Incredibil!!! În 2014, cu TVA de 24% se colectează mai puţin decât în 2008 cu TVA de 19%!!!!!

Ne rupem în figuri înaintea campaniei electorale care se apropie. În acest timp, ţara se rupe sub noi. DNA e de folos doar pentru diplomaţii străini şi pentru cei  ce vor reality-show cu Moţoci. Estimp, în lipsa unor perspective economice, a măsuri clare de prevenţie, a unui dialog cu mediul privat şi a informatizării sistemului fiscal, evaziunea fiscală a atins cote nemaintâlnite în economia românească.

Iată cifrele. În primele şase luni ale anului 2008, la un nivel de TVA de 19%, colectările au fost de 4,6% din PIB-ul prognozat la acea data. În anul 2014, cu un nivel al TVA de 24%, colectările sunt de numai 3,7% din PIB!!!  E drept că, până la sfărşitul anului 2008, PIB real a fost mai mare decât cel prognozat (504 mld lei faţă de 440 mld lei), dar chiar şi aşa procentul din 2008 rămâne mai mare decât în 2014 (4% faţă de 3,7%).

Colectările nu sunt mai mari doar în procente, ci şi în termeni reali! Dacă socotim rata inflaţiei din 30 iunie 2008 până în 30 iunie 2014 şi o aplicăm valorilor nominale ale colectărilor (20,2 mld lei în 2008 şi 24,6 mld lei în 2014) ajungem la concluzia că, în termeni reali, colectările au fost cu cel puţin 10% mai mari în sem. I 2008 faţă de sem. I 2014! Creşterea se menţine şi dacă vom converti sumele în moneda europeană, raportate la cursul de schimb al perioadelor respective.

Şocant! Cu o creştere a TVA de la 19% la 24% ( deci o majorare de peste 26%), avem o reducere a veniturilor cu peste 10%!!! Dacă doriţi şi explicaţia, o găsiţi în analizele efectuate de Consiliul Fiscal. Dacă extrapolăm datele de acolo pe rezultatele primului semestru al acestui an, ajungem la concluzia că din TVA nu am colectat în primul semestru din 2014 decât 40% din masa taxabilă, adică 24,6 miliarde de lei, pierzând cca 36 miliarde de lei din pricina evaziunii fiscale ( pe care, pentru TVA, Consiliul fiscal o estima în 2013 la peste 12% din PIB dar care, după rezultatele prezentate de MFP la 30 iunie 2014, trebuie să fi urcat deja la aproape 14% din PIB). Cu alte cuvinte, dacă lucrurile nu se îndreaptă, în anul 2014 vom pierde aproape 100 de miliarde de lei numai din evaziunea fiscală pe TVA!

Aşadar, e bine că discutăm de mândria de a fi român, de candidaţi care apar şi dispar şi de cine va mai fi în libertate în noiembri 2014, ca să poată să şi câştige alegerile prezidenţiale, dar până-una alta, economia românească e ca o pungă înţepată cu acul: zadarnic sufliîn ea , că nu se umple. Şi odată cu ea nici buzunarele românilor. Care, în schimb, ca pe vremea decăderii Romei, au spectacole din belşug.

P.S. Vom continua această analiză. Până atunci, dacă doriţi să continuaţi documentarea pe cont propriu, puteţi accesa www.mfinante.ro (Buletin MFP) şi www.consiliulfiscal.ro (Două cercuri vicioase ale sistemului fiscal-bugetar, autor Ionuţ Dumitru).

328 Responses to “Incredibil!!! În 2014, cu TVA de 24% se colectează mai puţin decât în 2008 cu TVA de 19%!!!!!”

  1. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Tocmai spunand in general domnule Vosganian se subintelege ca sunt exceptii. Gresit ar fi sa absolutizez – gen – toata clasa politica – toti politicienii samd.

    PS: poate aveti impresia ca-s vreun extremist cu statu de drept in cap sau ceva. Reamintesc pt corecta interpretare ca am fost primul care a atras atentia aici ca nu e cazul sa se aplaude condamnarea lui Voiculescu, precizand ca eu il consider vinovat, dar ca s-au facut abuzuri mari acolo si asta nu-i in regula.

