Diverse faţete ale corupţiei

Corupţie se numeşte, în accepţiunea uzuală, atunci când cineva face un lucru incorect, pentru a obţine avantaje materiale. Cum se numeşte, însă, fapta incorectă, atunci când ea se comite pentru obţinerea unei funcţii mai înalte sau, măcar, pentru păstrarea funcţiei pe care o ai? Cum se numeşte ilegalitatea comisă pentru că eşti şantajat? Cum se numeşte lucrul incorect făptuit din laşitate, din supunere oarbă?

Niciun om nu se naşte corupt. Niciun om nu se naşte incoruptibil. Ceea ce are, însă, omul la naştere este propria voinţă. Totul depinde de ceea ce ştie sau poate să facă cu ea. Cheia este să poţi fi stăpânul propriei voinţe, nealterată de ispite sau de teamă.

În clasa politică de astăzi avem o cazuistică diversă. În ultima vreme separarea oamenilor politici în buni sau răi se face prin intermediul Codului penal. Cei care cad sub incidenţa Codului penal, în diverse faze porcedurale, sunt cei răi. Cei neurmăriţi (încă) sunt cei buni.

Nu ştiam, în clipa în care am iniţiat acest blog, cât de actual va fi motto-ul său : « Legea pedepseşte crima, nu păcatul ». Există crima de a fi corupt, pe care o pedepseşte legea penală. Există păcatul de a fi corupt, pe care îl pedepseşte legea morală. Frica nu este o crimă, este un păcat. Nimeni nu este cercetat pentru că îi este frică. Ba dimpotrivă, laşitatea, cred unii, te ajută să scapi.Precum zice românul: frica păzeşte bostănăria. Dar efectele fricii, ca atitudine a clasei politice, pot fi, uneori, chiar mai dramatice pentru destinul unui popor.

Supunerea oarbă înseamnă neînţelegerea realităţii. Eu cred că cel care înţelege realitatea, mai ales în România de azi, nu i se poate supune necondiţionat. Ar fi extrem de trist pentru destinul poporului roman să credem că ne-am mântuit înlocuind crima cu păcatul. Şi anume corupţia din lăcomie prin corupţia din teamă.

 

 

98 Responses to “Diverse faţete ale corupţiei”

  1. Lordul John spune:

    @VV

    Frica vine de multe ori din lipsa de temeinicie a construcției pe care ne-am clădit-o. Dar, până la urmă dacă îți este frica nu ai ce căuta în fruntea mulțimii.
    Din păcate, o spun iar, ce vine din urma nu îmi da nicio speranță!

    • Mi-e greu sa dau un calificativ pentru intreaga tanara generatie. Dar daca ne intoarcem in anii 90, vedem ca cei intre treizeci si patruzeci de ani de atunci erau mult mai consistenti. Se vede ca scoala are un rol important in construirea de lideri politici. Cat despre frica, despre supunere neconditionata, ele devin un mod de functionare a sistemului politic.

      • Lordul John spune:

        Dacă frica și supunerea necondiționată devin un mod de funcționare înseamnă că asta se dorește: oameni fără coloana vertebrală morala, culturala și profesională care pot fi ușor speriați și manipulați. În 1989 nu a învins cine credeam noi, ca niște fraieri idealiști, ci un sistem foarte bine pus la punct care avea toate pârghiile necesare sa preia din mers activele și sa constituie asa zis-ul capitalism autohton.

  2. Lordul John spune:

    @VV

    Revenind la discuția cu revistele literare, poate Uniunea Scriitorilor va publica valorile contractelor incheiate cu acestea precum si criteriile de stabilire a sumelor, dar va dau un citat din Eminescu:

    “[...] Monitorul Oficial de vineri 24 ianuarie 1875, cuprinde legea promulgată prin care se acorda Iasilor cele 10 milioane in numărătoare, specificîndu-se si întrebuințarea lor. Aceasta lege a fost votata în Camera la 12 decembrie 1873. A fost votată la Senat in 1874. A fost sancționată de MS Domnul la 31 decembrie 1874. Promulgarea ei însă – la ianuarie 1875, cînd bugetele erau votate de-un an deja – a făcut cu neputință alocarea sumelor respective, ceea ce ar fi trebuit să se facă prin buget rectificativ. Intre acestea vin rusii, si legea rămîne neaplicata pana azi [...] Timpul, 8 mai 1880″

    Sursa:
    Mihai Eminescu – Opere Politice, Editura Timpul, Iasi, 2011, p1004

    @all

    Cei ce nu aveți cartea respectiva va sfătuiesc sa o luati, căci nu cred ca se va mai încumeta cineva sa tipărească 1600 pagini:

    https://store.kobobooks.com/en-US/ebook/opere-politice

    • Nu vad de ce trebuie sa publicam contractele cu revistele literare. Nu cred ca cineva, teatre, muzee, Festivalul Enescu etc.etc. publica datele contabile. Potrivit legii, deconturile se depun la Ministerul Culturii care evalueaza corectitudinea si eligibilitatea lor. Oricum, salariile redactorilor sunt mici, sub salariul mediu pe economie.

