Strigarea catalogului poporului roman – socotind ca pronuntarea fiecarui nume dureaza, in medie, ceva mai mult de o secunda – dureaza un an. Atunci cand guvernezi, trebuie sa ai responsabilitatea acestei complexitati umane asupra careia trebuie sa decizi.
Oamenii, chiar si atunci cand sunt abstractizati prin statistici, nu pot fi socotiti doar niste simple numere. Fiecare om ramane unic, cu nazuintele, cu deceptiile, cu trairile sale. Nu te poti juca cu poporul roman, utilizand cifre la intamplare, ignorand consecintele. Gestul disperat al lui Adrian Sobaru este o lectie in aceasta privinta. Si nu este singura, chiar daca prea putini sunt dispusi sa invete ceva din lectiile amare pe care le tot primim.
Participant la sedinta de Guvern din 5 ianuarie, presedintele, deosebit de locvace in ultima vreme, socotea ca, citez: “In urmatorii 2-3 ani trebuie sa ajungem la circa 900 000 angajati in sectorul public. Cred ca este o evaluare corecta daca avem in vedere ca pe de-o parte inca avem segmente din aparatul bugetar si la nivel local si central care sunt execesiv incarcate. Pe de alta parte, trebuie sa avem in vedere privatizarea prestatiei medicilor in spitale pentru a nu mai face din ei cersetori care stau pe un salariu de 2 milioane de lei.Nu vizez numai disponibilizati, dar nu exclud disponibilizarile. Cred ca trebuie sa le continuam pentru a ajunge la un stat fexibil.”
Intai de toate, sa lamurim chestiunea “umflarii” aparatului bugetar in perioada 2005 – 2008. Am mai prezentat pe acest blog cifrele care arata ca in administratia centrala nu au existat astfel de excese. De altfel, daca asa ceva s-ar fi petrecut, daca liberalii si-ar fi indesat cele mai proaspete ramuri ale arborelui genealogic al famiilor lor si al colegilor de partid pe schemele bugetare, nimic nu i-ar fi oprit pe noii guvernanti sa-i dea afar ape noii angajati. De fapt, de doi ani incoace nu am aflat care sunt sectoarele “nesimtite” in care in perioada 2005 – 2008 au fost facute angajari in exces si care au fost “normalizate” mai apoi, prin darea afara a intrusilor. Puteti fi siguri ca daca noi am fi facut astfel de angajari intemeiate pe cumetrii, PD, care a demascat atatea lucruri care nu au fost faptuite, nu ar fi omis sa demaste si ceva faptuit si usor de demonstrat.
In 2009 si 2010 reducerea personalului bugetar a fost mai degraba o lozinca. Cu exceptia persoanelor pensionate si a unor suplinitori din invatamant la care s-a renuntat din cauza inchiderii unor scoli, nu s-a facut nimic in aceasta privinta.
Nici nu cred ca aceasta este calea. Guvernul domnilor Basescu si Boc crede ca reforma statului si consolidare fiscala inseamna sa tai salarii si sa dai oameni afara. Ori, modernizarea statului nu are nimic de-a face cu asta. Modernizarea statului inseamna redimensionarea sa, eficienta politicilor publice si transferul de responsabilitate catre mediul privat si catre societatea civila.
Abordarea presedintelui e abrupta. In cativa ani ar trebui sa ramanem cu 900 000 de bugetari din cei 1,27 milioane pe care ii avem. Adica trebuie dati afara, daca nu au norocul sa fie indeajuns de varstnici ca sa se pensioneze, aproape 400 000 de oameni. Ce conteaza cateva sute de mii de oameni acolo, daca interesele tarii o cer?
Aceasta declaratie este o aiureala. Romania nu poate functiona nici acum si nici peste doi-trei ani, cum vrea presedintele, cu 900 000 de salariati bugetari. Ar fi interesant sa vedem cum clasifica autorul acestei fantasmagorii pe cei 900 000 de bugetari: cati in invatamant, cati in sanatate, cati politisti, militari, pompieri si jandarmi, cati in administratia centrala, cati in cea locala. In conditiile in care deja avem un numari de medici mult sub media europeana, in conditiile in care, potrivit, proiectelor europene, ar trebui sa ajungem in anul 2020, in ce priveste tanara generatie, la un procent de 40% cu studii superioare, in conditiile in care nu avem destui politisti iar atunci cand vine cate un incendiu, fereasca Dumnezeu. Sa ne spuna, asadar, presedintele caror categorii profesionale si sectoare bugetare le apartin cei 400 000 de disponibilizati caci, altminteri, vom socoti iarasi ca a vorbit gura fara dansul.
