Neputinţele clasei politice

Slăbiciunea politicii româneşti se poate formula aşa: cu cât clasa politică generează mai multe crize, cu atât ea este mai puţin capabilă să le depăşească.

Din păcate, societatea românească are resurse nebănuite de a genera crize. Iar clasa politică nu se lasă cu nimic mai prejos. Crizele clasei politice iau forme variate, dar toate au aceleaşi cauze: ambiguităţi constituţionale şi legislative, fragilitatea statului de drept şi absenţa dialogului politic.

Crizele sunt declanşate de clasa politică, fie că e vorba de reprezentanţii puterilor statului, fie că e vorba de reprezentanţii partidelor politice sau de reprezentanţii administraţiei centrale şi locale. Din păcate, soluţionarea crizelor nu se face în lăuntrul clasei politice şi cu mijloacele care ar trebui să-i stea acesteia la îndemână. Deznodământul este sugerat dacă nu chiar dictat de către alte instituţii, fie româneşti, fie externe.

Cea mai activă instituţie în ce priveşte soluţionarea crizelor politicii româneşti este Curtea Constitiuţională. Şi asta se petrece de mulţi ani încoace, dar cu intensitate sporită mai ales din anul 2010. Amintiţi-vă de faimoasele taieri de salarii şi pensii din anul 2010. Faptul că abia Curtea Constituţională a stopat aberanta reducere a pensiilor este o dovadă a neputinţelor clasei politice. Exemplele de acest fel sunt nenumărate, dar probabil că cel mai relevant este modul în care s-a soluţionat (dar nu şi încheiat) criza generată de suspendarea preşedintelui ţării, în vara anului 2012. Practic, Curtea Constituţională a “întors” un vot popular, permiţând reîntoarcerea la Palatul Cotroceni a preşedintelui suspendat. Votul unui judecător al Curţii a valorat mai mult decât alte şapte milioane de voturi.

Un rol tot mai activ în ultima vreme îl joacă Justiţia şi Agenţia Naţională de Integritate. ANI a influenţat considerabil componenţa guvernelor şi listele electorale. Apogeul (până acum, cel puţin) este atins în campania electorală pentru prezidenţiale. Activitatea Justiţiei şi a ANI creează un adevărat halou de ipoteze şi de suspiciuni în legătură cu candidaţii, lăsând sentimentul că orice am vota noi, în cele din urmă aceste instituţii ar putea să decidă altfel.

La acestea se adaugă şi serviciile secrete. În ultima vreme, fie prin prezenţa directă a şefilor acestor servicii, fie prin declaraţii “pe surse”, fie prin declaraţii oficiale, serviciile secrete contribuie la adâncirea sau soluţionarea unor crize ale clasei politice. Iar cazul “ofiţerului acoperit” este doar unul dintre exemple.

Dacă adăugăm la aceste instituţii pe cele externe, cum ar fi Comisia Europeană, diversele directorate ale acesteia, CEDO, Comisia de la Veneţia, diplomaţia diverselor state, îndeosebi cea americană etc.etc. avem o imagine completă şi întristătoare a lipsei de identitate şi de putinţă a clasei politice româneşti.

 

385 Responses to “Neputinţele clasei politice”

  1. Tiberiu spune:

    1)Basistul Mangu mistifica fundamentele Constitiuiei in mod ordinar afirmand ca:
    =========================================
    De fapt, reprezentantul unic al tuturor cetățenilor în cadrul acestui proces este statul, de unde și consecința firească potrivit căreia Președintele României este reprezentantul statului – v. art. 80 alin. (1) al Constituției.
    =========================================

    Constituia afirma in realitate cu totul altceva:
    ARTICOLUL 61
    Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.

    2)Acelasi basist Mangu nu intelege( sau se preface ca nu intelege) ca sintagna ” clasa politica” se refera la politicienii alesi de cetateni sa exercite suvernaitatea nationala pe plan local si national(Parlamentul) conf aceleiasi Constitutii pe care basistii au mistificat-o in mod abuziv vreme de 10 ani.

    Iata ce spune Constitutia despre politicieni alesi( “lasa politica”
    ARTICOLUL 2
    (1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum

  2. Tiberiu spune:

    @VV

    Continuarea comentariului la “Neputintele d-lui Varujean Vosagnian”
    *************************************************
    Teoreticianul basist de 2 lei Mangu nu face de fiecare data prin asa zisele ” ascunzisuri constitutionale” decat sa incerce sa ascunda spiritul si litera Constitutiei promovand constant mistificarea Legii Fundamentale in ” dulcele stil basist”, adica acela al minciun si mistificarii.
    TB si acolitii sai au incercat ( si au reusit in mare masura) sa saboteze permanent institutiile democratice ale statului (parlament,Guvern) atunci cand acestea nu actionau la comanda Cotrocenilor iar prin subordonarea unor parti a justitiei persoanele care au luptat impotriva inclinatiilor autoritariste au fost reprimate cu duritate prin inscenarea de procese politice si incarcerarea adversarilor politici.Prin toate actiunile antinationale pe care le-au desfasurat basismul a incercat sa instaureze doctrina absolutista “Statul sunt eu “.
    In ultimul comentariu de legat de sintagma “clasa politica ” mangu se preface ca nu ar cunoaste aceasta expresie larg raspandita care se refera la politicienii alesi in mod democratic si inceraca sa acrediteze ca ar fi vorba de o grupare oculta care actioneaza subversiv pentru subminarea statului si natiunii,ba chiar incearca sa acrediteze pe sest neligitimitatea institutiilor democratice sustinand ca presedintele ar fi unicul reprezentatnt al statului si natiunii in virtutea principiului “Statul sunt eu”
    ( adica Presedintele TB).
    “Neputintele D-lui Vosaganian ” se datoreaza deci in mare masura sabotajului institutional al institutiilor si persoanelor cu vederi democratice practicat de basisti si trebuie sa determine pe cetateni sa schimbe acesta situatie prin alegerea in fruntea tarii a unei persoane care promite ca va actiona neobosit pentru resaturarea democratiei in Ro si la demantelarea regimului basist antinational.

    • Valeriu Mangu spune:

      @ Tiberiu

      Eminență,

      Constat că ați învățat între timp să vă caligrafiați numele – sau prenumele – cu majusculă. Când veți învăța să caligrafiați corect numele și prenumele altora, poate mă voi apleca asupra textelor dvs. imberbe, limitate până acum doar la nivelul unei propagande căreia îi lipsește orice substanță, propagandă ce respectă, după cum se poate constata, întocmai o grilă cu un număr fix de cuvinte.

  3. Mihail spune:

    @Marian Nicolae,

    Habar n-ai nimic despre calugarii franciscani.
    Tu crezi ca poti intra in acel ordin, asaaa doar pentru ca vrea muchiul tau ???

  4. Mihail spune:

    Nu refuzi votul lui Johannis pentru ca este “neamt” sau pentru ca nu este ortodox.
    Se impune o precizare obligatorie, prezidentiabilul este roman.
    “Alegoria” ca ar fi neamt, este doar o chestie de marchetig.
    Actiunile lui nu tradeaza originea teutonica. Daca era cu adevarat neamt-neamt, isi dadea demisia atunci cand a inceput tarasenia cu ANI.

    Insa…refuzi votul pentru Johaniis, deoarece s-a catarat in postul de prezidentiabil PNL pe baza unei tradari. Si-a tradat prietenul !
    - Refuzi, pentru ca are 7 case, dar a mintit grosolan despre originea banilor cu care au fost cumparate.
    – Refuzi votul, deoarece considera ca profesorii au “Ghinion”.
    Sa mai pomenesc si despre mesajul de ieri adresat lui Simona ?

    Mai si alte motive extrem de serioase, am obosit, oricum nu conteaza, traim intr-o tara a orbilor.

    • Mihail, da-mi voie te rog sa reformulez refuzul meu la adresa domnului Iohannis:

      Haideti sa facem un exercitiu de…cugetare:

      De ce oare eu vreodata, roman crestin-ortodox de felul meu as alege un german care nici macar crestin ortodox NU ESTE…..

      Adica in limba romana spus, acest domn Johannis s-ar putea sa nu prezinte aceleasi cutume morale, cutume la care eu, ca si crestin-ortodox sunt profund atasat.

      Cum “ordinul de zi pe unitate” din tabara anti-romaneasca l-a impins pe domnul Johannis in linia intai, eu, ca simplu roman, ma simt profund lezat in simtirea mea romaneasca.

      Pana la urma ce conteaza cate case are domnul Johannis, atata timp cat le-a achizitionat cu bani castigati corect,, nu ….???

      Ce ma doare pe mine este faptul ca cineva avand alte credinte si alte idealuri decat cele crestin-ortodoxe romane cuteaza sa ceara conducerea suprema in statul roman.

      Pentru aceste lucruri eu unul spun un NU HOTARAT alegerii altui alogen in fruntea statului roman !!!!!

      Aduceti-va aminte ce ne-au facut TOTI alogenii ajunsi in functii de conducere pe care nu le-ar fi meritat niciodata.

      Drept pentru care spun din nou un NU HOTARAT domnului Johannis !!!!!!

      PS. Credeti voi ca un simplu primar poate avea o viziune globala a ceea ce se intampla in lume, astfel incat SA NU GRESEASCA si sa inscrie Romania pe o orbita geopolitica care sa aduca NUNAI beneficii Romaniei si romanilor….????

      Eu unul ma indoiesc serios……

      —————————————–
      Este mai bine asa Mihail…???

      • gargarin spune:

        Vocea Rusiei sustine candidatur lui Ponta, nu-i asa tovarase? CAea aava fute pe voi grija de alogenii care au condus Romania!

