Festivalul Culturii Române la Cracovia prilejuieşte lansarea romanului „Cartea şoaptelor” în limba poloneză

În perioada 14-17 mai a.c., Institutul Cultural Român de la Varşovia organizează la Cracovia „Festivalul Culturii Române”, aflat deja la a opta ediţie.În ziua de vineri, 15 mai 2015, orele 18,oo va avea loc lansarea volumului Cartea şoaptelor în prezenţa autorului, Varujan Vosganian, şi a traducătoarei Joanna Kornaś-Warwas Moderator Marcin Wilk De Revolutionibus. Books&Café, str. Bracka nr. 14

Acest eveniment a fost precedat miercuri, 13 mai, de lansarea romanului la Varşovia. Evenimentul a avut loc miercuri, 13 mai 2015, orele 18,00 la Librăria Moda na Czytanie w Domu Braci Jabłkowskich din Varşovia.

57 Responses to “Festivalul Culturii Române la Cracovia prilejuieşte lansarea romanului „Cartea şoaptelor” în limba poloneză”

  1. elenick spune:

    Felicitari din toata inima! succesul dvs incontestabil ar trebui sa va dea serenitatea de a privi “de sus” toate mizeriile/maruntisurile cotidiene…

    Vor trece, lucrurile se vor aseza la locul lor firesc, vrajmasii si vrajmasiile vor fi nisip… Cartea ramane!

  2. elenick spune:

    ps: v-am lasat o intrebare si cateva constatari la postul precedent…

  3. tudor spune:

    Felicitari!

  4. tudor spune:

    Pe victor viorel il maninca iar pielea si prevad ca si o va lua, si anume grav!

    Ceea ce face psd ul e propaganda de cea mai joasa speta si atit.

    Astfel, chestiunea plafonului maxim de 30% este falsa.
    De ce?
    1. nu se pune problema unei situatii de monopol, intrucat, legal, masa lemnoasa este achizitionata de la Romsilva prin licitatie publica.
    Daca o firma ofera cel mai mare pret pentru lemnul pe care l achizitioneaza este rau pentru buget?
    2. prevederea legala in cauza poate fi foarte usor ocolita: alte firme participa la licitatie, cistiga la un pret mai mic, fiindca cel care oferea pretul mai mare este restrictionat, apoi o revand. ii opreste cineva sa faca ce doresc cu marfa pe care au cumparat o corect, inclusiv s o revanda firmei restrictionate?
    3. prin urmare, singurul efect probabil al respectivei prevederi legale este ca Romania s ar putea sa fie obligata de firma austriaca sa achite daune imense.

    Asemeni lui basescu, dl ponta nu actioneaza decit politic.

  5. tudor spune:

    Tupeu victor viorel
    pornind de la premisa falsa a plafonului maxim de 30% etcetc:
    1. liberali care nu s de acord cu actuala forma a codului civil s ar fi intilnit cu reprezentanti schweinghofer, in cadru public sau privat, deci sunt corupti;
    2. pozitia consiliului concurentei nu este credibila, intrucat un fost director din Cons Conc este actualmente angajatul firmei austriece.

    Intrebari:
    1. cite intalniri a avut victor ponta cu reprezentanti omv in anul 2014, cand se putea renegocia redeventa la titei, in cadru public si privat? Pozele aparute in presa, cu victor ponta si reprezentanti omv intr o vila din viena sunt adevarate sau falsuri?
    Daca asemenea intilniri au avut loc inseamna ca victor ponta a fost corupt, conform logicii domniei sale?
    2. daca pozitia cons concurentei nu este credibila din motivul invocat de ponta, faptul ca domnia sa a numit ca ministru al energiei tocmai in anul cind trebuia sa fie renegociat pretul redeventei cu omv un fost angajat al respectivei companii cum se numeste?
    Cu mentiunea ca in timp ce compania Schweinghofer este o institutie privata si poate angaja pe cine doreste, in timp ce guvernul Romaniei este pravalia care administreaza inclusiv resursele energetice.

    • elenick spune:

      Tudor,

      1. Foarte pertinente observatiile tale! ar trebui contracarat la PSD cu mare forta, dar se vede ca la liberali purtatorul de cuvant sau liderii de opinie mai credibili isi fac somnul de frumustete! las’ ca apar clantaii de la PDL, gen Madam Vass cu mesaje “inteligente” , gen circoteca din Parlament cu bidoanele!!!

