Adriana Babeţi, o mare personalitate a culturii române şi în acelaşi timp profesoară universitară la Timişoara, ne spunea următoarea poveste: când îşi începea cursul, înainte de 1989, spunea o glumă cu Vasile Roaită şi sirena. Studenţii râdeau. A continuat să spună aceeaşi glumă şi după 1989. La început au râs toţi, după câţiva ani au mai râs cam jumătate şi, la un moment dat, n-a mai râs nimeni. Doamna Babeţi s-a uitat nedumerită spre sală şi unul dintre studenţi a întrebat: “Cine e Vasile Roaită?”.
Zilele trecute am participat la prezentarea filmului “Legătura de leuştean” al fiicei mele. Ea s-a născut la doi ani după mineriada din iunie. Întâmplarea face că era familiarizată cu acest subiect. Într-o zi, pe când avea vreo doisprezece ani, i-am arătat filmul realizat de Vivi Drăgan Vasile, Stere Gulea şi Sorin Ilieşiu despre Piaţa Universităţii. A fost cât se poate de tulburată. Acesta e unul dintre motivele pentru care a ales tocmai acest subiect pentru pelicula de diplomă.
La lansare, împreună cu Lamia Beligan şi Constantin Florescu, actorii principali, a vorbit şi o tânără actriţă, căreia o să-i spunem, simplu, Adela, şi care joacă rolul protagonistei, dar cu un sfert de veac mai tânără, adică aşa cum ar fi trebuit să fie în vremea mineriadei din iunie 1990. Adela, născută şi ea după 1990, a făcut o declaraţie de o sinceritate dezarmantă, potrivită pentru vârsta ei: “Când am acceptat rolul, nu ştiam mai nimic despre mineriada din 1990. Am început să citesc şi să mă documentez”.
Iată, aşadar, că lumea se schimbă. Există deja oameni care au drept de vot şi pentru care comunismul e doar o pagină de istorie, nu şi de viaţă. Pentru ei comunismul e cam ce au fost pentru mine poveştile bunicilor despre perioada interbelică, despre anii războiului sau despre vremea când Stalin trăia. Aceşti tineri nu ştiu mai nimic despre revoluţie, despre primii ani de după 1990, despre FSN şi despre mineriade. Ei nu au prejudecăţi şi resentimente.
În acelaşi timp, însă, neştiind de unde vin, nu vor şti prea limpede încotro se îndreaptă. Faptul că fiica mea a văzut acel film despre mineriade a ajutat-o să înţeleagă mai bine lumea în care trăia. Lucrurile, în privinţa asta, trebuie privite şi într-un fel şi în altul. Pe de o parte, trebuie să-i educăm pe cei tineri astfel încât să ştie ce s-a petrecut înainte de naşterea lor. Pe de altă parte, nu trebuie să le dăm, odată cu amintirile noastre şi rănile noastre. Ei nu trebuie împovăraţi cu patimile noastre. Poate că astfel ei vor şti să se împace unii cu alţii mai bine decât am făcut-o noi.
Multi din generatia tanara au un CV impresionant.Trist e faptul ca in acest CV nu gasesti nimic care sa identifice acel individ cu neamul romanesc.
In cuvinte putine titlul CV-ului ar fi;”Pribegi prin lume”
Ori o generatie care nu-si cunoaste trecutul,prezentul nu poate spera la nimic bun de la viitor………..
Aici ai dreptate. Tara generatie nu face din patriotism un fel de a trai. Poate ca e si vina generatiei mele.
Gasesc foarte interesant punctul dumneavoastra de vedere, abordare.
Cee, mie parintii mi-au impuiat capul cu cel de al Doilea Razboi Mondial ?
Este limpede, nu trebuie sa le spunem despre “rani”.
Ba eu zic ca da. Adica generatia mea nu ar fi trebuit sa stie despre rezistenta anticomunista din munti?
@VV
Ranile nu se pot transfera. Dar un tanar care nu doar citeste istoria, ci si vibreaza la ea, poate deveni la fel de radical in anumite atitudini fata de trecut.
Cam truistic titlul.
De pilda, am vazut mai mult tineri neiertatori fata de Iliescu decat oameni de alte varste, inclinati spre culanta.
Gresesti. Ranile se mostenesc, chiar daca nu esti constient. Poporul roman are multe traume nevindecate, chiatr daca cei de azi nu le/au trait pe toate.
@VV
Arta are o forta extraordinara de a penetra constiintele. Istoria s-a pastrat vie mai ales prin carti de literatura. Astazi, filmul a depasit literatura in ceea ce priveste audienta. Dar, daca despre ororile nazismului s-au facut niste filme colosale, care iti bubuie in cap, nu acelasi lucru se poate spune despre infernul comunist. Prea putin si prea cu indulgenta s-a creat pe tema asta.
Vezi ca ii dai dreptate lui Patapievici cu articolul pe care l-am citat aici? Dar ai dreptate, arta are o influenta uriasa.
Comuniştii au avut timp să ascundă mare parte din fărădelegi. Dacă naziştii aveau timp să domnească 45 de ani, puţine lucruri s-ar mai fi aflat, pentru că dispăreau fizic toţi martorii.
Mi se pare straniu că mineriade au tot fost, după Revoluţie, ca nişte palide contrarevoluţii, până în 1997, când a fost închis Miron Cozma şi distrusă industria minieră.
Cu alte cuvinte, industrializarea poate schimba orânduirea socială, în statele cu democraţie fragilă.
Un text interesant, placut la citit, potrivit perioadei…dar mai ales potrivit pentru cei care fac urari selectiv, altii care-si trambiteaza ziua de nastere, asta ca sa-i feliciti cate cineva, in sfarsit bun si pentru talibanii iohanisti, al caror singur argument este injuratura:
o povestioară despre rasism
Am primit pe mail o nouă povestioară drăguţă, pe care mă grăbesc să v-o împărtăşesc. E despre rasism şi are autor necunoscut. Asta pentru că, se pare, e adevărată. Oricum ar fi, merită citită.
