Pe Ei cine ii reprezinta?

 

 

 

Ce pastreaza romanii dupa douazeci de ani din martiriul acelui Iisus colectiv? I-am intrebat adesea pe interlocutorii mei, in intalnirile pe care le-am avut in aceasta toamna, daca, inchizand ochii, vizualizeaza chipul vreunul tanar ucis in Revolutie. Raspunsul a fost de fiecare data negativ. I-am intrebat daca stiu numele vreunuia dintre ei. Negativ si de aceasta data.  Putem, cu siguranta, vizualiza chipul lui Decebal, al lui Gheorghe Doja sau al lui Tudor Vladimirescu. Dar nici unul din chipurile celor care au murit in locul nostru, acum doua decenii, pentru ca noi sa putem trai liberi in locul lor.

La Palatul Cotroceni, la Palatul Parlamentului ori la Palatul Victoria, institutii care datoreaza atat de mult celor de o mie de ori jertfiti, nu exista nici un semn de recunostinta pentru sacrificiul lor.

 

La Praga, chiar in centrul orasului exista un moment dedicat lui Jan Palach si lui Jan Zajic, care si-au dat foc in 1969 protestand astfel pentru ocuparea Cehoslovaciei de catre trupele sovietice. In intreaga Europa sunt monumente dedicate acestor martiri. Cu numele lui Jan Palach a fost botezat chiar si un asteroid. Cine cunoaste numele lui Liviu Corneliu Babes, care in data de  2 martie 1989 si-a dat foc, coborand ca o torta vie pe schiuri la Poiana Brasov, lasand in urma o pancarta ce atragea atentia asupra crimelor regimului communist? Cine isi mai aminteste de Calin Nemes, ranit in Revolutie, care, din disperare, in fata unei lumi dispretuitoare fata de martiriul tinerilor, s-a spanzurat in 1993? Dar de Lucian Matis, ucis la Cluj, la doi pasi de Calin Nemes? L-am vizitat pe Lucian in noiembrie 1989 la el acasa. Nu l-am mai vazut decat in fotografia care il arata impuscat pe asfalt, in 21 decembrie al aceluiasi an…

 

Copiii invata la scoala despre Ana lui Manole care a fost ucisa in timp ce ducea mancare sotului ei. Dar ei nu invata nimic despre Ioana Salagean, eleva in clasa a douasprezecea la Liceul Iulia Hasdeu din Bucuresti, care a fost impuscata in decembrie 1989 in timp ce ducea mancare iubitului ei care era soldat? Care e diferenta intre Ana lui Manole si Ioana Salagean, cata vreme amandoua au fost ucise din prea multa lor iubire? Diferenta este ca pe jertfa Anei s-a construit Manastirea Argesului. Pe jertfa Ioanei nu s-a construit inca nimic sfant.

De aceea conducatorii nostri, de douazeci de ani incoace, se tem sa dea nume martirilor nostri. De aceea noi nu mai stim numele acestor morti, cei mai tineri si mai frumosi ai neamului nostru. Nimeni nu si-i asuma pe mortii cei noi. Unii, din vina de a-i fi ucis, noi ceilalti, din vina de a le fi supravietuit nevrednici.

A fost o comemorare de doua ori trista. Intai ca ne indurereaza vietile lor netraite. Si, in al doilea rand, pentru ca, prin tot ce s-a intamplat in ultima vreme, prin lipsa oricaror repere morale, prin felul in care urmasii Frontului Salvarii Nationale, batjocura Revolutiei romane, isi disputa astazi care e mai anticomunist decat celalalt, prin faptul ca numele se sterg pe crucile lor si nimeni nu le rescrie, parca ar fi fost ucisi a doua oara…  

157 Responses to “Pe Ei cine ii reprezinta?”

  1. @Adrian C

    Oficiul acesta a devenit doar un directorat pentru ca lor le e teama de eroii nostri. Le e teama de mortii nostri din lagare, de Mircea Vulcanescu care dormea in puscarie pe lespede pentru ca Iuliu Maniu sa se poata intinde deasupra lui si sa nu raceasca. Si tot a fost zadarnic. Ma gandesc, de pilda, la Ion Banda, taranul care a murit in Muntii Banatului cu arma in mana, ucis de Securitate, ultimul reprezentant al rezistentei noastre din munti. Nu stie nimeni de el. La toata floarea ofiterimii romane decimata in lagare. Stii tu, Adrian, ca din toti demnitarii Romaniei Mari (1918 – 1944), singurii care nu s-au exilat, n-au fost executati ori n-au facut ani grei de puscarie au fost Lucian Blaga si Simion Mehedinti ( umiliti si nevoiti sa traiasca din te miri ce) si Gheorghe Tatarescu, pentru ca acceptat sa conduca Departamentul Romanilor de Pretutindeni? Ori cine mai stie de Vasile Paraschiv (care mai traieste) si de Ionel Cana, care au facut SLOMR (sindicatul liber al oamenilor muncii din Romania). Sa continui?

  2. @bigone

    Nu pui problema corect. Compromisul este o mare sansa. Cand faci compromisuri cu ceilalti, inseamna ca nu vrei totul numai pentru tine. Ceea ce nu trebuie sa faci e compromisul cu tine insuti.
    Nu ne judeca pentru alianta cu PSD. Pentru noi PSD si PD sunt doua partide desprinse din FSN, urmas al PCR. Nici unul nu e mai bun decat celalalt. Decat ca, acum, PSD e mai dispus sa respecte regulile democratice decat PD. Romanii a dat 66% din voturi Frontului Salvarii Nationale in 1990. Si tot 66% (Basescu + Geoana in turul 1) in 2009. Cu oricare ne-am alia meriti sa te superi. Dar nealiindu-ne cu nici unul ramanem pe dinafara si supararea va fi si mai mare. Nu stiu de ce romanii se incapataneaza sa distruga partidele istorice si sa le inlocuiasca prin aceste facaturi de sorginte comunista. Asa ca nu pe noi trebuie sa te superi, dragul meu Ufedist. (ufedistii nu sunt fosti, sunt mereu).

  3. @Gabriel

    Potrivit legii romane, in cazul in care statul remon este nevoit sa plateasca daune pentru o decizie socotita eronata de catre CEDO, Ministerul Finantelor, cel care lateste daunele, sesizeaza Consiliul Superior al Magistraturii singur in masura sa decida daca decizia initiala a fost eronata din vina judecatorului sau din vina martorilor, din lipsa unor probe etc. Am trimis ca ministru numeroase solicitari CSM. Niciodata CSM nu a socotit raspunzator vreun judecator pentru rusinea patita de statul roman si pentru zecile de milioane de euro platite din buget. Independenta justitiei are si astfel de efecte, daca sunt intelese de CSM prin optica lui “corb la corb nu scoate ochii”.

    Cat despre Ioana, sigur ca s-au facut multe lucruri. In 1980 cand mi-am luat masina de scris trebuia sa o anunt la Militie iar vecinii sa-mi dea certificat de buna purtare. Acum putem discuta liber pe internet.

    Sigur ca in sufletele noastre e un coltisor pregatit sa faca altar acestei sfintenii.Dar institutional vorbind, nu s-a construit nimic sfant.

  4. @cr

    Evreii, in ratacirile lor, unde ajungea, puneau chivotul si acolo era templu si comunitate. Asa facem si noi, facem din blogul nostru un chivot, il asezam si facem un Blogstock. Putem chiar canta ca nebunii. Dar nu “we don’t need no education”, sa nu-l suparam pe Gabriel.

  5. cr spune:

    @Vosganian
    Multumesc din suflet, inseamna foarte mult pentru cineva care si-a luat libertatea in circa, valiza, pisica si buzunarele goale si a plecat in lume din deznadejde.

    Incerc sa pun cap la cap articolul despre doctorita Morosanu din Jurnalul national de azi – Doamne cit e de dureros – cu girla de insulte la adresa “diasporei” – sau cum i se spune mai nou “capsunarii” – cu ceea ce scrieti dumneavoastra, cu ridicatul din umeri al lui Crin atunci cind vorbeste despre aceeasi “diaspora”, cu discutiile daca cei din diaspora sunt sau nu romani si au sau nu ceva de spus.

    Diaspora vine din “diasperein” a imprastia, si etimologic se leaga de cuvintul spor, saminta. Nu inseamna straini, exilati, apatrizi, venetici…..inseamna saminta. Se refera, istoric, la plecarea evreilor din Babilon, poporul ales imprastiat ca semintele in intreaga lume. ( doar recapitulez, nu o spun ca pe o noutate pentru dumneavoastra).

    Nu ma pot gindi la nici o alta natie (da, da, nu-mi spuneti, cu exceptia curentului sionist) care a vorbit sau vorbeste cu atita dezgust patimas, chiar ura, despre propria diaspora – semintele pe care le-a imprastiat in lume -, pentru ca apoi sa-si revendice cu “mindrie” numele si originea acestora.

    Capsunarii de Eugen Ionescu si Palade, Cioran, Georgescu Roegen, Eliade si atitia altii, oare cu cine ar fi votat? Ar fi votat? S-ar fi dus sa stea la coada la ambasade sa li se spuna “da-mi votul, iti dau 30 de euro”?

    Sa fie omoriti cu picatura (de venin), improscati cu noroi inainte de a pleca, dupa ce au plecat, pentru ca ramin acolo, pentru ca s-au intors? Ce au de ales? Doar tacerea. Peste 3 milioane de romani imprastiati in lume au tacut. Este cu mult mai grav decit faptul ca zece mii de ametiti au votat basescu cu sapte miini.

  6. An nou cu bucurii si pace sufleteasca! La multi ani!

  7. @Marius Diaconescu

    La multi ani, Marius, vine anul Tigrului, tine-te tare!

  8. cr spune:

    @Vosanian
    @ Barosanul

    Am citit articolul despre Dr Morusanu pe web-site-ul Jurnalului national, e pe front-page -vad insa acum ca a fost initial publicat in septembrie 09.

    Dar daca cineva se intreaba de ce “diaspora” a votat cu basescu (adica acei zece mii platiti sa voteze de 15 ori) si da vina pe ei pentru ca Romania tot pe basescu il are – repet, de fapt 3 milioane de romani din afara au tacut, nu au votat,- acest articol poate fi un raspuns.

    S-a pus intrebarea – cei sacrificati in 89 cu cine ar fi votat?

    Intreb si eu : Capsunarii de Eugen Ionescu si Palade, Cioran, Georgescu – Roegen, Eliade si atitia altii, oare cu cine ar fi votat? Si mai ales: Ar fi votat? Si mai pun o intrebare: ar avea dreptul sa voteze?

    Hai sa vedem ce spune si barosanul, din cite imi dau seama, si el e capsunar plecat cu traista’n bat.

    Dar dupa Anul Nou. Pina atunci, sa intimpinati Anul Nou cu bucurie, si dumneavoastra domnule Vosganian, si toti prietenii de la Blogstock.

    Sa ne vedem cu bine in 2010, eu imi iau traista si ma duc la…..capsunit. Caci durerea si suferinta nu-si iau vacanta (numai basescu si boc isi inchipuie asa ceva din moment ce pun doctorii si asistentele in concediu bugetar; iar cum unii sare de placere iar altii sare de lamiie, dau afara un doctor de la conducerea CAS si pun un “specialist” de la Salrom in loc).

    Sa auzim numai de bine.

    • @cr

      Am citit articolul despre doctorita Morusanu.

      Intai in legatura cu diaspora. Exista patru forme de raportare la romanii din afara granitelor. Sunt cei din diaspora, care au plecat la inceputul secolului XX, mai ales din Transilvania. Printre urmasii lor au fost Milton Friedman (premiul Nobel pentru economie), Johnny Weismuller (alias Tarzan), nascut pe langa Timisoara, actorii Edward K. Robinson si Bette Davis, dar si Brancusi, Enescu, Henri Coanda etc. Urmasii lor conduc comunitatea romana din SUA (John Craciun din Cleveland, de pilda). Exista apoi exilul, cei plecati din cauza regimului comunist (Ion Ratiu, Eugen Ionescu, Cioran, Eliade, Culianu, Tepeneag, Vintila Horia, Paul Goma, Herta Muller etc.) Este apoi migratia de dupa 1990, in cautare de lucru. Si romanii din vecinatate, adica cei din Valea Timocului, Basarabia ori Bucovina. Cand vorbesti de romanii din afara granitelor, trebuie sa specifici despre ce categorie este vorba, caci raportarea e adesea diferita. John Craciun, de trei generatii in strainatate si care abia daca mai vorbeste romaneste va avea alta nostalgie decat un fierar betonist care a plecat in Spania acum cativa ani. Dar toti sunt parte a poporului roman si liderii politici care ii ignora fac o greseala enorma. In strainatate traiesc acum peste 8 milioane de romani.

      Cat despre doctorita in cauza, marturisesc ca nu am inteles prea bine. In Romania sunt foarte putini medici oncologi, cum de nu si-a gasit un serviciu? In Romania se cauta cu disperare bone, mai ales vorbitoare de engleza si cu cunostinte medicale – eu cunosc cateva familii care, din disperare de cauza vor sa aduca bona din Filipine – cum de aceasta doamna n-a gasit post de bona? Cum poate cineva care castiga 10 000 de lire sterline in Anglia sa se puna intr-o astfel de situatie? Mie mi se pare ca ceva nu e in regula cu povestea asta. Daca ma gandesc ca Jurnalul National a dedicat un serial intreg in care se caznea sa ma faca spion si securist si de trei ani de cand am dat redactia in judecata nu stie cum sa dea bir cu fugitii, rezervele mele sunt si mai mari.

