În legătură cu demararea dialogului dintre PNL şi PDL, pe care îl salut, nu am nimic în plus de adăugat faţă de comentariul meu din 7 mai, “Cum se poate uni dreapta politică”. Cei care socotesc că unificarea dreptei este un posibil vehicul politic pentru actualul preşedinte şi pentru apropiaţii săi se înseală. Demararea dialogului dintre PNL şi PDL nu e semnul că PNL s-a apropiat de Traian Băsescu, ci că PDL s-a îndepărtat de acesta.
Unificarea dreptei este singura opţiune posibilă, în acest moment, pentru normalizarea şi echilibrarea spectrului politic. Câtă vreme PSD poate face majoritate în Parlament şi fără PNL, noi nu ne putem întoarce în USL şi la guvernare.Şi acesta nu e singurul motiv. În plus, rezultatele alegerilor europene arată clar că PNL are nevoie de o schimbare radicală de atitidune şi nu cred că a fi radical în atitudine înseamnă să te întorci de unde tocmai ai plecat.
Vom mai vorbi despre toate astea.

@vv ati plecat de unde si ati ajuns unde.ca sunteti cam neclar. Vroiati usl acum cu pdl.deveniti cameleonic. Trist. Fuziunea seamana cu promotia la salam din supermarket, ca oricum nu era dorit si cautat, asa ca se leaga cate 2 bucati si se scade pretul total cu 10%. Daca maine tari isi face partid liberal si reintra in uslce ne propuneti?
@ Pacala
Numai cei care iubesc PSD se tem de aceasta unificare. Chestiunea e ca PNL singur nu poate face nimic, de asta a facut alianta cu PD in 2004 si alianta cu PSD in 2012. A incercat toate aliantele, nu a mers niciuna. E nevoie, pe dreapta, de un partid care sa aiba singur cel putin treizeci la suta, ca baza electorala.
Domnule Vosganian
PDL- Partidul Mafiotilor din CIUMA PORTOCALIE e foarte frecventabil acum pt ca masurile lor de MARIRE a TVA, REDUCERE a pensiilor si salariilor, INCHIDERA Spitalelor, REDUCERERA Alocatiiei copiilor etc , au fost CORECTE, noi atunci am facut taraboi decat formal si acum FUZIONAM pentru a reface BARONIADA DREPTEI pe care sa o contrapunem BARONIADEI STANGII.
Iar cei 66% care au votat USL au votat la SHTO pt ca PDL-ul era curat ca lacrima.
URAAAAAAAAAA Traiasca Traian Basecu!
Cum am mai spus
Astia sunt politicienii Romaniei. MINT mult mai usor decat respira!
Asemeni cleptomanilor nu pot trai o zi fara a MINTI
Din pacate din toata floarea Romaniei numai JEGURILE, DESCREIRATII, MARLANII si MAFIOTII ajung politicieni.
Restul raman OAMENI RESPECTABILI!
Sinecer va intreb Dumneavoastra, Domnul Ioan Ghise oameni INTEGRI si RESPECTABILI cum va puteti asocia cu cei de mai sus?
Asta nu e POLITICA ce fac partidele in Romania, e SHARLATENIE pe fata.
@vv
Un proiect de dreapta se construieste treptat, cu consultari, cu baza partifului. Oamenii din fruntea pnl sunt ratangii. Oameni fara succes. Daca dvs credeti ca un demers pe genunchi va avea succes, va inselati. La vot 1+1 nu face 2. Cititi opiniile cu atentie, oamenii sunt derutati, se vor retrage in carapace
La prezidentiale ori vor absenta ori vor alege ponta.
Si raspundeti la intrebari daca doriti dialog, nu evitati raspunsurile
Vorbeste Ludovic Orban la Realitatea si vorbeste bine.
Dragnea a oferit bani de la Buget primarilor PNL, conditionat de sabotarea alegerilor europarlamentare…
@ emi
Nu stiu cat e de adevarata chestia asta cu oferitul de bani catre primarii PNL cand Dragnea nu a oferit bani nici primarilor PSD.
@ VV
PS.
” PNL are nevoie de o schimbare radicală de atitidune şi nu cred că a fi radical în atitudine înseamnă să te întorci de unde ai plecat.”
Hahahha
Oare refacerea aliantei DA, PDL-PNL, care a dat Romaniei pe INTAIUL MITOCAN al Romaniei, Bashinescu, nu e oare a te intorce de unde ai plecat?
@ Barosanul
Cred ca nu ne intelegem in legatura cu colaborarea dintre PNL si PDL. Basescu nu mai e cu PDL. NU e vorba de o alianta, nu cred ca ar functiona intre PNL si PDL. Cred ca am fost clar in ceea ce am spus. E nevoie de un partid pe dreapta si nu de o alianta de partide/.
@ Pacala
@ ALL
M-ai uimit cu fraza zilei, poate ca a anului.
”Fuziunea seamana cu promotia la salam din supermarket, ca oricum nu era dorit si cautat, asa ca se leaga cate 2 bucati si se scade pretul total cu 10%.”
