Daca am avea tot atata petrol pe cat avem nazbatii, Romania ar fi mai mare decat Arabia Saudita. Din pacate, nimeni nu a facut o harta a nazbatiilor, ca sa se vada ca tara noastra a devenit o superputere mondiala.
Iata o recenta dovada: un grup de parlamentari ai Partidului Demcrat –anume Raluca Turcan, Cezar Preda, Brânduşa Novac şi Doiniţa Chircu – a inaintat Parlamentului o propunere legislativa prin care sa se oblige, in ce priveste dezbaterile de pe micile ecrane, la paritate intre Putere si Opozitie. Fireste ca si jurnalele de ştiri vor fi realizate ţinând cont de ponderea partidelor parlamentare.
Cu alte cuvinte, chemi pe cineva din partea guvernului, trebuie sa chemi si pe cineva de la opozitie. Si viceversa. Chemi doi de la opozitie, vor fi, precum iepurii lui Fibonacci, in total patru. Si ca sa castigi timp, fiind multi, le dai cuvantul, pe rand, putere si opozitie, dar in cor. Acum canta corul puterii, alcatuit din 2,3 sau 4 cantareti de strana. Peste doua minute, urmeaza partida opozitiei, tot in cor fireste. Poate ca si structura pe voci trebuie sa fie aceeasi: vine o soprana insotita de un tenor din partea guvernamentala? Neindoielnic, tot astfel si din partea opozitiei. Mai greu va fi cu sopranele de coloratura, cu contratenorii si cu basii pedalisti, voci rare pe care s-ar putea sa nu le aiba si unii si altii.
Imaginati-va ca ne-am pierde mintile – precum eroii din Ciulinii Baraganului ai lui Panait Istrati care se tacaneau cand ciulinii incepeau sa fie rostogoliti de vant – si am vota aceasta lege. Este Traian Basescu reprezentant al puterii? Neindoielnic. De maine nu mai are voie sa apara singur la televizor! Luati-i somniferele doamnei Culcer din noptiera, sa evitati o tentative de sinucidere! Va amintiti poate, de filmul “Lantul” al lui Stanley Kramer, cu Tony Curtis si Sidney Poitier, in care cei doi condamnati, unul alb si altul negru, se urasc legati de acelasi lant. Imaginati-va astfel pe Traian Basescu, obligat ca la orice interventie sa vina cot la cot, inlantuit, precum eroii lui Stanley Kramer, cu unul din preaiubitii sai preopinenti Crin Antonescu ori Victor Ponta ori, Doamna fereste!, cu vreun mogul. Bietul Emil Boc sa nu poata grai fara ca, de dupa umarul lui, sa se iteasca Adrian Nastase ori Calin Tariceanu! Iar eu, oriunde as fi si la orice ora, sa fiu adus cu 112, cu SMURD ori de-a dreptul cu Politia, daca ma opun, de cate ori ministrii Ialomiteanu sau Ariton fac cate o declaratie publica, ca sa le tin isonul! Va dati seama de situatia halucinanta in care ne-am afla!
Cand plecau la drum, calugarii franciscani mergeau numaidecat cate doi, ca sa se spioneze unul pe celalalt si sa se parasca in caz ca vreunul comitea vreo nelegiuire. Tot asa si cu noi, fiecare cu perechea sa, fundas si inaintas, la placaj. Cu tunicile noastre neimpunse de ac, cu talpile incaltate in sandale si braul incins cu sfoara, psalmodiind duhovniceste cantece gregoriene pe doua voci egale: putere si opozitie. Cu doi dirijori, fireste. Si lucrurile pot continua. In intersectii va trebui sa avem cate doi agenti de circulatie, unul din parte Guvernului, altul din partea Opozitiei, masinile vor avea cate doi soferi, fiecare cu volanul sau, sper sa nu trebuiasca sa avem si doua sotii, una cu cautatura piezisa, cu recomandare de la partidul de la putere si alta cu ochii tristi, din partea partidului de la Opozitie. Totul dedublat. O, dulce schizofrenie…

Basescu nu se va duce niciodata la o emisiune TV,la care sa i se puna intrebari pe bune ! Niciodata ! El se duce la Nasul care-i spune ce genial e el! Sau la doamna maior Rodica Culcer !
Domnule Vosganian,vi-l puteti imagina pe Basescu la o emisiune TV despre politica externa si diplomatie,cu Valentin Stan ?????? Vai de capu’lui !!!
Sau cu Radu Tudor !
Sau cu Dana Grecu !
Doamne fereste !!! Invitatii de la aceste emisiuni are din 2005 ! Da’ nu se duce !!! Ca-l fac aia praf imediat cu intrebarile !
@Sfarma Piatra
Pai tocmai asta e tema, cat e de stupida aceasta propunere care nu are in vedere implicatiile dramatice pentru pedisti.
Stai linistiti, n-au ei atatia doritori sa vina prin emisiuni. Si in actualele conditii abia apar doar niste bieti latratori de serviciu. Si apoi nici nu-i nevoie de lege . Pot sa-si trimita cati oameni doresc. Imi aduc aminte ca la cateva emisiuni s-au adunat de la pd, de la UNPR si de UDMR. Evident, fiecare vorbea pre limba lui. Era circ!
