A propos de Ziua Națională

Între frontierele statului român nu există decât o singură Zi Națională, ziua de 1 Decembrie, simbolul unității națiunii române.

Ziua comunității maghiare, Ziua limbii turce, Crăciunul armenesc sau Anul Nou pe rit vechi sunt sărbători laice ori religioase ale minorităților naționale. În aceste zile, membrii respectivelor minorități etnice sau religioase, pot organiza evenimente evocatoare și în unele cazuri pot, la cerere, să aibă zi liberă.

Orice altă interpretare dată acestor zile festive, care consfințesc conviețuirea și tradițiile diferitelor etnii pe pământul românesc, este menită exclusiv și cu rea credință să manipuleze și să învrăjbească.

minorități

147 Responses to “A propos de Ziua Națională”

  1. Liviu spune:

    @ All

    Ciudata coincidenta!!!!

    1. Dodon Presedintele PRO Rus al Moldovei (pt cine nu stie), face motiune de cenzura impotriva propiului guvern (pt ca Guvernul ar fi expulzat niste spioni Rusi)

    PSD-ALDE Dragnea – Tariceanu, fac motiune de cenzura impotriva propiului guvern (pt ca acesta NU a avut relatii stanse cu Federatia Rusa)

    Ei Nu suna a Plan stabilit la Moscova?

    2. in februarie Putin viziteaza Ungaria pt a 7-a oara.
    Romania repurteaza un succes RASUNATOR in SUA, Romania are Intalniri la nivel Inalt cu Germania si Luxemburg
    In acelasi timp
    In Romania au loc exercitii NATO, Intr-un spatiu de SIGURANTA NATO.

    In timpul acestor exercitii PSD-ALDE isi DINAMITEAZA Guvernul, creaza instabilitate Socio-Economica In Romania

    Aditional PSD-ALDE Dragnea -Tariceanu (care s-a casotarit la Budapesta si a cedat proprietati statului Ungar), fac concesii MASIVE de AUTONOMIE minoritatilo Maghiare, sub pretextul sprijinuli votarii Motiunii de Cenzura ?????

    Foarte foarte CIUDAT!

    ”In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way” Franklin D. Roosevelt

    In politica nimic nu se intampla din accident. Daca ceva se intampla poti sa pui pariu ca asa a fost planificat.

    Nu-i asa Domnule Vosganian?

  2. Lasă vrăjeala. Nu de asta i s-a retras sprijinul politic lui Grindeanu, că nu era filorus.

    • Liviu spune:

      Ei eu spun ceea ce a spus CLAR raportul lui Valcov-Dragnea-PSD.

      Iar referitor la ”Vrajeala”, cred ca Dumneavoastra ne mai vrajiti asa din cand in cand.

      Ex ”VarujanVosganian spune:
      iunie 19, 2017 la 8:43 pm
      Adică? Crezi că eu nu știu ce se întâmplă? Dar nu trebuie să bat toba…”

      Hahaha!

      Pai ati stiut ca Grindeanu o sa fie Prim Ministru??????

      • Nu, n-am știut că va fi prim-ministru, am știut că e unul din cei care sunt propuși. Dar la decizia finală nu am participat. Dar eu vă vrăjesc cu lucruri magice, nu cu manipulări.

  3. Liviu spune:

    @Mihail

    Credeam ca esti om serios?

    Cum sa-l puna PSD-ALDE pe Putin Prim Ministru?

    Putin o sa fie presedinte si Romania anexata Rusiei ca si Provincia Autonoma Ungaria

  4. Liviu spune:

    ”VarujanVosganian spune:
    iunie 20, 2017 la 12:08 am
    Să mori tu…”

    Pai o sa mor, si ce? Dar Dumneavoastra credeti ca o sa fiti vesnic?

    Am vazut pe blog ca le-ati mai dorit si altora moartea.

    • Eu, niciodată… Ce prostii sunt astea? Cui am dorit eu moartea. Nici ți-e nu ți-o doresc. Să mori tu e o vorbă, nu e un blestem. Sigur că o s murim cu toții… :(

  5. Adam Mareș spune:

    Am observat și eu că în momente de criză (cum au fost și protestele din iarnă), VV scapă de sub control limbajul…

  6. Adam Mareș spune:

    Sorin, mai lasă-ne cu Soroș, că văd că Dragnea îi îndeplinește dorințele!
    :P :P :P

  7. Adam Mareș spune:

    Pe 15 martie a fost declanşată Revoluţia de la 1848 din Ungaria, iar Dieta ungară întrunită la Pojon, în această zi, a decretat independenţa Ungariei faţă de Imperiul Habsburgic. În programul revoluţiei, la punctul 12, era prevăzută unirea Transilvaniei cu Ungaria, fără să se consulte voinţa românilor covârşitor majoritari.

  8. Adam Mareș spune:

    <>

  9. Adam Mareș spune:

    Ce reprezintă, însă, 15 martie 1848 pentru români? În cadrul Adunării Naţionale de la Blaj, din 3/5 mai 1848, de pe Câmpia Libertăţii, contrar programului revoluţionar maghiar, românii cer recunoaşterea naţiunii române şi se declară împotriva unirii forţate a Transilvaniei cu Ungaria şi, mai mult, aduc la cunoştiinţa Europei crezul lor politic şi naţional: „Noi vrem să ne unim cu Ţara !”, adică cu celelalte teritorii româneşti. Împotrivirea românilor, la unirea savamolnică a Transilvaniei cu Ungaria, a declanşat din partea Ungariei „revoluţionare” războiul contra românilor din Transilvania. Acest război, purtat de cele mai multe ori mişeleşte de unguri, a fost pierdut de aceştia. Dar preţul plătit de români a fost enorm: peste 40.000 mii de români ucişi, peste 300 de sate locuite de români arse şi şterse de pe faţa pământului, sute de crime odioase şi barbare care nu puteau să-şi aibă locul într-o Europă plecată pe drumul „libertăţii, egalităţii şi fraternităţii”, la care ungurii dar şi maghiarii minoritari din Transilvania s-au dedat şi se vor mai deda şi în secolul următor, XX. Toate acestea au fost săvârşite asupra a peste 100 de preoţi ortodocşi români spânzuraţi, la ele adăugându-se schingiuiri, incendieri a unor comunităţi întregi de români, execuţii ale „tribunalelor de sânge” destinate uciderii a cât mai mulţi români. Este suficient să amintim între aceste crime atavice, proprii mai de grabă unor populaţii migratoare venite nu se ştie de unde pe continentul european, uciderea laşă, mişelească şi dezonorantă pentru totodeauna de către acei aşa zişi revoluţionari maghiari, a prefectului Zarandului, Ioan Buteanu, marele erou martir al Revoluţiei paşoptiste transilvănene, a marelui umanist european sas Stephan Ludwig Roth şi a tribunului erou Samuil Farago, al cărui trup a fost tăiat şi sfâşiat în bucăţi!!! Prin recurgerea la astfel de mârşăvii „revoluţia maghiară” a compromis tot ceea ce însemna libertate, demnitate şi progres.

    • Adam Mareș spune:

      Textul nu-mi aparține, dar sunt oameni mai documentați decât Cris sau Sorin. Oricum, cei doi o țin una și bună că noi facem propagandă, în ciuda oricăror evidențe. :-)

    • cris spune:

      Uite Adam, mie nu imi e teama sa spun daca am gresit cu ceva, spre deosebire de tine care de exemplu cind am dat articolul de statut psd referitor la CEX si retragerea sprijinului parlamentar n-ai spus nici pis, nici macar un semn de recunoastere ca ai facut o greseala – ar fi fost un semn de onestitate. Am citit si eu intre timp mai multe.

