Singura consolare a absentei mele de o saptamana a fost doborarea recordului la comentarii.
This entry was posted
on marți, martie 25th, 2014 at 4:41 pm and is filed under Economie.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Both comments and pings are currently closed.
@ Elenick: in general calea ferata romaneasca este plina de megaescrocherii de genul asta. Sunt mai multe “eurogari” ale prostiei prin tara (Turnu Severin, Galati, Ciulnita, Focsani, Constanta, acum se pregateste Pitesti dupa ce tocmai au demolat o cladire veche de un secol si care ar fi putut fi considerata monument, (asta desigur, daca monument ar fi insemnat ceva in Tara Romaneasca, dar nu inseamna).
Sunt, deci niste “eurogari” din astea, amestecuri de prost gust intre gara si mall, acvarii cu geamuri oglinda, cladiri facute fara sens si fara noima, niste spatii imense care raman nefolosite fiindca au fost facute dupa cu totul alte criterii decat cele de eficienta.
Mai mult decat atat, in timp ce se pierd bani pe asemenea proiecte faraonice, nu se aloca bani pentru niste flecustete lipsite de importanta cum sunt niste amarate de poduri din cauza carora nu se pot folosi trasee intregi, un bun exemplu fiind podul peste Arges de la Gradistea. Asadar, despre ce vorbim? In timp ce in alte tari transportul pe cale ferata este favorizat prin politica statului din motive ecologice si economice, la noi toti sefii si sefutii de pe la CFR si-au “tras” cate o afacere particulara cu microbuze si fac concurenta exact firmei de stat la care lucreaza. In asemenea situatie, peste putin timp vom ajunge sa intrebam: care CFR? fiindca firma respectiva va ajunge fara indoiala numai o amintire.
FIDIC-ul e biblia lucrarilor de constructie utilizata in UE, si nu numai.
Contine la cel mai mic detaliu toate definitiile termenilor utilizati in FIDIC ca sa nu existe niciodata posibilitatea “confundarii” lor.. Dupa care stabileste proceduri pentru toate situatiile posibile in lucrarile de constructii, la fel, in cel mai mic amanunt. Dupa care vin anexele cu toate tipurile de documente care se intocmesc la executarea unui contract pe baza de FIDIC.
In total e vorba despre citeva zeci de mii de pagini, in care pur si simplu nu poti gasi scuza, nu poti interpreta nimic. Totul e minutios gindit ca sa nu se poata fura in niciun fel.
Romania are foarte putini specialisti care stiu FIDIC, si asta e din cauza ca toti politicienii din top stiau ca vor face imposibilul ca sa nu se ajunga la utilizarea lui obligatorie in RO.
Cu toate ca e un domeniu foarte vast eu zic ca nu e dificil de invatat, pentru ca asa cum ar trebui sa fie legile din romania, fidic-ul este structurat impecabil. N-ai nevoie sa-l inveti pe de rost, cind ai nevoie de ceva gasesti imediat capitolul de care ai nevoie.
eeeexact! Ai atins bine aici. Sunt tone de lucruri marunte la care nu aloca nimeni bani. In primul rind ar trebui terminate alea. Tariceanu a inceput citeva mii de scoli la sate, au fost lasate in paragina de boc care a oprit pur si simplu finantarea. Constructorii au cistigat in instante si noi acum platim miliarde pentru niste scoli care nici macar nu sunt terminate.
cum poti sa limitezi prin lege nivelul la care un guvern poate indatora tara, si cum poti sa-i determini sa-ti spuna inainte pe ce o sa cheltuie banii!
Cum putem sa ajungem la obligativitatea respectarii promisiunilor electorale, si la interzicerea executarii unor proiecte care n-au fost promise in campaniile electorale?
Ideea think-tank-ului a încolțit pe acest blog in urma cu câțiva ani. Din păcate, dintre mulții cititori ai blogului, n-a interesat pe nimeni. Nu aducea nici un folos imediat, nici nu era făcut cu bani de la stat.
stiu ca transportul feroviar (de marfuri si calatori)este “vedeta” in lumea civilizata din cauza optimului intre eficienta economica si poluarea rezonabila iar Cris a descris varianta combinata prin care sute de mii de corporatisti se duc la serviciu. Dar la noi pare ca nimeni nu are habar de noile tendinte, toti ministrii pafaristi perindati pe la Min Transporturilor parca sunt numiti pt. a pune cruce oricarei tentative de imbunatatire in domeniu.
