Drepturile omului sunt definite în Constituţie şi în legile ţării. Apărarea drepturilor omului se face, în consecinţă, prin aplicarea Constituţiei şi a respectivelor legi. Acum câtăva vreme împotriva mea au fost formulate o serie de acuzaţii, într-o cerere adresată de Parchet Senatului, pentru declanşarea urmăririi penale. Mi-am folosit dreptul la apărare, aşa cum prevedeau Constituţia şi legile ţării. Am prezentat Comisiei Juridice a Senatului o serie de documente. În baza lor mi-am prezentat plenului Senatului pledoaria în sensul nevinovăţiei mele. Cu o majoritatea covârşitoare (aproape 85% din voturi) senatorii, luând act de argumentele respective, au considerat că acţiunile mele din perioada încriminată (anul 2008) fac parte din sfera răspunderii politice, şi nu a răspunderii penale. Toată procedura s-a desfăşurat strict în concordanţă cu prevederile (şi cu tradiţiile) constituţionale şi în aplicarea legii.
Există voci care consideră că Parchetul trebuie să-şi reia cererea. Legile acestei ţări spun că aşa ceva nu se poate. Parchetul nu poate să-şi reia cererea ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat, ca şi cum eu nu aş fi depus o seamă de documente la Comisia Juridică a Senatului şi ca şi cum Senatul însuşi nu s-ar fi pronunţat asupra cererii. Orice iniţiativă ulterioară a Parchetului ar trebui să ia în seamă, în virtutea drepturilor omului de care vorbeam, dovezile depuse de mine şi pledoaria pe care am susţinut-o. În orice caz, evaluarea măsurilor pe care le-am luat trebuie să ia în seamă, de pildă, contextul economic de atunci (creşterea preţului mondial al gazului la valori nemaîntâlnite niciodată în istorie) sau stenogramele Guvernului din care rezultă limpede că unele măsuri nu le-am solicitat şi nu le-am aprobat eu. Ca şi multe alte argumente de acest fel. Sigur că e mai lesne să faci interpretarea unor decizii economice după şapte ani. Mă întreb, însă, ce alternativă ar fi avut cei care mă incriminează astăzi în faţa miilor de salariaţi care manifestau în faţa Guvernului, a confederaţiilor sindicale ce ameninţau cu continuarea acţiunilor de protest, a patronatelor care trimiseseră angajaţilor preavize de încetarea activităţii, a prefecţilor care trimiteau scrisori disperate la Ministerul Economiei, cum că în oraşele monoindustriale în care funcţionau acele unităţi economice situaţia ar putea scăpa de sub control, a asociaţiilor de fermieri care cereau menţinerea producţiei de îngrăşăminte chimice la niveluri şi la preţuri accesibile sau a riscului ca Romgaz să-şi reducă producţia din lipsă de cerere. Şi colac peste pupăză, presa mă acuza că sunt indiferent faţă de solicitările manifestanţilor (!).
Unora li se poate părea că măsura nu a fost cea mai bună, cea de a acorda un discount care a acoperit parţial creşterea preţului gazelor, dar a fost, sunt convins, singura pe care am putut-o lua în condiţiile date, cu riscuri minime. Combinatele de îngrăşăminte şi-au reluat producţia, ba chiar cele închise, precum combinatul de la Făgăraş, s-au redeschis, Romgaz a avut o rată brută a profitului de aproape 30% (mai mare ca în anii trecuţi), bugetul a primit venituri considerabile, pe respectiva perioadă (şase luni) combinatele cu datorii şi-au redus datoriile faţă de furnizorul de gaze, salariaţii şi-au păstrat locurile de muncă şi preţul la îngrăşămintele chimice a rămas neschimbat. La solicitarea Ministerului Agriculturii (nu a mea) şi cu acordul Guvernului măsura a fost continuată, având în vedere caracterul ei benefic pentru fermierii români.
Cam asta e istoria. Ce a ieşit din ea, s-a văzut, foarte bine. Din păcate. Îmi manifest speranţa că, în revizuirile procedurale de care se vorbeşte, instituţiile judiciare au solicitat Senatului documentele prezentate de mine şi pledoaria pe care am susţinut-o, astfel încât imaginea privind aciunile mele din anul 2008 să fie cât mai cuprinzătoare.
Cât despre pledoaria mea, ea se găseşte pe acest blog, la data de 7 octombrie 2013, cu titlul “Adevaratul castigator va fi blogul”. http://vosganian.ro/?p=4551
Chiar ma intrebam cand o sa ripostati!
Din pacate conjunctura nu va e favorabila in momentul asta cand cad capete de ministrii si parlamentari zilnic.
Omul de afaceri Ioan Neculae se pare ca ulterior facilitatilor oferite de dumneavoastra nu a jucat cinstit.
Si uite asa o intentie buna se intoarce impotriva dumneavoastra conform proverbelor romanesti;
Facerea de bine e f—–e de mama……..
Mandatul meu s+a incheiat in decembrie 2008. Ce s-a intamplat dupa aceea nu e cinstit sau necinstit fata de mine, e altceva, fara legatura cu mine. Eu am acordat un discount de sase luni si in perioada asta datoriile companiilor au scazut.
