Incredibil!!! În 2014, cu TVA de 24% se colectează mai puţin decât în 2008 cu TVA de 19%!!!!!

Ne rupem în figuri înaintea campaniei electorale care se apropie. În acest timp, ţara se rupe sub noi. DNA e de folos doar pentru diplomaţii străini şi pentru cei  ce vor reality-show cu Moţoci. Estimp, în lipsa unor perspective economice, a măsuri clare de prevenţie, a unui dialog cu mediul privat şi a informatizării sistemului fiscal, evaziunea fiscală a atins cote nemaintâlnite în economia românească.

Iată cifrele. În primele şase luni ale anului 2008, la un nivel de TVA de 19%, colectările au fost de 4,6% din PIB-ul prognozat la acea data. În anul 2014, cu un nivel al TVA de 24%, colectările sunt de numai 3,7% din PIB!!!  E drept că, până la sfărşitul anului 2008, PIB real a fost mai mare decât cel prognozat (504 mld lei faţă de 440 mld lei), dar chiar şi aşa procentul din 2008 rămâne mai mare decât în 2014 (4% faţă de 3,7%).

Colectările nu sunt mai mari doar în procente, ci şi în termeni reali! Dacă socotim rata inflaţiei din 30 iunie 2008 până în 30 iunie 2014 şi o aplicăm valorilor nominale ale colectărilor (20,2 mld lei în 2008 şi 24,6 mld lei în 2014) ajungem la concluzia că, în termeni reali, colectările au fost cu cel puţin 10% mai mari în sem. I 2008 faţă de sem. I 2014! Creşterea se menţine şi dacă vom converti sumele în moneda europeană, raportate la cursul de schimb al perioadelor respective.

Şocant! Cu o creştere a TVA de la 19% la 24% ( deci o majorare de peste 26%), avem o reducere a veniturilor cu peste 10%!!! Dacă doriţi şi explicaţia, o găsiţi în analizele efectuate de Consiliul Fiscal. Dacă extrapolăm datele de acolo pe rezultatele primului semestru al acestui an, ajungem la concluzia că din TVA nu am colectat în primul semestru din 2014 decât 40% din masa taxabilă, adică 24,6 miliarde de lei, pierzând cca 36 miliarde de lei din pricina evaziunii fiscale ( pe care, pentru TVA, Consiliul fiscal o estima în 2013 la peste 12% din PIB dar care, după rezultatele prezentate de MFP la 30 iunie 2014, trebuie să fi urcat deja la aproape 14% din PIB). Cu alte cuvinte, dacă lucrurile nu se îndreaptă, în anul 2014 vom pierde aproape 100 de miliarde de lei numai din evaziunea fiscală pe TVA!

Aşadar, e bine că discutăm de mândria de a fi român, de candidaţi care apar şi dispar şi de cine va mai fi în libertate în noiembri 2014, ca să poată să şi câştige alegerile prezidenţiale, dar până-una alta, economia românească e ca o pungă înţepată cu acul: zadarnic sufliîn ea , că nu se umple. Şi odată cu ea nici buzunarele românilor. Care, în schimb, ca pe vremea decăderii Romei, au spectacole din belşug.

P.S. Vom continua această analiză. Până atunci, dacă doriţi să continuaţi documentarea pe cont propriu, puteţi accesa www.mfinante.ro (Buletin MFP) şi www.consiliulfiscal.ro (Două cercuri vicioase ale sistemului fiscal-bugetar, autor Ionuţ Dumitru).

328 Responses to “Incredibil!!! În 2014, cu TVA de 24% se colectează mai puţin decât în 2008 cu TVA de 19%!!!!!”

  1. Tiberiu spune:

    @VV
    Manifestarile reprobabile ,precum folosirea unui limbaj neadecvat, ,denigrator,calomnios,obscen,injurios,xenofob etc l-as sanctiona imediat in locul dv prin avertismente si radierea de pe blog a persoanelor care nu se confirmeaza normelor de adresare civilizata.
    Nimeni in afara de dv nu poate lua masura stergerii postarilor neadecvate sau radierea userilor huligani.
    “Painea si cutitul” blogului este la dv,deci sa nu va asteptati ca altcineva sa faca “curatenia in casa” ca nu este posibil. :-)

    • @ Tiberiu

      Nu stiu de ce iti faci o tinta din a-i scoate de pe blog pe basisti. Ar fi plicticos fara ei. Chiar si disputele dintre voi, cu atribute cu tot, au farmec. Cine va citi blogul asta peste cincizeci de ani va intelege mai bine atmosfera fermecatoare a inceputului de secol romanesc.

  2. Mihail spune:

    @ Varujan,

    Stim foarte bine, amandoi, raspunsul. Ce rost are ca sa ne alintam ?
    Unul dintre raspunsurile la intrebarea dvs, este acela, ca interviul de la Realitatea, a fost dupa plecarea domnului Antonescu si ca atare, domnul Cristoiu, acum trage aceste concluzii. Pe baza acestui interviu (editii).
    Toti cei din conducerea PNL l-ati abandonat pe Crin, dumne alegand, elegant, ca sa plece, respectandu-va decizia.
    Okay, il doriti pe Johannis, sunte-ti serviti. Insa, in decembrie se vor trage concluziile.
    Trist este ca vom avea inca patru sau cinci ani risipiti.
    Crin ar fi fost un foarte bun Presedinte.