Discutia nu trebuie pornita de la cati oameni dam afara. Nu e nici un merit sa arunci un salariat in strada. Pana la urma tot statul cheltuie: intai cu ajutorul de somaj, apoi cu impozitul pe venit, cu contributiile si cu TVA pe care nu le mai incaseaza, fara a mai pune la socoteala psihoza sociala. Evaluarea trebuie sa inceapa de la constructia institutionala a statului. Noi am explicat acest lucru in documentul privind statul liberal. Vrei sa reduci personalul din sistemul de asistenta sociala? Remodelezi sistemul de asigurari de pensii, in sensul gestionarii personale, prin intermediul fondurilor de pensii, a contributiilor. Vrei sa reduci personalul Caselor de sanatate? Sporesti rolul fondurilor private de sanatate. Doresti reducerea personalului din structurile descentralizate? Transformi directiile judetene agricole in Camere de comert agricole, structuri ale mediului privat si reduci personalul directiilor si inspectoratelor de educatie si sanatate, ceea ce nu inseamna sa dai oameni afara, ci sa-i trimiti inapoi la specialitatea lor. Vrei sa renunti la birocratie si sa diminuezi coruptia? Introduci managementul privat in gestionarea investitiilor publice si a fondurilor europene. Incurajezi privatizarea in invatamant si in sanatate prin acordarea acelorasi facilitati ca la invatamantul de stat. Inlocuiesti ghiseele cu computerul. Etc.,etc. Privatizarea doar a salilor de operatie, mentionata de presedinte, este o solutie trunchiata. Un medic nu face doar operatii, el ingrijeste pacientii, efectueaza garzi etc. Nu poti pastra spitalul in proprietatea statului si privatiza medicii.
Daca presedintele ar fi pus in acest fel problema, ar fi fost cu totul altceva. Modernizarea marilor sisteme publice: administratie, educatie, sanatate, pensii, insotita de redimensionarea rolului statului este cheia. Cati salariati vor ramane dupa aceea, vom vedea. Dar sa incepi cu norma de taieri la salariati, de parca am fi staul, nu natiune, asta e o barbarie, mai ales cand vine din prtea sefului statului.

@ tudor
Nu sunt de acord cu niciun punct din cite ati enumerat.
1 – … si ce mai misca prin dreapta politicii ? Nimic !
2 – grupul PP ma lasa rece
3 – cred ca s-au schimbat radical apele politice din Timis, la viitoarele alegeri nu cred ca mai scoate PD nimic de acolo.
4 – primari taranisti ? la care taranisti va referiti ?
la astia ? http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/aurelian-pavelescu-preia-sefia-pntcd-187471.html
sau la astia ? http://www.ciuhandu.ro/ro/stiri/171/hotararea-nr-1-23-10-2010-a-cnc-pntcd.htm
5 – PNL nu este dator cu nimic PNTCD-ului pentru CDR, dimpotriva. PNTCD-ul de atunci are mare parte din vina situatiei de azi, prin asocierea cu PD-ul lui basescu, si iar prin politica PNTCD-ului din acea vreme era cit pe ce sa vina de hac si PNL-ului.
Pentru putina improspatare de memorie:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Conven%C8%9Bia_Democrat%C4%83_Rom%C3%A2n%C4%83
Daca exista vreo datorie fata de PNTCD aceasta datorie o au proprii sai membri, de a reface partidul. Ei nu de sprijin au nevoie, ci de mai multa luciditate de a se aduna laolalta adevaratii taranisti. Daca azi adevaratul PSD a lui Sergiu Cunescu nu mai exista oare cine e de vina ? Nimeni altcineva decit proprii sai membri pentru faptul ca si-au vindut pe gratis identitatea.
@ tudor
Tocmai din cauza ca alianta din Romania ar fi una PRE-electorala e un argument in plus, pentru ca eventualii votanti sunt informati dinainte despre ceea ce urmeaza sa faca partidele in cazul cistigarii alegerilor. Nu-ti convine? Nu votezi ! Simplu ! Pentru mine e o garantie a faptului ca nu voi revedea o perioada PSD-ista cum a fost 2000-2004. Avem nevoie de un larg consens cel putin in primii 2 ani de guvernare pentru modificarea FOR EVER tuturor aberatiilor legislative care a permis unui basescu sa faca ce vrea in tara asta. De asemenea SPEEEER ca datorita largului consens de dupa alegeri va face ca actualii vinovati de situatia tarii SA NU SCAPE NEPEDEPSITI.
De aceea, am totala incredere in gindirea lui Crin Antonescu, exact aceleasi ginduri le-am exprimat si eu, si altii, si omul ala pur si simplu NE REPREZINTA. Azi suntem in plin razboi, chiar daca dusmanul nu se afla in afara ci in interior. La razboi toata lumea uita vechile divergente cel putin pina la victorie.
@ LordulJOhn, @ Sorin
In conditiile unui razboi, asa cum spuneti ca este acesta, este nevoie nu de un singur om ci de soliditate a fiecarui grup care decide sa se adauge unei aliante. Soliditatea nu e data de un singur om si nici macar de un vot democratic – adica majoritatea decide, pentru ca este nevoie de FIECARE om in parte, NIMENI NU TREBUIE LASAT PE DINAFARA. No man left behind. E nevoie de un consens adica de o discutie serioasa in care ideile tuturor sunt luate in considerare, si se ajunge la o cale comuna, aceasta elimina fragilitatile din interior legate de desconsiderarea unora sau altora, ca sa nu spun ca intotdeauna mai multe minti discutind sunt mai de pret decit una singura.
Un leader trebuie nu numai sa aiba incredere in propriile idei si curaj, ci trebuie sa stie sa-si aduca toti oamenii la a lucra impreuna. Pentru ca vorbiti de razboi, hai sa o spun in cuvintele unui general, Colin Powell: “Leadership is solving problems. The day soldiers stop bringing you their problems is the day you have stopped leading them. They have either lost confidence that you can help or concluded you do not care. Either case is a failure of leadership.” Leadership-ul nu elimina probleme prin ignorare a individului, si votul majoritatii este o asemenea ignorare, leadership-ul rezolva probleme, adica ajunge la o solutie acceptabila, comuna pentru toti, fara a diviza un grup in majoritate si minoritate.