      Oamenii astia mai au simtul realului? dar pe cel al ridicolului?

      2. Cearta se poarta in mod eronat pe acesti 30% cu care liberalii sunt relativ de acord (am vazut-o pe D-na Varga, chiar si Tinel o dadea cotita…) Problema sunt cele 10 Ha la care sunt permise taieri fara nicio aprobare prealabila (era un termen specific, nu l-am retinut)… mie aici imi pare ca se deschide Cutia Pandorei!

      • tudor spune:

        In actualul Cod, dar si in vechea forma, propusa de lucia varga, amenajamentul silvic era obligatoriu pentru orice suprafata.
        Impunindu se limita de 10 Ha se da liber la defrisari pentru orice suprafata.
        Cum?
        Foarte simplu: cei care au supragete mai mari le impart in parcele sub 10 Ha si le instraineaza prin vinzare, donatii etc
        Apoi… macel !
        Ii opreste vreo lege?

        Foarte interesant ar fi sa se urmaresca, dupa intrarea in vigoare a legii, suprafetele mari de padure care vor fi bucatelite.

        Intrebare: daca se va intimpla asa, ar fi vorba de o simpla decizie politica, sau atentat grav la sanatatea mediului?

        • elenick spune:

          “amenajament silvic” , asta era termenul!

          Cheia Codului Silvic aici sta : in impunerea amenajamentului silvic pentru ORICE suprafata, nu in limitarea la 30% a exploatarilor, aici ar trebui ONG-urile si opinia publica sa faca presiune in Parlament!!! i

          Daca am avea politicieni responsabili si bine intentionati, liberalii ar trebuie sa renunte la pretentia de a scoate limita de 30% in favoarea adoptarii obligativitatii amenajamentului pt orice suprafata, si asta prin NEGOCIERE directa, PUBLICA cu PSD! Abia atunci si-ar mai “spala” din imagine, aratand ca lasa deoparte coteriile politice si sunt in stare sa faca o lege importanta, cu impact major si DURABIL asupra oamenilor, in folosul tarii, adica!

          • elenick spune:

            practic PSD manipuleaza grotesc intreaga opinie publica facand galagie cum ca ei sustin CS prin limitarea de 30% si de fapt NU RASPUND de loc la problema ESENTIALA a desfrisarilor pe 10 Ha in absenta amenajamentelor silvice.

            Ca PSD se pricepe la propaganda in favoarea “alor lor”, nu e nici un secret, dar ca liberalii sunt atat de slabi incat sa nu isi impuna discutiei publice un punct de vedere… asta arata nepricepere crasa… sau ticalosie!

  6. tudor spune:

    In 2003, la Agentia care se ocupa de compensari (pentru cine cunoaste, a alta megaescrocherie psd de care cei care vorbesc doar de “ultimii zece ani”, am cunoscut doi oameni din galati are fusesera inselati de omar haisam cu niste cecuri false.
    Erau in pragul executarii silite si riscau sa ramina fara case… tot tot.
    Nu mi venea sa cred cind mi au spus ca haisam are imunitate absoluta si ca, de la presedinte in jos au sesizat toate institutiile statului si nu le raspunde nimeni.
    In timpul asta haisam se plimba cu iliescu in avion.

    Tot pe atunci pesedistul haisam radea padurile din vreo trei judete si exporta busteni si cherestea in orientul apropiat, cu si fara acte.
    Oare cite sesizari vor fi ajuns in acea perioada la corpul de control al lui victoras doar referitor la haisam?

  7. Mihail spune:

    In tmp ce cartea armeanului se lanseaza, aici…in Romanica ainceput(se pare) razbelul.
    Atat de asteptat de jurnalisti, de oamenii politici…de toata lumea.
    Mama-mama ce tzopaie jurnalistii pe ulite ! :D

    Ion Cristoiu face chiar un mic comentariu:

    “Jurnalistul Ion Cristoiu explică care au fost marile greșeli pe care le-a făcut președintele Klaus Iohannis în scandalul cu premierul Victor Ponta.

    Ziaristul a transmis, în cadrul unei intervenții telefonice la B1 TV, că Iohannis dovedește pierderea calmului și că declanșarea unui război, acum, este „o prostie fără margini” a lui Klaus Iohannis.