    • @ Mihail

      Esti in eroare. Intai, nu liberalii l-au abandonat pe Crin. Nu ei i-au spus sa ameninte cu demisia daca nu ia 20%. Apoi, el insusi a declarat ca nu s-a consultat cu nimeni inainte de votul la candidatura. Crin nu a mai tinut legatura cu nimeni din partid dupa ce a demisionat. Nici eu, nici altii nu am inteles prea bine ce s-a intamplat atunci. Tot asa cum nu am inteles ideea cu Johannis ministru de interne si viceprim-ministru cu finantele. Cum n-am inteles nici chestia cu guvernul din umbra. Sau candidatura lui Becali. Si multe altele. Ca Antonescu e bun candidat se intelege, de aceea a si devenit presedintele PNL in 2009. Dar e greu, in 2014, sa fii candidat fara sa fii si presedinte de partid. Nu zic ca asa e bine, dar orice presedinte de partid are ambitiile lui. Cum sa dovedit si cu Johannis. Dar, repet, e incorect sa se spuna ca oamenii l-au abandonat pe Crin cand el a anuntat, nesilit de nimeni, ca pleaca daca…

  3. Mihail spune:

    Sa vii sa spui :

    “Comportarea civilizata fata de golani este interpretata ca slabiciune sau fraiereala si incurajeaza golaniile” (tiberiu),

    …iar apoi sa faci apologia disciplinei si a curateniei, chiar mi se pare “ciudat”. O pun pe seama neglijarii luarii hapurilor regulat.
    Daca cadem imaginar in logica specimenului, ar insemna, presupunand, ca avem un covor murdar, nu-l curatam ci balbadac, il aruncam repede la gunoi.
    Citatul reprodus mai sus, este unul cumintel, oarecum linistit. Mi-e jena sa copii un altul, din zecile de postari insalubre.
    Fiecare trebuie sa-si faca curat cel putin in perimetrul apropiat, “sa pastreze curatenia”…indiferent daca este acasa, la birou, sau in vizita.
    Sa vii sa postezi mascari pe postul ce vorbeste despre domnul Patriciu, inca neinmormantat, sa fi-i rugat ca sa te linistesti, iar tu sa continui, sa vii apoi, cu solicitarea de a se face o “curatenie”…chiar este o demosntratie fie de o capacitate intelectuala extrem de redusa, de o stare de senilatate accentuata, fie bunului simt lipseste cu desavarsire. Trist.

  4. emi spune:

    Nu cred ca domnul Cristoiu a scris acel articol cu intentii bune.
    Desi in articol nu sunt minciuni ca altadata, momentul cand il scrie il descopera ca fiind pentru sabotarea candidaturii domnului Iohannis la presedintie.
    Ion Cristoiu serveste TB si TB saboteaza candidatura lui Klaus Iohannis, asa cum l-a sabotat si pe Crin Antonescu, cand l-a ajutat pe Iohannis sa preia candidatura, dovada mai clara nu se putea.
    Cine se increde in masinatiile lui “il capo dei tutti capi” nu poate decat sa sa fie sacrificat pe altarul mafiei.

  5. Mihai sr. spune:

    @ soroin ghyorgyfalfi
    Proiectul USL a fost un proiect anti-Basescu. Nu putem uita asa usor aspiratia nationala a momentului.
    Esuarea proiectului a avut loc pentru ca partenerul, PSD, a avut alt scop, urcarea sacilor in caruta proprie. Aici, Crin a fost naiv, increzandu-se in Ponta.
    Se poate retine doar ca proiectele “anti” nu au sorti de izbanda si ca e bine sa te uiti bine cu cine te insotesti la drum.
    Iti recomand o bibliografie pe tema “tradarea la romani”.
    Mihai sr.

  6. lordul john spune:

    @Mihail

    Cristoiu a avut intotdeauna opinii personale si mai ales s-a aliat, aproape de fiecare data cu cel in care s-a tras.
    Faptul ca o spune Cristoiu nu face ca realitatea nu e asa. Ar fi putut la fel de bine sa o spuna oricine.

    Cu referire la analizele economice ale lui Johnny Gogoașă, profesor emerit la Academia de Gargara Laringo-Faringiana, redau doar un citat: “Am fost pur și simplu stupefiat de ceea ce am văzut; literalmente umblau câinii “cu covrigi in coada”. In urma celor văzute am devenit un susținător al PNL, al lui Tăriceanu și al dv. Când banii curgeau ca la nebuni era normal ca evaziunea fiscala era mult mai mica.” (nota: i-am corectat greșelile)

    Cu alte cuvinte, alevinul, nu a înțeles nimic din economie. Ce legătura are evaziunea fiscala cu aceasta curgere a banilor ca la nebuni? Pe de alta parte a avut si viziuni: a văzut “literalmente” câini cu covrigi în coada!!!

  7. lordul john spune:

    @sorin g

    Aici te inseli! TOATE proiectele liberale (de la cele mai banale ordine de ministru, la HG-uri si Legi) au fost blocate de PSD. Am exemple concrete cu duiumul, cu nume si date sin cel putin doua ministere (AGR si Mediu).

