Nu ştiu ce credeţi voi, dar eu am să trec astăzi pe la Palatul Cotroceni, să-i adresez lui Ioan Ghişe câteva cuvinte de îmbărbătare
This entry was posted
on miercuri, august 29th, 2012 at 12:51 pm and is filed under Economie.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Both comments and pings are currently closed.
188 Responses to “Nu ştiu ce credeţi voi, dar eu am să trec astăzi pe la Palatul Cotroceni, să-i adresez lui Ioan Ghişe câteva cuvinte de îmbărbătare”
Concluzia este una singura: “Serviciile” au lucrat cu profesionalism si abnegatie la discreditarea Romaniei in interesul unei mici minoritati. Acest lucru este deosebit de grav. Nici macar Ceausescu nu a facut asa ceva. Pe vremea lui, “serviciile” desigur ca-i aparau spatele impotriva propriului popor, dar nu se ocupau de improscarea in strainatate cu neadevaruri a propriei tari. Acum avem si explicatia “imaginii bune” pe care o avea justitia romaneasca in strainatate. Tot aveam parte de “rapoarte favorabile” din partea Vivianei Reding, si ma chiar minunam ca se poate intampla asa ceva. Pai cum sa nu se poata, ca de fapt Viviane e prietena la catarama cu Macovei si era ca in bancul ala cu unguroaica prinsa de sot in flagrant delict: “Janos, tu ce crezi, ce vezi sau ce-ti spun eu?”
Avem deci de-a face cu o adevarata masina de propaganda care in mod normal era folosita pentru “inalbirea” imaginii Romaniei, si care acum a fost folosita pentru pusa pe spus porcarii, neadevaruri si manipulari. Nu ma priceo la articole de lege, dar cred ca se poate incadra direct la tradarea intereselor nationale.
Ca sa parafrazez un clasic in viata, “AICI SUNT PUSCARIABILII DUMNEAVOASTRA!”
Cea de-a doua intrebare ar fi, cum a fost posibil ca un asemenea aparat de propaganda sa reuseasca in asa de putin timp sa intoxice Departamentul de Stat al SUA si Consiliul Europei? Aici raspunsul este foarte simplu si ni-l explica in detaliu domnul Jean-Francois Revel in cartea sa “Cunoasterea inutila”.
Basescu a tradat Romania transformand-o in Pasalac UE si USA de bunavoie si nesilit de nimeni doar ca sa se imbogateasca cu alte cuvinte a facut bisnita cu tara. Ponta si Antonescu au tradat si ei Romania pentru ca au acceptat cvorumul impus de Merker, Barroso si Gordon tocmai pentru ca Bisnitarul Borfas No.1 Traian Basescu sa nu poata fi demis pentru a avea timp sa mai vanda strainilor si ceeace a mai ramas de vanzare din tara asta. Drept urmare Ponta si Antonescu sunt si ei tradatori de tara fiind copartasi la furturile viitoare ale lui TB in detrimentul Romaniei dar in favoarea UE si USA. Halal conducatori de tara un bisnitar si doi locotenenti sub acoperire ce joaca cu maestrie rolul de opozanti.
@VV,
Maestre, definitia hulitului l-a dat peste cap pe idiotul de Preda. A facut o fata de elev prost prins cu lectia neinvatata. N-ati putea pune vreun intelectual de bine sa-i scormoneasca prin cariera lui academica? Eu am auzit despre multe ilegalitati de pe timpul presedentiei domnului Constantinescu si consilatului doamnei Zoe Petre, in legatura cu tinerii si imaculatii consilieri de la Cotroceni. Sigur, ar rezulta si niste victime colaterale, dar asta-i viata! M-am cam saturat de idioti cu aere de doctori si profesori universitari specializati in cresterea unghiilor!Nici cu marea specialista in economie, Andreea Vass lucrurile nu sunt in regula. Si vorba aceea , e in curtea specialitatii DVoastra.
initiativa asta poate avea un oarecare succes. Daca de foarte multe ori n-a iesit lumea in strada se datoreaza unor motive simple:
1- multi sunt atit de dependenti de bruma de bani care o cistiga zilnic incit nu-si permit sa-i piarda pentru o manifestatie ratata
2- marea majoritate a manifestatiilor erau organizate in timpul zilei de munca
3- marea majoritate a manifestatiilor nu aveau un organizator propriuzis, si lumea se temea sa participe la o manifestatie neautorizata
4- la nicio manifestatie de protest nu s-a consacrat vreun lider precum era Marian Munteanu in Piata Universitatii (chiar daca dupa evenimente a esuat lamentabil) Niciun lider politic nu s-a implicat in scoaterea lumii in strada, toti s-au ferit de asta ca de raie, desi practic asta e rolul principal al oamenilor politici, anume sa adune lumea in jurul ideilor lor. Multi nu s-au dus in Piata Universitatii anul asta pentru ca li-i se parea penibil sa-si exprime nemultumirile politice laolata cu unii care participau ca sa-si exprime supararea ca au pensii mici, intretinere scumpa, etc…
Ioan Ghise prininitiativa sa a rezolvat toate aceste puncte esentiale: programul e dupa orele de munca ale majoritatii oamenilor, chestiunea autorizatiei nu se pune deoarece lumea merge “sa se plimbe”, plimbarea beneficiaza si de participarea unor lideri politici care au posibilitatea de influenta in masa, si cred ca exista toate premisele ca aceasta manifestare sa ia amploare nesperata.
Il felicit pe dl.Ghise pentru initiativa, si va felicit si pe dvs. pentru alaturare la initiativa sa. Eu voi face tot posibilul sa particip macar citeva zile, si cred ca asa ar trebui sa facem toti. Din 7,4 milioane de oameni care au votat, dar mai ales din cei 11 milioane care sunt impotriva sistemului mafiot a lui basescu, cred ca se pot gasi in fiecare zi cite 300 000 de oameni care sa participe… non stop, pina explodeaza basescu.
O sa vad cum pot sa-mi fac un tricou inscriptionat. Credeti ca e ok daca scriu:… “pe-aici pe undeva salasluieste un presedinte nemernic si las!” …?
Domnule Senator,
in 2008 ,la alegerile parlamentare, dvs. ati fost ales senator cu 32,46% din totalul voturilor de pe primul loc. Felicitari dar nu aveati majoritatea de 50%+1. In acelasi timp colegul dvs., domnul senator Ghise de la Brasov culegea 15,6% dintre voturi (adica 84,4% votasera impotriva domniei sale?!) era clasat abia al treilea in circumscriptia sa dar ajungea si domnia sa senator!
Cum de s-a putut intimpla asa ceva?
Pentru ca exista o regula de reimpartire a voturilor.
Regula aplicata atat in cazul dvs. (si pe buna dreptate zic eu) cat si in cazul strigator la cer al domnului Ghise. Mentionez ca sunt cetatean cu drept de vot din circumscriptia domnului Ghise (Brasov, strada Dacia, cartier Craiter) am votat contra domniei sale si am fost foarte deranjat ca nu a fost ales vreunul dintre primii doi (care avusesera peste 30% din voturi). Chiar daca consider regula aceasta ca fiind nedreapta, am acceptat-o pentru ca TREBUIE sa accepti niste reguli.
Acum domnul Ghise contesta o regula (ceea a cvorumului) post factum!
Ce ziceti daca as merge la dansul si i-as cere sa-si dea demisia din Parlament?
In definitiv a fost ales doar de 15% dintre votanti!
Iar 15% seamana tare bine cu cei 11 si ceva la suta obtinuti de Basescu la referendum.
Ce vreau sa spun in final: trebuie sa respectam regulile stabilite inainte de un eveniment si dupa, indiferent ca ne convin sau nu.
Sunt ferm convins ca o gandire cartesiana precum a dvs. imi da dreptate in sinea sa chiar si daca faceti politica.
@Sorin,
Ca veteran al iesirii in piete imi permit sa nu-ti dau dreptate. Romanii nu ies din comoditate, nu din teama pierderii locului de munca. Unde sunt somerii si pensionarii? Pe de alta parte romanul sufera de o mandrie prosteasca:nu-i place sa-si afiseze saracia. Prefera sa manance doi cartofi, sa moara in casa de frig si canicula, pentru a face economie, sa nu se spele cu zilele, sa nu traga apa la WC, sa-si tina masina veche in curte cu lunile, sa se laude ce bine o duce, decat sa protesteze. Chit ca atunci cand nu-l vede nimeni cauta prin tomberoane, se intelege cu buticareasa din colt sa ia pe datorie. Dar el e cineva, de regula tine cu Puterea, injura la nesatuii aia de protestatari, isi bat nevestele si copii sa taca dracului din gura daca pune si el ceva de-oparte sa iasa cu prietenii la crasma si sa se dea mare ,oferindu-le de baut.Caragiale este contemoranul nostru!
@gelu
E o mare eroare si o nedreptate sa-i acuzai pe Ponta si Antonescu de tradare este stupid atata timp cat reprezentantii UE si SUA au adoptat o politica de amenintari nevoalate.
Conducatorii USL nu aveau mandat popular sa intre in coliziune cu partenerii strategic si din aceasta confruntare ar fi iesit sigur perdanti dat fiind gradul de dependenta economica si politica a Ro de factorii externi.TB a construit o Romanie dependenta extern antamand imprumuturi de 20 miliarde ,pe care in buna parte i-au furat mafia portocalie,dar pe care guvernul trebuie sa-i plateasca.Crezi ca FMI si UE se jenau sa bnlocheze liniile de credit ale Roamniei ? Nici vorba.
Poti sa- acuzi(ceeace eu am facut-o de nenumarate ori) de lipsa de abilitate si viziune politica si diplomatica, de faptul ca USL nu antamat contacte cu partenerii startegici pentru a primii sprijin si recunoastere internationala inca de la constituirea USL.
Atata timp cand in tara, dupa cum vezi, justitiai a dceclansat o campanie furibunda impotriva celor care au votat demiterea,cum puteau Ponta si Crin sa porneasca la lupta cu “fundul gol”?
Le-as reprosa lui Ponta si Crin ca au ingenuncheat la santaj extern fara ca macar sa mimeze lupta,ceeace este o mare gresala,caci santajul va continua.
Sa te fi vazut pe tine in locul lor ce faceai.E usor sa fii chibitz i din “tribuna si mai greu este sa fii pe teren si luat pe sus si aruncat in cap ca Nesu.
USL trebuie sa caute aliati in vest impotriva mafiei portocalii
USL trebuie sa faca in vest o campanie de demascare a abuzurilor mafiei portocalii
USL trebuie sa secfurizeze majoritaea parlamentara cu UDMR pentru ca sa nu revina Doamne fereste Boc.
USL trebuie sa formeze un “comando de comunicatori” externi care ar trebui sa-i numere pe Regele Mihai,P.Roman,M.Geoana ,Tariceanu adica personalitati cunoscute si cu canale de comunicare la nivel inalt
USL ar trebui sa promoveze un ” ” PDL alternativ” condus de P. Roman pentru a polariza electoratul PD nemultumit de portocalii
Politica nu se schimba cu hei-rup ci incet-incet.Sarcina principala USL este sa castige alegerile parlamentare intr-un mod convingator.Numai dupa aceea avand un mandat popular consistent USL poate purcede la schimbari autentice.
ti-am mai zis eu ca esti pesimist. Nu sunt de acord cu tine. Eu intotdeauna voi cauta jumatatea plina a paharului. Sunt si multi romani care seamana cu ce ai zis tu. Din pacate astia au fost proeminenti in ultimii 22 de ani, dar nu si majoritari. Noi astia ceilalti ne-am lasat timorati de tupeul celor dintii, si aici e punctul unde trebuie sa “luam noi puterea”.
Da, dar dincolo de purgatoriu vor ajunge numai oamenii din popor cu care se poate construi, alături de oamenii din politică pe care poporul poate conta. Altfel nu va fi un Purgatoriu, ci strângerea armatei Satanei.