@Liberal Optimist
Asta e, e cami circ, ne certam intruna si nimeni nu mai intelege nimic.
Domnule Vosganian,
In recentele investigari din vama, am observat ca Dl Basescu inceraca sa identifice ca Regina, un lider de sindicat. Concertat cu aceasta am observat la Tv in ultimele 2 zile aparind numele liderului de sindicat Vasile Marica.
Din punctul meu de vedere consider ca:
1. Emil Boc a dat un semnal de oprire a Anchetelor prin comunicatul public facut saptamina trecuta.
2. Traian Basescu continua mesajul iar prin afirmatiile din Romania Libera
a. ”cei reţinuţi ar putea proba că „regina se află printre liderii sindicali”, Domnul Basescu transmite un mesaj anchetatilor ‘dati in primire liderii de sindicat si scapati,
b. „în cele şase luni de supraveghere nu s-a descoperit nici un tran-sfer de bani spre oameni politici, dar ancheta ne poate rezerva surprize”.’, Dl Basescu incearca sa elimine PDL-ul cu invinuitii Flutur, Blejnar si Blaga din ecuatie si pune batista pe tambal in razboiul de ieri PDL- Ponta.
Presupun ca Dl Marica nu o fi chiar curat, dar avind in vedere ca a facut atita vilva punind PDL-ul intr-o situatie ingrata cu revolta de la Ministerul Finantelor e o tinta NORMALA. Nu ii iau apararea dl Marica, dar e logic ca un lider de sindicat NU POATE sa fie Seful retelei mafiote fara implicarea altui personaj din structurile de decizie.
Sper sa aveti ocazia sa insistati in continuarea investigarilor coexiunilor politice in cazul Vama si a nu se acepta o Diversiune.
In plus ancheta trebuia extinsa si la Alte produse. Pt mine e praf in ochi. Cum numai contrabanda cu tigari e o problema in Romania? Nu se face contrabanda cu Petrol, Legume Fructe, cu Flori etc? Prin Vama in sase luni nu a fost facute si alte genuri de contrabanda? Sa se verifice inregistrarile ambientale si rapoartele investigatorilor sub acoperire!
@Barosanul
Nu avem instrumente de a continua noi ancheta. Doar atunci cand vom fi la putere.
Daca propunerea legislativa respectiva, nu ne obliga sa votam in 2012, pe acelasi buletin de vot, unul de la putere si unul de la opozitie, este total inutila. Adica buletinele de vot care nu au doua stampile, cate una de fiecare parte, sunt anulate.
Este singura sansa a puterii sa obtina 50% in 2012.
@ Geta
Asa e. daca mergem pana la ultimele consecinte ale acestei propuneri, ajungem la tot felul de situatii aberante.
D-le Vosganian, apreciez umorul dvs. si cred ca aveti dreptate cand sesizati absurdul unor situatii ce s-ar putea ivi in urma punerii in practica a propunerii. Dar, pe de alta parte, nu pot sa nu ma gandesc la multe “dezbateri” de la Antena 3 unde nu-i invitat nimeni din partea puterii sau, daca totusi e invitat cineva, acela e facut albie de porci de catre politicienii din opozitie (ceea ce e normal) dar si de catre moderatori (ceea ce nu mai e in regula).
@Dubito
Depinde de televiziune. Asta e la Antena 3. La TvR sau la B1 e altfel. Dar albie de porci nu ii facem noi, se fac singuri.
Deşi este o idioţenie această propunere, trebuie să recunosc că mi-ar surîde ideea de a avea o pauză în procesul de a mă enerva de fiecare dată cînd deschid gura domnii Boc, Călian sau alţi bezmetici care parcă învaţă pe de rost acele tîmpenii pe care le debitează zilnic la TV. Acest spectacol regizat indirect de Preşedinte trebuie să se transforme dintr-un monolog stupid şi demagogic într-o adevărată dezbatere pe teme politice, iar cea mai bună modalitate este să le contrăm mesajele din punctajele PD cu opinii specializate şi legitime, precum cea a dumneavoastră, domnule senator, ca a domnului Andrei Marga, a doamnei Mariana Câmpeanu şi lista poate continua… Este o satisfacţie enormă din punct de vedere intelectual să vă văd de exemplu pe dumneavoastră cum le demontaţi în majoritatea intervenţiilor inepţiile oamenilor ăştia care insistă să îşi dea cu părerea despre un subiect asupra căruia pur şi simplu sunt în necunoştinţă de cauză!