  8. lordul john spune:

    @VV

    Maestre, de ce nu ne-ati anuntat din vreme de evenimentul de la Casa Pogor? Aseara mi-a atras atenția fiica-mea, abia întoarsă de la bunici, si mare amatoare de evenimente culturale si de produse de artizanat, despre manifestare. Daca n-ar pleca azi in tabara de olimpici de la Manastirea Durau, am fi mers amândoi!

    Vânzare produse armenești – handmade – Uniunea Armenilor din Romania

    Workshop de caligrafie – Uniunea Armenilor din Romania

    http://iasi.fede.ro/gfest-editia-a-iii-a-parc-casa-pogor-iasi-22-24-august-2014-program/

  9. emi spune:

    Daca dumneavoastra erati trist sau suparat domnule Varujan Vosganian, Sorin ar fi fost relaxat si binevoitor. I-as spune vampir energetic dar as jigni vampirii, ei nu fac politica.

  10. emi spune:

    Totusi PNL ar trebui sa stranga doua seturi de semnaturi pentru orice eventualitate. Daca DNA “rade tot” mai putin Elena Udrea pentru prezidentiale… trebuie sa aveti si un plan de rezerva.

    • @ all
      @ emi

      N-o stiti pe asta? Intrebare la Radio Erevan: Cine va castiga alegerile prezidentiale in Romania? Radio Erevan Raspunde: Cel care va fi in libertate…
      Cam amara gluma.

  11. Mihai sr. spune:

    @ mihail
    @ VV
    Si eu la-si fi votat pe Crin presedinte, dar nu pentru ca vorbeste “frumos”, ci pentru ca gandeste ceeace spune. Ar fi fost un presedinte responsabil si onest. Faptul ca a “cedat”, denota o forta limitata de lupta. La fel a fost si cu Constantinescu.
    Observ insa o tendinta in electorat de a solicita presedintelui un proiect tapetat cu CAS redus si alte asemenea. Asta trebuie sa fie proiectul unui Presedinte ? Politica echilibrului nu mai este interesanta ? Politica demnitatii externe nu ne mai intereseaza ? Politica gestionarii serviciilor secrete este desueta ?
    Asta astept de la “proiectul” lui Johannis.
    Mihai sr.

    Mihai sr.

    • @ Mihai sr.

      Proiectul un presedinte trebuie sa fie legat de marile proiecte nationae, de tema nationala, de tema morala, de tema autoritatii, de politica externa etc..

  12. Mihai sr. spune:

    @ sorin g
    Mai sus ti-am pocit numele. Scuze. Cine-o mai fi inventat si tabletele astea ?
    Mihai sr.

  13. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Subscriu la respectarea dreptului la libera exprimare – si implicit si a dreptului de a elucubra din ambele tabere. Nu stiu daca o sa citeasca cineva peste 50 de ani blogul asta insa am o recomandare pt viitor: puteti aduna o selectie de comentarii la diferite postari. Ar fi o carte excelenta de umor si politica… Oricum dezbaterile de aici sunt mai interesante si mai animate decat moliciunea din Parlamentul vietii…

    In legatura cu electricitatea: eu sunt foarte nemultumit ca nu se gaseste o formula de limitare a profiturilor exacerbate. Preferinta mea o stiti: controlul de stat printr-o mare companie [eventual si cu ceva capital privat] care sa se poata extinde ulterior si in alte zone/tari. Veniturile din distributie [nu productie - acolo chiar cred in rolul pietei doar ca acolo, fiind nevoie de investitii nu speculatii pe seama consumatorului, nu se baga investitorii] ca si profiturile sunt de facto inepuizabile. Nu este admisibil sa se permita o asemenea exploatare a intregii economii si societati de catre capitalul strain cum se intampla in sectorul de distributie. Profiturile trebuie limitate si exista formule pt a face asta fara sa fie descurajata competitia [ar fi mult de scris aici si nu e momentul - dar solutii sunt]. Vointa politica nu este si asta se intampla din 1 din 4 motive [sau o combinatie]: a)prostie b)coruptie c)lasitate d)nepasare. Vrea cineva relansarea economiei? Pai mai taiati din pretul la energie electrica [pe seama taierii din aberatia de profit de 25% a unora gen ENEL] si o sa aveti o crestere rapida in sectorul serviciilor [adica cel mai important]. Sigur ca asta nu se poate… Motivele sunt mai sus… Inteleg da’ nu-mi cereti sa accept.

    In fine e adevarat ca o luare de pozitie pe tema iresponsabilitatii politicienilor vis a vis de situatia economica si de problemele cu colectarea va va transforma in paria al PNL. Doar ca ce pot sa va faca? Sa va dea afara? S-ar sinucide politic facand asta acum. Sa va exileze? Unde? In Sahara? Ca prin Baraganul politicii sunteti deja. Exista insa si avantaje si n-are sens sa le enumar eu aici, acum. Un calcul pe termen lung arata ca o astfel de luare puternica de pozitie acum ar aduce dividende [politice insa] chiar mai mari decat ce incaseaza companiile de distributie din exploatarea consumatorului roman… Asta asa, ca sa inchei apoteotic:)

    • @ Radu Vasiolescu

      E ceva adecvar in ce spui., A existat , de pilda, un transfer de valoare adaugata dinspre industrie catre energie caruia i-au cazut victima mai ales industria metalurgica si industria chimica.

