Să lăsăm justiţia să facă dreptate!

Se spune adesea: “Să lăsăm justiţia să afle adevărul!” E foarte bine. Unii, tot mai des în ultima vreme, pun întrebarea: cum? Eu mai adaug şi întrebarea: când?

În toamna anului 2006 am dat în judecată pe jurnalistul Marius Tucă, pe securistul Liviu Turcu şi Editura Intact (Jurnalul Naţional) pemntru calomnie. Pentru cine nu-şi mai aminteşte, pe când eram într-o discuţie cu Jose Manuel Barroso, preşedintele Comisiei Europene la Bruxelles, în calitate de proaspăt candidat la postul de comisar european , la Bucureşti, domnii Tucă şi Turcu anunţau,  la emisiunea “Sinteza zilei”,  că fusesem, în vremea comunistă, spion, membru în Centrul de Informaţii Externe. Minciuna era gogonată rău, dar scandalul stârnit a fost atât de mare, întreţinut şi de declaraţiile iresponsabile ale lui Băsescu cum că aş fi declarat că ţiganii trebuie închişi în ghettouri, încât am decis, ca să menajez imaginea României, să-mi retrag candidatura.

Procesul era unul simplu, de calomnie. Cu alte cuvinte, dacă Tucă-Turcu-Jurnalul Naţional, aveau vreo dovadă, în regulă, eram spion, descoperit înainte de 1989 şi acoperit după. Dacă nu prezentau nicio dovadă, înseamnă că au minţit la ordin şi datorează despăgubiri. Procesul se putea termina în doar câteva luni. Cu toate acestea, el durează de opt ani şi încă nu s-a terminat. Am căştigat pe fond după şase ani, fireşte că nu exista nicio dovadă, cei trei complici au fost condamnaţi, solidar, la plata unei despăgubiri morale de 40 000 de euro. De atunci au mai trecut doi ani şi justiţia nu a executat încă sentinţa.

Artur Lundqvist, care l-a propus pe Nichita Stănescu Academiei Suedeze în vederea includerii sale pe lista candidaţilor la Nobel, i-a urat lui Nichita Stănescu să trăiască îndeajuns de mult încât să ia premiul. Din păcate, n-a fost să fie aşa, Nichita a murit puţin după aceea, fără să mai poată fi recompensat cu laurii pe care îi merita din plin. O să ajungem şi noi să ne facem astfel de urări: să-ţi dea Dumnezeu să trăieşti îndeajuns cât să-ţi vezi procesele încheiate şi dreptatea împărţită cu temei!

572 Responses to “Să lăsăm justiţia să facă dreptate!”

  1. Adam Mares spune:

    Un intelectual invitat la Madrid povestea pitoresc, prin mai 2012, cum Băsescu merita ură eternă pentru că, în nu știu ce împrejurare, îi aruncase pălăria pe jos. Ce afront!
    http://www.contributors.ro/cultura/8-august-2014-un-epilog-personal-despre-carnavalul-ultimilor-doi-ani-%C8%99i-despre-icr/?attest=true&wpmp_tp=2

  2. Adam Mares spune:

    Ati fugit si voi la priveghi? :P

  3. Războiul sancţiunilor între Vest şi Rusia nu mai este unilateral.

    de Mihail Rostovski, astazi 10h55
    http://romanian.ruvr.ru/2014_08_09/Ce-urmareSte-Rusia-prin-aplicarea-sanctiunilor-9095/

    Moscova a făcut primii paşi de răspuns şi a sugerat că este gata să continue în acest mod. Răspunsul Moscovei a fost absolut previzibil şi acest lucru poate fi considerat logic şi inevitabil, dar destul de trist.

    În august 2014, ca şi în 1914, Europa se află în stare de război, de data aceasta, economic.

    Guvernul rus afirmă că embargoul impus de Rusia asupra produselor alimentare din ţările care au aplicat sancţiuni Rusiei va fi în avantajul producătorilor ruşi. Este posibil să fie aşa: mulţi experţi sunt de acord cu faptul că Rusia a devenit dependentă de importurile de alimente.
    Schimbul de „lovituri” cu sancţiuni este contraproductiv şi provoacă prejudicii tuturor, haos în mecanismele economice stabilite.

    O asemenea confruntare înrăutăţeşte relaţiile dintre popoare.

