„ La întâlnirea săptămânală a președinților comisiilor de specialitate s-au adoptat câteva rezoluții privind chestiuni tematice. Cele mai multe, însă, au fost legate de un eveniment pe care dorim să-l organizăm săptămâna viitoare și cu asta aș vrea să încep. Este vorba despre prezentarea programului liberal Noua economie. În timpul Congresului am prezentat o platformă, care a fost bază de discuții, ea s-a materializat într-un program liberal, care se cheamă Noua economie și care pornește de la patru obiective:
1. Reforma marilor sisteme publice – e vorba de sistemul de educație, de sănătate și de protecție socială. Observați că nu mai vorbim de domenii, ci vorbim de sisteme publice, de politici publice, în sensul că ele au elemente comune și presupun o anume viziune asupra statului.
2. O administrație noua
3. O nouă politică industrială
4. O nouă politică agricolă
Veți regăsi în aceste mesaje și răspunsuri la câteva dintre întrebările care s-au pus cu obsesie în aceste săptămâni. Mesajul nostru este direcționat în primul rând către economie, urmând ca celelalte – consolidarea fiscal-bugetară, protecția socială să fie consecința acestora.
În 2010, capitalul românesc este supus celor mai mari încercări din 1990 încoace. Dacă în ce privește structura capitalului din economia privată peste 90% aparține capitalului străin, în ceea ce privește falimentele, peste 90% ele revin capitalului românesc.
E nevoie de o măsură foarte rapidă de susține a capitalului românesc cu toate consecințele în plan social.
A doua decizie importantă pe care au prezentat-o comisia de buget și comisia economică este consecința evaluărilor noastre potrivit cărora, pe actuala execuție, bugetară deficitul va fi între 10 și 11% din Produsul Intern Brut. Măsurile din pachetul prezentat prin angajarea de răspundere sunt și ineficiente și insuficiente. Solicităm Guvernului ca până la începutul lunii iulie să prezinte o rectificare bugetară, astfel încât să putem afla care este viziunea Guvernului în ceea ce privește execuția bugetară pe acest an. Nu am înțeles din declarațiile primului ministru și ministrului finanțelor cum va fi evitată creșterea datoriei publice până la 50 de miliarde de euro și în ce mod vor fi atrași acești bani de pe piețele financiare. Nu am înțeles, de asemenea, în ce mod se compatibilizează declarațiile Guvernului, care spun că vor fi primiți integral banii de la Fondul Monetar Internațional, și declarațiile delegației Fondului Monetar Internațional, care a spus că banii vor merge la Banca Națională și că nu se va repeta experiența din trecut în care sumele care au fost date de Fondul Monetar Internațional vor fi direcționate către acoperirea deficitului bugetar.
De altfel, trebuie să semnalez că, în ultima vreme, Guvernul și președintele Băsescu au avut numeroase declarații care sunt în contradicție cu cele ale delegației Fondului Monetar Internațional.
Atrag din nou atenția asupra faptului că sperietoarea FMI, anume asa-zisa propunere a FMI privind creșterea de impozite și reducerea cu 20% a salariilor este o informație care nu se verifică. Și dacă nu avem din partea Fondului Monetar Internațional o confirmare că aceasta a fost propunerea sa, vom trece aceste declarații ale președintelui Băsescu și ale primului ministru Boc ca încă una dintre manipulări, o sperietoare înfățișată românilor pentru a înghiți gălușca amară a pachetului de măsuri.
O rectificare bugetară care să ne arate în ce mod guvernul vede atingerea deficitului de 6,8%, prevenind guvernul că deja la 5 luni s-a depășit 50% din acest deficit bugetar este obligatorie.
Și ultima declaratie: Am luat act de răspunsul pe care mi l-a dat primul ministru Emil Boc a doua zi după ce am solicitat începerea urmăririi penale la adresa pe care i-am trimis-o.
Vreau să-l informez pe această cale că nu admit bătaia de joc și dacă vrea să-și bată joc, să-și bată joc de pediștii domniei sale.
