O! sfântă delaţiune…

Astăzi ar fi trebuit să continui cu chestiunea administraţiei, dar mă opresc o clipă, căci postarea unuia dintre blogerii nostri cei mai respectabili mi-a atras atenţia. Mai exact, m-a alarmat. Lupta pentru dreptate trebuie să întărească un popor şi nu sa-l vlăguiască, să-l elibereze şi nu să se transforme într-o presiune administrativă şi mediatică. Ori eu constat că de la o vreme incoace lupta pentru dreptate se transformă într-o nouă revoluţie culturală, cu accente istericoide şi fanatizante, cu execuţii în grup şi în public spre distracţia populară. Iar când bloggerul nostru propune nici mai mult nici mai puţin decăt, citez: “legea recompensarii celor care sesizeaza fapte de coruptie ori prejudicii la adresa statului” îmi dau seama că lucrurile riscă să depăşească limitele controlabile. În clipa în care delaţiunea se recompensează, festivalul “Cântarea României” se va generaliza. Vă imaginaţi ce se va întâmpla când oamenii vor începe să se pârască unii pe alţii pe bani?!? Vă închipuiţi ce adevăr va fi acela care va fi produs de oameni intimidaţi (cum se întâmplă azi) sau de oameni plătiţi (cum se propune)?!?

Ştiu că distracţia e mare, dar treziţi-vă, dragii mei!

187 Responses to “O! sfântă delaţiune…”

  1. Filip G spune:

    Poporul roman a comunicat si acolo unde nu existau telefoane sa fie ascultate si scrisori citite.
    A taiat vitelul noaptea si a avut clienti de incredere,desi un sistem al securitatii comuniste veghea.
    Dureaza pana se formeaza oameni de increrere.Deja problemele serioase nu se discuta la telefon .
    Turnatori au fost tot timpul,depinde de anturajul in care te aflii.
    Cei 30 de arginti au fost suficienti pentru Iuda……….

  2. Mihail spune:

    de dincolo !

    1. Nu sunt decat eu singurel, am mai spus-o. Fiind inca in afara sezonului am mult timp liber la dispozitie. Simplu.Nu am, din nefericire, niciun frate, nicio sora.
    2. In plus, in Iasi, este internet foarte bun peste tot, am inclusiv in masina.
    Cel mai surprinzator este Cortana, “asistenta” care face extrem de multe pentru mine. Cei cu Android sau IPhone nu pot intelege puterea Cortanei.

    3. Nu ma plateste nimeni, nu am “teme” date. Sunt doar opiniile mele.

    4. Am inteles ca domnul senator a “navigat” intre limitele legii, asa cum inteleg si neesitatea acelei legi…insa nu pot intelege de ce nu si-a dat demisia din Senat si sa mearaga degraba la DIICOT.

    Ma distreaza neintelegerea armeanului, dar mai ales modul in care cauta explicatii. Este haios.
    Ar fi gasit raspunsurile demult, deoarece vede cele doua ID-uri de unde intru. Este drept, uneori, pentru foarte scurt timp si accidental, m-ai intru de pe WIFI locului unde sunt. De exemplu, cafeneaua de dimineata, dar o poate identifica extrem de facil.

    Inchei cu un citat al lui Hipocrate: “Exista, intr-adevar, doua lucruri: sa stii si sa …crezi ca stii. A sti inseamna stiinta. A crede ca stii inseamna ignoranta” .

  3. emi spune:

    “Cine ridica sabia, de sabie va pieri.”
    “Nu rade ca te-ajunge.”
    “Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face.”
    “Banul e ochiul dracului.”
    Intelepciunea batranilor ne avertizeaza prin mai multe proverbe, ca suntem pe un drum gresit.

  4. Valeriu Mangu spune:

    @ Varujan Vosganian

    Excelenta,

    Propunerea comentatorului, precum si pozitia pe care o exprimi in articol sunt in egala masura subiecte demne de bagat in seama. Daca nu mai iau cu alte treburi, voi scrie despre ambele chestiuni.

  5. epolitikon spune:

    @VV

    In primul rand ridic mana si spun ca eu sunt autorul, desi sunt mirat ca dl. Vosganian a reactionat asa, fie si din motivul ca-l credeam un politician mai informat asupra ce se intampla “la firul ierbii”.

    Doi la mana, sunt surprins de faptul ca toata lumea vede turnatorie in ceea ce de fapt trebuie sa reprezinte o arma pentru popor in vederea apararii legilor tarii.
    Trei la mana, toata lumea ii admira pe nemti, viseaza la bogatia din Elvetia sau la standardul de civilizatie din Suedia dar…sa fure toti ca-n Grecia. Apoi, hai sa ne hotaram, vrem sa furam sau vrem ordine?!?
    Patru la mana, am trecut de la comunism la democratie si de la sistem centralizat la piata libera si capitalism, fara educatie civica si fara un sistem judiciar care sa fie suficient de puternic pentru a tine lucrurile sub control. Credeti va acest lucru e de bine?!?!

    Cinci la mana, ne plangem ca nu avem bani pentru sanatate, educatie, armata, politie, etc, ca totul se aranjeaza pe spaga si pile, ca nu avem bani pentru functionarii din minister care stau pe salarii de vanzatoare la Mega Image (bine, aia baga si ore suplimentare pe care ar fi bine sa le verifice ITM-ul, daca oamenii ar avea mai multe parghii sa vorbeasca despre ce vad), ca avem o economie subterana care se oglindeste in toti parametrii ce tin de colectarea taxelor si impozitelor dar nu stim si nu putem opri eludarea legilor, in schimb umplem magazinele de afise despre bon fiscal si facem loterie fiscala, cand in centrul vechi nu-ti da nimeni bon fiscal dupa consumatie?

    Sunt curios oare, presedintele Iohannis (care-i neamt ca mine), ce parere are de chestia asta?!?

    • Valeriu Mangu spune:

      @ epolitikon

      Dvs. sunteti autorul propunerii?

    • mihail spune:

      @epolitikon,

      potrivit noii legi, lângă casa de marcat trebuie acum sa fie trei afise: unul cu obligativitatea bonului fiscal, al doilea cj numărul de telefon pentru reclamatii daca nu ti eliberează bon si ultimul cu “tombola”.

    • Si in filmele cu vestul salbatic erau recompense. Dar recompensele erau pentru oameni care erau cautati, nu ca sa se caute oameni. In Romania de azi recompense pentru astfel de lucruri devin arme extrem de periculoase. Uite ce s-a spus despre mine in ultimele trei saptamani: ca am luat o masina si nu am dat banii, ca am dat ilegal bani unor firme, ca am credite nedeclarate, ca nu mi-am scris singur cartile etc.etc. Mai vrei sa dam si bani pentru asa ceva?

      • epolitikon spune:

        Sau puteti face bani de pe urma unor neadevaruri spuse in spatiul public intr-o maniera serioasa.

  6. epolitikon spune:

    @VV
    Nu ma intelegeti gresit, nu ma refer aici la a da in gat coafeza care presteaza si ea acasa la jumatate de pret sau la vanzarea unui vitel de casa, vorbim despre lucruri serioase, si ma tem ca aici politicul sare ca ars…

    De fapt, cand Liviu Voinea a pomenit despre modelul suedez, nu a suflat nimeni o vorba.
    http://www.wall-street.ro/articol/Finante-Banci/137202/liviu-voinea-fisc-recompense.html
    Si atentie, la suedezi e mai relaxata treaba decat la elvetieni :)

    • Filip G spune:

      Atat timp cat posturile se cumpara cu acordul justitiei si a serviciilor ,sistemul nu se schimba.
      Nimeni nu o sa plateasca din venituri proprii un post temporal.
      O sa avem plevusca arestata sub diverse acuzatii;
      A se vedea treaba cu ”caprele ”in cazu Toni Grebla……….
      Tare mi-e frica ca e o justitie facuta la cacealma,pentru reabilitarea unor politicieni acoperiti ori mai putin acoperiti.

      • epolitikon spune:

        Nea Filip, nu te supara dar comentariul dumneata nu are de-a face cu subiectul.

        • Filip G spune:

          Adica?
          Un procuror nu prinde post daca nu cotizeaza.
          Cine o fi dispus sa asigure finantarea unui procuror debutant si in schimbul a ce?
          Am scris aici pe blog ca am auzit o discutie de la un tata necajit pentru fiul sau ca nu avea 80 000 Euro sa obtina post.
          Daca privim in urma vedem cum BICA si sistemul ii inscenau dosare lui Berbeceanu.
          Acelasi DIICOT a instrumentat dosarul lui VV.
          Ce garantii am eu ca sistemul nu reactioneaza la comenzi?
          Ne indreptam intr-o zona periculoasa:
          Darea de mita si primirea de mita nu au aceleasi consecinte.
          Oare de ce?

    • De ce crezi ca la lucruri importante cineva neimplicat stie mai mult decat serviciile secrete?

  7. mihail spune:

    Oamenii nu doresc bon de casa, nu au încredere in sistem, rad de “tombola”, asa cum iau in ras Fiscul.
    Turnatoria nu o s tina.

    • epolitikon spune:

      Cand iti vezi patronul ca face milioane de euro din reciclare cand el arunca deseurile la marginea orasului ori in rau, daca-ti da statul o prima de 100.000 euro, sa vezi cum se inghesuie toata firma sa-l dea in gat pe ala.

      Problema fundamentala e alta: romanul nu suporta ideea sa nu fure, dupa cum ii sunt posibilitatile, mai mult sau mai putin.
      Si solutia este doar una radicala. Fara nicio nuanta de gri.

  8. mihail spune:

    @epolitikon,

    romanii nu au încredere ca guvernantii cheltuie banii din impozit corect, ca nu se arunca banii pe prostii.
    Nu sunt spitale, ambulante, sosele, un CFR decent si civilizat, un Parlament in serviciul poporului, o biserica care nu-si face o clădire imensa etc.
    Delatiunea, nh va prinde aici. Nu mai pot eu ca tu eludezi Fiscul.
    Nici in Suedia si nici in Elvetia nu sunt chiar nemti, iar grecii nu fura. Prea putzin ii cunosti. Este drept au ei o mica problema la prânz, atunci când toata Grecia sta la un frape.

    • epolitikon spune:

      Of, viziunea si capacitatea de a vedea macar pana la nivelul gardului, daramite peste gard nu sunt pentru toti.
      Dar iti spun ceva: in Germania, unul ca Valcov nu ajungea in veci ministru pentru ca era de mult la puscarie, inca din vremea mandatului de primar la Slatina pentru ca ori el, ori aia de la Radion Tehnologica erau turnati instantaneu.

  9. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Domnule Vosganian,

    Cu respect va informez ca informatiile precise, date de oameni din interiorul unor grupuri infractionale, au fost si raman pana astazi principala sursa si metoda de combatere a coruptiei si evaziunii fiscale si in general a criminalitatii organizate.

    Pentru o corecta comparatie va invit sa lecturati nici mai mult nici mai putin decat pasaje de pe site-ul oficial al Internal Revenue Service: http://www.irs.gov/uac/Whistleblower-Informant-Award

    IRS-ul are un intreg departament dedicat celor care fac sesizari si recompensele sunt clar mentionate si ajung pana la 30% din sumele recuperate si imputate aditional! Ca sa va faceti o idee.

