Varujan Vosganian: „Programul pentru Moldova este prioritate națională”
Candidatul ALDE la Camera Deputaților, locul 1 pe lista de la Iași, are cel mai concret proiect economic pentru această zonă a țării. Soluțiile sunt de scoatere din izolare: autostradă, zonă cargo la Aeroport, modernizarea drumului Botoșani-Tg. Frumos, terminarea Centurii Iașului, trei zone industriale în județ, asfalt și apă în comune, centre medicale și scutiri de taxe în agricultură.
REPORTER DE IAȘI: – Care ar fi principalele puncte pe care se axează Planul pentru Moldova? Care sunt conceptele de bază?
VARUJAN VOSGANIAN: – PROMOLD (Programul pentru Dezvoltarea Economică și Socială a Moldovei) pornește de la evaluarea stării de fapt. E important să cunoaștem realitatea sub diferitele sale aspecte. Decalajele față de celelalte regiuni ale țării, în principal față de Transilvania și față de capitala țării se găsesc pe adresa www.vosganian.ro.
Soluțiile au în vedere în primul rând scoaterea Moldovei din izolare. Pentru județul Iași se are în vedere demararea autostrăzii Iași – Tg. Mureș, modernizarea punctelor de frontieră și extinderea aeroportului cu o zonă cargo.
Al doilea punct e cel care vorbește de fluidizarea infrastructurii în interiorul Moldovei. Pentru Iași avem în vedere modernizarea drumului Botoșani – Tg. Frumos, întregirea șoselei de centură a Municipiului Iași și realizarea centurilor ocolitoare pentru Podu Iloaiei, Tg. Frumos, Pașcani și Hârlău.
În al treilea rând, sunt prevăzute măsuri pentru dezvoltarea capitalului românesc și atragerea investițiilor străine: crearea unor zone industriale în Iași, Pașcani și Tg. Frumos, programe de tip Prima afacere, ajutor de stat pentru crearea locurilor de muncă, susținere pentru industria prelucrătoare.
Un capitol special e dedicat modernizării satului moldovean, prin Pachetul Minim de Confort Rural. Aceasta înseamnă aducerea tuturor comunelor la un standard adecvat de civilizație: asfalt între comune, acces la apă curentă și electricitate, sediu administrativ funcțional, cămin cultural, școli și grădinițe la standarde de autorizare, centre medicale multifuncționale (zece pentru județul Iași), dotate cu instrumentar de specialitate și cabinet stomatologic.
Nu în ultimul rând, avem în vedere măsuri de susținere a agriculturii, a formelor asociative, prin scutiri de impozit pe profit și pe teren, aplicarea programelor de irigații și stimulente pentru producători. PROMOLD va fi parte a programului de guvernare a viitoarei coaliții de guvernare ALDE – PSD. Am propus ca, anual, în luna iunie, să fie organizată o ședință extraordinară de Guvern în Iași sau alt oraș al Moldovei, unde să se prezinte stadiul aplicării PROMOLD.
- La PIB/locuitor, județul Iasi nu se află în primele 15 orașe din România. Orașele din Moldova sunt în coada clasamentului, după locul 30. Este o preocupare pentru clasa politică acest decalaj? E sau nu o urgență națională?
- Nu știu dacă asta e o preocupare pentru alte partide. Din păcate, după guvernul Tăriceanu, din care am făcut parte ca ministru al Economiei și Finanțelor, o seamă de proiecte au fost abandonate și decalajele s-au adâncit. În ultima vreme, doar ALDE a vorbit de necesitatea unui astfel de program și PROMOLD, coordonat de mine, a fost singurul proiect serios pe această temă.
- Au fost 37 de cereri de relocări în 2016 din partea unor mari investitori străini. Niciunul nu a venit la Iași. Ce ați fi făcut dv. dacă erați șeful administrației ieșene?
- Pot să vă spun ce am făcut ca ministru, pentru că șef al administrației ieșene nu voi fi niciodată. În 2008 am negociat cu firma Delphi un ajutor de stat de 25 de milioane de euro și respectiva firmă a ales să rămână în Iași și să dea de lucru la peste 2.000 de oameni. În 2013, când am redevenit ministru al Economiei am propus, după ce am cerut acordul ANAF și AAAS, înfiinţarea unui parc industrial în zona FORTUS. A fost imposibil să aduc la aceeași masă Primăria și Consiliul Județean. De aceea, cred că e nevoie de o politică conjugată a tuturor instituțiilor implicate, Primăria Iași, Consiliul Județean, Guvernul. Și desigur atragerea Camerei de Comerț şi a universităților ieșene.
- Mai există vreun risc să nu avem Spital Regional până în 2020? Mai pot apărea obstacole?
- ALDE susține proiectul Spitalului Regional, l-a susținut și prin votul său în Consiliul Local. Guvernul din care ALDE va face parte după alegeri va demara lucrările pe amplasamentul aprobat. Dacă românii vor da votul pentru o majoritate ALDE – PSD, nu va fi niciun obstacol. Sper ca Spitalul Regional de Urgență să fie gata cât mai repede.
- Dar autostrada, vom avea Ungheni-Tg. Neamt în următorii 4 ani? Dar peste munți când estimați? Ce soluție de finanțare propuneți?
- Autostrada are abia acum condiții de a fi demarată (există un proiect, există fonduri europene și dobânda la credite a scăzut foarte mult). Nimeni nu poate ști cât durează studiile, licitațiile și lucrările propriu-zise, mai ales că până acum nicio autostradă în România nu a traversat Carpații. Important e să înceapă odată și după aceea noi, parlamentarii Moldovei, trebuie să veghem ca lucrurile să meargă cât mai repede.

Pentru tine Varujan , o sa votez lista ALDE si la Camera si la Senat!
Nevastamea e mai suparata – nu poate vota lista la Senat din cauza securistului de Martin , dar a aranjat cu fratele ei sa voteze in alt judet tot ALDE (s-ar putea sa va aduca chiar 5 voturi)!
Multumesc!
Eu stăteam in 5-6 voturi pentru Alde si inca vreo 4-5 din Republica Moldova, cetateni romani. Acestia din urma m-au întrebat ce sa voteze, asta ca sa-mi faca pe plac. Moldoveanca mea este la Praga, iar eu ar trebui sa votez la Liverpool. Este in centrul orasului, clădirea este superba. Însă, moldovenilor le-am spus ca sunt lipsit de inspiratie, iar moldovencei, mai bine sa se plimbe pe malul Valtavei. Eu…nu stiu, in cel mai buc caz ma aleg cu plimbare pe malul lui Mersey. Programul de mai sus nu m-a convins, multa vorbarie, multa imprecizie, generalitati. Nu cred ca am ce alege, iar Alde, nu m-a convins. Niste politicieni cu state vechi, care doresc sa-si prelungească statusul in Parlament. Deloc creativi. Grav, sunt depasiti de vremuri. Sheet !
@ Mihail
Cand ai spus Sheet! Te-ai referit ca incep o Coala (= Sheet ) noua sau la ceva Imputzit= Shit??
Hai si tu, il iei cu fineturi de-astea, el abia gavareste un pic engleza, limba manuala e la baza!
