Un gest de apreciat al noului preşedinte

Am apreciat acest gest al noului preşedinte de a decora cu ordinul Steaua României pe preşedintele Asociaţiei Deţinuţilor Politici şi, prin el, pe toţi cei care au suferit calvarul temniţelor comuniste. Ar fi minunat ca acest omagiu să deschidă, pentru poporul român, o perioadă în care să ne cunoaştem şi să ne asumăm istoria recentă. Mi-ar plăcea ca în liceele din România, alături de binecunoscutele portrete ale lui Gheorghe Doja sau Tudor Vladimirescu să fie şi portretul căpitanului Timaru, al lui Ion Gavrilă Ogoranu, al lui Liviu Babeş sau al lui Călin Nemeş. Ca să nu pomenim decât doar câteva nume. Atâtea decenii generaţiile noastre postbelice şi-au refuzat dreptul la legendă. Trebuie să asumăm faptul că astfel de oameni legendari au trăit, trebuie să asumăm felul în care  ei au trăit şi că moartea lor pentru răscumpărarea vieţilor noastre trebuie onorată cum se cuvine.

150 Responses to “Un gest de apreciat al noului preşedinte”

  1. hermann spune:

    Este foarte bine niciodata nu-i prea tarziu, ar trebui multe facute maestre, sa ne redescoperim valorile, sa ne redescoperim pe noi ca neam (nu stiu cat mergeti prin tara si pe unde, dar vedeti spre exemplu cum arata cimitirele eroilor neamului, pline de maracini si de mizerie), am vazut foarte multe in ultimele zile si o sa mai vedem pentru ca asta si-a propus sa demonstreze romanilor ca nu se pot conduce singuri, de fapt asa cum ne demonstreaza si istoria, mi-ar fi placut sa vad gesturi asemanatoare si inainte! Recunosc ca imi este putin teama pentru a sunt gesturi pe care nu le-a mai facut niciodata, sper sa nu fie numai…

    • Asta nu e chiar bine, sa ne demonstram ca nu suntem sa ne purtam singuri de grija.

      • hermann spune:

        Ideea este ca se doreste doua mandate, apoi seful CE asa ca vor avea ceva de furca concurentii. Nu stiu daca ati vazut mesajul de Craciun cum suna, insa este total contradictoriu cu faptele pentru care a fost acuzat zic eu pe nedrept (pentru ca pur si simplu a intermediat niste traduceri de acte), insa cum sa spui tu ca vrei sa unesti familii, cand tot tu ai slujit ca protagonist la despartirea bunicii de nepotii ei, cum depui tu coroane cand timp de 14 ani nici macar nu participai la manifestari si multe, multe altele, sincer imi este teama cum s-a inceput, insa trist este ca si in cazul marinelului ca toate astea prind la norod si o sa exploateze la maxim treaba asta…

  2. liberalul spune:

    Klaus Iohannis – 16 noiembrie 2014

    Este periculos pentru România să dea toată puterea în mână unui singur partid

    Klaus Iohannis – 23 decembrie 2014

    Lucrurile nu vor putea evolua corect decât din momentul în care guvernul va fi din aceeaşi formaţiune politică cu mine, şi nu din partea adversarului.

  3. Kronstadt an der Graft spune:

    Știți domnule senator că din 89 încoace noi ne ucidem în fiecare an eroii din decembrie? Pentru că îi comemorăm dar nu știm nimic de ucigașii acestora. Până nu-i vom afla noi românii n-o să fim împăcați unii cu alții.

    • Nu stim nimic nu numai despre calai, dar nici despre eroi. Tu stii ca 99,99% dintre romani nu cunosc numele niciunui erou ucis in decembrie 1989?

      • Kronstadt an der Graft spune:

        Toți cei care s-au perindat pe la conducerea țării sunt vinovați de faptul că de 25 de ani există o mare batistă pusă pe țambal pe tema asta.

      • emi spune:

        Pentru că majoritatea nu au fost eroi, au fost loviţi de gloanţe la întâmplare, sau au fost ucişi de “prieteni” care au profitat de neorânduială ca să “plătească poliţe”.
        Întâi ar trebui să ştim care sunt eroii, care victimele colaterale, şi care sunt crimele cu premeditare.
        Altfel nu putem vorbi despre eroi, nu îi putem amesteca printre morţii neîmpăcaţi, pentru că nu ştiu de ce au murit, sau printre cei furioşi, pentru că crima nu a fost nici măcar recunoscută. E ca şi cum i-am îngropa în gropi comune, fără să ne intereseze destinul lor. Părerea mea.

  4. Kronstadt an der Graft spune:

    Sărbători fericite tuturor prietenilor de pe blog!

  5. Filip G spune:

    Sarbatori fericite,petrecute in liniste si tihna!
    https://www.youtube.com/watch?v=J7fCJmoqxQ0

  6. Adam Mares spune:

    @All, un Craciun cu bucurie va doresc!

  7. lordul john spune:

    @VV
    @all

    “Nu dărui celorlalți după cum merită, ci după cum au nevoie.”
    - Sfântul IOAN de KRONSTADT

    Crăciun fericit!

  8. emi spune:

    Un Crăciun aşa cum vi-l doriţi!

  9. elenick spune:

    @ all,

    Va urez Sarbatori fericite, pace si belsug dar si spor la chefuit!

    D-le Vosganian, pt dvs. am un bonus de urare: sa va mearga bine in demersul politic tot Anul viitor, cand sper sa se aseze luminile rampei pe dvs – asa cum ati merita!

  10. Mihail spune:

    Colinda de inima

    Voi colinda cu inima mea
    mergand prin zapada,
    mana mea in cinci colturi ca o
    stea
    incepe cuvinte sa vada

    Bratul meu, o coada de cometa,
    umarul si pieptul meu- cer.
    Caldura lor secreta
    luceste albastra pe cer.

    Sa fiti linistiti, sa aveti parte de
    linistea alba
    sub cetina verde impodobita.
    Ochii mei,
    doua vergele-ntr-o
    salba,
    impodobesc ora, clipita.

    Ave voua, barbatilor, femeilor,
    inima mea va saluta,
    ninge deasupra secundelor, orelor
    cu zapada argintie si muta.

    Ding-dang, numai inima, ding-dang numai ea
    bate la mesele voastre,
    in noaptea aceasta e-o singura stea
    si-o nenumarare de ceruri albastre

    Nichita Stanescu

  11. lordul john spune:

    Un colind de la Sihăstria Voronei, locul copilăriei tatălui meu, Dumnezeu sa-l odihnească în pace!

    https://www.youtube.com/watch?v=N5ikgfgx3-M

  12. liberalism spune:

    Pentru ca eroii neamului sa ajunga in manualele de istorie, Ministerul Invatamantului ar trebui sa schimbe programa scolara, iar autorii manualelor sa fie cat mai responsabili de continutul acestora. Acreditarea autorilor/editurilor pe banda rulanta ar trebui sa inceteze. Manualele elevilor sunt superficiale…
    Pios omagiu eroilor!

  13. liberalism spune:

    Va doresc sa aveti Craciun fericit alaturi de cei dragi. Sarbatori cu bine!