    Eu resping categoric asocierea pe care o faceti intre sesizari si delatiune si nu o pot cataloga decat fie rau-intentionata, fie pur si simplu simplista.

    Este nu necesara, ci imperativa, o lege care sa incurajeze sesizarea infractiunilor si recompensarea substantiala a celor care o fac, cu mentiunea obligatorie ca trebuie prevazute mecanisme clare de diferentiere intre informatii si zvonuri prezentate ca informatii si trebuie luate masuri pentru a pedepsii drastic sesizarile false si/sau nejustificate, inclusiv cu amenzi penale raportate la averea celui care comite o delatiune si, de ce nu, chiar ani buni de inchisoare cu executare.

    Cu alte cuvinte este imperativa o lege care sa-i protejeze si recompenseze pe cei care vin cu informatii verificabile si veridice despre comiterea unor infractiuni si sa-i pedepseasca drastic pe cei care utilizeaza acest sistem in scopul delatiunii.

    In aceasta cauza sunteti pur si simplu de partea gresita a istoriei. Nu necesitatea unei astfel de legi este discutabila, ci forma exacta.

    PS off-topic // cam cate investitii s-au facut in Romania prin imprumuturi (directe sau indirecte) de la companiile mama catre filialele de aici pentru a masca FDI-ul normal si implicit pentru a evita plata impozitelor pe profit si dividende in viitor si cum a permis clasa politica asta? E vorba de calcul stategic (ei as), de necunoastere sau de incompetenta? Si cam cati dintre colegii dumneavoastra din Parlament au idee de acest mecanism sau macar de ce inseamna FDI-ul?

  10. cris spune:

    Ei hai, ce-ar fi sa dati pagina in urma si sa vedeti doua discutii una despre Siemens si una despre Bertelsmann, si daca de acolo reiese ca asa se fac lucrurile in Germania secolului XXI, cu delatori care stau la pinda si una doua tzop se duc la procuratura la coada sa fie platiti ca stiu ei pe X si pe Y ca au furat doua oua si un botz de brinza, hmmmm, chiar sunteti desprinsi de realitatea unei lumi democratice si mai ales functionale.

    Chestiunea cu delatorii s-a purtat in Germania nazista, au fost oameni piriti ca sunt evrei, ca sunt dusmani ai statului, ai fuehrerului, sau ca ascund dusmani, ca si in Romania sovietica. Germania moderna are cu totul alte mecanisme reglatorii, exact asa cum se presupune sa existe intr-o lume normala, intr-un stat democratic si de drept. Si nici America nu e construita pe denuntzuri:

    Exista o stare de normalitate asigurata de mecanisme preventive pentru asemenea probleme ca cele din Romania, Whistle-blower este ceva extrem, atunci cind intr-adevar este un abuz care scapa de toate plasele de protectie succesive destinate sa prinda abuzul, si nu regula dupa care se asigura normalitatea si legalitatea. Nicaieri intr-o lume civilizata exceptia, caci aceasta este exceptie, nu e ridicata la nivel de regula de functionare a societatii. Sa se gaseasca asemenea justificari – uite ca exista in alta parte, fara ca respectivii sa priceapa sau sa faca totusi cunoscut ca e exceptie si nu regula, e dovada cel putin de nestiintza. Deci hai sa vedem cum e cu IRS-ul si delatorii, ce-ar fi sa facem si noi ca mericanii cind vine vorba de delatori:

    Ce frumos e sa vezi o lege pe un site – ca cea privind IRS: Realitatea insa este ca IRS isi face datoria tot timpul, sistemul este computerizat, lucrurile obisnuit merg ceas. Vorba americanului, doua lucruri sunt sigure: moartea si taxele. Reality check pentru incintarea la ce lege au dat americanii: din 2006, in aproape 10 ani, au fost citeva mii de sesizari ( la o populatie de 300 milioane insa), si se supun unui audit, nu orice sesizare e urmarita. Din 2006 pina acum, deci in aproape 10 ani, s-a dat acest award de doar 7 (SAPTE) ori. Si subliniez, legea s-a dat in 2006, IRS functioneaza de mult mai mult timp – ca exista sincope si frauda, da, exista, nimic nu e perfect si hotzii sunt inventivi, dar nu cu delatori se rezolva asa ceva. In Romania ar fi citeva mii de delatiuni pe zi si tot atitia chemati la DNA. Hai deci sa nu comparam o tara normala si cu justitie functionala cu o Romanie in care vezi si sute de oameni luati cu dubele. Deci ce-ar fi sa fie ca la americani in primul rind cu un sistem computerizat de stocare a datelor si verificare a impozitelor? si nu mai intii cu cu whistle-blowers….

    Poftim – Vilcov e deja condamnat, are eticheta: “nu ajungea in veci ministru in Germania”, ar fi fost turnat imediat, mai spune careva. Serios ? Tocmai am vorbit despre scandalul cu banii pentru CDU in care a fost bagat inclusiv Schaueble, acum ministru de finantze. Tocmai am vorbit despre Siemens. Statele Unite? Hmmm, sa ma gindesc la un exemplu de coruptie in politica mai recent….guvernatorul statului Illinois, Rod Blagojevich http://en.wikipedia.org/wiki/Rod_Blagojevich A fost bine merci ani la rind in politica, a se citi ultima parte despre cum a iesit din politica, pe coruptie – FBI-ul si-a facut treaba si rapid, individul voia sa “vinda” locul eliberat de Obama cinda devenit presedinte (abuz de putere se numeste la ei, in Romania ar fi trafic de influentza). Si e unul din multii. Si nu pe baza de delatori a iesit din politica, si nici nu se zguduie o tara ca mai pica un corupt. Adica: ce se intimpla in Romania e foarte departe de normalitate unui stat de drept si a unui stat democratic nu doar ca si coruptie, ci si ca lipsa de reactie timp de ani si ca reactie exagerata acum.

    Nu numai in Romania sunt corupti in politica sau altundeva…… Prima diferentza sunt mecanismele normale ale societatii si institutii functionale. A doua diferentza e ca in alte parti procuratura sau serviciile de verificare financiara isi fac treaba tot timpul, nu ca DNA-ul care doarme selectiv cu anii, si apoi se trezeste tot selectiv si se infoaie doar pe spectacol dind iama cu haitele de procurori si autobuzele de oameni luati pe sus.

    Apropos, basescu cind? ca de zece ani il tot tine DNA in bratze? A ajuns presedinte cu un dosar penal in care a furat o flota, nu-i asa? Zece ani s-a dormit pe asta si acum dosarul a fost definitv inchis…… in schimb se da iama oriunde altundeva E ridicol…..

    • epolitikon spune:

      Tanti, e prima si ultima oara cand iti raspund. Dar bati campii cu gratie, ca Emi asa, doar ca irosesti enorm de multe cuvinte.
      Ai intervenit ca sa ne spui de IRS dar omiti informatiile despre activitatea IRS din ce perioada vrei tu, ca sa se vada ca aia chiar sunt eficienti si te belesc daca te-au mirosit, cu sau fara pont de la vreun informator. FRICA pazeste bostanaria.

      Omiti gradul ridicat de civism in randul americanilor de la a doua generatie incolo.

      Tu spui de Siemens, eu iti spun de Microsoft.

      Il vrei pe Basescu la puscarie? Grozav, si eu. Dar pentru flota nu va intra in veci nici macar in arest pentru ca vina lui Basescu in acel caz e de 1000 de ori mai mica decat a lui Vosganian in privinta acordarii reducerii la gaze .

      • emi spune:

        In dosarul Flota au disparut bani din conturi. Pentru FURT trebuie sa raspunda Traian Basescu, si nu pe decizie politica.

      • emi spune:

        “Sunt curios oare, presedintele Iohannis (care-i neamt ca mine), ce parere are de chestia asta?!?”
        Tu probabil esti dintre “nemtii” care mananca lebede… :)

        • mihail spune:

          Total fals, am întrebat la Viena, nimeni nu a mâncat lebede. Nu sunt bune pentru consum, au carnea foarte tare.

          • Filip G spune:

            Si totusi………
            Nu poti sa te pronunti despre un fel de mancare fara sa o fi gustat. :)
            Moale,tare sunt stari.Pentru tare exista fezandarea…… :)

      • Shadow spune:

        @epolitokon aici tu bati campii.
        Nimic in afara interesului pur personal nu a facut ca intreaga flota romaneasca sa fie “data moka” de catre basescu. In cazul deciziei politice absolut normale de a subventiona industria locala, luata de catre dl Vosganian impreuna cu tot guvernul nu are rost sa mai discutam de “vina”. Vina este totala in cazul lui basescu cu toata acoperirea data de dna-ul lui morar.

    • La noi, si pe blog, si in societate parca e un dialog al surzilor. Toate argumentele se lovesc ca de un zid in fata fanatismului acestei noi revolutii culturale.

    • cris spune:

      Domnule epolitikon, sau doamna, imi cer scuze: am trecut cu vederea raspunsul dumneavoastra pe care de altfel nu l-am cerut.

      1.nu m-am adresat dumneavoastra, era un comentariu la postarea domnului senator si la discutie in genere, asa incit nu vad de ce va simtiti obligat sa va bagati in seama.

      2. obraznicia de ferentari cu “tanti” si “bati cimpii” nu tine loc nici de argument, nici de inteligentza.

      3. daca nu ati aflat inca, intr-o societate, intr-o tara, se traieste dupa niste reguli, legi, norme general acceptate, un contract, si nu de frica. Chiar constitutia unei tari este de la Rousseau citire un “contract social”. Institutiile unei tari sunt acelea care fac acest contract intre cetatean si restul natiunii sa functioneze, eventual sanctioneaza nerespectarea acestuia de o parte sau alta. Impozitele sunt parte din acest contract: daca eu ca individ doresc invatzamint, aparare, justitie, politie, drumuri, ma angajez sa le platesc si in aceeasi masura cel care incaseaza aceste taxe se angajeaza sa foloseasca acesti bani pentru beneficiul societatii si al meu. Nu vad unde are loc frica in asa ceva. Dar daca dumneavoastra preferati sa traiti intr-un cosmar in care statul e un soi de vataf atotputernic stringator de biruri de la niste infricosati obligati sa plateasca, si nu intr-o tara, este treaba dumneavoastra, nu a mea, si nu e nevoie sa va burzuluiti la mine pentru aceasta: nu va impiedica nimeni, sunteti liber si responsabil sa traiti unde si cum doriti.

      4. sa imi spuneti mie care platesc taxe la IRS de foarte multi ani ce este IRS, ce face, sau ca as trai in teroare, cind vorba ceea, acum fiind exact timpul de bilantz anual, il fac linistit on line si ma bucur ca si anul acesta ca in multi ani si multor altor oameni IRS o sa-mi si dea niste bani inapoi, e cel putin ridicol. Am platit impozite si in alta tara din UE, si am platit si platesc impozite si in Romania. Nu doriti sa si veniti aici sa tineti prelegeri americanilor despre teroarea IRS in care traiesc sau chiar si IRS-ului despre cum sa-si faca treaba? Nu stiu daca dumnealor vor fi dispusi sa va asculte, – asa cum ii cunosc s-ar uita la dumneavoastra cu multa, hmmmmm, ingaduintza-.; eu cert nu am de gind sa-mi pierd timpul cu inchipuirile dumneavoastra distopice.