Stim ca votezi cu PMP, nebunaticule! Nu te mai da ranit pe aici…
Mi-a promis…
Mai sunt doua zile, poate te convingi. Macar pentru cate am indurat cu Raducanenii…
Domnule Vosganian,
In conditii normale as fi votat PNL.
Din pacate PNL, cu aportul altora si cu AJUTORUL Dumneavoastra s-a transformat intr-o MAFIE-PDL, deci nu pot vota cu ei.
Apoi, NORMAL ar fi sa votez cu personae. Deci 100% cu Dumneavoastra (ALDE) pe ntru stima si consideratia pe care v-o am.
Aici am niste retineri:
1. Daca pentru SCRIITORUL si PERSOANA PUBLICA Varujan Vosganian am toata stima si consideratia, NU pot spune asa ceva si pentru POLITICIANUL Varujan Vosganian. Sa fie FOARTE CLAR, va consider EXTREM de Honest si Integru, dar nu va consider un bun POLITICIAN. Adica sa faca POLITICI pentru TARA-POPOR si Partidul pe care-l Reprezinta. (doar doua enumerari a) Ati acceptat Niste ILUTRI IMPOSTORI, gen Traian Basescu, Valeriu Stoica, Blaga etc sa CIORDEASCA PNL-ul in doua ocazii; b) In opinia mea nu ati propus si militat LEGI care sa formeze VIITORUL Romaniei sau spre beneficiul Tuturor ROMANILOR, nu numai al unora fie ei si chiar in situatii extreme sau membri de partid.
In Romania chiar daca exista justitie NU SE FACE si DREPTATE!!!!!!!
Sa va dau cateva exemple de ce legi
- Raspunderea Civila a Procurorilor dosarele Nefinalizate la termen sau response
- Recuperarea 100% a pagubelor produse
- Legea Strategii de dezvoltare a Romaniei pe 10 ani, prin care odata adopt un PROIECT toate guvernele urmatoare sunt OBLIGATE sa-l continue (Vezi alocare din pib pt Invatamant, sanatate etc).
2. ALDE, cum am scris mai deunazi NE PROPUNE la pachet ( HIBA votului pe Liste), niste indivizi considerati JALNICI de catre o mare majoritate a noastra (Ion Ariton, Catalin Harnagea, Minca Liliana fosta Ghervasiuc, Mircea Banias, Chitoiu, Ovidiu Silaghi, Mihăiță Calimente, Galiş Dan Florin, Tudor Pendiuc Steluţa , Gigi Chiru, Eugen Durbacă, Dian Popescu , Ilie Nita Etc).
3. Daca Aleg ALDE oare nu aleg de fapt PSD????? … Si ce fac pun la guvernare HOTII si MAFIOTII alora?????
Daca alegi ALDE, PSD nu va putea sa faca lucruri rele. ALDE e ca iodul, o picatura e destul pentru a colora paharul.
Vă asumați răspunderea?
Pentru PROMOLD? Sigur ca da.
Si eu m-am gandit la asta, ca raul nu va fi la fel de mare cu dvs in guvern… dar cred ca sunteti doar optimist : PSD-ul isi va opri ministerele cheie si dvs, la Alde va vor reveni doar cele simbolice, ori ministere reduse , cum a fost ministerul Economiei din care se scosese Energia.
Nu veti putea scoate vulpoiul din Dragnea, el asta a facut toata viata, e noul Hrebenciuc al PSD!
E greu când nu înveți nici din propriile greșeli. După ce le-au făcut ce le-au făcut pesedeii liberalilor în combinația USL, știm ce urmează. Se pare că unii nu știu. Nu-i nimic, vor afla. Avantajul celui cu alzheimer, află tot timpul ceva nou.
Cred ca pesedii și liberalii și-au făcut-o unii altora în USL.
@elenick
te inseli dragnea este bine prins de sistem si nu poate sa iasa din hora ca ajunge la mititica. psd-ul ar fi trebuit sa-l inlocuiasca dar cred ca dragnea acopera si alti psd-isti “de vaza” deci ei nu au mult loc de joc. Din nou sistemul (secu) isi face mendrele oferind o opozitie la cel alesi de ei sa conduca de tip “surogat”. Cum psd-istii nu au putut sa isi dea in petec in campanie si inainte au reusit sa “convinga” o majoritate “contondenta” contrara doleantelor sistemului. La cat de prosti sunt securistii din sistem au obtinut inversul.
E foarte important ca viitorul Parlament sa aiba curaj.
E important sa fii in Guvern, chiar daca esti „doar” ministrul economiei. Nu ma refer la mine, ci la pozitie in general.
Daca V. V. si Tariceanu voiau sa faca ceva in directiile amintite de dvs. mai sus, o faceau in ce 26 de ani de cand sunt in politica. A veni dupa atatia amar de ani si sa spui ca vrei sa … una-alta, mi se pare cam tarziu, demagogic si repetitiv. Senator de Iasi in ultimile 2 mandate, sa remarcat doar cersind colegilor senatori, ”sa nu-l dea pe mana procurorilor”. Moldova este condamnata subdezvoltarii. si pentru-ca listele partidelor sunt impanate cu shmecheri de Bucuresti pe locurile eligibile. Astfel in institutiile centrale ajung tot cei de la centru, pe care-i vom vedea peste 4 ani in teritoriu.
@all,
http://www.digi24.ro/stiri/externe/dragnea-laudat-in-presa-straina-cine-este-autorul-articolului-627204
Sper ca va este clar cine va fi PM-ul dat de PSD – Liviu Dragnea!
De cateva saptamani face lobby pt propria numire ba in Austria,ba in Suedia – 2 vizite suspect de rapid organizate pe filiera socialistilor europeni, probabil, aceiasi socialisti care il „tamaiaza ” pe Dragnea prin seful lor care a spus ca il sustine ferm… pana si aceste articolase din presa externa demonstreaza ca el se pregateste febril sa fie SAF!
Aleluia brothers! PM cu cazier si si condamnare la purtator, tot mapamondul o sa-l primeasca cu bratele deschise!
Se strofocă degeaba Dragnea, n-are loc de Băsescu. Deja a început să plângă că nu vrea nimeni să înțeleagă că e cel mai bun primministru în viață. Și cum e perseverent de felul său va face orice ca să fie primmit la Victoria. Va intra cu forța prin fereastra de la bucătărie și tot nu se lasă. Numai dulapul cu Whiskey l-ar putea opri din impetuozitate.
Eu cred ca nu ai dreptate. Liviu Dragnea a inteles ca nu poate fi propunerea de PM.
@elenick
exact la fel cum in Le Monde in toata perioada basescu era laudat basescu and comp de un “baiet” care primea garla sponsorizare de la icr pe ramura tismaneanu(nu primise niciodata inainte de sosirea lui tismaneanu). Pe numele lui mirel bran.
cand indicam redactiei ca respectivele sale “analize” contin neadevaruri mi s-a raspuns ca nu lucreaza la ei ci este independent deci nu reprezinta politica ziarului.
Astfel de cazuri au existat si la The Guardian sau The independent.
Din articolul de pe digi (sa ne traiasca baietii cu ochi albastri) exista un link spre bbc unde nu ai cum sa gasesti referinta la stirea cu jurnalistul el punctand spre “news”.