Totul se petrece într-un avion al companiei British Airways, care efectua un zbor de la Johannesburg la Londra, la destul timp după căderea apartheidului în Africa de Sud. O doamnă de vreo 50 de ani, albă, sună nervoasă după stewardesă. Aceasta vine zâmbind şi, amabilă, aşa cum îi cere fişa postului, întreabă cu ce poate ajuta. Femeia agitată îi spune că a fost aşezată lângă un domn de culoare şi că solicită să i se dea un alt loc, pentru că ea nu acceptă să stea lângă un membru al acestei minorităţi respingătoare.
“Vă rog să vă calmaţi”, îi cere stewardesa. “Deşi nu cred că mai sunt locuri libere, mă duc să verific, să văd dacă putem face ceva în acest sens”. După câteva minute se întoarce şi-i spune nemulţumitei că, aşa cum se aştepta, nu mai e niciun scaun gol la Clasa Economică sau la Clasa Business. Dar a vorbit cu căpitanul aeronavei, care i-a spus că există unul la Clasa de Lux. Înainte ca femeia să deschidă gura, stewardesa continuă: “Este extrem de neobişnuit pentru compania noastră să permită unui călător cu bilet de clasă economică să stea la cea de lux. Dar, ţinând cont de circumstanţe, căpitanul consideră că ar fi scandalos ca un pasager să fie obligat să stea lângă cineva atât de dezgustător”.
După care, se întoarce spre domnul de culoare şi-i spune: “Stimate Domn, aş fi onorată dăcă aţi avea amabilitatea să vă luaţi bagajul de mână şi să-mi permiteţi să vă însoţesc până la locul dumneavoastră de la Clasa de Lux!”. Toţi ceilalţi călători, care până în acel moment nu ştiau ce să mai creadă, au izbucnit în aplauze furtunoase şi urale.”
raduherjeu.ro
Din câte ştiu eu, evreii se autoconsideră rasa superioară tuturor, ca şi popor iubit/preferat de Domnul Zeu.
Interesant că românii nu i-au dat un nume Domnului, intuind probabil că “eu sunt Unul”, este o entitate compusă din o mulţime de individualităţi, pe diverse trepte de fragmentare şi vibraţie.
O teorie despre o posibila explicatie a angajarii elicopterului SMURD de la Constanta.
Avand in vedere ce faceam noi pe lacurile din afara oprasului, cum “puneam apa la treaba”, gasesc explicatia extrem de plauzibila. Noi trageam razmuturi, la luciul apei cu AERO 45, cu varfurile palelor introduse foarte putin in apa. Avionul avea aripa jos, trenul fiind escamotabil. Insa nu m-a gandit ca se poate “ceva” si cu elicopterul.
Nu-l condamn deloc pe pilot, il inteleg.
“Un jurnalist de la Ziar de Cluj, Liviu Alexa, a scris un editorial în care a lansat o ipoteză cutremurătoare cu privire la motivul prăbușirii elicopterului.
El scrie că adevăratul motiv al prăbușirii elicopterului SMURD nu va apărea în niciun raport de expertiză public, dar apare în raportul înmânat premierului Victor Ponta. Se numește indisciplină și este o practică la Constanța.
Jurnalistul scrie că pilotul comandor Petre Cătuneanu “s-a jucat efectiv cu elicopterul, practică des întâlnită la Constanța. Mai pe șleau, ajuns deasupra luciului de apa de la Siutghiol, Cătuneanu, cu 2.000 de ore de experiență pe acel elicopter, a vrut să îi amuze pe colegii de echipaj și, prin manevre pe care le mai încercase deja, făcute prin balansarea elicopterului foarte aproape de luciul lacului, să ridice apa și să facă valuri spectaculoase, “cascadorie” impresionantă pe care, iar ăsta e un alt adevăr trist, au mai încercat-o și alții în trecut”.
Liviu Alexa mai scrie că “surse foarte serioase din SMURD Constanța și ROMATSA m-au asigurat că asta e purul adevăr”.
Jurnalistul citează și o declarație de-ale unei vecine ale pilotului din Buzău, acordată ziarului România Liberă: “Zborul era viața lui, era un om deosebit, o bunătate de om. Se lăsa cu aparatul când trecea prin zonă și ne făcea cu mâna. Ne făcea grădina praf, ne răvășea toate florile, era plăcerea lui să se lase în jos cu aparatul și să ne salute. Îl salutam și noi. Uite acum ce s-a întâmplat”.
Două lucruri aș vrea să punctez, domnule senator. Urmașilor e bine să le transmitem informații cât mai exacte a ceea ce a fost, iar filmul este poate cea mai eficientă cale. Felicitări. Al doilea lucru ar fi că Iliescu la ora actuală ar fi trebuit să iasă din închisoare. Urmașii nu mai au ce face în privința asta.
@ Kronstadt an der Graft,
Lasa-l in plata Domnului, acum este prea batran ca sa mai infunde puscaria.
Cu toate ca pentru mortii din Revolutie, pentru Mineriade, pentru toate minciunile, ar trebui sa mearga in Rahova.
Insa cine sa-l judece ?
Nu poti da vina doar pe Ion Iliescu. El era reprezentantul unui mod de agandi. Cei 80% pe care i-a luat in 1990 nu au fost rezultatul unei constrangeri, ci al unei lipse de informare si al unor prejudecati.
Nici nu mă gândesc să-mi pun nervii la scuturat pentru că kaghebistu n-a fost pus la plată până acum, mai ales că este evident că încetul cu încetul va fi pus în insectarul istoriei acolo unde merită, dar aș face o paralelă între el și mareșalul Antonescu, care are în biografie o pată legată că în timpul guvernării sale au avut loc crimele împotriva evreilor. Părerea mea rămâne că Antonescu este unul dintre marii patrioți români și nu cred că evreii s-ar supăra dacă am fi mai insistenți pe tema aceasta dacă evident am recunoaște pata, care rămâne.
