Programul de guvernare al USL – rezumat

Elaborarea prezentului Program de Guvernare a ţinut cont de perioada relativ scurtă de timp existentă până la alegerile parlamentare, de situaţia economică şi socială în care se află România şi de contextul internaţional care continuă să fie dominat de incertitudine şi instabilitate economică şi financiară.

Un criteriu determinant în stabilirea obiectivelor şi strategiilor guvernamentale a fost cel al concordanţei cu responsabilităţile pe care România şi le-a asumat în raport cu partenerii săi europeni şi euroatlantici. De asemenea, ceea ce a contat in mod prioritar a fost nevoia resimţită la nivel social a unei guvernări care să fie mai aproape de oameni, mai transparenta, mai eficienta, care să oprească abuzurile de până acum, sa consolideze statul de drept, să corecteze greşelile pe care fosta guvernare le-a făcut, să introducă mai multă justiţie socială şi să ofere o speranţă şi o direcţie de evoluţie spre dezvoltarea durabila a întregii societăţi.

(…)

Propunem o buna guvernare, care să redea românilor speranţa, demnitatea şi mândria de a trăi în ţara lor. De aceea, programul de guvernare încearcă să schimbe fundamental logica în care s-a realizat exercitarea puterii până acum. Va trebui sa guvernam pentru oameni, nu numai pentru indicatori macroeconomici, in niciun caz pentru clientela politică.

(…)

Având în vedere perioada scurtă de timp în care va exercita guvernarea, am stabilit următoarele priorităţi esentiale:

1. Respectarea legilor, fără excepţii, fără derogări sau scuze;

2. Repararea inechităţilor sociale;

3. Implementarea unei viziuni economice de lungă durată, care să ofere predictibilitate, locuri de muncă şi să protejeze resursele naturale ale ţării;

4. Depolitizarea administraţiei publice. Doar miniştrii şi secretarii de stat vor fi numiţi şi sprijiniţi politic;

5. Toleranţă zero faţă de corupţie şi clientelism. Continuarea eforturilor pentru atingerea obiectivelor din Mecanismul de Cooerare şi Verificare.

Pentru a asigura o bază solidă de susţinere a iniţiativelor şi măsurilor guvernamentale, rămânem consecventi unei maniere de lucru bazate pe dialog politic, social şi economic şi pe consultarea societăţii civile şi a tuturor celor interesaţi şi vizaţi de politicile ce urmează a fi implementate.

 

Printre cele mai importante masuri propuse pentru fiecare domeniu se numara:

BUGETUL PUBLIC ȘI POLITICA ECONOMICĂ

· Realizarea unui mix eficient între politicile de stimulare a creșterii economice și obiectivul asigurării stabilității economice și financiare a țării;

· În acest scop, vom continua acordurile cu partenerii externi (Uniunea Europeană, Fondul Monetar Internațional, Banca Mondială și alții) și vom respecta prevederile acestora.

· Execuția bugetară se va realiza de o manieră prudentă, concomitent cu respectarea obligațiilor asumate către diferite categorii de cetățeni, și anume, în cursul acestui an, reîntregirea salariilor personalului bugetar la nivelul din iunie 2010 și restituirea sumelor reținute fără bază legală pensionarilor;

· Creșterea încasărilor bugetare prin eficientizarea administrării fiscale, îndeosebi prin aplicarea de proceduri moderne de control, lupta fermă împotriva evaziunii fiscale și a corupției, precum și prin utilizarea cu rezultate cuantificabile a banului public (reducerea drastică a cheltuielilor materiale ale instituțiilor bugetare și ierarhizarea investițiilor publice în funcție de influențele economico-sociale favorabile ale acestora);

· Elaborarea pe baze fundamentate a cadrului bugetar multianual pentru stimularea mediului de afaceri și întărirea clasei mijlocii;

· Guvernul susține semnarea de către România a Tratatului Fiscal promovat la nivel european și va stimula dezbaterea publică a prevederilor sale, urmând să adopte cu operativitate și alte măsuri de întărire a guvernanței economice adoptate la nivelul Uniunii Europene.

 

AFACERI EUROPENE:

GESTIONAREA FONDURILOR STRUCTURALE ŞI DE COEZIUNE

 - Creşterea substantiala a gradului de absorbţie a fondurilor structurale şi de coeziune până la 31 decembrie 2012.

- Demararea implementării schemei privind reabilitarea termică a clădirilor, finanţată prin Programul Operaţional Regional, după aprobarea de către Comisia Europeană a realocării sumei de 150 milioane Euro de la Fondul Social European la Fondul European pentru Dezvoltare Regională.

COORDONAREA PROCESULUI DE GESTIONARE A AFACERILOR EUROPENE

Promovarea intereselor României în cadrul negocierilor privind viitorul cadru financiar multianual al UE post 2013, principalul obiectiv fiind acela de a-şi îmbunătăţi poziţia de beneficiar net în relaţiile financiare cu UE faţă de cea din actuala perspectivă prin asigurarea unei finanţări adecvate pentru politicile europene şi în special pentru cele de interes major pentru România.

 

SĂNĂTATE

- Finalizarea, promovarea si aprobarea noului proiect de lege a sănătătii

- Implementarea unui proiect pilot cu privire la salarizarea diferentiată, în functie de performantă, a personalului din sistemul sanitar

- Cresterea accesibilitătii populatiei vulnerabile la servicii medicale

- Înfiintarea centrelor multifunctionale în zonele în care si-au încetat activitatea spitalele considerate ineficiente, pentru cresterea accesibilitătii populatiei la servicii medicale de specialitate

- Înfiintarea de noi centre de primire urgente în zonele cu risc crescut

- Promovarea consumului de medicamente generice pentru populatie (medicamente mai ieftine, dar la fel de eficiente).

 

ECONOMIE, COMERT SI MEDIUL DE AFACERI

- Îmbunătăţirea performanţelor întreprinderilor de stat, prin restructurare, cu scopul reducerii pierderilor acumulate de acestea, şi prin restrângerea arieratelor, care la finele anului 2011 reprezentau 2,6% din PIB. Implementarea acelor măsuri fiscale menite să deblocheze plăţile şi mecanismele de compensare a TVA

- Auditarea şi evaluarea tuturor contractelor de achiziţii de bunuri şi servicii şi de consultanţă din punctul de vedere al necesităţii, oportunităţii şi eficientizării actului decizional

- Implementarea corectă a legislaţiei europene în domeniul energiei („Pachetul 3 energie”) şi asigurarea independenţei reglementatorului, prin trecerea ANRE în subordinea Parlamentului

- Regândirea sistemului de redevenţe şi a taxelor de exploatare a resurselor în acord cu prevederile comunitare.

- Continuarea procesului de privatizare, mai ales acolo unde şi atunci când privatizarea aduce responsabilitate şi chibzuinţă în gestionarea activelor economice şi a resurselor, dar după finalizarea auditului asupra activităţii Guvernului precedent şi clarificarea situaţiei reale, tehnice şi economice a societăţilor supuse acestui proces.

 

CULTURA

- Elaborarea proiectului Codului patrimoniului cultural, prin integrarea prevederilor conţinute în legile şi actele normative în vigoare, precum şi prin regândirea sistemului instituţional.

- Semnarea Convenţiei cadru a Consiliului Europei cu privire la valoarea patrimoniului cultural pentru societate şi ratificarea sa de catre Parlamentul României.