  14. rix spune:

    @VV
    Cu ce la-ti suparat pe Banciu de se bucura atat ca anul acesta nu veti mai fi propus pentru premiul Nobel? A fost poate numai un prilej pentru el sa spuna ca vesnicul propus Mircea Cartarescu va lua Premiu cand comisia va considera ca e bine sa scape o data pentru totdeauna de aceasta insistenta. Eu care mai citesc din cand in cand nu stiu numele niciunui premiat Nobel pentru literatura de la refuzul fortat al lui Boris Pasternak. Ba un sud african, ba un american, ba un francez. S-au dus vremurile cand acest premiu intra in constiinta contemporanilor. Nicio paguba!
    Si-a exprimat (Banciu) “slabiciunea” pentru Crin si Varujan. Intamplator sau nu singurele capete ce se mai vad in istoricul partid liberal.Istoric, pentru ca nu prea s-a mai remarcat prin nimic de la disparitia lui Vintila Bratianu si poate a lui Duca. Crin si Varujan sunt acum disparuti din prima linie! Au dreptate sondajele Am votat tacerea lui Klaus in contra vorbariei goale a lui Ponta. Nucleul dur al liberalilor e mic, mic de tot. Dezamagitii se retrag cu totul, altii dispar biologic. De ce sa vina la guvernare Nicolaescu si Gorghiu? De ce sa contesta Bugetul nascut prin cezariana cand n-ai ce pune in loc? Contestatie la o Curte contestata ea insesi?

  15. Mihail spune:

    …mi-am tot “muscat” limba ca sa comentez ceva despre gestul de acordare a decoratiei, facut de Presedinte.
    De ce ?
    Un fost consilier prezidential a afirmat ca sunt cateva “pete intunecate” in trecutulu preşedintelui Asociaţiei Deţinuţilor Politici. care lezeaza poporul evreu.
    Deoarece nu s-au facut afirmatii decat din “varful buzelor”, extrem de discrete, nu stiu ce sa cred.
    Am auzit si cuvantul “legionar”, insa aici este complicat deoarece mai toti detinutii politici au fost considerati automat legionari sau chiar… au fost legionari. Era atunci o miscare tare la moda.
    Mi-ar fi placut ca domnul Lazaroiu sa explice mai pe larg de ce ordinul acordat este “usor” nepotrivit.
    Eu doar am inregistrat cu titlu de inventar intamplarea.

    • Decoratia s-a dat in mod simbolic presedintelui Asociatiei. De fapt, beneficiarii sunt detinutii politici, in ansamblu. Probabil ca Steaua Romaniei nu se poate da decat persoanelor, nu stiu. Presedintele ar fi trebuit sa o ia in numele asociatiei, nu in numele lui.

  16. Mihail spune:

    @ Varujan,

    …Pe vremuri, atunci cand mergeam la Nikita, dus de o aripa, de catre colegii de birou poieti(Adi Cristi, Jan Panainte, Aurel Stefanachi, Casian Spiridon, Mihai Tacu)…ei spuneau ca Nechita este mai mare decat Eminescu.
    Atunci m-a socat afirmatia asta, nereusind niciodata sa-mi dau seama daca aveau dreptate. oricum mie-mi place mai mult Nichita Stanescu.
    Ce ziceti ???…inteb si eu, nu sunt scriitor, nu-mi pot da seama.

  17. emi spune:

    LA MULŢI ANI, PE GUSTUL TĂU, @CRIS!!!

  18. lordul john spune:

    “Nu-mi aduc aminte ca vreun alt președinte postdecembrist să fi fost bombardat cu atâtea sfaturi, recomandări și semnale de alarmă câte îi sunt transmise dlui Klaus Iohannis.

    Nici nu apucase să ia calea Palatului Cotroceni că președintelui ales i se întocmiseră deja liste cu ce trebuie să facă; să nu facă; pe cine să nu ia în echipa sa etc.

    Înaintea primului tur, “consilieri” voluntari (postelectorali) se întrebau amuzați și spre amuzamentul “opiniei publice”: “Cine este, totuși, dl Iohannis?”

    Își răspundeau de unii singuri: “Un Relu Fenechiu cu nume german.” Adică, un viitor pușcăriaș.

    După turul întâi, când s-au prăbușit sub succesul unui fabulos 4.6%, s-au reorientat strategic, declarându-se sinceri pro-Iohanniști.

    După alegeri, au început bombardamentul – fără noi, candidatul Klaus Iohannis nu câștiga alegerile. Așteptăm acces, decorații, portofolii etc.

    Acum au trecut – după un tipic ce ține de genetica gherilelor de intimidare – la amenințări:

    “Sincer, pentru așa ceva (situația creată azi cu această decorare a unui admirator al “moralității” legionare) într-o țară normală, ca Germania, un președinte și-ar fi pierdut pierde (sic!) funcția în cîteva zile.”

    http://www.dorintudoran.com/farmecul-nu-tocmai-discret-al-tranzitiei-vigilenta-debordanta-ii/

    • Tudor Petrisor spune:

      Se pare că dl Iohannis prin decorarea dlui Octav Bjoza a dat un semnal destul de clar al orientării sale. Ba a mai accentuat semnalele și prin frecventarea slujbei bisericești de Crăciun.
      Apropo de reîntoarcere la bunsimț, ar cam fi cazul să folosim apelativul de domnul sau doamna, cu prescurtările corespunzătoare în varianta scrisă. E o formă de politețe interesantă a românilor, folosită la noi de multă vreme și care dă o notă de respect față de cel de care sau cu care vorbim. Creatorii bolșevismului au generalizat formula apelării pe nume, într-un sistem în care toată populația era formată din oameni egali în fața conducătorilor. Astăzi societatea, cel puțin teoretic, ar trebui formată din oameni care aspiră spre un statut superior în societate. Până și comunarzii francezi foloseau apelativul de cetățene…

    • Chestia e ca nu stim prea bine cine au fost sustinatorii lui Iohannis si de aceea , cum se zice la romana ca victoria are multi parinti, multi se socotesc indreptatiti sa-i dea sfaturi. Nu cred ca agora asta publica o sa mai dureze mult. Ar fi riscant pentru Iohannis sa faca doar ce zic unii si altii. Nu ar mai fi coerent.

  19. Tudor Petrisor spune:

    Se pare că dl Iohannis prin decorarea dlui Octav Bjoza a dat un semnal destul de clar al orientării sale. Ba a mai accentuat semnalele și prin frecventarea slujbei bisericești de Crăciun.
    Apropo de reîntoarcere la bunsimț, ar cam fi cazul să folosim apelativul de domnul sau doamna, cu prescurtările corespunzătoare în varianta scrisă. E o formă de politețe interesantă a românilor, folosită la noi de multă vreme și care dă o notă de respect față de cel de care sau cu care vorbim. Creatorii bolșevismului au generalizat formula apelării pe nume, într-un sistem în care toată populația era formată din oameni egali în fața conducătorilor. Astăzi societatea, cel puțin teoretic, ar trebui formată din oameni care aspiră spre un statut superior în societate. Până și comunarzii francezi foloseau apelativul de cetățene…

    • Aici suntem de acord, in ce-l priveste pe Iohannis. In ce priveste politetea, in general, ea este de apreciat, cum spui, dar nu trebuie sa fie doar de fatada. Societatea are mult de recuperat.