    Nimeni nu vrea ca războiul anului 2014 să dureze la fel de mult ca şi Primul Război Mondial. Este evident: confruntarea dintre Rusia şi Vest se va încheia cu un compromis. De ce să fie amânat pe mâine acest compromis, dacă el poate fi rezolvat astăzi?

    Majoritatea jucătorilor politici din Rusia şi UE şi chiar şi unii jucători politici din Washington sunt de acord cu acest lucru. Ulterior, vor exista dificultăţi legate de condiţiile acestui compromis.

    Există o ieşire din acest compromis?
    Da. Dar nu constă în faptul că una din părţi trebuie să cedeze.

    Rusia nu va ceda. Ruşii sunt obişnuiţi cu lipsurile şi dificultăţile, sunt obişnuiţi să se sacrifice în numele unei cauze pe care o consideră dreaptă. Nici Vestul nu va ceda.

    În cazul de faţă, optimismul se bazează pe raţiune, pe refuzul de a repeta greşelile din trecut, pe sentimentul de autoconservare, pe faptul că principiile morale declarate de politicienii occidentali nu sunt vorbe goale.
    Europa trebuie să încerce să înţeleagă logica poziţiei ruse.

    În prezent, UE refuză categoric să facă acest lucru.
    O analiză serioasă a cauzelor crizei politice extrem de grave din Ucraina a fost înlocuită cu urmarea oarbă a condiţiilor impuse de americani.

    Acest lucru a provocat o situaţie absolut anormală. În centrul Europei, armata unui stat modern, care nu ţine seama de victimele în rândul civililor, efectuează o operaţiune militară de mare amploare, inutilă, împotriva propriilor cetăţeni.

    Ceva asemănător a avut loc în timpul războiului civil din Iugoslavia la sfârşitul sec. XX cu diferenţa că atunci aproape fiecare european era la curent cu evoluţia evenimentelor tragice. În prezent, situaţia este diferită.

    Populaţia civilă din Donbass este exterminată, iar europenii, practic, nu ştiu nimic despre aceste fapte. Presa şi politicienii europeni încearcă „să nu accentueze” acest lucru.

    Această situaţie corespunde cu idealurile europene?
    Puţin probabil. Este o batjocorire a idealurilor europene.

    Conflictul dintre Occident şi Rusia din cauza Ucrainei a ajuns mult prea departe. Acest conflict nu poate fi oprit cu ajutorul unor soluţii simple.

    A sosit timpul pentru căutarea unei soluţii la această problemă.

  4. US is militarizing Ukraine to invade Russia. Sergei Glazyev

    Published on Jun 20, 2014
    Putin’s economic advisor reveals the massive militarization of Ukraine, intended not only to crush Donbass, but to re-take Crimea, and be the puppets to start another world war for further consolidation of the US hegemony over Eurasia.

    From 10th June 2014 RIA Novosti Риа новости.
    English subtitles. Transcript in the youtube comments.
    German subtitles (11:38): http://www.youtube.com/watch?v=w1hohC
    The full round-table discussion (1:52:11) : https://www.youtube.com/watch?v=a1qrL

    Sergei Glazyev, formerly a deputy of the State Duma, was appointed in 2012 as the economic advisor to the President on economic integration in the framework of the Customs Union.
    http://www.glazev.ru/about/107/

    Daily news & analysis on Ukraine-Russia:
    http://niqnaq.wordpress.com/
    http://vineyardsaker.blogspot.co.uk/
    http://crazyivanreport.wordpress.com/

    https://www.youtube.com/watch?v=nWT5HM_NMlI#t=79

  5. Valeriu Mangu spune:

    Articolul ‘Ar fi putut dl. prof. univ. dr. Gheorghiță Mateuț să răstoarne soarta procesului “I.C.A./Telepatia”?(III) , pe:

    http://ascunzisuri-constitutionale

  6. cris spune:

    Poate ca ar fi bine de vazut ce e si prin alte parti apropos de agentii de stiri si posturi de televiziune, de comparatie, ca sa stim la ce avem pretentia – e realista pretentia ca un post de televiziune de stiri sa fie perfect neutru politic, un soi de asociatie de maici sau de bolovani care sa prezinte stirile nonemotional si plat si sa se fereasca sa supere pe oricine? Ma indoiesc. Dau citeva exemple mai jos – controversele legate de citeva trusturi de media. Pe scurt Fox news si CNN sunt cu intentii republicane, CBS si MSNBC sunt democrate, BBC-ul are propriile controverse, Frankfurter Allgemeine si die Welt sunt conservatoare, Tageszeitung si Sueddeutche Zeitung socialiste si putem continua asa pina miine dimineatza.