      Pentru unguri 15 martie inseamna in primul rind instaurarea unui regim democratic in tara lor si independenta fata de Austria, este practic ziua maghiarilor din intreaga lume, adica nu tine de problema din Transilvania ci e o apartenenta la o zi care e a maghiarilor si din alte tari fara problemele Transilvaniei. Si da exista acel punct 12 in declaratia initiala asa cum exista si dieta e la Cluj. Adica am gresit doar partial. Au plecat cu un program la fel de revolutionar si frumos ca peste tot in Europa care prevedea drepturi egale pentru toti, desfiintarea iobagiei, libertatea presei, eliminarea cenzurii. Vad intr-adevar ca punctul 12 prevedea apartenenta Transilvaniei la Ungaria. Trebuie spus ca de partea cealalta, austriecii pentru a cistiga sustinerea minoritatilor din imperiu le-au promis o structura federalizata in care uite, Transilvania, cu guvernator roman, ar fi apartinut totusi… de Austria, adica era cam din lac in putz pentru romani, tot supusi unor straini ramineau. In Transilvania nu au fost doar victime romani au fost si victime maghiari: personal nu sunt de acord cu tonul textului de mai sus si cu unilateralitatea sa, orice razboi are victime si excese de ambele parti. Ungurii la rindul lor i-au considerat pe romani contrarevolutionari si de partea habsburgilor.

      Iata un alt text, mi se pare mult mai echilibrat:

      https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/ziua-de-15-martie-sarbatoare-nationala-maghiara-sau-precursor-al-declansarii-atrocitatilor-romano-maghiare.

      As mai adauga ceva, un articol al lui Dan Tanasa, care pare atit de anti-ungur altfel si al unui istoric clujean mai jos.

      Ungurii au ce sa sarbatoreasca la acea data spune acel articol, si stii ceva as vrea sa-i vad pe romani sarbatorindu-si cu aceeasi ardoare evenimentele legate de formarea statului roman modern. Nu opui xenofobiei xenofobie ci constiintza propriei tale istorii, aceea despre care profesorul Giurescu spune ca e alterata si minimalizata chiar si in scoli. Inainte de a reprosa ceva ungurilor, si mai ales a le limita, jalnic, a le interzice lor una sau alta, e bine sa ne construim propria cultura, memorie, recunoastere a istoriei. O tara puternica nu se sperie de minoritati, intr-una slaba angoasele xenofobe sunt material pentru orice manipulare.

      Consider ca aici e vorba insa de legea minoritatilor nu a ungurilor. Nu ma deranjeaza discutiile cu UDMR, in State este absolut normal ca parlamentari sau la prezidentiale sa se ceara deschis si sa se cistige sustinerea unei minoritati sau alteia, sa existe reprezentanti ai minoritatilor si sa se discute promovarea intereselor lor, sa existe discutii similar cu cele cu UDMR de acum – e practica parlamentara obisnuita sa convingi parlamentari sau grup parlamentar sa-ti voteze o lege in schimbul sustinerii pentru alte legi promovate de acestia. Am lucrat in alte tari, am avut parte de xenofobia si chiar rasismul altora. Unul din capitolele pe care le-am citit cu atentie a fost conflictul etnic din Rwanda si ororile sale. Gindeste-te ca in acelasi mod, din cauza unor probleme create de diversi romani in alte tari, impotriva Romaniei s-ar spune la fel de categoric – nu aveti voie sa existati aici, sa va faceti o biserica, sa va sarbatoriti o zi. Eu insami am o mostenire genetica diversa, si ma mindresc cu aceasta, asa cum o face si orice american si este unul din lucrurile pe care le spun e ca ce ne apropie de dinsii este acest multiculturalism. Uite de aceea acel dog-whistle nu mi se poate adresa si nici comentariile tale de mai sus.

      Dar dincolo de aceasta as intreba un lucru. Aceasta lege este pentru toate minoritatile si cea armeana, turca, sirba, ucrineana si…..germana. Dumneavoastra, mindri votanti ai lui Iohannis, va raliati la ideea ca uite ce bine, trecem drept o natiune extrem de toleranta fiindca am votat un presedinte tinind de o minoritate. Respingeti acea parte de istorie care a fost pactul Ribbentrop Molotov sau transformarea asociatiei etnice germane din Transilvania intr-una nazista si toate abuzurile facute de aceasta considerind numai omul de fatza, actual. Stergeti o istorie crunta legata de germani cu buretele. Altii, opusi domnului Iohannis nu o fac. Nu ti se pare ca tine cumva de ipocrizie ca tolerantza dumneavoastra sa fie atit de selectiva? Inteleg sensibilitati, am si eu una fatza de germanii care mi-au urlat in fatza Tzigeuner si Auslaender rauss, dar totusi am alte criteria pentru care nu-mi place domnul Iohannis decit etnia dinsului in sine.

      Si as mai spune ceva: i-as propune lui VV sa i se adreseze o intrebare domnului Iohannis – ce crede dinsul despre legea minoritatilor, e necesara sau nu? Ca sa nu asteptam pina ce o promulga. E deranjat de discutiile cu minoritatile in orice context, inclusiv cel de acum? Ce crezi ca ar raspunde el fiind minoritar german?

      Sa separam deci discutia de acum – e moral, e in ordine sa se discute aceasta lege acum, sa se faca o intelegere intre psd si minoritati in situatia unei motiuni de cenzura avind ca miza aceasta lege, de accesele de xenofobie care, te asigur, inca o data, nu sunt promovate de oameni bine-intentionati. E propunerea mea, si nu e necesar sa o accepti, desigur ai libertatea sa continui pe tonul xenofob.

  10. Filip G spune:

    http://www.stiripesurse.ro/nota-de-plata-scumpa-pentru-psd-impas-in-tratativele-pe-trocul-cu-udmr-concesii-vs-blocaje_1203323.html
    ”Conform surselor citate, liderii coaliției nu au nimic împotrivă ca în data de 15 martie angajații de etnie maghiară să fie liberi,”
    VarujanVosganian spune:
    iunie 19, 2017 la 8:49 pm
    Dacă nu vrei să fii bou, nu crede chestia asta cu două zile naționale. De ziua copilului avem liber și nu zi națională. De Ziua maghiarilor nici măcar n-o să avem liber.
    Da,:D

  11. Adam Mareș spune:

    @cris
    Nu sunt xenofob, dar maghiarii, ca minoritari, au deja cele mai multe drepturi dintr-o țară UE. Cred că acum întind coarda. În plus, da, se pot face discuții despre problemele minorităților, dar nu în contextul de acum, care e un troc imoral. Asta e părerea mea.

    • Mihail spune:

      Te-am prins, esti unguroaica. :)

    • cris spune:

      Exact, sunt doua lucruri diferite, drepturile lor, ca sunt mai multe sau mai putine, e o discutie. Ca se pune aceasta problema acum aceasta e de fapt o alta si cea de fapt disputata. Si din partea mea, sa o pui acum, in acest mod, e cel putin o gafa de proportii, nu doar fata de romani ci si fata de unguri. Discutiile dintre membrii si grupurile unui parlament pentru sprijin reciproc sunt o normalitate asa cum spuneam, si se fac intre niste limite de bun simt, a vinde o lege la taraba NU.