  11. emi spune:

    “Cin` s-a fript cu lapte, sufla si-n iaurt!”
    Sa nu uitam ca domnul Varujan Vosganian a fost victima, repetat, a unor delatiuni. De ce ar crede ca recompensarea minciunilor de-a valma cu adevarurile, asa cum cere interesul “politic/servicii” de moment, s-ar face altfel decat cu dedicatie. Evident, cei obisnuiti s-o duca bine din “ciripit”, sunt cei mai dornici sa avem asemenea Lege. Avem o memorie recenta a rautatilor comise prin astfel de activitati, evident calaii ciripitori o vor, victimele dintotdeauna prefera sa nu existe.
    Cand voi vedea condamnat unul dintre ciripitorii comunisti, care au distrus mii de destine doar pentru ca au putut, atunci voi gandi ca o asemenea Lege ar putea fi ceva moral. Dar la noi cei mai tari in ciripit au devenit presedinti (Basescu, Iliescu), asadar, despre ce fel de morala a unei asemenea Legi vorbim?!?

  12. lordul john spune:

    @VV

    Asta cu delațiunea e o întoarcere la perioada stalinista.

    Revenind la discuția de la postarea anterioara, “curățenia” se referea la profesionalizarea actului de administrare si la introducerea colaborării reala dintre funcționari si mediul de afaceri. Nu înțeleg de spuneți: “Daca toți ar avea mana libera pentru curățenie, iți dai seama ce praf ar ieși de la maturat… Nu s-ar mai înțelege nimic…” Cine sunt acești “toți”? Nu credeți in capacitatea unora de a fi integri? Nu credeți ca exista si oameni care nu vor șpagă si care au o viziune onesta asupra exercitării funcției publice? In vremea guvernării Tăriceanu am lucrat intr-o instituție publica (companie națională) unde salariile erau oneste si modul de acțiune era de sprijin al mediului de afaceri acordat in mod onest fata de de interesele statului. Din păcate, Guvernul Tăriceanu a decis desființarea instituției in 2008 și transferul atribuțiilor către o agenție care de atunci (sunt 7 ani) nu a mai făcut absolut nimic, dar nimic. O adevărată viziune liberala!!!

    Spuneți, ușor ironic, ca am dreptate, doar clasa politica fiind de vina. V-am mai spus, nu transferați vina pe alegător. Clasa politica e obligata sa fie mai buna decât alegătorii. Faptul ca în interiorul partidelor selecția se face pe baza financiara, nu va scoate o clasa politica mai buna decât alegătorii, ci mai proasta.
    Vina guvernării proaste e a celui care guvernează, nu a celui guvernat, la fel ca în comunism. Creatorul sistemului este responsabil de funcționarea acestuia și clasa politica (cu excepții) poarta întreaga vina pentru conceperea unui sistem corupt. Nu alegătorii au votat legi în parlament în baza cărora se fac abuzuri.

    • Draga lordule, ai dreptate, sunt oameni integri si ei ar trebui sa faca aceasta curatenie. Vrei, totusi, sa=mi spui cum ii identifici pe cei integri? Care e semnul lor distinctiv?

      • lordul john spune:

        Raspunsul e simplu in ceea cei priveste pe cei care trebuie curatati, cel putin in cazul concret la care ma refeream: incompetenta este primul semnal si cel mai important al lipsei de integritate. Si credeti-ma ca stiu ce vorbesc. Am condus o comisie de licitatie unde se astepta un rezultat si a iesit alt rezultat, conform legii. Nu doar ca nu am mai apucat nici o alta comisie, dar am fost si dat in judecata. Am castigat.

        In ceea ce-i priveste pe cei integri ii veti recunoaste usor daca va uitati in jur. Daca nu exista, trebuie cultivati.

      • lordul john spune:

        Si mai adaug un pont: un sisten bine construit poate identifica usor pe cei integri. In prezent sistemul e virusat!

      • lordul john spune:

        Apropo de sistem, @cris isi bate gura de ani de zile vorbind de sisteme si de proceduri. Asta e modul cel mai simplu de gasit integri!

  13. emi spune:

    Un alt motiv pentru care este asmutit DIICOT-ul pe dumneavoastra este tocmai crearea unui precedent: doar dumneavoastra puteti provoca discutia, si delimita decizia politica de infractiunile de drept comun.
    Si pe decizie politica, pe langa dumneavoastra, vor sa se strecoare si rechinii din PDL, in frunte cu Basescu si Udrea.

    • emi spune:

      Probabil de aceea ati fost atacat la pachet cu Videanu, el era primul care trebuia sa scape alaturi de dumneavostra.
      Este posibil ca si amici vechi din PNL sa isi puna speranta in acest precedent, prea v-au aruncat usor in gura lupului.
      Totusi discutia trebuie demarata si puse lucrurile la punct.

  14. Filip G spune:

    Seful ANI ,Horia Georgescu a fost adus cu mandat la DNA.
    Pana aici nimic deosebit e in ton cu vremurile ce le traim.Totusi eu nu pot trece peste un episod:
    Declaratia facuta de fratele sau.
    http://www.cotidianul.ro/seful-ani-acuzat-de-frate-ca-a-dat-mita-pentru-un-post-public-200059/
    Daca se confirma vre-o acuzatie ce i se aduce,atunci se ridica un mare semn de intrebare:
    Protejeaza SERVICIILE si JUSTITIA unele persoane contribuiind decisiv la ajungerea acestora in puncte cheie?

  15. dragospas spune:

    Mie imi face impresia ca politicienii sunt rupti de realitate si implicit sunt rupti de popor. De douazeci si ceva de ani vedem cum peste noapte apar viloaie de sute de mii sau milioane de euro,masini scumpe si milionari in euro. Si toate astea in contextul in care fabricile sunt taiate la fier vechi ,locurile de munca se imputineaza dramatic,iar pamanturile sunt vandute la straini. In aceasta perioana impresia generala a fost ca peste Romania s-a raspandit o putere mafiota care nu va mai putea fi starpita in veci. Institutiile statului s-au dovedit neputincioase si partinitoare , actionand la nivelul simplilor cetateni si sporadic indraznind sa deranjeze vreun demnitar , intr-o actiune ce parea mai mult o reglare de conturi.Majoritatea legilor din aceasta perioada au fost facute pentru a proteja casta stapanitoare. Aceeasi casta si-a aranjat linistea platind institutiile de forta cu salarii babane si lasand palmasii cu salarii de subzistenta.Vedem si astazi cu ce salariu este platit un doctor sau un profesor universitar si cu ce salariu este platit un procuror sau judecator.Minunea care se intampla acum probabil ca deranjeaza pe multi dintre cei care se credeau de neatins.Cred ca este mare suparare in cerurile puterii,insa poporul isi doreste dreptate cu orice pret .Timp de peste 20 de ani poporul a fost abuzat de catre acesti escroci care s-au perindat la putere.Sigur ca nu toti au furat.Dar nu pot sa cred ca ajungand acolo nu au fost complici sau nu au inchis ochii la faradelegile care se intamplu in jurul lor. Ceea ce vedem astazi nu cred ca are vreo dorinta politica a vreunui partid.Nu de acolo li se trage fostilor zei ai ultimilor 20 de ani. Cred ca importul de democratie a ajuns si pe la institutiile de forta, prea multa vreme fiind controlate politic (a se intelege mafiot) Ceea ce isi doreste poporul este ca aceste actiuni sa continuie pentru ca dupa asa lunga perioada de asuprire multe sunt de scos la lumina si multi au de dat cu subsemnatul.Aceasta Daciada a hotilor trebuie stopata. Daca nu poate fi stopata decat prin delatiune ,atunci aceasta delatiune este benefica in contextul dat. Cu alte cuvinte The Show Must Go On !

  16. emi spune:

    La popa la poarta, e o pisica moarta
    Cine-o mai vorbi cu “@mihail”, s-o manance coapta,
    Cu ulei si patrunjel, si untura de catel!
    :) :) :)

    • mihail spune:

      Buey, nu-i asa poezia.. .ma rog.
      Întrebare, da di ci sa consum eu chestia aia ?
      Îmi cunosti tu preferintele culinare ? Ia zi-le blondo ! :D

  17. emi spune:

    Dumnezeu este Lumina? Interviu din 1889 cu marele om de stiinta Nikola Tesla

    Jurnalistul: Spui ca eu, ca si toate celelate creaturi suntem lumina. Ma flateaza acest lucru, dar admit ca nu prea inteleg (n.r. conceputul).

    Tesla: De ce trebuie sa intelegi, dle Smith? Doar crede-l. Totul este lumina. Intr-una dintre raze se afla soarta natiunilor, fiecare natiune are raza sa in marea sursa de lumina pe care noi o vedem ca soare. Si tine minte: nimeni dintre cei care au existat, nu a murit. Ei s-au transformat in lumina si astfel exista inca. Secretul sta in faptul ca particulele de lumina isi restructureaza starea initiala.

    Jurnalistul: Aceasta este INVIEREA!

    Tesla: Prefer sa o numesc: intoarcere la energia precedenta. Hristos si cativa altii au stiut secretul. Am facut cateva cercetari despre cum sa mentinem energia umana. Este o forma de lumina, uneori egala cu lumina divina. Nu am facut aceste cercetari pentru mine insumi, ci pentru binele tuturor. Cred ca descoperirile mele vor face viata mai usoara, mai usor de indurat de catre oameni si ca acestea ii vor directiona pe oameni catre spiritualitate si moralitate.

    Jurnalistul: Crezi ca timpul poate fi tinut pe loc?

    Tesla: Nu chiar, fiindca prima trasatura a energiei este aceea ca ea se transforma. Se afla intr-o perpetua transformare, precum norii taoistilor. Dar este posibil sa afirmam ca omul isi pastreaza constiinta dupa viata pamanteana. In orice colt de univers exista diverse feluri de energie a vietii; una dintre acestea este imortalitatea, iar originea ei este deasupra omului si aceasta il asteapta.

    Universul este spiritual, iar noi suntem doar jumatate din acesta. Universul este cu mult mai moral decat suntem noi si ar trebui sa ii aflam natura si sa ne armonizam vietile cu el. Nu sunt om de stiinta, stiinta este poate, cel mai conventional mod prin care pot afla raspunsul la intrebarea care ma urmareste si imi perturba zilele si noptile.

    Jurnalistul: Care este aceasta intrebare?

    Tesla: Cum ti s-au aprins ochii!… Ceea ce am dorit sa stiu este: ce se intampla cu o stea care apune si cu soarele care nu mai este? Stelele se prabusesc precum praful sau semnitele, in aceasta lume sau in alte lumi, iar soarele se raspandeste in mintile noastre, in vietile multor creaturi, in ceea ce se va naste ca o noua lumina, sau vantul cosmic o va imprastia in univers. Chestiunea este daca totusi, una dintre aceste stele si unul dintre acesti sori, chiar si cel mai mic, este salvat.

