Societatea românească este într-o amplă transformare. Pentru a desluşi natura transformării, te întrebi, desigur, de unde am plecat şi cam încotro dorim să ajungem. Şi dacă drumul pe care mergem e cel mai nimerit, sau e doar o bâjbâială.
E un drum cu ocolişuri şi poteci. Cu răscruci şi opţiuni. Nu întotdeauna opţiunea aleasă e cea mai bună, nu întotdeauna direcţia în care mergem e cea potrivită. Ca să înbţelegem ce ni se întâmplă şi, mai ales, ca toate astea să aibă un sens, nu e de ajuns un singur reper. Nu există o stea a Nordului pe o busolă netedă, ci o constelaţie a Nordului, într-o busolă sferică. Fiecare domeniu are o stea a Nordului a sa : economia, educaţia, sănătatea, diplomaţia, comunicaţiile, transporturile etc.etc. Important este ca toate aceste astre de pe cerul patriei să dea sens când sunt aşezate împreună şi să nu pară doar, cum zice poetul, o puzderie de stele.
În sensul ăsta, mă gândeam zilele trecute că transformarea trebuie să se regăsească şi în politică. Anume, noile generaţii, crescute în libertate, cu acces la informaţii, cu posibilitatea de a călători trebuie să fie mai conturate, mai pregnant pătrunse de misiunea lor, mai dezinvolte, mânate de convingeri ferme şi lipsite de activismul, obedienţa şi clişeele tipice comunismului. Se presupune, aşadar, că generaţiile educate în democraţie şi capitalism îşi găsesc mai lesne reprezentanţi asumaţi, conştienţi de misiunea lor. Şi asta mai ales pe zona specifică a transformării, adică a dreptei liberale.
Eu nu vreau să fac aici astfel de judecăţi de valoare. Rolul meu este să provoc dezbateri, nu să pun concluzii. Dacă aş pune concluzii, atunci blogul nu ar fi dialog, ci monolog. De aceea, iată ce vă propun. Eu am să vă enumăr cinci lideri ai dreptei liberale, din anii 90 şi dumneavoastră să enumeraţi cinci lideri ai dreptei liberale de astăzi. Şi apoi să facem comparaţiile, pentru a vedea cât a evoluat spiritul liber, dezinhibat, neobedient, conştient de misiunea lui în aceşti douăzeci şi cinci de ani.
Vă propun cinci nume de tineri ai anilor 90, care atunci aveau între treizeci şi patruzeci de ani. Dumneavoastră propuneţi alte cinci nume care să aibă cel puţin trei însuşiri : să nu fi avut mai mult de optsprezece ani în 1990 (deci să nu fie deloc marcaţi de educaţia politică din comunism), să aparţină astăzi dreptei liberale şi să fie reprezentativi pentru această doctrină.
Iată-i pe cei cinci tineri ai anilor 90, în ordinea descrescătoare a vârstei : Dinu Patriciu, Călin Popescu Tăriceanu, Horia Rusu, Varujan Vosganian, Crin Antonescu.
Aştept propunerile dvs. de după un sfert de veac.

Ca unul care s-a inscris intr-un partid de dreapta in 26 ianuarie 1990 si aveam atunci 25 de ani (in 1992 eram cel mai tinar membru al Consiliului Municipal) pot sa-ti spun ca trei din cei expusi de tine m-au deceptionat foarte tare in cei 25 de ani : Tariceanu , Patriciu si Antonescu ! Cel mai mult m-a deceptionat lipsa lor de caracter , blatul ordinar cu socialistii pentru avantaje materiale sau de cariera!
Raposatul Horia Rusu nu a apucat sa ma deceptioneze (de fiecare data cind trec pe la Talmaciu opresc si aprind o lumanare) iar tu sper sa nu ma deceptionezi pina la capat!
Dar ca sa dau niste nume : Catarama (este echivalent cu Patriciu) , Ulm Spineanu , Nicolae Taran (fost PAC) .
Din nefericire la generatia actuala nu pot sa dau nume.
Patriciu nu a facut blat, pe Tariceanu il judeci prea sever. Antonescu nu cred ca a stiut cu adevarat ce vrea, nici macar presedinte nu a vrut cu adevarat sa fie, caci ar fi putut.
Fecioarele sunt perfectioniste, CA nu a corespuns in fata propriei constiinte. In asta consta valoarea domniei sale, este o constiinta in permanenta evolutie. Si care nu accepta orice pret pentru o functie.
Varujan , ne cunoastem prea bine , si am imbatrinit in partid!
nu-mi spune de Patriciu si Tariceanu , pentru ca am fost suficient de aproape de ei , ca sa stiu ce facea Paticiu in anii ’90 (lucruri de care nu s-a scris in presa) , cum finanta PSD-ul in 2000-2004 , cum folosea oamenii din PNL ca sa-si promoveze investitiile in ROMPETROL si cite si mai cite!
La fel si cu Tariceanu!
am mai povestit odata , intilnirile mele cu Patriciu din 1993-1994 la sediul lui (fosta cladire MIMUE , pe Calea Victoriei, unde avea un birou si Catarama) . Ce sa mai spun despre perioada 1996 cind s-a facut alianta PL-93–PAC: ce teapa am luat de la Patriciu! Vorba cintecului , amintirile ma chinuiesc….!!!!
Si ca sa ma laud in calitate de profet am cel putin 5 martori , carora le-am spus in 2009 (ianuarie) ca Gabi Sandu si-a cumparat postul de ministru : am avansat atunci suma de 5 milioane de euro! Nu aveam nici o informatie certa , dar cunosteam personajul atit direct , cit si indirect fiind ruda prin alianta cu alta canalie (Hoinaru) , si am pus cap la cap niste povesti; Au trecut 5 ani si cunostinta noastra G. Sandu confirma la DNA niste sume intre 4-5 milioane de euro!
Parafrazindu-l pe Crin la Congresul din 2009 , sintem int-un bordel in care Presedintele este matroana!!!
Adevarul e ca alianbta dintre PAC si PL 93 a avut un esec rasunator. Eu iti vorbesc despre ei ca despre niste oameni cu gandire libera. Poate nu intotdeauna si corecta. De fapt tema aici este cat de obedienti am redevenit dupa un sfert de veac… Si inca nu am imbatranit:) Imi amintesc de prajiturile tale…
oricind te astept la o felie de cozonac cu nuca …. cald!
Si dragoni, si tizi, si energeticieni, oare mai avem si alti numitori comuni?!?
1. Dinu Patriciu (Paturiciu dupa cum l-a denumit D.A. Lazarescu, si sunt de acord). Personaj dubios; nu stim cum si-a facut averea; a sarit brusc la o avere colosala care nu prea mai stim unde este; a inventat santajul in presa in parteneriat cu SRS (pot sa aduc argumente); l-as include intr-un top 5 in cei priveste pe cei care au creat probleme guvernarii Tariceanu, toate lamentarile si smiorcaierile sale alimentand propaganda basista;
2. Calin Popescu Tariceanu. Ghinionist; a preluat conducerea PNL intr-un moment nepotrivit pentru el; de obicei conducerea se schimba dupa un esec electoral, se construieste o alta echipa; Tariceanu a fost obligat sa lucreze cu multi oameni promovati de Stoica si Stolojan; a avut o guvernare buna si Dumnezeu stie de ce lumea nu a apreciat-o; a fost schimbat de la conducerea PNL printr-o manevra de inspiratie trotkista de cuplul de panglicari Orban-Antonescu; nu a avut rabdare si a creat PLR alianta cu PSD, ceea ce cred il cam duce spre un sfarsit de cariera nu tocmai onorabil.
3. Horia Rusu – nu prea stiu prea multe despre el;
4. Varujan Vosganian. Un personaj nu tocmai conformist si nu prea conform cu anumite tipare nu putea sa aiba prea mult succes in politica romaneasca; cred ca ai realizat mai mult decat se putea in conditiile date; ceea ce a facut politicianul Vosganian a fost bine, dar nu va ramane in istorie; ceea ce a scris Vosganian va ramane si imi exprim inca o data regretul ca scriitorul nu a scris mai mult;
5. Crin Antonescu. Un parvenit obtuz al istoriei. Si Hitler a fost un bun orator; Antonescu a reusit sa faca un joc stanga-dreapta prin care i-a salvat de la deces politic pe liderii PDL; datorita lui vedem acum in prim-planul scenei politice pe Flutur, Andreea Paul si altii.
VV
Nu ca nu ati fi un exponent de seama al liberalismului, dar v-au murit laudatorii? Nu da bine sa va laudati singur. Lasati-ne pe noi, ca avem suficiente motive de lauda pentru dumneavoastra.
Perfect adevarat, din pacate eu unul nu as putea numi acum vreun exponent adevarat al liberalismului din zilele noastre.
Desi aveti locul dvs. acolo pe lista, Maestre, ati fost cam lipsit de modestie.
Nu am zis ca asta e o lauda. Eu am enumerat cinci nume. N-am zis nici ca sunt bune, nici ca sunt rele. Dar asta e istorie si nu poate fi schimbata. Nimeni nu poate contesta faptul ca eu, impreuna cu ceilalti colegi din UFD, am lansat Manifestul Dreptei din Romania. Nici macar cei care au cerut sa plec din PNL. As avea multe de povestit, dar cred ca nu e inca timpul. Pate peste inca douazeci si cinci de ani.
Nu ai raspuns, totusi, la intrebare. Cei pe care i-ai caracterizat in felul tau s-au comportat in anii 90 ca niste oameni liberi. Ceea ce le-a creat constrangeri a fost dimensiunea PNL, partid nevoit sa faca tot felul de aliante. Nu mi-ai spus nimic despre cei de azi.
Daca ar fi sa fac o ierarhia, pe primul plan a fost Calin Popescu Tariceanu. A luat decizii curajoase si a condus tara in momente dificile, fiind atacat din toate partile. Pe locul 2 ar fi Varujan Vosganian, dar care rareori a reusit sa fie in tabara potrivita (potrivita neinsemnand corecta). O treime de mandat in vremea lui Tariceanu si un sfert in guvernul Ponta nu ti-a permis sa dovedesti ceva. Proiecte ai avut, dar ar fi fost nevoie de cel putin un mandat intreg ca sa realizezi ceva. 3. Horia Rusu a plecat prea repede dintre noi si din cate imi amintesc nu a avut functii executive, nici macar in PNL. In cel priveste pe Patriciu, imi amintesc ca cineva i-a spus: Tot timpul contesti ceva sau pe cineva; cand nu o sa mai ai pe cine, o sa te contesti pe tine. Nu ar trebui uitat Mircea Ionescu Quintus. A salvat partidul aflat in pragul disolutiei.
Aici ai dreptate, nu am fost omul nimanui si de aceea, atunci cand cutitele se ascuteau in PNL eu nu eram de nicio parte si asta ma costa dupa aceea. Dar eu nu am intrat in PNL nici pentru Stolo, nici pentru Tari, nici pentru Anto, cu atat mai putin pentru ceea ce a urmat.