      Tema totusi ramane. Ce oferim celor care se reintorc? Ce melancolii si asteptari hranim pentru cei care sunt departe? Sa mai vorbim despre asta. Eu sunt un traitor in diaspora (armeana, adica) dar situatiile sunt diferite. Tot ce am eu in plus fata de altii e sensibilitatea fata de ceea ce inseamna dorul de leaganul tau, ca e un pamant, ca e o limba, ca e o mama, ceva anume…

  9. @Varujan Vosganian

    Pentru anul care vine m-am gandit la o urare mai speciala, in acord cu drumul ales recent, drum pe care vom merge alaturi de dvs. sustinandu-va fiecare dupa puterile noastre. Sa va dea
    D-zeu sanatate, putere, intelepciune si curaj!

    Cu aleasa pretuire,
    Corina Chiriac

    INDEMN LA LUPTÃ

    Nu dor nici luptele pierdute,

    nici ranile din piept nu dor,

    cum dor acele brate slute

    care sa lupte nu mai vor.

    Cat inima in piept iti canta

    ce’nseamna’n lupta-un brat rapus ?

    Ce-ti pasa’n colb de-o spada franta

    cand te ridici cu’n steag, mai sus ?

    Infrant nu esti atunci cand sangeri,

    nici ochii cand in lacrimi ti-s.

    Adevaratele infrangeri,

    sunt renuntarile la vis.

    Radu Gyr

    La multi ani !

  10. Pentru toti visatorii, luptatorii, razvratitii, idealistii, vorbaretii (si mai spuneti voi ca nu mai stiu), care au gasit aici, la minunata noastra gazda, locul ideal pentru a se exprima, anul care vine sa-i gaseasca la fel, pentru ca sunt exact asa cum ar trebui sa fie, adica minunati!
    Pentru mai multe urari va astept la mine acasa:
    http://corina-chiriac.blogspot.com/2009/12/de-copilaria.html

  11. CURTEA DE APEL BUCURESTI
    Sectia a VIII a S.C.A. dosar nr. 4416/2/2009

    Domnule Presedinte,

    Subsemnatul,ENE Nicanor George,domiciliat în Bucureşti Şos.Mihai Bravu nr. 2,bl.60 B, Sc.1,Et.8.ap.45,sector 2,descendent al defuncţilor părinţi fireşti şi bunici,în calitate de cetăţean român ,victimă a regimului comunist şi neocomunist ,dar şi luptător anticomunist, în temeiul art. 108 indice 5 (1)(2)c.pr.civ., coroborat cu art.6, art.10(1)[libertatea de exprimare],] 13,14,17,18 C.E.D.O., formulez şi depun prezenta

    CERERE DE REEXAMINARE

    fata de amendarea abuziva a mea- de catre judecatorii infrctori Radu Ionel,GHICA Alina NICOLETA, Patrascu
    Arat ca cel care a savarsit in mod permanent infractiuni in 30.XI.09in cuantum de 500 lei ,solicitand motivat, sa se revina asupra amenzii ilegal aplicate,
    Desi lucreaza inPrimaria Municipiului Bucuresti,se mentioneaza in procesul verbal de indeplinire a procedyurii de ciatrea,ca nu mai lucreaza in PMB,si cu toate acestea se pretinde de catre judecatorii corupti si santajati de lidia barbulescu,ca procedura este indeplinita cu afina Sandu Ana.

    CiteZ din incheierea de sedinta prin care sedovedeste fara echivoc pronuntarea asupra cauzei de catre presedintele Severin –care reprezinta C.A.B.–si deci incidenta revizuirii(ART.27PCT 7):”CURTEA APRECIAZAPROCEDURA LEGAL INDEPLINITA ,IAR IN CEEA CE PRIVESTE CEREREA DE INSCRIERE IN FALS ,APRECIAZA CA NU EXISTA INDICII IN ACEST SENS”
    DACA MAI LUAM IN CONSIDERARE SI SUSTINERILE ORALE CARE NU SAU MENTIONAT IN ACTUL PROCESUAL AL INSTANTEI,ESTE EVIDENTA,NU DOAR LIPSA DE PROFESIONALISM AL JUDECATORILOR ,DAR MAI ALES GRADUL DE PERICOL SOCIAL AL FAPTELOR ACESTOR INFRACTORI CVARE MENTIN SI AGRAVEAZA CORUPTIA JUDICIARA DIN SISTEM
    Nu doar ca sunt indicii transformabile in probe indubitabile,dar exista reaua credinta a judecatorilor -dovedita -prin zadarnicirea permanenta a aflarii adevarului de catre cei obligate sa afle adevarul in cauza dedusa competentei si legalei judecati,sperandu-se ca prin amendarea permanenta a subsemnatuluiu de catre judecatorii criminali ,eu o sa renunt la dreptul meu!
    Judecatorul Severin s-a pronuntat in mod expres pe asa zisa procedura de citare cu SANDU ANA,DIANA MITROI,ASMARANDEI AUREL.AM DOVEDITCA ACESTIA ACOPERA FALSURILE IN ASCTE PUBLICE ,SI ACESTI Ac sunt furiosi ,ca i-am prins cu mata-n sac!acesta este motivul amendariui permanente a subsemnatului,si nu pseudoargumente judecatoresti ordinare –la care apeleza.
    JUDECATORII RADU IONEL SI GHICA ALINA NU AU DECLASRAT CA SE ABTIN ORI SA DECLARE CA NUY SUNT MOTIVE SA SE ABTINA,SI CA CONTINUA SA RAMANA IN COMPLETUL DE JUDECATA,DESI AU FOST RECUZXATI!ACESTA ESTE ALT FALS PRIN OMISIUNE REALIZAT DE MASTRII IN SAVARSIREA INFRACTIUNILOR!
    Acesti judecatori vor sa se instituie pentru inca 3 ani de zile un mecanism de monitorizare a INJUSTITIEI roamne de catre Comisia Europeana
    FARA SA MI SE DEA POSIBILITATEA DEPUNERII UNEI CERERI DE RECCUZARE SCRISE,(INCALCANDUMI-SE GRAV DREPTUL LA APARARE)DUPA O ORA S-A CONSTITUIT COMPLETUL DE JUDECATA DIN CEI DOI JUDECATORI CARE CONSTITUISERA COMPLETUL DE JUDECATA ANTERIOR- RADU IONEL SI GHICA ALINA ADAUGANDU-SE ALT JUDECATOR INFRACTOR PATRASCU HORATIU-UN AUXILIAR AL P.M.B.
    ASTFEL S-A DESFIINTAT CARACTERUL IMPERATIV AL ART.30ALIN 1,DAR SI ART.27PCT1,7, 8 .C.P.C.
    CITEZ DIN CONTINUTUL ART.30 ALIN 1:”RECUZAREA JUDECATORILORSE HOTARESTE DE INSTANTA RESPECTIVA,IN ALCATUIREA CAREIA ,NU POATE SA INTRE CEL RECUZAT”.
    PENTRU CA EU AM RECUZAT ORAL COMPLETUL DE JUDECATA CONDUS DE MAGISTRATUL SEVERIN,SI PENTRU CA JUDECATORUL RADU IONEL SA POATA INTRA IN COMPLETUL CE SOLUTIONA RECUZAREA,ACESTA A SEMNAT IN FALS INCHEIEREA DES EDINTA DIN 30xi,IN SENSUL CA NU S-A MENTIONAT IN ACEST ACT PROCESUAL CA AM RECUZAT COMPLETUL DE JUDECATA CAT SI PE PRESEDINTELE CAB SI CEL DE SECTIE CARE AU REPARTIZAT DOSARUL ACESTOR JUDECATORI CORUPTI!S-A TRECUT PESTE PREVEDERILE EXPRESE ALE ART.30 ALIN 1 CPC,IATA DE CE S-A DESFIINTAT DE CATRE RADU IONEL,APLICAREA ART.30 ALIN 1 COROBORAT CU NEASIGURAREA DREPTULUI DE A DEPUNE CEREREA DE RECUZARE SI IN SCRIS !FALSUL PRIN OMISIUNE CONSTA IN FAPTUL CA NU S-A MENTIONAT IN INCHEIEREA DES EDINTA DIN 30 .xi.09 CA AM RECUZAT COMPLETUL DE JUDECATA ,CAT SI PE CELELALTE PERSOANE –DE CARE DEPINDE SOARTA DOSARULUI-:PRESDEINTELE DE SECTIE CATRE REPATRTIZEAZA DOSARUL SI CARE CONSTITUIE COMPLETUL DE JUDECATA,PRESDINTELE INSTANTEI CARE COORDONEAZa TOTUL !
    DOVADA EXISTA TOT IN CONTINUTUL INCHEIERII SEMNATE SI DEJUDECATORII SEVERIN SI DE RADU IONEL ORI GHICA ALINA:”SOLICITA TERMEN PENTRU ..A DEPUNE MOTIVELE CERERII DE RECUZARE.
    Asa cum rezulta din continutul filei 150,si 151,RADU IONEL IN SOLIDAR CU SEVERIN DANIEL ,AU COMIS UN FALS SI PRIN NEARATAREA IN CONTINUTUL CELOR DOUA INCHEIERI DIN 30 .xi.09(DECI SI AL CELEI PRIN CARE AM FOST ABUZIV SI ILEGAL AMENDAT CU 50 RON)CA EU NU AM RECUZAT INTREG COMPLETUL DE JUDECATA“PE ROL SOLUTIONAREA CERERII DE RECUZARE A PRESEDINTELUUI COMPLETULUI DEJUDECATA….”PE VERSOUL FILEI 150 ,APARE EVIDENTA INTELEGERE A CELOR DOI JUDECATORI “formuleaza cerere de recuzare a presedinteluie completului de judecata …”fara a se referi in mod expres si la completul de judecata,avnd in vedere traficul de influenta al judecatorului Radu Iionel-care facea poarte din complet.
    Datoria noua justitiabililor ,magistratii sunt platitiu,caci noi justitiabilii contribuimr la bugetul de stat.ei magistratii nu sunt direct producatori la bugetul de stat ,ci indirect prin amendarea abuziva a noastra ,a justitiabililor,Si atunci ,cum sa ni se dea noua dreptate!
    ORI RADU IONEL SI CEILASLTI DOI JUDECATORI CARE AU CONSTITUIT ILEGAL COMPLETUL ULTERIOR NU AU TINUT CONT DE ACESTE EVIDENTE .CI AU PROCEDAT CONFORM INSTINCTELOR CRIMINALE ,AMENDANDU-MA ABSOLUT ABUZIV SI ILEGAL!!!!ACESTIA NU SAU PRONUNTAT ASUPRA CERERII DE DEPUNERE A MOTIVELOR DE RECUZARE!1
    SI UN STUDENT DE ANUL 3 PUTEA SA SOLUTIONEZE correct SPETA DEDUSA JUDECATII!.Rezulta in mod clar,ca ceea ce conta era doar buna credinta pe care era obligat sa o aiba magistratii
    INCHEIEREA ASUPRA RECUZARII NU S-A CITIT IN SEDINTA PUBLICA,ASTFEL CA S-A INCALCAT ART.32(1)CPR.CIV .,NWEDANDUMISE POSIBILITATEA SA CUNOSC CONTINUTUL INCHEIERIJDIN 30 xi.09 DABEA DUPA DOUA SAPTAMNI DE ZILE AM AVUT POSIBILITATEA SA CUNOSC ACSTE CONTINUT CARE NU CORESPUNDE REALITATII ARATATE.OCULTISMUL ACTELOR PROCEDURALE ,NEASIGURAREA TRANSPARENTEI REALIZARII ACTELOR PROCEDURAL PROCESUAL ,DOVEDESTE CORUPTIA JUDICIARA DEZVOLTATAT IN ACEST 20 DE ANI BASESCIENI,LA CARE S-A ASOCIAT DOMUNATIA UDMR,PRIN OCUPAREA UNOR FUNCTII NIMPORTANTE IN STATUL ROMAN =AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI=
    TEXTUL DE LEGE CARE INSTITUIE ASA ZISA INNADMISIBILITATE,CE INTERZICE RECUZAREA TUTUROR JUDECATORILOR INSTANTEI ,= ART .28ALIN 2INDICE 1 C.PR.CIV.=ESTE NECONSTITUTIONAL SI DIN PRISMA FAPTULUI CA SE PRETINDE CA SE DISTRIBUIE ALEATORIU CAUZELE SI NU SE REPARTIZEAZA DE CATRE PRESEDINTA DE SECTIE SAU DE VICEPRESDINTA INSTANTEI.DECI ORICE JUDECATOR POATE DI DISTRIBUIT IN CAUZA RESPECTIVA SI CA ATARE,TOTI JUDECATORII POT FI RECUZATI PE DE ALTA PARTE TOTII JUDECATORII INSTANTEI ,REPREZINTA INSTANTA ,SI AR TREBUI S AREPREZINTE INSTANTA SI NU PE ALTI INFRACTORI ,CUM AR FI CEI DE LA P.M.B..ORI ALTIO PARATI,PARATE!
    IATA DE CE SOLICIT TRIMITEREA DOSARULUI LA C.C.R.[P NTRU A SE SOLUTIONA ACEASTA EXCEPTIE DE NECONSTITUTIONALITATE POTRIVIT ART.146 LITERA d)(LEGEA 47/1992)
    JUDECATORIIU REPREZINTA RESPECTIVA INSTANBTA CAND SOLIRTIONEAZA CAUZA
    ABUZUL DE DREPT al judecatorilor Radu Ionel, GHICA Alina NICOLETA, Patrascu ,Severin Daniel,.din timpul sedintei de judecata din 30.XI.09,consta in incalcarea prevederilor exprese ale codului de procedura civial a,a constitutiei si aconventiei pentru protejarea efectiva a drepturilor omului. Amenda nedemn aplicata asubsemnatului,judecatorul RADU IONEL –deconspirat (caci statea mereu in umbra judecatorului severin-caruia ii impunea solutiile )neputand suporta ca i-am dovedit in fata ca utilizeaza un tratament discriminatoriu fata de mine -pe motiv ca eu nu am origine sociala sanatoasa,fiind considerat stranepot de CHIABUR).JUSTITIA nu este ograda acestor judecatori sau a altora care folosesc JUSTITIA ca pe o FEUDA!Cand a vrut sa ma amendeze eu i-am dovedit ca nu am nici un mijloc de subzistenta si ca obligarea la un lucru imposibil (adica la plata unei sume de bani cu titlu de AMENDA)este NULA,pentru ca un principio de drept fundamental de drept rezida in faptul ca nu poti sa fii obligat sa dai ce nu ai!Ca judecatorii in contradictoriu cu P.M.B.(care vandu-se deja bunul imobil -inainte de judecata)au dat sute de mii de hotarari judecatoresti –in complicitate cu SANDU ANA care dadu-se avizul juridic al operatiunii de vanzare – cumparare- si ca aceste hotarari nu puteau fi puse in executare,se cunoaste deja!
    Aceasta masura de amendare abuziva,dovedeste anexarea nedemna in continuare a justitiei de catre regimul neocomunist criminal,amintind de cele vadit intamplate pana in 1989!Desi am facut dovada lipsei veniturilor prezentand adeverinta de la Primaria sectorului 2 Bucuresti ,judecatorul Radu Ionel –unelta aagentului SECURITTII Basescu TRAIAN ,,abuzeaza de functia avuta,incercand sa salveze INFRACTIUNILE DIRECTOAREI SANDU ANA , ASMARANDEI ,MANTALE MIOARA(acoperind faradelegile confratilor JURISTI care nu ERAU LEGAL, CITATI.
    Eu sunt victima a autoritatilor neocomuniste,si nu pot fi santajat de catre autoritati,la plata diferitelor obligatii ilegale,pentru a mi se inchide gura!!! Ceea ce este nul,nu poate produce efecte valabile !Timpul va hotara cine va invinge : cel asuprit(combatant la ECHR si CPI) ,sau cei ce sunt asupritori:PDL AFILIAT LA EPP! De ce nu apar in tot sustinerile presedintelui in actul instantei ca si ale mele?! “Am cerut in sedinta publica sa imi elibereze o copie dupa stenograma sedintei referitoare la cauza in care sunt oparte,si nu cum judecatorul a mintit dictand gtrefierei sa consemneze ca si fi cerut incheierea de sedinta.Asemenea persoana imbracata in roba face de ras breasla judecatoreasca!”Refacerea actului instantei”punerea de acord cu unele sustineri scrise din prezenta cerere ,dovedeste ca ne aflam in prezenta unui act criminal realizat de un faptuitor caracterizat de un pronuntat pericol social!
    Negarea existenţei corupţiei, şi a corupţilor,in timpul regimului comunist,şi neocomunist de către statistica judiciara politizata,analiza statistico-matematică a criminalităţii,este cauza determinantă a atacării sistemului de drept,ros de fenomenul generalizat al corupţ,asa cum am arata pana la constatare a pretinsei neconstitutionalitati a LEGII CNSAS,s-a dorit ca prin actul normativ,JUSTITIA politizata ,sa acopere deplin POLITIA POLITICA,pe colaboratorii si informatorii ori agentii SECURITATII.Iata de ce s-a cocotat in functia de presedinte al C.S.M.Lidia Barbulescuiei,protejata de agentul Traian BASESCU!Eu sunt un simplu cetatean care am suferit accidente cerebrale din cauza judecatorilor politizati care nu vor sa recunoasca abuzurile comunistilor securisti -realizate fata de persoana si bunurile mele.Noi nu avem nici ce manca ,si cei care ne umilesc ne mai si amendeaza ca sa ne oblige sa renuntam la drepturile noastre! Veti raspunde pentru faptele voastre,nu va bazati pe partidele comuniste pretins democrate,pe conducerea instantelor, parchetelor, pe A.M.R., C.S.M.,ori pe Curtea Constitutionala!Cel tarziu in octombrie 2009, C.E. va activa clauza de salvgardare din cauza coruptilor ce poarta roba de magistrat,in loc ca acestia sa fie imbracati ca toti infractorii aflati dupa gratii, pentru a stii sa n e ferim de acesti lupi imbracati in straie de oaie.
    Toate incheierile,prin care s-a luat masura abuziva de amendare a mea,fac obiectul cererilor individuale la E.C.H.R.si nu numai! Starea deplorabila in care se afla justitia (de 17 ani de zile),este cauzata de traficul de influenta facut de MAFIA politica din România,tara devenita membra NATO si UE- fara inregistrarea unor progrese reale-,ci doar constatate pe hartie -["rapoarte de monitorizare"]
    AMESTECUL POLITICULUI IN JUSTITIE ,CA SI, FAVORIZAREA INFRACTORILOR POLITICIENI TOCMAI DE CATRE MAGISTRATI este dovada ANEXARII NEDEMNE A JUSTITIEI!
    Pentru magistratii corupti si partinici,cele aratate nu reprezinta nici macar o punere in garda,din moment ce ei executa ordinele ilegale date,ori au de aparat INTERESUL DE CLASA si nu aplicarea legii,sens in care le-au si fost repartizate anumite cauze mai sensibile,secrete- de catre conducerea instantei publice.
    Sfidarea maghiara25 septembrie 2006