  14. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Apropos

    Vad stirea cu acoperisul unui bloc zburat de “vijelie/uragan”. Ma intreaba prietena: era nou nu? Zic: da! La dracu, te asteptai sa zboare acoperisu’ unui bloc facut pe vremea comunistilor? Zice ea: Intrebam retoric…

    PS: ABIA ASTEPT CUTREMURUL. Daca ma prinde acasa sigur sigur scap. Doar pe strada sa nu fiu ca poate-mi pica ceva in cap. Altfel insa o sa ma uit deloc indignat cum e jale in tara ca au picat impreuna cu cladirile cu bulina si mai mult de jumate din blocurile “construite” de dupa 90.

    PPS: Tine minte cineva casele luate de apa la Novaci sau cum dracu se cheama satul? Sa va dau o veste: majoritatea erau cumparate de la un dezvoltator [capitalist serios de Romania] si ghiciti ce: NU AVEAU FUNDATIE. Dap. Ati auzit bine… :)))

  15. Emil Mihai spune:

    @Varujan,
    Ti-aduci aminte in 2004 in campania de la locale pentru turul 2 , cind eram la o scrumbie undeva aproape de Dunare , cind ti-am explicat cit de benefica ar fi reducerea TVA la alimente si in special in alimentatie publica la sub 10%? Mi-ai replicat ca nu exista instrumente , ca e greu cu TVA diferentiat etc. Am dat exemplu concret ,ciorba care tocmai se punea pe masa: cu doua ore nu exista nimic in magazie iar peste 2 ore nu va mai exista nici o dovada ca a existat urma de ciorba! De atunci ai fost de doua ori ministru si nu s-a intimplat nimic (chestia cu piinea a fost special facuta pentru Voiculescu). De atunci , in alimentatia publica din Romania nu se fiscalizeaza mai mult de 30 % din ceea ce se incaseaza! Dar politicienii la virf , desi stiu ca bugetul nu incaseaza mai mult , mentin cotele mari de TVa pentru ca prin intermediul oamenilor din control ii au la mina pe patroni : Se fac mese pe degeaba , se iau cotizatii la greu si nimeni nu este “liber”!

    • @ Emil Mihai

      Cand eram ministru in 2007-2008 am propus lui Calin Tariceanu sa incercam experimental cu TVA la produse de panificatie dar nu am avut succes. Totusi, atunci TVA era 19%. Al doilea mandat nu se pune la chestia asta; Dar hai sa fim corecti, in 2005-2008 s-au redus tot felul de impozite, nici nu era bine sa exageram.

  16. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    @Emil Mihai

    Problema evaziunii in zona alimentatiei publice [ma rog pe ultima veriga a lantului cea care lucreaza direct cu consumatorul final] va fi rezolvata nu doar prin taxe mai mici sau prin colaborarea cu patronii ci mai ales prin incurajarea clientilor in a platii legal [adica bon/card etc]. Aici sunt multe metode, unele foarte perfide dar si foarte eficiente prin care patronii de frica pot fi constransi sa faca totul legal. Povestea colaborarii cu patronatele pentru a reduce evaziunea in schimbul unor taxe mai mici a cazut definitiv cand din impozitul pe profit [16%] se colecteaza 20% din ce ar trebuii sa se colecteze.

  17. Tiberiu spune:

    @VV
    ” Tinta” nu este neaparat excluderea basistilor( desi nu mi-ar dispalce) ci disciplinarea lor prin sanctionarea celor care folosec un limbaj huliganic, xenofob , obscen,”tinta este impunerea unor norme de comunicare civilizata si nu in ultimul rand trebuie sa le aratati cine este “seful blogului”.
    Acesti indivizi,postaci platiti, au in cap ca va fraieresc sau ca va este frica sa le dati la “gioale” turbulentilor.
    Ca fost profesor cunosc bine mentalitatea huliganilor. Nimic nu se obtine de la ei cu vorba buna ci numai cu sanctiuni drastice.

    • @ Tiberiu

      Cum sa-mi fie frica sa le dau “la gioale”, cum spui? Unora chiar le-am dat, cand au fost obsceni. Asa cum e, blogul e civilizat (ma rog, relativ civilizat).

  18. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    pai s-o luam pe rind:

    1) Dumneavoastra nu intelegeti (cred ca nu vreti sa intelegeti) ca din punct de vedere a gindirii colective dumneavoastra personal sunteti doar una din persoanele care au participat la guvernare… si aproape nimeni nu va spune vreodata: contributia PNL la guvernarea USL a fost dezastruoasa, dar era o exceptie numita Varujan Vosganian…

    2) Ati mers la guvernare alaturi de PSD cu un program. Il am si acum pe undeva pe-aici… Acolo scrie negru pe alb, reducerea treptata a TVA-ului inapoi la 19% pina in 2016. Asta ar fi insemnat ca azi dupa 2 ani de guvernare USL sa nu mai discutam despre TVA 24%… ci TVA 22%… Nu putem face asta dintr-un motiv foarte simplu: PNL n-a miscat un pai petnru ca lucrurile sa mearga in directia asta. Dimpotriva, imi aduc aminte cum eu am zis cu diferite ocazii ca nimeni nu mai pomeneste despre reducerea TVA, iar la TV PNL-istii imi explicau de ce nu se poate…. PNL n-a facut niciodata in public nota discordanta fata de pozitia PSD pe tema asta, ci intotdeauna au sustinut fara rezerve tot ce venea de la PSD. Crin Antonescu in persoana ne zicea de nenumarate ori ca el nu se amesteca in politica guvernului de parca promisiunile electorale ar fi fost facute doar de Ponta.