Nu fiţi dezamăgit de un număr mic de însoţitori… strigaţi adunarea mai departe şi cei timizi vor deveni încrezători, cei laşi vor fi curajoşi… Oamenii se adună. Problema nu este numărul mic, ci mimarea adevărului, să nu vină de jur împrejur provocatorii, cei care mimează… Pentru că dacă aţi observat, deşi conceptul era foarte clar, s-a găsit cineva să ţipe ca să dea un pretext jandarmeriei să intervină… Dacă v-am dat ieri de exemplu Tocirea, vă pot da de exemplu şi anti-Tocirea (finalul, respectiv interviul, este apoteotic).
@VV
Actiunea de la Cotroceni este f. bun, mai putin importanta anvergura.Ei stiu ca miscarile pot lua oricand amploare si fac pe ei de frica.Aceasta frica a lor trebuie mentinuta zi de zi.,asa cum si ei incearca Lupta politica de uzura trebuie continuata pe toate caile fara nici o zi de pauza.
Presiunea asupra mafiei cu cele doua propuneri a d-lui Ghise trebuie mentinuta. Propunerile sunt bine argumentate si trebuie discutate cat mai mult pentru a mentine adversarul in presiune si in defensiva.
@Sorin,
Parerea ta. Pe de alta parte, prefer protestele organizate si asumate de cineva. Altfel e pierdere de vreme. Ca de exemplu, acel tanar inalt si barbos cu un steag cat casa, un tip Ok de altfel, i-a pus careva o placarta in mana pe care scria:USL NE-A TRADAT, sau ceva de genul asta. L-o fi platit DDD, oranjgutanii, nu stiu, dar a aruncat in aer toata semnificatia plimbatului prin fata Cotrocenilor. Sau aia care rup gardurile intrand pe carosabil. D’aia fug ca de Necuratul de astfel de proteste. Daca jandarmii isi fac datoria sunt amendati si urcati in dube aia bine intentionati’ nu provocatorii.
Sunt unii intelectuali penibili la manipulare.
“Interesele investitorilor straini sunt puse in pericol,doar prin instalarea domnului Basescu intram in normalitate”
Eu intreb:
Ce afaceri prospera ,avand in spate nemultumirea maselor populare?
Cand domnul Basescu avea un razboi cu OLANDA,era purtat cu diplomatie.
_Cetateni nu cumparazti zarzavaturi din Olanda,flolositi produse romanesti.
Boicotul are doua fete la fel ca banul.
Conteaza de unde privesti
@Filip G,
De fapt telectualii si expertii care apar in media sunt fie reprezentanti ai corporatiilor, fie ai ONG-urilor sustinute de aceleasi corporatii, sau direct de Cotroceni, care le reprezinta interesele. La un moment dat cand vaca aia grasa si nesimtita care poarta guler medical, a si recunoscut cu inocenta ca in anii ’90 a sustinut privatizarea pe nimic a economiei, avand credinta ca strainii o sa fure mai putin decat romanii.
@ tiberiu Nu mai cei doi sunt lasi si convingerea mea este ca au lucrat in favoarea Borfasului National No.1. Cand pornesti la razboi chemandu-ti poporul la lupta pentru a vota DA la referendu pentru demiterea borfasului iti faci cu inteligenta planul de atac si nu poti s-o dai la intors la finalul bataliei aproape castigata cum ca dragi cetateni va rog sa ne scuzati dar nu putem sa-l dam jos pe TB ca ne urecheaza Merkel, Barrosa si Gordon. Daca cei care au faurit Unirea Principatelor, au obtinut Independenta fata de Inalta Poarta Turceasca si au facut posibila Unirea de la 1918 ar fi avut caracterele lui Ponta si Antonescu astazi nici n-am mai fi existat ca stat. Cei doi puteau foarte bine sa le spuna clar celor trei basisti externi ” Daca voi ne amenintati cu repercursiuni economice in cazul demiterii pe borfasul Traian va aducem si noi la cunostiinta cum ca vom iesi din UE si vom inchide bazele americane si locatia scutului de pe teritoriul Romania, Romania fiind membra Nato dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa avem baze americane in tara noastra. Iar daca FNI ne va presa cu imprumutul ne vom imprumuta de la chinezi si rusi.”
D-le Vosganian de ce USL nu traduce in engleza, franceza si germana cartea scrisa de istoricul Marius Oprea despre Traian Basescu pe care mai apoi s-o tipareasca in 10.000 de exemplera in fiecare limba si s-o faca cadou lui Merkel, Barroso, Gordon, ambasadelor acreditate la noi in tara, membrilor Parlamentului European, ministerele afacerilor externe ale tarilor cu care avem relatii diplomatice, marilor publicatii europene si americane de presa iar restul exemplarelor ramase sa fie incredintate ICCR care sa le distribuie gratis la toate evenimenele culturale externe organizate de acesta. Cat poate sa coste aceasta actiune, daca USL nu are bani sa deschida un cont pentru a strange banii necesari din donatii, va sigur ca banii se vor strange foarte repede.
@Gelu,
Fara suparare ,dar ai citit o istorie romantata! Unirea Principatelor s-a facut cu acceptul lui Napoleon al III-lea(sugerand chiar el smecheria cunoscuta de toata lumea),Independenta s-a facut la ordinul lui Bismarck(inclusiv Dobrogea), iar Unirea de la 1918 s-a facut datorita destramarii imperiului Austro-Ungar, Imperiului Tarist si a hotararii generalior romani care intai au ocupat, si abia dupa aia au cerut aprobarea. Contextele internationale erau oarecum diferite, esenta, aceeasi!
Scuze scuze si iar scuze. Pai daca Merkel, Barroso si Gordon nu ne lasa sa-l demitem pe Traian hai sa desfiintam partidele politice si sa declaram familia Basescu urmasa pe viata a tronului democratic al Romaniei. Inchidem pravalia si ne punem maiinle pe piept in asteptarea mortii.
Am condus oameni la locul de munca.Pentru a fi urmat fara comentarii trebuie sa iei decizii ferme ,corecte si sa reusesti sa te explici.Cand o persoana are incredere 100%in tine te urmeaza fara sa comenteze.
La manifestul de dreapta vad doua verigi slabe in conducere.
Domnul Neamtu si domnul Pavelescu.
Daca sunt sicanati inteligent ,nu-i nevoie de un mare efort de a obine rezultate surprinzatoare.
Pana la declansarea alegerilor pot fi tachinati inteligent.
– Puterea nu este doar ceea ce ai, ci ceea ce il faci pe dusmanul tau sa creada ca ai. Daca ai ceva suport popular trebuie sa-l exagerezi, daca nu il ai trebuie sa faci o multime de zgomot si un mare scandal
Si au de fapt putini oameni dar foarte bine organizati. Au pregatit ideea de frauda dar au si lucrat la aceasta idee dupa cum se vede. Nu ma impresioneaza, nu poti folosi acelasi truc la nesfirsit ( tot Alinsky o spune). De ce, tot Alinsky o spune in felul urmator:amenintarea este cu mult mai teribila decit realitatea in sine. Este un bluff de mari proportii, si ultimul lucru pe care sa-l facem este sa ne lasam intimidati si paralizati. Ideea este ca invatamintele trase, si in mod concret, sunt ca usl-ul are nevoie de o organizare mult mai serioasa si de mult suport. Adica e nevoie de luciditate.
Revin la Alinsky, alt principiu de baza:
- Alege-ti tinta, trebuie sa o paralizezi, sa o personalizezi si sa polarizezei.
Pai cam asta au facut – au pus presiune continua si in mod complet aiuritor pt usl (presiunea externa) – tot Alinsky “mentine-ti oamenii in domeniul lor, scoate-ti adversarul pe un teren strain lui pentru a-l dezorienta”- paralizant, au polarizat opinia internationala. Stiau foarte bine ca daca in tara au suport, pe plan extern usl nu a avut nicio grija sa-si intareasca relatiile, drept care acolo au lovit. Este deci necesar, vital ca usl sa-si recladeasca sustinut- e un eufemism, caci suportul nu a prea fost cladit-, imaginea internationala si suportul.
@ corneliu – Sun tzu spuneai?, nici macar machiavelli, nooo, nici gind, sunt clasici dar intre timp metodele de propaganda au evoluat – nu e Sun Tzu, acela vorbea si de onoare si de conducatorul care se pune in urma celor condusi, e Alinsky acela care a perfectat “scopul scuza mijloacele” la, parafrazez: Procuparea morala cu “scop si mijloace” trebuie sa varieze invers proportional cu inaltimea pozitiei ocupate de o persoana si interesul personal in atingerea unui scop.
@gelu,
Nu fi naiv! Nu-i de vina nici SUA, nici M_UE de ce ni s-a intamplat. Nici macar USL. Intr-un fel, Ludovic Orban a incercat sa explice dupa priceperea lui de inginer( ca si mine , de altfel) contextul international. La urma urmei Romania nu trebuia sa dea socoteala nimanui cum isi construieste destinul si istoria. Si nici cele 2 mari puteri nu mai pot de dragul lui basescu. Realitatea cruda este ca acest bagabont, cu experienta lui de securist versat si-a cumparat cu banii luati de gura celor mai saraci cetateni europeni, protectia pentru crimele si hotiile din tinerete. Daca el si acolitii lui au mintit ca procedurile urmate de USL sunt neconstitutionale, normal ca naivii aia de peste Ocean si din M_UE , obisnuiti cu mai multe decenii de democratie consolidata(nu secole, cum spun unii, ci de decenii, datorita presiunii Razboiului Rece),si pe fondul unei medii cumparate pe bani multi, au fost pur si simplu socati. “Cum, asa ceva?!”.Asta, in conditiile in care civilizatia euro e aproape pe faras, principalii lideri politici din cele tari sunt maturati rand pe rand de pe scena istoriei lor de popoare din ce in ce in ce mai suparate. Ca atare, combinatia letala intre cele 2 elemente l-a salvat pe saltimbanc. Nu mai dati vina inutil pe Ponta si Crin, PNL si PSD. Au ei(ele) multe pacate, dar nu-i(nu le ) acuzati de tradare nationala.Asta a fost contextul international. Plus tradatorii din interior( ccr, csm, parchete, servicii etc).
E o initiativa buna si cred ca am sa particip cu mare placere.
Asta nu inseamna domnule Vosganian ca nu exista oameni care tot asteapta ca voi toti cei care in Parlament [nu acum ci in iunie iulie] ati acceptat prin vot conditionalitati externe sa veniti si sa va cereti scuze fata de poporul roman. Popor al carui vot l-ati tradat prin cedari repetare si mai ales prin lasitate – aici nu ma refer la d-voastra ci la conducerea USL.
Probabil ca orice om rational ar fi cedat asa cum au facut Ponta Antonescu et co dar asta nu inseamna ca fiind rationali nu ati fost si extrem de lasi.
@Un liberal optimist,
toti presedintii si-au terminat mandatele ca asa vrut poporul, alternanta a functionat si la partide. Conceptul de mandat de 5 ani fusese gandit ca o decuplare de generale de prezidentiale. Totul insa a fost dat peste cap de marinar, el vrea orice si oricum sa ramana presedinte. Asa ca vom mai defila cu el inca 2 ani daca nu suntem in stare sa facem ordine in prealabil in actele aferente demiterii. Poate invatam, USL isi face temele si apoi mai incearca o suspendare. Dar cu talent, ca altfel inchide la nonstop
@all,
Ma tot intreb, cum naiba a ajuns jegul asta de Vasilica in CSM, cand dupa ce-l da nevasta in judecata pentru pensia alimentara a copilului, sau parintii lui asisderea, el sa faca apel sa-si diminueze obligatiile fata de propriul lui copil, si, mai grav , fata de proprii sai parinti care, cu siguranta, si-au luat de la gura lor sa tina un asa imbecil in scoala. Ca si restul din Fauna Justitiei care-i ling picioarele bagabontului!