@Alex Cuza
Iti dai seama ce nostim sa vezi pe Basescu cu Voiculescu la televizor.
i wish it Tema zilei – 14 februarie 2011: O, Sfinte Valentine, iarta-ne noua schizofreniile noastre… « Varujan Vosganian now im your rss reader
@VV
Impresionant omagiul adus invinsilor si modului in care (si) acestia scriu istoria
Este un discurs superb, un elogiu adus ideilor care s mai importante decat armele
Daca pot fi de acord cu dumneavoastra ca istoria autentica o fac invinsii, politica autentica o fac castigatorii
Imi spuneati , intr o postare anterioara, sa stau linistit, in 2012 nu va castiga pdl ul
Astazi aflu de la televizor ca in nustiuce comuna din Botosani pdl ul a castigat primaria din primul tur, cu 54%
In comuna aia din Hunedoara, cand cu copiii la miting, tot ei au castigat
Tot incerc sa gasesc o relatie intre cele 15% din sondaje pe care le are pdl ul si alegerile pe care le castiga
Ce e drept, colegiul din Hateg a fost castigat de dna Campeanu, dar: dna Campeanu e o personalitate publica cum nu sunt foarte multi in pnl, am inteles ca in colegiu sunt multi primari liberali, pdl a facut totusi 35%
Nedumerirea mea este urmatoarea: ori sondajele care dau pdl cu 15% nu s corecte ( si nu prea am motive sa nu le cred), ori exista o explicatie care mie imi scapa
Daca sondajele sunt corecte explicatiile pe care le pot gasi eu sunt ca ori opozitia nu si alege cei mai buni candidati, ori, daca stabileste candidati foarte buni nu i stie promova, ori ii lasa p aia de la pdl sa faca ce vor in colegii si in sectiile de votare
Nu stiu daca partidul isi pune aceasta intrebare, dar pe mine chiar ma preocupa
In plus, sa nu uitam ca probabil viitoarele alegeri vor fi organizate de pdl; ei vor numi presedintii sectiilor de votare, ai birourilor electorale, ei au serviciile, politia si banii; ei au o organizare masinarie electorala redutabila si incomparabila cu a opozitiei
In plus, presedintele va face mai mult decat a facut vreodata pentru ca pdl sa castige, iar noi stim ce inseamna asta
Mai mult, vor pravali pe media teme populiste (siti ce zicea boc, ca el a fost demis prin motiune de partizanii pensiilor nesimtite), iar presedintele va inventa fara indoiala un referendum
Cu ce vine opozitia impotriva acestor atuuri pdl iste?
@tudor
Nu politica autentica o fac invingatorii ci politica prezenta. De la prezent la autentic e cale lunga.
@VV
Domnule Senator,
Am si eu o nelamurire tehnico-juridico-electorala, ca sa i zic asa, si anume:
Am inteles ca USLAo (antioranjgutani) va candida la viitoarele alegeri ca si alianta electorala; la consiliile judetene si primariile resedintelor de judete va exista un candidat comun, iar la celelalte primarii si consilii locale fiecare partid va avea candidati proprii
INTREBAREA: cum poate o alianta electorala sa propuna doi candidati la aceeasi primarie?
@tudor
Nu se poate sa aiba doi candidati. Dar aminteste-ti de Alianta DA, am mers impreuna la Bucuresti si in municipiul Cluj, separat in rest.
@Barosanul
Sigur ca ai dreptate
In plus, aflam ca dl presedinte si procurorul general stiu ce este intr un dosar aflat in faza de urmarire penala
Deja nu se mai scandalizeaza nimeni
In timpul asta opozitia face programe (ca sa fiu rau) minunate
Numai ca alegerile nu se castiga cu programe
Ce program a avut dl Basescu in 2009?
Iti spun eu: program de castigare a alegerilor punct
[...] Tema zilei – 14 februarie 2011: O, Sfinte Valentine, iarta-ne noua schizofreniile noastre… V… [...]
@ tudor
cred ca mai trebuie luat in calcul un factor, cit de unit e pedeleul, cit de bine unsa e masinuta lor sau daca scirtiie. Ne vom lamuri probabil in curind, la alegerile lor.
Daca ai rabdare citeste articolul de mai jos, finalul e apoteotic. Romanii n-au fost niciodata fanatici, ca au fost interese personale, ca au fost oameni cu tinuta morala. Oare ce sansa are fanatismul oranj? poate de aceea ma ingrijoreaza mai putin alegerile locale pe care le mentionezi, cred ca sunt dictate de interese locale – daca esti oranj primesti mai mult de la udrea, tu iti faci gondola, de murit moare vecinul. Daca se schimba culoarea de la centru se vor schimba si ei la culoare. Vad sanse daca se schimba culoarea din parlament, si legat si de nuanta pe care o capata oranjul, mai blegit sau mai basit. Adica daca se schimba ceva trebuie sa se schimbe acum, la alegeri va fi prea tirziu.
http://www.ziare.com/basescu/pdl/basescu-crucificat-iuda-in-pd-l-1075153
DEDICATIE pentru “presedintele meu” de Sf. Valentin
SINDROMUL “B”
Sunt trist, sau poate mi se pare,
Rotula stangă mi-a pocnit.
Cu greu mai stau azi în picoare,
Mă simt mai mic şi nimicit.
Şi moicardul o ia razna !
Sa fie oare, doar un semn ?
Mă simt ca porcuşorul Bazna !
Să fie oare un blestem ?
Simt “metastaze’ în gândire,
De ură mă simt invadat,
O fi doar lipsa de iubire,
Sau m-am tâmpit cu-adevarat ?
