Despre revoluţia care se petrece sub ochii noştri

Există voci care, cu o anumita exaltare, salută ceea ce se petrece acum în România ca pe o nouă revoluţie.

Într-o exprimare simplă, o revoluţie are loc atunci când unii care nu au mai fost iau locul altora care au tot fost. Aşa s-a întâmplat cu Revoluţia franceză când Robespierre şi Babeuf au umplut de sânge străzile Parisului şi corsicanul a luat, locul, în cele din urmă, Bourbonilor pe scaunul imperial (chiar dacă, la urma urmei, trecerea de la rege la împărat nu e chiar sensul unei revoluţii burgheze). Aşa s-a întâmplat şi cu Revoluţia bolşevică, atunci când Lenin şi, apoi, Stalin, au luat, cu asupra de măsură, locul ţarilor.

Noi nu am prea avut, în România contemporană, vocaţia revoluţiilor. După al doilea război mondial am făcut import de revoluţie pe tancurile sovietice. Revoluţia din 1989 a fost, într-adevăr, o revoluţie anticomunistă. Dar a fost, în acelaşi timp, şi o revoluţie procomunistă.  Cu alte cuvinte, comuniştii buni au luat locul comuniştilor răi. Ori asta nu prea seamănă cu o revoluţie. Adevăratele revoluţii burgheze nu au fost cele în care burghezii buni au luat locul burghezilor răi. O revoluţie anticomunistă e atunci când anticomuniştii iau locul comuniştilor. La noi, în cel mai bun caz.  s-a petrecut, dacă se poate spune aşa, o revoluţie bolşevică pe dos, în care menşevicii au luat locul bolşevicilor.  Dar cred că şi acesta e un elogiu nemeritat pentru cei care, sub pretextul salvării naţionale, s-au cocoţat pe martiriul tinerilor din decembrie 1989.

Acceptând această ipoteză potrivit căreia orice revoluţie presupune înlocuirea celor care au tot fost cu cei care n-au mai fost, să vedem dacă ceea ce se petrece acum are vreun patos revoluţionar. În anul 2012 am asistat la cele mai ample mişcări populare de după decembrie 1989. Două Guverne succesive au fost înlăturate, unul prin demisie, altul prin demitere. Pe un enorm val de simpatie populară, s-a instaurat un nou Guvern, format din celelalte două mari partide ale României. Din motive care încep să fie tot mai evidente, mult-iubita coaliţie s-a destrămat. Partidul huiduit în 2012 a devenit simbol al noii revoluţii.

Niciodată în istorie o revoluţie nu s-a mai făcut cu cei care au mai fost. Eventual o restauraţie, dar asta e cu totul altceva.

Cum în această revoluţie care se petrece sub ochii noştri nu pare să fie vorba nici de oameni noi, nici de reguli noi, nici de metode noi, tare mi-e teamă că nu avem parte de o revoluţie, ci de o răfuială. Şi, dacă din punct de vedere calendaristic, lucrurile merg înainte, din punct de vedere comportamental suntem tot în lăuntrul celor douăzeci de ani prevestiţi de Silviu Brucan.

 

327 Responses to “Despre revoluţia care se petrece sub ochii noştri”

  1. epolitikon spune:

    Partea buna e ca de data asta a crescut miza. Se joaca deja pe ani de puscarie. Si ei bine.
    Cand se va juca pe ani de puscarie plus averi confiscate, va fi si mai bine…

    • tudor spune:

      Grosul si l au mutat pe afara, nu se va putea recupera niciodata.
      Ar trebui sa se infiinteze o agentie sprecializata in recuperarea lovelelor tirate din Romania.
      Cunosc cazul unui fost mahar comunist care si a tras hoteluri in Barbados inca din 90.

    • mihail spune:

      Corect este: ani de închisoare + recuperarea banilor.

      Multi spun ca “sta ala in puscarie 4-5 ani, iar apoi se bucura de banii furati”. Nu-i chiar asa, poate astfel gândesc ei la început, insa atunci când ajung la închisoare constata ca e tare nashpa.
      Insa, banii furati trebuiesc recuperati.

  2. Kronstadt an der Graft spune:

    Dl Rus i-a tras o smetie lui Ponta de nu s-a văzut. I-a arătat ce-ar fi trebuit să facă din prima zi în care a fost anunțat că e în colimatorul justiției. Demisia de onoare pe care și-a dat-o dl Rus îi permite să aștepte reabilitarea în timp. Ponta e terminat, au să-l zvârle ai lui să nu-i tragă și pe ei în jos.
    Pe de altă parte Orban ăsta e de-a dreptul penibil. Hop și el să dea un șut unui om care și-a dat demisia în condiții onorabile. De-o tepă cu golanul de port ce tocmai a părăsit Cotroceniul. De tanti Vuvuzica n-are rost să discutăm. Ea face zgomot și atât. Gâscă.

  3. Mihail spune:

    @ Kronstadt an der Graft & Co,

    Habar n-ai tu !

    Rus nu a vrut ca sa-si dea demisia.
    Cu o seara inainte, imediat dupa emisiunea cu pocinogul, Ponta i-a solicitat demisia, comunicandu-i ca o asteapta pana a doua zi(adica ieri) la ora 16.00. Altminteri…il zboara.
    Ei bine, ieri la ora 15.45 ministrul Rus urca treptele palatului din Calea Victoriei cu A4 la indemana.

  4. Mihail spune:

    @ emi,

    esti tra-la la !

    PS: cat despre “domnul Iohannis” al tau, vibreaza tare “constructiv”, are sase case. Iti dai tu seama ce vibratie este pe el, daca un biet bugetar isi face rost de sase case ?
    Oare baga deshtele in priza? :P

    • emi spune:

      Cand o casa iti prisoseste o inchiriezi si aduce bani la fel ca o firma, deci era suficient sa cumpere pe nimic o casa. Restul rezulta din acumularea chiriilor, daca te duce mintea, daca nu, bagi degetele in priza asa cum procedezi tu.
      Daca una din case a fost obtinuta ilegal, sunt sigura ca va raspunde pentru asta, spre deosebire de Basescu si Ponta care nu vor sa raspunda pentru infinit mai multe ilegalitati. DOVEDITI!

      • Mihail spune:

        @ emilica,

        are dosar pentru casuta aia, dobandita datorita informatiilor de la mama soacra si unde nevasta-sa s-a bagat facand un mic fals la notariat.
        Au inventat un mostenitor, l-au improprietarit, apoi “domnul presedinte” si-a tars jumatate din ea.
        Curat murdar !
        Insa dosarelul este tinut ascuns intr-un sertar. Probabil ca sa se fragezeasca.

        In rest teoriile tale anticoruptive sunt numai bune de adormit copilasii de la gradi.

        Vezi ca maine este ziua lui GhiNNion.

        Esti tare tra-la-la !

        • emi spune:

          Adica vor fi “fragezite” cel mult soacra sau nevasta. Daca e ceva penal.
          Nu se compara cu procurorul care verifica din partea Parlamentului si care e platit si de “aparare”, trimisa dintre prietenii dumnealui.

          • Mihail spune:

            @ emi,

            GhiNNion este cu dosar penal, impreuna cu nevasta-sa. Nu is epoate intreprinde nimic pentru ca are imunitate. El nu este “egal” ca restul.
            Apoi, mai are ghiuleaua aia cu cele 5 case cumparate din salarul lui de bugetar.
            Evident ca tui ai gasit repede o explicatei, doar esti cazuta in limba dupa el.
            Stii ce, daca tot esti asa de talentata spune-mi si care-i treaba cu decesul dinozaurilor.
            Asta pentru inceput.

            In rest, stai linistita ca si nemtzalaul tau este la fel de penal si corupt ca si restul masei politice de la noi.
            Insa, tu esti prea orbita de sas ca sa mai vezi si alte detalii nesemnificative”.
            Uite, de asta ar fine bine ca sa nu voteze astia care lucreaza prin lume si vin o data pe an in tara.

          • Adam Mares spune:

            Credeam că e căzută în limbă după VV! :P

          • emi spune:

            Aceeasi scoala ca si Ioan Rus. Nu era nevoie de confirmare, stiam.
            Aceeasi aroganta securista. Daca nu se mai pot controla, inseamna ca dinozaurii se tem rau.

