Tocmai când devenisem fericitul deţinător al unui bon fiscal privind bacşişul…

Tocmai acum Ministerul Finanţelor a decis să renunţe la impozitarea bacşişului:( La drept vorbind, era limpede de la bun început că această tentativă va fi sortită eşecului. Nu atât pentru ineditul ei, cât pentru faptul că daraua făcea mai mult decât ocaua.

Aminteam pe acest blog, cândva, de smart regulation. Adică de realizarea studiilor de impact ex ante înainte de emiterea unui act normativ cu putere de lege. Niciunde nu se vede mai limpede consecinţa absenţei acestei reglementări inteligente decât în chestiunea impozitării bacşişului.

Iată cum ar trebui să se petreacă lucrurile în cazul ideal (potrivit mărturiei ospătăriţei care mi-a dat bonul fiscal). Salariaţii, atunci când vin la lucru, înregistrează într-un registru special sumele de bani pe care le au în posesia lor. Dacă are loc un control inopinat, atunci echipa antifraudă dă buza în restaurant şi cere tuturor, precum incoruptibilii lui Eliot Ness, să pună mâinile pe masă. Apoi toţi ospătarii sunt percheziţionaţi prin buzunare (bănuiesc că doar atât) iar femeilor li se răstoarnă poşetele pe tejghea. Dacă vreun ospătar are mai mulţi bani la el, înseamnă că a şterpelit bacşiş neimpozitat. Dacă are mai puţini, trebuie să prezinte bonuri fiscale prin care să dovedească precum că de diferenţă a cumpărat între timp ceva. Dacă nu are astfel de bonuri, înseamnă că a declarat mai puţini bani în mod premeditat, sperând să şterpelească pe parcursul zilei din bacşişul destinat impozitării.

În situaţia în care controlul antifraudă nu vine, lucrurile stau cam aşa: ospătarul aduce, la sfîrşitul mesei, nota de plată pe bon fiscal. În situaţia (probabilă) în care primeşte şi bacşiş, atunci el roagă generoşii clienţi să aştepte, căci trebuie să se întoarcă la bar şi să mai facă un bon fiscal pentru bacşiş. În situaţia în care clientul plăteşte prin card, lucrurile sunt şi mai complicate. Bacşişul trebuie menţionat pe un bon fiscal separat, aşadar clientul trebuie să dea cardul de două ori, o dată pentru notă şi încă o dată pentru bacşiş. Două scrieri de sumă pe aparat, de două ori PIN-ul etc.

Dacă mâncarea se livrează la domiciliu, atunci generozitatea are consecinţe şi mai inconfortabile, căci clientul care dă bacşiş trebuie să meargă la sediul firmei să-şi ia bonul fiscal sau băiatul cu pizza să ducă imediat bacşişul la sediu şi să se reîntoarcă cu bonul, înainte de a merge la alt client.

Ca să nu mai vorbim de situaţiile în care proprietarul însuşi vrea să albească nişte bani şi îşi bate singur nişte bacşişuri grase, fiind dispus să plătească doar 16% preţul “albirii” banilor.

Am avut prilejul să merg în multe locuri de pe planetă, mai posomorâte sau mai turistice. Nu-mi aduc aminte ca vreodată bacşişul să fi fost menţionat pe un bon fiscal separat. Sunt unele restaurante care impun bacşişul prin plata unei sume pentru fiecare tacâm. Această sumă, proporţională cu numărul mesenilor, se include pe acelaşi bon fiscal cu restul consumaţiei.

Oricum, nu vom lupta împotriva evaziunii fiscale fiscalizând bacşişul. Adevărata evaziune, uriaşă de altminteri, stă în altă parte. Bacşişul e doar başca. Un grain de beauté pe obrazul fiscalităţii, cum ar spune francezul.

 

145 Responses to “Tocmai când devenisem fericitul deţinător al unui bon fiscal privind bacşişul…”

  1. emi spune:

    Cei care trec cu vagonul/tirul de marfa nu sunt controlati de nimeni.
    Adunam frimituri si aruncam painea la smecheri.

  2. Kronstadt an der Graft spune:

    Mă crucesc încă o dată de lipsa de profesionalism a celor pe care sunt silit să-i plătesc pentru a administra treburile acestei țări. Oare până când își vor permite așazișii demnitari români să se facă de râs în fața opiniei publice? Chiar nu le e rușine? Din partea lui Ponta nu mai aștept nimic. Acest personaj suficient e mulțumit de locul în care a ajuns și chiar dacă nu a putut mai mult, pentru el fiecare zi petrecută în plus la palatul Victoria e un bonus nesperat. Dar mai sunt alții în jurul lui care au un renume de păstrat, oare nu-i dranjează amatorismul ăsta de doi bani? Și aici mă gândesc la dl Johannis.

    • tudor spune:

      KadG

      Inca mai ai iluzia ca cei cae administreaza tara pot fi banuiti de profesionalism?
      Poate la ciordeala!

      • Kronstadt an der Graft spune:

        :)

      • Ba sta stii ca sunt si profesionisti printre ei. Pot sa-ti spun ca chiar la Min Finantelor, de care e vorba, am lucrat cu oameni foarte buni. Ti-as da si nume, dar mi-e teama ca le-as face mai mult rau decat bine. Si la Min Economiei, la Departamentul Comertului Exterior, la Politici Industriale erau oameni pe care te puteai baza. Cat priveste decizia politica…

        • tudor spune:

          Sigur ca sunt si oameni de valoare, toti stim asta. Trebuie si ceneva sa munceasca, nu?
          Problema este ca acestia sunt exceptia, nu regula.

    • E interesant ca inca nu stim cu cine lucreaza, de fapt, presedintele.

  3. epolitikon spune:

    @VV
    Asta cu bacsisul a fost probabil chifteaua cea mai mare pe care a dat-o guvernul Ponta si sunt convins ca vor plati la vot.
    Niste dobitoci. Trebuiau sa mearga pe linia controalelor, cu un fine tuning in directia eliminarii abuzurilor si era ok.

    Dar referitor la smart regulation, cred ca vorbiti lucruri SF pentru ca toate legile date-n tara asta ocolesc masiv etapa analizei preliminare si a studiilor de impact.

    • In 2013 stabilisem cu Baroso si cu Tajani, comisarul pe industrie, sa introducem smart regulation entru legile care privesc industria si energia. N-am mai fost sa fie.

  4. epolitikon spune:

    @VV
    Si ar mai fi doua lucruri:
    1) de ce nu s-a luat in discutie extinderea aplicabilitatii si in cazul medicilor?!? Pentru transparentizarea bacsisurilor in spitale. Chestia asta daca se intampla cred ca facea ca aceasta miscare sa aibe alt impact in ochii publicului…
    2) de ce nu raspunde nimeni pentru prostia asta cu impozitarea bacsisului pentru ca in realitate ea a produs pierderi agentilor economici

  5. lordul john spune:

    @

    “Dacă România anilor ’80 poate fi citită prin grila romanului 1984 al lui Orwell, postcomunismul românesc – mai ales cel anticomunist, erijat în campion al « reformei », « statului de drept », « civilizării » şi « integrării euroatlantice » – poate fi cel mai bine înţeles prin Ferma animalelor. Ştiţi fabula orwelliană cu animalele care i-au contestat pe porci pentru a se transforma, la rîndul lor, în porci o dată ajunse la putere… Lucrurile au devenit foarte clare pentru tot mai mulţi în perioada regimului Băsescu, dar ele nu sînt reductibile la un lider sau altul. Multe din problemele societăţii româneşti postdecembriste provin dintr-o masivă şi iresponsabilă cedare de suveranitate (economică, politică ş.a.m.d.) în beneficiul unor elite de pradă şi al unor interese externe ticălos gestionate din interior.”

    http://www.stiripesurse.ro/identitatea-romaneasca-a-fost-ridiculizata-sistematic-interviu_956168.html

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Din păcate societatea românească este mândra posesoare a unei elite de categoria B ca să zic așa, adică a unei elite false confecționată de interesele elitei predecembriste după chipul și asemănarea ei, dacă nu mai rău. Intenția a fost clară, în spatele unor parveniți de doi lei s-au putut pitula fără efort foștii nomenklaturiști, ale căror origini dubioase le cunoaștem, putând conchide clar că sunt urmașii direcți ai colaboraționiștilor cu ocupantul sovietic de după război.

      • Dar a fost si talentul extraordinar de a ne macina propriile elite, acolo unde ele au fost, totusi. Uite-te la perioada interbelica. Uite-te la elitele postbelice. Elitele de dupa 90 nu se puteau ridica din neant. Si, in plus, ele au fost sau s-au lasat prea politizate. De pilda, oameni precul Liiceanu, Patapievici sau Cartarescu nu aveau de ce sa se coboare la disputele politice mici. Eu am incercat, pe cat am putut, sa pastrez discursul politic la un nivel ridicat. Nu cred ca am reusit intotdeauna dar, totusi, pana la povestea aia aiurea cu gazele m-am tinut destul de teafar.
        Nu putem avea, ca popor, elite, daca nu avem mandrie si nu cautam un destin propriu.

    • Il cunosc bine pe Paul Cernat, e un intelectual onest. Nu inteleg prea bine despre ce stanga vorbeste. Cert e ca printre tinerii intelectual exista un astfel de reviriment al stangii. Poate fi o reactie la asa-zisa dreapta din ultimii cinci-sase ani, dar ar fi bine sa fie mai autentica. In rest, spune lucruri foarte adevarate. Imi amintesc ca in 2013 am propus primului ministru o reorientare a diplomatiei noastre economice si deschiderea unor reprezentante in Asia de sud-est, Africa si America Latina. Dar cum stii, am plecat si lucrurile au ramas la fel.

      • lordul john spune:

        da, exista, asa după cum tot spunem pe blogul asta, o lipsa de mândrie națională care sa genereze un proiect național.
        In ceea ce privește stangismul lui Paul Cernat e clar ca e una dintre reacțiile la asa-zisa dreapta neoliberala (nici neoconii nu sunt mai prejos). De altfel, chiar si reacțiile extreme de genul UKIP, Podemos, Syriza etc sunt generate de excluderea unor categorii sociale si de amestecul in concepția “dreptei” europene de socialism si ordo-liberalism, de suprareglementare/dereglementare si “piață libera”, de demitizarea valorilor tradiționale si venerarea chipurilor cioplite corporatiste etc

        In ceea ce privește poziționarea elitelor post decembriste (si aici ma refer doar la cele culturale) fata de disputele politice mici sau mari, facem in continuare greșeala de a reduce aceste “elite” la câteva nume puternic mediatizate (uneori pe nedrept) si de multe ori autoreferentiale cu circuit inchis.

      • lordul john spune:

        La urma urmei elitele nu sunt exclusiv culturale si eclusiv de dreapta. In schimb abordarea lui Paul Cernat, pe care il urmaresc in Observator Cultural nu este de stanga decat prin opozitie cu cea ce numim “dreapta” actuala.