    Nu stiu insa cine ar dori si mai ales cine ar indrazni sa inchida Fox news sau MSNBC; daca Obama a avut neplacerile lui cu Fox News si nu I-a mai invitat sa zic la conferintzele de presa la un moment sau altul, nu s-a intimplat sa urmareasca inchiderea lui sau sa-l bage pe Rupert Murdoch – un om de afaceri extrem de dur si de controversat -cu tot dinadinsul la inchisoare, chit ca si dumnealui are probleme in justitie, sau pe Ted Turner cel care a infiintzat CNN ( imi amintesc ca a fost citat de Corina Chiriac la un moment dat in sensul ca noul PNL cam aceasta directie ar trebui sa o urmeze – lead, follow or get out of my way,- conduci, ma urmezi, sau te dai la o parte din drumul meu-, si I-am atras atentia ca nu citeaza vreo Ioana d’arc), asta ca sa nu spun ca doi republicani, Turner si Murdoch, sunt concurenti si nu au fost deloc de acord in privintza lui Bush jr, trebuia Bush sa distruga CNN-ul?

    E foarte simplu de fapt in ce priveste media, nu iti place canalul de televiziune il schimbi, te uiti la altceva, nu iti place ziarul te abonezi la altul, vrei sa fii echilibrat asculti si o parte si alta si iti faci si propria documentare – in ce ma priveste de obicei asta fac. Daca nu exista neutralitate e bine sa existe doua parti opuse ca opinie, caci adevarul e undeva la mijloc. Numai pe timpul lui Ceausescu aveam un singur program TV de doua ore , Scinteia si Romania Libera care sa prezinte realizarili si congresili.

    In ce ma priveste consider ca daca n-ar exista a3 intr-adevar nu stiu cine ar fi prezentat ce a insemnat inchiderea de spitale, a lasa oameni fara morfina, cine ar fi prezentat protestele din 2012 sau alergatul procurorilor prin tara in cruciada lor post referendum. Consider ca modul in care se implica in campanii umanitare e de admirat si foarte rar in lumea media, Cred ca daca nu exista o Oana Stancu si suportul catre ea, nu se cunosteau amanuntele multor dosare. Personal sunt un spectator fervent al emisiunior lui Carmen Avram, si cu mina pe inima sunt de talia documentarelor Der Spiegel, Stern ori Focus si de multe ori deasupra lor calitativ – ce alt post de televiziune privat din Romania are emisiuni de asemenea consistentza? Si nu, nu sunt de acord cu “cine ar impiedica un journalist sau altul sa faca acelasi lucru la alt post?” – nu e chiar asa, nimeni nu are o realizare de unul singur, intotdeauna e vorba de echipa si nu poti pur si simplu sa transplantezi un jurnalist de ici colo, asa cum nu poti transplanta niciun specialist din orice domeniu de ici colo, fara a-i altera activitatea.

    De ce in Romania, pretins democratica, daca nu iti place un canal de televiziune, ori daca nu e concordant cu vederile tale politice, acesta ar trebui sa dispara? Mi se pare barbar. Cred ca lumea ar fi mai saraca informational si mai dezechilibrata ca opinie, daca ar disparea CNN, sau Fox, sau MSNBC, sau Frankfurter Allgemeine, sau Sueddeutsche Zeitung, chit ca niciuna nu e perfect credibila, prezinta adevarul partial sau cu tuseuri emotionale mai mult sau mai putin determinate politic ori cu scop propagandistic. Am preferintele mele personale si ma uit sau citesc preferential, desigur caut o sursa media echilibrata – pentru mine una din aceste surse e de pilda Focus, revista germana, nu FAZ, Newsweek, Wasington Post ori The Economist. Nu neg preferintele altora, diferite de ale mele si nu inteleg bucuria unora ca un post de televiziune sau altul s-ar inchide. In ce ma priveste, a 3 are tot sprijinul.

