Neputinţele clasei politice

Slăbiciunea politicii româneşti se poate formula aşa: cu cât clasa politică generează mai multe crize, cu atât ea este mai puţin capabilă să le depăşească.

Din păcate, societatea românească are resurse nebănuite de a genera crize. Iar clasa politică nu se lasă cu nimic mai prejos. Crizele clasei politice iau forme variate, dar toate au aceleaşi cauze: ambiguităţi constituţionale şi legislative, fragilitatea statului de drept şi absenţa dialogului politic.

Crizele sunt declanşate de clasa politică, fie că e vorba de reprezentanţii puterilor statului, fie că e vorba de reprezentanţii partidelor politice sau de reprezentanţii administraţiei centrale şi locale. Din păcate, soluţionarea crizelor nu se face în lăuntrul clasei politice şi cu mijloacele care ar trebui să-i stea acesteia la îndemână. Deznodământul este sugerat dacă nu chiar dictat de către alte instituţii, fie româneşti, fie externe.

Cea mai activă instituţie în ce priveşte soluţionarea crizelor politicii româneşti este Curtea Constitiuţională. Şi asta se petrece de mulţi ani încoace, dar cu intensitate sporită mai ales din anul 2010. Amintiţi-vă de faimoasele taieri de salarii şi pensii din anul 2010. Faptul că abia Curtea Constituţională a stopat aberanta reducere a pensiilor este o dovadă a neputinţelor clasei politice. Exemplele de acest fel sunt nenumărate, dar probabil că cel mai relevant este modul în care s-a soluţionat (dar nu şi încheiat) criza generată de suspendarea preşedintelui ţării, în vara anului 2012. Practic, Curtea Constituţională a “întors” un vot popular, permiţând reîntoarcerea la Palatul Cotroceni a preşedintelui suspendat. Votul unui judecător al Curţii a valorat mai mult decât alte şapte milioane de voturi.

Un rol tot mai activ în ultima vreme îl joacă Justiţia şi Agenţia Naţională de Integritate. ANI a influenţat considerabil componenţa guvernelor şi listele electorale. Apogeul (până acum, cel puţin) este atins în campania electorală pentru prezidenţiale. Activitatea Justiţiei şi a ANI creează un adevărat halou de ipoteze şi de suspiciuni în legătură cu candidaţii, lăsând sentimentul că orice am vota noi, în cele din urmă aceste instituţii ar putea să decidă altfel.

La acestea se adaugă şi serviciile secrete. În ultima vreme, fie prin prezenţa directă a şefilor acestor servicii, fie prin declaraţii “pe surse”, fie prin declaraţii oficiale, serviciile secrete contribuie la adâncirea sau soluţionarea unor crize ale clasei politice. Iar cazul “ofiţerului acoperit” este doar unul dintre exemple.

Dacă adăugăm la aceste instituţii pe cele externe, cum ar fi Comisia Europeană, diversele directorate ale acesteia, CEDO, Comisia de la Veneţia, diplomaţia diverselor state, îndeosebi cea americană etc.etc. avem o imagine completă şi întristătoare a lipsei de identitate şi de putinţă a clasei politice româneşti.

 

385 Responses to “Neputinţele clasei politice”

  1. Valeriu Mangu spune:

    @ Varujan Vosganian

    Excelență,

    Articolul pune atâtea probleme încât merită un comentariu pe măsură. Îl voi posta pe blogul pe care l-am creat, anunțând la momentul potrivit apariția lui.

  2. Filip G spune:

    “VV,
    Ruptura intre clasa politica ineficienta si cetatean nu e una ideologica.E pur si simplu instinctul de conservare si supravietuire.
    Daca legile sunt date pentru grupuri de interese,de ce ar fi respectate de cei care nu beneficiaza?
    Adica unii smecheri altii fraieri.Unii cu foloasele ,altii cu ponoasele.
    Va aduceti aminte cand comentam tampenia cu”Carnetul de comercializare”
    Cei care muncesc la tara si locuiesc la oras,trebuie sa-si taie fila din carnet pentru transportul produselor de la tara la bloc.
    O tampenie mai mare nu am auzit.O sa devenim o tara de ASISTATI SOCIAL ,nu faci nimic dar primesti un ajutor………..
    http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2014-10-24/Legea+pietelor+ajunge+la+taraba

    • @ Filip G

      Multe legi creeaza constrangeri pentru unii. Asta nu inseamna ca ele nu trebuie respectate. Daca sunt proaste, trebuie modificate.

      • Filip G spune:

        Si cine sa o faca?
        Asa se formeaza cele doua Romanii
        Am mai scris de cele doua tipuri de ASISTATI Social.
        Unii nu au dupa ce bea apa,altii sunt abonati la banii de la buget.
        Ambele categorii nu aduc progresul.
        Prost e cel care produce,el trebuie eliminat prin legi si ordonante……

  3. Mihail spune:

    …uite, poate aparent fara vreo legatura cu tema.
    Baietii(marinerul) s-au rafinat.
    Ce rost are ca sa-l leg pe tat’su, mai ales daca este parlamentar si este si ceva mai dificil ???
    Atunci, hai sa arestam copiii. Asa ii lovim indirect, insa mult mai profund.
    In acest caz, nu baselu a descoperit “apa calda”, ci cei care i-au bagat la racoare fratele. Fra sa-si dea seama, i-au relevat o matrita.
    Calatoria continua, mai sunt si alte dosare de descoperit !

    • Mihail spune:

      Nota(presupunere) : este posibil ca domnul Hrebenciuc sa fi avut informatii despre ceea ce urmeaza.
      Atunci, ca sa-si salveze baiatul, a demisionat extrem de rapid, si-a oferit capul pe tava, s-a urcat pe cruce, tinand cuiele intre dinti. “Hei, romane, haide mai repede cu ciocanul, treci…la treaba! ” .
      Nici vorba de cat iubeste el partidul, cum se pune el la dispozitia legii, cum devine brusc un bun cetatean.

  4. alexis spune:

    Majoritatea tarilor democratice dezvoltate isi datoreaza statutul actual unor impulsuri venite fie de la personalitati fie din exterior. Europa ar arata cu totul altfel daca nu ar fi fost Napoleon si Codul sau civil pe care l-a impus pe aproape intreg continentul. Din acest punct de vedere, interventia Comisiei Europene ar fi benefica, deoarece este evident ca noi nu avem resursele interne sa punem lucrurile la punct. Din pacate insa, interventiile comisiei au semanat cu celebra interpretare data Coloanei infinitului: strange – lasa. Ne-a impus anumite masuri pana in momentul integrarii si pe urma a tolerat si chiar sustinut toate derapajele guvernarii Boc, inclusiv risipirea banilor europeni.
    Revenind la problemele noastre, solutia care a functionat in toate tarile dezvoltate este meritocratia. Daca ar fi fost criterii de performanta pentru a ajunge judecator la CCR, nu i-am fi avut pe acesti nepriceputi. Daca ar fi existat criterii de performanta pentru seful ANI, am fi putut evita ca acest clovn sa ocupe o fuctie de asemenea responsabilitate.
    Poate daca Klaus Johannis va castiga, se va putea impreuna cu politicieni ca dv. sa se impuna treptat criteriul de merit in toate domeniile vietii publice.

    • @ alexis

      Nu e normal ca CCR sa rezolve problemna pensiilor. Nu e normal sa stam cu sufletul la gura, privind catre ANI, ca sa stim daca Mircea Diaconu poate fi parlamentar european sau Klaus Iohannis presedinte al Republicii.

  5. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    Da. Si ca sa fie treaba completa, dumneavoastra v-ati facut frati exact cu cei care au generat toate enormitatile descrise de dvs mai sus. Dupa parerea mea, ati facut prin asta cea mai mare gresala politica facuta de vreun partid in ultimii 25 de ani.

    Lasind la o parte totate posibilele variatiuni pe aceasta tema, as concretiza asa: prin fuziunea cu portocaliii ne-ati asigurat ca in urmatorii 10 ani nimeni nu se va mai putea atinge de problemele descrise de dvs mai sus, ele vor ramine asa cum sunt si timp de 10 ani vor duce statul mafiot pe noi culmi de “progres si civilizatie”…

    Felicitari.

    • alexis spune:

      Dle Gyorgyfalvi,

      Din pacate in politica romaneasca nu mai exista de mult fete mari. Au fost realizate toate combinatiile posibile si toti au facut cam aceleasi lucruri. Niciunde in lume sintagma: “raul cel mai mic” nu are mai mare valabilitate. Dar am totusi o observatie: PDL nu a fost decat o anexa a lui Basescu. Ei aflau cele mai importante decizii de la televizor. Am asistat la “o scena de dragoste” intre un grup de pdelei si Elena Udrea. Dupa ce lenuta a plecat, doamne ce injuraturi i-au adresat. Sigur, oameni de caracter, curajosi. Injurau numai pe sub masa sau pe la colturi. Dar de iubit, nu au iubit-o niciodata. Un exemplu. Daca ar fi un repros pe care l-as face lui Blaga, este ca a stat prea mult cu capul plecat in fata lui Basescu.

      • @ alexis

        Necesitatea aliantelor a fost dicatata de optiunile romanilor. Ca sa guvernezi ai nevoie de 50%. Romanii au ales in asa fel incat sa fie nevoie obligatoriu de aliante pentru a se depasi 50%. Iar clasa poliutica a fost incapabila sa onoreze aliantele. Cat despre PDL, inca nu e clar ce atitudine au fata de Basescu. Oricum, nu cred ca-l iubesc prea tare.

