În principiu, răspunsul meu la studiul lui Dorel Şandor pe tema candidatului prezidenţial este acela că nu putem vorbi despre un profil al candidatului făcând abstracţie de profilul clasei politice, al societăţii româneşti în general. Iar în clipa în care lărgim, în acest fel, contextul, observăm că profilul candidatului, aşa cum ni l-am fi dorit, se deformează îngrijorător.
Iată în această privinţă un mic comentariu la tema nr. 2, privind „Capacitatea de anticipare, percepţie şi interpretare a contextelor macro, a stărilor critice atât pe plan intern dar şi în direcţia implicării la nivel regional şi global.” Sigur că ar fi ideal ca preşedintele să aibă o asemenea însuşire. Numai că ea nu se realizează numai pe seama intuiţiei, preşedintele României trebuie să aibă instrumentele teoretice necesare şi, în jur, competenţele care să le mânuiască. Ori, ce constatăm? România este, în multe privinţe, o ţară necunoscută românilor. O seamă de indicatori sunt nerelevanţi (ex. rata şomajului), alţii sunt interpretaţi unilateral (ex. deficitul de cont curent), iar alţii sunt doar aproximaţi (ex. nivelul evaziunii fiscale). Între instituţiile statului nu există interoperabilitate, adică ele nu dispun de aceleaşi informaţii şi în acelaşi timp, Ministerul Finanţelor nu are date în timp real cu privire la fluxurile monetare, iar Ministerul Economiei nu dispune de un atlas economic al României. Aţi mai văzut, cumva, în ultimii douăzeci de ani, vreo hartă economică a ţării, aşa cum atârnau, pe vremuri, în birourile tuturor funcţionarilor din ministerele şi centralele economice ori în sălile de clasă?
Din cauza lipsei de informaţii în timp real şi a unor serii de date corelate, România este o ţară greu modelabilă. Prognozele se realizează cu dificultate şi sunt, adesea, departe de adevăr. Ar fi interesant, de pildă, să ne reîntoarcem în timp, în anii 2008-2009, pentru a vedea cât de departe erau organismele financiare internaţionale şi BNR de realităţile economice româneşti. În prima jumătate a anului 2008, toate aceste instituţii estimau pentru anul 2009 o creştere economică de peste 5%. Ideea că în anul 2009 vom avea creştere economică s-a menţinut până la începutul anului 2009! Abia în luna februarie, FMI spunea că România riscă (!?) să intre în recesiune în 2009, iar BNR, prin vocea economistului său şef, continua să creadă în ansele creşterii economice (!). Vă amintiţi că, indiferentă la toate aceste prognoze, în anul 2009, economia pur şi simplu s-a prăbuşit…
Exemplele pot continua. În anul 2010, în primul trimestru, FMI considera că România este în grafic în ce priveşte ajustarea bugetară. După scurt timp, preşedintele României anunţa, tocmai din cauza nesustenabilităţii bugetare, măsuri de reducere pentru salarii şi pensii de o duritate fără precedent,
Să venim, însă, în zilele noastre. Pentru a vedea cât de precară este capacitatea decidenţilor economici de a asuma o decizie şi de a stabili priorităţile în aplicarea ei, este suficient să analizăm obiectivul aderării la zona euro. Declaraţiile sunt atât de contradictorii, se schimbă atâît de mult de la un an la altul încât te întrebi dacă România chiar doreşte aderarea la zona euro, sau e doar un capriciu. Mai exact, după aderarea României la UE (2007) ,în fiecare an ţinta se îndepărtează, ea rămânând, în principiu, la o distanţă de şase ani de momentul când se face respectiva declaraţie. Aşadar, la întrebarea: „Când va adera România la moneda europeană?”, indiferent când această întrebare este pusă, răspunsul corect este: „Peste şase ani!”
Pornind de la o evaluare precară a trecutului şi prezentului economiei româneşti, şansele prognozării şi a elaborării de proiecte naţionale sunt periclitate din start. Cum spuneam, România este o ţară greu modelabilă. Dar, din păcate, acest lucru compromite şi realizarea unor proiecte pe termen lung şi îmbinarea, în ceea ce priveşte priorităţile şi scadenţele, orizonturilor de timp, pe termen scurt, mediu şi lung. În acest moment, din punct de vedere economic (deşi situaţia este aceeaşi şi în alte domenii) nu există ample proiecte naţionale, care să fie asumate, precum Pactul de la Moncloa, de toate partidele parlamentare şi partenerii sociali. Si asta în ciuda unor scadenţe, fie simbolice (2018, un centenar de la Marea Unire), fie instituţionale (2019, anul semestrului românesc la conducerea Consiliului European), fie bugetare (2020 – încheierea noului exerciţiu bugetar al Uniunii Europene), fie în privinţa infrastructurii (ţara, pur şi simplu, se rupe sub noi), fie în privinţa resurselor (iminenţa epuizării rezervelor de gaz metan şi de petrol ale României), fie demografice (reducerea şi îmbătrânirea populaţiei) etc.
