Povestirea Jocul celor o sută de frunze, de Varujan Vosganian, a fost elogiată în presa de expresie germană.
Jocul celor o sută de frunze face parte din volumul omonim al lui Varujan Vosganian – apărut la Polirom în anul 2013, și în format digital – și a fost publicată de curînd la editura vieneză Zsolnay, în traducerea lui Ernest Wichner, fiind prezentată cititorilor ca roman.
Cîteva extrase din presa de limbă germană, mai jos:

Berliner Zeitung: „Jocul celor o sută de frunze este o carte fascinantă și care reconfirmă, după Cartea șoaptelor, valoarea autorului. Romanul își datorează farmecul magiei personajelor și întîmplărilor”.
Deutschlandfunk Büchermarkt: „Un roman de doar două sute de pagini, dar o mare operă literară. Un lucru este sigur: Jocul celor o sută de frunze este o carte după citirea căreia lumea arată puțin altfel.”
Literaturkritik: „După Cartea șoaptelor, marea epopee a armenilor, Jocul celor o sută de frunze cristalizează o mare parte din istoria recentă a României”.
Radio Bavaria: „ Ca și în Cartea șoaptelor, Varujan Vosganian își încîntă cititorul cu limbajul său în același timp poetic și laconic. Cu Jocul celor o sută de frunze, Varujan Vosganian a ridicat un adevărat monument literar.”
Erasmus Büchercafé: „Un roman despre umanitate și puterea de a supraviețui, despre trauma schimbărilor politice din România.”
Der Bund: „Deși o atmosferă întunecată, apăsătoare domină romanul, el este, în același timp, impregnat de poezie și imaginație, precum venele de aur în stîncă neagră. Iarăși și iarăși, cititorul se bucură de calitatea dialogurilor și spiritul viu al personajelor”.
SWR 2 (Südwesten Radio 2): „Vosganian este o voce foarte specială în literatură. Foarte poetică, narațiunea sa este, pe rînd, magică, metaforică, laconică și comică, profund tristă și înțeleaptă, derulîndu-se ca un basm.”
Badischen Zeitung: „Ceea ce se desfășoară în fața ochilor noștri, prin Jocul celor o sută de frunze, este plin de sofisme magice, imprevizibil și antrenant, ca o mare rețea subterană de rădăcini emițînd imagini halucinogene ce se ridică direct în inimile noastre.”
Literatour: „ Aceasta nu este doar povestea unei generații și nu doar a românilor, ci a tuturor celor care s-au confruntat, în Europa de Est, ca adulți, cu evenimentele din jurul anului 1990… O responsabilitate vine pentru cititorul acestei lecturi provocatoare. El trebuie să spună mai departe această poveste.”
Fixpoetry: „Metaforele, spre deosebire de oameni, nu pot fi încătușate” se spune undeva în Jocul celor o sută de frunze, și acesta poate fi motto-ul romanului. Cartea ne vorbește despre marile teme ale vieții și morții, ale fericirii, despre teama unui popor de a-și pierde, în vremuri tulburi, identitatea.
Frankfurter Rundschau: După strălucitorul debut în Germania cu Cartea șoaptelor, Vosganian ne propune acum povestea întregii generații a celor care s-au confruntat cu revoluțiile Europei de Est. Dacă acele evenimente au fost o fericire sau o neșansă rămîne neclarificat. Cei trei eroi, avînd parcă fiecare ceva dintr-un alter ego al autorului, vorbesc cu înțelepciune despre diferența dintre uitare și răzbunare, despre moarte, trecut și viitor. Dar se pare că înțelepciunea, ea singură, nu ajunge.”
Tages-Anzeiger: „ Cu Cartea șoaptelor Vosganian a avut un mare succes internațional. Noul roman e mai mult decît o Carte a șoaptelor, e elegia unei întregi generații pierdute.”
Volumul Jocul celor o sută de frunze și alte povestiri a fost nominalizat la Premiile Radio România Cultural şi la Premiile revistei Observator cultural, ediţia 2014. De asemenea, volumul a fost nominalizat de către Uniunea Scriitorilor din România la premiul „Cartea Anului” 2013, secțiunea Proză, însă autorul s-a recuzat de la selecția finală, avînd în vedere calitatea sa de prim-vicepreşedinte al Uniunii Scriitorilor. Volumul a mai apărut de curînd și în Bulgaria, la Editura SONM.
Jocul celor o sută de frunze este inițierea în realismul magic al unei Cărți a șoaptelor a poporului român. Cele șase povestiri ale volumului vorbesc despre neliniștile, căutarile și incertitudinile noastre, despre atîtea traume încă nevindecate. Jocul celor o sută de frunze ne previne că, dacă memoria, ca stare de luciditate, nu se regăsește în prezentul și chiar în viitorul nostru, viitorul nu va fi decît o reîntoarcere în trecut.
Varujan Vosganian s-a născut la 25 iulie 1958, în Craiova. Este preşedintele Uniunii Armenilor din România şi prim-vicepreşedinte al Uniunii Scriitorilor. Lucrările sale includ trei volume de poezie – Şamanul albastru (1994), Ochiul cel alb al reginei (2001), Iisus cu o mie de braţe (2005) –, precum şi volumul de nuvele Statuia comandorului (1994), pentru care a primit Premiul Asociaţiei Scriitorilor din Bucureşti.