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      nu, PDL nu a fost o anexa la Traian Basescu!

      PDL este o anexa la Traian Basescu! Defapt si asta e gresit, caci PDL nu mai exista! Exista PNL…

      O sa vedeti asta in 2015.

      • Adam Mares spune:

        Sorin, statul mafiot nu a fost inventat de TB. Problemele clasei politice sunt mai vechi. Ti se pare ca pesedistii au fost si sunt mai breji decat pedelistii?

        • Adam Mares spune:

          Diferenta este insa ca PDL-ul are o sansa de reformare, impreuna cu PNL-ul, oricat de mica ar fi aceasta. PSD-ul nu are niciuna. E un partid monstruos, pe care doar DNA-ul il va defrisa putin. Dar mentalitatile sunt deja inradacinate si in oamenii tineri.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        statul mafiot a fost inventat de TB, inca din vremurile CDR, cind tu erai mic. Eu inca de atunci am vazut pericolul numit TB, de-aia nici n-am votat niciodata cu el.

        • Shadow spune:

          @sorin
          pe vremea CDR inca nu ajunsese “statul mafiot”, era doar “statul slab”. Pe vremea nastase si iliescu statul a facut “progrese” in dezvoltarea mafiota dar norocul romanilor a fost ca iliescu si nastase nu se intelegeau.
          odata venit tb si pd-ul la putere toata securitatea intrata in pd pe ramura lui virgil magureanu si-a dat mana cu toata securitatea care-l sustinea pe iliescu prin consilierul sau “talpes” ajuns la un moment dat aproape pe listele pdl.

          Asta e statul mafiot pe care printr-o “naivitate fara limite” Adam il vede “reformabil”.

        • sorin gyorgyfalvi spune:

          eu am zis de bazele statului mafiot… Au fost puse in perioada CDR de catre basescu, nu uita ca el a creat toate caderile de guverne CDR, a facut atunci niste jocuri foarte urite. Primele santaje, primele racolari atunci s-au facut.

          • emi spune:

            Statul mafiot perfect a fost statul comunist.
            Urmaşii acestuia îi moştenesc şi mentalităţile.
            Membrii de PCR erau cam 70% dintre adulţi, aceştia au reuşit să-şi transmită “genele” încărcate de obiceiuri proaste şi urmaşilor.
            Persoane cu comunismul în suflet şi cu dorinţe dictatoriale sunt în toate partidele, pentru că şi-au infiltrat obedienţii peste tot, dar grosul a rămas în PSD.

    • @ sorin g

      Era normal ca partidele care isi zic de dreapta sa se uneasca. Peste zece ani nu va mai sti nimeni ca am avut probleme din cauza erorilor facute de PDL la guvernare. Dar partidul va ramane.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        peste 10 ani PNL-ul va fi demult istorie. Dreapta de care ziceti nu poate fi reprezentata de asa ceva…

  6. Emil Mihai spune:

    Varujan ,
    Fara legatura cu subiectul am si eu o problema ,pe care am mai ridicat-o de citeva ori pe acest blog:
    Cine hotaraste care este punctul de vedere al PNL in cazul unor atacuri venite de la advesari?
    Exemplu: aseara am urmarit-o pe bibilica aia de Gorghiu dind replica lui pupaza de Pandele! Mai oameni buni , nu inteleg cum te poti prezenta la o emisiune total nepregatit ! Puncul meu de vedere este ca daca te duci sa iei masa cu lorzii , atunci te imbraci frumos si umbilii la vocabularul de neologisme ; dar daca intri in troaca cu porci pai atunci trebuie sa-i calci in picioare ;
    Pai duduia Gorghiu (care a mai facut si liceul pe ca l-am facut eu!) nu a auzit de familista Firea , care nici nu se racise bine saracul Firea si a sarit in patul lui Pandele? Ce educatie a dat ea propriului copil daca asta a luat 1.5 la Bac la Romana? Da Gorghiu are si ea niste probleme de ascensiune (cum i-a spart casa lui Olteanu) si atunci a incercat sa fie intelectuala! Pai raspunsul imediat pe care i-l puneam Pandelei era declaratia din Senat a lui Valer Marian (sa nu-mi spuneti ca V M nu e credibil : a fost presedinte de filiala PSD ? este la al treilea mandat de senator PSD ? deci este arhetipul membrului PSD , deci credibil pentru PSD) ! Puteau fi date diverse replici dar PNL-ul aplica la greu Miorita! Daca mai ai cit de cit influenta in PNL , expediat-o pe Gorghiu sa-i duca trena in continuare lui Vlasov .
    PS . Si spunetii la cretina , sa nu-mi mai transmita 15 mail-uri pe zi , cu ce basinute s-au mai intimplat in PNL ; pe toate le sterg fara sa le mai deschid ; daca avea putin creieras la mansarda intelegea si ea ca nu e bine sa-l sicii pe un membru PNl ; un mail la trei zile era arhisuficient!

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      :D

      sa fie oare din cauza ca fostii PDL-isti nu mai calca pe la emisiuni? Sa fie oare din cauza ca fostii PNL-isti au pus un embargou la aparitii tv fostilor portocalii, de teama sa nu le fie murdarit renumele?

      la asta as adauga si teama lui Iohan sa apara la A3, se auto-asimileaza fostilor portocalii care decisesera sa nu mai mearga la A3…

      • Adam Mares spune:

        Fostii pedelisti fac campanie pe teren. Si bine fac. Nu ziceam noi ca e bine sa te vezi cu oamenii, sa discuti direct cu ei?

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        ce sa discute ei cu mine? Pai au ei cel mai mic habar despre ce vor face cei din conducere? Trebuie sa fii naiv de tot sa crezi palavrele unora care bat la usa sa te convinga… De altfel eu am pus avertisment pe usa, il folosesc la fiecare campanie electorala:

        Avertisment! Agenti electorali, comis voiajori, misionari religiosi, promoteri! Nu cumpar, nu vind nimic, nu ma intereseaza povestile voastre! Nu deranjati, sa-u faceti-o pe propria raspundere!

      • Emil Mihai spune:

        Te inseli; aseara a fost fosta ministresa de la mediu pe cel putin doua canale! Si fostl senator Alexandru! Dar pe mine ma intereseaza mesajele celor din PNL!

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        si anume la care membri PNL te referi?

    • Adam Mares spune:

      E urat sa te cobori la acelasi tip de argumente. Pot sa inteleg lucrul asta. Chiar si VV a fost delicat atunci cand a fost invitat la tv cu Firea.
      Si, da, Gorghiu a ars ea insasi niste etape. Dar in cazurile astea, vina nu e doar a aspirantului, ci si a celui care are putere de decizie. Si chiar si in plan personal, nu doar amanta e vinovata, ci si barbatul casatorit. Mai ales el ar trebui sa fie responsabil, nu crezi? Oricum, probabil nu s-au iubit prea tare, fiindca altfel ar fi ramas impreuna.

    • Mihai sr. spune:

      @ Emil
      Daca intri intre porci, trebuie sa te porți ca pentru porci, nu sa devii porc.
      I-am spus odată lui Varujan ceva despre troaca si cum te mănâncă porcii, dar s-a cam ofuscat pe mine.

      • Emil Mihai spune:

        De acord cu tine si atunci avem doua posibilitati: ori nu se merge la canalele PSD-iste (sa ramina ei intre ei si sa moara de plictiseala -automat nici nu ma uit ) sau merge un om documentat si dornic sa le inchida gura la PSD-isti)!

    • @ Emil Mihai

      Sper ca nu crezi ca o sa comentez asa ceva…

  7. liberalul spune:

    Cum va ajunge Băsescu președintele PNL

    Este clar ca bună ziua că aceasta este miza mișcărilor de trupe: Traian Basescu va intra, prin PDL, cu tot cu PMP, în ”noul PNL”. PDL deja domină ACL, prin fonduri și structură, PNL este în degringoladă financiară și organizatorică.

    Noul PNL va deveni noua navă Biruința, cârmită de Băsescu spre alegerile din 2016… Trei-patru informații recente și cât se poate de importante despre evoluția formațiunilor de dreapta din România merită puse cap la cap. O regrupare masivă se profilează la orizont, în lumina câștigării alegerilor prezidențiale de către premierul Victor Ponta. Este posibil ca din marea victorie a USD să aibă de pierdut doar PNL, ajuns de izbeliște. Oamenii lui Băsescu au trecut deja la strategie pe termen lung. În timp ce Vasile Blaga se umflă în pene despre marele PNL va guverna România în următorii zece ani, zvonurile tot mai insistente vorbesc de înlăturarea lui Klaus Iohannis din fruntea partidului său, ca urmare a reproșurilor combinate pentru pierderea alegerilor dar și pe fondul unei sentințe nefavorabilă în procesul cu ANI. Cei care își fac planuri iluzorii despre resuscitarea PNL prin readucerea lui Crin Antonescu, vor avea ocazia să fie martorii canibalizării definitive a PNL de către PDL, începând chiar cu manevra dibace a confiscării numelui. Noul PNL va fi, de fapt vechiul PDL, căci în această luptă câștigă cine are resursele și structura mai puternică în teritoriu.