  2. emi spune:

    RAV
    In prag de razboi (alegeri) nu te apuci sa-ti executi comandantii de companii pentru ca s-au imbatat la popota, deoarece ai nevoie sa lupte pentru armata ta (partidul tau). Daca ai ghinionul sa ti-i salte DNA, asta e, prostia lor, dar ar fi ilogic sa iti distrugi singur capeteniile. Asta nu inseamna ca nu ar trebui sa se tina cont la viitoarele numiri, ca persoanele care s-au dovedit in afara Legii, sa nu mai primeasca pozitii pentru care nu fac fata. Problema e ca genul asta de oameni aduce banii necesari campaniilor electorale. Ca un om cinstit nu prea are de unde…

  3. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Eh uite aici eu nu-s de acord emi. Daca ignori – si motivele le-ai expus f bine tu – doar amani o problema care o sa explodeze mai tarziu. Mai grav insa ignorand coruptia unora tu practic in mod constient iti bati joc de cetatenii pe care partidul teoretic ii deserveste. Mai grav devine cazul cand sloganul e statul de drept. Vezi cazul PDL – ura fata de ei a derivat nu doar din coruptia si incompetenta lor dar mai ales din ipocrizia lor – strigau hotii la altii si furau ei…

  4. cris spune:

    @ LordulJohn, @ VV

    Inteleg ca tacerea domnului Johannis ar fi de aur, l-am urmarit si pe domnul Dobritoiu ieri, domn care a avut un soi de variatiune pe tema “unii nu vrea sa vorbesc cu tine” in legatura cu intrebarile ridicate de psd referitor la BMW si altele. Inteleg ca domnul honorius prigoana a devenit sef la comunicarea cu presa dar…. In comunicare exista niste principii, numite maximele lui Grice, un set de norme asteptate intr-o conversatie:
    calitate: spui adevarul si ai proba la indemina
    cantitate: vorbitorul este informativ in masura ceruta
    relatie: ceea ce spune vorbitorul este relevant fatza de topica discutiei
    maniera: vorbitorul evita ambiguitatea ori obscuritatea, este direct si la obiect.

    O campanie electorala este in primul rind o conversatie, sau ar trebui sa fie, cel care vrea sa fie ales cere cooperarea alegatorilor ca sa fie ales, nu se alege singur el pe sine – spun cooperare fiindca maximele lui Grice se subscriu unui principiu numit…al cooperarii.

    In politica aceste maxime sunt mai mult sau mai putin respectate – metoda folosita indeobste pentru a evita anumite rapunsuri este pivotarea (in limbajul uzual – dodging the question). Enervarea, brutalitatea aroganta, refuzul/tacerea nu sunt deloc metode apreciate. Lipsa de raspuns, “unii nu vrea sa vorbesc cu tine” nu, nu se intilneste decit prin culturi de tipul celei malagase, malagasii considera ca a stapini informatia, a o avea in proprietate exclusiv si a nu o imparti cu altii e dezirabil, numai dumnealor cistiga electoral daca nu raspund si e o chestiune de cultura. Daca domnul Johannis sau PNL doresc sa candideze in Madagascar deci, aceasta tactica ar avea poate succes, in Europa secolului XXI ma indoiesc.

    Stiu eu, VV, poate inaintati articolul de mai jos domnului Dobritoiu sau departamentului de comunicare – nici domnul Romney nu a reusit mare lucru fiind malagas.

    “In voters’ eyes, politicians are better off answering a question they weren’t asked than inelegantly answering the question at hand” In ochii electorilor politicienii sunt mai cistigati daca raspund la o intrebare care nu a fost pusa decit sa raspunda lipsit de elegantza la intrebarea pusa”

    http://www.nytimes.com/roomfordebate/2012/01/22/why-politicians-get-away-with-lying/how-politicians-evade-debate-questions

  5. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Apropo

    Eu am o nelamurire: despre PDL si PMP si ipocrizia lor stim prea bine (striga la altii hotii! in timp ce ei fura), despre PNL ma abtin ca iara ma intreaba dl Vosganian pe ce lume traiesc (eu fiind cetatean european chipurile – in fine oamenii nostrii politici in general sunt cam obisnuiti sa fie laudati – complicat…), dar PSD-ul devine un caz de studiu.

    La ce ma refer. Pai, actualmente “ciuma rosie” (citat de la PNL), fostii “parteneri de incredere” (iar citat de la PNL), pesedeii tarii au cam jumate din “capitanii de judet” prin tribunale iar restul sunt la incalzire…

    Despre PSD stim ca e cel mai puternic si cel mai influent partid din Romania. E considerat si cel mai mafiot, desi aici PDL-ul zic eu ca e mult peste.

    Si totusi nicio reactie institutionala, prin actiuni executive sau legislative. Nimic, iar acest nimic e atat de mare incat ajunge Mazare sa-l faca papa-lapte pe ministrul justitiei, in public. Ori s-a cam dus naiba partidu-stat de pe vremea lu Nastase (cel ce se crede un fel de Brancoveanu…) ori e altceva.

