Niciodată în istoria politică a românilor o bucurie atât de mare nu a fost însoţită de o îngrijorare pe măsură. Am un prieten căruia nevasta i-a născut tripleţi. Nu ştia ce să facă mai ntâi: să se bucure de aşa un belşug de odrasle sau să se neliniştească la gândul că tustrei copilaşii trebuie îngrijiţi, hrăniţi şi îmbrăcaţi deopotrivă.
Ce face un preşedinte de consiliu judeţean care îşi iubeşte ţinutul şi vrea să-şi merite voturile? Lustruieşte clanţele cancelariilor guvernamentale după bani. Ce face un primar destoinic ? Foloseşte toate prilejurile pentru a face rost de bani de la Guvern. Până aici lucrurile curg într-o anumită normalitate. Ce te faci, însă, când în loc de un preşedinte de consiliu judeţean, Guvernul are, drept odrasle politice, 36 de preşedinţi ? Ce te faci că numărul primarilor care au candidat sub siglele partidelor guvernamentale şi vor să fie destoinici depăşeşte două mii ? Ca să nu mai vorbim că mulţi dintre ei – după ani de amară opoziţie în care singurul lucru pe care l-au primit de la Guvern a fost blidul cu fasole şi ciolan oferit de generalul Oprea la Ministerul Apărării, sub straşnica ispită de a lepăda USL şi de a trece la democraţi ( ?!) ori la progresişti ( !?!) – privesc acum Guvernul ca pe o mană cerească…
Cum poţi să-ţi iubeşti odraslele fără să le pui pâinea pe masă ? Cum să le ajuţi să nu le fie frig fără să le dai veşminte? Cum să le opreşti suspinele fără o tolbă de zaharicale? Chiar mai greu, cum să le convingi nu doar să înghită în sec din lipsa de daruri, dar nici măcar să nu mai suspine după ele ?
Nu e nimic peiorativ în ce am spus despre odrasle. Intr-un fel sau altul, suntem cu toţii copiii democraţiei. N-am avut, încă, timp să ne maturizăm. Avem, acum, un bun prilej. Când eram copil, aveam pâinea pe cartelă. Fiecare dintre noi avea un sfert de pâine neagră. Când o primeam, după amiază, era caldă şi bună. Mâncam jumătate din coltucul meu doar în drumul de la brutărie până acasă. A doua zi mi se lipea, flămând, burta de spinare ori priveam cu jind către cei mai răbdători. După aceea am învăţat să rânduiesc dumicaţii şi mi-am dat seama că lăcomia nu mă ajuta să iau mai mult de la alţii ci tot de la mine, cel de a doua zi.
Trebuie să învăţăm să fim o mare familie nu numai între noi, dar şi cu noi, cei de mâine şi de poimâine. Şi, vrem ori nu vrem să recunoaştem, într-o anumită măsură, vremea cartelelor n-a trecut. Atâta ai, atâta mănânci. Numai că ele nu se mai decupeaza cu foarfeca, aşa cum făcea bunicul meu pe muşamaua din
bucătărie, ci se taie cu o foarfecă mai nemiloasă, cu deficite şi datorii, după care nu doar trebuie să rabzi, dar ele mai trebuie şi plătite.
Cred că, împreună cu acest nou Guvern şi cu marea sa familie, în care aş include şi pe fii vitregi, primari şi preşedinţi de consilii judeţene ai celorlalte partide, trebuie să începem să vorbim şi despre cum se dospeşte, nu doar despre cum se mănâncă pâinea. Care, vorba poetului, fie cât de rea, tot mai bună-n ţara mea. Ţara asta a mea, ca la nimenea.
@ Varujan Vosganian
Ba eu merg şi mai departe decât “un liberal optimist”. Hidroelectrica este condamnată să fie găina cu ouă de aur. NU AM CUM să nu mă gândesc că de fapt asistăm la o modalitate ca insolvenţa să conducă la “prăduirea” acestei bijuterii din punct de vedere al profitului. Din câte ştiu eu în vacanţa parlamentară comisiile nu sunt şi ele în vacanţă. Este neapărată nevoie de o anchetă asupra acestei stări a Hidroelectrica. Nu vreau să stau liniştit şi să privesc cum ajunge să fie “privatizată” una din cele mai rentabile firme “de stat”. Nu se poate… chiar aşa pe faţă? Îmi pun speranţa în dumneavoastră că va exista o anchetă. Cineva vrea să cumpere pe nimic Hidroelectrica şi, din câte văd, chiar reuşeşte. Trebuie să luăm cumva atitudine şi să împiedicăm acest tip de jaf.
