Strategia de reindustrializare: prioritatea comunicării

Ministerul Economiei a pornit o acţiune fără precedent, anume aceea de a consulta reprezentanţii industriei româneşti în vederea elaborării strategiei în domeniu. Este o acţiune de anvergură, ce are în vedere consultarea a cca o mie de firme româneşti din 25 de ramuri industriale. Pentru ca dialogul să aibă o anumită coerenţă, tuturor acestor firme le este transmis un chestionar concret privind proiectele lor investiţionale, modul de finanţare a acestora, aşteptârile legislative, percepţia privind calitatea administraţiei etc.etc. La începutul lunii iunie rezultatele acestor întâlniri vor fi prezentate, sub forma unui document integrat, Comisiei conslutative privind elaborarea strategiei industriale, strategie ce ar trebui finalizată în toamna acestui an.

Iată şi calendarul primelor întâlniri:

       9.04 -  Industria confecţiilor, textilelor, încălţămintei şi pielăriei

     10.04 – Industria farmaceutică

11.04 – Industria lemnului si mobilei

       16.04 – Industria metalurgică

      17.04 – industria lacuri si vopsele
18.04 – industria electronică şi electrotehnică

       19.04 – industria auto

      23.04- industria materialelor de construcţii şi industria sticlei

       24.04 – industria cauciucului şi maselor plastice

       25.04 – industria anorganică şi industria de ingrăşăminte

       26.04 – industria hârtiei si de reciclare a deşeurilor

07.05 – industria navală si industria de material rulant

     08.05 – industria chimică si petrochimică

    09.05 – industria masini-utilaje

119 Responses to “Strategia de reindustrializare: prioritatea comunicării”

  1. Filip G spune:

    Adam Mares,koabitarea despre care vorbeste TB se refera la mine.Dimineata intru in grajdi la vaci si fac curatenie,apoi merg la albine si le dau miere.Acum ce sa zic si in economie ar trebuii sa se intoarca ceva inspre cei care muncesc si produc.Eu recunosc ca sunt un tata de albine”adica TRANTOR”dar cand eu stau muncesc albinutele pentru mine.Ori rolul statului e sa unga rotitele economiei sa functioneze.

  2. Adam Mares spune:

    @filip g
    Deocamdata, nu s-a miscat nimic in economie. VV incearca sa resusciteze muribunzii, iar in celelalte sectoare (energie, imm) nu se intampla nimic de natura sa incurajeze economia.

  3. Pacala spune:

    Filipg
    Noi urlam pe aici cu cotele de venit in agricultura, cu impozitarea subventiei, ca e venit ce mamamasii. Ei uite ca vor suge cariciu. Va fi an agricol slab, de la a la z. Cu cresterea pretului la gaze urmeaza relocari de productie. Industrie. Deci sugiuc. Dar vv strategia de reindustrializare. Sa vedem cine investeste in baza strategiei asteia…

  4. Filip G spune:

    @Pacala ,in 1997 ministru Berceanu avea proiecte marete ,cat de bine au dus-o cei care au plecat ori cei ramasi in intreprinderi o stim cu toti.Apoi a venit o alta strategie pleaca 7 si angajam 1.Din pacate la OLTCHIM se repeta scenariu strategiei lui Berceanu si nu doar acolo.Ori romanul sta cu ochii beliti in TV sa vada o realizare palpabila.Ok,sa infintam un post de ministru pentru fiecare reusita majora in Romania,iar pentru esec sa plateasca politic si penal

  5. un liberal optimist spune:

    @all,
    E trist sa constat, si pe strada si la un gratar cu prietenii mei dragi, dar si pe acest blog ca dupa optimismul exagerat de pana acum cateva luni s-a instalat asa un fel de, nu de spleen, dar o greata generala. In special dupa koabitare! Oare de ce? Si replicile Maestrului par a fi , asa, un fel de, hai siktir!, generalizat!

  6. Tiberiu spune:

    @Pacala
    1).Dupa parerea mea faptul ca @VV este Ministrul Economiei reprezinta o sansa extraordinara care trebuie exploatata la maximum.Nu cred ca merita sabfie sicanat.
    2)Cunosc prea bine tarele nationale,ca spaga si mangleala din avutul public au fost dintodeauna “sporturi nationale” si vor fi f. greu de ingradit,mai ales acum cand ticalosii procurori basisti au fost repusi in functii(culmea chiar de Ponta!).
    Atat timp cat legea este sfidata chiar de cei pusi s-o aplice nu aunt sanse reale de imbunatatire a climatului economic.
    Atata timp cat justitia va ascunde Megaescrocheriile basiste prin care s-au delapidat zeci de miliarde de euro este pura fantezie ca se poate face o gestiune corecta in treburile publice.Pana cand Mafiotul de la Cotroceni nu va fi indepartat definitiv sansele de progres nu sunt mari.
    Pestele de la cap se impute.