Hai ca-i tare!!! “Să facem o scurtă recapitulare, după ultimele evenimente politice, inclusiv dezvăluirile explozive ale Elenei Udrea, din această seară, și să încercăm să schițăm un scurt tablou al României, așa cum se prezintă ea Occidentului într-un moment în care criza economică se împletește cu situația din Ucraina, cu ridicarea nivelului de alertă teroristă în Europa și cu creșterea extremismului:
- Avem un guvern condus de un premier plagiator și acuzat de la cel mai înalt nivel că e ofițer acoperit
– Avem un fost președinte deconspirat vertiginos chiar de către cei apropiați că a închis ochii, un deceniu, la marea șpăguială națională, plus trafic de influență și combinații neortodoxe pe bandă rulantă
– Avem un serviciu secret, SIE, fără conducere de luni de zile, după ce fostul șef a lăsat baltă slujba și a plecat să candideze
– Avem un alt serviciu secret, SRI, al cărui director demisionează în condiții încă neelucidate oficial
– Același serviciu are un șef operativ acuzat de mită, trafic de influență și de implicare în viața politică prin șantaj, inclusiv la magistrați, plus imixtiuni în presă
– Avem o structură majoră antimafia, DIICOT, decapitată după arestarea fostei șefe pentru activități mafiote
– Avem o structură anticorupție, DNA, a cărei șefă e acuzată de legături oculte cu șeful operativ al SRI, la rîndul lui acuzat de trafic de influență și șpăgi
– Avem un președinte al Curții Constituționale care acuză SRI de presiuni și un judecător la un pas de arestare
– Avem un fost consilier prezidențial și ministru, în prezent președinte de partid parlamentar, care se autodenunță pe sine și fosta sa familie pentru șpăgi, trafic de influență etc, și care, oricum, e la un pas de arestare
– Avem un partid principal de guvernămînt, PSD, în care jumătate din garnitura de lideri dă cu subsemnatul la parchete, pentru corupție
– Avem o presă despre care aflăm oficial că e infiltrată de ofițeri acoperiți, e hrănită cu bani de la sacoșă și pentru care fac intervenții șefii de servicii secrete
– Avem o ”zeiță” a Justiției despre care aflăm că a folosit bani negri în campania electorală
– Avem un președinte care se ocupă de slujbe bisericești și de moștenirea comunistă, asta cînd nu dă interviuri imaginare în New York Times, și care lasă impresia tot mai acută că e condus pas cu pas de alții
Cu toate acestea pe masă, ce și-ar putea dori mai mult partenerii din Vest ai României?
Dar vecinii din Est? (Bogdan Tiberiu Iacob)”
Valeu, Gelu! De fapt, in contextul unei Ungarii febrile, a unei Turcii impredictibile si a unei Ucraine volatile, Romania ar trebui sa fie polul de stabilitate in zona.
Aceasta fraza: ” Nu ştiu dacă măsura pe care am luat-o a fost cea mai bună…” mi-a dat mult de gandit. Despre conditia ministrului, atunci cand trebuie sa ia o decizie complicata, sub presiune si drumurile, mai apoi, la DNA.
Dupa opinia mea “nu stiu..” nu are ce cauta, iti asumi totul 100% si nu te dezici nicicand.
Insa, eu nu sunt si nu voi fi nicodata ministru. Asadar, poate judec eronat.
Gata, am modificat. DNA nu are ce cauta aici, nu e un cay de coruptie. Existenta pe care o duc (şi am dus-o mereu) a fost cea a unui om normal, din clasa de mijloc.
http://www.stiripesurse.ro/udrea-a-inceput-a-depus-la-dna-un-denunt-impotriva-sefilor-sri-si-dna_945844.html
Interesant!
Maior e nasul lui Ponta,Ponta fiind premier beneficia de informatii legale din partea SRI.
Coldea adjunctul SRI juca pe filiera Cocos-Ghita
Intermediari in drumul banilor adjunctul SRI.
SRI e o institutie serioasa trebuie sa clarifice de urgent situatia.Daca Coldea e implicat trebuie sa zboare din SRI.
Parlamentul trebuie sa ceara explicatii,atat Nutzey cat si lui Coldea.
De asemeni trebuie clarificata afirmatia lui Maior precum in presa exista ofiteri acoperiti.
Altfel cetatenii o sa considere ca Romania e condusa de grupuri infractionale institutionalizate…………
O deductie logica apare din spusele Nutzey si a lui Maior;
Daca exista ofiteri acoperiti in presa potrivit spuselor lui Maior.Acestia sunt finantati de SRI pe filiera banilor negrii,potrivit spuselor lui Nutzy.
Si ne mai miram de cerinta lui Maior ca SIE si SRI sa fuzioneze.
Restrangerea libertatilor individuale invocand siguranta nationala apare clar carui interes slujeste.
Controlul maselor in favoarea grupurilor infractionale pastorite de servicii era urmatorul nivel.
Astept sa vad ce nume va propune Johannis pentru servicii……
@VV
Noi va sustinem cu sufletul! Eu va si pup, sa moara Mihaitza de ciuda!
Sa speram ca mai sunt si oameni lucizi prin parchete.
Du-te buey…faci ci faci si tot la puipat ajungi !
Okay, armeanul nu este vinovat, dar de ce-l tot pomenesc astia, cine are interesul ca sa-l bage la gramada cu Videanu ?
Eu cred ca in chestia asta cu pomenitul exagerezi. Si, in plus, ce treaba am eu cu Videanu, el a fost ministru dupa mine.
vezi ca tace milc ???
Pai ce sa zica, saracul?
Lasa…nu ai inteles, nu ma refeream la chestia de aici, de acum. La ailalta.
In acest caz ce poate sa m-ai spuna ? Cade sau nu cade drobul de sare ? Vine tavalugul ori ba ?
Acum, daca s-a bagat in seama blonda de la Cotroceni, se schimba putin directia vanului, casca gura astia in alta parte.
Tot nu inteleg de ce se iau de armean, aia doi sau trei, dumnealui nu face parte din filmul lor.
Mihaita a facut lectura de carte la comentariu, chiar l-a imbunatatit.
http://vosganian.ro/?p=4519
http://vosganian.ro/?p=4551
http://adevarul.ro/news/eveniment/elena-udrea-intervenit-ponta-numeasca-kovesi-dna-m-am-dus-calitate-persoana-putea-discute-el-1_54cbc319448e03c0fd1e5230/index.html
https://www.youtube.com/watch?v=yAycagB9Tf8
Nu stiu cum ia o decizie un ministru, cate nopti nu doarme, cum isi frange mainile, sta si prveste claviatura pianinei din cabinet, insa fara ca s ao atinga.
Nu stiou…cred ca este cumplit de greu.
Cum sa imparti si “capra si varza” ?
Cum sa si respecti legea, cum sa pleci in sfarsit spre casa multumit ?
Insa, daca ati luat o decizie, probabil buna atunci, nu spuneti acum “nu stiu”. Nu va deziceti de decizia de atunci.
hai, siktir, javra securista!
ca de obicei iti dai masura iopcriziei! INFINITA!