    Cristoiu punctează că nu vede de ce Administrația Prezidențială l-ar putea da în judecată pe Ponta, punctând că acesta din urmă a fost „suficient de smecher”.

    „Acum e declanșarea unui război. După părerea mea e o prostie fără margini a lui Klaus Iohannis. Eu am stenogramele. Intervenția lui Victor Ponta a fost foarte prudentă în legătură cu Klaus Iohannis, „sper ca nu gresesc, presedintele ar fi fost influentat de niste lideri liberali”. Tot atacul a fost asupra liderilor liberali.

    În schimb, Iohannis, în intervenția sa, dovedește pierderea calmului în genul scenei cu paltonul, pe care nu o înțeleg. Ne spune că Administrația Prezidențială o să-l dea în judecată pe Ponta, dar nu văd de ce. Ponta a fost suficient de șmecher”, a spus gazetarul.

    Totodată, jurnalistul Ion Cristoiu afirmă că nu înțelege de ce Iohannis l-a sunat pe șeful SRI în acest context.

    „A doua mare greșeală, pentru că nu cunoaște Constituția. L-a sunat de șeful SRI, dar de ce? Ce să facă SRI? Să îl verifice pe Victor Ponta? În ce?„, precizează Ion Cristoiu.”

    Ceea ce-i scapa domnului Cristoiu, mai este o chestie al naibii de importanta, aceea ca Victor Ponta s-a “antrenat(calit) in lupta cu Baselu timp de vreo doi ani. Pe parcursul acesteia, chiar daca aluat-o peste moaca de cele mai multe ori, tot a invatat cate ceva.
    Ponta deja este “incalzit”, nu s-a mai caftit cu nimeni in ultima vreme, lupta ii lipseste, vrea sange.
    O sa-l faca muci pe nemtzalau.

    • tudor spune:

      Hai ca iti simteam lipsa!
      Pontac habotnic si cam atit.

      Evaluarile lui cristoiu sunt de cele mai multe ori aberatii, dar vad ca le preiei cu osardie.

      Sigur, ponta isi doreste sa provoace aceeasi tiganeala pe care si o tragea cu basescu, stiind ca este sustinut neconditionat de mai multe televiziuni-slugi.
      CaCristoiu sustine pozitia “smechereasca” a lui victoras si nu una institutionala, corecta, este ca, probabil, si a schimbat stapinul.

      Evident, Iohannis nu l va da in judecata pe plagiatorul dovedit – preiau expresia lui basescu, fiindca de data asta are dreptate: normal ar fi fost ca dl ponta, avind in vedere ca are destule bube in cap ar fi trebuit sa se abtina la a face pe fata mare si sa incerce sa fie, in primul rind, un foarte bun administrator.

      Nu cred ca Iohannis il va da in judecata pe victoras, probabil ii pregateste ceva mult mai nasol.
      Eventual sa i ceara demisia si sa solicite actualei coalitii sa nominalizeze alt candidat de prim ministru.

  8. Mihail spune:

    @ tudorica,

    ….crezi ca era necesar ca sa-mi desenezi tu ce intelegi din Cristoiu.
    Te pomenesti, ca la nervi, iti arunci parpalacul pe capota masinii, exact ca drugutul tau de Presedinte, pe care l-ai votat ?
    Scuteste-ma cu opinile tale, n-ai habar cat de jos ai inceput sa ajungi.

    Cat despre nemtalaul tau, uite ma cobor la nivelul tau si iti spun ca “vorbeste putin si gandeste pe cat vorbeste”.
    Adica, este atat de tolomac incat sunt curios pe cine o sa dea el in judecata. Poate nevasta-sa(aia care la peste 50 de ani se crede o tinerica) s-o fi ofuscat. O fi vrut si ea sa traga o fuga pana in Dubai.
    Dupa Mertanul de 70 mii de euro, acum vor aeroplan. Nu unul, ci doua.

    • tudor spune:

      L am votat pe Iohannis si am afirmat asta deschis, spre deosebire de tine, care dorind sa pozezi aici ca impartial ai afirmat ca nu ai votat la prezidentiale.
      Cand ti am dat in bot cu propriul text in care spuneai ca mergi sa l votezi pe ponta ti a cazut si masca de endependent, demonstrind ce esti: postac pontist.