Asa crezi tu….? Sa-ti spun cum curgea sangele la vale, dinspre Targu Cucului spre Podul de fier, in Iasi ?
Sange evreesc, evident.
Evreiii s-ar supara nu foarte tare ci rau de tot !
Sunt unul dintre cei care cunosc istoria evreilor și am tot respectul pentru acest neam cu adevărat ales. Ales în sensul că mii de ani au fost obligați să treacă prin persecuții inimaginabile, care i-au silit să se selecționeze extrem de dur, rezistând doar cei puternici și inteligenți. De-aia sunt la ora actuală atât de mulți evrei printe marile spirite ale lumii. Dar asta nu le dă dreptul de a cere anuarea meritelor unor personalități, cum e mareșalul, doar pentru că acesta a acceptat tacit excesele unor extremiști iraționali. Să nu uităm că sub conducerea lui Antonescu mii de evrei au putut scăpa de prigoana hortystă și nu numai, refugiindu-se pe teritoriul românesc. Obligația noastră este de a nu ascunde greșelile, dar nici meritele.
Si asta cred ca e adevarat, legat de faptul ca spre deosebire de Polonia sau Ucraina, sau de nordul Ardealului, in restul Romaniei numarul victimelor nu a fost asa mare si evreii nu au fost trimisi in lagare de exterminare. Dar nu exista o aritmetica a faptelor. Alea rele le strica pe alea bune, dar rareori alea bune le indreapta pe alea rele.
Aici ai dreptate. Si nu sunt numai pogromurile, mai e si deportarea care a lasat multe mii de alte victime.
Cu un presedinte de origine germana trebuie sa fim de doua ori mai atenti la lucrurile astea.
http://www.zf.ro/profesii/e-absurd-ca-o-secretara-de-la-o-multinationala-sa-castige-cat-un-ministru-13738231
Cand eu tot spun lucrurile astea nu ma asculta nimeni. Ca un ministru are 1200 euro mai treaca mearga dar ca ministere intregi, cum e cel al economiei sau al culturii, au castiguri medii nete pe luna de sub 400 de euro ( Min Culturii chiar 300 de euro) cum sa mai ceri si profesionalism?
PSD incearca sa-l scoata la incalzire pe Johannis.
Johannis daca nu-i jucator,PSD nu are strategie de joc.
Cristoiu il provoaca sa iasa in public sa explice,ce sa explice?
Normalitatea nu trebuie explicata!
Dancu ii canta prohodul daca nu e mai dur ca Basescu.
http://www.stiripesurse.ro/scenariu-negru-pentru-klaus-iohannis-ce-o-sa-i-se-intample_942942.html
@Filip G,
Nici nu stiu daca sa zambesc sau sa-ti zic “vreo doua” ?
Te stiu indragostit de neamt, insa chiar si iubita mai greseste uneori.
Din nefericire atat Ion Cristoiu, cat si Dancu, cam au dreptate.
Tu in loc sa profiti ca ai o luna la dispozitie, pana iti “intri in paine”, pleci in State.
Apoi, numit fiind, staaaai toata ziua si petreci.
Asa procedeaza un neamtz ?
Sa nu-mi spui ca “cheia marilor succesuri sunt pauzele lungi si dese” .
Sigur ,ar fi perfect ca Johannis sa intre in jocul Antenei 3 si a ”distinsilor
analisti” sa infirme zvonul ca PNL+PMP o sa propuna pe Basescu premier.
Tacerea si neimplicarea publica a lui Johannis ii scoate din minti.
PSD nu vorbeste de propria guvernare ci de ce ar fi daca ajunge Basescu premier.
Jalnici rau cu toata propaganda………..
Apropos,PNL nu trebuie nici sa confirme nici sa infirme zvonul lansat.
@ Filipe,
eu cred ca este o tampenie. Iar daca o fi ceva adevarat, nu merita acum comentat. Ce rost are ?
Multi secialisti (chiar si Baselu) spun ca dupa ce ai fost Presedinte, numai este nicio sfaraiala ca sa fii Prim Ministru.
….apoi, Baselu, nu a fost chiar de capul lui atunci cand a fost Presedinte. Telefonul rosu cu stelute albe pe fond albastru era vesnic in functie. Sunt sigur ca inainte de parasirea Cotroceniului a fost “rugat” pe ce drum sa o ia.
Altminteri, ii suna deneaul la usa.
http://www.dcnews.ro/klaus-iohannis-laura-codru-a-kovesi-tandem-salvator-al-romaniei-presa-americana_463327.html
Ramane de vazut daca ,”legile internationale”sunt mai puternice decat cele nationale cand e vorba de Basescu.
O parere personala;
Suma coruptilor si a celor care au devalizat tara pusa in comparatie cu Basescu e mult mai mare.
Sa fie pretul acceptat de Basescu?
Daca e asa,atunci multi nu vor mai dormi noaptea.DNA are spor de noapte pentru saltari cu mascati……………..
Eu nu prea inteleg logica asta. Voiam sa scapam de TB si acum nu stim cum sa-l convingem pe Iohannis sa fie ca el.
Basescu e o fantoma politica,ori a lupta cu o fantoma cazi in penibil.
Cum Johannis nu iese pe sticla la ora 18,multi incearca sa-l provoace.
Ce teme sa arunci pe piata cand esti un PSD in deriva cu un Ponta la guvernare?
1Basescu premier in alianta PNL-PMP.
Partea proasta a scenariului e faptul ca nu ai incredere deplina in majoritatea parlamentara.Bila neagra pentru PSD.
2 Johannis trebuie sa iasa sa explice………..
Normalitatea nu trebuie explicata
A se vedea de cate ori ies presedinti ori regi al unor tari democratice la ceas de seara pe sticla.
Sa scrii un mesaj pe facebook cand ai ceva de comunicat e neinteresant pentru mercenarii din TV………….
