demonstreze ca este un democrat autentic: este singura garantie a unei cariere politice onorabile si pe termen lung.

  20. Barosanul spune:

    @ Tudor
    ”pot verifica maine” era decat o ironie la sistemul Securist format de catre TB

    ”daca referendumul s ar fi desfasurat simultan cu alegerile parlamentare, sau imediat dupa acesteain cazul cind s ar fi refuzat nominalizarea lui ponta, l ar fi spulberat pe basescu.”

    Ponta nu avea nici-un interes pt ca Antonescu devenea presedinte si PSD-ul nu mai avea cum sa-l tina-n frau pe el si pe PNL pe care acum ii reguleaza cum si unde vor, pt ca nu pot rupe USL-ul pt ca, imediat PSD face guvern cu traseiestisi sutinere din umbra PDL-PPDD.

    ”cred ca ar trebui sa ne abtinem de la anume comentarii si tonuri, pentru a nu i face rau lui Varujan.”

    Bun, dar putem totusi sa-l numim pe ponta ‘BULANGIU-TRADATOR’ ?

  21. tudor spune:

    Nu sunt un adversar al dlui ponta; romania are nevoie de oameni politici de calibru si cred ca dumnealui are premizele necesare.

    Vreau sa am incredere in victor ponta si fiindca mama domniei sale mi a lasat o impresie absolut speciala.

  22. tudor spune:

    @Baroanul

    Vad ca tu poti.
    Intrucit dl ponta nu m a injurat, personal ma abtin.
    Plus consideratia pentru Varujan.

    De altfel, consider ca si asa e prea multa mizerie in viata publica romaneasca ( desigur, mai multa si mai consistenta decit patratul sumei tuturor injuraturilor din romana si tiganesca).

  23. Pacala spune:

    @barosanul
    Tare asta cu ponta, vv si blogul. As intreba pe ponta daca as putea… coane ponta, cu basescu mai nou romanii sunt de vina, ca nu au iesit destui la vot. Cu fondurile europene deblocate din pix la tv cine e de vina. Dar de rahatul de cod fiscal in agricultura? Dar de criza citostaticelor, nerezolvata si acum? Dar de salarii nesimtite unde statul a decis acele salarii? Mare jegos caracterul infect de ponta… el o fi vinovatde ceva?

  24. Tiberiu spune:

    @Tudior
    @Barosanul
    @Ioana
    Aveti dreptate fiecare cu observatiile voastre,dar rog sa tineti cont ca eu nu-l ridic pe Ponta in slavi,dimpotriva sunt f.suparat pentru numirea lui Kovesi care nu cred ca era obligat s-o faca,spre deosebire de decizia controversata a coabitarii.
    tineti cont ca Ponta este un om f. Tanar pentru politica si a picat ca Musca in lapte,complect nepregatit acum un an cand a devenit premier.Refrendumul a fost organizat total deficitar pentru ca decizia a fost luata intempestiv sub presiunea mediatica a plagiatului.
    Spre deosebire de USl care s-a constituit tardiv(trebuia constituit cel tarziu la inceputul lui 2010) ai a actionat la inceput ezitant,BaSecu lucreaaq constant la subminarea statului inca din 2004,mult timp fara ca cetatenii sau politicienii sa se sesizeze si sa reactioneze.
    @Ioana are perfecta dreptate ca platesc si cei care nu l-au votat vreodata pe BaSecu.
    Spre deosebire de multi altii eu am sustinut de cca 4 ani ca numai o alianta PNL-PSD-UDMR (!!) poate rasturna regimul basist
    Imi mention punctul de vedere

  25. Marius Bacau spune:

    @all
    Asa lucreaza PSD in Vrancea lui Marian Francisc Oprisan. Cred ca li se cuvine totul si vor sa aiba controlul total. Exista pericolul ca USL sa se rupa in Vrancea si nu din cauza liberalilor

    http://www.ziaruldevrancea.ro/politica/92268-adjudul-ramane-fara-viceprimar-pentru-ca-psd-si-pnl-nu-se-inteleg.html .

