Agerpres, DC News: Niciunul dintre miniştrii aflaţi în funcţie în ultimii cinci ani nu a fost cercetat pentru fapte grave de corupţie comise în timpul mandatului, a afirmat joi, la Piteşti, vicepreşedintele ALDE, senatorul Varujan Vosganian.

Vosganian a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, că a obţinut datele în urma unei solicitări adresate ministrului Justiţiei, după ce nu a primit răspuns la o întrebare similară trimisă procurorului general.

‘Deci din peste o sută de prim-miniştri şi miniştri, numai vreo cinci au fost cercetaţi, şi aceştia pentru cauze minore. Niciuna nu a ajuns să fie judecată. (…) Şi atunci, dacă asta este situaţia, în clipa în care nu ai niciun ministru implicat într-un caz grav de corupţie, (…) dacă din 2012 şi până acum nu a existat printre membrii cabinetelor un astfel de caz, de ce România este stigmatizată?’, s-a întrebat retoric vicepreşedintele ALDE.

El a respins, în acelaşi context, acuzaţiile aduse parlamentarilor care resping solicitările de ridicare a imunităţii colegilor lor.

“Nu cred să fi existat o situaţie în care un caz explicit de corupţie să fi fost apărat de Parlament. Daţi-mi un singur caz în care o chestiune evidentă, în care există probe neîndoielnice, a fost protejat de Parlament”, a mai spus Varujan Vosganian.

P.S. O mică completare la declarația mea. Intre timp, de când am trimis respectiva solicitare ministrului justiției, numărul miniștrilor care s-au perindat din primăvara lui 2012 și până acum prin Guvernele României a crescut la peste o sută cincizeci. Concluzia rămâne aceeași: niciunul dintre ei nu a fost cercetat pentru fapte grave de corupție săvârșite în timpul mandatului. De ce, atunci, acest stigmat asupra României?

https://www.dcnews.ro/vosganian-niciun-ministru-nu-a-fost-cercetat-pentru-fapte-grave-de-coruptie_580029.html

https://wwwb.agerpres.ro/viata-parlamentara/2018/02/15/vosganian-alde-niciun-ministru-din-ultimii-5-ani-nu-a-fost-cercetat-pentru-fapte-grave-de-coruptie–55936

15 Responses to “Agerpres, DC News: Niciunul dintre miniştrii aflaţi în funcţie în ultimii cinci ani nu a fost cercetat pentru fapte grave de corupţie comise în timpul mandatului, a afirmat joi, la Piteşti, vicepreşedintele ALDE, senatorul Varujan Vosganian.”

  1. tudor spune:

    Tot penali sunteti!
    Numai niste penali ar putea vota o lege cu asemenea efecte devastatoare asupra justitiei pe care, sanki, cica vor s o refrmeze:
    http://www.aktual24.ro/in-urmatorul-an-iccj-se-va-descompune-efectiv-miza-noilor-legi-ale-justitiei-descifrata-de-un-specialist-sah-mat-justitiei-psd-ia-toate-punctele/

  2. Adam Mareș spune:

    “Când spui privatizare spui Margaret Thatcher.
    Una din marile operațiuni de “eliberare” a statului britanic, în anii 80, a fost deznaționalizarea transportului în comun. S’a scos totul la vânzare: traficul feroviar, liniile de autobuz, metroul – în fine, tot ce căra pasageri și era administrat de stat, necesita investiții și plăți de lefuri, indiferent cât de profitabilă era societatea comercială. Și cam erau, majoritatea, într’o țară în care numărul anual al pasagerilor se situează la ordinul miliardelor.
    Ce a început Thatcher a continuat succesorul ei conservator John Major, dar și third-way-laburistul Tony Blair.

    Ani de zile nu a interesat pe nimeni cine’s privații ăia cu buzunare adânci care și’au permis să cumpere acele firme. Merg? Merg. Merg brici; mai paralizează când se anunță la știri că s’ar putea să ningă (ca’n Britania, 3 centimetri) sau când dau afluenții Tamisei peste și inundă metroul. Dar, altfel, sunt rentabile. Și eficiente. Nu’i pasă nimănui cui aparțin.

