Si pentru Aria calomniei trebuie sa ai voce

 

Argumentele noastre impotriva campaniei de defaimare duse de echipa Basescu – Boc impotriva Guvernarii liberale

 Nu a existat in istoria postdecembrista Guvern care sa fie atat de incompetent si care sa depuna atata energie pentru a defaima pe predecesorii sai. Guvernul Basescu – Boc a facut-o cu o tenacitate si cu o obida iesite  din comun, dar cu aceeasi nepricepere, cu aceeasi lipsa de stapanire a termenilor economici si cu aceeasi lipsa de fantezie. Daca in primele luni ale guvernarii PSD-PD, aceasta campanie de defaimare a gasit oarecare audienta, acum, dupa un an si jumatate de guvernare jalnica, putini mai sunt cei care dau crezare acestor acuze. Cu toate acestea, socotim necesar, pentru buna informare a opiniei pubice, sa reluam aceste acuzatii ale tandemului Basescu-Boc, precum si argumentele noastre potrivit carora ele trebuie trecute in categoria defaimarilor, a gesturilor nesabuite ale unui Guvern disperat.

 

Acuzatie: Guvernul liberal a inglodat tara in datorii.

Raspuns: In cei patru ani de mandat ai lui Calin Popescu Tariceanu, datoria publica guvernamentala a scazut, ca procent in PIB, de la 22,4% in 2004 la 19,94% in 2008. Aceste date se gasesc pe site-ul Ministerului Finantelor Publice si pot fi consultate inclusiv de domnii Basescu si Boc.

Datoria publica locala a crescut de la 0,16% din PIB in 2004 la 1,8% in 2008, in urma acordarii unor posibilitati mai largi de creditare catre administratia locala, a cresterii capacitatii lor de a garanta creditele, in urma cresterii veniturilor, precum si datorita intensificarii proiectelor investitionale. Astfel, datoria publica totala, centrala si locala, a scazut in perioada 2004-2008 de la 22,4% din PIB la 21,8% din PIB.

E drept ca in termeni nominali s-a inregistrat o crestere, de la 14 miliarde de euro in 2004 la 27 miliarde de euro in 2008. Dar trebuie sa avem in vedere ca PIB a crescut de la 60 miliarde de euro la peste 130 miliarde de euro in aceeasi perioada. Prin comparatie, in 2009, PIB a scazut la cca 125 miliarde de euro, iar datoria publica totala a acrescut la 37 miliarde de euro. In conditiile in care  PIB, in 2009-2010, va scadea cu 10% in termeni reali, datoria publica risca sa ajunga la 50 miliarde de euro. Orice comentariu e de prisos.

 

Acuzatie: Guvernul liberal a marit in mod nejustificat salariile bugetarilor, oferind “cadouri” otravite.

Raspuns: Nu doresc sa mai amintesc la ce nivel umilitor erau salariile bugetarilor in 2004. Suficient sa precizam ca pentru cadrele didactice castigul mediu brut era de cca 9 milioane de lei, ceea ce ducea castigul salarial net la cca 170 de euro, cam cat pensia medie din 2008.

Pentru a arata ca guvernarea liberala a respectat corelatiile macroeconomice, sa ne referim la perioada incriminata, care este cea a anilor 2007-2008. Pentru buget, productivitatea muncii are ca baza evolutia veniturilor bugetare. Iata, potrivit Buletinului Ministerului Finantelor Publice situatia comparativa 2006–2008: in anul 2006 veniturile bugetului de stat au fost de 40,7 miliarde de lei, iar in 2008 de 61 miliarde de lei, adica o crestere de 50%. Cheltuielile de personal au evoluat in aceeasi perioada astfel: 10,2 miliarde de lei in 2004 si 15,8 miliarde de lei in 2008, adica o crestere de 54%. Daca avem in vedere sumele platite in anul 2008 in contul hotararilor judecatoresti definitive, in urma unor decizii guvernamentale din perioada 2001 – 2006, corelatia este respectata cu strictete: veniturile bugetare au crescut cu 50% si intocmai cheltuielile de personal.

Acuzatie: Guvernul liberal nu a informat corect pe Traian Basescu si clasa politica in legatura cu efectul cresterilor cu 50% a salariilor profesorilor

Raspuns: Am pus la dispozitia tuturor scrisorile trimise lui Traian Basescu imediat dupa votarea legii in Parlament. Scrisorile semnate de Calin Popescu Tariceanu, Varujan Vosganian si Mariana Campeanu pot fi consultate pe blogul www.vosganian.ro. Parcurgerea lor nu lasa nici o urma de indoiala in legatura cu neadevarul acestei acuzatii.

 

Acuzatie: Guvernul liberal a  ingrosat numarul salariatilor bugetari in mod nejustificat, angajandu-si clientela politica.

Raspuns: Trebuie spus ca cifrele variaza foarte mult, se vorbeste ba de 1,35 milioane de bugetari, ba de 1,05 milioane, unii avanseaza chiar cifra initiala, din 2004, de 800 000 de bugetari. Cat despre cei angajati in perioada 2004-2008 cifrele sunt iarasi variate, de la 160 000 pana la 700 000 mii. De retinut ca nici unul dintre acuzatori nu a mentionat si structura acestor noi angajari, sa stim unde sa cautam aceasta clientela a guvernarii liberala.

Iata care sunt datele de care dispunem (cine are altele, diferite, sa le prezinte).  Personalul din administratia publica, exclusiv cadre militare/personal asimilat, a fost in 2005 de 907.959 persoane, urcand in 2008 la 1.008.791 persoane ( o crestere de 100.832 persoane, adica 11,1%.) In structura, aceasta crestere se repartizeaza astfel: 47.613 persoane in administratia publica ( cam jumatate in administratia publica centrala), 8.958 in invatamant si 44.461 in sanatate si asistenta sociala.

In ce priveste administratia publica, cea mai mare parter din noile angajari (peste 70%)  s-a datorat obligatiilor asumate in priocesul de aderare la UE (Inspectoratul de Stat pentru Situatii de Urgenta, APIA, asistenta sociala, departamente de afaceri europene in cadrul Ministerelor, gestionarea fondurilor europene).

In ce priveste cadrele militare/personal asimilat, numarul acestora a crescut cu 35.876, dupa cum urmeaza: jandarmerie – 5.701, pompieri – 24.547 (in urma desfiintarii serviciului militar obligatoriu), politie comunitara – 3.653, securitizarea frontierelor non-UE – 1.975.