  26. Pacala spune:

    In sudul Romaniei ar putea fi construit un nou combinat siderurgic, a anuntat ministrul economiei, Varujan Vosganian, in cadrul unui interviu acordat HotNews. Potrivit acestuia, investitia va fi de tip greenfield si va fi realizata de o companie cu capital indian, dar cu management italian. Potrivit ministrului, valoarea investitiei va fi intre 100 si 200 de milioane de euro.

  27. Pacala spune:

    @all
    In loc sa il atace pe maestru nea pontache mai bine vorbeste cu o alta eminenta cenusie a padurii din guvernul lui, madama aia numita Rovana Plumb. Care tocmai a dat aviz pentru explorare si exploatare gaze sist in Dobrogea. Care nu face nimic sa opreasca furturile de lemn din tara asta:
    Potrivit unui raport al Curţii de Conturi, în perioada 1990-2011 au fost puse la pământ peste 366.000 de hectare din pădurile României, de pe care au fost tăiate ilegal peste 80 de milioane de metri cubi de copaci. De departe, judeţele ”campioane” la defrişări ilegale sunt Harghita şi Covasna, unde pădurile au fost rase, pur şi simplu, de pe zeci de mii de hectare, de o veritabilă mafie a lemnului, patronată şi protejată, susţin localnicii, de câţiva cunoscuţi lideri UDMR, ajunşi rapid multimilionari în dolari şi apoi în euro.

    gandul.info/reportaj/exclusiv-o-zi-de-lucru-a-mafiei-lemnului-mai-bine-sa-nu-i-prinzi-ca-n-au-niciun-dumnezeu-sunt-in-stare-sa-ti-taie-gatul-cu-drujba-10807367#

  28. Pacala spune:

    Istoria liberalismului, pe intelesul tuturor:
    historia.ro/exclusiv_web/general/articol/partidul-national-liberal-evolutia-politica

    historia.ro/exclusiv_web/general/articol/istoria-partidului-national-liberal-perioada-antebelica

  29. Pacala spune:

    Si alta, din ciclul guvernam bine, da-i in masa de dobitoci. Cand l-am auzit pe ponta ca nu au venit destui romani la vot sa il dea jos pe basescu imi veneau ganduri din trecut in minte, cand ma jurasem ca eu la vot niciodata nu voi mai merge.
    Revin, au 70%, da-i in masa de prosti:

    1. 1 august 2012, Rovana Plumb, ministreasa mediului, PSD
    Ministrul Mediului şi Pădurilor, Rovana Plumb, susţine într-un interviu acordat Agerpres că exploatarea gazelor de şist reprezintă o dovadă de iresponsabilitate faţă de rezervele naturale ale României, fenomen care s-a perpetuat de-a lungul guvernărilor anterioare.
    Ministrul a mai spus că, până nu sunt definitivate studiile de specialitate derulate la nivel european, România nu va aproba acest tip de exploatări.
    stiri.tvr.ro/rovana-plumb-romania-nu-va-aproba-exploatarea-gazelor-de-sist-fara-studii-europene-de-specialitate_19781.html

    2. 29 aprilie 2013:
    Ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb, a anuntat luni la Constanta ca Ministerul Mediului a dat avize unor companii straine pentru explorarea gazelor de sist in regiunea Dobrogea, transmite Agerpres.
    “Ca sa ajungem la exploatare trebuie sa vedem daca avem aceasta resursa si unde o avem. Ori fara explorare nu avem cum sa identificam, deocamdata suntem in faza de explorare. Da, am dat avize pentru Dobrogea, pentru ca nu exista niciun fel de risc. (…) Se trateaza cu foarte mare seriozitate, este clar ca pe explorare, pe tehnologia utilizata, nu exista riscuri in ce priveste mediul, niciun fel de transfer in ceea ce priveste calitatea apei potabile, respectiv infestarea panzei freatice, pentru ca nu se utilizeaza tehnica de fracturare hidraulica. Probabil ca trebuia sa se explice mai de mult acest lucru. Daca s-ar fi explicat, probabil ca si modul in care era receptionata aceasta investitie era altfel facuta. Dar avem nevoie de aceste explorari”, a spus Rovana Plumb.
    hotnews.ro/stiri-mediu-14712520-rovana-plumb-ministerul-mediului-dat-avize-pentru-explorarea-gazelor-sist-dobrogea.htm