    Dupa ce s-a chinuit, fara succes, sa puna bazele autonomiei teritoriale, presarand discordie in Coalitia guvernamentala prin sustinerea obsesiva a Statutului Minoritatilor Nationale si a asa-zisei autonomii culturale, Uniunea lui Marko pregateste un nou joc politic: infiintarea “Uniunii pentru Tinutul Secuiesc”. Scopul unei astfel de aliante ramane unul si acelasi: atingerea autonomiei teritoriale ca deziderat fundamental al UDMR. De data aceasta insa, Marko Bela intinde o mana Consiliului National Secuiesc (CNS), grupare cu care UDMR nu s-a aflat pana acum in relatii tocmai prietenesti. Trebuie mentionat ca Uniunea a tratat pana acum cu indiferenta toate proiectele secuilor care vizau autonomia teritoriala a asa-zisului Tinut Secuiesc. Gestul reprezinta insa si o abila stratagema politica. Reluarea in forta a problemei autonomiei teritoriale, cot la cot cu CNS, intr-un moment in care in politica bantuie spectrul alegerilor anticipate, poate atrage un capital politic secuiesc insemnat pentru Uniune. Marko a militat si pentru acceptarea limbii maghiare ca oficiala in zonele in care secuii sunt majoritari. UDMR a facut aceasta miscare si in contextul pericolului in care Uniunea Civica Maghiara poate deveni partid, fapt care ar duce la transarea electoratului formatiunii lui Marko. De asemenea, liderii maghiari urmaresc o lovitura de imagine in conditiile in care Congresul UDMR se apropie cu pasi repezi.
    Autonomia care schimba tara si Constitutia
    Constituirea “Uniunii pentru Tinutul Secuiesc” a fost anuntata, sambata, cu surle de Marko Bela. El nu a pierdut ocazia sa insiste ca acest proiect s-a bucurat de votul majoritar al primarilor din secuime. Intrebat care este termenul la care se va constitui aceasta Uniune, presedintele UDMR a declarat ca “cel mai devreme peste cateva luni”, pentru ca volumul de munca este mare, iar numarul primarilor si consilierilor locali care trebuie consultati in acest sens este considerabil. Marko a explicat ca, pentru obtinerea autonomiei Tinutului Secuiesc este nevoie de schimbarea cadrului legislativ romanesc, dar si a Constitutiei. El a apreciat insa ca actualul Parlament nu ar putea sa modifice Constitutia, pentru ca este nevoie de votul a doua treimi dintre parlamentari, iar in cele mai multe cazuri nu reusesc sa intruneasca jumatate plus unu la motiunile simple. Presedintele UDMR este sceptic pentru moment in ceea ce priveste autonomia Tinutului Secuiesc, dar si-a exprimat speranta ca dupa ianuarie 2007, odata cu integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, acest deziderat va deveni posibil, pornind de la modelele de autonomie existenete deja in UE. Citat de Mediafax, el s-a declarat convins ca “aceste eforturi vor deveni valori comune atat ale comunitatii maghiare, cat si a natiunii majoritare din Romania, tara care-si asuma spiritul si valorile europene”.

    Primarii si viceprimarii maghiari din Tinutul Secuiesc au adoptat, sambata, la Miercurea Ciuc, in numele comunitatilor lor, declaratia de intentie privind obtinerea prin mijloace legale a formelor de autonomie cuprinse in programul UDMR, incluzand si autonomia teritoriala a Tinutului Secuiesc. Conform declaratiei, in interesul pastrarii identitatii maghiarilor din Romania, semnatarii considera imperativ necesara aplicarea principiilor descentralizarii si subsidiaritatii, inclusiv realizarea diferitelor forme de autonomii. Invocand modelele de autonomii existente in Uniunea Europeana, participantii au decis sa infiinteze, sub denumirea “Uniune pentru Tinutul Secuiesc”, asocierea consiliilor locale din regiune.
    Referendum in cele opt Scaune secuiesti
    Presedintele Scaunului Secuiesc Mures, Fodor Imre, a declarat sambata, ca in sedinta acestui for s-a luat decizia de a i se solicita liderului Csapo Jozsef sa obtina sprijinul conducatorilor Bisericilor istorice pentru autonomie. Fodor a explicat ca in sedinta au fost adoptate cele patru propuneri ale Biroului Permanent al Consiliului National Secuiesc (convocarea Adunarii Nationale Secuiesti, convocarea referendumului pentru ca secuimea sa aiba statut teritorial autonom, modul de organizare a acestuia si invitarea unor observatori neutri din strainatate si din tara) si unele aduse de Scaunul Secuiesc Mures. “Scaunul Secuiesc Mures considera ca pentru sustinerea referendumului trebuie sa se obtina sprijinul episcopilor Bisericilor istorice. Vrem ca acest referendum sa fie anuntat numai daca se reuseste o punere de acord cu CNMT, UDMR si UCM”, a spus Fodor. El a avertizat ca ori se va obtine organizarea unui referendum legal de la autoritatile romane, ori se va recurge la un “referendum intern, neoficial”. Acest aspect urmeaza a fi clarificat in sedinta din 30 septembrie de la Sfantu Gheorghe a CNS.
    “Se preconizeaza convocarea Marii Adunari Nationale a Secuilor in 4 noiembrie si organizarea referendumului, in prima duminica din decembrie”, a spus Fodor, care a precizat ca referendumul direct se va adresat populatiei din cele opt Scaune secuiesti istorice, cuprinzand Harghita, Covasna si jumatate din Mures. “Cetatenii vor fi intrebati daca doresc infiintarea prin lege organica a Tinutului autonom secuiesc. Vom prezenta rezultatul Parlamentului Romaniei si Parlamentului Uniunii Europene. Va trebui bine pregatit, pentru ca decat un referendum nereusit, mai bine deloc”, a conchis Fodor Imre.
    Dupa integrare, dezideratul autonomiei va fi greu de atins
    Presedintele Uniunii Civice Maghiare(UCM), Gazda Zoltan, a insistat ieri ca autonomia teritoriala a Tinutului Secuiesc trebuie obtinuta inainte ca Romania sa devina membru UE. El a recunoscut insa ca, dupa integrarea europeana, dezideratul autonomiei va fi greu de atins. “Salut initiativa UDMR de a constitui <>, dar consider ca este nevoie de pasi urgenti pentru a obtine autonomia Tinutului Secuiesc. In acest context este nevoie de organizarea referendumurilor locale pentru a cere opinia populatiei pe acest subiect”, a spus Gazda. El a cerut astfel sprijin din partea UDMR pentru pregatirea unui astfel de referendum.
    Initiativa lui Marko vizavi de obtinerea unei forme de autonomie teritoriala nu este nici pe departe de ieri, de azi. De altfel, proiectul de lege al Statutului Minoritatilor Nationale a reprezentat un veritabil mar al discordiei in cadrul Coalitiei majoritare. Aceasta in condintiile in care, sub masca “autonomiei culturale” s-a aflat intotdeauna intentia UDMR de a da verde autonomiei teritoriale, prin infiintarea unor structuri administrative proprii si autonome.
    Statutul minoritatilor, obiect de santaj
    O analiza elaborata acum cateva luni de juristii Ministerului Integrarii Europene avertiza negru pe alb ca proiectul sustinut de UDMR este “neconstitutional” deoarece da gir unor paralelisme institutionale de rau augur. Dupa o suita de taraganari procedurale, presarate cu certuri interminabile, Statutul se afla in vizorul Comisiei juridice a Camerei Deputatilor. Democratii din Comisie i-au acuzat chiar pe udemeristi de “santaj” politic, avertizand ca Uniunea conditioneaza sustinerea proiectului de infiintare al Agentiei Nationale de Integritate de adoptarea Statutului minoritatilor. Nu este insa pentru prima oara cand, de dragul autonomiei teritoriale, Marko buseste initiativele Coalitiei din care face parte. Cand s-a pus problema decapitarii pesedistilor Adrian Nastase si Nicolae Vacaroiu de la sefia Parlamentului, reprezentantii UDMR au acreditat ideea ca isi vor ajuta colegii numai in conditiile in care, la schimb, Statutul Uniunii va trece nestirbit de Camera. De asemenea, prinsi in adevarate lupte cu PD si PC pe tema autonomiei culturale, udemeristii nu au votat in favoarea perchezitionarii casei din Zambaccian, facand front comun cu PSD in jurul lui Nastase. De data aceasta insa, parasind siretlicul “autonomiei culturale”, Marko bate toba oficial despre autonomie pe criterii etnice.