- Reinstituirea programului „Patrimoniului în pericol” destinat muzeelor etnografice în aer liber pe bază de cofinanţare cu contribuţie privată, mecenat şi sponsorizări.

- Încheierea unor parteneriate cu autorităţile locale privind finanţarea şi amplasarea monumentelor de for public.

Măsuri prioritare: protejarea unor valori culturale romanesti precum:

· Cetatile dacice din Muntii Orastiei

· Ansamblul monumental „Calea Eroilor” de la Targu-Jiu

· Ceramica de Horezu

ADMINISTRATIE SI INTERNE

- Îmbunătăţirea cooperării dintre instituţiile abilitate în combaterea evaziunii fiscale şi a contrabandei (ANAF, IGPF şi IGPR)

- Implementarea strategiei sectoriale pentru combaterea corupţiei în structurile MAI

- Continuarea eforturilor pentru aderarea României la Spaţiul Schengen prin ridicarea controalelor la frontierele maritime şi aeriene şi stabilirea termenului de ridicare a controalelor la frontierele terestre

- Continuarea implementării sistemului integrat de securizare a frontierei

- Adoptarea măsurilor necesare pentru desfăşurarea alegerilor locale şi parlamentare în condiţii de deplină legalitate

- Organizarea transparentă şi corectă a concursurilor pentru recrutarea şi promovarea în funcţiile publice şi în celelalte posturi din administraţia publică exclusiv pe bază de competenţă profesională

- Eliminarea tuturor formelor de discriminare în alocarea fondurilor guvernamentale destinate autorităţilor publice locale

- Promovarea Strategiei Naţionale Anticorupţie în vederea acceptării de către Parlamentul României

- Adoptarea măsurilor necesare astfel încât prefecţii şi subprefecţii să asigure condiţiile pentru buna desfăşurare a procesului electoral

 

APĂRARE

- Îndeplinirea obligatiilor asumate prin Parteneriatul strategic cu SUA

- Iniţierea unui proces de promovare a personalului pe baza principiilor meritocratiei, a stării de sănătate si capacitătilor fizice ale personalului;

- Demararea consultărilor cu societatea civilă pentru reconstructia sistemului de pensii ocupationale.

 

JUSTITIE

- Realizarea cu prioritate a obiectivelor asumate în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV), iar în acest sens implementarea noilor coduri rămâne un obiectiv fundamental

- Iniţierea urgentă a unor dialoguri cu colectivele de conducere ale instanţelor judecătoreşti, cu Consiliul Superior al Magistraturii(CSM), cu asociaţiile profesionale ale judecătorilor şi procurorilor, cu avocaţii, notarii, consilierii juridici, în vederea adoptării unui calendar corect şi realist, fără sincope sau întârzieri nejustificate, al intrării în vigoare a noilor coduri: intrarea în vigoare a noului Cod de procedură civilă (termen estimat: 1 septembrie 2012), precum şi pregătirea corespunzătoare a intrării în vigoare a noului Cod penal şi a noului Cod de procedură penală (termen estimat: primul semestru al anului 2013)

 

AGRICULTURĂ SI DEZVOLTARE RURALĂ

- Accelerarea procesului de comasare a terenurilor agricole prin măsuri de sprijinire a efectuării cadastrului, asigurarea cadrului legal şi instituţional necesar comasării şi adoptarea de măsuri care să încurajeze tranzacţiile cu terenuri agricole în scopul comasării

- Implementarea unui program special de refacere a infrastructurii de irigaţii cu finanţare din fonduri europene

 

DEZVOLTARE REGIONALĂ SI TURISM

- Accelerarea procesului de absorbtie a fondurilor europene în cadrul Programului Operational Regional prin transferul responsabilitătilor de control si monitorizare a proiectelor de la nivelul Ministerului Dezvoltării Regionale la nivelul Agentiilor pentru Dezvoltare Regională

- simplificarea procedurilor de rambursare a cheltuielilor efectuate de beneficiarii de fonduri

- stabilirea unor termene maxime pentru rambursarea de către minister a cheltuielilor realizate de către beneficiari, precum si reglementarea situatiei proiectelor pentru care nu se depun cereri de rambursare a cheltuielilor de către beneficiari în termen de maxim un an

- Revizuirea proiectelor incluse în Programul National de Realizare a locuintelor sociale destinate tinerilor precum si persoanelor evacuate din locuinte de către fostii proprietari pentru ca acestea să corespundă scopului pentru care au fost elaborate programele

 

TRANSPORTURI

- Respectarea condiţiilor contractuale privind finanţarea şi termenele de finalizare a investiţiilor în derulare

- Finalizarea secţiunilor de autostradă şi a centurilor ocolitoare aflate în construcţie (Autostrada Bucureşti-Ploieşti, Autostrada Cernavodă-Constanţa, varianta de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, centurile cu profil de autostradă Arad şi Constanţa), a unor proiecte de reabilitare a drumurilor naţionale în curs de execuţie, precum şi finalizarea altor obiective de infrastructură

- Demararea lucrărilor de execuţie pentru tronsoanele de autostradă, cu finanţare europeană, aflate pe Coridorul IV Pan-European: (Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva)

 

DIPLOMATIE  SI AFACERI EXTERNE

- Dezvoltarea şi consolidarea profilului României în UE şi NATO şi punerea în valoare cu mai mare eficacitate a beneficiilor ce decurg din statutul României de membru al celor două structuri

- Continuarea eforturilor de promovare şi acţiunilor ferme de susţinere a aspiraţiilor de integrare europeană ale Republicii Moldova va avea un loc central

 

EDUCATIE

- Gestionarea în condiţii optime a examenelor naţionale

- Deblocarea posturilor din învăţământul superior

- Susţinerea doctoranzilor si post-doctoranzilor prin burse din programe POSDRU

- Utilizarea fondurilor structurale pentru dezvoltarea infrastructurii comune orientate pe cercetare sau tehnologie

- Gestionarea eficientă şi transparentă a resurselor

MUNCĂ, FAMILIE SI PROTECTIE SOCIALĂ

- Reîntregirea salariilor personalului bugetar

- Reanalizarea acordului tripartit privind evoluţia salariului minim brut pentru 2012- 2016

- Definitivarea sistemului ghişeului unic pentru angajatori

- Crearea cadrului legislativ pentru realizarea cardului de asigurat

MEDIU

- Operationalizarea Fondului de Mediu prin alocarea cu prioritate a resurselor pentru investitii verzi si crearea de locuri de munca verzi

- Adoptarea unei Strategii si a unui Plan National de gestionare a deseurilor

- Instituirea imediata a unui moratoriu privind exploatarea gazelor de sist pana la finalizarea studiilor ce se afla in derularea la nivel european privind impactul asupra mediului prin procedeul de fractionare hidraulica.

81 Responses to “Programul de guvernare al USL – rezumat”

  1. Kronstadt an der Graft spune:

    Ştiţi ce m-ar interesa pe mine? Să nu mai aud ceva despre greaua moştenire…
    Dacă găsiţi ceva penal daţi-i pe mâna justiţiei, dacă găsiţi ceva imoral daţi-i pe mâna presei. Fiţi divini: drepţi şi fermi.