De aici si aberatia “eurogarilor” de care vorbesti, peste tot in Europa se conserva cladirile de patrimoniu/se modernizeaza frumos, facand un mix de bun gust intre vechi si nou, la noi se pun termopane in draci si kisch-ul e la putere.
Pe astia, pe cei care au companii concurente cu cea in care lucreaza sau pe cei care “faciliteaza” din interior tigani penali ca Gruia Stoica, pe astia de ce nu-i vede DNA-ul NICIODATA?
ne trebuie un specialist pe lege si probabil e inca la pescuit, parca asa a zis, tudor
De VV nu mai zic, ca oricum e MIA (missing in action, dat disparut adica) ca sa vorbeasca despre buget de pilda caci acolo e raspunsul la prima ta intrebare.
deci inca o intrebare ridicata in raspunsul tau catre Dorin: cum faci in asa fel incit aceste proiecte “marunte” sa fie protejate si continuate indiferent cine vine la putere. Adica in final cum protejezi interesul de toate zilele al cetateanului de valurile electorale.
@elenick
Greșești fundamental cand ma compari cu bozgorul ăla!
Dar nu stau acum sa ma explicit.
@adam
da, pot lucra mulți pe gratis dar e ilogic sa o faci pentru niste hoți. Pentru Nicușor Dan toti fac voluntariat dar o fac pentru o cauză și un tip mai special.
@Sorin
Idei bune sunt pe toate drumurile. La implementare suntem varza. Ca nu avem justiție și procuratura eficienta care să curețe terenul inainte de semănat.
atunci se vorbea despre altceva, noi tocmai asta punctam: ca trebuie sa se bazeze pe renumele si probitatea profesionala si morala a oamenilor de valoare – care nu pot fi suspectati de interes personal . Cat despre finantarea pe banii statului – se exclude din start, fiindca ideile si solutiile se intorc in final la stat. Vorbim de lucruri diferite.
simplu, luam metoda Poloniei, de ex (sau a altei tari, Germania, dupa razboi, etc) unde s-a construit enorm, oricine a venit la putere. Si o aplicam ad-literam. au mai fost cu siguranta si altii in sit. noastra.
by the way, am fost acum 2 ani vreo sapamana in Polonia, am mers mult cu masina – e ca o floare! iar polonezii nu sunt mult mai destepti ca noi. La ora asta stau la masa cu Americanii si UE pe picior de egalitate, au avut crestere economica toata perioada crizei ( si un priministru liberal, e adevarat, nu un bok), au tras 100% din banii europeni, etc. Am cel mai mare respect pentru ei ca popor!
exact, nu e nevoie sa reinventezi roata. Cumva insa in tara noastra nu se preiau rotile si mecanismele care le fac sa mearga, motorul, ci se preiau doar numele si carcasa, aparentza – e ca si cum ai lua o carcasa de masina renumita, sa zic porche, dar goala, fara rotzi, motor si tot mecanismul care face de fapt un porche ceea ce e. Il pui sa stea in vitrina ca sa iei ochii, ceri bani sa fie admirat, scuturi buzunarele cetateanului de toate zilele in buzunare mult mai mari ale unor oportunisti, ca si cum o carcasa de porshe ar insemna progress in transporturi, sau, ca in alte domenii, folosesti o carcasa drept bau-bau pentru trecatori – cum s-a facut cu niste concepte ca “statul de drept” si “anticoruptia”.
inafara de partea cu Tariceanu-Ana Pauker (au barbatii niste “jalousies” unii fata de altii, mai rau ca femeile!), restul “intamplarilor” pe care le povesteste Crin sunt ff valoroase prin adevarul lor, pentru alegatori si in contextul campaniei actuale.
(povestea cu referndumul, de ex) Ar trebui mediatizate cum trebuie.
@ Elenick: in general calea ferata romaneasca este plina de megaescrocherii de genul asta. Sunt mai multe “eurogari” ale prostiei prin tara (Turnu Severin, Galati, Ciulnita, Focsani, Constanta, acum se pregateste Pitesti dupa ce tocmai au demolat o cladire veche de un secol si care ar fi putut fi considerata monument, (asta desigur, daca monument ar fi insemnat ceva in Tara Romaneasca, dar nu inseamna).
Sunt, deci niste “eurogari” din astea, amestecuri de prost gust intre gara si mall, acvarii cu geamuri oglinda, cladiri facute fara sens si fara noima, niste spatii imense care raman nefolosite fiindca au fost facute dupa cu totul alte criterii decat cele de eficienta.
