Mă adresez tuturor care, asemenea mie, și-au legat viața de acest ținut al Moldovei. Tuturor celor care au crescut pe dealurile Sucevei, în foșnetul fagilor, pe malurile Prutului, la umbra livezilor de meri sau de cireși, prin lanurile aurii de la poalele Tutovei, sau printre viile de pe colinele Măgurii vrâncene.
Sărăcia, în mijlocul atâtor frumuseți și bogății, este o nedreptate. O nedreptate istorică, provocată de tot felul de dominații străine, dar și una cauzată de stăpânirile românești care adesea au ignorat Moldova sau au socotit-o ruda săracă. Dacă nu cumva au întreținut starea de sărăcie, socotind, probabil, că omul sărac e mai ușor de amăgit.
Ceea ce vă cer eu este să ieșim din această cultură a sărăciei. Mulți dintre noi socotesc că moldoveanul este blestemat să se nască și să moară sărac. Eu vă spun că nu există un astfel de blestem. Dumnezeu nu a blestemat, ci a binecuvântat locurile acestea. Dovadă altarele minunate care se găsesc pretutindeni în Moldova și forța credinței care ne îndreaptă spre ele.
Singurul blestem care se poate abate asupra noastră este să ne resemnăm, să ne împăcăm cu sărăcia, ca o stare de neînlăturat. Istoria nu face daruri. Nu putem împlini mai mult decât ne asumăm noi înșine. Nimeni nu va face în locul nostru lucrurile folositoare pentru noi. Ca să obținem, trebuie să știm, mai întâi, ce vrem.
Așa cum nu există niciun loc ideal pe pământ, poate că nici Moldova ideală nu există. Dar putem să ne-o imaginăm, ca să putem ținti către ea. Moldova, așa cum ne-o dorim, este scoasă din starea de izolare, este legată prin autostrăzi de marile artere rutiere ale Europei, prin aeroporturile sale trec milioane de pasageri și cantități însemnate de mărfuri, drumurile ei sunt ușor de parcurs și centurile ocolitoare feresc orașele de uruiala camioanelor, căile ferate sunt exacte și rapide, toate satele au apă curentă, școli și grădinițe în condiții bune, cămine culturale, centre medicale, producătorii agricoli cultivă eficient și au cui să-și vândă produsele la prețuri bune, întreprinzătorii acționează într-un mediu de afaceri ospitalier și industria creează locuri de muncă stabile și bine plătite. Astfel, Moldova nu va mai fi considerată de locuitorii ei un spațiu al resemnării și al deznădejdii și fiii ei nu-și vor mai căuta norocul prin țări străine.
Aceasta este Moldova spre care trebuie să tindem. Și calea pe care v-o propun este Programul de Dezvoltare Economică și Socială a Moldovei – PROMOLD, pe care l-am prezentat la Iași, în prezența lui Călin Popescu Tăriceanu, copreședinte ALDE și cel împreună cu care am condus economia României în perioada ei cea mai bună. Acest program în care veți regăsi toate cele de mai sus va fi inclus în Programul Guvernului din care ALDE va face parte după alegeri și anual, Guvernul va da socoteală pentru îndeplinirea lui. Chem toate partidele, societatea civilă, Camerele de Comerț ale Moldovei la dialog, pentru îmbogățirea lui cu noi idei și la solidaritate, pentru a-l putea îndeplini.
Dragi Moldoveni,
Am învățat la istorie că voievozii noștri întăreau, întâi de toate frontierele. Moldova trebuie să devină o frontieră puternică a Uniunii Europene. Frontieră pe care, într-o bună zi, dorim s-o vedem oglindită nu doar de apele Prutului, dar și de cele ale Nistrului.

Ora 4(UK), inteleg ca ALDE a intrat in Parlament(Senat+Deputati), dar si PMP.
Ce-o sa faca ALDE doar cu Tariceanu la Senat si cu trei deputati ?
Dar Baselu, singurul senator PMP ?
Cred ca era bine ca sa se voteze acea prpunere, prin care toti presedintii, dupa terminarea mandatului, devin automat senatori.
Nu am aflat nimic despre Elena Udrea si Paleologu.
….cat despre Baselu, singur in Senat, nu are nicio putere, asa cum nici partidul lui cu doua locuri de parlamentari.
http://www.dcnews.ro/udrea-cernea-i-paleologu-spulbera-i-de-alegatori_525472.html
@VV
Triste felicitari pentru ca ALDE a reusit sa scoata 5% gratie baronetului penal (nu baronilor) din cateva fiefuri electorale.
Banuiesc ca sunteti foarte furios pe ieseni ca in ciuda celor facute de dvs. pentru ei (realizari marete prezentate de-a lungul multor articole pe blog), lumea nu le-a vazut/simtit si la final ati scos un scor putin peste 1/2 din scorul USR :). Sunteti valorosi domne’, nu gluma…
Sau veniti cu povesti ca v-ati erodat in … opozitie :).
PS: Urmeaza sa ma distrez profund pe termen scurt citit si ascultand povesti prin care conducerile ALDE si PNL isi vor prezenta scorul electoral drept o mare victorie.
d-l Vosganian intra in redistribuire, dupa Ziarul de Iasi :
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/psd-castiga-detasat-judetul-psd-46-pnl-20-usr-7-udmr-7-alde-5-pmp-4-5–146865.html
Daca are cineva vesti mai proaspete poate le posteaza si pe blog, sa-l putem felicita pe VV
In alta ordine de idei, nu prea e de inteles veselia generala de pe blog, de aseara, cand PSD-ul a inrosit harta tarii . Ne asteapta 4 ani de dominatie/guvernare pesedista in care economia va bate pasul pe loc – de regula, cu ei surplusul de bani de la bugent nu se duce in investitii majore ci in “reparatii’ de drumuri/cladiri (de unde se colecteaza spagile) si spre ajutoare sociale catre electoratul sau fidel.
In domeniu legislativ nu ne asteptam la vreo viziune cu scopul de a moderniza Romania ci, ca si la Basescu, Parlamentul va fi incalecat in scopul conservarii puterii pesediste, legile/ordonantele progresiste vor fi intoarse, diverse infractiuni dezincriminate, organismelor de control li se vor amputata puterile, etc Toooot poporul pesedist va va scapa de belelele din justitie si va prospera.
Chiar e de sarbatorit asta?!
PS. Ceea ce speram – aiurea- ca Alde va ma “domoli” agresivitatea pesedista NU se aplica, intrucat au un procent nesemnificativ in parlament si probabil in guvern vor fi doar de “decor”…
Cat despre profilul alegatorilor pe partide, desi nu au aparut inca date statistice, eu cred ca de data aceasta PSD NU a mai fost votat predominant de populatia rurala in varsta, dezinformata si rupta e realitate. Eu cred ca a fost votat de persoane active aflate la limita sau in deplina saracie din orase- mari si mici. Persoane fara orizont profesional, fara prea multa educatie (scoala pe sponci girata de d-na Andronescu de decenii isi spune cuvantul) si pentru care televizorul e unica distractie si sursa de informatii. Cred ca cele 4-5 televiziuni arondate PSD-ului cu arme si bagaje (A3, A1, TVR, RTV, chiar B1) au desavarsit campania denigratoare a PSD-ului care , din nou , NU s-a bazat pe un program politic/economic memorabil ci pe diabolizarea adversarului – adica ceea ce stiu ei sa faca mai bine!
Faptul ca PNL/Guvernul/USR NU au reusit sa contracareze popaganda mincinoasa si jenanta cu “oamenii lui Soros – cel care ne fura tarisoara” arata lipsa de viziune si intelegere profunda a electoratului, pare ca nu se stie la ei ca 40% din romani traiesc in saracie sau pe aproape. Nu mai vorbesc de critica disproportionata si populista agresiva a oricarei miscari si masuri luate de guvern, care a degenerat intr-o mistocareala ieftina – specialitatea “romanului verde!”.
Asta a fost, oamenii destepti si capabili NU au avut loc si intelegere in a se face auziti/intelesi (vezi situatia lui vV), propaganda mincinoasa a psd-ului, da! Daca in SUA un rol hotarator a avut-o campania pe internet, la noi televiziunile au configurat victoria disproportionata a PSD.
VV trebuie sa puna osul sa realizeze toate promisiunile din programul PSD.
Cresterea pensiilor cu 60% in urmatorii 4 ani….punctul de pensie 1400 lei…………
Greul de acum incolo incepe,asteptarile sunt mari.
Stai sa vedem daca intra in Parlament…
VV si d-l Tariceanu au facut o greseala fundamentala la aceste alegeri : au omis ca ALDE se adreseaza unui electorat educat, cu un anumit nivell profesional si de expectatii, cu initiativa antreprenoriala si planuri de viitor, etc. Acesti oameni NU CONCEP uniunea cu PSD, nici macar de dragul puterii! Teapa luata cu USL i-a vaccinat pe veci de PSD, asa ca aceasta dihotomie conceptuala a fost fatala ALDE!