Domnule Vosganian,
Paradoxal Elenuta v-a dat o veste buna si una rea in aceasta seara :
Ca dosarul Nicolae e “propus” de SRI si urmarit de ei- CU PRESIUNI MARI PE BICA! (probabil Nicolae e “pestele cel mare si Videanu urmatorul, dvs. sunteti “plevusca”, bun pt “coloratura”…
Ca presiunile SRI pt. un anumit deznodamant pot sa afecteze si nevinovati, pentru ei sunt “pierderi colaterale, fara importanta.
Eu tot mai sper ca cineva sa-i anchetze si pe “anchetatorii” abuzivi, sau macar ca acestia se vor pondera pe viitor.
Noi suntem alaturi de dvs, oricum.
@elenick
Dosarul e din ciclul bani pentru partide.
Eu nu inteleg cum daca dosarul cu gazele era urmarit de SRI, l-au lasat pe Basescu sa promulge legea cu gazele in 2009?!?
N-are treaba SRI cu asrfel de legi…
http://www.stiripesurse.ro/dezvaluirile-elenei-udrea-primesc-reac-ie-de-la-bruxelles-elena-udrea-e-credibila-100prc_945853.html
Daca Nutzy a insistat pe langa Ponta sa o numeasca pe Codruta la DNA.
Inseamna ca Ponta ca ”fost ofiter acoperit” raspunde la comenzi.
Lucrurile incep sa se lege si sunt confirmate din interiorul PSD……
Domnule Vosganian,
Se impune o treaba ff importanta in Parlament : o discutie asupra rolului Comisiei de control a SRI.la modul serios, daca 10% din ce spune panarama asta de Udrea despre Coldea, si imixtiunile SRI in viata politica si economica sunt reale, pai ar trebui sa SARA IN AER toate institutiile statului, nu numai aceasta Comisie.
Altfel ne trezim din nou cu Securitatea ceausista omnipotenta si omniscienta. Asta ne lipseste?! Asta ne dorim?!
Sa nu uitam declaratia lui Basescu in privinta ”ofiterilor acoperiti”
Dupa ce Melescanu si Maior au refuzat sa raspunda cerintei presedintelui.Acesta declara ca a colaborat si a primit informatii de la adjuncti.
Informatiile de la SRI erau pe via Coldea-Nutzy-Basescu?
“Ce spune Udrea de tandemul mafiot Coldea-Kovesi a fost sustinut anterior de procuroarea Angela Nicolae si de judecatoarea Angela Ciurea. Cand Coldea si serviciile intervin pe fata in justitie de ce nu tipa CSM si ambasadele ca se fac presiuni asupra justitiei?”
Cum spuneam, clasa politica e destul de intimidata pentru a discuta serios lucrurile astea.
http://www.stiripesurse.ro/alina-bica-in-tandem-cu-udrea-eful-sri-intervenea-in-anchete_945862.html
Un sef de serviciu secret nu are ce cauta sa intervina in dosare in favoarea unuia ori altuia.
Ce credibilitate are un sef de serviciu cand e acuzat ca face pe postasul transportand sume de bani dintr-o parte in alta.Nu e nicio diferenta intre camatari si serviciile secrete.
Ambasadele vor transmite situatia din Romania mai departe.Nu poti avea ca partener pe unul care-si vinde mama ori tata pentru bani…….
Tribunalul militar trebuie sa-si faca treaba………
@all
nu-l simpatizez de loc dar la ora aceasta, cea mai pertinenta discutie e pe Realitatea, la Rares Bogdan
limpede…la asta se uita cretinii ! Asta ca sa reuseasca sa fie cretini zi de zi. Permanent, adica.
Trage apa !
Discutii si mai pertinente erau pe OTV. Realitatea e doar un OTV mai mic si mai prost.
….ce sa-i faci, daca gandacul de balegar isi desavarseste nivelul cultural acolo ?
Când doreste distractie, adica muzica, trece repede pe Mynele Tv.
Am doar o nelamurire ce tip devseminte sparge, albe sau negre ?
Domnule senator, ceea ce se întâmplă astăzi este premiera operetei “Ba pe-a mătii”, cu Elena Udrea în rol principal. Acum a venit rândul pedeleilor băsescieni. Cât despre situația dumneavostră cam seamănă cu a dlui Johannis, adică e un caz juridic confecționat. Ați fi putut până acum să tot analizați situația pe toate fețele, atât în presă cât și pe blog. Părerea mea e să angajați un avocat bun și să analizați situația. De lăsat așa n-o puteți lăsa, ori pe scut, ori sub scut. Știți proverbul, un prost aruncă o piatră… Vorbeam de Băsescu, evident.
Vă suntem alături, cel puțin eu.
Am avocati buni.
Okay, dar astia de la DNA , mai intai (re)tin suspectul(deobicei parlamentar) acolo, apoi îl muta la loc umbrit pt. 30 de zile….si apoi încep avocatii ca sa se agite. Fie buni, sau foarte buni.
Cumva este vina parlamentarilor, deoarece nu au reglementat strict, foarte strict, modalitatea de retinere.
Eu spun sa nu va faceti chip cioplit din politicieni.
http://www.cotidianul.ro/despaducherea-statului-roman-255857/
cam asta ar fi de spus!
Eu cred că TB şi-a “plătit” liniştea dând declaraţii despre toţi prietenii, şi nu a scăpat ocazia de a se răzbuna şi pe duşmani, reali sau confecţionaţi, de mintea lui bolnavă.
Aşa se explică şi libertatea lui plină de talente (cu casele), şi faptul că sunteţi amestecat în cloaca băsistă. Şi mai ales faptul că se cunosc fapte pe care ministrul Sandu nu avea de unde să le ştie…
Mă întreb cine va avea curajul să stârpească vipera?!?!…
Basescu a inceput sa ma dusmaneasca de cand am fost propus comisar european.
Cred ca sunteti in eroare. Basescu v-a dusmanit de cand v-a cunoscut. Face parte din categoria care nu concepe sa existe oameni/barbati in special, cu recunoastere a valorii si succes, inafara de el! acesta este motivul pentru care a sabotat (pe fata sau nu) pe toti oamenii inteligenti/competenti/charismatici/independenti/ frumosi, etc din jurul lui, indeprtandu-i unul cate unul. Doar asa se putea evidentia el, NU ridicandu-se prin calitatile proprii desupra lor, ci “bagandu-i la fund” pe ceilalti.