    Daca eu sunt vazut si in present ca un dusman al poporului,atrunci sunt si dusmanul lui,precum considera acesta ca ii este MASS – MEDIA!Iata de ce m-a amendat judecatorul Patrascua:citez din PUNCTUL DE VEDERE depus in,26.05.2009 : “ADVERSARUL POLITIC AL LUI BASESCU,NU ESTE CRIZA,CI EU-cel amendat abuziv in cuantum de peste 62 de milioane lei vechi de catre infractorii imbracati in robe,pentru ca l-am deconspirat ca agent al SECURITATII interne si externe,acesta neramiputand fi sigur % de o candidatura reusita la PRESIDENTIALE !Sau distrus cateva exemplare dar a mai ramas cel putin unul,pentru ca,orice dosar se facea in mai multe exemplare domnule B.T.Trebuie declasificate toate dosarele considerate SECRETE DE STAT,pentru a nu se mai ascunde nici un criminal (ce trebuie dezafectat) sub mantia pretextului “sigurantei nationale”,ori a secretului de serviciu,precum pantecele lacome ale magistratilor indestulati sub roba” ! (nedemn purtata)[adaugarea mea].
    Solicit admiterea cererii ,cu luarea in consideratie a textului pe care m-am intemeiat ,si la care am facut expres referire[art.27pct 7raportat la nesupunerea fata de lege a acestor infractori care incalca legea pentru ca au interese ilegale -fiind asociati cu cei care fiind in P.M.B. savarsesc permanenta infractiuni impotriva celor indretatiti la restitution in integrum!
    Basescu stia ca va invinge prin frauda din moment ce s-a laudat la securistii de la palatul Cotroceni desi acest lucru , urma sa se intample! Voi demonstra acest lucru ,dar nu in instantel romane ,pentru ca nu srepoate afla adevarul in tara care inca este a noastra!
    Poziţia în chestiunea autonomiei Ţinutului Secuiesc
    Scopul UDMR este obţinerea autonomiei teritoriale, aşa după cum a declarat şi liderul organizaţiei Marko Bela: “Ţelul UDMR e autonomia teritorială, care ni se cuvine””[. Liderii UDMR au participat la o întrunire la Târgu Mureş unde au votat declaraţia de autonomie teritorială a Ţinutului Secuiesc
    După 1989 UDMR a încetinit dezvoltarea economică a zonelor secuieşti. Astfel, în cazul judeţului Covasna, de teama unei “diluări etnice” produsă de o eventuală migraţie a etnicilor români din alte judeţe, s-a dus o politică de descurajare a investitorilor care ar fi dorit să investească în această zonă.[ În ciuda acestui fapt, liderii UDMR insistă să acuze Bucureştiul pentru înapoierea economică din zona secuimii, încercând astfel să găsească un pretext pentru justificarea necesităţii unei autonomii.[ Marko Bela vorbeşte de o “dezavantajare bugetară” faţă de judeţele secuieşti[7 în ciuda faptului că aceste judeţe sunt printre cele cu cea mai mică contribuţie la bugetul României; astfel, de exemplu judeţul Covasna a avut în anul 2006 o contribuţie medie de doar 1.535 lei/cap de locuitor (locul 36 pe ţară), adică de aproape 10 ori mai puţin decât contribuţia medie pe cap de locuitor a unui bucureştean (14.827 lei).[Liderii UDMR vor de asemenea crearea unei regiuni de dezvoltare formată din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş.[ Conducători ai unor instituţii centrale, desemnaţi la propunerea UDMR în legislatura 2004-2008
    • Csaba Asztalos, preşedinte, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării
    • József Birtalan, preşedinte, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici
    • Károly Borbély, preşedinte, Autoritatea Naţională pentru Tineret
    • Károly Dáné, director general, Editura Didactică şi Pedagogică
    • Attila Gáspárik, vicepreşedinte, Consiliul Naţional al Audiovizualului
    • László GYERKÓ, vicepreşedinte, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului
    • József NEMÉNYI, vicepreşedinte, Consiliul Concurenţei
    • Gergely OLOSZ, director general, Compania Naţională a Uraniului SA
    • Elek PÉTER, director general, Societatea Naţională a Apelor Minerale
    • Barna SZABÓ, secretar general, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice
    • Sámuel SZABÓ, director general, Agenţia SAPARD
    • Sándor SZILVESZTER, inspector general şef, Inspecţia de Stat pentru ControluI Cazanelor Recipientelor Sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat – ISCIR
    • János TALPAS, director general, Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare în Turism
    • Barna TÁNCZOS, director general, Agenţia Domeniile Statului
    • Ferenc Tóth, director general, Societatea Naţională Romgaz
    • Borbála Vajda, preşedinte, Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare
    • Gábor Varga, director general, Oficiul de Stat pentru Invenţii si Mărci
    „Descălecare” Naţionaliştii UDMR rânjesc europeneşte
    Marko Bela vrea înapoi „ţara pierdută la 1918”
    22 OCTOMBRIE 2007
    Lansarea candidaţilor maghiari, cu intonarea Imnului Ungariei
    UDMR promite că va cere Europei autonomia Ţinutului Secuiesc
    Ţara pierdută la 1918”, „casele, p㬬du¬rile, pământurile, steagul”. În această ordine a enumerat liderul UDMR Marko Bela, sâmbătă, la Târgu Mureş, în cadrul festivităţii de lansare a candidaţilor pentru Par¬lamentul European, re¬¬ven¬¬dicările Uniunii pentru maghiarii care trăiesc în România. Evenimentul, desfăşurat sub sloganul „Noua descălecare”, s-a deschis cu intonarea Imnului Ungariei. Lumea s-a ridicat de pe scaune şi a cântat alături de lideri.
    Discursul lui Marko Bela, cel mai radical şi mai explicit autonomist rostit vreodată, a fost aplaudat frenetic. Dacă, până acum, el a vorbit despre autonomie eufemistic, încercând să-i „îmblânzească” sensul şi numind-o „culturală”, apoi „administrativă” sau „regională”, de această dată, preşedintele Uniunii a venit cu o listă de drepturi ale comunităţii maghiare care ar trebui recuperate o dată pentru totdeauna. „În 1526, strămoşii noştri au pierdut şi, pentru un secol şi jumătate, ţara nu a mai fost a noastră.

    Ultima dată, această patrie s-a pierdut în 1918, iar datoria noastră este să redobândim acel pământ pierdut. Să redobândim tot ce am pierdut: casele, pădurile, pământurile, steagul”, a afirmat Marko, în faţa câtorva sute de reprezentanţi ai UDMR, participanţi la eveniment. El a promis că va lupta pentru autonomie, chiar da¬că acest lucru va dura 30 de ani, cum s-a întâmplat în cazul Tirolului de Sud. „Vom încerca la Bucureşti, dar şi la Bruxelles, vom aştepta cât este nevoie. Au trecut 17 ani, poate mai avem nevoie de 13 sau, poate, 3”, a spus preşedintele Uniunii. Declaraţia lui Marko a fost întărită de senatorul Gyorgy Frunda, primul pe lista candidaţilor la Parlamentul European.
    Gyorgy Frunda, primul la lista candidaţilor la Parlamentul European, a vorbit şi el, week-end-ul trecut, colegilor săi despre faptul că reprezentanţii Uniunii vor cere, la Bruxelles, autonomia Ţinutului Secuiesc. „Când votaţi, să vă amintiţi că UDMR va cere Europei autonomia Ţinutului Secuiesc. În acest moment, maghiarii din România stau pe un scaun cu trei picioare, avem reprezentare la nivelul autorităţilor locale, în Parlament şi în Consiliul Europei. Ne lipseşte reprezentarea la Bruxelles ca scaunul pe care stăm să fie unul stabil”, a arătat Frunda.
    El a încercat apoi să demonstreze că UDMR a fost întotdeauna alături de comunitatea maghiară, în ciuda a ceea ce susţin adversarii politici de la formaţiunile radicale care-l sprijină la alegeri pe episcopul Laszlo Tokes. „Atunci când vă veţi prezenta la urne, să nu uitaţi că UDMR şi-a onorat întotdeauna promisiunile. Acum zece ani, sloganul nostru era «În Europa fără vize» şi iată că acum ele nu mai sunt necesare, am spus că trebuie să ne folosim limba maternă în administraţie şi în justiţie şi acest deziderat s-a realizat. Am promis o universitate în limba maternă şi acum «Sapientia» este la Miercurea-Ciuc”, a spus Frunda. Imediat ce liderii Uniunii şi-au terminat discursurile, participanţii au sărbătorit „noua descălecare” cu palincă şi colaci kurtos.

    Bucureşti,30.XII..2009 ENE NICANOR GEORGE
    Victimă a abuzurilor neocomuniste
    personal şi prin mandatarul meu fiu
    Ene Dragoş Marian

    ……………………. ……………………..

    CONDUCERII CURTII DE APEL BUCURESTI

  12. @ENE NICANOR GEORGE

    De ce imi trimiti mie asta? Eu nu sunt avocat, cu atat mai putin avocatul tau…

  13. gelu spune:

    Varujane, La multi ani liberalului si poet!!! Sanatate, fericire si toate cele bune in 2010 si sa avem bucuria sa scapam de ciuma portocalie in acest nou an.

    • @gelu

      Sa recitim Ciuma lui Albert Camus… Sunt acolo cateva personaje pilduitoare. Unele care se imbolnavesc, altele care se resemneaza si altele care lupta. Noi suntem din a treia categorie, asa-i?

  14. cr spune:

    La multi ani si sanatate.

    Distinctia pe care o faceti intre cei plecati este necesara, intr-adevar, pentru ca, se vede, toti am ajuns “capsunari”.

    Va datorez si eu o precizare: nu exista o comunitate romaneasca, si nu e condusa de cineva ( in ani de zile, avind prieteni de la New York la Seattle, Dallas, Chicago, Los Angeles nu am auzit vreodata de domnul Craciun, sau de o comunitate romaneasca).

    Exista comunitati: literal romani care au in comun, pentru unii, o afinitate de cultura, educatie, istorie, prietenii de o viata, pentru altii diferite alte interese. Nici nu sunt strinsi intr-o anume zona geografica – “comunitatea” mea, de fapt “comunitatile”, este/sunt peste tot in Statele Unite, ba chiar si Germania, Elvetia, Franta, Canada. Romanii din strainatate sunt extrem de selectivi – si pe buna dreptate ( de ce?, poate vom discuta vreodata intre patru ochi).

    Cred ca este oportuna discutia despre diaspora, avind in vedere cele intimplate la alegeri, si, mai ales, ce va sa vina. Eu spun 3 milioane bazat pe ultimele date ale UE si SUA – dumneavoastra spuneti 8 milioane – sunt, totusi, o forta extraordinara. Sper ca o continuam discutia.

    • @cr

      John Craciun locuia in Cleveland si mi-a fost indicat ca atare de Guvernul american. L-am vizitat in 1994.

      Drept este insa ca romanii nu sunt organizati precum armenii. Cand presedintele Armeniei Sarkissian a dorit o consultare cu comunitatile armenesti din lume in toamna lui 2009 a organizat la Paris o astfel de intrunire. Din Romania am participat eu impreuna cu Agop Kirmizian, desemnati ca atare de catre Uniunea Armenilor din Romania. Nu stiu sa se fi organizat vreodata o intalnire cu liderii comunitatilor romanesti din lume si nici cine ar fi acestia. M-am intalnit cu romani in multe locuri, in Orinetul Apropiat, in Europa, in America. Nu am cunoscut lideri ai comunitatilor, asa cum sunt eu, de pilda, pentru armenii din Romania.
      Cand spun 8 milioane, am in vedere si pe romanii din Republica Moldova, Ucraina si Serbia, ca ei tot romani sunt si, din pacate, tot in afara granitelor traiesc.

  15. cr spune:

    @Vosganian

    Doctorita Morosanu. Nu ma mira ca nu-si gaseste de lucru. Romanii au nevoie de doctori, statul roman nu are. Nu intru in detalii – sunt multe voci care ar putea da marturie despre acest lucru, daca ar fi cineva sa-i auda. E suficient sa va uitati la faptul ca nu exista personal suficient in spitale, dar peste aceasta statul vine si trimite o multime in concediu fara plata. E suficient sa va uitati la numarul masiv de doctori care pleaca din Romania de prea multele locuri de munca, prea inaltul salariu, si prea marele respect care li se da.