Noi am solicitat primului ministru, într-un mod responsabil, o situație privind companiile din România care au avut contracte cu stratul și care au fost finanțările acordate fiecăreia dintre aceste companii. Am primit un fel de anexă pe care ministerele o trimit cu structura cheltuielilor către Ministerul Finanțelor. Eu nu am știut că în România este secret de stat ce firmă, ce bani primește din investițiile publice. Mâine va primi domnul Boc această nouă scrisoare din partea mea. Am putut să înțeleg că a avut dificultăți până acum. Am înțeles că ieri a repurtat o victorie. Este o victorie cam în genul în care regele Epirului, Pyrrhus spunea: încă o victorie ca asta și suntem pierduți! Am înțeles acest lucru, va avea o nouă scrisoare din partea mea și dacă și de data asta, după 10 zile, nu completează tabelele pe care i le cer, de data asta scrisoarea o s-o fac direct la Parchet. S-ar putea să primească neînceperea urmăririi penale cu o zi înainte ca Parchetul sa primeasca scrisoarea din partea mea, așa cum s-a mai întâmplat și cu doamna Udrea. Totusi, eu îl rog frumos să-și bată joc numai de ai lui, să lase în pace și poporul român și să respecte și Parlamentul. Iar dacă investitiile publice sunt secret de stat, să ni se spună. Aș vrea să văd măcar o singură foaie de achiziție publică cu ștampila secret de stat sau secret de serviciu.
Îmi manifest satisfacția că avem deja 1000 de persoane în comisiile noastre de specialitate și Partidul Național Liberal ia foarte în serios declarația lui Crin Antonescu potrivit căreia asumăm ideea de a reveni la guvernarea României.
Vă mulțumesc!”
@ Barosanul
Ma gindeam ca supravietuire (ueberleben, survivre) inseamna ca in conditii extreme sa te ridici pe tine ca om, cu tot ce inseamna curaj, vointa, tenacitate, deasupra (supra, ueber, sur) vietii. A supravietui nu inseamna sa te tirasti pe sub vremuri ci sa te ridici pe tine insuti deasupra lor. Nu inseamna “am trecut ca prin urechile acului”, ci sa darimi ziduri cu pumnii. Nu inseamna “am avut bafta, am trecut la o mustata de pericol”. Inseamna sa te ridici pe cele doua picioare in mijlocul furtunii (destul de diferit de ce credea Corina ca as spune – sa transformi criza in oportunitate spune ea, nu o transformi in oportunitate, ci de-a dreptul in muzica si o dansezi pina iti curge singe din talpi). Nu inseamna “am inselat-o pe doamna cu coasa”, nu vorbim despre bambilici.
Omul e mai important decit viata si deasupra ei. Si totusi este o experienta individuala, incomunicabila, nu poti de fapt sa inveti pe cineva sa supravietuiasca. Si tot asa nimeni nu vine “sa te supravietuiasca”, sa o faca pentru tine, in locul tau. Ca medic bunaoara, nu poti spune ca “salvezi vieti” – asta este trufie mitocaneasca. Ajuti un om sa supravietuiasca: ii pui la indemina propria ta stiinta asupra medicinii dar si a omului, pentru a-l ajuta sa ia el insusi stapinire peste propria viata, propria boala si nenorocire, il asisti in a se ridica deasupra propriei infirmitati. Aceasta este de fapt si sursa respectului fata de libertatea de decizie a unui om asupra propriei sanatati, propriului corp, pe care le vezi si le astepti in practica.
Omul este mai important decit viata si deasupra ei – este cel mai de pret dar divin, fiindca ne pune nu numai deasupra ingerilor ci si deasupra realitatii. Dar este si o masura a libertatii de decizie iar aici multi oameni esueaza lamentabil in primul rind tocmai pentru ca nu-si realizeaza pozitia, forta si responsabilitatea, in al doilea rind pentru ca tot asteapta sa vina altcineva sa-i “salveze”.
Intr-adevar, ma copleseste tristetea si mi-e teama ca romanii nu vor supravietui ci vor continua doar sa traiasca la limita sub-zistentei, adica sub-viata. Ma doare faptul ca tocmai din aceasta libertate a omului in felul in care se aseaza deasupra sau dedesuptul vietii, nu-mi este cu putinta sa salvez, sa ma substitui si “sa supravietuiesc” pe cineva, nici macar un singur om, indiferent cit imi plinge sufletul. Doamne iarta-ma.