    Jurnalistul: Dar, domnule Tesla, este clar ce este necesar si acest ceva este inclus in constitutia lumii!

    Tesla: Cand omul intelege ca cea mai mare tinta a sa trebuie sa fie aceea de a alerga dupa o stea cazatoare si de a incerca sa o prinda, cand el va intelege ca viata i-a fost data din aceasta cauza, atunci el va fi salvat. La sfarsit, el va prinde steaua.

    Jurnalistul: Si ce se va intampla apoi?

    Tesla: Creatorul va rade si va spune: „A cazut doar ca sa te faca sa alergi dupa ea si sa o prinzi”.

    Jurnalistul: Dar nu este contrar cu durerea cosmica, pe care adesea o mentionezi in scrierile tale? Si ce este durerea cosmica?

    Tesla: Nu, nu sunt in opozitie fiindca suntem pe Pamant… Este o boala de care majoritatea oamenilor nu este constienta. Asa incat, multe alte boli: suferinta, rautatea, amaraciunea, razboaiele si tot ceea ce compune viata umana absurda si teribila, nu pot fi pe deplin vindecate, dar constientizare lor le-ar face mult mai putin dificile si periculoase. Ori de cate ori cineva apropiat si drag a fost ranit, am simtit durere fizica. Aceasta pentru ca avem corpurile facute din acelasi material, iar sufletele noastre sunt legate de fire ce nu pot fi distruse. Tristetea de neinteles care ne copleseste uneori, inseamna ca cineva de pe partea cealalta a planetei, un copil, sau un om generos a murit.

    Uneori, intregul univers este obosit de de el insusi si de noi. Disparitia unei stele si aparitia cometelor ne vor afecta mai mult decat ne putem imagina. Relatiile care exista intre creaturile de pe pamant sunt chiar mai puternice, datorita sentimentelor noastre si gandurile noastre, floarea va inflori mult mia frumos in liniste. Trebuie sa invatam acest adevar ca sa ne vindecam. Remediul este in inimile noastre si in inima acestui animal pe care il numim univers.

    http://www.garbo.ro/articol/Cultura/17332/dumnezeu-este-lumina-interviu-din-1889-cu-marele-om-de-stiinta-nikola-tesla.html#ixzz3UXnWlxvW

    • epolitikon spune:

      Te umfli in pene ca te-am pus la egalitate cu cris si vrei sa o bati la lucruri inutile scrise pe blog?

      • emi spune:

        A declara lumina inutila este echivalent cu a te declara pe tine, fiinta de lumina, ca fiind inutila, impreuna cu intreaga ta realitate.
        Stii tu ce stii…

  18. mihail spune:

    ….si a avut emi, in sfarsit, un orgasm.

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      tara arde si baba se piaptana…

      VV incearca sa se bage singur in seama, ca in rest nu-l mai baga nimeni…

      • Adam Mares spune:

        Esti culmea! Nu crezi ca a fost invitat acolo? Ca doar nu se trezea vorbind asa, ca Pena Corcodusa in drum! :-)

        • sorin gyorgyfalvi spune:

          oamenii politici primesc tone de invitatii de-astea, dar nu ajung sa le dea curs cind sunt importanti…

          • Adam Mares spune:

            Ba VV s-a dus mereu la dezbateri din astea.
            Cred ca voi aveti o obsesie legata de puterea functiei care te face automat important!

      • Filip G spune:

        Problema eu o vad altfel:
        Nimeni nu isi mai asuma ceva in tara asta.
        E mai simplu sa ai in CV o titulatura de ministru dar sa nu faci nimic sa nu fii acuzat.
        Sistemul energetic national tine de siguranta nationala.
        Ori nimeni nu-i interesat de siguranta nationala,fiecare isi acopera spatele prin neimplicare……..

      • mihail spune:

        Aveti amândoi dreptate, armeanul se da in vânt dupa exprimari in public.
        Daca este sa fie si la televizor, chiar e mai bine.
        Dom’le s-a dus pana si la emisiunea lui Lese.
        Numai ca acolo a luat-o in freza, Grigore Lese nu poate fi oprit.

  19. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    asta ziceam eu in august!

    http://vosganian.ro/?p=5393&cpage=13#comment-264176

    sorin gyorgyfalvi spune:

    august 19, 2014 la 3:15 am

    VV zicea ca 2015 va fi un an postbelic :D :D :D Aiurea, abia atunci incepe razboiul, o sa fie un deliciu sa vedem cum o sa-si scoata ochii unii la altii, ei intre ei, si cum se vor separa taberele prin DNA, unii vor incepe sa culeaga PSD-isti, altii basisti…

    Si in continuare spun ca pentru situatia asta sunt de vina inclusiv politicienii care n-au fost implicati in fapte de coruptie, pentru faptul ca n-au facut nimic atunci cind le-a stat in putere. Tuturor le-a convenit faptul ca ajunsi la putere au anumite pirghii pentru indepartarea de raspunderea in fata justitiei si s-au folosit la maxim de asta. Degeaba mi-am racit eu si altii gura sa se faca ceva pentru revenirea la statul de drept…

    Acum ceea ce se intimpla cu DNA-ul e paradoxal singurul lucru pozitiv care se face pentru cetatean. Cetateanul a fost pacalit de catre toti politicienii veniti la putere de-a lungul vremii, politicieni care ajunsi la putere n-au facut altceva decit sa-si securizeze pozitia si sa faca legi prin care pentru eventualele fapte de coruptie sa fie scutiti de raspunderea in justitie, iar astfel au trecut zeci de ani in care cei care au pagubit tara asta cu miliarde de euro au scapat mai usor decit baba cu ouale negre…

    Iar acum chiar daca ceea ce se intimpla cu DNA-ul n-are nicio legatura cu statul de drept, prin faptul ca e singurul lucru pozitiv care se intimpla in interesul cetateanului are un imens suport popular. Ceea ce eu am si prevazut cu mult inainte…

    Asa ca manipulari cu scopul de a indeparta interesul public de ceea ce se intimpla cu arestarile (unde se incadreaza si postarea dvs.) nu-si au niciun rost :D

    • emi spune:

      Razboiul DNA/DIICOT/ANI din interior mascheaza razboiul NATO/Ucraina/Rusia din exterior. Decat sa ne hlizim, mai bine am medita pentru lumina.

    • cris spune:

      Daca DNA-ul este atit de benefic……unde a fost 10 ani? pe luna? Nu crezi ca sunt la fel de vinovati pentru starea in care s-a ajuns acum? – daca isi faceau treaba la timp si serios nu se ajungea aici, nu erai tu omul obisnuit jefuit pina la maduva oaselor, nu? Ce au facut cu impozitele din care le platesti si tu salarii, buget, etc timp de zece ani? Caci de DIICOT ne-am lamurit unde a fost, ca si de ANI – caci si pe acestea le-ai platit din aceleasi impozite, si pe Bica, si pe Georgescu si marea lor de subordonati. Sau Blejnar? – si ANAF-ul l-ai platit ani la rind nu ca sa fii jefuit ci ca sa-si faca treaba. Esti sigur ca manipularea este la a discuta ce se intimpla acum cu arestarile sau ca e si o alta manipulare in paralel destinata sa ascunda ce NU au facut DNA si nici alte institutii ale statului zece ani? Iar cei care i-au adus in aceasta stare, basescu in primul rind, unde sunt, nu crezi ca acesta ar trebui sa fie primul care sa raspunda?

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Nu. Cred ca o sa le vina si rindul celor de la DNA sa raspunda pentru ce au facut. Tocmai de asta imi place ce se intimpla, acum se sfisie intre ei, cei din diferitele tabere. Pina acum o luna si ceva a fost… coabitare: fa-te ca nu vezi ce fac eu, ca sa nu vad ce faci tu!

        • Pai ce am zis eu, tu vrei sa te distrezi. Numai ca e o distractie care ne costa cam scump. Pana una-alta, capitalul romanesc e vraiste de atatea zornaieli de catuse. Ar fi interesant sa numeri cati oameni simpli si-au pierdut locurile de munca in felul asta.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Da, eu ii tot numar de vreo 6 ani… iar pe vremea cind eu avertizam ca asta se va intimpla nimeni nu actiona in niciun fel sa previna. Nici macar liberalii cind au fost la putere n-au schimbat nimic.

            Iar acum cind totul e distrus dumneavoastra ziceti sa bem un pahar cu apa rece ca sa ne treaca?

            Nu domnule! Hotii trebuie sa plateasca! Scump!

          • Sorin, cand spui hotii ai idee exact la ce te referi? Daca te referi la cei care primesc sau dau sau iau bani fara forme legale, ai idee cam ce spui?

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Ma distreaza cind vad la tv pe unii care propovaduiesc iertarea, reconcilierea, unii aici pe blog chiar amnistia fiscala. He he he, hai sa fim seriosi! Tocmai acuma cind le-a venit si lor rindul? Vor iertare? Sa mearga la biserica!

        • mihail spune:

          sa se unga cu mir, nuuuu ???

        • Amnistia fiscala ar fi o masura buna, daca ar repatria capitaluri. Dar de ce sa facem ceva care sa ne si foloseasca, mai bine bagam pe toti la puscarie, sa ne distram. Cei care au procedat la amnistii fiscale (inclusiv democratii occidentale) or fi fost niste corupti nenorociti. E bine ca suntem noi destepti, la coada Europei.

  20. alexis spune:

    Un soi de astfel de lege exista, 571/2004. E drept ca doar ii protejeaza pe cei care sesizeaza fapte de coruptie, nu ii si premiaza. In Europa nu prea sunt asemenea legi. In SUA exista “Whistle Blower Protection Act”. Americanii au mai avut o lege, emisa in timpul Razboiului civil, prin care cei care raportau fapte de coruptie primeau un procent din sumele recuperate. Nici la noi, nici la americani aceste legi nu au produs cine stie ce efecte. Dar sa ne intoarcem la vremurile lui Sulla sau ale inchizitiei, nici ca se putea idee mai proasta.

  21. epolitikon spune:

    @VV
    Stau si ma gandesc ca eu nu mai sunt blogger de mai multa vreme, ca nu sunt nici influent pe aici pentru ca e ultimul lucru pe care mi-l propun, asa ca mi-a trecut pentru o clipa gandul ca acest articol reprezinta o buna ocazie pentru a da un semnal colegilor din parlament care v-au scapat de urmarire penala, ca pot conta pe dvs., ca sunteti un bun coechipier care nu si-ar abandona niciodata coruptii la nevoie si niciodata nu ati sustine un proiect de lege care sa dea puteri justitiei ori poporului in lupta anticoruptie.
    Hmmm…

    • Filip G spune:

      Daca JUSTITIA nu face dreptate la momentul oportun e greu de stabilit prejudiciu si recuperat.Ori tocmai pe asta au mizat cei care au devalizat tara.