    Ce aminteam, in ce masura trusturi din alte tari democratice sunt inclinate politic:

    MSNBC: http://en.wikipedia.org/wiki/MSNBC_controversies

  7. cris spune:

    si contrapartea lui MSNBC – controversele legte de Fox

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_News_Channel_controversies

  8. Lordul John spune:

    @cris

    De acord cu partizanatul media, însă nu am văzut nicăieri scris ca trebuie închisă A3. Pe de alta parte, ca sa rămânem in zona echilibrului, foarte multi doresc închiderea b1tv, asa cum unii au dorit închiderea OTV sau Realitatea sau chiar a TVR .

    Este o atmosfera de ura națională! Lucrurile privite in modul asta, cu ura, au pornit de la “revoluție”. S-au mai calmat ușor cu trecerea timpului, dar au degenerat îngrozitor din 2005 de când cu Traian Băsescu si cu lupta dintre cei doi securiști (Băsescu si Voiculescu).

    E adevarat ca exista in lume, trusturi media care susțin o parte sau alta a spectrului politic (in general forțele sunt echilibrate), dar nu cred ca exista nici la FOX, nici la CBS campanii violente de denigrare (vezi B1 si A3). Tu vorbești de tușeuri emoționale, in Romania, e foarte putina deontologie si foarte multa emoție. Suntem captivi povestii cu bau-bau. Asta e nivelul de înțelegere.
    Unii privitori sustin ca majoritatea intelectualilor s-au bucurat la auzul sentintei in cazul Voiculescu, altii au postat citate din alti intelectuali care au dezaprobat! Nici unii dintre ei nu cunosc cazul concret. Si mai este un lucru, cine spune ca un intelectual are intotdeauna dreptate? Am vazut destui la dreapta lui Hitler, ca si la dreapta lui Ceausescu.

  9. Lordul John spune:

    @cris

    Pana la urma, ceea ce fac trusturile media nu prea are legătura cu informarea, ci mai mult cu cota de piață. Dorința lor nu e de a oferi on informație, cat de partizana vor ei, ci de a oferi ceea ce cere publicul. Vrea publicul sânge pe pereți, dam știrile de la ora 5.

  10. cris spune:

    @ LordulJohn

    Eu ii spun lipsa de sperantza, tu ii spui ura, marius Oprea ii spune nostalgia partidului unic.
    te inseli, am vazut nenumarate campanii si fox, si MSNBC si de la alte posturi, extrem de violente, cu mult mai puternice si rautacioase decit ale a3 ( a 3 sunt bebelusi in fasa din acest punct de vedere). Stai linistit ca nici ei nu sunt prea onesti si deontologi.

    Marius Oprea:

    “Pericolul major pentru democraţie nu mai e împiedicarea, ci manipularea ei. Azi, partidele se aliniază la directivele preşedintelui Băsescu, cel care, de fapt, în rodul trufiei sale fără de sfîrşit, folosind toate schemele dezbinării, pentru că le cunoaşte mai bine decît oricine, păgubeşte o naţiune, pentru care va plăti sigur şi singur în faţa istoriei. Indiferent la ce emisiune de televiziune privesc, spectacolul este acelaşi: grotesc. Sărutul uneori patologic al ginţii şi al genţii. Al trufiei neamului şi al bogăţiei, care a dus la căderea Troiei. La noi, pe zi ce trece, Democraţia ca subcultură televizată sau amintirile despre anii comunismului, publicitate fără discernămînt, readuc nostalgia. Nostalgia partidului unic, în care ne aflăm acum. M-a decis să demisionez din PNL, după această alianţă cu PDL. Ca urmare a capitulării PNL, demisionez, mai puţin spectaculos şi cu mai mic impact decît Crin Antonescu. Demisionez cu speranţa că liberalismul nu a murit, măcar ca idee a legii bunului simţ. Singura rămasă. O lege la care subscriu oricînd.”

    http://www.observatorcultural.ro/PRIMIM-LA-REDACTIE.-Demisii-neasteptate-o-noua-lume-si-o-alta-istorie*articleID_30611-articles_details.html