  5. Mihail spune:

    Astazi nemtzalaul a mai pierdut o partida, nu a reusit ca sa-l matraseasca pe Victoras.
    Acum zice ca vrea sa gangureasca in Parlament. Or sa adoarma aia pe rupte.
    Asta daca vin la servici si nu-i dau cu flit.

  6. elenick spune:

    Il antipatizez profund pe acest Pavelescu al carui singur atu politic a ramas detinerea stampilei PNTCD, cel scos de Basescu de urechi din joben pentru a-si prinde la butoniera ceva pedigri de partid istoric. Un oportunist jenabil!

    dar ca explicatie juridica, ce spune la tema data e crystal clear!

    http://www.luju.ro/dezvaluiri/evenimente/aliatul-lui-basescu-acuza-infiltratii-din-magistratura-avocatul-aurelian-pavelescu-presedintele-pntcd-procurorul-uncheselu-si-livia-stanciu-compromit-actul-de-justitie-afara-uncheselu-ar-trebui-dat-afara-din-magistratura-langa-uncheselu-apare-livia-stanci#comments-boxes

  7. Lordul John spune:

    @cris

    Nu, el a descris zece motive pentru a nu face nimic. Cât despre mitocănie, aceasta trebuie analizată ad hominem.

    • cris spune:

      Nu este nici ad hominem, si nici mitocanie: au atitudine de sociopati.

      Este esentza sociopatiei, a considera ca oamenii sunt obiecte, ca poti dispune de ei cum doresti, ca nu au viatza si nu au chip, nu sunt oameni, sa-i bestelesti direct, sa te referi la ei ca la numere, ori derogatoriu, ori ignorind drepturi fundamentale ale lor, cum e cel la viatza sau libertate. Pentru basescu, baconschi, ala cu “viermii”, pentru dutza care ridica din umeri ca de ce au nevoie aia de morfina, cui ii pasa, aia care ridicau din umeri ca au murit oameni in fatza unor spitale, mai e un pedelist acum panelist, I-am uitat numele, care, vorbind despre zecile de oameni care au murit in firg in iarna 2011 – 2012 spunea ca aaa, au fost doar niste betivi care au murit de beti ce sunt pe strada, MRU care se strofoca atunci ca nu se dezgroapa batrini de 80-90 de ani din case ingropate in zapada ( cum, ca “viermii” sapindu-si tunele?”) ca sunt lenesi. Pentru cei pe care ii doare undeva de cineva ca rarinca sau alti oameni simpli nedreptatiti pina la Dumnezeu, si pot da zeci si zeci de exemple…. pentru toti acestia care se presupune ca reprezinta oamenii acestei natii, oamenii sunt obiecte: sunt buni de dat voturi, buni de jupuit si buni de balacarit, Si e fenomen de masa, de la dreapta la stinga si de la stinga la dreapta, in politica, administratie…. am trait-o cu cineva din familia mea, cu cineva cu piciorul rupt pe care sociopatul de la urgentza l-a trimis ambulator, sa mearga adica, pe picioare rupte, sa-si faca analize si sa ce? sa crape? pentru acel individ parintele meu era un obiect, un gunoi, nimic, ne-om…. crezi ca pot uita?

      Si e la nivel de masa si de mentalitate: spui de pilda cit costa educarea unui medic si cit pierde statul roman, ca bani, asta conteza…… medicii sunt niste vaci pe care sa le mini cu biciul, sa nu le dai salariul si sa astepti sa faca minuni, si vaci schiloade cum sunt sa dea lapte….. si te deranjeaza ca pe vaci le apuca strechea si pleaca altundeva sa-si faca meseria, sa poata trai si sa poata sa-si ajute familiile in loc sa stea pe spinarea lor ca au avut proasta inspiratie sa se faca medici in Romania si din salariu nu-si pot plati nici biletul de autobuz sa mearga zilnic la spital….. Asta se calculeaza la bani…. nu in ce inseamna pierdere ca si capital uman si capital de sanatate pentru o tara. Si asta te asigur e atitudine de sociopat: cit “costa un om in bani”, este ca si cum ai vorbi de sclavi, acel sclav m-a costat, eu nu am de ce sa-l platesc ca e sclav… si nu munceste cit vreau si nu sta legat in lant ‘r-ar el al dracului. Sa ma mire rus, pai a spus ceva similar, cei care pleaca sunt niste javre, cei care ramin niste javre….

      Deci crezi ca ma mai mira un rus? sau ar trebui sa uit de toti ceilalti? Nu, nici gind, e vorba de un sistem, de o mentalitate, il dai pe rus afara si ce, vine alt rus, baconschi sau MRU in loc, sau cineva aidoma lui, toti cu instinct de vatafi care au iubagi, slugi, pentru care oamenii sunt obiecte dispozabile….. ceva mult mai important trebuie sa se schimbe, nu doar sa-si dea demisia un rus. demisia lui rus nu are niciun fel de onoare in ea, un om care gindeste asa nu are niciun fel de moralitate si onoare din startul startului, isi da demisia doar ca a facut pipi contra vintului drept care a nimerit urina intimpltor pe el si pe partid, daca facea pipi in capul altora dar in sensul vintului ar fi fost ok.

  8. Mihail spune:

    @ Adam Mares,

    oscileaza, stii tu cum este ele(:P)pe la menopauza.
    Are nevoie de niste idoli intangibili.
    In rest un pic de religie, un pic de yoga, mai baga cate un citat, mai face un ciorbitza si….la vita e bella.
    In rest, le stare musarul, ea…ei, sunt Diaspora.
    E-te-na !
    Chiar ei platesc impozite, mananca aici “salam cu soia” ca noi ? In ce calitate fac gat ?

  9. emi spune:

    Dupa 1990 FSN triumfa cu mai putin de 70% in alegeri, adica nici cu vechii membri de PCR. Va imputinati in mod natural, si alti votanti nu mai pacaliti.

  10. Mihail spune:

    @ emi,

    uite…imi cantaresc foarte bine “randurile”, este teribil de trist ca gandesti astfel, imi este mila de tine.
    Sa gandesti astfel la 25 de ani de la ingramadeala din decembrie, sa mai crezi ca exista comunisti…Crede-ma, nu cred ca ai minte nici macar cat pechinezul vecinului.

    @ elenik,

    este socant ! Omul asta este avid dupa putere, este in stare de orice. Incep sa-i dau dreptate, cat de cat, lui Tariceanu.
    Vrea “Partidul meu”, vrea “Guvernul meu”, si-a luat “tara inapoi”. Are apucaturi de Majestatea Sa, isi arunca paltonul pe capota masinii, asta cu toate ca era inconjurat, la o jumatate de metru, de trei-patru insi, isi cumpara Mertzan de 70 mii de euro, vrea doua avioane, tine neaparat sa se mute in locul lui Baselu, de parca cealalta vila nu are la fel de mult teren, nu este la fel de mare. Nu, el pe aia o vrea.
    Se crede atat de important, incat vrea statutul de “Prima Doamna” pentru nevasta-sa.

    Si cand ma gandesc ca l-a votat peste sase milioane de prosti !

  11. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    Ziceti asa: “Partidul huiduit în 2012 a devenit simbol al noii revoluţii.”

    Sa nu uitam totusi ca ati contribuit cu succes la asta!

    PS – fostii dvs prieteni din partid se straduiesc acum sa ne bage pe git votul prin corespondenta. Busoi la tv se da in ceasul mortii sa ne explice cit de corect va fi acest vot. Eu as avea o mica intrebare: daca e asa de corect votul prin corespondenta de ce se voteaza in parlament cu bile?

    De ce nu le sugerati sa introduca si in parlament votul prin corespondenta? Ar fi si economic pentru tara, sa nu se oboseasca parlamentarii sa mearga pina la bucuresti si sa adoarma de oboseala prin bancile alea… Sa voteza direct de acasa de la televizor!

    • Nu e adevarat ca am contribuit cu succes la asta!!! Esti nedrept! Daca nu am strigat in Piata Mare crezi ca am aplaudat in interior? Nu uita ca am fost singurul intr-un congres de 2000 de persoane care nu am votat proiectul politic.