  7. Pacala spune:

    @tiberiu,
    Ba nu stii nimic. Nu stii nimic din contractele si salariile managementului tuturor regiilor si agentiilor din subordinea guvernului. Nici nu stii ce fac, ce salarii au, unde au sediile si altele. Basescu si ai lui au pus noi sefi acolo, usl a schimbat sefii din nou, salariile curg si altele. Nu stii tu, tunurile curg in continuare, acum usl este beneficiarul.

    @un liberal optimist
    USL guverneaza de un an, taxe mai mari si noi, rezultate zero, cearta iar pe sticla, repararea bubelor pdliste nu apare, fonduri europene mumu. Fii tu optimist. Eu zilnic sunt in contact cu lumea afacerilor. Sunt pesimisti, se reloca. Vorbesc de productie nu servicii. Nu comert. Nu export de banane, rosii, lemn, soft IT. Productie.

  8. un liberal optimist spune:

    @Pacala.
    Nici n-o sa crezi, dar la scara personala n-am motive sa fiu pesimist. Devin brusc pesimist atunci cand intalnesc oameni care nu numai ca sunt pesimisti, dar unii dintre ei sunt in prag de sinucidere. Est timp guvernul Ponta se ascunde dupa Koabitare si dupa cires. Mai apar si compradorii economici care ne spun ba sa ne tinem banii in banci, ba sa-i investim in “afaceri”. Acum se pregateste prosteala pentru prosti cum ca pragul de garantare pana la 100.000 e nu e asa sigur deoarece depinde de puterea financiara a statului. Si ne mai miram ca toate fondurile de investitii se duc catre tarile calde. Aferim!

  9. un liberal optimist spune:

    @ioana,
    N-o mai da pe dupa cires. Situatia scumpirii pretului combustibililor e dramatica si pentru gospodarii, deoarece piata de consum nealimentara va scadea dramatic. Sigur, e grav pentru economie, dar daca merge o familie la un magazin de scule electrocasnice si se uita la ele ca la primate si nu le cumpara se intampla pentru ca pur si simplu n-au bani sa le sustina energetic. De vreo doi ani ma tot mir ca pe timpul verii aparatele Ac nu functioneaza. Oare de ce?

  10. Adam Mares spune:

    @un liberal optimist
    In momentele de schimbare si de inceput de drum, oamenii isi fac intotdeauna iluzii, sperante de mai bine. Cand vezi insa ca nu se intampla mai nimic bun, ca unii hoti sunt inlocuiti cu alti hoti sau ca aceleasi persoane continua sa controleze lucrurile, e normal sa te scarbesti sau sa te deprimi. Doamne, fereste, de tentatia sinuciderii. Poate ca unii au datorii mari si de aceea sunt disperati. Depinde.
    Am un apropiat care a incercat, relativ de curand, sa se sinucida. Nu accepta sa primeasca ajutor de specialitate. Traiesc cu teama ca ar putea oricand sa reia incercarea.

  11. un liberal optimist spune:

    @Pacala,
    Totusi productia de rosii(ma rog legume in general, dar rosia este de fapt un fruct, deci si fructe, lemn si ITT), in mod normal trebuie sa intre in sfera productiei si nu a serviciilor. Cum era stirea aia senzationala cu firma de ITT de la Brasov care va scoate cel mai ieftin IPHONE, dar produs in CHINA! Intrun fel conceptia si proiectarea sunt de domeniul productiei raportata la Ro, dar din pdv al relatiei cu firma producatoare din China intra in sfera serviciilor!

  12. un liberal optimist spune:

    @Adam Mares,
    Si la ce i-ar folosi consultanta de specialitate daca el, probabil si-a pierdut casa, jobul , nevasta si copiii! Daca era destept si instruit trebuia sa stie ca un om in viata trece prin minimum zece crize majore financiare. In consecinta nu contracta un credit pe mai mult de un an sau maximum doi!