      In fne, atmosfera politicii romanesti e din ce in ce mai deteriorata, mai de precupeteala, intr-un cerc vicios cu precupeteala din societate, Articolul lui Marga pe care il pomeneam ieri.

      http://www.cotidianul.ro/cauzele-degradarii-institutiilor-302537/

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ Cris

        o minte lucida ca intotdeauna, Andrei Marga. Din pacate oamenii ca el au fost sacrificati de colegi!

      • edi spune:

        @ Urbi et Orbi

        Doamnelor, respectiv, domnilor ! …ok, hai sã nu ne ducem chiar asa repede “dupã fentã” în cestiunea asta legatã de minoritzi [io asa pronuntz, e mai scurt...], fiindcã e prea complicatã, oamenii au fãcut-o sã fie asa de complicatã de cãnd au creat miturile nationale, iar miturile astea cãutau mereu opusul/inamicul în CELALALT, vecinul/vecinii [la rândul lor, cu mitologiile lor], … si uite asa, nu se mai terminã niciodatã, mereu va iesi din cutiutzã unul gen ioan Scurtu [akkademician] sã-i scoatã pe nas genotipului iohannisian cã reprezintã ceeace reprezintã, cã GEG a reprezentat nazismul, adicã fascismul german, …ahaaa, DAR, STAI, deci PCR [prin recurentzã] = comunismul românesc, si deci toti aderentzii din acei ani, rudele, copii “si tot neamul lor cel adormit” [sic!] sunt si ei “niste criminali”, dar pe extrema cealaltã ! Mmmm, oare ?

        De mizerie e un singur lucru : dacã era de spus ceva despre cineva, individ sau grup, trebuia spus ATUNCI, la moment si la context, si nu la vreo comanda de “iesit din adormire”. In numele a tot felul de ism-e s-au fãcut mii de abuzuri în lumea asta, iar a-i reprosa cuiva, sas, român sau orice ar fi, gestul de a repara un abuz, e lipsit de logicã, …iar de eticã, nu mai zic.

        Revenind “la cestiune”, nu pot sã nu remarc un tâlc în toate povestile astea cu “minoritzi” sau, mai degrabã, “regionali” : lui Johannis “miticii-verzi” i-au reprosat comportamentul atipic, “neRegãtzean”, dacã nu si mai rãu; lui Grindeanu [lugojanu'], jupân Livache i-a gãsit “motivarea” de remaniere, zic io, tot pe lipsa de reactie mai valahã; …iar azi, cu negocierea pe maghiarisme, finalmente, “dupã momente tensionate la poarta oaspetilor”, clasic deja, au dat cu mucii-n fasole…
        Buuuun, si acum vin io si vã întreb, cum naiba vom face noi la anul “secular”, care vine la anu’, de vom iesi asa, la defilare, cu buzele sparte [reciproc] dela polemicile astea în plinã figurã ? Fiindcã disputele sunt generate doar din ratiuni de eticã, pornesc din probleme de eticã individualã sau de grup, si degenereazã apoi în mod mizerabil în “cestiuni” patriotarde, de-mi vine rãu cãteodatã…
        Fincã-i clar, de aici ni se trage, ne pozitionãm pro sau contra pentrucãdece [sic!], mereu cineva faulteazã în joc din punct de vedere etic, iar atunci justitia opreste partida si aratã cartonasele, încep protestele, unii invocã procedura, …si, iaca scandalul.
        Uite, de aia rãmâne valabilã teoria aia a Leviathanului, dar multzi ne facem cã n-o pricepem, …de parcã n-am fi dusi la bisericã…

  12. elenick spune:

    Tiens, tiens, proiectele de lege depuse de UDMR care urmau sa fie discutate/aprobate astazi pe repede-inainte au fost retrase de pe ordinea de zi!

    Desi erau complet benigne si chiar firesti, cum le trata ieri VV, iata ca au fost retrase iar PSD “cica” a rupt intelegerile oneroase cu UDMR-ul… probabil Marius Pieleanu, sociologul de serviciu al PSd (desi au un sociolog mult superior in partid, pe Alin Teodorescu, profesionist integru, neprieten cu manipularile prin sondaje ca MP) i-a explicat lui Dragnea ce furtuna s-a creat in societatea romaneasca si cat poate pierde pe termen lung din aceasta cauza…

    Asa ca baietii PSD, oameni pragmatici, au abandonat pe moment filiera UDMR de voturi la motiune si au trecut la ceea ce stiu cel mai bine: cumpararea de parlamentari de pe la partide “cu totul”, cu bani si avantaje platite la bucata precum si inregimentarea in armata de votaci!

    Multa carte si citate din “clasici” iti trebuie ca sa observi “ce stie tot satul”, cum zicea ieri, inspirat, @filip ! :)

    • Chestia cu ziua comunității maghiare era benignă. Momentul a fost nepotrivit ales. S-a lasat impresia ca UDMR șantajează. Și poate că ceva adevăr era in asta.

  13. Filip G spune:

    http://www.stiripesurse.ro/oficial–kelemen-hunor-anunta-pozitia-udmr-in-privinta-motiunii-de-cenzura_1203405.html
    Doar taseistii il pot salva pe Dragnea………… :D
    Traseistii sunt tot un fel de tradatori,adica daca Grindeanu a tradat e ”omul negru” in schimb parlamentarii ce tradeaza sunt ”forta binelui” in opinia liderului suprem Dragnea.
    Totusi ma bucur ca s-a evitat FEDERALIZAREA ROMANIEI!
    Cat despre politicienii care fac tot felul de aranjamente …………mi-e greata!
    Sunt barbat si nu am pofte si nici nu sunt insarcinat…….. :D

  14. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    cu cit tupeu vine aceasta javra numita ponta sa spuna: “viitorul psd va fi tragic!” de parca nu el e cel care a aranjat asta!

    Ca si cum impingi o baba pe scari, dupa care zici: pai asa-ti trebuie daca te grabesti!

    • Filip G spune:

      @sorin,
      iti spun un fapt cert din apicultura:
      Cand resursele lipsesc incepe canibalizarea,albinele isi sug larvele iar ouale nu sunt luate in crestere.
      Cam asta se intampla cu guvernul Grindeanu-PSD-ALDE. Resursele si Justitia sunt cele doua probleme care duc la caderea guvernului ”Dragnea”.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        ponta a fost dat jos de catre servicii, a facut pact cu ele si acum vrea inapoi! Cum crezi ca din ce iures facusera cu dosarele lui alea de doi lei s-au calmat asa deodata? Simplu: blat! Si l-a prostit pe grindeanu…

    • E o tradiție ca foștii președinți de partide, mai devreme sau mai târziu, să plece din partidele pe care le-au condus.

  15. elenick spune:

    Stie cineva cand se intoarce Presedintele in tara?

  16. elenick spune:

    @al,

    Alina Mungiu, lucida si optimista, ca de obicei :

    http://www.romaniacurata.ro/nu-va-fie-frica-dna-nu-pica/

  17. emi spune:

    Daca reuseste cineva sa formulize cu subiect si predicat CUM a tradat Sorin Grindeanu si DE CE trebuie schimbat, atunci sustin si eu motiunea… :)
    Am citit trei zile fel si fel de comentarii, nu am reusit sa aflu de ce SG nu mai e bun (de pe o zi pe alta)?!?
    Renuntarea la pretentiile maghiarilor a fost prima miscare eleganta a lui Liviu Dragnea, “cin’ s-a fript cu ciorba, sufla si-n iaurt”, si pentru asta il felicit!