    Citeşte şi: Cum l-a convins Elena Udrea pe Traian Băsescu să se răzgândească peste noapte

    A doua informație apare în declarația Elenei Udrea: Traian Băsescu se va înscrie negreșit în PMP, chiar din 22 decembrie 2014, a doua zi după ce își va termina mandatul de șef al statului, a declarat Elena Udrea. Răspunsul în doi peri al șefei PMP cu privire la funcția pe care o va ocupa Băsescu în partid, nu mai poate păcăli pe nimeni. Băsescu o va detrona pe Udrea ”democratic” urmând să conducă formațiunea moșită și nășită încă din timpul mandatului.

    A treia piesă a acestui puzzle vine de la Monica Macovei, care la rândul ei face declarații privind formarea unui nou partid politic după alegerile prezidențiale. Având în vedere grija maximă prin care fostul ministru al Justiției a evitat permanent un conflict deschis cu Traian Băsescu, o împăcare și o alianță politică între cele două tabere este extrem de plauzibilă.

    Toate aceste piese aparțin unui tot în care liantul este oferit de spusele unui personaj considerat ”trădător” al intereselor lui Traian Băsescu, europarlamentarul Cristian Preda.

    Conform acestuia, PPE pune la cale o mare comasare a partidelor românești care sunt membre ale grupului european, cu bătaie pe termenul alegerilor parlamentare din 2016. “Cred că, indiferent de rezultatul scrutinului prezidențial, formațiunile afiliate la PPE – PNL, PDL, UDMR, PMP, PNȚCD – trebuie să aibă un proiect comun pentru 2016. Probabil că UDMR nu va accepta vreo fuziune cu un partid non-etnic, dar celelalte pot avea în vedere comasări și alianțe politice”, a declarat europarlamentarul Cristian Preda pentru România Liberă.

    Citeşte şi: CANDIDAŢI PREŞEDINŢIE 2014. Ce spune de fapt sondajul IRSOP: Dezastru pentru Dreapta

    Toate aceste informații puse cap la cap reprezintă practic un epitaf pentru PNL, așa cum a fost cunoscut până acum, ca partid istoric și formațiune fondatoare a USL. Nu numai că va deveni imposibilă analiza politică despre un PNL care va deveni ”noul PNL”, de care menționează Blaga și pe care, după toate probabilitățile, îl va aduce la remorca PMP-ului condus de Traian Băsescu. Este clar ca bună ziua că aceasta este miza mișcărilor de trupe: Basescu va intra, prin PDL, cu tot cu PMP, în ”noul PNL”. PDL deja domină ACL, prin fonduri și structură, PNL este în degringoladă financiară și organizatorică. Mai sunt elemente neclare. Cum se va produce joncțiunea PDL cu PMP, sau cum va fi absorbită facțiunea Macobei, dar acestea sunt simple detalii. Ceea ce apare deja cu claritate este că, pe această direcție, nici vorbă să revină Crin Antonescu la cârmă. Mașinațiunile liberale începute de Iohannis, Vălean și Antonescu, continuate mai apoi de Orban și Atanasiu, îl vor aduce pe Traian Băsescu la cârma PNL, ca lider oficial, până la alegerile din 2016.

    - See more at: http://www.obiectiv.info/cum-va-ajunge-basescu-pre-edintele-pnl_57969.html#comentarii

    Hahahaha, ramane cum am/ati stabilit domnule Vosganian.

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      cum va intra basescu in PNL?

      Nimic mai simplu: ai observat ca zilele astea DNA-ul salta doar PSD-isti, dupa ce in prealabil vreo citiva ani a saltat doar PNL-isti?

      Ei bine, asta se poate intoarce oricind vrea basescu! :D

      PNL-istii au fuzionat cu portocalii pentru ca se saturasera sa fie fugariti de DNA, si strategia a functionat. Cum crezi tu acum ca vor putea sa-i refuze lui basescu vreo dorinta?

      Mai mult decit atit, “noul” PNL nu are lideri. Deloc. Pe basescu il vor vedea chiar ca pe o lumina salvatoare. Daca in trecut Anastase la reuniunea organizata de basescu pe banii statului la vila lac 3 zicea: stimati colegi, am venit sa luam lumina! … ei bine, sa nu te miri cind o sa-l vezi pe Iohan ca va zice acelasi lucru in 2015 :D

    • Emil Mihai spune:

      Mai papagalule , tu poti sa duci un rationament cap coada ?
      Am sa-ti dau citeva ajutatoare: aproape toti astia da populeaza chestia asta a lui Tariceanu (ca partid inca nu e ) au fost cel putin la unul dintre congresele din vara asta ale PNL; au votat pentru alianta cu PDL ( marea majoritate) . Acum sau dus la chestia lui Tariceanu ! Daca prin reducere la absurd ar cistiga Ponta , crezi ca PSD-ul are nevoie de Tariceanu in viitoarea guvernare? Sau sa intreb altfel : la cine dintre UNPR , UDMR si chestia lui Tariceanu ar renunta pentru ca 70% e prea mult si nu e “malai ” pentru toata lumea ! Deci ponta dupa ce s-a vazut premier , i-a dat un sut in popont lui Crin , cu care avea juraminte scrise! Crezi ca PSD-isti vor avea mustrari de constiinta sa le aplice acelasi procedeu oamenilor lui Tariceanu (care vor mai ramine , care nu vor fi arestati).
      Cit il priveste pe Base , este un expirat la fel cum a fost Iliescu sau Constantinescu cind si-au terminat mandatele! Cine crezi ca va mai investii in betivul asta? Pina in 2016 , cele 6-7 procente se vor transforma in 2-3 procente ! La fel si cu chestia lui Tariceanu . Mie ,imi weste frica de altceva: ca in stilul nostru dambovitean nu o vom pune de niste Congrese de fuziuni cu chemarea la matca a oamenilor lui Tariceanu sau Basescu !
      Astia trebuie sa dispara , cum au disparut aia din PUNR , PDAR ,PNTCD (adica nimeni au fost , nimeni sunt!) .

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        papagala-i mata bai jegosule

      • Shadow spune:

        @emil mihai

        sa ducem rationamentul tau mai departe.

        1. congresele pnl de “asta vara” jucau la “liber impus” ca atat antonescu cat si echipa penibila petrache & comp au decis ei imediat dupa europarlamentare cum e cu “mutarea”. Cine “deschidea gura” in cel mai “democratic mod” pnl-ist era aruncat afara.
        2. daca prin reducere la absurd castiga Johannis crezi ca pdl-ul din “pnl” are nevoie de pnlei? Ei vor fi “sacrificati” pe altarul “zeitei justitiei” macoveniene.
        3. ponta i-a dat un sut in “popont” lui crin sau crin s-a dat “rotund” (pe buna dreptate nu avea nici un fel de “vizibilitate”) ca sa se puna si el in ceasul al XII-lea “contra”? Asta dupa ce a “propulsat” in guvern numai “liberali unul si unul”. Ia spune tu Emil de ce nu a negociat crin sa fie el prim ministru si ponta propus pt presedentie? Era “prea greu” ca munca?
        4. in plus esti foarte suparat pe tariceanu, vrand sa dispara precum basescu dar nu iti doresti deloc sa dispara basistii din pdl. De ei nu iti e defel “frica”. Daca “prin absurd cum zici castiga ponta in cat timp crezi tu ca “la butoanele” pnl-ului va ajunge “betivul asta” si a lui “consoarta” plus intrega suita a”curtii miracolelor”? Cred ca te vei lasa la “matca” singur.

        • Emil Mihai spune:

          Parafrazindu-l pe Iliescu si dv aveti dreptate!

        • emi spune:

          TB nu mai are ce negocia, deci este terminat. Nici măcar Monica Macovei nu mai are nevoie de el. TB ar avea o şansă doar dacă ar renunţa la Elena, altfel nici pedeleii nu îl mai susţin, băsiştii sunt deja în PMP.
          Din fericire pentru toată lumea, TB a ales să-şi lege pietroiul Udrea de gât .

    • Mihai sr. spune:

      Draga “liberal”-ulei,
      Daca esti dintre strategii lui Tăriceanu si astea sunt argumentele lui, înseamnă ca a ajuns dintr-o situație jalnica.
      Așa crede el ca va determina electoratul PNL se se duca grămadă la “salvatorul liberalilor” ?
      Daca tii un pic la el (la Tăriceanu), spuneri ca e o cale greșită. Mai e puțin si se va convinge singur !

      • Shadow spune:

        @Mihai
        numai timpul ne va spune care au fost “caile grasite”. Nu o sa mai fie atunci timp insa pt “cainta”.
        Pt mine personal “calea gresita” este calea pdl si a popularilor europeni. Dar eu sunt “nimeni” …
        Sper sa nu te convingi de contrariu inainte de paste.

      • emi spune:

        Dacă nu e cale greşită atunci e drum înfundat.

  8. Emil Mihai spune:

    Pentru toti timpitii care ne-au batut la cap ieri ca Johanis este scos din joc uite raspunsul:
    http://www.stiripesurse.ro/exclusiv-dosarul-lui-klaus-iohannis_936883.html

    Parerea mea ca ei stiau despre ce e vorba dar ne fraca ridichea ca sa nu vorbim despre adevaratele teme ; realitatea este insa clara: in turul 2 intra Ponta si Johanis !