  13. Adam Mares spune:

    @un liberal optimist
    Omul asta a facut numai prostii, toata viata. Nu din lipsa de inteligenta, ci din slabiciune de caracter. Nu detaliez. As putea spune ca-si merita soarta. Dar crezi ca poti sa privesti atat de cinic un potential sinucigas, daca-ti este apropiat?
    La ce i-ar folosi sa mearga la medic? Sa-si revina cat de cat din depresie si sa nu mai incerce sa-si ia viata.

  14. un liberal optimist spune:

    @Adam Mares,
    Cu siguranta mai sunt cateva milioane in Ro si cateva sute de milioane in lume care sunt in stare de criza majora pentru ca fie n-au avut parte de instructie de viata, fie au neglijat acea instructie oferita gratuit de cei apropriati, fie ca n-au invatat nimic din pataniile altora. Daca-i sti cati dintre pagubitii Ro , cel putin dupa 1990, m-au persiflat oridecateori i-am sfatuit sa nu se arunce ca disperatii in asazise solutii miraculoase de prosperitate, as fi acum milionar in $. Asa ca lasa-l in pace pe amicul tau!
    Sa nu mai zic de proprii mei clienti din mUE care m-au persiflat!

  15. Adam Mares spune:

    In legatura cu Fanel ala nu se sesizeaza nicio autoritate a statului?

  16. Mihail spune:

    @Varujan,

    Adica cum, ce legatura am eu, ceasul si pianul cu Cuza ?
    Gata stiu, Cuza era la fel de iubaret ca Baselu, ca mine…ca dvs.
    Nashpa.

  17. Mihail spune:

    @Adam Mares,

    Aha, deci dau cu var, sau pun polisteren si termopane ?
    Pe mine altceva ma deranjeaza, dar voi o sa spuneti ca am idei fixe, iar, un tembel ca-s basist.
    Intrebare: a cazut Basescu dupa alegeri, l-au dat astia alesi afara ?Nu!
    Pai vezi ?

  18. Adam Mares spune:

    @mihaita
    Ce s-a intamplat cu blonda, dragostea vietii tale?
    Nu stiu exact ce fac, am vazut ca era acoperita fatada dinspre Lalea :-). M-am uitat din intersectie. Ceasul arata bine ora :-). Am zambit la soare si am intors spatele ME, gandindu-ma ca VV nu e pe-acolo, fiind obosit dupa iubarit. :-)

  19. Pacala spune:

    @all
    Uite de ce sunt pesimist. Uite de ce se va destrama usl. nu de procurori. nu de basescu. De economie. Ca vor da chix. Si se vor blama reciproc. Degeaba. Ca au expertiza in nastase, tariceanu si isarescu. Si nu ii asculta nimeni.

    “Un sfert din economie intră în insolvenţă

    Pierderile generate de companiile în insolvență la nivelul lui 2012 au ajuns la 19% din PIB, numărul dosarelor noi fiind în creștere de la an la an. Reprezintă acest fenomen un risc sistemic pentru economia reală?
    … Potrivit datelor furnizate de Arin Stănescu, președintele Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) și partener RVA Insolvency, totalul masei credale în 2012 a fost de 132 de miliarde de lei. Cristian Ionescu explică faptul că, în România, doar maximum 5%-10% din cazurile de companii intrate în insolvență reușesc să se reorganizeze și să reintre în circuitul economic. În plus, majoritatea firmelor din România sunt subcapitalizate. „În medie, capitalizarea acestora este de circa 10%, restul de 90% fiind leverage (activitatea se bazează pe credite bancare sau credite furnizor – termene de plată lungi, care în România au ajuns și la 90 de zile)“ precizează Ionescu.

    În acest context, pentru o firmă medie din România, circa 85%-90% din datoriile pe care le înregistrează față de terți se transformă în pierderi, în cazul insolvenței. În cazul unei firme bune, cu un fundament de business sănătos, pierderile bănești se cifrează la minimum 60% din valoarea creanțelor. Acesta ar trebui să fie cazul Hidroelectrica, companie care va reintra în circuitul economic. La o medie de 85% – 90% pierderi, în 2012 gaura din economia românească este de cel puțin 112 miliarde de euro, ceea ce ar însemna circa 19% din PIB.
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/insolventele-pun-in-pericol-economia-romaneasca-180637.html

  20. tudor spune:

    @Filip G

    Ai dreptate, pe la tara multi circulau cu mopedul si isi rezolvau operativ o multime de probleme.
    N am auzit de vreun accident.