    • Adam Mareș spune:

      I-au sărit oamenii din partid în cap, plus agitația de pe rețelele de socializare.

      • Adam Mareș spune:

        Acum pescuiește votanți ai moțiunii de pe la PNL, că celelalte partide nu participă.

    • emi spune:

      Probabil se joaca o piesa de teatru pentru a fi deturnata atentia de la ceva muuult mai important.

    • Mihail spune:

      Aiurea, i-au sarit primarii si parlamentarii in cap. El si Tariceanu, au primit sute de SMS-uri.
      Mai conteaza ?
      Atata timp cat le-a trecut prin bila, sa vanda orice, chiar si tara, doar ca ei doi, sa-l poata ca sa-l beleasca pe Grindeanu.
      Niste mizerabili.

  18. Mihail spune:

    @cris,

    Iti multumesc si aici.
    Multumesc frumos.

  19. Mihail spune:

    @Liviule,

    Habar n-ai ce se-ntampla in Moldova. Cine este PM, care partid este la putere si hram poarta Dodon.
    Lasa, nu te mai strofoca, daca nu esti vulgar si prost educat, atunci spui gogomanii.

  20. Mihail spune:

    Ma intreb, in ultimile zile, unde am gresit, de ce am ales ALDE ?
    De bou ce sunt, ar fi raspunsul corect.
    Am ales un partid presupus liberal, sperând ca este liberal.
    Am sperat totodata, ca va sti sa spuna “Stop”, sa fie o frana in calea ilegalitatilor PSD.
    Defapt am oficializat, prin votul meu, tot un fel de PSD, dar mai mic.nu numai eu am gresit, ci oti cei care au votat.
    Aceste partide nu trebuie votate, alese.

  21. emi spune:

    Pentru ca asa simt, voi fi foarte dura, dar va fi ultimul mesaj pe care il scriu:
    1. In 2005 CPT a fost numit (numit si nu ales :) ) de catre TB, premier. A luptat cu cel care l-a numit in toate chipurile imaginabile si inimaginabile si a fost considerat un erou. Astazi SG face exact acelasi “exercitiu” cu cel care l-a numit, si este numit tradator.
    Are doua fete si moralitatea?!?
    2. Se spune ca nu este bine sa ucizi un om pentru ca ii preiei TOATE pacatele. Este adevarat ca Junii turci au provocat un genocid asupra poporului armean (si nu numai), dar armenii care I-au ucis pe marii responsabili au intors asupra poporului armean toata karma acelora, si acum nu se mai termina de platit. Si noi ne-am ucis conducatorul si pana nu ne platim karma de neam, incarcata si cu faradelegile lui Ceausescu, nu ne putem mantui asa cum bine spuneati intr-o postare.
    Ciobanul din Miorita era mai intelept decat pot unii macar intelege, stia ca se poate apara dar nu poate ucide, pentru ca nu voia sa se incarce cu rautatea vranceanului si a ungureanului.
    Unele popoare considerate astazi barbare stiau ca o plata foarte rapida a karmei de neam se poate face prin sacrificarea celui mai bun, mai curat dintre ei, pentru a recupera/plati cat mai mult posibil, de aici si sacrificiile umane inchinate zeilor.
    Autoapararea este o arma cu doua taisuri, te aperi pe moment dar preiei asupra neamului tau pentru 7 generatii toata incarcatura negativa a celui ucis.
    Si cel care fura preia karma negative de la pagubas… :)

    Am invatat multe pe blogul asta, si pentru asta va multumesc tuturor, ati fost o oglinda fidela in care mi-am recunoscut si corectat o multime de defecte, dar pur si simplu nu mai am rabdare/curiozitate sa citesc comentariile, nu ma mai surprinde/emotioneaza nimic. Oricum nici pe voi nu va intereseaza “prostiile” mele…
    “Aveti grija la ce va doriti, pentru ca e posibil sa se intample.”

    • Filip G spune:

      @emi,
      eu m-am suspendat de mai multe ori aici pe blog,dar am revenit si spun ce am de spus.
      Cat priveste ultima postare e corect ce spui.
      Biblia spune:
      Cine stie face un bine si nu-l face, savarseste un pacat.
      Grindeanu e de partea binelui ,atat cat exista el in PSD.
      Tradatorii sunt buni doar atunci cand sprijina PSD si ALDE,asta e lozinca lui Dragnea si Tary!:D

      • emi spune:

        Binele şi răul sunt relative, depind de perspectiva enunţătorrului.
        Nu-mi place SG, figura lui spune multe, dar nu-mi place nici cum aleargă precum un câine în jurul cozii oameni politici care ar trebui să fie bărbaţi de stat.
        Aven karma de neam grea, ca popor, se poate plati cu aur/sărăcie, cu sănătate/accidente, sau putem învăţa de la strămoşi să plătim asumat prin zeciuială, post, rugăciune (nu trebuie să fii în biserică ca să spui în gând “Tatăl nostru”), şi nu în ulstimul rând, să ne reamintim să ne preţuim/plătim sfinţiorii care se roagă pentru noi prin mănăstiiri, şi să ne reamintim improtanţa vieţii, în orice formă este ea, uciderea fiind cel mai negru păcat (MAI ALES PRUNCUCIDEREA!!!)

        • Filip G spune:

          Si cand iti ”ucizi”propriul guvern dupa 5 luni de la instalare,cum se numeste?
          Nici eu nu il ador pe Grindeanu,dar in disputa asta are dreptate.

  22. elenick spune:

    O radiografie a situatiei actule, o poza vazuta de sus a Romaniei si a traitorilor din ea. Ca cetateni… nu prea!

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-21830848-iohannis-construieste-afara-dragnea-darama-tara.htm

  23. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ all

    ma bucur ca nu sunt parlamentar, pentru ca nu cred ca m-as fi putut abtine sa nu-l scuip pe ponta direct in fata!

  24. Mihail spune:

    @emi,

    Am gresit de multe ori in ceea ce te priveste. Am spus/scris multe porcarii in ceea ce te priveste. Ajuns aici, am inceput ca sa te inteleg, ca noi ajunsi aici, cel mai des ne prostituam.
    Emi, te rog sa ma ierti ! Te rog mult.

    • Filip G spune:

      Vifor:
      ”Grindeanu premierul nimanui”
      Adica Dragnea si PSD sunt nimeni?
      Genial!

    • emi spune:

      La inceput m-a durut si am ripostat, apoi am recunoscut imaginea in oglinda, am corectat la mine si iata ca ai putut corecta si tu.
      Te-am iertat inainte sa mi-o ceri pentru ca am inteles ca fiecare dintre noi vorbeste in primul rand despre sine si temerile sale. Poti lovi un caine care te musca de frica, dupa ce te-a eliberat?!? Daca da, atunci nu ai invatat nimic, si te va musca iar, daca nu, te-ai eliberat si nu te va mai musca niciun caine niciodata. Pentru ca te-ai recunoscut in cainele care te musca de frica, te-ai eliberat de frica, si nevriband pe frecventa fricii nu mai atragi alta frica.
      Cand te deranjeaza ceva la cineva, intreaba-te de ce te deranjeaza, ce anume te pune in rezonanta cu acea emotie, elibereaza-te/corecteaza-te.