@VV
Atentie ! Crin a anuntat astazi conditia PPE pentru a accepta aderarea PNL: coagularea TUTUROR FORMATIUNIULOR DE DREAPTA sub obladuirea ( cica ) a lui Crin.
Este evident ca este conditia pusa de Basescu.”Toate” formatiunile de dreapta adica inclusiv PMP si Noua Republica.Daca Antonescu accepta aceasta conditie,oricum de subtil ar fi bagate aceste formatiuni in “dreapta reunita”, va jur ca nu-l votez pe Crin ci pe Ponta.Este deja clar ca PPE in combinatie cu basescu planuiesc sa anexeze ” noua dreapta” ,noul presedinte sa formeze o alta majoritate parlamentara si sa-l desemneze pe Basescu premier !!!!!
Nu ma voi lasa pacalit de aceste masinatiuni de culise si nu cred ca electoratul liberal va accepta sa gireze o aventura numai ca sa fie Crin presedinte.Dupa ce am auzit de conditionarea PPE spun deja un NU hotarat aderarii la PPE.
Daca kucrurile vor evolua in acest fel nedorit va cer sa va alaturati d-lui Tariceanu intr-un grup liberal independent si sa militati vehement impotriva deturnarii doctrinei si scopurilor politice ale PNL
@ tiberiu
Nu s-a discutat alianta sau fuziune cu toate partidele de draeapta, cum ar fi, de pilda, PMP.
@VV
Băsescu începe s-ami pară chiar onorabil. Adica mafiot, golan dar unul cu onoare de mafiot. Pnl sunt doar niste hoți de buzunare.
Nu credeți ca e cea mai mare bătaie de joc să rupi usl pentru un anume candidat pt ca mai apoi sa fuzionezi cu pdl?
Eu personal voi muri De ras cand voi aborda subiectul cu anumite persoane
Care până săptămâna trecută erau in stare sa sară la gâtul adversarilor politici iar eu făceam mișto de ei.
@ epolitikon
Cred ca cel mai corect era ca PSD si PNL sa functioneze in asa fel incat sa-si tina promnisiunea fata de electorat. Fuziunea eventuala cu PDL e o solutie de avarie care poate da, insa, pe termen lung, rezultate.
Maestre dupa cum o tineti cred ca in curand o sa va aud laudandu-l si pe Fuhrer pt care aveti o simpatie deosebita si istoric dpdv armenesc si politic, si acum ca se vrea sa va mai fie si sef, cred ca va apucati de baut, daca nu chiar de ceva mai tare, si apropo baieti sfarma-piatra zicea de derbedeul nostru ca este curva, eu as zice sa nu le jignim pe fete pt ca el se incadreaza la stoarfe, vorba lui Jiji “zdreanta”
@ hermann
NU stiu exact ce vrei sa spui cu Fuhrerul. Eu cred, totusi, ca fiecare lider politic trebuie sa se orienteze in situatia data, astfel incat sa pastreze sansele si sa dea o motivatie membrilor si sustinatorilor sai. Acum motivatia este castigarea alegerilor prezidentiale.
Senatorul PNL Ioan Ghișe, candidat pentru conducerea liberalilor, a dezvăluit, miercuri seară, că în PNL se știa despre fuziunea cu PDL încă din luna noiembrie 2012, înainte de alegerile parlamentare la care s-a candidat pe listele USL.
„Se încearcă fuziunea din interior și de aceea dl Frunzăverde a și rezervat acum un an jumătate denumirea pentru partidul care se dorește a fi creat. Se numește Partidul Național Popular Liberal”, a spus Ioan Ghișe, în emisiunea „Subiectiv”, de la Antena 3.
„Acum cât timp?”, a venit întrebarea moderatorului Răzvan Dumitrescu.
Ioan Ghișe: În noiembrie 2012.
Răzvan Dumitrescu: Cum adică? În noiembrie 2012 erați în USL și participați împreună la alegerile parlamentare.
Ioan Ghișe: Da! Cu o lună înainte de alegeri.
Răzvan Dumitrescu: Adică se știa încă de atunci, când era în USL pace și liniște între dl Ponta și dl Antonescu că acesta e scenariul?
Ioan Ghișe: Păi da, pentru că dl Frunzăverde a venit în 7 aprilie, a fost ales vicepreședinte la congres. Dânsul a fost trimis de Băsescu, la fel ca dl Stănișoară. Au venit cu un grup de parlamentari, care au dat jos Guvernul Ungureanu, au venit în Partidul Național Liberal și acum rolul lor este să fuzioneze PDL cu PNL. Deci se încearcă distrugerea partidului din interior.
http://www.dcnews.ro/ghise-fuziunea-pnl-pdl-a-fost-pregatita-din-noiembrie-2012_444497.html
@ Pacala
Eu nu stiu despre ce vorbeste Ghise si nu inteleg de ce s-ar renunta cu atata usurinta la sigla PNL, o sigla veche de peste 130 de ani.