  9. liberalul spune:

    Exclus. Neamtul va fi impachetat de urgenta dupa 17.11.2014 si trimis la Sibiu. Nu are influenta in partid deloc, nu isi cunoaste membrii, numele lor macar, este papusa lui Blaga si al Cooperativei. Va urma noaptea cutitelor lungi intre cele 2 gasti dupa prezidentiale. Pariez pe echipa Blaga.

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      si eu

      • liberalul spune:

        Scenariul din PNL pentru epoca post-Iohannis. Cine va controla noul PNL
        Postat pe 24 Oct 2014, 16:30 de Cristian Petcu în Focus – 0 Comentarii
        pnl congres
        Deja de câteva zile formarea și manifestarea noului tandem politic Dragnea & Ghiță ce intenționeză să preia șefia PSD a declanșat un adevărat război în subteranele PSD, care ar putea să aibă serioase consecințe pentru șansele lui Victor Ponta la prezidențiale, dar și în ceea ce privește stabilitatea politică a acestui partid.

        De cealaltă parte, un război precum cel ce se poartă în aceste zile între grupările din PSD , ar putea izbucni în orice moment și în rândurile PNL. Mai multe surse din PNL au precizat pentru PSnews.ro că războiul pentru putere în rândurile liberalilor se manifestă mocnit și există șanse uriașe să escaladeze imediat după alegerile prezidențiale.

        ”Indiferent de rezultatul din 16 noiembrie, Iohannis pleacă din fruntea PNL. Această funcție a fost doar trambulina care să îi asigure postura de candidat. Partidul este condus de câțiva vicepreședinți și de Marian Petrache. Oricum, chiar dacă câștigă Iohannis o să fie un semi- eșec, iar dacă va pierde va fi un eșec total. Oricum ar fi și orice s-ar întâmpla, PNL nu câștigă nimic. Iar noi o să ne batem cu Blaga pentru șefia noului PNL”, a precizat unul din parlamentarii PNL pentru PSnews.ro.

        Elementul care i-ar deosebi pe liberali de foștii parteneri din PSD în ceea ce privește războiul ce va urma pentru preluarea șefiei PNL, în epoca post- Iohannis, este legat de ”războiul dosarelor penale”, ne-au precizat surse din rândul liberalilor.

        ”Noi nu prea avem cum să ne șantajăm cu dosare și amenințări. Toți care aveau probleme și contau în ecuația puterii din PNL nu mai au legătură cu partidul sau nu contează în ecuația puterii. În schimb la PSD, problemele penale ale unor și altora vor conta decisiv. Va prelua PSD cel cu dosarele cele mai puține sau fără dosare. La noi este altfel. Totuși nu ne așteptăm să fie aleasă o nouă conducere în liniște și pace”, a mai adăugat parlamentarul.

        Descălecatul lui Orban în PNL sau visul permanent de a prelua partidul

        Istoricul recent al luptelor de culise pentru șefia PNL sunt de notorietate. Cooperativa care l-a adus pe Iohannis în fotoliul de președinte al PNL este în acest moment divizată, totul pornind de la aspirațiile de viitor lider al PNL pe care le manifestă din ce în ce mai ostentativ Ludovic Orban. Le-a manifestat și în trecut, dar Crin Antonescu era mult prea puternic pentru a-i fi luată fața (ne aducem aminte de scorurile din Congresele unde Orban și Antonescu s-au confruntat, iar scorurile erau unele zdrobitoare în favoarea celui din urmă).

        Conform informațiilor noastre, Orban încearcă să își creeze un culoar printre ceilalți grei ai PNL și să își îndeplinească visul de a deveni președinte al liberalilor. Pare un moment propice, la prima vedere, având în vedere că liderii coperativei, Marian Petrache și Teodor Atanasiu, sunt fiecare cu drumul lui, în ultima perioada.

        Telefoane dese prin organizațiile PNL, întreținerea de legături cu membrii din eșalonul doi al PNL, ușor de cucerit și influențat, promisiuni peste promisiuni, sunt cateva din tacticile folosite de Orban în această perioadă, ne-au precizat aceleași surse.

        Orban visează să fie lider peste liberali, măcar până în 2016, când se estimează, conform protocolului PNL-PDL, să aibă loc primul congres al noului PNL. Totuși, semnalele din PNL indică faptul că Ludovic Orban este un personaj prea controversat și prea pătimaș pentru a ocupa funcția de lider al PNL, urmând cel mai probabil să fie ales un lider de conjuctură, agreat de ambele formațiuni politice, capabil să nu creeze tensiuni între cele două partide.

        În plus, Orban nu este și nu va fi niciodată agreat de PDL și Blaga, după ce în 2009 liberalul îi amenința pe cei din Guvern, implicit și pe liderii democrat- liberali care făceau parte atunci din Executiv, cu plângeri penale pentru acuzații de abuz în serviciu.

        ”Ludovic este genul de politician care prin discurs sau acțiuni politice poate distruge orice alianță, orice proiect. Moderația este ceva ce îi lipsește. De când a comis-o cu cine-i generalul și toate celelalte, l-ați mai văzut pe undeva, în prim plan? Eu nu. Cine o să conducă noul PNL până la Congresul comun trebuie să fie cineva în primul rând nonconflictual. Ludovic e orice, numai nonconflictual nu e. Ne poate pune în pericol întreaga fuziune”, ne-a mărturisit aceeași sursă.

        Mostre de poziții și atitudini ale lui Orban, greu de uitat de PDL

        “Eu as rezuma asa: cine voteaza cu Basescu, alcoolici, tiganii (…) prostituatele, probabil, desi ma indoiesc ca prostituatele vor vota cu Basescu, avand in vedere cum arata (seful statului, n.r.)”, declara Ludovic Orban în 2009. Cei vizați de acuzațiile lui Orban erau parte din electoratul PDL.

        ”Traian Băsescu o poate băga în PD și pe Scufița Roșie, tot 15% va avea partidul în sondaje”, comenta Ludovic Orban în 2011.

        Sunt doar două declarații pe care greii PDL nu le pot uita, indiferent de ce alte motive îi unesc pe liberali de democrat-liberali. Și să nu uităm de referendumul din 2012. Nici acum nu știm dacă a fost lovitură sau nu de stat și nici liderii celor două partide nu au căzut la pace cu privire la acest subiect.

        Teodor Atanasiu sau varianta ”liberală” a lui Viorel Hrebenciuc

        Teodor Atanasiu, actualmente lider al PNL București, este printre personajele care vor avea un cuvânt extrem de greu de spus în epoca post- Iohannis.

        Relațiile vechi și mai ales foarte bune cu cei PDL sunt principalul atuu al lui Atanasiu în fața tuturor celorlalți lideri de marcă ai PNL. Chiar dacă un personaj precum Tase, așa cum este apelativul lui Atanasiu în PNL, nu are tocmai veleitățile de lider de partid, ci mai degrabă unele de omolog al lui Viorel Hrebenciuc. Atanasiu visează să controleze jocurile din interiorul PNL. Relațiile extrem de bune cu cei din PDL, mișcările de forță pe care le-a făcut când l-a debarcat pe Crin Antonescu din fruntea PNL, demonstrând atunci că deține controlul unui număr uriaș de filiale liberale, sunt câteva din premisele care îi oferă lui Tase un mare avantaj în războiul intern din PNL pentru cucerirea puterii în epoca post- Iohannis.

        Blaga, șeful din umbră al noului PNL

        Vasile Blaga, liderul PDL, este poate cel mai experimentat personaj politic în contextul unei lupte pentru cineva va prelua controlul noului PNL. Conform spuselor atât a liderilor din PNL, cât mai ales a celor din PDL, Blaga va controla tot. Sau mai degrabă deja o face. În repetate rânduri, în presă, au apărut informații din zona liberală despre gradul de autoritarism al șefului PDL, pe care liderii liberali îl acceptă cu greutate.

        În al doilea rând, structura organizatorică a noului partid va fi cea a PDL. Ne întrebăm dacă un liberal ar putea să coordoneze o structură extrem de bine organizată și în același timp extraordinar de stufoasă precum cea impusă de PDL. Liberalii, știm bine, nu au excelat niciodată la capitolul organizare, în timp ce PDL rivalizează încă cu PSD din punct de vedere al eficienței în structurile organizatorice.

        Un alt argument pentru care Blaga va coordona informal partidul după alegerile prezidențiale, indiferent de faptul că un liberal, care va fi cel mai probabil un personaj șters, va conduce oficial PNL, este acela că banii pentru campania lui Iohannis au cam fost pompați de cei din PDL. Acest lucru nu este o surpriză, având în vedere perioada extrem de lungă pe care au petrecut-o la guvernare, dar mai ales tunurile date de diverși lideri democrat liberali, sunt aspecte la care liberali nu au cum să concureze.

        ”Pai noi ne-am putea vreodata compara cu ei? Noi nu ținem pasul deloc în campania asta electorală. Blaga a comandat și a organizat toată campania, ei au făcut deja plățile, noi abia ne chinuim. Am fost 2 ani la guvernare, în care nu am beneficiat de nimic. Ei (n.r.: referindu-se la PDL) au avut 4 ani de guvernare, funcții și toate cele, noi 2 și aia în umbra PSD”, ne-a explicat un lider de organizație.