  25. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ all

    grindeanu mai are un pic si plinge… saracu si-a luat credite pe 4 ani, a ramas acum fara job, si nu mai are cum sa le plateasca! :D

    • Filip G spune:

      Priveste si la Dragnea si Tary,sunt la priveghi.

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      Cretinul asta cred ca se astepta ca dragnea sa-i promita ca demisioneaza daca Iohan nu numeste premier psd… in timp ce evident ca iohan exact asta astepta! :D Neah, e obligatoriu test psihologic inainte de numirea ministrilor si premierului!

  26. cris spune:

    @ Adam

    autonomia, legea minoritatilor si 15 martie ca zi a maghiarilor sunt lucruri diferite. Sunt de acord cu Iohannis, once in a blue moon :) , ca asemenea probleme nu trebuie discutate in situatii ca cea a motiunii de acum, de principiu, dar de ce aduce in discutie problema autonomiei n-am inteles caci nu despre asta s-a vorbit.

    Dar ca principiu:

    Uite, nu pot intelege neam ideea cu 10%, 15% sau nu stiu cit pentru a se folosi o anume limba in administratie. Nu o mai pot intelege acumulind un alt fel de experienta:

    Solutia Americana, si mi se pare foarte echitabila, nu are niciun asemenea procent. E ceva de mentalitate, de respect fata de individ: drepturile sunt respectate individual, nu e permis sa socotesti ca daca oamenii apartin unui grup mai mic de un anume procent acestia nu exista. Sigur ca nu a fost dintotdeauna asa, au trecut prin problemele lor rasiale istoric vorbind, dar deosebirea fata de Romania e capacitatea aceasta de a se stradui sa inteleaga mai devreme sau mai tirziu, a discuta, de a le rezolva, de a creste din acestea. Si sigur ca sunt alte domenii in care acest drept al individului inca sufera si ca se evolueaza pe acele directii, ba de multe ori chiar se si exagereaza pro sau contra – e normal in orice societate vie.

    In 1964 s-a adoptat asa numitul Civil Rights Act, legea drepturilor civile. Esenta acestuia: “no person in the United States shall be excluded from participation in or otherwise discriminated against on the ground of race, color, or national origin under any program or activity receiving Federal financial assistance.” nicio persoana nu poate fi exclusa de la participarea in sau in orice alt mod discriminata pe motiv de rasa, culoare sau origine etnica din/ in niciun program finantat de guvern.

    Aceasta implica faptul ca institutiile de stat ori cele care lucreaza in orice mod cu statul au obligatia de a oferi ….translator. In spitale (lucreaza cu statul chiar private fiind – de exemplu cu asigurarile de stat, Medicare/Medicaid) este obligatoriu, prin lege, sa oferi posibilitatea oricarui bolnav, ca e chinez, spaniol, portughez, sau de orice alta limba, de a intelege drepturile sale, obligatiile sale, documentele scrise in engleza, conversatia cu personalul medical. Concret, spitalele au contracte cu firme de translatori, in afara de oameni la fata locului care sunt desemnati ca translatori pentru limbile vorbite cu mai mare prevalenta in zona respectiva. La orice ora din zi sau din noapte doctorul x de la cocirlatii din deal din Nebraska sa zic, are la dispozitie un numar de telefon pe care il poate apela ca in cazul in care vine un pacient care vorbeste chineza de pilda, sa aiba translatorul care sa il ajute sa inteleaga ce spune pacientul si pe acesta ce spun doctorul, ce se intimpla cu el, si sa participe in deciziile referitoare la viata lui in definitiv.

    Ei, de ce trebuie sa discuti de 10%, 15%, sa te bati ca in zonele gen Harghita romanul trebuie sa ceara ceva numai in maghiara, sau ca maghiarul care se duce la nu stiu care spital, de unde o fi, daca vorbeste doar maghiara sa nu se poata intelege cu nimeni? De ce e asa de greu sa faci o lege a nediscriminarii si sa spui ca, in conditiile in care limba oficiala a statului roman este romana, orice institutie publica, finantata de stat, sau in orice legatura contractuala cu statul, de la primarie si judecatorie pina la fisc si spitale, trebuie, sub penalitatea legii, sa ofere celor care au nevoie de acestea translatori in limbile principale vorbite in Romania ?????

    Nu ar trebui sa existe spital sau primarie in care unui roman sa I se spuna nu inteleg ce spui: oricine lucreaza la si cu statul trebuie sa vorbeasca romana. Si nici ca daca esti cetatean roman de origine maghiara sa spun, sa ti se spuna: esti de categoria a doua, nu te inteleg, nu am cum sa-ti respect drepturile, la revedere. Daca e vorba de un spital eventual sa spui du-te si crapa sanatos ca nu pricep ce zici…

    In fine, opinia mea. Si oricum aici inchid discutia – ca sa nu se intrebe domnul Livache, la mine e vreo trei si ceva, patru dimineata, ora la care ma trezesc obisnuit – am in fata o zi deloc usoara.

    • Adam Mareș spune:

      Maghiarii din România știu oricum românește. E o chestie de orgoliu la ei să pretindă să se vorbească în instituțiile publice în maghiară. Sigur, un translator, pentru cei care chiar nu știu limba română ar fi ok. Dar cum să-i obligi pe români, în România, să vorbească în maghiară în instituții?

      • cris spune:

        Asta si spun, nu poti discrimina pe nimeni, pe romani in tara lor dar nici pe maghiari intr-o tara a carei cetateni sunt. Constitutional limba oficiala e romana, nu exista abateri de la aceasta, dar nici dreptul de a discrimina pe cei care nu o vorbesc ca persoane private. Solutia – nu trebuie sa existe om din vreo institutie, sa reprezinte statul roman in vreun fel, sa nu vorbeasca romana, de o parte, si nu trebuie sa existe institutie fara a oferi oricarui cetatean roman posibilitatea de a intelege si a fi inteles daca vorbeste alta limba, de cealalta parte, Vezi tu, asta tine si de a pune pe acelasi nivel, de egalitate, stat si individ, in limitele unei Constitutii…. si asta e parte din caracteristicile esentiale ale statului de drept. Una care se vede e neimportanta in Romania: cind se vorbeste de stat de drept in Romania asta se reduce la “Coruptia!”…

  27. Filip G spune:

    Remus Borza ALDE spune ca el nu voteaza sa cada guvernul Grindeanu,spune asta acum la Realitatea. :D

    • elenick spune:

      Sper sa mai fie ”surprize” ca asta, dar nu cred… Se pare ca Dragnea a ”securizat” votul la maxim, prin frica si promisiune de acces direct la ciolan!
      Sunt 2 coordonate extrem de importante pentru calitatea umana a parlamentarilor de azi… restul- responsabilitatea postului de parlamentar, jena fata de cei care te-au trimis acolo… sunt secundare!