  9. mihail spune:

    @tudorel+emi,

    aveti dreptate amândoi, va atrag respectos atentia ca mai este loc si pentru alte “caracteristici”. Mă rog, aia cu “fesenisto-kaghebist” m-a distrat, hi-hi-hi. Uneori poate fi distractiv ca sa conversezi cu doamne aflate la menopauza.

    Tudorica nene, deseară o sa ti spun, pe larg, cum este cu “ratza cu cheita”. Pana atunci, vrei nu vrei, eu m-am tinut de cuvânt si nu am votat nimic. Judec îngust, daca Crin nu e, nimic nu e.
    Nu puteam vota pe unul care l-a tradat pe Crin Antonescu, care are sase case ilicite, care rade de dascăli ca nu au si ei, ca el. GhiNNion se spune acum.
    Si cate si mai cate. In opinia mea, a-l fi votat pe nemtzalau nu este un semn de inteligenta. Istoria, cumva, se repeta, au fost niste milioane de “naivi” care l-au votat si pe Baselu.

    Ponta a speculat lipsa de comunicare a sasului, prost sfătuit de staf. Chiar daca neamtul a fost bine intentionat, nespecificand motivele retrimiterii legii la Parlament, a facut o mare greseala.
    Chiar Baselu a semnaluzat-o.
    Victoras nu a ratat ocazia si i-a tras o smetie. Luna de miere s-a încheiat, se apropie 2016, vin alegerile.
    Nemtzalaul tau este acum pe locul doi si trebuie ca sa-si dovedească nevinovatia.Si-a luat-o frumos.
    Ce sa spuna SRI-ul ?

    Personal inclin sa cred ca Iohannis nu este in culpa, dar “asa este in tenis”

    • emi spune:

      Bine, daca insisti, fesenisto-kaghebist la menopauza. Oamenii vad lumea prin prisma experientelor personale, dupa cat de des vorbesti de menopauza, este clar ca o experimentezi.

  10. Barosanul spune:

    Sincere Felicitari!

  11. Barosanul spune:

    Domnule Vosganian,
    Nu credeti ca a venit timpul ca Dv Parlamentarii sa initiati o lege prin care ‘Toti parlamentarii condamnati, la prima sau a doua instanta, sa fie suspendati pana la instanta finala? Iar Parlamentarii care sunt condamnati definitiv, fie si cu suspendare sa fie EXCLUSI din Parlament si sa aibe interdictia de a mai candida minimum 10 ani?

    Aduceti ceva sanitate si RESPECT in Parlament, va rog!

    Nu puteti sa aveti, vorba lui Bashinel, PUSCARIABILI in Parlament, care sa ramana acolo pe motiv ca sentinta nu e cu Executare.

    Pana la urma ei tot INFRACTORI sunt, numai ca instanta a decis sa nu faca PUSCARIE la momentul respectiv, dar daca vor mai comite o abatere vor face si perioada la care au fost condamnati initial.

    Instanta nu a decis ca ei sunt CURATI, ci doar ca termenul sa nu se EXECUTE la momentul respectiv!

    Cu stima
    Barosanul

  12. Mihail spune:

    @ tudorica + emi (doi naivi care l-au votat ca fraierii pe nemtzalau)

    Ion Cristoiu defineste foarte bine ceea ce se-ntampla cu neamtul de la Leu:

    “Cum a primit Directorul SRI ordinul anticonstituțional al Președintelui de a verifica niște afirmații ale lui premierului împotriva sa?

    Concentrat pe greșeala comisă de Klaus Iohannis de a fi pornit un război împotriva lui Victor Ponta într-o chestiune în care, din cauza refuzului de a se explica Poporului român, s-a compromis drept influențat de firma austriacă, belitoarea Carpaților, am insistat puțin în editorialul din Evz pe declarația Președintelui despre intervenția sa telefonică la directorul SRI.

    La B1Tv, joi seara, Victor Ponta a făcut următoarele afirmații:
    „Şi impresia mea personală, poate greşesc, este că preşedintele a retrimis legea la Parlament, pe baza unor informaţii pe care le-a primit de la nişte «binevoitori», în special nişte «binevoitori liberali», pe care îi vedeţi zilele acestea luptîndu-se cu dinţii pentru interesele Schweikoffer şi pentru interese care din punctul meu de vedere sînt strict private.”