Acesta este programul economic al PSD:
– TVA zero la vânzarea de locuințe, 9% pentru publicitate și TVA de 18% din 2018;
– scăderea contribuţiilor sociale;
– salariu minim de 1.400 de lei din ianuarie 2017, 1.510 din 2018, 1.625 de lei din 2019, 1.750 din 2020;
– salariul mediu brut ar ajunge la 3.100 de lei în 2017 și 3.950 în 2020;
– eliminarea CASS pentru pensionari din 2017;
– punctul de pensie ar ajunge la 1.000 de lei, iar în 2020 ar ajunge la 1.400 de lei;
– pensiile mai mici sau egale cu 2.000 de lei vor fi de asemenea scutite de impozit pe venit, iar pentru pensiile mai mari de 2.000 de lei să fie scăzut la 10%;
@ all
din cite inteleg numarul de voturi nule si anulate de catre alegatori este absolut imens, peste 300000 in total. Lor li se adauga cei care au ales sa nu participe deloc.
Asta e o palma, sau defapt e un pumn in bot dat tuturor politicienilor!
Pai, da, si cand am avut oportunitatea sa votam ALTCEVA decat politicienii vesnici, ne-am batut joc de ea, fiindca am aflat “pe surse” sau direct de la d-na Grecu &comp ca mama lor e …. banuindu-se ca a avut aventuri in parc cu d-l Soros, care se stie este tatal din flori al lui Ciolos.
Sorine, faci parte din electoratul mioritic… poate mai schimbi balada!
Pai problema e ca tu faci o mare confuzie, ti-am mai zis.
Daca nu am ce sa maninc, si mi-e foame… asta nu inseamna ca trebuie sa maninc si cacat!
Corect. Ai rezolvat o discutie majora in lume, cea despre ce inseamna demnitatea umana. Cred ca asta e definitia demnitatii umane, refuzul de a minca rahat chiar daca turbezi de foame.
( serios, mi-ai luminat ziua; nu mai pot sta pe blog, si asa am intirziat – luni ma duc putin mai tirziu la spital, altfel la sapte sapte jumate sa traim, si termin tot pe la sapte opt seara; sa ne auzim cu bine <3 )
spor la treaba!
Si ce bine se simte PSD cu astfel de palmi in bot la redistribuirea de voturi.
Sorin
Cred ca in buna masura este lipsa de incredere in ce spune oricine, de orice parte stinga sau dreapta ar fi – “oricine vine la putere tot o minciuna e” sau “votul meu nu conteaza”. In primul rind sunt peste 50% din alegatori care nu au votat deloc. Psd-ul are racilele sale si o istorie pe care nu o poti uita, Pnl-ul a fost decredibilizat de atasarea de pdl si de multe altele, USR/tehnocrati iar vorbesc unei categorii destul de mici care cred in mos craciunul technocrat, Alde e mult prea firav si desi cu citeva personalitati conturate in aceeasi masura cu strinsura ori umplutura care nu are ce cauta acolo. USR si tehnocratie? – sa fim seriosi. Ce sa spun despre alegatorul lor – uita-te la elenick, le stie pe toate, oricine alticineva e cumparat, naiv, nestiutor si tot asa, cu accente care sunt percepute usor ca arogantza. (Elenick chiar nu iti dai seama ca mie de pilda imi dai lectii despre cit de destept si sincer e Vociulescu atunci cind eu spun, ca porfesionist, cu textul medical in fatza, ca acest individ a dat niste protocoale de prevenire a infectiilor nosocomiale facute de contzopisti si complet antagonice cu ce inseamna guidelines la nivel international, doar ca sa puna preferential antibiotice vindute de Pfizer? Pentru tine asta e in regula? Si ce minte poti sa ai sa-mi spui mie ca nu stiu ce ar gindi colegii mei – dragutza, sunt medic, am facut o facultate in Romania, am colegi in Romania, sunt copil de medic, cunosc generatii, chiar daca e limitata de lipsa de timp a fiecaruia tinem legatura – chiar crezi ca am nevoie sa citesc pe tolo.ro ca si cum as fi pe Marte?)
Cred ca ce a determinat puternic un vot pro psd nu e psd-ul dar cel putin din partea unora realizarea ca daca nu exista o opozitie ci doar eu, guvernul meu, parlamentul meu s-a terminat cu dramul de echilibru din societate. Nu e nici pe departe situatia de aici de pilda, adica un partid republican cu personalitati puternice care ele insele vor cenzura, si au si facut-o, un presedinte de aceeasi culoare politica. Ci un pnl slugarnic, un usr la fel de slugarnic pe partea sa. Spiritul de gasca bate orice ca e vorba de dreapta, de stinga sau de mai noii tehnocrati. Lipsa de repere reale, de valori care nu depind de oportunitate si de persoana dar si dispretul major fata de individualitate in favoarea gastii si conformarii la turma ( adica lipsa de liberalism) sunt o piedica majora in fatza unei democratii reale.
Da. Ai zis minunat, n-as avea ce sa mai adaug! E un rezumat perfect.
Se pare că ALDE va lua 17 mandate de deputați și 8 de senatori.
Sa te auda Dumnezeu! par cam SF cifrele…
sorin gyorgyfalvi spune:
decembrie 12, 2016 la 1:20 am
@ Filip
uite, iti fac o previziune aici Filip, daca usr primeste acum 50 de mandate, pina la finalul lui 2017 vor mai fi acolo mai putin de jumate!
Dar asta nu cred ca te va face pe tine mai precaut data viitoare, si te inteleg… Crezi ca eu nu mi-as fi dorit sa existe un partid cu oameni de buna credinta care sa ajunga in parlament? Diferenta este ca eu stu ca asa ceva nu poate aparea din neant, nu pot fi animati de aceleasi credinte oameni care nu se cunosc demult si mai ales care nu impartasesc vreo ideologie!
USR o sa aiba grup parlamentar atat la Senat cat si la Camera Deputatilor.Nu cred ca vor migra,sa migreze unde?
PNL e intr-o degringolada,spre PMP nu cred.
PSD are majoritate cu” satelitul”ALDE si eventual UDMR.
USR o sa creasca in opozitie,e perfect……..
Sa vezi perplexitate pe romanasii puri votanti PSD cand vor vedea ca se face iar alianta cu UDMR! ce-o sa mai fie la gura lor…. sau vor inghiti in sec pana le va sta in gat, de buna relatie si ”tovarasia” cu partidul aflat mai totdeauna la putere din 1990… care ce va cere la schimb?… putina autonomie, of course! Abia astept sa-l aud pe Badea!
Totusi remarcabil modul in care s-au mobilizat maghiarii la vot: din cate am vazut am impresia ca a fost o mana zdravana de ajutor din partea Budapestei, PM Orban venind personal in Romania pt mobilizare, mobilizare exemplara ce a continuat si cu cetatatenii romani ce traiesc in Ungaria (cu dubla cetatenie), mai ales din judetele de granita.
Regret ca nu-l vad pe lista lor pe Peter Eckstain Kovacs, un tip de mare calitate. poate tocmai de aia….
Cuuum? Sa te uiti tu la a3 in loc de CotetTV? ???
ma uit la toate, judec cu capul meu… tu ai grija cu uitatul in exces la Dana Grecu – dauneaza grav sanatatii, intocmai ca excesul de sare, zahar si grasimi. Stii ca esti mai sensibil!
ps. am eu un feeling ca mori dupa Dana Grecu !!!
Or sa dispara de zici ca nici n-au fost! Stai sa vezi!
Sa vezi cum ies plaiesii in frunte cu Ghita si Diaconul – cei 2 melomani din clipul de mai jos , cu furci, topoare, bricege si pixuri! Mamaaaa, ce o sa mai fie!
@Filip G,
Chiar esti caraghios. Partiduletul tau a facut doar 8-9%, nici macar 15% cat a facut partidul lui Dan Diaconescu.
Acum v-ati trezit toti, ca poate sunteti o forta, si tipati dincolomde gard. Ia uite, emiteti si opinii. Mai rau tu, te apuci sa infierezi PSD-ul, dintr-o data ai devenit Moise Guran.
De decenta nu ai auzit, de tacere nu stii ?
Cum le stiti voi pe toate minerii. Maine-poimâine, vii si ne dai cu cablul de 6kw.
http://m.evz.ro/alegeri-parlamentare-2016-cum-au-castigat-penalii-1.html
Chiar dacă nu simpatizați personajul, citiți, analiza mi se pare foarte bună.
Buna in masura in care vrei sa spui ca griul de la butonul de “submit comment” al blogului este culoare inchisa. Altii vor spune ca e culoare deschisa.
Esential este ca personajul care a scris analiza este…sinistru.
Stie cineva daca dl. Vosganian a intrat in Parlament? M-as bucura sa fi intrat, sincer.