Ma duc iar la spital, macar acolo pot ajuta niste suferinzi sa supravietuiasca, adica sa se aseze deasupra suferintei, to take charge.
@cris
Totusi, de unde vine felul asta de a aborda lucrurile? Anima, ca o punte disperata, supravietuirea mi degraba ca un sir de esecuri… Nu va lasati contaminati de ceea ce vedeti pe fereastra. De-asta mai sunt si calendare, ca sa stii ca dincolo de ziua de azi, mai sunt si altele care vor veni.
@ VV
Tocmai, supravietuirea nu este o serie de esecuri, dar nici opusul sau, inseamna sa lupti indiferent de rezultatul acestei lupte. Speranta nu inseamna credinta in victorie ci credinta ca ceea ce faci are sens.
@ VV
Evangheliile au o limpezime, o claritate a simbolului fara pereche. Nu pentru a privi la ele, evangheliile, ci prin ele. Scrie: “Ia-ti patul si umbla”. Patul bolnavului este un simbol al suferintei, nu-i asa? Isus nu-ti spune “ascunde-te sub pat”, sub-zista. Nu te ridica din pat, nu ti se substituie, iti lasa libertatea regala a alegerii, El doar iti spune. Nu pune pe nimeni sa te ridice din pat, aceeasi libertate regala: supra-vietuirea este o lupta personala, regalitatea e interioara, nu are nimic de a face cu o curte de servitori gata sa sara si sa faca ceea ce trebuie sa faci tu insuti. Nici nu te degajeaza de raspundere, nu umbli liber: iti iei suferinta in spinare si umbli, you take charge. Si nu iti spune “mai odihneste-te pina miine, esti obosit”, iti spune azi, acum.
@cris
Cartea lui Iov, suferinta pentru credinta. Nietzsche:suferinta este izvor al creatiei, cei bolnavi sunt mai rodnici caci boala ii face mai constienti. Fiecare suntem bolnavi intr-un fel sau altul, dar trebuie sa fim, din asta, creativi. Cum nu avem norocul lui Lazarsa-l intalnim pe Iisus, locul lui trebuie sa-l joace forta launtrica, vocea launtrica.
Iov nu a suferit pentru credinta. Nu a fost martir.
@alex.dumitrascu
N-ai citit Cartea lui Iov.
@ alex
Dintre toate cartile, Iov, tocmai pentru ca pune intrebari fundamentale, nu are un singur raspuns, vorbim de o interpretare rabinica, una catolica, protestanta, ortodoxa, a lui Jung, a lui Shestov si cite altele. “Iov nu a suferit pentru credinta” este doar o opinie, o interpretare, indreptatita poate, dar in aceeasi masura si opusul ei este indreptatit. Eventual poti face o paralela intre diferite interpretari cu argumente pro si con pentru fiecare, ca sa-ti sustii punctul de vedere. Ar fi interesant, crezi ca poti macar sa incerci o schita?
@vv
Ei asta-i buna.
Am facut biblicum cu mons. Peterca timp de cativa ani.
@alex.dumitrascu
Iata, chiar de la bun inceput Cartea lui Iov 2.10
@
cris
Nu mai incerc nimic.
E antologic sa zici ca IoV a suferit ‘pentru credinta”.
Iti propun ‘interpretarea” mons. Vladimir Peterca ‘Drama lui IOB drama omului” Institutul Teologic Romano Catolic Iasi 1997.
Eu nu sunt persoana publica asa ca nu am autoritate pe blogurile politicienilor.
@ alex
Scrisoarea apostolica Salvifici Dolori vorbeste despre suferinta lui Iov ca si convertire, o reasezare a intelegerii omului asupra divinitatii, si o reafirmare a credintei, iar despre suferinta lui Isus desigur, ca si mintuire, si avind ca inteles final iubirea.
Din concluzia scrisorii:
“This is the meaning of suffering, which is truly supernatural and at the same time human. It is supernatural because it is rooted in the divine mystery of the Redemption of the world, and it is likewise deeply human, because in it the person discovers himself, his own humanity, his own dignity, his own mission. Suffering is certainly part of the mystery of man.” Sanctitatea sa Papa Ioan Paul spune un lucru foarte important: suferinta si felul in care se raporteaza la credinta si iubire sunt un mister personal, divin si uman in acelasi timp.