    • tudor spune:

      Votul cu bile in Parlament nu este vreo dovada de bune practici democratice, dimpotriva: este un mijloc menit a permite diverse smenuri politice.
      Faci o confuzie majora intre votul cetateanului si votul in parlament care ar trebui sa nu fie secret.
      Politica implica responsabilitate, iar nu ascunderea in spatele votului ?cu bile”.
      Votul cetateanului este necesar a fi secret pentru ca acesta sa nu poata fi presat de putere, in timp ce votul parlamentarului presupune asumarea responsabilitatii celui desemnat ce cetateni a i reprezenta in Parlament.
      Nu intimplator Parintii Fondatori au stipulat obligativitatea votului la vedere in Congres, exceptind sedintele secrete.
      Mai mult, Constitutia Americana stipuleaza ca, asupra modului cum au votat reprezentantii vor semna intr un registru special.

  12. emi spune:

    Domnule Varujan Vosganian, ce se intampla acum este iar teatru ieftin.
    Socialistii mint ca sa-l scoata curat pe Victor Ponta iar pedelacii se prefac ca il ataca. Nu am auzit pe nimeni sa formuleze cu subiect si predicat ca domnul Victor Ponta in 2006 era si procuror care verifica o intreprindere a Statului, din partea Parlamentului, si furnizor de “aparare” pentru aceeasi firma, unde il trimisese pe Sova ca sa ii scoata ciubucul. Adica Victor Ponta e presat/santajat sa faca ceva care il inspaimanta si pe el insusi, desi e uns cu toate alifiile.
    UNDE ESTE PNL???

    • Dorin spune:

      Nu mai exista PNL.

      Exista doar o struto-camila cu o conducere bicefala, latura arivista fiind reprezentata de Alinuta cea Sadica, latura restaurator-portocalie fiind reprezentata de Blaga, iar liberalii autentici cei mai reprezentativi au fost cu totii trecuti pe linie moarta din diverse motive. Subsemnatul am fost inca din 1990 un votant disciplinat al PNL. Pentru prima data acum nu mai am cu cine sa votez, nu ma mai simt reprezentat de nici un actor de pe esichierul politic. La urmatoarele alegeri probabil voi vota cu vreo minoritate etnica: minoritatea pecenega, cumana, ceva gen gepizii sau avarii, singurii care ar mai putea face o adevarata politica nationala in Romania de azi.

      Este un triumf pe toata linia al FSN-ului de acum 25 de ani. Bravos natiune, halal sa-ti fie!

      • emi spune:

        Restauratie…

      • Lordul John spune:

        Politica națională nu mai avem cu cine face pentru ca suntem fie prea umili, fie deja spălați pe creier. Acum, probabil vor veni unii care vor avea voie de la stăpânire sa facă o politică națională de vodevil. Exact asa cum a fost ocupat spectrul politic de FSN.

      • Cand un om sanatos si unul bolnav stau alaturi, niciodata bolnavul nu se molipseste de sanatatea celuilalt, ci doar sanatosul se contamineaza.

        • emi spune:

          Eu speram sa razbata in timp cultura, morala, principiile.
          Se pare ca nu este atins numarul critic pentru emotii pozitive, probabil de aceea se straduiesc sa scape de anumite varfuri, le e teama ca se molipsesc de sanatate.

        • tudor spune:

          Omul sanatos este pnl pe vechi?
          Ce inseamna “sanatos”?

  13. Mihail spune:

    “România are un rol geopolitic crucial în zonă.
    În ultimul timp, România era o zonă de stabilitate politică model.
    Adică exact ce doreau Aliații de la România.
    Brusc, prin iresponsabilitatea lui Klaus Iohannis, în România se declanșează o Criză politică.

    Inițiații știu că-n vara lui 2012 aliații și-au trimis aici reprezentanți pentru a-i trage de urechi nu numai pe Victor Ponta și pe Crin Antonescu, dar și pe Traian Băsescu.
    Părților în conflict li s-a atras atenția că Aliații nu-și pot permite să intervină iar și iar pentru a arbitra conflicte între președinte și premier pentru a stinge Crize politice riscante pentru stabilitatea unei țări precum România.

    Într-o țară precum România, deja aliată, marile Puteri nu fac distincție între Președinte și premier.
    În vara lui 2012 erau chemate să arbitreze conflictul dintre Președinte și premier, declanșat de premier.
    Acum sînt chemate să arbitreze un nou conflict dintre Președinte și premier, declanșat de astă dată de președinte.
    Asta le mai trebuia Aliaților!”

    • tudor spune:

      Saracii Aliati!
      Fara victoras premier ne invadeaza Rusia!
      S a facut de ris la Baku, mai ceva decit Basescu cind freca trotuarul pe la Consiliul Europei.

  14. emi spune:

    Domnul Victor Ponta a fost duplicitar permanent, dumnealui a fost si cel care controleaza si cel care sustine afacerile, in contracte uriase cu Statul. Si ministru responsabil si lobbyst, conflictele de interese au secondat permanent cariera politica a lui Victor Ponta, cu spagile de rigoare. Ne mai miram ca voteaza diferit ca parlamentar si ca ministru…
    http://www.investigatiimedia.ro/fundatia-psd-eads-2/?gclid=CMKJleb6i8YCFUfMtAodYRIAzg

  15. cris spune:

    @ LordulJohn

    m-am uitat pe articolul respectiv de cod penal legat de conflictul de interese (301), si nu face absolut niciun sens in cazul parlamentarilor sau ministrilor.

    conflictul de interese este ”fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică”.

    uita-te bine este 5 ani in care ar fi beneficiat de foloase de orice natura, nu doar daca a fost in raporturi comerciale sau de munca.

    Orice politciian care ajunge in parlament beneficiaza de folos de la colegii sai: sustinere la alegeri, sustinere in partid, au mai fost in parlament si s-au sustinut la motiuni, legi, in comisii unde iar au votat, sau unul ajunge ministru si e investit inclusiv de colegii lui din parlament…… pai asa ar trebui sa bage la puscarie tot parlamentul !!!!! Si toti prim ministrii, inclusive boc si mru, ar trebui bagati la pirnaie: cind isi fac cabinetul numesc oameni care sunt in acelasi partid, cu care s-a tot sustinut de ani si ii numeste ca sa obtina un folos pentru toti, adica un guvern, unde primesc un salariu au o anume putere, etc.

    Altceva ce nu e in regula: asemenea acuzatii nu se ridica de DNA ci coform CPP de parchet. si specific parchetul de pe linga curtea de apel strict de acest parchet de niciun altul. ( acesta si judeca in prima instantza un numar limitat de cazuri, de pilda judecatorii sau procurorii sunt judecati acolo, nu parlamentarii sau ministrii). Deci ce cauta DNA-ul aici nu stiu. iar in cazul parlamentarilor cine poate sa-i acuze e parchetul de pe linga ICCJ nu cel al curtilor de apel…..

    Alta bizarerie este ca in toate legile referitor la alesi, de consilii locale, primary, etc, dar in toate, se vorbeste de conflict de interese strict la pprezent, nu pe utimii 5 ani.

    Si acum marea intrebare, cireasa de pe tort: Daca ce face DNA acum e correct, si kovesi spune ca nu il are pe basescu in niciun dosar ca suspect sau inculpate, pot sa stiu eu ceva? Udrea a fost avocata lui basescu in 2005, basescu a numit-o in guvernul lui boc in 2008 ( la propriu, ca asta face presedintele, numeste dupa investitura) sunt deci trei ani…..si articolul respectiv era si in vechiul cod penal – ca art 293….. basescu (si presedintele e functionar public) nu a fost in conflict de interese ca a numit-o pe udrea la doar trei ani dupa ce a avut raporturi avocat-client cu ea??????? Nu a sarit DNA-ul atunci de sapte coti si se vede nici acum……mai sa fie….

    tu mai intelegi ceva? ca eu nu.