Sperăm să intre la redistribuire.
http://www.gandul.info/politica/ultimele-rezultate-bec-cine-sunt-noii-parlamentari-ai-romaniei-lista-judet-cu-judet-16024646
@ Sorin
Imi place ce si cum spune ce gindeste:
“Ne jignim şi ne acuzăm reciproc, ne iubim sau ne duşmanim fără limite, în numele unor idealuri doar de noi respectate. Aţi observat cât de greu, noi cei care votăm, schimbăm tabăra, renunţăm la aşa numitele “doctrine”? Realizaţi cât de uşor, cei pe care-i votăm, pentru care rădem sau plângem, “sar gardul” în terenul advers, se reinventează politic şi se resetează doctrinar?
Într-o dorinţă supremă de a căuta vini, acuzăm la unison, şi învinşi şi câştigători, pe cei care au preferat să stea de-o parte. Și unii şi ceilalţi suntem siguri că aceia sunt “doar de un fel”, că sunt cei care ar fi putut să răstoarne înfrângerea sau să întărească victoria. Refuzăm să înţelegem că este dreptul lor să se abţină de la vot. Ar trebui să ne întrebăm firesc, de ce după 26 de ani de democraţie, 60% dintre votanţi se mulţumesc să fie simpli spectatori? Ar trebui să ne îngrijoreze faptul că după atâta amar de libertate, oferta politică nu a reuşit să convingă mai mult de jumătate din ţară. Dar dacă tocmai cei care nu au votat au procedat corect? Dacă aceştia, de teama de a greşi, au preferat să nu intre în joc?”
http://www.cotidianul.ro/ce-zice-traian-berbeceanu-pe-facebook-292794/
Da, trist, dar adevarat si din pacate n-avem iesire, nu dintre cele considerabile democratice! Ar fi doar una, sa asteptam sa treaca timpul si sa rezolve timpul ce nu reusim sa rezolvam noi! Asta inseamna ca noi n-o sa mai prindem in viata schimbarile.
sunt si oameni veseli pe lume!
s.ro/stiri-alegeri_parlamentare_2016-21466556-video-clipul-zilei-sebastian-ghita-bogdan-diaconu-cantand-noaptea-alegerilor-bine-dispusi-ziua-sfant-libertatii-noi-suntem-romani.htm
http://www.hotnews.ro/stiri-alegeri_parlamentare_2016-21466556-video-clipul-zilei-sebastian-ghita-bogdan-diaconu-cantand-noaptea-alegerilor-bine-dispusi-ziua-sfant-libertatii-noi-suntem-romani.htm
@ all
eminenta cenusie din spatele zdrobirii pnl in alegeri e defapt Isar! Alinutsa cu mintiuca ei nu ar fi dus-o capul sa faca strategii, le-a facut sotul ei! Omu ala are o minte malefica, sper sa nu ajunga niciodata in vreo pozitie importanta.
@ Sorin & all
Gresesti!
Eminentele cenusii ala Infranerii PNL sunt in ordine
1. Felix Tataru fost strateg de campanie al lui Basescu, cel care l-a urcat pe Ciolos pe masuta ridicolamai tineti minte???? hahahaha
2. Vasile Blaga
3. Falca seful de campanie
4. Varujan Vosganian si Crin Antonescu care au predat PNL-ul pe tava Securistilor- Mafioti din PDL
Normal totul sub IDIOTENIA ilustrei Dobitoace Alina Gheorghiu
@ Barosanul
sunt de acord cu punctul patru, dar la punctul unu pe felix tataru cine l-a contractat? Mama? La punctul doi si trei regasim personaje care n-ar fi ajuns in pozitiile alea in conditiile unui presedinte de partid cu statura politica.
Se pare că tanti Alinuta și-a făcut datoria și acum e lăsată la vatră. Liberalii au fost ridiculizați, conform directivelor. Din păcate pentru Băsescu efectul a fost disproporționat și PNL e în comă. Propbabil că urmează să-l resuscite el cu partidul lui de jucărie. Sunt curios să văd în cât timp se va instala Băsescu la conducerea PNL după absorbția PMP.
Nu-l mai vor pe Basescu nici fostii pedelisti… ii compromite si pe ei!
Un partid fara sustinatori= Zero.
Nu poti tine cu forta sustinatorii.
Deci prin absurd daca PNL se uneste cu PMP scoru o sa fie sub cel de 20% obtinut acum in schimb o sa creasca USR si probabil alt partid.
Chiar daca ALDE o sa faca ceva racolari din PNL o sa ramana plafonat.Un ”satelit al PSD” nu poate ramane decat la nivel de sluga ,niciodata stapan.
asa cred si eu. sper ca le-a fost invatatura de minte cele 2 randuri de alegeri pierdute dupa unificarea cu PDL…
N-a fost unificare, a fost infiltrare și anexare. După ce pedeii și-au recuperat oamenii din PNL în frunte cu Stolojan au rămas doar liberalii curați, de rit vechi. Atunci au intrat în panică pedeleii și au elaborat planul de atac și ocupare. Nu știu dacă Antonescu a fost manipulat sau a fost cutră, dar rezultatul e că după anexare la conducere a fost adus Blaga, iar Gorghiu pe post de paravan avea rolul doar de a-l legitima. Am văzut cu toții că el nu vorbea, stătea doar și urmărea ce zice ea. Și ea zicea ce trebuie. După îndepărtatrea lui Blaga ea a avut rolul de a ține ocupat fotoliul de președinte să nu-l ocupe cine nu trebuie. Acum după ce și-a făcut datoria poate să plece, în mulțumirile superiorilor ei. În continuare probabil că liberalii au să trecă prin oarece momente de marasm legate de cele de la vot, după care n-ar fi o surpriză să asistăm la o aliere cu PMP-ul, după un scurt dar intens program de hăhăieli și discursuri justifcative.
Descchid sesiunea de pariuri, cine crede că e așa?
Eu NU cred . intre Base si Blaga s-a intamplat o ruptura ireparabila atunci cand a contracandidat-o pe Mitza. Basescu nu uita si nu iarta, iata de ce BLAGA SE VA OPUNE oricarei apropieri a PNL-ului de PMP si Base, de frica in primul rand
In PNL in perioada urmatoare vor incepe lupte subterane pentru ocuparea pozitiei de SEF care o sa le ocupe liberalilor cativa ani, de aici incolo. Eu cred ca in perioada aceea basel se va fi plictisit de noua lui viata de politician umil care isi cara mapa singur prin Parlament.
De fapt revenirea lui in primplan a fost un santaj la Sistem – care il vrea plecat si adormit la pensie – ca el e inca viu si joaca, si mai ales strica lucrurile in noile configuratii politice . Aici are dreptate, el face ce are INASCUT sa faca : SA DISTRUGA orice Alianta, intelegere, strategie, persoane, prieteni, amante , -TOT TOT.
Uitati-va ce i-a facut panaramei proaste asta de Udrea : i-a mancat cei mai frumosi ani tinand-o pentru sine, i-a promis numai minciuni sau fantasmagorii (Presedintie, marire, averi), ea de fapt fiind de plans in acest moment cu un picior in puscarie , singura la 40 de ani, (ma rog are un amorez), fara copii sau familie, cu o avere relativa (si de grosul ei se stie, cu siguranta, unde e depusa) , pasibila de confiscare.
De fapt a distrus-o, cum spuneam….
Erata : innascut
Gents,
Am auzit eu oare gresit la A3 – stie Sorin – cum ca d-l Vosganian nu prinde loc dupa redistribuire?
sper sa fie o eroare din calcul preliminar…
Da, stiu, am auzit si eu!
Deh, se pare ca unii devin victimele propriilor lor aranjamente din vremea cind noi asteptam o legislatie electorala corecta.
Mie-mi pare rau de Ioan Ghise, ceilalti de pe lista aia cu exceptia notabila VV, sunt persoane care ar fi fost un factor de infectie pentru parlament.
eu am auzit in fuga. de fapt ce se vorbea?
Nimic, tipa care era reporter pe linga bec a transmis ce calcule se fac pe-acolo, inca nu e nimic batut in cuie.
Si mie imi pare rau de Ghise; un om echilibrat. Bine ca intra Cherestoi Atila in parlament. Asta va muri acolo.
@ Elenick, Sorin @ All
Mi-as dori sa gresesc dar cu Mare DEZAMAGIRE pt Domnul Varujan Vosganian, intr-adevar se pare ca dansul poate sanu prinda loc in noul parlament.
Cu toate ca cele aprox 6% obtinute de ALDE ( aprox 8 Snatori si 12 Deputati) . La Iasi,aprox 33%, prezenta la vot ALDE a obtinut 14731 voturi (5,98%) abea pe locul 5 dupa PMP 16044
https://www.prefecturaiasi.ro/Prefectura%20Iasi/Parlamentare%202016/rezultate%20finale.SENATpdf.pdf
mai bine ramanea in Bucuresti. La Iasi ALDE a avut rezultate proaste si la locale… E fief pesedist, n-ai ce sa faci… Banditul ala ”iubaret” – Nichita, parca- a intrat in toate casele cu ceva… fie si cu minciuni gogonate!