    Mda, ii impartasesc amaraciunea, si mai ales cred ca pune punctul pe I, vorbim despre nostalgia partidului unic, si de o parte a mlastinii politice, si de cealalta (scuze, m-am saturat de “esichierul”, politica din Romania nu se face pe niste linii cit de cit clare, in vreo ordine, ci intr-o mlastina, un amorf in care fiecare trece dintr-o parte in alta atit de bizar, de peste noapte si doar cu pretentia unei justificari incit i-as spune brownian). Asta este poate ceea ce eu percep ca disparitia sperantei la normalitate, o normalitate in care opinia poate avea nuantze ori contrarii si fiecare poate sa-si gaseasca o voce si un loc fara ca altii sa considere ca trebuie exterminat, tendintele acaparatoare si autoritare carora acum li se subscrie si PNL. Negarea furbunda, uneori sectara de-a dreptul in irationalitatea ei, a diversitatii.

  11. Lordul John spune:

    @cris

    Sa ne amintim de scandalul publicației News of the World închisă in 2011. Nu s-a legat nimeni cu lanțuri de poarta de la Buckingham.

    Cu alte cuvinte, când interesul comercial depășește niște limite, trebuie sa existe sancțiuni (nu disut cazul Antenei 3 care nu este parte in sentința si nici nu i s-a interzis emisia).

    Pana la urma, vorba lui Gump, Shit happens!

  12. cris spune:

    @ LordulJohn

    da, asa este, n-ai ce sa-i faci, dar asa e de decenii in lumea capitalista, de asta si e bine sa-ti formezi propria opinie in acest razboi informational.

    Ce vrei sa spun? Nu exista linistea “bucolica” a stirilor unilaterale comuniste, si nici vreo perfectiune deontologica in prezentarea opiniilor contrare. Si piatza conteaza foarte tare asa cum conteaza si pentru politicieni sa cistige mai multi alegatori, nu? – tocmai am vorbit despre asta, de ce crezi ca in piatza informationala ar fi alta lupta?. Asta e, Welcome to capitalism!

  13. Lordul John spune:

    @cris

    In cazul lui Marius Oprea pot considera ca este o demisie de conștiință, pentru ca a demisionat, dar nu s-a dus in alt partid. in rest, fugile astea prin vecini, ca gândacii de bucătărie, dovedesc inca o data ca oamenii partidului sunt aleși pe orice alte criterii decât competenta.

    Poate si Fox (am prins si eu un an de emisie FOX, dar l-au scos din grila, probabil ca nu spuneau nimic de Elodia), poate si CBS au campanii furibunde, dar asta nu e regula, ci sunt accente, când si când si in general, mai vezi si reprezentanți ai celuilalt punct de vedere.

    Tu vorbești de democrația reprezentativa! Eu pot doar sa-ti spun doar atat: ori ceea ce traim acum e democrație reprezentativa in sensul in care clasa politica exprima cantitativ, calitatea alegătorului care merge la vot, ori e o democrație de massa in care clasa politica exprima calitativ, cantitatea alegătorului.

  14. Lordul John spune:

    @cris

    Asta e capitalismul… Si când ești prins intre linii, iti sapi tranșeul si te apuci de citit!

  15. cris spune:

    @LordulJohn

    Nu cred ca poti compara a 3 cu news of the World si o politica de tabloid murdar al acelui ziar, de strict atac la persoana, orice persoana, de denigrare, de mijloace ilegale ca ascultarea de telefoane sa nu mai vorbim, parca asa I s-a spus procesului care a dus la prabusirea ziarului, “Hackgate”. Cred ca situatiile a 3 vs news of the world sunt complet diferite. In plus de fapt nu s-a inchis ci si-a reformulate pozitia si numele – The Sun.

  16. cris spune:

    @ LordulJohn

    cam asa ceva, cind esti prins intre linii sapi transeul si te apuci de citit :)

    Te asigur ca sunt cumplite si Fox si MSNBC, sunt momente cind imi acopar urechile si inched computerul cind aud realitatea ori a 3, dar am exact aceeasi reactie la fox si msnbc la interval mult mai scurt decit la posturile romanesti.

  17. cris spune:

    Aaaaa, cred ca nu ai vazut Fox sau MSNBC in perioada de campanie electorala, asta ar explica de ce crezi ca sunt mai domoale. Din fericire la ei campaniile electorale nu sunt o chestiune zilnica, asa cum e in Romania, ca altfel as arunca televizorul la gunoi.