@ Varujan
Risc eu o judecata de valoare: asta este cel mai prost articol al tau. Care “dreapta liberala”? Care “lideri liberali”? Cum pot coexista democratia si capitalismul ? Ce inseamna “politica”?
Vad mai sus un text semnat Emil Mihai. Un cetatean “de dreapta” care nu gaseste nimic la numele insirate de tine. Excelenta, esti om de carte!…
Cum pot xoexista democratia si capitalismul?!? Dar cu ce poate coexista democratia?!?
@ Varujan Vosganian
Apoi, Excelenta, in primul rand,noi dam sensuri, se vede, diferite conceptului “democratie”. Dar nu ce sens dam noi acestui concept trebuie, pana la urma, sa conteze, ci cel constitutional, care este incompatibil cu conceptul “capitalism”. Caci, zice Constitutia pe undeva, toti cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari, ceea ce inseamna ca nu este admisibil intr-un stat definit ca fiind democratic si social, de pilda, ca 3 milioane de cetateni sa aiba salariul de 950 lei, iar altii, ajutoare de somaj de 7.ooo lei, cum s-a anuntat azi la tv.
Sper sa nu fie considerata o “mitocanie”, dar pe lista scurta nu aveti ce cauta.
Asta doar din motive de modestie reala.
Eu nu mi-as fi pus bustul niciodata printre statuiele celorlalti patru.
Sa fiu Crin Antonescu chiar m-as supara un pic.
Asa sperati ca sa va retusati imaginea, sa va apropiati de PNL ?
Consider ca faceti parte din “generatia ratata de politicieni”, termen etalat de Baselu.
Modestia nu prea trage la VV, domnule…
Lasa asta, ca tema nu sunt eu, de data asta.
Pai atunci de ce v-ati autopropus?
Nu inteleg intrebarea.
Draga Mihail, poate nu stii, dar PNL s-a reinfiintat in biroul Uniunii Armenilor din strada Armeneasca, nr13. A functionat acolo pana a luat sediul de pe Bld. Magheru. Prima mea intalnire cu Radu Campeanu a fost in februarie 1990 si Uniunea Armenilor a decis sa sprijine candidatura lui . In 1992 am participat constant la intalnirile grupului PAC-PL 93. Eu am redactat partea economica a platformei PAC. As putea continua dar s-ar putea sa vorbesc la pereti. Ca sa nu maispun ca Manifestul Dreptei a fost lansat de UFD, in premiera absoluta, in iunie 1998.
Fii sigur ca Antonescu nu se supara. Poate tu si ai tai.
Ca să fiu sincer în momentul actual nu mai există liberalism în România.
Așa că nu ma ce nume să dau. De ceea ce a devenit PNL acuma mie greață. Nu știu ce mai caută săgeata liberală în siglă. Să-și zică Noul PD , să pună trandafirul internaționalei socialiste acolo pe siglă și să nu mai mintă că sunt liberali.
Eu, daca ai observat, mi-am dat demisia din noul PNL. Din vechiul PNL nu ma poate da nimeni afara. E ca si cum ai vrea sa dai afara un veteran din armata cu care a luptat.
Nu-mi place niciun tanar liberal. Tinerii din PNL-PDL nu au nici cultura si nici viziune. Nu au personalitate.
Dar, domnule Vosganian, nu credeti ca dvs., vechii lideri, aveti o vina aici? Nu dvs. ati facut promovarile in ultimii ani?
In 1990 nici VV nu era bine conturat. Dezavantajul tineretii.
Am auzit de unii dintre cei pe care i-ai aratat, de unii vag, iar Adomnitei e deja spre maturitate, a fost si ministru.
Nu pot spune ca-i cunosc, nu stiu prin ce s-au remarcat.
Ma intreb de ce nu i-am vazut mai des la tv, era sarcina de partid sa o vedem doar pe Gorghiu?
Adomnitei l-a sapat pe VV in BPN, nu prea il plac. Cat despre Gorghiu, deja si-a taiat singura craca de sub picioare, nici nu mai este speranta, este terminata politic.
Ai pus punctul pe rana. Cei pe care i-am amintit erau cunoscuti in anii 90 (mai putin Antonescu, care s-a facut cunoscut mai ales dupa 1996). Aveau initative politice, nu se supuneau oricum disciplinei de partid.
@ doamna Adam,
In opinia mea(atentie, asta nu este o mitocanie) domnul Vosganian nu mai poate fi considerat liberal.
Ce-a fost a fost, insa modul in care a plecat din partid, motivele pentru care a plecat, modul in care a ales ca sa eludeze legea…toata acestea l-au transformat intr-o “oaie neagra”.
In plus, Presedintele a trambitat ca doreste sa faca o altfel de politica, presupun ca cu liberali si nu numai, absolut toti imaculati.
Rezulta ca timp de 5 ani de zile, perioada mandatului sasului, domnul Vosganian nu exista.
VV e liberal si fara partid. Si conservator, dupa cum se declara.
Am vorbit de dreapta liberala. Ceea ce foarte aproape de conservatorism. Eu, de fapt, sunt conservator, asa este.
Cum am eludat legea, nefericitule? Ce lege am eludat???? Iar spui tampenii la dictare automata?
@ Vosganian,
Hi-hi-hi, nu sunt “nefericit”, asta nu este o mitocanie ?
Este adevărat, poate spun tâmpenii, insa eu îmi asum paternitatea lor, nu mi le dictează nimeni, “la foc automat”. Asta cam suna a limbaj comunist cu usor iz stalinist.
Mai mult, mi-am amintit ca ar trebuie sa mai stiu si stenografie, insa daca nu am mai exersat….s-a cam uitat.
Poate ca Antonescu are o problemna aici. El nu a fost deloc incurajator pentru resursa umana din PNL. Dar, totusi, in 1990, cum a fost? Doar nu s-a ocupat PCR de resursa umana a liberalismului? In mod natural trebuia sa se dezvolte o noua generatie. Sunt convins ca ea exista, numai ca politica nu o atrage.
Adrian Teban:
http://www.ziarulunirea.ro/cine-este-adrian-teban-noul-presedinte-al-pnl-alba-302290.html
Cristian Petru Bodea:
http://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=85479dbb-2622-45f5-8ea8-1d2ccb20264b
Florin Ciurariu:
http://www.pnl.ro/subpagina/florin-ciurariu-1357649145
Ionel Palar:
http://www.pnl.ro/subpagina/ionel-palar
Radu Timpau:
http://www.pnl.ro/subpagina/radu-impau
Imi place Tampau.
Ioan Cristina:
http://www.pnl.ro/subpagina/ioan-cristina-1362399223
Imi place Ioan Cristina.
Romeo Florin Nicoara:
http://www.pnl.ro/subpagina/romeo-florin-nicoara-1404200228
Mugurel Cozmanciuc:
http://www.pnl.ro/subpagina/mugurel-cozmanciuc
Imi place Cozmanciuc.
Ionut Marian Stroe:
http://www.pnl.ro/subpagina/ionu-marian-stroe
Raluca Surdu:
http://www.pnl.ro/subpagina/raluca-surdu-1404199817
Catalin Boboc:
http://www.pnl.ro/subpagina/catalin-boboc-1362399399
Florin Alexe:
http://www.pnl.ro/subpagina/florin-alexandru-alexe
Cristian Adomnitei:
http://www.pnl.ro/subpagina/cristian-adomni-ei
Favoritul meu, evident, Catalin Boboc.
Mi se pare laudabila intentia ta de a promova nume de tineri liberali.
Speranţa moare ultima.
Poate că nu vor să atragă atenţia înainte de a putea să găsească soluţiile potrivite situaţiei actuale.
Işi vor da măsura talentelor când va veni vremea.
Un lucru e sigur, ştiu că discreţia este sfântă în lupta politică de azi.
Este impresionant că deşi aţi fost forţat să vă daţi demisia, dumneavoastră tot cu sufletul în PNL aţi rămas.
Pot să vă scoată din PNL, dar nu pot scoate liberalismul din dumneavoastră.
Mi-e teama ca daca merge asa, PNL o sa iasa din PNL.
Eu pusesem si conditia reprezentativitatii. Il cunosct pe Adrian Teban, ii doresc sa devina lider national.
Eu îl cunosc doar pe “şefu’”.
Sper să fie personalităţi puternice, urmează un război civil crunt.
Teban asta are față ok.
Am gandit ca daca fac parte din BPN al PNL, atunci ar fi reprezentativi.
Din pacate C.P.Tariceanu si Dinu Patriciu s-au dovedit cu timpul a fi oamenii PSD-ului infiltrati in PNL.Sa nu uitam ca amandoi au initiat spargerea partidului dupa alegerile din 1990 ca imediat dupa aceea Patriciu sa ajunga ministru in guvernul Roman.In acel moment PNL era partidul de opozitie cu cele mai multe voturi castigate si ar fi putut sa fie liderul miscarii anti-FSN .Ruptura provocata de cei 2 i-a scos pe liberali din parlament la urmatoarele alegeri astfel incat rolul de prim-partid al opozitiei a fost preluat de PNTCD. Dupa 1998 odata cu revenirea sa in partid D.Patriciu a militat pt o apropiere cat mai mare intre PNL si PSD mergand pana intr-acolo incat sa sustina la Capitala candidatul social-democrat in dauna celui al aliantei DA. Tot el a militat pt sustinerea lui Nastase la prezidentialele din 2004. Cat despre Tariceanu,comportamentul sau din ultimul an imi demonstreaza ca el nu a ajuns decat o carpa de sters pe jos a PSD-ului.Eu am tinut mult la acest om in perioada cat a condus guvernul insa actiunile sale ulterioare m-au scarbit complet. Singurii liberali autentici din acea lista sunt C.Antonescu,H.Rusu si dumneavoastra domnule V.Vosganian.Acestia nu m-au dezamagit niciodata si nu au cautat sa distruga partidul Bratienilor.
Revenind la zilele noastre eu cred ca cei mai importanti tineri liberali ai momentului sunt: Alina Gorghiu, Florin Alexe, Cristian Adomnitei, Cristina Pocora si Mihai Voicu.
prietene cu exceptia lui Adomnitei , despre care nu stiu ce face la Iasi , restul sunt niste “papagali”! Nu mai voprbesc de faptul ca , cuconeturile dincolo de faptul ca nu au fost in stare sa intre la o facultate , la stat , s-au catarat trecind prin diverse paturi! Cultura politica , ioc, doctrina , nimic ; totul este sa apara la tv , si sa toace pe orice subiect (intimplator le cunosc pe amindoua) ; despre cei doi domni , Alexe, a incercat ceva , dar s-a prabusit in bratele PSD-ului . Voicu , de la speranta , care era in timpul lui Stolojan , a ramas la stadiu de baiatul cu benocle si trabant : un flacau tomnatec !
cam cat poate fi de proasta Pocora asta si cat de jenant- populista pentru a debita asemenea ineptii/povesti fara reprezentare in realitate?