    • cris spune:

      scuze, am facut niste greseli de acord subiect predicat, dar chiar am o stare de perplexitate, am citit articolul de nu stiu cite ori, m-am dus pe recomandarile OECD si ale Consiliului European, ca astea sunt referintele pentru legile pe conflict de interese din Romania, nimic de soiul acesta nu exista pentru parlamentari.. sau legea e imbecila, sau o aplica astia cui si cum nu trebuie…. dupa faptul ca se refera la parchetul curtii de apel s-ar aplica la magistrati nu la parlamentari sau la medici sau alesi locali asa cum e scrisa ( ce sa ma mai mire, au aplicat legea de alegere a presedintelui la referendum, peste noapte, cind au facut erata cei de la CCR/CSM sau naiba sa-i mai stie cine, au smuls o lege cu furca, fiindca asa au avut ordin, si au pus-o la o situatie la care nu se aplica).

    • Lordul John spune:

      Da, înțeleg! Am mai spus-o! Ei sunt judecați exact după legile pe care le-au votat! Asa cum și noi ne cocoșam în baza legilor tembele pe care le-au votat fără o consultare reală cu guvernații! Când faci împotriva vântului nu doar ca te stropești, dar, cu timpul, începi să mai și mirosi.

      • cris spune:

        E infiorator, cei care fac legi habar nu au de ele. Cei care le aplica le ciopirtesc, trag de ele, le indoaie le cos una de alta ca peticele si reaseaza doar doar baga pe cineva la puscarie….. asta e mai grav decit necunostintza parlamentarilor, milord, mult mai grav, inseamna ca dumnealor sistemul judiciar, in acest fel se aseaza deasupra legii si o deformeaza cum doresc ca pe o plastilina, ca sa se adapteze interesului dumnealor sau carei comenzi lli se da de altcineva….

        cine stie de cite ori au facut-o citi oameni au afectat asa…. caci e asa de greu s cauti I sa intelegi ce spun si sa-ti dai seama unde e smenareala.

        Cu medicii, da, e hotarire ICCJ din decembrie 2014, sunt functionari publici… ba si spun ca sunt asa ca sa poata fi acuzati oricind de luare e mita….. si acum ce sa fac, sa pling???? ca ce altceva imi mai ramine sa zic?

  16. cris spune:

    e absolut caraghios…. uite, medicii sunt functionari publici in Romania. Sa zic ca sunt doi medici casatoriti lucrind in aceeasi clinica…sau unul medic altul asistenta, laborant ori secretara.(medicii sunt functionari publici si daca lucreaza privat, conform legii romanesti, pentru ca presteaza o activitate publica, in binele publicului – serios am citit la timpul resoectiv timpenia cu pricina). Sigur ca au asa un interes patrimonial comun, si fiecare are un folos de pe urma celuilalt, cistiga niste bani impreuna….ca asta e munca in echipa…. sunt in conflict de interese si buni de pirnaie?

    ceva nu e in regula….dar rau de tot….

  17. emi spune:

    In cazul asta ofiterii Garzii Financiare ar trebui sa fie si avocati ai apararii. Ei te amendeaza, ei te apara, in functie de ciubuc.
    De ce primul ministru sa aiba voie si ceilalti “impartitori de dreptate/acuzatii” sa aiba interzis?!?

    • emi spune:

      Orice procuror ar putea fi si avocat al apararii, ca asa procedeaza si Premierul!!! Mircea Diaconu daca era liberal, nu putea fi director de teatru si senator, era conflict de interese, acum ca este “independent” de stanga, poate fi orice vrea muschiul lui.

      • emi spune:

        Ramane intrebarea ce isi doresc pedelacii sa faca Victor Ponta?
        Am asa o senzatie ca el va distruge PSD, pentru ca oricum e in cadere libera. Indiferent daca VP va face sau nu tot ce i se cere.
        “Fiecare pasare pe limba ei piere.” :)

  18. mihail spune:

    Mai emilico cum le stii tu pe toate !

    • emi spune:

      Daca nu ne veti lasa sa votam, ne intoarcem in tara.
      FOOOC!!!

      • Mihail spune:

        e-te-na, si daca va intoarceti ce ?
        Odata ca aia plecati nu se ma intorc…poate numai de Paste sau de Craciun. Niciodata de ambele ori.
        Voi v-ati pierdut identitatea, sunteti ai nimanui.
        Nici acolo, nici aici.

  19. Mihail spune:

    Foarte interesanta deplasarea si prezenta lui Ponta la Baku.
    Oare ce-o fi vrut ca sa demonstreze ? il mananca-n fund ca pe maimutze.
    Cica nemtzalaul habar n-are de aceasta plecare la drum de seara. Ma rog, nici nu prea are cum, deoarece este (prea)ocupat cu petrecerea zilei de nastere. Cum sa-si dea pantolonasii jos, ce pozitie corecta sa adopte ca sa fie pupat mult.
    Cum s-a dus el “mititelul” pana la Neptun ca sa inspecteze locul.

  20. Mihail spune:

    Un clip incendiar cu Alina Gorghiu, incredibil cum arata fara “hainute”:

    https://www.youtube.com/watch?v=R_gjGYnw1CE

    • epolitikon spune:

      Tu esti cumva geniul din spatele titlurilor articolelor din haznaua gandul.info, prosport.ro, cancan.ro si mediafax.ro?

  21. cris spune:

    Mda, cred ca ilustreaza ce spuneam mai sus: moralitatea de ocazie are picioare scurte, sau isi pierde coada repede:

    “Voi v-ati pierdut identitatea, sunteti ai nimanui.
    Nici acolo, nici aici.” Adica hai valea, de ce vorbiti, sunteti niste rahati in vint…..pai parca rus a fost condamnat ca spune acelasi lucru, ca astia, disaporacii si familiile lor, sunt niste rahati imprastiati de vint….

    Putin mai devreme, acum nici doua zile, despre Rus omul de onoare fiindca si-a dat demisia dupa ce cu “onoare” a spus ceva infect:

    tudor spune:
    iunie 11, 2015 la 5:41 pm
    Gafa lui IOan Rus, chiar si impardonabila, urmata de demisia imediata a domniei sale demonstreaza ca este un om de onoare.

    Mihail spune:
    iunie 11, 2015 la 6:11 pm
    a gresit spunand ce a spus, apoi si-a cerut scuze, iar in sfarsit si-a dat repede demisia.
    Cred ca sa este, are onoare.

    Dispretul unuia e de condamnat, apoi ca pleaca rusinat se numeste onoare. Si tot acela care considera asa ceva condmnabil si pe rus om de onoare in mizeria lui morala, spune un lucru la fel de infect, pe aceeasi lungime de unda cu omul “de onoare” pe care il condamna……

    Despre aceasta pudibonderie, moralitate de ocazie si interschimbabila la apasatul butonului vorbeam: pleaca un baconschi vine un rus, ai care sunt lupi moralisti la unul injura identic doar doua minute mai tirziu si gindesc de fapt exact ca si “condamnabilul”, si ai de injura devin peste noapte lupi moralizatori, intr-o mlastina gelationoasa cu moralitate gumilastica si un miez de dispretz sociopatic dedesupt vesnic bolborositor ca vulcanii care tot scuipa noroi. Aveti un soi de comutator, un buton pe care tot apsati la nebunie, la zimbra, aprinde lumine, stinge lumina, cu o viteza uluitoare… pina s-or arde sigurantzele de atita jucat la butonase si va ramine doar bezna.

    Ce sa mai spun…. felicitari si la mai mare…

    • tudor spune:

      cris

      am mgasit onorabila demisia lui ioan rus pentru ca:
      - demisia este un gest mult prea rar in spatiul public romanesc iar atunci cind totusi se produce, sa apreciem, poate in felul acesta ii vom stimula si pe altii;
      - oricum, plecarea lui rus din guvernul ponta era deja hotarita, a doua zi, cind a intrat pe televiziuni incercand sa o dreaga; altfel nu se poate explica virulenta cu care ministerul propagandei (A3) l a atacat.

  22. Mihail spune:

    @ cris:

    cam atat poate face un om politic atunci cad greseste.
    Isi cere scuze(iertare) apoi isi da demisia.
    Identic a procedat si Nixon.

    Ca era mai bine sa nu greseasca, sa nu spuna mascari este altceva.
    Macar, bine ca a demisionat.

    PS: susele spun ca defapt a fost demisionat. In seara pocinogului la sunat Primul Ministru si i-a comnuicat lui Rus, ca asteapta demisia lui pana a doua zi la ora 16.00.