    Preferam sa lucram ca si chelneri, vinzatori, ca sa ne platim darile pina plecam, atit de bune sunt spaga si salariul – ce uita romanii care cred ca un doctor poate trai din 100 de dolari pe luna este ca o singura carte medicala poate costa zeci si sute de dolari, iar un doctor citeste continuu. Daca ne-am intoarce – au fost si cei care au facut asemenea incercare – am putea lucra, poate, la firmele farmaceutice, caci, inca o data, statul roman nu are nevoie de noi, chiar daca romanii au mare nevoie de noi.

    In privinta doctoritei Morosanu – nu uitati ca se pune si problema de viza/drept de lucru, iar in lumea medicala occidentala nu ajunge nici pe departe “sa cunosti pe cineva undeva”, ca sa nu mai spunem ca are parinti virstnici care au nevoie de ajutor.

    Oncolog? Ha? Glumiti – femeia aceasta este la nivel ultra-specializat. Nici macar in Statele Unite nu sunt multi de nivelul ei si-i gasiti la Mayo, Emory, UC, UCLA. Sa lucreze ca nanny? Geniile de acest fel sunt total inepte in viata de toate zilele si trebuie ocrotiti ca o floare rara: by chance am un prieten bun care face ceva similar cu Morosanu dar la Johns Hopkins si Emory( a facut medicina si fizica nucleara), si altul la fel de genial, oncolog: nu sunt in stare sa faca o cafea sau un ou fiert si nu le-as da pe mina un copil in ruptul capului – sunt in stare sa deseneze ecuatii pe pampers in loc sa schimbe bietul copil.

    Aveti dreptate, si aceasta poveste din Jurnalul National trebuie luata cu un dram de sare si o minte clara. Poate acolo unde e geniu este si nebunie, nu stiu. Dar…. va amintesc de Ernesto Sabato: ” cel care sta la masa cu acela care a urcat Himalaya isi inchipuie ca poate sa-l judece pe cel din urma, banal, dupa cum acesta maninca sau tine cutitul in mina, uitind ca ceea ce depune marturie cu adevarat intre ei doi este Himalaya, si nu cutitul”. Eu asa o privesc, pentru ca stiind ce inseamna sa lucrezi in vest ca medic si ce inseamna specializarile ei ( oricit de stingaci si neverosimil sunt redate de ziarist), intre mine (am 3 specializari, sunt mai putin de 2000 de alti doctori in SUA cu acestea trei) si ea sau prietenul meu de la Emory… sta Himalaya. Si o respect ca atare.

    • @cr

      Cata vreme nu stiu despre ce e vorba, adica nu cunosc persoana pe viu nu ma mai pronunt. O intrebare, totusi: cineva care castiga 100 de lire pe saptamana nu-si ajuta parintii si nu pune un ban deoparte? Vine dupa o spectaculoasa cariera in Anglia sa traiasca din banii de inmormantare ai parintilor ?!?

  16. cr spune:

    PS. cer iertare pentru greselile de ortografie. Oboseala…sunt de garda de 4 zile deja.

    • @ cr

      Dar despre situatia medicilor merita sa vorbim, mai aes intr-un an in care veti avea mult de luptat cu Guvernul pentru pastrarea drepturilor e care le-ati castigat – atatea cate au fost – in vremea guvernarii liberale. Sa vezi numai ce procent din PIB va fi alocat sanatatii.

  17. @ cr
    @Varujan Vosganian
    Bine v-am regasit in noul an! N-as fi crezut ca voi interveni intr-o discutie despre medici dar, daca stau bine sa ma gandesc, noi, medicii si profesorii, avem in Romania cam aceeasi soarta (poate si pentru ca avem aproximativ acelasi statut?!?). Vreau doar sa va expun un caz punctual, dar relevant pentru ceea ce inseamna conditia de medic in Romania de azi, mai ales foarte tanar si aflat la inceput de drum. Am cunoscut in preajma turului II al prezidentialelor un tanar medic care tocmai luase rezidentiatul dar nu avea loc asigurat. Desi era destul de nehotarat in privinta optiunii sale politice, desi era constient ca basescu este cea mai proasta alegere pe care o putea face pentru functia de presedinte, mi-a marturisit ca l-a votat pentru un singur motiv, destul de pragmatic, ce-i drept: presedintele a promis cu cateva zile inainte de alegeri suplimentarea locurilor pentru medicii rezidenti. M-a induiosat speranta lui desarta, credinta ca acest lucru chiar avea sa se intample, si mi-am adus aminte fara sa vreau de promisiunea facuta tot de basescu profesorilor chiar cu un an inainte. Stiti ce mi-a venit in minte in acele momente? Ca singurul principiu dupa care am fost condusi si acum, ca si in multe alte perioade din istoria noastra mai mult sau mai putin recenta, este unul singur, dar de aici deriva toate celelalte: TARA TE VREA PROST!

  18. cr spune:

    @Vosganian – vom sta o data cu creionul in mina ca sa va arat treaba cu 100 de lire pe saptamina. Ca idee nu calculati raportul salariu/cheltuieli de acolo folosind preturile/ taxele/chiriile din Romania. Ca sa va dau o idee de cit costa si cartile – pentru examenele initiale am avut nevoie de peste 30 de carti, $30 – 50 – 70 fiecare. Taxa sa-ti dai un examen de board este peste $1000 ( am dat trei examene la inceput si inca trei dupa). Taxele+asigurare de sanatate o treime din salariu, la care se adauga chiria, transportul, gazul/caldura, electricitatea, telefonul. Iti trebuie ani buni pina sa poti sa incepi sa pui un ban deoparte. Amicului meu de la medicina nucleara i-au trebuit vreo 3 ani sa-si ia o rabla – ca era in PhD, mie numai vreo 2 – ca eram deja rezident.
    Sunt si copilasi care au un suport masiv din partea parintilor ca sa-si plateasca statul la studii (nici nu trebuie sa o spuna, ii recunosti usor dupa faptul ca pot sa-si ia un computer din prima, cind tu stringi la ciorap luni la rind, se urca imediat intr-o masina noua, cind tie iti trebuie ani ca sa-ti permiti sa incepi sa platesti la o rabla) dar pentru cei care nu-l au, e rupere de nori: Esti un perpetuu sarantoc flamind, cu pantofii scalciati si pantalonii rupti in fund, pentru ca o carte sau un examen sunt mult mai importante decit orice.

    Comunitatile sunt foarte diferite.Pentru ca o veti face la un moment dat: e bine sa aveti legaturi si cu cei neincolonati in nici-o uniune romaneasca. Nu exista nici o regula scrisa, dar bunul simt si experienta m-au invatat urmatoarele:

    regula1 este ca cei care o duc prea bine de la bun inceput sunt in genere de evitat; unui om curat ii trebuie cam 7-10 ani sa inceapa sa se aseze. (primii sunt si cei care au timp de palavrageala si petreceri, cei din urma, nu, fiindca muncesc pe rupte).
    regula 2: sunt prea prietenosi si gregari – trageti-va de o parte; adevaratul roman din diaspora este discret, mai tacut si foarte selectiv cu prieteniile.
    regula 3: daca aflati originea, prietenii, familia, veti sti foarte bine cu cine vorbiti: aveti pe de o parte pe cel care se trage din generalul x mort la Aiud, prieten cu aghiotantul regelui Mihai B, pe nepotul scriitorului RE, sau pe cel care a traversat Dunarea pe butelie sau taranul roman teapan si neindurator sa zicem, iar pe de alta parte pe Y care pare sa fi aparut din cer albastru cu un zimbet larg pe fata sau pe Z care invirte afaceri exorbitante si cind sapi putin afli cu ce spertari.

    Sper ca va da o imagine putin mai clara, si nu va mai plictisesc.

  19. cr spune:

    @ Corina

    La multi Ani cu sanatate.

    Statul te vrea nu numai prost, ci si bolnav ca un ciine si eventual mort.

    Medicii trebuie sa fie usor “naivi” altfel nu sunt medici buni ci macelari: trebuie sa credem in juramintul hipocratic, trebuie sa credem in viata, sa avem speranta, trebuie sa avem puterea sa ne induram chiar si de cel care ne va calca in picioare o data ce e sanatos. E parte din meseria noastra, si tinind cont ca meseria ne e si viata….
    Din pacate tocmai aceasta “naivitate” – caci nu e nimic altceva decit omenie, ne e si pierzarea. Te pune domn base in concediu fara plata, ce poti sa faci, iti iei straita si te duci la spital si pe gratis – nu poti sa-ti lasi pacientii sa moara. Altii pot sa se certe, sa faca sindicate, sa faca greva – noi n-avem timp, pentru ca in timpul acesta mor oameni.
    Au pus o asistenta in concediu si au lasat-o pe cealalta cu 27 de prunci in incubatoare de pe timpul lui Pazvante – s-a ars un copil. Nu? Ei, asistenta a fost vinovata, nu statul roman, pe care, sincer, l-as acuza de genocid la adresa poporului roman, pentru modul in care trateaza sanatatea, medicamentele, personalul medical, nevoia de tehnologie din spitale.

    Hai sa o spun la modul cel mai dur cu putinta: ca doctor am plecat din Romania pentru ca vreau sa-mi fac meseria, sa salvez oameni, nu sunt nici curva si nici sfint facut partas la un genocid. Conditia impusa medicului roman este cea de neputinta, chin, tacere, saracie sau, pentru cei mai “adaptati” la viata, de curvasarie – da spaga, macelarie, “business”. Sunt medic, am jurat sa ajut oameni, nu sa-i las sa moara, si nici sa-i jupuiesc. Vorba dragului meu de Herman Hesse – nu am vrut decit sa traiesc ceea ce inima mi-a spus sa traiesc, de ce este oare atit de greu?

  20. @ cr
    Deci aveam dreptate cand spuneam ca medicii si profesorii au in Romania cam aceeasi soarta (poate si pentru ca au aproximativ acelasi statut?!?), asta pentru ca ma regasesc in cele de mai sus foarte mult, chiar daca slujesc un alt sistem. Singura diferenta este ca eu n-am plecat, inca!

  21. cr spune:

    @ corina

    Da, ai dreptate. Am si medici si profesori ca familie si prieteni. Si nici sa pleci nu e usor, nu numai financiar, dar ca suflet: iti rupi inima in doua ca sa o faci, si-ti dai foc la viata sperind ca legenda pasarii Phoenix o sa ti se intimple si tie, ca sa nu mai vorbim de familie si prieteni. Iti pui singur pamint la radacina si-ti infigi miinile in cer ca sa stai in picioare. Singur.

    De ce? Pentru ca aceasta ciuma portocalie, rosie, sau verde ca banii ( pardon ca acum i-au facut roz-bleu), de acasa e mai puternica decit milioanele de oameni frumosi, destepti si curati? Chiar nu avem forta, mintea, capacitatea sa ne adunam, oriunde am fi, si pe toate caile posibile, ca sa-i facem una cu pamintul? Cine Dumnezeu ne-a blestemat in felul acesta?

  22. @cr

    Problema e ca in ce ne priveste pe noi, romanii, nu exista repere fundamentale pe care sa le respecte si cei realizati, si cei plecati innot prin clisura Dunarii. Simbolurile nationale, eroii nationali nu sunt asumati/asumate. Eu am scris Cartea soaptelor. Cum ar arata o Cartea soaptelor scrisa de un etnic roman despre romani?

  23. @corina chiriac

    E nevoie ca profesorii sa-si aleaga alti reprezentanti ai breslei. Cand eu, ca ministru, am spus ca nu se pot mari peste noapte salariile profesorilor cu 50%, dupa ce crescusera in 2008 cu 40%, sindicatele s-au napustit cu salbaticie impotriva mea. Nu s-au gandit ca elevii au si ei parinti care poate ca sunt muncitori sau medici sau ingineri si ca si ei si-ar dori salarii cu 50% mai mari si nu se poate. E nevoie de o constiinta pubica, de reprezentanti respectati ai breslei si de un parteneriat real. Trebuie sa ne educam toti, si oamenii politici, si profesorii, si medicii. Sa dam vina numai pe oamenii politici e prea putin. Sa dam vina pe Basescu, fara sa vedem responsabilitatea celor care l-au votat pe Basescu? Oare profesorii care au votat cu PSD si PD numai pentru ca le-au promis absurditati nu au nici o responsabilitate?