  18. Lordul John spune:

    @cris

    Cred ca am prins putin dintr-o pre campanie. Am urmărit emisiunile lui Bill O’Rilley! :)

  19. cris spune:

    LordulJohn

    ai prins partea umoristica inseamna,,.. nu discutiile majore, grele, incarcate, poate cu mult mai politicoase decit la a 3 dar mult mai taioase si mai agresive. O splendoare……Utima la care m-am uitat mai intens a fost cea legata de reforma in sanatate, si au fost campanii extreme de dure si de o parte si de cealalta, in rest ma uit foarte putin ca sa-mi protejez creierii si urechile.

  20. tiberiu spune:

    “Justiția nu se face pe răzbunări și, în niciun caz, pe răzbunări colective. Sorin Pantiș și dr Mencinicopschi nu au semnat practic nimic. (…) Știți cum, n-am cum să nu o leg: 10 ani de închisoare pentru Dan Voiculescu, 10 ani de mandat pentru Traian Băsescu. Cred că majorarea de la 5 ani la 10 ani că a fost realizată după publicarea de către cei de la Antena 3 a înregistrărilor cu fratele președintelui”, a comentat, vineri, Rareș Bogdan, la Realitatea TV, în legătură cu sentința CAB dată în dosarul “Telepatia”.

    http://www.dcnews.ro/dan-voiculescu-condamnat-rare-bogdan-s-a-facut-exces-de-putere_450688.html

  21. Lordul John spune:

    @cris

    Bine, inteleg ca pe tema reformei in sanatate s-a dat votul in Camera privind anchetarea lui Obama.

  22. Lordul John spune:

    @cris

    Vladimir Tismaneanu, intelectual fin, s-a apucat de stiinta numelor si scrie in cel mai recent articol de pe contributors:

    “Numele si pseudonimele au destine. Iata-l de pilda pe acela de Felix. Asadar, Felix Edmundovici Dzerjinski a fost aristocratul polonez care a a devenit un bolsevic fanatic.”
    sursa:
    http://www.contributors.ro/politica-doctrine/sfarsit-de-partida-grandoarea-si-prabusirea-magnatului-felix/

    Curios, pe el il cheama Vladimir, exact ca pe Ilici Lenin, cel care l-a numit pe Dzerjinski.

    Cata prostie!!!

  23. Lordul John spune:

    @cris

    Cand a fost arestat Adamescu, patronul de la Romania libera (printre altele) cei care strigau ca B1Tv trebuie închis erau cei de la Antena 3, cum ca s-au finanțat prin frauda lui Adamescu.

    Este un război de manipulare absolut grotesc de ambele părți.

    Si tu vii si ma întrebi ce soluții de bun simt am.

    Crezi ca bunul simt mai are cota de piață?

  24. tiberiu spune:

    actorul Doru Ana :
    ” daca in august 2012 lumea ar fi rectionat cum trebuie acum nu am mai fi discutat de basescu si sistemul lui ticalos”

  25. Lordul John spune:

    @cris

    Crezi ca vei putea auzi in media romanesca sau in Parlament o asemenea declarație?

    http://www.filmsforaction.org/watch/irish-senator-condemns-gaza-massacre/

  26. cris spune:

    @ LordulJohn

    Nu stiu daca are cota de piatza, bunul simtz, dar daca nu are ce cauta pe piatza acum, nu inseamna ca trebuie sa-si traga un glontz in cap si sa dispara si din transee. Nu cred ca trebuie sa renuntzi la o valoare reala numai pentru ca nu e la moda.

  27. Lordul John spune:

    @cris

    Am recitit inca o data rechizitoriul. Sub aspectul organizării infracționale in vederea achiziționării la sume modice a unor active, TOATE sentințele date sunt corecte. De precizat, ca in vremea 2001 -2004 nu au fost singurele! Asa a procedat PSD-ul! Știu cazuri de IAS-uri vândute cu 3 milioane (vechi) in condițiile in care stocurile de marfa din magazii erau de 7 milioane (vandabile in maxim 60 de zile),

    Deci, din punct de vedere juridic, personal, nu vad nici o problema. Din punct de vedere al celor inchisi, au TOATA libertatea de a continua dovedirea nevinovăției (fiind deja găsiți vinovati).