      • Lordul John spune:

        Totuși e interesant de văzut cât primește Convorbiri si cât primește Apostrof, de exemplu.

        • Eu cred ca mai important decat sa stim cati bani primesc, e sa vedem ca reusesc sa apara la timp si in conditii bune. Revistele din teritoriu, cum ar fi Convorbiri si Apostrof, mai primesc si un laudabil sprijin din partea administratiilor locale. Nu doar la tiparire, dar si la evenimente culturale, la festivaluri, la premiile filialelor USR.

        • Noi in Bucuresti am gasit sprijin doar la Primaria sectorului 2, la Nicolae Ontanu.

          • Lordul John spune:

            Curios!!! Pare ca stânga e mai interesata de cultura decât dreapta.

          • N-as fi vrut s-o spun dar tu ma provoci. Daca ai sa compari invitatii de la ziua Romaniei, pe vremea lui Iliescu si cu cei de pe vremea lui Basescu, ai sa vezi diferenta. Iliescu avea numerosi invitati din randul elitelor culturale. Basescu doar corpul diplomatic si oameni cu (si fara) uniforma.

          • Lordul John spune:

            Și nu e singurul exemplu!

  3. Kronstadt an der Graft spune:

    O mică informație cu tâlc. Prin anul 2000 am aflat de la o persoană ciudat de bine informată, ale cărei surse nu le consideram destul de consistente pe vremea aceea, că Brașovul urma să fie dezindustrializat forțat, deoarece unii, nu spui cine, de la București erau îngrijorați de potențialul muncitoresc al orașului. Adică o masă prea mare de manevră care putea fi scoasă la luptă pentru drepturi. După câțiva ani am constatat că avea mare dreptate. Dacă mai precizez că colaboraționoștii comuniști aduși la putere de ruși au fost tot timpul îngrijorați de ridicarea maselor împotriva lor, depunând eforturi imense și cheltuind sume mari de bani în cest scop, poate am înțelege ceva.

    • Lordul John spune:

      Nu cred in varianta asta. In schimb iti propun alta perspectiva: aceea a consumului in condițiile dezindustrializarii! Noi suntem îndemnați sa consumam, dar nu prea producem ceea ce consumam.

    • E posibil. Cred ca si reducerea personalului Companiei Nationale a Huilei in anii 90 a avut si un asemenea talc.

  4. Kronstadt an der Graft spune:

    Tare mi-e mie teamă că chestia asta cu transformarea României într-o țară de consumatori ascunde o realitate mult mai hidoasă. S-ar putea ca la început anumite state din lume să se fi temut de potențialul nostru economic și punctual să ne fi îndemnat la desființarea, să zicem voluntară, a anumitor sectoare industriale, numai că atât le-a treebuit unor pescuitori în ape tulburi de pe la noi că nu se mai opresc nici astăzi. De-aia zic că n-ar strica să începem să facem niște liste cu trădătorii nemului, începând bineînțeles cu ultimul de pe listă, tov. Iliescu. Și-apoi om vedea.

    • Ceea ce mi se intampla mie cu industria de ingrasaminte nu e intamplator. Solicitarea ca Oltchim sa se inchida nu a fost intamplatoare. Tergiversarea ajutoarelor de stat si multor altora nu a fost intamplatoare. Dar noi nu avem timp sa discutam chestiile astea. E drept avem industrie, dar ea se axeaza mai mult pe piese de schimb pentru altii.

    • Lordul John spune:

      Nu au fost pescuitori în ape tulburi! Au știut exact ce se întâmplă și ce trebuie sa se întâmple.

    • Lordul John spune:

      Da, interesant! În sfârșit se aduce în spațiul public o tema importanta: apariția clasei sociale a oamenilor inutili!

  5. emi spune:

    Din punctul meu de vedere, coruptie este si aceea cand amploaiatul nu face nimic, pentru a face un favor contra-cost, sau de dragul sefului, pentru a-si pastra postul.
    Iar cel care, desi in functie de raspundere, nu semneaza nimic, de frica, este de fapt corupt de dragostea/atasamentul de scaun.
    Interpretarea in fel si chip a aceleiasi situatii, arata lipsa de morala a societatii noastre, lipsa valorilor si reperelor in care credem astazi.
    Stiinta evoluand, Biserica a ramas in urma, desueta, neconvingatoare, Biblia fiind scrisa pentru oameni cu alte orizonturi de cunoastere.
    Statul pare depasit/uzat, fizic si moral, Biserica este depasita moral, traditiile isi pierd radacinile si oamenii raman fara repere.
    Singurul reper moral pe care il mai avem este propria noastra constiinta, dragostea si respectul/responsabilitatea fata de orice creatie a Domnului.