  24. @Varujan Vosganian

    E foarte mult adevar in ceea ce spuneti. In toate referirile mele la acest subiect incerc sa trag un semnal de alarma si simt ca aici nu vorbesc in pustiu. Bine spuneti ca trebuie sa ne educam toti. Cei care conduc, cei care educa, cei care sunt sau pot fi lideri sau formatori de opinie. E foarte grav ca multi din cei de care depinde in mare masura viitorul acestei tari, pentru ca ne dam copiii pe mana lor spre formare si educare, nu reusesc in preajma unor alegeri sa priveasca dincolo de interesul imediat si acela iluzoriu. Acesti oameni ar trebui sa poata vedea in perspectiva, sa voteze programe , idei, sa descopere si sa aleaga valoarea umana. Din pacate resursa umana din educatie este veriga slaba a acestui sistem. Este prost formata, demotivata, din ce in ce mai lipsita de repere, lipsita de resursele minime necesare propriei dezvoltari. Infrastructura scolara, dotarile materiale au o infinit mai mica importanta. Un profesor cu adevarat bun si care isi cunoaste menirea face minuni si din piatra seaca. Un profesor lipsit de repere si fara constiinta propriei valori nu va forma la randul sau valori oricate dotari ar avea. Si cand spun valori nu ma refer la olimpici, supradotati, performeri de exceptie intr-un domeniu sau altul. Valorile sunt OAMENII care ies de pe bancile scolii, indiferent ca ajung medici, profesori, strungari, maturatori. Asta nu inteleg majoritatea oamenilor scolii, alimentandu-si inutil frustrari desarte. Ideea de performanta este prost inteleasa in primul rand de oamenii din scoli. De cate ori iesim in strainatate punand in fata olimpicii ca fiind singura realizare a invatamantului romanesc suntem priviti ca niste ciudati. Si asta pe buna dreptate pentru ca adevarata performanta ar trebui sa fie calitatea formarii celor multi, care raman aici si vor duce societatea mai departe.

  25. cr spune:

    @ Vosganian
    Mi-e mai cunoscut domeniul, asa incit pot sa trec usor peste basmelile ziaristului: ca sa lucrezi in alta tara trebuie sa obtii drept de munca – ceea ce nu mai este o problema acum cu Romania fiind membra UE, dar era un zid aproape de netrecut inainte. Pentru medici erau doua posibilitati – PhD si rezidentiat (care se putea face in Franta si SUA). Fiind cercetator, doamna a putut pleca la inceputul anilor 90 numai pe PhD – la care remuneratia este in jur de 500/luna.Sincer, ziaristul e un imbecil pompos care habar nu are despre ce vorbeste; e vina mea ca v-am indemnat sa cititi un articol scris de un imbecil, din pacate despre ceva care are macar o saminta de adevar.

    S-ar putea sa ma si grabesc si sa ma insel in privinta acestei persoane. Dar fiecare judecam, vrind nevrind, si prin prisma prejudecatilor si experientelor noastre: Cind acuzam pe altii, de multe ori ii acuzam, involuntar, de propriile noastre greseli. Dar si atunci cind ii facem mai frumosi decit sunt, punem in ei ceva din frumusetea noastra. Puterea cu care ne proiectam pe noi insine asupra celorlalti, sau cit din ceea ce gindim ne apartine cu adevarat si cit anume este de fapt obisnuinta si prejudecata – ar trebui sa-i intrebam pe Giovanni Papini si pe al sau Gog: “Daca demontez EUL meu bucata cu bucata regasesc mereu fragmente care vin din afara si fiecaruia as putea sa-i pun eticheta originii sale: Aceasta vine de la mama, aceasta de la primul prieten….”

    Asa incit, daca ma insel vazind un om bun si chinuit acolo unde este poate doar minciuna, tot am un avantaj – blindetea…. asa cum am spus, doctorii sunt cam naivi, deformatie profesionala.(poate recititi, de dragul meu, ultimul capitol din Gog, piinea fetitei, sa va lumineze putintel sufletul)

    Cel mai banal exemplu/exercitiu despre cit de mult ne proiectam pe noi insine sau experientele noastre cind ii judecam pe altii – daca imi permiteti o gluma. Mi-ati spus “dragul meu”. Am scris intotdeauna neutru on purpose: ma irita formulele gen Gabriel “te asigur ca nu sunt un tip superficial”…. Ce va face sa ginditi ca sunt barbat? expresia, gindirea, munca, forta convingerilor, graba? M-ati vazut cu adevarat vreodata, sau ati proiectat propria experienta asupra mea? V-ar surpinde sa stiti ca ar trebui sa scrieti “draga mea”? E doar o gluma, oricum important este dragul – Himalaya, nu cutitul-, si nu a trecut neobservat.

    cu tot dragul

    • @cr

      Nici nu mi-am dat seama de chestia asta cu “dragul meu”. Uite cum facem: eu reiau mesajele tale de la inceput si am sa-ti spun ce cred eu ca esti (acum ca tot mi-ai pus problema) baiat sau fata, cu explicatiile de rigoare. Te risti?

      Cat despre cat ne cunoastem, mi-ai adus aminte ca am fost si eu olimpic, la matematica si la limba romana. La limba romana nu mergeam la olimpiadele nationale pentru ca – prostie comunista – erau toate in acelasi timp si nu puteai sa alegi decat una si eu alegeam matematica. Am facut facultatea de matematica dar ana la urma am ajuns mai degraba scriitor decat matematician.

  26. cr spune:

    @Corina

    Ai dreptate in toate privintele in ceea ce priveste educatia.
    Cu medicina, din pacate, omul nu ajunge – trebuie sa ai medicamente, instrumente. Tehnologia nu suplineste stiinta clinica, experienta, mintea si sufletul, dar daca eu pun diagnosticul de cancer si n-am citostatice omul tot moare….Daca recunosc un infarct in doua secunde si n-am personal suficient pentru ca omul sa ajunga pe masa in mai putin de 30 de minute, ori sirme si stenturi sa-i destup coronarele, atunci la ce bun?

    Nu stiu daca te linisteste in vreun fel, nu stiu cum sa-ti alin sufletul altfel: nu sunt numai olimpicii. Sunt zeci, sute, mii de romani – chimisti, fizicieni, matematicieni, doctori, dar si tehnicieni, mecanici – despre care se vorbeste cu cel mai mare respect in toate partile lumii. Si nu sunt olimpici, sunt “produsele” obisnuite ale scolii romanesti.

    Stii ce imi amintesc izbitor de clar? imediat dupa revolutie, oameni care au iesit cuminti, cu matura in mina, sa curete strada. Este, de altfel, si o fotografie cu un soldat roman cu matura in mina in fata Bibliotecii Universitare, curatind, firesc, si cu drag, un asfalt care era al lui, al lui si pentru toti ceilalti. ( as vrea sa-ti pot trimite fotografia, pentru ca imi aminteste de ceea ce suntem cu adevarat in adincul sufletului; oameni simpli si cu bun simt). S-a furat mult mai mult decit o revolutie: s-a furat speranta, bunul simt, dragul de ceea ce construiesti, generozitatea cu care imparti cu altul, nu numai o tara, dar si un viitor. Te miri ca-i acuz de genocid?

    Nu puterea trebuie sa o luam inapoi, trebuie sa ne luam pe noi insine inapoi. Basescu nici nu conteaza, dupa cum spune onorata noastra gazda; este vorba despre noi, nu despre el.

    Am gasit un link pentru fotografia cu pricina, sper sa mearga.
    http://fc07.deviantart.com/fs49/f/2009/199/9/9/Romanian_Revolution_of_1989_22_by_AlexAnaPhotography.jpg

  27. cr spune:

    Ma risc. Stiu unde si cum v-am spus ce sunt. Dar nu ceea ce stiu e important, ci ceea ce nu stiu. Iar discutiile cu dumneavoastra sunt intotdeauna o bucurie a descoperirii. Intrebarea – ca ne-o punem singuri, ca ne-o pun altii, opiniile, sunt tot atitea dezvaluiri ale unei realitati care te izbesc cu prospetime in fata ca apa rece.

    Aseara, de pilda, punind cam la cap gindul dumneavoastra ca trebuie sa ne uitam la noi insine, si gindul meu ca cea ce urim in altii sunt de fapt cioburi de oglinda care ne reflecta pe noi insine in modul cel mai crud cu putinta, m-am intrebat: Il detest pe basescu. Bun. Este ceva din el care ma face sa ma simt incomfortabil, tocmai pentru ca as vedea in el propriile mele defecte? Raspunsul nu e un simplu. Nu ne nastem nici morali nici intelepti; ni se da o sansa a devenirii, si depinde de noi ce facem cu ea. La fel ca in embriogeneza, avem in noi tot spectrul mlastinii primordiale, toate broastele, serpii, hienele lumii. Si nu toti devenim in final oameni. Cred ca detest in el tocmai aceasta mlastina primordiala. Aveti dreptate cu amoralitatea. Unul care incearca sa devina poate gresi, poate deveni imoral, nu numai moral. E in ordine, tot mai avem o salvare: Pina si bunul Dumnezeu se indura de tilhar. Dar acest individ si cei pe care i-a ales in haita, dupa chipul si asemanarea sa, nici macar nu a incercat sa devina, sa faca o alegere – alb sau negru – amoral li se potriveste cel mai bine. Nici nu are rost sa te lupti cu asa ceva, pierzi timpul, nu poti cistiga o victorie impotriva lor pentru ca nici macar nu este o lupta; cred ca nu poti decit sa-i negi, sa-i anulezi, sa iei matura si sa faci curat precum in tine asa si in jurul tau. Nu trebuie sa “invingi” intunericul, trebuie sa aprinzi lumina. Mi-e usor sa vorbesc pentru ca sunt departe – acest individ e contagios ca ciuma, te transforma in ceea ce nu esti, te umple de bube, te face sa-ti versi rarunchii, isi trimite sobolanii pretutindeni. Aprind lumina: partea buna pentru noi, dezavantajul lui, este ca te face sa dai din miini, sa urli, oricit de adormit esti, din instinct de conservare daca nu din judecata sanatoasa. Vorba poporului ales – un sut in fund, un pas inainte. Tot e bine.

    Matematica e poezie. Eu am facut matematica – fizica (iubesc fizica mai mult decit matematica, recunosc) si am ajuns doctor. Ati facut matematica si ati ajuns scriitor. Olimpiadele au rostul lor – stirnesc setea de a deveni mai bun, mai destept. Cistigi sau nu, nu are importanta, important este ca devii. ( nu cred ca base a fost vreodata la o olimpiada)

    Chiar astept cu nerabdare sa vad cum ma judecati. Un bun cistigat este ca v-ati lua timpul sa reciti ce am scris – inseamna ca merita osteneala, chiar si a jocului. Nu cred ca Hesse si-a numit in zadar cartea de capatii “Jocul cu margelele de sticla”. Al doilea este ca m-as vedea cu alti ochi – ai dumneavoastra – m-ar ajuta sa cresc, sa devin. Al treilea – pentru ca eu am sa va cunosc mai bine dupa felul in care ma judecati – proiectam asupra celorlalti intotdeauna si ceva din frumusetea sau uriciunea noastra. Ma risc, am numai de cistigat.

    • @Dispecer Blogosfera

      Victoria omului asupra lumii este atunci cand el are o viziune asupra lumii. El nu poate sa o schimbe singur, dar poate sa integeaga. Situarea-in-lume este dreptul omului. De aici decurg celelalte. Cum s-ar zice, Dispecerule, SENSUL.

  28. cr spune:

    @Corina
    @Vosganian

    Dupa multi ani, am deschis din nou 1984, adica mi-am aplicat tratamentul recomandat lui Gabriel – “citeste 1984″.

    Si am descoperit ceea ce nu vazusem ani in urma – Orwell a fost un vizionar atit de profund incit intuieste si mecanismele societatii post-socialiste, de fapt vorbeste foarte clar despre “Neo-bolsevism”.

    Regasesc ceea ce te nelinisteste pe tine Corina – Orwell o numeste “protective stupidity”, sau “negative education”, tu ii spui “Tara te vrea prost”, distructia controlata a educatiei insotita de cinismul acelui “masele pot sa aiba libertate intelectuala, pentru ca oricum nu au intelect”.

    Regasesc nelinistea gazdei noastre – lipsa de repere, istorie, eroi pe care sa ni-i asumam – alterarea, minjirea continua a istoriei dupa cum convine intereselor de moment “The past was erased, the erasure was forgotten, the lie became truth”.

    Ceea ce ma nelinisteste pe mine
    - mlastina, starea gelatinoasa voit intretinuta pentru ca sa nu poti articula o opozitie, ” the citizen….is (trebuie sa fie, sa ramina) like a man in interstellar space, who has no way of knowing which direction is up and which is down”
    - saracia controlata asa incit sa existe intotdeauna grupuri de interes care sa se razboiasca intre ele pentru un bot de piine: “it is deliberate policy….because a general state of scarcity increases the importance of small privileges and thus magnifies the distinction between one group and the other” (azi sunt profesorii loviti – firesc o sa fie o masa oarba sa strige “ce mai vor si astia?”, miine doctorii – pune-i la podea cu opinia publica – “ce le trebuie, nu iau destula spaga?”, poimiine cei din transporturi, raspoimiine altii). Fiecare grup cistiga beneficii minore dupa o lupta acerba, beneficii pe care le va pierde apoi, masa este asmutita impotriva fiecarui grup, grupul este decimat, mesajul lor deformat.
    – starea continua de razboi: daca o revolta majora este descurajata, micile revolte “fara consecinta politica” sunt intretinute – pentru ca un razboi care se termina are victoriosi/invinsi si intotdeauna se asuma o responsabilitate, in timp ce in razboiul continuu este nevoie permanenta de lideri, dar acesti lideri nu au nevoie sa-si asume responsabilitatea actiunilor lor.
    - mecanismele de control al maselor (o nebunie controlata, “controlled insanity”) servesc unui singur scop: ca “cei de sus” sa inghete mersul normal al istoriei, pendulul puterii, ca sa-si pastreze pozitia, sa mentina ierarhia.