    Acum, anul viitor vine Brexitul. Și Marea Britanie va pleca din UE. Dar nu și transportul în comun al Marii Britanii.
    Cel mai puternic acționar în sistemul feroviar britanic privatizat este o firmă privată a unui stat: Deutsche Bahn, operatorul public de căi ferate din Germania. Ceilalți acționari sunt SNCF-ul francez și SNCB-ul belgian, care, împreună, dețin trenul de mare viteză care leagă Londra, pe sub Canalul Mânecii, de Paris sau Bruxelles, și Trenitalia, are controlează rețele de trenuri regionale. Toate, firme de stat.
    Doubledecker-urile roșii, simbolul Londrei,sunt proprietatea RATP, acronim pe care, probabil, bucureștenii îl știu de pe primele autobuze Expres, acelea verzi, care legau centrul Capitalei de Berceni și Otopeni, în anii 90: erau donate de primăria Parisului și avea sigla cu Sena unduind în interiorul uni cerc.
    Grosul industriei navetei britanice rămâne proprietate UE. Nigel Farage nu știu ce părere are…

    Paranteză: printre alți acționari ai firmelor private de transport în comun din Anglia sunt statul chinez, Singapore și fosta colonie britanică Hong Kong, ambele prin investiții guvernamentale girate de Republica Populară Chineză – paranteză închisă.

    Ar trebui să scriu aici o morală în care să înșir falimentarele
    Petrom, Alro, Romtelecom, BCR, BRD, Banca Agricolă, Mital Steel. Niște capitaliști veroși care au furat sufletul neamului.
    Și să alătur toate companiile pe care le’au spoliat de’a lungul interminabilelor tunuri sau petarde din ultimii 28 de ani găinarii noștri pe care îi găsiți în Madagascar, Costa Rica, Brazilia sau la Salcia.

    Când vă mai întâlniți cu Pleșoienii rusocomonadați, dați’le ce merită.”

    https://www.nytimes.com/2018/02/15/opinion/britain-transportation-privatization.html?action=click&pgtype=Homepage&clickSource=story-heading&module=opinion-c-col-right-region&region=opinion-c-col-right-region&WT.nav=opinion-c-col-right-region

    • Shadow spune:

      @adame
      ma faci sa rad.
      In afara de privatizarea transportului au privatizat si minele si acolo a fost varza. Metroul londonian este invechit si murdar.
      Aia cu maretul tren de “mare viteza” care trece prin tunel e una din cele mai tari “privatizari”. Societatea care gestioneaza tunelul este in faliment de ani de zile (abea o duce), firmele care gestioneaza trenurile castiga la greu
      Problema engleza este cu totul alta si englezul de rand o accepta nu stiu cat o mai accepta europeanul de rand. E vorba de cel mai mare paradis fiscal din lume: The City. Cel care nu plateste nici un fel de impozit, cel in care pana si cand Regina este “invitata” pt ca nu poate merge cand are chef trebuie sa-si lase “armele” la intrare. City-ul face bani din doar 50% din tot ce misca in finantele mondiale.
      Ca sa fii “rezident” al city trebuie sa fi un VIP. Asa ca putin. Alegerea lordului care ii “guverneaza” se face de catre companii in mare majoritate si de cei cativa vip. Ei da putin are drept de vot in City.
      Majoritatea firmelor care se ocupa de transporturi au sediile in city deci si la “impozite” in afara celor pe salariile angajatilor statul englez nu vede de nici unele.

    • Nu prea înțeleg. Nu o ducem prea grozav, dar salariile au crescut. Faptu că avem un deficit comercial și de cont curent este explicabil, Romania nu poate avea o creștere economică de peste 3-4% fără deficit de cont curent.

    • AStai ă poate nu-i pierdem. Și, oricum nu e pentru prima dateă. Pe ansamblu, balanța cu UE easte net pozitivă am primit mai mult decât am dat. E o problemă in faptul că birocrații noștri se tem să semneze.

  3. tudor spune:

    VV
    Din cate stiu toate pensiile alea superbarosane pe care le votati intr o veselie nu s din din banii platiti de voi, ci din taxele luate de la noi, dar se pare ca nu v a mai ramas macar un dram de rusine!

    “Penal” nu figureaza ca substantiv in dex, dar romana este o limba vie, se imbogateste din mers …. noroc cu voi, penalii!

    Oricum, de la o gasca de politruci care acum vreun an si ceva condamnau cu ehementa masurile pe care ei le aplica acum cu osardie (transferul contributiilor) la ce te ai putea astepta?

    Ati castigat alegerile dar deja v ati delegitimat, asa ca … singura voastra solutie rezonabila este sa va dati demisia si sa iesiti din viata publica, ca sa nu enervati oamenii si mai mult!