    • Mihai sr. spune:

      Daca ai obosit, mai trage-ti sufletul. In momentele de relaxare, pune-ti doua întrebari: Oare numai eu am dreptate ? Oare toți ceilalți, nu contează ?
      Cu drag.

    • @ Marian

      Ce e cu mesajul adresat Simonei, nu stiu…

  5. Mihai sr spune:

    Draga varujan,
    Blogul tau a devenit o bogatie de idei.
    Sigur, ideile nu sunt identice, precum cum sunt si oamenii. Unele sunt profunde, altele superficiale, unele militeaza, altele sunt depresive, unele au verb frumos, altele sunt mai degraba scheme propagandistice, unele stimuleaza spiritul inalt, altele stimuleaza ura si violenta. Dar toate sunt idei. Si toti sunt oameni.
    Vorba poetului “Ce mai freamat, ce mai zbucium …”
    Poetul imi vine la indemana, o parafraza: “Ce-i mana pe ei in lupta ?”
    Permite-mi sa ma adresesz, tuturor.

    Da domnilor, pe d-voastra ce va mana in lupta ?
    Fiecare luptator a avut un tel: Alexandru il dorea pe Darius, Napoleon dorea glorie, Gingis Han se dorea zeu in Cer, … peste vreme, Regina maria dorea victoria Armatei Romane, Causescu dorea Comunism in Romania, Iliescu dorea un communism “neintinat”, …
    … dar pe dv. Domnilor, ce va mana in lupta ?
    Nedumerit,
    Mihai sr.

  6. Filip G spune:

    Azi la RVR1 la ”Viata satului”a fost invitat primul si al doilea agricultor al tarii(Ponta si Constantin)
    Dincolo de aberatiile cu care ne-au obisnuit Ponta a scapat porumbelul.
    ”De la 1 ian 2015 (EU)ori alt premier vom face si vom drege….
    Domnule Ponta s-a nascut un pui de neancredere in faptul ca urmatorul presedinte nu sunteti dumneavoastra?
    Conform ultimelor sondaje e posibil………..
    http://www.stiripesurse.ro/sondaj-ponta-scade-bine-sub-40prc-surpriza-de-pe-locul-iii_937065.html
    Apoi nu trebuie uitat ca la B1 a spus ca un scor de 37.5 % in primul tur e un scor bun.

  7. emi spune:

    De la “ce-i mână în luptă” pe politicieni vine şi neputinţa.
    Pentru că un visător precum Crin sau un ideolog precum VV sunt marginalizaţi de mulţimea de obedienţi care îşi doresc doar umplerea buzunarelor proprii, şi “după ei potopul”.
    Dacă vrem o clasă politică cu care să ne mândrim, poate că ar trebui să începem cu noi înşine. Dacă singurul scop la modă al timpurilor noastre este “să facem bani”, vom avea exact acest tip de politicieni, ei sunt oglinda nevoilor şi obiceiurilor societăţii noastre.
    Va trebui să învăţăm să apreciem alte dimensiuni umane precum puterea de a respecta principiile, generozitatea, patriotismul, şi multe alte valori umane de care se pare că am uitat. Bogăţia e utilă doar dacă ştii ce să faci cu ea, altfel devine o povară care distruge umanul.

    • Mihai sr. spune:

      @ Emi,
      Macar, Crin era un visător. Prin el vedeai un viitor, căpătai o speranță, presimțeai gustul victoriei sau al distrugerii. Din păcate, a fost al distrugerii.
      Păcat.

      • emi spune:

        Eu nu am simţit gustul înfrângerii decât în noiembrie 2009.
        Acum Crin Antonescu nu a fost înfrânt, nu a avut un moment socio-politico-istoric favorabil, sau în termeni ordinari, nu a reuşit să-şi găsească sponsori.
        Nu-i nimic, e bine că PNL are “rezerve” la fel de puternice ca şi “titularii”, şi care nu vor râvni la ruperea partidului, poate veni şi momentul lor în orice clipă. Evident nu mă refer doar la Crin Antonescu ci şi la Varujan Vosganian.
        Apropo, voi ăia care vă daţi mari crinişti, aţi cotizat cu ceva pentru sustinerea reală a lui Crin Antonescu?! Dacă nu ştiaţi vă spun eu: o campanie electorală se face pe bani. Mulţi! Că numai cu vorbe nu se umple nici rezervorul unei maşini. Aşadar nu mai certaţi omul degeaba, dacă nu-l puteţi ajuta cu ce e la modă azi, adică BANI, nu puteţi avea nici pretenţii.
        Dar putem schimba “moda”.

  8. Mihail spune:

    @ Marian Nicolae,

    Iti multumesc pentru comentariu.
    Imi place ca putem discuta calm si linistinit, civilizat, fara ca sa ne gratulam cu : nazistule, basistule, antisemitule…etc.
    Iti respect punctul de vedere chiar si atunci cand nu sunt de acord cu el.
    Este al tau, iti apartine.
    Deasemeni, iti multumesc pentru ca te-ai “pus” pe scris, ca ai scris ceva mai pe larg.
    Acum, hai sa o luam pe rand (cumva este gratuit efortul, noi doi oricum nu vom vota “Johannis” ):

    1. Nu ma deranjeaza cele 7 case ale lui. Doar ca specificat ca sursa banilor sunt meditatiile si salariile lor de profesori. Cei care se pricep, afirma ca asa ceva este imposibil.
    Asadar, ori ne-a pacalit, avand banii de la socru (asa cum ar sustine domnul Hurezeanu), ori ne-a mintit, avand banutii din surse”ilicite”(shpaga ca primar).

    2. Sunt de acord cu tine, ca un primar de oras mediu, cu multe fonduri picate din “cer”, nu poate fi neaparat bun si ca Presedinte. Insa, cumva, asta este treaba Primului Ministru si a guvernului.
    Sigur, el pedaleaza pe ideea asta, de bun gospodar, dar sa nu uitam ca a avut milioane de euro cu nemiluita.

    3. Nu ma deranjeaza deloc ca nu este ortodox.
    Uite nemtoaica mea mi-a comunicat si punctul ei de vedere, pe care-l gasesc al naibii de interesant.
    Odata, dupa ea, toti credinciosii sunt egali, fiind legati de acelasi Dumnezeu, avand, nu-i asa, aceeasi religie.
    Insa ea are cateva ofuri vizavi de originea noastra latina si de cea germanica a lui Johannis.
    Spiritul germanic nu are umor, sunt rigizi, poseda “pozitia de drepti”, sa “facem lucrul in liniste” etc.

    Noi, LATINII, avem umor, sensibilitate, simt artististic, ideea de spectacol, suntem creativi, cu placerea de a lucra, suntem veseli, senini si zambitori.
    Okay, o sa spuna unii, dar acum este globalizare.
    Bine-bine, dar atat Franta cat si Italia, contin cele de mai sus si nu le-au facut niciun rau, din contra.

    Tot nemtoaica m-a rugat ca sa subliniez un vers din imnul national:

    “Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman,”

    Quod erat demonstrandum !

    • Frumos spus.

      Este randul meu sa va multumesc de asta data.

      Am cateva remarci de facut totusi:

      Eu de regula discut calm si rece, fara sa ma angrenez “spiritual” cu ajutorul epitetelor enumerate de dumneavoastra mai sus.

      Este adevarat ca scriu rar, dar numai atunci cand am de zis cu adevarat ceva util. Altfel mi se pare o irosire a energiei care as putea s-o folosesc in alta parte, cu folos….

      S-o luam sistematic, “nemteste” pe punctele enunate de dumneavoastra:

      Punctul 1.
      Este adevarat, eu lucrez in transporturi internationale de peste 15 ani si nu am reusit sa cumpar o singura casa in mod cinstit….Deasemenea adevarat este si faptul ca nu am vrut sa cumpar o casa la un pret umflat de specula….drept pentru care m-am abtinut.

      Puncrul 2.
      Milioanele avute pe mana ca primar nu-l vor face niciodata pe domnul Iohannis un bun vizionar al Romaniei, care sa traseze directive si sa caute sa le puna in aplicae…Aici trebuie ceva mai mult…..

      Punctul 3.
      Pe mine unul ma doare ca nu este ortodox.
      Noi romanii prea am fost batjocoriti de titpi de genul acesta, care neavand nici o frica de Dumnezeu au taiat si au spanzurat in voie…la modul propriu vorbesc….

      Morala….
      Avem podul plin cu alogeni de genul acesta, de ce ne-ar manca undeva sa mai alegem inca unul…???

      • lordul john spune:

        Dupa opinia mea te afli pe o pista gresita! Mai maestrii decat “alogenii” cum ii numesti tu, in a-si bate joc de romani au fost chiar romanii! Pe de alta parte, cam toti suntem “alogeni” in Romania! Mai reflecteaza!

      • emi spune:

        Şi Ponta e vizionar, cinstit şi ortodox?
        În primul rând programul lui este programul USL… copy-paste.
        Aportul personal=0
        De cinstea lui ar trebui să se pronunţe ANI legat în primul rând de declaraţia de avere. De spartul tonomatelor prin Paris, în anii ’90, nu pomeneşte niciun pesedist, dovada măreaţă de cinste.
        Cât despre ortodoxism, mie mi se pare mai creştin un om cu o singură nevastă de 25 de ani împreună, decât unul cu două neveste în 15 ani.

    • gargarin spune:

      De unde pana unde sint moldovenii latini? Cand a fost Moldova ocupata de legiunile romane , moldovene?