La Editura Polirom a mai publicat Cartea șoaptelor (Polirom, 2009, 2012), un volum distins cu numeroase premii și care a fost declarat bestsellerul anului 2013 în Armenia, dar și romanul Copiii războiului (2016).
Inapoi

In pline discutii despre meditatiile Presedintelui si gratiere, pe cine mai intereseaza cultura ?
Pe mine. Vineri am interviu la adevarul, live.
Ce frumooooos! Mă bucur tare! Felicitări!
Domnule Vosganian,
#Fantastic!
Stiu perfect cat de greu e sa te aprecieze strainii.
ce frumos suna ” o carte fascinantă și care reconfirmă, după Cartea șoaptelor, valoarea autorului.”
Vedeti de aceea nu va inteleg!
1. astazi am trecut prin centrul Bucurestiului sa vad daca ia amploare manifestatia ‘Anti Mafia=Securista care vor sa Gratieze PENALII’.
nu a fost nimic pt ca Iohannis a fost mai ‘destept’ sfatuit de servicii si v-a furat #Caimacul. a fost la sedinta de Guvern si a impiedicat proiectul JEGOS al PSD-ului.
2. fiind in centru am trecut pe la Dl Florescu, am zis sa imi iau si eu un coniac Ararat, o cafea buna si cum trebuie sa ma duc la o onomastica am zis sa iau si o carte buna, ‘Cartea Soaptelor’ si pt mine, Jocul celor o suta de frunze sau Copii Razboiului, pe care nu le am .
SHOC TOTAL!!!!
La un magazin PUR Armenesc NU AU Cartea Armenului Varujan Vosganian!!!! WOW
Observ acum la TV ca numai in Bucuresti au fost aproximativ 4000 de manifestanti si f multi in alte orase Craiova, Sibiu, Timisoara, Cluj etc,
Eu am fost defazat! am fost la ora 16 cand se pare ca mitingul era organizat pt ora 18.00
Scuze celor care au fost prezenti!
F mulți în alte orase???
Dl Florescu nu e armean și magazinul e pur romanesc.
Iohannis v Grindean si ordonanta de urgenta a Gratierii
https://www.youtube.com/watch?v=UeNZqEQA9CE
Intrucat anterior au fost opostate aici informatii eronate condamnarea lui liviu dragnea pentru “trafic de influenta” si , chipurile, nu s ar incadra in actualele intentii de modificare a legii,
precizez:
Dragnea nu a fost condamnat pentru trafic de influenta, ci in baza legii 78/2000. art. 13 coroborat cu art.54.
Art. 13
Fapta persoanei care indeplineste o functie de conducere intr-un partid, intr-un sindicat sau patronat ori in cadrul unei persoane juridice fara scop patrimonial, de a folosi influenta ori autoritatea sa in scopul obtinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.
Trafic de influenta este incriminat in codul penal, fapt ce rezulta inclusiv din textul aceleiasi legi 78:]
Art. 6
Infractiunile de luare de mita, prevazuta la art. 289 din Codul penal, dare de mita, prevazuta la art. 290 din Codul penal, trafic de influenta, prevazuta la art. 291 din Codul penal, si cumparare de influenta, prevazuta la art. 292 din Codul penal, se pedepsesc potrivit prevederilor acelor texte de lege. Dispozitiile art. 308 din Codul penal se aplica in mod corespunzator.
http://www.agerpres.ro/justitie/2015/06/26/motivare-iccj-dragnea-si-a-folosit-influenta-si-autoritatea-din-partid-pentru-a-determina-incalcarea-legii-13-04-42
Asadar, graegnea era beneficiar direct.
Comentarii?
Argumente contrarii?
Multumesc!
Ca sa fim siguri ca Dragnea nu trage niciun folos, sa nu gratiem nici pe cei nefericiti. Bravo, creștine.
@ Cris, VV
Daca nu ai un contact mai direct cu Romania e foarte greu sa intelegi de ce lumea si multi de pe aici pe blog suntem porniti asa de INVERSUNAT impotriva PENALILOR pe care ALDE-PSD vor sa-i Gratieze si impotriva amendamentelor la Codurile Penale.
Da, de acord cu tine subiectele DNA-Coldea-Ghita-Kovesi sunt subiecte care normal trebuie sa starneasca patima.
Totusi asa si in SUA trebuia sa starneasca Patima-Oprobiu Public-Dezgust implicarea spionajului Rus in alegerile pezidentiale si in Economia SUA. Dar nu a starnit.
De ce?
Din acelasi motiv. Este mai aproape camasa.
Pe multi dintre americani i-au afectat mult mai mult o potentiala guvernare Democrata decat niste implicaari Rusesti care sunt GRAVE dar se pot rezolva ulterior.
Asa si Romanii si noi pe aici pe blog, eu fiind unul dintre ei.
1. Sunt TOTAL impotriva oricarei gratieri ‘La pachet’ cum se incearca.
Uitate la Obama a gratiat 64 de persoane ieri si a comutat sentinta la alte 209 persoane. Dar asta afost facuta dupa studierea INDIVIDUALA nu ‘La Pachet’.
2. Gratierea NU este PRIORITATE NATIONALA, au venit Jegurile astea comuniste la putere si in loc sa se apuce de Guvernat Romania ei vor sa-si scape in primul rand Penalii din Puscarii!!!!
Da, asta este ideea vehiculata la care in mare masura aderez.