    Decizia e la Ponta in mod clar – doar ca Ponta nu misca nimic si-i lasa din brate, rand pe rand, pe toti greii partidului. De ce? Daca “justitia independenta” ii salta rand pe rand pe toti, cam cat crede Ponta ca poate sa dureze pana se ajunge la el?

    Si aici vine povestea cu coabitarea. Eu cred ca Ponta se foloseste de justitie ca sa curete vechea garda din PSD si sa faca loc pt oamenii lui. Din pacate oamenii lui sunt gen Sova si Garlic(refuz sa-i spun pe nume individei). Si cred ca face asta stiind clar ca nu se va ajunge la el sau la tata-socru…

    PS: Ponta e olimpic la istorie – national parca. Eu nu mi-am batut capul cu asta (facand mate-info) dar am ajuns si eu de complezenta pe judet. Pt. mine ramane un mister cum stiind istorie [si realizand importanta declaratiilor si gesturilor liderilor] Ponta a putut sa spuna la Craiova, la fabrica IAR Soim fiind ca “vestea proasta e ca vine razboiul, vestea buna e ca o sa aveti comenzi”. El vrea sa fie presedintele Romaniei…

  6. lordul john spune:

    @RAV

    Cele doua cazuri nu sunt identice. UDMR o fi organizație culturala, dar nici un membru UDMR nu e membru in alt partid.
    Pe de alta parte dlui Dragnea i se poate da peste plisc cu un exemplu simplu: primarii care sunt membri in Asociatia Primarilor sau cum s-o mai fi numind si membri de partid.
    N-are rost sa pierdem vremea cu prostiile lui Dragnea. Cat il duce pe el capul am vazut la Legea descentralizarii.

  7. lordul john spune:

    @cris

    da, desigur, o campanie se bazează pe dialog și confruntare. Totuși, nu ne putem pierde in ridicol răspunzând la fiecare inepție pe care o visează Ponta noaptea. Bogdan Teodorescu e maestru in aruncat cu șpan in ventilator. Daca liberalii nu au fost suficient de largi la punga sa-l poată plăti, asta e.

    Înțeleg ca tema centrala a campaniei lui Iohannis va fi EDUCATIA. (bănuiesc ca i-au găsit punctul tare).

    As vrea sa vad o dezbatere pe teme de educație intre Iohannis si plagiator.

    In rest, cu departamentul de comunicare al PNL rămâne cum am stabilit!

  8. lordul john spune:

    @RAV

    Te înșeli și în ceea ce privește gradul de hoție PSD vs PDL. Raportat la ceea ce cunosc eu, PSD e lider incontestabil.

  9. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    John chestiunea UDMR pe care o invocam eu consta in faptul ca o organizatie culturala e de facto partid politic pe criterii etnice. Eu nu stiu cat de reglementata e chestiunea asta – e posibil sa ma insel dar stiu istorici de renume care au ridicat problema dualitatii si criteriului etnic al unui partid …

  10. Mihail spune:

    Magistrații Tribunalului București au respins, luni, contestația depusă de fiica lui Dan Voicuelscu, Camelia Voiculescu, privind sechestrul pus pe mai multe bunuri în dosarul ICA.

    Curtea de Apel Bucuresti a dispus, la începutul lunii august, printr-o decizie definitiva, confiscarea mai multor proprietati, terenuri si imobile apartinand lui Dan Voiculescu, dar și fiicelor acestuia.

  11. lordul john spune:

    @RAV

    Bănuiesc ca societatea civila, prin formele ei de organizare pot susține candidați. Vadim oracaie de multa vreme pe tema asta si nu s-a întâmplat nimic. Ei nu-si fac partid ca sa nu se spuna ca e constituit pe criterii etince, dar organizatii culturale e OK. Si Uniunea Armenilor e organizatie culturala si Pambuccian iese de fiecare data in Camera.

  12. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Sa lucram cu materialu’ clientului

    http://adevarul.ro/news/politica/senatorii-s-au-reunit-vota-reducerea-cas-1_53fb38ac0d133766a891e86c/index.html

    Ioana Garlic Petrescu: Angajatorii pot angaja mai multi angajati.

    E bine ca nu mai multi actionari sau clienti. Sau, poate, unii doreau sa angajeze mai multi caini comunitari. Exprimare de ministru cu doctorat la Harvard…

    • @ Radu Vasilescu

      Biata dna ministru era foarte emotionata si se cam balbaia. A si spus ceva cam aiurea, cum ca o deranjeaza ca CAS e subiect de disputa. Noi ne-am cerut scuze ca o deranjam dar am intrebat-o si cu ce o deranjam, pentru ca in Senat scaderea CAS se votase in unanimitate.