        Mihai Răzvan Ungureanu și Cătălin Predoiu, scoși la încălazire de Blaga

        Vasile Blaga pregătește intens preluarea noului PNL și i-a scos deja la încălzire pe Mihai Răzvan Ungureanu și Cătălin Predoiu, cei care au reale șanse să preia conducerea în 2016 a noului PNL, evident totul sub atenta supraveghere a lui Vasile Blaga. În PDL și în PNL există trend de impunere a tinerilor politicieni în prima linie. Cătălin Predoiu, Mihai Răzvan Ungureanu, Raluca Turcan, Andreea Paul, Alina Gorghiu sunt câteva exemple de oameni politici tineri care ar trebui să ofere imaginea unui partid proaspăt.

        Ca o scurtă comparație, PDL și PNL ar urma să încerce, la nivelul imaginii publice, cam ceea ce a făcut Ponta la nivelul cabinetului de miniștri: oameni tineri în prima linie, garda veche din PSD în linia doi. Totuși deciziile sunt dictate de politicienii din garda veche. Un scenariu asemănător, dacă nu identic, ar putea fi prelua și în noul PNL, iar Predoiu și MRU sunt alternative viabile în acest sens.

        Elementul (ne) surpriză: Crin Antonescu ar putea decide viitorul președinte al actualului PNL, până la fuziunea completă cu PDL

        Mai trebuie ținut cont, în conjunctura luptei pentru șefia PNL care va izbucni a doua zi după turul II al prezidențialelor, de un aspect: rolul lui Crin Antonescu și celor care i-au rămas fideli. Chiar dacă au mai rămas doar o mână de oameni, cei care au rămas ”cu Crin în suflet”, aceștia mai pot controla anumite voturi în cadrul viitorului Congres al PNL. Sunt încă câțiva șefi de organizație ai PNL care vor juca după cum le va dicta Crin Antonescu. Rămâne doar de văzut dacă acesta va mai avea vreun interes în lupta pentru putere în PNL.

        O dispută interesată va fi între oamenii lui Atanasiu și cei ai lui Antonescu. Ne aducem aminte cu Crin Antonescu l-a acuzat public pe Teodor Atanasiu de trădare, iar astfel de lucruri nu credem că ar putea fi uitat prea ușor, mai ales de cineva precum omul politic Crin Antonescu.

        “De alde dl. Orban și dl. Atanasiu, cu care nu am nimic personal, că nu am nici cu dl Zgonea, n-ar fi umblat prin oraș povestind cum le cere lor lumea să schimbe candidatul dacă n-ar fi știut că dl Iohannis dorește să candideze. Astea sunt lucruri pe care cei cu oarecare experiență politică le știu”, explica fostul șef al PNL după alegerile europarlamentare.

        Cert e că așa cum stau lucrurile în acest moment, o revenire a acestuia în funcția de șef al liberalilor este exclusă. La fel de cert e că încă există o tabără a lui Crin Antonescu în PNL, care este vie, dar încă nu se manifestă.

        Probabil e, așa cum îl știm pe omul politic Crin Antonescu, să mai ducă o ultimă bătălie în interiorul PNL. Aceia care i-au rămas alături fostului lider al PNL ar putea conta decisiv într-o ecuație în care un personaj agreat de Crin Antonescu ar urma să îi ceară acestuia ajutorul pentru a câștiga șefia partidului. Aproape sigur nu va fi un consens între omul pe care îl va susține Teodor Atanasiu și cel pe care ar urma să îl susțină tabăra lui Crin Antonescu din PNL.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        eu as fi mai degraba curios de parerea ta personala, nu de parerile unora de la diverse bloguri.

        oricum, nu e deloc elegant sa faci copy-paste carnati de texte de pe alte bloguri, e suficient sa ne dai linkul si putem citi si noi direct de la sursa.

        referitor al calcule spun asa: nimic nu se mai poate schimba, ponta iese presedinte, si jocurile de putere din psd sunt mai simple decit cele pe care le vom vedea in PNL…

        pentru mine va fi o delectare, abia astept sa vad cum isi scot ochii unii la altii. Cu cit vor ajunge mai multi prin puscarie, indiferent din care tabara, cu atit mai mult ma voi bucura. Nimeni care va ajunge in puscarie nu va fi nevinovat, va fi un razboi crincen al santajelor, si pina se va aseza noua putere mafiiota se vor plati multe polite.

        • liberalul spune:

          Pai am spus, FORTA PDL- Blaga si echipa lui isi va lua partea leului in PNL. Cei din PNL, sunt prea slabiti, si fara resurse, si foarte usor de manipulat, pentru a putea sa se opuna. Stiti cum s-a problema la 2 zi dupa europarlamentare la noi in partid? Lasati, nu fi-ti tristi ca am scos scorul asta slab, ca ne unim cu PDL-ul, si o sa fie bine. Ahahahaha, adica dupa ce ne rupem gaturile cu buna stiinta, ne asumam scoruri de 20-25% imposibile, mergem mai departe in aceeasi directie, spre groapa.

    • Emil Mihai spune:

      REalitatea este ca masinariile de partid nu functioneaza deloc; nici PNL nici PDL iar cea de la PSD este blocata total: De ziua recoltei PSD-ul a dat mici pe bani! Pai cind Daeacu , in 25 de ani , s-a mai intimplat asa ceva? PSD-isti au un morcov mare si mai ales nu vor sa scoata banii!
      Voturile acum sint , pe persoana fizica!
      Teoretic tu ai dreptate ; Ponta cistiga pentru ca prostii sint mai multi! Dar daca se rastoarna lucrurile! D-aia zic , ca cel mai bun vehicol electoral este asta cu Hrebe si cu cele 12.000 de ha de padure!
      Eu sint nascut intr-un sat necooperativizat din jud Arges la granita cu Valcea; In copilaria mea , cel mai important om care venea in sat nu era nici pota nici primaru nici militianu nici doctoru; era brigadierul silvic care venea la marcat! inchipuiti-va 60-80 de oameni care se tineau dupa brigadier sa le marce si lor copacii! 80% din acesti copaci erau pe proprietatile lor! dar important era sa aibe celebrul bon ; cu care puteu intra in padurea statului si sa-si aduca cite carute puteu! Si daca padurea statului a luat-o baiatul lui hREBE? omul de unde mai ia lemne? De la un privat care o da la niste nemti sa o taie? ei , povestea asta se aplica cam la 30 % DIN VOTANTII PSD! Pe astia nu-i chinuie nici evaziunea fiscala , nici dosarul Microsoft , nici infierile de copii; ii chinuie un singur lucru , sa existe si sa poata intra in padurea statului sa ia doua carute de uscaturi!
      Pentru oraseni , problema nu e importanta , dar pentru taranii de la deal e capitala ; uitati-va putin la harta Romaniei in jurul Carpatilor!

  10. Tiberiu spune:

    Finita la comedia basista !

  11. Tiberiu spune:

    Lovitura care pulverizeaza basismul a venit astazi de la mii de km de Bucuresti intr-o modalitate subtila, imposibil de imaginat de hoarda maidanezilor basisti !
    Spiritualitatea romaneasca autentica a explodat precum o bomba cu neutroni si a dat o lovitura de moarte satanismului antinational basist !
    Finita la comedia basista !

  12. Tiberiu spune:

    @VV
    Postarea dv defetista contravine realitatii.
    Astazi adevarata spiritualitate romaneasca a castgat astazi ca zbaterea aripilor unui fluture care declanseaza furtuna care matura basismul siscepticismul.

    • Emil Mihai spune:

      Tiberiu ,
      Ai scris adinc! N-am inteles nimic!

      • Tiberiu spune:

        Asta era si intentia.M-am referit la fenomene subtile de spirit intr-un mod subtil…tinand seama ca blogul colcaie de
        “limbrici basisti”
        :-)

        • Filip G spune:

          Vezi ca ”limbricii” se iau prin contact cu persoanele aflate in carantina aici pe blog.
          Ai grija sa nu te infectezi,ai o varsta………
          Bolile copilariei si boala copilului sunt lucruri diferite…….

        • emi spune:

          Te-ai recunoscut în oglindă?!
          Ce treabă are postarea despre politică cu sportul “geniule”?

    • @ Tiberiu

      Nu stiu la ce spiritualitate te referi. Ce am scris eu e dovedit de fapte, nu e nici optimist, nici defetist.

  13. stalin spune:

    Tavarasi,
    Fiti calmi. Fiti calmi, tavarasi!
    M-am gandit sa dau o tura pe la voi, auzii ca e campanie electorala. Ma cam plictiseam Acolo, tavarasi.
    Am venit sa-l felicit pe toasu iliescu ilici , ce carlan promitator era prin cincizeci! Dar sa – l si cert.
    Sa – l felicit ca carlanu asta mic nu ne face de rusine , ba din contra! Ca carlanu carlanului ca cum ar fi isi depaseste profesoru. Ce e drept, asta mic a furat ceva meserie si de la colegu ulianov – teoria aia cu tovarasii de drum de la el plagiat – o . Pardon!

  14. Lordul John spune:

    @VV

    In regula, stim ca asa e, dar soluția, care e solutia? Daca după 25 de ani nu putem avea o clasa politica matura, aleasa pe competenta, reprezentativa nu la nivel calitativ, ci la cel al idealului de societate ce pălăria profesorului sa mai facem?