La momentul Comisar european doar a explodat ura/invidia din el. din pacate era intr-o pozitie de forta si a reusit.
Acum e drept ca Basescu, acelasi Basescu care in 1996 imi propunea sa intru in USD, impreuna cu PD si sa fac tandem cu Petre Roman, spunea lucruri oribile despre mine in campania din 2000. De altfel atunci l-am dat in judecata, a venit la tribunal si si/a cerut scuze/ Intr-un fel ne-am impacat in 2001. Dar in 2006 a luat-o de la capat.
Se pare că acum, TB vă “iubeşte” mai mult decât pe Petre Roman. Dar nu doar el vă vrea în genunchi, sunt forţe concentrate, prea au pus toate televiziunile tunurile pe dumneavoastră. Dacă va fi Predoiu prim-ministru, nu îl mai votez pe Iohannis a doua oară. Chiar şi în PDL mai sunt şi oameni de valoare…
Cred ca exagerezi cu televiziunile.
Ce au în comun televiziunile din România?!
Interesele serviciilor…
Societatea civila este extrem de permeabila.
http://www.cotidianul.ro/n-balasa-acum-imi-dau-seama-ca-era-mult-mai-corect-sa-fi-organizat-un-flagrant-255776/
VV,ce carte a scos Chifu si ce are asa deosebit incat costa 2000 Euro?
A innebunit lumea de tot. Cartea lui Chifu sa fi fost precum curcanul lui Barzoi? Eu il cunosc pe Cosoveanu bine si nu cred chestiile astea./
Cosoveanu nu a fost niciodata in comisia de validare a USR. Puteti cerceta istoricul comisiilor.
Asa este.
@VV
Ati spus de multe ori, si chiar ati dedicat postări, ca membrii clasei politice sunt intimidați in a discuta probleme de genul asta.
1. Daca e cineva intimidat sa discute liber despre un subiect, fiind ales in Parlamentul României, înseamnă ca e putin mai prejos decat o varza murata si ma întreb: Cine pălăria profesorului l-a pus acolo?
2. Daca cineva e intimidat, sa spună cine il intimidează!
Asta e rezultatul compromisului total in care s-a scăldat mare parte a clasei politice in cei 25 de ani, cu precădere in ultimii 15.
Asta, si multe alte apucături, ar trebui sa va dea de gândit in momentul in care alegeți candidații la diverse funcții in viata publica.
Eu propun sa incepem cu finantarea partidelor…
Cred ca ar trebui inceput cu finantarea campaniilor electorale. Partidele nu sunt cine stie ce finantate.
ai dreptate 100%!
De ce ar fi clasa politica altfel decat restul societatii? Eu nu zic ca e bine ca e asa, dar, din pacate, asta e adevarul. Cat despre felul in care se aleg oamenii in functiile publice, ar trebui sa ne gandim ca in momentul in care intr-un minister cum e cel al culturii castigul mediu lunar e 1300 de lei, sau al economiei 1600 de lei, ce garantii poti sa ai ca oamenii aceia, cu studii superioare, cu expertiza si asumandu-si riscul deciziei, se vor multumi doar cu acel castig?
Clasa politica are obligația de a fi altfel decat restul societății. Asa dupa cum profesorul, preotul, medicul au obligatia de a fi altfel decat restul societatii. Pentru ca progresul nu poate fi realizat de catre cei care sunt la fel ca noi, ci de cei care au mai mult ca noi, nu averi ci conștiință, pasiune, onoare, morala etc.
Nu putem sta in referință asta circulara in care toti ne plângem: noi de parlamentari, parlamentarii de faptul ca sunt produsul nostru.
Vorbim iar de vulnerabilitatea omului politic in fata sistemului. Dar in acest caz ne aflam tot intr-o referinta circulara, pentru ca el a creat sistemul. Si intr-o dorință bolnava de a fi Dumnezeu a încercat fiecare sa creeze sistemul după chipul si înfățișarea sa.
Știu ca pentru salariile de mizerie din Administrație nu vin oameni bine pregătiți. Solutiile sunt tot la indemana celor care se “simt intimidați de sistem”. Ei au produs acest ” sistem” de compromis total (asemeni celui din comunism, caci nu prea multe s-au schimbat la nivelul sistemelor) in care functionarul trebuie sa aiba salariul mic pentru a putea fi corupt cu șpaga/mita/spertz. Eu am prins repartiția in industria alimentara si salariul meu de încadrare era cu 400 de lei mai mic decât al colegilor mei industria chimica( de ex) pentru ca din industria alimentara puteai fura mâncarea. Asta e sistemul (mai rafinat) valabil si azi cu funcționării.
Soluțiile sunt la îndemâna oricărui “intimidat” care vrea sa facă ceva, nu doar sa caute scuze pentru ce nu a făcut. De exemplu, mutarea centrelor secundare de putere la nivel regional in care poți plăti pe cineva cu 1600 lei fără sa-l coste chiria 2000.
In principiu, dvs. fiind o excepție, parlamentarul/ministrul/secretarul de sta/seful de agenție după ce este numit devine supraom si nu mai coboară la nivelul gândacilor, dintre care a a răsărit, trăind intr-o realitate paralela.
E foarte adevarat ce spui ca traim intr-un cerc vicios.
si mai este un aspect:
Daca tot clasa politica e precum noi, atunci sa facem ca in democratia ateniana si sa tragem la sorti cine sa fie in parlament. Nu pierdem nimic, ba chiar e posibil sa castigam oleaca.
Cred ca trebuie inceput de la campaniile electorale. Nu e normal ca ele sa fie atat de scumpe. Asta opreste oameni care nu au obligatii fata de nimeni sa intre in Parlament. Politica inceteaza sa mai fie o vocatie, devine o investitie.
perfect adevarat ca finanțarea campaniilor electorale e, vorba francezului
“fishy”, si rezolvarea acestei probleme poate rezolva într-un fel selecția candidaților. Nu e însă suficient.