Mai bine fuziune decat fisiune…
Daca era fisiune, toate “conservele” bateau din palme?!?!
Scopul PNL nu e sa faca fericit PSD-ul.
@cris
Si ca nebunia sa fie totala, acum l-au acuzat la CNCD pe Tariceanu ca a folosit cuvantul autist! E o dementa totala. Si mai apare si colegul lui Mihai Viteazu si spune ca n-au voia politicienii sa foloseasca cuvantul: autist.
Singura optiune posibila este ca PNL sa faca rost de un obraz. Mai subtire decat asta de acum.
Repet ce-am spus in alta parte:
“Esec pe linie. Dezastruos. S-o luam pe firul logic. PNL declara ca se aliaza cu PSD pentru ca e singura cale sa scapam de Bas. Nu scapam de Bas din indolenta ambelor forte. PSD da cu PNL de pamant iar Bas e in continuare pe pozitie numai ca acum mai e si toata tara sub cizma PSD. Pe motiv ca nu putem cu PSD, PNL pupa unde a scuipat, se aliaza cu jegurile odioase de la PPE si cu basistii cei mai abjecti. Rezultatul? Nu mai e nicio cale de “dreptate pana la capat”, PSD e in control total iar UDMR caruia i s-a spus NU, NU, e acum la guvernare si ar mai fi si in pozitia sa obiecteze la accederea in genunchi a PNL in slujba madamei Macovei + Reding. Ce inseamna de fapt astea si de ce sunt atunci suparat? Morala zero, Bas in functie si situatia e inca si mai rea caci acum mai trebuie sa si luptam chipurile sa dam jos clica rosie pe care tot noi am adus-o la putere. Eu sunt consecvent si spun ca acum doia ani. Eroare fundamentala pornita dintr-o extrem de precara moralitate politica.”
Bine macar ca am apucat sa indreptam legile electorale si avem o noua constitutie coordonata de Crin Antonescu. Cum ? Nici pe astea nu le avem de fapt? Bine macar ca avem rezultatele de la recensamantul de acum 100 de ani, sa stim cati suntem cu drept de vot si care sunt cvorumurile. Cum? Nici de cifrele astea nu suntem siguri? Sigur, alianta cu PSD a facut toti banii. Cand am combatut-o mi-ati explicat ce necesara era ea cu aceeasi convingere cu care pledati pentru “pupat piata independentii”.
PNL = 0. Barat.
@ adrian
Intr-adevar, mersul politicii romanesti a fost cam sinuos in ultima vreme.
Crin sa plece acasa- e total discreditat !
Dle senator,
Este evident ca este nevoie de unificarea dreptei (care se tot intampla din 1991 incoace si pe cand parea ca s-a realizat au mai aparut din palaria lui Basescu o puzderie de partidulete – vreo 5 daca nu ma insel). Dar trebuie evitate unele greseli. Nimic nu ar fi mai pagubos decat decat certuri nesfarsite cu privire la candidatul unic. Daca nu exista speranta unei solutii acceptate rapid mai bine se lasa sarcina stabilirii candidatului unic electoratului. Daca Ponta nu va castiga din primul tur, si se pare ca nu o va face, oricum se va selecta un candidat unic pentru turul II. Nici fuziunea PNL-PDL nu ar trebui grabita. Din cate s-a vazut in presa exista multe adversitati. Poate formula partidelor permanent aliate dupa modelul crestin democratilor germani ar fi preferabila intr-o prima etapa. Si mai cu seama nu trebuie luata in barca nou construita adunatura de Verhovenski care se autoproclama de dreapta, fiind de fapt doar niste Costachei Gudurau pe langa dosurile lui Basescu si Udrea.
@ alexis
Poate ca fuziunea nu trebuie grabita dar cred ca e riscant sa se guverneze iarasi in aliante.
Trocul facut de Crin cu mafiotii colonialisti din PPE este unul simplu :
Merkel-istii si-au dat acordul sa sustina candidatura lui Crin cu conditia ca el sa unifice toate formatiunile basiste si….continuarea e la mintea cocosului: sa organizeze o noua majoritate parlamentara prin care sa-l demita pe Ponta si (surpriza !!!) sa-l desemneze pe taica Traian premier !!!!!!
Crin tata ia-ti catrafusele si pleaca acasa -esti compromis total !!!!!!
@ Tiberiu
Eu nu cred ca PNL il va propune vreodata pe Basescu premier.
PNL nu are drept scop fericirea PSD-ului!
mai sigur este ca electoratul liberal are cu totul alte obiective decat fericirea asociatiei SRL basescu & udrea
@ Tiberiu
Esti pe aproape……
”Trocul facut de Crin cu mafiotii colonialisti din PPE este.. sa unifice toate formatiunile basiste…. sa organizeze o noua majoritate parlamentara prin care sa-l demita pe Ponta si ”
sa o puna pe Tzatza Nuti urdea, amanta lui Bashescu PM, eliminind chipurile misoginismul si asigurand continuarea politicilor MAFIOTE ale INTAIULUI MARLAN al Roamniei, Bashiescu.