Mai mult decat atat, in timp ce se pierd bani pe asemenea proiecte faraonice, nu se aloca bani pentru niste flecustete lipsite de importanta cum sunt niste amarate de poduri din cauza carora nu se pot folosi trasee intregi, un bun exemplu fiind podul peste Arges de la Gradistea. Asadar, despre ce vorbim? In timp ce in alte tari transportul pe cale ferata este favorizat prin politica statului din motive ecologice si economice, la noi toti sefii si sefutii de pe la CFR si-au “tras” cate o afacere particulara cu microbuze si fac concurenta exact firmei de stat la care lucreaza. In asemenea situatie, peste putin timp vom ajunge sa intrebam: care CFR? fiindca firma respectiva va ajunge fara indoiala numai o amintire.
@ cris
FIDIC-ul e biblia lucrarilor de constructie utilizata in UE, si nu numai.
Contine la cel mai mic detaliu toate definitiile termenilor utilizati in FIDIC ca sa nu existe niciodata posibilitatea “confundarii” lor.. Dupa care stabileste proceduri pentru toate situatiile posibile in lucrarile de constructii, la fel, in cel mai mic amanunt. Dupa care vin anexele cu toate tipurile de documente care se intocmesc la executarea unui contract pe baza de FIDIC.
In total e vorba despre citeva zeci de mii de pagini, in care pur si simplu nu poti gasi scuza, nu poti interpreta nimic. Totul e minutios gindit ca sa nu se poata fura in niciun fel.
Romania are foarte putini specialisti care stiu FIDIC, si asta e din cauza ca toti politicienii din top stiau ca vor face imposibilul ca sa nu se ajunga la utilizarea lui obligatorie in RO.
Cu toate ca e un domeniu foarte vast eu zic ca nu e dificil de invatat, pentru ca asa cum ar trebui sa fie legile din romania, fidic-ul este structurat impecabil. N-ai nevoie sa-l inveti pe de rost, cind ai nevoie de ceva gasesti imediat capitolul de care ai nevoie.
@ elenick
eu as zice chiar mai simplu:
tot ce e “introdus” in agenda publica fara dezbatere prealabila e menit sa jefuiasca bani publici!
Astia ne iau ca la alba-neagra! Repede, repede, si hop, s-au dus banii!
@ dorin
eeeexact! Ai atins bine aici. Sunt tone de lucruri marunte la care nu aloca nimeni bani. In primul rind ar trebui terminate alea. Tariceanu a inceput citeva mii de scoli la sate, au fost lasate in paragina de boc care a oprit pur si simplu finantarea. Constructorii au cistigat in instante si noi acum platim miliarde pentru niste scoli care nici macar nu sunt terminate.
@ cris
uite inca un subiect pentru think-tank
cum poti sa limitezi prin lege nivelul la care un guvern poate indatora tara, si cum poti sa-i determini sa-ti spuna inainte pe ce o sa cheltuie banii!
Cum putem sa ajungem la obligativitatea respectarii promisiunilor electorale, si la interzicerea executarii unor proiecte care n-au fost promise in campaniile electorale?
@cris
@dorin
Ideea think-tank-ului a încolțit pe acest blog in urma cu câțiva ani. Din păcate, dintre mulții cititori ai blogului, n-a interesat pe nimeni. Nu aducea nici un folos imediat, nici nu era făcut cu bani de la stat.
@ lordul john
Totusi, daca ar fi sa scoti ideile, daca cineva ar face o cercetare pe acest blog, ai sa vezi ce comoara de idei ai scoate.
Dorin,
stiu ca transportul feroviar (de marfuri si calatori)este “vedeta” in lumea civilizata din cauza optimului intre eficienta economica si poluarea rezonabila iar Cris a descris varianta combinata prin care sute de mii de corporatisti se duc la serviciu. Dar la noi pare ca nimeni nu are habar de noile tendinte, toti ministrii pafaristi perindati pe la Min Transporturilor parca sunt numiti pt. a pune cruce oricarei tentative de imbunatatire in domeniu.
De aici si aberatia “eurogarilor” de care vorbesti, peste tot in Europa se conserva cladirile de patrimoniu/se modernizeaza frumos, facand un mix de bun gust intre vechi si nou, la noi se pun termopane in draci si kisch-ul e la putere.
Pe astia, pe cei care au companii concurente cu cea in care lucreaza sau pe cei care “faciliteaza” din interior tigani penali ca Gruia Stoica, pe astia de ce nu-i vede DNA-ul NICIODATA?
@ sorin
ne trebuie un specialist pe lege si probabil e inca la pescuit, parca asa a zis, tudor
De VV nu mai zic, ca oricum e MIA (missing in action, dat disparut adica) ca sa vorbeasca despre buget de pilda caci acolo e raspunsul la prima ta intrebare.