Sigur ca nu e suficient. Partidele ar trebui organizate altfel, ca niste reprezentanti ai societatii civile. Partidele nboastre poarta mai ales obsesia ciclurilor electorale si castigarea puterii.
Să alegem candidatul care cheltuie cel mai puţin?!
Ar fi o condiţie necesară, dar nu şi suficientă.
Poate ar fi mai potrivit să alegem candidatul care face minuni cu bani puţini…
Intai, partidele ar trebui sa aiba criterii de selectie altele decat resursa financiara. Partidele fac asa pentru ca stiu ca o campanie e scumpa si daca nu ai televiziuni de partea ta sau primari nu poti castiga. Mircea Diaconu a avut de partea lui Antena 3, de asta a avut scorul acela de aproape 7%. Dar pentru asta trebuie ca si oamenii sa nu te mai intrebe in campania electorala intruna: Ce ne dati?
Presa, mai ales televiziunile, asteapta campanile electorale ca pe o mana cereasca. N-ar trebui sa fie asa.
Ar fi bine sa tratam chestiunea asta cu realism si nu cu ipocrizie si atunci o sa vedem ca oamenii politici romani sunt extrem de vulnerabili nu doar din firea lor, ci din felul in care functioneaza sistemul.
VV
Si citind presa conservatoare americana simt din ce in ce mai mult nevoia unei reprezentări conservatoare in Parlamentul României.
De exemplu, iata o analiza lucida, care nu va putea fi facuta in Romania, deocamdată, din cauza complexelor impuse despre asa zisul “antisemitism european de dreapta”:
“A few months ago I encountered at a conference an eminent Straussian scholar who teaches at an Ivy League institution, and he almost immediately launched into a tirade against “the Europeans,” who are at the point of “finishing Hitler’s work.” The only exception that my interlocutor would concede to this sweeping statement was for the English “who were never anti-Semites and who gave us Churchill.” A spirited English lady who overheard these remarks chimed in: “That’s because we expelled all the Jews in the middle Ages. There were none around for us to torment.” The speaker however didn’t seem to notice this injection of levity and went on with his diatribe. Although he hated the Germans in particular because of Nazi crimes, he was now coming to the realization that just about any of the continental European countries would have done the same thing to the Jews as Nazi Germany.”
http://www.unz.com/article/do-many-neocons-simply-hate-all-europeans/
Partidul pe care l-am infiintat in 1996, Uniunea Fortelor de Dreapta, era conservator. Numai ca s-a nascut prea devreme.
stiu, v-am votat in 2000.
D-le VV,
Poate ar trebui publicate si documentele/dovezile pe care le-ati atasat pledoariei dvs in Senat pe acest subiect (aici pe blog, de ex).
La postul dvs. de mai sus, lipseste link-ul catre aceasta pledoarie. se poate remedia?
emi spune:
ianuarie 30, 2015 la 8:27 pm
http://vosganian.ro/?p=4519
Răspunde
emi spune:
ianuarie 30, 2015 la 9:08 pm
http://vosganian.ro/?p=4551
Răspunde
Am remediat. Scuze.
http://vosganian.ro/?p=4551
se poate pune si link-ul sus? e mai comod si mai practic
L-am pus.
In sfarsit o reactie normala a unui parlamentar, membru in Comisia de control a SRI, Teodor Atanasiu – surprinzator de bun!
:
se va intruni de urgenta Comisia, se vor transmite datele catre investigatorii acestor dezvaluiri – Parchetul Militar. Adica nu tacere, bagatelizare, musamalizare,etc…
Asteptam cu interes!
Care comisie SRI??? Cea din care fac parte ofiterii acoperiti pe rol de parlamentari?
Sistemul institutional romanesc e pe self-destruction.
@all,
Ceea ce a devolat E. Udrea ieri este realitatea putreziciunii si derizoriului, ce stau la baza vietii publice de la noi. Amalgamul de pipite, smenari, devalizatori, imbatati de putere, grandomani, gargaragii, santajisti, fufe, prosti de-abinelea,etc, toti urmarind un singur obiectiv – imbogatirea imediata, constituie grosul “clasei conducatoare” din politica, servicii, institutiile statului, etc.
O “curatenie” pe termen lung pare singura scapare, razboiul cu cei de mai sus se anunta lung si anevoios.
Va avea curajul/ clarviziunea/forta necesara elita societatii romanesti sa stranga radurile si sa actioneze coerent spre a indeplini acest obiectiv esential? That is the question…
Draga elenick, e destul de greu sa reformezi sistemul din interior, caci tot cu oameni din interior il vei reforma. Mi-e teama ca exista pericolul unui colaps, atunci lucrurile vor incepe in mod natural de la un alt inceput.
D-le Vosganian,
Sa stiti ca aici va contrazic : se poate reforma din interior sistemul in conditia in care aduci, pe langa oamenii de aici, o mana de oameni inteligenti si puternici, cu viziune si metoda in tot ceea ce fac si mai ales, care sa fie compatibili intre ei (sa poata lucra in echipa). Pe ei ii distribui in functiile cheie/de conducere din organigrama si ii imputernicesti sa imbunatateasca procedurile de lucru din departamentele lor si daca e cazul, sa schimbe ceva oameni din subordine.
Cu proceduri performante si echipa solida,profesionista, la nivelul managementului superior se “dau pe brazda” toate liftele din subordine, pana la portar si femeie de servici. Cei care nu se adapteaza, pleaca singuri.
Oamenii sunt surprinzator de adaptabili iar la “mai bine” se invata repede, la “rau” depun rezistenta.
Iti raspund ce i-am raspuns si lordului:Cred ca trebuie inceput de la campaniile electorale. Nu e normal ca ele sa fie atat de scumpe. Asta opreste oameni care nu au obligatii fata de nimeni sa intre in Parlament. Politica inceteaza sa mai fie o vocatie, devine o investitie.
Si mai mult decat atat: nu este normal ca un candidat sa “isi cumpere” locul, dimpotriva, partidele trebuie sa-si indrepte atentia si interesul catre oameni competenti si recunoscuti in societate/comunitatile in care traiesc, si (dupa o analiza/evaluare), apoi sa ii “oferteze” sa candideze din partea partidului, no charge!