Acolo e format un conglomerat din ala de care le povesteam llui @cris si shadow aseara : Primarul si seful Cons judetean sunt baroni locali in cardasie cu Seful Politiei locale, Seful spit. Judetean/,Seful Judecatoriei sau Tribunaluli, Procurori, Oameni de afaceri/ Decani sau Rectorul Universitatii, Artisti locali- Draga Olteanu,Arsinel , etc, etc.
Ei taie si spanzura acolo, isi fac servicii, isi dau contracte uni altora (prin interpusi) isi promoveaza nevestele – si le si imprumuta uneori , se incuscresc intre ei, etc, etc…. este un intreg sistem de coruptie si fratie exact ca in gruparile mafiote celebre.
Omori pe unul – apare mana lui dreapta in loc si continua ”afacerile” … e greu de tot, daca nu imposibil de destructurat aceasta mafie! Doar DNA -ul are sanse, daca ”lucreaza” sustinut acolo ani in sir!
@elenick
ai vazut ca la Bucuresti psd-ul a facut mai mult decat pnl + usr cumulat?
Cum de se poate asa ceva?
Câte voturi aiurea s-au dus la rahaturile alea de partide, fără niciun program, viziune sau șansă, gen PRU, PRM, ANR etc.
ai vazut cine sunt capii PRU- recomandati Ponta, nu?
Am văzut filmulețul cu ăia.
La Iași e Nichita, nu?
A fost, l-au dat jos, dar l-au ales pe unul, mana lui drepta din Primarie- sef pe la Achizitii – si ”afacerea” merge struna!
Da, dar ziceam că a candidat acum pt PRU.
@ Barosanul
elenick nu cred ca se supara prea tare ca n-a prins VV loc, ca doar a votat USR!
Eu nevotind deloc chiar n-as avea de ce sa ma supar pt cineva in special, “votul” meu a fost impotriva intregii clase politice!
1. Spre deosebire de tine, un defetist, eu ii port o mare consideratie lui VV. De-aia sunt ingrijorata.
2. Paraciosule!
Ce sa zic, daca tu ai pus semnul < pentru respectul si consideratia ta pt VV comparativ cu respectul pentru proasta aia de la USR care era contracandidata directa a lui VV si pe care am vazut-o ce nivel are… atunci imi pot imagina nivelul real al "respectului si consideratiei" tale pt VV
@elenik,
Daca-ti spun ceva de dulce, te superi.
Okay.
Eu stau in Iasi de peste cinzeci de ani, din ’64. Cunosc foarte bine orasul, oamenii, mentalitatile.
N-are nicio treaba Nikita aici, este prost vazut. Este mort si neingropat.
Domnul senator ca si Fenechiu, au participat, legislatura trecuta, la alegeri, in niste comune de pe manga oras. In jur de 40-50 km.
Acolo, nu au facut ceva, care sa provosce un tzunami, iar acesta sa se propage in oras.
Domnul Vosganian, din acest punct de vedere, pentru oras, nu exista.
2. ALDE nu este un partid vizibil, cu intindere. PE cand PSD are priza la public.
3. Pe vremea Guvernului Ponta, lumea a dus-o ceva mai bine. Defapt, Ponta a castigat alegerile, nu Dragnea. Lumea a comparat, poate, cele doua guvernari.
5. Aflandu-te in fata buletinului de vot, te indrebi de ce sa votezi ALDE, un partid mare cat un pishcot, daca poti vota partidul cel mare, care da Prim Ministrul.
6. Populaţia s-a lamurit cu Iohanis, acum vrea ca sa i-o traga.
Cine poate sa i-o traga cel mai bine ?
hai, basti de aici, mai si trombonesti ca ai votat Alde!
Stiu ca avea sanse mici, s-a vazut de la locale, in plus oamenii uita repede ce ai facut pentru ei, pt comunitate… isi amintesc doar cine ”le-a dat” ceva ultimul…
In plus in comunele respective ce zice primarul – e cel mai important. Iar daca primarul era PSD sau PNL… Altele erau circumstantele cand candida din partea PNL,
Eu inca mai sper intr-o aranjare a cifrelor, a muncit ff mult VV, merita….
Daca nu – viata e lunga , sanatosi sa fim! sigur se gaseste ceva de lucru pt dansul, ceva de scris, ceva de trait, ceva de visat…
Sigur, așa e, dar ar merita să intre. Are experiență și chiar e profi în economie. Când te gândești câți habarniști au intrat în Parlament, te apucă furia.
Dar noi îl iubim oricum pe VV, pentru ce este el ca om.
Tu mai mult ca altii, se pare…
Și așa, în general.
nu numai mai simpatic dar si mai competent dovada sta in program care nu are cu ce sa se compare nici de la pnl nici de la usr (aia oricum nu aveau) nici de la psd sau alte aberatii de asa zise “miscari politice
@ All
sa va amuzati
http://www.timesnewroman.ro/politic/victorie-clara-a-romaniei-profunde-la-alegerile-parlamentare-19-efecte-firesti
Hai salut! Bine v am gasit!
Am spus ca nu mai intru pana la alegeri si m am tinut de cuvant: nici macar n am tras cu ochiul!
Ma tot aia Varujan ca stau sunt platit sa i stric campania electorala etcetc si am vrut sa demonstrea ca < inca o data, n are dreptate.
Este bine ca a castigat psd ul atat de clar, macar stim cum stam.
Este rau fiindca a castigat psd ul, asta demonstreaza ca Romania a ajuns intr un punct critic dincolo de care e greu intrezarit o iesire rezonabila.
Romania in acest moment a ajuns, politic, in cel mai critic moment al evolutiei sale democratice, din 2004 incoace. O sa explic.
Bine ai venit, voinicule, in poienita noastra!
Ce mai e nou ? dar pe la PNL?
Multumesc pentru frumoasa primire….
Habar n am ce e la pnl, dar ce ar putea fi decat jale?
Problema pnl ului este ca prin unirea cu pdl ul au luat toate cocoasele acestora, dar niciuna dintre calitatile lor.
Ca si cum dintr un geniu schilod si o miss univers idioata ar iesi un schilod idiot!
Le am transmis insa, acum vreo luna, ca daca nu schimba imediat si radical campania , va urma un dezastru total.
O sa pun aici si un fragment din mail ul trimis unui vechi si cunoscut lider liberal.
Am avut insa timp sa reflectez…
Cam tirziu le-ai transmis! Eu am prevazut acest dezastru inca din 2013!
Sper sa se tavaleasca in chinuri toti cei care si-au dat mina sa distruga acest partid!
Nu stiu cati si-au dat mana, eu suspectez insa o MAAAAARE cantitate de prostie!
Nu e doar prostie, a fost si multa reacredinta, multe interese marunte in special cele venite de pe plan local, si multa influenta din partea serviciilor, directa prin oamenii infiltrrati, si indirecta prin dosare!
Sunt prea evidente dovezileprostiei pentru a fi doar prezumtie.
Chiar si o campanie excelenta n ar fi determinat o victorie a taberei antipsd decat cu mare noroc.
Nu e nicio surpriza ca Romania a ajuns intr-o criza profunda dupa cele 2 mandate ale lui base, in care acesta s-a straduit sa saboteze statul cat a putut (si poate!) , sub masca ”intaririi” lui. Dupa caderea guv Ungureanu, guvernele Ponta nu au facut altceva decat sa ascunda dezechilibrele economie si sociale ca gunoiul sub pres, dand tare cu papagalul la TV. Asa l-o fi invatat marele consultant Tony Blair sa faca, pe bani multi, of course!
Abia in ultimul an, s-au facut corecturi pt multe din aceste dezechilibre adancite de timp – niciodata explicate corespunzator , nota 2 pt comunicare ia Guv Ciolos – si incepusera lucrurile sa o ia pe fagasul normal.
Acum, cu PSD ul o luam de la capat : cu pomeni sociale la populime la suprafata, si cu tunuri in economie, pe dedesubt…
Incepe sa imi para rau ca nu am plecat din tara cand am avut ocazia…
zero corecturi facute de guvernul ciolos
Noua lumină a PNL
Vai de mama lor!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=376320192717111&set=pcb.376320986050365&type=3&theater
sunt zvonuri, rumori care sa creeze o stare de confuzie generala… pe alte site-uri e dat Base ca virtual sef PNL, plus alte bazaconii. NU le mai propagati, fac rau partidului…
Nu e un zvon că va fi interimar.
mai devreme la RTV ziceau ca Boc o sa candideze!
Buuun, chiar imi doresc! Ar fi o incununare magistrala a dezastrului cvasitotal!