Si cand te gandesti ca sunt milioane de romani care dau vina pe Ponta, Crin si USL pentru ce se intampla. Ca sa salvezi cancerul crescut de bagabont ar trebui o adevarata revolutie engleza sau franceza pentru a construi piramide din capete fara nimic in ele!
@Pacala,
Si eu cred ca ar mai trebui una in octombrie care sa fie cuplata cu alegerile parlamentare. Cu siguranta nu mai scapa bagabontul. Pana atunci pleaca si Merkel si Obama!
@cris
@all
De fapt asta spuneam si eu: cei putini DAR FOARTE BUNI care-l consiliaza (sau conduc ?) pe Demis sunt “unsi cu toate alifiile” pentru ca au invatat toate aceste lectii inca din timpul RAZBOIULUI RECE (oricum, nu-mi pot permite sa spun aici prea multe, din pacate).
Aplicarea este STRICT PROFESIONISTA si nu diletantista, pentru ca EI ISI FAC DATORIA (pentru ei, nu pentru popor) si nu FUG DUPA impartirea ciolanului, conform algoritmului.
Am scris ceva despre aceasta in:
JOI, 30 AUGUST 2012
Principii pentru viata de toate zilele
Mi-am propus astazi sa nu mai dau frau gandurilor. Si totusi, trecand in revista tot ce s-a intamplat in aceste zile, cu bunele si relele care nu ne-au ocolit, am inteles ca lipseste ceva esential, ceva care nu mai tine de tabara politica sau de apartenenta la un grup, ci de insasi exsitenta noastra, ca fiinte superioare inzestrate cu ratiune. Pentru ca asta suntem, ca oameni. Ca o demonstram sau nu, judecata este a semenilor nostri si a lui Dumnezeu.
Acel ceva pe care-l aminteam mai sunt si care, vrem sau nu vrem, face parte din existenta noastra este reprezentat de ceea ce noi, romanii, numim: CEI SAPTE ANI DE ACASA.
Din frageda pruncie suntem invatati de parinti si de familie, in general, cum sa ne comportam, cum sa ne pregatim, cum sa ne manifestam, cum sa AJUNGEM OAMENI. Apoi, in scoala (atat cat se mai face astazi) invataturile pe care le primim, pentru dezvoltarea noastra intelectuala, consolideaza bagajul cu care plecam de acasa. Urmeaza contactele cu semenii, intr-o diversitate mai mult sau mai putin extinsa, cu biserica, cu grupurile politice si, de ce nu, cu grupurile de interese. Toate aceste contacte ne transmit, vrem nu vrem, semnale, idei si principii pentru viata cea de toate zilele pe care le luam, sau nu, in considerare.
Dupa zbuciumata vara fierbinte de care am avut parte pana acum (si la propriu si la figurat), dupa gustul amar al unui esec rezultat ca urmare a ratarii tintei, gandurile de astazi mi-au adus aminte de DOUA PRINCIPII care nu influenteaza, neaparat, dezvoltarea noastra personala (cu toate ca nu se exclud) ci privesc, in principal, relatiile de grup si politice, in special.
Primul principiu este PRINCIPIUL DOMINOULUI. Acesta este cel mai discutat si mai analizat dintre principiile care insotesc, de regula, tot spectrul politic, economic, social sau de orice alta natura din viata unei colectivitati. Cu impactul pe care-l are asupra realitatii, acest principiu este luat in calcul (SAU POATE NU) de Cancelarii si State Majore, de Seviciile Speciale si Media, de gruparile anarhiste sau mafiote, de oricine gandeste un plan sau o strategie pentru atingerea unui tel, mai mult sau mai putin onorabil. Daca veti viziona ecranizarea cu acelasi nume, veti primi confirmarea celor afirmate mai sus. La vremea sa, PRINCIPIUL DOMINOULUI a fost un film de referinta care, chiar si acum, poate avea o puternica influenta pentru cei care cunosc si-i apreciaza avantajele, dar si RISCURILE. Nu stiu cat de mult au reflectat cele doua tabere implicate in razboiul inca neancheiat, asupra acestui principiu dar, cu siguranta, urmarile (bune si rele) se vor vedea cat de curand.
Al doilea principiu, poate nu atat de analizat si exploatat ca primul, dar la fel de important, este PRINCIPIUL BUMERANGULUI, la care vreau sa fac referire in continuare.
Trecand peste ideile relevate de interventiile in mediul online (pe care le-am putut vizualiza) si avand in atentie ca acest principiu a dat titlul unei lucrari de profunda analiza a procesului lui Lucretiu Patrascanu, cel care a lasat posteritatii sintagma, UITATA de aproape toti ACTUALII LIDERI POLITICI, “Inainte de a fi comunist, sunt ROMAN”, PRINCIPIUL BUMERANGULUI ma duce cu gandul, pur si simplu, la arta folosirii acestei arme de vanatoare, de catre aborigenii australieni. Din descrierea ei, arma aceasta deosebita are caracteristica de a se intoarce la utilizator, atunci cand se rateaza tinta si da posibilitatea refolosirii ei, in conditii cat mai optime. In mainele unui profesionist, arma respectiva este mai mult decat eficienta, ESTE MORTALA. Ce se intampla atunci cand utilizatorul este un novice? Probabil va dati singuri seama, dar cred ca neatentia in folosirea ei poate fi uneori, chiar fatala pentru VANATORUL DILETANT. De aceea si acest principiu trebuie cunoscut si aplicat cat mai corect, pentru eficienta, siguranta si rezultate maxime. Si nu numai la vanatoare ci si in lupta politica (tot o vanatoare, pentru mediile cu democratie INCA infantila).
Gandind la aceste doua principii, nu pot sa nu subliniez ca ele au fost mult mai bine APLICATE de o tabara, in detrimentul CELEILALTE. De cine si cum, las analistii si comentatorii politici sa o faca. Las la latitudinea Dumneavoastra sa gasiti raspunsul pe care eu l-am gasit. Pentru mine, ca simplu cetatean, mi s-a relevat, fara nici un dubiu, ca IGNORAREA ACESTOR DOUA PRINCIPII, conduc DIRECT la pagube si urmari uneori IREPARABILE si la suferinte pe care le suporta POPORUL, victima colaterala, CONTINUA, a INCONSTIENTEI POLITICULUI care l-a uitat pe Patrascanu.
Dar cel mai mult, aceste principii mi-au EVIDENTIAT, nevoia TRANSPUNERII IN VIATA a corolarului existentei uname: CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU FACE !
Stiti ce m-am gandit… daca Merkel, Barosso si Obama il vor pe Base, ce-ar fi sa incepem cu ei. Hai sa le facem reclama negativa sa-i vedem cum mai misca-n front…
SPUNE-MI PE CINE SUSTII CA SA-TI SPUN CINE ESTI
Ce a compus Cris e perfect daca ii adaugam si proverbul romanesc…
nu stiu ce credeti dumneavoastra, dar cred ca mai bine treceti pe la iasi un pic, sa-i mai imbarbatati pe iesenii care v-au ales senator si care nu cred ca v-au vazut vreodata prin colegiul lor. apropo, stiti macar unde se afla colegiul in care ati fost ales?
ma bucur ca gindim pe coordonate similare. Imi era teama sa nu crezi ca daca vorbesc de principii as avea naivitatea sa cred ca adversarul ar fi principial.
Crezi ca lancea e mai utila decit bumerangul? Adica actiunea venita din centru, bine gindita si directionata care nu foloseste metodele adversarului? Ori folosirea inertiei adversarului? Personal cred ca amindoua.
Cred in luciditate, temeinicie si organizare, cele venite de pe principii sanatoase nu de pe o podina putreda de propaganda si interese, nu cele care urmaresc, asemenea bumerangului, o crestere a popularitatii proprii. ( Viktor Frankl – nu trebuie sa te gindesti la succes, acesta vine de la sine atunci cind te concentrezi pe munca ta.) Desigur in comportamentul politic, in acea mentalitate care urmareste o crestere a propriei popularitati, se bazeaza pe statistici de opinie si are ca tinta rezultate electorale, pare cu totul neobisnuit ca strategie. Dar poate tocmai aici ar fi elementul surpriza, acea schimbare care poate aduce schimbari reale (acelasi frankl: cind o situatie nu se schimba tu esti cel obligat sa se schimbe). Ma gindesc la Alinsky – trebuie sa-ti scoti adversarul in afara zonei sale cunoscute, de confort – una din aceste zone de confort pentru pede este minciuna repetata la nebunie, sa-i scoti pe un teren al adevarului bine demonstrat poate fi foarte util.
Cred in aceeasi masura ca poti folosi inertia adversarului “Brutus este un om onorabil”… Adica, sa zic, in privinta campaniei externe as porni cu “basescu (macovei, baconsky, etc) e un om onorabil” si as continua sustinut si organizat pina la a-i farimita imaginea complet in doua moduri.
- O data prin demontarea, civilizata a imaginii de badaran calauzit de principii corecte, cum e perceput ( Durandin, si am intilnit aceeasi perceptie si la altii, cam asa il caracterizeaza: are pacatele lui dar e baiat bun). Daca te uiti si la reactia postacilor basisti, cind continui sa te opui, civilizat dar ferm ajung sa-si dea in petec, ii infurie, ajung la insulte incredibile, se duce toata spoiala, adica ii provoci sa moara pre limba lor.
– A doua prin inlocuirea lui baconsky & co in functia de lobyism intelectual, prin intelectuali de valoare in cercurile internationale, si prin opunerea propriilor profesionisti (inclusiv pe statistica -abia am vorbit de manipulare prin statistica), acestor pupatori de posetute cu pretentii de anti-comunisti.
Eva vine cu o idee foarte inteligenta – spune-mi pe cine sustii ca sa-mi spui cine esti – excelenta, e o reformulare a acelui principiu prin care un atac de necombatut este sa iti obligi adversarul sa-si respecte propriile afirmatii de integritate morala ( sa stii ca tot Alinsky a formulat acest tip de atac).
Si desigur principiul dominoului – nu darimi persoana principala in joc, pornesti de la oarecare periferie ( nu foarte periferica), darimi unul dupa altul personajele care il sustin: macovei, baconsky, blaga, etc
Sa stii ca nu e chiar asa de greu sa purcezi cu brutus este un om onorabil si nici sa-i provoci sa-si dea in petec. Uita-te la ce am vorbit despre comportamentul sectar si reformatarea gindirii, la urmatorul articol, vezi transformarea lui preda.
Aceasta reformatare, fiind artificiala, creaza o tensiune extraordinara in mintea omului, pentru ca permanent ceva subconstient se lupta cu aceasta reformatare a rationalului probabil.