      ” Demult, demult, trăia un ţăran. El era sărac lipit pământului şi umbla prin sate după lucru. Şi a umblat el, a umblat, multe locuri a văzut, dar de lucru n-a găsit.
      Şi iată că într-o zi, când de-abia se mai ţinea pe picioare de oboseală şi nu mai putea de foame, zări o cârciumă, intră şi ceru să i se fiarba cinci ouă tari. După ce le mîncă, se scotoci în buzunare după bani, dar în buzunare ioc. Nu ştiu cum îşi pierduse bănuţii.
      «Ce să fac? se gîndea el — îmi rămîne doar să mai comand ceva şi între timp să-mi iau tălpăşiţa fără să fiu văzut.»
      Dar soarele răsare de la răsărit şi apune la apus, o zi vine după alta, şi săracul nu avu vreme nici să clipească măcar şi trecură douăzeci de ani. Într-acest timp învăţase o meserie şi se făcuse tîmplar, câştigând bani din care să trăiască. Mergînd el odată spre casa de unde plecase, dădu peste satul cu cârciumă şi-şi aminti ce i se întâmplase aici acum douăzeci de ani. Intră şi ceru din nou cinci ouă tari. Cârciumarul nu-l mai recunoscu, dar întîmplarea de atunci n-o uitase. Mîncă el ouăle şi-l întrebă pe cârciumar:
      — Cât îţi datorez pentru aceste cinci ouă tari?
      — Dă-mi cinci bănuţi de aramă şi e bine, răspunse cârciumarul.
      Ţăranul scoase zece. Cârciumarul se miră şi spuse:
      — Frăţioare, e prea mult, dă-mi numai cinci. De ce îmi dai încă pe-atît?
      — Ai uitat — spuse zîmbind ţăranul — cu douăzeci de ani în urmă am mâncat cinci ouă tari şi n-am plătit, înseamnă că-ţi datorez zece.
      Cârciumarul stătu mult pe gânduri, îşi plecă capul şi începu să strige:
      — Va să zica aşa! Acum douăzeci de ani ai mâncat cinci ouă tari de găină?! Câţi pui aş fi putut avea în aceşti ani din ele? Şi de câte ouă m-ai păgubit? Dacă socotim drept, îmi datorezi mulţi, mulţi bani. Dă-mi-i, că de nu, mergem la judecător să ne judecăm.
      Ţăranul nu se sperie deloc şi zâmbind spuse:
      — Bine, du-te tu, iar eu vin pe urmele tale.
      Cârciumarul se duse la judecătorie şi depuse plângere. Spuse de-a fir a păr cum de l-a înşelat ţăranul şi câţi bani trebuie să primească acum pentru cele cinci ouă. Judecătorul îl ascultă şi începu să dea din cap în semn de încuviinţare. Cârciumarul se bucură că va câştiga procesul şi bani mulţi şi îi făcu judecătorului un dar. Judecătorul îl aşteptă pe ţăran să vină la rând. După mult timp veni şi acesta, care se înclină până la pământ în faţa sa şi îi spuse:
      — Domnule, vă rog să mă iertaţi că am întârziat. Am avut o treabă foarte importantă, de aceea n-am putut veni mai devreme.
      — Ei, ţăranule! Ce tot spui? Ce treabă poate fi mai importantă decât un proces la judecătorie, i se adresă supărat judecătorul.
      — Iată care a fost treaba, domnule, răspunse liniştit ţăranul. Fratele meu s-a hotărât să semene puţină mazăre. A fiert mai întâi seminţele şi a aşteptat să se răcească, să le semene. A trebuit să aşteptăm mult până s-au răcit. Când s-au răcit le-am semănat repede şi imediat am fugit încoace. Uitaţi-vă, abia mă mai ţin pe picioare de oboseală.
      Judecătorul, curierii, cârciumarul şi toţi câţi erau de faţă în sală au pufnit în hohote de râs auzind vorbele ţăranului.
      — Ai mai auzit să creadă cineva aşa ceva? Cum pot să răsară seminţele de mazăre fiartă? i-a zis judecătorul râzând batjocoritor.
      — De ce să nu răsară? Dacă din seminţe de mazăre fiartă nu pot ieşi lăstari, atunci cum pot ieşi pui din ouă fierte?
      După ce ţăranul rosti aceste vorbe, nimeni nu mai râse în sală. Judecătorul se uită la cârciumar, cârciumarul la
      judecător şi nici unul nu mai ştiu ce să mai spună.”

    • Termina cu prostiile. Ceea ce propui tu ar merge poate undeva unde exista constiinta civica. Dar intr-o tara unde lumea e saraca si nu exista structuri demne ale societatii civile sa vii cu recompense pentru semnalarea faptelor de coruptie…

      • epolitikon spune:

        Atunci hai sa facem asta pentru minoritatea romanilor cu constiinta civica.
        Nu spune nimeni ca orice sesizare inseamna automat DNA si circ in presa, basca, se poate prevede chiar si sanctionarea celor care sesizeaza neadevaruri, ca sa descurajam abuzurile sau reaua intentie.

  22. epolitikon spune:

    @VV
    Va este teama ca s-ar putea sa va toarne vreun colaborator pentru vreun tun? :)

  23. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    lasati-ma cu democratiile occidentale care practica amnistii fiscale… V-am mai spus de 100 de ori ca Romania nu e nici Germania, nici Marea Britanie si nici macar Italia. Tarile astea s-au confruntat cu problema coruptiei in secolul trecut! si au rezolvat-o in mare parte bagind in puscarii o turma intreaga de oameni, ale caror oase au putrezit in puscarii, ori se afla inca acolo…

    Numai la noi poti fura miliarde si sa scapi cu 2-3 ani, eventual si aia cu suspendare…

    • epolitikon spune:

      Pai poate asteapta omul vreo amnistie, ca sa scoata la lumina niste bani :)

    • Amnistiile fiscale s-au dat acolo unde era evaziune, altminteri de ce sa se dea? Si pe asta cu turmele bagate in puscarii de unde ai scos-o? Si, in geleral, crezi ca sufletul bantuit de dusmanii cum e al tau poate fi un aliat de nadejde ca sa facem o lume mai buna?

  24. Filip G spune:

    Amnistia fiscala nu poate fi aplicata intr-o tara cum se afla Romania azi.
    In precedenta postare ”cinci oua tari” se vede sufletul hapsan in fata unui om de buna credinta.
    E suficient sa mergi sa declari ca ai prejudiciat statul cu o suma modica dupa care se declanseaza infernul.O sa ti se puna in carca fapte nefacute.
    Interesant e si pozitia judecatorului care in functie de ”dar” asculta cu multa atentie reclamantul.
    Demonstrarea nevinovatiei nu cade in sarcina acuzatului,procurorii in baza unor probe solide trebuie sa prezinte acuzatiile in fata unui judecator…..

    • epolitikon spune:

      Subiectul nu este despre amnistie ci despre identificarea coruptilor, aducerea lor la judecata si recuperarea prejudiciului statului intr-o masura cat mai mare. De regula, cu cat se face treaba mai repede, cu atat se recupereaza mai multi bani.

    • Asa este, amnistia fiscala nu poate fi aplicata in Romania de azi.

  25. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Cris eu am citit cu mare atentie ceea ce spuneai tu si in principiu e o diferenta intre justitia de acolo si cea de aici si intre societati.

    Dar e o diferenta si in ceea ce priveste institutiile si, mai exact, forta lor.

    Uite un exemplu simplu: atat IRS-ul cat si FBI-ul au puterea de a realiza operatiuni complexe de interceptare a comunicatiilor si de filaj, lucru care la noi este atributul exclusiv al SRI-ului.

    Vrei sa discutam de institutii functionale? Pai cum ti s-ar parea ca ANAF-ului sa i se dea aceasta putere care i-ar sporii mult eficienta? Inacceptabil…

    Dar transformarea Politiei intr-o institutie care preia si toate atributiile SRI sau invers, imputernicirea SRI-ului si cu investigatiile penale? Iarasi inacceptabil, dar asta este FBI-ul in caz ca nu stiai, un serviciu secret cu atributii de combatere a criminalitatii organizate si investigare si a altor infractiuni federale. Este eficient pt ca are o putere enorma si la fel si IRS-ul.

    Si ca si dl. Vosganian tu faci o confuzie grava intre delatiune si informatii. Realitatea deloc frumoasa a investigatiilor declansate de IRS si FBI tine nu doar de capacitatea lor tehnico-legala imensa dar si de modul in care negociaza cu infractorii pedepse mai mici in schimbul informatiilor.

    Si, de asemenea, ai impresia ca punerea sub acuzare coincide cu vinovatia si condamnarea. Valcov este momentan compromis in ochii opiniei publice, dar asta se intampla peste tot si in astfel de cazuri se impune demisia peste tot. Si in plus modul cum prezinta o parte a presei problema Valcov spre ex este tras rau de par. Daca te uiti strict la averea familiei si rudelor acestui personaj nu e greu deloc sa-ti dai seama ca nu se justitifica cea mai mare parte.

    Putem sa plecam de la premiza ca toate anchetele sunt politice sau partizane, dar realitatea nivelului coruptiei din Romania impune prioritizarea masurilor impotriva coruptiei.

    • Eu nu fac nicio confuzie intre delatiune si informatie. Stiu bine ce spun. Dar cand cineva nu a spus nimic cinci ani si spune acum la comanda arata ca ceva nu e in regula.

  26. Kronstadt an der Graft spune:

    Mamă ce hărmălae e pe blogul ăsta! Război civil, ce mai… Dar în perioada în care au fost desființate marile firme românești viabile, unde au fost politicienii onești de astăzi care se crucesc de ceea ce scoate DNA-ul de prin dosare? Cred că putem invoca Sfânta Ipocrizie.
    Dacă-mi aduc aminte au fost nenumărate cazurile în care și eu și alții am dat semnale concrete pe acest blog că vedem și înțelegem ceea ce se întâmplă în țara asta supusă silniciilor și nu suntem deloc mulțumiți. Mi se pare incorect ca acum să ni se spună că n-am făcut nimic și suntem și noi complici. Ce-am fi putut să facem, să fi făcut o revoluție în adevăratul sens al cuvântului? Să ne fi legat de gardurile firmelor care au fost făcute una cu pământul sub conducerea tuturor guvernelor postdecembriste? Subliniez, tuturor guvernelor, inclusiv.
    Noi ne-am făcut datoria așa cum a fost înțelegerea, adică am votat o dată la patru ani. Dacă am votat aceeași Mărie cu altă pălărie nu e vina poporului român, e vine celor care s-au înfipt în frunte și ne-au mințit. Iar astăzi clasa politică s-a împărțit în două, excrocii și ipocriții.
    Se discută în tema propusă de riscul generalizării delațiunii. Ia să vă povestesc o întâmplare din Germania. Un sas de-al nostru (sună interesant), șofer de meserie, locuia într-o casă undeva într-un cartier dint-un orășel mai micuț și s-a hotărât să facă o călătorie mai consistentă cu familia, drept pentru care a ridicat capota motorului pentru a face o inspecție profesionistă a acestuia, fără să atingă nici-o piesă cu vre-o sculă, ceva. Fiind profesionist s-a uitat ceva mai mult, probabil, că s-a trezit cu un ecipaj de poliție lângă el și abea a scăpat de o amendă consistentă. După ce s-au liniștit polițiștii i-au explicat că au fost alertați de cineva din preajmă, că legea nu permite reparația mașinii decât la sevice și că cel care a făcut sesizarea avea tot dreptul s-o facă. Surprins sasul a întrebat: Bine și dacă sesizarea este făcută cu rea intenție? La care polițiștii i-au replicat: Simplu, atunci o pățește delatorul.
    Deci se poate și așa.