Alina Gorghiu i-a ajutat sa ajunga de la 30 la 20, boc o sa-i duca la 5%
Văd că mâine se decide, dar cică dintre vicepreș Turcan a luat cel mai mare scor. La Sibiu, firește.
nu stiu daca stii si-a facut operatii estetice.. se pare ca are o fixatie/manie!
Am auzit. Dar tot neatrăgătoare e.
http://www.dcnews.ro/mobile/premiera-istorica-pentru-psd-ce-au-votat-tinerii_525595.html
Eu, daca as fi PNL, in genunchi as pleca pana la Antonescu, acasa. As sta in fata usii, geamurilor lui, pana ar accepta ca sa se intoarca. Insa, asta numai dupa ce as fi aruncat peste bord, pana la ultimul pedelist.
Stats timp cat PNL-ul conţine si PDL, eu nu voi vota niciodata acest partid.
Mai trebuie luat in calcul si elementul Iohanis, acest nemţalau care si-a insusit PNL-ul. Aceasta lipitoare a Romaniei.
Crin este coautor la dezastrul de astazi al pnl.
Nu stiu…nu am argumente solide ca sa te contrazic. Nu am inteles niciodata mishcarea cu PDL-ul, dar nici cea cu Iohanis. Stiu, ca la alegeri (Petrache & CO) l-au tradat multi.
Dar, imi este dor nespus de Crin.
Crin este ‘parintele” dezastrului PNL, artizanul lui!
corect de data aste suntem de acord
zero corecturi facute de guvernul ciolos
http://inpolitics.ro/usr-miracolul-militarizat_18435049.html
Hi-hi-hi, Cristoiu are aceeasi opinie despre Elena Udrea.
Insa, trage(la randul lui) un semnal de alarma in privinta absentei Opozitiei, din viitorul Parlament.
http://www.cristoiublog.ro/gindul-de-marti-13-decembrie-2016/
@Adam Mares,
Pare tare real articolul adus de tine.
PE cat de real, pe atat de trist.
Analistii, incearca sa explice scorul extraordinar obtinut de PSD, dar si cel obtinut de USR.
Tot ei, atrag atentia asupra unui fapt grav, nu avem Opozitie.
Nu stiu, nu am cum sa-mi dau seama daca domnul Vosganian va prinde Parlanentul. Eu, datoria fata de ALDE, mi-am facut-o. Este drept, imi si dream care a ore pe strazi, la docurileAlbert, la Liverpool. Mai mult, eram si curios cum este la o sector de votare in strainezia. Pana la urma, nimic deosebit.
La nivel local, mi-am rugat baiatul din Iasi, dar si pe sotia lui, sa voteze ALDE. Asta numai daca nu are alta obtiune. Nu-l voi intreba daca ma car a mers la vot.
Imperia cu Tudor, dar separati ca idee, l-am tot criticat pe domnul senator. Eu aflandu-ma chiar in mijlocul cetatii. Am stiut despre ce face vorbire.
Acum…este greu, in opinia mea, sa ai un impact intr-un oras foarte mare, “venind” de la tzara, din “mocirla”.
Sunt bulversat, eram sigur ca prinde Parlamentul, asa cum puteam sa jur ca-l prinde si Paleologu. Uf.
Da, e ciudat și trist.
Hai sa gandim pozitiv, sa speram ca prinde Parlanentul.
Să dea Domnul!
….oare, pesedistii sunt chiar atat de tampiţi ca sa-l propuna pe Dragnea, Prim Ministru ?
Nu știu, oricum mai are un dosar de corupție care se judecă. Ar putea fi șantajabil.
Nu de santajabil se pune problema. Ar putea fi CONDAMNAT si odata cu noua pedapsa o executa si pe prima, cu suspendare!
Ar fi memorabil sa se duca politia sa-l ridice de la Palatul Victoria
Au un plan, cu siguranta. Cred ca vor ataca legea aceea de pe vremea lui Nastase la CCR unde PSD are majoritatea.
Oricum, totul e un proces de durata, nu stiu cum vor gestiona tara fara guvern… in fine, vine Craciunul, intre friptura si sarma, ei merg pe ideea ca romanul nu baga de seama…
Uite, tocmai ce spuneam de plan… Vezi bine ca Ciorbea /Avocatul Poporului era sesizat de mult ca sa “autosesizeze” rapid! Auzi, in 1-2 zile da raspunsul…
Pun pariu ca si CCR se va constitui rapid si va da un raspuns la fel de urgent si … odata constatata “neconstitutionalitatea” articolului cu pricina – calea lui Dragnea e deschisa!
Atentie ! Deja PSD-ul face ceea ce stiam cu totii ca are ca ” narav” : da legi, abroga paragrafe, totul cu DEDICATIE PENTRU o persoana sau alta. Tineti – va bine, e doar inceputul!
Matematica obtinerii voturilor de catre PSD, este simpla. De data aceasta, acum, au obtinut doar 17% din masa votantilor.
http://m.adevarul.ro/news/societate/forta-psd-vine-cei-nu-voteaza-explicatie-aritmetica-1_584968d55ab6550cb83ba1d9/index.html
Nici acum nu va avea mai mult de 3 milioane.
http://psnews.ro/negocieri-alde-psd-cu-cutitele-pe-masa-surse-152844/
Deștepți pesedeii, ca de obicei. De altfel, PRU a mai luat și ăsta din electoratul rural al ALDE.
Eu stiu, habar n-am, nici nu mai conteaza, faptul este consumat.
Am ramas paf, atunci cand am urmarit aritmetica numarului de voturi obtinut de catre PSD.
Romania nu este chiar stay de “Rosie”, doar 17%.
Numai ca decid cei care voteaza si pt. ceilalti, care stau acasa.
Este si cazul meu.
De data aceasta am mers la vot, asta cu toate ca aveam o lene si o lipsa de chef. Imi pare bins, ca si farama mea de vot, s-a adaugat, chiar daca imfim, la sacul lui ALDE.
Și eu am votat ALDE, pt VV.
Despre Dragnea Prim Ministru:
http://www.stiripesurse.ro/poate-fi-dragnea-premier-cum-il-poate-numi-iohannis_1168705.html
Iohannis nu l poate desemna pe dragnea candidat de prim ministru, chiar daca ar vrea !
Nu va mai luati dupa toti idiotii, ascultati ce va spun eu, singurul expert adevarat! :)))))
Asadar: daca Iohannis il desemneaza pe dragnea, inseamna ca ar incalca nu doar Legea 90, ci si Constitutia.
I auzi braul ce spune Constitutia, chiar la art. 1:
(5) În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.
Adica Iohannis are un temei superputernic sa solicite psd o alta nominalizare, iar daca psd ul refuza sa i infrunte.
Si sa vedem atunci, are psd ul curaj sa l demita prin referendum?
Ha!
Si ar lua o papara sora cu moartea!
E interesanta abordarea ta,dar…………
Daca un condamnat nu poate face parte dintr-un guvern,cum poate face legi si vota in parlament?
Adica destinele tarii sunt hotarate de condamnati si inculpati,bravos natiune!
Ai dreptate!
Am mai spus ca Romania este singura tara din istorie in care condamnati penal – adica infractori – fac legi!
Dar asta nu s au gandit cei care au facut constitutia s o interzica, iar psd ul isi permite, la ce electorat de rahat are!
Stai linistit , ca schimba si Constitutia, sa fie mai lejera pentru toti penalii! Asa a anuntat Dragnea, ca anul viitor face referendum pt modificarea Constitutiei.
Vezi bine, cu el la butoane doar n-or sa propuna schimbari drastice pentru penali!
https://www.youtube.com/watch?v=2y9_sWHCJ5E
“Egzista o explicaţie”:
http://www.dcnews.ro/mobile/sondaj-ires-marea-surpriza-dupa-alegeri-spulbera-tot-ce-se-credea-pana-acum_525618.html
Si o analiza a motivelor care au dus la pierderea alegerilor de catre PNL…si de ce le-au castigat PSD-ul:
http://www.dcnews.ro/mobile/succesul-psd-i-insuccesul-pnl-nu-au-legatura_525635.html
http://www.stiripesurse.ro/exclusiv-varianta-dragnea-premier-la-avocatul-poporului_1168838.html
Doar asa se evita o confruntare dezastruoasa pentru tara.
Dar………ce poate decide CCR?
Daca decide ca legea e neconstitutionala lasa loc interpretarilor.
Orice PENAL poate ajunge premier ori ministru.
CCR are de luat o decizie grea avand in vedere de unde provin judecatorii,dar ramane doar o singura varianta:
Legea e CONSTITUTIONALA si trebuie aplicata.
Apropos,legea e facuta de parlamentarii asupra carora are efect acum.Ce ti-e si cu soarta asta……..
Gents,
Cum ii spuneam mai sus lui @mihail, planul lui Dragnea de a accede la Palatul Victoria este in desfasurare ! Iata ce se intampla acum :
http://www.stiripesurse.ro/exclusiv-varianta-dragnea-premier-la-avocatul-poporului_1168838.html
Termina cu prostiile astea si cu dirijarea traficului catre o hazna online.