Ca Guvernul Boc critica angajarile din administratia centrala, din perioada 2004 – 2008 fara sa stie despre ce angajari e vorba, putem intelege, dat fiind ca in general, Guvernul actual nu cunoaste realitatile bugetare. Intrebarea noastra este urmatoarea: daca guvernarea liberala a facut angajari fara nici o alta ratiune decat de a-si plasa clientela in servicii confortabile, de ce noua guvernare nu a dibuit aceasta clientela si nu a dat-o afara? Dintr-un singur motiv, spunem noi. Aceasta acuza nu are temei.

 

Acuzatie: Guvernarea liberala a sporit cheltuielile salariale bugetare si personalul bugetar pe o baza nesustenabila, urcand cheltuielile de personal de la 6,5% din PIB in 2007 la 8,4% in 2008.

Raspuns: Aceasta acuzatie este una dintre cele mai ticaloase, dat fiind ca ea a fost premeditata cu minutiozitate. Admit ca Emil Boc habar n-are, dar exista persoane din Ministerul Finantelor care stiu bine ca aceasta acuza este neadevarata, caci chiar ele au pus-o la cale.

Intr-adevar, daca cercetam site-ul MFP, rezulta un salt spectaculos, in ce priveste cheltuielile totale de personal. Ce nu spun insa guvernantii este ca acest salt se datoreaza nu angajarii de personal ( in 2008 posturile au fost blocate), nici cresterilor de venituri peste ritmul de crestere a PIB ori a veniturilor bugetare (am aratat deja ca au fost respectate corelatiile) ci utilizarii unor clasificari diferite! In 2007 cheltuielile pentru spitale au fost trecute la categoria cheltuieli materiale, in ele incluzandu-se si cei aproape 200 000 de medici si asistenti, iar taxa pe student a fost inclusa in categoria transferurilor, continand si veniturile salariale a peste 60 000 de cadre didactice din invatamantul universitar. Astfel incat diferenta dintre cifra din 2008 si cea din 2007 e de peste 250 000 de salarii din domeniul sanatatii si al invatamantului universitar, neincluse in 2007 la categoria cheltuielilor de personal. Acest lucru se observa cu usurinta la titlul Bugete ale institutitiilor autofinantate (inclusiv spitalele si universitatile de stat), din centralizatorul bugetului general consolidat,  unde cheltuielile salariale sunt in 2007 de 600 milioane de lei iar in 2008 de 9,8 miliarde de lei.

In fapt, in perioada 2005 – 2008 cheltuielile de personal au fost de cca 8% din PIB. In anul 2008 acestea au urcat la 8,4 % datorita platii effectuate in contul unor hotarari judecatoresti definitive. Sa ne spuna mai bine PD si PSD de ce cheltuielile de personal al urcat in 2009 la 9,2% din PIB, in conditii de criza.

 

Acuzatie: Guvernara liberala a majorat pensile intr-un mod nesustenabil.

Raspuns: In timpul guvernarii socialiste a PSD pensile ajunsesera la un nivel mizerabil. Pensia medie era de 2,3 milioane de lei adica in jur de 50 de euro. In 2008 ea a urcat la peste 7 milioane de lei, la o medie de 175 de euro.

In fapt, atat in 2007 cat si in 2008, cei doi ani de majorari importante ale pensiilor, bugetul de pensii a fost echilibrat (un usor excedent in 2007 si un mic deficit in 2008). In 2008 numarul contributorilor ajunsese la 5 milioane, iar beneficiarii erau cca 4,85 milioane. In 2009 numarul pensionarilor a urcat cu aproape 100 000 din cauza pensionarilor anticipate angrenate de iminenta schimbare a legislatiei pensiilor, in timp ce numarul contributorilor a scazut cu aproape jumatate de million. Iata de unde vine nesustenabilitatea.

Acuzatie: In loc sa faca investitii, Guvernul liberal a risipit banii pe salarii si pensii.

Raspuns: Cheltuielile de capital au avut o crestere spectaculoasa in perioada anilor 2006-2008. Fata de 12,7 miliarde de lei in 2006, ele au ajuns la 23,2 miliarde de lei in 2008, urcand ca pondere in PIB de la 3,8% la 4,5%. Daca adaugam acestora cheltuielile cu invistetitiile, altele decat cheltuielile de capital, procentul se aprope de 6% din PIB in anul 2008, net superior cuantumului deficitului bugetar. In anul 2007 Romania a fost pe primul loc in Uniunea Europeana in ce priveste procentul cheltuielilor de investitii in PIB, pozitie fruntasa pe care a pastrat-o si in anul 2008 (situandu-se printre primele trei tari ale UE). Aceasta corelatie, anume cheltuielile cu investitiile sa fie superioare deficitului bugetar, s-a pierdut in 2009. In anul 2010 cheltuielile cu investitiile vor fi de sub 50%, in termeni reali, fata de 2008.

Acuzatie: Deficitul bugetar al anului 2008, de peste 5%, a fost cauza crizei economice din 2009.

Raspuns: Deficitul bugetar pe cash la sfarsitul anului 2008 a fost de 24 miliarde de lei, reprezentand 4,8% din PIB. Potrivit metodologiei europene, la acesta s-a adaugat inca un milliard de lei, diferenta dintre veniturile din ianuarie 2009 (15 miliarde de lei) fata de ianuarie 2008 (16 miliarde de lei), diferenta care nu este imputabila guvernarii liberale.

In cadrul deficitului anului 2008 3,6 miliarde de lei o reprezinta actiunile acordate la Fondul Proprietatea in contul despagubirilor pentru casele demolate in timpul comunismului. Aceasta situatie nu poate fi imputata guvernarii PNL, ci dimpotriva, este un merit, caci reprezinta o reparatie pentru victimele comunismului si nu a presupus eforturi financiare. In total, in anul 2008 pentru diverse tipuri de despagubiri s-au alocat 0,8% din PIB. Este modul in care PNL intelege respectarea principiului garantarii proprietatii si condamnarea abuzurilor regimului communist.

Potrivit site-ului Ministerului Finantelor Publice, in anul 2006 si 2007 administratia locala a acumulat, datorita cresterii fara precedent a veniturilor, un excedent de 5,2 miliarde de lei. Din acesta 3,7 miliarde de lei  fost utilizat de administratia locala pentru investitii in anul 2008, ceea ce a mai ramas a fost confiscat in ianuarie 2009 de catre Guvernul PD – PSD. Fireste ca am fi putut si noi sa confiscam aceste sume la buget, dar am socotit mai oportun sa lasam administratiei locale sa le utilizeze pentru proiecte locale. Cele 3,7 miliarde de lei nu inseamna cheltuiala din fondurile aferente anului 2008, ci din sumele ramase necheltuite din anii precedenti.