    3) Valuri peste valuri de texte am scris eu aici pe blog si pe alte bloguri despre faptul ca USL nu-si respecta promisiuni electorale importante, si ca PNL nu face nimic sa se disocieze de asta. In schimb am primit tone de explicatii care mai de care mai “pertinente” despre faptul ca USL-ul face ceea ce trebuie…

    4) Pentru ca de fiecare data faceti tot posibilul sa reduceti discutiile despre credibilitate la persoana dumneavoastra… eu zic sa va mai ginditi: credibilitatea dumneavoastra personala nu e importanta nici macar pentru colegii pe care incercati sa-i aparati, colegi care au gasit de cuviinta sa va lase pe dinafara conducerii la ultimul congres… Asa ca nu pot sa nu va intreb: ce autoritate oficiala mai aveti dumneavoastra sa exprimati politica PNL? Pe vremea USL va ziceam: sunteti vicepresedinte PNL, faceti ceva! Acum va spun: nu mai aveti functie de conducere in PNL, puteti spune orice, ca nu reprezinta decit opinia dumneavoastra personala…

    Pe acelasi sistem e si Madalin Voicu in PSD. Spune multe lucruri bune, dar cind vine vorba despre punerea lor in practica spune: “eu aici reprezint doar opinia mea personala…, pentru ca n-am functie in partid imi permit sa…”

    Si, nu pot sa nu-mi aduc aminte despre momentul in care Mircea Diaconu a plecat din PNL. Omul era vicepresedinte PNL, i-a zis in fata lui Crin Antonescu: “m-ai pus aici, tu m-ai pus aici! De ce m-ai pus aici? Ca sa spun ceea ce vrei tu, saaau sa zic ceea ce gindesc eu???” Mamelucii de pe linga Crin s-au pitit care mai de care… iar Mircea Diaconu vazind asta pur si simplu s-a disociat de acea gloata. El da, om cu coloana vertebrala!

    • @ sorin g

      In legatura cu guvernarea USL am mai spus-o. Degeaba vorbim de responsabilitati caci, in fapt, PNL nu si-a asumat la modul serios guvernarea. Eu eram ministru dar liderii PNL nu ma intrebau niciodata ce fac si nici nu ma sustinea in proiectele mele. PNL nu a avut un proiect de guvernare pe care sa-l urmeze, asa cum s-a intamplat in 2004-2008. Adevarul e ca pentru Crin guvernarea nu era o prioritate si asta s-a vazut. I-a lasat pe Ponta si pe PSD sa se intinda nestingheriti peste guvernare. Cand a vazut ca e deja prea mult, era prea tarziu si atunci PNL a iesit de la guvernare. Ruperea USL a fost si din cauza slabiciunilor PNL nu doar din cauza naravurilor PSD.

  19. Tiberiu spune:

    “Tinta” este ca golanii basisti sa nu-si poata impune legea nesimtirii si bunului plac basist pe blog.
    “Tinta ‘este ca cei care au organizat si finanteasza gruparea de manipulatori basisti sa inteleaga ca actiunea lor ilegala si ilegitima a esuat.
    Atat !

  20. @ Mihail, august 23, 2014 la 9:44 pm

    N-am sa spun acest lucru, in schimb am sa va intreb un lucru:

    In fond dumneavoastra cui ii luati apararea…???

  21. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ Mihai sr,

    tradarea la romani, da. Pe aceeasi tema se incadreaza si mersul la 2 capete a lui crin, cind din august 2012 era deja aranjata fuziunea cu PDL…

  22. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ Lordul John

    stiu ca PSD a blocat aproape toate proiectele venite dinspre PNL, dar asta nu e o scuza. Stii zicala: spune-mi cu cine te-nsotesti ca sa-ti spun cine esti?

    PNL trebuia sa ia masuri instant! Daca vrei caut pe blog ce ziceam eu inca din decembrie 2012… La vremea aia am fost catalogat in fel si chip, pro-USL-istii au sarit pe mine, pentru simplul fapt ca ziceam ca Antonescu ar trebui sa se exprime vehement si ferm si ultimativ la adresa lui Ponta si a pactului de coabitare… Asa ca…

  23. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ Lordul john

    ia de ici!

    http://vosganian.ro/?p=3970&cpage=2#comment-202560

  24. Apropos de…popcornul domnului Ponta…..in loc de..floricele.

    Fac o mica paralela, aparent fara nici o legatura.
    Dar haideti totusi sa vedem impreuna:

    Cate tari de pe mapamond au bancnote din…plastic…????

    http://www.telegraph.co.uk/finance/currency/10299039/Plastic-fantastic-six-countries-that-use-polymer-banknotes.html?frame=2666834

    Marea Britanie ia in considerare introducerea acestor bancnote din polimeri ….

    1. Australia,
    2. Brunei,
    3. Papua Noua Guinee,
    4. ROMANIA,
    5. Noua Zeelamda
    6. Vietnam,

    Practic in Imperiul Britanic avem deja 4 (patru) tari care au deja bancnote din plastic….

    De ce 4 tari…?