  13. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    La Pambuccian e alta poveste ca acolo e special reglementata reprezentarea lor in Camera… En fin – e de discutat. Nu stiu ce zicea Vadim dar stiu ce spunea Dinu Giurascu sau Alex Stoenescu…

  14. Shadow spune:

    @Dle Vosganian

    Doar o paranteza vizavi de demisia guvernului francez.

    “Moins de cinq mois après son arrivée à Matignon, Manuel Valls a présenté la démission de son gouvernement. La composition d’une nouvelle équipe sera annoncée mardi, annonce l’Elysée. ”

    “L’Elysée affirme que la démission du gouvernement a fait l’objet d’un “consensus absolu” entre François Hollande et Manuel Valls. Une façon de démentir les rumeurs selon lesquelles Manuel Valls aurait mis sa démission dans la balance.”

    La francezi e altfel. Mie nu imi place cum este dar ma rog fiecare cu “stilul lui”.

    Doi ministri au criticat “directia” data de presedinte. Primul ministru a depus demisia intregului guvern (el poate sa o faca fara sa-si intrebe membrii guvernului) ca sa scape de cei doi ministrii care “isi permit” sa critice “politica presedintelui”. Din fericire Romania nu este inca nici macar o republica “semiprezidentiala” precum cea franceza.

  15. Mihail spune:

    Hi-hi-hi….domnul Vosganian a raspuns doar la doua comentarii de aici. Inseamna ca era la Parlament si a trebuit sa inchida repede, atunci cand toata “dreapta” a iesit din sala.
    Nostim .

  16. Mihail spune:

    @ Radu Alexandru Vasilescu,

    Okay, este bine ca stii ce spune ba unul, ba altul, dar stii tu ce spunea Alexandru Lapusneanu ?

  17. Adam Mares spune:

    @mihai
    Zgarcit, nezgarcit, in campanie trebuie sa bagi. :-)

    De ce au iesit din sala?

  18. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Ce spunea el SIGUR nu stiu. Stiu ce spunea Negruzzi ca spunea Lapusneanu :)

    Dar concret la ce te referi

  19. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    @Shadow

    Apropo de demisia guv. francez. Eu cred ca acolo au urmarit 3 obiective:

    1) formarea unei imagini de mana forte pt premier (si presedinte intr-o mai mica masura)
    2) transmiterea unui semnal clar catre Germania ca asa numai merge si ca trebuie schimbata strategia economica
    3) proiectarea imaginii de dizidend pentru ministrul economiei [de la ale carui declaratii a pornit criza] asta pt ca partidul socialist sa aiba o rezerva pt alegeri

    Pe scurt nu cred in coincidente sau dizidenta – cred in planificare si strategie politica

  20. Guvernul Ungariei, replica dura catre ministrul de Externe roman:

    Negarea subiectului autonomiei de catre Romania incalca tratatul ungaro-roman. Autonomia nu e o problema interna

    20 august 2014
    http://www.expresmagazin.ro/guvernul-ungariei-replica-dura-catre-ministrul-de-externe-roman-negarea-subiectului-autonomiei-de-catre-romania-incalca-tratatul-ungaro-roman-autonomia-nu-e-o-problema-interna/

    Purtatorul de cuvant al Ministerului Facerilor Externe de la Budapesta a raspuns miercuri acuzatiilor sefului diplomatiei romanesti, Titus Corlatean, sustinand ca nu Unguria este cea care incalca tratatul de baza ungaro-roman atunci cand sustine autonomia etnicilor maghiari din Transilvania. Oficialul de la Budapesta a reamintit ministrului roman ca “negarea subiectului autonomiei violeaza tratatul de baza ungaro-roman pentru ca tratatul insusi face din situatia minoritatilor o afacere bilaterala”, potrivit unpo.com, citat de Ziare.com.

    Purtatorul de cuvant al MAE ungar a mai precizat ca Ungaria nu considera situatia minoritatii maghiare din Romania doar o problema interna, iar fostul ministru de Externe Janos Martonyi a comentat modul in care autonomia “tinutului secuiesc” intereseaza Budapesta, in 2013.

    Articole similare

    Preşedintele Moldovei, Mihai Ghimpu: Tratatul de frontieră între România şi Moldova este neconstituţional

    Vicepremierul Ungariei: Autonomia POATE DEVENI REALITATE.Ce au voie alţii, avem voie şi noi

    Președintele Jobbik, Vona Gabor: Autonomia secuilor este un obiectiv care SE VA REALIZA, orice ar face statul român. Unde sunt autoritățile din România?