Poate ar trebui sa sti ca un concept central in medicina paliativa este cel de suferinta ca durere totala, fizica, psihologica, sociala si spirituala.Ti-as spune ca ultimul capitol pe care l-am scris, despre suferinta si spiritualitate in medicina, apare in septembrie, dar mi se pare irelevant. Relevant este sa spun ca avind grija deja de mii de oameni in suferinta nu mi s-a intimplat sa vad repetabilitate in ceea ce priveste suferinta ori credinta. Dincolo de orice interpreteare, rabinica, ortodoxa, Jungiana, catolica pentru Iov, una singura conteaza, cea personala. In ce scrie VV vad omul care a scris Cartea Soaptelor. In ceea ce ai scris tu vad o carte citita, nu o descoperire a sinelui, o suferinta si convertire traite. Desigur l-ai citit, dar pot doar sa sper ca il vei fi si trait.
@cris
“In ceea ce ai scris tu vad o carte citita”
N-am scris nimic asa ca n-are nimeni ce sa vada. Nici macar daca am citit sau nu cartea.
Desigur, mi se poate inchide gura cu autoritate. Nu era necesar.
@ alex
Intelegi gresit. Dimpotriva, ce ma intereseaza este intr-adevar opinia ta, asa cum ma intereseaza si opinia monseniorului. E adevarat ca in Romania s-a uitat in mare masura cum sa porti un dialog si cum sa asculti la ceea ce spune altul si sa fii ascultat, dar nu mi se pare ca pe acest blog s-ar intimpla asa ceva. Daca va fi fost vreodata vreun neavenit sa-ti reproseze ca citesti, treaba lui. Sunt oameni care nu pricep ca importanta nu este cartea la care te referi, ci ochii, mintea si sufletul cu care ai citit-o.
Din ce ai scris m-a interesat de exemplu faptul ca Iov nu este un martir, si nu ca iti dau dreptate, ceea ce ai spus m-a facut sa-mi raspund mie insami intr-un mod nou si sa reasez ce gindesc; drept care iti multumesc. Din perspectiva mea ar fi cam asa: pentru Iov divinitatea este exterioara, Iov isi reaseaza credinta prin descoperirea intelesului, a sacrului in lumea externa lui, in viata. Iov este un cutremur care reconfigureaza relatia omului cu lumea/viata. Venirea lui Isus intoarce lumea pe dos – outside in – divinul care ia trup si sufera omeneste in amindoua planurile de existenta, profan si sacru: Este un cutremur care schimba configuratia relatiei dintre om si sine insusi, sacrul este interior. Iov nu poate marturisi, Iov vesteste venirea Mintuitorului. Cuvintul este inca inafara lui. Marturisire poate fi numai dupa venirea lui Isus, Cuvintul devine interior.
Dar e perspectiva mea. Iar daca a ta este diferita, foarte bine, ma intereseaza; desi nu ar insemna sa o adopt necesar, ar insemna sa ma ajute sa descopar inca alte intelesuri la care nu m-am gindit sau pe care nu le-am vazut vreodata. Nu ti se inchide gura cu autoritate, dimpotriva, era o invitatie sa o deschizi si sa vorbesti. Nu este necesar sa fim de acord, nu este necesar ca fie eu, fie tu, fie altul sa aiba dreptate, scopul dialogului nu este dreptatea unuia sau altuia, ci cresterea amindorora.
@cris
Si cum spune cartea, Iov muri satul de zile. Mi-am adus aminte de asta cand am citit un interviu cu Mircea Eliade, spre batranete. Spunea: urez oamenilor sa aiba o viata implinita ca si a mea. Trufie sau multumirea mult asteptata si caznita a lui Iov?
@ VV
Supra-vietuirea te aseaza deopotriva in afara vietii si a mortii, intr-un continuum transcendent numit OM, unde “timpul nu mai este o clepsidra ce-si scurge nisipul, ci un secerator care-si leaga snopul”. Acelasi Saint Exupéry in Citadela, vorbind despre Tatal: “atirna suspendat, asemenea primei trepte a unui templu, iar noi nu l-am ingropat, ci l-am pecetluit in mormint, devenit, in sfirsit, ceea ce este – o temelie.” Saint Ex insusi nu a murit, a devenit in sfirsit ceea ce era, o mare.