    Repet ce-am scris și în Evenimentul zilei:
    În nici un moment, Victor Ponta n-a afirmat că președintele a fost influențat de unii lideri liberali, ci doar că a primit informații false interesate de la unii lideri liberali, care lideri liberali dau curs intereselor comerciale ale firmei austriece.
    Și asta nu pentru că l-ar da afară corectitudinea, ci pentru că, șmecher cum e, uns deja cu toate unsorile, (dacă mai stă mult premier, Traian Băsescu înfundă pușcăria, îngropat cum e și va fi în dosare după dosare deschise de Parchetul General, aflat în zona de influență a premierului, Victor Ponta a știut să evite acuzația clară, cea care ar fi cerut dovezi).

    La aceste spuse ale lui Victor Ponta, Klaus Iohannis a declarat în direct și la orele dimineții la Tv:
    „Nu am vorbit cu primul-ministru, dar în această dimineaţă am avut o discuţie, deocamdată telefonică, fiindcă am venit în aeroport, cu directorul SRI şi l-am rugat, foarte oficial, să analizeze şi să cerceteze cu maximă exigenţă şi seriozitate aceste afirmaţii.”

    Trec peste relația Stăpîn-Grăjdar dintre Președinte și Directorul SRI, care se degajă din spusele lui Klaus Iohannis.
    Cum adică, l-am sunat pe Eduard Hellvig de pe aeroport și l-am rugat oficial (i-a poruncit, acesta-i sensul) să analizeze cu maximă exigență și seriozitate afirmațiile premierului (Directorul SRI putea să le analizeze în chip neserios, superficial, și de aceea trebuia să-i se precizeze cum s-o facă?).

    Așadar, Președintele României, aflat într-o ciorovăială cu premierul, ordonă SRI să declanșeze o Operațiune prin care o declarație la televizor a premierului să fie verificată dacă e adevărată sau nu.

    Nici Constituția, nici Legea SRI nu prevede vreun rînd în temeiul căruia Președintele își poate permite să comande SRI o Operațiune de verificare a unui cetățean al României pe motiv că el, cetățeanul, a făcut niște afirmații care l-au supărat pe Președinte.

    Eu, de exemplu, am afirmat în dese rînduri că Klaus Iohannis e o rață mecanică, întoarsă cu cheița, ca să măcăne și ea ceva, de tot felul de neisprăviți, dintre consilieri, dintre liderii PNL, dintre Ștabii Structurilor din România.
    Să înțeleg că Eduard Hellvig a primit ordin să pună SRI să verifice dacă am sau nu dreptate în ce privește rața?

    Singura instituție care poate cere SRI o Operațiune anume e CSAT și nu președintele!
    Klaus Iohannis nu ne-a spus ce i-a răspuns directorul SRI, Eduard Hellvig.
    Normal ar fi fost să-i răspundă că verificarea unor afirmații politicianiste ale premierului despre Președinte nu e de competența SRI.

    Pentru că nu-l cunosc pe Eduard Hellvig, nu pot dibui ce i-a răspuns lui Klaus Iohannis la telefonul de pe aerport.
    Dumneavoastră ce credeți? I-a răspuns directorul SRI că ordinul nu e constituțional sau dimpotrivă, că SRI se va grăbi să i-l îndeplinească în stilul, Să trăiți, Șefu!? “

  13. mihail spune:

    Foarte interesanta invitatia făcută Papei de către Presedinte si…acceptata.
    Evident, ca totul a fost tatonat in prealabil. Se pare ca este vorba despre 2018.
    Rămâne de văzut.

  14. Adam Mares spune:

    aia blonda din primul rand o fi “consiliera” de la Iasi? :p
    https://www.facebook.com/MFA.Armenia/photos/pcb.1108397819186413/1108397739186421/?type=1&theater

  15. Mihail spune:

    @ Adame,

    …tu ai o problema, ce importanta are daca e “consiliera de la Iasi” sau nu ?
    Poate fi de oriunde !
    Ce te macina ?
    S-a dus omul ca sa-si lanseze cartea la Varsovia, face parte din cntractul cu Poliromul, mai adauga ceva bistari in cont. Care-i problema ta ?
    Iti dai seama ca virgula cartile in Polonia costa mult mai mult decat in Romanica.
    A scris omul o carte, are succesuri…foarte bine. Hai, sa-l lasam ca sa se bucure de produsul muncii. Nu-i rapi bucuria.