    Dar s au gindit gaborasii de la carnete ca unii se sustrag cotizatiei, asa ca mai bine sa nu circule!

    Parlamentarii, ca reprezentanti ai poporului suveran, si au consultat reprezentatii si au votat intr o veselie chestia asta.

    Ca aceiasi politicieni n au fost in stare atita amar de vreme sa inlature spaga si proastele naravuri (pardon: bune practici!!!) de la obtinerea permiselor de conducere e doar un accident pe parcurs!

  21. tudor spune:

    @VV

    Intelegeti prin “independenta energetica” acea capacitate a unei tari de a nu depinde in mod major de importuri.

    Viziunea mai larga ar fi aceea conform careia prin independenta energetica se intelege inclusiv posibilitatea acestui stat de a institui, conform propriilor si competentelor expertize (nu e pleonasm, e plina tara de experti incompetenti), acele politici (inclusiv politicile de preturi) care sa permita cea mai buna valorificare a potentialului acelei natiuni.

    Intrucit:
    1. politica de preturi – cel putin – nu este o decizie de competenta exclusiva a autpritatilor romanesti
    2. precum doamnele, care nu pot fi “putin gravide”, “foarte gravide” sau “mai putin gravide”, asa si independenta

    3. care va sa zica nu exista.

  22. Adam Mares spune:

    Cred ca exista si “foarte gravida”, in cazuri de gemeni, tripleti etc. :-)

  23. tudor spune:

    @Adam

    Ai dreptate!
    Exista si “mai mult decit gravida”, adica lauza.

    Nu pui poza sa te vedem si noi??? :))))))

  24. tudor spune:

    @VV

    Cu tot respectul, imi permit sa va vind un pont:

    Inaintea oricarei strategii, puneti chestia asta: politica sa nu si bage nasul unde nu i fierbe oala!
    Altfel, vorbim discutii.

    Decizii precum aceea cu energia pe carbune / hidro tin mai degraba de strategii electorale ale anumitor persoane (nu spui cine, persoana importanta!), decit de vreo logica economica.

  25. Corina spune:

    @tudor
    E drept ca ori esti ori nu esti independent energetic, dar se calculeaza totusi un indicator care arata gradul de dependenta. Adica una e cand tot bugetul tau depinde de subventiile de la babaci si alta e cand mai ceri 1 leu-2 de completare.

    Daca nu esti de acord cu dl. VV, sper sa fii de acord cu mine :).

  26. tudor spune:

    @all

    Ca sa vedeti cum functioneaza romanica, asta apropos de dl cazancioc, noul MJ: tipul este procuror (chipurile) de 18 ani.
    Din 18 ani, a lucrat efectiv ca procuror 2 ani.
    16 ani a lucrat la biroul de presa al ICCJ, in corpul de control al guvernului, la mae si dumnezeu mai stie pe unde, detasat.
    In acest timp, dlui a avansat la gradul profesional de procuror ICCJ.

    Detasat fiind, dl cazacioc a incasat, atita amar de ani, salariu de procuror, cu toate ca el plimba hartii.
    Cind s a hotarit majorarea cea mai importanta a salariului judecatorilor si procurorilor s au invocat fel si fel de motive indreptatite, nu le mai repet; fara nicio legatura ce ce i s a intimplat dlui cazancioc.

    Ponta se vaita ca n are bani, kovesi ca nu s destui procurori.

    Tara tara vrem ostasi!

  27. tudor spune:

    @Corina

    Punctul tau de vedere este corect, la fel ca si afirmatia lui VV.

    Eu privesc chestiunea intr un cadru mai vast: am posibilitatea, ca stat independent, sa dispun in materie asa cum doresc?

  28. Filip G spune:

    @tudor,
    Politica energetica e praf in ochii prostilor,cunosc foarte bine domeniul .Cand doresti ca un sistem sa functioneze ai o privire de ansamblu.Ori in extractia de carbune nu se misca nimic care sa dea sperante.Un muncitor in mina nu ajunge specialist dupa 3 zila la fel ca DOREL care sapa un sant adanc de 70cm,lat de 50cm.Ori in minerit media e pe la 42 de ani iar la 45 de ani se ajunge la pensie.Cand invata acei tineri meserie si pe langa cine?
    Ok,mineritul a fost impartit in doua:
    -Mine viabile care vor continua dupa 2018.
    -Mine neviabile care trebuie inchise pana in 2018.
    Minele viabile se doresc integrate in sistemul energetic sunt pastorite de domnul ministru NITA.
    Minele neviabile trebuie inchise si sunt in subordinea maestrului.
    Ori nici una din categorii fara infuzie de angajari de persoane tinere nu au nicio sansa.