Ceea ce spune Dorel Şandor e corect. Trebuie, cu alte cuvinte, să se treacă de la politică la politici. Numai că această reformă a clasei politice nu poate fi făcută de sus în jos, căci atunci preşedintele ar rămâne izolat, ar fi lipsit de surse credibile de informaţii şi de competenta lor prelucrare. Această reformă tebuie să fie mult mai largă, pornind de la actualele institute de cercetare şi de la departamentele de cercetare ale universităţilor, de la organismele administraţiei centrale (Institutul Naţional de Statistică, Comisia Naţională de Prognoză, Consiliul Fiscal, departamentele specializate ale Băncii Naţionale şi Autorităţii de Supraveghere Fiscală) până la cele ale mediului de afaceri (compartimentele specializate din bănci şi mari corporaţii) şi ale societăţii civile (patronate, sindicate, institute private). Şi fireşte, de la disponibilitatea partidelor de a colabora cu toate aceste
structuri de cercetare şi de a avea, în rândurile lor, oameni care să le şi înţeleagă.
În lumea de azi, nu banul este principala resursă. Resurse mai importante sunt informaţia, comunicarea, managementul, înţelegerea corectă a timpului ca resursă etc. Preşedintele nu trebuie doar să înţeleagă lucrurile astea, dar trebuie să stimuleze crearea unei astfel de expertize, încă din vremea când este lider politic, înainte de a fi candidat la prezidenţiale.
(va urma)

@mihail
Ai vazut cate poze cu maimutzoi am postat ieri?
@lordul john
Discursul televizual are alte conditii. Daca vorbesti in termenii aia la tv si o dai cu filosofi, ai adormit audienta.
Nu prea-mi functioneaza vibratia cu Johannis.
Despre viata si opera lui Yeti omul padurilor din iasi
http://monster.wikia.com/wiki/Yeti
@ Filip G
ce te miri? La cit de sters e Johannis probabil ca nu l-au observat
Mai bine ca nu l-au bagat in seama, ca incepea azi o propozitie si o termina miine…
Ruda din Rusia a lui Yeti din Iasi
http://www.discovery.com/tv-shows/russian-yeti/videos/credible-and-authentic-yeti-evidence.htm
@ Filip G
si de bun strateg ce este, Johannis se duce sa apara pe sticla cind toata lumea e cu ochii pe Voiculescu…
La antena 3 nu cred ca mai pupa el emisiuni, poate doar daca nu-l invita Cristina Topescu, sau cind are nationala meci…
@Adame,
Iarta-ma…am uitat ca sa-ti multumesc…M-AI UNS LA INIMA !
Dar, maimutzoiul nostru, e urat cu spume…aia is frumusei.
Ion Coja, a depus astazi plangere penala la DNA, lui Johannis pentru afacerea cu adoptiile cu copii..
Domnul Coja afirma ca a depus si documentele care sustin acea plangere.
Copiii au fost infiati de familii din Canada, iar acum dupa aproximativ 20 de ani, copiii nu mai pot fi gasiti.
De afacere s-a ocupat dl. Johannis.
De promovarea “afacerii”, se ocupa acum, DD Diaconescu.
http://www.stiripesurse.ro/fost-vicepresedinte-pnl-retinut-de-diicot/
lordul
Voiculescu s a comportat ca un barbat, asa securist cum o fi” isi asuma condamnarea la puscarie cu maxima demnitate.
Evident, daca ar fi facut sluj, precum patriciu, astazi nu l ar fi deranjat nimeni.
@Mihail
De unde stii cum arata TIBISOR?
@tudor
Securistul asta nu-mi trezeste nicio mila.
Apropo, trustul sau i-a platit despagubirea lui VV pt calomnie?
@ Adam Mares
In leg cu despagubirea, o sa am o postare in curand.
Adam
Se pare ca n ai inteles nimic: este vorba despre libertatea unor oameni.
Daca nu mi este cineva simpatic trebuie sa faca puscarie chiar daca ar fi nevinovat?
Se pare ca sistemul tau de valori se reduce la ce are n cur Tibisor si la emi – cam tot aia…
Mihail spune:
august 3, 2014 la 9:53 am
@Varujan,
Dar de ce sa nu stricam ? Ce nevoie avem noi de unguri, evrei, armeni, lipoveni, sasi, tigani ..?