In acelasi articol jurnalistul foloseste “seems” (pare), “claim”(sustine) si face referinte directe la ceea ce a spus dragnea fara interpretari. Nici vorba de “ode”.
Atinge puncte foarte importante pe care eu nu le-am auzit din partea jurnalistilor romani despre ce ar fi spus dragnea (si despre fondul de investitii suveran si despre numarul de medici si promisiunile sale, etc).
Daca ai fi citit “osanalele” lui mirel bran catre basescu ai fi descoperit diferente notabile de “non cult al personalitatii” si mult mai buna calitate a “redarii” a ceea ce acesta sustine decat exemplele trecute la basescu and comp din aceleasi ziare..
Shadow,
Imi aduc aminte foarte bine de osanalele aduse lui basescu de M. Bran, P. Iancu si alti naimiti de ICR, SIE, mie, pie… simteam aceeasi revolta ca si tine si abia asteptam ca adevarul sa iasa la iveala si ”dracu gol” sa fie deconspirat. Evident englezul e englez, adica are cateva sute de ani in plus la educatie fata de cei mentionati mai sus.
Dar nu m-am putut abtine sa nu rad ca am descoperit ca si englezul daduse usor cu jula, asadar era si el mai ingaduitor, de, ca intre frati de narav…
Domnule Varujan Vosganian,
Asa ca acum pe ultima suta de metri va rog sa ma convingeti DE CE sa votez ALDE!
Iar, daca sunt convins va promit ca circulez postarea dumneavoastra. Iar din cei ( Total Users: 41313) poate se creeaza iar, ca la Prezidentialele castigate de Iohanis alte cateva mii de voturi din Romania.
Apropos,
asta o puteti face chiar in emisiunea de la A3 la care luati parte.
Iti trimit acum un răspuns dat la o gazetă.http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/de-ce-votam-alde–146440.html#.WEfyX9vTAtI.facebook
Pwntru ca eu cu Tariceanu am facut Romania puternica și in tara era liniște si incredere in viitor. Si Basescu statea pe la usile Guvernului fără să indrăznească să intre… Si pentru ca eu cu Tariceanu suntem prieteni de-o viața, ceea ce in politica e rarissim.
@ VV
am murit de ris cum v-au atacat proastele alea ::D
https://postimg.org/image/4gjhgfwb1/
Frumos, eu naduseam și tu radeai…:)) Asta e solidaritate? Bine macar ca o sa votezi cu ALDE, ca sa-ti rascumperi lipsa de solidaritate…
Pai aveti deja din partea mea un oarecare vot, pentru ca daca m-as duce la vot si as vota cu alt partid (90% reprezinta practic aproximativ probabilitatea de a vota cu alt partid, ma refer generic ca cetatean nu personal, si aproximativ 10% probabilitatea de a vota cu ALDE), atunci v-ar diminua dvs procentul final. Faptul ca nu votez cu nimeni e defapt un vot dat tuturor in procentul in care partidele reusesc sa-si convinga electoratul.
Deci, trebuie sa vedeti jumatatea plina a paharului!
Mai vad pe la tv aberatii de genul ca o participare mai mare la vot avantajeaza partidele mici.
Aiurea! Le avantajeaza doar daca partidele respective reusesc sa-si mobilizeze propriul electorat intr-o proportie mai buna decit reusesc cei din celelalte partide, altfel e dezavantaj clar.
Iar indemnul generalist ca sa iasa lumea la vot in viata reala avantajeaza partidele mari, pentru ca e mult mai usor sa convingi 100000 de lenesi ai unui partid care are acesti votanti dar nu s-ar duce la vot din lene decit sa convingi 100 de votanti pe care un partid nu-i are!
Sondajele arata ca ALDE e avantajat de o participare intre 40 si 50%. Ceea ce probabil că se va și întâmpla.
Eu am fost solidar cu dvs.!
V-am făcut galerie, păcat că nu mă puteați auzi!
Domnule Vosganian,
Am citit aricolul. Tipic Romanesc Foarte Stufos si destul de multa Vorbarie. Prea multa literatura. Acelasi lucru poate fi spus si despre Vorbaria dusa la exasperare de catre Dl Tariceanu la A3 la intrebari simple si clare.
Totusi achesez unor idei exprimate in:
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/de-ce-votam-alde–146440.html#.WEfyX9vTAtI.facebook
1. Justitia are nevoie de o reforma profunda, in ce priveste calitatea actului de justitie ( Cum spuneam ‘’ In Romania chiar daca exista justitie NU SE FACE si DREPTATE!!!!!!!’’), ……..nu e in regula ca cercetarea unui om de afaceri sa duca, prin proceduri excesive, la falimentarea afacerilor sale.
2. Atunci cand un cetatean este vinovat el raspunde in nume personal. Cand un procuror sau un judecator sunt vinovati raspunde Statul, ceea ce nu este normal.
3. nu mi se pare in regula ca persoane care au fost dovedite a fi facut abuzuri de putere, (Completez) sa faca parte din ORICE fel de structure de conduceri de stat sau partied!!
PS. Am aprecit interventia expresa (la microfon) de la A3 la intrebarea adresata De Ce sa voteze ALDE!
M-ati convins!
O sa transmit mai departe link-ul
Multumesc! Mesajul catre Moldoveni e chiar asa, un mesaj de suflet nu unul de program.
Uitați-vă cum ține Nicușor Dan picioarele!
Marian Munteanu cred ca a venit cu tot partidul acolo
Da, dar să vezi ce răsturnare de situație la alegeri, zice MM, profetul neolegionarismului.
Precum Iliescu dar şi GDScând nu au ce- i reproşa lui M.M. îl etichetează neolegionar .Uităm cu toţii Proclamaţia de la Timişoara şi Piaţa Universităţii .Când lui V.V.îi surâdea soarta la Bruxelles Băsescu +Liviu Turcu de la Washington (?) l – au făcut securist ,apoi au tăcut .Ne – o merităm .
Ia citiți dvs. ce frumos îl turna MM pe Țuțea la Secu.
Dovadă că apoi făcea afaceri și era apropiat de Măgureanu.
Inclusiv în Piața Universității, MM a fost o unealtă a Securității – aripa dreaptă.
Asta mi-e totuși greu sa accept, ca MM il turna pe Tutea la Secu.
Nu e totuși același lucru. Eu nu am poze la tribună, cu palmele împreunate, cu Virgil Măgureanu.
Imi pare rău că ALDE l-a pierdut pe Iulian Capsali. A vrut să vină la noi, dar nu s-a gasit o pozitie convenabilă pentru el pe liste.
Bine că nu s-a găsit, că nu mai votam ALDE!
Vezi si cum tine sinapsele
Nu pot uita promiţătoarele vremuri ale UFD până la defectarea cuplului Iorgulescu – Gabi Sandu &Co. în solda lui Băsescu ; pt că România respiră şi sub PSD e necesar un partid moderator dar poate mai eficientă ar fi postelectoral o susţinete a coaliţiei PNL / USR ca să fie evitat un potenţial şantaj UDMR/PÎMP .Ştiu ,Roberta Anastase şi prietenele nu – s frecventabile dar Mincă ,Anghel şi …sunt ?
Succes în alegerea bună ; susţinerea lui Iohannis vs Ponta a fost o alegere bună…
Ai dreptate in legatura cu UFD. Dar stii ca e un grup UFD pe FB?