  28. Lordul John spune:

    @RAV

    Ceea ce cred ca se va întâmpla este ca dosarele lui Traian Băsescu sa fie la fel de bine documentate (dacă nu sunt deja) ca si acesta si cu aceeași finalitate.

    Lucrurile sunt simple, din perspectiva aplicării Legii, in cazul ICA, s-a aplicat. Acum trebuie sa se aplice si in dosarul Mihăileanu sau Flota.

  29. Lordul John spune:

    @cris

    Nu ne tragem un glonț in cap! Ar fi păcat de glonț! :)

  30. Lordul John spune:

    @cris

    noi discutam aici de doi viermusti (TB si DV) care se cearta, in conditiile in care SUA a dat “patriotic act” si rusii restrictioneaza accesul la wi-fi.

    Libertate? Capitalism? Comunism?

  31. Lordul John spune:

    @cris

    Adrian Suciu scrie:

    “Cei care plîng înăuntru

    Stăm cîte doi, cîte trei, la o masă neagră.
    La uşă bat cu furie cei care vor să ne plîngă. Se mai
    ridică unul, ca dintr-o viaţă îndepărtată şi
    scrie pe uşă cu degetul proaspăt retezat:
    Nu ştiţi voi că aceia care plîng înăuntru se cunosc
    între ei, chiar dacă se văd puţin sau deloc? Şi
    întindem mese şi risipim pe ele fotografiile alor noştri.

    Ies copii desperecheaţi din poze. Ies două păsări
    care umplu încăperea. Ies mamele noastre strălucind
    ca un şir de sori dar nu orbim cît să nu vedem
    noaptea.”

    sursa:
    http://atelier.liternet.ro/articol/14713/Adrian-Suciu/Cei-care-pling-inauntru-Sint-desavirsit.html

  32. Lordul John spune:

    @cris

    Si dacă tot stam in tranșee, sa acoperim Zgomotul si Furia cu un Grieg într-o interpretare absolut tulburătoare prin puritate (nota bene: nu sunt acordat sufletește pe pian si nici nu sunt un mare iubitor de Grieg) a unei tinere de care doar cei din tranșee știu:

    https://www.youtube.com/watch?v=b9qk2EXsPco

  33. cris spune:

    @ LordulJohn

    Ai citit in aceeasi masura si apararea?

    Vad bucuria celor care cred ca acest proces va deschide drumul spre altele. Ma indoiesc ca ar fi in sensul bun, ma indoiesc ca basescu de pilda va plati in vreun fel, nu am nicio incredere in felul in care se face justitie in Romania, ci consider ca justitia a ajuns doar un instrument prin care un clan de mafioti incearca sa elimine alt clan de mafioti. (Cum de nu a intrat pina acum in niciun mare process niciunul din oamenii lui basescu? De Videanu nu se atinge nimeni de pilda, de cumatru-su lui basescu, Bebe Ionescu nici atit – astia nu au imunitate, nu-i asa?) e o schimbare de regim si in consecintza si rearanjari in taberele din spatele unora si altora, lupta unora sa se perpetueze, sa dea la o parte pe cei care ii incomodeaza, etc, etc. Cam asta e tot. Si e mizer.

  34. Lordul John spune:

    @cris

    Da, am auzit și apărările si am citit si declarațiile inculpaților. Videanu e cercetat, dar nu pentru Marmosim ci pentru activitatea ministeriala cu niște Ordine de Ministru sau HG-uri legate de prețul la gaze pentru industrie. Ma rog, aici e o discuție mai ampla.
    Eu niciodată nu am înțeles de ce dacă o țară are materii prime si o industrie care le poate utiliza prin efecte de multiplicare, este obligata sa liberalizeze prețul la materii prime, pentru a-și ucide industria.

  35. Adam Mares spune:

    @lordul john
    Rezistenta prin cultura? :-)

  36. cris spune:

    @ LordulJohn

    https://www.youtube.com/watch?v=pcdHbSZE9J4

    Dinu Lipatti, ultimul concert, il ascult de multe ori nu doar pentru cristalinul lui Lipatti sau pentru Bach ci stiind ca Lipatti murea, ca avea febra, ca era atit de slabit incit abia a ajuns la pian, la concertul de la Besancon. Il ascult atunci cind imi e greu, atunci cind imi pun meseria deasupra problemelor personale si indiferent cit imi e de greu deschid o usa zimbind si ascult cu rabdare si atentie problemele altora. Cumva cred ca asta este si cu valoarea de piatza ori utilitatea bunului simtz, nu pot sa aduc un argument scris in favoarea bunului simtz, sa te conving, asa incit il las pe Lipatti sa vorbeasca – poate il pui undeva pe computerul tau la favorites, sa-l asculti atunci cind simti ca bunul simt e demodat si inutil.