Practic 7,5 miliarde de lei din cadrul deficitului anului 2008 nu reprezinta cheltuiala din impozitele si taxele anului 2008. Ele sunt parte a deficitului bugetar numai datorita metodologiei consacrate de UE. A pune aceasta componenta pe seama risipei guvernamentale este lipsita de orice temei.

Deficitul aferent veniturilor si cheltuielilor anului 2008 este, in fapt, de 16,5 miliarde de lei (3,3% din PIB). Depasirea procentului de 3% se datoreaza exclusiv scaderilor de venituri (1% din PIB) din ultimele luni ale anului si faptului ca executia bugetara a fost afectata de transferul de putere. In ultimele zile ale anului 2008, cand administrarea bugetului a fost realizata de noul guvern deficitul bugetar a crescut cu peste 1 miliard de euro, deoarece toate masurile de precautie luate de guvernarea liberala au fost ignorate

Acuzatie: Guvernul liberal a risipit banii din privatizari.

Raspuns: Utilizarea definitiva a veniturilor din privatizare nu se poate face decat in conformitate cu Legea nr.113/2006 privind crearea si functionarea Fondului National pentru Dezvoltare, pe destinatiile prevazute de acesta sau pe baza unor alte acte normative cu putere de lege (au mai fost utilizate temporar pentru prefinantare pentru a creste absorbtia fondurilor europene pentru agricultura). In cazul in care veniturile din privatizare sunt utilizate pentru finantarea unor cheltuieli prevazute in buget, practic aceasta utilizare reprezinta finantarea deficitului bugetar. In cazul in care veniturile din privatizare sunt utilizate pentru finantarea unor cheltuieli care nu sunt cuprinse in bugetul general consolidat atunci exista pericolul cresterii deficitului bugetar odata cu utilizarea veniturilor din privatizare.

Trebuie facuta distinctie intre cash management si debt management. Prin cash management trebuie sa te asiguri ca ai suficient cash, pe termen scurt, ca sa faci toate platile la timp, plati care provin din cheltuielile bugetate. Prin debt management, realizezi finantarea deficitului bugetar, prin instrumentele pe care le ai la indemana (imprumuturi de la IFI-uri, titluri de stat, etc), incercand sa minimizezi costurile pe termen lung in conditii de risc limitat. Cele doua (cash si debt management) trebuie coordonate, bineinteles.

Ca sa intelegem ce s-a intamplat in toamna-iarna anului 2008 trebuie sa vedem contextul macroeconomic. Lichiditatea din piata monetara s-a restrans foarte mult (cotatii de dobanzi de aproape 100% pe termen scurt) si care au afectat puternic randamentele la titlurile de stat (acestea ajungand la nivelul de 14,25% in lunile noiembrie/dec 2008. Astfel, desi intr-o oarecare masura noi incercasem sa avem o lichiditate cu care sa preintampinam greutati in finantare datorate scaderii veniturilor bugetare in noiembrie si decembrie, am fost pusi (in privinta operatiunilor de trezorerie) in fata urmatoarei dileme: sa incercam sa atragem sume cat mai mari la la randamente maxime posibile (14,25% – nivelul ratei de credit Lombard la care BNR acorda lichiditati bancilor) pentru finantare sau sa atragem aceste sume concomitent cu utilizarea veniturilor din privatizare, care erau disponibile in contul nostru in valuta, prin efectuarea de vanzari de valuta catre BNR. Optiunea noastra a fost aceea de a ne finanta cat mai putin in acel context de criza prin atragerea de titluri pe termen scurt la randamente mari si de a utiliza veniturile din privatizare, legal, pentru a finanta temporar golurile de casa. Aplicand aceasta strategie estimam ca, in cazul in care se va dori utilizarea veniturilor din privatizare pentru anumite cheltuieli, vom putea asigura aceste resurse mult mai ieftin, ulterior. 
Cadrul legal ne permitea sa o facem (vezi Legea nr.113/2006) deci nu am facut ceva ilegal, deturnare de fonduri cum s-au facut unele acuze. Am recurs la o finantare temporara pe termen scurt cu cost 0 (sau sa zicem cost de oportunitate in jur de 1%, caci cam atata ne dadea BNR pentru acesti bani) in detrimentul unei finantari de 14%, urmand intr-adevar ca finantarea temporara sa fie transformata intr-una definitiva mai tarziu la costuri mult mai mici decat cele din noiembrie/dec 2008.
Astfel am minimizat costurile de finantare, pentru ca am estimat ca situatia este una conjuncturala si am avut dreptate, in doar 3-4 luni, adica prin februarie/martie, ne imprumutam deja la randamente in jur de 10-11%, adica cu 3-4% mai putin decat in noiembrie/dec. Deci putem spune ca in loc sa pastram veniturile din privatizare intacte (si sa luam o dobanda derizorie de la BNR – undeva in jurul a 1%) am folosit aceste venituri scutind 3-4% la dobanzi aferente finantarii.

In contabilitate, bineinteles ca veniturile din privatizare se regasesc si ele pot fi utilizate, prin atragere de resurse de pe pietele monetare,doar sa poata sa le cheltuiasca fara a creste deficitul bugetar. 

In acest context, utilizarea temporara a sumelor din privatizare a dus, pana in prezent, la o economie de cel putin 300 de milioane de euro pana in prezent.

 

Toate aceste acuzatii nefondate au fost insotite de o contraperformanta de-a dreptul uluitoare: deficitele bugetare au batut toate recordurile,  arieratele bugetare au reinceput sa creasca, pensile si veniturile salariale ale bugetarilor s-au prabusit, scaderea economica ne asaza in randul celor mai putin atractive tari de pe glob. Cat despre moralitatea acestor acuzatii, doar atat sa spunem: ana in decembrie 2008 Mircea Geoana si Emil Boc racneau la noi ca din gura de sarpe ca nu dam destul, iar cand au ajuns la guvernare, au incep sa ne acuze ca am dat prea mult. Dixit!

 

 

58 Responses to “Si pentru Aria calomniei trebuie sa ai voce”

  1. MARIN spune:

    Domnule VARUJAN VOSGANIAN,
    Salut argumentele aduse de dvs. pentru a contracara, as zice eu, nu vocea ci tupeul Ariei calomniei (desi eu asnumi-o arie a nesimtirii ).