Pe romaneste, faptul ca enunta mereu si mereu ca mantra aceeasi minciune si urla, nu e o dovada de putere ci de slabiciune, e semnul ca ei sunt extrem de tensionati. Daca ii zgindari putintel, calm, ajung sa nu se mai stapineasca, sa nu-si mai pastreze fatada de “intelectuali”, de “nobili”, de “anticomunisti”, ci isi pierd coerenta si isi dau arama pe fata. ( marturisesc, am facut un mic experiment in acest sens, nu cu postaci gen aurel ci cu unii evident foarte instruiti, pe un alt blog, acum citeva zile, dar nu intru in amanunte, cert e ca functioneaza, eprubeta demonstreaza teoria)
Aruncatul serpilor la cantina, comportamentul diabolic din anii tineretii lui TB, pentru a speria fetele si a le determina pe acesta sa fuga de la masa si sa lase mancarea in farfurie pe care s-o manance mai apoi nesatulul viitor presedinte suspendat. Asta e filozofia lui de viata prin toate mijloacele sa ramana la putere ca sa poata sa fure nestingherit pentru a-si putea indestula insutit si inmiit neamul. Astazi serpii fiind CCR, DNA, STS, SPP, SRI, SIE, Barroso, Merkel, Gordon iar fetele in acest caz USL si poporul roman. Acesta este profilul psihologic al Borfasului National. No.1 iar pentru a-l invinge definitiv pe acest sarlatan USL trebuie sa-i faca profilul psihologic complex detaliat, amanunti si exact. Cati psihologi are in staful de campanie USL? In mod sigur nici unul, deci stimabilior usl-sti treceti la treaba si puneti-va la punct un plan concret de inlaturare a lui TB tinand seama de caracterul lui psihologic si de metodele folosite de acesta. Si bineinteles concomitent treceti la anihilarea serpilor, atata cat este posibil, din mana lui TB si anume CCR, DNA, Procuror General, STS, SPP, SRI, SIE si CSJ. Daca plecati iar la razboi ca bezmeticii o sa pierdeti din nou. Iar daca va uitati bine pe majoritatea celor 14 porunci date de Barroso tradatorului Ponta sunt chiar acelea de a nu-i anihila serpii lui TB. Cu alte cuvinte Ponta si Antonescu l-au salvat pe TB respectandu-si angajamentele luate in fata lui Barroso si anume acela de a nu-i anihila serpii, institutiile statului pe care acesta le ghidoneaza. Daca cei 2 au facut-o din prostie si credulitate e foarte grav si acestia trebuie sa plece, daca au facut-o in mod intentionat e mult mai grav si cei doi tot trebuie sa plece iar PSD si PNL are datoria de a gasi rapid alti lideri mult mai curajosi si inteligenti cu care sa-si duca la bun sfarsit actiunea de demitere definitiva a lui TB.
@cris
Total de acord cu tine.
Din pacate, cei care-ti folosesc ideile, fac parte din “echipa din umbra” a demisului, pe care trebuie sa o numim “TOTI OAMENII PRESEDINTELUI”. Iar aici intra, nefericit si cei din USL care fara sa vrea, ii fac jocul. Sau o fac intentionat?
Consilierul american al dlui Ponta se pare ca nu i-a invatat pe liderii USL-ului toate aceste “mici detalii” care ar putea conduce la o alta abordare a luptei politice.
Tinta nu o reprezinta cei care ies in fata si pot fi usor “clatinati”, asa cum ai demonstrat tu, ci cei care concep strategii si tactici pe care le “servesc” demisului pentru a-i sprijini atacurile si planurile de supravietuire. Iar daca acum este o relativa liniste, asteapta-te la cu totul alta abordare de luni.
Cu doua posibile situatii:
1. demisul sa fie sfatuit sa plece si in felul acesta sa pregateasca o alta tactica pentru alegerile totale care vor urma, situatie foarte improbabila.
2. Demisul sa caute ruptura din USL, cu exploatarea insuccesului de la referendum, si sa exploateze disensiunile in alianta care vor apare in Parlament dupa sedinta de citire a hotararii CCR. Echipa care-l consiliaza in aceasta directie este foarte bine pregatita.
@gelu
Sa spui ca esti mare si tare este pura fanfaronada cand esti dator vandut si nici macar mancarea nu poti sa ti-o asiguri singur(dupa distrugerea agriculturii).In cazul unirii Ro a avut sprijinul marilor puteri,a Frantei in special.In 89 revolutia avea sprijinul Rusie si SUA.Fara prieteni ,aliati si fara un “chior” in buzunar esti un nimeni si fanfaronasda nu impresioneaza pe nimeni.Asta este realitatea pe care a construit-o cu migala regimul Basescu cu sprijinul neprecupetit al cetatenilor care l-au votat si l-au rasvotat.Asta nu inseamna ca sustin comportamentul lamentabil al lui Crin si Ponta care nici macar n-au schitat opozitia fata de “dictatul de la Bruxelles”,dar sarcina principala sa-l demita pe TB este a cetatenilor care trebuie sa invete civismul si sa reactioneze cu vehementa la abuzurile strigatoare la cer,cum au fost in ultima vreme cele ale regimului opresiv pus la punct de TB.
Da,la alegerile prezidentiale din 2009 TB a fost votat de peste 5 milioane de cetateni, desi pentru orice om normal la cap trebuia sa fie evident ca dupa prestatia sa in perioada 2004-2009 era interzis ca un personaj ca el sa ajunga pentru a doua oara la Cotroceni.La referendum mobilizarea trebuia sa fie totala pentru ase asigura cele 9 milioane de voturi.Am vazut la ora 11 cum erau cozi si multi n-au apucat sa voteze,ceeace a aratat indolenta.Daca era important pentru ei demiterea lui TB oamenii trebuiau sa se aseze la coada sa voteze inainte sa se deschida sectiile de vot.
Sa recunoastem romanii au multa indolenta.Cu o natiune saraca,indolenta si dezbinata nu poti porni la lupta cu marile puteri.E o aberatie.Cetatenii trebuie sa se radicalizeze,sa invete sa se exprime democratic cui vehementa,in strada si atunci se vor radicaliza si politicienii.Deocamdata asa cum este poporul asa politricienii,”cum e turcul si pistolul”
P.S
Iata ca Congresul Socialist de la Bucuresti va fi mutat la Bruxelles deoarece Ponta este dezavuat de majoritatea socialistilor europeeni,datorita “derapajelor” de la democratie.Crin si Ponta sunt in “carpe” si numai cetatenii pot salva USL dupa fiasco-ul referendumului.Daca vor, daca nu va reveni Boc…
Da, e parte din dezindormare asta cu dezvuarea ( vezi ce am spus despre femeia batuta si manipulare, izolarea fie si numai ca impresie e o metoda foarte importanta de control) – Ponta a cerut mutarea congresului de la Bucuresti si cred ca este o mutare oportuna. Intr-adevar PES ar fi fost intr-o pozitie delicata; faptul ca aceasta propunere vine de la Ponta, este un gest care i se va intoarce ca suport, n-ai grija.
@tiberiu
Narcisismul si autosuficienta se platesc. Ponta si Antonescu trebuiau sa pregateasca bine lupta, sa anticipeze miscarile adversarului si nu sa se bazeze pe faptul ca tot poporul ii va urma.
@Cris
hai sa fim seriosi,chestia ca Ponta “a cerut mutarea Congresului din considerente bla,bla ,bla…” este numai o manevra diplomatica sa iasa cu fata curata fata de situatia anuntata ca nulti lideri socialisti nu vor sa vina la Bucuresti ,nu vor sa apara ca dau suport lui Ponta care a primt vot de blam pentru “derapaje de la democratie”.Situatia e “albastra” rau si USL e in “carpe” dupa fiasco-ul re3ferendumului.Daca cetatenii nu vor iesi masiv si zgomotos in strada pentru a semnaliza celor de la Bruxelles ca Ponta este mandatarul lor “finita la comedia” si …se intoarce Boc.
@adam mares
Daca nu sunt siguri ca poporul ii va urma pentru cine sa se sinucida ca idiotii Ponta si Crin ? Ce-au avut si ce-au pierdut.
Sa-ti fie clar USL e acum in “carpe” si daca cetatenii nu vor demonstra puternic in strada pentru demisia lui TB ,guvernul USL cade si revine Boc sau MRU (la alegere).Asta vreti asta veti avea,nu-i nici o problema.
@ tiberiu este o chestiune de nuanta si finete diplomatica, si e bine ca PES il sustine in acest sens. Vorbeam de gindit in alta limba- inseamna sa si gindesti fiind in pantofii celui din fata ta. Gindeste la vestici in termenii vesticilor nu in termenii romanesti.
Cu ei lucrurile stau asa: intr-o tara bogata socialistii sunt, de fapt, social-democrati. Intr-o tara saraca social-democratii sunt, de fapt, socialisti.
@Cris
crede-ma ca ii cunosc pe “vestici” pana la “chiloti”.
Toti “marii democratii” lucreaza pe pricipiul consacrat “interesul poarta fesul” -asta e esenta democratiei occidentale.
Germania a devenit “campioana democratiei europeene” dupa ce au verificat pe pielea lor consecintele dictaturii si a filozofiei “supraomului de rasa ariana” care trebuiie sa cotropeasca lumea pentru obtinerea de “spatiu vitasl” si sa extermine rasele inferioare.Asa au invatat ca democratia este pur si simplu mai rentabila pentru ei.Cand e vorba de altii insa nu-i deranjeaza la altii deloc dictatura, daca asta le serveste interesele.Americanii sunt campionii sustinerii dictatorilor care le permit avantaje economice.Romanii incep sa invete pe pielea lor ca in lumea concurentiala moderna sau esti un om (o natiune) de succes sau esti un nimeni pe care toti se c…in capul lor. Cine se autooiluzioneaza cu principii care suna frumos e problema lui.
Asta este adevarul gol-golut.
@tiberiu,
Te declar, cu acordul prietenilor acestui blog, Inteleptul Zilei.Desi, trebuie sa recunosc, m-am simtit foarte bine intre cetatenii acestor doua tari. Sunt si deosebiri:americanii nu dau niciun peny pe politicieni(daca pier astia intr-un cataclism SUA functioneaza de la sine), iar nemtii injura toata ziua la politicieni dar nu-i baga nimeni in seama.Corect?
@Un liberal optimist
Multumesc pentru apreciere. Nu cred ca sunt un “intelept” ,dar sper ca am invatat cateva lucruri simple in viata si n-am trait 65 de ani chiar degeaba.
@tiberiu,
Si inca o observatie:atat americanii cat si nemtii sunt speriati de izolare internationala(din experientele tragice ale istoriilor lor). De aceea establishmentul lor politic profita de naivitatea lor.Mergandu-le cu propriile lor popoare incearca sa le aplice si pe altele. De fapt n-au invatat nimic din istorie!
P.S
Si inca o mica observatie sub conducerea “glorioasa” a lui TB si a mafiei portocaloii Ro este pe cale sa devina o natiune esuata(s-ar putea ca stuatia sa fie deja irevesibila).
Este o tara indatorata pana la “chiloti” ,o tara saracita care nici mancarea nu si-o poate asigura (agricultura este la pamant),ca de industrie si invatamant ce sa mai vorbim.Acesta este rezultatul guvernarii portocalii realizata cu largul concurs al natiunii care l-a ales si l-a reales pe TB cu o incapatanare demna de o cauza mai buna.
Mergeti Maine la protestul lui Ghise? La ce ora? Da’ nu il lasati Mai Bine singur? Apropo, observ ca daca nu sunt de accord cu dl Ghise nu-mi Mai raspundeti la comentarii.
E
Parerea mea o stiti; e o medie a parerilor cunoscutilor mei. Cu totii se intreaba ce cauta un om de anvergura dvs langa un nebun ca Ghise. Imi pare rau, nu stiu cum e preceput la Bucuresti, dar pe aici pe la noi e vazut tare rau.
Stiu ca sunt oaia neagra aici, regret doar ca nu luati absolut deloc in considerare un sfat sincer.
Iar cu nervii sta tare rau. Va face un imens deserviciu daca Mai a pare DES pe la tv.
Dragul meu, alaltaieri am mers sa-l imbarbatez pe Ghise. Atunci Ghise era singur cuc. Azi merg pentru sutele de oameni. Nu-i frumos sa-i faci nebuni pe aceia.
@Buddha
Sau nu cunosti sau nu intelegi mesajul d-lui Ghise,care a dovedit barbatie si principialitate in momentul in care parlamentarii USL s-au predat neconditionat santajului extern.
Faptul ca sute de oameni s-au raliat lui Ghise protestand pasnic arata ca multi inteleg importanta demersului.
Nu-i nimic prieteni, sunt si alte metode…
@Eva,
Cum sa nu: ori la Gradina Botanica printre buxus, ori dupa Leu, ori la Stefan Gheorghiu.
http://www.dcnews.ro/2012/08/scandal-in-direct-vezi-cat-de-urat-face-ghise-la-valorile-afisate-de-tatoiu/
@
Basescu o sa-si puna un anunt pe gardul de la Cotroceni:
“NU SUNATI!! IES EU DIN CAND IN CAND!”