  20. Mihail spune:

    Exact pe aceeasi tema si Ion Cristoiu cu :

    Gîndul de vineri, 26 decembrie 2014

    În decorarea lui Octav Bjoza, Antena 3 a văzut prețuirea de către Klaus Iohannis a propagandei lor de identificare a fostului deținut politic cu deținutul Dan Voiculescu!

    Primul gest al lui Klaus Iohannis ca președinte a fost decorarea lui Octav Bjoza, deținut politic, președintele AFDPR. Doi jurnaliști – Vladimir Tismăneanu și Mircea Marian – și-au exprimat mirarea față de gest, reamintind că Octav Bjoza și-a declarat public în mai multe rînduri admirația față de Mișcarea legionară. La o comemorare din 2oo9, domnia sa a susținut că, deși n-a fost legionar, a primit în închisorile comuniste, de la ucenicii lui Corneliul Zelea Codreanu, o educație moral-patriotică a cărei esență ar consta în următoarea învățătură:
    „Neamul românesc este bântuit de trădători, de vânzători de țară și au avut dreptate. Din cauza asta îi voi purta în mintea și sufletul meu, câte zile voi avea”.

    Departe de mine gîndul de a-l critica pe fostul deținut politic pentru admirația sa față de Mișcarea legionară. Cititorii își mai amintesc, probabil, că aserțiunea mea de la o emisiune a Eugeniei Vodă, potrivit căreia Corneliu Zelea Codreanu n-a fost un politician corupt, a declanșat o mișcare antifascistă de protest epistolar al Intelectualilor de la GDS. Se cerea sancționarea Eugeniei Vodă, pentru că la aserțiunea mea, de om care a studiat cazul Corneliu Zelea Codreanu în arhive și biblioteci, n-a sărit să-mi dea în cap cu un text e pe Wikipedia despre antisemitul Codreanu.

    Una e ce face și ce spune un fost deținut politic și alta e ce face și ce spune un președinte al României, care trebuie să țină cont și de semnificațiile nedorite de el ale unor gesturi și vorbe. Din acest punct de vedere, cei doi jurnaliști au avut dreptate. Președintele Klaus Iohannis trebuie să fie mai atent pe cine decorează, pe cine binecuvîntează și pe cine ia în brațe. De remarcat și faptul că textele celor doi jurnaliști s-au păstrat în regimul politeții civilizate, dar mai ales c-au fost opinii și nu născociri de fapte despre politicianul Klaus Iohannis.

    Cele două texte, singurele care au cutezat să pună un pic de lămîie în dulceața de agrișe care e azi, în chip grețos, presa despre faptele și vorbele președintelui României, tratat nu ca un demnitar în democrație, ci ca un Sultan în Imperiul Otoman, au făcut tema unei sesiuni de înjurături la Sinteza zilei, emisiunea de predici ținute seară de seară telespectatorilor și invitaților din studio de Mihai Gâdea.

    Deși era vorba doar de două texte și acelea mai mult decît politicoase, cei de la Antena 3 au denunțat cu huruit o linșare a Președintelui Klaus Iohannis. Pe vremea lui Nicolae Ceaușescu era imposibil să-i atragi atenția, Conducătorului, în scris, că are un fir de ață pe cracul pantalonului. Dacă, totuși, un text în această chestiune ar fi putut apărea în presă, mai mult ca sigur Mihai Gâdea ar fi făcut o emisiune de denunțare publică a linșării Mult Iubitului Conducător.

    Pentru a întări teza unei linșări, Mihai Gâdea l-a avut invitat în studio pe decoratul Octav Bjoza. N-a fost o premieră. Numit de Victor Ponta într-un post de demnitar, Octav Bjoza a fost de multe ori invitat la Antena 3.

    Dacă ne gîndim că Antena 3 a dus înainte de alegeri împotriva lui Klaus Iohannis o campanie de acuzații fără probe și fără dreptul celui acuzat de a răspunde, de insulte fără margini, replica violentă a postului deținut din închisoare de Dan Voiculescu surprinde:

    Prin caracterul disproporționat al reacției față de, repet, două texte de critică politicoasă.
    Prin ipostaza de bodyguard mediatic al lui Klaus Iohannis asumată de un post care pînă nu demult îi trăgea seară de seară fermoarul lui Victor Ponta, cel în defavoarea căruia a ajuns Klaus Iohannis președinte.
    Replica surprinde la o privire superficială.
    La o privire mai atentă, nu surprinde.
    Asta deoarece:

    Prin Antena 3 Dan Voiculescu încearcă o apropiere de Klaus Ihannis și în numele unui interes comun: cel de a-l da la fund pe Traian Băsescu.
    Antena 3 și alte componente ale Trustului Intact i-au cultivat zgomoots pe deținuții politici din perioada comunistă. Nu pentru că pe Dan Voiculescu, fost membru al Securității care i-a hărțuit pe deținuții politici, l-ar încerca remușcările, ci pentru că deținuții politici din perioada comunistă au fost folosiți propagandistic pentru prezentarea lui Dan Voiculescu și a altor corupți celebri din mandatul lui Traian Băsescu drept victime ale Dictaturii lui Traian Băsescu, drept deținuții politici ai regimului Traian Băsescu. Octav Bjoza a fost prezent la multe emisiuni de la Antena 3 cu intervenții care identificau pe deținuții corupți din regimul Traian Băsescu cu deținuții politici din regimul comunist.
    În decorarea lui Octav Bjoza, Antena 3 a văzut prețuirea de către Klaus Iohannis și a activității lor propagandistice de identificare a fostului deținut comunist cu deținutul corupt Dan Voiculescu.

    Antena 3 a socotit că prin decorarea lui Octav Bjoza, Klaus Iohannis a decorat și pe deținuții corupți gen Dan Voiculescu, bocit de dimineață pînă seara ca o victimă a regimului Traian Băsescu.

    • Filip G spune:

      Mihail,
      opiniile unor frustrati fara stapan nu sunt relevante.
      Cand isi gaseste stapan se va schimba discursul……….
      Pana atunci serveste un Jean Constantin…….
      https://www.youtube.com/watch?v=gCxx-aMdnHQ

      • Mihail spune:

        @Filip G, LA MULTI ANI !

        Esti prizonierul teoriei ca un ziarist trebuie sa fie in “tutela” cuiva.
        Altfel nu se poate.
        Ion Cristoiu nu este deloc frustrat, doar gandeste pe “contra sens”, avand curajul ca sa-si publice propriile meditatii.
        …Apoi, mai esti prizonierul admiratiei tale fata de Iohannis. Aici este cel mai nashpa. Consideri ca Presedintele este okay, iar toti cei care-l critica niste mizerabili, sau cel putin niste oameni care nu reusesc sa-l descopere.