  2. un liberal optimist spune:

    @VV,
    Maestre, vorbe, vorbe…
    Cred ca va dati seama ca si eu am scris zeci de proiecte de guvernare. Secretul consta in legislatie. Niste negri au scris acest program sa dea bine la creditorii internationali si la votanti.
    Secretul bunei guvernari consta in legislatie. Ministrii lui Ponta trebuie sa aduca vreo suta de mii de negri mititei care sa rescrie legislatia. Nu chiar toata, ci doar modificaril esentiale. Ati promis candva ca o sa puneti copiii DVoastra politici sa faca o sinteza a propunerilor de pe acest blog. Puneti-i la treaba. Recomandati si colegilor DVoastra ministri care au acceptat sa se sacrifice pentru un mandat limitat sa faca acelasi lucru. Nu mai avem “spatiu” de orgolii. Daca vreti, lansati o provocare catre noi si venim cu amendamente la zeci de legi facute pe genunchi sau care nu mai corespund.
    Si daca tot plecati la Cluj, va rugam din inima sa-l faceti somer pe bok!

  3. un liberal optimist spune:

    @VV,
    Zicea Crin zilele trecute ca PNL ar fi putut scoate usor in strada o mie de demonstranti. A dovedit ca poate. Cred ca pesedeul poate scoate mai multi. Eu spun ca acum chiar poate s-o faca. La orice derapaj al lui basescu, cateva mii de oameni in strada. Si portocalii au facut-o in 2008 deturnand progresul Romaniei la acea vreme. Lumea neorganizata nu prea iese la proteste. Doar la mici, bere si apa sfintita. Gloatele au nevoie de conducatori determinati.

  4. Corina spune:

    @VV
    Am vazut cateva idei proaspete si promitatoare. Sunt si multe care lipsesc (sper ca din ratiuni de concizie). Am o nostalgie a unor momente de entuziasm si efort care chiar nu a folosit la nimic.

  5. Bibliotecaru spune:

    Lumea a înţeles că cei de la Guvern trebuie să dea acele contribuţii către sănătate plătite, în plus, la pensii. De fapt banii trebuie daţi din Fondul de Sănătate, acolo unde banii au ajuns.

    Asta înseamnă o gaură foarte mare în Bugetul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, respectiv servicii mai puţine spre deloc.

    În secţiunea dedicată sănătăţii văd tot felul de investiţii şi cheltuieli, şi nu puţine… De unde banii?

    În program nu se spune despre o creştere a contribuţiei CASS… deci nu aceasta este sursa de finanţare. Recuperarea multelor datorii chiar de la formele de stat? Nici de aici nu cred că vin banii…

    La agricultură văd că lipseşte Primul Siloz… poate singura chestie interesantă făcută la agricultură de domnul Boc şi care ar trebui pusă în mişcare chiar acum. Pe anul trecut am aflat că a deservit de ordinul miilor de oameni… eu mă aşteptam pe la jumătate de milion.

    “Realizarea unui mix eficient între politicile de stimulare a creșterii economice și obiectivul asigurării stabilității economice și financiare a țării”
    Sună aşa frumos… un fel de optim… dar asta este doar o intenţie. Mă aşteptam să aflu mecanismul prin care se atinge acest optim.

    Eu aş avea mai multe de spuse… dar m-aş mulţumi cu atât dacă cineva ar dori să discute aşa ceva, în termeni reali.

  6. Sara spune:

    Cancerul economiei romanesti si cauza tuturor relelor care s-au produs in tara asta este coruptia, frauda fiscala, evaziunea fiscala si neincasarea unei mare parti din datoriilor fata de stat, in special de la marii datornici. Insasi legislatia a fost in asa fel elaborata, incat sa diminueze responsabilitatea vinovatilor si sa stimuleze aceste fenomene. Exemple pot da multe. Unele din marile companii de stat sau alte institutii nu-si platesc datoriile catre buget dar isi permit sa faca o serie de cheltuieli nejustificat de mari si absolut aiurea. Si conducatorii acestor societati sau companii iau salariile integral, asa umflate cum sunt. Nimeni nu le spune ce nu au voie sa cheltuiasca, sa le conditioneze luarea salariilor uriase de realizarea unor indicatori.
    Se fura la toate nivelurile , evaziunea fiscala se vede cu ochiul liber si se simte peste tot, exista o armata de verificatori si controlori in cadrul administratiei de stat , exista politie, exista finantisti exista de toate pe hartie, dar in societate nu se intampla nimic pentruca nimeni nu raspunde de nimic. Lipsa de organizare a raspunderii domina in toate sectoarele de activitate, peste tot. Hotii lucreaza in cardasie cu cei care ar trebui sa-i verifice. Si nu se intampla nimic. Dle Vozganian, sa nu-mi spuneti cumva ca exagerez, ca nu-i chiar asa, ca mai exista cazuri, dar…………pentruca asta e realitatea. Si aceasta realitate o cunosc de pe teren si nu din birouri ministeriale sau din sediile partidelor politice.
    Si despre aceste probleme ce prevede programul de guvernare al lui Ponta, nimic. La punctul 5 spune ” toleranta zero fata de coruptie si clientelism…..”. Adica peozii.
    O alta problema care constituie cauza dezastrului la care s-a ajuns in Romania este incompetenta oamenilor cu functii decizionale, fapt pe care Ponta l-a acuzat de nenumarate ori la adresa guvernelor basesciene, pe buna dreptate. Dar ce face guvernul Ponta in acest sens, numeste oameni nepotrivili la locuri nepotrivite. Incurca competentele ministrilor cu ministerele si face un ghiveci la care rezultatele pot fi sintetizate, simplu, astfel; pune ministrii care oricum in majoritate sunt mediocrii din punct de vedere profesional, in alte domenii decat cele in care au profesat si ca atare habar n-au de nimic.
    Dle Vozganian, nu stiu de ce oamenii politici si nu numai pentruca si analistii politici si alti reprezentanti din media sunt complect rupti de realitate, analizeaza situatiile in mod excesiv la nivel macro, nu cunost situatia de pe teren, se invart in cercuri inchise, au mediul lor din care nu ies niciodata , se indeparteaza mult prea mult de baza, si atunci cand cauta solutii, acestea nu sunt cele mai bune , dimpotriva ele au menirea de a cosmetiza putin realitate. Pana si limbajul, parca nu este unul firesc, deschis si simplu, ci unul care se vrea sofisticat si convingator dar care de fapt nu e decat abstract , ocolitor si superficial. Cu alte cuvinte se bate apa-n piua si nu se spune nimic. Un singur exemplu, de cateva zile se vorbeste de dimineata pana seara despre posibilitatea sau lipsa de posibilitate de a se majora salariile si pensiile. E o problema care se poate rezolva foarte usor, existand surse suficiente pentru aceasta. Orice se poate rezolva cu conditia sa se vrea, ca clasa politica sa cunoasca realitate de pe teren, sa aibe capacitatea de a se pune in situatia altora, sa nu fie obsedata de a da bine in fata electoratului, si sa fie bine intentionata.

  7. cris spune:

    @ VV

    Desi nu ma adresez dumneavoastra caci nu dumneavoastra ati scos minunile de mai sus. Ca USL pune un domn Cepoi ca ministru al sanatatii, ce sa spun, imi stiti parerea despre cine ar trebui sa fie ministru al sanatatii si de ce.