  37. Lordul John spune:

    @adam mares

    E singura soluție! Altfel ajungem de renume mondial! :)

    “Sînt desăvîrşit şi complet nevinovat pentru asta.

    Numai doctorii în otrăvuri mă vor pricepe,
    regii cucutei, amanţii mătrăgunei.
    Cunoscătorii celor o mie de ierburi.

    Căci sînt un orb desăvîrşit vorbind ca unul care vede.”

  38. Mihail spune:

    Cat de caraghiosi sunt cei de la A3, impreuna cu maimutza-bou si cu ceilalti plangaciosi.
    Adica, a venit ala de la Cotroceni si l-a pus pe Voiculescu sa ciordeasca ICA cu 100 de mii de euro.
    Tot baselu l-a pus sa-si faca placintele alea de cladiri si alte chestii.
    Cat de prosti pot fi cei care merg maine acolo.
    Cladirea de la Baneasa este acum a statului. Nu-i da nimeni afara de acolo. N-are decat ca pastorul + ala cu spagatul sa se duca sa negocieze chiria pe metrul patratzos. Care-i problema ?
    Cica Ghita vrea sa cumpere A3.

  39. Adam Mares spune:

    @Lordul John alias Arhonda Ioniţă :-)
    Te pomenesti ca ai devenit si orbul Minas? :P

  40. Lordul John spune:

    @adam mares

    :)

    Da, vad in șoaptă!

  41. Lordul John spune:

    @cris

    Si ce bine sunt alese piesele! Mulțumesc!

  42. Mihail spune:

    Narcisa Iorga, membru al CNA, explică în detaliu faptul că apelurile jurnaliștilor ANTENA3 privind solidarizarea cu patronul și fondatorul trustului de presă sunt nefondate, având în vedere că postul de televiziune nu este în pericol, după ce Instanța a decis confiscarea terenului din care, printr-un contract de închiriere, Antena3 transmite.

    Narcisa Iorga face referire la situația RealitateaTV, televizunea care s-a confruntat cu aceleași probleme, făcând o analogie între cele două cazuri.

    Iată explicațiile Narcisei Iorga cu privire la acest subiect, dar și rolul CNA în acest caz:

    „Tragi-comedia jucată de angajații Antena 3, cum că s-ar urmări închiderea postului, nu are nicio legătură cu realitatea. Antena 3 nu riscă nimic. Nimeni nu-i poate opri emisia. Nimic n-o poate închide. Totul e doar un joc de imagine. ”Specialiștii în manipulare” știu că victimizarea e cel mai facil mijloc de a pune în mișcare masele. Antena 3 folosește acest tertip, deși scopul nu este salvarea postului – căci acesta nu se află în niciun fel de pericol – ci a ultimelor franjuri din imaginea lui Dan Voiculescu.

    Implicit, din forța sa de negociere politică folosind postul de știri. Antena 3 lansează reproșuri fără perdea către primul-ministru care, după ce a fost atât de puternic susținut în ultimii ani, să permită tocmai în mandatul său condamnarea patronului de facto al trustului Intact. Realitatea TV a rămas fără regie de emisie în direct, a emis apoi dintr-un cort de pânză în plin ger. Și, totuși, postul a supraviețuit. Nu a rămas fără licență. Nu a închis-o nimeni. Antena 3 joacă doar un teatru prost, deși ridică pe scenă inclusiv mari actori.

  43. Lordul John spune:

    @Mihail

    Da, asta e si motivul pentru care nu cred in onestitatea jurnalistica a celor de la A3. Manipulatori prin metode securiste de anii ’50.

  44. Adam Mares spune:

    @lordul john
    Vraci nu sunt, sa te pot pricepe
    Doar orbul Tiresias, profet de blog,
    Calare pe un inorog,
    Care mereu viteaz incepe
    O savarsire nedesavarsit. :-)