De ce? Pai pt ca PSD-ALDE nu au urmat Procedurile DEMOCRATICE
a. Discutii CSM-Avocatul Poporului-Procurorul General- Societate Civila referitoare la Imbunatatirea Conditiilor din Puscariile Romanesti, Reabilitarea Infractorilor, Recuperarea Daunelor si criteriile de aplicare a unei Gratieri.
NU au spus AVEM PUTEREA Gratiem pe cine vrea Muchii Nostrii!!!
b. In Romania este inca proaspat in minte MIZERIILE unor INFRACTORI politicieni Jegosi gen
Dan Voiculescu,Klaus Iohannis cu casele sale, Mircea Basescu, Liviu Dragnea, Monica Ritzi, George Copos, George Becali, Stefan Pinalti, Emil Constantinescu cu Tigareta, Adrian Nastase, Codrut Seres, Relu Fenechiu, Stolojan fals in declaratii la ANI, Miron Mitrea, Ministru aparari Dobritoiu, Ministrul Agriculturii Fuia, Adrian Severin, Nicolae Mischie,
Sorin Rosca Stanescu, Dan Radu Rusanu, Mircea Banias, Nati Meir, Dan Ilei Morega,
Virgil Pop, Marko Atila, Melania Vergu si
multi multi foarte multi altii
cam intre 500 si 1000 de politicieni
Si atunci poti sa ai INCREDERE intr-o GRATIERE ca nu e cu dedicatii politice????????
1. Incearca sa nu te pronunti fata de ceva ce nu tocmai cunosti – unul din motivele pentru care nu s-a ales Clinton au fost e-mail-urile, Unul dintre motivele pentru care a fost ales Trump este ca judecatorul care urmeaza sa-i ia locul lui Scalia la Curtea Suprema sa nu fie ales de democrati si asa sa se strice echi;librul curtii supreme – si aestea sunt lucruri care preocupa omul de rind nu doar banul, mincarea, etc.
2. Nu este niciun “muschii nostri” acest OUG s-a pus in discutie publica, a fist submis CSM pentru verificare, si se refera la o multime de oameni. nonpoliticieni. In schimb asa cum spuneam un Voiculescu de pilda da regulamente, protocoale sa fie respectate de medici si facute fara contributia niciunui medic, sau da OUG-uri fara a consulta colegiul medicilor – atunci de ce nu ai cerut asa ceva, aici in schimb desi s-a cerut opinia CSM ai ideea ca nu s-a facut. Erau cu dedicatie, da, a terminat trransplanturile, cu dedicatie, a pus in protocoale antibiotice inutile cu dedicatie – ti-a pasat? Pruna a introdus nu stiu cite zeci de modificari la codul penal prin oug, in loc sa fie discutate in parlament – asta a fost OK dupa tine? – pentru cei de aici a fost: exact cei care acum se dau de ceasul mortii cu acest oug al gratierii considerau ca e foarte bine sa faca Pruna un oug fara nicio discutie publica sau in parlament, pentru ca cetateanul e prea imbecil sa citeasca lege, nu e jurist, si parlamentul la fel sunt imbecili si hoti.
3. Romania e pe locul 3 dupa Rusia si Turcia la condamnari la CEDO, cele mai multe pe procese facute prost cu nerespectarea drepturilor celor condamnati, pe locul doi fiind nerespectarea dreptului proprietatii, pe locul trei conditiile din inchisori. In inchisorile Romaniei desi nu mai exista pedeapsa cu moartea moare un om la fiecae trei zile iar CEDO e pe cale sa puna o amenda anuala de minim 80 milioane euro pe care inclusive tu o vei plati din buzunar. Si nu ti se pare oportuna o asemenea discutie? Vrei mai multe inchisori decit scoli sau spitale ca sa se resolve problema? E Suficient? Nu e sufficient, trebuie sa fie un pachet de schimbari, inclusiv reasezarea pedepselor – cum adica sa condamni o feneie la trei ani ca a furat mincare pentru ca ii moare copilul de foame? – tie asa ceva ti se pare drept, omenesc? Pentru tine care stai frumusel acasa la caldurica nu e oportun, in acesti trei ani insa ce se intimpla cu copilul femeii aceleia, trei ani sunt nimic? Domnule, dar sunteti de o lipsa de omenie fenomenala, considerati ca altii care la fel sunt facuti din carne si singe ca si voi, au familii, au o viata, sunt obiecte!!!! Daca sunt condamnati si platesc pentru ce au facut nu va e suficient, trebuie sa moara? Erai suparat pe padureanu parca-l cheama, bine ca e la puscarie – a murit, ingrozitor, un om cu Alzheimer’s si cu o multime alte boli la puscarie – chiar te satisface asa ceva?????
Si atunci cum vrei sa am incredere in campania asta otravita din presa romaneasca, sau in buna credintza a celor de aici? Si ce pozitie crezi ca trebuie sa am, asta salbatica a voastra, barbara, pe care o treceti ca dreptate ori civlizatie? Mi-e rau uitindu-ma si citind, rau. In State se urla de ani pentru teroristii bagati la inchisoare care chiar teroristi fiind nu sunt mai putin oameni si au niste drepturi, impotriva torturii, impotriva inchisorilor de tipul AbuGhraib, s-au facut investigatii pina in maduva oaselor , de ani de zile se discuta in parlament si s-au luat masuri inclusiv legal, pentru voi e ok sa moara un om la trei zile, nu se investigheaza nimic, sa nu se schimbe nimic, ca ce “nu I-ati pus voi acolo, si-au facut-o cu mina lor, merita”… si vorbim despre teroristi inchisi in cazul SUA, nu despre o femeie care fura sa nu-I moara copilul de foame. Asta nu vezi, vezi doar gratierea selectiva si individualizata a lui Obama? Nu pot sa nu intreb ce oameni sunt astia care se dau de ceasul mortii sa nu fie gratiata o femeie gravida, ci ce fel de animale cu pretentie de bipezi sunt????? Pentru voi viatza unui om e nimic, un gunoi, un om e o cantitate neglijabila si faceti scandalul asta cu pretentia de civilizati???? ca ce sa zic va doare de coruptii, scapa coruptii…. Despre omul care sufera nu discutati, doar despre acea mina de oameni, o minoritate din cei condamnati, cei pentru coruptie….