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-19574472-cristina-pocora-deputat-pnl-bunurile-confiscate-corupti-constituie-intr-fond-special-pentru-copii.htm
Criteriile dupa care m-am ghidat au fost loialitatea fata de partid si activitatea pe care o au in presa ori in teritoriu. Toti cei pe care i-am enumerat au fost in prima linie a luptelor pe care PNL a trebuit sa le duca impotriva celor care vroiau sa-l distruga. Datorita unor persoane ca acestea PNL n-a ajuns sa aiba soarta taranistilor,ba mai mult a devenit principalul partid al dreptei din Romania. Vrem,nu vrem,in politica din zilele noastre conteaza foarte mult comunicarea la TV pe intelesul publicului iar in acest sens A.Gorghiu si C.Pocora si-au facut perfect treaba.In cazul lui Florin Alexe se poate spune ca el a transformat TNL-ul in cea mai activa organizatie de tineret a unui partid politic . Daca s-ar fi prabusit in bratele PSD-ului acum l-am fi vazut alaturi de Tariceanu in grupul asa-zisilor liberali reformatori. In acelasi timp Cristian Adomnitei a stiut sa implementeze cu succes politici liberale in administratia judetului Iasi.
E corect ce spui, loialitatea e un atribut important. Dar nu trebuie sa degenereze in obedienta. Nu ma refer neaparat la numele pe care le-ai enumerat.
Cred ca Pocora e deputat de Ialomita in continuare…
Foma fara fond.
Imi place ca ai dat un raspuns complet. Nu cred ca Patriciu a fost omul PSD. Ei au rupt PNL pentru il considerau prea invechit si cu putine sanse pentru tineri. Dar nu uita ca apoi s-au reintalnit cu totii dupa 1996. Faptul ca au fost rebeli nu inseamna ca au fost fesenisti. Nici gand.
Si atunci cum explicati faptul ca Patriciu dupa ce s-a rupt de PNL a devenit ministru in guvernul FSN al lui Roman!?
Patriciu a fost, intr-adevar, cateva luni membru in Guvernul Petre Roman, dar in acele vremuri Petre Roman (ma refer la aprilie 1991) era deja distantat de FSN-ul lui Ion Iliescu. Ce sa mai vorbim ca dupa 1991 PNL a intrat in guvernul Stolojan, care era sustinut integral de Ion Iliescu si de FSN?!? Vrei sa spui ca toti liberalii erau fesenisti?!?
un apel de netrecut cu vederea, catre adevaratele lichele! :
http://www.observatorcultural.ro/Tara-ca-o-prada*articleID_31527-articles_details.html
E foarte bun textul.
@VV
Nu știu ce sa spun de dreapta liberala in accepțiunea economica, dar in ceea ce privește dreapta conservatoare as avea câteva nume:
1. Mircea Platon
2. Liviu Bratescu
3. Alexandru Racu
4. Sorin Lavric
Ma bucur ca ai introdus in discutie tineri care nu sunt in politica. Pe Lavric il cunosc bine, il citesc in Romania literara. Pe Platon cred ca l-am comentat si pe blog de cateva ori.
Pai, asta era subiectul: oameni care in 1989 nu aveau inca 18 ani si care s-au manisfestat ca oameni de dreapta.
Emi
Vai, ce fatza are Boboc!! Valeu, asta e presedintele Comisiei Juridice din Senat?! Sa emigraaaaaam!!!!
Am murit de ras!!!!
Cristi
Lista tinerilor pe care i-ai enumerat e praf, iarta-ma: Alina Gorghiu si Cristina Pocora?! Care s-au culcat cu jumate din partid ca sa ajunga si ele ceva? Cristi Adomnitei?! Hai, poate Alexe are ceva in cap, dar cred ca se gandeste mai mult la propriile lui afaceri decat la bunastarea natiei.
VV
Maestre, degeaba va plangeti ca liberalismul nu mai are reprezentanti. Si dvs. si Antonescu si Tariceanu si toti ceilalti care au condus destinul liberalismului in Romania culegeti ce ati semanat. Asa “valori” ati promovat, asa “valori” primiti. Mai tineti minte cum ii luati apararea Alinei Gorghiu cand eu o criticam pe blog? Poate v-ati invatat minte. Atata vreme cat oameni ca dvs. nu promoveaza decat pupincuristi si zane care au facut facultatea la privat, nu vad cum am putea merge inainte.
Adam
Exact.
E brailean.
Buddha, nu ma judeca gresit. Eu am resit o vreme sa creez o resursa umana, prin 2008-2010. Din pacate, odata cu toamna lui 2010, cand Antonescu a propus guvernul din umbra, s-a ales praful.
Gorghiu asta a fost parasutata din ordinul lui Iohannis. Sa inteleg ca Gorghiu l-a “lustruit” pe Iohannis?
Se pare ca daca vrem sa vorbim de liberali trebuie întâi să fie căutați, apoi adunați, crescuți, educați și după aia făcut un partid cu ei.
@VV
Am si eu o curiozitate. Dvs. personal, cati liberali ati tutoriat? Aveti o lista de 2-3 persoane care v-au fost alaturi (parte din echipa dvs.), oameni cu o pregatire solida, capabili sa-si urmeze propriile cariere dar pe care i-ati atras spre partea publica/administrativa, ca resurse cu potential pentru partid?
Cine sunt ei, ce posturi au ocupat si cu ce rezultate?
Mi se pare firesc ca orice asa-zis lider, sa aibe o echipa de 2-3 oameni (un jurist, un finantist, un project manager, etc) pe care sa-i “invete meserie”, si totodata sa se bazeze pe ei iar la un moment dat cand acestia “se coc”, sa devina ei capabili sa-si asume responsabilitati mai inalte.
Daca nu aveti 2-3 astfel de oameni, din punctul meu de vedere, ati cam pierdut un sfert de veac.
@ epolitikon,
fete sau baieti ?
secretare
….mioare ?
Am avut si mai am astfel de oameni. Unii dintre ei au fost secretari de stat, au fost si sunt parlamentari, primari. Nu cred ca e momentul sa ii enumar, nu le-ar face bine:) Am, in jurul meu, o buna expertiza pe probleme economice, juridice etc.etc. Am mult mai multi de2-3 oameni.
Pai atunci din randul lor ar trebui sa se formeze o lista dar daca dvs. Spuneti ca sunt multi dar invizibili, inseamna ca lista ramane goala.
Ei nu sunt invizibili, dar nu le foloseste la nimic acum daca eu dau o lista cu ei.
Fenechiu era(este) un liberal adevarat ! Mai liberal decat Adomnitei, care se face ca face. La Iasi evident.
Uite, daca tot mi-am amintit, senatorul liberal de Raducaneni(jud.Iasi) nu a facut nimic pentru urbe.
Fene e bine unde e… Sa stea cat mai mult timp acolo.
De acord cu tine, dar a băgat 2 bulioane de parai la PNL !
Problema de fapt este ce fel dreapta (si/sau de liberalism) e adecvat/a pentru acest inceput de secol 21…
Fiecare dintre cele 5 persoane a fost (este) intr-un fel inadecvat pentru necesitatile actuale ale drepte (liberalismului)…
Iarasi e bine sa ne amintim ca pentru un politician prima calitate (atribut) este de a aduce voturi …ori la acest capitol, cu exceptia lui Crin nimeni nu prea a avut priza la electorat… sa nu uitam ca orice om politic este validat ca om politic prin faptul ca este ales (adica aduce voturi…)
Si mai trebuie sa amintim ca dreapta romaneasca priveste prea mult spre trecut …e bine sa ne amintim de trecut insa politica se face cu fata la viitor, lucru pe care nu il prea vad la politicienii romanii in general….
Pentru un politician poate ca prima calitate e sa aduca voturi., Pentru un om politic prima calitate e sa stie sa conduca o tara.
Liberalii din 1990 erau mai liberi decat liberalii de azi.
Securitatea era vanata si nu se nascusera copiii sai DNA, DIICOT si ANI.
Ai dreptate. Despre toate astea s-a aflat odata cu venirea lui Basescu. El a inceput sa foloseasca justitia ca arma politica.
La multi ani doamnelor!
Se pun la socoteala si damele de companie inregimentate politic, de pe acest blog, ca sa creasca multimea celor carora li se adreseaza urarea?
oglinda!
@Vosganian,
Va multumesc pentru detalii, insa le stiam.
Iertati-mi mitocania, dar ce relevanta are unde s-a “facut” PNL-ul.
Tot in ‘ 90 , atunci când a venit domnul Câmpeanu la Iasi, eu m-am ocupat de protocolul lui. A fost cazat la fosta vila de protocol al lui Nea Nicu. Dupa plecarea acestuia, am plecat discret din PNL.
In cazul meu, mai curând puteti vorbi la garduri vii, arbori si trandafiri, decât la păretzi.
Singura imponderabila, a mea, este ca “tu si ai tai” ??? Nici “peretii” nu inteleg.
Rog raspuns.
Oare domnul Vosganian intentioneaza fabricarea unui nou partid ?
Prea le sondeaza, prea pescuieste in ape “adânci” .
Da, cu Emi secretar si Adam ori Filip purtator de cuvant. 3 insi vor fi suficienti in curand.
Ca sa fii secretara unui om politic este de bun simt sa ai studii de drept.
Eu am studii de inginerie sau contabilitate, nu aspir la posturi pentru care nu am pregatire.
Da….dar cine repara ceasul, cine acordeaza pianina ?
Inteleg ca de livrarea mirului si restul de patru religioase se ocupa domnul senator.
Nu intentionez fabricarea unui nou partid. Eu am creat Uniunea Fortelor de Dreapta. E destul pentru o viata de om.
Dumneavoastra truditi la trezirea visatorilor, este o munca titanica la care s-a “inhamat” intreaga dumneavoastra familie:
http://adevarul.ro/cultura/spiritualitate/visatorul-trezit-calatorie-spirituala-compozitoarei-mihaela-vosganian-opera-nationala-bucuresti-8_51a48fd7c7b855ff5634595d/index.html
A fost un spectacol frumos.