Personal nu am incredere “totala” in Crin Antonescu. Nu am incredere totala in nimeni. Si o aplic in ambele sensuri – am multi pacienti care imi spun “doctore fa ce crezi ca e mai bine, te urmez”. Iar raspunsul meu e “NU, hotarim impreuna, e stiinta mea si viata ta, vreau sa stiu ca intelegi ce spun si vreau sa stiu ca inteleg ce gindesti si consideri ca e mai bine de facut pentru tine. Nu iti lasa niciodata viata pe mina altuia fara sa gindesti bine ce doresti tu insuti pentru tine si fara sa stii care este planul de actiune la care sa-ti dai un consimtamint in deplina cunostinta de cauza. Nu in mine trebuie sa crezi, ci in tine si in ceea ce avem de facut amindoi impreuna” Este respectul meu, indiferent de stiinta mea de carte, ori curajul pe care il am in decizii, fata de oameni. Respect, respicere, inseamna a te uita in urma ta, poate un alt fel de a spune no man left behind.
@cris
Ai dreptate sa nu ai incredere “totala” in nimeni. Fiecare din noi are slabiciunile sale si care ii induc uneori un comportament atipic in ochii celorlalti.
Sunteti, inainte de toate, un scriitor. Talentat. Si, inca mai cred, un liberal ca structura. Ramaneti atat, e destul. In familia mea exista 75 de ani de traditie liberala. Luati pozitie fata de aceasta alianta nenorocita, lasati-l in plata Domnului pe Basescu, e viu si puternic, pana la urma, bateti cu pumnul in masa, tipati, demisionati ! Doar nu sunteti Fenechiu sau Rusanu !
@Mihail, scriitor si liberal si el
Nu e bine niciodata sa demisionezi, atunci cand reprezinti pe altii. Ei te-au trimis acolo sa lupti pentru ei si asta trebuie sa faci.
Am aflat de la Lilick ca ati votat impotriva alierii cu PC. Cred ca ati facut bine si ca ceea ce s-a produs e o greseala pentru PNL. Ma face nostalgic al UFD …
@adrian
Ar trebui sa fii nostalgic al UFD-ului oricum. Eu in sufletul meu, am ramas ufedist.
Alianta PNL PC in sine nu este neaparat un lucru rau. Spun asta cu rezerva ca nu stiu ce s a mai negociat in afara de ceea ce este public.
Castiguri (special nu folosesc termenii consacrati) :
- alaturarea trustului Intact, ceea ce nu e putin lucru, avand in vedere ca in 20 de ani liberalii n au reusit sa si “fidelizeze” nici un canal media important, inclusiv in anii cand a guvernat
- partidul conservator e, in acest moment, mai aplicat decat pnl, mai pragmatic; are purtatori de mesaj eficienti si buni profesionisti – Doamna Grapinim Dl Pelican etc. (apropos: n o sa integ niciodata de ce pnl nu i a facut o oferta dlui Dumitru Pelican, o persoana absolut respectabila , un bun specialist si un excelent comunicator)
Pierderi:
@tudor
Trusul Intact oricum face olitica anti-Basescu, si cu noi si fara noi. Oricum eram acolo toata ziua, nu stiu ce-ar mai putea face in plus pentru PNL. Ca Partidul Conservator e mai pragmatic decat PNL mi-e greu sa spun, cata vreme in sondaje de de douazeci de ori mai mic.
- nesemnificative, pe ceea ce se cunoaste in prezent.
@tudor
Nu te grabi cu bilantul aliantei cu PC, eu zic sa mai asteptam putin.
Problema cu adevarat grava este anuntata alianta preelectorala cu psd.
Inteleg ca obiectivul primordial al acestei viitoare aliante este inlaturarea actualei majoritati guvernamentale.
Intrebare: daca aceasta alianta nu darama guvernul Boc, se mai justifica? Isi asuma cineva raspunderea pentru o eventuala aflare in treaba?
@ LordulJohn, @ Sorin, @ Tudor
Legat de cele spuse mai sus, am incredere in ce va spune VV, nu pentru ca am incredere totala in dinsul sau pentru ca ma reprezinta. Am incredere in modul in care gindeste, am incredere ca este un adevarat leader, un om care cintareste bine lucrurile si este deschis spre discutie, cu integritate si forta dar si cu respect fata de opiniile altora. Ca si leader, chiar daca decizia celor din echipa (o echipa este facuta din leaderi nu din subordonati si sef) este diferita de convingerile tale, trebuie sa gasesti intotdeauna intelepciunea de a asculta, a ajuta, si a fi acolo si daca lucrurile merg prost, fara a renunta la propriile tale convingeri, fara sa-ti fie frica pentru propria integritate si fara a face compromisuri. Consensul si munca de echipa in genere nu sunt lipsite de conflict. Diferenta este ca aceste conflicte se rezolva nici prin ignorarea ori alungarea unora, dar nici prin compromis, ci prin negociere si colaborare.