@ All:
Concluzia este una singura: “Serviciile” au lucrat cu profesionalism si abnegatie la discreditarea Romaniei in interesul unei mici minoritati. Acest lucru este deosebit de grav. Nici macar Ceausescu nu a facut asa ceva. Pe vremea lui, “serviciile” desigur ca-i aparau spatele impotriva propriului popor, dar nu se ocupau de improscarea in strainatate cu neadevaruri a propriei tari. Acum avem si explicatia “imaginii bune” pe care o avea justitia romaneasca in strainatate. Tot aveam parte de “rapoarte favorabile” din partea Vivianei Reding, si ma chiar minunam ca se poate intampla asa ceva. Pai cum sa nu se poata, ca de fapt Viviane e prietena la catarama cu Macovei si era ca in bancul ala cu unguroaica prinsa de sot in flagrant delict: “Janos, tu ce crezi, ce vezi sau ce-ti spun eu?”
Avem deci de-a face cu o adevarata masina de propaganda care in mod normal era folosita pentru “inalbirea” imaginii Romaniei, si care acum a fost folosita pentru pusa pe spus porcarii, neadevaruri si manipulari. Nu ma priceo la articole de lege, dar cred ca se poate incadra direct la tradarea intereselor nationale.
Ca sa parafrazez un clasic in viata, “AICI SUNT PUSCARIABILII DUMNEAVOASTRA!”
Cea de-a doua intrebare ar fi, cum a fost posibil ca un asemenea aparat de propaganda sa reuseasca in asa de putin timp sa intoxice Departamentul de Stat al SUA si Consiliul Europei? Aici raspunsul este foarte simplu si ni-l explica in detaliu domnul Jean-Francois Revel in cartea sa “Cunoasterea inutila”.
Basescu a tradat Romania transformand-o in Pasalac UE si USA de bunavoie si nesilit de nimeni doar ca sa se imbogateasca cu alte cuvinte a facut bisnita cu tara. Ponta si Antonescu au tradat si ei Romania pentru ca au acceptat cvorumul impus de Merker, Barroso si Gordon tocmai pentru ca Bisnitarul Borfas No.1 Traian Basescu sa nu poata fi demis pentru a avea timp sa mai vanda strainilor si ceeace a mai ramas de vanzare din tara asta. Drept urmare Ponta si Antonescu sunt si ei tradatori de tara fiind copartasi la furturile viitoare ale lui TB in detrimentul Romaniei dar in favoarea UE si USA. Halal conducatori de tara un bisnitar si doi locotenenti sub acoperire ce joaca cu maestrie rolul de opozanti.
@VV,
Maestre, definitia hulitului l-a dat peste cap pe idiotul de Preda. A facut o fata de elev prost prins cu lectia neinvatata. N-ati putea pune vreun intelectual de bine sa-i scormoneasca prin cariera lui academica? Eu am auzit despre multe ilegalitati de pe timpul presedentiei domnului Constantinescu si consilatului doamnei Zoe Petre, in legatura cu tinerii si imaculatii consilieri de la Cotroceni. Sigur, ar rezulta si niste victime colaterale, dar asta-i viata! M-am cam saturat de idioti cu aere de doctori si profesori universitari specializati in cresterea unghiilor!Nici cu marea specialista in economie, Andreea Vass lucrurile nu sunt in regula. Si vorba aceea , e in curtea specialitatii DVoastra.
@ VV
initiativa asta poate avea un oarecare succes. Daca de foarte multe ori n-a iesit lumea in strada se datoreaza unor motive simple:
1- multi sunt atit de dependenti de bruma de bani care o cistiga zilnic incit nu-si permit sa-i piarda pentru o manifestatie ratata
2- marea majoritate a manifestatiilor erau organizate in timpul zilei de munca
3- marea majoritate a manifestatiilor nu aveau un organizator propriuzis, si lumea se temea sa participe la o manifestatie neautorizata
4- la nicio manifestatie de protest nu s-a consacrat vreun lider precum era Marian Munteanu in Piata Universitatii (chiar daca dupa evenimente a esuat lamentabil) Niciun lider politic nu s-a implicat in scoaterea lumii in strada, toti s-au ferit de asta ca de raie, desi practic asta e rolul principal al oamenilor politici, anume sa adune lumea in jurul ideilor lor. Multi nu s-au dus in Piata Universitatii anul asta pentru ca li-i se parea penibil sa-si exprime nemultumirile politice laolata cu unii care participau ca sa-si exprime supararea ca au pensii mici, intretinere scumpa, etc…
Ioan Ghise prininitiativa sa a rezolvat toate aceste puncte esentiale: programul e dupa orele de munca ale majoritatii oamenilor, chestiunea autorizatiei nu se pune deoarece lumea merge “sa se plimbe”, plimbarea beneficiaza si de participarea unor lideri politici care au posibilitatea de influenta in masa, si cred ca exista toate premisele ca aceasta manifestare sa ia amploare nesperata.
Il felicit pe dl.Ghise pentru initiativa, si va felicit si pe dvs. pentru alaturare la initiativa sa. Eu voi face tot posibilul sa particip macar citeva zile, si cred ca asa ar trebui sa facem toti. Din 7,4 milioane de oameni care au votat, dar mai ales din cei 11 milioane care sunt impotriva sistemului mafiot a lui basescu, cred ca se pot gasi in fiecare zi cite 300 000 de oameni care sa participe… non stop, pina explodeaza basescu.
O sa vad cum pot sa-mi fac un tricou inscriptionat. Credeti ca e ok daca scriu:… “pe-aici pe undeva salasluieste un presedinte nemernic si las!” …?
Domnule Senator,
in 2008 ,la alegerile parlamentare, dvs. ati fost ales senator cu 32,46% din totalul voturilor de pe primul loc. Felicitari dar nu aveati majoritatea de 50%+1. In acelasi timp colegul dvs., domnul senator Ghise de la Brasov culegea 15,6% dintre voturi (adica 84,4% votasera impotriva domniei sale?!) era clasat abia al treilea in circumscriptia sa dar ajungea si domnia sa senator!
Cum de s-a putut intimpla asa ceva?
Pentru ca exista o regula de reimpartire a voturilor.
Regula aplicata atat in cazul dvs. (si pe buna dreptate zic eu) cat si in cazul strigator la cer al domnului Ghise. Mentionez ca sunt cetatean cu drept de vot din circumscriptia domnului Ghise (Brasov, strada Dacia, cartier Craiter) am votat contra domniei sale si am fost foarte deranjat ca nu a fost ales vreunul dintre primii doi (care avusesera peste 30% din voturi). Chiar daca consider regula aceasta ca fiind nedreapta, am acceptat-o pentru ca TREBUIE sa accepti niste reguli.
Acum domnul Ghise contesta o regula (ceea a cvorumului) post factum!
Ce ziceti daca as merge la dansul si i-as cere sa-si dea demisia din Parlament?
In definitiv a fost ales doar de 15% dintre votanti!
Iar 15% seamana tare bine cu cei 11 si ceva la suta obtinuti de Basescu la referendum.
Ce vreau sa spun in final: trebuie sa respectam regulile stabilite inainte de un eveniment si dupa, indiferent ca ne convin sau nu.
Sunt ferm convins ca o gandire cartesiana precum a dvs. imi da dreptate in sinea sa chiar si daca faceti politica.
@Sorin,
Ca veteran al iesirii in piete imi permit sa nu-ti dau dreptate. Romanii nu ies din comoditate, nu din teama pierderii locului de munca. Unde sunt somerii si pensionarii? Pe de alta parte romanul sufera de o mandrie prosteasca:nu-i place sa-si afiseze saracia. Prefera sa manance doi cartofi, sa moara in casa de frig si canicula, pentru a face economie, sa nu se spele cu zilele, sa nu traga apa la WC, sa-si tina masina veche in curte cu lunile, sa se laude ce bine o duce, decat sa protesteze. Chit ca atunci cand nu-l vede nimeni cauta prin tomberoane, se intelege cu buticareasa din colt sa ia pe datorie. Dar el e cineva, de regula tine cu Puterea, injura la nesatuii aia de protestatari, isi bat nevestele si copii sa taca dracului din gura daca pune si el ceva de-oparte sa iasa cu prietenii la crasma si sa se dea mare ,oferindu-le de baut.Caragiale este contemoranul nostru!
@gelu
E o mare eroare si o nedreptate sa-i acuzai pe Ponta si Antonescu de tradare este stupid atata timp cat reprezentantii UE si SUA au adoptat o politica de amenintari nevoalate.
Conducatorii USL nu aveau mandat popular sa intre in coliziune cu partenerii strategic si din aceasta confruntare ar fi iesit sigur perdanti dat fiind gradul de dependenta economica si politica a Ro de factorii externi.TB a construit o Romanie dependenta extern antamand imprumuturi de 20 miliarde ,pe care in buna parte i-au furat mafia portocalie,dar pe care guvernul trebuie sa-i plateasca.Crezi ca FMI si UE se jenau sa bnlocheze liniile de credit ale Roamniei ? Nici vorba.
Poti sa- acuzi(ceeace eu am facut-o de nenumarate ori) de lipsa de abilitate si viziune politica si diplomatica, de faptul ca USL nu antamat contacte cu partenerii startegici pentru a primii sprijin si recunoastere internationala inca de la constituirea USL.
Atata timp cand in tara, dupa cum vezi, justitiai a dceclansat o campanie furibunda impotriva celor care au votat demiterea,cum puteau Ponta si Crin sa porneasca la lupta cu “fundul gol”?
Le-as reprosa lui Ponta si Crin ca au ingenuncheat la santaj extern fara ca macar sa mimeze lupta,ceeace este o mare gresala,caci santajul va continua.
Sa te fi vazut pe tine in locul lor ce faceai.E usor sa fii chibitz i din “tribuna si mai greu este sa fii pe teren si luat pe sus si aruncat in cap ca Nesu.
USL trebuie sa caute aliati in vest impotriva mafiei portocalii
USL trebuie sa faca in vest o campanie de demascare a abuzurilor mafiei portocalii
USL trebuie sa secfurizeze majoritaea parlamentara cu UDMR pentru ca sa nu revina Doamne fereste Boc.
USL trebuie sa formeze un “comando de comunicatori” externi care ar trebui sa-i numere pe Regele Mihai,P.Roman,M.Geoana ,Tariceanu adica personalitati cunoscute si cu canale de comunicare la nivel inalt
USL ar trebui sa promoveze un ” ” PDL alternativ” condus de P. Roman pentru a polariza electoratul PD nemultumit de portocalii
Politica nu se schimba cu hei-rup ci incet-incet.Sarcina principala USL este sa castige alegerile parlamentare intr-un mod convingator.Numai dupa aceea avand un mandat popular consistent USL poate purcede la schimbari autentice.
@ un liberal optimist
ti-am mai zis eu ca esti pesimist. Nu sunt de acord cu tine. Eu intotdeauna voi cauta jumatatea plina a paharului. Sunt si multi romani care seamana cu ce ai zis tu. Din pacate astia au fost proeminenti in ultimii 22 de ani, dar nu si majoritari. Noi astia ceilalti ne-am lasat timorati de tupeul celor dintii, si aici e punctul unde trebuie sa “luam noi puterea”.
@ VarujanVosganian
Da, dar dincolo de purgatoriu vor ajunge numai oamenii din popor cu care se poate construi, alături de oamenii din politică pe care poporul poate conta. Altfel nu va fi un Purgatoriu, ci strângerea armatei Satanei.
Nu fiţi dezamăgit de un număr mic de însoţitori… strigaţi adunarea mai departe şi cei timizi vor deveni încrezători, cei laşi vor fi curajoşi… Oamenii se adună. Problema nu este numărul mic, ci mimarea adevărului, să nu vină de jur împrejur provocatorii, cei care mimează… Pentru că dacă aţi observat, deşi conceptul era foarte clar, s-a găsit cineva să ţipe ca să dea un pretext jandarmeriei să intervină… Dacă v-am dat ieri de exemplu Tocirea, vă pot da de exemplu şi anti-Tocirea (finalul, respectiv interviul, este apoteotic).
http://www.youtube.com/watch?v=7Xu11lh4xpg
Ştiţi… Chiar mă gândeam cu ar fi o sută de mii de români, încolonaţi, care să bată pas de defilare.