    • emi spune:

      În 2000 când a devenit primar, Klaus Iohannis avea deja casele, deci nu sunt şpăgi.
      Eu în 1990 am cumparat apartament cu două salarii de profesor şi ceva bani dintr-un carnet CEC. Mai exact părinţii mei aveau vreo 40000 într-un carnet CEC cu care am preluat un contract CEC, plătind exact suma achitată deja. Restul până la 70 000 cât era tot creditul, l-am plătit în 4-5 luni, cu jumătate de salariu pe lună.
      Aşadar asta cu casele e de râsul unei persoane care chiar a trăit acele vremuri.
      Şi eu aveam doar 25-26 de ani în 1990, KI avea 30, şi o nevastă inteligentă alături .

      • emi spune:

        Salariu de profesor suplinitor, am uitat să menţionez. Şi cu bani din meditaţii le-am restituit şi părinţilor datoria.
        Apoi după câţiva ani, am vândut apartamentul confort III de la etajul X şi mi-am luat apartament confort II la etajul III.
        Eu am muncit singură (un singur om la meditaţii) şi am crescut şi un copil între timp. KI şi CI au fost două persoane care făceau meditaţii şi nu au cheltuit cu un copil mic.
        E adevărat, nu plecam vara în concediu, nu beam, nu fumam.

    • emi spune:

      Calitatea de bun gospodar este dublată de disponibilitatea de a atrage investiţii şi de a anula şomajul.

    • emi spune:

      După 800 de ani, curge în oricine “sânge de român”, dacă e un om cu drag de locul în care s-a născut, dacă nu, poate fi şi de 2000 de ani pe aici, că tot ticălos nesimţitor moare.

  9. Mihail spune:

    @ Mihai Sr.

    Repet, inca odata, nu intelegi nimic din ceea ce este Crin Antonescu, din ceea ce el a dorit sa intreprinda.
    El are viziune, are perspectiva, era creativ, cinstit si onest.
    Crin, nu a facut un pas inapoi, ci in lateral.
    Noi suntem cei care sunte cumva mai in urma, nu-l intelegem.
    …..nu-l meritam !

    Uite, pentru ca imi esti simpatic, pot sa-ti explic ce si cum, vizavi de Crin Antonescu.
    Chiar daca ma repet.

    • Mihai sr. spune:

      @ Mihail,
      Tot pentru ca îmi ești simpatic, …
      Când vorbești de viziune si perspectiva, folosești prezentul. Când vorbești de creativ, cinstit si onest, folosești trecutul.
      După mine este invers, Crin “este” creativ, cinstit si onest si “a avut” viziune si perspectiva.
      Nu poți sa stai după perdea pana cei din arena cad pana la ultimul, dupa care sa apari cu sau fara viziune si sa arați ca au luptat greșit.
      Crede-ma, nu ești un admirator atât de mare al lui Crin, pe cat sunt eu si nu mi-am schimbat credința, dar in arena sunt reguli cavalerești.
      Inca nu pot înțelege dece te ascunzi in debaraua PNL, in loc sa împingi la căruța hartanita , după care poti sa arati ca drumul a fost prost ales.
      Il vreau pe Crin in arena, aratandu-ne ceea ce noi nu vedem.

  10. Adam Mares spune:

    Da, noi, latinii, avem calitatile despre care vorbesti. Dar si superficialitatea care insoteste acest cortegiu de calitati. Spiritul germanic nu prea are umor, dar sensibilitate si profunzime, da. Gandeste-te doar la filosofia lor. De unde provin marii filosofi ai lumii? Gandeste-te apoi la artistii lor, scriitori, pictori, compozitori. Germanicii au un simt al tragicului pe care noi nu l-am avut niciodata. La noi primeaza deriziunea si hazul de necaz. Eminescu e o planeta singuratica in cultura noastra.
    Poate ca o simbioza intre spiritul germanic si cel latin va fi benefica pt toti.

    • Adam Mares spune:

      Nu e deloc penibila, daca este si adevarata.

      • Filip G spune:

        ”Inima zburdalnica” nu e stabil,se indragosteste prea des.
        De aici si nevoia in politica de senzatii tari…….

        • Adam Mares spune:

          Unii au mai mult de 6 relatii extraconjugale in viata. Si cand zic relatii nu bag si aventurile.

          • Filip G spune:

            Daca ai fi femeie ai prefera un astfel de sot?
            Adica casniciile se schimba precum ciorapii ori lenjeria intima?
            Mergi pe strada si brusc te indragostesti,ce vina are actuala sotie?
            Mi-e greata………….!

        • Adam Mares spune:

          Daca af fi femeie, as prefera un barbat care sa-mi spuna adevarul si chiar sa ne despartim, cand nu mai exista dragoste impartasita, decat sa ma insele continuu. As respecta infinit mai mult barbatul care are curajul de a fi cinstit: cu el insusi si cu mine.

          • Kronstadt an der Graft spune:

            Las-că-s breze cele două orfeline candidate la președenție. Una mai singură ca alta, adevărate exemple de civism

    • emi spune:

      Ce rochie oribilă!

      • emi spune:

        Eu cred că ar trebui să te căsătoreşti dacă eşti convins că poţi îmbătrîni lângă persoana respectivă. Îndrăgosteală mai lungă de trei ani nu prea există.
        Şi să te căsătoreşti pentru 3-5 ani, mi se pare obositor.

      • Adam Mares spune:

        De ce e oribila?

        • emi spune:

          Partea de sus nu se armonizează cu partea de jos. Sunt stiluri diferite şi nu arată bine împreună. În plus nici nu are corpul potrivit pentru asemenea rochie.

          • Adam Mares spune:

            E frumoasa rochia, stilul vintage. Si potrivita pt corpul ei. Nefiind prea slabuta, o croiala stransa pe solduri ar fi dezavantajat-o.

          • emi spune:

            Dacă avea şolduri nu avea nevoie de tot materialul ăla creţ .
            A vrut sa-şi scoată bustul în evidenţă şi să mascheze lipsa şoldurior.
            E genul generos sus şi masculin jos (mă refer la forma corpului, nu la alte prostii). Partea de sus a rochiei datorită răscroielii decolteului e uşor uşuraticâ, partea de jos este copilăroasă. E la fel de indecisâ ca şi soţul ei.

  11. Ceva interesant aici:
    ———————————–
    China a făcut o mişcare politică îndrăzneaţă

    de Natalia Kaşo, Astăzi, 13:48
    http://romanian.ruvr.ru/2014_10_26/China-a-facut-o-miScare-politica-indrazneata-0557/

    La 24 octombrie, la Beijing a fost înfiinţată oficial Banca Asiatică de Investiţii în Infrastructură, care este proiectul preşedintelui chinez, Xi Jinping. Proiectul respectiv provoacă iritarea SUA.

    Xi Jinping a anunţat planurile de înfiinţare a băncii în timpul summit-ului ASEAN şi a propus partenerilor străini să se alăture. Peste 20 de ţări au considerat proiectul interesant. Printre ele se numără India, Pakistan, Sri Lanka, Nepal, Bangladesh, Oman, Qatar, Kuweit, Qatar şi toate ţările din ASEAN, cu excepţia Indoneziei.

    Iniţial, au manifestat interes pentru proiectul chinez şi unele ţări europene, de asemenea Australia şi Coreea de Sud. Dar SUA au făcut presiuni asupra aliaţilor lor, cerându-le să ignore iniţiativa chineză. Americanii au declarat că banca nu va putea să asigure standarde ecologice bune în timpul realizării proiectelor de infrastructură. Totodată, Washingtonul se îndoieşte de faptul că banca respectivă va corespunde cerinţelor de asigurare a drepturilor omului, criterii îndeplinite de Banca Mondială şi Banca Asiatică de Dezvoltare. Orientalistul Andrei Ostrovski consideră că în spatele poziţiei SUA se întrevede o nouă încercare de a pune piedici dezvoltării Chinei.
    „În regiune are loc o luptă pentru influenţa economică între SUA şi China. Înfiinţarea de către China a unei bănci reprezintă o componentă a luptei. SUA nu are nevoie de un concurent puternic.

    Posibilităţile Chinei trebuie subminate prin orice metode. Cred că şi protestele din Hong Kong au fost provocate de SUA cu acelaşi scop. Această zonă este foarte importantă pentru China. SUA încearcă s-o zdruncine pentru a priva China de avantajele concurenţiale peste hotare”.

    Economia Chinei se dezvoltă vertiginos. Rolul ei continuă să crească, dar acest lucru nu contribuie la creşterea influenţei Chinei în instituţiile financiare mondiale, printre care FMI, Banca Mondială şi Banca Asiatică de Dezvoltare, aflate sub controlul SUA şi UE. Iar Occidentul ignoră cererile Beijingului de a schimba situaţia. Promovarea de către China a proiectului său reprezintă o provocare la adresa ordinii economice globale, consideră expertul Andrei Ostrovski.

    „Este un pas al Chinei în vederea creşterii rolului său în lume, în organizaţiile economice internaţionale. În al doilea rând, se doreşte creşterea rolului yuanului în deconturile internaţionale. Banca este asigurată cu rezervele valutare ale Chinei, care sunt cele mai mari din lume.

    Este un proiect important, care va atrage numeroase ţări în curs de dezvoltare, interesate tocmai de finanţarea proiectelor lor din infrastructură.

    Pe măsura creşterii economice, China se va strădui să-şi intensifice şi mai mult influenţa şi să atragă un număr tot mai mare de ţări în curs de dezvoltare.

    Noua bancă este o arenă potrivită în acest sens”.

  12. Mihail spune:

    @ Filip G + @ Adam Mares,

    Exista o teorie care sustine cele “facute” de Tariceanu.
    In felul lui, omul este cinstit. Atunci cand apar frictiuni, dragostea a disparut, nu mai este cale de intoarcere se desparte cat mai civilizat.
    In plus si foarte important, isi legalizeaza iubirile, nu o “taraie” prin viata, preferand relatiile neclare.
    Investe in viitoarea sotie.
    Pentru ambele il apreciez si-l admir.
    Insa prea putin ca sa si-l votez.