    PS: eu am auzit, pe surse, ca in urma vizitei neamtului la Papa, printre altele…se va lansa “cartea armeneasca” si la Vatican. Ea va fi tradusa cat de repede posibil in vaticaneza. :D

  16. Mihail spune:

    În urma unui sondaj Inscop Research publicat vineri, aproximativ 60% dintre români consideră că Guvernul ar trebui să-și încheie mandatul la termen și că România are nevoie de o nouă Constituție.

    „Sondajul realizat de Inscop Research la comanda cotidianului „Adevărul” relevă că părerile românilor în ceea ce privește trecerea la votul pe listă sunt împărțite. Majoritatea respondenților consideră că România are nevoie de o nouă Constituție și de menținerea în funcție a actualului guvern până în 2016. De asemenea, sondajul relevă că, în opinia celei mai mari părți a românilor, președintele și premierul trebuie să găsească soluții de compromis pentru a rezolva problemele de interes public„, se arată într-un comunicat remis vineri agerpres.ro de Inscop.

    Potrivit sondajului, 58,5% dintre cei chestionați sunt de părere că Guvernul ar trebui să își încheie mandatul la termen, în 2016, doar 29,6% dintre români fiind de părere că trebuie să fie înlocuit cât mai repede. Procentul celor care nu știu sau nu au răspuns la această întrebare este de 11,9%.

    67,8% dintre cei chestionați apreciază activitatea președintelui Klaus Iohannis la patru luni de la preluarea mandatului, procentul celor care nu o apreciază fiind de 20,1%.

    Activitatea premierului Victor Ponta din primele patru luni ale lui 2015 este apreciată de 41,1% dintre români, procentul celor care nu o apreciază fiind de 46,9%.

    Majoritatea românilor, 72,7%, dintre sunt de acord că atunci când președintele și premierul au puncte de vedere diferite cei doi trebuie să găsească soluții de compromis pentru a rezolva problemele de interes public, 16% dintre ei consideră că atât șeful statului, cât și șeful Guvernului trebuie să își mențină opiniile fără a face compromisuri, în timp ce 11,3% au ales varianta „nu știu /nu răspund”.

    36% dintre cei chestionați de operatorii Inscop susțin organizarea de alegeri parlamentare anticipate, procentul acestora fiind în februarie 2014 de 33,4%. 50,2% declară acum că nu sunt de acord cu alegerile anticipate, față de 46,2% în februarie 2014. Procentul celor care nu au răspuns la această întrebare este de 13,8% în mai 2015.

    Aproape jumătate dintre cei chestionați, 49,8%, consideră că o moțiune de cenzură depusă de PNL nu are șanse de reușită, 22,8% sunt de părerea contrarie, iar 27,4% nu știu sau nu răspund. Întrebați în luna februarie a acestui an dacă PNL va reuși să dea jos Guvernul Ponta în urma unei moțiuni de cenzură, 36,6% răspundeau negativ, 29,6% pozitiv, procentul nonrăspunsurilor fiind de 33,8%.

    Sursa citată mai relevă că 58,7 dintre români consideră că România are nevoie de o nouă Constituție, 23,5% sunt în dezacord cu această afirmație, iar 17,8% nu știu sau nu răspund la această întrebare. 36,1% susțin alegerea parlamentarilor prin votul pe listă, în timp ce 33,7% sunt adepții votului uninominal practicat în prezent. Procentul non-răspunsurilor la această întrebare este de 30,2%.

    Barometrul Inscop-Adevărul despre România a fost realizat în perioada 23-30 aprilie 2015. Volumul eșantionului a fost de 1.085 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de plus/minus 3%, la un grad de încredere de 95%. Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenților, potrivit agerpres.ro

  17. emi spune:

    “Aşadar, uneori nu sunt doar o traducătoare, ci şi un agent literar, de fapt „un agent voluntar în căutarea unei edituri” pentru cărţile pe care doresc să le traduc şi care sunt importante în primul rând pentru mine.”
    http://www.lapunkt.ro/2015/04/30/limba-romana-m-a-ales-pe-mine/

    • emi spune:

      “Gabriela Santighian (G.S.): Ce îmi aduc eu aminte, ce mi s-a povestit, e că bunicul meu a luptat cu rușii albi și când a ajuns acasă a găsit totul ars. El mai avea o familie, o soție și trei copii, care probabil au murit. Și nu știu cum a fugit el, a ajuns în America, pentru că acolo erau mulți armeni, și a crezut că acolo își va regăsi familia, pe care însă n-a găsit-o. Pe urmă a auzit că în România sunt mulți armeni, și mi se pare, avea și un unchi acolo, căruia îi mergea foarte bine. Și așa a venit în România, să-și facă o situație.