        • Da, dar nici asta nu e in regula cu pozitionarea de felul asta. Imi amintesc, cand am propus in 1999 in CDR sa asumam in mod curajos ideologia dreptei, Ion Diaconescu mi-a spus ca PNT nu e un partid de ideologie ci de reactie. Cand la putere erau drepata, adica liberalii, PNT, prin Mihalache, in special, era mai la stanga. Cand la putere era FSN, de stanga, PNT a mers mai la dreapta. De asta si de PNT s-a ales ce s-a ales.

  6. Kronstadt an der Graft spune:

    Conceptul stânga-dreapta începe să fie din ce în ce mai difuz la ora actuală. Poate că principiul sistemului american, cu o clasă inevitabilă de superbogați și o pătură tot atât de inevitabilă de asistați socilal, dar având în rest o mare parte din populație în zona clasei de mijloc, e mai aproape de o societate stabilă. Din păcate se pare că și p-acolo se produce o polarizare cam primejdioasă, care va antrena din ce în ce mai mult reacții sociale în consecință. La noi, ca la nimeni.

    • In SUA lucrurile sunt mai bine asezate. Intai ca acolo nu prea e stanga, asa cum e in Europa, adica nu prea sunt socialisti. Cum multe lucruri sunt deja rezolvate, dezbaterea e mai ingusta, pe politica externa, pe sistemele publice, pe locuri de munca. Nu e ba pe-a ma-ti ca la noi.

  7. mihail spune:

    Nu prea pricep cum vine aia, de aceea mă risc si o rog pe emi ca sa-mi predea o lectie de “smart regulation”.
    Eventul, ca sa va daca am inteles(bine) poate si sa mă pună sa vada ce am inteles :P

    Ce chestie….smart regulation, hi-hi-hi !
    Deci,precis, nu-i small regulation ?

  8. Filip G spune:

    Incerc sa intru si eu in legalitate.
    Atestatul de producator e o fila A4 in principiu e OK.
    Dar carnetul de comercializare e un registru cat toate zilele in care complectezi o multime de rublici,pana acum inca nu stiu cum sa procedez daca vand 1 kg de miere de acasa?!?
    Tai fila din carnet pentru fiecare borcan vandut ori complectez carnetul la finalul zilei?!?
    E ca in bancul cu iepurasul indiferent cum faci daca organul e catranit o furi.
    Toata distractia de pana acum m-a costat 80 lei.

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Domnul Fiscu ar face mai bine să sară tare pe cei care fac evaziune fiscală din greu și repetat, decât să numere albinele din stupii oamenilor cinstiți. Mi se pare anapoda ca într-o țară în care s-au făcut averi uriașe din ilegalități crase să se ia asemenea măsuri de doi lei. Bine că se dau la Baba Rada că vinde pătrunjel fără autorizație.
      Ne-ar trebui într-adevăr un fisc bine utilat cu mijloace materiale și umane, de care să ne fie frică la toți, dar nu un fisc chițibușar. E vorba aia latină cu vulturul care nu prinde muște. Pentru că dacă eu merg la un restaurant unde mă simt bine în compania unui chelnăr isteț și amabil și vreau să-i dau ceva, îi transfer bani la mica înțelegere într-un eventual cont personal și gata. Când statul vrea să se ia la întrecere cu proprii cetățeni pierde iremediabil.

      • Trebuie informatizarea sistemului fiscal, ca sa se ndivualizeze mai bine zonele de risc.

      • Emil Mihai spune:

        Sa-ti dau un mic exemplu: eu cumpar nuci de la un taran; in general cumpar de 4-6 ori pe an ; de fiecare data cumpar intre 300-450 kg nuci platind pina la 12.000 lei odata. Mi s-a parut dubios pina acum ca sa decontez aceste sume doar printr-un proces verbal intre mine ca administrator si sateanul respectiv; mult mai normal mi se pare faptul ca acum achizitia se va face printr-un document inregistrat la o institutie publica (in cazul nostru Primarie)!

        • Filip G spune:

          Vanzarea catre un procesator ori SRL oripersoana fizica a unei cantitati mai mare de produs e OK sa se faca prin CARNET de COMERCIALIZARE.Dar e o tampenie sa complectezi FILA din CARNET pentru cantitati si sume infime.

    • Nici eu nu am inteles chestia asta cu registrul de comercializare. Seamana cu registrul ospatarilor.

  9. Emil Mihai spune:

    Ieftin!Foarte ieftin articolul acesta , Varujan!
    Eu in calitate de buticar privesc acest element la modul neutru!
    din punct de vedere tehnic: toate casele de marcat au minim 4 registrii unde se pot inregistra diverse cote de TVa , exista registrul nr. 5 unde cota de TVA este zero (nu poate fi modificata) si registrul nr 6 unde se pot introduce alte taxe; exista cel putin 20 de departamente de gestiune; eu mergeam pe 2 gestiuni : departamentul 1 cu codul corespondent 7071 si dep2 cu codul corespondent 7072; am introdus DEP 3 avind codul obiect de BACSIS 111 cu valoarea nominala de 0.1 lei/buc avind TVA =zero (registrul 5) avind contul corespondent in contabilitate 758;
    In fiecare zi daca cineva lasa 1 leu atunci vinzatoare bate in dep 3 , 10 X {codul 111} si iese un bon fiscal cu valoarea de 1 leu cu TVA zero care se aduna automat in gestiunea 3 ; seara trec in raportul de casa descarcarea din DEP 3 si o incarc in contul 758; la sfirsitul lunii ce se aduna in contul 758 il impozitez cu 16% si-l dau angajatului ! Cine vrea ia bonul cine nu , nu alerg cu bonul dupa el ! Ce este atit de complicat?

    • Cred ca nu ne intelegem. In registru treci ce bani are la el ospatarul. Partea cu batutul bacsisului este cea mai usoara. Ce te faci, insa, cand bacsisul e luat de un taximetrist, sau de baiatul cu pizza, sau de garconul care iti cara valiza la hotel?!?

      • Emil Mihai spune:

        Are casa de marcat mobila alimentata la baterie; costa in jur de 400 de lei! Tehnic totul este extrem de simplu!
        Cit priveste Registrul salariatilor , parca a fost si in 2007-2008 , doar ca a fost declarata o prevedere neconstitutionala! Practic insa este o banalitate: Salariatul declara citi bani are in geanta la intrarea in tura; merge sa-si ia o piine , cheltuie un leu in timpul turei , pune bonul fiscal aferent produsului cumparat linga banii ramasi ; suma , bonuri +bani trebuie sa dea tot suma initiala de la intrarea in tura;

  10. Emil Mihai spune:

    Problema este ca sintem niste ipocriti! Am tipat ca vrem o tara ca afara iar acum cind se baga reducerea la 9 % la TVA la produsele alimentare tipam ca de ce nu sintem lasati in continuare sa furam!
    A venit antifrauda si am gasit scuza ca banii in plus din casa de marcat erau din bacsis! Acum cind se cere inregistrarea bacsisului , tipam ca nu e binE! Eu nu am crezut niciodata ca cei care se opun cel mai tare fiscalizarii sint angajatii si multinationalele ; De ani de zile s-a intretinut mitul ca Patronul fura si buticarul este singurul care face evaziune fiscala! Dupa tipetele din piata (in ultimele trei saptamini) rezulta ca multa evaziune fiscala se facea de catre multinationale prin tot felul de intermediari care recuperau TVA-ul si apoi disparareau! Adica , domnule ministru , nu e posibil ca la o factura de import de carne de 44 milioane de lei care intre in Metro , Cora , Kaufland etc , intermediarii sa recupereze TVA de la Ministerul Finantelor (pe care si dv l-ati pastorit) in valoare de 39 de milioane!!! Pai buticarii erau mici copii; acum inteleg de ce unii de la UE si din virful PNL zic ca masura reducerii TVA este pripita , insuficient de bine pregatita!
    Vorba lui Daianu: sa o mai lasam Dracului de INGINERIE FINANCIARA sa mai trecem sa facem si inginerie!
    D-aia zic : ma doare undeva de bacsis , de antifrauda de controale ; atita timp cit toti incepem sa fim egali in fata legii si a pietii , sustin si introducerii impozitarii bacsisului si controalele ANAF si controalele DNA la functionarii din ministere si ANAF!
    La 9% TVA sa vad eu cine se mai incurca cu recuperare de tva si cu mers la negru: adica conditii egale de piata pentru toata lumea!

    • tudor spune:

      Pentru importuri se recupereaza tva?

      • Filip G spune:

        Daca intrarea in tara a marfii nu figureaza nicaieri in acte ,acea marfa se exporta in acte cu returnare de TVA.Doar asa suntem in topul exportatorilor de portocale si banane….. :)

      • Emil Mihai spune:

        treci marfa prin 5-6 firme in Ro si recuperezi TVA-ul!
        Povestea un transportator ca a incarcat portocale in Salonic si a schimbat 4 rinduri de acte pina a descarcat la Bucuresti!

        • tudor spune:

          In acest caz nu mai este nevoie sa importi: plimbi acte si fara importuri.
          Returnarile ilegale de tva nu se pot face fara complicitatea anaf.

          Problema nu este a impozitarii sau nu a bacsisului, ci a modului cum a fost implementat: nepregatit, cu o urgenta de nimic justificata, de parca a doua zi se scufunda pamintul.

          La fel este si chestiunea cardului de sanatate: o lipsa de respect pentru cetateni absoluta!

          • Filip G spune:

            Avalansa asta de firme prin care trece un produs cu returnare de TVA se putea rezolva un fond blocat de ANAF din cota returnata pe principiul Bancilor.Da interesul politicului si a celor din ANAF a fost”acceptarea tacita ” a fenomenului,nu se face nimic pana dispare firma din piata .In schimb sunt foarte drastici cu micul producator e incorsetat atat legislativ de guvern si parlament cat si fiscal de diferite institutii.
            Nu sunt de acord ca Marketurile sa se inchida sambata si duminica,dar nici nu pot sa accept ca taranul roman sa dispara fiind sufocat de puterea financiara si influienta acestora.
            Exista loc sub soare pentru toti,doar intelegere si buna credinta din partea celor ce decid si fac legi sa fie.
            Nu am vazut nici un parlamentar rupand-usi camasa de pe el cand au fost adoptate decizii gresite,asta apropos de ce scrie maestru sa nu mai acuzam clasa politica in ansamblu……. :)

    • Cred ca nu esti la curent cu impunerea bacsisului. Chiar cei care au dat norma sunt de acord ca nu se poate aplica.