Stop, de astia avem nevoie, deoarece au cravate cu camera, fac stirile !
Doar se stie: ” un evreu bun, este un evreu “mort”.
@tudor
La hotii astia, poate sa se intample ca la Al Capone: indiferent cu ce-i prind, e bine!
@tudor
Daca tu crezi ca Voiculescu e nevinovat…
@tudor
PS. Sper sa-l vad pe viitor si pe TB in boxa acuzatilor.
PPS. Imi pare rau ca nu li se confisca si averile.
Adam
Da, cred ca in acest dosar voiculescu este nevinovat, iar dosarul este un abuz de la un cap la altul.
In sens penal, in acele dosare, nici fenechiu, nastase, remes sau anghel, primarul de la satu mare, sau chiuariu nu s vinovati.
Toti cei care au ascultat ordinele basiste au fost promovati, astfel ca pericolul este mult mai mare decit bagarea in puscarii a citorva zeci de insi care l supara pe basea.
O asemenea increngatura in justitie este mult mai greu de destructurat decit oricite clanuri mafiote, iar pierderile reale ale Romaniei sunt incalculabile.
Poti sa i spui si lui VV; poate sa faca el cele mai nemaivazute strategii de reindustrializare, intr o tara in care poti fi oricind arestat, nevinovat fiind, fara sa raspunda cineva, care milionar e prost sa si bage banisorii?
Adam
Da, cred ca in acest dosar voiculescu este nevinovat, iar dosarul este un abuz de la un cap la altul.
In sens penal, in acele dosare, nici fenechiu, nastase, remes sau anghel, primarul de la satu mare, sau chiuariu nu s vinovati.
Toti cei care au ascultat ordinele basiste au fost promovati, astfel ca pericolul este mult mai mare decit bagarea in puscarii a citorva zeci de insi care l supara pe basea.
O asemenea increngatura in justitie este mult mai greu de destructurat decit oricite clanuri mafiote, iar pierderile reale ale Romaniei sunt incalculabile.
Poti sa i spui si lui VV; poate sa faca el cele mai nemaivazute strategii de reindustrializare, intr o tara in care poti fi oricind arestat, nevinovat fiind, fara sa raspunda cineva, care milionar e prost sa si bage banisorii?
@ tudor
Ai dreptate cu chestiunea justitiei. Practic, dupa chestia aia cu subminarea economiei, toate strategiile au ramas balta.
Pe la anii 1700, Edmund Burke definea mandatul reprezentativ, autonomia de decizie a parlamentarului si limitele divergentei deciziei acestuia fatza de cea a electorului. Limitele acestei divergentze sunt interesul unei natiuni nu cele personale sau de putere in conceptia sa, conceptie care se mentine si face ca in orice tara democratica stabila din zilele noastre sa existe provizii constitutionale care mentin mandatul parlamentar ca fiind reprezentativ. Spunea cam asa:
“Parlamentul nu este un congres de ambasadori ai unor interese diferite si ostile unele fatza de celelalte, interese pe care trebuie sa le mentina ca agenti si avocati impotriva agentilor si avocatilor altor interese, ci parlamentul este ansamblul deliberativ al unei natiuni cu un singur interes, acela al intregii natiunii. Alegi un membru al parlamentului dar in acel moment acela nu mai este membrul partinic al unei comunitati ci un membru al parlamentului.”
Nu mi se pare ca aceste transmutari permanente din parlamentul romanesc (una doua se face o uniune, se da muma padurii peste cap si se face din pdl pnl, din pnl reformator, din pdl pmp, etc, etc, si iata piatra filosofala a democratiei, LOL) ar avea de a face cu aceasta idee ci cu mutari de putere, iepuri, ambitii si interese personale – o premiza democratica la fel de schimonosita ca cea a imunitatii parlamentare de pilda, o parodie de democratie. Nu mi se pare ca aceasta idee de reprezentativitate care pune interesul tarii deasupra celui de grup ar fi cazul nici in cazul PNL care a iesit de la guvernare tinind saptamini intregi comunicarea pe aceasta tema cu Johannis vicepremier (si nicidecum cu problemele in interesul unei tari care n-ar fi fost respectate de psd), asa cum nu vad asta nici la tariceanu pina acum, nu s-a vazut nici la unpr, de pmp ce sa mai vorbim, aceia sunt complet abulici…. Pornind de la cuvintele lui Edmund Burke, nu ma mira nici lipsa de suport fatza de parlament ca institutie democratica – de fapt pe cine reprezinta parlamentarii?