        Eu iti respect opiniile, deoarece asa este firesc. Insa, neamtul nu este perfect si nici uns cu toate alifiile.
        Lasa-ne, noua (adica cei 5 milioane care l-au votat pe Ponta si celor celorlalte 5-6 milioane care nu au votat) sa-l vedem si sa-l apreciem dupa criteriile noastre.
        Nu trebuie sa te superi, insa esti orbit de rezultatul votului de pe 16.
        Un adevarat liberal accepta pluritatea de idei si diversitatea de gandire.

        Inca ceva, un mare scriitor(nu roman) spunea ca “sclavii sunt mult mai liberi decat stapanii lor”.

        • Filip G spune:

          Doua lucruri vreau sa punctez;
          Crin a fost un presedinte bun pentru PNL,dar nu a pus piciorul in prag luand masuri impotriva baronilor certati cu legea.
          Bila alba pentru Johannis.
          Alina Gorghiu,a punctat ca presedinte sustinand ca primarii si consilierii TRASEISTI sa-si piarda mandatul.
          Doar printr-o reforma morala,PNL are viitor.
          Eu cand am ceva de spus o spun…………

          • Mihail spune:

            E-te-na…si ce legatura are ultima ta postare cu ceea ce ai afirnat anterior ?
            Apoi…ce rost are sa-l amesteci pe Crin in ciorba asta, nu ai inteles ca el pleaca definitiv din viata politica ?

          • Filip G spune:

            Nu fi negativist,trebuie sa vezi lucrurile pozitive…………

  21. Shadow spune:

    As dori sa urez intregii onorate prezente cat si onoratei noastre gazde dl Vosganian Sarbatori Fericite impreuna cu familiile dvs si un an nou mai bun si mai cald, plin de bucurie si de liniste.
    Fie ca spiritul de Craciun sa intre in toate inimile si de pe acest blog.
    La multi ani

  22. Mihail spune:

    Sarah Palin este unul dintre cei mai vocali lideri ai Partidului Republican. Ea se bucură adesea de atenția presei americane, dar nu datorită realizărilor politice, ci mai degrabă din cauza discursului ultraconservator și a gafelor frecvente.

    Înainte de alegerile de la jumătatea mandatului (midterms), organizate în 2010, republicanii își lingeau rănile după victoria democratului Barack Obama de la prezidențialele din 2008 și încercau să preia controlul Congresului.

    “Nu putem aștepta până în 2012 pentru ca țara noastră să revină pe făgașul potrivit. Trebuie să începem acum prin alegerea unor lideri puternici care nu se tem să zgâlțâie guvernul federal. E timpul să schimbăm paradigma. E timpul să ne luăm țara înapoi”, declara Sarah Palin, conform cbsnews.com.

    Declarația, deși deloc atipică pentru conservatorii americani, a dat curs multor interpretări, iar democrații s-au simțit lezați.

    “Atfel de vorbărie cu ‘să ne luăm țara înapoi’ și asemenea diatribă de “americani adevărați” atinge o coardă sensibilă. Nu este America – locul unde eu am imigrat în urmă cu aproape 55 de ani, o țară pe care o iubesc – cu adevărat țara mea, doar pentru că sunt un democrat?”, scria Dorian De Wind, fost ofițer al forțelor aeriene americane și scriitor, în Huffington Post.

    • Asta cu luatul tarii inapoi e un slogan cam idiot. Tara nu e un sac de cartofi care se smulge de la unul la altul.

      • Mihail spune:

        Hi-hi-hi, eu nu l-am inteles nici prima oara atunci cand l-am auzit.
        Insa pe valul pe care era Iohannis, daca ziceam ceva apoi vinea emi cu aubuzul din italy si-mi lua gatul.

        Usor-usor, o sa revenim la normal.

  23. Mihail spune:

    @ Filip G.

    Incerc pe cat pot, la varsta mea, sa fiu “pozitiv”. :)
    Tot imi zic” okay, Neamtul este acum Predinte, a fost ales….bucura-te”.
    Ca atare, asa cum si precizat, o perioada buna de timp (6-12 luni) astept ca sa vad ce face, eu stiind ca un Presedinte nu are prea multa putere.
    Vrei, nu vrei, asta este adevarul.
    Cat despre doamna Ghorghiu, nu neg ca-i frumusica, ca vorbeste bine….insa pana la a da cu aspiratorul printre baronii partidului….he-he-he, este ceva de asteptat.
    Intreaba-te daca nu a reusit Crin, de ce va reusi o duduie prea putin coapta ?

    Nu neg ca se impune o schimbare a clasei politice, o plecare masiva a actualilor politicieni, dar te intreb vor vrea si ei ?
    Nu-mi veni cu “strada” deoarece prea multe zvacniri ea nu are, penultima a fost acum 25 de ani.
    Iar, americanii, vor doar deparazitarea societatii, disparitia coruptiei.

    • Filip G spune:

      Eu lucrez acum la un proiect pentru 2016 la alegerile parlamentare.
      Acum dezbatem daca reprezentantul apicultorilor sa fie pe lista unui partid ori independent.Din primele evaluari cred ca se va opta pentru un INDEPENDENT
      Deci pentru 2016 o sa ai ocazia sa votezi un reprezentant al apicultorilor…….

      • Mihail spune:

        Okay, daca ajungi in Parlament, sa mor io ca-ti dau shpaga 50% din afacerile pe care ti le propun….uite, pentru ca te cunosc, maresc suma 70%. Tie, evedent.
        Ma gandesc sa fac si eu o Autostrada, sau ceva retrocedari !

        Sigla ce-o sa fie : Bondarul sau albina ? :P

        • Filip G spune:

          Razi tu razi,dar eu sunt nascut in zodia BERBEC.
          Ce-mi pun in gand realizez,
          Nimeni nu-i dadea vre-o sanse lui Mircea Diaconu in plimbarea cu ARO prin tara.
          Ia gandeste putin,un om de cultura care iubeste albinele si traieste consumand miere din productie proprie ,este cunoscut de intreaga tara,are vre-o sansa sa adune suficiente voturi din doua parti?

          • Mihail spune:

            …Nu stiu ce sa zic, oricum iti doresc succes. :)
            Am avut stupi si stiu cum este, cum gandesti atunci cand esti printre albine, sau iti marcheaza ele viata, gandirea.
            Nu poti, daca le iubesti, sa nu imprumuti din modul lor de viata.

            Cat despre Mircea Diaconu, iar te faci ca nu stii ???

          • Filip G spune:

            Sa fie clar nu Mircea Diaconu e propunerea mea,sa vedem ce va fi…………

      • Daca modalitatea de vot ramane cea de acum independentii nu au nicio sansa.