    Chiar m-am uitat acum cateva minute cum este mazilit d-l Melescanu.

    Imi pare rau ca trebuie sa renunt la bunul-simt si sa spun ca, imi este pur si simplu sila si scarba de ceea ce se intampla in jurul nostru si de modul cum unii ne trateaza ca pe ori ce, mai putin ca pe semeni ai lor.

  2. un liberal optimist spune:

    @Marin,
    Dragii nostri liberali tocmai au comis-o: n-au semnat Motiunea si au declarat ca nici nu ataca la CCR Legea pensiilor speciale. Ce vor? Sa atraga zgura electorala a PDL? Ce-ar spune Bratienii?

    • @un liberal optimist
      Nu am semnat motiunea de cenzura dar asta nu inseamna decat ca avem propriile argumente si nu cele ce tin de “dezastrul politicilor liberale, de dreapta”. Dar o vom vota cu ambele maini. Cat despre legea pensiilor speciale, ea va fi indelung atacata la CCR. Noi am socotit ca din moment ce include si pensiile parlamentarilor, sa nu fim suspectati de conflict de interese.

  3. Barosanul spune:

    @ Cris

    Vorbeam cu cineva zilele trecute ca mi-ar place ca intr-o zi in Romania sa fie OK si sa ma introc acolo pt o perioada lunga sa ma plimb prin tara sa cunosc locuri pe care nu reusisem sa le cunosc, cu toate ca am colindat Romania in lung si-n lat.

    Stii ce mi-a raspuns? Mi-a trimes un link pe care te invit sa te uiti.
    http://www.dilemaveche.ro/sectiune/dilematici-de-pretutindeni-va-ascultam/articol/ramasul-%C8%99i-intorsul-in-%C8%9Bara

  4. Marian GHIONU spune:

    Votul obligatoriu (http://www.votulobligatoriu.ro/) este un site personal al doamnei Saftoiu sau este un proiect politic liberal? Atunci, dezbaterea publica (interna in partid si externa) este sustinuta de conducerea partidului? Cum?

    Votul de la 16 ani vi se pare un proiect politic interesant?

    care sunt propunerile PNL de reforma a statului si cum sunt ele promovate in electorat?

    • @Marian GHIONU

      Nu avem la nivel de PNL o dezbatere privind votul obligatoriu. Propunerile privind reforma statului se gasesc in proiectul de constitutie. Printre altele, sistem bicameral, presedintele ales de catre Parlament.

  5. cris spune:

    @ lordulJohn
    @ Barosanul

    Important este, poate, ca noi nu ne-am folosit de nici un pretext si nu ne-am luat nici un alibi. Cred ca se numeste integritate.

    Nu e vorba de nostalgie – casa mea e unde e inima mea, adica o port in mine ca un melc intors pe dos. Nici de optimism ori asteptari – drumul se face mergind. (La naiba, sunt doctor, nici nu pot sa ma smiorcai la capul muribundului gindindu-ma la cum putea sa fie inainte de degradarea bolii, nici sa stau cu miinile incrucisate, si nici sa construiesc castele de nisip cind singurul lucru care conteaza este urmatoarea clipa, adica prezentul continuu.). E vorba de speranta. Ce are speranta cu integritatea?! Speranta nu este convingerea ca ceva va reusi, ci certitudinea ca ceea ce faci are sens indiferent de rezultat.

  6. cris spune:

    @ Lordul John
    @ Barosanul

    Asa incit sa mai coacem un gind:

    Modul in care au fost “alesi” judecatorii CCR mi-a facut greata. Agresivitatea si nerusinarea pdl tine de grotescul totalitar, dar si neputinta, lipsa de organizare si de tinuta a opozitiei m-au speriat. Drept care ma astept la un circ similar cu motiunea de cenzura. Asa incit m-am uitat si eu pe cele de mai jos. Sunt documente semnate si de Romania. Nu stiu cum se poate cere monitorizarea OSCE, nu stiu cit este de eficienta, daca nu singura in combinatie cu un caz dus la CEDO. Dar la acest moment chiar nu vad alta solutie in afara acesteia decit strada, sau poate amindoua deodata. Ca voi sunteti mai culti in ale OSCE-ului decit mine faceti bine si lamuriti-ma ce fac monitorii OSCE, ce se intimpla cu recomadarile lor, cine le analizeaza, ce masuri se iau. Dau extrasele in doua episoade, altfel ma pune domnia sa blogul in coada de asteptare (nu accepta mai mult de un link pe postare).

    DOCUMENT OF THE COPENHAGEN MEETING OF THE CONFERENCE ON THE HUMAN DIMENSION OF THE CSCE

    (2) They (the participating States) are determined to support and advance those principles of justice which form the basis of the rule of law. They consider that the rule of law does not mean merely a formal legality which assures regularity and consistency in the achievement and enforcement of democratic order, but justice based on the recognition and full acceptance of the supreme value of the human personality and guaranteed by institutions providing a framework for its fullest expression.

    (4) …… they will ensure that their laws, regulations, practices and policies conform with their obligations under international law and are brought into harmony with the provisions of the Declaration on Principles and other CSCE commitments.

    (5) They solemnly declare that among those elements of justice which are essential to the full expression of the inherent dignity and of the equal and inalienable rights of all human beings are the following:

    (5.3) — THE DUTY OF THE GOVERNMENT AND PUBLIC AUTHORITIES TO COMPLY WITH THE CONSTITUTION AND ACT IN A MANNER CONSISTENT WITH THE LAW;

    (5.4) — A CLEAR SEPARATION BETWEEN THE STATE AND POLITICAL PARTIES; IN PARTICULAR POLITICAL PARTIES WILL NOT BE MERGED WITH THE STATE;

    (5.5) — the activity of the government and the administration as well as that of the judiciary will be exercised in accordance with the system established by law. Respect for that system must be ensured;

    http://www.osce.org/documents/odihr/1990/06/13992_en.pdf

  7. cris spune:

    DOCUMENT OF THE MOSCOW MEETING OF THE CONFERENCE ON THE HUMAN DIMENSION OF THE CSCE

    (19) The participating States
    (19.1) – will respect the internationally recognized standards that relate to the independence of judges and legal practitioners and the impartial operation of the public judicial service including, inter alia, the Universal Declaration of Human Rights and the International Covenant on Civil and Political Rights;

    (19.2) – will, in implementing the relevant standards and commitments, ENSURE THAT THE INDEPENDENCE OF THE JUDICIARY IS GUARANTEED and enshrined in the constitution or the law of the country and IS RESPECTED IN PRACTICE, paying particular attention to the Basic Principles on the Independence of the Judiciary, which, inter alia, provide for

    (i) PROHIBITING IMPROPER INFLUENCE ON JUDGES

    http://www.osce.org/documents/odihr/1991/10/13995_en.pdf

  8. MARIN spune:

    @VV
    Putini mai sunt aceia care stiu cu adevarat cate sentimente si trairi ascunde sintagma “colegul meu de banca”. Chiar mi-a placut si cred, ca i-ar face bine si d-lui “Mele” daca i-ati spune de bucuria pe care o simtiti ca, va ramane in continuare colegul dvs. de banca.