Vreau sa vad cum trateaza TV razboiu dintre generalul IARNA si generalul OPREA sub indrumarea ”balaurului”Ponta………….
Apropos pentru ce trebuie licienta cand e situatie de urgenta?
http://www.stiripesurse.ro/incredibil-judet-amenintat-de-cod-rosu-de-ninsori-ramas-fara-contract-de-deszapezire_942958.html
Asta e corect, ca Iohannis nu trebuie sa iasa public sa dezminta orice bazaconie.
Nu va fi Klaus Iohannis precum TB, oricâte tumbe ar face “jurnallştii”, cu provocările lor? De ce? Din motiv de formare profesională. Meseria de profesor, de educator, formează deprinderi mult mai democrate decât meseria de comandant de navă, care formează deprinderi autoritariste.
Elevilor nu le poţi da ordine, trebuie să fii în stare să îi convingi.
În plus, KI este un bărbat suficient de impunător, nu are nevoie să iasă cu ameninţări la tv., ca să fie respectat.
A fost indentificat vinovatul pentru decorarea lui Octav Bjoza
Klaus Iohannis este dur criticat pentru că l-a decorat pe Octav Bjoza. Deputatul Theodor Paleologu a vorbit despre comentariile negative la adresa decorării lui Octav Bjoza, considerat simpatizant legionar de către Centrul pentru Monitorizarea şi Combaterea Antisemitismului MCA România.
“Nu pot să cred că domnul Bjoza a defilat cu un steag legionar. Chiar nu cred. Cel care a zbârcit-o e consilierul personal al preşedintelui Iohannis, Andrei Muraru, el e istoric şi a fost director al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului (IICCMER), deci el e cel responsabil de documentare”, a spus Paleologu.
Totuși, parlamentarul a salutat decizia lui Klaus Iohannis de a decora un fost deţinut politic, însă a comentat incidentul, care i-a adus primele critici noului preşedinte al României.
“Ca fiu al unui fost deţinut politic, mă bucur foarte mult că preşedintele Klaus Iohannis a ales să decoreze un fost deţinut. “, a spus Paleologu la Realitatea TV.
Desigur, dacă ar fi fost decorați Tismaneanu, Cristoiu si Serghei Mizil nu ar fi fost nici un comentariu din partea MCA. E multa prostie si ticăloșie in aceste contestări en-gross. Asa au încercat si cu Valeriu Gafencu.
Dar NU pentru toti romanii din pacate….
——————————————————–
Se intampla in Romania: copilul gasit mort langa o sonda,
tatal batut de jandarmi pentru a tacea
Scris de David Dumitrescu
Observ ca sunt cenzurat cu nerusinare pe fata……
Se poate si cu “nerusinare” prin spate ???
Tu cum preferi ???
Cine te cenzureaza?
-Se intampla in Romania: copilul gasit mort langa o sonda, tatal batut de jandarmi pentru a tacea
Scris de David Dumitrescu
Cine conducea Romania cand Octav Bjoza facea inchisoare si cand sute de mii de romani erau exterminati in lagarele si puscariile comuniste ?
- Ana Pauker ( Rabinshon )
- Iosif Chisinevschi ( Iosca Broitman )
- Teohari Georgescu ( Burach Tescovici )
- Avram Bunaciu ( Abraham Gutman )
- Miron Constantinescu ( Mehr Cohn )
- Gheorghe Stoica ( Moscu Kohn )
- Gheorghe Gaston Marin ( Grossman )
- Leon Tismaneanu ( Tismenetzki )
- Silviu Brucan ( Samuel Bruckner )
- Alexandra Sidorovici – sotia lui Brucan , a trimis in puscarii toata elita intelectuala romaneasca
- Leonte Rautu ( Oigenstein )
- Valter Roman ( Neulander )
- Laurian Zamfir ( Rechler ) – sef de Securitate , autorul a sute de asasinate
- col Holban ( Moascovici ) – sef securitate Bucuresti
- Stupineanu ( Stappnau ) – sef serviciu spionaj economic
- Alexandru Nikolski ( Boris Grünberg )
sa nu cădem in aceeași greșeală ca ei. Vina e individuala. Nu poți blama un popor/neam pentru oile sale rătăcite.
Eu nu am blamat poporul evreu. Dar nuantele trebuie sa existe de ambele parti.
Dar sa stii ca foarte putini evrei au fost comunisti. Daca socotesti cati evrei traiau in romania, doar o infima minoritate erau comunisti.
@VV
De unde este imaginea asta?
http://www.joculcelorosutadefrunze.ro/in-nagorno-karabakh-they-speak-about-the-game/#more-1182
E chiar din Karabakh.
http://www.eugeniavoda.ro/ro/emisiuni/diverse/octav-bjoza
@ Adam Mares + @ liberalism,
Fie ca aveti sau nu dreptate, trebuie sa intelegeti ca daca everii au sarit in sus, s-au mobilizat ca sa scoata un comunicat…nu este treaba kosher.
Aici nu merge cu independenta, cu interdictia bagatului nasului in ceaunul altuia.
Cu Holocaustul nu se joaca nimeni, mai ales atunci cand incepe statul Israel sa fie vocal.
Ei stiu una si buna, ca “medaliatul” neamtului a facut declaratii belicoase(legionare).
Ceea ce-i nashpa !
Ce declaratii belicoase a facut?
http://adevarul.ro/locale/constanta/klaus-iohannis-criticat-decorarea-octav-bjoza-mca-romania-a-semnat-dezamagitor-act-populism-1_549d54ff448e03c0fd0ee8d0/index.html
@Voganian, @ Filip G , @ emi,
aveti dreptate domnule senator.
Insa, mor ziaristii de foame, Baselu mai “iesea”, mai ciordea un telefon, se mai incrunta….chestii de astea.
Cu “mutalaul” , intra presa in moarte clinica.