  29. Marius Bacau spune:

    @all
    Astia sunt specialistii USL? N-am nimic cu domnisorica in cauza, dar consider ca nu are experienta necesara. Nea Radu Stroe e baiat orientat. Stie el ce promoveaza.

    http://www.cotidianul.ro/protejata-lui-radu-stroe-va-fi-numita-in-consiliul-avas-211320/

  30. Tiberiu spune:

    @Pacala
    e la mintea cicosului ca intrarea in insolvent a unei afaceri este un lucru f. rau,tot asa cum intrarea in coma a unei persoane edte un lucru f.rau.Ea arata neindoios o situatie malativa care poate precede inchiderea definitiva a afacerii ,sau moartea unei persoane.
    Deci insolventa nu este iINCA “moqrtea” afaceriip ci un ragaz care poate fi exploatat pentru salvarea ei,tot asa cum persoanelor aflate in stare extrem de grava li se “induce coma” ca ultim mijloc terapeutic.
    Nu exista fireste garantii ca o afacere va fi salvata dupa insolventa cum nu exista garantii ca viata oamenilor este salvata prin “coma indusa”.
    Este o situatie derivata direct din planul diabolic basist aplicat cu sarguinta satanica timp de cativa ani de a falimenta cu buna stiinta intreaga economie nationala pentru a fi apoi achizitionata la pret de talcioc de marile concerne occidentale aflate in spatele “Vampirilor
    economici “de la FMI.
    Asistam deci la un urias efort de salvare a ce se Mai poate salva,efort confruntat cu sabotajul sistematic al cercurilor basiste care continua s aocupe pozitii de forta in stat si cu sabotajul cercurilor occidentale din CE care au planuit impreuna cu Satan BaSecu obiectivul nimicirii Romaniei ca stat si transformarii lui intr-o quasicolonie de tip african din secolul 18-19.
    Este ca si cum aceste cercuri satanice ar fi aruncat cu buna stiinta in fantana un copil iar acum fac tot ce le sta in putinta pentru a sabota Incercarile salvatorilor.Iata pentru ce comentariile economice nu reflecta deloc situatia reala.Eu tin pumnii echipei de salvare.

  31. Marius Bacau spune:

    @Pacala
    Din pacate insolventele se vor extinde . Economia romaneasca se indreapta spre nicaieri.

  32. Marius Bacau spune:

    @all
    Trebuie sa incetam sa gasim vinovati pentru impotenta Guvernului . Ponta in afara de ranjete pe la TV si sforarii, nu a aratat nimic. Nu mai vorbesc de Sova, Nita, Fenechiu, Nicolaescu si Pricope. Astia sunt catastrofe naturale, adevarati sinistri. Sa nu ne mai ascundem dupa deget. Se impune o remaniere.
    Cand te lauda Basescu e de rau. Ar trebui ca Ponta sa stie asta.

  33. Tiberiu spune:

    @all
    in paralel cu ramurile industriale traditionale,multe din ele in scadere intr-un proces natural de uzura morala,se dezvolta in Ro noile tehnologii.Iata numai astazi dimineata am auzit de cateva realizari de exceptie.Un profesor de la Facultatea de Informatica din Iasi a vorbit despre proiectele lor de prelucrare pe calculator a limbajului natural.
    Unul dintre proiecte se refera la obtinerea de rezumate prin prelucrarea automata a unor texte.Un alt proiect se refera la cercetari de opinie facute de site-uri de socializare privind anumite produse comerciale.
    Am vazut de asemenea o stire privind marele premiu la targul de Inventii de la Geneva, castigat pentru al doilea an consecutiv de romani.Este vorba despre un dispozitiv de scanare al avioanelor pentru depistarea marfii de contrabanda sau a altor obiecte interzise.
    Promotorii proiectului au investit 8 milioane de euro in dezvoltarea acestei tehnologii care este ceruta de toate marile societati aviatice din lume.
    Se intampla si lucruri bune in Ro.Sper ca aceste vor prevala ticalosiei, imbecilismului si marlaniei promovate de BaSecu si gasca lui troglodita la rang de politica de stat.