  24. Filip G spune:

    Domnule Senator va rog sa intrebati ce-i cu bataia asta de joc;
    Din banii alocati apicultorilor o suma importanta a fost alocata ANRZ pentru modernizare.
    ””SECŢIUNEA 1: Asistenţă tehnică pentru apicultori şi grupuri de
    apicultori – Realizarea sistemului informatic pentru identificarea
    stupilor
    Sistemul informatic va avea ca scop evidenţa numărului de apicultori şi a
    numărului de familii de albine, pe judeţ, total ţară şi forme asociative prin
    îmbunătăţirea substanţială a Sistemului unitar de identificare a stupinelor şi
    stupilor aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr.
    119/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    În vederea realizării sistemului informatic pentru identificarea stupilor, Agenţia
    Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie “Prof. Dr. G. K.
    Constantinescu” achiziţionează, în conformitate cu prevederile legale în vigoare
    referitoare la achiziţiile publice, atât hardul, cât şi softul, părţi ce compun acest
    sistem informatic.
    Valoarea cheltuielilor totale alocate atât de la bugetul de stat, cât şi de la bugetul
    comunitar nu va depăşi 8.000.000 lei, fără TVA”
    Acum aflam ca aceasta agentie dispare.
    http://www.stiriagricole.ro/dispare-anarz-17760.html
    Cine repara bataia de joc la care sunt supusi apicultorii?

      • Mihail spune:

        Filipe lasa-l pe domnul senator, n-are dumnealui timp de problemele voastre marunte, vezi ca arabii, mai ales cei din Dubai, sunt mari amatori de miere. Mananca cu tonele.

      • Mi se pare cam ciudat. O astfel de reglementare nu poate fi data prin ordin al ministrului.

        • Filip G spune:

          file:///C:/Users/Utilizator/Downloads/Ordin_privind_procedura_de_notificare_23_12_2014.pdf

        • Filip G spune:

          RDIN
          nr……………..din………………….
          pentru aprobarea procedurii privind modul de realizare a notificării produselor
          finite pe bază de plante medicinale, aromatice şi produse ale stupului care se
          notifică de către operatorii din domeniu şi se încadrează ca suplimente
          alimentare, produse de uz intern sau extern, exclusiv produsele cosmetice
          Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale industrie alimentară nr.141717 din
          24.11.2014 din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
          având în vedere prevederile art. 3, alin.(101) din Legea plantelor medicinale şi
          aromatice nr. 491/2003, cu modificările și completările ulterioare,
          în temeiul prevederilor art. 7, alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind
          reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a
          unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările și completările ulterioare,
          ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, emite următorul:
          ORDIN
          Art. 1. – (1) Se aprobă procedura privind modul de realizare a notificării produselor
          finite pe bază de plante medicinale, aromatice şi produse ale stupului care se notifică de
          către operatorii din domeniu şi se încadrează ca suplimente alimentare, produse de uz
          intern sau extern, exclusiv produsele cosmetice.
          (2) Procedura este prevăzută în anexa, care face parte integrantă din
          prezentul ordin.
          Art. 2. – Serviciul Național pentru Plante Medicinale și Aromatice și Produse ale
          Stupului din cadrul Institutului Național de Cercetare Dezvoltare pentru Bioresurse
          Alimentare – IBA București, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
          Art.3. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
          MINISTRU
          Daniel CONSTANTIN
          1ANEXA
          PROCEDURĂ PRIVIND MODUL DE REALIZARE A NOTIFICĂ

          • Filip G spune:

            Maestre pe mine afirmatia asta din ORDINUL de MINISTRU ma sperie;
            ””Tarifele serviciilor prestate de SNPMAPS pentru activităţile curente implicate de
            procedura de notificare a suplimentelor alimentare şi a produselor de uz extern obţinute
            din plante medicinale, aromatice şi produse ale stupului sunt afişate pe site-ul
            http://www.bioresurse.ro.””
            Nu valoreaza produsele stupului cat costa sa fii in legalitate sa le vinzi.
            Da poate asa se ajunge sa nu mai producem nimic ci sa devenim TARA consumatoare de tot felul de porcarii cu avize la zi!

          • Asta, intr-adevar, e o problema, cu costul autorizarilor. Nu stiu de ce, in ultim a vreme, capitalul romanesc este tot mai prigonit.

          • Filip G spune:

            http://www.bioresurse.ro/istoric
            Interesant cum Ministrul Agriculturii prin ORDIN de MINISTRU
            aloca pozitie de MONOPOL unei institutii subordonate.
            Apicultorii sunt victime colaterale.
            Curat murdar domnule ministru DANIEL CONSTANTIN,
            Se sesizeaza cineva?

          • Aici ai perfecta dreptate. Si nu este doar cazul asta. Se poate lasa la liber, poate se infiinteaza si alte institute private si atunci te duci acolo unde e mai ieftin si mai repede.

          • Dar, Filip, daca un produs se vinde ca produs alimentar, nu trebuie, totusi, certificat ca nu e daunator sanatatii?

          • Filip G spune:

            Buletinul de analiza a mierii se face in laboratorul DSVSA zonal,asta era pana acum.
            Nimic nu mai e ce era……….

    • Filip G

      Bine, dar poate ca agentia dispare, dar responsabilitatile ei sunt prealuate de alte institutii…

  25. Mihail spune:

    Ceea ce spuneau unii ca este posibil sa se intample…s-a petrecut. Evreii au “sarit in sus” :

    Centrul pentru Monitorizarea și Combaterea Antisemitismului (MCA) se declară dezamăgit de gestul președintelui Klaus Iohannis de a-i oferi distincția “Steaua României” lui Octav Bjoza, președintele Asociației Foștilor Deținuți Politici din România.

    „MCA România ia act, cu dezamăgire, de decizia Preşedintelui României, domnul Klaus Iohannis, de a acorda Ordinul Naţional «Steaua României» în grad de Cavaler unui deţinut politic care se afişează public cu un partid susţinător al Mişcării Legionare şi al neo-nazismului.

    Condamnarea atrocităţilor comise de dictatura comunistă este o datorie a fiecărui om politic din România. Sistemul criminal comunist l-a aruncat în închisoare pe domnul Octav Bjoza, preşedintele Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici din România, i-a distrus viaţa, i-a persecutat familia şi i-a refuzat drepturile universale ale oricărei fiinţe umane. Aceste crime comise de regimul comunist nu anulează crimele comise de legionarii impotriva evreilor din România. Faptul că, în România post-comunistă, domnul Bjoza a ales să împărtăşească idealurile Mişcării Legionare, să omagieze ideile şi credinţele acestei mişcări politico-religioase criminale, este profund regretabil.

    Preşedintele României însă, prin puterea în încrederea cu care a fost investit, are obligaţia a trasa linia fină dintre eroul anti-comunist şi participantul activ la activităţi omagiere a unei Mişcări criminale antisemite. Decorarea unui sustinator, declarat, al Mişcării Legionare, cu Ordinul Naţional «Steaua României» poate fi interpretată ca o omagiere adusă, de Administraţia Prezidenţială, acelei mişcări naţionaliste, fasciste, criminale.

    Fără condamnarea explicită a Mişcării Legionare, fără delimitarea clară a Administratiei Prezidenţiale de ideile Mişcării Legionare propovăduite activ, îmbrăţişate, omagiate şi dată drept exemplu de către domnul Bjoza, Preşedintele României, pentru noi, a semnat un dezamăgitor act de populism“, consideră Centrul pentru Monitorizarea şi Combaterea Antisemitismului MCA România, potrivit adevarul.ro.