Interesanta replica lui Johannis – el nu are niciun program pentru dupa prezidentiale, el se concentreaza pe prezidentiale – patognomonic, clasa politica pare complet izolata de restul cetatzii, de interesele unei natiuni; pina si jocul alegerilor este unul intre aparate de partid, cetateanul e un recrut temporar, nu e reprezentat, nu exista idei, nu exista gindire si niciun alt scop decit cel electoral. Miscarile recente din PNL? – La fel privesc si afilierea la PPE, caci tema revine ” ei sunt mai puternici, am avea mai mult suport” – suport pentru ce, pentru a ramine la putere ca basescu?, caci partea de conceptie populara care ar fi in favoarea Romaniei nu s-a amintit macar. (@ Lordul John – te rog nu veni cu replici de felul ” si ce, la europarlamentare alegatorii au votat ALDE?” ar fi un tu quoque, nu va scuza lipsa de fundamentare a trecerii la PPE; un eliptic “gindirea de dreapta” aruncat sa inchida gura alora inmarmuriti nu e de ajuns (caci ce stiu ei despre alde sau ppe, niste imbecili folositori pentru a da un vot la ordinul primarului si atit), chiar nu e de ajuns si, departe de a fi impresionant, e chiar insultator caci arata acelasi dispret ca si al lui baconschi fatza de “mahalaua inepta” – de asta se uneste pnl cu pdl, pentru ca au idei similare privind “prostimea”?)
@ cris
Ai dreptate, combinarile de trei luate cate doua din politica sunt semn de slabiciune, nu de putere. Nu stiam ca JOhannis a zis asta, ca adica nu are program postelectoral. Poate ii facem, totusi, unul.
La sfirsitul anilor 1960, Hanna Pitkin a scris o carte de capatii despre reprezentarea politica. A reprezenta parlamentar, spune dumneaei, inseamna a face din nou prezent, a da voce si influentza cetateanului reprezentat in formarea politicilor publice. Pitkin face diferentza intre delegat si mandatat, adica intre reprezentare acurata si strict dupa dorintele electorilor si cea care este filtrata prin constiintza si capacitatea de decizie a parlamentarului, dar nu considera ca acestea ar fi opuse ci ar trebui sa coexiste si sa fie mereu in balantza. Considera ca reprezentarea poate fi vazuta din citeva perspective: formala/institutonala, simbolica, descriptiva si substantiva. Reprezentarea formala inseamna la propriu modul in care un reprezentant este ales, si are doua dimensiuni – autorizarea ( mecanismele democratice electorale) si reponsabilitatea ( in ce mod un reprezentant poate fi sanctionat pentru divergentze majore fatza de mandatul care i-a fost dat). Perspectiva simbolica – in ce masura cel ales este o imagine a celor ce il aleg. Perspectiva descriptiva – in ce masura cel ales are experientze si interese commune cu cei pe care ii reprezenta. Reprezentarea substantiva – in ce masura reprezentantul avanseaza si implineste proiecte politice care corespund intentiilor si preferintelor votantilor. (Scuze pentru introducerea lunga dar tin sa clarfic termenii in care pun niste intrebari).
Viatza politica romaneasca mi se pare la mare distantza de asemenea concepte, in asemenea masura incit, asa cum spunea tiberiu cu afinitatile sale fatza de fotbal, viatza politica romaneasca imi pare un meci, dar unul in care niste echipe de nu stiu ce nici macar nu joaca vreun soi de fotbal ci se intrec in cine scuipa mai copios si mai balos adversarul ca sa cistige mai multe urale de la o parte a publicului sau alta. “Educativ” la superlativul negativ pentru public – acestia nu isi gasesc vocea prin aceste echipe, nu se exprima, nu devin prezenti in politicile publice cum spune Pitkin, ci doar asista neputinciosi sau urla si isi dau in cap unii altora dupa modelul celor din teren; in cel mai bun caz reprezentarea in cazul politicii romanesti, dupa conceptul lui Pitkin, e simbolica, negativ simbolica, o proiectare a propriilor frustrari ale electorilor eventual, ca sa nu spun ca e absenta.
E perspectiva mea. Si din aceasta perspectiva intreb:
1. Dumneavoastra ca PNL-PDL ( fie-mi iertat, chestiunea cu “marele PNL” mi se pare ridicola, o pastisa ingimfata a GOP – great old party, cum e numit partidul republican American) pe cine reprezentati de fapt la acest moment, care este nu “bazinul electoral” ci categoriile de cetateni pe care ii reprezentati? Caci pina acum nu aud decit discutii despre ce recruti poate stringe un primar ( reprezentare simbolica si descriptiva, in conceptul Hannei Pitkin) si nicidecum a cui portavoce e “marele partid”?