    • Filip G spune:

      Uite eu as avea o solutie,
      In functie de procentele obtinute la prezidentiale in 2016 o parte din parlamentari sa fie propusi direct .Aici discutam de juristi,constitutionisti,finantisti.
      Asa s-ar putea diminua numarul accidentelor parlamentare,adica oameni parasutati fara a avea habar de fisa postului.

      • Lordul John spune:

        nu inteleg, detaliază!

        • Filip G spune:

          Pe scurt ar fi cam asa;
          O parte din parlamentarii sa ajunga direct parlamentari,acestia trebuie sa fie specialisti,juristi ,constitutionalisti,sa acopera paleta legislativa.Acestia nu pot migra,au dreptul doar la demisie.
          Pentru a fii echitabila treaba,un criteriu ar fi procentele obtinute de partide la PREZIDENTIALE.In functie de asta mandatele directe
          Ceilalti parlamentari sunt alesi de cetatean prin vot de cetateni.
          Pentru a fi eficient acest sistem trebuie stabilit numarul de parlamentari.

          • Filip G spune:

            Ai obtinut 2% in primul tur prezidential ,obtii un mandat de parlamentar.Cu aceasta ocazie toti vor fi interesati sa-si maximizeze sansele.O sa dispara multi din iepurasii candidati care fac figuratie.Partidele mari vor fi interesate sa obtina maximul,partidele mici macar un mandat,doua…….
            Asfel scapam de balciul actual si se reduce traseismul….

          • @ Fili G

            Cine numeste parlamentarii “din oficiu”?!?

    • stalin spune:

      Va dau eu solutia, tavarisi. Din experienta mea de conducator al popoarelor. Hi hi. Ziceti mercispasiva ca va dau solutia soft ( solutia hard e cu lubianca): aplicati negfesit teoria soarecilor in sac. Ai un sac cu soareci (politicieni etc). Ce faci ca sa nu roada sacul? Invarti sacul! Lege: nimeni nu are voie la mai mult de doua mandate pe aceiasi functie eligibila. Asta e prima masura. Daca vreti , va mai dau cateva. Pacemu?

    • @ Lordul John

      Solutia e complexa. Trecerea inapoi la votul pe lista, legistatia lobby-ului, bugetele multianuale, modificarea legislatiei partidelor politice si electorale, imbunatatirea procedurilor de dialog politic, imbunatatirea controlului parlamentar asupra serviciilor, introducerea raspunderii magistratilor, noi criterii de selectie pentru judecatorii CCR si ai instantelor superioare etc.etc.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Nobile idealuri… Dar rezolvarea nu va veni de la clasa politica, oricare ar fi ea vreodata. Rezolvarea va veni de la populatie, o exploda mamaliga asta odata, dar cind explodeaza … arde rau!

      • Lordul John spune:

        si toate astea nu se pot face cu doi-trei parlamentari care gandesc ca dvs. si nici cu cele cateva mii de alegatori care au aceeasi viziune.

  15. Filip G spune:

    @VV,
    maistre,ati avansat si noua nu ne spuneti?
    La Timisoara ,va prezenta Busoi ca fiind Vicepresedinte PNL!

  16. Kronstadt an der Graft spune:

    VV
    Domnule senator constat că lucrurile sunt ajunse jos de tot în politica românească. Dacă am înțeles eu bine Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securității i-a scos pe toți caraghioșii ăștia cu pretenții de președinte al României ca necolaboratori ai acesteia. Haida-de, chiar și pe vuvuzeaua oficială a securiștilor, pe Vadim?

  17. Filip G spune:

    Ponta e la B1;
    Tinta PSD in alegeri,37,5%.
    Adica din atat de prost sta in sondaje incat 37,5% e un scor perfect?
    Culmea tupeului e sa ceri sprijinul lui Crin in campanie!

    http://www.stiripesurse.ro/ponta-declaratie-soc-de-cine-vrea-sa-fie-sustinut_936987.html

    • Tiberiu spune:

      Crin si-a facut mea culpa refuzand sa-l sustina pe Johannis care si-a demonstrat probasismul si si-ar mai spaia ceva din pacate daca I-ar sprijini pe antibasistii Tariceanu si Ponta.Apelul lui Ponta este legitim si ar trebui urmat si de Tary

      • gargarin spune:

        @Triberiu
        SOBOLAN ACOPERIT! LA BRUTARIEEEEEEEEEEE! IA-O SI PE ANTIBASISTA MONICA RIDZI _ VEZI CA ESTE IN CAMERA DEPUTATILOR, GRUPUL PARLAMENTAR PSD. :) :) :)

  18. Mihai sr spune:

    Varujan,
    Eseul tau e o mare provocare. Din pacate, noi nu avem timp de „prostii” de astea. Noi suntem ocupati cu alegerile.

    In spiritul textului tau, cateva randuri:
    Nu exista democratie fara partide, iar o clasa politica sanatoasa inseamna partide politice sanatoase.
    Dupa revolutie, din dorinta explosiva de plurireprezentare si sub conducerea maiastra a vechii securitati (renascute), viata politica a degenerat. La un moment dat, dupa Decretului-lege nr.8/1989 si pragul electoral de 3%, erau peste 100 de partide pe esichier. In fiecare zi se inregistra cate un partid. Daca ne mai aducem aminte, au existat: FSN, PNL, PNTCD, PDSR, PUNR, UDMR, PSM, PRM, PDAR, PSDR, PD ,PAC, PL’93, PUR si „lideri” pe masura: Ion Iliescu, Petre Roman Theodor Stolojan Ciorbea, Radu Vasile, Mugur Isarescu, Vadim Tudor, Adrian Nastase, Traian Basescu.
    Ce „sanatate” sa fi fost in acest noian incoerent de partide, care mai de care mai „emanate”, sau in liderii lor la fel de „emanati”, din fostul PCR ? Au fost toate manevrate si am fost cu totii manevrati sub privirea severa a securitatii.

    Speranta mea dupa revolutie s-a nascut odata cu renasterea PNL. Acest PNL, pe care azi il persifleaza aici pe blogul tau, atatia alti multi „emanati”. Am sperat in acest partid cu puterea durererii amintirii parintelui meu disparut intre timp. Am crezut, la un moment dat, ca PNL va reinflori la splendoarea lui istorica.
    Am crezut degeaba.
    Revolutia din 1989 a învolburat apele pe scena politica româneasca si persista si pana azi.
    Varujan,
    Partide mari se fac cu oameni mari. Faceti ceva, unitiva si cu PDL-ul daca e nevoie, dar aduceti in partid si oameni mari si onesti.

    • gargarin spune:

      Sub pretextul incurajarii multipartidismului gaska KGB ista care a preluat puterea a stimulat aparitia zecilor de partide tocmai pentru a nu se institui o opozitie consistenta. Aceasta actiune a fost sprijinita si financiar. Iliescu personal dadea celor in care avea incredere o suta de mii de dolari ca sa infiinteze un partid nou. Pentru 1990 suma era imensa. In mod special oferta era facuta in dolari, pentru a fi cat mai tentanta.

    • @ Mihai sr.

      Hai ca UFD nu era emanat de nimeni din servicii. De aia nici nu a rezistat…:(

  19. Valeriu Mangu spune:

    Articolul “De ce Curtea Constituțională trebuie totuși să verifice, din oficiu, dacă printre candidații la funcția de Președinte al României se găsesc ofițeri “acoperiți” “(I)-(VII), pe:

    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

  20. Mihail spune:

    @ tiberiu,

    Slava Domnului ca domnul Crin nu are mintea ta.
    In prostia ta infinita, crezi ca Antonescu, dupa ce a fost “injunghiat” miseleste trebuie sa se ridice in ochii unor descreierati ca tine.
    Sa-ti intre bine, in capul ala sec, ca el nu are nevoie de asa ceva, putin ii pasa. Problema este cu “cei multi” care cred in el, care-l stimeaza si-l pretuiesc.
    Tocmai acestia nu-i dau pace, incearca sa-l determine ca sa se intoarca.
    Tuuuu, cap de lut….vezi-ti de murdariile tale, imprastie-ti in alta
    parte fecalele, nu mai visa ca un neica nimeni, un tradator abject, un mosh libidinos, caruia ii curg balele dupa vagine tinere,
    va obtine votul celui mai vertical si onest om politic roman.

  21. gargarin spune:

    Mihai sr.
    de mine ziceti, sau de Mihail?

    • Mihai sr. spune:

      @ Gârgâr în
      A fost o revolta a mea împotriva facționarii, dezbinării, oportunismului si indecentei. O revolta împotriva blestemului mioritic al nației noastre.
      Sa preia fiecare partea care i se potrivește, împreună cu morala cuvenita.

  22. Mihai sr. spune:

    Scuze pentru pocirea numelui. Am un editor de text care face rectificări fara sa le vrei.

  23. gargarin spune:

    @Stalin

    Aveti dreptate, tovarase Stalin. Se numeste “rotatia cadrelor”. Primarii, presedintii de consilii judetene, parlamentarii, europarlamentarii si presedintele sa n-aiba dreptul decat la maxim doua mandate pentru aceeasi functie eligibila.

  24. Mihai sr. spune:

    Draga Varujan,
    Astazi la Cluj a fost ultimul miting. Nu vreau sa ma refer la discursurile “înflăcărate”. Ma refer doar la faptul ca pe toate scenele publice, nu prea te-am auzit vorbind, in schimb te-am văzut pitit undeva prin marginile scenelor.
    Sa fie asta atitudinea elevului care se trage in fundul clasei ?