O fi regimul ăsta vina
A tot ce astăzi e “firesc” ?
Sau, mi s-a stins iarăsi lumina
Şi nu am dreptul să gândesc !?
Doctorii-n negru ne salvează,
Serviciu mai nou infiinţat,
De BĂSE ce-n a lui emfază,
Tot spre popor s-a aplecat.
@MARIN
Stilul tau e inimitabil.
@Cris
Eu cred ca ceea ce i uneste pe cei din pdl este mai important de ceea ce i desparte; prin urmare, indiferent ce se va intampla la alegerile lor interne, vor ramane uniti
Intr adevar, pdl ul a inceput sa se diatanteze oarecum de presedintele basescu, nu la nivelul declaratiilor, ci la nivelul deciziei interne
Totusi, consider ca , paradoxal, in acest moment basescu are mai mare nevoie de pdl decat invers
Ei l au facut presedinte pe dl basescu ca sa i aduca la guvernare, iar daca presedintele nu i lasa sa faca asa cum vor ei, putin le pasa
Mai mult chiar, dupa ce saptamana trecuta presedintele a atacat pdl ul, imediat l au scos la tabla si l au pus s o dea cotita, ceea ce a si facut
Vreau sa spun ca presedintele nu face si nu spune chiar ce vrea el
Probabil ca i spun dlui basescu: “Bai mosule, ti am dat jucariile alea, vezi ti tata de ele”
@Cris
Alegerile locale sunt extrem de importante prin prisma faptului ca in mediul rural rolul primarilor este covarsitor
Nu stiu in ce masura ai cunostinte despre ce se intampla la tara la alegeri
Eu am auzit (adica stiu) de sectie electorala in care primarul pdl ist a cumparat inclusiv pe pnl ist si psd ist
Tu ai reusit sa afli cum se numesc reprezentantii psd si pnl de la Paris 2009, unde s a votat in mare veselie?
Dar cine i a numit acolo?
A dat pnl si psd vreo explicatie din partea reprezentantului lor?
Ziceaţi de Lanţul lui Stanley Kramer. Bietul Boc, de când aşteaptă să scape de lanţul cu care îl manevrează Băsescu. Mai ziceaţi şi de faptul că istoria autentică este făcută de învinşi. Mare dreptate aveţi, pentru că învingătorii sunt de cele mai multe ori inculţi sau semidocţi. Asta probează şi adevărul privind geneza descoperirilor, care spune că toată lumea ştie că un fenomen nu se poate întâmpla în anumite condiţii, dar se găseşte câte unul care nu ştie acest lucru.
Din păcate noi românii suferim de un blestem al conducătorilor. Când ne obligau alţii să ne alegem conducătorii mai treacă-meargă, n-aveam ce face, dar astăzi când ni-i alegem singuri oare de ce? Băsescu este unul din numeroasele personaje semidocte din politica românească şi uite că a ajuns cocoţat în fruntea unui popor care a dat ceva cultură lumii.
Să vedem cine vine în locul lui!
@ Kronstadt
Da, e drept, nu prea am avut conducatori cu care sa ne mandrim, in ultimii optzeci de ani. Decat cu Regele Mihai, poate si pentru ca nu prea a condus.
Domnule ministru,implicatiile sint CATASTROFALE pentru PD(FSN) !
Talmacean si Hoara sint suma totala a PD(FSN) !
E bine ca PD(FSN) sa-i trimita numai p-astia doi,asa lumea se va convinge de ,,calitatea” umana si profesionala a celor din PD(FSN) ! Da’ cred ca e deja convinsa !!!
@Sfarma Piatra
Mai sunt cativa: Gelu Visan, Marius Spanu, Mircea Toader. Am avut o emisiune vineri la Corina Dragotescu (Realitatea Tv) cu Mircea Toader, m-am distrat ca la Cascadorii rasului.
@Cris
Din pacate evaluarile mele nu mi permit sa fiu optimist ca Muccelmic va fi demis
Ca sa se intample asaceva ar trebui ca din alianta guvernamentala sa plece un grup important de parlamentari
UNPR ul nu va pleca, intrucat ei pentru a sprijini asta au fost inventati
UDMR ul nu pleaca intrucat are o pozitie foarte tare cu care nu se va mai intalni poate niciodata. Sa explic: stiinta politica spune ca importanta partidelor este data de numarul (de fapt procentul) mandatelor , de frecventabilitate sau de POTENTIALUL DE SANTAJ
Ori, in acest moment potentialul de santaj al UDMR este urias, demersurile lor avand adresabilitate atat la guvern cat si la presedinte
De ce ar iesi UDMR ul dintr o pozitie asa puternica?
De dragul principiilor?
De grija Romaniei?
@Cris
Uite si tu, @VV nu vrea sa mi explice si mie cum poate o alianta electorala sa puna un candidat la municipiile resedinta de judet si doi candidati in celelalte localitati
@tudor
Nu te incapatana, se poate sa depui candidati diferiti la Marasesti si candidat comun la Focsani. Sunt buletine diferite si orase diferite.