      • Emil Mihai spune:

        Teoretic se poate aplica; am si demonstrat mai sus. Dar din punct de vedere al taxelor pe care le va stringe ANAFUl versus injuraturile (voturile minus) la partidul de guvernamint acesta nu se justifica; dupa 20 de zile de aplicare a masurii am strins in contul 758 suma de 42 lei ; teoretic ANAF-ul va incasa 6.72 lei
        dar 6 angajati injura PSD-ul si pe Ponta; mie-mi convine!

  11. alexis spune:

    De cand spun eu ca angajatii MF ar trebui dati cu totii afara si angajati altii, de preferinta nemti. Cate asemenea masuri absurde au fost promovate de angajatii acestui minister? De ce nu isi pune nimeni intrebarea (de fapt eu am mai scris pe aici) de ce exista atatia bani negri si resurse care circula pe canale neoficiale si MF nu face nimic.

  12. Mihail spune:

    …cum este sa nu fii printre ai tai, la Opera Romana ?
    140 de ani.
    Sunt aproape toti acolo, iar chiar in primul rand este domnul Crin Antonescu.
    Cum este sa nu fii acolo….?
    Doare, stiu bine asta si pe mine m-ar durea.
    Imi pare rau !

    (atunci cand libertatea, fuga de raspundere, mirul, au un pret)

    • Filip G spune:

      Cand un locatar iti cere sa parasesti locuinta (PNL)locuinta in care ai pus mult suflet,nu poti participa la o aniversare intr-un loc unde nu esti dorit.
      Poti avea liberalismul in suflet si gand ,acest liberalism nu il poate lua nimeni si nici interzice.
      Asta e motiv pentru care eu nu voi fi membru de partid,nimeni nu-mi poate interzice crezul meu si nimeni nu ma poate da afara dintr-un loc unde nu am fost………membru.
      :)

      • Mihail spune:

        @ Filip G,

        Cand un locatar te prinde ca ai aruncat priviri la nevasta-sa cand facea dus si-ti cere ca sa parasesti locuinta…se numeste ca ai facut ceva impardonabil.
        Atunci cand cateva zeci de membri PNL(colegii tai) iti cer ca sa parasesti partidul, pentru ca le cauzezi onoarea…atunci cei care au dreptate sunt membrii partidului si nu cel grabnic indepartat.

        Asa zisa plecare este una dintre multele cauze ale sustinerii incorecte a nevinovatiei. Partidul nu a putut sa accepte ca un membru marcant, de al lor, sa se ascunda dupa cortina unei legi, intr-adevar in vigoare, dar incorecta.
        Nimeni nu are imunitate!

        Atunci cand cateva ambasade se “ridica” si protesteaza despre aceasta intamplare neobisnuita, tu(om cinstit) trebuie sa-ti pui niste intrebari.

        • Filip G spune:

          In campania pentru prezidentiale PNL-ului parca nu le era rusine cu VV,aceleasi acuzatii au fost reluate fara probe noi.
          Sa inteleg ca Berca e mai veritabil moral ca traseist decat VV acuzat pentru decizii trecute prin guvern?
          Mi-e greata ,am nevoie de multa lamaie la aniversarea 140 ani a PNL…..
          Unde e morala cu primirea traseistilor,asta nu e partidul in care sa investesc incredere in 2016………..

          • Mihail are ordin sa ma critice cu tot dinadinsul. Nu-l lua in seama.

          • emi spune:

            Nici eu nu as merge in casa unuia care m-a dat afara, chiar daca si-ar cere scuze ulterior. Pentru ca cine m-a dat afara fara motiv o data, o va face fara jena si a doua oara.
            Aveti dreptate, VV, pentru iertare sunt suficiente asumarea si scuzele, pentru incredere si reluarea unor relatii amicale e nevoie de siguranta ca greseala nu se va repeta.
            Este adevarat ca ati fost alungat prin miselie, daca s-ar fi votat democratic, probabil nu ati fi fost eliminat din PNL. Un motiv in plus sa nu ridicati calitatea unei serbari organizata de sefii de azi ai partidului, prin prezenta dumneavoastra.
            Ce nevoie are o organizatie politica precum PNL, de valori culturale recunoscute la nivel mondial?!? :)

      • Eu am avut invitatii pentru seara asta dar dupa o matura chibzuinta am hotarat sa nu merg. Nu e nicio tragedie, nu de spectacole ducem lipsa in Romania.

        • Lordul John spune:

          Mi-am închipuit ca asa a fost și ca asa ați hotărât. Aș fi procedat la fel.

          • mihail spune:

            @Filip G,

            Nu este vorba despre rusine, cu toate ca dl.Vosganian a candidat intr-o circumcritie obscura, in mediul rural. Adica la tara Nici măcar in orasul Iasi. De ce oare ?
            Daca au fost reluate sau nu vechile acuzatii, nu are importanta. Important este ca sa nu te eschivezi.
            Daca stii ca esti nevinovat, nu fugi.
            Acum este un curent nou, acela ca nimeni, absolut niciun parlamentar sa se bucure de imunitatea parlamentara.
            Adica sa fie egal cu toti restul cetatenilor.

            PNL încearcă ca sa se alinieze la noile tendinte. Sigur, nimeni nu se astepta, ca unul dintre stâlpii PNL-lui sa deraieze de pe linie.

          • mihail spune:

            @Lordule,

            eu nu cred ca a avut mai mult de o invitatie verbala, de la un coleg obscur:” hai mai Varujane, vino si tu”.
            Adica tu crezi ca a primit invitatie de la Gorghiu, Blaga sau Iohannis ???
            Hai sa fim seriosi !
            ….apoi daca se ducea, ar fi fost total nepotrivit. Cine ar fi vorbit cu Domnia sa acolo, cine ar fi îndrăznit ?
            Ce sa caute intr-un loc unde a fost, de curând, ejectat ?

          • lordul john spune:

            probabil asa se face la Căminul Cultural Raducaneni! Confunzi planurile!

  13. Mihail spune:

    Fostul președinte al vechiului PNL și fost prezidențiabil al partidului când era în USL, Crin Antonescu a ținut un ultim discurs discurs în fața liberalilor.

    “Pretenția noastră a liberalilor după 1990 este aceea de a fi o elită responsabilă, dedicată, chiar slujitoare. Și elitele, atâta vreme cât sunt elite, sunt, prin principiile lor, puțin și deasupra timpului. În țara memoriei scurte, care este România, PNL este singura instituție care a construit pe durată lungă pentru că mereu a avut principii și valori. Urarea mea este să aveți în continuare puterea de a crede în aceste valori și de a le servi, de a avea puterea de a apăra democrația, libertatea, prosperitatea, de a apărat Parlamentul chiar atunci când nu aveți majoritate, pentru că nu există în istorie democrație fără Parlament puternic, de a apăra prezumția de nevinovăție care înseamnă statul de drept, de a apăra, prin comportament, rolul politicianului și al partidelor politice, de a crede mereu și până la capăt că singura sursă legitimă si durabilă a puterii este cetățeanul. Acest lucru vi-l doresc”, a spus Crin Antonescu, miercuri, în fața liderilor noului PNL, format din vechiul PNL, la cârma căruia a fost, și PDL.

    ….Crin Antonescu a declarat înaintea discursului că este ultima dată când se adresează unei adunări liberale de asemenea amploare.

  14. lordul john spune:

    @VV

    Discutam despre nivelul discursului cultural, si deci politic, al elitelor. Ca de obicei, îmi place sa vad cum abordează alții problemele lor, care ar trebui sa fie si ale noastre. Iata un exemplu din Olanda:

    A 32 ans, Thierry Baudet est le chef de file du courant intellectuel de la nouvelle droite néerlandaise eurosceptique. Dans les médias et sur Internet, ce philosophe donne des munitions au populisme anti-bruxellois. Dans un essai, il théorise la nécessité d’un nouveau souverainisme. Quoique contraire à la ligne éditoriale de L’Express, cette voix, qui pèse dans la République des lettres européenne, peut être écoutée.

    “Rep: Vous appelez donc à la fin de l’euro…

    TB: A son démantèlement, oui. L’euro est une solution des années 1970 à des problèmes des années 1950. Chaque pays a besoin de pouvoir agir sur ses taux d’intérêt et son propre taux de change afin d’ajuster sa compétitivité. En outre, contrairement à ce que l’on dit, l’euro n’a pas beaucoup contribué à l’essor des échanges entre Européens. Le Royaume-Uni, le Danemark, la Suisse, qui sont hors de la zone euro, sont-ils moins riches que nous? Est-ce que nous avons cessé de commercer avec eux parce qu’ils ont gardé leurs devises nationales? Bien sûr que non!”

    Read more at http://www.lexpress.fr/actualite/monde/europe/thierry-baudet-l-union-europeenne-doit-etre-demantelee_1671498.html#OBVsr6LkFd64UQ4X.99

  15. emi spune:

    Orice cetatean european poate participa la consultarile legislative la nivel european, prin programul reglementarii inteligente (smart regulation). Ar fi inteligent sa se organizeze si in Romania un asemenea program:
    http://ec.europa.eu/smart-regulation/consultation_2012/consultation_ro.htm

  16. mihail spune:

    Bun, sa zicem ca “am ordin ca sa va critic”.
    Acum, doua întrebări:
    1. De la cine ? Cine ar mai dori ca sa critice pe un domn care nu mai exista in viata politica ?
    2. Si daca nu am nici un ordin ? Ei ?

    Pentru cea de a doua întrebare, va ofer eu răspunsul: nu m-a pus nimeni.
    Insa, eu apreciez criticile la adresa mea, mă tin “treaz”, nu ma lasa ca sa adorm.
    Dvs…sunteti cu laudele, va place sa fi-ti pupat pe toate partile. In fine.

    Ieri, mi-am dat seama cat va doare pt. ca nu sunteti acolo. Ati muncit enorm pt. PNL, insa, totul s-a dus pe Dambovita. Dintr-o data.
    A fost alegerea dvs.
    Era mai mult decât firesc ca sa fi-ti la Opera, păcat ! Acesta este pretul pentru ocolul din Senat.
    Asumati-va rolul de statie !