Noroc cu Prima Doamna care a sclintit-o cu rochitza, dar si chestiunea cu acordarea acelui ordin.
Ins, cei doi sunt profesori, au alta educatia, alte “apucaturi” si greselile facute nu le vor repeta.
Filip, nu stiu cum se “trag sforile” intre marile puteri. Insa Baselu a tinut cu dintii de axa Londra – Washington, ceea ce nu a fost deloc rau pentru noi.
Povestitorul spune ca DNA-ul a fost bagat in priza de catre americani, satuli pana peste cap de coruptia de la noi, dar si de la altii.
Baselu face parte din ecuatie, este foarte posibil ca sa fi capatat un fel de imunitate, niste garantii solide.
Daca, acum, sta cuminte, nu mai intevine deloc in viata politica, o face pe bunicul tractiune, atunci, zic eu, este posibil sa se plimbe cu combina, multi ani, pe cele 400 de hectare ale lui.
Nu-mi foloseste la nimic, daca intra in puscarie si nici nu cred ca da bine, noua , ca imagine.
Nu stiu daca va fi cercetata sau nu TB, dar, ai dreptate, cel mai imortant lucru pentru noi este sa se retraga din politica.
Nu sa se retraga din politica, ci efectiv sa devina o persoana extrem de discreta(Omul Invizibil), exact ca Doamna Maria.
Are de la cine invata asta.
In rest, are doi nepoti, mai soseste inca unul, 300-400 de hectare…deci are ocupatie.
Ma grabesc ca sa republic un articol de importanta mationala.
Pacta ca Presedintele ales, adica sasul, a ratat iar prilejul de a aborda o problema atat de importanta:
Cum se face sex pe durata sărbătorilor de iarnă ?
Dr. Bube sexologul analizează și răspunde
Pe durata sărbătorilor de iarnă, sexul se face – dacă nu consumați prea mult alcool – exact în locul unde l-ați făcut în tot restul anului. Dacă ați exagerat cu consumul de băuturi alcoolice, e de preferat să nu vă împotriviți stării de confuzie și debusolare specifice și să faceți sex oriunde altundeva nimeriți. Puteți evita astfel apariția încă unui copil conceput cu ocazia emoțiilor caracteristice sărbătorilor de iarnă, adică la sărbătoare, cum se mai zice. Asta pe partea trupească. Pe partea de feng shui, încercați pe tot posibilul să nu faceți sex sub brad și nici în horn. Nu, Moș Crăciun nu există, dar copiii nu știu asta și tare curioși mai sunt!
sursa: kamikaze
http://www.fericiticeiprigoniti.net/nicolae-steinhardt
Multe lucruri mai avem de invatat de la Nicu Steinhardt si – daca citim Jurnalul fericirii – de la tatal lui.
Viata merge inainte. Va doresc un an excelent!
Si tie, Alexis!
http://www.stiripesurse.ro/phiholog-despre-migra-ia-romanilor-nu-ma-a-teptam-sa-plece-femeile-in-halul-asta-de-mult_942999.html
Inca o confirmare ca poporul roman e necunoscut pentru multi din cei care ar trebuii sa-i gestioneze destinele.
Nu e usor pentru o mama sa plece in strainatate sa-si lase odraslele in grija parintilor(bunici).Daca ar munci in Romania in celalalt colt al tarii,ar fi vre-o diferenta?
Datorita banilor nu ar putea vizita familia mai des…….
Sa-ti plangi zilnic de mila vazand impotenta politicienilor de a gasi solutii,
ori a incerca sa gasesti solutii,poate nu cele mai bune.Exista o abordare ce trebuie salutata nu condamnata.
Si vor creste acei copiii si vor lua exemplul parintilor fiindca romania nu le ofera nimic.
Eu privesc la fiul meu care are 17 ani si abia asteapta sa faca 18 sa plece in Germania la sora lui.Nu ia ajutat nimic facultatea si masteratul in romania fiicei mele.La mine fenomenul e invers pleaca copiii si ramanem noi in tara asta.
Si sa te tii strategii si proiecte fara finalitate elaborate de politicieni.
Din pacate politicienii sunt rupti de realitate.Putini cunost realitatite poporului roman,in schimb isi cunosc propriile interese foarte bine………..
Ai inceput deja sa scrii “Romania” cu “r” mic…..spune-mi, urmeaza, ca in ceva timp, sa se scrie “Romania” cu doi de “N” ???
Stii tu ceva ?
Cele doua Romanii!
Eu cunosc foarte bine aceasta realitate. Mai toti copiii prietenilor mei sunt plecati. Interesant cas fiica-mea vrea sa faca o cariera aici. Poate ca a incurajat-o succesul pe care il are filmul romanesc in strainatate.
Un fragment din Dan Andronic. Nu sunt neaparat de acord cu el:
“Sărim peste 18 ani și dăm de o situație asemănătoare. Avem un nou Președinte pe numele lui Klaus Iohannis, care a câștigat în fața candidatului PSD. Cu peste 54 la sută din voturi. A luat în Diaspora 90 la sută. Are un start fulminant în sondajele post-electorale: peste 60 la sută încredere. Și a decis să ia în echipa sa de consilieri un om atacat de mulți, Dan Mihalache (pe care personal îl consider extrem de potrivit pentru funcția de consilier), să decoreze un fost deținut politic cu simpatii legionare, la inițiativa unul alt consilier prezidențial, Adrian Muraru, contestat pentru diverse motive asupra cărora nu vreau să insist. A impus un nou președinte la PNL ce pare a avea o singură calitate: nu se poate opune lui Vasile Blaga. Scuze, am uitat să adaug simpatia Alinei Gorghiu față de Antena 3, dar cred că nu a cântărit prea mult în decizia lui Iohannis.