@VV
Actiunea de la Cotroceni este f. bun, mai putin importanta anvergura.Ei stiu ca miscarile pot lua oricand amploare si fac pe ei de frica.Aceasta frica a lor trebuie mentinuta zi de zi.,asa cum si ei incearca Lupta politica de uzura trebuie continuata pe toate caile fara nici o zi de pauza.
Presiunea asupra mafiei cu cele doua propuneri a d-lui Ghise trebuie mentinuta. Propunerile sunt bine argumentate si trebuie discutate cat mai mult pentru a mentine adversarul in presiune si in defensiva.
@Sorin,
Parerea ta. Pe de alta parte, prefer protestele organizate si asumate de cineva. Altfel e pierdere de vreme. Ca de exemplu, acel tanar inalt si barbos cu un steag cat casa, un tip Ok de altfel, i-a pus careva o placarta in mana pe care scria:USL NE-A TRADAT, sau ceva de genul asta. L-o fi platit DDD, oranjgutanii, nu stiu, dar a aruncat in aer toata semnificatia plimbatului prin fata Cotrocenilor. Sau aia care rup gardurile intrand pe carosabil. D’aia fug ca de Necuratul de astfel de proteste. Daca jandarmii isi fac datoria sunt amendati si urcati in dube aia bine intentionati’ nu provocatorii.
Sunt unii intelectuali penibili la manipulare.
“Interesele investitorilor straini sunt puse in pericol,doar prin instalarea domnului Basescu intram in normalitate”
Eu intreb:
Ce afaceri prospera ,avand in spate nemultumirea maselor populare?
Cand domnul Basescu avea un razboi cu OLANDA,era purtat cu diplomatie.
_Cetateni nu cumparazti zarzavaturi din Olanda,flolositi produse romanesti.
Boicotul are doua fete la fel ca banul.
Conteaza de unde privesti
@Filip G,
De fapt telectualii si expertii care apar in media sunt fie reprezentanti ai corporatiilor, fie ai ONG-urilor sustinute de aceleasi corporatii, sau direct de Cotroceni, care le reprezinta interesele. La un moment dat cand vaca aia grasa si nesimtita care poarta guler medical, a si recunoscut cu inocenta ca in anii ’90 a sustinut privatizarea pe nimic a economiei, avand credinta ca strainii o sa fure mai putin decat romanii.
@ tiberiu Nu mai cei doi sunt lasi si convingerea mea este ca au lucrat in favoarea Borfasului National No.1. Cand pornesti la razboi chemandu-ti poporul la lupta pentru a vota DA la referendu pentru demiterea borfasului iti faci cu inteligenta planul de atac si nu poti s-o dai la intors la finalul bataliei aproape castigata cum ca dragi cetateni va rog sa ne scuzati dar nu putem sa-l dam jos pe TB ca ne urecheaza Merkel, Barrosa si Gordon. Daca cei care au faurit Unirea Principatelor, au obtinut Independenta fata de Inalta Poarta Turceasca si au facut posibila Unirea de la 1918 ar fi avut caracterele lui Ponta si Antonescu astazi nici n-am mai fi existat ca stat. Cei doi puteau foarte bine sa le spuna clar celor trei basisti externi ” Daca voi ne amenintati cu repercursiuni economice in cazul demiterii pe borfasul Traian va aducem si noi la cunostiinta cum ca vom iesi din UE si vom inchide bazele americane si locatia scutului de pe teritoriul Romania, Romania fiind membra Nato dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa avem baze americane in tara noastra. Iar daca FNI ne va presa cu imprumutul ne vom imprumuta de la chinezi si rusi.”
D-le Vosganian de ce USL nu traduce in engleza, franceza si germana cartea scrisa de istoricul Marius Oprea despre Traian Basescu pe care mai apoi s-o tipareasca in 10.000 de exemplera in fiecare limba si s-o faca cadou lui Merkel, Barroso, Gordon, ambasadelor acreditate la noi in tara, membrilor Parlamentului European, ministerele afacerilor externe ale tarilor cu care avem relatii diplomatice, marilor publicatii europene si americane de presa iar restul exemplarelor ramase sa fie incredintate ICCR care sa le distribuie gratis la toate evenimenele culturale externe organizate de acesta. Cat poate sa coste aceasta actiune, daca USL nu are bani sa deschida un cont pentru a strange banii necesari din donatii, va sigur ca banii se vor strange foarte repede.
@Gelu,
Fara suparare ,dar ai citit o istorie romantata! Unirea Principatelor s-a facut cu acceptul lui Napoleon al III-lea(sugerand chiar el smecheria cunoscuta de toata lumea),Independenta s-a facut la ordinul lui Bismarck(inclusiv Dobrogea), iar Unirea de la 1918 s-a facut datorita destramarii imperiului Austro-Ungar, Imperiului Tarist si a hotararii generalior romani care intai au ocupat, si abia dupa aia au cerut aprobarea. Contextele internationale erau oarecum diferite, esenta, aceeasi!
Scuze scuze si iar scuze. Pai daca Merkel, Barroso si Gordon nu ne lasa sa-l demitem pe Traian hai sa desfiintam partidele politice si sa declaram familia Basescu urmasa pe viata a tronului democratic al Romaniei. Inchidem pravalia si ne punem maiinle pe piept in asteptarea mortii.
Am condus oameni la locul de munca.Pentru a fi urmat fara comentarii trebuie sa iei decizii ferme ,corecte si sa reusesti sa te explici.Cand o persoana are incredere 100%in tine te urmeaza fara sa comenteze.
La manifestul de dreapta vad doua verigi slabe in conducere.
Domnul Neamtu si domnul Pavelescu.
Daca sunt sicanati inteligent ,nu-i nevoie de un mare efort de a obine rezultate surprinzatoare.
Pana la declansarea alegerilor pot fi tachinati inteligent.
@ Dorin, @ corneliu
Principiile lui Alinsky
– Puterea nu este doar ceea ce ai, ci ceea ce il faci pe dusmanul tau sa creada ca ai. Daca ai ceva suport popular trebuie sa-l exagerezi, daca nu il ai trebuie sa faci o multime de zgomot si un mare scandal
Si au de fapt putini oameni dar foarte bine organizati. Au pregatit ideea de frauda dar au si lucrat la aceasta idee dupa cum se vede. Nu ma impresioneaza, nu poti folosi acelasi truc la nesfirsit ( tot Alinsky o spune). De ce, tot Alinsky o spune in felul urmator:amenintarea este cu mult mai teribila decit realitatea in sine. Este un bluff de mari proportii, si ultimul lucru pe care sa-l facem este sa ne lasam intimidati si paralizati. Ideea este ca invatamintele trase, si in mod concret, sunt ca usl-ul are nevoie de o organizare mult mai serioasa si de mult suport. Adica e nevoie de luciditate.
Revin la Alinsky, alt principiu de baza:
- Alege-ti tinta, trebuie sa o paralizezi, sa o personalizezi si sa polarizezei.
Pai cam asta au facut – au pus presiune continua si in mod complet aiuritor pt usl (presiunea externa) – tot Alinsky “mentine-ti oamenii in domeniul lor, scoate-ti adversarul pe un teren strain lui pentru a-l dezorienta”- paralizant, au polarizat opinia internationala. Stiau foarte bine ca daca in tara au suport, pe plan extern usl nu a avut nicio grija sa-si intareasca relatiile, drept care acolo au lovit. Este deci necesar, vital ca usl sa-si recladeasca sustinut- e un eufemism, caci suportul nu a prea fost cladit-, imaginea internationala si suportul.
@ corneliu – Sun tzu spuneai?, nici macar machiavelli, nooo, nici gind, sunt clasici dar intre timp metodele de propaganda au evoluat – nu e Sun Tzu, acela vorbea si de onoare si de conducatorul care se pune in urma celor condusi, e Alinsky acela care a perfectat “scopul scuza mijloacele” la, parafrazez: Procuparea morala cu “scop si mijloace” trebuie sa varieze invers proportional cu inaltimea pozitiei ocupate de o persoana si interesul personal in atingerea unui scop.
@gelu,
Nu fi naiv! Nu-i de vina nici SUA, nici M_UE de ce ni s-a intamplat. Nici macar USL. Intr-un fel, Ludovic Orban a incercat sa explice dupa priceperea lui de inginer( ca si mine , de altfel) contextul international. La urma urmei Romania nu trebuia sa dea socoteala nimanui cum isi construieste destinul si istoria. Si nici cele 2 mari puteri nu mai pot de dragul lui basescu. Realitatea cruda este ca acest bagabont, cu experienta lui de securist versat si-a cumparat cu banii luati de gura celor mai saraci cetateni europeni, protectia pentru crimele si hotiile din tinerete. Daca el si acolitii lui au mintit ca procedurile urmate de USL sunt neconstitutionale, normal ca naivii aia de peste Ocean si din M_UE , obisnuiti cu mai multe decenii de democratie consolidata(nu secole, cum spun unii, ci de decenii, datorita presiunii Razboiului Rece),si pe fondul unei medii cumparate pe bani multi, au fost pur si simplu socati. “Cum, asa ceva?!”.Asta, in conditiile in care civilizatia euro e aproape pe faras, principalii lideri politici din cele tari sunt maturati rand pe rand de pe scena istoriei lor de popoare din ce in ce in ce mai suparate. Ca atare, combinatia letala intre cele 2 elemente l-a salvat pe saltimbanc. Nu mai dati vina inutil pe Ponta si Crin, PNL si PSD. Au ei(ele) multe pacate, dar nu-i(nu le ) acuzati de tradare nationala.Asta a fost contextul international. Plus tradatorii din interior( ccr, csm, parchete, servicii etc).
E o initiativa buna si cred ca am sa particip cu mare placere.
Asta nu inseamna domnule Vosganian ca nu exista oameni care tot asteapta ca voi toti cei care in Parlament [nu acum ci in iunie iulie] ati acceptat prin vot conditionalitati externe sa veniti si sa va cereti scuze fata de poporul roman. Popor al carui vot l-ati tradat prin cedari repetare si mai ales prin lasitate – aici nu ma refer la d-voastra ci la conducerea USL.
Probabil ca orice om rational ar fi cedat asa cum au facut Ponta Antonescu et co dar asta nu inseamna ca fiind rationali nu ati fost si extrem de lasi.
@Varujan
Baietii portocalii vor s-o puna de o motiune de cenzura.
http://www.pesurse.ro/#/2012/08/30/pdl-anun-c-duminic-va-avea-loc-reuniunea-bpn-mpreu/
@Un liberal optimist,
toti presedintii si-au terminat mandatele ca asa vrut poporul, alternanta a functionat si la partide. Conceptul de mandat de 5 ani fusese gandit ca o decuplare de generale de prezidentiale. Totul insa a fost dat peste cap de marinar, el vrea orice si oricum sa ramana presedinte. Asa ca vom mai defila cu el inca 2 ani daca nu suntem in stare sa facem ordine in prealabil in actele aferente demiterii. Poate invatam, USL isi face temele si apoi mai incearca o suspendare. Dar cu talent, ca altfel inchide la nonstop
@all,
Ma tot intreb, cum naiba a ajuns jegul asta de Vasilica in CSM, cand dupa ce-l da nevasta in judecata pentru pensia alimentara a copilului, sau parintii lui asisderea, el sa faca apel sa-si diminueze obligatiile fata de propriul lui copil, si, mai grav , fata de proprii sai parinti care, cu siguranta, si-au luat de la gura lor sa tina un asa imbecil in scoala. Ca si restul din Fauna Justitiei care-i ling picioarele bagabontului!