Iată, şi colegul epolitikon are aceiaşi mirare relativă la Hidroelectrica.
Este nevoia ca o comisie parlamentară să ancheteze acest aspect. Eu unul simt nevoia unei clarificări pe acest subiect. Măcar o clarificare politică dacă nu una penală.
@VV
Super idee cu insolventa Hidroelectrica. Sper sa tina. In sfarsit face si Guvernul artificii interesante.
Ref tradari PSD, nu e Vrancea singurul caz. Doar ca in alte parti sper sa nu iasa tot PNL Popa Prostu’.
Ref Patapievici, vin pe mail cereri de adeziune la tot soiul de miscari pro. Nu cred sa fi fost mai dezamagita de cineva din spatiul cultural romanesc. Nu faptul ca l-a sustinut pe Base m-a deranjat, ci modul suburban in care l-a atacat pe Geoana. Nu credeam sa se coboare pana acolo.
@ Corina
Sper ca au evaluat toate consecintele.
Domnul Basescu a scapat porumbelul azi:
“Chiar daca daca nu mai este guvernul meu,voi sprijini……”
De cand prededintele Romaniei are guvernul sau?
Asta scrie in Constitutie ori tratatele cu UE unde este profesor?
@ Filip G
Asta cu guvernul meu arată limpede cam câte parale da Basescu pe democrație.
@VV
In legatura cu scandalul ICR si Patapievici nu s-a facut pregatirea de “Artilerie” necesara.Va rog sa actionati imediat in forumurile mediatice necessare pentru a reaminti publicului larg ce fel de “gaozar” al culturii Dambovitene este aceasta canalie basista.Referinta la interviul lui Patapievici in legatura cu D-l Geoana.”Rahatul” acestui gaozar cu aere de om de cultura trebuie pus pe taraba ca oamenii sa-l vada si sa-l “miroase” in toata splendoarea lui culturala.
Patapievici trebuie bagat cu nasul in propriile sale excermente ca sa faca Mai Putin pe vctima.Patapievici a decis in mod liber sau silt sa produca dejectii decea Mai josnica speta pentru a -si servi stapanul de la cotroceni.Cine se amesteca insa in zoaie ii manaca porcii-aceasta trebuie sa fie lecTia morala pe care s-o invete toti oamenii,inclusive aceia de cultura.
@ tiberiu
Nu as merge in legatura cu Patapievici chiar pana intr-acolo. Faptul ca ICR va continua sa functioneze, va fi argumentul cel mai bun.
@ VarujanVosganian
Stimate domn,
Sigur că ştiu asta. Nici nu spunea altfel… Eu spuneam că rolul traducerilor este al editurilor, ICR-ul ar trebui însă să promoveze în extern aceste cărţi astfel încât ele să fie “consumate”, să intre în conştiinţa publică şi, nu în ultimul rând, chiar şi profituri pentru edituri. Consumul “de Românie şi românism” din străinătate este rezervat emigranţilor români şi, în special, posturilor de televiziune. Aveţi traduceri ale cărţilor în limbi străine, din câte îmi aduc aminte… Aţi vândut în afara României măcar un milion de exemplare de la începuturi şi până acum? ICR ar trebui să aplice soluţii de marketing cu produsul cultural românesc.
Să vă dau un exemplu. Realitatea TV a făcut acel “concurs” cu Mari Români. La iniţiativa unui grup foarte mic de oameni a pătruns în primii 10 un necunoscut absolut, pastorul Richard Wurmbrand. Acest personaj a fost ales cu voturile românilor şi vorbim despre cineva plecat din ţară prin 1965, sau aşa ceva… 999 din 1000 de români sunt convins că nu ar fi ştiut absolut nimic despre Richard Wurmbrand înainte de concurs. Iată o soluţie de marketing reuşită. Aşa ceva ar trebui să facă ICR cu cultura românească în străinătate.