    Deci cum zicea in 2012? “până nu sunt definitivate studiile de specialitate derulate la nivel european, România nu va aproba acest tip de exploatări”
    De mare angajament… e romanii prosti ca nu intelege…”daca explotarea e o iresponsabilitate…de ce mai explorezi dupa ele ?”
    politicata.wordpress.com/2013/04/30/cum-te-intoxici-cu-plumb-in-9-luni/

  30. Pacala spune:

    @all
    Inca 2 tari:
    1. Rosia Montana –
    * Ponta a fost avocatul lui Tender
    * Tender este finul lui Frank Timiş
    * Şeful OPSPI Gabriel Dumitraşcu a fost directorul general al RMGC
    * Mama adoptivă a lui Dan Şova (ministrul pentru mari proiecte), avocat al Roşiei Montane Gold Corporation
    bursa.ro/rosia-montana-intre-nasi-mame-adoptive-avocati-premieri-avocati-si-alte-rubedenii-204955&s=companii_afaceri&articol=204955.html

    2. Piperea si Oltchimul. Mare magician, s-a nascut talent si va muri speranta. Ce stie o banca, da-o in aia masii… Face el Olchim 2 si va gasi fraieri sa bage cash in Oltchim…
    “‘BCR s-a retras din Comitetul Creditorilor. Până la urmă este decizia lor, dar ne creează nouă probleme. Acum trebuie să întrunim încă odată Comitetul Creditorilor. Va avea loc în 9 mai. Nu îmi este în niciun fel explicabil gestul. Nu au motivat. Niciodată nu am văzut ca BCR să se retragă, de obicei este preşedinte al Comitetului Creditorilor, dar asta este’, a afirmat Gheorghe Piperea.
    Următoarele măsuri pe care le vor lua administratorii judiciari ai Oltchim sunt desemnarea unui evaluator al activelor societăţii şi formarea societăţii Oltchim 2 pentru privatizare. ”
    e-juridic.manager.ro/articole/comitetul-creditorilor-in-procedura-insolventei–3106.html
    Cum face Piperea Olchim 2?
    ‘Ne apucăm de o procedură cât mai accelerată pentru crearea Oltchim 2. Vom decupa, vom trece activele funcţionale în societate pentru a le pregăti pentru privatizare. Principala decizie pe care trebuie să o ia Comitetul Creditorilor este să desemneze un evaluator. Trebuie să fie unul foarte specializat. În afară de constituirea Oltchim 2 urmează să încheiem contracte pentru a obţine capitalul de lucru absolut necesar. Există unul dintre creditori care este de acord să ne finanţeze cu 30 milioane euro cash astfel încât să ne putem sigura capitalul de lucru necesar’, a spus Piperea.
    S-o vedem si pe asta… Dap, daca era asa simplu faceau asta cu toate societatile statului aflate in rahat….
    agerpres.ro/media/index.php/economic/item/192390-Piperea-BCR-sa-retras-din-Comitetul-Creditorilor-Oltchim-un-alt-creditor-ne-finanteaza-cu-30-milioane-euro.html

  31. tudor spune:

    @Pacala

    ministrul padurilor este doamna varga; a elaborat un cod silvic extrem de dur. problema este: cine si pentru cine il va aplica.

    pentru oprirea jafului cred ca se impune discutarea chestiunii in csat, iar despagubirile ilegale sa fie considerata problema de siguranta nationala.
    implicarea si responsabilizarea serviciilor speciale se impune, ca replica fata de multiplele complicitati locale si zonale.