Am intrat in “jocul” asta din curiozitate. Daca functioneaza va tin la curent, deocamdata abia se formeaza reteaua:
http://www.noilocuridemunca.com/
Domnul Horia Rusu nu a avut sansa sa-si dea toata masura dimensiunii sale liberale:
http://www.videonews.ro/video/romania/imagini-de-la-confruntarea-politica-dintre-basescu-i-horia-rusu-din-2000.html
Acum stiu de ce sunteti atacat la sfarsitul fiecarui ianuarie, la 15 ianuarie a fost reinscris PNL in Registrul partidelor politice. De atunci, in fiecare ianuarie, cei mai puternici liberali adevarati sunt atacati in toate modurile posibile. Cu cat este atacul mai virulent, cu atat mai mult deranjati.
https://aliantadreptei.wordpress.com/2011/01/29/memoria-istoriei-horia-rusu/
Pe Dinu Patriciu l-a imbolnavit pixelul albastru:
http://www.gandul.info/stiri/cum-s-a-ajuns-la-momentul-sa-ti-fie-rusine-dinu-patriciu-13112086?utm_source=Gandul&utm_medium=Click%2BCitesteSi+200&utm_campaign=CitesteSi%2Bgandul
Horia Rusu era foarte bun.
“Băutorii de vodcă se integrează mai greu într-o lume în care se bea coniac”. (Horia Rusu)
Crin Antonescu a inteles:
http://www.novanews.ro/stire/crin-antonescu-sunt-liberal-si-monarhist
In opinia mea….nu contează doar ca ai născut un copil, ci cum l-ai si crescut, educat, cum l-ai facut om.
Ce vreau sa spun cu asta(scriu cum mi se dictează): este laudabil ca ai facut o masina frumoasa, ca a-i motorizat-o inteligent, dar ce folos daca te-ai îmbătat si a-i bagat-o in peretele garajului, distrugand-o aproape in totalitate ?
O viata de om, o munca de-o viata, risipita dintr-un spirit de lasitate, de fuga de responsabilitate…..
Se spune ca VP e un pic peste 400, KI este la peste 600, tot KI e fruntea.
http://www.therealman.ro/harta-constiintei/
Calin Popescu Tariceanu a excelat pe dimensiunea economica a liberalismului, si reuseste sa serveasca liberalismul si din alianta cu socialistii, de exemplu prin noul cod fiscal.
http://www.jurnalulbtd.ro/articol-Premierul-Calin-Popescu-Tariceanu.-despre-campania-STOP-BIROCRATIEI-DE-ACUM-E-SIMPLU-Mai-putina-birocratie-inseamna-mai-multa-libertate-pentru-fiecare-cetatean-10-1452.html
Tary are o corecta intelegere a relatiei dintre initiativa privata si interesul public.
Dumneavoastra excelati in prea multe dimensiuni, le este teama ca veti fi inteles, si atunci nimic si nimeni nu va mai putea sa opreasca constiinta sa evolueze in Romania.
Schiopul, chiorul, etc. din Jocul celor o suta de frunze si alte povestiri, sunt liberalii, imperfecti ca orice om, iar multimea este sistemul, nemilos si triumfator. Constiintele incep sa iasa din sistem.
Imperfecti dar liberi.
Jocul celor o suta de frunze e o carte care lamureste multe despre ceea ce traim. Iar Vocea din “Iacob, fiul lui Zevedei” este spiritul Securitatii, care a fost acelasi dintotdeauna la noi.
Poate ca oamenii de dreapta nu sunt doar cei care stiu sa faca bani, poate ca “de dreapta” sunt cei mai bine conectati cu emisfera dreapta a creierului (intuitia), la realitatile lumii materiale in care traim.
De aceea probabil, unii intuiesc mai usor oportunitatile financiare, culturale, sociale, pentru ca sunt conectati direct la informatia divina.
In Romania se duce de fapt o lupta in interiorul fiecarui om, se duce lupta pentru evolutie spirituala, mai mult sau mai putin constient.
Am scris despre asta in cartea mea Mesajul dreptei romanesti. Ba chiar cineva spunea ca si … poezia este de dreapta.Ar fi ceva argumente, cultiva subiectivismul.
@VV
O veste trista: a murit Tiberiu Brăilean! Dumnezeu sa-l odihnească!
Doamne…iarta-mă venerabila doamna emi a m-ai gasit o explicatie.
Cat este ea de inteligenta , cum le vede ea pe toate, cum patrunde ea, adânc, in miezul lucrurilor.
O adevărată cititoare de armeni.
…Ma rog, a încercat sportul asta si cu nemtzii, dar curând, in februarie a început sa arunce cu kkt in nemtzalau. Oare copchilului propriu, care nu-i asa, a votat identic ca muma-sa ce i-o fi facut ?
“Fiindcă este moral să afirmi cu voce tare ceea ce eşti, este moral
să fii consecvent în afirmarea crezului propriu, este moral să
gândeşti pe termen lung, este moral să-ţi afirmi propria identitate.
Este moral să ai curajul să spui că eşti altfel decât alţii, chiar dacă
aceşti alţii sunt, deocamdată, mai mulţi.” (Horia Rusu)
PROBLEMA OUĂLOR MOI
Uliului îi plăceau numai ouăle tari
Păsările făceau numai ouă moi.
S-a iscat un mare tărăboi
În cel mai înalt dintre stejari.
Și s-a hotărât acolo sus: Prin urmare,
Spre a se produce numai ouă de soi
Să se fiarbă mai întâi găinile ouătoare
Și ele să ouă apoi.
Iar restul, ca înainte:
Tot prin partea de dinapoi.
Însă oul să fie cât mai fierbinte
Și să se termine cu ouăle moi.
(Marin Sorescu, vol. “Apă vie, apă moartă” , Editura Scrisul Românesc, 1987)
Impotriva ultimilor liberali vechi ramasi in PNL, s-a mai declansat o operatiune informativa:
http://www.ziuanews.ro/revista-presei/atac-fara-precedent-la-adresa-lui-crin-antonescu-e-acuzat-de-furt-intelectual-168046
Măcar de ziua femeiei, puteai sa mimezi inteligenta !
femeii…
Macar de ziua femeii puteai sa nu ma jignesti. Si ce daca!
hi-hi-hi….ce ma distrează “scrierea intuitiva”. Sa vezi când încep sa folosesc Cortana.
Atentiune-atentiune: doamna venerabila emi, este atât de apreciata, incat de 8 martie este singura ca un vibrator stricat. Numai ea scrie aici.
Oglinda!
hi-hi-hi..ai prins si tu o smecherie si o tot repeti ca un vibrator cu baterii bune.
Venerabila doamna…..inceraca si du-ti singuratatea cu demnitatea, fara sa-i porcaiesti pe cei care nu au aceleasi simpatii prezidentiale ca ale tale&son.
Acum, ca nu ti-a iesit cu nemtzalaul e una, ca intr-un sondaj facut zilele acestea, reiese ca el a dezamagit este a doua, dar de ce trebuia tu ca sa ma faci in toate felurile, in noiembrie, pentru ca am declarat ca nu-mi place sasul ? De altfel, un tradator de prieteni si un profitor de conjuncturi.
Nu-i asa ca esti inginera la FF ?
Idee: poti sa-ti astamperi singuratatile, cedand pensia si mergand la un azil. Nu-i nimic injositor.
Daca erai inginer, ai fi stiut ca nu poti invata ingineria la FF.
Din pricina de laboratoare.
Eu am încât numai la zi. De doua ori, odata înainte de ’89, iar a doua oara dupa. A m-ai rămas doar doctoratul.
http://www.nlpmania.ro/invata-cum-isi-folosesc-geniile-creierul/#.VPyhm-GZHIU
In acest moment, in media, pe scena politica din Romanica, se discuta despre plecarea intempestiva a domnului George Scutaru si aducerea generalului, chemat de la pensie.
Se cauta explicatii.
…..In niciun caz nu se discuta despre cai morti descoperiti prin colbul anilor.
Okay, inteleg ca dupa o anumita varsta, “amintirile ne chinuiesc”, devenim…chiar nostalgici.
Vai de cei care traiesc cu amintirile trecutului.
Hai, sa imbatranim frumos.
@Mihail(din urma)
.Fiecare este caracterizat prin limbajul propriu si nu se raporteaza la limajul altuia.Nu poti sa fii mojic,sa fii grobian argumentind ca mai exista si alti mojici.Poti sa fii incisiv,ferm,folosind din limba romina alte cuvinte.Numai cel frustat in lipsa argumentelor utilizeaza insultele.
@VV
Problema noatra este ca inca confundam marfa cu ambalajul(eticheta).Cite din partidele noastre se defines(se identifica) doctrinar si ideologic? De cind PNL este de dreapta? De cind Gorghiu, Blaga et comp. sunt de drepta? Niste papagali care recita niste clisee fara sa le inteleaga. Aduti aminte cum a reactionat PNL si Valeriu Stoica la Manifestul Dreptei.S-au declarant de centru,au atacat Manifestul,au declarant ca are nuante extremiste si nationaliste.In acelasi timp,ca sa vezi cit s-a degradat viata politica in ceea ce priveste liderii,fa o enumerare a celor care erau in conducere la celelalte partide in 1990 si cei de acum.Ai sa ai imagine clara a involutiei
@Vasilica,
stii cum zice rabinul: ” ai su dreptate”…..:P
Cit priveste pe Adomnitei a luat-o pe aratura,Vezi luarile de pozitii din ultimile 6 luni
@Vasilica,
aici in Iasi contează prea putzin ce-i iese din bolta palatina si foarte important este ceea ce face la conducerea judetului. Asta este important pentru localnici.
In rest…..e praf, de gura.
@ Mihail
Poti sa-mi spui concret ce a facut.Te rog nu trece aici pista de la aeroport pentru ca acolo nu are nici un merit
Marile realizari a guvernului Ponta!
Am fost plecat 2 zile in Gorj,locul unde Ponta a fost ales deputat.
Intreprinderile de stat sunt in cadere libera.Firmele private au ales o alta abordare,nu dau oameni afara ,pleaca ei singuri.
Am discutat cu un baiat tanar de 30 ani:
-Din decembrie pana in 8 Martie am primit doar 500 lei,am nevasta si copil,fac si naveta………..
-E clar ca nu se poate traii asa,am plecat .
Ca el sunt multi,prefera Somajul care vine lunar ,fata de salariu ocazional cand patronul isi aduce aminte.
Angajatii seriosi sunt amenintati sa nu plece fiindca nu le semneaza actele pentru somaj.
Asta e Romania reala care ”duduie„ sub realizarile guvernului Ponta
@ Filip G,
esti curios ce au facut parlamentarii de bastina ai Raducaneniului, pentru aceasta localitate si comunele si satele înconjurătoare ? Judetul Iasi.
Pe bune, te intreb ? Doar sa-mi spui in cate vrei sa tai zeroul.
Din cate stiu eu Ponta e premierul care face”lucruri bune”,din pacate nu se vede in teritoriu.
Daca SOMAJUL si AJUTORUL SOCIAL sunt platite la zi iar salariile sporadic inseamna ca toata viziunea Codului Fiscal e o cacealma )luam de la cei care produc) sa dam celor asistati.
Desprea asistatii social de lux abonati la bugetul de stat nu mai discut…..
Se pare ca si Tary impartaseste aceste valori (liberal-schimbiste) in functie de propriile interese.
Nu e normal sa dai cu biciul doar in calul care trage ……….