  34. Apropos de comunicare, domnule ministru, unii rumani au ales calea directa……

    Atentie, material sensibil la adresa evreilor ne-semiti, adica kazari, totusi profund educativ……….:

    DELIR ANTI-SEMIT al lui ION COJA:

    “Credeam că v-au eutanasiat pe toţi evreii imbecili ca pe jigodii”

    Fundaţia pentru Apărarea Cetăţenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a condamnat reacţia de “o agresivitate anti-semită fără precedent” a profesorului Ion Coja în urma campaniei publice prin care fundaţia a solicitat, în baza legislaţiei în vigoare, închiderea unor site-uri de promovare a Holocaustului şi a liderilor nazişti.

    http://www.ghimpele.ro/2012/11/profesorul-ion-coja-il-injura-pe-ovidiu-alexandru-raetchi-pacat-ca-esti-evreu-altminteri-te-as-fi-empatizat-cu-cateva-suturi-in-cur-avortonule/

    “Ca reacţie la campania noastră, Ion Coja a adresat o serie de ameninţări preşedintelui FACIAS, Ovidiu Alexandru Raeţchi, şi a agresat în mod direct memoria victimelor Holocaustului”, se arată într-un comunicat FACIAS.

    Jurnalul Naţional a publicat mesajul integral al lui Ion Coja transmis către Ovidiu Alexandru Raeţchi.

    “E pentru prima oară când pe Internet bag în p…a ma-sii pe cineva!…
    Te bag în p…a mamei dumitale , agramatule! Semidoctule! M-ai făcut să-mi ies din fire, semi-isprăvitule!
    Cine ţi-a dat voie să-mi adresezi vreun cuvânt, derbedeule?!

    Semi-semitule!

    Păcat că eşti evreu!
    Altminteri te-aş fi empatizat cu câteva şuturi în cur, avortonule!
    Evrei imbecili n-am mai întâlnit de ceva vreme şi intrasem la bănuieli, că v-au eutanasiat pe toţi, ca pe jigodii!… Văd că ai scapat!

    Să nu-mi mai ieşi în cale ca nici nu ştii ce gheseft nemaivisat o să ai de pe urma tale, potaie! Marş de-aicia! Huo! La oase, nemâncatule! Nenorocitule!

    Îţi f..t libertatea mă-tii de exprimare dacă mai ieşi în public cu altă mizerie, iar dacă îmi mai trimiţi vreun Email, vreun semn că mai exişti, îţi vâr semnul pe gât şi ţi-l scot pe partea cealaltă!… Nemernicule!

    …M-ai făcut să fiu vulgar şi grosolan cum n-am mai fost cu nimeni vreodată!
    Nu credeam c-o să vorbesc vreodată în aceşti termeni cu o fiinţă umană!

    Neom ce eşti!
    Nici animal nu-mi vine să-ţi spun!
    Nimicule!
    Să nu ma faci să fac cu tine şi alte lucruri nefăcute pâna acum!
    M-am săturat de imbecili ca tine, măcar că tu-i întreci pe toţi!

    Ceea ce nu-ţi pot trece cu vederea!
    Îţi recunosc acest merit! Deşi între tine şi Katz, chiar nu ştiu cui mai întâi i-aş da un sut şi un pumn după ceafă! Ia-te de mână cu nemernicul de Katz şi feriţi-vă din calea mea! Eram convins că nu mai poate exista în România şi în lume un nenorocit cu care Katz să facă pereche!

    M-am înşelat, iar pentru asta ai nu numai dispreţul meu, ci şi furia mea!

    Cine dracul te-a pus să exişti?!…
    Să existaţi?! Nimicuri ce sunteţi!

    Păzea că se revarsă paharul toleranţei noastre!…>
    a afirmat Ion Coja”, se arată în comunicatul FACIAS.
    ——————————————–
    nota Roninjaune:

    Trebuie sa recunoastem ca domnul profesor Ion Coja are perfecta dreptate.

  35. Pacala spune:

    @marius bacau.
    Eu am mai multe semne ca economia nu merge, nu doar din ziare. ieri ii lauda basescu ca au excedent al balantei de plati pe primele 2 luni. A uitat sa zica ca asta vine de la unitati de productie din romanica care exporta in ue. Tot ale lor, ale celor din vest.
    Cand insa nu poti numara efectiv numarul de posturi nou create este rau. Si altele.