Basinescu nu v-a fi PM pt ca v-a fi sub poala Hamericanilor, membru, delegat, ambassador NATO, vezi Tony Blair, unde se v-a bucura de imunitate sa nu intre la parnaie.
Domnule Vosganian,
Cum vine treaba aia cu Alegerile la sefia PNL pe 26-28 Iunie, cand astazi s-a stability FUZIUNEA PNL-PDL si pe 2 o noua intalnire de definitivarea politiclor de intrgrare la nivel local si parlamentar, iar pana pe 12 iunie Fuziunea sa fie terminate????
Pai la ce va mai trebuie un Sef PNL???
Aporpos, cum se va numi noul partid creat? CIUMA BARONILOR de DREAPTA?
sau PNTCD?
aveti grija ca 15% PNL + 13% PDL = 1% = PNTCD
@ Barosanul
Esti ssuspect de ingrijorat si de pesimist. De aceea eu te suspectez ca nu esti sincer.
O intrebare scurta – Denumirea PNL va fi sau nu pastrata? Daca PNL ca brand nu va mai exista in urma fuziunii imi este teama ca se comite harakiri in grup si sincer, personal, n-am astfel de ganduri. Sigur, eu ca simplu membru nu contez, nu exist, insa probabil suntem mai multi care nu ne-am inscris in PNL [si doar in PNL] ca sa fim popular-liberali …
@ Radu Vasilescu
NU cred ca o conducere interimara are dreptul sa renunte la sigla pastrata peste 130 de ani, uneori in conditii mult mai grele decat cele de acum.
@ Pacala
Pe acest blog am spus ca Ponta stia ca se destrama USL pt ca din noiembrie au dat nota interna in partid sa se nominalizeze oameni in functie pe institutiile ocupate de PNL, asa ca ei stiau toti de masinatiunile marinelul care face orice numai sa ajunga premier, lucru pe care l-am zis toti aici pe blog, numai ca acum prostii au muscat iarasi acum prostia cu marea dreapta, ideea este nobila si justa, dar nu cu astia care asa cum s-a doveditvsi in DA au gandul sa puna mana pe ciolan ca apoi sa ti-o traga, ceea ce vom pati din nou, unii ziceau ca a gresi e omenesc, dar sa repeti este mama prostiei, totul s-a stabilit afara si s-a plecat tot de la femei care fac cu curu ce nu fac toti barbatii cu orice, va dati seama daca ii dau lu’ Valeana postul de vice, numai ca sa ajunga marinelul premier, vai ca ne-o trag astia, dar parca ne place…
Iar pt diletantii care m-au facut prieten cu Ilici, va rog sa va hotarati ca tot aici pe blog ati zis acum un an ca sunt basist, cand va ziceam ca singura solutie pt PNL si normalitatea pt tara este coagularea dreptei in jurul PDL, va rog sa va hotarati ce sunt sau strutismul a devenit virtute
Cat de aiurit trebuie sa fii ca sa poti crede ca TB se duce in PPE si le da ordine alora ca trebuie sa impuna unirea dreptei in Romania?
Alta treaba nici nu au cei din PPE decat sa execute ordinele lui Bula…
@ All
Crin, 7 aprilie 2014: “Suntem si raminem in ALDE”
Crin Antonescu: Trebuie să spun încă o dată, nu au existat discuții, întâlniri sau angajamente între mine și domnul Joseph Daul sau alți reprezentanți sau lideri ai PPE. Punct. Suntem și rămânem membri ai ALDE.
Dupa cercurile pe care le frecventati, fesenist ex-comunist…
“Lauda-ma gura ca de-aia-ti dau friptura!”
Dupa blazonul PNL si eu sunt trista.
Dar nu le putem avea pe toate…
Vi s-a implinit voia si Crin Antonescu nu va mai fi presedinte, si tot il muscati de fund. Este dovada ca nu criticati constructiv ci destructiv.
Adica nu sunteti prieteni ci inamici.
@ VV
sunteti intr-o foarte mare eroare….
Unificarea dreptei e o mega prostie politica. Traiti cu senzatia falsa ca daca uniti 2 partide aduceti laolalta si sustinatorii celor 2 partide. Ceva mai fals decit atit mi-e greu sa-mi imaginez. Niciunul dintre cele 2 partide nu are sustinerea alegatorilor sai pentru asemenea fuziune.
Probabil va bazati pe faptul ca o sa ne prostiti cum ne-ati prostit si pina acum. Alt fals. Asta nu se va mai intimpla. O sa va unificati intre voi, si timp de 2 ani cit veti “beneficia” unificat de opozitie puteti sa va “bucurati” de roadele a ceea ce ati semanat.