Apropos,parlamentarii de Raducaneni sunt in actualul guvern Ponta?
Tu ai o problema cu aia doi, vezi paiul….insa barna din ochiul neamtului nu o zaresti. Ia pune-ti ochelarii.
Te inseli, l-am criticat pentru declaratii.Nu poti fi Moderator intre institutiile statului plasandu-te de o parte ori alta.
Interventia asupra votului din Senat in cazul votului ce priveste speta VV a fost o greseala.Cum e la inceput de mandat,le contabilizez si fi sigur ca nu-l iert daca persista
Cat despre cei doi ei au o mai mare responsabilitate pentru viata de zi cu zi a romanilor.Deci ramane cum am stabilit……
http://www.stiripesurse.ro/moment-incendiar-in-fieful-lui-victor-ponta-premierul-amenin-at-nu-ma-duc-singur-la-pu-carie_949359.html
Ce datorii mai vechi o avea Ponta?
Teama de decizii care afecteaza parcursul personal si profesional bantuie pe multi din cei cu puteri de decizie in aceste vremuri.
Ori la Ponta si Tary se vede cu ochiul liber.
Aceasta teama ii face sa fie penibili uneori,e posibil ca decizii din trecut sa-i urmeze in prezent.Teama de a pierde totul………..
Nu cred Tariceanu poate fi acuzat ca ii este teama sa ia decizii.Poti spune ca e comod,uneori lipsit de inters,ades superficial dar nu fricos.Cred ca ai fost intoxicat de propaganda basista care a lansat termenul de razgindeala
Ponta are nevoie disperata de Tary pentru a supravietuii politic.
Tary are nevoie de Ponta ,altfel dispare din mentalul colectiv.
Sigur ca Tary o sa fie inlocuit cu Geoana,pana atunci isi infinteaza si partidul.
Si uite asa Ponta si Tary dispar din politica romaneasca la pachet…..
Citeam azi in Ziarul financiar ca sunt unele semne de imbunatatire. Cica sunt 95 000 de locuri de munca in plus iar salariul mediu net a crescut cu 8% fata de anul trecut cu o inflatie de sub 1%. Iar economia a crescut cu 2,9%.
“Let me be clear: given the choice between democracy and a paternalistic, top-down, Euro-Leninist version of European integration, I will choose democracy every time. The Finnish vice president of the European commission, Jyrki Katainen, responded to Syriza’s election victory by saying, “We don’t change policies depending on elections.” Oh yes you bloody well do. It’s called democracy and it’s Europe’s greatest political invention. The trouble is that the structural problems of the eurozone require a transnational European democratic solidarity of fellow citizens which does not exist between different nationalities in the eurozone, and is not in prospect any time soon.
And so we will struggle on, torn between national politics and European policies, while the monetary union that was meant to unite Europe pulls it apart. But the torture will be slow.”
http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/mar/08/europe-monetary-union-fiscal-political-anger-south
“Depresia a erupt în lumea industrializată în cadrul ultimei generații. Cred că o contribuție importantă — nu singura, dar importantă la această erupție a depresiilor și de asemenea a sinuciderilor, este că oamenii au experiențe care sunt dezamăgitoare deoarece standardele lor sunt prea ridicate. Și atunci când trebuie să-și explice aceste experiențe cred că ei sunt de vină. Așa că rezultatul general e că o ducem mai bine, obiectiv vorbind, și ne simțim mai rău. Așa că dați-mi voie să vă reamintesc. Aceasta este doctrina oficială, aceea pe care cu toții o credem adevărată și este în întregime falsă. Nu este adevărată. Fără discuție că să ai câteva alegeri e mai bine decât niciuna, dar de aici nu rezultă că multe alegeri sunt mai bune decât câteva. Există un număr magic. Nu știu care e. Dar sunt destul de sigur că am trecut de mult de acel punct în care alegerile ne îmbunătățeau stilul de viață.”
http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2015/03/08/conferinta-ted-video-paradoxul-optiunilor-de-ce-exista-nefericire-in-societatile-prospere-ale-libertatii-individuale/
@Filip G,
sigur ca a fost o greseala, chestia cu exprimarea opiniei despre votul din Senat, dar ma gandesc ca a fost puternic siderat de ceea ce s-a intamplat in plen.
Cum naiba sa ai un membru al partidului tau, care se tanguie la tribuna, iar apoi se tot miruieste si citeste cartulici religioase ??? Evident si cu bocetul de rigoare.
Miorita secolului XXI.
El, ca Presedinte, a promis ca nimeni nu va ocoli legea, justitia si uite ca tocmai unul dintre membrii marcanti ai partidului sau o face!
Sigur, a fost oripilat si de votul penelistilor, fie vechi, fie dintre cei noi, portocalii.
Insa, in miopia ta, nu vezi si alte greseli facute de catre Presedintele tau, un fel de neamt. Iar daca le vezi si taci, inseamna ca degeaba traiesti de o viata printre albine. Ele nu ar tolera asa ceva.
Nu trebuie sa te superi pe mine, avem fiecare opiniile noastre politice. Eu ti le respect pe ale tale.
Altii nu o fac. Tot aud ca sunt platit fie de turci, fie ca suntem chiar mai multi si “scroem la dictare la foc automat”…sau/si ca sunt/suntem niste mitocani.
PS: unul dintre sefii mei, s-a stricat de ras vazand chestiile astea. M-a autorizat sa dezvalui ca o parte din bani ii primesc de la Timisoara, la pachetzel. De ce astfel, habar n-am.
…insa ceea ce nu stiu multi, este ca cartea cu pricina, adica “obiectul crimei” este la mine, fix aia cu prefata autorului si cu tot ce mai continea ea intre coperti. De ce a ajuns la mine, numai Cel de Sus stie.
Fiecare institutie trebuie sa-si faca curatenie in propria ograda,apoi sa pretinda sa fie respectata.
DIICOT a avut in fruntea institutiei pe BICA,dosarele instrumentate sub comanda ei pentru mine sunt dubioase si partinitoare.
Deci ce NOI invinuiri i s-au adus lui VV pentru a fi revotat in parlament ?
Credibilitatea unei institutii e data de felul in care raspunde la comenzi ierarhice,are angajati santajabili ori incompetenti care nu pot sa-si asume decizii fara sa primeasca un semnal ori decizia prin plic.
In opinia mea a doua cerere a DIICOT a fost frustrare personala,un moft caruia Parlamentul trebuia sa i se supuna.
Care ar fi fost pasii legali de urmat ?
Greu de precizat dar in nicio ipostaza REVOTAREA pe un Vot exprimat in Senat!
Au mizat pe schimbarea Codului penal si implicit pe schimbarea acuzatiilor. Desi nu erau elemente acuzatoare noi, au pariat pe reformularea acuzatiilor. Poate ca procurorii DIICOT stiau ca acuzatiile sunt inconsistente, poate ca scopul era sa-l scoata pe VV din PNL, indiferent cum vota Senatul. Bine ca VV a avut avocati buni!
O invinuire noua nu se poate baza pe o incadrare noua.
Important era sa fiti umplut de noroi si nu sa aiba dreptate DIICOT-ul. Si le-a cam reusit, cati oameni din tara asta deosebesc nuantele? Adica prelucrare securistica dupa manual.
Stii ce mi-a zis cineva pe strada? Ca pentru fiecare care ma injura sunt trei care ma iubesc.
@Filip G.
hai sa facem abstractie ca in chestiune este domnul Vosganian.
Asadar printre multele chichite care sunt ridicate pentru ca sa nu fim primiti in Schengen, este si renovarea clasei politice, limpezirea lucrurilor aici.
Fara sa se exagereze, insa transarea sa se faca in justitie, respectiv la tribunal.
Un caz ca acesta, intamplat in Parlkament, arunca o luina total defavorabila asupra noastra. Odata ca un parlamentar s-a fofilat din fata legii, si a doua oara ca parlamentarii iar au facut front comun.
Evident ca si parlamentarului nostru, cat si masei de parlamentari, ii doare in prastie. Nu mai pot ei de ce se-ntampla in Romanica.
In al doilea rand, nenii de la DIICOT, tocmai mutati intr-un sediu cu chirie lunara de 57 miii de euro, ori scormonesc si insaileaza un nou dosar…ori asteapta pana in 2016, atunci cand “exemplul” nostru(total imaginar) nu va mai fi protejat de scutul alesului poporului.
Atat mi s-a dictat(la foc de semineu) scriu si postez.
@Filip G.
am uitat sa-ti spun care era solutia.
Era aceea ca cel “banuit” sa-si dea frumos si elegant demisia din Parlament, iar a doua zi sa se puna la dispozitia DIICOT-lui. Acolo, in noul sediu.
Asa ar fi procedat orice om care-ii curge sange de barbat in instalatie, care are demnitate si verticalitate.
Un barbat isi infrunta viata, temerile, cu curaj si barbatie !
…Pe vremuri, un barbat adevarat, daca-i scapa in public un partz(adica flatulenta)…isi cerea scuze, apoi iesea afara unde-si tragea un glot in cap.
http://www.stiripesurse.ro/vicepre-edinte-psd-ii-trage-frana-de-mana-lui-victor-ponta-se-deschide-cutia-pandorei_949399.html
Am ajuns sa dau dreptate unui PSD-ist
Viata politica nu trebuie influientata de procurori.Procurorii daca pescuiau cu buna credinta la timpul oportun nu se ajungea aici..
Pana in 2016 DIICOT il are pe Videanu la deparazitat.
Daca nu au rezultate certe Johannis nu o sa permita DIICOT o cercetare a lui VV doar sa satisfaca un moft
Pana in 2016 lucrurile intra in matca……….
Cine GIREAZA pentru o JUSTITIE corecta si echidistanta care nu raspunde la comenzi?
Treaba e complicata, atât aliatii NATO, cat si partenerii europeni doresc deratizarea clasei politice.
Un “pas înapoi” asa cum este “cazulVosganian” este un explu defavorabil poporului român. O data ca s-a fofilat si apoi ca parlamentarii iar au facut un zid.
Deci, nu au inteles nimic.
Nu mi s+a adus nicio invinuire noua. Solicitarea trebuia respinsa de Comisia juridica, fara a mai fi suspusa votului plenului. Dar membrii comisiei juridice s+au temut de reactii.
De altfel, votul in Comsiai juridica a fost destul de strans. Era destul ca unul din membri sa voteye altfel si solicitarea era respinsa.
Iar o faci pe prostul. Chiar te plateste cineva sa o tii langa? De unde o tot scoti ca m+am milogit de la tribuna? Ai citit discursul meu? Iar mirul l-am folosit in coltul meu, nu am rugat pe nimeni sa ma filmeze. Bietul de tine, la usa cui stai tu?
Adica barbat adevarat este acela care-si trage gloante in cap?!?
Doamne fereste!!!