    Octav Bjoza, preşedintele Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici din România, s-a declarat uimit de opinia MCA România. „Este revoltător! Nu am fost, nu sunt şi nu voi fi niciodată antisemit. În temniţă am fost educat să nu privesc oamenii după etnie, culte sau politici. Eram doar luptător anticomunişti acolo, nu făceam deosebire care este legionar, ţărănist, cuzist sau că n-avea nicio culoare politică. Sunt împotriva oricăror extremisme, fie de stânga, fie de dreapta“, precizează Bjoza.

  26. Mihail spune:

    Inca o veste “tare”, se pare ca biroul lui Baselu este “ciumat” .
    Sa o aduca pe Mama Omida, pe Patriah:

    Dan Mihalache a stat doar două zile în biroul lui Traian Băsescu, dar a plecat din cauză că nu îi plăcea și nu se putea concentra. Klaus Iohannis a vrut să stea și el în biroul lui Băsescu, dar nu i-a plăcut nici lui, transmite Antena 3. Dacă nu va folosi biroul lui Băsescu, el va fi sigilat. În acest moment, biroul este închis.

    Klaus Iohannis s-a instalat în fostul birou în care a lucrat două mandate Ion Iliescu.

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Nu-i ciumat dar acolo sunt toate sistemele de legătură cu James Bondocii români, care n-au reușit probabil să le pituleze pe toate. Și ca să nu fie deranjați au luat măsuri în consescință, crează disconfort electronic. Asta așa, ca scenariu semi SF.

  27. alexis spune:

    Gestul a fost frumos, dar uite ca unii s-au si gasit sa agite problema “legionarilor”. Hotarat lucru, Iliescu a lasat o amprenta puternica in mintea unora. Una subliminala.

    • Mihail spune:

      @ alexis,

      problema este putin mai delicata, tu probabil esti ceva mai tanar si nu stii toata tarasenia.
      Cei mai multi dintre ei au fost etichetati ca legionari, asa era atunci. Daca le “picai cu tronc” erai ori legionar ori chiaburi.
      Posesorii de cocosei nu stiu in ce categorie intrau.
      In alta ordine de idei, miscarea legionara, Zelea Codreanu, a fost atat de curata, avea niste teluri atat de nobile, incat foarte multi intelectuali si nu numai s-au identificat/declarat legionari. Nu toti au asimilat miscarea legionara cu nazismul.
      De aici apare o “usoara” confuzie care nu are absolut nimic cu lichidarea de evrei. Ma refer la “legionari” dupa anii ’50.
      …Am avut in familie un detinut politic(vreo 17 ani), care a fost condamnat si declarat legionar pentru o poezie. A facut ceva mai putini ani decat domnul Coposu.

      • alexis spune:

        Nu sunt foarte tanar si am citit destule despre subiect. Eu spun ca acesta a fost si naravul lui Iliescu, preluat iata si de alde Tismaneanu: cine nu este cu noi este legionar.

        • Mihail spune:

          Bun, in acest caz incearca sa iesi din sabloane de gandire.
          Iliescu nu are ce cauta aici, el…mai curand era cu “golan”, “nesimtitule ori ” buey animalulel”.
          Ti-am explicat extrem de succint de unde vine titulatura de legionar.
          Asta a fost gaselnita comunistilor dupa ’45.

    • Gestul a fost unul simbolic, adresat tuturor detinutilor politici. Corect era sa se decoreze asociatia, dar nu stiu daca se putea da Steaua Romaniei unei institutii.

  28. Mihail spune:

    Ion Cristoiu revine cu cateva precizari exact pe aceeasi tema ca si postarea domnului Varujan.
    Insa, este pe “contra-sens” aratandu-le celor care nu stiu istorie, sau careil iubesc neconditionat pe neamt, cum sta treaba in realitate.
    Aviz si senatorului, deoarece pare a fi intr-o mare eroare !
    ATENTIUNE: talibanii iohanisti sa ia, un rudotel:

    Gîndul de sîmbătă, 27 decembrie 2014(Ion Cristoiu)

    Nici un alt președinte postdecembrist n-a comis, în nici o săptămînă de la instalare, atîtea greșeli halucinante precum Klaus Iohannis!

    Vineri, 26 decembrie 2014, Centrul pentru Monitorizarea și Combaterea Antisemitismului – România a dat publicității un Comunicat care critică decorarea de către Klaus Iohannis a lui Octav Bjoza:
    „MCA România ia act, cu dezamăgire, de decizia Preşedintelui României, domnul Klaus Iohannis, de a acorda Ordinul Naţional «Steaua României» în grad de Cavaler unui deţinut politic care se afişează public cu un partid susţinător al Mişcării Legionare şi al neo-nazismului.”

    Despre noua trăsnaie a lui Klaus Iohannis am scris într-un comentariu anterior de pe cristoiublog.ro. Arătam între haturile textului cu pricina că, deși nu împărtășesc ostilitatea unor publiciști față de Mișcarea Legionară de sub conducerea lui Corneliu Zelea Codreanu, fie și pentru că am publicat mai multe studii despre Căpitan, și la un moment dat am trudit chiar și la proiectul unei cărți despre acest personaj de neocolit al Istoriei noastre naționale, consider decorarea lui Octav Bjoza drept o eroare a debutului de mandat al lui Klaus Iohannis. Scriam în textul anterior că una e să apreciezi ca istoric modelul de jertfă al Legionarilor de sub conducerea lui Corneliu Zelea Codreanu (precizez fără să obosesc de sub conducerea lui Corneliu Zelea Codreanu, pentru că sub conducerea lui Horia Sima, Mișcarea s-a abătut de la programul moral impus de Căpitan) și alta e să decorezi, ca președinte al unei țări membre a UE, un personaj care-și declară public simpatia față de Mișcarea Legionară.

    Așa cum arată Comunicatul MCA, decorarea e cu atît mai gravă cu cît ea s-a făcut sub semnul unui Program politic asumat de Klaus Iohannis:
    Cel de a oferi tinerilor modele de comportament.

    Octav Bjoza a declarat c-a primit în închisorile comuniste, de la ucenicii lui Corneliul Zelea Codreanu, o educație moral-patriotică a cărei esență ar consta în următoarea învățătură:
    „Neamul românesc este bântuit de trădători, de vânzători de țară și au avut dreptate. Din cauza asta îi voi purta în mintea și sufletul meu, câte zile voi avea”.

    Ce să înțeleagă tinerii de azi, cărora Președintele le oferă drept model un susținător al tezei de tip Frontul Național din Franța că în jurul lor acționează din umbră trădătorii și vînzătorii de țară?
    Că e musai să pornească la vînătoare de trădători și vînzători de țară și, după obiceiul Mișcării Legionare, să-i împuște fără proces?

    Decorarea unui personaj controversat, printre altele și pentru c-a folosit calitatea de președinte al Asociației Foștilor Deținuți Politici pentru a face politica lui Dan Voiculescu la Antena 3, nu e singurul lucru cu cîntec din acest debut de Președinție confuz, care nu lasă să se schițeze un Program cît de cît serios, totul reducîndu-se la acțiuni de PR demne mai degrabă de un Monarh ajuns în fruntea statului grație întîlnirii întîmplătoare dintre un spermatozoid și un ovul, decît de un Președinte, ajuns în fruntea statului grație unui vot popular.