  9. bla bla spune:

    chestia cu presedintele ales de parlament, de ce ?… in tara asta daca traiesti nu poti fi decat dezamagit…ma gandesc din ce in ce mai serios sa o iau din loc!

  10. un liberal optimist spune:

    @VV,
    E o mare prostie. Salariile si pensiile speciale, sunt o minima garantie ca reprezentatii Puterilor statului se vor abtine de la porcariile pe care le stiam pana la introducerea acestor legi. Stiti ce se va intampla? Magistratii si politistii isi vor face pensii private pe banii cetatenilor, iar standardele de admitere in armata, jandarmerie , pompieri si ISU vor scadea atat de mult incat societatea nu va mai avea nevoie de serviciile lor. Unii vor apela la servicii private (1-5%?). Restul ce vor face? Se vor apara cu furci,topoare ,cutitoaie, bidoane si galeti de apa?. Privitor la pensiile parlamentarilor. E o mare idiotenie sa nu acorzi compensatii imediate si viitoare celor care decid viitorul natiunii..
    Credeti ca un om cu scaun la cap nu va va judeca pentru drepturile dumneavoastra? E o ordinara campanie pentru destructurarea puterilor statului condusa de interlopul de Basescu. Credeti ca romanii vor sa se constituie in triburi pentru a se apere singuri?
    Am rugamintea sa postati transcrpitul discursului lui Crin. Va ramane in manualele de istorie ale romanilor.

  11. Dorin spune:

    @ bla bla:

    Presedintele ales de parlament ar fi o modalitate de a mai ingrenuna accesul la functia de maxima reprezentativitate in stat a unor calfe de cizmari sau a unor marinari cu stranse legaturi cu lumea interlopa! Alegerea directa a presedintelui de catre popor nu este catusi de putin o varianta desteapta. Nici macar in Statele Unite, tara in care putem spune ca “s-a inventat” republica prezidentiala, presedintele NU este ales direct de catre cetateni, ci printr-un sistem indirect si destul de complicat, care implica un numar de electori.

    @ Varujan: Ca simplu cetatean platitor de taxe si impozite, sunt dispus sa cotizez pentru un spor special in folosul parlamentarilor, pentru munca in mediu toxic. Atunci cand mai vorbeste de la tribuna parlamentului un individ precum Berceanu.

    • @Dorin

      Pentru Guvern, chiar daca ramane in functie, aceasta motiune a fost un soc din care nu cred ca o sa-si mai revina. Totusi, patruzeci dintre sustinatorii guvernului s-au jenat sa vina la vot.

  12. cris spune:

    @ Dorin

    Interpretarea basescu a presedintelui ales de parlament ar fi cumplita, pdl din parlament aleg presedintele, presedintele alege guvernul; guvernul, presedintele si parlamentul cinta la unison canonul fara sfirsit ( al lui boch, nu al lui Bach); ca si acum de altfel numai cu mai putina bataie de cap.

  13. bla bla spune:

    boc – basescu sunt istoriceste morti!
    eu propun sa si ia ungurii din guvern si sa guverneze in alta parte..
    sunt atat de nesimtiti incat si un boicot parlamentar i ar face sa guverneze singuri in continuare, mai sunt si intr atat de uraciosi , ca atunci cand intr un tarziu vor pleca nu i va primi nicaieri, nimeni…

  14. bla bla spune:

    @ dorin poate voi mai trai sa o vad si p asta daca nu mor… adica : parlament unicolor portocaliu si presedinte cu swastica in piept …in romania altceva nu se preconizeaza…dati le apa la moara doar voi i ati ajutat sa ajunga unde sunt… si multumesc pentru comment!
    daca ati reusi sa faceti curat in politica… poate ca ar merge…dar intr o tara fara cultul democratiei e doar cea mai usoara cale spre dictatura! cred eu…

  15. bla bla spune:

    @ varujan vosganian , ca in austria? cu elementele astea?!!!!!!! hahahaha
    foarte amuzant! cand o sa avem o tara ca austia , atunci sa va ajute Dumnezeu… pana atunci Dumnezeu ne mai scapa…
    mare pedepsa. si doar o pedeapsa… avem… guvern ca a lui boc si … tot restul…

  16. un liberal optimist spune:

    @Bai Itzic Baseanu,
    Mai du-te de mata de betiv. Cer scuze doamnelor de pe acest blog dar nu cred ca ati vrea careva sa va combinati cu aceasta caricatura de Dobiboc!

  17. bla bla spune:

    @ varujan vosganian , ca in austria? cu elementele astea?!!!!!!! hahahaha
    foarte amuzant! cand o sa avem o tara ca austria , atunci sa va ajute Dumnezeu… pana atunci Dumnezeu ne mai scapa…
    mare pedepsa, si doar o pedeapsa… avem… guvern ca a lui boc si … tot restul…

  18. un liberal optimist spune:

    @Itzic Baseanu,
    Tot asa!
    Help!
    @Cris,
    @Corina,

  19. cris spune:

    @ Un liberal optimist

    Lasa-l sa se racoreasca singur. Nu are rost sa sa ne luam si noi la cearta. N-am alt raspuns fata de maimutarelile din parlament (cele de ieri chiar m-au facut sa vars), decit ca noi sa ne pastram capul pe umeri, inima la locul ei si tinuta dintotdeauna.

    Spune-mi si mie, dupa ce reguli se duc procedurile parlamentului? Eu m-am obisnuit in ultimii ani cu Robert’s rules of conduct. Si pentru ca le respecta toata lumea, nu numai congresul dar si cea mai marunta adunare pe orice tip de bussines, cu atit mi se pare mai bizar si fara speranta circul din parlamentul roman. Iarta-ma am vazut tarani ( s-or fi numind farmers) dar tot tarani, oameni simpli si fara multa carte sunt, respectind cu strictete aceste Robert’s rules.