Mare ghinion pentru unii:
http://www.stiripesurse.ro/oficial-cnatdcu-laura-codruta-kovesi-nu-a-plagiat_1167791.html
Pentru cine elenick?
pt d-l Ciuvica et comp. De vreo luna fac analize peste analize, verdictul era clar pt ei… Dar si acum au subiect de dezbatul vreo luna ,” cum au albit-o pe Kovesi”… deci ei castiga oricum
@ elenik basescu
esti cam infiltrata pe-aici din cite vad, usor usor re dai la iveala!
Sa nu-mi spui ca esti fan Ciuvica!
@ elenik
sunt mega fan Ciuvica!
Biata elenick…
*te
@ elenik
de acum cind o sa-l vad pe Ciuvica cum va da la gioale grav o sa ma gindesc la tine, spre exemplu acum!
Am o satisfactie in plus!
Sorin,
Uite, ca tot esti in grupul de sprijin pe net al Martorilor A3, te rog sa transmiti d-lui Pastor Gadea (stiai ca a facut Teologie ? e baptist, iar taica -sau Sef baptist prin America) link-ul ce urmeaza. sunt gandurile Papei Francisc in legatura cu ororile de dezinformare care se practica in presa… Cred ca la Gadea se gandea Sfantul Parinte….
http://www.agerpres.ro/cultura/2016/12/08/dezinformarea-calomnia-defaimarea-si-predilectia-pentru-scandal-patru-tentatii-ale-mass-media-identificate-de-papa-francisc-18-22-45
Dar tu esti catolica de-l citezi pe Papa Francisc?
Nu ma pricep la religii, baptistii sunt rai?
Nu sunt de nici un fel, sunt ortodox dupa parinti dar nu prea le am cu biserica. In schimb am descoperit ca Papa Francisc – un mare ganditor si filozof al realitatilor cotidiene si pricinilor omenesti, este ingrijorat de efectul nemerniciilor care se practica in mass media si trage un semnal. La fel ma gandeam si eu, deunazi, ca muritor de rand…
Hai, zi-i si lu domnu Gadea si lu domnu Ciuvic, please!
Pai atunci zi-le tu celor de la cotetTv si gigi tv, si propangadistilor basisti de la gds sa-si taie venele in primul rnd, si dupa aia mai discutam!
elenik, scuza-ma dar spui prostii.
In primul rind nu e vorba de ciuvica, nu el a analizat plagiatul ci un software. Este un software care e setat pe sensitivitate aproape de 90%, specificitate cam tot pe acolo, adica din textul pe care il analizeaza e posibil sa dea un 10% fals pozitiv, si un10% fals negativ – asta verificat la comparatie software cu evaluarea lucrarilor facute manual. Diferentza intre aproape 50% gasit de software ca fiind copiat si 4% cit spune comisia este complet neplauzibila, si cum inca o data e vorba de un computer nu de ciuvica, sunt de partea acuratetii acestui software. A plagiat si mult mai mult de 4%.
Cel mai bun lucru pe care il poate face Ciuvica, e sa ceara opinia celor care au facut software-ul, ce rezultate da tinind seama de aceasta senzitivitate/specificitate…. adica, regret, matematica e totusi matematica si 1 + 1 fac inca 2 indifferent ca e vorba de ciuvica, de kovesi sau de cine doresti
2. Comisia nu spune a ca nu a plagiat ci ca A PLAGIAT dar procentul asa cum l-au gasit ei necesita o sanctiune mai mica decit retragerea titlului de doctor. Clar? Exact acelasi mod de a gindi insa trebuia folosit si la alte texte gasite ca “plagiate” – din partea mea este unul din lucrurile pe care le-am spus de doi ani de cind cu plagiatul lui ponta – cit e copiat, in ce conditii, cum se gradeaza sanctiunile. Nu, nu e nicio scuza ca pentru unii aceasta comisie e muma si pentru altii ciuma, este inca o masura a selectivitatii in judecata tipica institutiilor romanesti, si deci a nedreptatii in final.
3 ca in aceste conditii mentii sef DNA pe cineva care a furat si e spalat la stilul pixelul albastru, ce sa zic, sa va traiasca.
Nici macar asta Cris! Ciuvica nu are de ce sa ceara parerea softistilor, pentru ca e la mintea cocosului timpit: daca orice fel de metoda folosita iti scoate in partea dreapta xxx xxx xxx si in partea stinga xxx xxx xxx fara ghilimele, iar textul din partea dreapta are o datare anterioara celei din partea stinga…. atunci e plagiat! Punct! Punct! Punct! Ce importanta are ce metoda a fost folosita? Softul e o unealta, iar rezultatul actiunii softului nu e scos din burta si poate fi usor verificat! Iei textul din prima parte, suprapui textul peste a doua parte fizic efectiv, foile de hirtie! Nu e rocket science!
Johan avusese in vremea cind presa pentru demisia lui ponta pe baza de plagiat spunind ca un plagiat e plagiat indiferent daca e de 3 rinduri sau de 300.
Eu astept demisia lui Kovesi!
De ce crezi ca avem o tara plina de analfabeti cu cite 2 – 3 diplome de facultate, masterate si doctorate? Prin 2000 s-a dat liber la imprimat diplome fara baza reala, imi aduc aminte cind cei care ulterior au devenit falsificatorii de stiinta eliberatori de diplome pe banda rulanta propagau niste manipulari ordinare de genul ca Romania e ultima tara din Europa la capitolul studii superioare cu un procent de doar 15% de oameni cu studii superioare, iar in urma presiunii acestora s-a relaxat la maxim legislatia in sensul ca s-au putut dupa aia scoate universitati de-astea de 2 lei pe banda rulanta, iar ele au scos diplome pe banda rulanta. Iar si mai apoi un Ingas care terminase liceul la 24 de ani de bou ce era a putut sa termine 2 facultati si un masterat pina la virsta de 30 de ani.
Despre asta-i vorba! Eu am dat afara o secretara dupa mai putin de o luna ca-mi pierdusem rabdarea cu ea de proasta ce era, avea 2 facultati! si era pe spate cu gramatica pe deoparte, pe de alta parte nu puteam sa-i dau sa faca nimic, pentru ca nu o ducea capul deloc!
Si asta nu a fost singurul caz, am avut o multime de subordonati cu studii superioare pe care a trebuit sa-i invat de la zero ceea ce ei ar fi trebuit sa stie din facultate.
@cris,
vezi ca s-a publicat raportul Comisiei, citeste-l si vezi ca are consideratii/concluzii mai adecvate decat ale tale, intrucat ei sunt oameni de specialitate, mare parte dintre ei, la varf in domeniu.
Nu uita ca acest raport a fost votat de alti 32 de membri in UNANIMITATE (parca unul s-a abtinut)
https://media.stiripesurse.ro/other/201612/media-148128153501766700.pdf
@ elenick
da, votul celor 32 ne arata in ce tara de lasi traim! Am mai vazut voturi de-astea destule…
si deci, putem linistiti sa spunem de azi inainte “Dr.” Codruta Kovesi!
In mod normal as fi vrut sa zic ca cei (cacofonia e intentionata) 32 sunt o rusine pentru invatamintul romanesc, dar ar fi absurd! Nu, ci… asta e invatamintul romanesc!