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Astăzi poate mai mult ca niciodată este nevoie ca Biserica creștină să iasă din spațiul călduț în care vegeteazî și să se așeze în mijlocul enoriașilor pentru a strânge rândurile acestora. Cei de la ISIS ne dau o lecție unde duce somnul rațiunii și al lipsei de Dumnezeu. Dl Neagu Djuvara se pare că a văzut corect realitatea, scria într-o carte că la ora actuală Europa și America vor fi invadate de populații migratoare venite de la periferia lor, așa cum a pățit de exemplu Imperiul roman. Iată că zilele astea se confirmă cele scrise.

      • emi spune:

        ISIS este abrevierea pentru Statul Islamic din Irak si Siria.
        Din cate stiu eu, islamismul este o alta credinta, Allah este o alta denumire data puterii divine. De ce trebuie sa le oferim dusmanie celor care ne urasc? De ce trebuie sa raspundem urii cu ura?
        Cineva are chef sa-si vanda armele, iar frica alimentata de media in fiecare dintre noi, voteaza pentru inarmare?!? Atat de usor suntem de manipulat? Dupa atatea mii de ani, inca mai pornim razboaie in numele Domnului?!? E ca si cum l-am scuipa in fata!

        • Kronstadt an der Graft spune:

          Problema este că împotriva extremiștilor de orice fel, fie ei islamiști ori comuniști, nu ține figura să te opui bătându-le obrazul că o încasezi din prima.

          • emi spune:

            Nici impotriv,a animalelor salbatice nu te poti apara batandu-le obrrazul, asta iti da dreptul sa le ucizi?!?!

          • Kronstadt an der Graft spune:

            Am senzația că ți-ai format o părere cam idilică despre cei de la ISIS. Nu, șefii lor au început să creadă precum Hitler că pot conduce lumea prin forță. E un experiment total opus ideilor propovăduite de Isus Cristos. Băieții nu lasă loc de dubii, ori te supui ori te distrug. De-aia au încă succes, pentru că lumea crede că se poate negocia cu ei. Boală veche, așa au crezut că se poate și cu Hitler. Și-au dat seama că nu-i de glumă după ce au luat-o pe cocoașă din greu.

          • emi spune:

            Fugi si cumpara-ti arma, fericeste-l pe Basescu!

          • Kronstadt an der Graft spune:

            No, no, că te-ai supărat! Ar fi tare frumos să vedem doar flori și armonie în jur, dar cu un aventurier ca Putin prin preajmă, care fie vorba între noi e mic copil pe lângă cei din ISIS și cu disperații care sunt în stare de orice ca să traverseze Mediterana ori Canalul Mânecii, nu-i cazul să ne facem că nu avem a ne teme. Iar de Băsescu dacă ai deschis vorba uite la el cum se învârtoșază să mai prindă două mandate de șăf, că i-o plăcut și o simțit că apele se tulbură tot mai rău și-i rost de prăduială politică.

    • Mihail spune:

      Iote, n-ai crapat !

    • Mihail spune:

      @ emilico ,

      daca tot nu ai crapat, asa cum speram, ia lumineaza-ma tu si pe mine si spune-mi e coruptie atunci cand cineva ieftineste niste gaze, de dragul a sase mii de muncitori ?
      Sanchi !
      Adica este firesc ca restul populatiei sa plateasca aventurile populiste a unui ministru ? Intra la coruptie sau nu intra ?
      Nicolae nu ne-a spus daca a dat ceva pentru chestia asta, insa a dat vreo suta cinzeci de milioane(de euro, evident) pentru comenzi si alte chestii.
      Daca a dat ciubuc in avalul biznisului, de ce nu ar fi dat si in amonte ?

      Hai ca tu le stii pi tate. Dupa aia vorbim pe-ndelete despre parapanta si mentzalau.

  6. Lordul John spune:

    @VV

    Dupa cum spuneam, nivelul dezbaterii in Romania este submediocru! Iata ce lucruri se dezbat si se scriu la altii:

    “Criminal justice is now the largest employment sector in the United States.”