    • Radu Alexandru Vasilescu spune:

      Sfânta Ipocrizie … Amin!

    • emi spune:

      Ai vazut tu, macar un singur delator, macar unul, pedepsit in Romania?!?
      Sunt reconpensati indiferent daca mint sau spun adevarul…

      • epolitikon spune:

        Problema in Romania este dezechilibrul major intre faptele penale care se comit zilnic si delatiunile inregistrate (zilnic).

        Dar in cazul tau, cu siguranta te temi de asa ceva pentru ca ramai iar fara job si te-ntorci la curatat rahat in Italia.
        Ia spune postacule, cum se numeste cel care te hraneste si de unde ciordeste el banii (publici)? Ai apucat si tu o ciozvarta de cand a dat PDL-PNL presedintele?

        • emi spune:

          Stii, noi astia din afara sistemului, pe care nu ii puteti controla, nici macar nu trebuie sa ne organizam, ne arata lumina cararea.
          Bani avem, defectele nu ni le cunoasteti, de job nu avem nevoie, nu prea aveti cu ce sa ne amenintati/manipulati.
          De murit oricum murim toti, macar cat traim sa o facem cum ne cere constiinta…

        • De unde ai atata dusmanie, epolitikon. De ce vorbesti asa cu Emi?

    • Kronstadt

      Ai spus foarte corect, timp de 25 de ani regula a fost alta, acceptata , din pacate, de mai toata lumea. Brusc unii sanctioneaza regula pe care au urmat-o toti. Problema e ameliorarea sistemului, nu vanatoarea unora de catre altii.

  27. epolitikon spune:

    @VV + Emi&Co

    Oameni buni, ca sa intelegeti mai bine sensul recompensarii celor care furnizeaza informatii relevante despre fapte de coruptie este acela ca in multe cazuri, cei care isi asuma riscul unei asemenea demers pot plati cu cariera profesionala si desigur, ca in absenta unei recompense proportionala cu miza penala, nimeni nu se inghesuie sa dea cu subsemnatul la DNA ca patronul face cutare smecherii sau aranjeaza licitatiile sau mai stiu eu ce.

    Pentru mine, contabilul care indica DNA ca patronul sau fura eludeaza plata a milioane de euro, ori spala bani ori vinde produse contrafacute, ori mai stiu eu ce, este un erou si trebuie recompensat cu bani, nu cu medalii sau diplome, pentru ca intr-o tara ca Romania el risca sa ajunga vanzator in piata, mai ales daca e intr-un oras mic.

    De ce este erou? Simplu, pentru ca pensia mamei mele o achita statul roman (nu cel german), educatia copilului meu o asigura statul roman (nu cel elvetian), asistenta medicala a matusii mele o asigura statul roman (nu cel suedez), si pentru toate astea e nevoie de bani iar eu am toleranta zero la a accepta sa fiu printre cele cateva milioane (putine) de romani care muncesc cinstit si pentru care compania face eforturi sa achite la zi toata povara fiscala, iar o mana de cateva sute de mii de javre din sistemul public si politic sa ne trateze ca pe niste slugi care le platim vilele, masinile, yachturile si distractiile.

    Asa, ca, domnule Vosganian si alti politicieni ca dvs., voi deschide o bere in cinstea fiecaruia dintre dvs. care ajunge la DNA.

    • Filip G spune:

      Usurel ca ajungi la Asociatia Alcoolicilor Anonimi si e pacat. :)

    • emi spune:

      Contabilul nemultumit de salariu poate falsifica documente si fura afacerea, dupa ce isi baga seful in puscarie.
      Cate capete de acuzare aduna eroul tau?!?
      Bani sunt, repartizarea lor e problema…

    • emi spune:

      Contabilul nemultumit de salariu poate falsifica documente si fura afacerea, dupa ce isi baga seful in puscarie.
      Cate capete de acuzare aduna eroul tau?!?
      Bani sunt, repartizarea lor e problema…

      • epolitikon spune:

        Scrii in mod programat dar scrii prostii.
        D-le Vosganian, puteti schimba va rog echipa de postaci. Prostia lor strica farmecul blogului.

        • emi spune:

          Pana nu-l vad pe Basescu in puscarie, alaturi de satra sa, si cu sumele delapidate returnate la leut, nu cred nimic din piesa asta de prost gust de la DNA. Cand voi vedea banii din conturile din paradisurile fiscale recuperati, voi incepe sa cred ca DNA chiar e in stare de ceva.

        • Eu iau echipa asa cum e, n-am ce-i face. Un bun antrenor face squadra azzura din orice.

    • Dar cand am ajutat la crearea a sute de mii de locuri de munca in sectorul privat ai deschis o bere entru mine? Dar cand am redus impozitele? Dar cand am ridicat investitiile la nivele cum n-au mai fost si, probabil, n-or sa mai fie multa vreme, ai deschis o bere? Dar atunci cand am salvat zeci de mii de locuri de munca la firme pe care le-am ajutat sa nu se inchida, ai deschis o bere? Etc.etc. Nu e corect, epolitikon. Esti bantuit de prea multa dusmanie.

  28. vasile a. spune:

    Sfanta delatiune! Si cit de draga le esta ea romanilor.Securitatea avea un numar imens de turnatori/colaboratori.Ei isi justificau activitatea pe atitudine cetateneasca,simt civic,apararea statului etc. Urmasi turnatorilor(unii prezenti pe acest blog) folosesc aceleasi argumente.E dreptul lor si nu as fi intervenit daca nu ar fi fost agresivi si mojici cu cei care aveau o alta parere.DELATORII(turnatorii) au in subconstient un sentiment de culpabilitate si atunci si-l reprima prin astfel de atitudini.Varujan,ai facut foarte bine ca te-ai aparat si ca nu ai acceptat sa fii ani buni murdarit,scos din viata publica.Dar ai si o responsabilitate:sa lupti pentru a schimba acest mirsav system bazat pe delatiuni,circ mediatic,incalcarea continua a drepturilor cetatenilor

    • epolitikon spune:

      Prietene Vasile, dl. Vosganian sustine ca politicienii din ziua de azi au pampersii umezi de frica la adresa justitiei si nu indrazneste unul sa aibe initiative care sa indrepte lucrurile vadit in neregula dar scrie articole pe blog cu aer in balon, mizand pe sustinerea anonima a unora care fie sunt papagali fie sunt in aceeasi barca a celor care nu-si doresc sa-i ia vreodata justitia la intrebari, si pe impactul emotional/amintirile scrise in BIOS-ul oamenilor de rand de pe vremea comunismului.

      In realitate mesajul este doar o manipulare ordinara de genul: Dati in cap turnatorilor, puneti pumnul in gura celor care indraznesc sa pomeneasca fie si timid asemenea idei ca sa putem fura noi, linistiti.

      • emi spune:

        Se vede cu ochiul liber ca tot neamul tau a trait bine din delatiune…

        • Mihail spune:

          aiurea…de data asta, epolitikon cam are deptate.
          Politicienii sunt destul de speriati.
          In cazul “nostru” domnul senator merge pe o gheata subtire. In acest moment este intr-o siguranta relative, tocmai de aceea se teme ca nu stie ce poate urma.
          Seful meu spune(ala cu dictarea la foc semi-automat) ca noul dosarel este aproape gata. Este subtire, ce-i drept, dar este beton !…Oricum nu conteaza, foamea de procuror este maricica.

          PS: buey emi, vezi ca ramane tarisoara fara matze ! :D

    • Dar uite-te ce prieteni buni au delatorii pe blog. Ei aduc, zic ei, informatii, nu delatiuni. Ai dreptate, asa ziceau si informatorii pe vremuri.

  29. Radu Alexandru Vasilescu spune:

    Ce e cel mai amuzant in toata lamentarea multora din politica si presa e ca atata timp cat doar “prostimea” si “saracimea” era afectata de abuzurile justitiei nu dadeau 2 parale chioare.

    Acum cand justitia functioneaza fix la fel in cazul “elitelor” e jale nationala.

    Crede cineva ca romanii nu vad abuzurile? O ba da! Dar uite care e secretul: cum nu v-a pasat voua cat timp erau afectati doar romanii de rand, eh uite asa nu dau 2 bani romanii pe lamentarile voastre.

    E bine? Cu siguranta nu! Doar ca vorba unui amic: “Doar nu incepem corectitudinea in justitie acum cand intra ei la puscarie. Hai mai lasa vreo cativa ani sa-i curete si vedem dupa”.

    Asta e atitudinea publica si, dupa zeci de ani de hotie ca-n codru, am o veste proasta: e perfect justificabila moral.

    Inchei citand din ce am auzit si eu ca a spus un procuror DNA: “O sa arestam tot ce misca, pana ajungem sa ne arestam intre noi!”

    AMIN

  30. vasile a. spune:

    Atitudinea publica nu constituie un argument. Oamenii politici sunt condusi de ea,liderii adevarati sunt condusi de interesul public si hai sa folosin si cuvinte demonetizate la noi,de interesul national.De aceea deseori liderii adevarati fac istorie:se ridica impotrva atitudinei publice si o schimba.O nedreptate nu poate justifica a alta nedreptate.Un system prost si abuziv nu poate fi acceptat numai pentru ca acum da satisfactie atitudinei publice.Personal am o greata si o aversiune profunda,organica fata de turnatori(ai vechii Securitati sau a noilor Securitati) si pentru un system construit pe baza de delatiune.

  31. vasile a. spune:

    Apropos,o tara care isi devoreaza elitele ce sanse are?

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      Care elite? Elite in arta evaziunii fiscale? Elite in jefuit banul statului? Elite in prostit poporul cu minciuni electorale? Elite in scapat de raspunderea penala?

  32. emi spune:

    Sistemul care isi devoreaza capii fara discernamant, este un sistem imatur, usor de demolat. Se va autodistruge. Paguba-n ciuperci!!!

  33. cris spune:

    @ VV

    Da, imi dau seama in ce atmosfera se traieste, cele doua minute de ura, saptamina de ura (va amintiti ca era un festival de ura, vara, in 1984), e Orwellian. intentionat asa. Si nu e scapare, se conteaza pe faptul ca 90% dintre oameni vor reactiona in acest mod, reflex…. Nu are nimic de a face cu nici o justitie. Se vede si din comentarii: sa se sfisie intre ei, ce bine, le-a venit si lor rindul, samd. Totusi, cind doi se sfisie intre ei, s-ar putea insa ca tu care te bucuri sa nu cistigi nimic, dimpotriva, sa devii victima colaterala din aceasta batalie si ulterior a celui care a stirnit de fapt batalia dintre cei doi. La fel de posibil este ca atunci cind doi se sfisie sa intervina selectia naturala, sa invinga cel mai puternic si mai crud care la fel nu iti va fi favorabil tie cel care te uiti ca la spectacol, dimpotriva. Caci asemenea lupte nu au nimic de a face cu vreo alta regula decit cu cea a pestelui mai mare care il inghite pe cel mai mic si nu se opreste – deci de fapt cui ii pasa de plancton, de omul de rind, pe moment….. ii va “pasa” insa cind i se va face iar foame. Si nu e ceva nou, s-a repetat in istorie de nenumarate ori. E deci o satisfactie de scurta durata.