  17. Mihail spune:

    Prin bunavointa domnului deputat Radu Zlati:

    140 DE ANI DE LA ÎNFIINȚAREA PNL: DISCURSUL PREȘEDINTELUI CRIN ANTONESCU

    ”Urarea mea la această vârstă extraordinară este să aveţi în continuare puterea de a crede în aceste valori şi a le servi, de a apăra, prin vocaţia originară a PNL, democraţia, libertatea şi prosperitatea, statul de drept, de a avea puterea de a apăra Parlamentul, chiar când nu aveţi majoritate. Nu există în istorie democraţie fără un Parlament puternic. De a apăra prezumţia de nevinovăţie, chiar când adversari sunt arestaţi, pentru că înseamnă stat de drept şi de a apăra prin comportament şi ce vă pune la dispoziţie acest statut, rolul politicienilor şi al partidelor. De a crede mereu şi până la capăt că singura sursă legitimă durabilă a puterii este cetăţeanul. (…) 140 de ani înseamnă mult. E o vârstă extraordinară, un moment extraordinar şi, ca întotdeauna când am celebrat astfel de momente, sunt stăpânit de o emoţie de la an la an mai puternică. Foarte probabil, e ultima oară când mă adresez unei adunări liberale şi, de aceea, o fac cu tot sufletul. În spatele acestor cuvinte nu stau nici interese, nici aşteptări, nici reţineri. (…) Vă spun în ceas aniversar, cu tot dragul şi respectul şi cu toată inima, partidele ca şi indivizii, nu pot hotărâ cât trăiesc, dar cu siguranţă hotărăsc cum trăiesc, şi experienţa aceasta extraordinară a PNL este şi acum şi va fi şi în anii următori determinată de identitatea sa, de cine este şi cum trăieşte pentru România acest partid. (…) Fondatorii PNL, cei care apoi, şi prin intermediul acestui partid, au întemeiat România, care au construit democraţia românească interbelică, au fost cu certitudine o elită. Pretenţia noastră, cred, a tuturor liberalilor de după 1990, este de a fi la rândul nostru o elită.”

  18. emi spune:

    Pentru 2016 exista o strategie la care nu s-a gandit inca nimeni, si care vi s-ar potrivi manusa. O voi comunica telepatic.
    Ma tem ca @mihail va face un AVC…

  19. Mihail spune:

    “În presă a apărut astăzi o informație care, aparent, pare una lipsită de importanță majoră, dar care, în timp, s-ar putea dovedi una extrem de interesantă.

    Jurnaliștii de la Breaking News 24 prezintă informația potrivit căreia un grup de inițiativă, intitulat Asociația „Clubul Liberal Ion C. Brătianu 1875″, își va lansa duminică activitatea.

    Obiectivul asumat al acestui ONG este acela de a asuma o poziție anti- PDL, dar și pentru a crea platforma pentru construirea unei mase critice în PNL, în perspectiva Congresului din 2017.

    Președintele provizoriu al Asociației, fostul deputat PNL George Șerban, a declarat pentru BreakingNews24 că au fost deja depuse actele la Tribuna pentru înregistrarea ONG-ului.

    „Scopul acestui Club, a cărui lansare este, nu întâmplător, la 24 mai, este să militeze pentru păstrarea identității politice a Partidului Național Liberal, a acelui partid fără de care România modernă n-ar fi existat. Sloganul meu personal, pe care l-am ales când m-am alăturat acestui proiect, este „Partidul Național Liberal EXISTĂ!” Plecând de la ideea ca scopul acestui Club este apărarea identității PNL, ne putem imagina o cetate care este aparată, atât în interiorul cît și în exteriorul zidurilor ei, atât de dușmani aflați în exteriorul dar și de cei aflați în interiorul cetății.

    Prin urmare, Clubul nu face parte din Partidul Național Liberal, având și membri, nu puțini, care nu sunt înscriși în PNL. Dar, niciodată, Clubul nu va acționa împotriva Partidului Național Liberal, a cărui identitate politică vrea să o apere”, a declarat George Șerban pentru sursa citată mai sus.

    Acesta a explicat că Asociația nu este neapărat o structură pentru Crin Antonescu, cât una care se opune fuziunii cu PDL, despre care spune că este „încă reversibilă”: „Nu se poate vorbi despre un rol al lui Crin Antonescu în această asociație. Deși, în ceea ce mă privește, aș dori să fie alături de noi. Au mai existat și chiar există astfel de cluburi, asociații, legate direct sau indirect de PNL. Mi-e greu sș spun dacă acest „Club liberal IC Bratianu 1875″ ar fi existat făra fuziunea (înca reversibilă) a PNL cu PDL. După cum cred că n-ar fi existat dacă nu se simțea nevoia apărării identității politice a Partidului Național Liberal”.

    Crin Antonescu a fost invitat la lansarea de duminică și nu a respins ideea, spun surse liberale.”

  20. Mihail spune:

    Si tot pentru ca sunt la “teoria chibritului”, iata o “poveste nemuritoare” povestita de insusi Lazaroiu.
    Interesant este ca are si cap si coada:

    http://www.stiripesurse.ro/profe-ia-lui-lazaroiu-cum-ajunge-victor-ponta-pre-edinte-in-2019_956446.html

  21. Mihail spune:

    Lezmajestatea Sa, Iohannis

    Nu crez să citesc din scoarţă-n scoarţă al doilea tom care adună gândirea preşedintelui Klaus Iohannis, tocmai ieşit de sub teascuri; din câte înţeleg, e vorba de rescrierea campaniei electorale sub formă de roman fantastic: „Cum l-am bătut eu pe Ponta”. Însă un fragment mi-a ajuns sub ochi: descrierea, în viziune foarte personală, a celebrului moment marcat de replica „Ghinion!”, petrecut în redacţia ziarului Gândul.

    Carevasăzică, Iohannis povestind românilor: „M-am dus la o emisiune unde am considerat că există un mediu prietenos, dar m-am trezit faţă-n faţă cu un moderator foarte agresiv. Şi, în loc să-mi păstrez calmul, cum procedez în mod normal, am reacţionat la atacul moderatorului, lucru pe care apoi nu l-am mai făcut. Concluzia este cât se poate de simplă: nu pot să-l fac mai bun pe omul din faţa mea, dar pe mine pot să mă fac mai bun”.

    Mai întâi, cum consideră actualul preşedinte că trebuie să fie presa? Păi, prietenoasă. De-aia venise domnia sa la Gândul, credea că e un mediu prietenos. Ideea are rădăcini vechi, care trec prin Băsescu, Năstase, Iliescu, până la ştabii de partid dinainte de ‘ 89. Atunci, ziaristul era, indiferent de vârstă, un „băiat” cu pix şi carneţel care nota sârguincios pentru a pune în pagină fiecare vorbuliţă a tovarăşului prim. De fapt, un sclav, un scrib, care doar dacă îşi pierdea minţile se apuca să pună întrebări de capul lui.

    Domnul preşedinte Iohannis încă n-a aflat că singurul prieten al unui ziar, al unui ziarist adevărat, este, vorba grecului, adevărul. Pe cale de consecinţă, dacă a fost întrebat ceva ce nu-i plăcea să audă, concluzia domniei sale e că avea în faţă un duşman, mai exact, „un moderator foarte agresiv”.

    Să-l numeşti astfel pe Claudiu Pândaru, unul dintre cei mai echilibraţi ca atitudine şi atenţi în exprimare jurnalişti din câţi cunosc, spune, pe lângă umorul absurd, ceva despre cum e pe dinauntru marele domn Iohannis. Agresivul, duşmănosul moderator nu făcuse decât să-l întrebe, cât se poate de politicos, dar ferm, cum crede că se simt alţi profesori când văd că un cadru didactic a putut cumpăra – potrivit expresiei dl. Iohannis – „prin muncă cinstită” 6 case şi ei abia se ajung cu salariul de la o lună la alta? O întrebare legitimă, prin care jurnalistul se făcea chiar vocea publicului.

    Ce a fost în creierii Excelenţei Sale când a produs răspunsul: „Ghinion!”, urmat, la replica „Au ghinion?”, de o zicere şi mai tare: „Eu am ghinion!”, dl. Iohannis nu explică nici în opera sa actuală. Care nu cuprinde nici privirea de o blândeţe echivalentă cu „Măi, animalule!”, a lui Ion Iliescu, pe care i-a aruncat-o d-lui Pândaru, făptaş al crimei de lezmajestate de a întreba.

    În schimb, dl. Iohannis încheie cu o constatare-argument: „În scurt timp, oamenii au demonstrat că au înţeles bine ceea ce am vrut să spun.” Adică, d-sa a câştigat alegerile. Las la o parte faptul că dl. Klaus Iohannis continuă să nu înţeleagă că a fost ales, în mare majoritate, pentru calitatea de a nu fi Ponta, întrucât din exprimarea de mai sus rezultă ceva şi mai grav: preşedintele consideră că adevărul şi dreptatea se stabilesc prin vot.

    O să vedem cât ghinion şi cine îl va avea cu un preşedinte care gândeşte aşa.

    Cristian Tudor POPESCU

  22. Filip G spune:

    Azi dupa multe tatonari am remarcat un om care poate sa devina un lider pentru ”noul PNL”.
    Un om care nu bate campii,are carisma,vorbeste bine si are viziune.E peste Predoiu daca ar fi sa ma pronunt in ce priveste viitorul premier din partea PNL.
    Am avut mana buna cu Johannis cand nimeni nu vedea in el un viitor presedinte al Romaniei.
    Iata omul propus de mine:
    http://www.cjarad.ro/index.php?meniuId=886&viewCat=5963
    PNL trebuie sa-l promoveze,orice confruntare Iotcu-Ponta va fi castigata de acesta. :)

    • cris spune:

      E disputabil ce spune domnul respectiv, mai ales daca te gindesti de pilda la un Gitenstein, el insusi mare hahalera indepartat de la candidatura la dept de justitie tocmai pentru ca facuse lobby serios pt niste firme si mai ales fiindca promova niste legi favorabile acestora si in detrimentul societatii – iar acesta ce sa zic s-a gasit sa dea indicatii justitiare in Romania. Adica in aceasta ciulama a relatiilor cu licuricii, autorul uita un ingredient esential: coruptia din acele tari si interesele economice ale unor indivizi ori companii licuricesti (eventual cu trecere la guvernele respective) – politicienii vestici nu sunt deloc de idealizat ca si cavaleri ai dreptatii si gardieni ai acesteia, mai ales cind vine vorba de colonii: istoria ultimului secol spune altceva, ca sub “democratie” si “justitie” s-au ascuns tot felul de alte interese, un soi de traficare a tot soiul de interese in ambalajul lucios si curatzel al “democratiei” cu fundulitza “stat de drept”

      In plus m-a distrat analiza asupra raspunsului lui Iohannis la ce spune Ponta. De fapt Iohannis a raspuns cu o gogoritza sofista: SRI spune ca nu are dovezi sau macar indicii ca ar exista traffic de influentza drept care iohannis trage concluzia ca acesta nu exista…. Well, ce spune SRI nu inseamna ca faptele respective de trafic de influentza nu exista ci doar sa SRI nu are stiintza de acestea ( in logica, spusele lui Iohannis sunt o varianta a argumentului din ignorantza: ceea ce eu nu cunosc nu exista. probabil ca nu l-a intrebat pe MRU, ca asta le avea cu logica :) )…. Pe mine ma amuza, mai ales ca a fost spus cu mare morga: Un fizician stie si matematica, e implicit logic, nu poate scoate asemenea traznai sofiste bune de gradinitza decit daca e mediocru. Adica, sau Iohannis spune asa ceva intentionat, asadar induce in eroare intentionat, lasa sa se creada ca SRI e Dumnezeu si daca Dumnezeu SRI a zis ca nu stie ca exista traffic de influentza nu exista ( aoleu, Dumnezeu a zis sa fie lumina si s-a facut lumina, daca nu zicea lumina nu exista….tot asa SRI a zis ca nu stie si fiind atoatestiutor inseamna in consecintza ca traficul de influentza nu exista. Acela va exista abia atunci cind se va aprinde beculetzul respectiv in creierii SRi si SRI va spune “sa fie trafic de influentza”….. mai sa fie!). Sau intr-adevar dumnealui e lipsit de logica si naiv de interpreteaza spusele SRi ca pe datul divin.