    • Tiberiu spune:

      este atitudinea celui care intelege ca nu poate sustine o pramatie probasista

    • Adam Mares spune:

      Asteptam poze de la Mihail. :P

    • @ Mihai sr.

      In materie de discursuri e vremea lui Blaga, a lui Predoiu, a lui Razvan Ungureanu si a Andreei Paul Vass. Asa au hotarat cei din echipa de imagine. Eu am vorbit numai la Iasi. E o actiune evidenta a PDL de a acoperi imaginea ACL iar colegii mei din PNL accepta asta.

      • Mihai sr. spune:

        Da, înțeleg ca e vorba de tactica. Nu stiu daca va da roade, dar “din tribuna” se vede ca PDL a cam “luat fatza”. Sa nu devina asta o motivație obraznica pentru drepturi suplimentare in alegerea viitorilor conducători in PNL.

        • @ Mihai sr.

          E drept ca PDL< pe scena, este mai prezent, ca si in discursuri. Cred ca a fost si o optiune a candidatului Iohannis.

          • liberalul spune:

            E normal sa fie asa, de fapt ACL inseamna PDL. PDL-istii si-au sters urmele ( numele), si acum stau pititi sub noua siga ACL, urmand ca ulterior dupa 17.11 sa fie PNL. Ce putea fi mai bine oare pentru ei? Hai ca va facut bine de tot.

          • @ liberalul

            PDL s-a tot ascuns la alegeri de cativa ani buni sub tot felul de sugle. Acum e pe vecie.

          • Filip G spune:

            @liberalul,
            PNL a avut in ultima vreme suficienti tradatori,incat se pune intrebarea cine mai e cu PNL si cine tradeaza.
            Cred ca e bine ca in campanie sa fie mana fortea a lui Blaga,e bun organizator.
            Voi sa taceti si sa nu dati sfaturi PNL,ati tradat!

          • liberalul spune:

            @Filip G

            Asta vor decide oamenii, cine si ce a tradat.

          • liberalul spune:

            @VV,

            Asa este, ultima incercare a fost in 2012 la parlamentare, ARD, care a fost un esec total.

  25. Tiberiu spune:

    http://www.ziare.com/simona-halep/turneul-campioanelor/simona-halep-ridicata-in-slavi-de-un-reputat-expert-american-servind-cu-onoare-1329488

    onoarea si valoarea romanismului opusa prostiei si marsaviei specifice basismului
    finita la comedia basista!

  26. Mihail spune:

    @ Mihai Sr.

    Imi cre iertare, insa “apropierea” de “cadrele medicale” imi afecteaza tragic limbajul.
    Voi fi, promit, mult mai atent.
    Sau….elimin “veriga slaba”: doctorita-farmacista-profesorul si in sfarsit medicul.
    Vezi si tu ce presiune este pe cerebelul meu. Oups, era sa-mi pierd echilibrul.

  27. Mihail spune:

    @ Adam Mares,

    Poze de unde, de aseara de la lansare de carte, sau de la mitingul, tot de la Timisoara, ori de astazi de la Cluj ?
    Shou d manei !

  28. Tiberiu spune:

    Simona in marea finala a turneului campioanelor !
    O lovitura de imagine incomesurabila pentru Romania si pentru Simona care a adus in prim plan nu numai valoarea sportiva ci si onoarea sportivilor romani atunci cand a luptat din rasputeri pentru a o mentine in cursa pe Serina, cea mai mare contracadidata.
    Numele Simonei si Romaniei este acum pe buzele tuturor iubitorilor tenisului si sportului din lume ( evident si la Casa Alba).
    Detractorii basisti ai lui Halep si ai Romaniei au primit o lovitura de maciuca.
    Bravo Simona o fetita mica dar o mare geniu sportiv,o eroina( sa ne reamintim de enormul sacrificiu personal facut pe altarul sportului) care a pus Romania pe harta lumii.
    Jos basismul dusmanul nr 1 al natiunii !

  29. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    sunteti prezentat peste tot ca vicepresedinte, probabil asa cum ziceti, din rusine, dar stati linistit ca o sa le treaca rusinea dupa campanie :D

  30. Filip G spune:

    VarujanVosganian spune:
    octombrie 25, 2014 la 2:06 pm
    @ Fili G

    Cine numeste parlamentarii “din oficiu”?!?

    Partidele care au castigat un prag de 2-3%.in primul tur al prezidentialelor.
    Acesti parlamentari sunt numiti de partide dar sunt specialisti,ei nu pot trece de la un partid la altul.Pe sistemul CCR
    Asa se stopeaza traseismul si se responsabilizeaza partidele.
    Cetateanul e satul de bataia de joc a traseistilor care isi fac propriul joc uitand de cei care au votat ca ei sa ajunga acolo………..

  31. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    si vad ca ziceti peste tot, ACL, ACL…

    ACL nu mai e valabil, s-a facut “noul” PNL. ACL e doar pentru campamia asta. Dar trebuie sa incepeti sa va obisnuiti cu ideea ca fraternizarea s-a concretizat deja.

    Deci Blaga, Vass, Predoiu, etc… persoanele la al caror mesaj se complac mai vechii dvs colegi din PNL… sunt tot PNL-isti.

    Eu unul nu mai fac “discriminarea” asta. Pentru mine toti au valoare egala.

  32. Tiberiu spune:

    Edificator !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    =======================================
    VarujanVosganian spune:
    octombrie 25, 2014 la 2:13 pm
    @ Mihai sr.

    In materie de discursuri e vremea lui Blaga, a lui Predoiu, a lui Razvan Ungureanu si a Andreei Paul Vass. Asa au hotarat cei din echipa de imagine. Eu am vorbit numai la Iasi. E o actiune evidenta a PDL de a acoperi imaginea ACL iar colegii mei din PNL accepta asta.
    ==============================

  33. Adam Mares spune:

    Varujan Vosganian nu are nevoie de functie pt a reprezenta PNL. :-)

  34. Adam Mares spune:

    LA MULTI ANI MAJESTATII SALE, REGELE MIHAI AL ROMANIEI!

  35. gargarin spune:

    SA NE TRAITI, MAJESTATE!

  36. Adam Mares spune:

    @Mihail
    Stefan Iordache: “De cand am vazut cum e sa faci dragoste, nu mai pot sa fac sex!”. :-)

    • mihail spune:

      Coreeect !
      Insa, eu in plus, pot vorbi despre suflete pereche.
      Marea majoritate a semenilor mei, mor si nu descoperă conceptul.
      ….eu pot muri oricând(zâmbind multumit) nu mai contează. Plec oricând fericit ca stiu, ca am trăit.

  37. mihail spune:

    @Adam Mares,

    Nu vinde nimic, banii oricum nu ajung. Pozele de acolo nu sunt ale mele.
    Daca ti le-as arata, trimite….apoi ar trebui, foarte repede, ca sa te ucid .

  38. Mihail spune:

    @ Adam Mares,

    Uite, eu deobicei evit ca sa spun ceea ce urmeaza, insa astazi m-ai prins intr-un moment nepotrivit.
    Pentru prima intrebare, raspunsul meu este : Esti un PROST !
    Daca ai fi stiut macar doi centimetri despre ce faceam vorbire, ai fi tacut intelgent.
    Nu stii nimic, este un habarnist. Asa vei muri, ignorant. Din punctul meu de vedere, nu pierd nimic.

    Nu risipesc margaritare in calea porcilor.

    Pentru cea de a doua intrebarea, raspunsul este identic.
    Pe zi ce trece, gandesti din ce in ce mai mult cu cerebelul. Esti la fel de lipsit de alte organe, de vulgar si de habarnist, identic cu vuvuzela, aia a ta, cu care intr-o noapte rageati impreuna aici.
    Penibil si jenant.

  39. Mihail spune:

    Angela Merkel oferă detalii despre ”vizita” din noiembrie la Klaus Iohannis.
    Toti fanii neamtului “7 case” au sustinut intalnirea de gradul trei.
    GHINION !

    Cancelarul german a fost întrebat de jurnalişti, la sfârșitul Consiliului European, dacă vine în România, luna următoare, într-o vizită privată. Angela Merkel a răspuns că nu are timp și nici vreo informație despre așa ceva.

    „Este adevrat că veniţi în prima parte a lunii noiembrie, în România, într-o vizită privată?”, a întrebat o ziaristă.

    „În prima parte a lunii noiembrie fac vizite în Australia şi Noua Zeelandă la summitul G20. Deci, nu am cunoştinţă de vreo vizită privată în luna noiembrie. Luna noiembrie va fi o lună plină de muncă pentru mine”, a răspuns cancelarul german.

    Recent, în presa locală din România s-a vehiculat că Angela Merkel ar urma să efectueze o vizită privată la Sibiu, luna viitoare, pentru a-l susține pe candidatul ACL la prezidențiale, Klaus Iohannis, scrie digi24.ro.

  40. epolitikon spune:

    @VV
    Si cum se poate schimba actuala clasa politica, rapid si fara balamuc intern?

  41. Haideti sa facem un exercitiu de…cugetare:

    De ce oare eu vreodata, roman crestin-ortodox de felul meu as alege un german care nici macar cresti ortdox NU ESTE…..