Lumea o sa se distanteze accelerat. Cind v-am zis acum 3 luni ca veti lua 14% la europarlamentare ati facut misto de mine, zicind ca “bine ca nu v-am dat la zero la suta”. Va dau acum un prognostic de zero la suta in 2016. Si ca sa fiu foarte clar previzionez urmatoarele:
1) PNL se va rupe in 2, dupa ce in prealabil una dintre cele 2 tabere isi va impune la congres candidatul la presedentia partidului
2) Daca vor cistiga adevaratii liberali atunci dumneavoastra impreuna cu omologii din pdl veti unifica o dreapta virtuala, existenta doar pe hirtie.
3) Daca aripa lui crin se va impune probabil veti alege un alt nume de partid din lista celor rezervate de frunzaverde (pe care in mod mincinos ati infirmat-o cind ati fost intrebat), iar grparea adevaratilor liberali vor prelua denumirea PNL cel mai probabil dupa niste interventii in instanta.
In oricare din cazuri “dreapta unificata artificial” cu toti videnii si stolojenii la un loc nu veti obtine in 2016 nimic. Si asta e probabil ca PNL-ul dupa ce va scapa de actuala calamitate va lua un scor marunt in 2016, dar macar vor mai exista politic. Dumneavoastra si toti ceilalti veti avea parte de o iesire din scena, din pacate una foarte foarte urita si neonorabila.
Prin asazisa strategie de unificarea dreptei ati garantat candidatului psd la presedentie un scor de minim 70%, deoarece votantii de drepata nu vor avea ce sa aleaga si nu vor participa la vot.
PS = nu m-ati putut prosti in 2012, nu m-ati putut prosti in 2014, pe viitor nici atit deoarece v-ati dat arama pe fata. Patetic. Generatia politica din care cu necinste faceti parte a esuat lamentabil.
Daca in tabara adevaratilor liberali vor exista suficiente nume onorabile acolo va fi unificarea dreptei! Dreapta nu sunteti voi care va pretindeti. Dreapta sunt cei care dau voturile, iar ei nu cred ca mai pot fi prostiti. O sa simtiti pe propria piele ce inseamna puterea poporului, democratia pe care voi ati calcat-o in picioare.
@ Sorin g
NU cred in chestia asta cu ruperea PNL . Unificarea dreptei nu va irosi din voturi, caci nu au unde altundeva sa se duca.
Blaga, aliatul domnului Antonescu, nuuuuu, nu e adevarat ca si-a bagat basescu coada, dar blaga vrea binecuvintarea lui basescu
„Băsescu a avut un rol extrem de important în ceea ce a însemnat parcursul statului român și suntem profund recunoscători. A avut un merit deosebit și la formarea PDL. …..
„Sper din tot sufletul să avem un candidat la prezidențiale la care și Băsescu să spună că îl va vota, dar atât”
Va incepe si pnl in curind sa cinte osanale lui basescu pentru cit de bine a condus tara, va fi si pnl recunoscator?
@ cris
Nu stiu de unde e citatul asta cu candidatul pe care saal voteze si Basescu. E din Blaga?
A fost greu pe vremea PDL-ului lui TB, dar a fost si criza economica. V-ati intrebat insa vreodata ce ar fi facut PSD-ul daca era atunci la putere, in conditiile in care se vede ce face acum, dupa recesiune?
@ cris
se uita un lucru primordial: nu PDL l-a lasat pe basescu, ci basescu i-a lasat pe ei, i-a considerat rebuturi pentru ca n-au ascultat ordinul de a o pune pe Udrea sefa la PDL. Chiar dupa faza aia o parte din ei s-au dus fuguta dupa basescu la pmp, iar alta parte din ei au ramas din terte motive, multi erau primari si-si pierdeau postul daca plecau oficial, alta parte din ei si-au dat seama ca pot activa in ambele parti fara sa zica nimeni nimic… Blaga n-a dat mai pe nimeni afara. N-a comentat si n-a ciriit nimic impotriva lui basescu, nici macar in campania asta niciun pdl-ist n-a ataca pmp-ul niciodata.
Mai mult decit atit, si-au facut calcule comune, macovei plecase la pmp, aia i-au zis ca la cum sunt procentele exista sanse sa nu prinda mandat europarlamentar, dupa care blaga a zis ca e onorat sa o ia pe macovei pe lista, iar ea s-a mutat inapoi de unde plecase…
Cei care cred ca pdl e antibasist se inseala grav. Oameni ca videanu, stolojan, predoiu, macovei, vass, etc etc etc vor executa pina la sfirsitul vietii lor ordinele lui basescu, pentru ca toti in fapt sunt unu si acelasi clan.
Va inteleg dezamagirea, toti ne dorim un PNL puternic si independent. Dar asta ar dura multi-multi ani, daca nu cumva ar si muri intre timp.
@ cris
calculele pe care si-i le fac fostii liberali se refera exclusiv pe ciolan. E vorba de contractele de la nivel local, unde dupa fuziune vor fi foarte multe localitati (in special in partile unde conform calculelor usl au fost pusi exclusiv candidati pnl pe lista) in care noua alianta va lua toate contractele. Avind in vedere ca mai sunt doar 2 ani prea mult nu se vor bucura, mai ales ca ponta sunt convins ca va face cum a facut boc care nu dadea deloc bani altora decit portocaliilor.