  23. lordul john spune:

    @

    Si pentru ca ieri a fost Ziua Eroilor:

    Subiect de bocet

    “Morți din gropile comune,
    Fără nume ori cu nume,
    Morți de glonț ori de cărbune
    Risipiți în lut și-n lume,
    Pentru ce ieșiți afară
    Și-mi șoptiți în astă-seară
    Jalea voastră-atât de-amară
    Fără nume ori cu nume?

    Armele-auziți cum tună
    Din adâncuri de genune
    De-mi cântați ca o furtună
    Marșul vostru fără strune
    Și-mi strigați să las deoparte
    Reveriile deșarte.
    Că-i primejdie de moarte,
    Morți în gropile comune?

    Stați cuminți sub calde hume
    Înecați în somnuri bune,
    Spre război de foc și ciume
    Norii n-or să se răzbune,
    Nu dăm voie. Nu se poate,
    Sunt atât de-mbelșugate
    Chinurile îndurate!
    Morți de glonț ori de cărbune
    Risipiți în lut și-n lume.”

    • emi spune:

      Eu am meditat pentru pace, mai mult decat in alte zile.
      Degeaba ne amintim, degeaba ne asumam, daca nu incercam sa impiedicam repetarea nenorocirilor aduse de razboi.
      Si ce este mai usor decat sa iti doresti din toata inima pacea, de cate ori ceva iti aminteste de razboi?
      Cand masa critica a constiintei globale va dori cu recunostinta pacea, razboiul va ramane doar o amintire.

  24. lordul john spune:

    @

    Remembering a Good Oak

    “Trees cannot talk, but they do speak. With our eyes focused on franticly flickering screens, perhaps our ears have grown dull to their still small voices, yet they whisper on. Edmund Burke described society as a “contract between the past, the present, and those yet unborn.” Great trees transcend human generations, and so they quietly testify as living contract witnesses to a past no earthly soul can recount and often remain through a future that even the brightest eyes of today will not see. But trees too are mortal, and memorializing their service can produce unexpected and not so subtle sounds — like the roar of a chain saw.”

    http://www.frontporchrepublic.com/2015/05/remembering-a-good-oak/

  25. Mihail spune:

    Nu de putine ori m-am intrebat ce l-o fi apucat pe domnul sanator ca sa “ocoleasca” justitia, de ce s-a spreiat cu mir si a lecturat acatiste in plenul Senatului.
    Efectiv nu-i intelegeam atitudinea. Ramane in continuare un mister pentru mine.
    Insa, un raspuns poate fi in randurile de mai jos. De ce nu ?
    In acest caz, este foarte-foarte grav. Acea cucoana trebuie sa zboare:

    “Cum a stat o femeie nevinovată șase luni în arest preventiv numai și numai pentru c-a supărat-o pe Livia Stanciu, Șefa Înaltei Curți de Casație și Justiție!
    Motto: Întămplările și personajele de mai jos n-au nici o legătură cu statul de drept, cu democrația, cu europenismul, cu minima civilizație.

    Președinta Înaltei Curți de Casație și Justiție, Livia Stanciu, are o daravelă de bani cu Mariana Rarinca, fosta secretară a Biroului de avocatură al răposatului soț de la Galați, Andrei Stanciu, prietenă de 10 ani a familiei Stanciu.
    Mai precis, după moartea lui Andrei Stanciu, Mariana Rarinca îi cere Liviei Stanciu 2.400 de euro, despre care susține cu chitanțe că sunt plățile făcute de ea pentru utilitățile Biroului de avocatură și banii care i se cuvin ca salariu.

    Din motive care ne scapă, Livia Stanciu, cu un salariu echivalent președintelui Republicii, nu vrea să-i dea banii.
    Să zicem că-i vorba de un conflict între două femei care se cunosc, transformat, grație lui Shakespeare, într-un conflict despre care Dreptul zice că-i civil.

    Livia Stanciu are însă o prietenă, pe deasupra și o îndatorată:
    Șefa DNA, Codruța Kovesi.
    Livia Stanciu merge la Codruța Kovesi la o cafea și i se plînge de una care o șantajează.
    Codruța Kovesi îi sare în ajutor.

    Pe 4 iunie 2014, Livia Stanciu face o plîngere penală ( la DNA, nu la Poliție!) că –i șantajată de o escroacă cu dezvăluiri făcute presei dacă nu-i dă 20 000 de euro.
    DNA trece la treabă cu o viteză amețitoare.
    Pînă pe 9 iunie (Dumnezeule, în doar cinci zile de la depunerea plîngerii!), se declanșează urmărirea penală, se desemnează un provocator, a cărui misiune e să smulgă de la Rarinca mărturisirea că vrea 20000 de euro și nu 2400, se trece la interceptare, se obține declarația de martor a cumnatului Liviei Stanciu.

    Pe 9 iunie dimineața, un comandou de procurori și mascați descinde la casa din Galați a Marianei Rarinca, îi întoarce casa pe dos (căuta, la ordin, hîrtii despre Andrei Stanciu și Livia Stanciu, pe care femeia le-ar fi putut deține despre cuplul pe care l-a slujit 10 ani), o pun în cătușe, o vîră în dubă, o duc la București, și o defilează prin fața televiziunilor în direct drept șantajista numărul unu a țării.
    Potrivit lungii tradiții de abuzuri, DNA livrează presei servile texte menite a o prezenta pe Mariana Rarinca drept cea care trebuie să înfunde pușcăria.
    Și Mariana Rarinca înfundă pușcăria.

    I se dă, după reținerea de 24 de ore, o lună de arest preventiv. După 20 de zile, e trimisă în judecată.
    Țac-pac!

    Avocata femeii renunță s-o mai apere. Ușor de presupus de ce. E vorba de inamicul public numărul unu al României, Ben Laden-ul meleagurilor de la poale de Carpați.
    Deși e trimisă în judecată, Mariana Rarinca rămîne în arest preventiv 6 ( șase!!!) luni, expediată la Tîrgșor. La procesul de la Tribunalul București se apără singură. Tribunalul îi dă 3 ani cu suspendare. Femeia face recurs.

    Joi, 21 mai 2015, după un proces la care s-a apărat singură, Mariana Rarinca e achitată de Curtea de Apel București.
    Nu din lipsă de probe, nu din dubii privind vinovăția, ci pentru că fapta nu există.
    Așadar, un cetățean al României face șase luni pușcărie, e terfelită public drept șantajist ordinar, fără să fi comis fapta pentru care DNA a acuzat-o.

    Mă număr printre puținii jurnaliști care am urmărit Cazul Marianei Rarinca înainte de această sentință de achitare, convins că avem de a face cu un șir de infracțiuni comise de Livia Stanciu și Kodruța Kovesi, de la denunț calomnios ( președinta ÎCCJ nu se putea să nu-și dea seama că plîngerea sa n-avea nici un temei juridic) pînă la cercetare abuzivă.

    Despre ținerea acestei femei șase luni în arest preventiv i-am vorbit lui Traian Băsescu după o emisiune la B1tv, cînd am avut o discuție între patru ochi.
    Joi, 21 mai 2015, aflînd știrea achitării, am scris la finele editorialului din Evenimentul zilei acest text:
    „NB. Ni s-a adus vestea că Mariana Rarinca, ridicată pe sus, pusă în cătușe și acuzată de DNA că ar fi santajat-o pe Livia Stanciu, președinta ÎCCJ, şi ţinută în arest preventiv peste 6 luni, după ce fusese trimisă în judecată!, a fost achitată definitiv de Curtea de Apel București.
    Un cetățean al acestei țări, care se bucură, potrivit Constituției, de drepturile elementare ale omului, între care pe primul loc se situează dreptul la libertate, a fost nenorocită de DNA numai și numai pentru c-a îndrăznit să-i ceară șefei de la ÎCCJ banii pe care aceasta și fostul ei soț îi datorau.
    Klaus Iohannis e și președintele Marianei Rarinca, nu numai președintele Liviei Stanciu și al Codruței Kovesi.
    E și președintele oamenilor simpli, nu numai președintele Ștabilor din Structurile de forță. N-ar trebui să ne spună președintele, fie și Facebook, ce crede el despre drama acestei femei?! M-ar interesa mai mult decît ce crede el despre Victor Ponta sau despre Traian Băsescu.”

    După ce-a apărut editorialul, mi-am zis:
    Dumnezeule, cum pot fi atît de idiot să mă adresez lui Klaus Iohannis tocmai eu, care am citit Jurnalul Elenei Udrea.
    Păi, potrivit Jurnalului, Livia Stanciu e cea care l-a făcut pe Klaus Iohannis președinte.
    Ea a aranjat treburile astfel încît Klaus Iohannis să fie judecat abia după victoria în alegeri din 16 noiembrie 2014 și atunci pentru a-l scoate basma curată.
    Și din cîte-mi amintesc, prima vizită ca președinte, Klaus Iohannis a făcut-o la ÎCCJ.
    Pentru a-i mulțumi Liviei Stanciu.

    Cum să i se întîmple Liviei Stanciu ceva pentru că un cetățean al României a făcut șase luni de pușcărie deși era nevinovat, numai și numai pentru că ea, Livia Stanciu i-a făcut un denunț calomnios? ”

    cristoiu blog.ro

  26. Filip G spune:

    Va mai aduceti aminte cand eu scriam aici ca PNL trebuie sa puna pe Adriana Saftoiu la comunicare (purtator de cuvant)?
    Iata cum lucrurile intra intr-un fagas normal.Cat despre cei care lipesc persoane de TB asa cum lipesti un timbru pe scrisoare ,acestia incearca resuscitarea lui TB desi verdictul a fost dat”decedat politic”,e in acelasi registru politic”USL,traieste”.
    http://www.stiripesurse.ro/fosta-purtatoare-de-cuvant-a-lui-basescu-noua-sefa-a-comunicarii-pnl_956579.html

    • Mihail spune:

      @ Filipe,

      chiar vroiam sa-ti scriu !
      Atentie, nu este purtator de cuvant.
      Retine bine asta.
      Noi doi am avut discutii, aici, pe tema aceasta. Eu, este drept, aveam informatii chiar de la doamna Adriana Saftoiu.
      Asadar, este cu mult mai mult…! :)

      PS: eu ma bucur foarte mult pentru aceasta, posibila, numire.