    @tiberiu,
    Scurt, ca ma repet. Cand nu mai ai cash intri in insolventa. Scapi o perioada. Dar daca nu faci rost de cash inchizi. Nu prea ai optiuni. Iar la noi e simplu – dupa dezastrul PDL, acum marii USLasi din guvern sunt impotenti in a repara ceva. Orice. Se fac ca repara si strica si mai rau.

    @tudor,
    trebuie sa intelegi ceva. Daca maine tara s-ar umple de sonde care extrag gaze de sist, tot nu ar fi gazul mai ieftin. Pretul se stabileste fie prin contracte bilaterale in economie fie prin bursa de energie. La consumatorul casnic anre lucreaza tot cu “cosul” de consum. Asa ca independenta energetica e relativa.

  36. Pacala spune:

    @all
    Uite cum te fura statul, daca esti corect:
    Dacă vrei un salariu de 4.500 de lei, bani în mână, angajatorul tău va trebui să-ţi plătească, de fapt, 8.200 de lei.

    Aceşti 8.200 de lei se împart în felul următor*:

    Total costuri: 8200 lei
    Datorii societate/firmă: 1784 lei, din care
    CAS: 1335 lei
    FAAMBP¹: 12 lei
    CASS: 334 lei
    FNUASS²:55 lei
    Şomaj: 32 lei
    Fond garantare: 16 lei
    Total drepturi: 6416 lei
    Datorii angajaţi: 1916 lei, din care
    CAS: 674 lei
    CASS: 353 lei
    Şomaj: 32 lei
    Impozit: 857 lei
    Suma netă: 4.500 lei

    687 lei pentru sănătate. Lunar. Îţi mai vine să dai şpagă la medic şi să-ţi cumperi singur algocalminul, în spital, când dai aproape 700 de lei lunar pentru serviciul public de sănătate? Iar la asta mai poţi adăuga şi banii de la FAAMBP şi FNUASS, ca să depăşeşti 750 de lei lunar pentru varii forme de asigurări de sănătate.

    Mai pune 2.009 lei pentru asigurări de pensie şi şomaj. Lunar. Poate că ai dreptate să te-ntrebi de ce ţi se spune că, peste 20 de ani, nimeni nu va mai avea pensie pentru că sistemul va da, în sfârşit, faliment?

    Adaugă-le şi pe celelalte, impozit, fond de garantare, şi mai numără o dată: 8.200 de lei. Câte ai putea face cu aceşti bani, dacă ar fi cu adevărat ai tăi? Acum scoate 3.700 de lei din teanc şi dă-i “statului”. Deschide televizorul. Priveşte-i pe toţi cei care, doar din salariile lor de bugetari, nu? au făcut averi uriaşe. Acum întreabă-te cât din banii pe care-i dai tu statului sunt furaţi de hoţii pe care-i vezi la tv, vorbind în numele tău – şi mai întreabă-te de ce n-au fost deja arestaţi.

    petreanu.ro/2013/04/ce-ar-fi-sa-ne-platim-noi-insine-impozitele-pe-munca/

  37. alexc spune:

    O privire asupra mafiotilor din politica (de pe blogul miscarii antitaxe):

    http://capitalismpepaine.ro/2013/04/16/usl-apara-spaga-din-cfr/

  38. @ Katrina aprilie 16, 2013 la 1:12 pm

    Te inseli.

    Romania este perfect guvernabila, dar NU de catre evreii kazari care o conduc deja catre nefiinta………

  39. @ Pacala aprilie 16, 2013 la 11:24 am

    Tare de tot comentariul, chiar mi-a placut.
    Asta sa vedeti cum un stat condus de catre evreii kazari poate jumuli pe toata lumea, inclusiv romanii….

  40. Mărturii șocante
    Atacul de la Boston: maratoniștii care terminaseră cursa nu mai au picioare

    http://www.cotidianul.ro/atacul-de-la-boston-maratonistii-care-terminasera-cursa-nu-mai-au-picioare-211386/

  41. Marius Bacau spune:

    @Marian Nicolae
    Din pacate Katrina are dreptate. Incompetenta politicienilor care s-au perindat la putere din 1990 incoace ne-a transformat intr-o tara a experimentelor esuate, a reformelor-himere si a planurilor pe hartie. N-am avut un proiect de tara. Am vrut sa-i copiem pe altii si am esuat lamentabil in propria noastra neputinta.
    Asta e realitatea. Vom ramane vesnic aceeasi tara balcanica in care ciubucul,peschesul si lenea sunt elemente definitorii.Restul sunt povesti de adormit copiii sau prostii de prostit prostii.
    Guvernul nu are viziune, nu are strategie si nu in ultimul rand nu are ministri onesti si buni profesionisti. Despre asta e vorba. Totul a fost o miscare de genul….dati-va voi deoparte ca sa venim noi. A fost doar o batalie pentru resurse, pentru butoane si pentru influenta. Romanii au votat USL pentru doua himere. Una e …..jos Basescu si a doua e……sa traim mai bine.