  32. tudor spune:

    @Pacala

    Piperea este un profesionist de prima mina.
    Face parte din acea categorie rara, mai ales pentru timpurile astea, a oamenilor care s au ridicat exclusiv prin talentul, munca si capacitatile proprii.

    Un baiat de la tzara (singureni/Gr) care si a dat doctoratul in drept la Sorbona.

  33. un liberal optimist spune:

    @tudor,
    Se pare ca toate geniile Ro. se trag din jud. Giurgiu!

  34. Pacala spune:

    Tudor
    Mea culpa cu madam varga. Pb ramane
    Cu dom piperea te contrazic. Daca era asa simplu cu oltchim doi se facea si in alte cazuri. Raman datoriile catre terti, ar insemna ca statul sa vanda 30% din oltchim 2, restul de participatii sa revina actualilor creditori ex bcr. Pe de alta parte, debitele neplatite ar trebui platite de avas, care cum le va plati? Solutia ar fi privatizarea pe un euro… si viitorul proprietar sa plateasca datoriile esalonat… e complicat… pcc se va opune…

  35. tudor spune:

    @Pacala

    Sigur, nu este deloc simplu.
    Nici piperea n a zis ca e simplu.
    Se incearca ssas e mizeze pe un posibil interes al principalilor creditori de a recupera mai mult decit nimic.
    BCR ul, care s a retras din comitet probabil isi va ceda drepturile pentru doi bani gauriti.

  36. Pacala spune:

    tudor,
    Nu intelegi. BCR s-a retras din partea decizionala. ramane in continuare creditor…. BCR si Banca Transilvania au cumulat cam 100 mil euro credite acordate oltchim.
    Hai sa iti explic pe scurt. Statul prin ministerul economiei detine 55% din Oltchim, grupul german PCC şi fondul de investiţii britanic Carlson Ventures, detin împreună 32%. Restul sunt actionari minoritari. Buun. Sa iti spun de ce Piperea nu este bun. Unu, in procesele pe care el le-a indreptat contra bancilor, a castigat cam 15% din procese. Putin.
    Acum, la oltchim avem cam 900 mil eur datorii cumulate, creditori sunt BCR, CEC, Banca Transilvania, Electrica S.A., SALROM, CFR Marfă etc, structurate pe scadente de 1 an, 2 ani etc.
    Detalii aici:
    media.hotnews.ro/media_server1/document-2013-03-13-14407961-0-oltchim-raport-privind-cauzele-care-generat-starea-insolventa.pdf
    Citez ce isi propune Piperea (pag 291 – 293)
    “-separarea activelor functionale ale Oltchim (incluzind salariatii productivi, clientela si contractele cu furnizorii de materii prime si furnizorii de utilitati) de activele ne-functionale, lichidabile ale Oltchim, si de datoriile acesteia; activele functionale ar urma sa fie cesionate, libere de orice sarcini, unui investitor strategic; activele ne-functionale si datoriile ar urma sa fie lichidate in termenii planului de reorganizare; din pretul activelor, functionale si ne-functionale, precum si din rezultatul unor actiuni in anulare a unor contracte incheiate de debitor in perioada suspecta si al unor actiuni in raspunderea formulate in baza art. 138 din legea insolventei, ar urma sa se faca plati si distribuiri catre creditori, in termenii planului de reorganizare;
    - constituirea de catre Oltchim a unei societati de tip SPV (Special Purpose Vehicle) care sa preia intreprinderea functionala a debitoarei, atit ca active functionale (incluzind salariatii productivi, clientela si contractele furnizare, inclusiv cele de furnizare de utilitati), cit si ca afacere in curs de exercitare (going concern); in schimbul activelor transferate la acest SPV, Oltchim ar urma sa primeasca parti sociale, care vor fi cesionate, in termenii planului de reorganizare, unui investitor strategic; pretul partilor sociale, fondurile rezultate din lichidarea activelor nefunctionale ale Oltchim, precum si fondurile obtinute din rezultatul unor actiuni in anulare a unor contracte incheiate de debitor in perioada suspecta si al unor actiuni in raspunderea formulate in baza art. 138 din legea insolventei, ar urma sa se faca plati si distribuiri catre creditori, in termenii planului de reorganizare.”