    Adica in limba romana spus, acest domn Johannis s-ar putea sa nu prezinte aceleasi cutume morale, cutume la care eu, ca si crestin-ortodox sunt profund atasat.

    Cum “ordinul de zi pe unitate” din tabara anti-romaneasca l-a impins pe domnul Johannis in linia intai, eu, ca simplu roman, ma simt profund lezat in simtirea mea romaneasca.

    Pana la urma ce conteaza cate case are domnul Johannis, atata timp cat le-a achizitionat cu bani castigati corect,, nu ….???

    Ce ma doare pe mine este faptul ca cineva avand alte credinte si alte idealuri decat cele crestin-ortodoxe romane cuteaza sa ceara conducerea suprema in statul roman.

    Pentru aceste lucruri eu unul spun un NU HOTARAT alegerii altui alogen in fruntea statului roman !!!!!

    Aduceti-va aminte ce ne-au facut TOTI alogenii ajunsi in functii de conducere pe care nu le-ar fi meritat niciodata.

    Drept pentru care spun din nou un NU HOTARAT domnului Johannis !!!!!!

    http://stareanatiunii.com/anonymous-romania-noi-stim-care-este-adevarul-despre-iohannis.html

    • Mihai sr. spune:

      @
      Marian N.
      Halal cugetare.
      Nu-l votezi pe Johannis pentru ca e german sau pentru ca nu e ortodox ?
      Daca ne deranjează ca este german, se chiamă ca suntem xenofobi. Da, recunosc ca in proportie mare romanii sunt xenofobi. Nu ne plac cei care nu au mancat salam cu soia.
      Daca ne deranjează ca nu e crestin-ortodox, e bine sa ne amintim ca Basescu este ortodox, dar si Hrebenciuc este ortodox, si Miki-spaga este ortodox, si Vanghelie e ortodox ….. si lista continua. Ti se pare ca “ortodoxii” de mai sus sunt imbracati intr-o morala superioara ?
      As putea să-ți dau un exemplu: Carol I a fost neamț si a fost creștin protestant.
      Ai o logica falsa, bolnava.

      • Tiberiu spune:

        Problema nu este confesiunea religioasa a d-lui Johannis ci “confesiunea lui basista”
        Porblema este ca “ordinul de zi pe unitate” din tabara anti-romaneasca l-a impins pe domnul Johannis in linia intai, eu, ca simplu roman, ma simt profund lezat in simtirea mea romaneasca”
        Concluzia este simpla :

        Votezi Johannis-votezi Basescu !

      • Cred ca nu am citit bine…..

        Sustineti ca…….

        “Daca ne deranjează ca nu e crestin-ortodox, e bine sa ne amintim ca Basescu este ortodox, dar si Hrebenciuc este ortodox, si Miki-spaga este ortodox, si Vanghelie e ortodox ….. si lista continua. Ti se pare ca “ortodoxii” de mai sus sunt imbracati intr-o morala superioara ?”

        Daca tipii de mai sus sunt crestini ortodocsi eu unul ma fac calugar franciscan…….

    • emi spune:

      Nici tu nu eşti doar român, eşti parţial evreu, de ce te erijezi în ceeace nu eşti?
      De fapt eşti la fel de român ca şi Klaus Iohannis, a cărui familie este aici de sute de ani. Te dai cameleon ca şi favoritul tău Victor Ponta,

      • Emi iti dau dreptate de asta data.

        Asa este, am sange evreu in vine fie de-mi place sau nu….

        DAR…..

        Eu unul am aparat si apar romanimea si pe cei de simt romaneste.

        Nu-mi bat joc de romani cu toate ca as putea s-o fac foarte usor…

        Sunt evreu, dar sunt crestin-ortodox inainte de toate……

        Si actionez in consecinta…….

    • @ Marian Nicolae

      Tine-o asa!Ma intreb de ce am intrat in UE, ca nici ea nu porea e ortodoxa.

  42. Valeriu Mangu spune:

    Articolul “Neputințele dlui Varujan Vosganian” (I)-(II), pe:

    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

    • Mihai sr. spune:

      O simpla sintagma.
      “Clasa politica” e o noțiune imperfecta, dar nu poate fi calificata neconstituționala. Limba Romana e stresata de bogăția de termeni asimilati dupa eliberarea postrevoluționara a spiritului si unele asimilări au fost inexacte.
      Cred ca exegeza vine ca urmare a unei deformații profesionala specifica matematicienilor.

      • Valeriu Mangu spune:

        @ Mihai sr.

        Urmariti, va rog, in continuare celelalte parti. In alta ordine de idei, cam multe asimilari inexace au avut loc dupa 1989. Concepte cu un continut substantial diferit au fost denumite similar tocmai datorita saraciei limbajului ori, mai exact, confiscarii acestuia de catre analistii statului monarhic. Apoi, exegeza nu este specifica, dupa cum credeti dvs., matematicienilor, ci istoricilor. Matematicienilor le este specific rationamentul logic, desigur, dupa puterile fiecaruia.

        • Mihai sr. spune:

          O fi exegeza o interpretare istorico-filosofica, dar excesul de exegeza e specific perfecționiștilor. Dorință de a demonstra ceva acolo unde nu e nimic de demonstrat am gasit-o la multi dintre prietenii mei matematicieni. De unde si afirmația mea.
          Voi citi si urmarea.

        • Valeriu Mangu spune:

          Corectez: “inexacte”

        • @ Valeriu Mangu

          La drept vorbind, si eu am absolvit matematica. E drept ca nu prea am avut timp sa o profesez.

      • @ Mihai sr.

        Sunt de acord cu tine in ce priveste textele lui Valeriu Mangu “Neputintele domnului Vosganian”. Clasa politica e alcatuita din cei numiti sau alesi in functii politice. Eventual se poate extinde si la cei care au carnet de partid, dar cred ca ar fi excesiv.

    • @ Valeriu Mangu

      Clasa politica e alcatuita din persoanele care, indiferent de nivel, au o reprezentare politica. Adica se repreziunta mai mult decat pe sine. Esti cam prea rigid.

  43. Valeriu Mangu spune:

    Articolul “Neputințele dlui Varujan Vosganian” (III), pe:

    http://ascunzisuri-constitutionale.eu

    • Mihai sr. spune:

      Ați atacat o tema frumoasa, democrația prin reprezentare.
      Tema e atractiva fie si numai pentru ca nu are rezolvare (cel puțin pana in prezent). Reprezentarea vointei unei mulțimi este cu atat mai deformata cu cat mulțimea este mai numeroasa si asta pentru simplul motiv ca mulțimile de care vorbim sunt formate din persoane ca membri a cetății, dar in același timp ca indivizi unici si neasemănători cu nimeni altcineva.
      Sa poti reprezenta cerința unei mase, presupune sa se facă mai întâi o însumare, o sinteza a cerințelor individuale. In mod fatal sintezele elimina particularitățile, după cum media elimina elementul, astfel ca indivizii nu se vor mai regăsi integral in cel care-l reprezinta si vor fi nefericiți.
      In plus, mai apare un factor de distorsiune: alesul. Cel ales sa duca la îndeplinire voința populara, va deforma sinteza primita ca mandat cu propriile lui dorințe. Ii sta si la îndemână, fiind cel ce prezinta mandatul mai departe.
      Din aceasta cauze, nu vom avea legi perfecte si nici nu vom avea aleși aprobați de toți alegătorii.
      Da, democrația nu e perfecta, dar altceva mai bun nu avem. Nu a fost perfecta nici pe vremea lui Pericle.
      Si asta, ce-am făcut mai sus, e tot o exegeza. Ce-i drept, nu tocmai elevata (nu sunt matematician).

      • Valeriu Mangu spune:

        @ Mihai sr.

        Ati surprins exact continutul substantial al vointei politice (a cetatenilor) de care vorbeste art. 8 al Constitutiei: elimina particularitatile. Ea trebuie sa priveasca pe fiecare cetatean in mod abstract. Apoi, este corect ce spuneti: cel ales – sau selectat – trebuie sa duca la indeplinire aceasta vointa, nicidecum nu este mandatat sa hotarasca el in locul alegatorului.

        • Mihai sr. spune:

          D-le Valeriu Mangu ,
          Si, totuși, ma întreb, care este legătura dintre “Neputintele d-ului …” si gazda noastră Varujan ?
          Aveți cumva veleități politice ? Va sta, cumva, in drum ?
          Personal, mi-ar place sa avem o “clasa politica” populata cu oameni care mai si gândesc, nu numai număra banii proprii.
          Daca nu va supăra, voi urmări in continuare articolele (exegezele) dv.
          Cu drag.

          • Valeriu Mangu spune:

            @ Mihai sr.

            Nu am “veleități politice”. Ca atare, dl. Varujan Vosganian n-are cum să-mi stea în drum. Dar d-sa a oferit prilejul, prin articolul postat în capul acestei pagini, de a aduce câteva clarificări cu privire la logica funcțională a suveranității naționale, respectiv a puterii statului, precum și la rolul “clasei politice”, în măsura în care acesta există, în opera de exercitare a suveranității naționale, respectiv a puterii statului.

  44. Adam Mares spune:

    Victor Viorel către Daciana: “Iubito, peste puțin timp vei dormi în acelaşi pat cu preşedintele României!”
    Daciana: “Păi cum facem, mergem la Sibiu sau vine Klaus Iohannis la noi?”
    :P