Deocamdată atât din punct de vedere politic. Numai că Iohannis a adoptat o tactică diferită. N-a dat nici un răspuns public, a mers pe calea deciziilor anunțate. Deocamdată pare mult mai prudent decât Emil Constantinescu. Face greșeli, dar nu se hazardează să le explice. Ceea ce poate fi un lucru inteligent din perspectiva relației cu mass media. Care de-abia așteaptă să se poziționeze. Uitați-vă numai la atitudinea libidinoasă a Antenei 3 și veți înțelege! O instituție care și-a descoperit o nouă misiune: apărarea virginității Președintelui Iohannis. L-ați mai văzut pe Victor Ponta invitat la Mihai Gâdea? Cred că i-au scos și emisiunile înregistrate de pe site.
Cât îl va ține însă prudența pe Klaus Iohannis? Presiunea publiculuii este uriașă, în contrast cu ceea ce poate să facă (constituțional) un Președinte. Nu poate face locuri de muncă, nu poate mări pensii și salarii, nu poate impune principii de meritocrație împotriva intereselor de partid. Mai ales că realitatea instituțională românească ne spune că un Președinte este puternic prin majoritatea parlamentară pe care o are. Este adevărat că noul președinte mai are timp, că mandatul său de cinci ani presupune un an electoral plin, cu alegeri locale și parlamentare. Dar asta nu rezolvă problema așteptărilor românilor. Și rămâne întrebarea ce va face Klaus Iohannis când va vedea că începe să se dezumfle în sondaje.
Mai ales că Klaus Iohannis ne-a anunțat că nu vrea să fie ca Traian Băsescu. Iar ca Ion Iliescu nu ne-am dori noi să-l vedem…”
Intre CDR din 1996 si PNL de azi e o anumita diferenta. Macar de experienta.
http://www.dcnews.ro/guvernul-vrea-sa-modifice-legea-educa-iei-doctorat-victor-ponta_463399.html
Astept cu interes sa vad cum suna modificarea legii.
Nu m-as mira deloc daca cei care renunta la doctorat sa poata accesa o a doua depunere de proiect.
Cu asta Ponta pune capac situatiei politice in care se afla.
Cum e sa modifici LEGEA invatamantului sa beneficieze premierlul ?
De tot rasul,Ponta e un nimeni in opinia publica,prin acest gest isi recunoaste incompetenta……….
Care sunt cele doua Romanii ? Una a celor 5-6 milioane care l-au votat pe sas, si cealalta a restului, adica inca vre 12 milioane ?
Ai tema de casa,sa vad cum o abordezi!
Lasa….unu’ arunca o piatra si alti catva nebuni….
Eu nu fac parte din filmul asta.
Tema mea pentru acasa este un vin bun fiert, facut la meserie.
Trebuie sa aiba gustul identic cu cel de la Viena.
Tie nu-ti dau. Na !
Nu e adevarat. Cei care nu voteaza se pozitioneaza, in mod obisnuit, cam la fel cu cei care voteaza. Deci nu se poate spune ca cei care nu au votat sunt impotriva deciziei celor care au votat.
http://www.stiripesurse.ro/situatie-exploziva-pentru-victor-ponta-este-neconstitutional_943056.html
Abia acum Ponta are o mare problema.
Prin aceasta Ordonanta e singurul beneficiar care a renuntat la doctorat.
Daca renunti la doctorat din cauza plagiatului,atunci suporti si consecinta legii.
Parca era vorba ca nu se dau Legi si Ordonante pentru o persoana ori o societate.
Nu cred ca Guvernul a fost abilitat sa emita ORDONANTE pentru a rezolva unele probleme ale unor membrii ai guvernului!
Iancu a fost numit de Basescu., Nu are niciun rol institutional in declararea starii de constitutionalitate. E o stire comerciala ca sa o citesti.
Filip G spune:
decembrie 7, 2014 la 10:17 pm
Eu tot nu pricep cu ce o fi guvernul Ponta 4 mai bun decat guvernul Ponta 1 cu o sustinere USL in spate?
Sigur ca acum o sa fie nevoiti sa mearga pe sarma fara plasa de siguranta.Dar are de trecut o iarna si multe pomeni care trebuie prinse in buget.
Daca PNL ii ataca acum e cel mai prost moment.
Tocmai de asta PNL trebuie sa puncteze prin sustinerea bugetului……
http://www.stiripesurse.ro/ccr-legea-bugetului-este-constitu-ionala_943025.html
Sigur ca legea bugetului a fost declarata constitutionala. Eu nici nu am semnat apelul la CCR.
Ce bine imi pare ca legea bugetului este constitutionala si PNL-ul prin madam Gorghiu a luat-o peste nas…..
Un dezastru la capitolul comunicare;
Alina Gorghiu
1 oră ·
”PNL respecta decizia CCR privitoare la legea bugetului. Asteptam sa vedem cum va respecta PSD schema bugetara propusa. Multe din cifre si estimari sunt nerealiste si transpare lipsa de viziune a PSD in ceea ce priveste axele de dezvoltare ale Romaniei. Partidele trebuie sa invete sa respecte termenele impuse de lege, pentru ca un act normativ e facut sa fie respectat.
In aceste momente deosebit de dificile pentru romanii aflati in zone cu cod rosu de ninsoare sau alte dificultati, fac apel la moderatie politica si la concentrarea tuturor eforturilor pentru ca niciun roman sa nu fie pus in pericol.””
Urgent trebuie rezolvata problema purtatorului de cuvant in PNL
Eu as propune pe Adriana Saftoiu……..
Nu stiu cat se identifica Adriana Saftoiu cu optiunile PNL. Ar trebui sa existe o suprapunere totala, atunci cand esti purtator de cuvant..
N-am inteles de ce au mai contestat-o.
Ei de ce ?….de kiki !
Cum spuneam, eu nu am semnat petitia la CCR. E foarte riscant sa reclami neconstitutionalitatea unui buget.
Eu cand aud pe unii ca Alina Gorghiu vorbeste bine ma apuca durerea de cap.
MRU e consilier personal al lui Johannis. Nu mi-a placut niciodata individul. Dar cred ca politica externa stie.