Si cand te gandesti ca sunt milioane de romani care dau vina pe Ponta, Crin si USL pentru ce se intampla. Ca sa salvezi cancerul crescut de bagabont ar trebui o adevarata revolutie engleza sau franceza pentru a construi piramide din capete fara nimic in ele!
@Pacala,
Si eu cred ca ar mai trebui una in octombrie care sa fie cuplata cu alegerile parlamentare. Cu siguranta nu mai scapa bagabontul. Pana atunci pleaca si Merkel si Obama!
@cris
@all
De fapt asta spuneam si eu: cei putini DAR FOARTE BUNI care-l consiliaza (sau conduc ?) pe Demis sunt “unsi cu toate alifiile” pentru ca au invatat toate aceste lectii inca din timpul RAZBOIULUI RECE (oricum, nu-mi pot permite sa spun aici prea multe, din pacate).
Aplicarea este STRICT PROFESIONISTA si nu diletantista, pentru ca EI ISI FAC DATORIA (pentru ei, nu pentru popor) si nu FUG DUPA impartirea ciolanului, conform algoritmului.
Am scris ceva despre aceasta in:
JOI, 30 AUGUST 2012
Principii pentru viata de toate zilele
Mi-am propus astazi sa nu mai dau frau gandurilor. Si totusi, trecand in revista tot ce s-a intamplat in aceste zile, cu bunele si relele care nu ne-au ocolit, am inteles ca lipseste ceva esential, ceva care nu mai tine de tabara politica sau de apartenenta la un grup, ci de insasi exsitenta noastra, ca fiinte superioare inzestrate cu ratiune. Pentru ca asta suntem, ca oameni. Ca o demonstram sau nu, judecata este a semenilor nostri si a lui Dumnezeu.
Acel ceva pe care-l aminteam mai sunt si care, vrem sau nu vrem, face parte din existenta noastra este reprezentat de ceea ce noi, romanii, numim: CEI SAPTE ANI DE ACASA.
Din frageda pruncie suntem invatati de parinti si de familie, in general, cum sa ne comportam, cum sa ne pregatim, cum sa ne manifestam, cum sa AJUNGEM OAMENI. Apoi, in scoala (atat cat se mai face astazi) invataturile pe care le primim, pentru dezvoltarea noastra intelectuala, consolideaza bagajul cu care plecam de acasa. Urmeaza contactele cu semenii, intr-o diversitate mai mult sau mai putin extinsa, cu biserica, cu grupurile politice si, de ce nu, cu grupurile de interese. Toate aceste contacte ne transmit, vrem nu vrem, semnale, idei si principii pentru viata cea de toate zilele pe care le luam, sau nu, in considerare.
Dupa zbuciumata vara fierbinte de care am avut parte pana acum (si la propriu si la figurat), dupa gustul amar al unui esec rezultat ca urmare a ratarii tintei, gandurile de astazi mi-au adus aminte de DOUA PRINCIPII care nu influenteaza, neaparat, dezvoltarea noastra personala (cu toate ca nu se exclud) ci privesc, in principal, relatiile de grup si politice, in special.
Primul principiu este PRINCIPIUL DOMINOULUI. Acesta este cel mai discutat si mai analizat dintre principiile care insotesc, de regula, tot spectrul politic, economic, social sau de orice alta natura din viata unei colectivitati. Cu impactul pe care-l are asupra realitatii, acest principiu este luat in calcul (SAU POATE NU) de Cancelarii si State Majore, de Seviciile Speciale si Media, de gruparile anarhiste sau mafiote, de oricine gandeste un plan sau o strategie pentru atingerea unui tel, mai mult sau mai putin onorabil. Daca veti viziona ecranizarea cu acelasi nume, veti primi confirmarea celor afirmate mai sus. La vremea sa, PRINCIPIUL DOMINOULUI a fost un film de referinta care, chiar si acum, poate avea o puternica influenta pentru cei care cunosc si-i apreciaza avantajele, dar si RISCURILE. Nu stiu cat de mult au reflectat cele doua tabere implicate in razboiul inca neancheiat, asupra acestui principiu dar, cu siguranta, urmarile (bune si rele) se vor vedea cat de curand.
Al doilea principiu, poate nu atat de analizat si exploatat ca primul, dar la fel de important, este PRINCIPIUL BUMERANGULUI, la care vreau sa fac referire in continuare.
Trecand peste ideile relevate de interventiile in mediul online (pe care le-am putut vizualiza) si avand in atentie ca acest principiu a dat titlul unei lucrari de profunda analiza a procesului lui Lucretiu Patrascanu, cel care a lasat posteritatii sintagma, UITATA de aproape toti ACTUALII LIDERI POLITICI, “Inainte de a fi comunist, sunt ROMAN”, PRINCIPIUL BUMERANGULUI ma duce cu gandul, pur si simplu, la arta folosirii acestei arme de vanatoare, de catre aborigenii australieni. Din descrierea ei, arma aceasta deosebita are caracteristica de a se intoarce la utilizator, atunci cand se rateaza tinta si da posibilitatea refolosirii ei, in conditii cat mai optime. In mainele unui profesionist, arma respectiva este mai mult decat eficienta, ESTE MORTALA. Ce se intampla atunci cand utilizatorul este un novice? Probabil va dati singuri seama, dar cred ca neatentia in folosirea ei poate fi uneori, chiar fatala pentru VANATORUL DILETANT. De aceea si acest principiu trebuie cunoscut si aplicat cat mai corect, pentru eficienta, siguranta si rezultate maxime. Si nu numai la vanatoare ci si in lupta politica (tot o vanatoare, pentru mediile cu democratie INCA infantila).
Gandind la aceste doua principii, nu pot sa nu subliniez ca ele au fost mult mai bine APLICATE de o tabara, in detrimentul CELEILALTE. De cine si cum, las analistii si comentatorii politici sa o faca. Las la latitudinea Dumneavoastra sa gasiti raspunsul pe care eu l-am gasit. Pentru mine, ca simplu cetatean, mi s-a relevat, fara nici un dubiu, ca IGNORAREA ACESTOR DOUA PRINCIPII, conduc DIRECT la pagube si urmari uneori IREPARABILE si la suferinte pe care le suporta POPORUL, victima colaterala, CONTINUA, a INCONSTIENTEI POLITICULUI care l-a uitat pe Patrascanu.
Dar cel mai mult, aceste principii mi-au EVIDENTIAT, nevoia TRANSPUNERII IN VIATA a corolarului existentei uname: CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU FACE !
Stiti ce m-am gandit… daca Merkel, Barosso si Obama il vor pe Base, ce-ar fi sa incepem cu ei. Hai sa le facem reclama negativa sa-i vedem cum mai misca-n front…
SPUNE-MI PE CINE SUSTII CA SA-TI SPUN CINE ESTI
Ce a compus Cris e perfect daca ii adaugam si proverbul romanesc…
nu stiu ce credeti dumneavoastra, dar cred ca mai bine treceti pe la iasi un pic, sa-i mai imbarbatati pe iesenii care v-au ales senator si care nu cred ca v-au vazut vreodata prin colegiul lor. apropo, stiti macar unde se afla colegiul in care ati fost ales?
@ Corneliu
ma bucur ca gindim pe coordonate similare. Imi era teama sa nu crezi ca daca vorbesc de principii as avea naivitatea sa cred ca adversarul ar fi principial.
Crezi ca lancea e mai utila decit bumerangul? Adica actiunea venita din centru, bine gindita si directionata care nu foloseste metodele adversarului? Ori folosirea inertiei adversarului? Personal cred ca amindoua.
Cred in luciditate, temeinicie si organizare, cele venite de pe principii sanatoase nu de pe o podina putreda de propaganda si interese, nu cele care urmaresc, asemenea bumerangului, o crestere a popularitatii proprii. ( Viktor Frankl – nu trebuie sa te gindesti la succes, acesta vine de la sine atunci cind te concentrezi pe munca ta.) Desigur in comportamentul politic, in acea mentalitate care urmareste o crestere a propriei popularitati, se bazeaza pe statistici de opinie si are ca tinta rezultate electorale, pare cu totul neobisnuit ca strategie. Dar poate tocmai aici ar fi elementul surpriza, acea schimbare care poate aduce schimbari reale (acelasi frankl: cind o situatie nu se schimba tu esti cel obligat sa se schimbe). Ma gindesc la Alinsky – trebuie sa-ti scoti adversarul in afara zonei sale cunoscute, de confort – una din aceste zone de confort pentru pede este minciuna repetata la nebunie, sa-i scoti pe un teren al adevarului bine demonstrat poate fi foarte util.
Cred in aceeasi masura ca poti folosi inertia adversarului “Brutus este un om onorabil”… Adica, sa zic, in privinta campaniei externe as porni cu “basescu (macovei, baconsky, etc) e un om onorabil” si as continua sustinut si organizat pina la a-i farimita imaginea complet in doua moduri.
- O data prin demontarea, civilizata a imaginii de badaran calauzit de principii corecte, cum e perceput ( Durandin, si am intilnit aceeasi perceptie si la altii, cam asa il caracterizeaza: are pacatele lui dar e baiat bun). Daca te uiti si la reactia postacilor basisti, cind continui sa te opui, civilizat dar ferm ajung sa-si dea in petec, ii infurie, ajung la insulte incredibile, se duce toata spoiala, adica ii provoci sa moara pre limba lor.
– A doua prin inlocuirea lui baconsky & co in functia de lobyism intelectual, prin intelectuali de valoare in cercurile internationale, si prin opunerea propriilor profesionisti (inclusiv pe statistica -abia am vorbit de manipulare prin statistica), acestor pupatori de posetute cu pretentii de anti-comunisti.
Eva vine cu o idee foarte inteligenta – spune-mi pe cine sustii ca sa-mi spui cine esti – excelenta, e o reformulare a acelui principiu prin care un atac de necombatut este sa iti obligi adversarul sa-si respecte propriile afirmatii de integritate morala ( sa stii ca tot Alinsky a formulat acest tip de atac).
Si desigur principiul dominoului – nu darimi persoana principala in joc, pornesti de la oarecare periferie ( nu foarte periferica), darimi unul dupa altul personajele care il sustin: macovei, baconsky, blaga, etc
@ Corneliu
Sa stii ca nu e chiar asa de greu sa purcezi cu brutus este un om onorabil si nici sa-i provoci sa-si dea in petec. Uita-te la ce am vorbit despre comportamentul sectar si reformatarea gindirii, la urmatorul articol, vezi transformarea lui preda.
Aceasta reformatare, fiind artificiala, creaza o tensiune extraordinara in mintea omului, pentru ca permanent ceva subconstient se lupta cu aceasta reformatare a rationalului probabil.