  28. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    bun discurs domnule Vosganian :D

    Am vazut cum a sarit opozitia cind le-ati zis-o :D

    Si am vazut ca Grindeanu a citit si el blogul, a avut reactie

    Sper ca a citit si ce-am scris eu despre el daca tot a fost pe-aici, si sa-i transmita si lui ponta! :D :D :D

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        stiti de ce nu voteaza pnl, usr, si pmp motiunea? la citi cretini au in partidele alea in mod cert s-ar gasi cel putin 30 care ar vota invers din greseala! :D

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Atentie la grindeanu, ponta sau la cel in costum national, sa nu fuga careva cu urna! :D

    • cris spune:

      Grindeanu a avut un discurs de tip eu, eu, eu…eu….eu…eu. Ba la un moment dat discuta despre sine la persoana a treia – semn rau, se numeste ileism, e o explozie de simt al grandorii personale, arogantza, dispret fata de altii in mod obisnuit, se crede Iulius Cezar ( Cezar e exemplul classic entru folosirea ileismului in discursul public, in De Bello Gallico)… Basescu vorbeste asa, Udrea…

      Eu, eueueueueueu, EU!

      Pick me, pick me, mememememememme, ME!

      https://www.youtube.com/watch?v=lphaGSJ7qbE

      Sa-l dam jos pe Lord Farquaad Dragnea !!!!!

      • cris spune:

        Si de partea cealalta Lord Farquaad Dragnea cu perfectul sau program pentru regatul sau perfect PSD Duloc….vrea sa-si aleaga printesa prim ministru… :) :) :)

        https://www.youtube.com/watch?v=H28TWyDJJ6I

        Gata, s-a terminat un circ, incepe altul… Vorba lui Toma Caragiu, “Nerato ve la sata mumu”, adica “va multumim pentru atentie”

        pa, ma duc la ale mele

        • sorin gyorgyfalvi spune:

          @ Cris

          eu zic sa-i recomanzi sa vada si el Adam’s Apples :D … si o sa-ti spun dupa aia de ce nu functioneaza cu genul asta de oameni! :D

  29. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    daca minoritatile nu voteaza motiunea, udmr s-a comportat la santaj total, poate intelegeti odata ca parlamentul nu degeaba trebuie format din partide politice si nu grupari etnice! Poate luati odata in codiserare incetarea compromisului cu udmr!

  30. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    tara a trecut milimetric pe linga haos din cauza acestor nemernici! N-ar mai fi contat ce se intimpla dupa, deoarece grindeanu ar fi facut pentru vreo 4 luni un guvern de umplutura, increderea in economie ar fi scazut extrem de abrupt! In maxim 10 zile cursul ar fi crescut cu minim 20%, capital retras la greu din tara… Nici nu vreau sa-mi imaginez, ce am patit eu si altii in 2009, sute de mii de oameni nenorociti, samd…

    Si, toti cei care si-au dorit zilele astea sa pice motiunea dupa parerea mea sunt oameni care ar fi bagat tara chiar si in razboi pentru orgoliile lor, altii pentru interesele lor, samd

    Eu sper sa taiati in carne vie de acum, sper sa puneti in rind controlul parlamentar asupra sistemului de orice fel, iar legislatia din domeniul justitiei in primul rind! Legea raspunderii magistratilor, eliminarea procurorilor de la magistrati, reforma totala a procuraturilor! Raspunderea pentru cei care se joaca nu doar cu libertatea oamenilor dar si cei care fac politie politica trebuie sa raspunda penal cu ani grei de inchisoare!

    Vreau sa vad procurori corupti, judecatori corupti, securisti corupti cum sunt saltati cu mascati si bagati in puscarie pe muuuulti ani!

  31. sorin gyorgyfalvi spune:

    au murit postacii! toti deodata! :D

    • Filip G spune:

      care postaci? :D

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        la tine nu ma refeream! Ma referem la cei care fusesera vii doar pe perioada cind trebuia de bagat tara in anarhie iar acum sunt morti, ramasi fara fonduri! :D Interventiile ulterioare nu cred ca se mai platesc! :D :D :D

        • Filip G spune:

          Totusi azi am vazut in VV un vajnic aparator al PSD.Eu personal am luat asta ca o datorie neplatita de VV la apelul facut de dansul cand era Senator si DIICOT ii cerea ridicarea imunitatii de catre colegi. :D
          Vedem de azi inainte cum se pozitioneaza! :D

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Mie neparticiparea opozitiei in corpore la votul motiunii de cenzura imi aduce aminte de faza cum stateau portocalii in bancute cu miinile la spate ca sa aiba Mircea Toader certitudinea ca nu tradeaza nimeni!

            Si discursul Ralucai Curcan putea fi citit cu mult mai mult succes in Duma Ruseasca! Va fi un adevarat deliciu sa vedem calitatea opozitiei si pe viitor!

          • PNL nu prea are lideri, asta e. După ce am plecat noi :)

          • Lăsați, că n-am fost un vajnic apărător al PSD. Eu am expus niște realități.

  32. elenick spune:

    Ce zice Ludovic Orban, in numele PNL :

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21832324-ludovic-orban-dupa-caderea-guvernului-scapat-gasca-din-psd-fara-minoritati-actuala-coalitie-psd-alde-nu-prea-mai-are-majoritate.htm

    Eu personal cred ca era o strategie mai buna sa fie inlocuita intai gasca lui Dragnea, dar… istoria va arata cine are deptate! :)

    Oricum ramane valabil ca PSD ALDE NU mai au majoritate decat cu sprijinul minoritatilor, altele decat UDMR… Cam subtire pentru planurile megalomanice si mincinoase pe care le au!

  33. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    nu stiu ce ma bucura mai tare, ca a trecut motiunea, sau ca udmr si-a aratat inca odata adevarata fata! Sau ca ponta a devenit oficial istorie (sper ca una penala), caci de grindeanu nu pot sa zic ca a devenit istorie pentru ca el a fost un nimeni in politica si inainte. O sa-l vedem si pe grindeanu ca se intilneste dupa aia cu dragnea la alt meci pe stadion cum s-a intilnit cu zgonea, sa-i ceara si el un loc de munca, pentru ca imi imaginez ca dupa faza asta nici dracu nu-l mai va angaja, iar competente pentru un job in viata reala nu are…

    • Dar tu nu ești puțin ungur?

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ VV

        genealogic da, practic absolut deloc! Nu suport sovinismul, absolut deloc, ori din cauza acestui nume am avut de suferit in special in Ungaria! De-asta sunt si inversunat pe mentinerea udmr-ului ca partid mascat pe criterii etnice cind in Constitutie scrie explicit ca sunt interzise! Uitati-va, la fel cum dumneavoastra, etnic armean, puteti face fata la virful politicii fara sa va discrimineze careva… la fel puteau fi si ungurii! Amestecati prin toate partidele, in functie de ideologia lor politica!

        • sorin gyorgyfalvi spune:

          legea 14/2003 art 3.1 si art 10e

          statutul partidelor politice, prevede asa:

          Art. 3. –

          (1) Pot funcționa ca partide politice numai asociațiile cu caracter politic, constituite potrivit legii, și care militează pentru respectarea suveranității naționale, a independenței și a unității statului, a integrității teritoriale, a ordinii de drept și a principiilor democrației constituționale.

          Art. 10. – Jurisprudență (1)

          Statutul partidului politic cuprinde în mod obligatoriu:

          e)mențiunea expresă că urmărește numai obiective politice;

  34. Adam Mareș spune:

    PNL își va reveni. Are mesaje clare și va fi consecvent în lupta anti-PSD. :-)
    Coaliția de la guvernare este pe derdeluș. Veți vedea.

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      Sunt de acord ca pnl va fi consecvent in lupta anti-psd si ca are mesaje clare … securiste!