O prima miscare inteligenta,e prea devreme sa dezvolt subiectul.
Fiecare sabie trebuie sa aiba teaca ei…………………….
http://www.catavencii.ro/alina-gorghiu-si-liberalismul-reformat-pentru-noi-insine/
@ All:
Apropo de “decorarea unui om cu simpatii legionare de catre presedintele in exercitiu” va invit sa cititi urmatoarea scrisoare deschisa:
http://www.buciumul.ro/2014/12/29/astept-scuze-d-le-tismaneanu-scrisoarea-deschisa-a-lui-florin-dobrescu/
Astept cu interes sa vad cine-l mai acuza de simpatii legionare pe domnul Octav Bjoza dupa textul acesta. Desigur, nu poti lecui un om de prostie si mai ales de rea-vointa, dar cred ca acum lucrurile devin foarte clare, macar pentru cine nu stia despre ce este vorba pana acum.
Va doresc tuturor un an 2015 mai bun, in care dorintele ne-implinite din 2014 sa-si gaseasca rezolvarea in mod firesc. Sanatate, bucurii, impliniri pentru toti cititorii acestui blog si nu numai!
Iar gazdei noastre, pe langa toate acestea, o urare speciala:
@Varujan, iti doresc sa ne bucuri inca multi ani de acum incolo cu povestirile tale! Fie ca dintr-o suta de frunze, sa se faca o mie!
Frunzele au alta menire la piesele vegetale, nu sa se dea in spectacol prin romane, daaa?
Masa foliara este “bucataria” plantei, fara ea (fara frunze) ciuciu fotosinteza si ce mai urmeaza.
A trecut un sfert de veac de la marea schimbare, pe care cei mai mulți am dorit-o ca o eliberare din coșmarul totalitarismului comunist. Dorința noastră spusă sau nespusă a fost de a ne integra în rândul națiunilor civilizate și libere. Cea mai mare mândrie care ne-a rămas este zestrea lăsată de lupta acestor oameni dârji împotriva oportunismului cinic promovat de sovietici în tot lagărul socialist. Este medalia pe care ne-au lăsat-o acești eroi și cu care putem să ne mândrim că noi românii n-am stat să fim batjocoriți fără luptă. Datorită acestor eroi putem să stăm cu capul sus în fața oricărei națiuni de pe pământ. Din cauza asta mă întreb, oare ce ne mai trebuie pentru a fructifica această șansă? Până când vom mai accepta ca eroii uciși de colaboraționiștii ocupantului sovietic pe coclaurile acestei țări să fie căutați aproape pe furiș, ca niște infractori de tristă amintire? Cine vrem să ne redea mândria națională, cei care încearcă de douășcinci de ani să ne abată atenția noastră și a lumii întregi de la crimele inimaginabile pe care pedecesorii lor le-au înfăptuit? În acest caz e nevoie nu numai de decență, e nevoie de demnitate. Cine nu e în stare să o impună să ne lase în pace, iar cine încearcă să ne-o calce să ia aminte la acești ultimi supraviețuitori ai unor vremuri tulburi în care mândria de a fi român nu a fost negociată de cei mai mulți.
Sunt de aord cu tine.
@dorin
tismaneanu a raspuns in Evz si iar se autovictimizeaza.
Ponta nu te-a uitat nici pe tine in prag de sarbatoare………….
http://www.stiriagricole.ro/guvernul-romaniei-a-adoptat-hotararea-privind-organizarea-si-functionarea-ministerului-agriculturii-si-dezvoltarii-rurale-18801.html
Cum spuneam, decoratia primita de Octav Bjoza apartine tuturor detinutilor politici. A personaliza inseamna sa nu intelegem nimic.
Eu ma gandeam la frunzele coroanei de lauri…
Corect !
Dorine,
eu ma gandeam la frunzele de canabis ! “Titan ice” .
http://www.machiavelli.ro/stiri.php?art=60171
Cat de credibil e PNL dupa votul Senatorilor din Parlamentul Romaniei cand au votat pentru acest proiect?
Am citit lista senatorilor @VV nu a votat a chiulit…………………
Cu asa strategie e clar ca PNL se decredibilizeaza singur.
Trebuie sa te dezamagesc. Eu nu am chiulit, eram la sedinta comisiilor de buget. Dar stiu ca legea s-a votat in unanimitate, aici al dreptate.
@ Filip,
deci nu a “chiulit”…era la comitzii. E-te-na, tu chiar crezi ?
Gata, daca s-a scos, s-a scos, asa ca nu-l mai spune lui Iohannis.
Nu de alta da-l “beleste’ vorba marelui scriitor.
Un lider parlamentar din actuala coalitie spune ca se lucreaza deja in Parlament la o noua majoritate guvernamentala.
“Fara traseism politic nu poti sa faci o alta majoritate acum, pe structura actuala. Chiar daca vrea dl Iohannis, dl Blaga, dna Gorghiu, daca majoritatea actuala ramane, guvernul isi duce mandatul la capat. Ca se lucreaza la o noua constructie stiu, am vazut traseisti care ciripesc, asculta, care sar repede intr-o alta barca, deci e posibil sa fie o alta majoritate pentru ca asa e romanul, balcanic, tradarea exista si romanul pleaca unde simte ca-i poate fi mai bine”, a declarat liderul PC-PLR din Senat, Dumitru Pelican, la Romania TV.
Raspunsul trebuie sa fie clar din partea PNL;
Fara negocieri cu TRASEISTI,orice partid care acum e alaturi de Ponta se poate alatura PNL-ului pentru a da jos guvernul Ponta.
In primavara il da jos strada prin proteste……………
Daca imi permiti, fiecare partid e intesat de traseisti. Asa ca lozincaraia asta “fara traseisti!” cand un procent important dintre parlamentari au trecut dintr-un partid in altul, ma rog, fiecare cu motivele lui, e cam hilara.