Pe romaneste, faptul ca enunta mereu si mereu ca mantra aceeasi minciune si urla, nu e o dovada de putere ci de slabiciune, e semnul ca ei sunt extrem de tensionati. Daca ii zgindari putintel, calm, ajung sa nu se mai stapineasca, sa nu-si mai pastreze fatada de “intelectuali”, de “nobili”, de “anticomunisti”, ci isi pierd coerenta si isi dau arama pe fata. ( marturisesc, am facut un mic experiment in acest sens, nu cu postaci gen aurel ci cu unii evident foarte instruiti, pe un alt blog, acum citeva zile, dar nu intru in amanunte, cert e ca functioneaza, eprubeta demonstreaza teoria)
Aruncatul serpilor la cantina, comportamentul diabolic din anii tineretii lui TB, pentru a speria fetele si a le determina pe acesta sa fuga de la masa si sa lase mancarea in farfurie pe care s-o manance mai apoi nesatulul viitor presedinte suspendat. Asta e filozofia lui de viata prin toate mijloacele sa ramana la putere ca sa poata sa fure nestingherit pentru a-si putea indestula insutit si inmiit neamul. Astazi serpii fiind CCR, DNA, STS, SPP, SRI, SIE, Barroso, Merkel, Gordon iar fetele in acest caz USL si poporul roman. Acesta este profilul psihologic al Borfasului National. No.1 iar pentru a-l invinge definitiv pe acest sarlatan USL trebuie sa-i faca profilul psihologic complex detaliat, amanunti si exact. Cati psihologi are in staful de campanie USL? In mod sigur nici unul, deci stimabilior usl-sti treceti la treaba si puneti-va la punct un plan concret de inlaturare a lui TB tinand seama de caracterul lui psihologic si de metodele folosite de acesta. Si bineinteles concomitent treceti la anihilarea serpilor, atata cat este posibil, din mana lui TB si anume CCR, DNA, Procuror General, STS, SPP, SRI, SIE si CSJ. Daca plecati iar la razboi ca bezmeticii o sa pierdeti din nou. Iar daca va uitati bine pe majoritatea celor 14 porunci date de Barroso tradatorului Ponta sunt chiar acelea de a nu-i anihila serpii lui TB. Cu alte cuvinte Ponta si Antonescu l-au salvat pe TB respectandu-si angajamentele luate in fata lui Barroso si anume acela de a nu-i anihila serpii, institutiile statului pe care acesta le ghidoneaza. Daca cei 2 au facut-o din prostie si credulitate e foarte grav si acestia trebuie sa plece, daca au facut-o in mod intentionat e mult mai grav si cei doi tot trebuie sa plece iar PSD si PNL are datoria de a gasi rapid alti lideri mult mai curajosi si inteligenti cu care sa-si duca la bun sfarsit actiunea de demitere definitiva a lui TB.
@cris
Total de acord cu tine.
Din pacate, cei care-ti folosesc ideile, fac parte din “echipa din umbra” a demisului, pe care trebuie sa o numim “TOTI OAMENII PRESEDINTELUI”. Iar aici intra, nefericit si cei din USL care fara sa vrea, ii fac jocul. Sau o fac intentionat?
Consilierul american al dlui Ponta se pare ca nu i-a invatat pe liderii USL-ului toate aceste “mici detalii” care ar putea conduce la o alta abordare a luptei politice.
Tinta nu o reprezinta cei care ies in fata si pot fi usor “clatinati”, asa cum ai demonstrat tu, ci cei care concep strategii si tactici pe care le “servesc” demisului pentru a-i sprijini atacurile si planurile de supravietuire. Iar daca acum este o relativa liniste, asteapta-te la cu totul alta abordare de luni.
Cu doua posibile situatii:
1. demisul sa fie sfatuit sa plece si in felul acesta sa pregateasca o alta tactica pentru alegerile totale care vor urma, situatie foarte improbabila.
2. Demisul sa caute ruptura din USL, cu exploatarea insuccesului de la referendum, si sa exploateze disensiunile in alianta care vor apare in Parlament dupa sedinta de citire a hotararii CCR. Echipa care-l consiliaza in aceasta directie este foarte bine pregatita.
@gelu
Sa spui ca esti mare si tare este pura fanfaronada cand esti dator vandut si nici macar mancarea nu poti sa ti-o asiguri singur(dupa distrugerea agriculturii).In cazul unirii Ro a avut sprijinul marilor puteri,a Frantei in special.In 89 revolutia avea sprijinul Rusie si SUA.Fara prieteni ,aliati si fara un “chior” in buzunar esti un nimeni si fanfaronasda nu impresioneaza pe nimeni.Asta este realitatea pe care a construit-o cu migala regimul Basescu cu sprijinul neprecupetit al cetatenilor care l-au votat si l-au rasvotat.Asta nu inseamna ca sustin comportamentul lamentabil al lui Crin si Ponta care nici macar n-au schitat opozitia fata de “dictatul de la Bruxelles”,dar sarcina principala sa-l demita pe TB este a cetatenilor care trebuie sa invete civismul si sa reactioneze cu vehementa la abuzurile strigatoare la cer,cum au fost in ultima vreme cele ale regimului opresiv pus la punct de TB.
Da,la alegerile prezidentiale din 2009 TB a fost votat de peste 5 milioane de cetateni, desi pentru orice om normal la cap trebuia sa fie evident ca dupa prestatia sa in perioada 2004-2009 era interzis ca un personaj ca el sa ajunga pentru a doua oara la Cotroceni.La referendum mobilizarea trebuia sa fie totala pentru ase asigura cele 9 milioane de voturi.Am vazut la ora 11 cum erau cozi si multi n-au apucat sa voteze,ceeace a aratat indolenta.Daca era important pentru ei demiterea lui TB oamenii trebuiau sa se aseze la coada sa voteze inainte sa se deschida sectiile de vot.
Sa recunoastem romanii au multa indolenta.Cu o natiune saraca,indolenta si dezbinata nu poti porni la lupta cu marile puteri.E o aberatie.Cetatenii trebuie sa se radicalizeze,sa invete sa se exprime democratic cui vehementa,in strada si atunci se vor radicaliza si politicienii.Deocamdata asa cum este poporul asa politricienii,”cum e turcul si pistolul”
P.S
Iata ca Congresul Socialist de la Bucuresti va fi mutat la Bruxelles deoarece Ponta este dezavuat de majoritatea socialistilor europeeni,datorita “derapajelor” de la democratie.Crin si Ponta sunt in “carpe” si numai cetatenii pot salva USL dupa fiasco-ul referendumului.Daca vor, daca nu va reveni Boc…
@ Tiberiu
Da, e parte din dezindormare asta cu dezvuarea ( vezi ce am spus despre femeia batuta si manipulare, izolarea fie si numai ca impresie e o metoda foarte importanta de control) – Ponta a cerut mutarea congresului de la Bucuresti si cred ca este o mutare oportuna. Intr-adevar PES ar fi fost intr-o pozitie delicata; faptul ca aceasta propunere vine de la Ponta, este un gest care i se va intoarce ca suport, n-ai grija.
http://www.cotidianul.ro/psd-a-cerut-pes-amanarea-sau-mutarea-congresului-de-la-bucuresti-si-nu-invers-192853/
@tiberiu
Narcisismul si autosuficienta se platesc. Ponta si Antonescu trebuiau sa pregateasca bine lupta, sa anticipeze miscarile adversarului si nu sa se bazeze pe faptul ca tot poporul ii va urma.
@Cris
hai sa fim seriosi,chestia ca Ponta “a cerut mutarea Congresului din considerente bla,bla ,bla…” este numai o manevra diplomatica sa iasa cu fata curata fata de situatia anuntata ca nulti lideri socialisti nu vor sa vina la Bucuresti ,nu vor sa apara ca dau suport lui Ponta care a primt vot de blam pentru “derapaje de la democratie”.Situatia e “albastra” rau si USL e in “carpe” dupa fiasco-ul re3ferendumului.Daca cetatenii nu vor iesi masiv si zgomotos in strada pentru a semnaliza celor de la Bruxelles ca Ponta este mandatarul lor “finita la comedia” si …se intoarce Boc.
@adam mares
Daca nu sunt siguri ca poporul ii va urma pentru cine sa se sinucida ca idiotii Ponta si Crin ? Ce-au avut si ce-au pierdut.
Sa-ti fie clar USL e acum in “carpe” si daca cetatenii nu vor demonstra puternic in strada pentru demisia lui TB ,guvernul USL cade si revine Boc sau MRU (la alegere).Asta vreti asta veti avea,nu-i nici o problema.
@tiberiu
Am spus TOT poporul. O nuanta importanta.
@ tiberiu este o chestiune de nuanta si finete diplomatica, si e bine ca PES il sustine in acest sens. Vorbeam de gindit in alta limba- inseamna sa si gindesti fiind in pantofii celui din fata ta. Gindeste la vestici in termenii vesticilor nu in termenii romanesti.
@all,
Tocmai i-au dat o pastila placebo:vicepresedinde al PSI! Socialistii astia nu provin din comunisti? Sau invers…
@ un liberal optimist
Cu ei lucrurile stau asa: intr-o tara bogata socialistii sunt, de fapt, social-democrati. Intr-o tara saraca social-democratii sunt, de fapt, socialisti.
@Cris
crede-ma ca ii cunosc pe “vestici” pana la “chiloti”.
Toti “marii democratii” lucreaza pe pricipiul consacrat “interesul poarta fesul” -asta e esenta democratiei occidentale.
Germania a devenit “campioana democratiei europeene” dupa ce au verificat pe pielea lor consecintele dictaturii si a filozofiei “supraomului de rasa ariana” care trebuiie sa cotropeasca lumea pentru obtinerea de “spatiu vitasl” si sa extermine rasele inferioare.Asa au invatat ca democratia este pur si simplu mai rentabila pentru ei.Cand e vorba de altii insa nu-i deranjeaza la altii deloc dictatura, daca asta le serveste interesele.Americanii sunt campionii sustinerii dictatorilor care le permit avantaje economice.Romanii incep sa invete pe pielea lor ca in lumea concurentiala moderna sau esti un om (o natiune) de succes sau esti un nimeni pe care toti se c…in capul lor. Cine se autooiluzioneaza cu principii care suna frumos e problema lui.
Asta este adevarul gol-golut.
@tiberiu,
Te declar, cu acordul prietenilor acestui blog, Inteleptul Zilei.Desi, trebuie sa recunosc, m-am simtit foarte bine intre cetatenii acestor doua tari. Sunt si deosebiri:americanii nu dau niciun peny pe politicieni(daca pier astia intr-un cataclism SUA functioneaza de la sine), iar nemtii injura toata ziua la politicieni dar nu-i baga nimeni in seama.Corect?
@Un liberal optimist
Multumesc pentru apreciere. Nu cred ca sunt un “intelept” ,dar sper ca am invatat cateva lucruri simple in viata si n-am trait 65 de ani chiar degeaba.
@tiberiu,
Si inca o observatie:atat americanii cat si nemtii sunt speriati de izolare internationala(din experientele tragice ale istoriilor lor). De aceea establishmentul lor politic profita de naivitatea lor.Mergandu-le cu propriile lor popoare incearca sa le aplice si pe altele. De fapt n-au invatat nimic din istorie!
P.S
Si inca o mica observatie sub conducerea “glorioasa” a lui TB si a mafiei portocaloii Ro este pe cale sa devina o natiune esuata(s-ar putea ca stuatia sa fie deja irevesibila).
Este o tara indatorata pana la “chiloti” ,o tara saracita care nici mancarea nu si-o poate asigura (agricultura este la pamant),ca de industrie si invatamant ce sa mai vorbim.Acesta este rezultatul guvernarii portocalii realizata cu largul concurs al natiunii care l-a ales si l-a reales pe TB cu o incapatanare demna de o cauza mai buna.
Mergeti Maine la protestul lui Ghise? La ce ora? Da’ nu il lasati Mai Bine singur? Apropo, observ ca daca nu sunt de accord cu dl Ghise nu-mi Mai raspundeti la comentarii.
E
Parerea mea o stiti; e o medie a parerilor cunoscutilor mei. Cu totii se intreaba ce cauta un om de anvergura dvs langa un nebun ca Ghise. Imi pare rau, nu stiu cum e preceput la Bucuresti, dar pe aici pe la noi e vazut tare rau.
Stiu ca sunt oaia neagra aici, regret doar ca nu luati absolut deloc in considerare un sfat sincer.
Iar cu nervii sta tare rau. Va face un imens deserviciu daca Mai a pare DES pe la tv.
@ Buddha
Dragul meu, alaltaieri am mers sa-l imbarbatez pe Ghise. Atunci Ghise era singur cuc. Azi merg pentru sutele de oameni. Nu-i frumos sa-i faci nebuni pe aceia.
@Buddha
Sau nu cunosti sau nu intelegi mesajul d-lui Ghise,care a dovedit barbatie si principialitate in momentul in care parlamentarii USL s-au predat neconditionat santajului extern.
Faptul ca sute de oameni s-au raliat lui Ghise protestand pasnic arata ca multi inteleg importanta demersului.