Si iar, pentru ca tot vorbim de razboi, aveti mai jos citeva capitole despre consens si strategic leadership de la National University of Defense. (capitolele 11, 12, 13). Stiu eu, poate ar trebui sa le citeasca si domnul Antonescu, daca nu le-a citit inca. Si nu o spun cu lipsa de respect ci pentru ca leaderii nu sunt innascuti, se educa, se construiesc, iar acesta este un proces continuu. Scurta explicatie, pentru ca veti intilni conceptul VUCA, inseamna, volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity. ( ce inseamna acesti termeni, capitolul 2). Volatilitate, incertitudine, complexitate, ambiguitate sunt caracteristicile lumii reale, conditiile in care trebuie sa construiesti o strategie, o echipa, un consens, in permanenta miscare.
http://www.au.af.mil/au/awc/awcgate/ndu/strat-ldr-dm/pt3ch11.html
@cris
Ma bucura ca noul meu comentariu este in continuarea ideilor tale, postate pe 10 ian la ora 10:53.
Domnule Vosganian,
Va felicit pt modul principial in care v-ati expus dezaprobarea fata de modul de FABRICARE a aliantei PNL-PC.
Dl Vosganian , Cris si altii
Sunt sigur ca de multe ori mi-ati luat comentariile ca fiind adresate Domului Vosganian personal, poate pt ca ca sunt adresate dinsului, poate ca sunt adresate pe blogul personal al dinsului.
V-as sugera sa aveti in vedere ca asa cum i-am spus cindva lui Cris, bintui pe blogul acesta tocmai pt ca este printre singurele pe care SE FACE POLITICA, nu numai se discuta politichie si porcarele politice, bancuri glume etc. TOT CREDITUL Dl Vosganian.
Deci in general cind ma adresez Dl Vosganian, ma adresez Domnului Senator Varujan Vosganian si Vice-presedinte PNL. Este adevarat ca sunt si exceptii deci sugestia mea ar fi sa nu mai fiti atit de sensibili in a-i lua apararea. E DOAR O SUGESTIE!
Apropos, tocmai ca mi-am permis sa ma adresez personal Domnului Vosganian si chiar sa-l improsc cu ceva cuvinte mai deplasate poate, cind am fost in Romania am facut tot posibilul pt a ma intilni fata in fata cu Dl Vosganian, tocmai pt a nu ma ascunde in spatele unui Nick. Si inca o data ii multumesc Domniei sale ca m-a primit.
@Barosanul
E intr-adevar un blog unde se intalnesc persoane cultivate, cu discernamant.
@Tudor
Nu cred ca PNL trebuie sa multumeasca la nimeni, nici macar la PNT. De-a lungul istoriei si chiar in zilele noastre PNT nu a fost fairplay si a tras pe sfoara de mai multe ori PNL, asa cum a facut si PD. Daca multumim PNT peste nu mult timp, cand devine istoric ar trebui sa multumim si PD ca ne-a luat in alianta DA, ce gluma buna, :)!
Pai pentru a spune lucrurilor pe nume ar trebui sa il intrebam pe maestrul Campeanu de cate ori a fost tras pe sfoara de Corneliu Coposu si cea mai recenta este ultima intelegere cred intre ei, ca PNL sa promoveze ideea revenirii Regelui in tara ca si conducator al tarii, iar PNT trebuia sa vina in schimb cu altele. PNL s-a tinut de intelegere si atunci a pierdut foarte mult d.p.d.v electoral, aproape de pieire pe trendul unei Romanii pro-iliesciene, iar PNT vazand asta nu s-a mai tinut de promisiune si a facut pact cu Iliescu. DECI CUI TREBUIE SA II MULTUMIM!? Poate lui Iliescu, ca dupa ce a avut grija in ’90 sa ne casapeasca bine ca sa stim de frica, si-a dat seama ca este mai bine sa ne tina pe langa el sa nu disparem ca sa para ca este democratie!
Domnule Presedinte si barbat de neam,
Imi pare rau caci pana acum niciunui roman in viata nu putem sa ii spunem barbat de neam, din pacate trebuie sa spunem asta armenilor, ungurilor, sasilor etc
Va felicit si va gratulez cat ‘oi trai pentru atitudinea dvs fata de Alianta asta si nu numai!
De intamplat ceva trebuia sa se intample pe scena politica, insa mai cu cap si mai multa prudenta, din pacate la noi stim situatia si pana florile sunt cu capul intre picioare situatia va fi dezastroasa in acest partid, vai de mama lui… vorba lui Hume – ratiunea este sclava pasiunilor si asta la unii este predominanta si pot fi santajati si manipulati la nivel de primata!
@hermann
Pana la barbatii de neam care ar fi forma suprema de atasament la locul acesta, avem nevoie de barbati de stat.
@Cris
Si eu am incredere in rationamentul dlui Vosganian
Pana la urma, daca s a facut, asa e
Mie mi e necaz ca partidul nu intelege sa se organizeze electoral: inteleg prin organizare electorala totalitatea demersurilor intreprinse in vederea maximizarii rezultatelor proximelor scrutinuri electorale (stabilirea criteriilor pentru identificarea , selectarea si nominalizarea viitorilor candidati, a responsabilitatilor, organizarea in jurul unor puncte tari etc etc)
Apoi, mai este un aspect: inainte de a face aliante, pnl ul ar fi trebuit sa si epuizeze toate demersurile in vederea cresterii partidului (dl Antonescu nu a facut nici macar un apel public catre studenti, specialisti, oameni cinstiti, ca daca doresc sa participe la schimbarea actualei stari de lucruri, sa se inscrie in pnl …), a deschiderii reale a acestuia catre societate
Mai este ceva: in conditiile in care romania este condusa cum nu se poate mai prost, in opozitie fiind, pnl ul nu trece cu nici un chip in sondaje de 25% (sa nu uitam, alegerile din ultimii ani au demonstrat ca rezultatele pnl ies cu 5% mai putin decat sondajele – o chestiune “tehnica” care i scapa pnl ului
@tudor
Comentariul meu se intalneste cu ideile tale. Dar sa stii ca 25% nici nu e putin. Problema e daca avem puterea sa-i obtinem, in timpul alegerilor, daca ne putem organiza pe masura.