    Mitinguri simultane la Budapesta și Tîrgu Mureș pentru autonomie teritorială.Susţinători ai autonomiei secuilor au aprins lumânări în faţa Ambasadei României la Budapesta

  21. emi spune:

    In seara asta este invitat domnul Klaus Iohannis la B1 tv de la ora 21:30.

  22. lordul john spune:

    @RAV

    Da, in fine, om vedea! Cu CAS-ul e alta poveste. Si iarasi gargara televizata cu musetel in saramura. Reducerea CAS cu 5pp nu are nici o valoare. Niciun angajator nu va spune, gata la 20 de angajați voi mai angaja inca unul, ca am bani din economia de CAS. Reducerea CAS trebuia sa fie una dintre măsurile dintr-un pachet care sa vizeze creșterea numărului de locuri de munca prin diverse alte măsuri: investiții publice si private, susținerea IMM-urilor prin facilitați fiscale si bancare, s.a. iar ca un bonus sa se reducă CAS. La modul cum s-a făcut, adică electoral, la ‘tu-i ma-sa, vom crea deficit mai mare la Asig Sociale si apoi vom creste taxe si impozite sa umplem găurile.

    Gandire socialista ieftina!

  23. Adam Mares spune:

    @emi
    ma uit la Faust. :P

  24. Tiberiu spune:

    “Conu Chiritza din Iasi” versiunea basista moderna a “coanei Chiritza”-un Neica Nimeni cu ifose de papitzoi.

  25. Tiberiu spune:

    basistilor vizionare placuta la B1 !
    :-)

  26. lordul john spune:

    @adam mares

    Am încercat sa urmăresc si eu dar, m-a dezamăgit scenografia minimalista. Care teatru?

  27. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    @LJ absolut de acord cu opinia ta vis a vis de CAS. De altfel au dat pt prima data o estimare a efectului masurii: 0.5-0.7 in plus la PIB. Asta e estimare guvernamentala. Iti dai seama ca trebuie impartit la 2 si asta in mod optimist. In mod realist mie sincer imi e ca o sa provoace scadere economica masura [pot argumenta] luata acum, in contextul asta.

    Opinia mea e ca CAS trebuia redus, dar pt angajat cu transfer obligatoriu in salariu si etapizat [sa nu cauzeze inflatie prea multa].

    Si uite o chestie de logica elementara: tu firma ai mai multi bani pt ca se reduce CAS. Ok. Tu te grabesti sa angajezi avand acelas nr de comenzi? Pai ce rost are… Insa daca ai mai multe comenzi angajezi oricum ar fi CAS-ul daca trebuie sa te extinzi pt a onora comenzile… Aici e o fractura logica a celor care propun reducerea asta a CAS intr-o perioada in care contextul e defavorabil investitiilor. Banii in plus vor lua drumul acumularii din punctul meu de vedere. Partea proasta e ca nu prin conturi din Romania macar…

  28. Mihail spune:

    @ emi,

    Deci avem somnifer la B1.

  29. lordul john spune:

    @tiberiu ot bârzoieni

    Măi Guguluță, când n-ai argumente o dai pe Alecsandri colt cu Cuza Vodă! Mai zici ceva de guvernul Năstase si de FMI? Sau ti-au înghițit broaștele limba?

    Mare pehlivan mai ești, bată-te sa te bată cu nuiele de cătină!

  30. Mihail spune:

    @ emi,

    Numele corect si intreg este : Klaus Werner Iohannis.
    Pune tu “domnul” in fata ca eu nu pot.

  31. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Si inca o precizare LJ – gandirea nu-i socialista, cei de stanga – ma rog aia pe bune cati sunt – vor masuri de crestere prin metode tip JM Keynes. Gandirea asta cu taiem o taxa si capitalistii bucurandu-se vor face investitii mai mari e ideologie de tip dreapta conservatoare din SUA.

  32. lordul john spune:

    @RAV

    Da, la chestiunea de productivitate ma gândeam și eu, si în plus angajarea de personal fără creșterea numărului de comenzi (aka Consum) e o tâmpenie epocala.

    Știi, e ca si cum cineva afla ca din struguri se poate face coniac, dar nu afla tot procesul tehnologic grăbindu-se sa iasă pe piață cu găselnița. Dar ce sa vezi, a ieșit doar oțet!

  33. Mihail spune:

    @ Lordule,

    Nu-l lua pe maimutzoi cu fineturi urbanistice(stradale)…el de unde sa stie de Cuza Voda si de Alecsandri ?
    Micutul maimutzoi, dac-ar vedea banane acolo, precis ar intelege.