Mai mult, de ce este nevoie de Bonnier sau Syrtes? De ce nu există un mecanism al editurilor româneşti care să facă aceste traduceri în condiţii de normalitate, ca un gest firesc, şi să avem totuşi şi un câştig al culturii române care se promovează. Nu este atât de complicat să ai acces la reţelele de distribuţie din străinătate.
Nu pot să spun deci că ICR nu a făcut, nu pot spune nici că a făcut ceva greşit… Eu aş spune că ICR a făcut ceva cu aripi tăiate, uitând că România şi cultura română nu înseamnă nu mai oameni de cultură, ci “totalitatea valorilor materiale și spirituale…”. Şi de ce cred eu că nu s-a ajuns la dimensiunea pe care eu o consider normală? Pentru că această instituţie este condusă naţional şi internaţional de oameni care nu sunt manageri, ci ajung pe un astfel de post în urma unei situaţii de conjunctură.
Eu nu-i reproşez nimic nici domnului Horia-Roman Patapievici, ba chiar am apreciat că ICR-ul a avut un început bun provocat de domnia sa. Nu am fost deranjat de conţinutul lucrărilor ICR (i-am luat apărarea când cu căluţul roz)… Mi-aş dori însă ca ICR-ul să fie condus, naţional şi teritorial, de specialişti în management, de oameni care ştiu să construiască evenimente.
@ Bibliotecaru
ICR a facut lucruri bune si va mai face.
Filiala SCMD Curtea de Arges va vota USL tot in 2 pasi. Al 2-lea va fi in 2016 sau in 2020!
Ultimele evenimente petrecute pe scena politica demonstreaza ca sperantele membrilor SCMD, acelea ca USL va rezolva problema pensiilor militare, s-a dovedit a fi fost o mare minciuna. Concret, azi 16 iunie 2012, rezervistii romani se afla in urmatoarea situatie:
- niciunul dintre noi nu mai avem pensie militara si nu exista niciun proiect de lege care sa reinfiinteze pensiile militare in Romania, ci doar vorbe goale;
- cei carora in urma recalcularii pensiilor, le-a crescut cuantumul, vor primi diferentele pana la data de 31.12.2012;
- nemaivorbind de pensii militare, cca. 27 000 de mii, avem si cuantumuri scazute si nu exista niciun proiect de lege care sa ne readuca noile pensii macar la acelasi cuantum din decembrie 2010 si sa ne recuperam sumele de bani retinute abuziv de statul roman, ci tot numai vorbe goale;
- celor 27 000 de mii care avem si cuantumuri scazute, noua stapanire USL ne-a aruncat un os: ramanem tot cu pensiile taiate, doar ca nu trebuie sa mai returnam statului si diferentele pentru anul 2011 – cica am fost “amnistiati” fiscal de parca am fost evazionisti;
In data de 30 mai 2012, premierul Ponta declara: “În Parlament, la Camera Deputaţilor, este un proiect de lege care va fi dezbătut în prima şedinţă, pe 11 sau 12 iunie, şi acolo probabil că decizia va fi să nu li se mai ceară acestor militari (…) să plătească din urmă, din 2011, ceea ce au încasat”. Premierul a facut referire la proiectul de lege de mai jos:
Dupa cum se observa, proiectul de lege adoptat de Senat in forma sa initiala, spunea cu totul altceva: cei cu pensiile scazute, nu numai ca nu vom plati asa-zisele restante pentru anul 2011, ci vom primi pensiile in acelasi cuantum ca in 2010, plus diferentele fata de cuantumul din 2010 care ni se retin luna de luna incapand cu 1 ianuarie 2012. Prin urmare, prin mecanisme obscure, proiectul de lege care in forma sa initiala ne avantaja, a fost modificat in Camera Deputatilor si facut zob de USL si implicit si de ministrul Dobritoiu, astfel incat cei din categoria cu cuantumuri diminuate, ramanem cum am fost – adica si fara pensii militare si cu banii luati in continuare.