  20. un liberal optimist spune:

    @Cris,
    Hai sa fondam o fundatie prin care noi, graul acestui popor sa contribuim cu cat avem pentru salariile, forfetarele si pensiile parlamentarilor! Ca sa fim siguri ca nici unul din cei pe care i-am votat n-o sa se vanda unei puteri detinute de interlopi (interni si externi!)

  21. cris spune:

    @ un liberal optimist

    As vrea sa fie atit de simplu. Dar nu sunt cumparati numai pe bani, ci si pe vorbe goale. Cu acestia ce te faci? Iarta-ma dar ma intorc la treaba, revin in citeva ore.

  22. un liberal optimist spune:

    @cris,
    La munca! Sper ca nu trebuie sa asisti mai multi dereglati psihic dupa masurile rocambolesti propuse de acesti dobiboci.Te astept maine pe la pranz sa mai demantelam tampeniile dobobocilor.

  23. Barosanul spune:

    Domnule Vosganian,

    V-am intrebat de vre-o trei ori urmatoarele:

    a) Doamna Alina Gorghiu a mentionat de citeva ori ca pensionarii carora li se vor taia pensiile pot completa un formular iar PNL v-a asigura reprezentanta gratuita. Puteti sa detaliati mai mult varog?De unde se poate ridica un astfel de formular? Il puteti posta pe net? Unde trebuie dus? etc

    b) V-am propus o petitie la Parlamentul Europei cu privire la declaratia Dl Jerzy Buzek, nu mi-ati dat un raspuns? O ve-ti face sau NU?

  24. Barosanul spune:

    @ Domnule Vosganian

    Cum remarcam mai deunazi ”Dupa reactie Dictatura lui basecu e aceptata. Si nu e mirare doar a fost votat de peste 5 milioane”, iar marea masa a populatiei Romaniei a acepta-o OFICIAL astazi dupa TRAGICELE evenimente de Noaptea trecuta din Parlament.

    Atunci la un momendat eram colpesit de mindrie ca BARICADA a renascut dupa 20 de ani in parlament, numai ca acum 20 de ani noi eram pregatiti sa murim pt libertate pe cind noaptea trecuta dupa citeva ore Lantul Uman a cedat si odat cu el si ultima sansa a democratiei.

    Restul, votarea la mustata si caderea motiunei nu erau decit urmari normale.

  25. cris spune:

    @ Un liberal optimist

    Robert’s Rules of Order sunt reguli de ordine si de conduita, au fost initial concepute pentru Congress, in timp au ajuns sa fie folosite in orice adunare. Fractal al democratiei daca vrei: ceea ce se intimpla in cel mai mic comitet ori business se intimpla in aceeasi masura in corporatii, structurile parlamentare ale statelor si congres. Un extras:
    For Fair and Orderly Meetings & Conventions

    Provides common rules and procedures for deliberation and debate in order to place the whole membership on the same footing and speaking the same language. The conduct of ALL business is controlled by the general will of the whole membership – the right of the deliberate majority to decide. Complementary is the right of at least a strong minority to require the majority to be deliberate – to act according to its considered judgment AFTER a full and fair “working through” of the issues involved. Robert’s Rules provides for constructive and democratic meetings, to help, not hinder, the business of the assembly. Under no circumstances should “undue strictness” be allowed to intimidate members or limit full participation. The fundamental right of deliberative assemblies require all questions to be thoroughly discussed before taking action!
    The assembly rules – they have the final say on everything! Silence means consent!
    http://www.robertsrules.org/

    In acest sens, ce s-a intimplat in parlamentul roman in ultimele doua zile este tot un fractal, al nebuniei, lipsei de responsabilitate, spiritului de turma, dispretului, mirlaniei, mojiciei, maimutarelii, gaunoseniei. Asta este structura fractala a pdl, partidul-stat.

  26. cris spune:

    @ VV

    M-am uitat cit am putut la Sinteza zilei. Ma doare ideea ca democratia ar fi murit. Muribunda e, ce-i drept, dar inca nu a murit de tot. Drept care trebuie poate facut exact ce fac si eu cind moare un om: codul albastru. Nu e deloc eroic, plin de mari emotii, sentimente, plinsete si isterii ca la TV ( nu de alta dar moare omu’ daca te uiti la telenovele in loc sa te misti) e un algoritm, sec, calculat la secunda, flexibil si concertat.

    As vedea o structura care sa alieze opozitia (opozitiile) si ceva munca diplomatica mai zdravana in legislativ, pentru ca trebuie preluata majoritatea cu orice pret (le e frica sau au ceva constiinta, bun, trebuie batut fierul cit e cald). As vedea nu o contestare la CCR ci mai multe pe aceeasi tema, si concertate, fiecare acoperind in felul sau aceeasi problema (o singura contestatie poate fi respinsa de un CCR corupt, mai multe – mai greu). Dar as vedea si o actiune, de data asta comuna, puternica, la CEDO, o natiune-un glas (nu sunt eu specialistul, dar in mod cert pasi similari se pot face spre parlamentul european, OSCE, etc). As vedea diferitele categorii intr-o alianta civica si politica in acelasi timp, si repede. In fine, eu gindesc pe hirtie, realitatea spune singura de ce e nevoie.

    Altfel, intr-adevar, democratia va muri, si nu numai din cauza lui basescu, ci din cauza obtuzitatii si orgoliilor unor oameni care acum ar trebui sa-si tina capul pe umeri si picioarele pe pamint si sa faca front comun.

    Parerea mea, for whatever it’s worth: Trebuie declarat Code Blue la democratie si actionat ca atare, adica repede, destept, rece, flexibil si in echipa.

    • @cris

      Democratia mai trebuie si ea, cand si cand, sa fie sprijinita. Chiar si faptul ca am depus motiunea e un semn de democratie, ca de picat tot democratic a picat.Numai ca Guvernul a ramas nu pentru ca are el majoritatea, ci pentru ca noi n-o avem inca.

  27. bla bla spune:

    @vv nu ma lamentez, chiar bocesc :/ , >:(.