    • cris spune:

      nu despre rus vorbeam ci despre tine: acum doua zile il condamni pe unul ca spune ca diasporacii ar fi rahati in vint, azi spui chiar tu exact acelasi lucru in alte circumstantze pentru ca iti convine,se potriveste mometului, ca diasporacii sunt niste rahati in vint…..nu esti cu nimic diferit de rus, de baconschi, de toader care ii numea pe cei murind in frig betivi (si nu si-a dat demisia), de dutza, de boc spunind ca cei care au murit in fatza unui spital inchis oricum mureau ca erau bolnavi ( pai da, la spital in genere se duc bonavii, desteptule), ce mare scandal pentru nimic….. asta daca n-ai inteles, caci cred ca te faci ca nu intelegi.

      Si nu, un om fara onoare nu poate sa-si dea o demisie de onoare, repet, fiindca nu e sopirla, si nu ii creste instantaneu la loc o coada onorabila pe care nu o are.

      In fine, nu are importantza, norocul meu ca, asa cum am spus, m-am obisnuit, nu ma mai mira, nici insulta, nici ipocrizie, nici idei ciudate, schimbatoare si gaunoase, despre ce ar fi moral sau onoare..

      Din pacate acest relativism absolut, absentza normelor adica, iniferent ca sunt clamate, e deja de patologie sociala, de boala sociala, daca exista asa ceva.

      in fine, nu are importantza…. sa fii sanatos, ai dreptate….

      • Mihail spune:

        @ cris,

        hai sa ne intelegem.
        Eu nu pot avea exprimarea domnului Rus, iar daca-si fi ministru mi-as alege cu mare atentie ceea ce-mi iese pe gura.

        Opinia mea este ca cei care locuiesc in strainezia de peste 10-15 ani nu ar trebui sa mai voteze in Romania. Privirea lor despre ceea ce se intampla aici este diferita. Nu voi uita niciodata ca Baselu a ramas datorita voturilor romanilor din afara.
        Okay, stai in Italia, UK, Germania, Franta etc, atunci preocupa-te de ce se-ntampla acolo, voteaza acolo.

        Acesta este punctul meu de vedere pe scurt, n-are rost ca sa intru in detalii, insa, atentie, nu am zis nimic urat despre familiile celor ramase in tara.
        In plus, sunt constient ca ei vor vota si in urmatorii ani aici. Cei de la guvernare trebuie sa se organizeze foarte bine, sa aiba sectii de votare suficiente.
        Ceea ce s-a intamplat in noiembrie, a fost o manipulare grosiera, numai si numai pentru ca cineva trebuia sa recupereze cele 10 procente. Ceva similar s-a intamplat si la alegerile precedente, insa atunci nimeni nu s-a “agitat”.

        Inca ceva, am la randul meu prieteni plecati dincolo, care lucreaza de multi ani acolo. Sunt in Germania si UK, unde au companiile lor lucrand, evident, tot cu romani.
        Ei bine, acum eis pun ca s-au fraierit cu Iohannis, ca regreta votul acordat.

        In noiembrie nu am avut ce alege, asa ca am stat pe marginea drumului. Am privit, detasat, tot spectacolul, am remarcat unele detalii, atunci observate de prea putin.

        Nu-mi place ca-mi dai dreptate, prefer contrazicerea !
        Iti doresc un sfarsit de saptamana placut si…sanatate exagerata !

  23. Mihail spune:

    Iata si avionul pe care-l vor cumpara pentru Presedinte, Primul Ministru si Presedintii celor doua Camere.
    Decolarea este fabuloasa !

    https://www.youtube.com/watch?v=KYbM-3E11Qo&feature=youtu.be

    • Mihail spune:

      In “oglinda” cu stirea ta de aseara, astazi apare o declaratie a domnului Petrache(presedinte de Cooperativa) care deplange lipsa(absenta) domnului Crin Antonescu din conducerea PNlL-lui:

      Marian Petrache a confirmat ca „Crin Antonescu ne-ar fi util in fiecare secunda in fiecare minut. A ales sa fie in linia a doua sau sa faca din ce in ce mai putina politica. El este in partid, ati vazut ca a fost la motiune”.

      Intrebat daca ar avea sustinatori in partid daca ar decide sa revina in prim planul politicii, Petrache a declarat: „Sunt convins ca ar avea adepti. Inclusiv pe mine”.

  24. Filip G spune:

    Buna dimineata.
    Am revenit si eu pentru putin timp in spatiu virtual.
    Apropos cum ramane cu ”golanii ” lui Rus care acum sunt pleaca in strainatate la munca?
    Nu gasesti un tanar de peste 16 ani la tara,pentru elevi chiar nu mai conteaza incheierea anului scolar,profesorii privesc fenomen cu indulgenta si resemnare.
    Zilele acestea au plecat ultimii tineri si mai era nevoie de 20 pentru a lucra in agricultura in Germania si Austria.
    Inca o data se demonstreaza ca politicienii nu cunosc realitatile romanesti.
    Doar baietii si fetele de bani gata asteapta ca mama si tata sa le asigure banii de distractie.
    Iar banul obtinut prin munca e si pretuit.
    Filozofia muncii si a recompensei pe masura e deficitara azi in Romania.

    • Mihail spune:

      @ Filip G,

      hai sa nu exageram mai sunt si de 16 ani, dar si mai marisori.
      Insa, vor pleca si ei.

      • Filip G spune:

        Racolarea tinerilor harnici se face de concetatenii plecati la munca in strainatate de ani buni.
        Acestia isi fac echipe,astfel ca patronii din strainatate merg pe mana lor avand incredere deplina in selectia lor .Aceasta selectie e facuta ”Gratis”,cu eficienta maxima.
        Acum privind pe plaiurile natale constat:
        Taranii imbatraniti isi pasc vitele prin gradinile caselor,acum ceva timp in urma era considerata o rusine sa nu cosesti gradina casei.Acum cositul e un lux foarte costisitor……
        Ori cu 80 bani cat e litrul de lapte la centrul de colectare modern construit nu prea e interesat nimeni dupa o luna de functionare sa mai mulga vaca la ora 6 dimineata.
        Ascultam la radio ca la APIA din Caras Severin din 24 000 de cereri pentru subventie anul acesta au depus 8000.Acum se fac apeluri disperate dupa ce legislativ taranul a fost bulversat .Se spunea ca daca nu ai vite nu poti depune cerere pentru subventia pe teren.
        Apoi daca ai 2 vaci iar vitica are sub 1,5 ani nu beneficiezi de subventie.Ori taranul vinde vaca inainte de a muri de batranete in grajd,reanoind efectivul.E greu de la Bucuresti sa inteleaga fenomenul,dar o sa fie usor sa constate dezastrul…………….
        Ca multe lucruri bune

  25. mihail spune:

    @ Adame,

    dar ceva de la petrecerea GhiNNionista nu ai ? O înregistrare, ceva măcar audio, poze cu rochita Primei Neveste, poate un meniu.

  26. emi spune:

    Javrele de la Latrina 3 nu se mai satura de mancat rahat, tocmai au prezentat mineri din 13-15 iunie 1990, care “au atacat doar studentii care faceau politica”, ma intreb cum ii recunosteau, care “au gasit la (sediul) PNL droguri, arme, munitie, o masina de tiparit automata, si o masina de facut bani.” Tot Latrina 3 precizeaza ca minerii au plantat flori in Piata Universitatii, (dupa ce au distrus corturile si au ciomagit pe cei din Piata “libera de comunism”.
    Astia de la Latrina 3 ii fac in curand pe mineri, eroi…
    Cine il mai crede pe Ponta liberal???

    • emi spune:

      Aloo, domnul Tariceanu, vedeti ca pretenarii dumneavoastra zic ca faceati bani falsi, in 1990! Daca tot ii sustineti, poate va fac si dosar penal pentru detinere ilegala de arme si de droguri, prin iunie 1990…
      Pe cuvant de onoare ca nu mi-ar pasa de felul cum va executa pontacul.

      • emi spune:

        Basescu a facut tot posibilul ca romanii sa urasca dreapta, desi el era si se comporta ca un obedient de stanga. Acum se da dusmanul lui Ponta desi sta bine-mersi la padure, si nu il deranjeaza nimeni.
        Nici macar latrina 3 nu il mai deranjeaza…

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Dacă nu le ieșea pasiența cu minerii te pomenești că Ilici și ai lui recurgeau la manevra care se întâmplă azi prin Ucraina! Mai știi?!