Si, PS: cu toata decizia aia de rahat, o sa vezi ca va trebui sa demisioneze in final, pentru ca oamenii nu pot fi chiar atit de usor prostiti, pe oricine vei intreba iti va zice ca codruta a plagiat, si nu numai atit, ci in timp ce ea plagiase la greu cu un tupeu si-o nesimtire fara margini il ataca pe ponta pe acelasi subiect!
E corect ce spui. Tot așa, dacă ai in buzunar 1000 de lei și cineva iti fură doar 40 de lei nu e hot.
Elenick draga, am vazut raportul, l-am citit cu atentie si nu ma impresioneaza ca a fost votat de 32 de nu stiu ce. Nu doresc sa-ti raspund, n-am nici timp, daca doresti vezi explicatia a de ce gindesc asa pe CdSG, probabil miine fiindca abia am postat – am avut zile absolut ingroozitoare la spital si deloc timp sa ma ocup sa comentez asemenea prostii. Nici nu am chef sa repet. Dar nu incerca sa imi arunci praf in ochi stiind ca am mare atentie la detaliu si ca nu discut niciodata fara argument.
Draga Cris, mi s-a spus ca in evaluarea tezei nu s-a folosit softul, ci doar lectura de catre membri. Daca e asa, rezultatele nu pot fi corecte.
@elenick
decizia cnadcu este o aberatie. Nu poti sa fi partial hot sau partial gravida, etc.
Ce s-a vazut este ca mareata coduta a plagiat la greu si asta o vedea oricine citea exemplele de plagiat. Nu avea nimeni nevoie de o decizie. Aberatia actuala in care actualul ministru al educatiei cere sa se refaca numai partea aia de teza demonstreaza ca Romania este in randul tarilor de lumea a III-a sau a IV-a
Shadow,
1. am dat link mai sus la raportul Comisiei. Concluziile – 2 randuri de Concluzii si apoi una finala, sunt mai nuantate si contin elemente de specialitate – legi, cutume, etc. Nu te poti suplini unei asemenea comisii si votului consiliului fiindca NU ESTI DE SPECIALITATE, asa ca desi ti se pare ca ai o opinie pe care “o vede oricine”, in realitate NU DISPUI de subtilitatile si documentarea stiintifica a unuia de meserie. Iar asta e valabil in orice domeniu.
2. despre doctoratele in stiinte juridice ar fi mai multe de spus, dar ma rezum la 2 elemente :
2.1. Scolile doctorale din Romania sunt ff slabe , cu norme interpretabile, fara rezultate certe in reviste internationale de specialitate(asa numitele “citari”) iar conducatorii de doctorate nu sunt niste EMERITI in domeniu, supusi unei trieri pe baze stiintifice. Asa au ajuns conducatori de doctorate tot felul de pafaristi sau impostori – ex de varf Gabriel Oprea.
2.2. O teza de doctorat in Stiinte Juridice se deosebeste net de una in Inginerie sau in Medicina, de ex. in timp ce la ultimele doua, in partea de cercetare “core” gasesti demonstratii stiintifice plecand de la formule/modele matematice, reactii chimice, desene, tabele de rezultate, programe de calcul / de interpretare , grafice, etc, etc., o teza in drept vehiculeaza fundamente legale, legi, concepte juridie, practici umane , adica multa vorbarie, siruri de cuvinte grupate, interpretate, rastalmacite, etc – scuze pentru simplificarea exagerata. Evident ca aceste siruri de cuvinte/interpretari se pot regasi la mai multe persoane, la un moment dat ele intrand in “folclor” de nu se mai stie sursa, cu exactitate.
3. Randurile plagiate NU fac parte din “core” al tezei, partea originala, proprie NUMAI lucrarii LCK, ci in partea de descriere /preambul, si este explicabila aparitia de truisme sau concepte universal valabile. Aici ar fi trebuit sa intervina Conducatorul de doctorat in timpul derularii procesului (de-aia dureaza 5-8-10 ani) care sa o puna sa refaca aceasta parte, indicandu-i eroarea. Dar aici ne lovim de cele mentionate la pct 2 – valabile si in prezent. Cred ca daca luam ORICE teza din domeniul Juridic gasim cam aceleasi probleme…
@ elenick
poate reusesti si tu sa te intrebi de ce aceiasi comisie nu a dat si in cazul ponta plagiatul in procente!
Avem de-a face exact cu mentalitatea tipica pedelista aici, legea e interpretata exact cum le convine, iar cind in legislatie si regulamente nu exista varianta pe care vor s-o foloseasca atunci modifica legea!
Nu stiu dupa ce dracu mai avem legi in tara asta!
Si tu subiectiva ca de obicei zici ca n-avem noi ce sa ne dam cu parerea ca de-aia avem specialisti! Probabil ca avem si noi nevoie de “doctorate” ca sa avem voie sa constatam evidenta! Si cine sa ni le dea? Ei?
Buna intrebare.
@elenick
raportul l-am citit inainte de linkul tau. Nu sunt de specialitate dar am trecut prin doctorat deci stiu cum se face. Preambulul ca si concluzia sunt parti care tin de “core”.
Daca nu pui bazele lucrarii in preambul nu stii care este “tinta”. Daca concluzia nu este legata de “tinta” lucrarea poate fi buna dar doctoratul nici macar la romani nu se obtine.
In stiinte juridice este la fel. Normele sunt prezentate CA NORME si nu ca “inventii proprii”.
Acolo unde erau copiate paragrafe intregi cu copy-paste nu se pune problema de “folclor”. Limbajul stiintific este una preluarea fara ghilimele e alta.
PS. 10 ani de doctorat dureaza numai “pe luna”. 10 ani inseamna enorm inclusiv pt jurisprudenta si “cutume” de drept.
Sorin,
m-am intrebat, raspunsul a venit fulger: teza lui Ponta a fost copiata in intregime, nu are nimic original in ea, e o compilare de la A la Z a ceea ce au mai ”descoperit” si scris altii la viata lor!
La acea data neexisand metode de cautare prea avansate/softuri si fiind siguri ca ”epoca” lor, a pesedeilor, este vesnica,Ponta nici nu si-a pus problema ca ar putea fi ”dibuit” de cineva, asa ca a copiat grosolan. Pentru el doctoratul a fost doar o ”chestie” care se enumera la CV si ii permitea sa intre in barou fara examen!
Inteleg ca nu s-a folosit soft-ul de identificare a copierii.
@elenick
tot ca idee lucrarea nu este de nivel de doctorat deci pt orice “tembel” oarecare ca mine de ce s-a dat doctorat pt asta tine de “neam prostie”. Mai mult doctoratul a fost luat cu “magna cum laude”. Daca in Romania ar exista “jurisprudenta”(nu exista) tovarasa kovesi ar fi avut dosar penal exact ca si negoita de la psd.
Cineva trebuie sa raspunda prin propriul sau post la astfel de aberatii. Nu numai kodruta dar si conducatorul de doctorat si intreaga comisie de la universitatea de vest care i-au atrebuit acestei lucrari si “nivelul de doctorat” si “magna cum laude”. Astept cu interes sa vad ce vor raspunde acestia pe marginea doctoratului lui kovesi dar nu o sa am placerea pt ca binenteles dna-ul nu ii va cauta nu-i asa?