Banii partidului trebuie sa vina din cotizatii si sponsorizari pe Proiecte electorale(gen Fundraising ca la americani, sau ca la ONG-uri), nu de la candidatii propusi electoral.
Si oricum muuult redusa aceasta cheltuiala electorala care in acest moment a ajuns la niste cote de nerusinare, practic, atat e de mare! asta se poate reglementa legislativ
In Romania nu e foarte clara distinctia intre lobby si trafic de influenta.
Doua articole inspirate si care pun degetul pe rana. pe mai multe rani :
http://www.tolo.ro/2015/01/31/justitia-la-testul-udrea/
http://www.romaniacurata.ro/vaduva-neagra-si-elena-udrea-sau-cum-paianjenii-care-au-prins-romania-in-panzele-lor-au-inceput-sa-se-devoreze-intre-ei/
la “cestiune” :
http://www.romaniacurata.ro/vaduva-neagra-si-elena-udrea-sau-cum-paianjenii-care-au-prins-romania-in-panzele-lor-au-inceput-sa-se-devoreze-intre-ei/
Nu e iesit din comun comentariul. Are comentarii previzibile.
un alt articol inspirat, care pune degetul pe rana :
http://www.tolo.ro/2015/01/31/justitia-la-testul-udrea/
luju.ro este un site serios.
Mihaitza, mi-am luat niste serbet de zmeura de la Florescu. Miam-miam.
Ti ushid, mor dupa serbet.
Măcar stii cum se serveste ?
Stii ca se ia o lunguritza cu vârf de serbet si se pune intr-un pahar cu apa rece de fantana ???
Asa se serveste serbetul.
Bine ca mi-ai zis, nu stiam.
Pai ?….iti cumperi o delicatesa si nu stii cum se serveste, sau cum se consuma ?
Paharele trebuie sa fie de apa, de acelea fara picor. Ele se vor aburi usor, de la apa rece, iar lingurita cu serbet, aflata in pahar, se va vedea fabulos.
Miam-miam….Uff.
Insa, poate sa stea dom’Florecu si in coada, un serbet de casa este incomparabil. Exacta precum cafeaua prajita de dumnealui, dupa tehnologie armeneasca, comparata cu pachetul de Jacobs. Un fleac!
Trimite-mi un borcan, ca sa-ti spun daca-i bun ori ba !
http://anya-s-delicatese.shopmania.biz/cumpara/serbet-ca-la-coana-marioara-7
Doar un borcan am!
Mi-am luat si niste cafea de la el.
România crimei organizate și a corupției – cazul Luminiței Sega, procuroare asasinată, prin otrăvire lentă cu aluminiu, pe când instrumenta dosarul de corupție legat de activitatea lui Sorin Ovidu Vântu. Nu știu dacă e adevărat, dar șocant este! Am preluat o știre care a trecut neobservată în mass-media.
“Judecătorul Mihail Udroiu de la Tribunalul Bucureşti a redeschis ancheta în cazul uneia dintre cele mai suspecte morţi din rândul magistraţilor. Este vorba despre cazul procuroarei Luminiţa Sega de la Direcţia Naţională Anticorupţie, magistratul care a murit subit în timp ce instrumenta unele dintre cele mai răsunătoare dosare de corupţie din România care îl vizau pe Sorin Ovidiu Vîntu, ca “FNI” sau “Banca Agricolă”, şi care lucrase în dosare precum “Ţigareta”, “Măgureanu-Giurtelecul Hododului”, “Iliescu-Costea”, “Eterna şi fascinanta Românie” sau “Ştefan Riza”.
Procuroarea Luminiţa Sega a murit în 31 iulie 2006, la vârsta de 42 de ani, după un an de chin şi operaţii cărora medicii nu au putut să le găsescă diagnostic.
Totul a început în 16 martie 2005, când, în timp ce se afla în biroul său din DNA, Luminiţa Sega a căzut la podea, zvârcolindu-se de durere. La această scenă au asistat colegii săi procurori, care au chemat ambulanţa, procuroarea fiind de urgenţă internată în Clinica de neurochirurgie a Spitalului Bagdasar Arseni. Au urmat analize peste analize, operaţii în ţară şi în străinătate efectuate de reputaţi medici, care au operat practic în orb, neputând să stabilească exact cauza durerilor procuroarei Sega, ci doar că există semne vizibile de degenerare a creierului. Prea târziu au apărut şi rezultatele toxicologice care au relevat că Luminiţa Sega a fost otrăvită sistematic cu aluminiu. Intoxicaţia i-a fost fatală. Cu toate acestea, cauza morţii nu a fost anchetată şi până în prezent nu s-a descoperit cine este responsabil de otrăvirea procuroarei despre care s-a vorbit în sistem că “a plătit cu viaţa dosarele grele pe care le-a instrumentat”.
Analizele toxicologice au apărut după ce Luminiţa Sega a decedat, dar PTMB nu a catadicsit să afle cine s-a aflat în spatele morţii suspecte a procuroarei DNA. În decurs de un an de la criză din biroul său din DNA, medicii care s-au perindat pe lângă procuroarea Luminiţa Sega au operat-o de sinuzită, la plămâni, pe creier, existând indicii că ar avea lichid în creier, i-au introdus o valvă biomecanică pentru restabilirea funcţiilor creierului, au făcut tot ce s-a putut medical face, până când aceasta a intrat în comă profundă. Într-un moment de disperare, soţul procuroarei Sega, judecătorul Marius Sega, a apelat la medicină cuantică, descoperind, în urma unor analize efectuate de un medic de laborator specialist cu un aparat de biorezonanta că procuroarea Sega are “intoxicaţie cu metaloizi”.