      • Filip G spune:

        Se remediaza si tampenia aia cu purtator de cuvant la Camera Deputatilor si parca mai e un domn pe alt palier.
        Maestru m-a lamurit cand era in PNL ,Senatul nu are purtator de cuvant din partea PNL.
        Chestiunea copilului cu multe moase ramas cu buricul netaiat…… :)

        • mihail spune:

          Poate doresti cartea doamnei Adriana Săftoiu, vei intelege câteva chestii…chiar nebănuite.

  27. Kronstadt an der Graft spune:

    Apropo de coana Justițica de la noi, am aflat că musiu Cristian Poteraș a fost condamnat definitiv la 8 ani de închisoare. Ăștia-s oamenii pe care suntem invitați de partide să-i alegem, dar nu asta e problema. Bibicu a fost achitat într-o primă instanță. Mi se pare aiurea să existe asemenea diferențe de apreciere între o instanță și alta. Părerea mea e că ar trebui să existe în cadrul sistemului juridic o a treia instanță care să se sesizeze din oficiu când apar asemenea diferențe nelalocul lor și care să analizeze situația. Cazuri sunt destule.

    • Mihail spune:

      Bun, dar cu tantea aia care a stat total degeaba in puscarie jumatate de an, ce facem ???
      Asta, pentru ca asa a vrut, dintr-un capriciu, unul dintre cei mai importanti magistrati ai tarii.

  28. mihail spune:

    @ Filip G.

    De doua ori am scris ” citesti” nu doresti. Uf.

    • mihail spune:

      Am “scriere intuitiva” si Cortana. Redactează telefonul cum vrea el, spre bucuruia lui Tudorel.
      Hi-hi-hi !

  29. Filip G spune:

    Alinuto cand ai timp poate imi explici si mie cum e cu ”raspunderea partidului”
    Partidul e compus din membrii si sustinatori.
    Au membrii si sustinatorii un cuvant de spus la numele aflate pe lista?
    Cine raspunde pentru un eventual esec in 2016?
    Pana la ce nivel demisioneaza cei responsabili in eventual unui esec?
    Crin Antonescu a fost lasat in ofsaid de catre cei din conducere pentru a fi obligat sa demisioneze.
    Nu poti dicta in partid impunand verdicte ,apoi ceri reconciliere.Sa fim seriosi si sa avem un dram de luciditate cand facem declaratii publice…..
    Nu cetateanul e responsabil ca pe lista se regasesc nulitati si traseisti.
    Cum ramane cu Gabriel Berca e mai liberal decat VV?
    Unul e primit cu bratele deschise celuilalt i sa cerut sa paraseasca PNL.
    Unde era VV in campania prezidentiala si alaturi de cine era Gabriel Berca?
    Mi-e greata,Alinuto!
    http://www.stiripesurse.ro/ruptura-in-pnl_956594.html

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Da, da! Și Cristian Poteraș era printre cei pe care i-a girat partidul și uite ce bine a ajuns. Garantat Vanghelie. :)

    • Mihail spune:

      @ Filip G,

      chestiunea cu Crin Antonescu este putin mai nuantata. Nu a “fost lasat in ofsaid” ci pur si simplu tradat.
      Adica, Cooperativa a prestat o piruieta de 180 de grade, impreuna cu actualul Presedinte.
      Cum s-ar spune au facut o echipa.
      Odata dat drumul la bulgare la vale, acesta a crescut.
      Doar ca, poate, nu se asteptau ca domnul Crin Antonescu sa se lepede de ei.
      Acesta din urma, nici nu s-a jucat, nici nu s-a lamentat, nici nu s-a miruit si nici(ha-ha-ha) nu a citit acatiste.

  30. emi spune:

    Ho piaciuto tanto “Grande amore” con “Il volo”. Bravissimi!

    • emi spune:

      Cantecul lui Voltaj m-a facut sa plang. E usor sa judeci pe altii cand ai burta plina. Ar fi trebuit sa se gandeasca, ca noi astia pe care ne arata ei cu degetul, suntem cei care ii pot vota. Alegerea lor.

  31. tudor spune:

    Vosganian spune:
    “tocmai cand devenisem fericitul posesor al unui bon fiscal …”

    Ce s o fi gandit armeanul: ” taci c am pus o … cu diaconu ma am bine ca mi a fost subordonat, poate castig la loteria aia … ”

    @VV
    vedeti ca s a schimbat si modificarea cu loteria bonurilor fiscale: e ca n tren.

  32. Mihail spune:

    Incident uimitor la sinagogă. Cum a reacționat Iohannis după ce Ponta și-a rostit discursul înaintea lui

    Președintele Klaus Iohannis și premierul Victor Ponta au participat, vineri seară, la evenimentul – dezbatere „Decalogul – fundament al justiției” organizat de Federația Comunităților Evreiești din România, la Templul Coral din Capitală.

    Deși, potrivit programului, șeful statului ar fi trebuit să fie primul vorbitor, organizatorii i-au dat cuvântul premierului Victor Ponta înainte. Vizibil iritat, în momentul în care președintele a fost invitat să-și țină discursul după premier, acesta a dat din mână că nu mai vrea. După insistențe, însă, acesta a acceptat, informează jurnaliștii de la BN24.ro.

    „Dacă președintele știa că vorbește primul și a văzut că nu vorbește primul, normal că s-a supărat. nu știu cine a schimbat programul. Se poate să fi fost o eroare. Eu l-am rugat să țină seama de plecăciunile unui om bătrân”, a declarat deputatul evreilor Aurel Vainer, potrivit jurnaliștilor de la BN24.ro.

  33. epolitikon spune:

    Erau unii pe aici care se vaitau ca numai liberalii sunt la DNA.
    Uite ca mai nou Poteras si-a luat bilet de concediu indelungat la parnaie (sper sa urmeze si actualul primar de la S6) iar ginerele lui Blaga incepe sa se afirme ca viitor star.

  34. Filip G spune:

    In dimineata asta am lacrimat,cata grija are Ponta de prietenul lui Crin.
    Daca rolul unui premier e sa comenteze fotografii s-a dus dracului viziunea unui premier care are alt rol de a gandi in viitor nu a se alimenta din trecutul apropiat ori mai indepartat.
    Prin astfel de momente Ponta isi arata partea malefica.Cetatenii romani l-au radiografiat foarte bine inainte de prezidentiale si l-au sanctionat si in viitor o sa-l mai sanctioneze.
    Pentru perioada can Ponta va fi un nimeni e bine ca studiaza diversi politicieni in diferite ipostaze.
    Totusi sa ne intelegem intre Crin si Ponta e o diferenta ca dintre Pamant si Cer.
    http://www.dcnews.ro/victor-ponta-despre-imaginea-in-care-crin-antonescu-ar-fi-fost-tatiat_476102.html

    • mihail spune:

      Cel putin are decenta de a vorbi elegant despre Crin Antonescu.
      Nu l-am văzut niciodată ca-l scuipa, injura sau…critica.
      Multi colegi liberali, unii chiar cu barba, au facut asta.
      Ca este sincer, sau nu, este de discuatat, dar nu spune mascari, nu arunca cu kkt on ventilator.
      Eu cred ca-l respecta enorm.

      • Filip G spune:

        Asta cu ”respectul enorm” e bine de stiut.
        Fiindca Ponta l-a respectat enorm pe Johannis nu a acceptat ca acesta sa devina ministru,azi e presedintele Romaniei. :)
        Omul pervers nu spune lucrurilor pe nume in fata,actioneaza din umbra folosinduse de oameni si conjuncturi.
        Ponta nu a dorit sa ajunga Crin Presedinte,ca nu a spus asta verbal e una.S-a folosit de oamenii din partid sa -l toace sistematic.Asa a decedat USL sub ochii ingaduitori a lui Ponta invocand sloganul”USL traieste!”

        • mihail spune:

          Hai sa nu vorbim despre Iohannis atunci cand discutam despre Crin Antonescu.
          Este total nepotrivit sa alaturam un mare nimic lângă o personalitate, lângă un om atât de valoros.
          In plus, domnul Crin Antpnescu nu are nici sase case, nici nu-si arunca paltoanele pe masini, nici nu si-a cumpărat merzan prezidential de 70 mii de euro, si nici nu s-a milogit pt. doua aeroplane.
          Aaaa, sa nu uit, n-are nici măcar prima doamna, care sa-si tot arate picioarele in public.
          Tu ai spune ” ghiNNion”.

          PS: Johannis, al tau, vorbeste putzin si gandeste cat vorbeste. Nashpa.

          • Filip G spune:

            Crin Antonescu a fost al doilea om in stat,deci peste Ponta. :)
            Istoria consemneaza topul functiilor in stat pe o anumita perioada de timp,deci……..
            Eu sunt multumit de Johannis stie sa se impuna cand e cazul astfel ca protocolul sa fie respectat.Nici evreii nu mai sunt ce au fost…. :)

  35. Filip G spune:

    http://www.dcnews.ro/alina-gorghiu-de-sambata-pnl-are-departament-online_476115.html
    Chestiunea asta a fost dezbatuta aici pe blog inainte de prezidentiale .
    E un lucru bun dar trebuie multa seriozitate si securizarea mesajelor emise de liderii de opinie.
    Multiplicarea lor de pe o platforma cadru si postarea lor in zone cu trafic intens trebuie facuta de profesionisti.
    Captarea interesului sustinatorilor PNL si nu doar a membrilor depinde de continutul informatiei si de sarmul celor ce o livreaza.
    PSD nu va sta cu mainile incrucisate……

  36. Kronstadt an der Graft spune:

    Na că s-a unflat orezu-n liberali, l-au huiduit pe Atanasiu. Se pare că unii dintre foștii liberali încă mai cred că ei s-au făcut frați cu Aghiuță ca să treacă puntea, după care urma să-și vadă de drum. Incorect, pur și simplu au nimerit în iad și atât. Părerea mea. Ce nu știu ei e că de acolo n-au unde să scape și mai rău de atât nu-i.

    • Filip G spune:

      Vechii liberali,noii liberali trebuie sa invete sa respecte cuvantul dat.
      Cat despre respectarea votului primit de cetateni isi aduc aminte doar in preajma alegerilor.
      Vad ca se incearca reactivarea unei”osti de stransura” formata de traseisti.Asta o sa fie bomboana de pe coliva in alegerile din 2016.
      Vreau sa vad si eu cum functioneaza departamentul de comunicare,daca canta pe doua voci nu e bine.