@ venerabila emi,
sunt constient ca nu stii de mult cum arata un bărbat adevărat. In nici un caz cu tuleie la pavilioane, ori care se imbaiaza public cu mir, pe un front lacrimat si patetic.
Da, in acele vremuri, exact asta se intampla. Mai erau barbati care-si rezolvau problemele, discret si elocvent, la merginea unei padurici. Dar erau si alte manifestari ale spiritului bărbătesc.
Acest blog, nu este tocmai spatiul propice unde se poate vorbi despre onoare, demnitate si responsabilitate.
In fine, eu iti propun sa nu-i judeci pe barbati, stand de o viata la coada Tefalului, sau u Kuktei. N-ai tu cum sa intelegi !
Evita sa fii caraghioasa si pe acest palier.
Uite iti dau o tema:
1. Ce ar fi facut domnul Vosganian daca era pe puntea Titanicului ?
2. Ce face senatorul daca rusii ne ataca tara ?
Premiul: un set nou de baterii Duracel.
Mergi şi te epilează, pentru că în asta constă onoarea ta.
Nu uita să te programezi şi la manechiurâ, ca să nu te confunde blonda cu papagalul.
VV nu stiu daca ati vazut acest articol, mi se pare interesant:
https://ohanesian.wordpress.com/?s=varujan+vosganian
Faptul ca pe siteul lui Ohanesian, la o cautare, apareti doar ca motto, este o dovada in plus ca nu prea are nimeni ce sa va reproseze. Articolul este interesant pentru ca arata ca nu prea mai aveati ce negocia, dupa 30 de ani de praduire sistematica. Si totusi ati avut curajul sa incercati sa mai recuperati oarece. Poate asta a speriat “sistemul” si sutele de praduitori au determinat “mazilirea” dumneavoastra ca ministru.
Pentru sistemul meu de valori, asa arata curajul.
….e grozav, ai început sa sapi prin trecutul prăfuit ca sa gasesti un ceva laudativ.
Este incredibil, dar teribil de jenant cat de mult iti place sa pupi-n fund.
Pe vremea lui Nea Nicu, erau milioane bune ca tine.
Uite asa ne-am tarait 24 de ani.
Te referi la Krivoi-Rog? Facusem un pas foarte important, guvernul ucrainean pentru prima oara dupa douazeci de ani semna un nou angajament de negociere. Dar dupa doua saptamani am plecat din minister si de Krivoi-Rog nu s+a mai ocupat nimeni.
Va dati seama cate sute de vile s-au ridicat pe jaful de la Krivoi-Rog?
Daca doar intr-o saptamana (27 august-3 septembrie), a pornit atacul DIICOT impotriva dumneavoastra, v-au inventat un dosar intreg cu asemenea inversunare, TOCMAI DIICOT, TATA SI MAMA MAFIEI ROMANESTI, va puteti imagina pe cati ati deranjat?
Nu stiu de ce faptul ca apreciezi pe cineva trebuie confundat cu”pupatu in fund”.A pune semnul egal intre aplaudacii lui Nea Nicu(mai recent a lui Basescu,Johannis) si admiratia sincera este cel putin o rautate.Si daca vrei sa stii pentru ce Varujan(cu defectele si calitatile sale) merita sa fie admirat studiaza-i opera . Nu numai cea literara. Ai sa constati ca este singurul doctrinar in Romania post decembrista
@vasile a, @emi
Pierdeti vremea cu @mihail, el e detinatorul Sfantului Graal al adevarurilor, NIMIC nu poate sa-i clinteasca opiniile, putine dar FIXE.
Cat despre modul de manifestare a barbatiei, sa ne reamintim ca este personajul care aplica un proces temeinic de fezandare/invinetire a propriei sotii (zice apoi ca a cazut pe gheata si ca l-a dat in judecata degeaba!) iar cu prietenii/colaboratorii e si mai “barbat” : ii da pe toti in judecata (are 20 de procese pe rol, dupa cum marturiseste).
Asadar, vezi ca are si barbatia standardele ei, ce e sub… e naspa!
cat despre cuvintele “incrucisate” opera, doctrinar… nu au sens pentru el intrucat nu se aplica propriului EGO…vorba proverbulu: invidia din tine, nu miroase a bine!
@fatuca,
eu te sfătuiesc sa mai acumulezi măcar inca 20 de ani, sa faci si sa cresti niste copii, sa inveti sa vorbesti elegant si cu bun simt, apoi sa-i judeci pe aia bătrâni.
Nu se alta, dar astia rad de slaba ta dotare intelectuala.
In rest….opiniile mele sunt doar ale mele, iar modul in cate le obtin depind doar de propriile observatii si criterii.
Cu amendamentul ca uneori “mi se dictează la foc automat”, expresiile având caracteristici “mitocane”. Era sa uit “suntem si mai multi”.
@Vasilica,
eu am termeni de comparatie, si emit opinii pe o epocă ceva mai lunga.
Venerabila doamna s-a decis pana si de nemtzalau de dragul armeanului. Asta cu toate ca s-a tot scremut in octombrie-noiembrie sa-mi demonstreze cat de bun este sasul. De-ai ati cat m-a porcait pt. ca nu-i impartasesc opinia.
Uite acum, GhiNNion nu mai este bun.
Cat despre domnul Vosganian, nu doresc sa-ti schimb opinia, insa eu aleg sa rămân la părea mea. Formata pe baza unor observatii personale, q tare recente. Eu nici nu le spun, nici nu ti le impun.
Cum ai spune tu i-am ” studiat opera”. Ai văzut si tu o buna parte, atunci când televiziunile au transmis spectacolul din Senat.
Lasa ca stii, au fost toate răutăcioase si rau intentionate.
Daca iti formezi opinii pe ce prezinta televiziunile si pe comentariile asa zisilor analiati(aceeiasi pe toate posturile) te compatimesc. Esti din grupul tinta a celor carora li se spala creerul.Eu nu ma uit dar citesc si prefer sa-mi fac o parere proprie.Am citit cuvintarea lui Varujan din Senat si este cu totul altceva decit ceea ce au prezentat televiziunile.Citeste si apoi mai vorbim
@Vasilica,
iarta-mă, dar datorita profesiei, vad întregul. Adica si cuvântarea si mersul aplecat către bancutza din spate, si plansetul, dar si tratamentul cu mir si lectura bisericoasa.
Nu te supăra pe mine, insa admir tinuta demna si comportamentul onorabil. Pe mine m-a durut ceea ce am văzut.
Nu pot reciti discursul, m-as comporta exact ca sotia la prima sarcina, in luna a treia.
Insa, imaginea unui om politic este formata si din detaliile pe care le poti vedea uneori cu totul întâmplător, atunci când el nu este in fata multimii. Am avut si aceasta ocazie. Mi-a displacut ceea ce am văzut
Atentie la acest Mihail. E un postac din zona basista a Iasilor.
http://www.stiripesurse.ro/exclusiv-fuziunea-pc-plr-iminenta-negocieri-intre-constantin-i-tariceanu_949428.html
!
Fuziunea asta o sa fie un esec de rasunet.Nu o sa reuseasca sa faca pragul electoral de 5% la alegerile din 2016.
Maestre stiu ca sunteti mai conservator,daca treceti in gasca asta nu pupati votul meu
….oricum, este mort politic ! Nu ca ar fi o tragedie.
In ce gasca pup votul tau?
@vv
Care dreapta si care liberalism? Nu a existat niciodata asa ceva, decat cu numele. Iar vrajeala aia cu cota de impozitare de 16% cata vreme impozitarea cumulata pe orice capitol l-am avea in discutie este de cca 50% este doar un mare fas.
Cata vreme dvs ati fost ministru nu am vazut o masura de dreapta, ba din contra, ati crescut si dvs impozitarea – va aduc aminte cum ne demonstrati pe sticla cat de buna si necesara era o noua taxa de poluare auto, dupa cele deja percepute ca accize si TVA combustibil, rovigneta, impozit auto samd. Mai vreti, mai am exemple. Cata vreme liberalismul este doar in numele unui partid, oamenii sunt zero barat, ciuciu liberalism.
Ah, ca aceiasi zero barat v-au dat afara din partidul LOR ca erati mai rasarit ca ei, este alta discutie. Vreti sa discutam unde si-a pus liberalismul madam Gorghiu si in ce perioada a lunii???
@Pacala,
hai sa discutam serios chestiile astea, altminteri, domnul senator, o sa-ti spuna si tie ca scrii la “dictare la foc automat”, ori mai rau ca “esti mitocan”.
Intelg ca nu agreeaza criticile deschise si sincere, presupun ca doreste doar sa fie ridicat in slavi.
Din nefericire sunt prea bătrân ca sa mă m-ai prostituiez acum. Vorba armeanului: ” oare ce cred sefii tai ? “….adica ai mei.
Draga Pacala, cat am fost eu ministru, sectorul privat a crescut cu cateva sute de mii de locuri de munca iar rata investitiilor a fost de 32%, cea mai mare din istoria Romaniei. Am coordonat un program de guvernare care a scayut impozitul pe profit de la 25% la 16%, impozitul pe salarii de la 18-40% la 16% si CAS de la 49,5% la 39,5%. Daca nici astea nu sunt de dreapta eu nu mai stiu ce sa zic.
Toni Grebla….cazat la DNA !
….uite, ca acum esti oprit si cazat la DNA, pentru 50 de capre.
Buna treaba.
DNA a ajuns sa se ocupe de gainarii in timp ce tara a fost devalizata.
Parca plafonul DNA era mult mai sus
@ Filip G,
Un judecător de la Curtea Constitutionala nu-i chiar o “gainarie”.
http://www.publi24.ro/anunturi/animale/animale-de-ferma/capre/anunt/capre-de-vanzare/7b0e677078606a50.html
230×50 capre/ egal baremu luptei MARII CORUPTII
Nu ne demonstrezi si noua ce barbat esti, ca flatulente ai tot tras pe aici, arata-ne si noua cum e cu glontul in capul curajosului?
Daca nici pe sistemul tau de intelegere nu poti demonstra cat esti de barbat, atunci nu vad de ce ai avea dreptul sa razi de altii.
@ venerabila doamna,
suntem in secolul XXI, nu m-ai bate tu apropouri, ca tie nu-ti demonstrez nik. Nu ma dau in vânt dupa babatii.
Deci recunosti ca mesajele tale sunt flatulente… multumesc!
Sa nu exageram, nu ai pentru ce, nu pot recunoaste tampeniile tale de babatie, oricat de generos sunt cu persoanele in varsta.
Uite, daca vrei, iti execut eu proiectul la locul de veci, pro bono.
Adica moca, pe intelesul tau.
Ma uit si ma minunez.Ce a facut presa si mediu virtual din oameni.Se lanseaza o tema de discutie serioasa(dreapta romaneasca) si se ajunge tot la temele impuse socetatii de papusari(DNA,DIICOT,ANI,barbatie,Toni Grebla,ce a facut V.V. etc).Trist.Apropo,daca am 68 de ani intru la categoria “bosorogi”?