    • Filip G spune:

      Nu poti alege la nesfarsit persoana nepotrivita.
      De fapt o problema are el insasi!
      Instabilitatea cumplului in familie se confirma acum si in politica.
      Nici din partea mea nu obtine votul,chiar daca ar fi unic candidat.

    • Mihai sr. spune:

      @ Mihail,
      In cazul d-lui Tariceanu, nu nevestele definesc esența, ci trăinicia sentimentelor domniei sale .

  13. Impresionant:
    Lista intreprinderilor româneşti distruse de guvernele post-decembriste
    Catalin Regea –
    Uitati-va si dumneavoastra si spuneti-mi daca acest lucru il puteti considera…….bogatie:

    O pierdere colosala de 3000 de miliarde de dolari numai din produsul intern romanesc rezultat din cei 25 de ani de jaf UE, NATO si FMI…..plus intrepriderile de mai jos evaluate la inca vreo…1500 de miliarde de dolari, PLUS inca 3 milioane de romani lipsa la apelul Tarii….
    .Eu unul nu am nevoie de o asemenea bogatie fictiva si nici de NATO, UE sau USA. :
    Impresionant:

    Lista intreprinderilor româneşti distruse de guvernele post-decembriste
    basescu-iliescu-constantinescu-mediafax-fotoAşa cum vă promiteam săptămâna trecută, iată că vă punem la dispoziţie o listă completă a marilor intreprinderi româneşti, cu peste 1000 de angajaţi, care au fost distruse, falimentate, privatizate defectuos de către guvernele post-decembriste care s-au perindat la conducerea ţării în ultimii 25 de ani.
    Lista cuprinde 1256 de intreprinderi care, fiecare dădea de lucru la cel puţin 1.000 de oameni, doar că în anumite cazuri, vorbim despre 10.000 de angajaţi/intreprindere.

    Motivele care au stat la baza acestui linşaj economic la nivel de România sunt iresponsabilitatea politrucilor post-decembrişti, lipsa de dragoste de ţară, foamea şi lăcomia de bani, precum şi nenumăratele numiri politice în funcţii de conducere, numiri care continuă şi în zilele noastre.

    Iată lista, citiţi-o, analizaţi-o şi băgaţi la cap.

    http://www.ziar15minute.net/2013/04/04/impresionant-lista-intreprinderilor-romanesti-distruse-de-guvernele-post-decembriste/

  14. Mihail spune:

    @ Filip G.

    Nu-l judeca, nu ai nici calitatea nici datele necesare.
    Este liber ca sa-si proiecteze viata cum doreste.
    Fiecare avem viata pe care o meritam.

    • Filip G spune:

      Eu nu-l judec din prisma vietii private,il judec din postura de lider,model in viata.Fiecare e liber sa faca ce vrea cu viata personala.
      Dupa parerea mea a fost o prostie raspunsul dat de Tary.

  15. Filip G spune:

    VV,la NATIONAL TV acum.

  16. Tiberiu spune:

    Johannis confirma de fiecare data ca este un adept al politicii antinationale ,un denigrator constant al valorilor Romaniei asa cum sunt toti basistii.
    Johannis se dovedeste zi de zi un basist get-beget.
    Basisti votati-l pe Johannis !
    Votati Johannis -votati Basescu !

    http://www.evz.ro/iohannis-o-noua-gafa-un-mesaj-prin-care-pare-nemultumit-de-performanta-simonei-halep.html

    • Filip G spune:

      Daca ar fi fost isteata ar fi trimis-o acasa pe Serena Williams,ce e asa greu de inteles?
      Azi nu ar fi fost umilita………..

      • Tiberiu spune:

        Numai tembelii lipsiti de principii morale elementare pot gandi in acest mod primitiv.Nu intamplator esti basist ,adica apartii unei tragme a oamenilor declasati moral.
        Sportul este iubit pentru ca promoveaza in primul rand valori umane, sportivitatea si fair play-ul.
        Prin sportivitatea ei sublima Simona si-a castigat respectul tuturor oamenilor de tenis,a iubitorilor sportului si nu n ultimul rand al presei.Toate aceste castiguri morale sunt incomensurabil mai mari decat inca un milion de dolari pe care ii putea eventual castiga si ii va aduce sponsorizari enorme pentru ca Simona a devenit UN SIMBOL AL sportivitatii inainte de a fi o mare sportiva.
        Desigur insa ca basistii,scursoarea societatii, nu au nici in clin nici in maneca cu valorile etice.

      • Tiberiu spune:

        Ps
        Simona este deja multimilionara in dolari si de la inaltul nivel sportiv si pecuniar la care se afla ea stie(spre deosebire de basistii retardati) ca poate progresa NUMAI JUCAND cu cei mai buni,nu profitand de o conjunctura de moment.Asta s-ar fi intors impotriva ei,ceeace pe tine nu te duce capul.
        Simona,o fata de numai 23 de ani , este infinit mai inteligenta si mai matura decat unul ca tine.

      • Tiberiu spune:

        Trebuie sa fii totalmente tembel sa afirmi ca jucand finala turneului campionior,adica atingand suprema onoare sportiva,Simona a fost umilita.Dimpotriva toata lumea stie ca Serina isi datoreaza titlul lui Simona care I-a facut titlul cadou.Umilita este de fapt Serina care a luat cadoul nemeritat.Asta este ca si cum tu ai primi titlul de doctor cand de fapt ai picat la bac.Daca ai intelege ceva din tenis ti-as putea explica mai multe,dar ar fi inutil.Nu esti capabil sa intelegi.

        • Filip G spune:

          Esti varza cu logica,
          Nu ajuti o rivala sa acumuleze puncte si sa faca performanta,
          E clar ca Simona s-a amagit ca o poate invinge inca o data in finala pe Serena.
          Nu ma astept sa pricepi,de fapt nu pricepi multe lucruri.
          Hai,Pa!

  17. Tiberiu spune:

    “Simona a pierdut o finala, dar a declansat o manie”, scrie Eurosport dupa meciul pierdut de Simona Halep in fata Serenei Williams.

    Eurosport i-a dedicat astazi un editorial Simonei Halep, adresandu-i romancei cateva cuvinte cu adevarat magice.

    “Totul a inceput la Roland Garros. Dupa ce Maria Sharapova, ea, superstarul si brandul global, a castigat dramatic finala, WTA a lansat un sondaj destul de irelevant in care ii intreba pe fani care a fost jucatoarea lunii.

    Se presupunea a fi o formalitate pentru Sharapova, cea mai buna jucatoare pe zgura in 2014! Apoi au venit insa voturile, care au evidentiat un incredibil procentaj de 95% pentru Simona Halep. Din totalul de 305 mii de voturi, 291 de mii s-au dus spre Simona Halep, fara sa conteze ca nu a fost cea mai buna jucatoare a turneului. Asa a inceput Halepmania”, noteaza Eurosport.

    In continuare, britanicii de la Eurosport vorbesc despre “eroul national al Romaniei” – Simona Halep, dar si despre afectiunea de care are parte sportiva.

    “Simona a devenit un erou national in Romania, iar interesul pentru meciurile sale a crescut intr-un mod coplesitor. Cand Bucurestiul a gazduit priumul turneu de masters dupa multi ani, fiecare meci al ei s-a jucat cu casa inchisa, iar arena a fost luata cu asalt de fani si de personalitati.

    In timp ce WTA continua sa o promoveze pe marea speranta Eugenie Bouchard, Simona Halep este cea care cucereste internetul.

    (…) Sportivii stiu rareori sa-si exprime foarte bine gandurile si sentimentele in fata unui grup de jurnalisti care sunt doar ochi si urechi. Unii nu pot, altii nu vor, altora nu le pasa, (…) insa Halep reuseste sa exprime totul intr-o limba pe care nu a reusit sa o stapaneasca inca la perfectiune.

    Vocea ei este monotona, linistita, de cele mai multe ori nu ii evidentiaza starea. Pare ca ar un discurs plictisitor si neinteresant, dar sinceritatea ei se scurge din fiecare silaba, intr-un mod greu de descris. Cand vorbeste Simona, oamenii din sala sunt atrasi in bula ei, in mintea ei. Toate urechile se inclina in fata dorind sa auda fiecare cuvant”, mai noteaza jurnalistii britanici.

    Simona a facut la Singapore unul dintre cele mai bune turnee din cariera sa, aratand un tenis relaxat si placut ochiului. Tot ea a fost insa cea care s-a vazut pusa in situatia de a-i salva pielea celei mai mari jucatoare a ultimului deceniu in tenisul mondial.

    Simona Halep o putea elimina pe Serena in faza grupelor, daca pierdea in doua seturi cu sarboaica Ana Ivanovic. Ea a ales, insa, sa arate ca nu ii e frica de Serena, ca doreste sa o intalneasca si in finala si ca placerea de a juca tenis depaseste calculele hartiei.

    “Simona a avut poate cea mai mare putere pe care a avut-o cineva in istoria tenisului, puterea de a-i decide viitorul Serenei Williams. Intr-o lume in care Serena este celebra pentru faptul ca are forta de a-si decide singura soarta, micuta jucatoare din Romania a fost cea care a avut-o la mana”, sunt cuvintele care probabil ca vor ramane pentru mult timp in mintea fanilor si in cea a Serenei Williams.
    Simona Halep a pierdut finala Turneului Campioanelor, dar a iesit de pe terenul de la Singapore ca o mare campioana, fiind nu doar sportiva care i-a decis soarta Serenei Williams, dar si cea care a zambit in momentul in care americanca a promis sa-si ia revansa si a spus: “Abia astept sa jucam finala”.