Pentru domnii vv si cris:
- a avut Iob de ales intre suferinta si….altceva?
Cand a ales Iob suferinta?
Cum puteti spune ca a suferit “pentru” ?
Pentru credinta a suferit sa zicem diaconul Stefan primul martir.
Vedeti insa ca meritul martirului este alegerea si nu suferinta in sine.
Altfel, orice betiv care sufera fiindca si-a rupt piciorul cazand in sant ar putea spune ca o face ‘pentru credinta”.
Religia iudaica este in esenta ei foarte simpla; si in ziua de azi ca si pe vremurile acelea din timpul exilului babilonian cand a fost scrizsa cartea.
Yahve a incheiat un ‘contract”, un legamant cu Israel, si daca Israel respecta Thora atunci Yahve se obliga sa aiba grija de bunastarea lui.
Dar ce te faci daca Yahve pare a nu se tine de cuvant?
Pai atunci unii cauta explicatii iar altii contesta caracterul absolut al contractului.
Se pare ca aceasta ciudata carte a lui Iob reuneste mai multe pozitii si puncte de vedere.
Vedeti in 2-9 , citand tot dupa editia bor ca si vv, intervine sotia lui Iob:
“te tii mereu in stornicia ta? blesteama pe Dumnezeu si mori!”
De fapt o traducere mai exacta ar duce la doua variante:
“blestema pe Yahve si ucide-te”
sau:
“blestema pe Yahve ca sa te ucida”.
Sotia lui Iob era o evreica ciudata. Dina, asa cum o numeste targumul din grota 11 de la Qumran care e cel mai vechi text al cartii, impartasea o parere putin eretica, anume ca daca de la Dumnezeu vine si binele si RAUL atunci poti sa-l si blestemi.
In contextul catastrofei nationale si al exilului la babilonic, in absenta templului si a oricarei sperante rationale, era firesc sa reinvie aceste tensiuni spirituale care l-au bantuit intotdeauna si inca mai il bantuie pe Israel.
Si evreii moderni mai ales dupa ultimul razboi mondial vorbesc despre “Israel Inima Suferinda”. Si unii ajung la intelegerea lui Iob.
Da’ nu zice niciunul ca ar fi suferit din buna voia lui….pentru credinta.
Nici Iob nu s-a gandit vreodata la asa ceva.
PS
A fost ultima interventie, si NU am facut-o pentru a dovedi cuiva ca am citit sau ca nu am citit un text sau altul.
Dar atat teologia biblica(biblicum) cat si exegeza biblica sunt stiinte, nu simple “interpretari”. Exista deja rezultate unanim recunoscute si de evrei si de crestini si de musulmani, iar la Ierusalim exista chiar o scoala biblica comuna pentru cele trei mari religii monoteiste.
Despre Iob s-au scris si se vor scrie multe mii de pagini, este complet aiurea sa te bizui pe un verset sau pe o lectura superficiala pentru decreta ca cineva a citit sau nu textul.
Eu NU l-am citit fiti multumiti.
Si nici macar nu sunt intelectual asa ca nu ma pricep.
Redau si eu papagaliceste niste lucruri minime pentru care se ia nota 5 la seminar.
Bai baieti, tara arde si babei ii arde de Iov! Pai d-aia ne incaleca golanii astia basescieni! Vorbiti si voi la nivel de gimnaziu, ce naiba! Se pare ca politicienii astia de la putere n-au o gandire mai sus de acest nivel!De exemplu, gandirea lui Vladescu referitor la punctul de pensie. Voi chiar credeti ca baiatul asta plezirist chiar a absolvit pe bune vre-o scoala de economie? Despre bok stim pentru ca ne-a lamurit Marga care e nivelul lui academic. Despre Basescu ce naiba sa mai spunem cand golanul asta sudeaza sticla dupa sticla.
[...] See the original post here: Transcriere conferință de presă vicepreședintele PNL Varujan … [...]
@Itzic Baseanu
Vai de capul tau…