    Ah, nu stiati ca si Romania este parte din Imperiul Britanic…?

    Din pacate numai la decontat…pentru altii NU si la adunat…pentru romanii…..deveniti straini in propria tara…..

  25. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ tiberiu

    uita-te putin in oglinda, sa vezi cum gindeai ceva timp in urma. Vezi daca nu cumva e pixelul albastru :D

    http://vosganian.ro/?p=3631&cpage=2#comment-182700

  26. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ Marian Nicolae

    de unde-ti vin ideile astea? aveti ceva laborator?

  27. @ sorin gyorgyfalvi august 24, 2014 la 2:41 pm

    Da Sorin, am acces la un laborator super – hyper dotat cu absolut tot ce am nevoie, incluzand instrumente si aparate de laborator din 5 (cinci) constelatii diferite si 4 (patru) universuri paralele….

    Pe langa aceste lucruri bune, am in laborator cateva state of the art…quantic computers….adunate la randul lor din alte doua linii temporale viitoare dispuse intr-o gaura neagra dintr-o a cincea dimensiune….

    Dupa cum vezi….sunt intr-adevar bine utilat, drept pentru care atunci cand mai vin cu idei de acest gen, chiar nu vei mai avea nici un motiv de mirare…

  28. Valeriu Mangu spune:

    Articolul “Ce il poate invinge pe dl. Victor-Viorel Ponta”, pe:

    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

  29. Tiberiu spune:

    Daca este vorba de aceasta postare nu ma dezic de ea niciun “milimetru” si nici cu un “pixel”.Am sustinut inca de la inceput pe blog necesitatea de a lucra la viitorul proiect pentru Ro in strans dialog cu UDMR.
    UDMR este o componenta indispensabila unei bune guvernari.Se pare Ponta elaboreaza un nou statut al minoritatilor.Nu stiu ce va contine el dar salut insasi ideea dialogului cu comunitatea maghiarilor care trebuie sa fie o punte de legatura cu Ungaria si Europa “clasica”.Un proiect de tara fara colaborarea comunitatea etnicilor maghiari este o himera.
    ==========================================
    tiberiu spune:
    decembrie 10, 2012 la 7:34 am
    @all
    UDMR este o componenta absolut necesara a viitoarei guvernari USL din cateva puncte de vedere:
    -O componenta politica reprezentand comunitatea maghiara indispensabila pentru o guvernare echilibrata
    -O alianta absolut sigura care securizeaza majoritatea USL impotriva oricarei incercari baiste viitoare.
    -O componenta politica apartinand familiei europene PPE care inchide pliscul lui Merkel si Barosso
    -Consolideaza majoritatea in cazul unei noi suspendari a lui base(daca ungurii votau suspendarea base era deja Pa)
    -UDMR are un judecator CCR care poate cantari greu in anumite momente
    Bravo Ponta pentru decizia politica superinteligenta si operativa care trage definitv scaunul prezidential de sub c…. lui base
    =======================================

  30. Adam Mares spune:

    Barev! :P

  31. Mihail spune:

    Fostul liberal, actual deputat al Partidului Liberal Reformator, Octavian Bot a declarat că prezidențiabilul ACL, Klaus Iohannis este ”un pămălău și nu un om politic”.

    ”Am spus-o încă de la începutul apariției lui Klaus Iohannis că este un pămpălău și nu un om politic. El a fost inventat de Crin Antonescu, un idealist, iar mai apoi, Iohannis, prin viclenie, l-a îndepărtat pe Crin Antonescu, fără scrupule. Aceasta pare a fi singura „realizare politică”a lui Iohannis. Gest nedemn și rușinos pentru cel care se laudă cu moralitatea sa. Klaus Iohannis și-a pus eticheta de dreapta și de liberal, „conținutul” însă, e gol și de dreapta și de liberalism. Atenție „consumatori”!”, a transmis deputatul PLR.

    De asemenea, Octavian Bot a mai precizat că Iohannis vrea să ajungă la Cotroceni pe baza realizărilor sale făcute în Sibiu.

    ”Klaus Iohannis încearcă să convingă electoratul prezentând ce a realizat el la Sibiu. Ne spune câte străzi a asfaltat, câți kilometri de rețele de alimentare cu apă sau de canal a făcut. Cu asemenea realizări ar putea, eventual, să candideze pentru funcția de „primar” al României, nu pentru cea de președinte. Nu este prea greu să fii primar într-un oraș cu oameni așezați și civilizați, precum Sibiul. A-ți face merite pentru că ai pavat și zugrăvit o piață centrală, mi se pare chiar caraghios. Aș fi curios să-l văd primar în orașe ca: Slatina, Dorohoi, Tecuci, Caracal sau în alte asemenea orașe. Există în România orașe mai frumoase decât Sibiul, așa încât mi se pare o exagerare prezentarea Sibiului ca o mare realizare a lui Iohannis. Chiar dacă ar fi așa, nu are nicio legătură cu ceea ce se cere unui președinte al României”, a mai adăugat Bot.

    Totodată, deputatul PLR consideră că Iohannis este cea mai proastă alegere a liberalilor.