Cuiul lui pepelea va fi in 2016 la alegerile locale, cind fuziunea popular democrata vor lua niste scoruri absolut infime fata de numarul primarilor de acum, si cred ca multi dintre primari stiu sa-si faca bine socotelile, prin urmare vor constientiza pericolul de a nu mai fi votati si nu se vor hazarda sa dea curs “unificarii dreptei”.
Luptele politice intru pacalirea exectoratului de dreapta vor fi grele, dar ca intotdeauna dreptatea primeaza si ciolanistii vor avea un soc. Din pacate insa, psd-istilor li s-a creat un teren de joaca foarte linistit.
@ sorin
ai dreptate
ma mira orbirea apropos de ce spuneai despre procente. La europarlamentare PNL a luat mai putin in orase, adica bazinul lor principal, oamenii cu studii si de o anume virsta – in jur de 40 de ani. Au devenit brusc pesedisti de reactioneaza in acest mod la cele intimplate pina acum, usl/afara din usl, atitudinea domnului antonescu, diaconu, etc? Vorbesti totusi de oamenii cel mai putin predispusi la a inghiti propaganda cu polonicul. Chiar nu le spune nimic asta?
@sorin
Nu se stie. Poate ca lucrurile se vor mai schimba, mai mor comunistii, mai vin tineri care inca nu voteaza. De ce PSD ar fi mai eligibil decat noul partid de dreapta?
@ adam
chiar nu intelegi, psd-ul nu va fi in niciun fel mai eligil, ci un pnl trecut sub pulpana unui basescu care a domnit 10 ani, unit cu un boc de partid care a inchis spitale, a taiat salarii, a numit oamenii viermi, a actionat ca virstnicii – parintii alora tineri de care vorbesti, sa iasa din system, nu va fi in niciun fel mai eligibil decit bocul de partid basist, prin alchimia adunarii probabil 15% a pnl de acum cu 15% a pdl si alte procentase va da nu mai mult de 15% si nu 30%.
@ cris
pai uite ce-a zis VV, si-ti dai seama ca traieste intr-o realitate paralela:
VarujanVosganian spune:
mai 28, 2014 la 9:41 pm
@ Pacala
Numai cei care iubesc PSD se tem de aceasta unificare. Chestiunea e ca PNL singur nu poate face nimic, de asta a facut alianta cu PD in 2004 si alianta cu PSD in 2012. A incercat toate aliantele, nu a mers niciuna. E nevoie, pe dreapta, de un partid care sa aiba singur cel putin treizeci la suta, ca baza electorala.
VarujanVosganian spune:
mai 28, 2014 la 9:14 pm
@ lordul john
Ai dreptate, oamenii nu au votat cu PNL functie de adeziunea la ALDE sau PPE. In plus, din pacate, pe liberali i-au votat mnai ales alegatorii din mediul rural. Spun din pacate nu pentru ca ei au votat cu PNL, e foarte bine, dar pentru ca ar fi trebuit sa fie cel putin la fel de multi votanti din marile orase.
@ cris
sunt total de acord cu raspunsul care i l-ai dat lui Adam, asa as fi zis si eu
@ adam
…
@ cris
in toate calculele pe care el fac ei, omit un factor primordial: alegatorul!
Ca explicatie pentru “unificarea dreptei” (probabil se refera la dreapta cu care fura, stii ca furaciunile se fac cu mina dreapta) VV zice asa: PNL “a incercat toate aliantele, nu a mers niciuna.”
Deci, nu sunt de vina ei ca si-au atins limita competentei (si n-au decenta sa se retraga sa lase pe altii sa incerce) si atunci…. daca tot n-a mers nicio alianta o iau de la capat si refac aceeasi alianta care a dat un rateu dintre cele mai grave. Nice.
As zice: “Bravos, musiu Spiridon!”
@ sorin g
E interesant ca ai tacut o vreme si ai revenit, inca foarte violent, cad s-a pus problema unificarii pe dreapta. Furia ta arata ca suntem pe calea cea buna.
@ sorin
la raspunsul lui VV pe care il citezi si tu ma refeream in ceea ce I-am spus lui adam. Nu stiu daca noi suntem un esantion oarecare dar daca pina si tiberiu, care a fost mai mult decit optimist, complet dedicat si gata sa vada geniu in orice miscare, a priceput si e scos din minti atunci chiar nu stiu ce sansa au.
Ai citit Eseu aspura Luciditatzii al lui Saramago? Daca nu, te asigur ca e momentul sa-l citesti
@Dle Vosganian
Inainte de “unificarea dreptei” ar trebui sa vedeti “care este dreapta”.
PDL, PMP, FC, si toti corpusculii emanati de la presedintele inca in functie nu reprezinta si nu au reprezentat niciodata dreapta.