    Voi comenta la acele citeva liniute din programul de mai sus:

    – Si USL vrea sa dea o lege a sanatatii scrisa pe genunchi? Asta reiese din enuntul de mai sus, ca aveti de gind sa faceti aceasta lege pina la alegeri. E adevarat ca sanatatea in Romania a ajuns un soi de zdrentaroasa, se vede ca nu vreti sa ii dati nici dumneavoastra, USL, locul cuvenit ci tot o peticeala de ocazie si asta intr-o tesatura atit de raspeticita ca deja se destrama. Daca imi spuneti ca asta va zice FMI am sa repet: in SUA, si vorbim de un sistem medical solid, a durat peste 10 ani sa fie aprobata o reforma a sanatatii care are mii de pagini nu zece – si inca e aprins discutata, nu-mi spuneti ca FMIul care are sediul in SUA nu stie asta si ca au pretentia de la o biata tara ca Romania sa faca in 6 luni ce n-au facut ei in zece. Caci daca vin cu asemenea pretentii sau sunt idioti sau isi bat joc de romani si ii iau de prosti. Aaaa, as intelege daca ati avea nu o noua lege ci un program serios, cu trepte, in legiferare si implementare/practica a unor sisteme noi, care se succed intr-o ordine si la termene clare.

    - Dati-le oamenilor spitalele inapoi ca nu le cer de nebuni ! Lasati-ma in pace cu centrele cu multe specialitati, asta e frectie cu apa chioara la picior de lemn. Intelegeti va rog ca oamenii din zonele slab deservite medical au nevoie de o retea de microspitale – 20-30 de paturi, camera de urgenta, laborator, radiologie si o clinica cu multe specialitati legata de acest spital. Repet (a cita oara?) :

    1. Oamenii in urgenta trebuie sa poata ajunge rapid – 15 minute-, la o camera de urgenta, sa aiba analize, radiografii (astea nu se pot face nici in ambulanta nici in elicopter) sa fie stabilizati si transportati mai departe. Sistemul de ambulante si elicoptere are nevoie de o asemenea infrastructura pe care sa se grefeze – aterizatul acesta spectaculos pe stadioane, poiate si gradini e poate senzational, ocazional, dar nu trebuie sa fie ceva de rutina.

    2. Aceste microspitale sunt si centre de ajutor in caz de calamitati – sa va amintesc ce s-a intimplat cu zapezile? – CIte zeci de oameni au putut transporta elicopterele fata de miile, zecile de mii in suferinta?

    3. Nu aveti medici suficienti nici pentru acest caraghioslic de “centre multifuctionale”, si nici moartea nu se intimpla doar de la 9 la 5 cit poate dura programul unei clinici. Este nevoie, dincolo de conceptul de microspital pentru urgente (ingrijirea medicala 24/7, nu 9-5 de marti pina vineri la prinz), sa stimulati formarea de companii de medici de urgenta care deservesc mai multe spitale prin rotatie, fara sa fie angajatii unui singur spital, si similar pot fi angajati si medici de specialitate care sa faca prin rotatie serviciul la mai multe spitale asa incit oamenii sa aiba grija necesara in ciuda deficitului de medici.

    Si ma opresc aici. Nu comentez pe domenii pe care nu ma pricep, dar numai cititnd acele citeva liniute pe sanatate imi pun intrebari privind seriozitatea programului USL. Inca o data: ca l-ati pus pe domnul cepoi, adica exact pe cel care explica gindirea basista in medicina, nici nu mai comentez.

  8. cris spune:

    Stiti ceva, liniutele acestea de la medicina imi suna la fel de fals, de spoiala, de amatoresc precum “invatati limba germana in 10 zile”. Exista si amatori de enunturi de acest tip, in ce ma priveste vorbind germana si stiind bine ca se invata cam in sase ani de munca strasnica, mie imi suna ridicol cel putin. Asa si cu medicina, poate necunoscatorii cad pe spate de eficienta unor asemenea enunturi, in ce ma priveste, nefiind germana in zece zile ci medicina in zece zile, ma ingrozeste. Si nici nu cred ca aveti atit de multi votanti necunoscatori: nici un om cu scaun la cap nu se asteapta de la usl sa faca minuni peste noapte, ci se asteapta la seriozitate, profesionalism, viziune, program, tenacitate. Ce le ofera USL unor asemenea oameni ? “germana in zece zile”?

  9. PAPASTRATOS spune:

    un Program de guvernare bun, ancorat in realitate si care genereaza premizele unor viitoare masuri ce pot reabilita Romania

  10. anais spune:

    Pare o lista de dorinte, banuiesc ca cei care l-au scris au descris undeva si cum vor face acest lucru, resurse etc. De regula, atunci cand mi se cere sa intocmesc un plan ( nu pentru o tara, ci pentru o singura persoana) , scriu cam de 4 ori mai mult si dupa ce stabilesc obiectivele, descriu cum voi proceda si resursele de care am nevoie pentru atingerea acestora. In cazul in care nu dispunem de toate resursele, precizez ce alternative mai avem. Ulterior, dupa perioada stabilita, in fata unei echipe, cu planul in fata, cu creion si pix, explic ce s-a atins, ce nu s-a atins si ce am facut eu concret pentru asta. Nu-mi ia nimeni gatul, dar trebuie sa am explicatii serioase pentru ce nu s-a atins, chiar daca nu a depins doar de mine si planul a fost pentru altcineva. Deci…nu inteleg ce ati descris mai sus, refuz sa accept ca acesta este un program de guvernare. P.S. Daca pana si eu, care am terminat o universitate privata (si se presupune ca nu stiu prea multe), cred asta, ma intreb ce parere au elitele blogului care au atacat-o imediat pe doamna propusa pentru ministerul educatiei…
    Succes in campanie!

  11. un liberal optimist spune:

    @anais,
    N-a atacat-o nimeni pe doamna in cauza ,ci presa.Noi pe aici ne-am dat cu parerea ca nu ar parea potrivita o astfel de persoana in fruntea unui minister cu o imagine nu prea populara.
    Pe de alta parte, un om care se respecta,cand isi scrie CV-ul o face de unul singur si si-l corecteaza. Plus ca potrivit ultimelor dezvaluiri contine si date incorecte. Si eu am vizitat timp de trei zile Georgetown University, acum vreo douazeci de ani, dar nu mi-am trecut-o in CV cum ca as fi urmat niste cursuri la ei. E drept, am luat cu mine acasa o gramada de programe de invatamant pe care le-am tradus pentru cine era interesat la vremea respectiva.

  12. lordul john spune:

    @VV

    Un singur comentariu la acest program de guvernare:
    - cresterea gradului de absorbitie a fondurilor europene nu se va realiza, pentru ca autoritatile de management pun din ce in ce mai multe conditii, care de care mai bizare, pentru a fi ei aparati in fata Comisiei Europene, daca un proiect e un bluff. Chiar, joi am fost la un Comitet de Monitorizare si mi-a fost servita explicatia aceasta. In conditiile in care, de ex. tu exploatezi printr-un contract de concesiune terenul statului, care avea obligatia legala sa-l intabuleze, si nu a facut-o, iar Autoritatea de Management ii cere conditie la cererea de finantare sa aiba terenul intabulat (cu alte cuvinte sa intabuleze terenul statului pe banii lui), nu vom ajunge nici macar la 40% grad de absorbtie in 2015. Nici unul dintre cei ce lucreaza in aceste organisme nu a lucrat macar o zi in domeniul in care face ghiduri, manuale si proceduri.