@heramann
Stimate Domn,
cred ca stiti ca va pretuiesc foarte mult, dar eu doresc sa l compar pe Dl Coposu cu nimeni din politica romaneasca , incluzandu l aici si pe dl Campeanu.
Ideea cu candidatura MS Mihai I a fost o diversiune si nu stiu a cui a fost ideea, dar stiu cine a enuntat o
Dl Coposu a initiat CD si a sprijinit candidatura dlui Constantinescu.
Probabil ca fara victoria din 96, asa partiala si schioapa cum a fost, astazi Lukasenko venea pe aici sa si ia notite
De acord cu barbatii de neam …
@tudor
Diferenta mare intre Corneliu Coposu si Radu Campeanu.
Na poftim, intr-adevar imi iau carnet de munca de prezicator. S-au si tranformat precupetzele lui basescu in bocitoare de ocazie. http://www.ziare.com/alianta-pnl-pc/pnl/noul-adversar-al-pnl-1067766
Cer scuze ca-mi spun parerea inca o data – PNL trebuie sa-si stringa rindurile si oamenii, sa-si asume guvernarea liberala cu toata mindria, sa-si asume oamenii de valoare si sa le dea locul cuvenit ca respect si participare in decizii.
@cris
La comentariul din 11 ianuarie, ora 8:16. Int-adevar, PNL trebuie sa respecte valoarea umana.
@VV,
Stiu acum pozitia Dvoastra privind noua si viitoarea constructie politica. Pentru oamenii politici e o treaba de bucatarie de partid: functii de conducere, locuri eligibile in consiliile locate si Parlament. Pentru populatie poate fi o noua speranta. Sa admitem ca noua constructie politica va reusi sa formeze o noua majoritae parlamentara si tot ce mai urmeaza. Romanii vor dori masuri economice imediate. Ori pe masura ce economia se contracta continuu, firmele isi reduc activitatea sau pur si simplu se inchid ( cazul celor 6 combinate chimice este graitor), altele isi muta productia in alte tari, consumul scade, productia la fel, pibul si bugetul din ce in e mai mici, serviciul datoriei in crestere, cum va putea corecta rapid situatia economica si sociala noua majoritate? Sigur, trebuie facut ceva, dar cum?
@un liberal optimist
Comentariul meu sugereaza un raspuns a intrebarea ta. E nevoie sa trecem de la politica la politici. Totusi, rolul activistului ramane determinant in politica romaneasca cu grave consecinte.
N-aş fi crezut în ruptul capului că am să ajung să văd cum peneleul îl deparatizează pe pesedeu. Dubios comportamentul lui Crin. Foarte dubios. Câştigă televiziunile lui Felix, unde poate să-şi exerseze vocalizele, dar pierde procentele intransigenţilor de dreapta. Şi-s mulţi. Şi valoroşi. Şi influenţi.
Mi-e ciudă că iar sunt pus să votez, nu pentru un lider şi un partid ci împotriva unui lider şi al unui partid. Pentru a cincea oară.
Mă mai gândesc.
@Kronstadt
Intransigentii ar trebui sa fie mai ingaduitori. Dar ca la nivelul conducerii PNL a fost o graba cam nedumeritoare, e adevarat.
Daca, spun daca, crin antonescu i a spus dlui Vosganian, la afirmatia acestuia ca nu au fost consultati, sa si dea demisia, inseamna ca dl presedinte e un golan. Punct.
Prevad -si nu doresc sa fiu Casandra- ca daca pnl ul incheie alianta juridica cu psd , partidul liberal se va sparge.
In aceasta situatie Tariceanu, Vosganian & co ar face imediat 15%, iar in 6 luni Crin Antonescu ar ramane cu procentajele PC plus niste voturi de pe la diferite doamne si domnisoare mai mult sau mai putin frustrate.
Adica nu e de joaca, asta e mai groasa decat aiureala cu “guvernul (fantoma)din umbra”. Spun fantoma avand in vedere ca in afara de Dl Marga si Dna Campeanu pe aialalti nu i a vazut nimeni
@tudor
Intr-adevar, Crin mi-a sugerat sa-mi dau demisia. N-am luat in serios aceasta declaratie nici eu si, cred, nici el.
Observ unele reactii privind PNTCD. Inafara de Pavelescu ce mai emite mesaje contractictorii pe la televiziuni (apare peste tot) despre acest partid se mai stie ca fosti taranisti activeaza cu osardie sub faldurile pd, pe la toate nivelele (cineva numara vreo 25-26 prin Parlament). E pe langa mine o frumusete de sediu gol, parasit, cu geamuri sparte si o sigla stearsa de vreme din care se mai vede doar ochiul (pare ca plange). Se uita ca acest partid a fost fondat imediat dupa Marele Razboi de Reintregirea Neamului din Partidul National din Transilvania si Partidul Taranesc, infiintat in transeele de la Oituz, Marasti si Marasesti de taranii Romaniei. Ce a devenit acest partid dupa 1990? O adunatura de oportunisti si resentimentari. Adevaratii taranisti, sau urmasii lor au ramas pe afara, dezamagiti, umiliti, fara nici-o speranta..