PNL nu ar trebui sa gandeasca sa “reuseasca” in aliante ci singur pe picioarele lor (“prin noi insine” parca era una din devize).
PNL trebuie sa faca opozitie pe bune fara sa se uneasca cu pseudo dreapta ca sa poata sa creasca electoral. Nici nu-i greu la cate tampenii face psd-ul. PNL-ul ar trebui sa se intoarca la singura politica care i-a adus 20-22% de voturi fara aliante si care daca nu ma insel se numea “politica bunului simt”. Lasata de “izbeliste” de multa vreme pt ca nu “cadra” cu “mediul politic” romanesc si cu “charisma” de birt a sefului statului. Cadra cu electoratul insa.
@ cris
n-am citit, o sa-l citesc odata, dar nu degraba, caci am altele de citit (in general tehnice)
Referitor la ce ziceai de tiberiu parca mi-ai citit gindurile…
Ei cind si-au facut calculele electorale post fuziune probabil se gindeau sa sacrifice electoratul nativ al PNL-ului (fiind foarte pretentios) si sa-l inlocuiasca cu electorat de tip ppdd, de-aia care merg la moaste, oamenii care stau la cozile de la asistenta sociala, si alti asemenea, ca vorba aia… e prosti da multi! Pentru ei vestea proasta e ca aia vor ramine in seama celor de la psd, care sunt mult mai versati pe tipul asta de electorat.
Fiecare partid are si un nucleu ultra dur, de genul lui tiberiu. De exemplu si PNTCD sau PRM au un astfel de electorat, care se invirte in jurul a 1-2%. Se pare insa ca minunata preconizata unificare a dreptei o sa-i fugareasca chiar si pe astia care votau PNL indiferent de vreme…
In fine, la inceput am fost mai nervos, dar dupa ce mi-am pus neuronii in functiune mi-am dat seama ca nu e totusi posibil ca acesti impostori sa confiste valorile liberale si partidul istoric cu totul, deci in urma furtunii se va desprinde in mod cert si un nucleu de oameni cu scaun la cap care vor salva partidul, chiar si cu riscul sa ramina doar o mina de oameni in partid si sa ia doar vreo 5-6% in 2016
@ cris
am zis impostori din mai multe motive: inca din toamna lui 2012 ei au avut pe figura niste masti, care le ascundeau adevaratele intentii. Acum ei si-au dat masca jos, si-au zis: nu era motocicleta, era trotineta, si nu pleca ci venea! Au jucat alba-neagra cu noi (cel putin cu mine nu le-a reusit, pentru ca ma prindeam de fiecare data unde era minciuna). Au fost tone de intrebari care au ramas fara raspuns ani de zile, si deodata ne putem da seama de ce ori nu primeam raspuns deloc ori primeam minciuni…
Intrebarea legitima e urmatoarea: daca ceea ce vor sa faca ei nu e prevazut in statut, atunci cine e pozitionat gresit, ei sau statutul? Statutul inseamna doctrina care e (teoretic) consultata de catre cei care vor sa-si aleaga un partid sa-l sustina, deci daca ei au fost votati pe actualul statut, atunci o eventuala modificare de statut votata de congres poate sa fie foarte usor invalidata de catre totalitatea membrilor partidului, care intr-un timp relativ scurt pot sa renunte la calitatea de membru daca nu sunt de acord cu noua doctrina.
Daca citesti printre rinduri ultimele 2 articole scrise de VV, el practic spune ca liberalismul asa cum e el azi e un concept depasit. Asa justifica el ceea ce se preconizeaza cu unificarea dreptei, si aderarea la ppe. Si aici vin eu si zic: domle, partidul asta avea un statut, care l-ati considerat depasit. Bun, de ce n-ati avut bunul simt sa va adunati laolalta toti cei care gindeati la fel, sa va faceti un partid, si sa candidati si daca obtineati vreun mandat inscriati partidul respectiv in ppe sau unde doreati?! De ce era nevoie sa distrugeti istoria unui partid la care multi dintre voi ati venit pe parcurs din diferite constructii politice ratate si falimentare?