  18. Tiberiu spune:

    Asta spun cei care pricep ceva in sport ,nu niste jeguri basiste retardate

    • gargarin spune:

      Du-te ba, LA BRUTARIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
      Ia-l si pe Oprescu, baaaaaa :) :) :) GUZGANI ROZALII :) :) :)

  19. Mihail spune:

    @ Filip G.

    Hai sa nu fim mai morali decat timpurile o cer.
    Vrei sa-ti amintesc de actualul presedinte al Frantei, sau de cel dinaintea lui….sau de Miterand.
    Mai vrei exemple.
    Uite, din cauza lor a ajuns Franta o tara de “nimic” .

    • Filip G spune:

      Sigur sunt riscuri cand alegi un motociclist presedinte.In campanie am vazut ca si Macovei are inclinatii…….
      Despre Tary se stie ca prefera motocicleta,poate asta e magnetul de agatat neveste!
      Cat despre actualul presedinte al Frantei………….e tot motociclist.
      http://www.evz.ro/umor-francez-iubirea-secreta-a-lui-francois-hollande-subiect-pentru-de-jocuri-video-1077404.html

      • Shadow spune:

        @Filip
        aia care sunt motociclisti o sa se supere pe tine :-). Hollande era pe scouter in spatele “spp-istului” sau nu pe motocicleta.

        PS. motociclismul nu e pt agatat neveste ci cel mult aventuri de-o noapte.

        • Filip G spune:

          Nu se supara!
          Nu toti motociclistii sunt candidati la presedentie.
          Si apoi ce farmec mai e sa mergi la agatat cu SPP*istii in preajma?
          Am si eu un Moped,dar nu-l prea folosesc de cand a modificat Stroie legislatia.Dumnezeu sa-i dea ”sanatate”!

          • Shadow spune:

            @Filip
            acum nu o sa discriminezi “motociclistii” la presedentie deh :-)
            farmecul “puterii” la hollande. cica “puterea” este cel mai puternic “afrodisiac”.
            cica ca eu nu am “incercat” personal remediul :-).

          • Adam Mares spune:

            Afrodisiac pt cine? Pt el sau pt femei?

          • Shadow spune:

            @adam
            nu stiu, ma declar complet incompetent in domeniu, nici schimbare de “pipirig” nu am facut.

          • Adam Mares spune:

            Ce e pipirigul?

          • Shadow spune:

            @Adam
            hai mai tu nu stii?
            asa am invatat eu in tinerete ca se spune la “schimbarea de s.e.x” – “schimbare de pipirig”. Nu stiu daca politica blogului permite utilizarea cuvantului :-)

  20. Filip G spune:

    http://www.stiripesurse.ro/incredibil-victor-ponta-o-sa-fiu-pre-edinte-i-premier_937100.html
    Asta nu-i un fel de nebunie?
    Cum sa fii si presedinte si premier?
    Nu apare conflictul de interese?
    Un motiv in plus pentru ca Ponta sa nu mai fie duplicitar.

  21. Valeriu Mangu spune:

    @ gargarin

    Raportez din nou: până la această oră s-au înregistrat pentru ziua în curs 513 (cinci sute treisprezece) vizite.

  22. Mihail spune:

    @ Filip G.

    Pentru cei cu motoare, este o insulta ca sa amesteci motoarele cu scuterele, mopedele.
    Fiecare cu ale lui.
    Nu cred ca Razgandacul cucereste tinerele domnite cu cioperul lui.
    Exista si aici niste diferente.
    Nu-i asa ca ati uitat de povestea cu “Razgandacul ?
    Iar acum, unii dintre uituci sunt gata ca sa-i acorde votul.
    Frumoasa tara, pacat ca-i locuita.

    • Filip G spune:

      Si ”Lastunul ”a fost masina pentru liliputani,fiecare dupa posibilitati…………
      Cat despre”Razgandeanu”asa ceva nu se uita.
      Si observ ca nu a fost o scapare,e boala cronica……….

  23. Mihail spune:

    @ Valeriu Mangu,

    Te rog lumineaza-ma si pe mine ce sunt cu cifrele postate de tine.
    Ca sa fiu sincer, pe mine, cel mai mult si mai mult, ma intereseaza 69.
    Este pozitia asta la tine ?

    • Valeriu Mangu spune:

      @ Mihail

      Corespondentul “gargarin” a exprimat in pagina anterioara convingerea ca nu citeste nimeni articolele postate pe blogul pe care l-am infiintat, asa ca il informez din cand in cand despre numarul vizitelor.
      Cat priveste numarul care va intereseaza, faptul pe care il semnifica e cunoscut de cand lumea, incat a devenit, s-ar putea spune, o banalitate sa gravitezi in jurul lui.

  24. Filip G spune:

    http://www.stiripesurse.ro/blaga-avertisment-pentru-fo-ti-demnitari-ai-partidului_937111.html
    Nu sunt fan Blaga,dar are dreptate.
    Deja lucrul asta noi l-am discutat aici pe blog.Partidul iti acorda o demnitate iar tu te stergi la fund cu increderea acordata.A se vedea ministrii liberali care au plecat cu TARY,Sigur PRL e partidul liberal adevarat!
    Pana una alta PRL nu le-a oferit nimic,in schimb PNL,DA!
    Imi aduc aminte ca aveam un student care lucra in brigada noastra,facea facultatea la seral.Tot timpul era obosit,avea si copil mic acasa,toti il menajam si il protetejam.Termina facultatea si primeste post de CFL-ist.Ne bucuram ca unul dintre noi ne este sef de formatiune.
    Vine tipul tantos si zice;
    -Aseara m-am impiedicat si am cazut,nu-mi mai aduc nimic aminte ce a fost pana ieri,nu am prieteni,nici fosti colegi.
    Am avut zile grele cu prostu,de asemeni si el cu noi.
    Cam asta e faza cu cei care nu au onoare si demnitate.Nu stiu sa aprecieze oamenii si binele facut.Functia si demnitatea le ia mintile……….

    • liberalul spune:

      @basitii care se stiu si simt de aici:Muriti de ciuda ca Tariceanu va fi Premier.

      • Filip G spune:

        Vise taica,vise………..
        Tary poate fi orice numai premier nu.
        Nu da PSD postul de premier lui Tary,poate vrei sa spui Maior……

        • liberalul spune:

          @Filip G- esti basist? ca vad ca te-ai simtit sa raspunzi.

          • Filip G spune:

            Nu-s basist ,sunt realist.
            Uite fraza care trebuie sa va dea de gandit,nu conteaza ca nu e posibil sa fii si presedinte si premier,afirmatia vine de la un procuror care ar trebuii sa cunoasca legea…….PSD doreste sa obtina si presedentia si functia de premier
            http://www.stiripesurse.ro/incredibil-victor-ponta-o-sa-fiu-pre-edinte-i-premier_937100.html
            Cum depune juramantul Ponta pentru postul de presedinte al RO fiind si premier?
            Asta in cazul in care ar castiga alegerile,eu ma indoiesc ca le castiga!

          • liberalul spune:

            Asa, si ce ai inteles de aici? Normal ca nu va demisiona, pana isi preia mandatul de presedinte, iar functia de premier se negociaza intre turul 1 si turul 2 in scris, sub forma unui protocol scris.

          • Filip G spune:

            @liberalul,
            Ponta nu poate legal sa depuna juramantul pentru functia de presedinte Ro pana nu demisioneaza din functia de premier.
            Deci nu poate fi legal si PRESEDINTE si PREMIER…..
            E INCOMPATIBIL,de parca asta ar conta in nebunia PSD!

          • liberalul spune:

            Asa, si care e legatura cu subiectul, si anume ca nu va fi Tariceanu premier, ci Maior?

          • gargarin spune:

            Bai Pipirig :) , te dai mare ca Tariceanu o sa fie premier pus de Ponta. Ce-o sa i-o traga PSDul :) :) :) de-o sa va usture :)

          • liberalul spune:

            @gagarin,

            Mori de ciuda, haha!Marsh la sapa!

      • emi spune:

        Parcă voia preşedinte Tăriceanu, se coboară el la funcţia de doar premier?! Nu cred, e sub demnitatea lui, dar mai ales a PSD. Cât despre “băsişti”, caută la PMP, aici doar epolitikoana Udrea îl iubeşte pe TB.

  25. My dear enemies,

    https://www.facebook.com/marian.galben.9/posts/307073989480325

    I can feel you plotting again against me.
    A little birdie just told me that…….

    You harm me or my family and not even one of you will walk alive from Romania…..

    This is not a promise it is just a simple fact.

    This far and no further.

  26. Mihail spune:

    @ liberarle !

    Uite, m-am studiat ghini, mi-am citit cazierul, am privit catre anii de puscarie pentru tot felul de ciordeli plus un viol (sau doua), mi-am numara evreii “omorati”…insa la socoteala tot nu-mi iese ca as fi “basist”.

    Daaar…daca iese Razgandeau ( tariceanu al tau) presedinte eu chiar ca mor.
    Efectiv, nu de ciuda.
    Insa ma mangai cu speranta ca nu are cum, este si prea slab si prea trecut si prea suficient de tradator, dar si fara caracter politic.

    Acum, ori tu servesti prea mult tulburel, ori ai oarece probleme cu tiglele de pe casa.

    • Filip G spune:

      Violul a fost facut cand erai ”ofiter acoperit”?
      Am vazut ca serviciile au pe stoc tot felul de creme,prezervative ,etc.
      Si am auzit un” nene”care spunea ca un ofiter acoperit trebuie sa faca tot posibilul sa-si indeplineasca misiunea.