    Partea a doua din 1984, reproducerea capitolelor “Razboi inseamna pace” si “ignoranta inseamna putere”, din cartea lui Goldstein – “Teoria si practica colectivismului oligarhic”.

    N-am vanitatea sa vorbesc de sus unui tinar ca si Gabriel numai din ceea ce am citit si stiu, din ceea ce am trait si devine mostenire sacra. El “nu e un tip superficial”, hai sa dau si eu in boala orgoliului de dragul lui; “I am not self sufficient”. Am facut un exercitiu de simplitate si umilinta, si am recitit ceea ce credeam ca stiu.

    Domnule Vosganian, v-am propus un joc despre felul in care ii judecam pe altii si implicatiile acestei judecati. Va propun, dumneavostra, mie, Corinei, un altul – acela de a ne uita cu alti ochi la ceea ce credem ca stim. Geniul unui Einstein, Heisenberg sau Newton nu a constat in descoperirerea unor lucruri nemaivazute. Au privit la aceleasi lucruri la care se uitau toti, dar in alt fel decit acestia – au gasit butonul ca sa aprinda lumina. Cititi din nou ” Teoria si practica colectivismului oligarhic” din 1984.

    Ideea care mi-a venit citind este legata de nelinistea mea – haosul voit, nebunia controlata, razboiul continuu, si am gasit un posibil raspuns (trebuie sa-l mai coc putin pina sa-l spun). Dar lucrul cel mai important este ca fiecare dintre noi poate gasi un raspuns, in domeniul sau, din perspectiva sa: o scinteie de lumina, un punct de sprijin intr-un anume domeniu sau altul. Nu poti “sa invingi” intunericul – trebuie sa aprinzi lumina, nu e suficient sa te zbati in mlastina, trebuie sa o iei la trei pazeste cu maturoiul, nu e suficient sa tratezi oamenii de ciuma, trebuie sa stirpesti sobolanii.

    • @cr
      @corina

      Pai daca alunecati pe panta utopiilor negre, de la Kafka incoace, sa tot gasesti. Si Aldoux Huxley a scris asa ceva. Charlton Heston a jucat in doua filme cu asa subiect (Planeta maimutelor si Soylent green, cel de-al doilea impreuna cu Edward K. Robinson). Dar pentru tematica noastra cea mai potrivita este Farnheit 451 al lui Roy Bradbury.

  29. cr spune:

    @Vosganian

    L-ati uitat pe Evgheni Zamiatin cu “Noi”.

    Utopia prin definitie nu exista “ou”…”topos”, locul de nicaieri. 1984 este mai degraba o alegorie cu ceva exagerari utopice, pentru ca ceea ce descrie a existat si exista intr-o nelinistitoare mare masura.

    1984 este mai rafinat, malefic, decit Fahrenheit 451:carti s-au ars, dar carti continua sa si existe: pe de o parte ai o istorie mereu reinventata, rescrisa, pe de alta parte ai crearea unui nou limbaj “Newspeak” care completeaza destructia: “In the end we shall make thoughtcrime literally impossible, because there will be no words in which to express it”.

  30. Albert spune:

    Inca de la inceput vreau sa va urez LA MULTI ANI !

    „Cine controlează trecutul controlează viitorul.
    Cine controlează prezentul controlează trecutul.”

    Multe as avea de spus referitor la viata politica actuala din Romania comparativ cu cateva carti sau filme sau chiar albume de muzica….. Dar nu vreau sa-mi stric linistea interioara de inceput de an ….

    Pai daca tot facem o analogie a cartilor si filmelor cu actuala viata din Romania, va intreb: care este cel/cea mai reprezentativ/a ? Va propun sa nu uitati FERMA ANIMALELOR sau THE WALL al celor de la Pink Floyd.

    • @Albert

      Cand eram pusti, muzica avea versuri mai interesante. Nu ma refer doar la rebelii Bob Dylan ori Joan Baez, dar si la Child in Time al lui Deep Purple, July Morning al lui Uriah Heep, la Imagine all that people al lui John Lennon, la cantecele lui Van Morisson ori Janis Joplin, la Nebunul cu ochii inchisi de Moni Bordeianu de la Phoenix. Toate/totii aveau ceva dintr-o utopie intoarsa cu susul in jos. Sa nu uit, mai aproape de noi, pe Kurt Cobain cu The Man Who Sold the World.

  31. cr spune:

    @Albert

    Spune, gaseste cartea, analogia, cristalizeaza gindul – pentru ca se va referi la ceea ce te doare pe tine cel mai tare. Suntem, de la natura subiectivi, intr-atit incit privim ca si “carte buna”, pe aceea care ne spune exact ceea ce stiam deja: cartile ne ajuta sa ne punem gindurile in ordine. Iar daca avem un sentiment puternic, cartile ne ajuta sa-l transformam in viziune articulata.

    Cine are o viziune are deja pamint sub picioare si o directie, un sens – dupa cum spune gazda noastra. Daca ai pamint sub picioare si un sens – adica o viziune, deja este o victorie impotriva “colectivismului oligarhic” a carui lege fundamentala este “ca cetateanul trebuie sa fie ca omul in spatiul interstelar care nu are nici o sansa sa stie ce este sus si ce este jos”.

    Daca iti comunici viziunea, e a doua victorie: chiar daca nu gindim la fel, gindim in acelasi sens. Iar daca eu imi pun pamint sub picioare, tu iti pui pamint sub picioare, il impartim si-l dam mai departe, cream masa – deci gravitatie, sus si jos. (o alta lege a colectivismului oligarhic spune ca nu ai voie sa ai contact real cu alta persoana si sa-ti impartasesti gindul: daca oamenii ar vedea ca sunt facuti din aceleasi carne si oase, ca sufera in acelasi mod, sub aceeasi opresiune, atunci nu ar mai exista razboi intre ei; daca nu mai exista razboi intre ei, “cei de sus” sunt in pericol. Trebuie sa tii oamenii in stare de imponderabilitate si separati unii de altii, ca sa nu existe gravitatie, caci daca exista gravitatie, ceea ce este sus, mai degraba sau mai tirziu, cade)

    Nu trebuie, opinia mea, sa fie o carte, una, cea mai reprezentativa. Cea mai, cel mai. Trebuie sa fie o biblioteca. Fahrenheit 451 – cartile vii. Lasa “linistea de an nou”, fa-te carte si vin’ la biblioteca. Ce anume din Ferma animalelor iti vorbeste, ce anume din THE WALL te atinge?

    @Vosganian

    ….Vorba gazdei noastre: Un singur om nu poate sa schimbe lumea, dar poate sa o inteleaga. Ce sanse avem daca suntem mai multi? Steinhardt nu a fost “jidan cacacios”, dar a plecat cu o valijoara de lemn, ca mielul la taiat. Doi sau mai multi fac poporul ales, si pleaca cu chivotul…
    Si uite asa, iar v-am facut o “vizita armeneasca”…in curind o sa ma dati afara de pe blog.

  32. Buna seara tuturor! Dupa cele citite mai sus am facut niste analogii care pot parea cel putin ciudate dar descopera sensuri nebanuite ale unor actiuni din trecutul nostru apropiat. Sau, cel mult va vor face si pe dvs sa radeti, ceea ce n-ar fi chiar asa rau. La un miting electoral, un mos hatru, de printr-un sat din Moldova, venit la Iasi sa sustina un candidat, povestea ce daruri minunate a primit in campanie: o galeata cu sigla PSD(buna la casa omului, si nu ma considerati subiectiva prin prisma recentelor aliante), o carte de la PNL si o cutie de chibrituri de la…(ia ghiciti!) PDL. Vorbea cineva de Fahrenheit 451? Pura coincidenta!
    Dincolo de caracterul absolut intamplator, de regula, al acestor ,,cadouri” electorale, ele pot fi intr-o oarecare masura semnificative pentru viziunea unui partid. Cartile pe care PNL le-a impartit prin satele Romaniei poate nu vor fi atat de utile ca si galetile PSD-ului (de chibrituri ce sa mai vorbim!), dar mi-a fost dat sa vad sfintenia de pe chipul unui copil de taran (si chiar a taranului insusi), care deschide o carte, poate singura pe care si-o poate permite. Nu se va intampla nimic spectaculos, nu e o masura care va avea vreun impact major, dar e un gest simbolic care pentru mine, slujbas pe taramul educatiei, are un sens. In opinia mea, PNL este singura forta politica din Romania care nu numai ca nu se teme de educatie si de efectele acesteia, dar are nevoie de ea pentru a se dezvolta ca partid. Sprijinul pe care PNL il va acorda educatiei, indiferent din ce pozitie, se va intoarce inzecit nu doar sub forma de voturi(aceasta e o viziune ingusta pe care un partid cu asa o istorie nu o poate imbratisa) ci mai ales sub forma de sustinere reala din partea unui segment important al societatii ( si nu ma refer la profesori, nu va apucati sa-i numarati, ci la toti intelectualii sau oamenii simpli care inca mai au repere).

    • @corina chiriac

      Sa vedem cum va fi batalia bugetului. Nu ca am reusi sa trecem vreun amendament, dar poate luminam un pic pe cei care erau atat de mandri ca i-au votat din nou. Eu am intalnit in colegiu un taran care mi-a spus ca cel mai mare om pe care l-a cunoscut a fost Dumitru Mangeron, marele profesor de la Politehnica. Ce lectie pentru ministri si parlamentari!

  33. cr spune:

    @Vosganian

    PS: am vazut intentiile bugetare pentru 2010. Inteleg. Si nu stiu daca sa urlu, sa pling,…Fac o greseala majora? – pornesc razboiul pe atitea fronturi incit revolta pe toata lumea deodata in loc doar sa-i asmuta unii impotriva celorlalti? Nu stiu daca nu e mai bine fie lasati in pace, sa puna in aplicare aceasta oroare….ca sa se trezeasca bine si cei care i-au votat. Pe de alta parte, mi-e teama insa ca o fac intr-adins, si ca daca sunt miscari sociale masive, o vor folosi ca scuza ca sa incotopeneasca mai bine cu un sistem represiv mai puternic (starea de razboi, starea de lipsa impinsa la extrema, creaza nevoia de lideri putini si salbatici; URGENTA, NECESITATEA de care vorbeau Hoover si altii, ca mecanism de manipulare…)

    Pirlit de doctor asa cum sunt si cum nu ma pricep la economie si la politica, stiind ca sunteti si matematician si economist si om politic, spun doar: sa va ajute bunul Dumnezeu sa alegeti si sa faceti miscarea cea mai oportuna.

    • @cr

      Cel mai trist e ca se iau de pensionari. Dar nu trebuie sa plangem, nici sa urlam, nici sa-i lasam. Suntem in UE, comunismul nu se mai intoarce si nici dictatura. Daca vor incerca, va fi spre pieirea lor. Trebuie, sa-i convingem pe romani sa nu-i mai urmeze. Trebuie, insa, alte calauze, altminteri suntem fara obiect.

  34. cr spune:

    @Corina.
    Nu cumva era galeata de la PDL, si chibriturile de la PSD? Pura coincidenta, fireste….oricum, tot aia e (pardon la aliante). Cred ca am inceput sa-i confundam din cauza schimbarii la fata a galetii portocalii – acum e flacara mov.

    Putem sa le dam si o matura? Stiinta creaza o nevoie infernala de curatenie si ordine. O carte, o matura, o carte, o matura – e bine sa si rizi. Maestrul nostru joaca sah pe sirma cu bugetul si implicatiile sale – ii spunem dupa.

  35. Dupa cum ati observat nici n-am pomenit de buget, chiar daca e tema zilei. M-am intrebat de ce? Cred ca nu mai cred de mult in minuni, nu mai astept ceva spectaculos de la acest ,,minunat” angajator care este statul. Trebuie totusi remarcat unul dintre amendamentele liberale : procentul de 6% pentru educatie. Ramane de vazut ce vom da ,,tineretului” si ,,sportului”. Eu as propune sa se schimbe denumirea acestui minister(care are si asa o palarie cam mare). Nu e corect sa fie denumit al ,,educatiei” ci mai degraba al ,,invatamantului” pentru ca scolile romanesti nu prea reusesc sa educe, ele se straduiesc sa invete (asta prin prisma parerilor personale pe care le-am tot expus pe aici).
    Remarcabil exemplul dvs. Putem gasi printre oamenii simpli din aceasta tara adevarate comori de intelepciune si lectii de viata teribile. Un asemenea om poate constitui un vector in comunitatea sa daca ajunge sa creada intr-o idee.
    Va solicit la final o lamurire, daca nu cer prea mult. Nu am inteles fraza dvs. ,,Trebuie, insa, alte calauze, altminteri suntem fara obiect”

  36. cr spune:

    @ Vosganian

    Buna seara. Mi-ati lipsit. Nu stiu cum de le faceti pe toate, si mai aveti si timp pentru sufletele noastre. Bugetul ma ia cu racori – loveste in cei care au cea mai mare nevoie de ajutor. Si cum nivelul de civilizatie al unui stat se cunoaste dupa grija pe care o are de cei mai nevoiasi si slabi membri ai sai, si-au ales ei tinta: copiii (educatia), bolnavii (sanatatea)si batrinii (pensionarii)….