      • edi spune:

        Gyorgyfalvi, nene, tu cam pari obsedatul acestui blog, ai multã antenã în minte, te cam “spargi în figuri”…, ia mai bine un pahar de apã si dã-l pe gât…, asa…, poate îti vei reaminti cã /securitatea/ se asociazã cu partidul comunist, deci “mesaje clare … securiste” nu pot fi “anti-psd”, e cam ilogic deoarece psd conservã cel mai bine sechelele comuniste, probabil cã esti si fan iliescu, nuuu ?
        Din pãcate, ce numesti tu, dar si multi altii, /securitate/ este [si spun din nou, din pãcate] un sistem imunitar INDISPENSABIL, [retine asta, te rog!] în fatza unei clase politice majoritar inconstientã si lipsitã de eticã minimalã, e si ea o armatã tãcutã care însã se luptã cu inamicul din interior, bãnuiesc c-o face si în numele nostru, al celor fãrã de putere, care cicã o deleagã altora.
        Dar, ia zi-mi ! la dinamo în galerie ai încercat ?

        • sorin gyorgyfalvi spune:

          revino cu intrebarea dupa ce trece efectul etnobotanicelor!

        • elenick spune:

          @edi,
          ce spui tu e filozofie curata, exista o anumita categorie de alegatori pentru care securitate /SRI/servicii/Coldea inseamna un mare Bau-bau caruia, prin putina teorie a conspiratie sau zvonistica pur romaneasca, ORICINE ii poate pune in carca ORICE: nerealizarile guvernului, proasta legiferare in Parlament, disfunctiile din justitie, problemele din Invatamant, spagile din Spitale, subiectele gresite de la Bac, durerea ”suspecta” de cap a nevestei, seara, la culcare, etc, etc. ORICE!
          Stau cu gura deschisa ca sa prinda acest gen de ”avioane” !

  35. Liviu spune:

    Domnule Vosganian,

    A cazut Grindeanu duca-se de rapa! A cazut unul mai Raman doi de dus pe copca Dragnea si Tariceanu.

    Multumim ca ne-ati aratat ca la 27 de ani de la Revolutie, Romania traieste intr-un regim DICTATORIAL.

    S-a votat la VEDERE, ceea ce intr-o tara Normala ar face ca aceasta votare sa fie declarata NULA.

    De ce?

    Pt ca Constituantul a prevazut ”votul secret ca un garant al democraţiei” si totodata ca “orice mandat imperativ este nul”.

    Ori astazi in parlament a fost un vot IMPERATIV, ‘ La VEDERE”.

    Sunteti JALNICI!

    PS.
    stiu ca o sa veniti cu Blabalala politicianisme.
    Vrajeala securistoida de Dambovita

  36. Adam Mareș spune:

    Un lucru important în urma zilei de azi: Dragnea și Tăriceanu se bazează pe cam 224 parlamentari, eventual 227. Restul voturilor până la 241 au venit de la minorități, altele decât cea maghiară.

    PSD și ALDE nu mai dețin în mod real majoritatea în parlament (233).

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      nu pierzi nicio ocazie de a incerca o manipulare! Noroc ca unii mai stiu aritmetica…. Dar din partea mea poti striga cit te tine gura, va pacaliti singuri, cum ati facut-o timp de 5-6 zile… Ia reciteste sa vezi ce optimisti erati!

      De prin media securistii propovaduiau apocalipsa pentru psd, chireac a zis nici mai mult nici mai putin ca 95% din parlamentarii psd il vor debarca pe dragnea… :D

      Pasarea malai viteazu… sau colegul lui Mihai Voteazu! :D

      Am tot zis ca voi ati fi meritat o guvernare usl-pnl-pmp-udmr! Apropo, alta manipulare s-a destramat azi: s-a vazut cu cine voteaza basescu! :D

      Asa, ziceam ca am zis ca ati fi meritat o guvernare cu ei, dar ma inselam amarnic, mi-a picat fisa! Voua securistilor v-ar fi fost chiar bine cu ei, doar noua ne-ar fi fost rau!

      Apoi s-a vazut azi in toata splendoarea si DNA-ul cu luluta! Zilele-i sunt numarate, parerea mea, si abia astept s-o vad cum o va devora tocmai sistemul! Gresit ar face parlamentarii sa se multumeasca cu devorarea lui kovesi… Vorba lui Crin Antonescu de la motiunea lui mru: sistemul e capabil sa genereze la nesfirsit ungureni! Deci, nu e suficienta schimbarea lui kovesi, trebuie intrat in sistem ca-n brinza!

  37. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ all

    cei care va stiti voi care, va invit sa recititi toate aiurelile pe care le-ati scris in ultimele 5-6 zile, sa va feceti mea culpa, o excursie le Lourdes, doua la muntele Athos, 3 la Manastirea Nicula + 5 sesiuni de pupaturi de moaste si dupa aia sunteti ca noi, puteti s-o luati de la inceput!

    https://www.youtube.com/watch?v=HxTR16m1fBk

  38. Liviu spune:

    @ VV, Sorin Cris

    Punem pariu ca
    1. Iohannis NU v-a propune un Premier de la PSD, pe motiv ca PSD s-a dovedit IRESPONSABIL in a Guverna.

    2. PSD-ALDE-Minoritati vor incerca o SUSPENDARE a lui Iohannis.

    3. Euro v-a ajunge la peste 4,8 Ron

  39. Liviu spune:

    @ All

    Se zvoneste ca MINORITATILE au SALVAT Romania!

    Se pare ca ieri, cei de la Minoritati au promis votarea Motiunii daca PSD-ALDE Renunta la Vanzarea Transilvaniei.

    Se pare ca s-au tinut de cuvant.

    Din cele 251 de Voturi daca scadem cele 17 ale minoritatilor, daca nu se prezentau, rezultau 234 voturi pentru motiune.
    Scazand voturile lui Ponta si Bozga, rezulta ca motiunea pica la 1 (UN) vot avand cel mult 232 de voturi pentru.

    • Adam Mareș spune:

      2 de la minorități au lipsiT. Dar au mai fost pesediști care nu au votat pentru moțiune. Plus Borza de la ALDE. PSD a mai racolat vreo câțiva de la PMP.

  40. elenick spune:

    Care este partea buna a acestei deprimantei circoteci politice? Ca PSD-ul si-a dat masura a ceea ce este in stare:
    - ca are o structura oligarhica tip piramida, ca toate organizatiile primitive sau mafiote
    - ca NU are oameni de mare valoare, cu opinii politice proprii, cu anvergura a ideilor, etc. Doar pollitruci si politruce, cu mentiunea ca politrucele -Firea, Olguta, Carmenita sau servil sunt mai odioase decat barbatii! :(
    -Ca minciuna patriotarda numita program de guvernare merge mai departe in dispretul oamenilor simpli si in scopul de a consolida o clasa politica autista, cleptomana si grandomana, fie financiar – prin imbogature rapida prin contracte cu statul, fie juridic – prin protectia impotriva raspunderii in justie. Cat timp mai merge? Cat mai tine prostirea si manipularea oamenilor…

    In subsidiar ne-a arata si o alta fata a maestrului, pe care putini o banuiau – iar asta nu e de ici de colo! :)

    • Filip G spune:

      Da.si ramane intrebarea:
      Ce e mai moral in ALDE,o sanctiune pentru un vot dat dupa propria convingere ori un parlamentar traseist acceptat in partid?
      Traseistii sunt primiti cu bratele deschise.