    • Adam Mares spune:

      Romantismul tau legendar nu prea se pupa cu aceasta spovedanie de violator. :P

  27. Romani,
    Oare cat timp veti mai inghiti exprimari de acest gen:

    Finalul
    BY MIHAI GIURGEA on 27 OCTOMBRIE 2014

    Indiferent cine iese presedinte, Romania voastra socialista moare.

    “Cea mai mare putere militara din lume – Statele Unite – au intrat cu buldozerul DNA in tara voastra mizerabila si o demoleaza in ritm alert.

    Uniunea Europeana ii sustine din toate puterile. Iar toate latraturile nationalistilor de pe internet si din presa romaneasca nu mai fac doi bani (toate feisbucile angajate de partide, ca sa mai rupa niste voturi in noiembrie, sunt in fata americanilor si a DNA-ului exact ca niste gandaci, in fata buldozerului: si au la fel de multe sanse sa schimbe ce le e scris).

    Daca gandacii ar organiza alegeri si si-ar vota un presedinte, ar scapa de moarte? Nu prea cred.

    Ei, nici voi n-o sa scapati.

    Romanii nu sunt “lupi dacici”. Niciodata n-au fost.”

    http://capitalismpepaine.com/2014/10/27/finalul/
    —————————–
    nota Roninjaune:
    Stiti ce aveti de facut pe 2 Noiembrie:

    Afara cu toti alogenii din tara, incepand cu cei de la conducerea Romaniei.
    Iestiti in strada pentru ca acesti zisi capitalisti ne-au distrus tara.

  28. Mihail spune:

    „Am inventat ceea ce numit democraţie reprezentativă, în care spunem că majoritatea este cea care decide. Aşa că mi se pare normal ca aceia care conduc o ţară să trăiască în aceleaşi condiţii cu majoritatea care-i votează, şi nu cu minoritatea bogată”, explică Jose Mujica, preşedintele Uruguayului, cunoscut în întreaga lume pentru stilul modest de viaţă.
    Cunoscut pe plan mondial după un reportaj BBC cu titlul „Cel mai sărac preşedinte din lume”, difuzat în 2012, Jose Mujica trăieşte într-o casă simplă şi face agricultură de subzistenţă, donând 90% din salariul său de preşedinte unor organizaţii de caritate. Mujica este convins că toţi liderii mondiali ar trebui să-i preia exemplul, altfel nu-şi reprezintă cu adevărat electoratul.

    „N-am nimic împotriva oamenilor cu bani, împotriva oamenilor cărora le plac banii, care înnebunesc după bani. Dar, în politică, ar trebui să-i separăm. Trebuie să-i gonim din politică pe cei care iubesc prea mult banii, ei reprezintă un pericol pentru politică… Oamenii care iubesc banii ar trebui să-şi dedice timpul industriei, comerţului, să-şi înmulţească averea. Însă politica este lupta pentru fericirea tuturor”, spune acum Mujica, într-un interviu acordat CNN en Espanol.

    În plus, oamenii bogaţi nu au cum să reprezinte cu succes oamenii săraci. „Au tendinţa să vadă lumea prin perspectiva lor, adică aceea a banilor. Chiar şi când acţionează în baza unor intenţii bune, perspectiva pe care o au asupra lumii, a vieţii, asupra deciziilor – perspectiva lor este formată din informaţiile filtrate de bogăţie. Dacă trăim într-o lume în care majoritatea ar trebui să fie cea care guverneazî. trebuie să încercăm să ne formăm perspectivele pentru a coincide cu acelea ale majorităţii, nu cu cele ale minorităţii”, explică preşedintele Mujica.

  29. Mihail spune:

    Textul de mai sus…este cel mai potrivit raspuns pentru postarea domnul Vosganian

  30. Lordul John spune:

    @VV

    Nu e vorba doar de neputinta clasei politice. Iata un caz de ticalosie pura. Dimineata ma plecat catre Munchen. De obicei, in terminalele din Otopeni nu prea gasesti publicatii puse la dispozitia calatorilor cum era acum vreo 15 ani. Azi, surpriza, am gasit publicatia DIASPORA, care practic e dedicata lui Victor Ponta. N-ar fi fost chiar ingrozitor daca in interviul pe trei pagini pe care dl Ponta il da redactiei (Austria) revistei. Iata ce spune licentiatul in minciuni:
    “… am redus TVA la alimente, … am creat 200000 locuri de munca”.
    Interesant e ca singura reclama consistenta (coperta 4) care apare in aceasta publicatie e TAROM.

    Cu alte cuvinte din bani publici sa facem reclama la partid.

  31. Mihail spune:

    Nu te dezamagi daca oamenii refuza sa te ajute.
    Aminteste-ti de cuvintele lui Enstein:

    “Sunt recunoscator tuturor celor care mi-au spus NU, datorita lor am facut-o singur ” .

    PS:…uneori in viata, trebuie dovedim ca stim sa iertam.

  32. Mihail spune:

    @ Adam Mares,

    Nu stii tu….ca deobicei. Iesi din modul cerebel.

    Cu Posta Romana, sunt doi “neni” care au incheiat contracte cu ceva timp inainte de inceperea campaniei electorale.
    Astfel, “postasii” introduc in plicul destinatarului tot ce trebuie, potrivit contractului, adaugat.

  33. Lordul John spune:

    @VV

    reiau, n-ar fi fost chiar ingrozitor daca in interviu dl. nu ar avea alt discurs fata de cel de uz intern.

    O alta chestiune minunata: dl. Ponta promite programul prima casa in Diaspora, adica sa ajutam romanii din diaspora sa\-si cumpere case in Spania, Italia, Germania, SUA, Canada si pe unde i-o mai fi trimis soarta.
    Totul sub deviza: Sa scoatem economiile vest-europene din rahat pe banii Romaniei!

  34. Romani,
    Oare cat timp veti mai inghiti exprimari de acest gen:

    Finalul
    BY MIHAI GIURGEA on 27 OCTOMBRIE 2014

    Indiferent cine iese presedinte, Romania voastra socialista moare.

    “Cea mai mare putere militara din lume – Statele Unite – au intrat cu buldozerul DNA in tara voastra mizerabila si o demoleaza in ritm alert.

    Uniunea Europeana ii sustine din toate puterile. Iar toate latraturile nationalistilor de pe internet si din presa romaneasca nu mai fac doi bani (toate feisbucile angajate de partide, ca sa mai rupa niste voturi in noiembrie, sunt in fata americanilor si a DNA-ului exact ca niste gandaci, in fata buldozerului: si au la fel de multe sanse sa schimbe ce le e scris).

    Daca gandacii ar organiza alegeri si si-ar vota un presedinte, ar scapa de moarte? Nu prea cred.

    Ei, nici voi n-o sa scapati.

    Romanii nu sunt “lupi dacici”. Niciodata n-au fost.”

    http://capitalismpepaine.com/2014/10/27/finalul/

    —————————–
    nota Roninjaune:
    Stiti ce aveti de facut pe 2 Noiembrie:

    Afara cu toti alogenii din tara, incepand cu cei de la conducerea Romaniei.
    Iestiti in strada pentru ca acesti zisi capitalisti ne-au distrus tara.

    • emi spune:

      Dovadă că nu inteligenţa îi prisoseşte Simonei Halep. La acest nivel deja nu mai eşti sportiv ci un robot dopat ştiinţific şi setat pe a câştiga. Doar că unii recunosc că nu pot învinge pe oricine şi joacă strategic, iar alţii se străduie să îşi demonstreze lor înşile cât pot, dovadă de nesiguranţă sau de orgoliu nemăsurat.
      Totuşi locul doi este o performanţă deosebită, indiferent de greşelile din timpul competiţiei.

  35. Filip G spune:

    http://www.stiripesurse.ro/iccj-ani-iohannis_937134.html
    Pe 18 noe,ICCJ stabileste daca admite ori respinge contestatia ANI.
    Cei care sperau ca Johannis e scos din cursa au un gust amar.
    Uite eu fac doua pronosticuri;
    Daca Johannis primeste verdict ca e INCOMPATIBIL,alegerile se reiau.Atunci intra CRIN in cursa prezidentiala si castiga.

    Daca contestatia e respinsa ori in urma judecatii se constata ca a fost COMPATIBIL,Johannis ramane presedinte.
    In ambele ipoteze PSD iese sifonat………..

  36. liberalul spune:

    Iar eu zic ca este o bataie de joc la adresa electoratului ceea ce face ACL, sa trimita in fata lor un posibil incompatibil, un asa zis MESIA, din cauza caruia ar exista posibilitatea sa se repete alegerile. E o mare nesimtire, si spun asta pentru ca eram in PNL atunci cand tradatorul portocaliu vopsit peste noapte, Crin Antonescu nu la lasat pe Mircea Diaconu sa candideze la europarlamentare. Insa gestul de atunci li s-a intors la alegeri. Asa si acum, neamtul cusut cu ata la gura, care vine la mine in oras in campanie si face conferinta de presa ( atentie) in sediul PDL, el presedintele PNL, care a detinut doar 2 functii in 1an si jumatate in PNL- cea de primvicepresedinte si presedinte, pentru el trebuie sa facem tot posibilul sa nu il deranjam, eventual sa repetam alegerile.

  37. Tiberiu spune:

    Respect pentru Simona !
    Declaratie incredibila a lui Mats Willander despre Simona !

    http://www.ziare.com/simona-halep/stiri-simona-halep/declaratie-incredibila-despre-simona-halep-va-fi-ca-djokovici-poate-fi-invincibila-1329839

    tot dispretul pentru detractorii ei basisti !
    basmul inamicul ne 1 al romanilor !

  38. Tiberiu spune:

    basismul inamicul ne 1 al romanilor !

  39. Filip G spune:

    Palid rau Ponta si complect debusolat.
    Sigur pierde alegerile daca pe 4 noe anunta premierul daca nu e din PSD.
    Doamne ajuta!