  27. mihail spune:

    @ emi,

    iar nu ti-ai luat pastilele .
    Ce treaba are A3 cu Ponta ? Doar ti-am explicat, baietii de la DNA vor preda dosarul la judecători si atunci Victoras ori demisionează imediat, ori îl suspenda nemtzalaul tau.
    Mai-mai-mai….dar ce vocabular elevat ai, o adevarata doamna. Tare ti-e greu fără bărbat.

  28. Mihail spune:

    Jurnalistul România TV, Liliana Ruse, a dezvăluit duminică seară o mișcare radicală pe care Victor Ponta ar urma să o facă în cursul zilei de luni.

    Potrivit ziaristului RTV, citând surse guvernamentale, ar urma să fie depusă luni, la Parchetul General, o plângere penală pentru tentativa de lovitură de stat.

    ”Eu nu am informația asta. Faptul că că este bizară coincidența că Ponta a fost chemat la DNA exact când PNL a depus moțiunea de cenzură e una…faptul că un procuror de la DNA l-a chemat pe Ponta pentru niște acuzații care s-au prescris….(…) Singurii care ar putea să facă o plângere penală este guvernul în ansamblul lui”, a precizat liderul PSD București, Codrin Ștefănescu, într-o emisiunea la RTV.

    Liderii partidelor care formează actuala coaliție de la guvernare, cu excepția lui Gabriel Oprea, au invocat, în momentul în care Victor Ponta a fost chemat la DNA, chiar în ziua în care PNL depunea o moțiunea de cenzură la Parlament, că ar fi o tentativă de lovitură de stat.

  29. Kronstadt an der Graft spune:

    L-am auzit pe scremutul de Gabriel Oprea că a început să ridice glasul la pesedei, legat de justitie. Nu conteaza motivul, e interesantă atitudinea. Oare se pregătește să-și mute poponețul în barca opoziționiștilor?

    • Mihail spune:

      Nu cred, este ruda cu Ponta, i-a botezat un copil. Un nas serios, nu face chestii din astea.
      Interesul gheneralului este ca sa intre in alegeri alaturi de PSD, altminteri vai de mama lui, nu prind nimic.
      Povestea spune ca doreste cinzeci de locuri in Parlament, dar si posturi de sefi la judetene etc.

  30. Mihail spune:

    Gata, toate site-rile dau ca posibila depunerea maine a unei plangeri, la procurori, cu privire la tentativa de lovitura de stat.

    Este si o a doua stire, unde se spune ca Ponta se va bucura de controlul judiciar.

  31. Kronstadt an der Graft spune:

    Na, poftim, hoțul strigă hoții. Îl plagiază pe Băsescu.

  32. lordul john spune:

    @VV

    Iar au bătut poeții țara! Chiar m-am mirat ca 15 iunie trece neobservat si pe blog. Îngăduiți-mi, deci, sa consemnez:

    “De la o vreme vedem ca serviciile publice (ce-i drept rau ocupate) se declara de prisos. De ce? Pentru ca funcționarii sint incapabili. dar vor ramine veșnic asa daca se va urma înainte cu același sistem de numiri, destituiri, permutări ca-n satul lui Cremene.
    Relele sistemului de azi sint:
    1. Amploiatii nu sint speciali, pentru c-au ocupat posturile in cele mai deosebite ramuri ale mecanismului administrativ.
    2. Prin destituiri si reintegrări pe cate doua luni devin neonești, caci cine-si va da osteneala de-a ramane om de treaba cind știe ca bunul plac al ministrului sau al comitetelor de partid il zvârle maine pe ulita oricit de bun ar fi.
    3. Înmulțirea clasei proletarilor condeiului, căci la venire fiecărei nuanțe noi se așează un nou card de postulanți si cumularzi pe spatele bugetului, care, o data numai sa fi fost funcționari, joaca în urma rol de victime politice si bat veșnic la ușile acelor miniștri care sint dușmani celui ce-au destituit pe victima in chestiune.
    De aceea trebuie sa spunem odată “quousque” si sa pretindem statornicirea lucrurilor in țară. Cine este amploiat numai prin praxa îndelungată sa rămâie ce este, dar sa nu mai înainteze; iar acei care vor dovedi regulații lor douăzeci de ani de studiu sa poată înainta.”
    Mihai Eminescu (manuscris 2264

  33. mihail spune:

    Rad astia de se tavalesc…in curtea noi resedinte a marinerului, au apărut: o martzoaga in mărime naturala din bronz si un ursulet. Ultimul este lângă gard, in stanga portii de la intrare.
    Bun cu calul inteleg, dar ursuletul ce înseamnă ?

  34. tudor spune:

    Cand a plecat in Dubai si a fost filmat intr un club de fite alaturi de ghita, a doua zi dupa ce a pierdut alegerile si a anuntat ca are nevoie de relaxare in famile, am crezut ca ponta s a tacanit; intr atit mi se parea un gest de lasitate si de sfidare a propriilor votanti si a activului psd.
    Fiind intrebat, Iohannis a spus ca ponta nu l a informat despre vizita pe care a facut o imrepuna cu socri su in Emirate.
    M am gandit ca ar fi fost necesar macar sa l informeze: “prezidente, merg sa dau o tura pe la Dubai, ai si matale de spus ceva, vreo sugestie, vreo propunere, vreo parere? sau poate ai nevoie de oarece electronice ieftine???”
    La baku a plecat tot asa, pe furis?
    Ca sa fie masa bogata, s a facut si de cacao, implicit Romania: este singurul oficial invitat care nu apare pe site ul oficial al evenimentului:

    http://www.gandul.info/puterea-gandului/mister-ponta-n-a-fost-la-baku-14447812

    Intelege cineva ce are in bibilica domnul prim ministru?
    Ce vrea sa demonstreze?
    Cine l tine p asta in fonctie?

    • emi spune:

      VP a fost si la Bruxelles, in iunie 2012, fara documente de reprezentare, de nu stiau organizatorii daca sa-l lase in sala sau sa-l dea afara…

    • cris spune:

      @ Tudor

      dar tu ce intelegi? ca pina acum spuneai ca s-a facut de ris: vinde tara la rusi ca numai printul Allbert a mai fost acolo. Acum o dai la intors cu propaganda: nu e pe lista, dar lista contine nume mari. Pot sa intreb: si aceia de pe lista si-au vindut tara la rusi?

      E penibil, au uitat ce spuneau cu putine ore inainte? au Alzheimer’s……si era o gogomanie, o insulta la adresa tuturor inaltilor oficiali care au fost acolo.

      Altii, realitatea: mai intii ca ponta vinde tara la rusi, apoi, vai ce rusine ca nu s-a intilnit cu putin…… Pai daca sta in spatele lui Putin a vindut tara la rusi, daca de fapt nu a avut nimic de a face cu putin, nu insemna ca dumnealor au gresit, ci, vai,vai, vai ce rusine, nu au vorbit. Pai a vindut-o sau nu? sau vrei sa o vinda daca astepti sa vorbeasca cu putin? Ei nu mai spune!!!!!!

      Nu stiu de unde au scos lista, eu am vazut cine a fost, inclusiv ponta, din presa azera,chiar in ziua respectiva, intimplator, am dat un search sa vad ce articole au mai aparut legat de scandalul din Romania.

      pe asta care e presa centrala azera, domnul de la gindul, schizofrenul care o da la intors cum vrea doar sa arunce laturi,
      nu a vazut-o. aaaa, sau daca o vede incepe iar cu ‘ponta vinde tara la rusi”?

      http://www.azernews.az/azerbaijan/83606.html

      In plus ce stii tu despre Azerbaidjan, stii ceva de discutia legata de conducta de gaz spre Europa? intr-una din variante e de presupus sa treaca prin Marea Neagra – Romania…. asta o stii? Desigur altii doresc sa aiba conducta pe teritoriul lor nu pe al Romaniei, Aaaaa, nu stii, propaganda nu ti-a spus……

      Daca sa te iei dupa asemenea imbecili e laudabil… caci altii in conceptia ta vorbesc ca antena3…. daca realitatea nu conteaza ci doar laturile schizofrene ale lui x sau y… atunci felicitari, nu esti manipulat, nu vorbesti ca papagalul dupa ce ti da cu linguritza, ai gindit cu mintea ta, ai judecat.