In fine, ce ma intereseaza pe mine, stringeti-va reciproc de git, va va fi sigur Bineeeee! Multe si spumoase discutii in infernul pe care chiar voi il creati. La buna vedere, eu ma duc la munca, aceea in care nu judec oameni ci doar incerc sa ii scap cu viata si daca nu pot macar sa am grija de demnitatea lor de oameni chiar si in cea mai crunta suferintza, indiferent cine sunt, ce vini sau pacate au.
http://www.ziare.com/alexandru-lazar/stiri-alexandru-lazar/procurorul-general-desfiinteaza-ordonantele-pe-justitie-pot-fi-eliberati-criminali-cine-profita-care-sunt-interesele-oculte-interviu-video-i-1450689
Nu e normala disputa intre ministerul justitiei și ministerul public.
Minunat, Cris!
Ai vreo dovada ca voiau sa dea OUG in ziua aia? Și, oricum, ideea ca incep cu asta nu e corecta. Au luat alte masuri anuntate in programul de guvernare pana acum.
VarujanVosganian spune: ianuarie 19, 2017 la 1:47 am
Dl Florescu nu e armean și magazinul e pur romanesc”
Am fost 100% convins ca este Armean si Magazin Armenesc
Vind foarte multe produse Armenesti si Sigla ” Traditie Armeneasca din 1693”http://www.delicateseflorescu.ro/”
deci o dezinformare hahaha
dar au totusi un coniac Armenesc pe cinste si cafea minunata
Vezi ca florescu a scris o carte autobiogarfica, “confesiunile unui cafegiu”.
Este un oltean smecher care a activat in comertul socialist, s a invartit printre securisti si comunisti dar el era “curat” ca lacrima.
Altfel, cartea este cumva interesanta si scrisa cu ceva umor.
E plin netul de ea, inclusiv la mana a doua.
Da bine la public. Cred ca Florescu a invatat meserie de la un armean.
Sa mor io, daca mai inteleg ceva. Parca s-a tampit poporul roman in ultima perioada. Ca aia nu-I buna de PM deoarece nu-I ortodoxa, ca gratierea este cu dedicatii si alte bazaconii de astea.
PSD-ul, nu-I asa ca ne vinde rusilor ?
Asta e o alta obsesie.
Daca tot vorbim de cultura:
http://www.sroscas.ro/site/2017/01/18/invitatul-nepoftit/#more-101882
VarujanVosganian spune: ianuarie 19, 2017 la 1:32 am
”Ti se pare ca prin actualul Cod penal tara a devenit mai cinstită?”
VarujanVosganian spune:
ianuarie 19, 2017 la 1:42 am
”Vai, vai, vai, sa amputezi un cod penal asa de minunat, pe care Curtea Constituțkională l-a găsit neconstitutional in zeci de locuri.”
MANIPULARI PSD-iste
Acest Cod Penal a fost trecut ca trenul prin gara de GUVERNUL PSD PONTA fara DEZBATERE PUBLICA
Acum de ce va plangeti???
Vreti sa-l modificati ? OK! PSD-ALDE sa procedeze CINSTIT nu ca TALHARII NOAPTEA!
Acum macar e in Dezbatere, dupa ce PSD-ALDE a fost Balacarit.
Gogule, codurile sunt aprobate prin asumare de guvernul boc, au intrat in vigoare in vremea lui prin ponta.
Exact.
Iartă-mă, ești dus rău, rău, rău. Acest cod penal a fost asumat prin asumare de răspundere de guvernul Boc cu Predoiu ministru al justitiei.. Ca trenul prin gara, cum spui.
Relativ la cum ramane cu coldea -ghita si pus batista, chipurile, pe tambal.
Singura declaratie oficiala a unui politician roman corecta, democratica si la obiect ii apartine domnului presedinte Klaus Werner Iohannis, de care sunt mandru.
Sintetizand, kwi a spus urmatoarele:
1. sri nu are ce cauta in justitie si in politica;
2. discutarea in societatea romaneasca a acestor chestiuni este benefica;
3. este sarcina parlamentului sa efectueze o cercetare CORECTA, REALA si TRANSPARENTA.
Ce constatam:
1. Toate discutiile si incriminarile se fac la coldea, insa responsabilul principal pentru activitatea institutiei este dorectorul acesteia, si nu adjunctul sau; tocmai de aceea este numit si un civil, pentru efectuarea controlului civil asupra institutiei militare; observ ca toti aparatorii statului de drept nici macar nu pronunta numele lui george maior.
George Maior este prima persoana care ar trebui chemata la comisia parlamentara, intrucat faptele incriminate pana acum se refera in special la perioada cand dumnealui a fost director.