  37. cr spune:

    @ Vosganian

    Sper sa aveti dreptate cu UE. Am citit articolul din Die Welt despre miinile pe care incap banii de la Comunitatea Europeana (tinind cont de pozele publicate, n-as spune miinile ci sutienele; si cum ii cunosc pe nemti pot sa spun ca sutienele nu-i impresioneaza de loc). Am trait printre germani citiva ani: nu iarta, nu se joaca, nu glumesc. Sunt fair-play, te avertizeaza, dar te si executa intr-o clipita. Usa are doua sensuri – pe usa pe care am intrat se poate si iesi. Norica Nicolai este alegerea perfecta pentru Parlamentul European, as spune, o ador cu fiecare fibra germana din fiinta mea – dar ce te faci cu realitatea si cu cei care o reprezinta?

  38. @cr
    Stimate cr,
    Eu m-am lamurit ca esti un ,,el” si asta era sentimentul pe care l-am avut de la bun inceput. Astept si parerea d-lui Vosganian. Dincolo de acest aspect voiam sa spun ca ai punctat foarte bine ideea categoriilor vulnerabile de care orice stat civilizat are grija. Ceea ce face guvernul acum este similar cu atitudinea unui parinte care inchide copilul intr-o cusca sau il pune in lanturi pentru a-l proteja (si in Romania chiar au existat astfel de oameni), in loc sa-l invete sa se descurce si sa se fereasca de ce-i rau. Nu stiu cat de pertinenta veti gasi aceasta comparatie dar eu am de mult timp sentimentul ca lipsa de grija si de respect pentru copii care exista in multe familii din Romania se reflecta in atitudinea celor care ne conduc. Acelasi lucru se poate spune si despre sanatate si asigurari sociale unde batjocura nu are limite. De la ,,cine nu are batrani sa-si cumpere” ajungem la ,,cine are batrani ii merita?” si chiar mai departe,,cine are copii isi da seama cat e de binecuvantat?”.
    PS Am fost foarte precisa si informata:galeata-PSD, cartea-PNL, chibrituri-PDL

  39. @cr
    @corina chiriac

    Draga cr, atentie cu Corina, e cea mai patrunzatoare dintre noi.

  40. Livia spune:

    Bun. Ma simt legata de maini si picioare si nu stiu MIE ce imi ramane de facut. Voi nu aveti sentimentul asta ca va agitati degeaba? In rest, viata merge mai departe. Surprinzator. Ca ma uit in jur, pe strada, la oameni, si ma intreb oare din ce traiesc? Cat o sa mai reziste pensionarii aia cu paine si ceai? Oare cati sufera in momentul asta de frig?
    Intre timp, ei se joaca “de-a tara” si “de-a bugetu’”

  41. @ Livia
    ,,Cel ce mărşăluieşte vesel în rând cu trupa, deja şi-a câştigat dispreţul meu. I s-a dat ditamai creierul din greşeală, din moment ce măduva spinării i-ar fi ajuns.” (Einstein)
    Daca esti aici deja esti pe drumul cel bun.

    @ Vosganian
    Multumesc pentru compliment. Incerc si eu sa inteleg ce ni se intampla…

    • @corina chiriac
      @livia

      Stiati, Corina si Livia, ca atunci cand s-a infiintat statul Israel, in 1948, evreii i-au propus lui Albert Einstein sa devina primul presedinte al Republicii. El a refuzat. Totusi, faptul ca ei au optat pentru Einstein e remarcabil. Ca si faptul ca el a refuzat.

      Sunt tot mai bucuros de calitatea comentariilor. Daca s-ar da vreun MTv Award pentru comentarii de blog, am candida cu succes.

  42. cr spune:

    @ Corina

    Gazda noastra s-a pronuntat – un “draga” neutru cu discreta nuanta feminina.

    Stimate este un compliment, dar genul este inca si mai si.

    PS: ca-si schimba galetusele sau chibritele intre ei – rezultatul este acelasi, cartile mor, si este datoria noastra sa le tinem vii.

    @Vosganian

    Fireste ca sunt atenta la Corina. Dincolo de inteligenta, femeile au si o intuitie foarte puternica ( ma rog, mai putin treaba cu “stimatul”). Doar v-am rugat sa nu va puneti cu doua margarete pisaloage: femeile au nu numai o minte patrunzatoare dar si o vorba mai ascutita.

    Nu are importanta ca avem opinii diferite daca ne miscam si gindim in acelasi sens – vorbim despre o biblioteca nu despre o singura carte, despre un chivot nu despre o valijoara de lemn. Iar diferenta dintre poporul ales purtindu-si chivotul si marsaluitul mentionat de Einstein, este tocmai faptul ca suntem individualitati foarte puternice, cu acei citiva centimetri cubi de creieri (singurii care ne apartin, dupa Orwell) si alegem in deplina cunostinta de cauza sa ne dam mina, chiar si atunci cind nu suntem de acord.

    Important este sa ne respectam, ascultam, intelege, fara sa ne judecam unul pe celalalt dupa chipul si asemanarea noastra – acesta era sensul jocului. Daca ne ascultam numai pe noi insine, atunci nu suntem decit voci in pustie, fiecare suspendat in orgoliul sau. Daca ne vedem cu adevarat unul pe celalat in loc sa ne proiectam pe noi insine ca intr-o oglinda, fiecare dintre noi devine o fereastra.

    Thomas Moore: I trust I make myself obscure, Steinhardt, Jurnalul fericirii, referirea la Thomas Moore, pagina 199 in editia minastirii Rohia.

    Cu tot dragul,

    Cristina

  43. @Livia

    Tara nu e intotdeauna- sau, mai ales – ce pare, la prima vedere. In Florenta inceputului de secol XIV guelfii si ghibelinii credeau ca fac istoria. De fapt ceea ce a ramas din Florenta acelor vremuri este tocmai un exilat al Florentei, care nu mai avea de-a face cu orasul ci, dimpotriva, fusese alungat. Numele lui era Dante Alighieri.
    Nu cauta realitatea doar in statistici, in rezultatul alegerilor, in Monitorul Oficial.

  44. @Vosganian
    @Livia
    ,,Nu tot ceea ce poate fi numărat contează şi nu tot ceea ce contează poate fi numărat.” Tot Einstein.

    @Vosganian

    Domnule Vosganian, eu n-am nimerit-o cand m-am grabit sa lamuresc misterul voit in care am intrat cam fara voie(de unde se vede inca o data ca vorba inteleapta ,,daca taceai filozof ramaneai” este si foarte adevarata), dvs m-ati considerat ,,cea mai patrunzatoare” si iata ca n-am fost. De unde se vede ca intelepciunea e de dorit in astfel de cazuri si dvs primiti premiul pentru ,,cel mai patrunzator si mai intelept” (poate nu MTV Award ci mai degraba Blog Award).

    @cr

    Draga cr(de la cristina?!) te combat cu armele tale. Cand dl Vosganian ti-a spus ,,dragul meu” l-ai intrebat:,,Ce va face sa ginditi ca sunt barbat? expresia, gindirea, munca, forta convingerilor, graba?” M-am intrebat atunci si eu de ce aveam acelasi sentiment si raspunsul l-am gasit in fraza ta. Inseamna ca iti constientizezi foarte bine aceasta latura. Pana la urma fiecare dintre noi avem o natura duala dar putini o constientizam, o recunoastem si o exploatam. Elucidarea misterului nu schimba cu nimic natura acestui schimb de idei, placerea de a ne cunoaste in acest fel si de a deveni din oglinzi, ferestre.

  45. cris spune:

    @Corina
    Sunt constienta ca avem minti la fel de puternice ca si barbatii, avem curaj, rezistenta, forta adeseori subestimate. In plus avem intuitie si blindete, si suntem cu picioarele mai pe pamint. (din pacate cele din urma pot deveni si defecte).

    Nu (mai) am arme. Nu ma (mai) lupt, Corina. “There are many causes I am prepared to die for, but no causes that I am prepared to kill for” (Gandhi). Cind eram copil aveam in casa (in afara de microfoane, gheata deasupra caloriferelor si mucegai pe pereti) o sculptura, un pumn de bronz. Pe piedestal era scris VREAU. Nu-l vezi, asa incit e usor sa-ti inchipui un pumn tinar, bataios. Nici pe departe – era o mina batrina, noduroasa, cu venele umflate, strinsa intr-un pumn care nu se pregatea sa loveasca ci sa ocroteasca: ca atunci cind ai in palma o pasare micuta si te feresti sa o stringi prea tare – o ocrotesti, nu o omori. Mi-a trebuit mult timp pina sa inteleg ca adevarata putere nu distruge, nu constringe, nu limiteaza, nu se agita, nu loveste: adevarata putere ocroteste, construieste, creaza un spatiu in care sa te misti si sa cresti.

  46. @cris

    Iarta-ma ca intervin, dar esti intr-o confuzie. Motto-ul din Gandhi nu este un apel la pasivitate. Nu invingatorii fac istoria, ci invinsii. Iti trebuie mai multa putere sa mori pentru ideile tale decat sa invingi pentru ele. Invangatorul are de partea lui puterea, invinsul are de partea lui convingerile. Istoria nu au facut-o cei care au invins si au plecat ci, mai degraba, cei care au cazut in lupta. Marii invinsi si ideile lor, asta e adevarata istorie a lumii. Asa ca mergi impreuna cu ei si va fi, in miezul tau, bine pentru tine. Gandhi a murit ca un luptator. Toata India statea cu sufletul la gura sa vada ce zice Gandhi, cand se va opri din greva foamei. Ca n-a omorat cu nimeni, este pentru ca a luptat cu mainile goale, precum papa Bonifaciu in fata hunului Attila.

  47. @cris
    @Vosganian

    Tocmai voiam sa intreb, retoric sau nu, care este raspunsul la intrebarea din titlu ,,Pe ei cine ii reprezinta?”. Si dvs ati raspuns deja: ,,Istoria nu au facut-o cei care au invins si au plecat ci, mai degraba, cei care au cazut in lupta.” Ei au schimbat istoria, noi, pentru a-i reprezenta cu cinste, suntem datori sa o construim asa cum au sperat ei ca va fi.
    Ati pomenit de Gandhi. Este unul din personajele reprezentative pentru conceptul de ,,nonviolenta activa”. Eu m-am intalnit cu aceasta formulare cand am fost invitata sa ma alatur unui proiect educational international care se numea ,,Educatia pentru nonviolenta activa”. Prima mea reactie a fost sa zambesc si sa intreb: Daca nonviolenta e activa, atunci violenta cum e? Asa am perceput atunci fenomenul. Afland mai multe despre Gandhi, M.L.King, Tolstoi, Silo, am inteles ca nonviolenta e activa, in timp ce violenta e doar distructiva, ca nonviolenta are o putere infinit mai mare decat toate formele de conflict din istoria omenirii. A fost si este un proiect interesant care isi propune in primul rand intelegerea fenomenului violentei in general, a violentei interioare, a violentei sociale si abia apoi sa putem discuta despre violenta din scoli. Lucrand in aceasta echipa am ajuns la concluziile pe care le-am mai mentionat aici, si anume ca dascalii romani sunt prea opaci pentru a putea sa educe cu adevarat. Nu o spun cu rautate, ma aflu in mijlocul lor, ii iubesc si ii respect, dar atat de mult au fost umiliti in ultimii 20 ani(sau chiar mai mult) incat coloana lor vertebrala este foarte subreda. Daca nu se rupe, Doamne fereste!, se indoaie destul de usor si o cam bate vantul.

  48. cris spune:

    @Vosganian

    Confuzia nu este a mea, ( of, iar ma judecati dupa prejudecati, dupa ceea ce stiti ca un om “normal’ ar gindi despre Gandhi!) dar precizarea este bine venita, pentru ca intr-adevar multi ar crede ca este pasivitate.

    Pumnul (sculptura) despre care vorbeam este un Koan in mai multe planuri: Te obliga sa gindesti, pentru ca imaginea personala despre “VREAU”, – forta, lupta, lovitura-, nu corespund cu realitatea pumnului pe care-l vezi intr-o pozitie de ocrotire: te obliga sa taci, sa incetezi sa-ti proiectezi dorintele asupra realitatii; te obliga sa asculti si sa intrebi.

    Pe de alta parte, te uiti la acel pumn, si numai dupa aparenta – batrin, linistit-, pare slab?!…. Exact: farima aceea de om numit Gandhi, obliga o lume sa-l asculte. Slabiciunea era doar iluzie, era un gigant. Gigantii sufletului nu au nevoie de arme, se simt foarte comfortabil cu miinile goale – sunt ei insisi o arma, un alt fel de arma…..

    Nu este nici o coincidenta faptul ca vorbele domnului Nicanor stau fata in fata cu ale mele. Pe care dintre cei doi il ascultati? Judecata cu inima, sau cea cu sabia? Linistea sau violenta?

  49. @cris

    Pe ultimul Nicanor, care se cam inghesuia in tine, l-am sters dinainte de observatia ta. Deci l-ai invins.

    Judecata este pluridimensionala, judeci cu inima, cu sabia, inima e uneori si ea o sabie, sangele e mai de temut decat carnea, se spune blestemul sau glasul sangelui, nu al carnii, nici al sabiei. Gandesti mai ales prin energiile tale. Asa facea si Gandhi care era un maestru al canalizarii energiilor.
    Tai ci ciuan este arta luptei,la chinezi, care nu loveste ci preia energia celuilalt care loveste nesabuit. Un luptator de tai ci ciuan nu se antreneaza atat pentru a invata sa loveasca ci cat sa invete mersul animalelor de putere. Care e animalul tau de putere?