      Asemenea spirit de observatie si profunzime de gindire, atita impartialitate, ma uluiesc….. Conu Leonida fatza cu reactiunea, si alta nu: Ehei! Ca dumneata, bobocule, mai rar cineva.

      semnat Galibardi

      • Aceasta obsesie ca numai ce facem cu occidentul e bun ne costa foarte mult. Cand eram ministru in 2013 am propus Guvernului o intarire a diplomatiei economice spre unele zone cum ar fi Asia centrala si de sud-est sau America Latina. Facusem si o harta a diplomatiei economice in acest sens. Numai ca am plecat si ideea a murit.

  35. tudor spune:

    Altul care s a tacanit e calin popescu zis si tariceanu – cind el e jartea!
    Am crezut ca ideea aia cu comisia de democratie e aruncata la plezneala.
    Asi!
    Cica chiar s a infiintat comisia aia, la senat!
    Iti trebuie tupeu maxim, calin, sa vorbesti de funie in casa spanzuratului.
    Nea caline, ce tupeu iti trebuie sa vorbesti despre democratie cind sprijini un guvern care a confiscat primari printr o oug declarata neconstitutionala si care n a procedat in niciun fel pentru a drege lucrurile?
    Dar despre decizia lui ponta care refuza sa organizeze alegeri cind il obliga legea dar si instantele judecatoresti?
    Democratia asta a lu matale nu e pe votul cetateanului?
    Cu fiecare noua nevasta devii tot mai penibil, bre taricene – sanki!

    Aaaaaaaaa!
    De ce m am legat de dl jarteeanu: in 2010, cind s a infiintat usl, calin popescu: nu sunt de acord, pnl ul este subordonat psd ului.
    zilele trecute: pnl ul a tradat electoratul usl.

    Pai… hotaraste te si anunta ne si pe noi, sa aflam cesicum mai e cu democratia aia a lu matale.

    • cris spune:

      Intre prima afirmatie a lui Tariceanu si cea de acum sta un vot al populatiei. Asta e diferentza, d aceea poate spune acest lucru acum, nu se refera la optiunea lui ci la un vot. Tu strigi “dreptul la vot!” Cind pnl s-a retras si s-a unit cu pdl dupa ce primise un vot de la populatie impotriva pdl, aceasta a fost respectare a votului pe care l-au primit? Cind vor acum sa vina la putere alaturi sau mai bine zis dominati de un pdl, pe care populatia l-a votat negativ, tot respectare a votului e, nu? O fi. Daca asta a fost respectare a votului, de ce tariceanu nu ar avea voie sa exprime ce gindeste el despre respectarea unui vot? Spui ca cei de acum nu au legitimitate sa guverneze, ok…. ce legitimitate ar avea noul pdl, ca nou pnl nu e? Si daca au legitimitate sa urle pe toate cararile ca doresc asta, de ce altii nu ar avea dreptul sa spuna ca nu, ci doar sa taca? De taci tu ca sa vorbesc numai eu, de asta? Splendid, pai nu esti stilp moral care respecta ce a zis ratiu: iti voi apara dreptul de a vorbi pina la moarte si daca nu esti de acord cu mine?

      Dar ce cadere au sa vorbeasca despre vot, legitimitate, justitie un pdl care a furat votul, l-a dispretuit, la legea pensiilor? Asta nu se vede: ce au facut, cu voicu cu tot dormind complice – sa nu-ti indeplinesti o obligatie nu e scuzabil, e complicitate. Dar cind dumnealor l-au votat pe Minea la CCR dupa regulile parlamentului, alea impotriva constitutiei se spune, ca asa a decis CCR acum se vede, dar in acelasi mod, exact aceeasi situatie de cvorum, ca la Sova? PDLe constitutional urlind acum, tariceanu e un nemernic, pdl la votul lui Minea nu…..si consideri ca daca vin iar la putere vor fi constitutionali pina in unghii, dar tariceanu nu. Minunat. De acrd cu tine… Hmmmm, intrebi de ce indrazneste tariceanu sa vorbeasca…. cum indraznesc sa vorbeasca cei din pdl? Si spui ca DNA e impartial, traiasca….Cind voi vedea ca DNA le cere si dumnealor din pdl sa raspunda macar pentru acel vot, sa-i someze cum l-au somat pe tariceanu sa le dea actele respective de la votul lui Minea, poate te voi crede… caci atunci pe loc nu au facut nimic, nu s-au sesizat, deci nu am ce sa-i cred din start. Aaaa, stiu, e trecut, de ce imi amintesc? Tu iti amintesti ca tariceanu a fost impotriva formarii usl, altii n-au voie sa-si aminteasca de mizeriile pedeliste.

      Consideri ca aplicarea articolului 301 e corecta, foarte bine sa I se ridice imunitatea lui ponta, de accord. Cum spune 301? daca au avut relatii patrimoniale sau comerciale in ultimii 5 ani…. Am sa cred in “endependentza ” justitiei atunci cind il vor acuza de acelasi tip de conflict de interese pe basescu: a fost in relatii patrimoniale cu udrea la sfirsitul lui 2005 – l-a reprezentat ca avocat pentru casa din Mihaileanu. In 3 ani o numeste ministru in guvernul boc? nu-I asa? Daca e corect ce spui, daca aplicarea lui 301 unui ponta e corecta, si daca nu exista niciun fel de partinire sau comanda politca a celor de la DNA, de ce nu il acuza si pe basescu de conflict de interese in acest caz? Hai, macar atit, caci altfel, basescu nu e nici suspect nici inculpate in niciun dosar la DNA. A furat o flota, dar nu, nu e nici macar suspect de ceva……

      Sau asa ceva nu vezi. Pe predoiu partener la casa de avocatura a lui socru-su si ministru de justitie nu il vezi in conflict de interese, au cistigat milioane si milioane numai din reprezentarea rusilor la ALRO, predoiu a fost amestecat in asta si ca ministru si ca avocat – s-a retras din firma lui socru-su abia in 2013. Si daca ponta te duce la rusi ca a fost la Baku, predoiu nu? e occidental cu bani de la rusi, asa cum a fost si e si basescu, beneficiind de bani de la Gazprom prin fie-sa notaritza ca asta e foarte vizibil – spune ca nana e a lui si a pus-o pe fie-sa sa o cumpere, din ce bani daca nu si din cei de la Gazprom a cumparat-o?

      Asa cum spuneam, e un soi de hopa mitica, de sopirlism, creste coada morala si onorabila la comanda si numai la cine trebuie….si mai ales un soi de hotzul striga hotii, aia de au furat constitutie si vot si lege urla din gura de sarpe ca altii o fac. Asta apropos de dumnealor.

      In ce te priveste, hai lasa-ma cu impartialitatea si moralitatea asta, vehementza nu tine loc de impartialitate. Si inainte sa doresti sa raspunzi, sa urli la mine cerindu-mi mie socoteala pentru ce face psd (????), sa-mi pui intrebari aiurite si sa pretinzi ca l-as sustine pe ponta: mai vezi-ti si birna din propriul ochi inainte sa vezi scobitoarea din ochiul altuia. E ceva de bun simtz: eu nu te-am acuzat vreodata ca ai fi basist sau pedelist, ai bunul simtz sa te abtii de la a insinua ca as fi “pontista” sau a numi pe altii asa cind e evident ca esti partinitor si cu memorie extrem de scurta. ( daca Mihail l-ar fi votat pe ponta, naiba stie, dreptul lui sa voteze pe cine vrea, asa cum la fel e dreptul tau sa-i votezi pe blaga, anastase, boc, dutza. Lui nu I-or fi ajuns 15 ani pesedisti, tie nu ti-or fi ajuns 10 ani basisti? Asa, si? Esti mai cu motz ca votezi nu pe basescu dar pe basistii lui, urmasi ai lui traian, decit unul care nu-l voteaza pe Iliescu ci pe urmasii lui?) hai las-o balta……