@Sfarma -Piatra
Sa ti spun o chestie, Harap Alb: exista o groaza de oameni care voteaza, cu bunastiinta, pe unul mai prostalau decat pe altul foarte destept
Ala prost i se pare mai apropiat, crede ca e mai de al lui, ca la oadica e mult mai abordabil, mai ales ca cei destepti sunt , chiar involuntar , dar indreptatit , maicucapulpesus
Uite, multi nu tineau cu Tariceanu pentru simplu motiv ca nu le dadea impresia ca s ar putea trage amandoi de bracinari
Iar talmaceanu ala de care radem noi a castigat colegiul in care a candidat (cred ca in sect.2 )
@VV
Scuzati ma, va rog
Parerea mea este ca daca USL se inscrie in alegeri , va avea sigla proprie si dreptul la un singur candidat pentru fiecare localitate
Chiar daca legea electorala actuala ar permite asa ceva, vor avea grija sa o schimbe
@tudor
Uite cum sta treaba in privinta asta, exista localitati unde fiecare are candidatul lui si filialele s-ar demobiliza daca si-ar pierde posibilitatea de a candida. Sau, mai rau, candidatul ar pleca la un partid din afara aliantei.
HAIT!!!
Cica basescu discuta cu pdl ul numirea unui “independent” ca prim ministru, iar moc sa ramana pres pdl!!!
@ basescu
O sa avem o postare pe tema independentului.
@VV
Mi a placut si mie emisiunea cu M Toader.
Amuzant
Si inca Toader este unul dintre aia mai rasariti
Talmaceanu oricum n are adversar
Caragiale l a plagiat
Am inteles ca e full de lovele
@tudor
Ma simt neglijat. Eu n-am fost niciodata in emisiune cu Talmaceanu asta.
@VV
Aveti dreptate, DA a mers cum ziceti, la Cluj si Bucuresti
Si atunci pnl ul a negociat bine
@tudor
Atunci PNL era capul aliantei. Acum, nu stiu.
se negociaza asa:
boc presedinte pdl
blaga inapoi la interne
PM independent
pupat piata constitutii
@TUDOR
Asa e. Gloata in general analfabeta politic,voteaza pe unu’ care vorbeste pe limba ei,aude ce vrea sa auda ! D-aia au succes indivizi d-astia !
Cel mai bine a explicat Goebbels : ,,Gloata e un animal flamind,sa-i dam ce isi doreste” ! Sau : ,,O minciuna repetata la nesfirsit,va deveni adevar suprem” !
@Sfarma -Piatra
Pe cand prevezi o noapte a cutitelor lungi ?
@TUDOR
Doamne fereste !
Dar o noapte d-asta o pregateste Fuhrerul Basescu pentru PD(FSN) !
Sau intilnit iar ca tilharii acum pe seara la Vila Lac 1 ! La iesire SINGE !!! Il duce capu’ ala chel la dracii,nici nu-ti inchipui ce zace in omuletul asta plin de ura !
http://retrocedari.com/un-sfert-din-fondul-proprietatea-e-pe-mainile-strainilor.html
@alex.dumitrascu
Trebuie vazut ce procent din detinatori sunt fosti proprietari cu domiciliul in strainatate. Ce-o sa mai zici cand fondul o sa fie listat in strainatate?
@VV
Domnule Senator,
Eu propun ca de acum inainte dv sa negociati in numele partidului
Chiar si numai genetic negociati mai bine decat mioriticii nostri
Cred ca un bun negociator trebuie sa fie aparent elastic, sarmant, sa stie sa para ca cedeaza, dar sa nu uite uite nici o clipa obiectivul urmarit
V am vazut sambata cu dl antonescu (la Tv), asa ca …
@ tudor
Da, am avut discutii indelungi cu dl Antonescu la Gala TNL.
@ Sfarma -Piatra
Pai de pd ziceam , nsdap ul asta nou
Il ascult pe dl Fenechiu pe A3
Coerent, clar, decent, politizeaza corect, subliniaza exact ce trebuie
Nu inteleg ce tot au unii cu dumnealui, inclusiv pe acest blog
@ tudor
Fenechiu a evoluat mult in ultimii ani.
Gelu Visan, la A3: la intalnirea de la Snagov cu presedintele, timp de 4 ore nu s a discutat altceva decat principii”
Va dati seama ce de principii au astia???