      Iar bunica mea a fugit tot din Armenia, în timpul Genocidului. Pentru că turcii batjocoreau femeile, au fugit prin spatele casei, folosind niște cearșafuri. Bunica avea nouă ani, și era împreună cu mama și bunica ei, și un frățior mai mic. Au reușit să fugă într-o cutie mare de lemn, ca cele în care îți pui plăpumile, să o pună în apă și valurile i-am împins, spunea bunica, spre un vapor. Erau acolo o grămadă de vapoare, nemțești, americane, și toți stăteau și se uitau, n-a sărit nimeni să ajute. Până la urmă, i-a pescuit cineva, și au ajuns mai întâi în Grecia. Au stat o perioadă undeva acolo și fratele mai mic al bunicii a mâncat (le era foame și nu aveau ce să mănânce) niște rădăcini de la buruieni, cu care s-a otrăvit și a murit. Pe urmă au avut pe cineva în România ca să-i scape de sărăcia din Grecia; și în România au ajuns la Constanța, tot cu vaporul. Acolo s-au cunoscut bunicii mei: ea avea paisprezece sau cincipsrezece ani, iar bunicul avea treizeci și ceva, în orice caz, mult mai în vârstă, dar pentru că vroia să se căsătorească cu o armeancă, a cerut-o pe ea de nevastă. La șaisprezece ani a născut deja primul copil, pe unchiul meu, după care pe tatăl meu. Am înțeles că aveau o băcănie pe la Podul Grant; în ’33, în timpul grevei de la Uzinele Grivița bunicul meu, foarte darnic, a oferit pe gratis carne greviștilor, astfel încât a dat faliment. Bunicul era un om foarte drăguț, bunica nu era chiar așa de drăguță. În schimb era foarte frumoasă. Erau foarte harnici, tot timpul munceau. Știu că bunicul avea optzeci de ani și încă mai făcea cafea la o cafenea de lângă Biserica Catolică. Știu că se spune că armenii fac cea mai bună cafea. Vorbeau prost românește, și era greu de comunicat, dar aveau întotdeauna dulciuri, mâncare multă – când te duceai la ei era bine; aveau poze în costumele lor. Știu că era o altă cultură decât cea pe care o aveam acasă. Era foarte interesant.”
      http://www.lapunkt.ro/2015/04/19/pseudo-interviu-armeano-romanesc-cu-gabriela-santighian-cum-o-dam-tot-diaspora-suntem/

  18. mihail spune:

    @ emi,

    cred ca un control la bilbilica se impune, ai luat-o rau pe arătură.
    Dintr-o data ai început sa mori de grija altora si fluturi o atitudine filo armeneasca. Nu cred ca ai varsta necesara ca sa fii bagata in seama. Pt. postul de “consiliera” trebuie sa ai maxim 25 de ani, iar tu….din ceea ce se vede depasesti de trei ori baremul.
    Nu-i suficient ca esti blonda.
    Chiar tu nu ai morti prin familie, ca sa ingrijesti morminte, sa aprinzi lumânări, sa faci pomelnice ?
    Acuma, te chinuie mortii altora. Totusi, daca esti atât de prinsa, muta-te in Armenia.

    • Adam Mares spune:

      Tu zici ca alea pe care le stim, R si V, au 25???? Par mai in varsta, de vreo 30 si ceva.
      Emi n-o fi ea tanara, dar precis stie sa faca o cafea. :-)

      • emi spune:

        In Italia am ales din prima, fara sa cunosc limba, cafeaua cea mai buna din raft. Doar intuitie… :)

    • emi spune:

      Tiroida mea a fost intotdeauna suficient de lenta incat barbatii sa nu reprezinte un scop in viata.
      Asta nu inseamna ca daca imi doresc ceva, nu pot face, sau ca m-as impiedica de amanunte precum varsta.
      O consiliera castiga prea putin dupa opinia mea, in plus, ar trebui sa aiba competente pe care eu nu le am.
      Tragedia armenilor este tragedia umanitatii, VV doar mi-a atras atentia asupra monstrilor pe care ii poate trezi noaptea mintii.