  13. Radu Adrian-Marius spune:

    Despre sistemul bancar,corupt si aservit intereselor straine,nimic? Multe fonduri europene pe agricultura nu pot fi accesate din cauza bancilor care refuza semnarea documentelor finale.Si vorbesc aici despre proiecte cu fonduri europene aprobate,cu toate documentele in ordine,cu garantii acordate de stat(pentru banci) definitive,etc.Dar,ca sa accesezi fondurile,trebuie sa derulezi proiectul printr-o banca.Iar bancile din Ro refuza,sub diferite pretexte.Numai eu stiu 3 proiecte aprobate pentru 2 milioane de euro(fonduri europene nerambursabile),toate documentele in ordine iar bancile refuza sa semneze! Si cate or mai fi?!Poate USL sa faca ceva in privinta asta?! Pentru agricultura stiti cati bani ar putea atrage Romania? Si cat ar echilibra balanta comerciala? Si cate locuri de munca ar aparea astfel?

  14. un liberal optimist spune:

    @lordul john,
    Intabularea tututor terenurilor:extrema urgenta. Si nu numai din acest motiv. De exemplu pentru accelerarea circulatiei terenurilor.
    Si s-ar putea face pana la toamna, lejer.

  15. un liberal optimist spune:

    @lordul john,
    Si simplificarea Legii constructiilor din 1991!

  16. licurg spune:

    cu greu poate fi numit insiruirea asta vaga, program de guvernare. orisicum, unde este partea liberala din program?

    intelg totusi ca este o varianta de avarie pt 6 luni in care vor fi 2 scrutine electorale, ca USL a fost luata prin surprindere de trecerea motiunii, ca exista un buget al guvernarii precedente, ca cifrele sunt in acest moment negociate cu FMI.

    eu am 2 sperante: ca principiile trecute in program vor fi respectate fara abatere (mai ales cele referitoare la depolitizare, transparenta si parlamentarism) si ca pt alegerile din noiembrie USL se va prezenta cu un adevarat program de guvernare, unul care sa fie cat mai liberal cu putinta.

    p.s. Georgescu o fi bun pt astea 6 luni, dar sa mergi cu unul ca el, socialist convins, timp de 4 ani, mi s-ar parea o mare eroare.

  17. Mihai ANDREI spune:

    @ un liberal optimist
    După cum poţi vedea mai sus – dacă faci greşeala de a citi chiar toate postările – până şi antropoidele pot identifica problemele cu care se confruntă – am mai avut şi exemplarele de primate ce ne-au condus până mai ieri. De la Guvernul USL eu aştept ceva mai mult, de pildă şi identificarea soluţiilor pentru rezolvarea acestor probleme cu care ne confruntăm.
    Exemplul despre care aţi vorbit tu cu lodul john mi se pare relevant – întăbularea tuturor terenurilor din România e de o importanţă majoră din foarte multe puncte de vedere, dar bunăvoinţa sau imperativitatea unei legi nu sunt suficiente pentru a rezolva această prioritate naţională într-un termen util. Identificăm provocarea acestei operaţiuni – costul foarte ridicat – aproape prohibitiv pentru cei ce nu se pregătesc să vândă. Şi atunci, dacă suntem toţi de acord că e o problemă de interes naţional, luăm măsuri radicale:
    1. Scutirea de orice fel de taxă către stat pentru cei ce efectuează întăbularea în decursul acestui an, să zicem;
    2. Stabilirea unui tarif maximal modic/abordabil pentru onorariul notarilor şi al topografilor şi recompensarea acestora prin metode fiscale pentru acest “sacrificiu”; şi
    3. Mobilizarea OBLIGATORIE a tuturor acestora, incl. a topografilor armatei, pentru a face posibil dpdv tehnic atingerea acestui deziderat.

  18. un liberal optimist spune:

    @Mihai ANDREI,
    Daca vrea un guvern sa se urce banii pe el, pai chiar asta ar trebui sa faca.Sa vezi atunci investitii. Sigur, impreuna cu legea constructiilor. Pentru ca multi nu se apuca de investitii imobiliare de groaza procedurilor inutile. Si unui strain daca ii descriu toate aceste proceduri si costuri cauta modalitati mai facile de investire. Ca si romanii de altfel.
    Mai spuneam eu o data si, cred nu numai eu, ca in Romania chiar umbla cainii cu comorile in coada ,dar putini se pricep sa traga foloasele de pe urma lor.

  19. tiberiu spune:

    @VV
    @Lordul john
    Tony Blair in vizita care a facut-o recent sugera lui MRU proaspat instalat sa se concentreze pe 2-3 probleme esentiale pe care sa le urmareasca cu perseverenta si sa nu se avante in mai multe directii conform binecunoscutul principiu ca “atunci cand fugi dupa mai multi iepuri…”.Acest sfat al unui politician super-experimentat mi se pare esential si de actualitate pentru viitorul guvern Ponta(daca va fi investit).
    PROBLEMA CENTRALA a guvernului Ponta trebuie sa fie in opinia mea ABSORBTIA FONDURILOR EUROPEENE.Aceasta este cea mai ieftina sursa de finantare a investitiilor si a creerii de locuri de munca.Incercati sa creati o unitate de “comando” pentru consultanta care sa functioneze pe langa Ministerul Absorbtiei Fondurilor Europeene pentru inlaturarea dificultatilor birocratice in acest domeniu prioritar pentru succesul guvernului Ponta. Discutati cu @Lordul John care are experienta in domeniu.Daca ati reusi ceva pe aceasta filiera veti castiga un capital politic considerabil si veti contribui intr-un mod esential la reusita Guvernului Sperantei.
    Succes !

  20. Barosanul spune:

    @ Cris

    Staight to the point! Well done!

  21. florin spune:

    nu ma pricep la transporturi dar stiu ca n-am sosele; nici la justitie dar vad ca legea-i numa ptr multime, alesii au legea lor; dar la economie nu sunt novice; ptr a creste gradul de absorbtie a fondurilor europene trebuie sa vegheati ca termenele prevazute in toate procedurile ptr derulare licitatii, caiete de sarcini samd ptr granturi, bunuri, servicii etc, sa nu se mai intinda pe toata durata legal prevazuta iar pe viitnr aceste termene sa fie micsorate; asa se face ca o licitatie ptr servicii dureaza cca 1an pana la semnarea contractului sau ca trec 2 ani de la aprobare pana un proiect semneaza contractul ptr finantare;

  22. un liberal optimist spune:

    @all,
    N-are rost sa incepem cu criticele pe un guvern care nici n-a fost investit. Cu siguranta , dupa 3 ani si ceva de enervare zilnica ne-am dori un guvern de ingeri. Numai ca guvernele ,ca si copiii nu pot fi facuti de fiinte angelice.Asa incat haideti sa gandim, ca intre prieteni, ce schimbari legislative sa propunem viitorului guvern, sa le justficam, apoi, prin intermediul unei noi societati civile , sa le impunem. Sa nu va astepati ca membrii viitorului guvern au si solutiile in maneca. E foarte mishto sa-ti treci in CV(oare pentru ce?) ca ai fost ceva printr-un guvern. Dar cati oameni si-au legat numele de o lege dreapta? Eu nu-mi amintesc decat de una singura:”Legea Ticu Dumitrescu”, adicatelea un banal Decret -Lege, cu nr 118. Restul gargarei anticomuniste a fost si este zero barat. Poate o statie de metrou, sau un bulevard in Bucuresti ar trebui sa capete acest nume. Corneliu Coposu a capatat un Bulevard. De ce nu si Ticu Dumitrescu? Cinste domnului Tariceanu care a si dat si o anumita consistenta financiara acestei categorii de eroi ai Romaniei care au suferit in inchisori cele mai grele degradari ale conditiei umane. De asemeni, guvernul micullui Che Guevara ar trebui sa-i acorde cinstea cuvenita Maestaiti Sale Regele Mihai.Cred ca dupa investire ar trebui sa organizeze, chiar si in conditii de “austeritate”, termen drag scarbei de Merkel, vreo 3 zile de ceremonii nationale pentru celebrarea acestei dinastii monarhice.
    Astfel i-ar da lovitura de gratie chiriasului nelegal, neconstitutional si penal al chiriasului de la Cotroceni, care ,prin ME si ambasadorii numiti de el, creeaza o imagine negativa statului roman dupa desemnarea Guvernului Ponta. Daca se va dovedi ca a actionat astfel, ar trebui condamnat la inchisoare pe viata si confiscarea intregii averi.Zis-am!