2. Despre foarte multe dintre faptele de care se vorbeste acum au existat informatii si in anii anteriori. Presedintia comisiei de control sri a apartinut psd.
3. a mai existat o ancheta parlamentara ce viza posibila santajare a unor membri ccr de catre coldea, in chesiunea referendumului din 2007. parca.
Cu toate ca existau elemente de incriminare, voturile au fost impartite, dar majoritatea mergeau spre vinovatia sri. Din informatiile aparute pana acum se pare ca unul dintre membri comisiei, de la udmr, a fost rugat sa si schimbe votul de catre fostul liberal radu stroe.
Astfel, cu majoritate de voturi s a hotarat “NU”.
Toate dezbaterile comisiei au ramas secrete.
Actuala comisie poate desecretiza documentele respective.
3. Cat priveste transparenta, majoritatea psd alde este cea mai netransparenta majoritate parlamentara din istoria moderna a Romaniei.
Argumente: pentru prima data audierea la comisia parlamentara de specialitate a ministrului de interne s a facut prin invocarea abuziva a posibilitatii comisiilor parlamentare de a opta pentru sedinta secreta, daca situatia o impune.
Care erau secretele de stat discutate intr o comisie din care majoritatea nu aveau certificat orniss?
De cand posibila pregatire precara a unui viitor ministru este ‘secret de stat”?
Inca: lucrarile comisiei de buget finante privind “gaura” tehnocarata la buget au fost declarate, de aceesi majoritate abuziva ca fiind secrete.
Faptul ca pmp a fost lipsit de dreptul de a avea reprezentant in comisia de control sri mi se pare inca un abuz. Eu sunt antibasist, dar pana la urma si aia reprezinta niste romani; in plus, cu cat mai multi, cu atat mai bine si mai transparent, nu?
PSD alde zice ca “nu”!
4. la inceputul guvernarii usl , la initiativa liberalilor s a constituit o comisie speciala de ancheta a posibilelor implicari ale sri si DNA (condus de morar atunci) in anchetarea abuziva a judecatorului roman la cedo, Barsan.
Din partea psd a apucat sa se bage in comisie si fostul senator psd valer marian , in acel moment cel mai aprig luptator (institutional vorbind) impotriva basescu sri.
La interventia lui ilie sarbu valer marian a fost scos din comisie si in locul lui a fost plantat un pesedist “de incredere”.
(asa a debutat scandalul ilie sarbu/ponta vc valer marian).
Dupa scurt timp cei 4 senatori liberali (ciorbea, dobritoiu, srs + am uitat cine) au anuntat ca se retrag din comisiei, datorita sabotarii lucrarilor de catre pesedisti.
Ilie Sarbu, seful senatorilor pesedisti si presedintele comisiei pesedistul georgica severin s au angajat public ca vor contiuna ancheta cu celeritate si ca vor informa opinia publica despre rezultatele acesteia.
Ati mai auzit ceva pe tema asta?
Concluzia mea, proprie si personala pe care o fac publica este ca principalul vinovat pentru neindeplinirea de catre parlament a functiei de control civil asupra sri este psd.
Conducerea unei comisii parlamentare ar trebui sa imlice si responsabilitati, nu doar drepturi.
A doua concluzie: faptul ca media care vehiculeaza foarte mult cazul coldea evita cu orice pret pronuntarea numelui lui george maior este preponderent propsd ista explica multe dintre ” scaparile ” de mai sus.
A treia: avand in vedere cele de mai sus consider ca psd este principalul vinovat moral pentru eventualele derapaje in justitie si servicii.
Comentarii?
Multumesc foarte mult!
V am spus din prima clipa ca dosarul dv la diicot este opera cooperativei psd alina bica si va faceti ca nu credeti!
Ce nevoie avea pdl ul in 2013 sa l faulteze pe varujan vosganian?
O sa mi spuneti ca acele campanii de linsaj mediatic lansate de romania tv si de antena 3 impotriva pnl si crin antonescu in acea perioada erau tot opera pdl sau ai “aliatilor vostri” pedelisti?
Alina Bica era prietena cu Elena Udrea, nu cu Ponta.
Cred ca si daca iti cade faianta in baie, vinovat este PSD.
http://cursdeguvernare.ro/ordonanta-gratierii-elaborata-pe-un-computer-de-la-cancelaria-lui-liviu-dragnea.html
dragnea asta nu vi se pare ca e cam recidivist?
Art. 13
Fapta persoanei care indeplineste o functie de conducere intr-un partid, intr-un sindicat sau patronat ori in cadrul unei persoane juridice fara scop patrimonial, de a folosi influenta ori autoritatea sa in scopul obtinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.
http://vosganian.ro/?p=7421&cpage=1#comment-312880
Acest articol are continut aiurea, orice lider de partid poate fi incriminat.
Un computer nu poate elabora proiecte de lege.
„Presedintele de sedinta de la PSD si Gabriela Firea, Viceprimarul Badulescu si majoritatea PSD/ALDE s-au comportat pur si simplu marlaneste, nelasand o reprezentanta a opozitiei, pe doamna Ciceala sa vorbeasca. Pur si simplu i-au taiat microfonul, au vorbit peste si au strigat din sala. Au amenintat-o cu gorilele lor personale ca o vor scoate din sala. Firea si viceprimarul Badulescu au vorbit neintrerupti si au atacat PNL si USR cat au vrut. In loc sa respecte legea promoveaza un populism gretos.”
Intrucat li s arefuzat accesul la contracte aflate in desfasurare ale primariei de mai bine de sase luni, consilierii usr au dat in judecata primaria!