  28. Dorin spune:

    @ all:

    Hai n-o mai luati in tragic! Chiar credeti ca vreunul din gasca de clowni care conduce Romania acum ar fi in stare macar sa scrie corect “Gesetz zur Behebung der Not von Volk und Reich”? :)

    Eu cred ca intre Bürgerbräukeller si Golden Blitz e cale lunga si imi mai aduc aminte si de vorbele unui amic neamt, care spunea cu obida despre conationalii sai: “uite, zevzecul ala de Hitler a ajuns cu bunicii astora pana dincolo de Stalingrad, in vreme ce cu nemtii de azi n-ai ajunge nici pana la Freilassing!”

    Treaba asta e teribil de adevarata nu numai pentru romani, ci pentru oricare din popoarele actuale ale Europei si probabil ca s-ar denumi corect pe undeva “complexul epigonic” dupa definitia data candva de Mihai Eminescu. Lumea de azi nu mai stie mai nimic despre cine erau Tichindeal si Mumulean, la fel dupa cum multi uita ca Johann Sebastian Bach a devenit cine il stim noi fiindca statea pe umerii unor inaintasi de-ai sai azi aproape uitati.

    Va sugerez sa cititi sau sa recititi cartea domnului Neagu Djuvara “Razboiul de saptezeci si sapte de ani si premisele hegemoniei americane”.

    Lucrurile se vad mult mai putin tragice cand sunt privite in perspectiva istorica in care boc devine exact ceea ce este, un minuscul neg, un incident regretabil al istoriei.

    Acestea fiind zise, va sunt dator niste raspunsuri:

    In primul rand, cu referire la alegerea presedintelui. Personal si cu titlu privat, eu unul sunt adeptul monarhiei constitutionale, monarhul fiind teoretic garantul calitatii umane a persoanei care accede intr-o functie publica. Ne-o demonstreaza, daca mai e nevoie, o intreaga pleiada de tari occidentale care au in functiune un asemenea sistem cu rezultate cel putin meritorii: UK, Belgia, Olanda, Danemarca, Norvegia, Spania, Luxemburg, Monaco. Nu ne-ar sta prea rau intr-o asemenea companie, nu credeti?

    Mai este si bancul acela: “de ce fac albinele miere? Fiindca au in fruntea lor o regina! Daca ar avea un presedinte, ar face, ma scuzati, ….altceva!”

    Ca nici o solutie nu-i perfecta ne-o arata regretabilul incident numit Carol al II-lea.

    In al doilea rand, ce e de facut acum? Cum spune Maestrul mai sus, actualul guvern, chiar daca n-a picat, a fost zdrucinat serios DIN INTERIOR de actualul vot de neincredere. La un scor atat de strans, intr-o democratie mai putin originala decat a noastra presedintele l-ar chema pe primul ministru si i-ar cere demisia de onoare, fiindca guvernul sau a devenit nereprezentativ. Desigur, asta nu se va intampla: o sa-l cheme doar fiindca i s-au terminat tigarile!

    Dupa cum ati vazut, s-a batut multa moneda pe “incapacitatea opozitiei de a produce o solutie coerenta”. Sunt partial de acord cu aceasta afirmatie. Sa ma explic: unul din principalele partide de opozitie si initiatorul motiunii de cenzura, PSD, are o grava problema interna de orientare. Cris ar denumi-o “split personality”. Adica, un partid care a mostenit de la defunctul PCR-FSN o retorica de stanga, insa aceasta e grefata pe un corp reprezentativ de “baroni”, evident de dreapta. Nu stiu daca partidul “conservator” al domnului Voiculescu e o alegere voita sau o ironie involuntara, dar, vorba italianului, “”Se non è vero, è ben trovato.” Macar are avantajul sinceritatii. PSD, in ciuda retoricii “stangiste” este in realitate un partid conservator. Un asemenea partid cu split personality nu va fi in stare nici sa renunte la retorica stangista, mult prizata de electoratul sau de varsta a treia, nici nu va fi in stare sa ia masurile radicale necesare pentru a scoate corabia din cursul de coliziune iminenta actual.

    PNL ramane, in aceasta situatie, singura optiune valabila pentru electoratul educat, care nu mai accepta vorbe fara acoperire si care nu e dispus sa creada ca 2 + 2 = 5 numai fiindca asa ne-o spune doamna Udrea zambind frumos. Dar PNL trebuie sa DOVEDEASCA faptul ca are capacitatea organizatorica de a prelua si gestiona criza. Trebuie deci actiune concentrata si concertata, propuneri concrete mergand pana la anuntarea unei echipe guvernamentale complete: un “guvern de umbre” al opozitiei care sa comenteze fiecare miscare a guvernului actual si sa explice unde si ce trebuie facut.

  29. cris spune:

    @ Dorin

    Ai dreptate cu PSD-ul ca split personality.
    Interesant este insa ca in evolutia vietuindului, spre deosebire de lumea inanimata ( a vaselor comunicante, in care echilibrul tinde sa se stabileasca spre zona inferioara/ mediocritate sa-i spunem), daca cele doua personalitati reusesc sa se uneasca, rezultatul este un salt, o lebada neagra ai spune tu. Nu-i vad sa o faca prea curind, iar timpul pe care-l avem fiind scurt, cert miscarea trebuie sa vina din zona albastra. Dar si cred ca se poate conta, in ciuda aparentelor, pe PSD, tocmai pentru ca tendinta lor intrinseca, subconstienta as spune, de dezvoltare este in sens de la stinga la dreapta.

    Dincolo de guvernul din umbra, partea de monitorizare si explicativa, sustin puternic ideea de actiune civica si politica concertata. Nu esti omul care mi-ar spune, da, si Alianta Civica, in final a esuat: e basic training in dinamica echipelor/ team management, ca orice echipa interdisciplinara trece prin citeva stadii: formare, normare, confruntare, performanta si in final disolutie. Disolutia finala este normala. Dar pina acolo e drum lung si un scop comun, iar sa sufli in iaurt ca te-ai ars cu supa poate fi o justificare sa ramii pe craca ta si izolat, dar inseamna orbire, obtuzitate, ignoranta fata de o dinamica absolut normala.

    De ce cred ca e importanta o alianta? Poate ca pdleii nu stiu sa scrie corect Gesetz zur Behebung… dar o aplica, asa cum aplica si conceptul de Gleichschaltung, adica iti zbirniie toate butoanele pina renunti (obstinenta cu care duc circareala pina la capat e remarcabila) si zbirniie toate butoanele societatii pina o paralizeaza ( numarul de categorii sociale, domenii, mecanisme pe care le afecteaza). Cu atit mai mult, pentru ca noi stim cum se scriu cele de mai sus, ar fi o rusine sa paralizam si sa nu raspundem pe masura, cu propriul Gleichschaltung, adica cu alierea tuturor acestor categorii acum izolate, innebunite care variaza ca atitudine intre catatonie si akatisie.