E cu dus și intors.
https://www.comisarul.ro/articol/exploziv!-oamenii-securitatii-pe-listele-pru-si-al_861050.html
Nu stiu daca au fost descoperiti sau au scris chiar ei pe declaratii ca au fost informatori.
Foarte interesant:
“Cunoscătorii ţării ne asigură că populaţia României nu este una ambiţioasă şi că în mod oriental-slav se mulţumeşte cu astâmpărarea foamei în loc să se străduiască să îşi asigure toate cele necesare. Religiozitatea moartă a bisericii ortodoxe îi întăreşte în această atitudine. Faptul că credinţa ortodoxă se găseşte alături de ideea naţională şi de cea de ordine în ideologia Mişcării Legionare ne face să nu ne aşteptăm la nici un fel de schimbare. Dacă se doreşte ca România să nu fie doar păstrată ci să fie folosită pe deplin acest lucru nu poate avea succes doar prin consiliere, ci prin metode coloniale.”
http://www.historia.ro/exclusiv_web/actualitate/articol/raport-german-4-noiembrie-1940-valabil-i-dup-50-ani
Domnule Vosganian,
Doamna Kovesi NU a Plagiat!
aaaaaaa Adica decat 20 de pagini din cele 444
e cam asa ca si cu aia
” aaa a fost neprihanita, medicul a declarat-o virgina, numai ca a facut putin sex oral…
Puțin gravidă…
Domnule Vosganian,
Am uitat sa va intreb.
Daca votam ALDE, ne GARANTATI ca nu bagai Ungurii la guvernare chiar daca e sa ramaneti in OPOZITIE?
esti cam pretentios! da cu caimac nu vrei?!?!
Eu nu raspund la astfel de intrebari care impart pe cetatenii romani.
Aha, deci povestea sta in Raducaneni ?
Avem informatii diferite, eu de pe la cei din localitate, de la preotul catolic de acolo. Din nefericire, eu nu pot ca sa va votez, asta pentru ca sunt in UK. I-am întrebat pe roamanii de aici, daca votează. Nici vorba. Odata ca nu sunt interesati de fenomen, toti sperând ca sa nu se mai întoarcă. In al doilea rand, fiind perioada sărbătorilor, se lucrează si cate 12 ore pe zi, chiar si in week end. Over time este plătit foarte bine. Fiind toti obositi, nu le mai arde ca sa meargă cu trenul fie la Liverpool, fie la Manchester. De ceilalti nu stiu.
Eu, promit, ca-mi iau Nino si actul de casa si merg la Liverpool. Clădirea unde se votează, este extraordinara, oar estuarul la 10 minute de mers pe jos. Vremea este ploioasa, iar temperaturile in jur de 9-12 grade. Sunt foarte curios cum este aici, la sectia de votare. Mărturisesc ca de abia astept ca sa aud vorbind romaneste. Am coleg de serviciu roman, dar acesta uraste Romania si refuza sa vorbească in limba materna. Am găsit englezi care au fost in Romania. Toti mi-au spus ca avem o tara extraordinara. Fiind departe, oricând voi fi mândru de patria mea. La multe capitole, suntem peste insulari.
PS: cat despre “rahat”, m-am jucat, lăsând pe fiecare sa inteleaga ce vrea. Apoi, blogul, chiar nu trebuie murdărit.
Nu te cred. M-am intalnit cu preotul catolic din localitate (are un nume german, dar e si polonez). Nu mi-a lasat deloc impresia asta.
Nu pot alege PNL, deoarece consider ca este puternic poluat, de către fostii colegi ai lui Baselu.
Singurul partid liberal, cu toate imperfectiunile lui, este ALDE.
PSD, nu pot vota, iar cele doua partide noi apărute, sunt dubioase. A mai rămas ceva ?
A, Elena Udrea, doar pentru curajul ei. Însă, acesta nu este un motiv serios.
Domnul Vosganian, asa cum este el, cred ca iubeste orasul meu. Propunerile din program sunt fiabile si realizabile. O buna parte, sa zicem 75%. Ceea ce este imens.
Chestia cu aeroportul cargo, nu o prea inteleg eu, dar nu ma pricep la toate.
Însă, cuvântul irigatii, mi-a zgândărit in mod plăcut ciocănelul, nicovala si scarița. Prutul si Siretul nu sunt departe.
Cargo inseamna sa pui zona pentru avioane care cara marfuri.
….probabil nu o sa itelegeti. Anglia nu este asa cum se vede ea, cum o declara locuitorii ei. Dupa o luna, de stat aici, intelegi de ce au votat Brexit. Ei par politicosi, normali, foarte amabili, dar…lucrand alături de englezi, incepu sa percepi rasismul lor, faptul ca se uita chioras la străini. Ai venit ca sa le ei locul de munca.
Nimic mai fals.
Cei veniti presteaza munci pe care insularii nu vor sa le facă, sau care o fac dar nu pentru 7.20-8.50 pound/ora.
Intr-un colectiv, întotdeauna “străinul” trage mai tare, lucrează mai mult. Este drept, englezul, are un alt ritm. Însă, la ei spiritul de echipa este absolut. Daca ti-ai terminat “portia” mergi, automat, si-ti ajuti colegul, colegii.
In magazine, rasismul dispare, doar iti ia banii, nu-i asa ?
Orice problema, la nivel de administratie, banci etc, se rezolva, daca se poate, pe loc.
Tu, ca om, existi daca ai NINO, act de casa(adresa), card bancar. In rest…reci.
@ Mihail
Nu ai dreptate! Britanicii, in vasta lor majoritate, nu sunt Rasisti de loc. Acum sunt doar radicalizati.
Te inteleg ca ai experiente nefericite, dar credema ca nu ai cum s-i intelegi intr-un timp asa de scurt.
Poate ca o sa-ti explic candva
Domnule Vosganian,
Cum vine asta???
Șase candidați la parlamentare, colaboratori ai Securităţii
Andrei Alexandru (candidat ALDE în Bucureşti purtator de cuvant al dl Tariceanu) – colaborator al Securităţii;
Samuel Calotă (candidat ALDE în Teleorman) – colaborator al Securităţii
Nici unul dintre ei nu e pe pozitie eligibila. Si e de vazut daca atunci cand au completat declaratia n-au scris chiar ei chestia asta. Normal ar fi sa nu existe candidati de felul asta.
Râsei puțin și la PNL, dar la PSD mă prăpădesc. Dragnea a adus-o doar pe Firea din garda partidului, în rest, numai tineri necunoscuți. Reformă a clasei politice, vezi Doamne!
PSD – 44%
PNL – 23%
USR – 7%
ALDE – 6%
PMP – 6%
UDMR -5%
PRU – 4%
Sondajul a fost realizat de IRES pentru DIGI24. Duminica, 11 decembrie, românii sunt chemați la vot. Alegerie parlamentare 2016 vor stabilit, în funcție de rezultate, cine va conduce România pentru următorii 4 ani.