  40. Mihai sr spune:

    @ Mihail
    Ieri octombrie 26, 2014 la 1:44 pm, mi-ai promis ca “Uite, pentru ca imi esti simpatic, pot sa-ti explic ce si cum, vizavi de Crin Antonescu”.
    Daca-ti mai sunt simpatic … si daca ai ceva in plus fata de ce mi-ai spus pana acum, spune-mi prin ce mijloc poti sa-mi explici, .
    Cu deosebit interes,
    Mihai sr.

  41. Mihail spune:

    Mihai Sr.

    …Pai sunt cel putin doi contributori care au explicat foaia de parcurs al domnului Crin Antonescu.
    In plus, s-a explicat si ce a vrut sa spuna in ultima emisiune, atunci cand 99% din Romanica a inteles total aiurea.
    Efectiv nu au inteles atitudinea lui Crin.
    Ce vina am eu, ca o persoana draguta si extrem de inteligenta, are “ochi”, poate executa repede o traducere din Antonescu in romana ?
    I-i intelege pe acesta in cele mai fine afirmatii.

    Nu stiu ce doresti sa-ti spun, insa principalele teme, au fost explicate, devoalate, aici.
    Nici vorba ca a tradat, nici vorba ca l-a “rapus sistemul”.
    Pur si simplu, exact cum a declarat, insa noi nu suntem deloc atenti decat la ironiile sale, el a facut un “pas in lateral” .
    Atentie la nuanta, nu in spate.

    Foarte pe scurt, a inregistat tradarea lui Johannis, a cooperativei, a marei majoritati din PNL si atunci a facut acel “pas in lateral”.
    Ce rost are sa te lupti cu proprii colegi ?
    Poate ai sesizat, ca si domnul Varujan i-a “bagat un fitil”, din dorinta de a fi remarcat de “domnul presedinte” .
    Il inteleg, este oarecum la mijloc, viitoarele alegeri bat la usa, iar pozitionarea scriitorului pe o noua lista este improbabila. Deci, cumva, ii trebui o atitudine.
    Acum, sa revii cu o critica, pe care ai mai facut-o in trecut, dar mai ales sa “lovesti” un om “cazut”, care nici nu mai este….pare usor deplasat.
    Insa, eu nu sunt om politic, asa ca este posibil ca sa nu ma pricep.

    Nu stiu ce vrei sa stii.

    • Mihai sr. spune:

      @ Mihail
      Merci.
      Ai lăsat sa înțeleg ca ai ști din cele neștiute. Cred ca sunt al 99-lea din cele 100%. Daca as înțelege ce înseamnă “in lateral” ! ….

      • Filip G spune:

        Johannis trebuia sa creasca in sondaje fara sprijinul lui Crin.
        Daca era Crin alaturi de el pe scena cetatenii erau bulversati ,asta se regasea in sondaje.Asta e pasul in lateral
        Ramane sa vedem cum joaca Crin in turul 2………..

        • emi spune:

          Crin Antonescu nu a avut sponsori, copii.
          Dacă vrei să fii ales în politica şi după legile actuale, trebuie să ai bani mulţi , să plăteşti apa şi cornul celor care îţi fac campanie (vă amintiţi de domnul Ghişe?) să plăteşti fluturaşi, să organizezi mitinguri, să plăteşti publicitate tv.
          Dacă partidul e falit, ai nevoie de sponsori puternici.
          Şi PNL tocmai şi-a cheltuit ultimele resurse ca să o facă pe madam Norica Nicolai şi pe madam Renate Weber europarlamentare.
          Şi dumnealor ce au făcut drept mulţumire?!
          Au şters pe jos cu Crin Antonescu.
          Nu KI e cel mai mare ticălos, sunt alte javre la cub…

  42. Pentru cei care nu stiu si nu au banuit niciodata……

    “Limba vorbita de Adam si Eva”. de Prof. Tudor Diaconu…..

    A fost limba romana, la fel ca si limba lui Iisus Hristos….si NU aramaica…..
    ———————————————————————
    ACTE DE IDENTITATE ALE NEAMULUI ROMANESC

    http://zalmoxa.fr.yuku.com/topic/4286/LIMBA-VORBITA-DE-ADAM-SI-EVA-1#.VE5JW58pDbc

    -Permanenta codului get-
    -Limba adamica:limba romaneasca
    -Adevarurile biblice si mitologice demonstrate mathematic dezvaluie marile enigma-
    Amanunte despre regii geti: Ene Basarab, Domikete, IoanI (Burebista). Dinastia Decebalilor

    Ita diis placuit-
    Ainsi il a plu aux dieux-
    Asa le-a placut zeilor.

    Doua statuiete de bronz, o inscriptie de la Histria publicata de Vasile Parvan si alta comunicata de cercetatorul Iordache Moldoveanu polarizeaza unitatea initiala a culturii si civilizatiei cu mult inainte de aparitia religiilor si etniilor. Statuieta de la Curtea de Arges- cu scriere ieroglifica “egipteana” stabileste existenta lui Uranus, cel dintai rege din Nordul Istrului. Dupa cronologiile egiptene, pentru ca domnise si peste Egipt, Manetho calculase cam 30.529 de ani pana la 334ien, data trecerii lui Alexandru cel Mare in Asia Mica. In Egipt, dinastiile divine dinainte de Menes figureaza ca mare Legislator De la MENES la Alexandru, preotii egipteni calculau 5000 de ani.
    Acelasi personaj- vedicul Manu- e numit Manes la palasgii turseni din Lidia, Minos din Creta, Deus Manes la romani, mannus la arimii din Germania. Dupa Champollion- cea dintai dinastie umana in Egipt incepe pe la 5867 ien, iar dupa cronologia lui Boeckh, pe la 5702 ien. Turditanii din Spania aveau codica de legi in versuri- identice cu ale agatyrsilor din Carpati (Strabo III,1,6) pelasge atribuite lui Herrmes, ce traia pe vremea lui Uran denumit si Pelasg-stramosul titanilor. Era denumit si Montu, Tum, Harmakhiris, Armais, Arimul. In legendele noastre este Manea sau Toma Alimos.(cf. N.Densusianu). Se fac referiri la VEDE.
    Statuieta de la ADAM.CLISI infatiseaza primul om prelat al Europei- IKARON cu originea-n Hamangia. El este inhumat in centrul monumentului de la Adam.clisi, constructie straveche pe care l-au atribuit lui Traian- falsificand istoria noastra nationala.
    Inscriptia de la Histria duce la stravechimea ATHAVAVEDEI- prima carte a vedelor- la zeitatile egiptene , la PELEG omul din Pades, pe numele adevarat TITA, si la Iahweh. Se arata cum acesta a mutat legea. Se mai afirma “transformarea” lui ARGUS – preot in “copt…
    Inscriptiile lui Iordache Moldoveanu, definesc celebrul autor al ESOPIEI denumea de fapt pe cel care a dat limbajul de la Slon.
    Iov si Bizantul sunt precizate in text, ca si casta olteana MOTRU.
    SIMA(Misa citita la Champollion!) era Leta- latona mama mitica a lui Apollo si Artemisei. BUCUR da primul calendar. OMU e ars de celti…. Se lamureste monosilaba “RO”, care alaturi de “mana”Roman) formeaza cuvantul ce inseamna OM INTREG rotund ca soarele.

    STATUIETA DE BRONZ DIN CURTEA DE ARGES

    Scurt istoric

    “In anul 1920, cu ocazia sapaturilor facute pentru complexul de cladiri al scolii horticole-pomicole din nordul orasului s-a descoperit o statuieta din bronz inalta de 11 centimetri, de factura egipteana, cu scriere hieroglifica, reprezentand o zeitate. Amuleta aceasta a fost incredintata de catre directorul scolii horticole profesorului de stiinte naturale si totodata directorului gimnaziului din Curtea de Arges, profesorului Nicolae Tanasescu, care la randul sau a predate-o institutului (muzeului) arheologic de pe atunci din Bucuresti. El si-a oprit si doua fotografii pe care in 1966 le-a incredintat profesorului Tudose Dracu Moldoveanu si doctorului Valerian Marinescu. Acesta din urma, cu ani mai tarziu(1975) prin bunavointa unui argesean, a solicitat concursul profesorului Constantin Daniel din Bucuresti care a “descifrat” scrierea si a dat urmatoarele explicatii:
    a) Este vorba decultul lui osiris. Zeul este reprezentat cu insignele sale in stadium de mumie, cu urechile descoperite in afara(semn distinctiv al unei zeitati) iar in partea de jos conturul urmareste intocmai sarcofagul unei zeitati.
    b) Pe aceastastatuieta de bronz, in jumatateainferioara se afla o inscriptie hieroglifa din care s-a putut descifra:

    “CUVINTELE LUI OSIRIS DE IUBIRE…. DOMN AL CELOR DOUA PAMANTURI….!”
    Prezentarea celor de mai sus, apartine Dr. Valerian Marinescu, si face parte dintr-un studiu medico-istoric de atestare a vechimii Curtii de Arges. Materialul ne-a fost trimis de catre profesorul Tudose Dracu Moldoveanu, cu o scrisoare in care-si anunta dorinta de a lucra in CERCUL DE STUDII PLURIDISCIPLINARE, cu ocazia unei sesiuni de comunicari organizate la Curtea de Arges.
    Multumindu-le celor doi oameni de cultura si pe aceasta cale, si intrand in posesie a fotografiei statuetei, s-o citim:

    G a m a U p s i l o 341:1068759-3-2
    Mag Opisul A-
    n U i n v e r s p u 938-2-6: 1245:107
    Pis e Nunu Ur-
    s a i n t r i u n g h 2981-3-3456710 ANUS intrig-
    h i i o t a s i O T 6-11-34-1- 1910:8725-2-a Io hot isit
    a i o t a c i f r a 2341-2- 1089765-3- iota Africa
    s a s e o c h i v i :108-18-349-3-5 AHOM ii SEU O-
    e r m e e t a d e d 105:2167:9:83-5-4 DE RATAE DM e
    o u a o r i e t a p 7254109-5- 83-5 61-5- EUROPA ta IO
    a s a r e t a u p u 541-2-23910:267-1 era pusa sta
    n c t c a p d e c e 183-2-610-16-754-8-98 NUT. Pe dac Ce
    r b a p o s t r o f 12:10967:3485 rb fost apro-
    d o v a p u n c t e 52-1-341:768109-8- po, vad Nucet
    l e t a d e d o u a 6129103-5-54-1-78 elevat da Do-
    o r I I o n t a c r u 231-1-4567-2-8109 RIO iota cur-
    c e I o t ad o v a 1056-18-187:2:943-3 ata COD e voi
    l I n I I o r I z o n91078-2-341:562-3- -zori NIL IO i
    n t a l e I n l I t 43261-3-57-12-8910 LATIN e-n LIT
    e r a u l m a r ed 987-1- 106-16-3415-5- ERA DM AVEL r-
    E t i p a r d o u a 5432:871:1096-7-apit ODE aur
    P u n c t e s p r e 67510-4-89234-1-1 este PRUNC P-
    D r e a p t a I o t 9310-3-817:4325 oet IDA part-
    a m a r e j m a r e 10-2-7845:1923-11-6: e mare ARSA J
    c v l c a t p u s e 91023:18-7-7546-2- Seul cu pact
    p e v I r f u l d e 10:92864-19-1357-16- e DELFI puru
    g e t e l o r e t a143:5896:2710-5—Get LETO era
    m a r e o r I z o n 10932:67-2 -854-7 – Nora RIM ZOE
    t a l a s e z a t a 345812-5-76910: lasata:ZETA- deci:

    “Mag, opisul APIS e Nunu URANUS, intriga Io hot; isit iota AFRICA:AHOM, ii Seu-ODE, RETA e DM e EUROPA ta, IO era pusa sta NUT.
    Pe Dac CERB fost, apropos vad Nucet, elevat da DORIO iota curate COD e, voi zori NIL, IO-I Latin e-n litera DM AVEL rapit ODE aur; esta prunc poet IDA, partea mare arsaJ. Seul cu pact e Delfi puru GET LETO era nora RIM Zoe, lasata ZETA”.

    M A G M U E N U N U 156:91078-2-324 MUE NUNU gas-
    I T H H O T H I I O 8-11-1109:2356:74 I ici THOT HH
    A H O M I I S O D E 2-1-134:10:789-2-56-1-H.AOM e SOD ii
    R E T A E E E R R R 1234-2-1059687-3-RETA-ReReRe
    S P U S A A C E PE:10:534-298-1 – PACS e AUM pe
    C E R B F O S T D V 324-2-5678-2-9101 REB fost duc
    A D N D L O R A O C 1092-3-6587-2-413: cod clar DAN
    O D E I I N IL N A 97610:81-75234-2- Nina io idei
    T T E D M L R A P I :145-1-61023781- 15-9 DM literat P-
    T O T E D C P E I D L 218:54693-7-7:10 oet decid P. d
    A M A R E E A J S 798-2-1063-13-4521:eja SEM arsa
    E U L P U E E A J F 2189:73-10-105-2-46-10- VEDE el fu pe
    G E T E T O L N O 156:4237-4-9101:GETI LETO NOR
    R A A I S Z E T A.8789:6453-2-2:LETA zisa A.-

    “Mue Nunu gasi ici THOT hhh.AOM e sod ii Retarerere. Pacs, e AUM pe Reb fost, duc cod clar Dan, Nina Io idei DM, literat Poet decide, P- deja SEM arsa VEDE, el fu pe GET Leto, nor Leta zisa “A”.-

    Sa citim mai departe:

    III
    m u e a o I I c I t 651:87109-2-324-2-IOM citi EVA
    h o t a a o m e h a 10967:8:12435-3—AHOM e hoata
    e p t a c s e p s e 7621:8459-2-310-7 – este PACS pe
    e d u c n d d a n n 1039-2-7128-2-546-2- NUN Deda NOD
    I n a I d t I m p o 12678453-4-910 intimida –PO-
    E t p p m s m a r s 12-2-34-1-57-12-8910-2-6 ET.pp.mm. ars S-
    a v e d e f u f t a a 1:6721:1053489-5T, Lela ARNOTA.-
    deci:

    “ IOM citi Eva-Ahom e hoata; este PACS, pe NUN Deda;NOD intimida poet, pp.mm.ars SEU ff.VEDA GET Lela ARNOTA.”

    I O M V V A H O M E 9834:67510-4-21 Mosu HAVE ci-
    T E S T E P E D D D 12345-2-1098-2-67-1- teste DDD. Pe
    I T E S T T V E D V 615:78124-6-672-1- Tit Arges Lut
    G E T L E L A R.- 1089345-5-3: VEDELE T-

    “Mosu AHVE citeste DDD Tit Arges, lut VEDELE T..

    M o s u v e e t t I 6:1109:1109:845:341: e mit TEUT SET
    T t I e t -5232-2- voit.-

    “E Mit Teut-SET voit”

    E M I T T E U T S E 1:5678-2-234-2-9101:2: e Teut mit SET. T. TT
    Estet.

    Scurt comentariu:
    Avem a face cu scrierea hieraltica. Parasind prejudecata ca scrierea hieroglifica precede din Egipt, toate scrierile, si ca o dovada ca la Arges avem un centru de cultura ancestral, iata ce comunica aceasta mica statuieta a carei vechime o pot stabili specialistii.
    Pentru cei care nu dispun de dictionare, vom da cateva explicatii:
    Apis era in mitologia egipteana taurul sacru-simbol agriculturii, a carui culoare era NEAGRA.. Pe frunte era reprezentat, cu o pata sub forma de triunghi,(existenta sip e statuieta unde incepe citirea inscriptiei!).
    Printre alte precepte de reprezentare, in afar petelor albe, pe stanga mai avea o pata de forma lunei, iar pe dreapta forma unui vulture, avand sub limba un gandac.
    Strabon mentiona si o vaca adorata la Menphis.
    De fapt mai pe intelesul, APIS era un mag istru(Mag al Istrului) pe nume symbolic PAIS, mentinut pana tarziu in chinul calugaresc de la noi.
    NUN in aceasi mitologie reprezenta Oceanul Primordial, Haosu-ul din care s-a nascut Re- zeul solar. El nu avea forma nici suprafata. De fapt cuvantul are o explicatie mai simpla: inainte de facerea lumii prin botez- e haosul, iar el este NASU;NUNU cum se mai spune pe la noi.
    Despre URANUS metaforic- cel ce-si inghitea fiii- tatal lui Cronos- pe inteles ar fi, ca nu exista idea de timp!
    AHOM- vulturul hieroglifa literei A, inceputul.
    Reta- am gasit-o decodificand cuvantul ARGO.
    NUT era zeita egipteana a boltii ceresti. Impreuna cu zeul Thot cum scrie Plutarch a nascut 5 zile ce completau calendarul:Copii sunt numiti Osiris, Horus, Seth Isis si Nephthis. Oricum e mama lui Re. In ceea ce priveste reprezentarea cerbului- era simbolul zeului suprem al nostrum Salmocsis. Numele era DOR. IO- cuvant tabu, nu intraductibil ce mai cred estetii. NIL- pe cod inseamna fiu.
    In toate inscriptiile Getii- au scris obsesiv despre arderea odelor stravechi- dovada minunatia ramasa in folclor, pentru ca scriptele au fost traduse in codurile de cult.
    In text apare litera J singura.
    De ce? Este cifra 10 deci 10. LETO sau LETA era mama lui Apolo si a zeitei Artemis din mitologia greaca.
    Acest JIU scris cu litere mari, a reprezentat enorm in diversificarea limbilor prin lingvistica matematica a Turnului Babel.
    Cum se stie Apol , patroana Oracolului de la Delfi.
    Mai apare aici si termenul RIM- de la care ne tragem si care nu are evident nici o legatura cu Roma.
    In a doua ecuatie lingvistica apare THOT. El este considerat inventatorul tuturor activitatilor intelectuale. Era “inima lui Re”
    Logosul, scribal divin, pe care grecii il confundau cu Hermes Trismegistos, si I se atribuiau 42 de carti-Cartea Magiei. Cartile lui sapientiale, commentate in chip si fel si stau la baza hermeneuticei- a zisei “stiinte” a interpretarii textelor vechi.( Un exemplu este descifrarea data da Constantin Daniel)
    Sod-dos, taina in codul ebraic, pe REB l-am aflat la Ocnita, insemnand CERB,.. Se mai specifica faptul ca SEM a ars VEDELE, dar de fapt era LETA- mama mitica a lui Apolo… cartile din limba adamica: la Arnota. Numele getului era LELA.
    A patra comunicare ne face cea mai mare surpriza: mentioneaza pe TIT- anterior lui HAVE, numindu-l Arges- pentru ca in urmatoarea comunicare, acest Teut- inventatorul scrisului- sa fie denumit SET-.Cum stim ca SET inseamna inlocuit, ca urmeaza uciderii lui ASEL, ca ABEL(apare in text sub forma AVEL!), avea obarsia in Arges, toata metafora biblica devine de o limpezime atat de mare incat aduce cu “Albul de la Cozia”.
    Ambele-s izvorul :ELINEI.

    Prof.Tudor Diaconu