Dragnea nu va fi premier pentru ca stie si el ca are o imagine generala proasta si este un individ la limita frecventabilului.
Problema lui e sa gaseasca un om bun de prim ministru care sa-i fie loial sau supus, ca sa folosesc un termen mai specific PSD. Un fel de Medvedev.
Dupa cum stiti, la CCR PSD-ul are majoritate, asa ca , odata declarata legea ca neconstitutionala, Dragnea se va duce “mai curat si mai uscat” la Cotroceni cu propunerea de PM – EL insusi!
Deja se observa ca masinaria de “legi cu dedicatie” este pusa in miscare, atentie la ce urmeaza! Cred ca ne vom lua cu mainele de cap!
In 2014, cand Ponta a dat ordonanta aia cu traseismul, care era nu neconstitutionala, ci evident anticonstitutionala, Ciorbea a declarat ca nu intentioneaza sa se amestece in chestiuni politice …
o fi uitat?
http://www.piticigratis.com/2016/12/nu-nu-e-vina-tinerilor-care-nu-au-iesit-la-vot-pentru-rezultate-terminati-cu-prostia-asta/
Ma bucur mult ca ghise n a mai intrat in parlament.
Dumnezeul electoral nu e chiar tigan!
Dar nu i plang de mila, va gasi Partidul ( de acum incolo numim psd – “Partidul”, sau, prescurtat, P) vreun ciolanas de ros si pentru el!
Cum naiba sa doreasca PSD-ul ca Dragnea sa fie Premier ?
Okay, îl rezolva cu dosarul sat, dar mai are unul in “studiu”.
Chiar sunt tampiţi ?
S a speriat foarte tare Iohannis ca l suspenda codrin stefanescu@co !!!
Politica siliconului

http://www.click.ro/news/national/sexy-psd-ista-din-camera-deputatilor-uite-pe-cine-ai-votat-are-studii-medii-si-sani
Nu ma intereseaza daca Dragnea e propus prim ministru sau nu, cred ca sunt destui care pot fi propusi. Dar ca discutie, oricine ar fi propus prim ministru si in aceasta situatie de condamnat cu suspendare, sau cercetat penal, merita atentie.
1. Dupa cite inteleg legea respectiva care limiteaza numirea unui ministru fiindca ar fi “penal” este din 2001 si nu vad de ce nu poate fi supusa CCR la verificare pentru constitutionalitate mai ales ca vorbim de o constitutie votata ulterior, ca orice lege de altfel – asta inteleg din discutiile actuale din Romania, si da, orice prevedere legala poate fi examinata pentru constitutionalitate si o decizie CCR nu are nimic de a face cu nicio dedicatie, nu-i asa? Se judeca pe baza Constitutiei, a jurisprudentei CCR si CEDO, treaba lor…
2. Aceasta idee ca nicaieri nu exista penali in parlament ca sa faca legi e gresita, la fel in ce priveste ministrii. De curind Trump s-a uitat la David Petraeus ca Secretary of State – acesta este inca in condamnare cu suspendare ( condamnare de doi ani si cu amenda platita de $ 100.000, fiindca ar fi scapat informatii clasificate catre cineva care facea o carte pe domeniul sau ) si este oricum in carti pentru alte pozitii in cabinetul lui Trump.
Nu, nu se discuta aici nimic de felul “penalii !!!!!” ca in Romania in ce priveste alesii, se discuta dar la la alt nivel, si se va vedea mai jos cum. Redau mai jos ce am scris, altundeva, acum vreo 6 saptamini (e reluat aproape exact asa cum am discutat si acum o luna – adica iar, nu are nimic de a face cu Dragnea ci cu sforaiala moralista a unora vis-a-vis de realitatea din alte tari: ce faceti dumneavoastra in Romania va priveste, dar sa spui ca in ncio alta democratie nu se aleg penali e o minciuna propagandistica) In fine m-am obisnuit ca pentru unii ce nu dorim sa existe nu exista, nici macar cu dovada in fatza, dar iata ce se intimpla in democratia Americana si cum se argumenteaza pentru cine doreste sa stie:
“””””””””
In Constitutia SUA nu exista nicio provizie referitor la a nu alege pe cineva care e anchetat sau chiar condamnat intr-un caz penal (statele separat pot avea variatiunile lor, dar tot in respectul constitutiei). Din regulamentul House of Representatives, si il dau pe acela din 2015 ca sa fie clar ca vorbim de actualitate:
http://clerk.house.gov/legislative/house-rules.pdf
” XXIII
10. A Member, Delegate, or Resident Commissioner who has been convicted by a court of record for the commission of a crime for which a sentence of two or more years’ imprisonment may be imposed should refrain from participation in the business of each committee of which such individual is a member, and a Member should refrain from voting on any question at a meeting of the House or of the Committee of the Whole House on the state of the Union,
– unless or until judicial or executive proceedings result in reinstatement of the presumption of the innocence of such Member or
– until the Member is reelected to the House after the date of such conviction.”
Ce spune regulamentul parlamentului American/camera deputatilor: unui membru al parlamentului care a fost condamnat penal cu o sentintza de doi sau mai multi ani ii poate fi impus sa nu voteze in comisii sau sesiune a camerei. Atit, punct – nici vorba de “penalilor! sa nu fie votati, sa fie dati afara din parlament”, etc, etc (un parlamentar american poate fi dat afara din parlament, expelled, dar asta s-a intimplat in numai 5 cazuri in toata istoria, 3 in anii 1800, unul in 1980 si unul in 2002 – James Traficant, revin la el mai jos, si conditiile sunt prevazute in amendamentul 14. Se pot retrage din parlament cei condamnati, benevol, si chiar o fac. Partidele pot refuza sa aiba un condamnat pe listele lor, dar nimeni si nimic nu-i impiedica pe acestia sa candideze independent si chiar sa fie alesi)
Partea mai interesanta este insa a doua a acestui aliniat, traduc cu explicatiile de rigoare: respectivul nu poate participa la sedintele camerei ori comisiilor prin vot ….dar poate sa-si exercite dreptul de vot pina ce
– procedurile judiciare ori executive rezulta in reinstaurarea prezumtiei de nevinovatie
– sau …pina ce acela este reales ca parlamentar “dupa data sentintzei care il gaseste vinovat” (conviction = the act of proving that a person is guilty of a crime in a court of law) deci nu dupa efectuarea condamnarii, ci chiar dupa ce s-a determinat ca e vinovat, dar in cazul realegerii sale. Sa o spunem altfel: un om care este chiar in inchisoare sau unul care si-a ispasit o sentintza poate fi deputat sau senator in SUA. De ce? – singurul judecator in privinta reprezentativitatii, democratic, este alegatorul, nu judecatorul din instantze: chiar si un condamnat, o data ales, in deplina cunostintza despre faptele sale ori condamnarea sa de catre electorat, are drepturi egale cu orice alt reprezentant in parlament.
Cum asa? Asa spune Constitutia, singurele trei limitari pentru eligibilitatea ca si deputat sunt : virsta peste 25 de ani, cetatenia pentru 7 ani si locuitor al statului pe care vrea respectivul sa-l reprezinte. Similar pentru Senat, doar virsta si durata cetateniei sunt diferite . Acesta este articolul I al Constitutiei americane pe care i-l aminteam domnului ambasador. Nimeni nu are dreptul sa ingradeasca in vreun fel drepturile prevazute in Constitutie. Nimeni nu are dreptul sa ceara ca respectivul sa aiba alte calitati ( de pilda sa nu fie penal cum vrea iohannis) in asemenea masura incit sa impiedice dreptul de a fi ales – partidele pot avea asemenea pretentii dar numai in ce priveste calitatea de membru al acelui partid, atit, si nu te obliga nimeni sa fii afiliat unui partid ca sa candidezi, ba pina si in acest caz al refuzului unui partid sunt procese si parerile sunt impartite).
Interesant, nu? – un om care beneficiaza de prezumtia de nevinovatie, (este inca in proceduri legale sa spun, nu s-a dat o sentintza, categoria romaneasca “penalule” adica) nu poate fi eliminat de la a fi ales, si poate functiona cu drept deplin de vot in parlamentul american. Si la fel se spune explicit ca are aceste drepturi oricine nu dupa executarea unei pedepse, ci daca e reales fie si dupa ce e gasit vinovat si se afla in cursul executarii unei pedepse. (e posibil ca un om sa fie ales fiind chiar in inchisoare? – da, in istoria SUA s-a intimplat, nu de prea multe ori, dar s-a intimplat) “””””””
“”””
* Inseamna ca la americani inexistentza unor legi care ar elimina “penalii” de la a fi alesi a fost in detrimentul dezvoltarii democratiei? – foarte discutabil, aceste prevederi sunt acolo de la nasterea Statelor Unite si nu le-au impiedicat sa se dezvolte ca democratie puternica. Ei, daca s-a putut la ei, s-ar putea, cu toate imperfectiunile si sughiturile noastre democratice, sa reusim si noi, chiar si daca o suta de ani de acum incolo vom mai avea inca penali prin parlament, cred ca am putea chiar si fara zbieretele justitiare ale lui Gorghiu si Iohannis, si cu tot cu individe ca Ghitza si altele asemenea pe te miri unde, doar au si americanii o multime de Ghitza ale lor.