Trist e faptul ca intre politicieni si cetatean e o ruptura pana inainte de alegeri,dupa alegeri sunt uitati repede.Inconsecventa ”politicii de dreapta” nu e explicata pe intelesul celor care nu traiesc din ajutoare sociale care sunt captivi in propria neputinta.
Care sunt temele propuse de dreapta in dezbatere publica?
In lipsa de abordari concrete,dezbatem subiecte mondene
Teoretic nu, “bosorog” are alte conotatii.
Fiti linistit, tinerilor le reproseaza… tineretea. Eu am 50, el 54-55, dar nu asta conteaza, ci faptul ca face din varsta o vina, indiferent care ar fi acea varsta. Atat poate la varsta lui psihologica, evident imatura.
vasile a,
in comparatie cu el -”bunul”, tu esti “raul si uratul”. In plus i-ai aratat ca bate campii si vorbeste in insulte, deci te apropii periculos de capatul rabdarii…
bosorog si la andropauza!
Ti-o iei in curand!
Teatru ieftin, sunt din acelaşi club.
ce vrei sa spui? cunosti personajul?
FSN, unul e fesenistul rau, celălalt fesenistul bun.
Ce mi se pare extrem de trist, este ca şi PLR, “ultimul bastion al adevăraţilor liberali”, se impurifică cu feseniştii din PC.
Dacă stânga se substituie dreptei prin alianţe, prin preluarea mesajului, prin “oameni noi”, la fel ca şi dreapta de altfel, mă întreb care mai este individualitatea unui partid, ce motiv ar mai avea votantul să aleagă un partid sau altul?!?!
Nu-l cunosc, recunosc străduinţele de mascare.
Pur şi simplu ortografia nu “rimează” cu stilul.
Cu scuzele de rigoare, vorbesc poate ca om deja obisnuit mai degraba cu partide din alte tari, deci e doar opinia unui observator din afara: nu vad in PNL la ora aceasta un partid de tip vestic care sa isi creasca si consolideze o traditie, oameni, valoare, valori, gindire, program, continuitate.
PNLul nou, pedelizat, imi pare ceea ce as numi partid neocomunistoid de piatza (mi se pare potivit cu termenul nou pentru regimurile postcomuniste: “democratia originala” cu problemele ei are deja denumirea de autoritarism competitiv, de care am mai pomenit – a lui Steven Levitsky, asa incit tinind aceasta in minte, gasesc termenul neocomunistoid de piatza potrivit. PSD desi cu particularitatile lui e tot un asemenea partid), sau partid fastfood. PNL-ul vechi, desi atins de sechelele comunismului, ca si PNTCD, avea alte premise, alta origine, alta esentza. Probabil ca e o trecere, o crestere treptata si deloc liniara a procentului de trasaturi neocomunistoide in organizarea PNL iar infuzia de pdl, adica de neocomunistoid de piatza pur cu spoiala de dreapta, e letala. Probabil e un mers mina in mina al societatii si reprezentantilor sai: promovarea mediocritatzii, acerba, voita, planificata, mai ales in ultimi 10 ani, selectarea negativa: smecherul, mediocrul, tupeistul mereu la suprafatza devenit model de succes fatza de cel cu bun simt, muncitor, educat, permanent umilit si alungat,
Fie-mi iertat daca vi se pare ca gresesc, dar de unde stau eu asa se vede, o fi eroare “de paralaxa”, adica nu doar vedere din afara ci de foarte “din afara”. O spun cu regret, e o degradare cumplita, dupa mine, la un partid la care ma asteptam la crestere – acum cinci ani cind am inceput sa scriu pe blog nu m-as fi asteptat la asa ceva.
Urmarind discutii, atitudini, declaratii de presa, actiuni, mai ales in ultimul an, constat urmatoarele: Ce face cineva pentru partid se contorizeaza in numar de voturi aduse, carnetzele de partid pe filiala, aparitii TV. In destoinicia cu care acela voteaza sau se incoloneaza la interesul de moment al partidului, direct sau prin functia pe care o indeplineste pe undeva, indiferent de gindirea ori constiintza sa – adica activism rudimentar si obedientza fara marca ininitziativei proprii, libertatzii de constiintza, educatiei perpetue si participative pe care o vezi la un partid vestic. De interese de grup, locale, cooperative si relatii de rudenie nu mai vorbesc, le trec la samd – iar, absentza promovarii pe competentza si merit predominanta in vest. Consistentza reala, intelectuala, morala, profesionala a membrilor de partid nu conteaza (de educatie liberala, cunoastere a gindirii liberale romanesti sau din alte parti sa nu vorbim – va rog, nu vreau sa-l intreb pe domnul Petrache sau domnul Boboc sau pe mai stiu eu cine de asa ceva, ca sa nu ma sperii), descurcareala in diverse mecanisme de cointeresare, dat cu periutza, pupat in dos, rubedenizare si cooperativizare sunt suficiente.pentru promovare si intarirea unei pozitii personale sau de grup.
Fervoarea educativa e de tip electoral si de tip facebook: tot mi s-a reprosat ca ma repet – e oricum inutil sa o spun: m-am uitat pe site-ul pnl, iar, ruleaza postarile preelectorale ale domnului Vosganian si anunturi electorale pe stinga, programul, si o varza de comunicate de presa pe ce vrei si ce nu vrei, fara cap si coada ( nu mai dau site-uri de partide occidentale la intimplare de comparatie ca e rusinos pentru pnl si numai cum arata site-ul fara comparatie). De comisii, ce sa mai spun ca m-am saturat cit am vorbit de ele cinci ani – in multe partide vestice sunt unul din elemetele de continuitate si ferment programatic – aminteam ca Obamacare s-a “copt” pe o perioada 15 ani in laboratoarele democrate nu peste noapte, CDU are permanent trei mari comiaii de lucru, UMP-ul francez comisii de lucru pe fiecare domeniu de interes si complet deschise initiativei publice.
Conteaza cit de proaspeti si tinerei sunt cei ce se prezinta pe ecran si cit de aprig dau din gura (reclama sufletul comertului), pe de o parte, si cit de lemnosi si hirsitzi sunt cei din spate (betonul acela de neschimbat si de nepatruns al partidului comunistoid, gaunoasa, troglodita unitate de monolit) pe de alta parte. Propaganda exsta si in alta parte, cu duiumul, dar asemenea inconsistentze si lemnarii in comunicare, evitarea conversatiei reale, agresivittea tip voss sau pocora, pafarisme tip voicu sau busoi, hmmm.
A ajuns un partid cu puneri de “ticalosi” la gazeta de perete si “condamnari publice” care merg de la denigrarea ordinara pina la infierarea in limba de lemn de tip sovietoid, ( mi-e sila de cite ori aud comentarii adresate multora, ca e Diaconu, ca e Tariceanu, ca e Antonescu, ca e Vosganian, oricine o fi: Tzatzisme cu iz sovietic nu ar trebui sa existe la un partid numit liberal si cu o anume tinuta: se degradeaza singur).
De facutul sluj la ordinul marelui conducator indiferent ca ce se cere e anticonstitutional sau antidemocratic (gen votatul pe banda la ridicarea imunitatii) nu mai vorbesc: “noi muncim nu gindim” – cum sa-i spun fenomenului? “adorabil vintage” in loc de ceausist? ( doamna gorghiu pluseaza, vrea incuviintzarea ridicarii imunitatii in 48 de ore – imi aminteste de avintul amoebian lipicios al secretarilor de partid care se angajau sa termine productia trei zile mai devreme decit cerea “to’arasul”)
Adica acest PNL, in care nu mai recunosc trasaturi liberale si cert nu de partid traditional, vestic sau cum doriti sa-l numiti, nu doreste oameni in partid ci apparatciki de stil nou, samsari de voturi si in ce priveste alegerile si in ce priveste votul din parlament, de aceea atributul pe care l-am gasit e de neocomunistoid de piatza. Singurul lucru care conteaza e eficientza la ceva ce arata a vinzari nu a politica – adica ce tip de gogoasa se inghite mai repede si mai pe nemestecate de catre public, inainte sa se dezumfle, cit de colorata e prezentarea si cit e cistigul la numar de primari, parlamentari, etc, recte cind dam jos guvernul-, de aceea partid fastfood.
Nu, nu vad nici care e problema cu tinerii care sa se simta reprezentati de tineri, dinozaurii care sa fie aruncati la gunoi, si altele asemenea: asta e popaganda de prost gust, o spoiala, si inca de foarte proasta calitate: se scorojeste extrem de usor aparentza aceasta modernista, hip, si dedesupt rinjeste in toata splendoarea ceva extrem de rudimentar, de invechit si de fals.
Cris,
Bine ai venit, esti ca o boare de primavara pe acest blog! imi era dor de expunerea ta logica si argumentata, dupa cum ai vazut aceste lucruri au devenit rarisime, intre postarile ranchiunoase, cu iz de invidie si turnatorie care au devenit majoritare.
Asa este, PNL-ul e intr-o mare criza de identitate si lideri performanti, fuziunea in loc sa completeze “golurile” (de resurse umane, de actiune), a dublat nulitatile si erorile de strategie si demersurile aferente.
PDL-ul nu a fost nicodata un partid ci o gasca galagioasa si tupeista care isi ascundea sub retorica sforaitoate toate minusurile doctrinare, de lideri autentici, de interes real de a guverna in interesul oamenilor, de a face administratie corecta, etc, etc. Numai minciuni ordinare am auzit de la acesti oameni asa ca nu m-am bucurat de fuziunea cu PNL, dimpotriva. In fine… sa nu mai dezgropam mortii.
Ideea e ca acesti oameni NU au inteles nimic din pleazna strasnica pe care au luat-o la alegeri si din scarba adanca a populatiei pentru furaciunile grosolane pe care le-au practicat cat au fost la guvernare. Si acum, dupa ce s-au rebotezat, “mai curati si mai uscati” ca niciodata se pregatesc sa ia puterea!
Numai cand ii vezi figura tamp-infumurata a lui Predoiu cand vorbeste de Programul de guvernare (o insailare de trancaneli fara nici un fundament doctrinar) si te apuca disperarea ca vom avea un nou guvern de politruci – mai tineri si mai nesimtiti decat precedentii! Fiindca numesc NESIMTIRE sa pui una ca Andreea Paul Vass/ideoloaga politicii de austeritate a odiosului guv Bok, DISTRUGATORUL ECONOMIEI ROMANIEI pe vreo 10-15 ani incolo!- sa iti fundamenteze politica economica, CRASA nesimtire!
Despre celelalte “tinere sperante” enumerate de @emi, ilustri necunoscuti, fara idei, fara expertiza, fara gandire proprie/originala, ce sa mai vorbim… tineretea si ambitia carierista nu tin loc de VALOARE si restul!