  34. lordul john spune:

    @RAV

    Dar ei au taiat ca doctorul Ciomu, n-au taiat taxa care trebuie (trebuia tăiat TVA) si nici in ordinea fireasca! De asta spun ca e măsură socialista, de propagandă, ca un concert pentru gargara si orchestra de hoarde!

  35. Emil Mihai spune:

    Am fost azi la intilnirea cu K W Iohanis ! Nu m-a impresionat deloc!
    Daca fac o comparatie intre Emil Constantinescu , Crin si Iohanis , pot spune ca nu m-a convins s-a lipesc un afis; o sa-i dau votul meu , al sotiei si probabil atit! Pina si Stolojan in 2003 m-a facut sa bat cimpiile judetului ! In rest numai clisee si lozinci , toti trepadusii de pe scena incepind cu Razvan Ungureanu parca plecau la razboi in Ucraina! Vorba reclamei : “Niste amatori , ii ajuta vopseaua”!

  36. emi spune:

    Avem spatiul tridimensional caruia stim deja ca ii putem adauga a patra dimensiune: timpul. Care ar fi a cincea dimensiune?!
    http://www.scritub.com/istorie/MITURILE-LUI-HOMER-OGLINDA-A-L10321031.php

  37. cris spune:

    daca are bunavointza cineva sa-mi spuna la ce emisiune apare domnul Johannis pe b1 – o voi cauta ca inregistrare sau reluare. Adica macar sa am ce critica, altfel, din moment ce in genere nu vorbeste, nu am ce sa discut despre ideile dinsului :)

  38. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Mai e o chestie aici

    Companiile mari cand au un surplus si decid ce sa faca isi realizeaza anumite analize. Ei bine in sensul asta eu imi aduc aminte de un comunicat recent al ambasadei SUA prin care nu stiu ce organizau ei si spuneau in clar: CLIMATUL REGIONAL DESCURAJEAZA INVESTITIILE. Uite eu traduc acest lucru simplu: in cel mai bun caz firmele mari or sa stea cu fundul pe bani pana se imbunatatesc perspectivele iar micul antreprenor, in cazul prost, o sa utilizeze banii ca sa alimenteze consumul de lux din import.

    Eu zic ca pur si simplu nu e gandita masura acum. E complicat sa incurajezi investitiile prin surplus de resurse directe pt firme [ca reducerea asta e] cand ele au niste motive sa se fereasca de investitii acum… Poti incuraja investitiile dar fortand consumul adica sporind direct cererea ceea ce duce si la reactia naturala a firmelor. Tu vorbesti de TVA, eu personal sunt adeptul reducerii CAS pt angajat. Dar cam acelasi lucru il spunem – investiile acum pot sa vina doar din sporirea directa a cererii…

  39. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Dar LJ sa nu uitam

    Ioana Garlic Petrescu: Angajatorii pot angaja mai multi angajati. Am incheiat citatul din doamna ministru cu doctorat la Harvard.

  40. Folosind stratagema pasilor mici, PSD-ul cedeaza UDMR-ului cate putin din Romania pana n-o mai ramanea nimica…….
    ——————————————————————————————
    Premierul Victor Ponta cedează UDMR patrimoniul ARMATEI ROMÂNE: 70 de hectare din Sfântu Gheorghe, făcute cadou UDMR

    Dan Tanasa
    http://www.expresmagazin.ro/premierul-victor-ponta-cedeaza-udmr-patrimoniul-armatei-romane-70-de-hectare-din-sfantu-gheorghe-facute-cadou-udmr/

    Potrivit Mesagerul de Covasna, în şedinţa extraordinară de ieri, 21 august a.c., membrii Consiliului Local Sfântu Gheorghe au aprobat proiectul de hotărâre în vederea iniţierii demersului pentru transferarea poligonului militar al municipiului din domeniul public al Statului Român şi din administrarea Ministerului Aparării Naţionale, în proprietatea oraşului şi administrarea Consiliului Local Sfântu Gheorghe.

    Potrivit intențiilor oficiale ale primarului Antal Arpad Andras (UDMR) și ale consilierilor locali ai UDMR, formațiunea care controlează CL Sfântu Gheorghe, consemnate de Mesagerul de Covasna, dacă proiectul va fi aprobat de Guvern, cele 70 de hectare de teren vor fi împărţite bisericilor din municipiu, în vederea folosirii pentru locuri de veci. Potrivit hotărârii, cele 70 de hectare vor fi împărţite conform nevoilor şi cererilor fiecărui cult în parte: biserica reformată, catolică şi ortodoxă vor primi fiecare câte trei hectare, biserica unitariană două hectare, biserica evanghelică un hectar. Totodată, cimitirului comun i se vor atribui cinci hectare, urmând ca restul pământului să fie folosit pentru construirea unor investiţii socio-medicale, dar şi a unui parc memorial al eroilor.