* Da, si la ei exista “penali” in parlament. Aveti aici o lista a celor condamnati pentru fapte penale din Congress si e restrinsa, fiindca se refera doar la cei condamnati pentru fapte comise in timpul mandatului respectiv, altfel, daca am face lista dupa criteriile romanesti, ar fi incomparabil mai lunga https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_American_federal_politicians_convicted_of_crimes
* E teoretic? NU. Exemplu de om ales fiind in cercetare penala? – Michael Grimm – vedeti chiar in primul grup ( Obama) in lista de mai sus, deci foarte recent, pentru ce a fost anchetat si condamnat. Unul care a candidat fiind inca In perioada de proba dupa eliberarea din puscarie, si a luat un procent de 15% din voturi este acel James Traficant pe care il pomenesc mai sus, aveti aici toata povestea https://en.wikipedia.org/wiki/James_Traficant.
* Poate cineva din puscarie incerca sa candideze? da, are tot dreptul, desigur, Stephen Nodine, in 2013, si iata aici o discutie foarte interesanta pe acest subiect http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2013/jun/25/stephen-nodine/can-convicted-felon-run-congress-jail/ – da, asa este normal sa se discute, nu in stilul precupeatza de obor si propagandisti cu scoala stalinista cum se face acum in Romania… regret sa o spun, dar inca o data domnul Iohannis se comporta ca o baba (sa nu dea careva cu pietre in mine, asa cum am spus, femininul e politically correct).
Hmmm, stiti ceva, cred ca m-am lamurit, domnul Iohannis vrea sa ne faca inca mai democrati si cu stat de drept decit sunt americanii…. (…)
Cum suna o sentintza a Curtii Supreme americane intr-o asemenea discutie? Cam asa: States/the Congress cannot ” impose additional qualifications (that) would violate that fundamental principle of our representative democracy . . . that the people should choose whom they please to govern them,’” Statele, parlamentul nu pot impune respectarea unor calificative aditionale care ar viola principiul fundamental al democratiei noastre, acela ca oamenii au dreptul sa aleaga pe cei care doresc ei sa-i guverneze” (U.S. Term Limits, Inc. vs. Thornton). “”””””
Aceasta este discutia, dumneavoastra alegeti sa ginditi asa cum doriti sa ginditi. Discutia din politifact este un exemplu de cum se poarta asemenea discutie in State, exista desigur si urlete de tot felul in media, dar dupa cum se vede americanii nu doar au votat impotriva a ce se numeste politically correct, ci si impotriva propagandei unei bune parti din media Americana.
Cris,
Nice try !
Sa stii ca si la noi ai libertatea sa simpatizezi pe oricine, asa incat sa fii FAN DRAGNEA nu e imoral, nici ilegal, nici nu ingrasa!
Ma gandesc sa dau forward textul tau la Antena 3, sa se puna pe studiu baietii aia, poate reusesc sa gaseasca ceva, vreo lege /daca nu, sa conteste la CCR, prin care D-l Dan Voiculescu sa poata fi ales si sa contribuie la viata cetatii din puscarie, dom le, pai daca in America se poate…!?!?
Nu ma intereseaza cine il simpatizeaza pe dragnea si nu ma intereseaza dragnea, in rest daca asa e dupa lege respectiv daca e constitutional sau nu in Romania, e specific Romaniei si va exista o sentintza a CCR nu? – nu e treaba mea. Dar nu inseamna ca asa e peste tot, asta e o minciuna. Sincer, de telenovelele pe care dumneavoastra le considerati realitate gratie unei propagande de-a dreptul obscene cert mi-e cam greatza.
Te priveste ce crezi si ce doresti, dar nu e nevoie draga sa te superi asa de tare ca vezi ca povesti cu fat-frumos nepenalul si alba ca zapada fara cazier nu exista in toate tarile cum spuneti voi. Sa stii ca nu orice e incarcat de subiectivism si emotionalitate si flexibil dupa cum ne place, Constitutia Americana in acest caz nu, niste date referitor la numarul lor de penali nu, ori ceva ca regulamentul Congress-ului nu. Te deranjeaza asa tare sa vezi cum se gindeste si in alte parti? Scuze, atunci nu e nevoie draga sa citesti ce scriu.
Exista o diferentza intre moral si legal, si justitia are niste limite in interferentza cu procesul alegerilor – ca va place sau nu.
@ VV
revin la intrebarea la care n-ati putut sa-mi dati un raspuns acu vreo luna parca: cit mai e pragul de participare la referendum pentru demiterea presedintelui?
PS: intrebarea asta acum chiar este de actualitate, ceea ce am prevazut, avind o parere destul de bine conturata asupra personajului dobitoc caruia ii zicem presedinte
30% sau 33% . parca 30%
Asa stiam si eu, vroiam o confirmare oficiala. Daca e asa, inseamna ca mai e un pic pina mi se adevereste si o alta previziune facuta cu doi ani in urma. Aceea ca iohan nu face decit jumate din mandat.
nu e cazul Sorin, domnul Iohannis vrea sa faca Romania inca si mai democratica decit cea mai puternica democratie din lume, ce ai cu el ? E un deziderat, are visuri care depasesc dezideratele morale ale oricui din lume, cert pe ale presedintelui SUA, ce ai cu el?
Democratia “implementata” la noi seamana izbitor cu “democraatia” din china, singura diferenta pe care o vad este ca la ei se numeste partid si conducator iubit, la noi se numeste sistem si presedinte.
Daca ar avea vreo strabatere despre democratie primul lucru pe care ar trebui sa-l ia in considerare e votul de acu doua zile!
Totuși, în ce țară din lume a existat/ există un prim-ministru condamnat penal?
Aaaaa, sigur ca exista si la nivel ministerial sau chiar prezidential, cabinetul lui Modi in India de pilda, jumatate din ministri au condamnari penale. Nu, chiar nu e cazul sa consideri ca Romania ar cadea de pe harta la capitolul asta. De politicieni corupti in SUA ai lista mai sus. Petraeus despre care vorbesc ca si condamnare si candidatura acum la Secretary of State , echivalentul ministrului de externe, a fost seful CIA. O ai pe Lagarde care a ramas in functie, si lista e lunga.
De Jose Mujica ai auzit? presedintele acela al Uruguayului foarte modest care nu s-a mutat in niciun palat ci a stat in casa lui modesta ? Ales in 2010? A fost Tupamaros si inchis ani buni pentru asta; Tupamaros a fost miscare de guerilla, pe linga ideologie au fost si violenti au si rapit si apoi dat inapoi contra bani diverse personalitati cum a fost de pilda consulul Braziliei de la acel timp.
cam asta e , pretentiile acestea la alba ca zapada ca altfel Romania cade de pe harta sunt doar propaganda, atit.
Nu, nu vad de ce neaparat Dragnea ar trebui sa fie premier, psd-ul poate propune pe oricine altcineva, treaba lor, dar prostia asta cu “penalilor” ar cam trebui lamurita in societatea romaneasca si atunci sesizarea aceasta la CCR si daca nu e vorba de Dragnea e oricum buna ca sa clarifice niste lucruri…. asta e, asa e si la americani, de aceea vorbim de jurisprudentza, sensul unor prevederi constitutionale si principii democratice se invatza, It’s a learning curve vorba americanului
De ce atita incrincenare in Romania nu ca nu inteleg, inteleg, dar mi se pare daunator.
Sorin, draga,
Eu propun ca toti puscariasii sa aibe drepturi ca in America si ceva in plus. N-ar fi fost mai bine sa il fi pastrat pe Nastase PM, in timp ce isi facea sejurul la mititica? Economiseam un salariu, in plus, omul era competent, poate nu ajungeam la guv. Boc!
In definitiv ce e rau ca un puscarias-parlamentar sa initieze o lege de eliberare colectiva sa o plimbe prin comisii ceva timp, sa traga de timp apoi sa se aprobe singura, tacit?! Toata lumea ar fi multumita, iar puscariasii acasa!
@ Adam Mares, @ elenick
vad ca ideile inalte se intilnesc!
Adam, scoate-ti capul din tarina! Presedinti si premieri cu condamnari penale au existat in multe tari, considerate de catre noi chiar model de democratie! Franta, Marea Britanie, SUA, si unul dintre cei mai proeminenti presedinti condamnati si chiar care au facut puscarie grea e Nelson Mandela.
Elenick, tie chiar nu stiu ce ti-as mai putea zice.