  42. Buddha spune:

    Marian Nicolae
    Interesant. Totusi , mesaje mai scurte? :)

    VV
    Maestre, nu prea mai raspundeti la comentarii. Cel putin mie nu mi-ati mai raspuns de luni bune. Nu e frumos sa nu raspunzi la mesaje, sincer va spun. Asta spun tuturor cunoscutilor. E cel mai urat lucru. Nota 8 la purtare. Dar sunteti norocos ca-mi sunteti drag.
    Eu am trei probleme:
    1. Reindustrializarea – foarte buna initiativa, nu mi-e clar cum sunteti organizati, dar sunt sigura ca e profi, intrebarea mea este ce se intampla dupa ce scrieti toate cele? In ce consta exact proiectul?
    2. Ce e cu laudele lui Base pentru guvern, de aseara? Deja ceva e putred in Danemarca, serios.
    3. Maestre, PNL are o grava problema de cadre, in toate domeniile. Chiar si la dvs in minister, cu regret fie spus. Eu v-am mai atras atentia, probabil ca si din cauza asta nu mi-ati mai raspuns la comentarii, pt ca v-am atras atentia asupra invaziei de fufe in toate structurile partidului. Dar eu sunt perseverent. :)

  43. @ Buddha aprilie 16, 2013 la 4:24 pm

    Daca asa-i ordinul de la Imparatie…..ordinul se executa….cu olacere si nu se discuta.

  44. @ Marius Bacau aprilie 16, 2013 la 2:53 pm

    Eu unul am mai spus despre ce este vorba si cum s-a scufundat Romania mai bine zis sabordat…..de catre evreii kazari ajunsi la putere.

  45. Adam Mares spune:

    @tudor
    Daca erai femeie, poate iti aratam o poza cu mine. Ochiul feminin este cel mai bun evaluator. :-)

  46. epolitikon spune:

    @Adam Mares

    Ca sa directioneze banii catre plagiatori, adica acei “cercetatori” care sunt angajati ai universitatilor si isi cresc (semnificativ) veniturile din banii pe proiecte (pe care le fac altii).

    De regula, acei “cercetatori” n-au nicio treaba cu cercetarea. Ei au pierdut multi bani pe vremea lui Funeriu pentru ca atunci cand bagi criterii de selectie internationale si evaluatori straini, s-a stricat jucaria, nu-si mai pot da banii unii, altora. De la Cluj la Iasi si de la C-ta la Bucuresti.

    Recent am vorbit cu un prieten cercetator care e in rahat cu proiectul propriu si care in clipa de fata are o singura problema: in ce tara sa plece, ii e greu sa-si aleaga destinatia, pentru ca doctoratul la o universitate de top 5 mondial e suficient, nu mai pune la socoteala si experienta de 10 ani.

    PS: stiati ca Pakistanul plateste regeste creierele? :). Pe bune!

  47. @ VarujanVosganian :aprilie 17, 2013 la 2:07 am

    Pentru ca nu se mai formeaza oameni competenti, domnule ministru, de aceea……

  48. @ VV –

    Domnule ministru, uitati-va un pic, va rog la dezindustrializarea din Balcani:

    ANALIZĂ: Dezindustrializarea Balcanilor

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/analiza-dezindustrializarea-balcanilor-180833.html

    Ţările balcanice trec printr-o adevărată dezindustrializare. Este acest proces inevitabil? Potrivit expertului economic de la Institutul pentru Studii Economice Internaţionale din Viena, Vladimir Gligorov, semnatarul analizei publicată de Osservatorio Balcani e Caucaso, el nu este inevitabil.

  49. un liberal optimist spune:

    @VV,
    Desi v-as propune sa angajati pe altii, ar fi ca o frectie la un picior de lemn: pe de o parte ca Guvernul Ponta imita prostiile Guvernului bok-basescu, iar pe de alta parte nu puteti da afara pe nimeni ca toti bashjbujucii aia sunt legati cu lanturi de algoritmul politic. Tare, sau ce?