  30. atreides spune:

    Domnule Vosganian, in legatura cu problema numarului de bugetari, e ceva care nu se leaga de nicio culoare. Dumneavoastra ziceti ca potrivit datelor pe care le aveti, in 2004 erau vreo 900.000 (adica e corect ce zice Nastase?) iar in 2008 cam 1.000.000, deci s-ar fi angajat doar vreo 100.000. Si atunci unde sunt cei vreo 1.370.000 de care se tot vorbeste ca sunt acum (si cam cati sunt acum, cam atatia erau si in 2008, cu aproximatiile cu care am lucrat mai sus)? Sper ca e evident ca demonstratia dumneavoastra, daca nu m-a convins pe mine, cu siguranta nu va convinge un adversar politic. De-aia am tot spus ca e nevoie de un document beton, cu date de la INS, privind numarul si distibutia bugetarilor in fiecare dintre anii dintre 2004 si 2008. Cu alte cuvinte, e insuficienta o schita de demonstratie, avem nevoie de o demonstratie completa (sunt convins ca intelegeti ce vreau sa spun, ca absolvent de Matematica ce sunteti).
    Inca ceva: ziceti ca ”putini mai sunt cei care dau crezare acestor acuze” Din pacate, va inselati, exista inca o gramada de idioti care cred aceste lucruri (unii din pura prostie, altii din interes partizan). Este datoria dumneavoastra sa luptati din toate puterile pentru a demonta aceste minciuni.

    • @atreides

      Restul suntcadrele militare si cele asociate, adica ministerul de interne, ministerul apararii, serviciile secrete (SRI, SIE, Serviciul de telecomunicatii speciale), serviciul de paza si protectie. Toti cei care poarta uniforma ori sunt cadre asociate, cum ar fi civilii din aceste sectoare.

  31. un liberal optimist spune:

    Eu imi aduc aminte ca la “restucturarea ” agentiilor bok se lauda ca a trecut la buget miliardul de euro al acestora. Se zice ca angajatii agentiilor ar fi 400.000. Daca le-a luat banii agentiilor nu inseamna ca cei 400.000 au devenit bugetari?Au dat afara 34.000 de fraieri din invatamant Abramburica anut trecut iar Berceanu vre-o 10.000 de la CFR (de fapt 4.500 ca pe restul i-a trecut in pensie). Cam asta e bilantul!

  32. atreides spune:

    ”Restul suntcadrele militare si cele asociate, adica ministerul de interne, ministerul apararii, serviciile secrete (SRI, SIE, Serviciul de telecomunicatii speciale), serviciul de paza si protectie.” Bine, dar toate aceste categorii intrau sau nu la numaratoarea din 2004, a celor 900.000? Cu alte cuvinte, sa notam cu x numarul acestor cadre militare etc. Daca demonstram ca in 2004 erau in sistem 900.000 +x oameni, iar in 2008 erau 1.000.000 +x+epsilon, atunci le-am tras-o, daca nu reusim sa demonstram asta atunci ne-au tras-o ei noua. Ei fiind in acest caz, de fapt, pesedistii, ca ei o tin langa cu chestia asta cu bugetarii, pe pedelisti i-am auzit foarte rar invocand treaba asta.

  33. un liberal optimist spune:

    @Itic,
    Sursele mele mi-au spus ca voi postacii astia analfabeti sunteti platiti nu la cuvant ci la caracter. De aia scrii asa mult si prost. Si mi-a mai spus ca voi sunteti repartizati pe anumite bloguri. Acum stiu ce bloguri frecventezi!

  34. atreides spune:

    Ok, pai daca asa stau lucrurile, daca deci sunteti absolut sigur pe cifrele pe care le aveti, eu zic ca e musai sa iesiti la atac, si anume impotriva lui Nastase, cel care a lansat toata povestea asta. De exemplu, ati putea sa ii adresati o scrisoare deschisa, puternic mediatizata, in care sa-i spuneti ferm ca bate campii. Sau sa il provocati sa participe impreuna cu dumneavoastra la o emisiune la TV, in direct si la o ora de maxima audienta, cum se spunea pe vremuri, in care sa prezinte fiecare cifrele pe care le are si sa se demonstreze cine minte. In fine, gasiti metoda cea mai potrivita, dar orice ar fi trebuie ceva care sa faca valuri. Numai astfel se poate contracara aceasta campanie. Discutia noastra aici nu va avea niciun efect asupra celor care deja sunt convinsi ca PNL a angajat vreo 500.000 de bugetari in 4 ani…

    • @atreides

      De fapt i-am angajat pe toti, nici nu existau bugetari inainte de guvernarea noastra. In legatura cu chestiunea in discutie, eu de douazeci de ani m-am saturat sa tot dau lamuriri. Gata. Eu v-am spus voua, spuneti si voi mai departe. Dar nu cred ca Nastase sa fi spus asa o idiotenie, ca noi am angajat jumatate de milion de bugetari.

  35. un liberal optimist spune:

    @VV,
    Dar de cei 400.000 de la agentii ati uitat. Nu s-a laudat bok ca le-a confiscat miliardul de euro pe care l-a trecut l-a buget?Agentiile de unde sa-i plateasca?Normal, de la buget pentru ca au devenit bugetari!

    • @un liberal optimist

      Nu inteleg ce spui cu cei 400 000 de la agentii. Cum sa fie 400 000 la agentii daca toata administratia centrala e de cateva zeci de mii de salariati?!?

  36. atreides spune:

    Va spun eu sigur ca Nastase a spus, mai precis el a spus-o primul, intr-o emisiune TV (l-am vazut eu), si de atunci am vazut o gramada de pesedisti spunand chestia asta, anume ca in 2004 erau 900.000 de bugetari, iar acum, dupa cum ni se spune din toate partile, inclusiv de la guvern, sunt 1.370.000. Dar ai dracu’, nimeni nu vrea sa spuna care e stuctura pe categorii a acestor bugetari.

  37. [...] Prima data cand l-am intrebat mi-a spus ca, din cate stia domnia-sa, nici vorba de 500.000, doar vreo o suta si ceva de mii. Dl. Vosganian a detaliat subiectul in aceasta postare: http://vosganian.ro/?p=543 [...]