Dl. ministru Dobritoiu, ne incurajeaza:
“Procesul e în doi paşi. Într-o primă urgenţă s-a oprit măsura abuzivă prin care urma să le băgăm oamenilor mâna în buzunar, să li se oprească sumele primite anul trecut şi în a doua etapă vom aduce pensiile diminuate la nivelul avut în plată în decembrie 2010″, a declarat ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, după şedinţa comisiilor.”
S-au infiintat inclusiv o comisie de lucru in M.Ap.N.. “Ministrul Apărării Naţionale a aprobat joi, 7 iunie a.c., constituirea Comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale. Acest organism are drept misiune analizarea şi evaluarea situaţiei actuale a pensionarilor militari din perspectiva aplicării legilor 119/2010, 263/2010 şi a OUG 1/2011, în vederea elaborării actelor normative care să reglementeze drepturile actualilor pensionari militari, cât şi cele ale viitorilor pensionari militari, în prezent în activitate.” Din cate se observa din comunicatul M.Ap.N., comisia se ocupa de pensii ocupationale (pilonul III – pensie privata facultativa), nu de pensii militare de stat. Pe de alta parte, comisia se ocupa de evaluarea aplicarii legilor 119/2010, 263/2010 si a OUG 1/2011. Interesant este ca presedintele comisiei, desi propus de SCMD, nu este militar de cariera, ci avocat – dintre cei care, de principiu, chiar daca sunt bine intentionati, nu cunosc practic nimic din privatiunile militarilor de cariera, nici legile care le reglementeaza si care contravin legilor mentionate in comunicatul M.Ap.N.:
Referitor la aceasta comisie sunt de asteptat urmatoarele:
- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin legea salarizarii unitare, la militari nu sunt calculate “unitar” pentru 5 zile lucratoare si 40 de ore pe saptamana, ci pentru 7 zile din 7 si 24 de ore din 24 si practic, de aici incepe tratamentul discriminatoriu acordat militarilor cu repercursiuni asupra contributiilor si pensiilor lor. Este primul lucru pe care trebuie sa il sesizeze acea comisie, intrucat militarii, sunt integrati doar formal in lege unitara de salarizare, in acea lege toti unitarii sunt platiti la “tarif orar” – singura exceptie fiind militarii, iar regimul special pentru militari, impune deja o lege speciala de salarizare pentru acestia sau o alta forma de compensare a muncii nenormate – cum ar fi o lege a pensiilor militare, altfel orice demers ulterior devine un fals demers;
- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin Codul Muncii – lege complementara legii salarizarii unitare, sunt reglementate astfel: plata integrala a orelor suplimentare, plus 75% minim pentru fiecare ora suplimentara lucrata si inca un spor de 25% in plus pentru orele de noapte. Bineinteles ca acea comisie nu va observa ca facilitatile din Codul Muncii nu se aplica militarilor, desi ar trebui – nemaiavand legi speciale de salarizare si de pensionare. Tot legat de Codul Muncii, mai mult ca sigur ca acea comisie nu va observa nici ca acele ore suplimentare care in fapt sunt 3-4 luni lucrate de militari 24 de ore din 24 de ore intr-un an, nu sunt compensate dupa Codul Muncii, nici dupa principiul “o ora libera pentru fiecare ora suplimentara lucrata” ca la ceilalti unitari, ci dupa norme interne de natura speciala, cum ar fi “o zi libera pentru activitati cu durata de 3 zile sau mai mult”, deci pentru 71 de ore in aplicatie – nicio ora libera, iar pentru 3 sau 30 de zile se acorda o zi libera (8 ore), nicidecum 224 de ore = 28 de zile lucratoare;
- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate – indiferent de surse, venituri a caror obtinere este insa obstructionata de Sectiunea a 3-a din Statutul Cadrelor Militare. Concret: desi salarizati si pensionati unitar, militarii nu au dreptul sa detina firma – ceea ce inseamna interdictia de a obtine venituri suplimentare, ceea ce inseamna contributii suplimentare la pensii si pensii mai mari. Sau: interdictia de se organiza in sindicate, ceea ce pentru alti unitari, inseamna contracte colective de munca si plata orelor suplimentare cu 200% in plus fata de tariful normal;
- niciodata nu va observa ca diversi “invartiti” din M.Ap.N., au facut “ghiveci” grupele de munca pentru militari si au modificat HG 1294/2001, astfel ca s-au trecut la grupe superioare tot felul de “sorecari” gen Maria Lupu, contabil la D.F.C.. De retinut: grupele de munca definesc riscul profesional, nu importanta muncii, iar contabila Maria Lupu a ajuns in grupa CONDITII SPECIALE – risc ridicat asupra vietii, ceea ce inseamna 50% majorare la pensie. Ce risc are, de fapt, o femeie-contabil din M.Ap.N. fata de o contabila din spectrul civil, in conditiile in care niciuna, nici alta nu participa la actiuni militare? Cum a ajuns ca un contabil sa intre in aceeasi grupa speciala de risc cu un militar care lucreaza cu explozibili, chiar in acest hal de sfidare am ajuns?