    Si acum, pe intelesul tuturor, se cesioneaza unui cumparator strategic partea viabila, care ar insemna ca statul sa vanda mai nimic din oltchim pe o suma infima, restul sa se vanda si platit creditorii… Dap, toti o sa agreeze…

  37. emi spune:

    ANI este o inventie bagacioasa si inutila. Este bagacioasa pentru ca intra cu bocancii in viata privata a unei persoane si inutila pentru ca face exact ceea ce face si fiscul. Cat despre parlamentarii care sunt in incompatibilitate cu o alta functie bugetara, cred ca ar fi mai simplu ca pe perioada cat sunt parlamentari, sa existe o posibilitate de delegare. Drept dovada ca ANI este bagacioasa si inutila, precum o cumatra care face pe sectoristul, nu are nicio sansa sa existe in alta parte decat in maneaua postcomunista romaneasca, oricat de mult si-ar dori-o si alti admiratori ai comunismului.

  38. epolitikon spune:

    @emi

    ANI face exact ce nu face fiscul. Si asta deranjeaza.
    Treaba-i simpla, toti politicienii fac blat cand ii intrebi cum au facut banii.

  39. emi spune:

    ANI nu face nimic, exact ca si fiscul. Cand si cand, mai ataca un indezirabil, la comanda politica. Eu as vrea sa vad cat costa ANI (salariile procurorilor) si cati bani s-au recuperat pana acum de la cei pe care ii acuza, si dupa aceea vorbim despre cat de necesara e.

  40. Marius Bacau spune:

    @all
    Din gandirea lui Nastase-detinutul de dreot comun, puscariasul-guru al PSD. Te apuca greata. Bombonel go home ! Sau go to the prison.

    http://pesurse.ro/2013/04/30/nstase-este-de-ateptat-ca-tensiunile-s-fie-tot-mai/

  41. Marius Bacau spune:

    @all
    Alt bou : Tutuianu PSD.
    Mai fratilor mai sunt de astia?

    http://pesurse.ro/2013/04/30/adrian-uuianu-psd-s-a-umplut-paharul-pnl-s-a-aliat/

  42. tiberiu spune:

    @emi
    Discutia despre ANI este complect depalsata de la scopurile ei reale. ANI face ceeace serveste intereselor lui BaSecu si anume politie politica impotriva adversarilor lui. ANI serveste indirect si interesele cercurilor basiste externe care in acest mod controleaza Roamnia.
    Este o institutie extrem de utila pentru sistemul de justitie
    ” independent”. Independent de interesele cetatenilor dar depedent de interesul Cotrocenilor si complicilor lui.

  43. Marius Bacau spune:

    @all
    Dragnea , acest shogun al regionalizarii dupa ce a pozat in prietenul lui Crin , acum ii da avertismente. Eu in locul lui Crin n-as mai fi tentat sa mai candidez la prezidentiale in 2014. Cu cine? Cu Ponta? Cu porcul asta de Dragnea? Cu Nita si Sova? Nu vedeti ca n-avem cu cine. E timpul FSN-ului lui Ion Iliescu si al lui Bombonel-reper moral. Haideti sa-i lasam dracului sa-si faca aliantele pe care le vor si sa iesim de la guvernare!!!!!!

  44. tiberiu spune:

    http://nastase.wordpress.com/2013/04/30/cateva-sublinieri-dupa-emisiunea-qa-din-24-aprilie/

    Opinia lui Nastase mi se pare corecta : “dubla coabitare Ponta-Basescu si Ponta-Antonescu” nu are multe sanse. BaSecu joaca mult prea sofisticat si determinat sa rupa USL comparativ cu Ponta care face compromisuri in serie.Ponta incearca sa joace smechereste dar in fapt demonstreaza zilnic ca nu are “boase” politice.

  45. Domnule Ministru, v-ati gandit oare cati Cahuzac sunt in Romania???