  23. Mihai ANDREI spune:

    @ un liberal optimist
    reminder: Legea Lupu. Cred că s-a uitat de aceasta pentru că autorul ei a intrat într-un con de umbră şi uitare odată cu PNŢCD.

  24. un liberal optimist spune:

    @Mihai ANDREI,
    De acord! Dar si legile Roman cu apartamentele, pe pret de televizor si cele cu retrocedarea proprietatilor de pana in 10 ha. Poate si lui Petre Roman ar trebui sa i sa se dedice un bulevard. Bine, si legislatiei referitoare la infiintarea societatilor comerciale, care au deschis piata capitalista in Romania.
    Am amintit de Legea Ticu deoarece mi s-a parut una fundamentala fata de trecutul comunist.
    Insa stii ce mi se pare naspa? Legea aia nr.18/91, privind terenurile agricole pana in 10 ha(de fapt 9.80ha) mi se pare aiurea. Toate titlurile eliberate sau neeliberate n-au baza funciara. Milioane de romani traiesc pe niste proprietati nevalidate juridic.Observ ca niciun guvern n-a sesizat aceasta eroare. Si e mentinuta in continuare. De exemplu, eu am actionat in instanta primaria care mi-a retrocedat niste terenuri obtinute pe L18/91, pentru a intra in legalitate cu o Dispozitie de primar pe L10/2001.
    In concluzie, aproape toata legislatia noastra pe retrocedari e varza. De aceea sunt blocate instantele ,depasite de un numar atat de mare de dosare, cat si ca vid legislativ. Pai cine-i prost sa investeasca in Romania?Aaa.. sa nu mai zic ca nici bietii judecatori ,nici bietii avocati chiar nu stiu ce sustin in instante. Sfarsitul lumii…

  25. tiberiu spune:

    @All
    Deocamdata in timp ce noi vorbim despre planurile iluzoriului guvern Ponta, sleahta lui Base “sapa” la parlamentarii dezertori.
    Numai cu UDMR se pot face “afaceri” credibile.

  26. un liberal optimist spune:

    @tiberiu,
    Exact despre aceasta tema ma pregateam sa scriu si eu. Pana luni, Ponta si ai lui trebuie sa fie pe alerta maxima. basescu trebuie declarat infractorul national. Nu coabitare. Au zis (si PNL si PSD) ca pot scoate oricand 1000 de oameni in strada( fiecare). Luni sa adune in jurul Parlamentului cate mii vor putea.
    S-o lase balta si cu UMF Tg.Mures, ca oricum are termen 12 dec. 2012. Anul asta oricum nu se mai poate.

  27. tiberiu spune:

    @Un liberal optimist
    Oamenii poate ca vor veni in fata Parlamentului ,dar ei nu vor tine loc de o majoritate parlamentara.
    Asa cum am afirmat din primul moment, pe majoritatea de la motiune nu se poate pune baza si nici acordurile cu UNPR si minoritatile.

  28. un liberal optimist spune:

    @tiberiu,
    Maestrul ma ia peste picior, dar situatia nu-i asa de roza!
    Societea civila, nefiind instiintata ,partidele de la guvernare ar trebui sa inceapa o actiune de strada. Sau poate ne isterizam noi si Maestrul stie altceva..

    • @ un liberal optimist

      Citesc ca miscarile de protest vor avea sloganul “Hop!hop!hop!, Basescu dupa Boc!” Foarte bine. Dar noi, avand acum majoritatea, e ridicol sa protestam in strada, cand am putea declansa procedura in Parlament.

  29. cris spune:

    @ barosanul

    Ma uitam la cepoi pe a3 si nu ma convinge deloc, dimpotriva. (o mai aud si pe prezentatoare cu “sa nu ajungem ca in America unde se moare in fata spitalelor” si mi-e clar ca e o cacofonie pafarista ca sa nu spun o ceapa degerata). Vorbeam noi mai demult de frameworks, ma uit, ascult, si… varza. Sunt citeva lucruri despre care trebuie discutat, pe caprarii, ca sa nu-i spunem frameworks.

    1 Sistemul de servicii medicale: simplu ai trei sisteme care trebuie sa se imbine: medicina ambulatorie, de urgenta si spitaliceasca. Pe acestea trei se grefeaza invatamintul medical ( vorbesc si de medici si de cadrele medii) si programele nationale de sanatate (ca vorbesti de vaccinari, un program de preventie/screening, etc). Vorbeste-mi despre aceste structuri si articularea lor ca sa te si cred ca stii despre ce vorbesti nu despre cai verzi pe pereti care dau din copite sa arunce praf in ochi.

    2. Ancorarea acestor sisteme in societate si economie: sistemul de asigurari, sistemul de finantare a unitatilor medicale, plus sistemul de circulatie a medicamentelor si dispozabilelor. Inserarea acestor unitati medicale ( ambulatoriu, urgenta, spital) in comunitati si macrosistem medical- functionarea consiliilor administrative si relatia lor pe de o parte in comunitatile locale pe de alta in macrosistemul sanatatii. Am auzit numai fandoseli de la domnul cepoi in legatura cu aceste consilii: nu ma intereseaza depolitizarea ci ceea ce pui in loc.

    3. Sistemele de control si asigurare a calitatii, partea de benchmarking, standardele de ingrijire – de la stabilirea unor principii si algoritme universale de ingrijire (resuscitare cardiaca, sistem de ingrijire a celor cu infarct sau accident vascular cerebral, prevenire a trombozei profunde ori infectiilor intraspitalicesti) la standarde si protocoale, si la suportul pentru implementarea acestor standarde, controlul respectarii lor, si dezvoltarea lor.

    Asta vreau sa vad, asta trebuie sa fie, nu o lege ci un program, structura de baza de la care sa se dezvolte alte programe si un suport legal bine articulate. Medicina este un sistem extrem de complex, nu se face din cioburi, nazariri de moment, heirupism fmist sau autohton, si in nici un caz din fandoseli electorale.

  30. cris spune:

    @ VV

    Am vazut o gindire real pe sisteme si articularea lor, in sanatate, la domnul Nicolaescu, si ramin la alegerea mea.

  31. tiberiu spune:

    Un interviu cu Alan Milburn fost Minstru al Sanatatii in Marea Britanie la TVRinfo

  32. cris spune:

    @ tiberiu

    nu l-am prins. In schimb uite cum suna o declaratie a sa ca ministru al sanatatii:

    “The reform programme I introduced in the 10-year NHS Plan – and which my friend and successor John Reid is taking forward with such gusto -aims to remedy these weaknesses so we can build on the NHS great strengths.