Mai stiti ce zicea tzatza firewa in campanie: TRANS PA REN TA!
Dar ce informat esti. Cine te informeaza ?!
VV, asa cum va spuneam, prin acest proiect se gratiaza (cu 1/2 din pedeapsa) fapte despre care dvs. spuneati ca e IMPOSIBIL sa fie gratiate ; redau inca o data analiza facuta pe acest proiect, in privinta gratierii :
“PROIECT GRAȚIEREA UNOR PEDEPSE
1. Remarcăm faptul că, între infracțiunile grațiate se regăsesc abuzul în serviciu (sub toate formele sale) și infracțiunile asimilate infracțiunilor de corupție.
2. În cazul evaziunii fiscale, sunt excluse de la grațiere doar cele mai simple forme de evaziune. Cele cu adevărat grave (art. 9 din L. 241/2005) sunt grațiate în totalitate, ceea ce va avea un efect negativ pentru investigarea faptelor de corupție, pentru că multe persoane cercetate pentru infracțiuni de evaziune fiscală recunosc că banii erau, de fapt, pentru o mită. Dacă aceste persoane știu că nu vor mai fi trase la răspundere pentru evaziune fiscală, nu au nici un motiv să denunțe mita.
3. Toate persoanele condamnate care au peste 60 de ani sau un copil mai mic de 5 ani în întreținere vor fi grațiate pentru jumătate de pedeapsă, indiferent de gravitatea faptei săvârșite (lista infracțiunilor excluse de la grațiere privește doar grațierea totală, nu și grațierea a jumătate din pedeapsă).”
Asadar, pt d-l Voiculescu : se gratiaza 1/2 din pedeapsa. Avand peste 60 ani, din jumatatea ramasa trebuie sa execute 1/3 – pe care a executat-o deja! Asadar, in situatia ca Ordonantele treceau ieri, azi dimineata, d-l Voiculescu iesea fluierand voios din puscarie. Despre asta este vorba.
P.s. Intrebati orice avocat, va rog, – cel mai slab, despre cele de mai sus, este clar ca ce va spun eu nu credeti, pot sa si desenez!
Oare la jumatatea rmaasa se mai aplica jumatatea? Si, oricum, textul nu e definitiv.
Iata o sinteza a zilei de ieri :
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21542018-sinteza-zilei-care-psd-vrut-dea-ordonante-urgenta-pentru-gratiere-modificarea-codului-penal.htm
Iar incepi cu Hotnews? Nu exista dovezi ca guvernul a vrut sa dea OUG pe 18 ian.
Ce au bag at astia motoarele-n priza. Acum ii trag cu graţierea. A aparut si ceva nou, Andria pentru Presedintele sâsâlâu.
Cum poti sa fii impotriva gratierii(deci profund impotriva infractirilor) dar totodata sa “fii mandru” de un individ cu dosare penale ?
Special pt. cei din aceasta categorie:
http://psnews.ro/curtea-de-apel-pitesti-o-noua-decizie-in-procesul-lui-iohannis-158411/
Vad ca se bate moneda zilele acestea pe ideea ca puscariile sunt pline si ce minunat ar fi daca se da GRATIEREA.
Problema se pune gresit,Romania nu are nevoie de GRATIERE ci de revizuirea sistemului Juridic.
Adica cei care ajung in puscarie pentru fapte marunte sa presteze in folosul comunitatii si doar la a doua,a treia abatere sa ajunga in puscarie.
Apoi cei care sunt in puscarie sa presteze munci si pe baza unor criterii sa li se reduca pedeapsa in mod accelerat.
Astfel multi nu vor mai ajunge in puscarie si multi vor iesi mai repede.
In actualul moment doar solutia asta o vad viabila.
Cat priveste cei care au pedepse cu suspendare sa nu se modifice nimic.
De fap ideea e ”albirea” unora si nu neaparat golirea puscariilor……..
Cum pot ajunge ministru ori premier in urma Gratierii si Amnistiei,asta e esenta demersului?!?
Romania are nevoie si de gratiere, și de reforma in justitie.
Daca un magazin de coloniale este “profund armenesc” trebuie sa vanda, nu-I asa si carte ?
Adica facem un mix, bani sa iasa.
….noroc, ca pravalia domnului Florescu, se ţine serioasa.
Vizita presedintelui la Guvern. O fi cafeluţa mai buna la domnul Prim Ministru, sau poate dorea Iohanis niţica societate.
http://www.stiripesurse.ro/adrian-nastase-il-desfiin-eaza-pe-klaus-iohannis-violare-de-domiciliu-la-guvern_1174812.html
adrian nastase este inca un infractor care face pe domnisoara.A vandut petromul cu rafinarii, sute de statii de benzina, depozite, titeiul si jumatate din gazul metan cu la pretul profitului pe 6 luni.
Ar fi trebuit sa faca inchisoare pe viata, nu sa dea lectii!
Si daca nu vindea Nastase Petrom, oare ce s-ar fi ales de el? Ca OLTCHIM care are un miliard de dolari datorii, sau Hidroelectrica ce a trebuit sa intre in insolventa. Astaea nu s-au intamplat sub administrartea mea, ca sa lamurim si asta.
sorin
antisecuristule, ia vezi domne ce studii a facut psd ista asta :))))
tti-am raspuns aici:
http://vosganian.ro/?p=7421&cpage=1#comment-312880
Oricum, a fost nepoliticos.