Familia Luminiţei Sega a acuzat permanent că procuroarea a fost otrăvită zilnic cu aluminiu în timp ce se afla la DNA”.
si eu am preluat textul de la cineva de pe fb.
https://investigatiicenzurate.wordpress.com/2014/01/25/apartamentul-de-lux-in-care-locuieste-prim-ministrul-victor-ponta-a-apartinut-unui-offshore-din-panama-uimitoarele-conexiuni-transpartinice-din-jurul-celor-3-locuinte-ale-familiei-ponta-sarbu-situa/
http://filmegratuite.net/shark-tale-2004/
DNA ar trebui să fie o spălătorie de rechini şi nu un abator…
Nu sunt sigur ca entuziasmul cvasi-general care insoteste actiunile DNA este in intregime justificat. Sigur, desi in general nu ma bucur la necazurile oamenilor, omeneste am o satisfactie cand vad ca cocota nationala este in sfarsit luata la intrebari. Sunt si alte nume care creaza aceasta senzatie de indreptatire a actiunilor procurorilor. Dar parca lipseste ceva. Acesti procurori nu au nici o responsabilitate pentru actiunile lor, ceea ce nu este normal. A condamna pe cineva nevinovat sau chiar a-l trimite in judecata daca nu exista certitudinea vinovatiei este cel mai grav lucru intr-o democratie. Condamnarile nu trebuie sa fie scopul justitiei, ci mecanismul prin care libertatea si siguranta celorlalti este asigurata. Cred ca se impune adoptarea unei legislatii prin care magistratii care gresesc sa fie indepartati din magistratura.
Altfel, daca reglementarile pe care le-ati promovat atunci au un caracter general, adica se refera la toti actorii din sistem si daca nu ati avut castiguri personale (si sunt convins ca nu ati avut) atunci nu vad ce vi s-ar putea reprosa. Un ultim argument in favoarea dv.: masurile nu au fost contestate de Comisia Europeana, organism foarte sensibil la masuri care ar putea destabiliza piata.
Sar acum la un alt subiect (de obicei nu fac asa ceva, dar ma mananca limba si degetele): poate intrebati pe acolo, pe la partid, cum s-a facut ca lenuta udrea, intrata in PNL in aprilie 2004, a ocupat locul 1 pe lista de candidati pentru Consiliul General al Capitalei, lista care a fost intocmita doar o luna mai tarziu. Din informatiile mele, a dat o spaga, infima, daca ne raportam la ce s-a practicat ulterior: 20.000 de Euro. Poate cel care i-a facilitat in acest fel intrarea in politica ar trebui macar sa isi de-a niste palme la televizor, in prime-time.
O formulă interesantă ar fi dacă toți cei care au participat la o anchetă în urma căreia s-a primit de la CEDO infirmare ar fi recuzați de către cetățenii cu care intră în contact profesional. N-ar fi dați afară, s-ar trezi vorbind singuri.
Eu am cunoscut-o eu Elena Udrea la lansarea candidatului CHiliman pentru sectorul I, ea era deja cap de lipsa la PNL. Probabil ca Teodor Stolojan era la curent cu candidatura ei.
Decizia a fost adoptata la nivelul organizatiei PNL Bucuresti. Practic a fost fortata de seful organizatiei la acea vreme. L. Orban.
Cred ca ai dreptate. Dar mai cred ca Stolo nu era strain de chestia asta.
Foarte interesant ce se-nytampla in Grecia cu Syriza sia cum in Spania cu Podemos.
Initial, intamplarea din Grecia parea o trasnaie, insa pentru un privitor atent se devoaleaza un adevar poate straniu.
Populatia s-a saturat de clasa politica, de modul lor de a gandi.
Aproximativ acelasi lucru s-a intamplat si la alegerile Prezidentiale de la noi.
Este vorba despre lehamite.
Daca in Grecia totul are puternice aparente balcanice, cu iz de tzatziki si gyros, priviti cu atentie la Spania si la Podemus, dar mai ales la liderul lui.
Spectacolul este interesant….se-ntinde !
Precizare: “Podemus” se traduce prin “Putem”. iar protestarii adunati ieri, nu putini, au strigat: “Ba se poate”.
Uite cum l-au plagiat, putin, pe Obama, insa acum suna mult mai frumos, mai persnal…mai cald.
Deh, latini !
Da, dar lehamitea trebuie sa se manifeste in felul asta. Scapi de dracul si dai de tac-su. Chiar crezsi ca Syriza va face ce a spus? Si de nationalisti-comunisti avem noi nevoie? Tocmai ziceam ca am scapat de ei…
Puncte de vedere:
http://www.globalresearch.ca/the-u-s-has-installed-a-neo-nazi-government-in-ukraine/5371554
“Este o strategie de putere care nu este complet absurdă, dar liderii noştri nu-şi dau seama că este un proces dinamic de dominare. Astăzi miniştrii noştri merg pentru sfaturi la Berlin, dar în curând Franţa va fi condusă prin emailuri. Umilinţa abia începe. Clasa noastra conducătoare – atât stânga, cât şi dreapta – trăieşte într-o umilinţă acceptată. Sunt conştient că mulţi germani sunt puţin atinşi de modul meu de a mă exprima, dar ştiu că mulţi dintre ei vor simţi că ştiu bine cultura ţării lor. Cu dilemele şi incertitudinile sale, clasa conducătoare din Germania are nevoie de liderii francezi pe post de parteneri şi nu din postura de servitute voluntară.”
http://www.cotidianul.ro/europa-devine-un-imperiu-avand-in-centru-o-democratie-etnica-255800/
@lordul john
“O CARUTA DE TARANI A TINUT IN SAH IMPERII”
TUTEA
Rabdarea taranului roman a ajuns la limite cu politicienii corupti si incompetenti.
Pentru multi din ei politicienii sunt oameni fara onoare si caracter.
Ignorarea politicienilor care isi dau legi pentru ei ori grupuri de interese e pasul urmator.
A se vedea coruptia de la varful Ministerului Agriculturii.
Ori nu poti fi imaculat ca ministru cand secretarii de stat sunt saltati pe capete.
Parca ai fi George Cosbuc.
@ VV
Cred ca referitor la cele spuse mai sus putem vorbi de doua chestiuni:
1) finantarea partidelor (slabuta precum spuneti dvs.)
2) finantarea campaniilor electorale
Si am si eu doua intrebari:
a) cand o companie da spaga la cutare sef al unei autoritati de control, numit politic, ca urmare a campaniei de strangeri de fonduri pentru alegeri, exista vreun control intern, adica, stiu multi din partid cat s-a strans din spagi si cat a ajuns la partid sau acei oameni isi pastreaza o buna parte din bani?
b) Johannis a intrebat vreo clipa, baieti, cati bani ati cheltuit cu mine si de unde au venit ei?