Dă-mi un exemplu de țară în care a fost propus un prim-ministru condamnat penal. Cu nume și prenume. Nu care care a făcut după aceea pușcărie.
Iar Mandela nu e un exemplu bun, știi foarte bine pt ce a fost arestat și condamnat.
Pai stiu si pentru ce a fost condamnat Dragnea!
Doar basistii pot lua in considerare acea condamnare! Asta e si motivul pentru care a obtinut un numar asa de mare de voturi, capisci?
E evident ca basistii acum nu pot fi satisfacuti! in doleantele lor, si din partea mea n-au decit sa moara! (de ciuda! :D)
continuare…
tavalindu-se in chinuri!
Sau cum zicea proasta aia: “ciocu mic, ca noi suntem la putere acuma!”
Draga Sorin,
Calmeaza-te, vorbesti cu antibasisti notorii!
1. Vrei, nu vrei, Dragnea a fost judecat in cadrul unui proces public, ce a respectat niste proceduri, ce s-a judecat pe baza unor probe, hartii, marturii, corelarea acestora, etc. Cel mai prost/rau intentionat judecator NU iti poate da condamnare fara ca aceste probe sa existe fizic, dar daca sunt, cel mult poate varia cuantumul pedepsei- mai mare sau mai mica… NU am auzit ca Dragnea sa se fi plans ca nu au fos respectate procedurile sau nu au foast luate in considerare probele sale si sa fi apelat la CEDO sa i se faca dreptate! deci stie el ce stie!
2. Dragnea mai are un proces pe rol in care este acuzat ca a pus-o pe nevasta-sa – sefa pe la Ajutoare Sociale la CJ, parca- sa angajeze FICTIV 2 femei care de fapt munceau pe la el pe la partid. Astea au primit salariu, beneficii, etc ca si cum ar fi fost angajate la CJ, fara sa fi trecut pe acolo vreodata.
ei, daca tu crezi ca asta nu e infractiune si nu se pedepseste – acolo, cat zice legea, 1 an,2… te inseli. In plus, NU mai poate lua cu suspendare si colac peste pupaza, mai face si pedeapsa din primul dosar. Acum ti-e clar?
3. Cum ti s-ar parea ca,in cazul unei condamnari, dupa emiterea mandatului politistii sa se duca sa-l ridice pe Dragnea direct din cladirea Guvernului? Iti ai seama breaking news pe tot mapamondul? in fine, ar mai auzi lumea de noi…
@ elenick
Draga Elenick,
Nu stii in ce tara traiesti!
@all,
Nici nu a cantat cocosul de 3 ori si Printul s-a dat de 3 ori peste cap si a redevenit broscoi! Imediat cum a castigat alegerile cu promisiuni 1000, D-l Dragnea s-a gandit si ca nu prea are bani pentru ele… sigur, putea sa se gandeasca INAINTE de alegeri, dar…. asa a fost sa fie.
Asa incat trage de guv. Ciolos pe care l-a hulit 1 an ca ”lucrand impotriva romanilor” sa nu mai taie din taxe, sa nu micsoreze TVA, etc, etc. Adica perfect consecvent cu sloganele ”cand vom veni noi la guvernare vom taia 102 taxe si in general va curge lapte si miere! ”:)
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-21468974-liviu-dragnea-cerut-lui-dacian-ciolos-amane-pentru-2018-reducerea-tva.htm
Voi cum numiti interventia de mai sus a unui potential Priministru?
Bai elenick, scrii mult si prost. Reducerile de taxe propuse de PSD nu au treaba cu aceste doua puncte.
Dragnea are dreptate. Nu reduci TVA cu 1% si nu elimini taxa de stalp, care a fost inventata pentru a ma ciuguli ceva de la acele companii care chiar fac bani in tara asta dar care-si duc profiturile in…Panama sau care alte tari prin politica preturilor de transfer.
Pai de ce nu are rabdare/forta sa aplice EL acele reveniri la taxe, ca tot e Robin Hood ce nou ales. Reducerea TVA, taxa de stalp etc inteleg ca au fost hotarate printr-o lege, deja… Sa o abroge/intarzie/ amendeze el sau guvernul cel nou, altfel acestui guvern i se poate imputa ca NU mai are autoritate, si trebuie doar sa gestioneze lucrurile pana la investirea noului guvern!
Masurile erau prevazute in codul fiscal votat de psd si in programul lor de guvernare.
Diferenta dintre nepesedisti si ceilalti este ca atunci cand nu si respecta promisiunile noi ii sancionam , iar voi ii pupati in dos.
Mai mult, deveniti si penibili incercand sa acopeiri minciuni evidente.
PSD ul a bagat in cutiile postale tot felul de minciuni/mizerii la adresa actualului guvern, dar mai ales au facut un fel de calendar al masurilor pe care urmeaza sa le ia ei de a doua zi, de cand vin la guvernare, indemnand cetatenii sa urmareasca reașizarea lor . Asta pornind de la situatia data, adica de la ce s-a votat pana acum.
Care e prima masura pe care o face Dragnea, a doua zi dupa ce castiga alegerile? Sa ceara fostului guvern sa proroge niste masuri/taieri de taxe, pe care le considera deja implementate?! Pai de ce nu a propus asta INAINTE de alegeri, nu a doua zi?!?!
@ all
penelistii si-au tras un preesedinte interimar de toata “frumusetea”, iar acum cred ca se cauta un presedinte dintre pedelistii cu fata umana.
Mai e un pic si se va cristaliza un “nou pnl” cu totul si cu totul format din portocalii
Inca odata felicitari celor care au fost atit de destepti cu unificarea dreptei, o miscare reusita din plin!
epolitikoane,
coane, lasa-te de chibitat politica intrucat, daca nu vezi ca Planul Dragnea premier este in derulare, pierzi vremea de pomana.
1. L-am auzit pe Ciorbea care spunea ca ar prefera ca sesizarea CCR pe aceasta lege sa o faca altcineva, Presedintele, de ex. (el a dat-o doar in lucru…) adica intelege ca PSD-ul il pune sa faca o mizerie politica…
2. este evident faptul ca Dragnea NU se duce la consultari la Cotroceni TOCMAI CA SA TRAGA DE TIMP, intre timp se sesizeaza CCR acesta se va intruni rapid, probabil si va da un verdict favorabil lui. ABIA APOI se va duce la Cotroceni, cu decizia in mana…
PS. daca va fi asa, iti recunosti ”limitarea” ca sa nu zic…. ?
uite cam ce spun eu dar mai bine argumentat :
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-21469407-capcana-intinsa-dragnea-lui-ciolos-mare-eroare-politica-daca-premierul-amana-scaderile-taxe-impozite.htm
sorry, am pus link-ul gresit. era la comentariul despre discutia lui Dragnea cu Ciolos pentru amanarea unor taxe
Sunt 3 locuri la redistribuire pentru Camera Deputaților la Iași. Dar nu știu cum se procedează.
Se apasa un buton la bec, si toti liderii isi tin respiratia pina ies rezultatele, dupa care unii injura, ceilalti isi freaca miinile!
Asta e rezultatul legilor pe care singuri si le-au votat anterior, asa ca daca nu sunt multumiti de ele din partea mea n-au decit sa-si taie venele!
e o procedura de lucru, cred ca se asteapta rezolvarea contestatiilor intai
http://www.hotnews.ro/stiri-alegeri_parlamentare_2016-21463342-analiza-news-cum-vor-distribui-cele-464-mandate-senatori-deputati-cum-calculeaza-redistribuirea-mandatelor.htm
Mersi, dar nu știu chineză.
E la mica intelegere, mai da jupanul, mai lasa stapanul, “dupa posibilitati, coane Fanica”.
464/20 (5% este a 20-a parte a intregului) inseamna minim 23 de deputati si senatori pentru ALDE, dar cum au obtinut 6% vor avea minim 27-28 senatori si deputati, la care se adauga redistribuirea.
USR este partidul UE.
Dupa cum evolueaza evenimentele in lume se pare ca s-a decis “mica unire” eurasiatica, asta inseamna ca pentru inceput Turcia si Rusia vor intra in UE.
Din acest motiv il rog frumos pe VV sa o lase mai moale cu nationalismul, asta daca vrea sa mai faca politica.
Cat despre numarul de mandate de parlamentari, daca proportiile dintre numarul de voturi si numerele de mandate nu sunt respectate, atunci Legea electorala este prost intocmita. Mi se va raspunde ca mai sunt si minoritatile… minoritatile nu sunt cetateni romani?!? Daca nu au 5% electorat, conform LEGII, de ce aceeasi LEGE se contrazice singura si le da drept de senatori sau deputati?!? O Lege care se autocontrazice nu mi se pare corecta.
Cum adica sa avem 136 de senatori si 6% din voturi sa insemne 1 senator?!? E din noaptea mintii?!?
Chiar daca ar fi 36 de minoritati, 6% inseamna 6 senatori!!!