Nu reușesc să înțeleg logica asta dâmbovițeană cu suprapopularea pușcăriilor. Deci, se dau pedepse aiurea și sunt condamnați oameni nevinovați? Atunci e grav. Dacă cei condamnați sunt condamnați respectandu-se legea, de unde atâta grijă față de condițiile lor de cazare? Cine-i pune să săvârșească fapte penale? Ce-i cu abureala asta de curtea școlii? Eu știu că pesediștii se adresează celor cu școală puțină, dar măcar să ne lase pe ăștialalți în pace, să nu ne mai insulte neuronii. D-aia au ieșit ieri tinerii ăia pe care-i vedem majoritari pe stradă, sunt cei cu școală multă, care nu acceptă abureli teleormanene. Și încă ceva, cine se bagă zilele astea în horă o să fie perceput ca făcând parte ori dintr-o tabără, ori din alta. Rămâne de văzut câte cariere se vor frânge.
Draga Kronstadt, bagi oamenii in puscărie ca sa iasa mai buni decât au intrat. Ca daca ies mai rai, ce folos?
@ Mihail spune: ianuarie 19, 2017 la 11:42 am
Daca un magazin “profund armenesc” trebuie sa vanda, nu-I asa si carte ? Adica facem un mix, bani sa iasa.
….noroc, ca pravalia domnului Florescu, se ţine serioasa.”
Tu ai fost mai descreieratule la ‘Magazinul dl ui Forescu’?
Te bagi asa ca musca-n—- calului!
Pai mai Comunistule tocmai asta face Dl Florescu … Vinde de toate…
inclusiv vre-o 20 de feluri de carti pe langa multe alte produse Armenesti
Vorba aia.. Daca taceai filozof erai
Asa n-ai facut decat sa confirmi parerea multora de pe aici despre tine.
http://www.delicateseflorescu.ro/ro/carti_17_1/
Mihai zicea ca de ce nu vinde si Cartea șoaptelor, unde e reteta de cafea.
http://www.profit.ro/must-read/dezvaluire-noul-secretar-de-stat-cristina-tarteata-a-fost-asociat-cu-cetateni-din-orientul-mijlociu-verificati-ulterior-pentru-evaziune-si-crima-organizata-16551838
Altminteri, drăguță.
VarujanVosganian spune: ianuarie 19, 2017 la 1:23 am
Cred că primele măsuri au fost legate de salariul minim, de salariile artistilor și altele. Dar din Anglia probabil că asa se vede.”
NU Domnule Vosganian,
V-am spus si va repet.
Din Anglia am VAZUT ca PSD_ALDE
SUGRUMA Economia Romaneasca prin adoptarea ne justificata a cresterii salariului minim pe economie.
Masura care ii v-a costa pe angajatorii PARTICULARI aproximativ 300 de Lei pentru fiecare din cei peste 1,1 MILIOANE de angajati actuali care au salariul minim pe economie si lucreaza in mediul privat.
1. Aceasta asa zisa ‘Masura SOCIALA’ populista are ca singur scop aducereaa la bugetul de stat cam 185 de lei /angajat x1,1 Milioane = 2,5 MILIARDE Lei noi FURATI de la mediul PRIVAT la prima strigare!
2. In Romania Amenzile sunt si ele corelate 10% la Salariul Minim pe Economie adica o crestere a Amenzilor cu 16%.
Deci inca alte cateva Sute de Milioane aduse in plus.
Va spun asta din Propria-mi experienta.
Da de aici din Anglia!
Aici a mai fost un SOCIALIST-O POPULIST ca Dumneavoastra ALDE-PSD, numit Tony Blair
il stiti??? Excrocul ala Britanic de veni si-l consilie pe Excrocul alalatul mai mic Roman PONTA???
Tony Blair cand a venit la putere in 1997 si imediat prin 1998 parca a marit salariul minim pe economie si ghici ciuperca-n tr-un picior???
A venit INFLATIA- Economia s-a dus la vale, a venit Recesiunea!!
Ii spuneam lui @ Mihail pe aici ca in 1998 mi s-a marit salariul de la £14.000/an la £18.000/an am reusit sa-mi cumpar o casa cu £48.000 cu depozit zero
iar acum dupa aproape 19 de ani, am mai facut cateva specializari inca o facultate in Anglia, un Masterat, iar cand aleg sa lucrez in Anglia, am un salariu de £44.000 platesc impozite £ 11.000 fara cele pe casa si masina, i
o casa ca aceea, mai veche si ea cu inca 19 ani costa cam intre
£240-300.000
si uite acum Britanicii au votat Brexitul
Daca tu crezxi ca pe VV il doare n palarie de urmarile nefaste ale unor asemenea politici inseamna ca mai crezi in mos craciun.
Pe ei ii intereseaza ub singur lucru: mentinerea privilegiilor, ciolanul.
Restul e vrajeala pentru fraieri.
Cred ca daca ai manca tu din ciolanul pe care il primesc eu, ai muri de foame
De unde stii ca sugruma economia romaneasca? Mai așteapta putin/ Cat e salariul minim in Anglia?
Domnule Vosganian,
M-ati interbat candva daca sunt Britanic!