domnule Vosganian, nimic nu este nou sub soare. propunerea domnilor deputati este inspirata din cultura americana a broadcastingului si se numeste the Fairness Doctrine. In 1949 comisia federala FCC a hotarit ca in subiectele controversate posturile care emit licentiate de comisie sa respecte principiul ” the fairness doctrine” adica sa dea posibilitatea simultan ca unui punct de vedere ascultatorii sa auda si punctul de vedere opus, a celeilalte parti. Desi o legislatura democrata a incercat sa faca din aceasta regula a FCC lege, presedintele Regan a respins-o prin veto. In 1987, partizanii aboliri “doctrinei” au reusit suspendarea acesteia de catre FCC. Disputa ideologica asupra acestei doctrine se refera la first amendament, dreptul la free speach. Pe de o parte se argumenteaza dreptul posturilor de a prezenta informatiile pe care le considera relevante,pe de alta parte dreptul ascultatorilor , a publicului de a fi informati de toate aspectele unei dispute. Curtea suprema a USA a retinut dreptul publicului la informare corecta asupra dreptului posturilor de a selecta informatia. Practing vorbind, din punct de vedere ideologic, totdeauna se vor gasi unii care vor argumenta pentru the fairness doctrine si altii care vor argumenta contra. Problema incepe cind statul este chemat sa forteze intr-un fel sau altul posturile particulare sa se supuna unor ” cerinte” care vor influenta negativ libertatea mediei de exprimare din cauza ingerintei statului in functionarea posturilor. Astfel, desi moralmente pare acceptabila premiza de a da posibilitatea de raspuns imediat si prompt vis a vis de o disputa, totusi, aplicarea unei astfel de regula birocratica risca sa afecteze negativ dreptul la libertatea cuvintului pentru posturile de radio si televiziune , cea ce , echivaleaza cu subordonarea acestora arbitrariului birocratiei statului. Este de neconceput pentru un liberal sa sustina introducerea controlului statului in presa libera sub pretextul “informarii corecte”. Odata deschisa usa controlului, birocratia statului nu se va opri pina cind nu va sugruma libertatea cuvintului in media. Nu este de mirare ca PDL-ul, in pragul colapsului “de imagine”, doreste sa introduca calul troian al ” the fairness doctrine”, cu scopul ascuns de a legaliza un mecanism prin care, va putea sa controleze libera exprimare de idei din media romaneasca. Aceasta actiune, total impotriva doctrinei liberale, dovedeste inca odata ca, ideologia PDL nu are nimic comun cu liberalismul si, are totul cu mentinerea puterii !!
@ Sorin Muncaciu
Aici e chiar mai amuzant decat fairness-ul de care vorbesti. Trebuie sa fie in numar egal! Oricum e o aiureala.
De ceva vreme am o premonitie ce nu-mi da pace.
Banca Nationala in frunte cu guvernatorul Isarescu are o rezerva confotabila.
Acordul cu FMI este unul preventiv {nu ne atingem de bani,doar daca………..}
La prima rata a imprumuturior de la FMI o felie mare a intrat la Bancile cu capital strain.
Dilema ce ma framanta e urmatoarea:
Ce se intampla daca o persoana foloseste toate aceste parghii in a creia un atac speculativ?
Banca nationala intervine promt
Si uite asa miliarde de euro ajung acolo unde trebuie.
Ar fi cel mai mare tun dat romanilor doar de dragul de a demonstra ca PDL e competent.
@TUDOR
Principiile astora sint cam asa: ,,De ce sa fure aia sarea,posta si piperul,cind putem noi sa facem asta” ?
INTALNIREA DE LA SNAGOV – REZUMAT
„B” către ei:
V-am spus să-aveţi astăzi de grijă,
Şi pe Păsat să-l sfărâmaţi !
Nu mai aveţi nici pic de milă,
De cei ce-s buni şi ne-nfricaţi ?
Lăsaţi Partidul să se sfarme
Şi mă trădaţi neîncetat ?
Aveţi comportament de râme
Şi tare rău m-aţi supărat !
Ruşine vouă, celor care,
V-am ridicat, v-am întronat !
Regret şi-acum ziua în care,
Elena m-a încoronat !
Ei către „B”:
Ai milă Zeus şi ne iartă !
Suntem tâmpiţi şi ne-nsemnaţi,
Noi nu avem această artă,
De a gândi neîndrumaţi !
Te vom slăvi cu sârguinţă,
Dar, iartă ce noi am făcut,
Căci îţi vom fi de trebuinţă,
Chiar dacă-o luăm de la-nceput !
„B” către ei:
Nu pot să iert ! Vă duc în Piaţă !
Şi-n ţepe pe toţi am să trag.
M-am săturat să fiu paiaţă,
Pentru poporul ce mi-e drag !
Emiliano este omul
Ce s-a luptat cu drag şi spor,
Şi mi-a trasat, clar, viitorul
Ca lider brav, pentru popor.
El va rămâne, deci, în viaţă,
Mă va sluji neîncetat,
Şi-l voi numi un Şef-paiaţă
Peste partidul aliat !
@MARIN
Bravo, faci si dramatizari in versuri!