    We started by putting new national standards and systems of independent inspection in place. I identified certain services as priorities – cancer, CHD, elderly care, mental health and then diabetes. Each priority was given a plan for improvement (a national service framework) backed by clear targets, earmarked resources and clinical directors to provide national leadership for the staff and patients working in local collaborative programmes. With a national framework of standards……”

    http://www.oxha.org/summits/summit-03/keynote-speech-by-alan-milburn/

    Fii atent la cuvintele cheie si densitatea lor in numai doua paragrafe: program, pe 10 ani, succesiune/continuitate, standarde, prioritati, programe de colaborare locale, tinte, leadership, sisteme, resurse, frameworks, plan. Aceasta inseamna viziune si gindire sistemica a unui professional, nu cepismele lui cepoi. Nu traiesc in Anglia, habar nu am cine e Milburn, dar inteleg ceea ce spune, in schimb de la domnul cepoi, chit ca vorbeste romaneste, pentru mine ca medic si om de administratie medicala, vorbeste o pasareasca complet goala de continut si aiuritoare.

  33. cris spune:

    @ tiberiu

    ca sa intelegi de ce am eu o “obsesie” cu domnul Nicolaescu la ministerul sanatatii:
    http://www.comisiipnl.ro/comisii/sanatate/articole/platforma-liberala-pentru-o-noua-economie-sanatatea.html

    Si asta e nimic, am citit programul in amanunt mai demult. Ce scrie? sisteme, servicii medicale permanente, prioritati, standarde, implementare de standarde de calitate, inserarea unitatilor medicale in comunitate si in sistem. Cum e facuta prezentarea? – pe caprarii: sisteme, resurse, calitate.

    …..si in schimb apare un domn cepoi satisfacut de sine si gindirea sa mareata si oranj. OOOOOOOOOF!

  34. tiberiu spune:

    @Cris
    O sa rezum ideile din interviu
    - in 2000 guvernul Blair a lansat un program de reforma a sanatatii pe 10 ani
    -s-au marit substantial bugetele afectate sanatatii ceeace a permis sporirea numarului de cadre sanitare
    -S-au redus timpii de asteptare pt.operatii deosebitede de max. 18 luni la max 6luni
    -97% din sistemele de sanatate in Anglia sunt de stat
    -Au fost introdusi agenti particulari pe filiera furnizorilor de materiale si medicamente ceeace a permis reducerea cheltuielilor la aceste capitole
    -Au fost largite autonomia de management a spitalelor fata de minister
    -Au fost largite autonomia si responsabilitatile cadrelor medicale fata de actul medical
    -Au fost introduse criterii de performanta si stimulare financiara pentru rezultate doesebite
    -increderea cetatenilor in sistemul de sanatate britanic este net superioara increderii cetatenilor britanici in monarhie
    -Nu exista taxa pentru a asigurare de sanatate ci sistemul este finantat din celelalte taxe si impozite
    -Nu exista decat un singur tip de pachet de sanatate in sistemul public

    Referitor la sistemul de sanatate romanesc a mentionat numai faptul ca afecteaza numai 5.5% din PIB fata media europeana de 8.5%

  35. tiberiu spune:

    @Cris
    Si eu l-am agreat pe d-l Nicolaescu, dar acum ma preocupa ca guvernul Ponta ,mai bun mai rau, sa fie investit. Situatia este f. fluida.
    Poate ai citit ca ministrii fostului guvern MRU au fost la Cotroceni unde se tese probabil incercarea de a torpila investirea lui Ponta si se planuieste probabil reinvestirea lui MRU.

  36. cris spune:

    @ tiberiu

    Desigur ca sunt tot soiul de jocuri de culise si de petarde. Esenta ramine ca suportul financiar s-a mutat, semnalele sunt multe, de la incapacitatea lui mru de a finaliza niste vinzari dosnice pe ultima suta de metri la Georgescu + convorbirile cu FMI. Centrul de greutate al puterii se muta dupa finante. Nu e cherchez la femme, nici gasitul unor idei prin creierasul bolnav al vreunui marinar ci find the money si asta la nivel macro si pe termen lung, nu la nivel de gainarii de doi bani si de ultim moment. Si daca se zbat cu reinvestirea, si daca reusesc temporar, finalul va fi acelasi: le-a sunat ceasul. Ca sa nu spun ca social, daca s-ar incerca/reusi asemenea manevra, s-ar putea ajunge la miscari publice de necontrolat, ori si acestea au tot o finalitate financiar importanta nu doar pentru tara, ci inclusiv pentru dumnealor care se vor agatati de putere, le-ar face mai mult rau decit bine.
    Stii cum imi pare, un soi de ultima incercare a lui basescu de a-si mentine imaginea – ca un soi de cotarla jegarita si fara colti, daca nu poate sa latre, zvoneste ca poate. Desigur speculez, dar chiar si facind speculatii e bine sa incerci sa gasesti informatiile esentiale nu sa te lasi ametit de petarde, iar in gindirea mea esenta in miscarile de acest tip sunt…..banii, dupa principiul money makes the world go round. Nu e intuitie, e cinism.

  37. cris spune:

    @ VV

    am inteles care e ginditul cu aceste alegeri de ministri dupa articolul domnului Nastase. Impacam capra cu varza ca sa nu manince nici capra varza nici varza capra pina la alegeri. Le dam la amindoua ceai de tei sa se linisteasca. Atunci sa stea si domnul cepoi in banca lui, sa faca ceai de tei cu masura si sa lase ginditul unei legi a sanatatii pe mina altora si pe mai tirziu. Adica domnul Ponta trebuie sa fie consistent si coerent inclusiv la capra, varza si ceaiul de tei, si sa nu agite valurile in sensuri nedorite – ce e prea mult strica, prea mult ceai de tei, mai ales daca vrea sa fie perceput ca ambrozie, face greatza. dixit.

  38. tiberiu spune:

    @cris
    E inca nesigur ca “Centrul de greutate al puterii se muta dupa finante” deoarece :
    1)cat timp guvernul Ponta nu a fost investit sursele financiare sunt inca totalmente sub controlul pedelacilor
    2)chiar daca Ponta este investit sistemul va fi inca dominat de oamenii pedistilor care impanzesc institutiiile in lung si in lat
    3)chiar daca este investit guvernul Ponta nu va putea efectua restructurarea si epurarea totala a sistemului portocalizat
    4)Cu o majoritate labila formata din parlamentari traseisti “consacrati” guvernul Ponta va putea fiu demis atunci cand se va da comanda de la cotroceni
    5)Eu nu iau in considferare zvonurile si “petardele” ci imediat dupa motiune mi-am afirmat totala lipsa de incredere in acordurile cu minoritatile si UNPR. Numai un nebun se aliaza cu tradatorii de “profesie” atunci cand are ca alternativa oameni de incredre ca UDMR.Fireste insa ca sa cumperi un “Mercedes politic” ca UDMR este incomparabil mai scump decat o “troaca politica” ca UNPR pe care nu te poti bizui si care te va lasa cu siguranta in drum cand ti-e lumea mai draga.

  39. cris spune:

    @ tiberiu

    fii optimist: si faptul ca lipitorile de profesie isi muta fidelitatile e un semn de mutare a centrului de putere – nimic nu e mai de incredere decit acest simt paranormal care ii ghideaza pe cai nestiute catre sursa cea mai, hmmm, gustoasa.
    In ce-l priveste pe basescu, daca nu e tocmai idiot, si cert nu e, stie ca e preferabil sa incerce rasturnarea guvernului Ponta mai tirziu.