- niciodata nu va observa “ghidusia” completa a modificarii grupelor de munca pentru militari. Sunt 3 grupe in HG 1294/2001, dintre care una cu conditii extreme, se numeste ALTE CONDITII si este grupa cu cel mai mare risc asupra vietii din M.Ap.N.. Problema este insa ca in OUG 1/2011 si L. 263/2010, aceasta grupa din care fac parte pirotehnistii, pilotii, scafandrii de lupta, cercetasii prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutistii, alpinistii – este desfiintata in fapt, fiind tratata identic ca grupa inferioara de risc denumita CONDITII SPECIALE. Adica, in cele 2 legi, 2 grupe de risc diferit au aceeasi majorare de 50%. Ridicolul se observa de la kilometri: intre contabila din grupa CONDITII SPECIALE si luptatorul cu adevarat de elita din grupa ALTE CONDITII, nu exista nicio diferenta la majorare grupe pentru riscul de munca: ambii primesc 50% majorare punctaj pentru riscul de munca;
- niciodata nu va observa sau va ascunde adevarul, ca cei 9 500 militari din M.Ap.N. cu pensii diminuate sunt predominant, exact cei din grupa cu cel mai mare risc profesional denumita ALTE CONDITII. Daca ar fi profesionista si mai ales bine intentionata, comisia ar trebui sa sesizeze ca prin mecanismele de culise promovate de “sforarii” M.Ap.N.. ["sforarii" M.Ap.N. sunt militarii necombatanti ale caror sarcini sunt identice cu ale civililor, deci acei militari care nu au avut si nu au atributii in actiuni militare, de exemplu - contabili, juristi, magistrati, popi, economisti, lucratori la personal, psihologi etc..] , acestia s-au trecut singuri in grupe de munca nemeritate si “pe mana” cu reprezentantii politici care le-au promovat interesele, i-au lovit sub centura exact pe cei despre care nimeni nu poate spune ca nu sunt din trupe de elita: pirotehnisti, piloti, scafandri de lupta, cercetasi prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutisti, alpinisti. Da, e adevarat, noi avem majorare de punctaj pentru grupa de munca la fel ca sefii birourile de contabilitate si noi suntem cei care am fost decimati de OUG 1/2011 si L. 263/2010, prin cardasia dintre “sforarii” M.Ap.N. si cei politici ai lui Oprea;
In toate aceste conditii, din motive de prudenta, filiala SCMD Curtea de Arges, s-a abtinut de a pactiza oficial cu o anumita alianta politica, de a face recomandari privind optiunile de votare s.a.m.d.. Prudenta noastra are si un temei. Ministrul Muncii – Mariana Campeanu, membra PNL, deci a USL – a fost primul oficial care si-a declarat opozitia contra pensiilor militare, deci inaintea sosirii la putere a camarilei portocalii si care, in fapt, i-au transpus doar gandurile in practica. Tinand cont ca ministrul apararii, generalul (r) Corneliu Dobritoiu, este si membru PNL, chiar daca initial si-a exprimat intentii clare in privinta drepturilor militarilor, si-a voalat total pozitia, fiind clar ca trebuie sa indeplineasca ordinele partidului care nu pot fi altele decat ale Marianei Campeanu din precedentul mandat – deci fara pensii militare. Nu uitam nici ca dl. Marian Sarbu, fost membru PSD, apoi la UNPR – a fost ministrul muncii in mandatul Boc si dumnealui este cel care a pus umarul din plin la integrarea militarilor in legea unitara de salarizare, precum si la desfiintarea pensiilor militare, iar acum partidul dumnealui UNPR, se da bine cu USL. Se vehiculeaza in mod deliberat o intoxicare transpusa in termenul de “pensii ocupationale”, care