    In ce priveste atragerea oamenilor in aceasta spirala a raului – gen invitarea la delatiune.si cit de benefica ar fi aceasta sau altele asemenea. E un psiholog american celebru prin experimentele sale despre obedientza, Stanley Milgram. A intrebat: credeti ca ar fi posibil sa faceti ce au facut nazistii? Cum, aici, in America? nooo, imposibil. Credeti ca daca Hitler v-ar spune, ati putea eloctrocuta un om? Nooo, nu se poate

    A luat 1000 de oameni, i-a impartit in doua grupuri, le-a spus tu esti profesor, tu esti elev, daca elevul raspunde bine primeste o recompensa, daca raspunde prost e electrocutat, 15 V, nu e nimic rau, nu simte. Daca persista, apesi butonul urmator care are voltaj mai mare, dupa cum merita. Butonul maxim – 450V. Au fost unii care au intrebat – si daca ii fac rau – aaaa, nici o problema, nu e responsabilitatea ta ci a mea. Citi credeti ca au mers pina la 450V?…….90% A repetat experimentul de 13 ori cu grupe diferite….90%. Tehnica e simpla si exact cea folosita de Hitler (Milgram era evreu si un foarte bun cunoscator al Holocaustului). Primul pas e totdeauna mic si “nevinovat”, justificat, “faci un bine”, Ai o problema?, esti “scutit” de responsabilitate, faci ceva cetatenesc, doar te supui legii, faci ce trebuie, e responsabilitatea altuia sau vina altuia, il pedepsesti, esti asezat in pozitia de “profesor” de “a da o lectie”, o merita, si n-ai grija acela nu simte, nu exista consecintze pentru tine. Pe masura ce creste voltajul intervine si bucuria puterii pe care o ai asupra altuia, vorba altui psiholog, profesor la Stanford, uitindu-se la experiment, caci a fost filmat:450V e xxx, pornografia puterii. Asa au ajuns sa fie omoriti milioane, caci Milgram a reprodus intr-adevar mecanismul psihologic folosit din 1939. De la Milgram incepind, ulterior s-au detaliat mai multe aspecte si se regasesc toate in aceste fenomene, matematic, in toate ororile, pina la Iugoslavia, Rwanda si Abu Ghraib.

    Suficient sa va uitati pe blog, 90% dau lectii cu titlu absolut, profesoral, pedepsesc pe altii dupa cum merita, nu au nicio responsabilitate individuala ( dar dumneata pe cine ai votat?) si nu sunt indivizi ci apartin unui grup (noi care am fost exploatati) ceilalti apartin altui grup (hotzii) fara chip, se supun unei norme, sunt sub steagul unei anume legi ( aici discutia fiind in particular pe cea legata de whistle blower), 90% au ajuns deja pe la 200 V si nu va trece mult pina ce vor apasa si butonul de 450V fara sa clipeasca. Ba se vede si augmentarea de la prima postare pina la ultima. Splendid. ca imagine in mic, va dati seama cam care va fi atmosfera in mare in citeva saptamini.

    ( asa, de farmec, primul articol citat in sprijinul acestei idei ca delatiunea ar fi un necanism de baza in alte parti, este al lui Liviu Voinea. Cunostintzele dumnealui despre cum merg de fapt lucrurile prin alte parti ale lumii am avut prilejul sa le aflu: la o emisiune spunea cu seninatate ca in America oamenii mor in fatza spitalelor. In fapt exista legile EMTALA, orice spital e obligat sa dea ajutor in ER oricui aflat in curtea sa, indifferent de asigurare, sa stabilizeze, sa admita si sa trateze pe oricine – legile romanesti in aceasta privintza au fost copiate dupa EMTALA, adica stau oricui la dispozitie, inclusiv domnului Voinea, spre citire. Adica domnul cu pricina citeste ceva patrunjel pe goagal despre cum se face prin alte parti, are niste prejudecati, a vazut niste filme si crede ca e un soi de Hollywood, apoi serveste respectivele idei ca si realitate petrecindu-se altundeva curent)

    • Filip G spune:

      @cris,
      am avut ocazia sa vad o faza tare pentru Romania.
      Un politist comunitar printre altele raspundea de curatenia in zona.
      Un copil arunca un pahar de inghetata pe strada.Politistul se apropie saluta si se prezinta.Explica frumos care e motivul apoi spune:
      -Aveti doua variante,ridicati paharul si nu se intampla nimic.
      -Il ridic eu dar dumneavoastra suportati consecinta(amenda)
      Bunica se apleaca sa ridice paharul,politistul spune NU.
      -Daca nu il responsabilizati tot la fel o sa faca,nu o sa invete nimic.
      RESPONSABILIZAREA si DELEGAREA de ATRIBUTII cu sanctiuni precise rezolva o buna parte din problemele Romaniei.
      Acel politist raspundea de curatenia de pe strada,daca nu identific autorii trebuie sa fac curat eu.
      Deci se poate……..

    • cris spune:

      Filip, ce spui tu face parte din normalitate. Sa spui insa: mi-a spus mie cineva ca ai aruncat un pahar de inghetzata pe jos acum sapte ani, te amendez si pe tine si pe bunica-ta, va pun pe toti la gazeta de perete, in catuse, si apoi la inchisoare, nu e normal. ( si scuza-ma, repet, din scandalul cu CFR cam asa ceva a iesit, s-a condamnat la inchisoare o conductoare pentru doi ani si sase luni pentru 30 de lei mita, adica s-a condamnat nu bunica ci fraierul din fundul satului care a trecut intimmplator pe acolo cind s-a aruncat paharul). Sa faci campanii cu amenzi pe toata lumea care acum sapte ani a aruncat pahare de inghetzata pe jos, timp in care eu politistul am taiat frunza la ciini si nu am facut ce trebuia, lucrul pentru care eram platit, am trecut pe linga, nu e normal. Sa ai de alta parte o multime stirnita cu “bine le face alora, sa-i ia pe toti la inchisoare” ca asa se rezolva murdaria din oras, si nu prin prezentza normala a politistului acolo care spune: ridici paharul sau te amendez, iar nu e normal.

      • cris spune:

        si PS: tot parte din normalitate ar fi sa fie si cosuri de gunoi in care sa arunci paharul de inghetzata, si acelea curatzate la timp, inainte de a dori sa ai ciripitori care sa spuna politistului brusc reformat ce s-a intimplat acum 7 ani. Altfel, degeaba ai politist bine infoiat si ciripitori, curatenie tot nu va fi. Cam asa e si cu impozitele, baza informatica si delatorii: faci cosurile de gunoi, ai grija de ele, ai politie care e mereu acolo si spune ai grija, daca nu faci ce trebuie te amendez. Ai baza informatica, grija zilnica, controlul si avertismentul, abia apoi pedeapsa. si whistle blower ca exceptie. Nu? Abia apoi pui baza pe cel care avind constiintza civica se va duce la politist sa pirasca pe bunica si copil – tu care te plimbi sau te duci la treburile tale, nu crezi ca ai altceva de facut decit sa te duci la politie sa raportezi, si ca de asta platesti cosurile de gunoi si politistul, ca tu sa-ti vezi linistit de ale tale? Ce zici?

        • Filip G spune:

          Am scris mai sus despre ”delatiune”ceva mai plastic printr-o pevestioara chinezeasca:
          http://www.anidescoala.ro/articol/cinci-oua-tari-poveste-chinezeasca.html
          Atat timp cat beizadeaua lui tata poate face orice ,rezolva tata.
          Regasim cupluri celebre tata si fiu dand explicatii la DNA.
          Sigur ca normalitatea ar fi ca un cos de gunoi sa nu coste de 10 ori mai mult la licitatie fata de pretul de magazin,etc
          Impozitele si taxele gestionate transparent nu deturnate in favoarea unor grupuri de interese…..

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      @ cris

      eu nu i-am votat. Am stiut dinainte unde se va ajunge, am avertizat la vremea respectiva si am si spus tot atunci ca nu voi avea niciun gram de compasiune atunci cind le va veni si lor rindul sa piara pe limba lor, adica mai precis pe vremea cind era saltat cite un liberal pe saptamina iar cei care azi cer compasiune taceau complice, mergeau pe burta, si apareau la tv cu teoria imbecila conform careia cei incriminati de catre DNA trebuie suspendati pina ajung sa-si demonstreze nevinovatia in justitie…

      N-am halit pe nemestecate nimic, nici macar n-am votat cu Negoita pus pe liste de catre USL la sectorul 3 deoarece nu puteam vota pe unul care si-a pus pe persoana fizica 1603 apartamente ca sa scape de taxe…

      Si referitor la generalizarea cu toti sunt hoti o spun pentru ca in afara de Mircea Diaconu, Ioan Ghise, si alti 2-3 care au avut curajul sa fie vocali si sa-si asume riscul excluderii din rindul celor care nu erau asemeni lor, nu am reusit as identific persoane care sa aiba curajul sa ridice piatra! Toti au cite ceva pe caciula, si tocmai acest fapt i-a facut sa nu poata reactiona cu nimic niciodata. Exact asta este faptul speculat chiar si in ziua de azi de catre basescu: sunt rari cei care pot ridica piatra, si de regula aia sunt deja anihilati.

      Numai ca se mai intimpla si anomalii, cum este de exemplu reactia DNA impotriva fostului sistem, iar asta se intimpla numai atunci cind lupii tineri mai flaminzi isi gasesc curajul sa atace decisiv ca sa devina stapinii ciolanului, iar astea sunt din pacate singurele momente in care mai ies la iveala informatii despre modul mafiotic in care e jefuit sistematic statul asta.

      • cris spune:

        Daca tot ai gasit doi trei e bine, e un inceput….. :) hai sa fim totusi din cei 10% care mai si gindesc. Aminteste-ti ca totusi si acestia cad prada exact acelorasi institutii, cum a fost cu Diaconu si ANI. Bataliile acestea sunt rinoceresti, matura pe oricine, inclusiv oameni nevinovati, ba chiar oameni intregi la minte sunt considerati periculosi: sau vorbesc degeaba si nu-I aude nimeni, sunt marginalizati sau li se gaseste nod in papura.

    • Draga Cris, ar fi meritat, ca experienta umana, sa vezi torentul de ura ce s-a revarsat asupra mea vreo trei-patru zile, dupa votul din Senat. A fost ca in lapidarile si linsajele din istorie. Nimeni nu s-a intrebat dupa aceea ce era adevarat si ce nu din tot ce s-a spus. A fost ca un fel de isterie, dar nu ca o terapie de grup, caci nu cred ca s-a insanatosit careva. Ceea ce se intampla in Romania acum nu seamana cu nimic din ce stim.