    ”Dacă tot voiau să propună un candidat aparținând unei minorități, nu e niciun rău în așa ceva, puteau să-l aleagă pe Varujan Vosganian, care este cu câteva clase peste Klaus Iohannis, din toate punctele de vedere”, a conchis Bot.

    sursa: pesurse.ro

    • @ Mihail

      Am mai auzit tipul asta de comparatie intre mine si Johannis, un alt membru PLR, Bogdan Nica de la Ploiesti, a facut aceasta comparatie, in acelasi stil, chiar cu mine pe post. Ce sa zic, nu e genul de declaratie care sa creeze confort in relatia dintre mine si Johannis.

  32. Adam Mares spune:

    Ayo! :P

  33. Mihail spune:

    @ Marian Nicolae,

    Lasa ca bagam rubla, nu euro, iar Pro Tv se va transforma in Vocea Rusiei, iar la ora 6 dimineata se va transmite banganitul ceasului din Piata Rosie, adica Kremlin.
    Totusi am o intrebare indecenta: putem ateriza (dupa modelul stiut) cu samalioatele in Piata Rosie ?
    Ai cumva, in laborator, asa “intamplator” si niste BUK-uri ???

  34. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Am o veste proasta pt cei care aplaudau condamnarea lu’ Voiculescu. Ombudsmanul UE a admis sesizarea voiculesciana si a trimis cerere oficiala catre CEJ [Curtea Europeana de Justitie care tine de UE si decide litigiile pe aquis-ul comunitar - nu CEDO - aia tine de Consiliul Europei] pt lamurirea situatiei. Asta implica o decizie CEJ asupra sechestrului aplicat de onorata instanta de Dambovita.

    DACA se desfiinteaza sechestrul nea Voiculescu are temei legal si solid pt a ataca prin proceduri speciale si condamnarea, mai ales ca lantul abuzurilor e lung. Eu pariez pe aruncarea in aer a “expertizei” care conform normelor de drept europene nu e expertiza independenta.

    Dar si asa, chiar pana la ‘liberare (care e inevitabila zic eu) functie de ce decide CEJ e posibil ca sentinta sa ramana fara osul de ros – adica sechestrul.

    Urat urat cand faci abuzul da uiti sa fentezi si aquis-ul comunitar. Complicata treaba, mai ales ca domnu’ Coldea nu stiu cata influenta are la CEJ (zero zic eu – sau maxim femeia de servici via Melescanu)

    Urat

    PS: simplul fapt ca ombudsman-ul european a dat curs plangerii asa de rapid arata ca fie Voiculescu e cu O(i)nculta Mondiala sau ceva fie ca abuzu e cam de porc si ca bun bun varanu la racoare da totusi cu bun-simt nu chiar cu o troaca de proces… Urat

  35. Mihail spune:

    @ Varujan,

    Dca spun [prostii, sau bat campii va rog sa ma iertati apriori, ins aeu nu dispun decat de informatiile pe care le ciugulesc de pe unde pot.

    1. Crin a afirmat ca partidul l-a abandonat cu prilejul acelor sondaje. A afirmat clar ca ele sunt “usor” dubioase.
    Dumneavoastra doriti sa ma convigeti ca sondajele l-au indicat corect pe Johannis ?
    2. Domnul Antoescu si-a stabilit un prag de atins, de nu demisioneaza.
    Consider ca acest targhet este corect si fata de el insusi, ca presedinte de partid, cat si fata de cei pe care-i pastoreste.
    Dumneavoastra nu ar fi fost corect ca sa dimisionati avand in vedere succesele de la Oltchim ?
    Crin Antonescu a fost singurul vinovat pentru scorul PNL ?
    3. S-a dus cineva dintre Domniile Voastre, ca sa stea de vorba cu Crin, atunci cand toti nu intelegeati nimic ?
    Nu mai avea Vosganian minute ?
    4. De ce ati inceput toti sa-l urati, sa-l dispretuiti, doar pt. ca nu fura si este prost de corect si cinstit ?

    Constat cu dezamagire ca dvs. rezolvati imponderabilele personale etichetand pe toti ca are au opinii contrare in “basisti”.
    Este mult mai comod astfel, insa cel care pierde tot dvs sunteti.
    Trebuie sa inteleg ca sunteti, poate, in cadere libera, noul sef se uita cish la dvs.
    In acest caz, nimeni nu va obliga sa ramaneti intr-un mediu politic care nu vi se mai potriveste, putand sa va intoarceti la scriitura.
    Personal, nu va inteleg.
    Tot incerc, dar imediat ma ciocnesc cu imaginea acelui om cu gluga-n cap, intr-un spatiu interior.

    • @ Mihail

      Eu am vrut sa stau de vorba cu Crin, stabilisem sa ne intalnim dar nu a mai raspuns, ca de obicei, la telefon. Cat despre sondaje, la momentul la care s-au facut JOhannis avea o cota de popularitate mai mare (poate nu chiar cat o aratau sondajele).

  36. Adam Mares spune:

    @mihail
    Ayo. :P

  37. lordul john spune:

    @RAV

    Nu te grabi! Sa vedem decizia CEJ si dupa aia discutam. Interesant e ca nu ai pus si ipoteza in care CEJ confirma decizia!

  38. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    @LJ Am un motiv simplu pt care nu am facut asta – nenea Mateut si restul din cireada de avocati (chiar profesionisti) nu se apucau de facut asta daca nu aveau un temei foarte foarte bun.