  37. Kronstadt an der Graft spune:

    Mie tare-mi miroase a secesiune. Normal că unii din vechii liberali au fost lăsați pe banca de rezerve și tare ar vrea să facă parte din echipă, în timp ce în teren zburdă alții cu tot felul de muște pe căciuli.
    Apropo de căciulile atrase de muște, tare chestia cu eliminarea celor care sunt cercetați de justiție și care sunt în pușcării, dar primiți în urale după ce-și ispășesc pedeapsa. La noi la creștini e o regulă, cel care se face vinovat de încălcarea legii nu mai este credibil orice-ar face. La comuniști nu contează!

    • Filip G spune:

      Acceptarea tacita a unor fenomene de coruptie ii face vinovati pe toti politicienii.Deci aratatul cu degetul pentru mine nu-i relevant.Nimeni dintre parlamentari nu a protestat in piata publica cand au fost luate decizii politice catastrofale pentru cetatenii acestei tari.
      Cum s-a ajuns sa fii candidat pe o lista?
      Contributia catre partid s-a facut din bani proprii castigati cinstit?
      Odata ajuns pe post banii investiti in post nu sunt recuperati pe cai ocolite de titular.
      Numarul mandatelor trebuie sa scada pentru alegerile parlamentare din 2016,deci logic nu e loc pentru toti.
      In cazul asta adopta PNL acceptarea traseismului pentru votul motiunii in schimbul unui post eligibil?
      Cum ramane cu cei fideli partidului sunt inferiori traseistilor?
      Complicate vor fi alegerile in 2016,azi nu se are in vedere pozitionarea alegatorilor.O sa fie o surpriza ca in cazul prezidentialelor……

  38. Mihail spune:

    @ Filip G,

    orbit de amorul tau “nepotrivit” fata de nemtzalau, ai uitat ca domnul Crin Antonescu nu a fost numai al “doilea om in stat”…ci a fost chiar si Primul !
    Insa Domnia sa, nu a cerut o masina de 70 mii de euro, parca nici despre avion nu am auzit vorbindu-se.
    Inteleg, tie iti place sasul pentru ca, nu-i asa ? este manierat si-si arunca paltonul pe masina, sau se supara ca vorbeste altul inaintea lui.
    Chestie de gust.
    In rest nu uita ca sa-si promoveze nevasta.
    Asa trebuie sa procedeze Prima doamna cu seful cel adevarat. :P

    …Avem gusturi usor diferite. Mie-mi plac oamenii politici cu verbul la ei, modesti si cumpatati, tie-ti plac cei care vorbesc putin si gandesc ca atare, acei oameni pentru care tradarea face parte din firescul de zi cu zi.
    GhiNNIon !

    • Filip G spune:

      Gusturile nu se discuta ,am fost tot timpul un om al actiunii.Omul numarul doi asigura interimatul prezidential daca nu declina catre presedintele Camerei Deputatilor acest interimat prevazut in Constitutie.
      Dupa TB trebuia un presedinte echilibrat,vad ca te iei de sotia lui.Nu uita ca in spatele unui barbat puternic se afla de asemeni o femeie puternica.
      Ori romania nu are nevoie acum de oameni colerici dar nici de oameni care se lasa calcati in picioare fara sa riposteze.Johannis e in parametri………. :)

      • Mihail spune:

        @ Filip G.

        chestia asta cu “gusturile nu se discuta” este o gogomanie pentru ca sa justifice lipsa de gust manifestata in vestimentatie, mancare, arhitectura, amenajarea casei etc.
        Asa se scuza toti cei care sunt lipsiti de educatie si de bun gust.
        Avem critici de arta, de pictura, de film, de teatru, de carte…si tot asa.

        Iohannis, al tau, nu este echilibrat, este doar un primar de provincie care a aterizat intr-un loc pentru care nu este absolut deloc pregatit. Este atat de surprins de ceea ce i se intampla, incat tace “inteligent”.
        Tu asta numesti echilibru: sa-sti arunci la nervi parpalacul pe masina, sa ceri un mertzan nou de 70 de euroi, sa vrei doua aeroplane si tot asa, ca exemple mai am.
        Se pare ca esti exact ca cei din ’90 care “vroiau liniste”, asta deoarece ii depasea efortul de a gandi.

        Nu ma iau de navasta-sa. Ce naiba sa gasesc la ea ? O babatie de cinzeci si ceva de ani, care se crede o tinerica. Umbla cu fuste nepermis de scurte, se prostuiaza vizual, isi arata pervers dantura. O fi din ceramica ?
        Defapt ea este cea care-l conduce pe el, asta n-ai aflat ?

        Ti-a intrat in cap ca esti Mafalda si ca stii ce vrea Romania si rumanasii. Uite, eu nu vreau ceea ce crezi tu !

        …cat despre “parametrii” tai, ai dreptate, Iohannis este in parametrii lui Crin Antonescu: “vorbeste putin si gandeste cat vorbeste”.
        Aleluia .

        • Filip G spune:

          Nu toti gandesc sa schimbe femeile in functie de anul fabricatiei.
          Si nu te enerva,eu spun ce gandesc.
          Crin Antonescu indiferent ce face nu va mai fi Crin cel in care am crezut.Eu nu investesc incredere in oamenii ce m-au dezamagit.
          Nu poti impune cu forta unei persoane anumite crezuri,fiecare e liber sa analizeze si sa decida.Nu am fost niciodata adeptul sa urmez spiritul de turma fara sa analizez si sa decid.
          Cat s-a furat in tara asta fara ca cetatenii sa se revolte si sa iasa in strada ,ce face Johannis impunand o normalitate ti se pare mult?
          Toti ne revoltam si nu dorim ca Romania sa fie o tara de mana a doua,pentru asta trebuie sa respectam unele standarde.Cati presedinti de state au venit in vizita in Romania sub mandatul lui TB,in cate tari a fost in vizita TB.Daca analizezi o sa vezi ca Johannis face ce trebuie.Analiza sa o faci la rece fara patima…….:)

          • Mihail spune:

            @Filip G,

            nu ma enervez deloc, doar discutam amandoi linistit, insa de pe malurile diferite ale fluviului.

            Crin Antonescu i-a dezamagit pe cei care nu au inteles retragerea lui, care poate in aceleasi conditii, daca ar fi avut caracter si demnitate, ar fi procedat identic.
            Crin Antonescu nu putea ramane intr-un partid plin de tradatori, de marsavie. El a crezut in acest partid, a fost parte din el, s-a luptat pentru el cu tot sufletul.
            Sa faci USL nu a fost ceva la indemana. Pur si simplu a impacat “capra cu varza”.
            …Si eu am fost mai mult decat dezamagit de retragerea lui, insa m-am zbatut ca sa inteleg de ce a ajuns aici.

            Nevotandu-l pe Iohannis, am avut char de la inceput o opinie contrara existentei lui ca Presedinte, ca om politic.
            Eu nu pot trece peste ,misterul celor sase case, a tradarii lui fata de Crin Antoescu, a arogantei cu “ghinion”…dar si a altor manifestari pe care le-a avut in ultimile sase luni.
            Sau primele sase luni ?
            Nu pot considera “normalitate” pretentiile lui de a-si cumpara un Mercedes de 70 mii de euro, doua avioane si resdinta prezidentiala. El nu poate locui decat unde a locuit Baselu. Cealalta vila, chiar daca are cateva hectare, nu este buna ?
            Uite, iti popun un exercitiu: urmareste-o pe sefa lui de protocol, care incearca sa fie cat mai discreta. Uite-o cum, de fiecare data, i-i pune paginile cu discursul, langa microfon, pe masuta etc. Chiar nu-i in stare ca sa si-l aduca singur ?
            Baselu si-l extragea din buzunar.

            Mi-ar fi placut ca sa uitam cat mai repede era Basescu, sa dispara definitiv din mentalul nostru. Nici nu ma mai intereseaza daca ajunge sau nu la brutarie. Nimeni nu ne poate inapoia cei zece ani pierduti.

            S-au facut cele sase luni, incerc sa fiu drept si sa-l privesc pe Iohannis corect, sa fiu cinstit cu el, fara patima. Inteleg si ca nimeni nu-i perfect.
            Insa, cu toate eforturile mele, nu descopar nimic care macar sa ma faca sa zambesc.
            Tot un drac !

            PS: sasul declara ca are o pasiune, trandafirii. Atunci am ridicat din sprinceana mirat. Acum, dupa cele sase luni, ma indoiesc ca nu face nimic altceva decat ca sa caste gura la ei. Exact cum tu, sau eu, am sta si ne-am uita la albinele tinere care tot zboara in fata urdinisului. Sau la cele, care cu “fundul” ridicat, “dau” harnic din aripi, ventiland intrarea in stup. :)
            …avem un contemplator !

  39. Mihail spune:

    Cu “dedicatie speciala” pentru FILIP G(dar nu numai), un articol care subliniaza, inca o data, ca avem un Presedinte normal(Hi-hi-hi :D ):

    “Un pericol pentru imaginea SRI- năravul Președinților de a se da drept Stăpîni ai Serviciului!
    Victor Ciutacu, dacă nu mă înșel, aflat în fața unei declarații senzaționale date de invitatul său în studioul tv, a exclamat:
    Cum ar spune Ion Cristoiu, iată o știre!

    Într-adevăr, cînd cineva afirmă ceva mai deosebit, îmi spun, tresărind imediat, Iată o știre!
    Așa s-a întîmplat, sîmbătă, 23 mai 2015, la lansarea cărții Monografia SRI – 25 de ani.
    Am ascultat celelalte intervenții fără a lăsa impresia că o fac, așa cum un mecanic ascultă automat un motor de mașină.
    Iar cînd aude un sunet deosebit, tresare din aparenta indiferență.

    Asemenea mecanicului auto, am tresărit imediat, spunîndu-mi Iată o știre! auzindu-l pe Eduard Hellvig declarînd:
    „Cand am fost nominalizat ca sef al Serviciului Roman de Informatii m-am gandit care ar trebui sa fi prioritatile pentru urmatoarea perioada. Este foarte complicat pentru mine sa spun ce a facut bine sau rau Serviciul Roman de Informatii in cei 25 de ani. Va spun ce mi-as dori in perioada urmatoare de la Serviciul Roman de Informatii: as vrea sa gasesc in monografia de la 30 de ani un Serviciu Roman de Informatii mai transparent in diplomatia publica dar in aceasi masura un Serviciu Roman de Informatii mai putin prezent in media, in zona de discutii in contradictoriu, pentru ca asta nu face decat rau insitutitiei”

    De ce e o știre această parte a discursului său?
    Pentru că Eduard Hellvig a reacționat la o realitate nedorită din ultimele luni:
    Implicarea SRI în cel puțin două scandaluri de presă.
    Unul a fost cel reprezentat de acuzațiile aduse lui Florian Coldea de către Elena Udrea și celălalt a fost reprezentat de declarațiile nefericite ale generalului Dumitru Dumbravă, șeful Direcției Juridice a SRI despre supravegherea de către Serviciu a unui dosar de corupți pînă la sentința definitivă.