Nu e bine sa construiesti guverne cu ajutorul strazii. Nu face bine la democratie.
“Ajutorul/ragnetul strazii”, nu se numeste si anarhie ?
In rest sunt sigur ca Filip G. este bine intentionat, insa confunda castigarea alegerilor de catre sas cu puterea vocii strazii. Fiind un votant dintre cei 6 milioane ale neamtului, considera ca poate bate din picior, ca poate cere, spune ce vrea.
Nu-i asa, nu se poate ca sa nu aiba dreptate ?
Intr-o tara in care Presedintele se pretinde discret, fugareste televiziunile, dar isi ia cameramanul de serviciu si se duce sa faca un gest crestinesc, donand o tableta…este bine.
Apoi, posteaza imaginile pe Facebook, deci cu mare discretie, nuuu ?
Inca ceva, orice crestin stie ca atunci cand faci un gest crestinesc(cand donezi o tableta)o faci pentru sufletul tau, pentru tine…..nu faci TAM-TAM.
Traim in Romania si Filip G. are presedintele pe care-l merita.
Daca de buna voie guvernul nu face ce trebuie.Strada il va obliga sa faca ori sa plece.
Cetateanul e bun cand da mandat unui DEPUTAT ori SENATOR.Dupa ce a fost investit nu respecta mandatul acordat.Cetatenii nu acorda mandatul unui Deputat ori Senator sa fie” curva politica”sa se plimbe asa cum dicteaza interesul personal.
In alta ordine de idei,de ce vocea strazii nu face bine unei democratii iar ”curvasaria politica ”face bine democratiei?
Nu va jucati cu focul acceptand TRASEISTII ca o necesitatate morala.
Nu face bine democratiei iar in 2016 o sa vina sanctiunea……….
Traseiştii sunt precum bondarii, un rău necesar.
@emi,
vreau si eu nume de tara democratica in care se practica ”curvasaria politica”(TRASEISMUL)asa cum e la noi.
Dacă vocea străzii se confundă cu opinia publică atunci politicul are o problemă!
Bine yis, vocea strazii nu e intotdeauna si coerenta.
Cine yice ca trebuie sa accepti traseismul ca pe o necesitate morala? De unde ai scos-o?
Daca formezi un guvern cu o sustinere imorala ,inseamna ca guvernul e imoral.
Traseismul e privit ca imoral de cetateni.Nu asta a votat cetateanul…….
In cazul asta in 2016 nu va voteaza nici dracu…………….
Majoritatile nu sunt morale sau imorale, majoritatile sunt majoritati.
http://www.kmkz.ro/de_ras/texte/cum-facem-amor-cand-suntem-debransati-de-la-caldura/
Nu inteleg de ce nu ai postat textul aici ? Merita !
@ Filip G.
Intrebare: dar PeDeListii nu sunt tot traseisti politici ?
Daca legea electorala a fost prost conceputa,PDL a intrat in parlament in urma unor voturi date de cetateni respectand legea.Pentru asta e vinovata intreaga clasa politica…………
@ Filip G,
Tu ai o privire mai deosebita asupra spectacolului politic si a democratiei.
Sistemul democratic european este astfel croit, incat cetateanul isi face auzita ‘vocea” atunci cand merge la vot.
In urma votului, cumva masiv, in favoarea sasului tu ai ramas cu senzatia ca ti se permite oricand ca sa bati din picior.
Nimic mai fals. Ai la dispozitie parlamentari, adica niste senatori si deputati din circumscritia ta.
Unde ajungem daca la fiecare gest care nu ne convine, iesim in strada si facem baricade ?
Mai este un aspect, asupra caruia trebuie sa meditezi: neamtul tau a fost votat de catre o treime din masa de cetateni. Cum ar fi ca celelalte doua treimi sa iasa in strada, sa altoiasca treimea nemteasca si sa ceara ca acesta sa plece repede in germanica ?
In mod normal atunci cand votezi, omul tau trebuie sa fie serios si sa se tina de cuvant. Tu ai ales un Presedinte, nu un Guvern. Au ales un om care raspunde de Securitatea nationala si de Externe. Insa si asta cu anumite limite.
Uiti ca tarisoara asta are un “regim’ parlamentar !
Te faci ca nu intelegi ca Presedintele tau, este singur, are mainile bagate in buzunare.
Macar daca ar fi fost un prezidentiabil cinstit si onest.
Nu mai sunt traseisti. Au plecat din PNL la PD si s+au intors la PNL:)
@ Filipe,
tu spui : “Daca de buna voie guvernul nu face ce trebuie.Strada il va obliga sa faca ori sa plece.”
…..Da’ de ce nu este asta valabila si pentru sasul Presedinte ?
Asta cu “strada” la tine, este o prostie. Noroc ca nu te ia prea multa lume in seama.
Mai vrei minerii inca o tura ?
Defapt, reciteste ce ti-a spus armeanul. El a fost tare delicat.
Minerii au fost ingredient in ciorba serviciilor secrete.
A se vedea cine au incendiat autobuzele si cine a furat dolarii de la casa lui Ratiu.
Cand e un vid in institutiile statului ce nu-si fac treaba apare anarhia.
Ce e rau in iesitul in strada si obligarea guvernului sa ia masuri corecte?
Nu l-ai auzit pe Ponta ca nimeni nu semneaza nimic de frica DNA,o deductie logica e faptul ca nimeni nu semneaza fiuindca ce semnau pana acum erau fapte de coruptie.
Ok,atunci sa asteptam inca doi ani ,sa-i lasam sa fure in liniste.
Johannis are o saptamana de cand e presedinte,Ponta are ani de cand e premier.
Nu e foarte logica deductia ta.
poate “serveste” soric cu muuulta tzuica.
Stai linistit,am fost la pescuit cu ”seminte de portofel”
Acum am terminat de transat 2 crapi frumosi………..
N-o duci rau… Desi crap cu miere nu prea merge.