Dragi colegi … de blog, chiar vreti sa ne irosim resursele pe Raluca! (oricum ce as lua totusi de la ei este modul perfect in care stiu sa se organizeze la alegeri, ceea ce PNL nu va ajunge niciodata sa o faca, si nu stiu de ce, este singurul lucru pentr care militez in PNL, insa din pacate… of, of mama ei de cultura organizationala si uitati-va cum ne organizam la nivel central sau la Parlament unde sunt toata ziua bot in bot, apai ce pretentii sa mai avem in teritoriu, apai in sondaje!!!). Haideti, mai bine sa ne intoarcem fata spre partidul nostru amarat in care presedintele lipsit de … ne pune la zid si ne face ipocriti… Pai dati-va seama (ca se intoarce Bratianu in mormant auzinsd cum isi face presedintele propriul partid), daca acum face asa cu cei care l-au sustinut si cei care baga resurse grele in partidul asta, iar altii dau din greu sa isi faca el casuta frumoasa, pai unde o sa ajungem cand va ajunge in varful… Pai zic si eu ca Base, poporul asta este blestemat rau de tot, a ajuns sa il planga pe Ceausescu, pe Iliescu, sa aleaga intre doi comunisti, insa daca mai lasam floricica noastra asa cum este acum si nu ii intoarce nimeni niste dosuri de palma, ca deja si-a luat-o rau de tot in cap si nu mai suporta nici decizile DP, sigur ajungem sa il plangem pe Basescu, eu chiar nu stiu ce au romanii astia, cum ajung unpic la carma sunt gata, parca i-a luat strechea!
Asa ca mare, mare grija si arhivati mailul asta pentru ca o sa ne amintim de el foarte curand si atunci sa vedeti ce ne vom plange pe umeri, caci asa cum am muncit pe branci sa il scoatem pe Base presedinte si ii dadeam haina sa nu-i fie frig cand cobora de pe scena si lui si lui Calin, asa nu o sa mai facem greaseala asta acum, mai ales pentru un om care nu respecta, nu va fi niciodata respectat. Pacat, mare pacat caci ne-am pus mare sperante, insa daca de pe acum face ce face si nu respecta deciziile, va dati seama ce va ajunge…
Deja mi se face pielea gaina ca ajungem sa-l plangem si pe Base…
Pai domnilor de luni de zile incerc sa transmit ceva pe mailul ala de partid care iti spune “Acum este randul meu sa iti raspund” si nimeni nu te baga in seama, nu acelasi lucru s-a intamplat pe site-ul PSD in care le-am dat ceva ponturi despre concurenta noastra de la Vaslui si imediat mi s-a raspuns prin multumiri si chiar invitat la ei la intalnirile locale, pai fratilor in ce lume ne aflam, de unde vreti sa luam voturi, daca nici macar nu respectam electoratul, dar ce pretentii sa mai avem sa il bagam si in seama…
@hermann
O sa transmit celor de la site-ul PNL ca nu functioneaza.
“Asezarea vietilor noastre pe o cale autentica, datatoare de sens, incepe de la aceasta reintoarcere catre mortii cei noi, catre asumarea lor, catre impacarea cu ei. Ei vor invinge prin noi, prin felul in care vom intelege ca schimbarea lumii incepe cu schimbarea din fiecare. Acest pelerinaj catre sine nu se poate face fara intelegerea faptului ca adevarata istorie o fac cei invinsi, ca ne vom recapata sensul abia in clipa in care lumea noastra va semana cu lumea pentru care au murit ei.”
@VV
aaceste randuri ar trebui sculptate in piatra si puse la intrarea in Parlament , Guvern, Palatul Cotroceni , si Palatul de Justitie .
EU LE-AS TRECE MUSAI IN STATUTUL PNL
@ antimarinari
Iti multumesc, Antimarinarule. Va mai trece vreme pana cand lumea din jurul nostru va intelege lucrurile astea.
Domnule ministru,
trecând peste faptul că sunt din Bărăgan şi că Panait Istrati e autorul meu preferat …
Personal, aş prefera să vorbim mai mult despre programul nostru economic, al liberalilor…Până la urmă, suntem cu toţii: prin noi înşine!
@Dispecer Blogosfera
Vom vorbi, dar pana una alta sa vedem cum o sa iasa “spritul” programatic al Aliantei.
@hermann
Stimate Domn,
DA!
Alexandru Athanasiu: “coerenta lui basescu este incoerenta lui” imi place si dl Athanasiu, ca si VV, Andrei Marga
Ma uit la astia noi din politica si nu vad aproape nimic, cu mici exceptii
Cred ca balamucul ala de CPUN avea media de inteligenta mult peste a actualului parlament
Dl Saftoiu, ca un fin analist politic (am auzit ca ar consilia si pe la pnl), intrebat fiind de Gadea daca cei din fruntea pdl au ceva scheleti in dulap: ” Nu stiu, sa spuna ei!”
[...] National Liberal, reprezentantii organizatiei Braila au facut o figura frumoasa, reusind sa castige premiul pentru cel mai bun material de campanie intitulat, “Ghidul de initiere al tanarului [...]