    În discursul său, Eduard Hellvig și-a anunțat un obiectiv al directoratului său:
    Evitarea pe cît posibil a implicării SRI în scandaluri publice.

    Ușor de asumat, greu de realizat.
    Aceasta deoarece nu totdeauna SRI a fost implicat într-un scandal din voința lucrătorilor săi. Scandalul Elena Udrea a fost determinat exclusiv de Elena Udrea. SRI n-a putut face altceva decît să încerce să limiteze pagubele de imagine.

    Sunt însă și scandaluri care depind de SRI.
    Cel provocat de generalul Dumitru Dumbravă n-a fost rodul unei informații secrete scurse în presă nici al unui document dat presei de cineva din interior. Pur și simplu generalul Dumbravă a declarat de bună voie și nesilit de nimeni că SRI încalcă Constituția.

    Cea mai mare amenințare pentru SRI în materie de Scandaluri nedorite o constituie însă năravul președinților României de a se da drept Stăpîni ai SRI.
    Timp de 10 ani, Traian Băsescu a folosit la maximul imaginea de Stăpîn a SRI. Din ce ştiu eu, Traian Băsescu n-a fost Stăpînul SRI în sensul de a fi obţinut de la SRI informaţii la care nu avea acces.

    Imaginea a rămas.
    Noul preşedinte e şi mai dihai decît Traian Băsescu la acest capitol.
    Traian Băsescu doar lăsa impresia că SRI lucrează pentru el.
    Klaus Iohannis o spune direct.

    Aflat pe aeroportul Otopeni, gata să se îmbarce în avion, Klaus Iohannis a declarat public c-a cerut oficial (prin telefon!) directorului SRI să verifice afirmaţiile premierului Victor Ponta în legătură cu un posibil trafic de influenţă pe lîngă el, preşedintele, în chestiunea Codului Silvic.

    La conferinţa de presă ţinută la o săptămînă după anunţ Klaus Iohannis a declarat:
    „Da, am primit un răspuns. Răspunsul este foarte simplu: nu există nicio dovadă, nici măcar un indiciu că s-ar fi făcut trafic de influenţă în chestiunea Codului Silvic!”

    Sper să nu mă înşel, dar eu nu cred că SRI a dat un asemenea răspuns absurd. Dacă s-a făcut sau nu trafic de influenţă, altfel spus dacă s-a comis o infracţiune, numai un judecător se poate pronunţa. SRI nu putea răspunde decît că el, Serviciul, nu deţine informaţii în legătură cu un trafic de influenţă. Ceea ce e altceva decît afirmaţia că SRI a răspuns că nu s-a făcut trafic de influenţă!

    Acest moment a creat impresia unui SRI la dispoziţia Preşedintelul ţării, pentru răfuielile sale cu inamicii politici.
    Dacă mai face astfel de declarații imprudente, ivite și dintr-o credință că e un Imperator și nu un președinte de țară, Klaus Iohannis riscă să arunce SRI în vîltoarea altor scandaluri publice nedorite de Serviciu. ”

    cristoiublog.ro

    • Filip G spune:

      Doua lucruri trebuie spuse:
      1 Hellvig declara ca traseaza ordine in prezenta lui Florian Coldea.Asta imi spune ca a fost trasate reguli in interiorul SRI.Dupa episodul din comisia parlamentara la finele careia Coldea avea mimica fetei schimbate pentru mine nu mai e credibil.
      2 Presedintele in functie trebuie protejat de acuzatii nefondate fie ele emise de premier.Un presedinte nu trebuie sa umble prin tribunal in timpul mandatului demontand acuzatii nefondate.
      SRI are oameni detasati in diferite institutii ori prin asta rolul preventiv a fost schimbat cu cel justitiar.In cazul asta SRI mai are rol preventiv sa informeze si sa ofere informatii institutiilor competente?
      Ori asteapta sa se realizeze infractiunea ca apoi sa apara sintagma”Caz rezolvat cu ajutorul SRI”

  40. Mihail spune:

    Astazi este ziua cand se implinesc cei 140 de ani de existenta al Partidului National Liberal.
    Reproduc mesajul, de astazi, al domnului Crin Antonescu:

    “Dragii mei liberali,

    vă spun astăzi, la ceas aniversar, cu tot dragul şi respectul şi cu toată inima, că partidele ca şi indivizii, nu pot hotărî cât trăiesc, dar cu siguranţă hotărăsc cum trăiesc! Și experienţa aceasta extraordinară a PNL este, şi acum, şi va fi şi în anii următori, determinată de identitatea sa, de cine este şi cum trăieşte pentru România acest partid!
    140 de ani înseamnă mult. E o vârstă extraordinară. Iar urarea mea la această vârstă extraordinară este să aveţi în continuare puterea de a crede în valorile liberale şi a le servi, de a apăra, prin vocaţia originară a PNL, democraţia, libertatea şi prosperitatea, statul de drept, de a avea puterea de a apăra Parlamentul, chiar și atunci când nu aveţi majoritate.
    Fondatorii PNL, care au construit democraţia românească interbelică, cei care apoi, şi prin intermediul acestui partid, au întemeiat România, au fost cu certitudine o elită. Pretenţia noastră, cred, a tuturor liberalilor de după 1990, este de a fi la rândul nostru o elită!
    La mulți ani! PNL
    La mulți ani! Liberali “

  41. Adam Mares spune:

    “Cântărea cu răbdare capacitatea celuilalt de a suporta umilința. Cei mai mulți îi acceptau atitudinea și găseau motivații pentru a-i scuza furiile. Pentru el însă, toți cei care suportau umilințele publice intrau ïn categoria lacheilor. Nu avea nici un respect pentru lachei, pentru cei care nu își apărau demnitatea” (Cronica de Cotroceni, Adriana Săftoiu).

    • Mihail spune:

      @ Adam Mares,

      asta nu este nimic, citesc la carte de vreo doua ore si nu-mi vine sa cred. Putregaiul este cu mult mai putregai.
      Bine ca am scapat de el.
      Totusi, citind, realizezi ca Adriana spune poate cel mult 20 %, hai 30%, din ceea ce a vazut, din ceea ce a auzit.
      Cum, tu Presedintele, sa o tii pe E.U. cocotata pe birou ? Ca era cu o fusta mini rosie, nu ma mai mira.

  42. Mihail spune:

    Stiati ca tatal lui Carmen Iohannis este fostul sef al Securitatii Sibiu ?

    Posted on decembrie 8, 2014 by searchnewsglobal
    klaus-3

    ”Stiati ca tatal lui Carmen Iohannis este fostul sef al Securitatii Sibiu, isi semna indicativele cu pseudonimul “Nurca” sau “Blanarul”, si omul in fața caruia raporta Hurezeanu? De ce credeti ca a sarit mizeria de Hurezeanu in sus cand a fost ales Iohannis: “Drumul Romaniei este definitiv catre Bruxelles si Alianta Nord-Atlantica! Respiram aer occidental la Bucuresti!”?

    Chiar traiti cu impresia ca neamtul de Iohannis a ajuns presedintele Romaniei, fara sa aiba in spate un sistem de care nu aveti habar?!
    Aveti idee cati bani avea Carmen cand s-a maritat cu Klaus? Incepeti sa calculati de la cateva sute de mii de dolari in sus! Tatal ei vindea haine de blana tuturor nevestelor de nomenclaturisti si o nurca putea sa ajunga si la 50.000 de lei, in conditiile in care o Dacie costa 65.000 de lei! Nu va mai lasati dumneavoastra atat de usor inselati de afirmatii de genul: “Doamna profesoara Iohannis merge pe jos la scoala! Modestia intruchipata!”.

    După arhivele oficiale, șeful I.J.M.I. Sibiu era col. Rotaru Iulian, lt.col. Petrişor era şeful Securităţii Sibiu, și locţiitor şef Securităţii, mr. Aioanei Constantin. Dar Hurezeanu minte, Ion Lăzurcă nu a fost blănar bogat din Rășinari, ci un sărăntoc din Sântu, unde rudele i-au demolat casa modestă după ce a murit și au ridicat alta.Iohannis.

    Părinții lui Iohannis sunt Susanne și Gustav Heinz Johannis, amândoi sași transilvăneni. Aceștia au emigrat în 1992, ca pensionari, din Sibiu în Germania, unde s-au stabilit la Würzburg, în Bavaria. Klaus Iohannis a declarat într-un interviu că familia Iohannis este atestată în Cisnădie din secolul al XVI-lea. Klaus Iohannis a absolvit în anul 1983 studiile de fizică la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj. După terminarea facultății a fost mai întâi profesor de fizică la Agnita, apoi la unele școli din Sibiu, iar din 1989 la Liceul Samuel von Brukenthal. În anul 1997 a devenit inspector școlar general adjunct, iar între 1999 și 2000 a fost inspector școlar general al județului Sibiu.
    Este căsătorit din 1989 cu Carmen Lăzurcă-Iohannis, născută pe data de 2 noiembrie 1960, profesoară de limba engleză la Colegiul Național Gheorghe Lazăr din Sibiu. Carmen Iohannis, născută Lăzurcă, este descendenta unei familii române unite (greco-catolice) din satul Sântu, aflat în apropiere de Reghin. În perioada de interzicere a Bisericii Române Unite de către autoritățile comuniste, Carmen Iohannis participa la slujbele clandestine oficiate de protopopul Pompeiu Onofreiu în locuința sa din strada Șelarilor, slujbe la care a fost prezent și Klaus.

    Ioan A. Crisan

    • Mihail spune:

      Am reprodus articolul de mai sus, habar n-am daca este adevarat sau nu. Probabil ca ceva-ceva. Nu stiu…
      Ideea este ca l-am primit de la o romanca din Canada.

      • lordul john spune:

        Faptul ca reproduci niște tâmpenii (textul nu are nicio noima) fără sa faci o minima verificare a datelor, nu te scuza!

  43. emi spune:

    Adriana Saftoiu il cosmetizeaza pe TB, aruncand toate zoaiele pe cea care i-a luat locul. Si ne da lectii de iubire conditionata!!! :)

  44. Adam Mares spune:

    “Cea mai mare greşeală pe care putem s-o facem e să ne îndrăgostim de politicieni, de instituţiile de stat, să le dăm un cec în alb şi să nu păstrăm spiritul critic asupra lor. Dacă ne lipseşte ceva atunci sigur ne lipseşte acest lucru în relaţiile cu politicul şi, mai ales, la începutul unui lider, care se formează şi care are nevoie de această critică. Sigur, acum suntem îndrăgostiţi de nişte instituţii, din nou ni se pare foarte în regulă. Nu ne mai uităm dacă sunt abuzuri şi excese şi peste câţiva ani o să ne dăm seama că din nou nu e bine”, a subliniat Săftoiu.

    Cred că nu înțelegi în ce sens e folosit aici cuvântul dragoste.