@cris
Tocmai a dat un semn ca traieste.
@ VV
tocmai vorbeam de dumneavoastra….ca sa vezi, vorbesti de lup si lupul la usa
Pai daca suntem o comoara de idei, ar trebui sa fiti mai des cu noi, nu?
@ Sorin
deci inca o intrebare ridicata in raspunsul tau catre Dorin: cum faci in asa fel incit aceste proiecte “marunte” sa fie protejate si continuate indiferent cine vine la putere. Adica in final cum protejezi interesul de toate zilele al cetateanului de valurile electorale.
@elenick
Greșești fundamental cand ma compari cu bozgorul ăla!
Dar nu stau acum sa ma explicit.
@adam
da, pot lucra mulți pe gratis dar e ilogic sa o faci pentru niste hoți. Pentru Nicușor Dan toti fac voluntariat dar o fac pentru o cauză și un tip mai special.
@Sorin
Idei bune sunt pe toate drumurile. La implementare suntem varza. Ca nu avem justiție și procuratura eficienta care să curețe terenul inainte de semănat.
lord John,
atunci se vorbea despre altceva, noi tocmai asta punctam: ca trebuie sa se bazeze pe renumele si probitatea profesionala si morala a oamenilor de valoare – care nu pot fi suspectati de interes personal . Cat despre finantarea pe banii statului – se exclude din start, fiindca ideile si solutiile se intorc in final la stat. Vorbim de lucruri diferite.
@ cris
da, asa e. Inca o intrebare fara raspuns.
gents,
sa intelegem ca Maestrului i-au placut ideile noastre?
si daca venim cu altele, pentru a pune cate ceva in aplicare?
@ adam
crezi ca nu era lup ci papadie si a si disparut la o adiere?
L-om fi speriat si trebuie sa ne tinem rasuflarea
@elenick
Eu recunosc ca nu m-am omorat cu ideile de economie, dar v-am binedispus cu glumele mele. Adica va mentin intr-un tonus creativ.
Cris, sorin,
simplu, luam metoda Poloniei, de ex (sau a altei tari, Germania, dupa razboi, etc) unde s-a construit enorm, oricine a venit la putere. Si o aplicam ad-literam. au mai fost cu siguranta si altii in sit. noastra.
by the way, am fost acum 2 ani vreo sapamana in Polonia, am mers mult cu masina – e ca o floare! iar polonezii nu sunt mult mai destepti ca noi. La ora asta stau la masa cu Americanii si UE pe picior de egalitate, au avut crestere economica toata perioada crizei ( si un priministru liberal, e adevarat, nu un bok), au tras 100% din banii europeni, etc. Am cel mai mare respect pentru ei ca popor!
adam,
@ elenick
exact, nu e nevoie sa reinventezi roata. Cumva insa in tara noastra nu se preiau rotile si mecanismele care le fac sa mearga, motorul, ci se preiau doar numele si carcasa, aparentza – e ca si cum ai lua o carcasa de masina renumita, sa zic porche, dar goala, fara rotzi, motor si tot mecanismul care face de fapt un porche ceea ce e. Il pui sa stea in vitrina ca sa iei ochii, ceri bani sa fie admirat, scuturi buzunarele cetateanului de toate zilele in buzunare mult mai mari ale unor oportunisti, ca si cum o carcasa de porshe ar insemna progress in transporturi, sau, ca in alte domenii, folosesti o carcasa drept bau-bau pentru trecatori – cum s-a facut cu niste concepte ca “statul de drept” si “anticoruptia”.
@ elenick
eu am fost in polonia in anii 2007-2008-2009-2010, stiu ce zici.
Si pe linga noi putea sa treaca linistita criza… dar a venit boc!
cris,
vorbesti de USD?
inafara de partea cu Tariceanu-Ana Pauker (au barbatii niste “jalousies” unii fata de altii, mai rau ca femeile!), restul “intamplarilor” pe care le povesteste Crin sunt ff valoroase prin adevarul lor, pentru alegatori si in contextul campaniei actuale.
(povestea cu referndumul, de ex) Ar trebui mediatizate cum trebuie.
http://www.cotidianul.ro/antonescu-basescu-e-presedinte-pentru-ca-ponta-a-facut-prostii-si-lucruri-incorecte-234978/
@ elenick
De altfel discursul lui Crin si comentariul meu canta pe aceeasi coarda. Cu exceptia … exceptiilor de care vorbeai si tu.