Rezultatele din sondajul IRES la alegerile parlamentare 2016 au o marjă de eroare de +/-3%.
ha a ha, mai exista IRES dupa mega esecul cu alegerile din republica moldova de acu citiva ani unde a “gresit” doar cu 17% ?
la IRES marja e +- 17%
A mai murit un cântăreț
https://www.youtube.com/watch?v=qAYzSHOzRHQ
@ Barosanul,
Nu te contrazic, chiarbdaca sunt bătrân, nu consider ca detin monopolul adevarului. Sunt constient ca trebuie sa invat tot timpul.
Acestea sunt impresiile mele despre ei, dar si a altor romani, polonezi. Englezii, in opinia mea, au o atitudine rezevata fata de cei sositi din Europa. Aaaa, sunt chiar si spanioli.
Vo ii privi atent la ce se-ntampla. Însă, mi-ar plăcea sa citesc si punctul tau de vedere.
PSD castiga alegerile, asta o spun toti.
In acest caz rolul ALDE este determinant. Va fi o frana in calea prostiilor psd, dar si un puternic curent liberal. Nu uit de experienta de Prim Ministru al domnului Tăriceanu, dar si de cea a domnului Vosganian. Poet, poet, dar a condus niste ministere, cu mult bun simt. Cred in rolul determinant al ALDE, pe lângă PSD. Eu nu vad acest partid, ca pe o anexa, ori balama.
Sa nu uit, pe vremea lui Ponta, eu am dus-o binisor. Era continuitate, economia mergea, nu erau surprize la tot pasul. Poate ma insel, dar eu asa am perceput guvernarea lui Ponta. Se putea mai bine ? Ce stiu eu, dupa anii de guvernare a lui Baselu-Boc.
Mi-ar plăcea, ca noul Guvern, sa pedaleze puternic pe mândria Nationala, pe faptul ca suntem romani, avem o identitate.
Stau intr-o tara unde duduie de autostrai. Si ce ? Nu asta este important. Nu o sa ma credeti, dar autostrada in sine, mutilează natura. Uitati-va atenti la mesajul Printului Charles, nu spune prostii. Ar vrea englezii ca sa aibă tara noastră. Aici, totul este plat si umplut cu j’demii de case maro. Toate la fel. Iar daca vrei sa te tampesti la minte, ei in considerare si vremea, uneori tare instabila.
Pe Tary si pe mine pesedistii ne-au respectat.
Baschebolista nu a plagiat !
Este drept, doar 20 de pagini s-au constatat ca fiind plagiate.
Cum s-ar spune, intru in casa la tine, iti fur hanoracul din cuier, dar acesta nu este furt, deoarece nu am furat toate hainile.
Iohanis, afirma in urma cu 2-3 ani, ca in opinia lui, ca profesor si trei rânduri copiate, tot plagiat se cheamă.
Atunci, cum rămâne cu furăciunea ?
Cam așa Daca furi numai 4% nu e hotie.
@vv
M am decis. Alde are votul meu la bucuresti dar sa nu sa prind mai apoi ca deveniti solutia imorala.
Varianta 2 era sa nu votez deloc
Si asa…ai ales sa incurci traficul pe strada si sa le dai de lucru celor din sectiile de votare ca sa votezi…alde.
ca si tine epolitikon. Sau tu esti un “cetatean mai special” decat altii. Ce o fi asa de greu sa intelegi din principiile democratice e greu de inteles.
Promit.
@ all
Aici puteti vedea de ce titulatura de Dr. a devenit ceva rasuflat:
http://cursdeguvernare.ro/exlusivitate-romania-doctoratelor-spectaculosul-avant-si-brusca-decadere-a-unei-industrii-business-to-business-intre-pliticieni-si-universitati.html
Romania o tara de 2 lei dpdv al stiintei a produs 67000 de “Doctori” in ultimii 50 de ani, deci avem mai multi “Doctori” decit cadre militare in armata!
In 2012 aveam un virf la emisiunea de diplome de doctorat, 6200! Ma intreb daca in acelasi an ieseau de pe bancile facultatii 6200 de medici?!
Deci, cred ca trebuie sa inventam altceva in loc de ceea ce stiam noi pe vremuri ca ar trebui sa reprezinte titlul de Dr. Ceva gen SuperDr., sau ceva similar…
Inainte ca sa fii acceptat la doctorat trebuia sa dovedești ca ai ceva activitate de cercetare. Acum e destul sa fii absolvent.
Hmmm, e doi(
), care au ales sa voteze(ALDE) decât ca sa nu voteze. Unul la Bucuresti, iar celălalt, hăt departe, la Liverpool.
Dar daca te gandesti la calitatea celor doi, e mult
@ All, Kronstadt an der Graft spune:
decembrie 7, 2016 la 9:38 pm
”Vă asumați răspunderea?”
Cea mai mare GOGOMANIE Romaneasca, ‘a asuma’.
Auzi de exemplu ‘a asuma Raspunderea guvernerii” – Pai cand vre-o data plateste cineva Financiar si cu Inchisoarea pentru o Guvernare proasta??
Prosti sunt alegatorii ca i-au ales
sau un Antrenor isi ‘asuma infrangera’ – Pai de cate ori plateste pentru asta cu Demisia si Financiar pt Paguba produsa.
In Romania NU exista nici-o asumare!!! Numai MINCIUNI care folosesc termenul ‘de asumare’ pentru a Prostit Oameni
Da, ai dreptate! Pe vremuri era o vorba: am o slujba cu raspundere! Cind cineva zicea asta insemna ca daca nu respecta cu maxima strictete legea sau regulile… reversul era egal cu inchisoarea! Ani multi!
Am zis inca de demult, ca daca in romania nu va fi instaurat un sistem penal care sa prevada pedepse grele pentru toate faptele de coruptie nu vom avea nicio sansa sa ajungem din urma occidentul, pentru ca se fura tot ce se produce si nu doar atit, ci in vremea portocaliilor s-a furat pina si ceea ce nu aveam, s-a indatorat tara ca sa poata exista furaciuni!
Iar politicienii de “cinstiti” ce-au fost ce-au facut in loc sa inaspreasca pedepsele de coruptie? Le-au diminuat drastic pe deoparte, pe de alta parte au scos din codul penal o gramada de fapte incriminate, si asa s-a ajuns ca o femeie care a furat niste lalele a stat in puscarie mai mult decit au stat astia care furau cu sutele de milioane de euro…
@ Elenick
Vad ca esti un mare admirator al lui Kovesi
Dupa cum ii spuneam domnului Vosganian,
Doamna Kovesi NU a Plagiat!
aaaaaaa Adica decat 20 de pagini din cele 444
e cam asa ca si cu aia
” aaa a fost neprihanita, medicul a declarat-o virgina, numai ca a facut putin sex oral…”
a zis cineva ceva de Basescu??????
Dar nu inteleg. Se pedepseste fapta sau procentul?
cas par cas la unii fapta la altii “procentul”
Bineînțeles că a plagiat.
Elenick,
Specialiștii pot, eventual, să detecteze plagiatul de idei. Când sunt copiate fragmente sau pagini întregi, o simplă alăturare a textelor arată ceea ce poate vedea oricine: plagiatul grosolan.
adam,
Tocmai ca NU au descoperit plagiat de idei privind partea de demonstratie ,”core” a tezei, ci doarsimilitudini la partea de ”umplutura”, preambulul ei. Cine a facut un Proiect de diploma/o teza mai complexa stie despre ce vorbesc.