@un liberal optimist
Dupa intrarea PD in PPE nu mai exista sanse de refacere a PNTcd.
@cris, @VV
Dupa cum iti spuneam nu sunt un mare fan al aliantei cu PC si cu atat mai putin cu PSD. Am un mare semn de intrebare, probabil ca si Maestrul. Inteleg, insa, ca in cadrul Delegatiei Permanente a existat o dezbatere si fiecare si-a putut exprima un punct de vedere. Nu pot insa sa nu constat ca problemele cu care ne confruntam depasesc identitatea doctrinara si ceea ce ne trebuie acum este o constructie minimala a unui proiect de tara, a unui set minimal de valori pe care oricine ar fi la guvernare sa le respecte, a unui proiect de dezvoltare care sa continue indiferent de apartenenta doctrinara. Aceste lucruri trebuie facute intr-un consens national si nu prin asumarea “iresponsabila a raspunderii”. Mai stiu ca PNL nu va deveni niciodata un partid de masa atata vreme cat masele vor fi tinute in saracie. Mai stiu ca daca un om care se ineaca este pe cale de a fi salvat de la inec de un puscarias nu trebuie sa-i refuz acestuia ajutorul pe baza trecutului sau fraudulos. Mai stiu ca nu suntem ingeri, dar nici demoni si ca toti avem pacatele noastre, dar putem construi doar folosind ce este bun la fiecare. Sustin dezbaterea dar sustin si mai mult decizia luata in cadrul dezbaterii. Cred ca 85% dintre romani habar n-au de doctrine si nici nu-i intereseaza. Stiu ca bufniteele nu sunt ce par a fi asa dupa cum nici stanga nu mai este stanga si nici dreapta nu mai este dreapta in sensurile lor clasice. Mai sunt de acord si cu remarca : “La noi, în România, istoria există doar ca scuză, niciodată ca responsabilitate. Nici măcar ziua de ieri, sau secunda care tocmai a trecut nu ne obligă la nimic. Nici măcar să ne-o amintim.” din articolul http: //mirceaplaton.com/html/articole_economia_de_piata.htm
Mai stiu ca trebuie recladita speranta si ca avem nevoie de un proiect de tara care sa tina cont de toata societatea romaneasca asa dupa este ea acum.
Daca valorile nationale ale liberalismului vor putea fi conjugate cu valorile nationale ale social democratiei in interesul acestei tari, inteleg sa-mi sacrific o parte dintre orgoliile mele, sa iert (fara sa uit) greselile lor si sa construiesc. Renasterea se cladeste pe deschidere, descatusare si speranta, nu pe inchistari doctrinare.
Se pare ca inca o data nu reusim sa nu repetem greselile altora si ne incapatanam sa le experimentam sisific in amanuntime.
Daca aceasta coalitie va opune corporatismul corporatiilor punand in centrul preocuparilor sale persoana si nu individul, isi va fi realizat menirea.
Ii inteleg mahnirea dlui Senator, i-o si impartasesc si nu va trebui sa ne pierdem speranta, dar nici vigilenta. Chiar in conditiile acestea va trebui sa ne afirmam raspicat valorile.
@lorduljohn
Imi place pozitia ta flexibila.
@cris
si ca sa citez din bibliografia pe care ne-ai indicat-o:
“A consensus decision is one that all team members can support.”
Cu alte cuvinte pot suporta faptul ca un puscarias m-a salvat de la inec.
@ All: am si eu la randul meu acelasi semn de intrebare cu referire la recenta alianta cu PC. De aceea, apreciez in mod deosebit faptul ca a existat o dezbatere in cadrul delegatiei permanente a PNL si ca unii dintre cei prezenti acolo, inclusiv domnul senator Varujan Vosganian, si-au exprimat parerea “impotriva”.
Cred ca in fiecare moment trebuie sa actionam asa dupa cum ne dicteaza constiinta, chiar si daca aparent sortii de izbanda sunt minimi. Si probabil ca printre lucrurile potrivite pentru a ilustra aceasta idee este si urmatoarea poveste:
Pizmuit de poporul sau, un om a fost osandit pe nedrept la moarte prin arderea pe rug. A fost legat de un stalp intr-o vale, iar cei care voiau sa-l execute aruncau lemne la piciorul rugului de pe culmile dealurilor din apropiere, dupa care au dat foc gramezii.
In vreme ce flacarile incepeau sa se inalte, o furnica se grabea sa aduca apa in gura ca sa stinga flacara. Profetul Avraam, vazand-o, a intrebat: “De ce te grabesti sa aduci o cantitate atat de nesemnificativa de apa? Nu vei putea stinge acest foc!”
La care furnica a raspuns:”Incerc totusi, fiindca nu vreau sa nu am ce raspunde Domnului, cand ma va intreba ce am facut pentru a ma impotrivi nedreptatii!”
Nu sunt sigur ca alianta PNL-PC este un lucru bun. Dar, prin vocea domnului senator Vosganian, simt ca am fost si eu alaturi de dansul in acea delegatie permanenta, exprimandu-mi deschis, prin vocea sa, dubiile. Vom vedea la urma cine a avut dreptate….
@Dorin
Sunt interesat de pozitia ta privind comentariul meu din 11 ianuarie.