Domnule Vosganian, nu este nimic nou sub soare. Ideea asta cu paritatea in dezbaterile la televiziune vine dintr-o “directiva” a FCC din USA care se numeste ” the Fairness Doctrine” si a fost instituita in 1949 pentru toate posturile de radio si televiziune care erau “licentiate” de FCC. Ideea era ca orice subiect de disputa trebuie abordat de posturile de radio prin expunerea ambelor parti aflate in disputa. O legislatura democrata din timpul administratiei Regan a incercar sa transforme aceasta “directiva” in lege dar, Regan s-a opus prin veto. Problema , din punct de vedere teoretic, se rezuma la interpretarea ” the first amendament” , dreptul la libertatea cuvintului care se aplica posturilor in sensul ca, unii argumentau dreptul posturilor de a-si alege informatiile pe care vor sa le comunice, pe cita vreme, altii au argumentat dreptul ascultatorilor sa fie informati din ambele puncte de vedere. Curtea Suprema Americana a fost , in doua cazuri similare, de partea dreptului ascultatorilor. Totusi, in 1987 the fairness doctrine a fost abolita de Curtea federala de apel. Problema cu aceasta ” fairness doctrine” este ca , desi din punct de vedere moral, este ok. ca ambele fete ale unui subiect sa fie discutate, totusi, atunci cind vine vorba de implementare aceasta doctrina da FCC, statului un mecanism prin care poate controla the first amendament, adica, dreptul postului de libertate a cuvintului. Deci, din punct de vedere practic, aceasta “doctrina” nu poate fi pusa in practica, fara ca, sa nu expuna posturile de radio-tv. la arbritariul birocratiei statului, cea ce, bineinteles, este inacceptabil . Nu este posibil ca un partid care, se considera liberal, sa propuna o solutie prin care sa dea statului mina libera sa ingradeasca dreptul posturilor radio-tv. la libertatea cuvintului. Nu ma mira deloc ca, PDL in plina criza de imagine, apeleaza la un astfel de “cal troian”, in incercarea de a controla libertatea de exprimare a mass media din tara. Aceasta dovedeste, inca odata, ca PDL nu are nimic comun cu “doctrina liberala” si democratia, in general, dar are totul cu agatarea de putere cu orice pret !!!
Erata, initial a fost aplicata posturilor de radio, televiziunea nu exista in reglementare, ulterior cu aparitia posturilor tv . acestea au fost adaugate in directivele FCC.
Daca mimoza asta Pd-ista si-ar face televiziune , nu cred ca i-ar conveni ca autoritatile sa-i impuna grila de program sau invitatii . in mod normal in privat , faci orcie ca sa intrii pe piata, sa ramai acolo si mai mult, sa te dezvolti , bineinteles scopul final fiind profitul . nu fac profit din faptul ca l-as invita pe boc sa ne minta la tv, nu-l invit si basta .
individul cu telecomanda in mana trebuie sa aleaga , la ce post se uita .Aceasta regula este o ingerinta nepermisa in dreptul de libera alegere.
asta ar insemna , daca se aplica regula, ca la un post precum TRINITAS , sa vina si partea “adversa” , dracii goi , sa ne propovaduiasca ce?
SEPARATIA INTRE PUTERE SI OPOZITIE e valabila acolo , in parlament , in conducerea statului , etc , caci d’aia am iesit si am “votat” , iar “majoritatea au decis puterea”( desi la noi istoria ne demonstreaza altceva).
Nu am votat PUTEREA si OPOZITIA pentru a-i vedea “la paritate” la TELEVIZOR !!!
@VV
‘’Să fiți mereu și din ce în ce mai puternici și să reușiți ca pe măsura puterii, să fiți și generoși. Să fiți mereu o comunitate și să nu deveniți niciodată o sectă. Vorbiți, arătați și vă comportați ca o elită. Sunteți o elită. Asemenea elite au smerenia slujirii pentru țara lor” , le-a mai spus președintele PNL, Crin Antonescu, tinerilor liberali.
cred ca ati inceput sa va intreceti in vorbe de duh, dvs cu dl Antonescu !
@ antimarinari
Ma incanta o asemenea intrecere in vorbe de duh. Din pacate, elitele PNL s-au cam subtiat in ultimii ani.
@antimarinari
Ai dreptate, cel in ultimul timp antonescu si VV se intrec in formulari extrem de reusite
Domnule Senator,
Exemplul dat de dumneavoastra este, asa cum ziceti, o nazdravanie,ca si initiativele aiuritoare ale lui prigoana etc
Am auzit una mult mai tare: sebastian lazaroiu a lansat de sf. valentin, fireste o teorie sociologica pentru care , in mod evident,ar merita un premiu Nobel (daca ar alege pdl ul juriul care decide – un fleac – ar putea lua chiar mai multe:
populatia s a revoltat in 89 din cauza frustrarilor sexuale . nu se gaseau prezervative , avorturile erau interzise, iar toata chestia asta li s a urcat la cap sub forma de revolutie!!!!
Stiind locul de munca al dlui lazaroiu ma intreb care or fi fost “subiectii” de studiu
Oare actuala “reforma a statului” are tot asemenea explicatii?
@tudor
Asta cu Lazarescu ar fi adevarata daca am fi fost cu totii niste hippy (nici n-ar fi fost rau). Si nu numai prezervative, dar nici droguri n-aveam. Acum, slava Domnului.
excelent comentariu, incalificabilă realitate. cred că demenţa ia încet şi pe preasimţitelea locul raţiunii. băieţii şi fătucile astea de la pede suferă de sindromul egalităţii. trăiască bolşevismul de dreapta!
@Bogdan Bratianu
Ma intreb ce-ar zice strabunicii tai de toate tampeniile astea.