Cat despre valoarea judecatii specialistilor care au dat verdictul ar trebui sa nu o ignoram/bagatelizam decat daca avem competentele de a face o judecata similara cu a lor.
Analog, i-am luat aparatea d-lui VV in privinta deciziilor luate in calitate de ministru cand cu dosarul Romgaz, cand toti papagalii de pe la TV care erau bata in economie isi dadeau ”doct” cu parerea…
E o diferenta in a-ti spune punctul de vedere cuvincios, precizand ca nu esti specialist in domeniu si a perora cate in luna si in stele cu damf de superioritate, doar trancaneala sterila…
Nu sunt specialist în drept, dar știu cum se face o lucrare științifică.
@ elenick
teza de doctorat a lui ponta nu e plagiata in totalitate asa cum pretinzi ca stii. Daca teza lui kovesi ar fi fost analizata cu softul adevarat, pe care il au si cei de la CNATDCU in dotare s-ar fi constatat plagiat de 45-55%
Sunt convins ca au testat cu softul ITENTICATE si cind au vazut cit iese s-au speriat si au cautat un soft mai subtire…
I-as scuipa in fata pe cei de la CNATDCU, atit valoreaza pentru mine! Niste lasi!
Iar tu ai dubla masura evidenta, ai grija ca indoctrinarea habotnica nu face bine la creier.
Deosebirea majora dintre mine si tine pe chestiunea asta e ca atunci cind latrau toti pentru teza lui ponta ca si cum se prabusea tara din cauza ei… eu n-am zis nici un cuvint cum ca n-ar fi plagiat. Eu nu pot exprima ceea ce nici eu nu cred, pe cind tu poti!
ce uita sa spuna elenik vizavi de plagiatul lui ponta este ca trata un subiect atat de nou ca numai un participant la lucrarile respective ar fi putut sa il cunoasca. Profesorii care au scos carti inainte de doctoratul lui ponta pe subiect au lucrat cu ponta pe respectivele carti si cu inregistrarile sale. De altfel au si sustinut, dar nu era de “bon ton” ca nu considera deloc plagiat preluarea din lucrarile lor unde ponta a fost contributor. Si ca nici ponta nu s-a ofuscat cand nu a fost pus ca semnatar pe respectivele carti.
asta n-aveam de unde sa stiu, n-a scris nicaieri… nu stiu de unde stii tu! de la Ponta ?
nu de la ce au raspuns “profesorii plagiati” dar nu a facut turul netului ca nu era “politically corect”. Chiar si ponta a sustinut asta de la inceput.
Da.
Pe mine ce ma deranjeaza e dublul standard. Eu vreau sa fie judecati toti in baza ipocriziilor pe care le-au promovat chiar ei, si nu atunci cind vine rindul lor sa caute sa schimbe paradigma!
Pe vremuri cind auzeai despre cineva ca e Dr.Cutare iti jucau fluturi in stomac cind te gindeai cit de tare e, acuma… la cei 67000 de “Doctori” pe care-i avem si cind te mai si uiti la ce nivel are invatamintul nostru iti dai usor seama ca diploma aia de doctor nu valoreaza nici macar cit hirtia pe care a fost imprimata!
iara sunt de acord in TOTALITATE cu tine!
Adu-ti aminte, apropo de dublul standard de chesitunea cu gazele si cu modul in care a fost tratat Ciolos fata de mine
@ VV
corect. Dar sa stiti ca in chestiunea cu gazele chiar si dvs cadeti in capcana ce vi se intinde: se vorbeste despre decizia politica ca si cum ar fi posibil ca o decizie politica sa fie un act de coruptie, ceea ce n-are cum! O decizie politica prin care este favorizat cineva poate cel mult sa fie judecata de electorat, si nu de procurori. Procurorii trebuie sa fie investigatorii faptelor de coruptie, dar ei prin acuzarea dvs incearca defapt sa treaca linia spre a judeca si deciziile politice. In felul asta miine poimiine veti avea nevoie de aviz de la DNA pentru a putea aloca bani pentru sa zicem inundatii!
Aici dupa parerea mea trebuie aduse modificari legislative serioase, pentru a trage o linie clara de demarcatie intre decizia politica si decizia unor entitati care nu au reprezentativitate (persoane, sau grupuri de persoane care nu au fost alese, ci au fost numite!).
Am spus asta de zeci de ori, dar parca vorbim la pereti. Ca nu e treaba procurorilor sa judece deciziile politice.
Ce kakaturi poti sa spui fara sa rosesri!
Ponta a fost ce, ma? Contributor?
Cu ce, cu lovele?
Nu prea cred, cei cu functii politice nu platesc cu bani doctoratele!
Teza lui Ponta nici macar nu poate fi considerata “de doctorat” decat in curtea scolii, fiind doar o compilatie de texte cu reproduceri ad literam copioase.
Foarte departe nu e nici a lui kovesi, dar macar ea a mai bagat si chestiuni de la ea, prima data cand a fost acuzata de plagiat s a prezentat cu manuscrisele.
Aia n au semnalat furtul intelectual al lui ponta nu fiindca au “contributori”, ci complici.
sorin,
1. Ce-mi place e ca tu vorbesti de deosebiri majore dar eu sunt de acord cu tine, de fapt. La precedenta acuzatie de plagiat a lui Ponta semnificativ mi s-a parut ca i s-a organizat politic aceasta deconspirare, nu ca ar fi deranjat pe cineva doctoratul lui… Era priministru iar Basea il voia pus cu botul pe labe (s-a vazut ulterior ca ei e fapt cooperau), deci era vorba de o lupta pentru suprematia la comanda
2. au fost analizate toate suspiciunile rand cu rand, pagina cu pagine. doar ca oamenii de drept au putut interpreta ce inseamna fiecare lucru si ce nu. de ex daca se explica continutul unei legi in cuvinte curente, nu inseamna plagiat, etc. Concluziile sunt clare pt cei 3 specialisti, intre care 2 in Franta, NU cred ca si-ar pune reputatia la bataie pentru LCK, nu de alta, dar au muncit mult pentru aceasta reputatie….
1) Pai daca ai probleme cu memoria chiar asa pe termen scurt iti arat eu ce-ai scris aici:
http://vosganian.ro/?p=7308&cpage=1#comment-310058
Ai zis ca ponta a plagiat de la cap la coada…
2) Pai cum sa nu-si puna reputatia la bataie? Pai din momentul in care au dat raportul ala s-au compromis pe viata, toata munca lor anterioara nu mai valoreaza nici cit o ceapa degerata!
Tocmai pentru ca aveau o reputatie n-ar fi trebuit sa-si bata joc de ea!
1. bre, de 2 ori i s-a dat decizie de plagiat, si aia de la Nature au scris la revista (daca n-aveau ce, nu se compromiteau ei pt unul ca Funeriu), lasa-l in slobozi, nu-l mai caina… La cate nemernicii a facut, asta chiar nu conteaza…
2. si daca le creste reputatia, dupa aceasta decizie, ce mai zici ? (vedem in 1-2 ani, desi nu cred ca e caz de discutie/comentarii internationale…)
@elenick
“specialisti din franta” m-ai dat pe spate. Sa caut sa vad daca “careva” ii cunoaste in Franta? Sau nu vrei?