2. In ce mod un presedinte PNL/PDL ar promova interesele celor pe care ii reprezinta si cum se integreaza acestea in cadrul mai larg al intereselor unei tari, care este platforma prezidentiala liberala? (reprezentarea substantiva)
@ cris
Pe cine reprezentam mi/e greu sa spun . De pilda, la europarlamentare, PNL a primit voturi (peste 50%) de la alegatorii din mediul rural, acolo unde avea primari. Practic alegatorii potriviti cu profilul PNL, adica nucleul politic, nu sunt peste 7-8%. Dar daca ma intrebi nu pe cine, ci pe cati reprezentam, as spune ca pe vreo 30%. PNL are 15%. Bazinul dreptei e de vreo 30%. Cu PD impreuna am putea sa-l acoperim. Cat despre platforma prezidentiala, nu stiu ce sa spun. Nu am avut nicio discutie cu dl. Johannis pe tema asta. Nici pe alta, de altfel.
@VV
Asa cum TB provine dintr-o familie de infractori Mihail provine fara indoiala dintr-o familie de nazisti legionari, poate participanti activi la asasinatele evreilor de La Iasi.
http://www.ziare.com/victor-ponta/traian-basescu/ponta-basescu-e-o-epava-umana-si-politica-provine-dintr-o-familie-de-infractori-1314961
@ Varujan Vosganian
Dl. Ioan Ghise a facut deja rau prin promisiunea pe care a lansat-o. Caci a promite ceva ce nu poate fi indeplinit suna a inselaciune. Pe de alta parte, a dus in derizoriu functia de Presedinte al Romaniei.
@ Valeriu Mangu
Nu exagera. Nu candidatii dau maretia unei functii ci, eventual, cel care castiga.
Tudor
Se pare ca tu si alti blogeri vechi de buna credinta nu ati inteles nici pana acum ca Adam si prietenii lui (Emi,Mihail,Pacala,Sorin,Filip) sunt lucratori ai securitatii (sau platiti de Secu) cu sarcina operativa de sabotare a blogului,ceeace gruparea lor diversionista a si reusit datorita lipsei voastre de luciditate si combativitate.In acest moment propaganda basista isi face de cap pe blog multumita pasivitatii indelungate a ne-securistilor.
V-ati lasat dusi de nas ca niste Fraieri de acesti diversionisti ordinari si strambati din nas cand cineva (adica eu) se ia in piept cu aceasta gasca de huligani platiti sa dezorganizeze blogul unui important oponent al regimului mafiot basist.
Nu e bine domnilor si doamnelor,nu e bine,,,
@ Adam Mares,
Pur sisimplu nu stiu, insa precis este o maimutza.
Insa, observandu-i “caracterul”, ce flatulente scoate pe gura, cum mimeaza gandirea, ei bine sunt sigur ca nu poate fi decat un maimutzoi urat, care a scapat miraculos dupa cazatura dintr-un closet, adanc si plin, de la Cuca Macaii, altadata a chicat din TIR pe autostrada, trecand tot cardul de autovehicole peste capul lui…si in sfarsit, a scapat de eutanasiere, datorita unei batrane milostive si cu vederea slaba, care a crezut, vazandu-l, ca-si cumpara defapt un colac pentru veceu.
Habemus maimutzoius !
@VV
Asa cum procesele intentate oponentilor lui TB sunt instrumentate politic,prin abuzuri strigatoare la cer si fara niciun fel de probe juridice tot asa actiunea acestei grupe de diversionisti basisti de pe blog este o operatiune de politie politica ilegala finantata ilegal prin cine stie ce artificiu juridic abuziv care poate a asimilat blogul ca “organ de presa” si “pericol la securitatea nationala”
Ma deranjeaza ca va adresati cu condescendenta acestor securisti jegosi cu vederi naziste,xenofobe,antisemite (MIhail,Sorin,Emi).
Sa va adresati lui Sorin cu formula “draga Sorin” mi pare incalificabil fata de o persoana care va jigneste in fel si chip,va numeste “mincinos cu tona” ,va acuza ca manipulati in “Cartea Soaptelor “pentru a atata ura interetnica intre armeni si turci ,ba mai justifica genocidul armenilor.
@ Tiberiu
Cand ii spun draga nu inseamna ca il si indragesc. Doar n-o sa-i spun “bă!”
@VV
A da dreptul sa se exprime in continuare liber pe blog acestui legionar antisemit jegos este o rusine.
Regimul mafiot si represiv basist in toata splendoarea
http://www.dcnews.ro/mobile/expert-dna-dezvaluiri-uluitoare-mihai-gadea-este-devastator_450446.html
@ Tiberiu
Auzisem si eu povestea asta cu supraevaluarea. Ar trebui sa se sesizeze Inspectia judiciara.