Ne asteapta vremuri grele, poate doar DNA-ul ne poate scapa de cosmarului unui PM ca Predoiu (numai daca citesti ce zice escrocul Cristian Sima, bun prieten cu el si iti iei campii!) sau o ministra a Economiei (sau la Finante ) ca AP Vass sau una ca Gorghiu la Justitie… Brrrr!
Daca vechiul PNL il voia pe VV in noul PNL, il avea.
Eu nu am pretentii de la PDL, eu am pretentii de la cei din vechiul PNL, care au acceptat lejer alungarea lui VV, trebuiau sa se opuna daca nu din alt motiv, macar pentru ca pe acest sistem, in curand le vine si lor randul.
cei din “vechiul” PNL pusi sa decida sunt de faprt niste oportunisti marcati de propria mediocritate, pentru care singura ratiune/sansa de a ramane in politica este sa se pozitioneze corect pe langa Putere, cea “noua” fiind vizata in mod special. Ce sa faca si ei, bietii oameni, idei nu au, rezultate notabile – nici vorba, in rest famelie mare, bani… dupa buget !
cat despre teama de consecinte – ca “li se poate intampla si lor” – este ULTIMA lor problema, oricum sunt pasibili de “uitare” istorica, nevalorand nimic. Ideea e sa mai traga niste banuti intre timp, pana se prind cei din jur ce nulitati absolute sunt!
Uneori imi amintesti de admiratoarea Udrei.
Cris, ca de obicei, esti imbatabila in argumente.
Stiu eu, poate aici o comparatie e utila. Nu sunt fan al politicii germane sau al CDU. Dar daca tot se vor unii nemti si spun ca fac lucrurile nemtzeste vorbesc despre nemtzi.
Cum adica un om de partid ar trebui evaluat dupa numarul de voturi pe care il aduce, carnete de partid pe filiala sau altele asemenea? Contraexemplu clasic e Helmut Kohl, nu ar fi fost ales niciodata pe vot uninominal, a fost ales, in sistemul lor mixt, pe lista, E “anti-eroul” clasic: orator bun dar mare cit o morsa, il cheama Varza, si, fi-r-ar sa fie, e peltic; are un umor rafinat, ceea ce nemtii n-au si nu pricep ca masa, extrem de inteligent dar deloc carismatic pentru vulg. Iar Kohl indiferent de scaparile dumnealui ramine un nume care si-a pus amprenta pe istoria Europei nu doar a tarii sale. Valoarea sa se masoara in numar de voturi pe care le-a adus personal? In cite filiale de partid a facut? Cred ca in cu totul alceva.
A aparut din neant, cu Unificarea Germaniei sa zic? A intrat in CDU in 1947, prima pozitie serioasa in 1960. Nu era prea batrin in 1989 ? (69 de ani ca virsta, copilarie traita in dictatura, in ultimele luni de razboi a fost luat cu arcanul in armata; 42 de ani de cariera politica deja in ’89), ca sa reprezinte vigoarea, tinerimea, viitorul unei Germanii unite? Nu era dinozaur, invechit, cu mentalitate depasita, afectat de nazism? Se vede ca nu.
Educatie? Munca? – Doctor in istorie si stiinze politice la Universitatea din Heidelberg, om de afaceri in Ludwigshafen.
A pierdut vreodata? – Da. A fost aruncat la gunoi? – Nu (a candidat ca si cancelar in ’76, a pierdut, a stat pe bara in ’80 – a candidat Strauss – a pierdut acesta, a candidat iar in ’83 si a cistigat – apoi au urmat ’83 – ’98 ca si cancelar, Unificarea Germaniei si tot ce stiti. A fost veodata calcat in picioare de propriul partid sau de tara lui? Nu, si daca a calcat strimb retragerea lui s-a facut cu demnitate si ramine in istoria CDU, Gemaniei, lumii, cu onoare.
Alt exemplu? alt mamut din CDU si evolutia lui politica? – Wolfgang Schäuble care e in politica din 1972. A studiat ecoomie si drept (Universitatile din Freiburg si Hamburg) doctor in drept, ofiter in administratia financiara si avocat practicant apoi ani inainte de a lua pozitii ministeriale. In Romania probabil ar fi fost demult oale si ulcele in politica, ar fi fost trimis la cimitir – mai e si paraplegic in urma atentatului din ’90, e in carucior. E si el controvesat si destule din deciziile lui sunt disputabile, a fost si el afectat de scandalul din 2000 cu finantzarea CDU.
Locul lui la conducerea CDU a fost luat de Merkel in 2000. ( Merkel e in politica din ’90 si nu si-a facut facultati de drept la particular, e doctor in chimie fizica, cercetator pe chimie cuantica ani buni la Academia de stiintze Berlin-Adlershof, cu multe publicatii in domeniu, pentru cine nu stie – pardon, dumneaei in Romania i s-ar fi spus probabil ca ce cauta sa conduca un guvern, ca e chimist si sa se duca sa spele eprubete. E si RDG-ista – iar, ma gindesc, in Romania la o campanie elctoorala s-ar fi spus ca e comunista si vrea sa vinda Romania la rusi – vorbeste rusa fluent-, sau la chinezi).
Si lui Schaueble, dupa aceasta logica a tinerimii revolutionare i s-ar fi spus in Romania ca e o piedica in fatza noii generatii, ca nu priveste la viitor, ca e perimat, sa lase locul tinerilor: seful cancelariei si ministru de interne 1984 – 1990, seful grupului parlamentar CDU 1990 – 2000, seful CDU 1998 – 2000, Si ia te uita, nici acesta nu a fost dat la gunoi dupa scandalul din 2000 si dupa ce s-a retras din pozitia de sef al CDU: ministru de interne 2005-2008, ministru de finante din 2009 pina acum.
CDU si-a promovat liderii dupa carisma, tineretze, voturi pe care sa le stringa personal? I-a matrasit dupa infringeri? inlocuirile firesti, alternantele in pozitii de conducere au insemnat mazilirea,umilirea, trecerea pe linie moarta a altora, ca in PNL? Promoveaza in primele linii neica nimeni de strinsura, care au diplome pe puncte, nu au lucrat decit un an doi, ori abia veniti, de nu stiu unde din partidul de alaturi?. – e suficient pentru oricine sa citeasca evolutia politica a lui Kohl si sa faca o comparatie cu tumbele si raschetarile din pnl ca sa isi puna macar niste intrebari de elementar bun simt cu ce nu e in regula in aceasta polticheala romaneasca si felul in care evolueaza un partid ca PNL si asa zisa dreapta unita, la nivelul patrunjelului de intrenet: http://ro.wikipedia.org/wiki/Helmut_Kohl. la fel gasiti biografia lui Schaueble, ori a lui Merkel.
Am ales un Helmut Kohl si un Schaueble si gindindu-ma la CDU ca istorie – s-a format dupa al doilea razboi si o lunga perioada de dictatura, de nazism si, inainte de aceasta, dupa nenorocirile republicii de la Weimar si neputintele politice precedente ascensiunii NSDAP la putere, din mai multe partide de dreapta, slabite, zapacite, cu multe bube in cap – inclusiv cu nazisti printre ei, si foarte diferite. Nu doresc sa fac o paralela cu unirea pnl-pdl desigur, nu seamana deloc cu formarea CDU, conditiile istorice sunt diferite, asa cum PNL nu seamana deloc cu un partid vestic, dar cert nu e prima data in istorie cind un partid, partide, trec prin asemenea dificultati si gasesc alte cai de rezolvare si cu alte consecinte pentru o tara, decit se vede gaseste PNL acum. Caci nu, domnul Iohannis nu e un Adenauer si predoiu vreun Erhardt sau blaga, pfui, vreun Kiesinger, diferentza e cea dintre polit…ician si om de stat.
Imi pare rau avintul acesta revolutionar penelisto-pedelist de spoiala se vede, cel putin de la mine, in stil Conul Leonida fata cu reactiunea “Bravos națiune! Halal sa-ți fie! Sa traiasca Republica! Vivat Printipatele Unite!” si jos iscalit în original „Galibardi”. Geoana – vanghelie mai lipsesc pe post de CSU ca asa am auzit ca se considera, si tot ii cultiva unii liberali – of Doamne. Ce sa zic? tot vorba conului Leonida “gianta latina, domnule….”
Ce cred eu insa nu conteaza, n-am carnet de partid, nu sunt liberal, mai ales dupa criteriile noului PNL. Pardon, unii de pe blogul dumneavoastra chiar m-au numit comunista, pontista si altele asemenea fiindca nu consider precticile noului PNL – PDL liberale, sau pentru ca am mari indoieli referitor la , sa-i spun verticalitatea si consistenta democratica a domnului Iohannis. Deci puteti sa luati ce spun ca si comentariul vreunui comunist, pontist sau mai stiu eu ce, nu ma deranjeaza, n-am spus niciodata altceva decit ceea ce gindesc. Intrebarea, VV, e de fapt ce credeti dumneavoastra, si, daca ati ajuns la niste concluzii, ce aveti de gind sa faceti. In ce ma priveste insa partide facebook si partide fastfood nu mi se pot servi drept dreapta, liberalism, sau ce mai doriti, nici macar ca si partid serios, iar eu nu contez, cei care au muncit cu adevarat multi ani la acest partid si care chiar au asteptat ceva, aceia conteaza, nu merita sa fie inghititi de ceilalti dar nici nu vad ce sanse au.in felul in care v-ati construit structurile si mecanismele. Asa cum conteaza si cei care va aleg cu seriozitate si nu dusi de propaganda, facebook si alte prostii, ce se numeste electoratul liberal. Cu atit mai mult cu cit situatia in Romania si in jurul ei e grava.
Cris, situatia clasei politice din Romania e deosebit de graba. Sa vorbim despre dreapta. Ea risca sa se depersonalizeze, sa devina obedienta si aseptica. Ceea ce este halucinant e faptul ca partidele de dreapta, de fapt partidul de dreapta, este izvorul unei Noi Revoluţii Culturale, cu toate intoleranţele şi cleişeele unui astfel de concept.
Ca sunteti manipulati se vede si din etichetele pe care le folositi.Ponta-comunist,Tariceanu-sluga PSD-ului,Johannis-tace si face,bun gospodar,Constantin-marioneta lui Voiculescu etc.Cum ii cunosc pe toti(pe Voiculescu nu,pentru ca nu am vrut eu-si asta nu a iertat-o)vreau sa va spun ca nici una din aceste caracterizari nu reflecta realitatea.Iar in ceea cel priveste pe Johannis pot sa va spun ca este un tip gaunos,lipsit de consistenta,care tace pentru ca nu are ce spune dar foarte abil instinctual.Nu sunt certat cu el dar i-am spus de ce clar ca nu pot sa-l votez si constat ca nu m-am inselat.Nu e si cazul lui Varujan care din ratiuni ce tin de disciplina de partid i-a facut cmpanie