    Tun imobiliar de proporții

    Bunele intenții ale UDMR sunt însă doar de fațadă, afacerea din spatele acestei manevre cu patrimoniul Armatei Române fiind una imobiliară. Cotidianul.ro a publicat în urmă cu un an, sub semnătura jurnalistului Marcel Bărbătei, o analiză foarte bine documentată despre cazul poligonului din Sfântu Gheorghe. Centrul de Instrucţie al Infanteriei din Sfântu Gheorghe, înfiinţat prin Decret Regal, constituit prin exproprieri după 1921 şi plătit până la ultima centimă, teren considerat zonă strategică a Armatei, a ajuns să fie parcelat pentru case de vacanţă. Unităţile militare din împrejurimi (atâtea câte au mai rămas) îşi deplasează soldaţii la trageri cu hârburi care consumă motorină „la greu”, cu căruţe, sau cu ce le mai dă mâna, tocmai la Braşov. Probabil din motive de reduceri de costuri şi eficienţă „maximă”!

    Poligonul se află – sau bine zis se afla – lângă drumul care duce la Şugaş-Băi, o zonă feerică, râvnită de granzii locali. Graţie interpretării legilor (anti)româneşti, comisiile locale şi judeţene de aplicare a legii fondului funciar din Sfântu Gheorghe au hotărât să dea armata afară de pe propriu-i poligon, care deservea toate unităţile militare din regiune. Primarul Antal Arpad declara nu de mult că etnicii maghiari din Sfântu Gheorghe sunt „intimidaţi” de prezenţa poligonului în apropierea oraşului. Zis şi făcut; beneficiind de lipsa de reacţie a diriguitorilor Armatei din 2003 încoace – de când a început „ruperea” poligonului bucată cu bucată – şi a prefecţilor – cozi de topor -, „şmecherii” din UDMR, prin primarii din Sfântu Gheorghe şi Arcuş (fostă Valea Crişului), au intrat abuziv în posesia poligonului. Cum? Prin atitudinea defetistă şi uneori cu largul concurs al comandanţilor de garnizoană, al miniştrilor apărării şi al guvernelor instalate după 2003.

    Centrul de Instrucţie al Infanteriei – Poligonul de la Sfântu Gheorghe era un punct strategic pe harta României, un platou de peste 1.200 de hectare la înălţime, care străjuia întreaga depresiune. Armata a permis unor unităţi zootehnice să-şi desfăşoare păşunatul pe o parte a poligonului, în zilele în care acesta nu era folosit de trupe. Încet, încet, după revoluţie, în baza contractelor de dare în folosinţă cu unităţile respective, au început presiunile asupra unităţii militare care gestiona poligonul, proprietate a MApN încă din perioada interbelică. Nici vorbă de vreo confiscare de către comunişti a vreunei proprietăţi. Însă comisiile locale din Sfântu Gheorghe şi Arcuş au trecut peste adresele MapN în care se dovedea faptul că poligonul este proprietatea Armatei. În joc au intrat apoi prefecţi, comandanţi de unitate şi Cadastrul. Poligonul a fost luat bucată cu bucată şi împărţit „pe sprânceană”, lotizat, împrejmuit cu sârmă ghimpată, iar în anumite cazuri revândut.

    Articole similare

    Până la votarea legii cerută de UDMR, drapelul secuiesc al municipiului Sfântu Gheorghe ANULAT de Tribunalul Covasna

    Liderul PNL Sfântu Gheorghe cere menţiuni clare pentru români în orice proiect de autonomie

    Prezenţa “Noua Dreaptă” la Sfântu Gheorghe, CONTESTATĂ de tineri maghiari

    Ambitie personala: Primarul UDMR din Sf. Gheorghe refuza sa arboreze drapelul Romaniei

  41. lordul john spune:

    @cris

    Apare la emisiunea cu mira: Revizie Tehnica! :)

  42. emi spune:

    Emisiunea la care este invitat candidatul Klaus Wernet Iohannis la B1 tv se numeste “Butonul de panica”.

  43. lordul john spune:

    @RAV

    Eu prefer sa-i spun Ioana Ai Petrescu! :)

    Da, panseul e profund, demn de Gâga când avea pojar!