      ORICE INTERESE REPREZINTI TU, @MIHAIL, AR TREBUI SA CONSTIENTIZEZE CA NU POTI INJUMATATI UN POPOR FARA SA ITI ASUMI GRESEALA, INDIFERENT DE DIMENSIUNEA POPORULUI RESPECTIV.

  19. emi spune:

    “Cred că asta deranjează cel mai mult autoritățile turcești de la 1923 încoace, faptul că la fundația noului stat și a națiunii stă una dintre cele mai abominabile crime din secolul trecut. Tot asta face imposibilă, în absența unor politici ale memoriei adecvate și desăvârșirea procesului de democratizare a Turciei. Ce nu înțeleg autoritățile de la Ankara, sau da, este această legătură între trecut, prezent și viitor, cât și faptul că recunoașterea genocidului nu este o concesie făcută armenilor, sau un biet moft al Uniunii Europene etc.”
    http://www.lapunkt.ro/2015/04/19/genocidul-ca-act-fondator/

    • emi spune:

      “Cu atât mai mult, ceea ce vedem însă acum în Orientul Mijlociu, la început de secol XXI este îngrijorător și dramatic; după ce populațiile creștine rămase în țările musulmane care și-au câștigat independența la începutul sec. XX au fost obligate la convertire, au luat calea exodului sau au fost măcelărite (genocidul armean), puținele comunități creștine rămase în Orientul Mijlociu sunt supuse unui nou jihad în Siria și Irak, care se extinde vertiginos în țările din regiune. Partea nefastă a acestui nou masacru declașat de Statul Islamic este că mulți dintre luptătorii teroriști înrolați în milițiile jihadiste sunt cetățeni ai unor țări occidentale. Occidentul are o populație musulmană considerabilă în Franța, Marea Britanie, Germania, Olanda ș.a., care trăiește pașnic, bucurându-se de toate garanțiile libertății civile, politice și economice. Adversarii barbarismului Statului Islamic global sunt însă măcelăriți, decapitați, îngropați de vii, împinși în refugiu sau anihilați prin varii metode, care se întrec în barbarie și cruzime. Viitorul Stat Islamic dorește să aibă în componența sa numai musulmanii acceptați și triați de către fundamentaliști. Creștinii nu au ce căuta în aceste teritorii, iar ceea ce s-a întâmplat în Siria în ultimii trei ani, masacrul sistematic asupra creștinilor, este doar imaginea a ceea ce se va repeta în următorii ani în statele care acum se luptă cu instabilitatea politică și socială.”
      http://www.lapunkt.ro/2014/08/19/statul-islamic-a-devenit-o-problema-globala/

  20. emi spune:

    “Cartea celor doi jurnalişti francezi, Laure Marchand şi Guillame Perrier – La Turquie et le Fantome Armenien. Sur les traces du genocide, Solin/Actes Sud, 2013 – pe care am vrea s-o vedem cît mai repede tradusă şi în româneşte, ne-a oferit noi piste de abordare pentru a completa ceea ce numim DOSAR 1915. De mare interes. Una este legată de armenii convertiţi la islam – Les Convertis, Armeniens de l’ombre, se numeşte un întreg capitol din cartea lui Marchand şi Perrier, – al căror număr e greu de estimat astăzi. De orfanii rămaşi după hecatomba din 1915. Cifrele sunt mult mai mari decît ne putem închipui. Fete şi băieţi, copile răpite, altele adoptate de familii turceşti sau kurde şi turcizaţi în timp, ca adevărul să iasă la iveală după decenii. Cum a fost cazul, cel mai cunoscut şi deja mult mediatizat, al avocatei ziaristului asasinat, Hrand Dink, Fethiye Cetin. Multe alte situații cînd copii armeni, rămaşi orfani, zeci, sute de mii, au fost preluați de diferite organizaţii caritabile, americane sau europene, în primul rînd cei de la Near East Relief Society, din care a făcut parte şi fostul ambasador al SUA la Constantinopol, Henry Morghentau şi salvaţi printr-un efort conjugat. Despre copiii preluaţi de diferite orfelinate turceşti, supuşi unui intens proces de turcizare forţată avem acum informaţii concrete şi coerente. Documentate.”
    https://vasilegogea.wordpress.com/2014/11/04/bedros-horasangian-despre-orfanii-genocidului-de-bared-maronian-si-maggie-mangassarian-goschin/