    Să reamintim astfel:

    Impunerea în fruntea PNL a protejatei Alina Gorghiu, gravă încălcare a făgăduielii că va fi un președinte care nu se va amesteca în viața partidelor.
    Graba de a primi de la Victor Ponta cadoul otrăvit care e viloiul prin care Klaus Iohannis și soția s-ar putea da cu Mercedesul.
    Întîlnirea de oră, între patru ochi și neurmată de nici o Declarație de presă, nici măcar de un Comunicat pe Facebook, cu Victor Ponta. Secretoșenia în care Președintele a învăluit un moment care impunea transparența prin faptul c-a implicat două instituții fundamentale ale statului de drept e cu atît mai nelalocul ei cu cît domnia sa a cîștigat al doilea tur de scrutin angajîndu-se că-i va scăpa pe români de Victor Ponta.
    Refuzul de a dialoga cu Poporul român prin intermediul presei românești, în condițiile în care, grație SIE, președintele nu mai prididește să dialogheze cu alte popoare prin interviuri acordate exclusiv presei străine.
    Refuzul de a justifica numirea lui Dan Mihalache ca șef al consilierilor de la Cotroceni. Repet ce-am mai zis și în alte comentarii. Problema, marea problemă nu e – cum susțin Intelectualii lui Băsescu – numirea unui politician cu un trecut considerat de unii controversat, ci absența unei justificări publice a numirii.
    Din cîte-mi dau eu seama, nici un președinte n-a făcut atîtea greșeli în nici o săptămînă de la instalarea la Cotroceni.
    Pentru că învață mai greu meseria de președinte decît antecesorii?
    Nici vorbă.

    Greșelile făcute de Klaus Iohannis în nici o săptămînă de la instalare nu sunt greșeli ținînd de meseria de președinte, ci greșeli ținînd de meseria de politician într-o democrație europeană. Permanenta preocupare de explicare publică a măsurilor luate, luarea în considerare a efectelor posibile ale unei decizii, evitarea acțiunilor de publicitate ieftină, gen daruri făcute unui copil sărac, țin de Abecedarul profesiei de politician în lumea de azi, lume care vede în politician un Înalt Servitor al Publicului și nu un Înalt Stăpîn al acestuia.

    Așa cum am mai scris, faptele aiuritoare ale lui Klaus Iohannis din prima săptămînă de mandat nu sunt gafe, nu sunt nici greșeli.
    Ele sunt expresia unui Program Prezidențial care s-ar putea rezuma la formula:
    Mă doare-n cot de ce crede Poporul Român despre mine!
    Pe mine m-a adus la Cotroceni nu un scrutin, ci un Miracol!

  29. livia spune:

    Democrat-liberalii înglobați în PNL transmit că sunt pregătiţi să bată palma cu PMP-ul condus de Elena Udrea şi să-l pună pe Traian Băsescu premier, pentru a dărâma Guvernul Ponta și a veni astfel la putere.

    Declaraţia a fost făcută vineri, de liderul grupului PDL din Camera Deputaţilor, Tinel Gheorghe, în emisiunea “100 de minute”, de la Antena 3.
    - See more at: http://www.dcnews.ro/traian-basescu-premier-gheorghe-tinel-ar-fi-de-acord-cu-o-alian-a-pnl-pmp-pentru-a-da-jos-guvernul-ponta_463272.html#sthash.Gd6U954U.dpuf

  30. Mihail spune:

    Pe zi ce trece, cei care l-au votat pe herr Iohanis isi pierd cuvintele, devin muti.
    Cu toate ca acesta s-a bucurat de un numar imens de voturi, el pare a demonstra ca este exact cum l-a definit Crin Antonescu: “vorbeste rar dar/si gandeste precum vorbeste”.
    Tousi sa speram, ca primele gafe vor ramane doar atat niste gafe, echipa de consilieri va intra repede in functie.

    Astept cu interes comentarii civilizate si mai ales argumente.
    Ion Cristoiu a afirmat cateva chestii nasoale, greu de contrazis, dar putul gandirii talibanilor iohanisti, teoretic, ar trebui sa fie, inca, nesecat.
    Chestii de astea ca e “vandut” nu stiu cui, ca “a se scuti”, nu sunt argumente…..ci mai curand geamatul dinaintea “mortii” iluziilor.
    ” Unde e iluziile mele/ Care le-am avut ???”

  31. lordul john spune:

    Prinzi greu si uiți repede. Comentariile lui Cristoiu nu merita mai mult de trei cuvinte “care’ “l-eam” scris. A comenta toate prostiile lui Cristoiu e la fel de inutil ca a învăța gramatica la 60 de ani.

  32. Eu am considerat gestul lui Iohannis ca pe unul simbolic, adresat tuturor detinutilor politici, prin intermediul presedintelui Asociatiei. Decoratia are doar ca intermediar pe presedintele acestei Asociatiei, a particulariza reduce insemnatatea gestului.

    • lordul john spune:

      asta e abordarea corecta a oricărui om cu bun simt, onest si cu scaun la cap. In rest, Dumnezeu cu mila!

  33. Mihail spune:

    O fi, nu va contrazic, nici pe unul dintre voi doi, insa uite ca au sarit evreii in sus.
    Avem cumva o problema.
    Cineva trebuia sa explice, sa defineasca gestul acordarii ordinului.
    Sau….chiar mai bine sa nu-l mai acorde.
    (Lazaroiu afirma ca si Baselu a avut intentii similare, insa a renuntat, anticipand problemele ce vor aparea)
    Nu mai fac vorbire despre importanta “vocii” evreiesti si a ceea ce implica manifestarea ei.
    Cu Holocaustul nu te joci !
    ….Acum “raul” este facut, consilierii prezidentiali trebuie sa gaseasca o explicatie.

    Cat despre ultima postare a lui Ion Cristoiu, ce sa spun ?
    Atinge niste puncte serioase. Cine vrea ca sa le ignore, din dragoste de sas, treaba lui, insa Romania nu se reduce la un singur om, fie el si Presedinte. Am avut-o pe Monica Macovei(dedclaratii belicoase in PE), pe Baselu(cu lacul rusesc)…acum asta ne mai lipsea, sa se uite kish statul Israel la noi.

    • Filip G spune:

      Daca presedintele era un roman fara a avea la origini etnia germana,evreii ripostau la fel?
      Johannis si echipa nu are de dat explicatii.
      O problema apare abia in momentul cand deschide subiectul explicand o normalitate.
      Tachinari de genul asta o sa mai fie.
      Apropos de urmarit americanii,au inceput sa-i lase din brata pe evrei dupa multe derapaje facute in ultima vreme.

  34. emi spune:

    Legionarii au fost şi ei de mai multe feluri:
    -cei obedienţi PCR, au devenit cei mai comunişti sectetari PCR,
    -cei care erau prea cunoscuţi, au ajuns în puşcării.
    Dar Garda nu putea fi formată doar din câţiva capi, aşadar toţi cei care nu erau fani comunişti puteau fi declaraţi legionari.
    În felul acesta se putea motiva şi închiderea oamenilor vinovaţi doar de faptul că le plăcuse munca, şi nu lenea mascată de socialism.
    Nu ştiu cu cine simpatizează acest domn Octav Bjoza, şi nici nu mă interesează, dacă nu reprezenta deţinuţii politici din timpul comunismului, este clar că nu ar fi fost decorat.
    Dar ştiu sigur pe cine serveşte Ion Cristoiu, şi pricep că TB nu şi -a obţinut îndeplinirea dorinţelor, adică domnul Klaus Iohannis îl tratează cu indiferenţă. Din punctul meu de vedere, voi fi supărată atunci când TB şi jigodiile lui vor tăcea mulţumite.