  44. lordul john spune:

    @Emil Mihai

    Speram sa te convingă măcar pe tine! Ce sa-i faci, ne-am scremut 25 de ani și am produs doar efect de sera! :)

  45. Varșovia și țările baltice doresc să îndrepte apărarea antirachetă împotriva Rusiei

    Andrei Fediaşin, Astăzi, 17:23
    http://romanian.ruvr.ru/2014_08_25/Varsovia-si-tarile-baltice-doresc-sa-indrepte-apararea-antiracheta-impotriva-Rusiei-3344/

    Varșovia și țările baltice se pregătesc să propună în cadrul summit-ului NATO de la Wales din 4-5 septembrie înregistrarea oficială a sistemului american de apărare antirachetă în Europa ca sistem îndreptat spre descurajarea Rusiei.

    Moscova a înțeles de mult timp că zona de apărare antirachetă din Polonia și România nu are nimic comun cu apărarea Europei de țările de tipul Iranului și Coreii de Nord. Dacă ideea „partenerilor mai mici” ai SUA va fi aprobată, atunci aceasta va fi o constatare a unui fapt evident de mult timp pentru Kremlin.

    Despre planurile Varșoviei și țărilor baltice de a înregistra în documente formularea privind utilizarea sistemului de apărare antirachetă împotriva Rusiei, a anunțat publicația germană Der Spiegel.

    Este ciudat faptul că despre noua arhitectură a apărării antirachetă europene cel mai tare vorbesc țările baltice și Polonia. Nici ele, nici alți europeni nu sunt autorii ideii referitoare la apărarea antirachetă și nici elaboratorii concepției ei. Autorul sunt SUA. Aceasta este o discuție a unor oameni incompetenți, cu toate că este clar de la cine pornește în realitate această inițiativă, consideră analistul Serghei Oznobișcev.

    „Absurditatea militară a modului de prezentare a problemei apărării antirachetă europene împotriva rachetelor iraniene este absolut clară.
    În Iran, nici acum, nici într-un viitor apropiat nu există un potențial pentru crearea rachetelor, care ar acoperi Europa. Evident, acolo pot exista exemplare izolate care pot ajunge să zicem până la Munchen. Însă este vorba de exemplare experimentale. În prezent, Iranul este un co-negociator activ în problemele limitării potențialului nuclear propriu”.

    Pe poziții similare se situează și Aleksandr Gusev, directorul Institutului de Planificare Strategică.

    „În decurs de câțiva ani, noi am cerut NATO și SUA să ne dea garanții în scris că noul sistem american de apărare antirachetă din Europa nu este îndreptat împotriva Rusiei. Însă, în ultimii câțiva ani, americanii nu au reacționat în nici un fel. Ei ne-au spus pur și simplu că acest sistem trebuie să apere de amenințările din zona Orientului Mijlociu și Coreea de Nord. Însă, acest sistem este dislocat împotriva Rusiei. SUA și principalii lor sateliți din Europa – Polonia și țările baltice – avansează această idee”.

    În NATO, Germania și Franța se declară împotriva acestei inițiative, considerând că Moscova nu trebuie să fie provocată. Rusia nu mai crede pe cuvânt SUA și NATO, care în anii 90 au promis că NATO „nu se va apropia nici măcar cu un centimetru de granițele Rusiei”.

    Moscova a declarat în repetate rânduri că ea va răspunde la sistemul american de apărare antirachetă din Europa cu propriile măsuri, pentru a garanta securitatea și eficiența forțelor sale de descurajare.

    Un alt pas de răspuns al Moscovei poate fi dezvoltarea și producerea unei rachete balistice intercontinentale mobile pe calea ferată.

    În Rusia, În lume, Europa, SUA, Polonia, scutul antirachetă, Politică

  46. Adam Mares spune:

    @mihail
    Scenografie minimalista la Purcarete?! E grandioasa! :P

  47. lordul john spune:

    @adam mares

    Ok, dacă spui tu, te cred. In seara asta n-am avut acordat pianul in cheia asta.

  48. Mihai sr. spune:

    @ Radu Alexandru Vasilescu
    25 aug. 08:47 pm
    Logica influentei reducerii cotei CAS este usor distorsionata. Daca un intreprinzator ramane cu ceva bani mai multi la fondul de salarii, nu va angaja, neaparat, pe cineva in plus, ci mai degraba, va scoate la lumina un salariat care lucreaza la “negru”.
    Asta are un efect important, pentru ca se scot la lumina toate celelalte taxe: sanatate, somaj, fondul de garantare, fondul de concedii medicale etc.
    Mihai sr.

  49. lordul john spune:

    @cris

    Prea multe idei nu au fost, doar raspunsuri la petardele lui Ponta. Pare un altfel de politician. Vorba lui Crin: mai vedem!

  50. lordul john spune:

    @adam mares

    Nu ma confunda cu tibilica! :) Adica tu crezi ca dacă îmi spui Purcarete, cad pe spate lovindu-ma la creierul îngrozitor de mic?