Ma tot incearca un gand pacatos cam de ieri. Imi fac cruce in cerul gurii si tot imi vine sa nu-l marturisesc. Se tot aude ca basescu nu prea stie cum sa scape de bok, desi il lauda cu orice prilej. Si daca il convinge sa-si prezinte demisia si cheama pe fostii ministri liberali sa formeaza guvernul? Si daca accepta (sigur cu niste conditii)?. Mie mi se pare atat de pacatos ca-mi vine sa sterg tot postul. Dar n-o fac..
@n liberal optimist
Asta cu ministrii liberali e o gluma.
@cris,
Observ si eu ca de ieri toti portocaliii si rudele lor se dau de ceasul mortii peste tot sa deplanga soarta PNL si a personalitatilor liberale care au avut indoieli in privinta acestei aliante, dar si a urmatoarei. Deja i-au si portocalizat pe contestatari, facand uitate toate mizeriile turnate in ultimii 2 ani ca si killeri economici ai Romaniei. Noi stim porcariile care se intampla prin partide si mai ales in aliante. Sigur ca PC este capabil de tradari, mai ales ca nici nu prea are electorat de pierdut. Pe la psd stim la fel ce se intampla si cum isi infing pumnalul pe la spate unul altuia. Totusi, Opozitia si-a cam terminat munitia si combustibilul in 2010. O redesenare a transeelor trebuia oricum facuta. Cum? Sa speram ca politicienii or sa aiba mintea intreaga incat sa afle.
@Un liberal optimist
Nu i o erezie gandul tau, ci pur si simplu o varianta
Tot ceea ce am invatat in aceasta viata, toate experientele mele anterioare imi indica, fata sovaire, ca TB n ar face niciodata asa ceva.
Apoi, TB ar trebui sa solicite partidul in sensul de care vorbeai si nu sa cheme cativa ministri
Dupa alegerile din 2012 , in functie de rezultate, TB va incerca sa si negocieze nesuspendarea/nedemiterea
Daca va mai faceti iluzii in legatura cu TB inseamna ca sunteti un optimist cronic – cel putin
Mai e o speranta: dincolo de ceea ce intuim noi, intotdeauna imprevizibilul poate juca un rol determinant.
Altfel spus, de unde stim ca nu vom castiga la loto? (lotul corect, nu viceversa)
@ LordulJohn
Exact, concluzia trasa intr-o discutie de consens poate sa nu implineasca intocmai aspiratiile ori dorintele fiecaruia din grup, dar intrebarea principala este “este o concluzie cu care pot sa traiesc”? Problema nu e alianta. problema este ca asemenea lucuri sa fie discutate temeinic, astfel incit fiecare sa poata sa ajunga la concluzia, da pot sa traiesc cu aceasta concluzie pe care o tragem. De ce? Din multe motive, unul dintre ele fiind respectul fata de oamenii din propriul tau grup, si nu in ultimul rind, pentru ca atunci cind te duci in fata unui inamic trebuie sa o faci cu fiecare si toti oamenii din partea ta de baricada.
Modelul de societate pe care PNL ori alianta ori cum se va numi trebuie sa-l aduca este tocmai un model in care sa te intorci cu fata spre om nu spre multime, prin ascultarea si respectul pe care i le dai si spre impreuna prin considerarea parerii si optiunii fiecaruia si incercarea de a ajunge la un consens.
@tudor,
Nu-i erezie, cred ca doar diversiune. Tot vazand cum sunt portocalizati contestarii aliantei am zis s-o lansez. Sa vedem ce iese. Desi, eu, de-asi fi basescu, as aduce niste baieti destepti, cu experienta parlamentara si executiva sa-mi scoata tara din rahat. Pentru ca tara se scufunda in continuare cu un guvern atat de natang.
@cris
Iata ca Maestrul ne-a prezentat si noua o parte din ce a avut in suflet si a exprimat ieri, la Delegatia Permanenta. Cris, avem nevoie de un proiect care sa ne uneasca si in care sa ne putem regasi cu totii in toata diversitatea noastra. Tot ceea ce sper (doar noi ne permitem luxul de a spera, politicienii nu au voie la speranta, ei trebuind sa decida) este ca intrega constructie sa fie sub semnul fair play-ului, al corectitudinii, al respectului, al responsabilitatiii si al bunului simt.
@ lordulJohn
Milord, atita timp cit VV este omul care este, si ii sunt si altii alaturi, inclusiv noi, aceasta speranta exista, pentru ca speranta nu se masoara in “doi” sau “patru” lei dupa cum spune o domnisoara Geta de pe pagina urmatoare, ci in oameni. Si nu in numarul lor, ci in consistenta, statornicia si largimea sufletului si mintii lor. Iar daca speranta nu inseamna credinta ca vei reusi, ci acea certitudine ca ceea ce faci e just, as dori ca si politicienii sa aiba speranta.
@cris
Asa este, Cris, la urma urmei nu masuram numai in inaltimea muntilor, dar si in profunzimea fantanilor.
@Un liberal optimist
Orice persoana de buna credinta ar fi facut asemenea dumneavoastra, adica ar fi adus la guvernare niste profesionisti de prima mana.
Din pacate ceea ce constatam azi este exact opusul unui asemenea demers, absolut normal in orice tara din lume.
Prin urmare, altele sunt interesele ce determina acuala structura de putere.
Peste ceva timp dl basescu o sa incerce sa se justifice si va sustine ca actuala echipa a fost singura dispusa sa si asume raspunderea reformarii romaniei.
Dl presedinte se face ca nu intelege ca nici un sistem social nu poate progresa fara a pune , ca fundament, PRIMORDIALITATEA COMPETENTEI.