Pe acest tip de pasivitate inconstienta si iresponsabila (ca cel fata de gruparea diversionista basista)s-a putut edifica regimul mafiot basist.
@cris
Argumentul pe care ma atenționezi sa nu il folosesc a fost in replica la argumentul ca, de-a lungul vremii, electoratul PNL a votat ca PNL sa fie in ALDE. Ceea ce este o mistificare grosolana. Nimeni nu a votat ca PNL sa fie nici in ALDE, nici in PPE, nici in USL. Acestea sunt decizii politice care se iau in interiorul partidelor.
In ceea ce privește conceptual de “reprezentare” sunt intru totul de acord cu ceea ce spui, doar ca problema e mult mai profunda, deoarece “criza politica, economica si sociala actuala nu este o criza cantitativa, ci una calitativa. Este o criza de reprezentare.” (MP- Conștiința Națională si Statul Reprezentativ, Ed. Timpul 2011).
După cum descria Tocqueville Revoluția Franceza si fiziocrații sec XVIII au pornit de la principiul ca Statul trebuie sa-si modeleze cetățenii după propriile interese. Singura problema era si se menține in continuare este ca sursa legii e statul, nu cetățeanul, iar statul nu se reprezinta decât pe sine. Istoric vorbind, am trecut de la un stat care reprezenta totul, dar nu controla nimic la un stat care controlează totul dar nu reprezinta pe nimeni. Pana si democrația a devenit o iluzie in accepțiunea clasica a termenului. Democrația nu era legata de teoria numerelor mari, democrația era legata de o exprimare a calității numerelor mari.
Dilema filosofică este următoarea:
Esența partidului politic este de a guverna, iar la guvernare poti ajunge doar prin vot, votul având in esență o componenta covârșitor cantitativa, prin urmare, din nefericire, numerele contează. Cum facem ca numerele sa aiba si calitate si in loc de 3 sai ai 3 mere?
Pentru ca e entitate sa fie reprezentativa trebuie sa existe in primul rând conștiința celui reprezentat asupra valorii sale, iar sistemul de valori sa fie unul unanim recunoscut si solid (si aici, ne întoarcem la morala).
Din păcate, asa cum am spus de nenumărate ori aici, electoratul se comporta ca niște indivizi (numere), nu ca niște persoane (calitate).
Păcatul, in Romania, este ca democrația populara de după 1946 s-a construit fără elite, iar cea de după 1989 s-a construit fără “popor”.
Trăim într-o defazare continua si într-o permanenta lipsa de proiect, pentru ca nu proiectul contează ci numărul de semne pe pagina.
@mihail
Asta cu scandalul adopțiilor e o ciorba reîncălzită. S-a mai încercat si la alții si nu a ținut. Se încearcă sa se lipească de numele lui Iohannis diverse etichete: șpăgar, omul Germaniei, traficantul de copii, “sectantul”, incompatibilul, etc. In curând, vom afla ca de fapt a avut un var de-al treilea de-al bunicului sau care a fost in SS.
Si totul este făcut tocmai pentru a masca o lipsa de proiect, deocamdată a ambelor părți.
Food for dummies!
Johannis s-a descurcat bine aseara la Realitatea in opinia mea.Avand in vedere ca nu e candidatul oficial al PNL,a fost scurt si concis.Finalul a fost bestial cu redarea Sperantei,asta asteapta cetatenii,un viitor presedinte echilibrat…….
E uluitor de absurda argumentatia “aristocratului in mizerie” :
========================
” Nimeni nu a votat ca PNL sa fie nici in ALDE, nici in PPE, nici in USL. Acestea sunt decizii politice care se iau in interiorul partidelor”
=========================
Asemenea afirmatie este caracteristica unor persoane lipsite de discernamant si orbite de partizanat politic.
Votul la urne este o decizie individuala a electorului care opteaza pentru o grupare politica tocmai pentru un anumit set de valori pe care acea grupare o ofera electoratului intocmai ca o societate comerciala care ofera consumatorului un anumit produs cu anumite caracteristici care il diferentiaza de alte produse oferite pe piata de societati concurentei.
Sa spunem ca o anumita persoana vrea sa cumpere un anumit produs alimentar sa spunem cafea turceasca.Anumite persoane prefera cafeaua amestecata cu condimentul Hell(chardamon),altele nu.Din punctul meu de vedere cafeaua amestecata cu hell imi face scarba si nu pot sa o consum.Sa ne imaginam deci ca un cumparator oarecare obisnuit sa consume cafeaua firmei Iacob’s sa zicem ,deschizand pachetul constata ca produsul lui drag nu poate fi consumat pentru ca a fost amestecat cu hell care ii face scarba.,fara ca pe pachet sa fi fost mentionat ca s-a pus hell in cafea.Este vorba deci de o inselarea flagranta a cumparatorului pentru care firma care s-ar face vinovata de asemenea inselaciune grosolana ar plati despagubiri.