  34. Kronstadt an der Graft spune:

    Aș mai face o distincție între delațiune și opinia civică. Cred că-i mare diferența. Într-un sistem juridic normal delatorii sunt neutralizați prin marginalizare, dar opinia civică sănătoasă este încurajată. Acum asistăm la o inflamare a justiției, pentru că în paralel cu asanarea penală pe care e obligată să o practice, are ea însăși de făcut ajustări serioase. Am putea conchide că acum ar fi finalul adevăratei revoluții din decembrie.

  35. Filip G spune:

    http://www.stiripesurse.ro/senator-plr-i-a-dat-demisia_950139.html
    Nu te poti baza pe TRASEISTI fara DEMNITATE.
    Brusc nu se regasesc in ”visul lui Tary”
    Problema PNL e urmatoarea daca reprimesc traseistii pierd voturi in 2016.Dar probabil ca foamea e atat de mare incat nu conteaza ce va fi in 2016……………

  36. Kronstadt an der Graft spune:

    @sorin gyorgyfalvi
    N-o spun cu răutate, știi că sunt de acord cu cele spuse de tine dar nu mă pot abține, începi să semeni din ce în ce mai mult cu Tata Omidu. :)
    @cris
    Nu știu dacă și-au dat seama mulți dar acum în România are loc o operațiune discretă de deparazitare sovietică. Faptul că au apărut 3-4 dosare la coana Nuți e semnul că ele au fost croșetate de multă vreme, dar n-au putut fi scoase la lumină din cauza tartorului de la Cotroceni. D-aia e și așa pornită cucoana pe adjunctul de la SRI, nu se aștepta.
    Încă nu cuantificăm cât de nocive au fost mandatele băsesciene! Iartă-ne pe noi românii de rând, avem o cantitate de frustrare incredibilă. După Ceaușescu am avut parte numai de țopârlani politici, începând cu Iliescu, care ar fi trebuit să iasă acum după zece ani de închisoare, trecând pe la Constantinescu care a fost o mică frecție politică la un popor gripat și ajungând la Băsescu, interfață securistă și pe care încă îl suspectez de simpatii proruse.
    Diagnosticul (ca să mă dau mare) ar fi frustrare cu accente de obidă.

  37. vasile a. spune:

    Liiceanu pe linga faptul ca se retrage din Uniunea Scriitorilor(e optiune sa si o respectam) ar mai trebui sa-si plateasca impozitele si drepturi decente la autorii si traducatorii pe seama carora a trait editura.Ca de,nu mai este Basescu sa-i acorde facilitati

  38. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ cris

    Tocmai ca gindesc. De aia stiu si spun, ca daca ne-am lasa prada manipularilor care se fac in sensul: amnistie fiscala, incetarea spiritului stalinist de la DNA, sa fie bine pentru toata lumea, e loc pentru toti, sa ne pupam cu totii (noi oile cu ei lupii)… atunci nu se va schimba nimic, si peste inca 5 ani vor iesi la iveala alte zeci de miliarde de euro furate de unii, si noi oile vom fi tot cei care vom plati factura. Facind niste calcule simpla putem vedea ca in ultimii 10 ani factura suplimentara pe care o plateste populatia in urma furaciunilor, incompetentei, aranjamentelor mafioate cu retrocedari, spalarilor de bani etc… depaseste 100 de miliarde de euro. Astia sunt bani pentru care cetateanul e nevoit sa plateasca impozite pina si pe aer ca se se astupe cumva gaura. Si tot asta e si motivul pentru care nimeni nu are curajul sa intreprinda nimic in tara asta.

    Deci, eu ramin de parere ca mini-revolutia pe care o face DNA-ul (cu toate pagubele ei colaterale) e un lucru din care populatia are de cistigat, cu toate ca e foarte putin deocamdata. Cei care vor plati fiind nevinovati (desi nevinovati nu exista) vor reusi pina la urma sa “isi demonstreze nevinovatia” in instanta, si vor ramine la zdup doar cei care merita. Pina la urma daca stai sa te gindesti, cei care azi sunt saltati nevinovati nu sunt chiar asa de nevinovati, pentru ca in vremurile cind puteau face ceva, au preferat sa taca complice ca sa nu iasa la iveala nimicurile de care se temeau ei, si tot asta e si motivul pentru care azi ne indeamna sa ne pupam cu vrajmasul si sa bem un pahar cu apa rece sa ne treaca ura si furia.

    Imi aduc aminte ca prin 2011 scriam chiar aici pe blog ca ar trebui facuta cumva o delimitare intre firmele romanesti de buna credinta care platesc taxe si cele care fac evaziune, iar pentru cele bune ar trebui inventata o amnistie fiscala, eventual chiar si un sprijin de stat cu garantii de stat pentru creditele luate de acele firme in scopul ca sa fie ajutate sa treaca peste criza. Si imi aduc aminte ca mi-a zis ca nu se poate, ca Uniunea Europeana, ca draci, laci… Acum zic si eu la fel: nu se poate! De ce? Ca nu vreau eu!

    Stii de ce sunt o multime de nevinovati saltati de DNA? Simplu: in DNA sunt 2 tabere, basistii si restu. Si tabara basista e disperata, e pe cale sa piarda batalia. Ei salta nevinovatii tocmai din cauza ca vor sa manipuleze populatia sa-si diminueze increderea in DNA, si sa apara tot felul de voci impotriva arestarilor. Eu nu pun botul. Am zis si mai zic: nevinovatii astia nu sunt chiar nevinovati. Atunci cind aveau sansa sa modifice legi, sa se revina la un stat de drept… n-au facut-o. De ce? Pentru ca au vrut si ei sa profite de aceleasi facilitati pe care le-au avut cei de dinainte. Acum vor iertare? Sa mearga la Nastase care a facut puscarie pentru niste termopane inventate si sa-l intrebe pe el daca ii iarta. Eu nu ii iert. Si nici nu-mi schimb parerea dupa cum bate vintul.

    PS – in tara asta saracia e crunta, nu mai misca nimic care nu e construit pe bani cinstiti. Tot ceea ce misca e pe bani furati, sau pe bani straini in cel mai bun caz. Din afara e usor sa fii pacifista. Eu nu sunt!

  39. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    @ cris

    @ kronstadt

    http://vosganian.ro/?p=4269&cpage=1#comment-213387

    sorin gyorgyfalvi spune:

    iulie 16, 2013 la 9:50 pm

    @ VV

    nici Relu Fenechiu cica nu s-a dus la minister ca sa faca politie cu hotii lui basescu, si prin urmare dansul zice ca desi multi i-au spus fapte facute de cei de dinainte si acolitii sai dansul n-a facut nimic… A preferat sa mearga pe burta, sa nu deranjeze pe nimeni…

    Acum probabil ca dansul incearca sa repare gresala, dar se pare ca nu-l mai crede nimeni…

    Si e si normal, dpdv psihologic, atunci cind cineva mascheaza faptele reprobabile ale cuiva fie si din lasitate, atunci in mod sigur ca are si el musca pe caciula si se teme, prin urmare in subconstientul oricui el devine un om ne-credibil…

    O sa fiu cinic d-le Vosganian, si o sa fac o extrapolare (cel mai probabil nerealista), si spun ca daca miine poimiine veti ajunge dumneavoastra in situatia lui Fenechiu nu voi avea nici un gram de compasiune fata de soarta dumneavoastra… Bineinteles ca nu ma voi bucura sa se intimple asa ceva, dar voi avea inca un gust amar pentru faptul ca multe din treburile astea le-am prevazut cu mult inainte, si cu toate astea n-am putut convinge pe nimeni de nimic…

    • Totusi Fenechiu nu a luat nimic de la tine. Era, pe atunci, investitor privat. Dar ceea ce a facut bun Fenechiu pentru judetul lui este incomensurabil mai mult decat pagubele pe care i le-au pus in carca in procesul ala. Dar tu preferi sa-l denigrezi. Ce sa facem, as zice ca asa e romanul, dar vad ca ai un nume usor exotic.

  40. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    @ cris

    @ kronstadt

    http://vosganian.ro/?p=5075&cpage=18#comment-244403

    sorin gyorgyfalvi spune:

    martie 22, 2014 la 8:51 pm

    @ cris

    sa-ti spun cum vad eu problema cu Mircea Diaconu:

    Daca ar fi vrut sa candideze pe listele PNL candidatura nu i-ar fi fost validata, ar fi fost blocata cel putin pe motivele care le tot reclama ANI (la motivarea respingerii ar fi scris ANI)

    Din moment ce nu mai e in PNL, cu toate ca nu apare niciun alt element nou candidatura ii va fi acceptata.

    Asa merg lucrurile in tara asta: dreptatea depinde de ce parte te situezi. Pentru asta trebuia sa ajunga PNL in Parlament, ca sa repare nedreptatile si nu sa se apuce sa faca altele in loc sa munceasca.

    Acum ei suporta consecintele, si din partea mea cel putin nu vor avea parte de compasiune.

  41. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    @ cris

    @ kronstadt

    http://vosganian.ro/?p=5075&cpage=18#comment-244415

    sorin gyorgyfalvi spune:

    martie 22, 2014 la 10:19 pm

    @ cris

    dau si eu un raspuns aici: nu stiu cite voturi a adus Mircea Diaconu, dar stiu cite o sa duca daca va ajunge candidat: cam jumate! (in momentul actual cind conducerea pnl este decredibilizata total si refuza sa accepte actuala stare de fapt).

    Sa explic putin logica: dintre cei din actuala conducere a PNL aproape toti sunt compromisi. Exceptie facea Johannis (ca dovada ca a fost adus ca reinforcement), Mircea Diaconu, si partial Crin Antonescu (nu are probleme juridice, ci doar morale)

    Alegatorii liberali in general se agata de reperele moral, si cind un asemenea reper moral cum era Mircea Diaconu dispare… dispare si mare parte din incredere.

  42. Filip G spune:

    Tare curios as fi cati din procurorii numiti de Basescu lucreaza in institutiile modernizate de Basescu,DNA,DIICOT,etc.
    Asa o sa intelegem mai bine care-i treaba cu dosare dosite si dosare urgentate.
    O statistica am gasit:
    https://theodora0303.files.wordpress.com/2013/08/cati-judecatori-si-procurori-a-numit-basescu-traian.jpg
    Daca ne intoarcem la zvonurile din piata cu cumpararea de posturi,o sa constatam ca JUSTITIA nu-i atat de libera si independenta.E proportional cu nivelul de libertate acordat de sistem…………

  43. emi spune:

    Acum se vede de ce unii au dureri de cap insuportabile, sufletul le este distrus de atitudinea emotionala a egoului:
    http://www.romedic.ro/cabinet-individual-de-psihologie-marinela-croitoru/articol/12090

  44. mihail spune:

    Se pare ca acum se sfarseste o epocă, cea cu “cei 20 de ani al lui Brucan), dar nu neapărat.
    Cei 25 de ani de dupa revolutie, de chin, zbateri si reasezari tocmai acum au loc.
    Dar, conducătorii politici reprezintă exact asa cum este si populatia tarii: hoti-hotii, ciubuc si shpaga, nemunca si lene, munca de mântuială.
    Asa popor, asa conducători.

  45. Valeriu Mangu spune:

    Articolul “Ce știe dl. Traian Băsescu despre decembrie 1989, dar nu spune până la capăt”, pe:

    http://ascunzisuri-constitutionale.eu