  35. Mihail spune:

    @Filip G + @ emi,

    Filipe, cumva m-am gandit si eu facand o oarece legatura intre etnia Presedintelui si evrei.
    Insa, cu atat mai mult, el trebuia sa fie prudent.
    Cat despre americani, nu ai dreptate, stii tu ce se-ntampla in spatele usilor inchise ?
    Evreii au platit un tribut imens pe parcursul razboiului, asa incat subiectul este extrem de sensibil.
    Ca noi avem sau nu dreptate, nu mai conteaza. Era mai bine ca sasul sa se abtina, sa nu bage batul prin gard.

    Ion Cristoiu gandeste liber, eu nu cred ca este aservit marinerului.
    Ceea ce mi se pare grav, este faptul ca enumerarea lui este akl naibii de adevarata, de reala.
    Nu poti tu Presedintele unei tari sa acorzi intreviuri strainatatii iar megiesilor din tara ta, nu. Este o lipsa de respect fata de a puterea presei.
    De ar fi numai asta…..:(
    Cat despre mariner, acesta numai exista. S-a retras, acum asteapta ca sa-i sune DNA la usa.

    Nota: eu ii inteleg pe talibanii iohanisti ca se zvarcolesc deoarece nu gasesc ceva argumente pentru a-si scuza febletea. Insa “marea lor dragoste” calca in strachini.
    Nu ma asteptam la argumente, pentru ca acest soi de talibani pur si simplu nu au. Las’ ca nici inteligenta nu-i scoate afara din casa.
    Imi exprim speranta ca Presedintele va reusi sa depaseasca derepajele inceputului de activitate.

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Prietene, fără supărare, nu mi se pare Cristoiu, zis și Piticul Utecilă, cel mai în măsură să ne orienteze opiniile în general. E dovedit a fi una dintre vuvuzelele sistemului neocomunist care mai pâlpâie încă, sistem care îi are ca interfață pe Băsescu, Macoveasca, chiar și Predoiu, care li s-a predat din oportunism și acum e identificat ca membru al clanului. Beleaua lor este că vine un curent de aer proaspăt destul de puternic dinspre ocean și de dincolo de acesta, care le cam suflă în lumânare. Evident că băieții sunt învățați cu timona și nu vor s-o lase din mâini, dar tare mi-e teamă că n-au ce face, răfuiala asta cu neosovieticii e treabă prea serioasă pentru mofturile lor. Se pare că acum dl Iohannis e pe val. Chestia asta se vede și din comportamentul lui Ponta, care a fost instruit în acest sens de cine trebuie. Chiar și Băsescu știe că spațiul de manevră pe care îl are i s-a îngustat serios și chiar dacă e un maestru al echilibristicii se mișcă pe o funie care are doar două direcții, înainte sau înapoi.
      Pe de altă parte sistemul de comunicații la care are acces oricine la ora actuală reprezintă lovitura de grație pentru sistemele totalitare de tip fascist, în care la loc de frunte s-a aflat comunismul. Cel mai concret exemplu este ceea ce încearcă rușii la ora actuală. Ei vor reactivarea sistemului militar-comunist, fără să-și dea seama că au de-a face cu o populație informată, care pricepe realitatea și nu se mai lasă manipulată cu deznădejdea generațiilor trecute, care erau fracționate, terorizate și manipulate. Până și neocomuniștii din spatele lui Ponta s-au prins de realitate și încearcă să dreagă busuiocul pe ultima sută de metri, cum ar zice tenorul Ilie Dobre. Este de-a dreptul comică schimbarea de viziune după catastrofa alegerilor prezidențiale, mai că-ți vine să crezi că-s normali.
      Eu vorbesc din balcon, ca bătrânii din Muppets.

  36. Filip G spune:

    Am analizat zilele acestea realitatile din Romania.
    Pe vremuri era un slogan;”tarii cat mai mult carbune”
    Acum e inlocuit cu altul”Sa atragem cat mai multe fonduri UE”
    Ok,daca prin absurd am reusi sa atragem 100% din fondurile alocate romaniei.Care ar fi beneficiile cetateanului roman?
    Birocratie sporita,noi taxe si frustrari.
    Exista multe din proiecte care nu aduc un leu plus valoare.Dupa 5 ani firmele se inchid iar beneficiarii se aleg cu vile care in proiect au fost pensiuni.Aici nu e chiar rau pentru cetatean,nu e afectat direct.
    Dar ce te faci cand in urma accesarii de fonduri UE se infinteaza institutii,care nu pot supravietuii prin forte proprii.Aici apare guvernul ori parlamentul prin legi,obligand cetateanul sa frecventeze aceste institutii bagand adanc mana in buzunar.
    Si te intrebi retoric cum o fi mai bine,sa accesam cat mai multe fonduri UE saracind cetateanul,ori accesarea mai redusa cu folos pentru cetatean?
    Am vazut ca taranul simplu se incearca scoaterea lui din circuitul subventionarii din fonduri UE.
    E prea mic sa conteze la masa celor ce impart bucatele.
    A nu se uita ca sunt totusi multi!

    • Nu esti corect. Daca s-ar atrage toti banii UE, ritmul de crestere al PIB ar urca de la 2% la 5%, cu toate consecintele pozitive.

      • Filip G spune:

        Si daca acei bani nu aduc plus valoare si sunt blocati in vile,pensiuni ori alte fantezii?
        Nu exista obligativitatea ca acea firma sa produca plus valoare.
        Oare de ce?
        Dupa cinci ani cat se deruleaza proiectul nu are nicio obligatie.
        Asta nu aduce bunastare pentru cetatean.
        Si al dracu de bine se vad aceste lucruri de la firul ierbii.
        Eu am platit dobanzi la banii imprumutati sa realizez ceva.Nu sunt dator nimanui dar ma gandesc serios daca sa merg mai departe ori sa abandonez .Asta datorita legislatiei………..

        • Filip, nu poti sa obligi prin lege o firma sa aiba castig. Iar in ce priveste vilele si pensiunile, ele sunt doar o infima parte din total. Cea mai mare parte a banilor sunt pentru infrastructura si agricultura. E drept ca si pentru multe altele.

          • Filip G spune:

            Sigur exista fraieri care produc fara sa ceara nimic,pentru acestia sunt tot felul de obligatii.Desi au realizat totul pe banii lor.
            Pentru ei nu e varianta sa se trezeasca cu niste bani ce nu trebuie rambursati.
            Ei nu cer nimic doar sa fie lasati sa produca intr-un cadru legislativ prietenos
            Cele doua romanii!

          • emi spune:

            Filip G. a intrat în campanie electorală…