Poate fi insa ceva mai rau decat simpla neplacere ,poate fi vorba de folosirea unui aliment care poate produce o alergie consumatorului si consumul produsului poate avea consecinte fatale celui care il consuma neavizat fiind.
In acest caz faptul ca PNL a anuntat DUPA alegerile europarlamentare ca adera la PPE probasist si fuzioneaza cu PDL, partidul care a sustinut politica criminala basista echivaleaza cu inselarea grosolana a electoratului “cumparator de doctrine si politici “.Daca o asmena inselaciune grosolana ar fi fost facuta de o societate privata ar fi fost platita scump la propriu.
Asta nu este politica ci escocherie ai nu ma mira ca acest “aristocrat cu numele ” este partizanul unei escrocherii politice ordinare.
Articolul “Prima regula pe care dl. prof. univ. dr. Dan Voiculescu n-a stiut-o cu privire la propriul proces”, pe:
http: ascunzisuri-constitutionale.eu
@tiberiu
Sofisme de doi lei! Dovedești încă o data ca ai o capacitate redusa de înțelegere a vieții. A-ti răspunde la tot felul de cretinisme si obsesii compulsive e o pierdere inutila de timp pentru ca pur si simplu nu ești suficient utilat pentru a înțelege lucruri. Nu-ti fac din asta o vina, asa ești tu construit si din păcate, după cum ai demonstrat nici nu ai făcut mare lucru pentru a repara pe ici, pe colo lucrurile.
Rămâne cum am stabilit!
@Valeriu Mangu
Pe ce considerente il numiți pe Voiculescu Dan, profesor universitar? Si de ce nu si doctor?
Intr-o uniune europeana in care Statul trebuie sa cedeze tot mai multe atributii, “pentru o mai buna functionare a uniunii”, nu exista interesul promovarii barbatilor de stat, sau in general a oamenilor politici cu constiinta reprezentarii lor.
@VV
Pe vremuri nici meseria de preot sau invatator nu existau! Toate trei se bazau pe har! Acum se bazează pe dar!
@ Lordul JOhn
Imi amintesc de invatatorii din copilaria mea, cat erau de respectati.
Articolul “Mai are inculpatul posibilitati de ordin procedural intre momentul incheierii sedintei de dezbateri si cel al pronuntarii?”, pe:
http://ascunzisuri-constitutionale.eu
Am vazut o secventa sugestiva, un tren pleca din gara, iar un nebun de pe peron, pocnea cu naduf pe toti pasagerii iesiti la ferestrele trenului (culmea, pe partea dreapta a directiei de mers)
Cam asa face si T(B), cu oricine il deranjeaza, profita de pozitie si de bunacrestere a celor din “tren” pentru a-i pocni cu naduf de cate ori are chef.
Seful de gara are ordin sa priveasca in alta parte…
@VV
Poate Sorin se refera la revoluțiile de tip Central si Sud american: Castro & Che Guevara!
http://www.pesurse.ro/2014/08/06/macovei-susinut-din-pmp-cristian-diaconescu-scos-d//#news
Astept retragerea lui Cristian Diaconescu si anuntul Elenei Udrea ca sprijina candidatul PNL in turul 1
PNL trebuie sa faca miscarea inainte de anunt.
@ Lordul John
A se vedea: http://www.aoar.ro/membrii-aoar/8-dan-voiculescu
@Valeriu Mangu
Sursa nu e relevanta! ma interesa o sursa de genul ASE Bucuresti sau Universitatea de Stiinte Politice de la Harlau.
Cu alte cuvinte daca e un titlu universitar obținut in urma indeplinirii conditiilor si evolutiei firesti (asistent, lector, sef de lucrari, conferentiar, profesor, etc).
In 1996 cam asa se acordau titlurile de profesor universitar.