  39. lordul john spune:

    @sorin G

    Daca Antonescu nu dinamiteaza USL e de rau, daca dinamiteaza USL e de rau! LOL
    Antonescu, cu toate zoaiele aruncate in capul lui, ramane un om onest!
    N-are rost sa mai facem istorie contrfactuala. Tinerea UDMR in opozitie a fost un act de igiena politica! Aducerea PSD la guvernare a fost un act perfect insalubru! Asta e!

    • @ lordul john

      Nu am nicio indoiala cu privire la onestitatea lui Crin. Dar important e sa-ti pastrezi onestitatea guvernand, adica avand acces la resurse dar facand cu ele ce trebuie, Adica trebuie sa-ti si pui onestitatea la incercare.

  40. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    By the way – eu mancam ceva, ca omul, ciugulind din farfurie in timp ce stateam la calculator. Mi-a stat mancarea-n gat cand am auzit stirea la tv… Si primul lucru care m-a lovit e VITEZA cu care a fost trimisa chestiunea la CEJ de ombudsman-ul UE… Repet – ori e nea varanu cu oculta planetara ori astia au facut ce am zis eu: un proces de porc pentru prostit prostii.

    PS: eu cred ca Voiculescu e vinovat – dar DNA-ul si cu oamenii lu Coldea or sa-l faca scapat pe varan din propria prostie si incompetenta ce s-a aratat splendid pe parcurs…

  41. lordul john spune:

    @RAV

    Un avocat are obligatia de a utiliza TOATE mijloacele pentru a-si scapa clientul care l-a platit. Era dreptul sau legal si l-a utilizat! Sa asteptam decizia CEJ si comentam dupa aceea.

  42. Adam Mares spune:

    Nu sunteti curiosi in ce limba vorbesc? Sau s-a bosumflat Regele-Soare si ati primit ordin pe unitate sa ma ignorati? :P

  43. lordul john spune:

    @tiberiu

    To’arsu “profesor”, n-ai decat sa-ti disciplinezi copiii si, eventual, elevii cu metode staliniste. Aici nu esti vechil pe mosia lu’ conu’ Alecu!

    Despre tine, doar trei vorbe mai am: Animula, vagula, blandula!

  44. Tiberiu spune:

    RAV
    Esti omul care aduce vestile bune,asa cum aduceai vestile bune de la protestele din Piata Universitatii.Era timpul ca CEJ sa se implice in actiunile abuzive strigatoare la cer practicate de institutiile de represiune basiste deghizate in “stat de drept”.Abuzului daca nu i se pune stavila poate incepe sa prolifereze si in vest si asa cum nazismul au proliferat din vest spre est.”Ciuma dictaturii basiste” poate sa se rostogoleasca in tarile occiodentale cand unul sau altul dintre politicienii si-ar pune in cap sa instaureze o dictatura personala fabricand dosare politice prin intermediul unor apropiati din aparatul judiciar.Pericolul este mult mai mare decat cineva isi imagineaza

  45. lordul john spune:

    @tiberiu

    Dictatura mai oribila ca in perioada Nastase (si Vacaroiu) n-am mai trait. Dar o vom putea incerca pe cea a lui Ponta! La modul in care actioneaza valetii lui (Sova si Dragnea) nu ma indoiesc ca va fi mult peste predecesori!

    Traiasca lupta pentru pace! (Asta ca sa nu ma aresteze securitatea statului si sa ma trimita la Tribunalul Poporului)

  46. Adam Mares spune:

    @lordul john
    Ai citit “Memoriile lui Hadrian” de Marguerite Yourcenar?

  47. lordul john spune:

    @adam mares

    Nope!

  48. lordul john spune:

    @mihail

    Ma duc la Casa Pogor sa vad minunatii armenesti!

  49. Tiberiu spune:

    1)Te rog sa mi te mai adresezi direct.Nu mai avem ce discuta.
    Esti un om compromis, ai inceput sa ma injuri din sensin numai pentru ca nu-ti convin ideile mele.Esti ultimul om.
    etc .etc etc
    Critica cum vrei postarile mele,dar e inutil sa mi te adresezi direct,intre noi doi nu exista nicio cale de comunicare normala.
    Intersectia dintre ideile mele si ale tale este ” multimea vida” asa ca…

    2)-Guvernarea Nastase nu a procedat la incalcarile flagrante ale spiritului si literei Constitutiei si nu la incarcerarea adversarilor politici prin fabricarea de dosare.Ceeace este inca si mai grav ca pentru a -si incarcera adversarii politici regimul criminal basist a incarcerat nenumarati nevinovati.
    -Guvernul Nastase nu a dus o politica de discreditare a tarii in fata factorilor externi numai pentru a-si salva pozitia
    -Guvernul Nastase nu a incalcat esenta democratiei precum a facut-o sistematic regimul basescu-boc prin fraudarea alegerilor si deturnarea frauduloasa a vointei exprimate la referendum
    -Guvernul Nastase nu a indatorat tara la FMI numai pentru a-si asigura sprijin extern impotriva propriului popor
    -Guvernul Nastase nu a reprimat samavolnic natiunea cum a facut-o sistematic regimul basescu impotriva medicilor,profesoriulor,elevilor,taranilor,bugetarilor
    - Nu Nastase ci base a adus in dezbaterea publica injuria si marlania,santajul, ca instrumente cotidiene.
    Esti sustinatorul unui regim diabolic si antinational