Domnule Vosganiaan,
va repet
Am Dubla cetetenie. Romana si Britanica dar ca Nationalitate sunt TRACO-GETO-DAC
Asa cum si dumneavoastra sunteti Cetatean Roman de Nationalitate Armeana
E vre-o problema???
https://www.youtube.com/watch?v=hc7xwXZyf2
Adevarul e ca abordezi problemele contemporane ca un traco-geto-dac
https://www.washingtonpost.com/world/europe/romania-govt-wants-to-pardon-thousands-of-prisoners/2017/01/18/8eeacf76-dd8e-11e6-8902-610fe486791c_story.html?utm_term=.9837b0187e5b
nasol
E cam cu tendinta.
E bine să fim umani. Pe de altă parte, trebuie să nu ne pierdem rațiunea. Zicea @cris de femeile gravide. Păi cele care pot procrea, se vor pune toate pe procreat, pentru a ieși din închisoare, aducând pe lume niște copii de care poate nu vor fi în stare să se îngrijească.
E stiuta asta printre tzigani, mi-a spus o prietena avocata! Toate pirandele care sunt prinse si condamnate se pun pe facut copii astfel incat, daca raman gravide se suspenda pedeapsa pana nasc si face copilul 1 an, parca. Apoi iar se repune pe rol, si in timpul asta ramane iar gravida, aduce ”certefecatu” la instanta – iarasi se suspenda….
Si asa mai departe, sunt infractoare care fac in felul asta 6-7 copii NUMAI ca sa scape de pedeapsa !
Am cunoscut una de genul asta, dar nu era tiganca, ci romanca, cu 7 copii.
Facea escrocherii imobiliare, pagubise multi oameni cu zeci de mii de dolari.
Avea si un procuror caruia i dadea spaga, asa ca n a facut nicio zi de puscarie
Era prin 2003, inainte de “abuzurile din utimii zece ani”.
Mai creste sporul natural.
Chiar asa? Crezi tu ca puscăriile sunt cel mai prielnic loc pentru a rămâne gravidă???
E clar că grațierile colective nu rezolvă nimic. E nevoie să se discute mai mult despre prevenție și, da, despre codurile alea care au trecut, cum se voia și cu ordonanța asta, fără dezbatere. Să se pună în acord cu prevederile constituționale, să se calculeze proporțional pedepsele. E absurd ca o persoană care fură o găină să primească o pedeapsă mai mare decât una care a luat milione, uneori de euro.
O problemă e și delațiunea. Nu e ok ca delatorii să scape de pedeapsă și să rămână și cu banii furați. Și nu e normal ca niște dosare să se bazeze doar pe delațiune.
Adam, nu te lasa furat de argumentele repetate cu obstinatie la A3 – neadevarate si tendentioase. Citeste interviul cu Procurorul general Lazar de mai sus, sa vezi cum sta treaba de fapt. Stai, ca il mai pun odata :
http://www.ziare.com/alexandru-lazar/stiri-alexandru-lazar/procurorul-general-desfiinteaza-ordonantele-pe-justitie-pot-fi-eliberati-criminali-cine-profita-care-sunt-interesele-oculte-interviu-video-i-1450689
PS Printre cei scapati de legile de gratiere si corectare a Cp, este si d-l Tariceanu. Mmmmm… asa deci!
Nu mă uit la Antena 3. E gândirea mea logică.
Tariceanu nu are treaba cu gratierea. Gratierea e pentru condamnari deja date.
Aici ai dreptate. Dar gratieri se dau din timp in timp, macar la zece ani odata.
http://psnews.ro/lider-alde-cuvinte-socante-la-adresa-protestatarilor-animalelor-mi-e-scarba-de-voi-158513/
Cum ferbe ”liberalismul ” in unii……….
Adica o demonstratie pasnica impotriva unei OUG Neconstitutionala e un afront adus majoritatii parlamentare.
Adica de ce ar fi mai important un om aflat in puscarie fata de unul aflat in libertate ce nu are ce pune pe masa?
Asta-i din aia intrati in partid pe baza de continut al portofelului nu pe cel din capul lui! I-am spus lui VV ca aceasta non selectie de fapt este caleea cea mai buna spre esec uman!
Când vede naziști îi vine să scoată pistolul. E clar, e comunist.
Nu doar comunistii au ceva impotriva nazistilor.
E vorba doar de o persoana, nu de coalitie.
@ VV
poate o intrebati si pe Laura Justitia Kovesi care sunt procedurile cu prioritizarea dosarelor…
Cum se face? Din tot teancul ala de dosare unele rosii, altele portocalii… cind ajunge sus cite unul portocaliu se ia si se pune dedesubt, si tot asa pina se ajunge la unul rosu? Si cind lumea e cu nebagare de seama, gen intre craciun si revelion… se ia din teancul de dosare portocalii de dedesubt si se albesc pe repede inainte?
Dar va dau o idee, ca tot sunteti reprezentant al poporului in singurul organism legiutor din tara asta conform constitutiei.. poate faceti si dumneavoastra un regulament de prioritizare al dosarelor ceva mai transparent… Nu cred ca are vreo legatura cu vreo ingerinta in Justitie daca stim la ce data s-au primit sesizarile (ele sunt publice), si la ce data ajung ele sa fie repartizate procurorilor, iar apoi sa stun in cit timp s-au ocupat procurorii de fiecare dosar (fara sa ne zica bineinteles care le sunt “subtilitatile” conform carora doar pacalicii ajung sa faca puscarie…)
Deci sa se ajunga zic eu la niste proceduri fara algoritmi si stiinte nucleare, sa se aplice aritmetica aia simpla de clasa 1
E bună asta cu prioritizarea dosarelor. O sa o tin minte.