@Valeriu Mangu
Cat privește “universitatea” care i-a acordat titlul de “dottore” trebuie menționat Raportul US Government Accountability Office (GAO): Diploma Mills Are Easily Created, and Some Have Issued
Bogus Degrees to Federal Employees at Government Expense prin care s-a demantelat o afacere formidabila prin care si functionari guvernamentali si-au luat diplome gen Univ. Spiru Haret, concluzionand:
” Our investigations revealed the relative ease with which a diploma mill can be created and bogus degrees obtained. Furthermore, the records that we obtained from schools and agencies likely understate the extent to which the federal government has paid for degrees from diploma mills and other unaccredited schools. Many agencies have difficulty in providing reliable data because they do not have systems in place to properly verify academic degrees or to detect fees for degrees that are masked as fees for training courses. Additionally, the agency data we obtained likely do not reflect the true extent to which senior-level federal employees have diploma mill degrees. This is because the agencies do not sufficiently verify the degrees that employees claim to have or the schools that issued the degrees, which is necessary to avoid confusion caused by the similarity between the names of accredited schools and the names assumed by diploma mills. Finally, we found that there are no uniform verification practices throughout the government whereby agencies can obtain information and conduct effective queries on schools and their accreditation status.”
@tudor,
Inainte de a te pronunta citeste te rog:
http://www.scribd.com/doc/75035548/Rechizitoriu-Voiculescu-watermark-protected
Un singur lucru vreau sa spun : in 2004 eu am dat 50 euro/ mp pe un teren intr-un oras mediu din ROmania (nu in Baneasa !) ;
In 2002 am platit pe o cladire nefunctionala 2,4 miliarde fara TVA.
Faptul ca in 2008 , m-a gasit inspectorul de la primarie ca nu am reevaluat cladirea , m-a dus la taxe+penalitati suplimentare de 700 de milioane ! Voiculescu nu a trait tot in Romania? La el nu trebuia reevaluata valoarea din 1991 cind a cumparat in 2003?
Iar dr. Menci este “genial” : trimete un instalator de la ICA sa liciteze in numele lui si cineva i-i depune 400 de milioane in cont ,
dar dupa 4 ani nu-si mai aduce aminte cine l-a impromutat! Cit de prost sa consideri poporul asta ca tu sa cumperi 3.6 ha de teren
pe malul lacului Baneasa si 10.000 mp de constructii cu 100.000 de euro?
@valeriu mangu
Un repprtaj despre cum se luau diplomele de “dottore” si altele la PWU, unde a “absolvit” Dan Voiculescu:
http://www.cbsnews.com/news/top-officials-hold-fake-degrees/
@ VV
ziceti asa:
“@ sorin gyorgyfalvi
Ba am facut probrame si nu singur, cu Comisia europeana. Si nu m-am lasat tarat ikn chestia cu Oltchim, ci am salvat Oltchim. Dar tu ai o problema. Ori urasti pe toata lumea, ori urasti pe cei care nu sunt cu PSD. Merg pe prima varianta. Si nu te grabi cu 2016.”
Raspuns: DA, ati ghicit, urasc toata clasa politica din romania! Din toti rarunchii! Voi ati nenorocit tara asta! Si sa nu-mi ziceti ca dvs nu ati facut nimic, caci stiu! Tocmai asta e problema, n-ati facut nimic pe cind ati fost ales ca sa faceti ceva! Intre dumneavoastra si pedelistii care stateau in bancile parlamentului cu miinile la spate nu e nicio diferenta!
Lucrurile care s-au facut se vad! De-aia arata tara asta in halul in care e! Capital romanesc inexistent, economie complet dependenta de mila vestului, un milion de pensionari in plus fata de forta de munca activa, clasa medie inexistenta, tone de smecheri (majoritatea politicieni) cu banii pititi prin paradise fiscale, infrastructura zero, resurse sufocant de scumpe, populatia cu mai mult de 2 neuroni plecata la munca in afara, samd…
Asta “ati facut”!
Asa ca va rog sa nu ma luati pe mine cu realizari care nu conteaza decit pentru volumul de hirtie din arhive… Din alea avem la greu, ca asa se sug fondurile tarii, pe tot felul de studii, programe si expertize pe care nu da nimeni 2 lei…
Daca n-ar fi existat fondurile UE, azi tara ar fi fost indatorata in ultimul hal. Iar aceste fonduri nu fac altceva decit sa creasca dependenta economiei noastre fata de UE.
Si referitor la 2016, n-am nici cel mai mic dubiu ca multi dintre asazisii politicieni “de dreapta” vor trage pe dreapta. Vin din urma cei mai versati, pe care cu mina voastra i-ati generat… Avem in asteptare vreo citeva mii de boci care abia asteapta…
@ sorin gyorgyfalvi
Ia un xanax. Tu nu ai nicio vina?
http://www.pesurse.ro/2014/08/06/declaraie-surprinztoare-usl-aparine-psd//#news
Pana unde merge nebunia PSD,pot folosi o sigla declarata ilegala.
Eu cred ca deja au tiparite afisele ori sigla USL figureaza pe ele.
@ Filip G
Poate daca iau si PLR fac un nou USL. Altfel cum?