      • Filip G spune:

        http://www.stiripesurse.ro/exclusiv-tariceanu-a-batut-palma-cu-d-constantin_958793.html
        Asta e finalul carierei politice atat pentruTary cat si pentru Constantin,un partid care nu face pragul electoral in 2016 nu e folositor in aliantele de guvernare.
        Ori Tary si Constantin nu pot miza pe voturi oferite din partea PSD si locuri eligibile.Tary nu a racolat suficienti primari si nici parlamentari astfel incat sa fie o anxa importanta pentru PSD.
        Cale de intoarcere catre PNL nu exista dupa ce a taiat puntile de comunicare atat prin comportament cat si comunicare.
        UNPR deja joaca inteligent,un joc la doua capete.Asta va scoate PSD din minti…….e un fel de UDMR NATIONALIST (interesul national) cum ar spune Gabi Oprea :)

      • tudor spune:

        cris

        …despre de ce ma iau de @mihail:

        e problema lui cu cine voteaza!
        el posteaza aici pentru ca e platit, iar ca sa prezinte incredere face pe neutrul politic.
        acum ceva timp, tot asa, facand pe neutrul, @mihail afirma pe blog ca n a votat cu nimeni la prezidentiale.
        Am cautat pe blog si i am aratat cum, in ziua turului doi, scrie pe blog ca merge sa voteze cu ponta.
        Adica l am prins cu minciuna si ii amintesc asta de cite ori face pe neutrul pe aici; adica ii recunosc dreptul de a vota cu cine dreste, dar nu pe cel de ma minti in fata.
        Daca e un personaj colectiv cum spune emi care are timp sa se ocupe de prostiile astea, nu e problema mea…

      • tudor spune:

        Nu i neg lui calin tariceanu dreptul de spune tot ce doreste, dupa cum si eu am dreptul de a l considera penibil.
        Cat despre legitimitatea votului din 2012 …
        a) populatia a votat usl, alianta care, de facto, a disparut; pretentia lui tariceanu de a fi continuatorul pnl in usl e scoasa din burta, nu se bazeaza pe nimic;
        b) intre timp a mai avut loc inca un vot, categoric: peste un milion de cetateni romani cu drept de vot si au exprimat vointa: doresc altceva decit politica promovata pina acum, inclusiv de dl tariceanu.

        Altfel, apetenta dlui calin popescu pentru imunitatea cat mai babana, are vreo ;egatura cu faptul ca dna ul la gabjit pe unu, Boeru, “trimisul special al lui CPT in judetul prahova” ???
        Va fi cam nasol cu democratia pe scari .. (scarile dna, am vazut ca e la bloc)

        • cris spune:

          tu stii ce inceamna legitimitate? inseamna conform cu legea, normele, regulile comun acceptate. In acest caz legitimitatea este data de niste prevederi constitutionale. Conform acestora votul pentru un parlament din care si rezulta un guvern si votul pentru un presedinte, sunt diferite. Propui incalcarea constitutiei pe baza de popolaritate si sondaje? caci acestea sunt diferite de legitimitate.

          Splendid, spuneam ca in Romania legile sunt peticite si cirpite una de alta doar doar o iesi cum vor procurorii, basescu sa se incotzopeneasca inapoi la cotroceni la referendum etc…. ce sa ma mai mire, si tu le peticesti de la parlamentare la prezidentiale, faci un ghiveci dupa cum iti convine, tu care te pretinzi constitutional…… asa cum spuneam, vezi-ti birna din ochi , ca vad ca dai pe dinfara de constitutionalism tu cel care tot acuzi pe altii ca o incalca.

          • Exact asta i-am raspuns si eu lui Tudor.

          • emi spune:

            De la alegerile parlamentare din 2012 si pana azi, a fost un singur vot, votul din noiembrie 2014. Acest vot a demonstrat ca USL s-a nascut din nevoie si a esuat din tradare, si nu din tradarea politicienilor intre ei, ci din tradarea si nerespectarea drepturilor romanilor, cele din Constitutie.
            Daca nici dreptul la vot nu poate fi respectat, atunci sa ne jucam de-a aruncatul cu gaini moarte…
            Poate ca domnul Tariceanu a avut o oportunitate pe care nu o putea rata, totusi felul cum sunt respectate drepturile romanilor, cum sunt calcate in picioare legile de catre premierul procuror copy-paste, ar fi trebuit sa il trezeasca si sa il indeparteze de acest Guvern al minciunii si dezonoarei. Dar nu putea sa mai plece, dansul fusese un infiltrat printre liberali, doar ce se intorsese printre ai lui. Domnule Vosganian aveti prietenii ciudate.

          • Nu e adevarat ce spui de Tariceanu. Poate ca a vut si el momentele lui de slabiciune, totusi, a ramas in PNL multi ani dupa ce nu a mai fost presedinte, chiar in conditiile in care a fost umilit. USL sa destramat, in primul rand, din incapacitatea oamenilor politici de a-si tine cuvantul in fata alegatorilor.

        • Tariceanu nu vrea o imunitate cat mai babana. Vrea sa fie respectata aia care este in Constitutie si in legi.

      • tudor spune:

        Pai sa i ia si pe predoiu si basescu, am zis eu ca nu?
        Sau, daca i ar fi luat, as fi zis ca de ce nu i si pe ponta ori pe sova?

        • cris spune:

          adica hotzul neurmarit de DNA e guvernant bun…. ca si basescu, nu-l urmareste DNA-ul, i-au inchis dosar dupa dosar sau se fac ca nu va: sa mai vina odata basescu deci, e mai bun decit ponta ca pe el nu-l urmareste DNA-ul, ca nu e vinovat de nimic. Nu-I asa?

          Nu, nu spui sa nu-I ia, ci ii ignori complet … ca si DNA-ul, asta nu e impartialitate ci arbitrariu, ce vrea muschii tai, si ce vrea muschii dna-ului

  36. mihail spune:

    Madam Gorghiu apare in dosarul lui Vlasov.
    Pe acesta îl cunosc personal, insa multe in ceea ce-l priveste nu inteleg.
    Cum sa-ti face casoaie pe Sararie atunci când cativa prieteni, foarte buni specialisti, iti spun ca nu e okay absolut deloc ?
    Cum sa primesti shpaga intr-o punga/sacosa pe care procurorii au scris : “va multumim pentru ca ati apelat la serviciile noastre” ???
    Eu chiar îl credeam inteligent.

    Ha-ha-ha, in acelasi dosar, alături de Gorghiu mai apare Tăriceanu si Ponta.

  37. tudor spune:

    Apropos de … democratia lui calin popescu:
    vineri seara, la afirmatia cuiva ca ponta era obligat sa organizeze alegeri Nicolicea pune un ranjet scarbos si afirma: si care e pedeapsa prevazuta de lege?

    Ranjetul ala spunea: daca legea nu prevede nici sa nctiune pentru respectarea ei puteti sa ne pupati in cur!

    Nicoliceo, hai sa i povestesc cum e cu incalcarea legii, chiar daca nu are prevazuta o sanctiune:
    1. constitutia, dar si textul multor alte legi nu prevad sanctiuni penale, ceea ce nu inseamna nicidecum ca respectarea acestora este facultativa, ci obligatorie.
    2. la investitura primul ministru a jurat ca va respecta legile tarii …
    3. infractiunile comise de ponta sunt: abuz in serviciu si nerespectarea hotaririlor judecatoresti
    4. Este obligatia guvernului sa organizeze alegeri, iar mataluta esti membru al guvernului, daca nu stii… adica esti putin complice, musiu!
    5. Vrajeala ca e o decizie politica a guvernului care guvern, vezi doamne, in democratia taricenista poate decide ce vrea, spune i o lu popa tata socru!

    • mihail spune:

      Si care e pedeapsa ?
      Tu crezi ca stii mai mult drept decât Nivolicea, viitorul ministru la tantea aia legata la ochi care vantura cu o mana o sabie, iar cu cealaltă…un cantar de bucătărie ?

  38. Valeriu Mangu spune:

    Articolul “Din nou, o decizie neconstituțională a primului-ministru, care s-a substituit Președintelui României, uzurpând una din atribuțiile acestuia”, pe:

    http://ascunzisuri-constitutionale.eu