  40. cris spune:

    @ tiberiu

    ca puterea se muta dupa finante e cert, ce e inca fluid dar pare sa se indrepte intr-o directie buna sunt finantele. Evenimentele esentiale acum sunt discutiile cu FMI, gogoritzele astea cu alergatul lui mru la cotroceni si basescu la cumparaturi sunt perdea de fum, distrag atentia de la evenimentul important. Se pune intrebarea: sau merg bine discutiile si nu trebuie sa se stie ca merg bine si atunci stim cine e interesat sa le mascheze, sau merg prost si si atunci stim cine vrea sa le mascheze. Personal merg pe varianta 1, perdeaua de fum e basista. Faptul ca FMI au acceptat sa ramina la discutie e bine – si aici am o mare bila alba pentru Ponta ( are simtul momentului si rapiditatea de reactie). Ca acestea continua (si probabil sunt dificile discutiile) e bine: pentru oricine time is money, pentru bancheri cu atit mai mult, nu si-ar pierde o clipa in plus la discutii daca nu ar sti ca au de ce.

  41. tiberiu spune:

    @Cris
    Tocmai asta este, de se sa te asociezi cu “lipitori” cand ai alternativa unor oameni de cuvant ?

  42. tudor spune:

    @tiberiu

    si eu am constatat ca e plin de oameni de cuvant
    te poti bizui pe ei oricind
    si nu doar in politica

    tu pe ce lume traiesti?

  43. tiberiu spune:

    @tudor
    -parlamentarii UDMR nu si-au tradat niciodata partenerii,e un fapt !
    -UDMR au fost cei mai darzi aparatori ai democratiei in guvernarea base.Au blocat votul prin corespondenta si reorganizarea teritoriala
    In politica nu sunt ingeri dar UDMR este o grupare de incredere.

  44. antimarinari spune:

    @VV
    de acord cu @Sara . excelent spus, pentru a a spus exact asa cum ar trebui sa ne-o spunem toti: deschis, simplu….fara ocolisuri .

    tin minte ca dupa ce a fost adoptata noua lege a pensiilor de catre majoritatea lui basescu-boc, usl-istii ,cu pretentii si chiar ministeriabili azi, au iesit pe post si au spus franc: din prima zi de la preluarea guvernarii de catre USL, vom abroga aceasta lege a pensiilor adoptata de Boc -Basescu.

    acest fapt insemna ca exista deja un proiect de lege a pensiilor nou , ca doar asteapta sa fie supus dezbaterii publice si adoptat dupa ce se vor incheia dezbaterile in mod real, nu de fatada.

    unde se spune ceva in sensul acesta in acest program de guvernare ???

    vorbim de sanatate de ani de zile. unde este proiectul usl supus dezbaterii publice ? sa facem si noi comparatie si sa stim ce se vrea …

    asemanataor la educatie ….

    asemanator la justitie .
    Ramanand in termeni abstracti , nepunctand clar macar 4-5 puncte proiecte pe care ti le propui si pe care in concret le vrei altfel decat s-au petrecut pana acum , mi-e teama ca vom vorbi de o alta Marie cu alta palarie .

  45. antimarinari spune:

    @Cris ” – Dati-le oamenilor spitalele inapoi ca nu le cer de nebuni ! Lasati-ma in pace cu centrele cu multe specialitati, asta e frectie cu apa chioara la picior de lemn. Intelegeti va rog ca oamenii din zonele slab deservite medical au nevoie de o retea de microspitale – 20-30 de paturi, camera de urgenta, laborator, radiologie si o clinica cu multe specialitati legata de acest spital. …”

    subscriu .

    si mai subscriu la un fapt pe care va rog sa-l imbratisati : COBORATI DIN FOTOLIILE DE PIELE si mergeti in strada, mergeti in spitale ( dar nu in alea renovate si luxoase unde se “cazeaza ” protipendada) .
    Mergeti la tara sau in orasele ruralizate sa vedeti ” incatusarea” in care sunt tinuti oamenii .

    Suntem arestati la domiciliu , caci posibilitatile reale , din teren, nu exista sau exista doar pe hartie, ori daca se mai face cate ceva, se face asa in dorul lelii . Nu exista medicina, educatie , …nu exista dreptate

  46. antimarinari spune:

    @all

    La educatie si la sanatatea , dar si la justitie as fi adus un roman cu zeci de ani de munca in afara Romaniei , altfel mi se pare ca vom vorbi de bamboi , in loc de cepoi, predoi sau ….

  47. un liberal optimist spune:

    @all,
    Cred ca vrem prea mult de la un guvern care inca n-a fost investit, sabotat de institutiile de sub influienta basescului, cu economia blocata si cu asasinii economici internationali pe grumazul tarii. Sa nu mai spun de vulnerabilitatile de alcatuire.

  48. Tiberiu spune:

    @un liberal optimist
    Correct,sunt prea mari asteptari de la un alt govern in conditiile actuale precare

  49. sorin gyorgyfalvi spune:

    Iar a inceput ipocritul MRU cu demagogia, doamne cita regie… Aplaudau aia toti din sala in aceeasi secunda si se opreau la fel. Ba chiar am impresia ca erau si aplauze de pe banda, altfel nu vad cum reuseau sa amplifice asa de precis sonorul incit dupa aplauze la 3 secunde sa se poata auzi clar vocea unuia din fundul salii. Poate afla cu ocazia asta si cei care isi tot puneau speranta intr-o lume politica “mai curata” venita de nustiu unde, care probabil trebuia sa se concretizeze in mitulul Alba ca zapada, cine anume s-ar fi aflat in spatele iluziei.

    Maestre, ziceati acu 3 luni ca daca MRU isi da in stamba veti pune tunurile pe el, si ma gindeam atunci… sa nu cumva sa greseasca MRU prea tirziu, in sensul de a aparea cu discursul cu care a si aparut azi chiar inainte de alegeri. Ar fi fost un impact bine calculat la electorat, de care ma temeam, si ma bucur ca toata opinia publica l-a cam fortat pe MRU sa-si dea arama pe fata mai repede decit isi calculase, atacind privatizarile si contractele de pe ultima suta de metri. Chiar si buffer-ul de 5 miliarde de la finante eu sunt convins ca era pentru campaniile electorale de anu asta, si ar fi avut mare impact fiind folositi acei bani pe ultima suta de metri. USL i-a cam furat jucaria lui basescu, si de-aia sunt asa de dezorientati. De-aceea atunci cind a zis Iliescu ca e o gresala sa vina USL la putere acum si nu in toamna am considerat ca de data asta a gresit calculul. Iliescu n-a prea gresit calcule din astea, dar se pare ca a imbatrinit,

    Eu le urez la portocalii “la mai multa demagogie”, cit de multa sunt in stare, pentru ca acuma toate actiunile lor vor lucra impotriva lor. Cu cit apar ei mai mult la tv, cu atit vor scadea mai tare procentele lor. Cind incearca sa vina in fata electoralului punindu-l in fata pe MRU ca imaculat, in fapt ei nu fac decit sa deschida mintea tuturor asupra a ceea ce reprezinta ei.

  50. un liberal optimist spune:

    @sorin gyorgyfalvi,
    Isi fac si ei curaj! Daca au ajuns sa-si puna sperante in idiotul asta tuns, inseamna ca au zilele numarate.