Cu ministri incompetenti a ti inchipui ca se poate face reforma …
Asa ca lasciate ogni sperananzza, stimate domn …
eu ii inteleg, omeneste, pe cei care spun ca au incredere totala intr o alta persoana; e dreptul fiecaruia de a si face iluzii
insa, ma intreb, aceleasi persoane sunt de acord, in principiu, ca orice decizie importanta trebuie luata in baza unei analize temeinice?
s au cuantificat inclusiv posibilele evolutiile interne?
un domn de pe aici, sorin parca, imi spune : nu ti convine, nu votezi.
intrebare: dar aliantele astea nu si propun sa atraga voturi, sa uneasca toate fortele cu idei asemanatoare, atunci de ce se face?
Ma duc sa beau un spritz cu un prieten, m am enervat
@VV,
Am precizat ca a fost o diversiune pentru cine stim noi..
@ VV
Increderea totala in alt om, adica a-l lasa sa gindeasca in final in locul tau e destructiva. Intre altele, poate duce la intoleranta si intansigenta de tipul paiul din ochiul celuilalt, fara sa vezi birna din ochiul tau, fiindca, nu-i asa, ai renuntat la tine si ti-ai transferat nu doar speranta ci si responsabilitatea pentru propria persoana pe umerii altuia. Decit sa am “incredere totala”, prefer sa fiu eu insami, sa-mi asum responsabilitatea a ceea ce gindesc si fac, si sa ascult celuilalt, ca om, la fel de om ca si mine, sa-i fiu alaturi si la bine si la rau, si cind se ridica si cind cade in genunchi.
VA LUA CINEVA ÎN SERIOS ??…
Tovarasul Ionesie Ghiorghioni, prim vicepresedinte PD-L Caras-Severin, vicepresedintele Consiliului Judetean Caras-Severin este si …. Presedintele Consiliului de Administratie al Composesoratului Silvic Bucova (???!!! )Proprietarii de terenuri primesc anual 10 lei/an/ha …. bataie de joc, pretul unei sticle de suc.
Ce se intampla cu banii de la APIA nimeni nu cunoaste, mister total !
Oamenii vorbesc de un Tun de 1 milion euro si se pune intrebarea daca PD-L Caras-Severin e sponsorizat si de pe acest fir ??!!!??
Ce spun cărăşenii:
„Unde sunt banii bucovenilor? Unde sunt miliardele de la APIA? Unde sunt miliardele de la Hidroelectrica? Unde sunt miliardele din vânzarea lemnului? Gheorghioni ne-a sărăcit, ne-a adus la sărăcie pe toţi. El se cară cu Mercedesul şi maşini scumpe, iar noi cu cizme de gumă pe uliţele pline de noroi. Pădurea lăsată de cei bătrâni o va lua Banca, Ghiorghioni şi Arabela (Axente Obrejan, om de afaceri din Bucova, apropiat lui Ghiorghion şi PD-L Caraş-Severin – n.r.). Unde sunt parcelele bucovenilor? Cum de are Ghiorghioni 43 de parcele (430 de hectare de pădure!)?. Acum aduce jandarmii plătiţi de noi, să ne bată la noi în sat. Până când? Ne dă 10 lei ca la milogi pentru un hectar de pădure. … *
JURNALISTUL VALI POPOVICI BĂGAT ÎN SPITAL DE IONESIE GHIRGHIONI!!
A fost odată un OM…
Se numea ION PAICA… s-a opus furturilor de lemn şi… a fost ucis cu bestialitate…
Se zvoneşte c-ar fi musai să moară cineva curând, un tată al cuiva care nu-şi ţine gura…
AM SPUS !! Poate o auzii cineva…
Oare câţi or fi cei ucişi pentru că au vorbit, în C-S… ? Cu siguranţă e un tartor care ştie, asta dacă n-o fi pierdut numărul!…
Frunzăverde-și bagă… drujba-n lume, nasu-n damigeană, şi… circul CONTINUĂ, cu iz de ieuroi, damf de afaceri mafiote…
Caraş-Severino, considerat aşadar * proprietate privată * de jmecherul cu pretenţii de tilictual, baronul Frunzăverde, continuă să… dea lecţii Centrului, actualei puteri de kkt… Lecţii de * moralitate *, * cinste *, * management *…
Labe soioase, mâmjite cu sânge… se întâmplă în România lui Băsescu-Udrea-Boc, pe domeniile Donului * ayatollah * Frunzăverde, în Caraş-Severino… Twin Peakse-ul cărăşean unde bate frunza-n tăt ce * suflă * contra… Cum ? Simplu : amininţări la adresa vocilor ce se ridică: se aminteşte pe ton ferm cu iz de… multe… adică ce-ar putea păţii copiii, nepoţii, părinţii celor care NU tac ! Mafia lemnului a fost limpede de fiece dată : cine mai vorbeşte va păţi * ceva *… * absolut întâmplător *…
Ei bine, s-au înmulţit vocile celor care strigă, vouă, celor care vă pasă, tuturor : UPOMOCI !!!…
Cică s-a întocmit Lista neagră, conţine numele, adresele, datele familiilor incomozilor care * dăunează grav * bunăstării celor cu pricin(i)a…
Suntem ţinte vii !!
http://sfinx777.wordpress.com/2011/01/17/frunzaverdeeee-potoleste-ti-lighioana-libidinoasa-suntem-tinte-vii-cam-da/