    • Adam Mareș spune:

      Observați accentul pus pe armeni. Vor fi înjurați la greu. Deja e o explozie de “iubire” la adresa armenilor pe facebook. VV a tranșat chestiunea prin celălalt Varujan.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Nu te dezminti cu nicio ocazie! Nazismul basist din tine transpira prin fiecare por!

        • elenick spune:

          Daca iti zic sa renunti la invective si mascareli, sa-ti revii si sa abordezi un ton mai civilizat – cat poti tu !- ma injuri si pe mine de mama? Gata, a trecut cu motiunea, o viata avem cu totii si un singur loc sub soare! :)

          • Adam Mareș spune:

            E bolnav săracul, numai securiști vede peste tot. Poate ne spune cris termenul clinic pentru boala asta. :P :P :P

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            lasa aiurelile, cum sa te injur daca nu te mai bag in seama de citeva zile?

            sa revin? la ce sa revin? sa beau un pahar de apa rece sa uit cit rahat ai aruncat in ventilator zilele astea?

            hai sa fim seriosi, la mine nu merge cu de-astea, eu nu iert! Niciodata!

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            @ adam

            tratamentul e simplu de tot: m-as calma definitiv cind as vedea oase rupte in sistem, raspunderi penale pentru tentativa de lovitura de stat, sau merge si cu niste dosare penale pentru sorosistii care au manipulat zilele astea!

      • Dar tu ne iubești, nu-i așa?

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      Dap! Lovitura asta a fost gindita exact atunci cind l-a amenintat iohannis pe tariceanu ca va incepe un razboi pe viata si pe moarte cu psd si ca ar fi bine sa nu-l prinda pe-acolo! Intre timp Dragnea a venit cu neinspirata propunere grindeanu si s-a calmat iohan, dar a lasat totusi planul ca unul de rezerva! Ponta din ianuarie tot duce negocieri cu cei care fusesera in cabinetul sau si nu mai fusesera alesi in cabinetul grindeanu, intilniri la sibiu, la diferite abureli, samd…

      Ponta, cretinul de el i-a vindut pe psd-isti lui iohannis fara sa se gindeasca o clipa ca nu il punea iohan pe el premer al unei aliante imorale precum pnl-usl-udmr-pmp… el ar fi fost sacrificat in oricare dintre situatii, dar macar poate ca a considerat ca scaparea de dosare e un cistig!

  41. Liviu spune:

    @ All

    O alianta PNL-PMP-UDMR-Minoritati- ALDE(Constantin)-PSD (Aripa exclusa), NU se va intampla nici-o data!

    Sunt Muuult prea Multe GASTI pt a fi multumite.

    PSD a pierdut ENORM. Deci Iohannis are tot interesul sa provoace alageri anticipate in cazul in care PSD-ALDE nu accepta un guvern de Tehnocrati sau un Guvern minoritar PNL.

    • elenick spune:

      De acord cu tine, PSD-ul a iesit mult slabit, oamenii au inceput sa se prinda/sa-si reaminteasca cine e PSD si ce a mai facut cand era la guvernare…
      Si nasul Dragnea a pierdut ff mult din autoritatea in partid, a trebuit sa apeleze la constrangeri /amenintari/promisuni desantate sa-si disciplineze oamenii. Fata de aroganta si tupeul nelimitate de la inceputul anului, acum ”pare” aproape rezonabil… Dar invariabil s-a facut de ras!

      De vazut pe ce baza poate construi Iohannis. Eu cred ca tot timpul va lamuri ce ”leapsa” e acest Program de guvernare al PSD. Din pacate si pentru noi e…il auzeam zilele trecute pe M. Cosea vorbind de economie si spunea ca anul acesta este PIERDUT iremediabil.Speranta e doar sa se faca ce trebuie pentru a pregati anul viitor /un buget mai echilibrat, etc :(

  42. Liviu spune:

    @ All
    se pare ca @ Sorin vrea raspunderi penale pentru tentativa de lovitura de stat!

    Adica il vrea pe Dragnea, Tariceanu, Vosganian & Co la Puscarie pt Tentativa de Lovitura de Stat?????? WOW

    Pai Grindeanu e singurul om din Romania care a fost LEGITIM Prim Ministrul Romaniei.

    Deci recunosti ca Dragnea-Tariceanu -Vosganian au dat jos un guvern legitim prin meteode ilegale (Votul la vedere care trebuia sa fie secret)!

    Da,ai dreptate! Asta da e Lovitura de Stat!

  43. Mihail spune:

    Citind, poate unii de aici, inteleg cum “sta treaba” :

    http://www.cristoiublog.ro/gindul-de-joi-22-iunie-2017/

  44. Mihail spune:

    @emi,

    Pana nu am ajuns aici, nu aveam cum sa inteleg ce fel de paine mananci tu si cei care sunt in strainatate.
    Cat este de greu, cat te injossti, cat de mult te prostituiezi.
    Este atat de greu, departe de tara.

  45. Mihail spune:

    Tot nu-mi pot ierta faptul ca am crezut in ALDE si in Tariceanu. Am crezut(stiind ca nu am argumente logice) si-n armean.
    M-am iluzionat ca acum precis va face ceva.
    Am sperat ca ALDE va fi, cumva, diferit de PSD.
    Votul meu l-am dat cu multa bucurie…
    Pacat !

    • Pacala spune:

      @vv
      Sunt dezamagit de discursul dvs. Sunt dezamagit de pupincurismul alde in fata lui Dragnea. Imi pare rau ca am iesit la vot si am votat alde. Ati obtinut o victorie a la Pirhus. Dar ati pierdut razboiul

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ Pacala

        pai de ce ai votat cu alde? nu stiai ca vor fi alaturi de psd? Sau care-i logica, nu inteleg, vorbesti si foarte lapidar…

      • N-ai vrea să-mi spui și mie unde l-am omagiat pe Dragnea? ALDE e on coalitie și susține coalitia. Trebuia să trădăm, ca să-ți placă?

  46. cris spune:

    Domnule, ai intregul document despre vot imperativ, inclusiv despre votul pe lista, rubberstamp, la dispozitie, am postat linkul, mai citeste si singur, nu am eu obligatia sa clarific balmajeala din creierii dumitale, mai descurca-te si cu proprii neuroni.

    Si daca nu-ti amintesti asta a facut si PNL de nenumarate ori in ultimul timp – a obligat membrii de partid sa voteze la vedere, nu demult urla Gheorghiu ca da afara pe oricine voteaza altfel si toti penelistii mergeau la urna cu labele sus. Din partea mea e bizar, dar asta ati ales dumneavoastra sa faceti, vot pe lista, ca va declarati liberali sau pesedisti, adica parlamentarul raspunzator fata de partid nu fata de electori.

    Problema e ca dumneata nu ai Alzheimer’s ca altii de aici, nu cred ca ai uitat de Gheorghiu, cred ca omiti acest lucru intentionat: abia asta, domnule specialist in manipulare, se numeste manipulare, ce tocmai ai scris dumneata mai sus.

  47. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ Cris

    :D :D :D :D :D

  48. Asta i-am spus și eu că de multe ori s-a votat la vedere.

  49. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ Cris

    Nazistul, din Adam’s Apples, era doar nemernic, nu si cretin! :D

  50. sorin gyorgyfalvi spune:

    :)