Nu cred ca Johannis cunoaste toate amanuntele finantarii electorale. Ar fi fost chiar mai bine sa fie tinut departe de asta. Nu cred ca exista un control intern la ceea ce intrebi.
@ VV
Daca oamenii din ministere sunt prost platiti, aveti totusi vreo idee de cati oameni cheie este nevoie pentru a creste macar calitatea managementului, daca nu se poate mai mult, in profunzime?
Care sunt ministerele unde cu 200 de oameni bine pregatiti (si platiti in consecinta, luati din companii unde in ultimii 5 ani au castigat constant min. 1800 euro net/luna – ca atat e salariul min. al unuia cu MBA), si cu certificari profesionale solide, nu cu doctorate din lumea lui Andronescu, se poate face ca in 2-3 ani sa se simta o miscare, sa urmeasca prin calitate macar o crestere de 1% din PIB?
Functionarii din APIA au beneficiat de salarii crescute,totusi fara acordul lor multe din smecheriile cu Fonduri UE nu s-ar fi putut face.
Nu doar partea financiara conteaza ,ci si moralitatea functionarilor.
Una e o atentie mica si alta e sa intrii in vizorul DNA………..!
Pentru ca functionarii aia erau oameni din “sistem”, haladiti care desi au prins un post bun, nu s-au putut abtine sa nu practice si ceea ce stiau ei ca “e normal” la stat.
Daca aduci oameni cu cariere serioase in mediul privat, multi dintre ei nu vor risca sa se compromita. Poate cel mult sa nu ramana la stat daca nu au puterea sa schimbe ceva.
Ideea e sa aduci oameni care au ceva de pierdut in cazul in care calca stramb, nu fomisti.
Problema e ca acestia ar pune conditii, ca de ex. sa poata face schimbarile necesare, ori asta e o problema pentru decidentii politici.
Si inca doua lucruri:
1) intr-o anume multinationala stiu ca nu se angajeaza oameni care au lucrat fie si 1 zi la stat;
2) eu personal nu m-as duce sa lucrez la stat in actualele conditii pentru ca mi-as pata CV-ul; daca as fi fost cetatean danez sau chiar german, de ex., as fi considerat o onoare si o datorie sa-mi ajut guvernul daca mi-ar sta in putere (sa zicem ca voluntar);
Apropos.unde un tanar castiga experienta?
Majoritatea firmelor cauta tineri cu experienta in domeniu.
Cercul vicios!
Interesant e faptul ca dupa ce au falimentat intreprinderi de stat cu renume au ajuns menegeri de succes in firme private.
Un criteriu pentru firmele de stat ar trebuii sa fie salariu+bonus de performanta.Dar asta sa nu se faca prin scaderea salariilor angajati si restructurare haotica…
Te-ai indepartat de la ce spuneam eu. Daca ne pierdem focusul, e usor sa ajungem la…nimic.
Vezi tu, tocmai asta e tragedia. In alte tari, a fi avut un stagiu la stat era un lucru bun. La noi incepe sa devina o pata pe CV!?
Sunt de acord ca daca am injumatati numarul de functionari si am dubla salariile ar fi mai bine.
Mi-amintesc cum radeam unii dintre noi de Tariceanu, ca n-o sa-si faca partid, decat daca i-l fac altii. Am avut dreptate. PLR a fost un fas.
A venit acum si randul PSD-ului sa se desire un pic. Ce mai radeau de PNL!
http://adevarul.ro/news/politica/insomniacii-elenei-udrea-1_54ce0c60448e03c0fd2bce2b/index.html
http://www.stiripesurse.ro/exploziv-dezvaluiri-incredibile-despre-omul-momentului-eful-sri-florian-coldea_945914.html
Suntem intr-un balamuc deplin.
Cat de credibile o sa fie verificarile in interiorul SRI inainte de a se prezenta Coldea in fata parlamentului?
Daca acuzatiile Elenei Udrea privind cei 500000 Euro catre Ghita sunt reale,care vor fi rezultatele verificarilor?
Eu daca ma stiam nevinovat in secunda 2 ieseam public si negam acuzatia.
Sincer nu-mi miroase bine verificarea asta a SRI.
Apoi cum ramane cu acuzatiile doamnei Bica privind interventia in dosare.
Care dosare si in favoarea cui?
Tragerea de timp nu-l ajuta pe Coldea!
http://www.cotidianul.ro/s-a-declansat-operatiunea-cutremurul-255861/
@AM
Dumneata iti castigi existenta din povesti, soparle si fumigene inventate si promovate la vedere sau underground?
Nu il judeca pe Adam, lucrurile par a avea, in desfasurarea lor halucinanta, o anumita coerenta.
Citesc si eu ca toata lumea si ma mir. Nu castig nimic.
A constata nu inseamna a judeca.
@ Adam Mares,
Nu-mi m-ai trimite link-uri, primesc “cafea armeneasca” de la el, de cateva luni.
Uite, nu m-am gandit si la serbet.
Ce sa fac cu un borcanel de 300 gr?
Tu de care serbet ti-ai luat, ce cafea ? Iar daca nu stii sa faci cafelutza, apoi…pacat de bani.
Serbet de zmeura, exact ca cel din link. Cafea am luat mai multe sortimente.
Da ai dreptate Varujan !
Dar tin sa-ti readuc aminte ca si in acest caz “perceptia publica” a fost “deformata” si nu in favoarea ta.
Personal cred ca ar trebui sa lucrezi in directia diferentierii clare intre politica ta – adevarata si clara politica economica, si politica lui Videanu – o falsa politica economica de fapt o “smangleala cu staif”…
Cere sa se faca diferentierea celor doua cazuri – se poate oare vorbi aici de “o dijungere”? –
Oricum tu esti obligat sa lupti pentru aceasta diferentiere – daca nu o faci risti sa fii pus in acceasi oala cu “Adiean baron del Videanu” !
Eu nu vreau sa ma pronunt in legatura cu Videanu, nu stiu ce a facut sau n-a facut. Tot ce pot spune este ca sunt doua administratii diferite, cu situatii diferite. Poate ca in timp aceasta “disjungere” se va face.