Deci, de-aici deduc ca ei considerau PNL-ul un partid proprietate personala, iar votantii un fel de bun din patrimoniu… ii iei si-i duci unde ai chef…
@ Sorin
M-am uitat la vecini, peste gard
E un blog foarte interesant, politeia, exact cine ce sunt si hram poarta greu de spus – cert peste IQ mediu, cititi, cu verva si ….periculosi: prima data i-am citit cind cu referendumul din 2012 si atunci i-am si mentionat aici. La timpul respectiv nste articole si comentarii fascinante pentru cineva ca mine interesat sa se uite si la metode de brainwashing – in cazul lor subtile si de mare intensitate. ( cred ca din rindul lor s-au recrutat de pilda postacii probasescu din The Economist de la timpul respectiv; curios, am observat acum ca sunt citeva luni de articole mai – august 2012 complet sterse -????) Sunt evident partea pdl, fc, rasarita ca si cultura si inteligentza. Nici dumnealor nu sunt deloc incintatzi de fuziune, au acelasi dispret fatza de antonescu, iohanis, etc ca si noi fatza de blaga, udrea, etc. Deci cu atit mai mult nu vad cum 15 cu 12% cu …% va face 30% si va promova un prezidentiabil si o uniune de dreapta; se va socoti la minus, nu la plus. (ca m-am distrat sa-i vad pe acesti pdisti/fcisti care se considera conservatori ca orientare numindu-l pe blaga bleaga e de prisos sa o spun)
ca sa ai cu ce te distra:
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/28216/28216/
si ca sa iti trezeasca interesul un comentariu de acolo
“Exact la acest lucru ma gandeam si eu vazandu-i asa prietenosi pe liderii opozitiei: http://m.evz.ro/o-alianta-pentru-salvarea-lui-antonescu-si-blaga-nu-l-va-bate-pe-ponta-1.html
Antonescu si-a dat demisia dar a ramas la conducere si in loc de un interimat normal angajeaza partidul in directii importante.
Blaga nici macar nu a schitat vreun gest de asumare a esecului.
Amandoi spera ca prostii vor uita mareata lor incompetenta daca arunca fumigena cu “fuziunea”. Se gandesc probabil ca fraierii vor fi prea ocupati cu problema scaunului din noua structura si vor uita de problema primordiala: incompetenta liderilor lor.
Demisia looserilor! Daca fuziunea e o idee buna are cine sa o aplice!
DEMISIA!”
Nu mi-am dat seama ca are doua linkuri si a intrat in asteptare ce voiam sa-ti spun:
@ Sorin
M-am uitat la vecini, peste gard
E un blog foarte interesant, politeia, exact cine ce sunt si hram poarta greu de spus – cert peste IQ mediu, cititi, cu verva si ….periculosi: prima data i-am citit cind cu referendumul din 2012 si atunci i-am si mentionat aici. La timpul respectiv nste articole si comentarii fascinante pentru cineva ca mine interesat sa se uite si la metode de brainwashing – in cazul lor subtile si de mare intensitate. ( cred ca din rindul lor s-au recrutat de pilda postacii probasescu din The Economist de la timpul respectiv; curios, am observat acum ca sunt citeva luni de articole mai – august 2012 complet sterse -????) Sunt evident partea pdl, fc, rasarita ca si cultura si inteligentza. Nici dumnealor nu sunt deloc incintatzi de fuziune, au acelasi dispret fatza de antonescu, iohanis, etc ca si noi fatza de blaga, udrea, etc. Deci cu atit mai mult nu vad cum 15 cu 12% cu …% va face 30% si va promova un prezidentiabil si o uniune de dreapta; se va socoti la minus, nu la plus. (ca m-am distrat sa-i vad pe acesti pdisti/fcisti care se considera conservatori ca orientare numindu-l pe blaga bleaga e de prisos sa o spun)
ca sa ai cu ce te distra:
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/28216/28216/
si ca sa iti trezeasca interesul un comentariu de acolo
“Exact la acest lucru ma gandeam si eu vazandu-i asa prietenosi pe liderii opozitiei: http://m.evz.ro/o-alianta-pentru-salvarea-lui-antonescu-si-blaga-nu-l-va-bate-pe-ponta-1.html
Antonescu si-a dat demisia dar a ramas la conducere si in loc de un interimat normal angajeaza partidul in directii importante.
Blaga nici macar nu a schitat vreun gest de asumare a esecului.
Amandoi spera ca prostii vor uita mareata lor incompetenta daca arunca fumigena cu “fuziunea”. Se gandesc probabil ca fraierii vor fi prea ocupati cu problema scaunului din noua structura si vor uita de problema primordiala: incompetenta liderilor lor.
Demisia looserilor! Daca fuziunea e o idee buna are cine sa o aplice!
DEMISIA!”
@ Sorin
Mda, pacat ca exista si un “patrimoniu” care nu poate fi plimbat in autobuze sau cu presul de colo colo, nu-i asa?
@ cris
interesanta atmosfera de pe blogul ala, eu eram sigur ca vor fi si la ei care sa se opuna, pentru ca stiu cum merg concret interesele din teritoriu. La pdl diferenta fata de pnl e urmatoarea: astia care sunt talpa partidului, membri, in foarte mare masura au joburi in firmele baronilor care au contracte de la stat, in timp ce la pnl sunt doar membri cotizanti sau simpatizanti. PDL-ul asa si-a fidelizat un procent bunicel din electorat, daca pierd contracte ii afecteaza direct si pe ei, si liberalii i-au cam lasat cu buza fripta ultimii 2 ani (bineinteles ca uita faptul ca ei n-au dat nimic cind era boc).
Deci calculele astora cu plimbatul patrimoniului de-asta nu va tine!
@pacala
Vorbesti aiurea! Despre ce functii vorbesti? Daca atata ai inteles si asta e argumentul tau e pacat ca stii sa scrii.