dupa legea asigurarilor constituie pilonul III de pensii, este facultativ si este privat, prin urmare nu are nimic de-a face cu pensiile militare de serviciu acordate de stat. In aceste conditii, prudenta noastra s-a dovedit inca o data, intemeiata. Legat de acest amanunt, nu trebuie uitat nici ca dl. Marian Sarbu a fost pentru o perioda scurta, presedinte al CSSP – adica exact la institutia care se ocupa de “pensii ocupationale”. Toate aceste elemente conduc la ipoteza ca USL nu va elabora nicio lege a pensiilor militare de serviciu (de stat), ci va crea un cadru de directionare a militarilor catre pilonul III de pensii facultative ocupationale (private), de care actualii rezervisti nu mai pot beneficia. Nici nu ar fi surprinzator, intrucat o directionare a unei institutii cu 75 000 de oameni catre un fond privat de pensii ocupationale, presupune comisioane de intermediere de milioane de euro pentru cei care reusesc sa directioneze acea institutie spre un astfel de fond.
Pana acum nu am recomandat nimic in mod public, insa stim ca membrii nostri si familiile noastre au votat in totalitate USL la alegerile locale, deci am respectat in mod tacit angajamentul general al SCMD privind sustinrea USL si am facut ceva concret pentru USL, insa USL nu a facut nimic din ceea ce a promis pentru noi – chestia cu amnistia fiscala e una dintre cele mai mari stupiditati. Amnistie fiscala avand ca punct de reper o lege abuziva a regimului Basescu, in loc de redare a drepturilor noastre legitime? Unii poate sustin ca e suficient ca nu ni se mai retin si alti bani din pensiile deja diminuate, acesta fiind un prim pas conform afirmatiilor ministrului Dobritoiu. Daca e sa mergem pe 2 pasi, din lectia primita tragem concluzii, astfel incat pentru al 2-lea pas – alegerile parlamentare si care, in mod cert, este mult mai important decat primul, recomandam membrilor nostri si familiilor lor: sa voteze USL numai dupa indeplinirea promisiunilor in ceea ce ii priveste pe militari. Daca si le respecta pana in noiembrie 2012 – atunci votam USL in noiembrie 2012, daca nu – amanam votul pentru USL pana in 2016 sau pana in 2020.
@ vasile
Incearca sa fii mai scurt.
@VV,
Chiar nu-mi dau semaa de ce naiba nu l-am intrebat pe avocatul meu despre insolvente Hidro. Probabl s-ar fi stricat de ras. Daca Sova e in spatele acestei afaceri ne facem de ras asa cum l-am schimat pe Geoana si radeau de prostia noastra cretinoizii de pedelistii.D’aia va zic, bagati cat mai multe strambe lui Pont pana se trezeste din somnul ratiunii.
Pe de alta parte, azi m-am amuzat de protestul loozerilor intelectuali , cu papilon, veniti sa-l sustina pe loaza de HRP. Dati-l Dom’ne jos si sa se apuce de ce stie:scrie carti si/sau preda Fizica la un liceu.
@ un liberal optimist
Nu e Sova in spatele afacerii. Probabil ca s-a recurs la agentiile de consultanta filiale ale strainatatii.
Mircea Diaconu.Bravos!
Mai aveti?
@ patrascu
Ce i se intampla lui Diaconu e o nedreptate.
@ Mineru
Schimbarile pe criterii politice se dovedesc nu daca functionarii se schimba, ci daca se schimba cu altii la fel sau mai prosti.
@ aurel ian
Nu discutam aici cartile lui Patapievici, ci atitudinea lui. Declaratiile din timpul campaniei electorale din 2009 nu sunt demne de un intelectual de talia lui.
@ aurel ian
Pana una alta Vasile nu e vocal, e livresc. Daca mai continua cu postari de un kilometru, va trebui sa-l trimit la spamuri.