    “The United States holds the world’s largest prison population, caging more humans than any other nation on earth. In a situation that is not only internationally unparalleled but also historically unprecedented, every day more than 2 million people are barred somewhere within this nation’s vast archipelago of prisons, jails, and immigrant detention centers. Another 7.2 million are on probation, on parole, or under a deportation order. This is not just any population. The majority of those confined in a U.S. correctional facility are black or brown, and poor.”

    sursa: Kelly Lytle Hernández, Khalil Gibran Muhammad, and Heather Ann Thompson – Introduction: Constructing the Carceral State
    Journal of American History (2015) 102 (1): 18-24 doi:10.1093/jahist/jav259

    http://jah.oxfordjournals.org/content/102/1/18.full

    Din moment ce modelul care ne-a venit preambalat si care ni s-a francizat e acesta, pentru ce ne tânguim ca Sistemul judiciar a luat-o pe arătură???

  7. Lordul John spune:

    @

    Afiș de propaganda din perioada comunista valabil si azi:

    http://www.graphicfront.ro/ro/tipar/afise/propaganda/1/410.html

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Sistemul comunist a fost un sistem fals de la un capăt la altul. Un falș cum zicea preaîmpușcatul. Caricatura este o comandă a sistemului de propagandă și spoieli a PCR și ascundea realitatea cruntă că nu se mișca nimic fără știrea huntei de la București.

  8. Mihail spune:

    …si eu care credeam ca a scapat populatia de emi, ca s-a savarsit. Ca a plecat in Iad.
    Nimic mai fals, dracul a lasat-o in continuare pe pamant. Sa faca “bine”.

    • emi spune:

      “Ai grija cu gandurile tale caci vor deveni cuvinte. Ai grija cu cuvintele tale caci vor deveni actiuni. Ai grija cu actiunile tale caci vor deveni obiceiuri. Ai grija cu obiceiurile tale caci vor construi caracterul. Ai grija cu caracterul tau iti va deveni destin.” – Lao Tzu.

  9. Filip G spune:

    In lipsa de politici si strategii seceta e factor decisiv in luarea unor decizii.
    Scriam aici de criteriile tampite de alocare a subventiilor Europene si Nationale.
    Daca ai doua vaci cu lapte si o vitica sub 1,5 ani nu beneficiezi de subventie .Tot mai multi tarani opteaza sa vanda animalele ,iar tinerii prefera sa plece in strainatate sa munceasca in agricultura.
    Saptamana trecuta am auzit-o pe mama femeie la 70 ani ca doreste sa vanda o vaca din cele doua cu lapte si sa ramana cu o vaca si o vitica de un an.Litrul de lapte cu 70 de bani pe seceta asta e o sfidare si o optiune de a lua o decizie sa vinzi animalele.Nici o politica agricola nu o sa refaca septelul celor ce au decis sa renunte…..
    Cum fratele cel mic ramas in casa parinteasca e hotarat sa se stabileasca in Austria cu familia,actual lucreaza de ani buni in agricultura in Austria iar un alt frate pleaca cu familia in SUA.
    Cam cine ramane in Romania sa beneficieze de ”strategiile minunate si politicile desavarsite”?

  10. Filip G spune:

    Codul Fiscal limpezeste apele odata retrimis de Johannis in Parlamentul Romaniei.
    Odata ce Johannis a devenit Presedintele Romaniei si a tuturor romanilor trebuie natural sa se distanteze de PNL.
    Semnalul dat de Ludovic Orban e in sensul acesta.Dar prin acest gest facut de Johannis transfera CONSTITUTIONAL responsabilitatea pe umerii GUVERNULUI ca initiator si PARLAMENT ca legiuitor.
    Cum agricultura e falimentara dupa seceta crancena,cifrele prognozate nu o sa se realizeze.
    In cazul acesta Parlamentul Romaniei isi permite sa fie iresponsabil?
    Va analiza si remedia ingrijorarile corect semnalate de presedinte?

    • Kronstadt an der Graft spune:

      Și eu cred că seceta din vara asta va reglementa multe nehotărâri ale guvernanților. Se vorbește de supraîncălzirea economiei, cred că vom vorbi de supraîncălzirea la propriu. Iar Herr Johannis le-a tras clapa binișor parlamentarilor, inclusiv.

      • Filip G spune:

        Ramane de vazut daca plodul” nou PNL” e capabil sa creasca pe seceta asta proaspat intarcat de Johannis?!?
        Nu poate rezolva Johannis neputintele PNL de a trasa repere clare realizate punct cu punct,asa se obtine INCREDEREA si MANDATAREA unui partid de catre cetateni sa-i reprezinte interesele.
        Johannis a castigat alegerile desi multi din PNL nu l-au votat nici nu au pus umarul sa ajunga presedinte.
        Acum PNL are nevoie de un lider pentru a castiga alegerile din 2016,momentan nu il vad.
        Liderul ce isi asuma pregatirea alegerilor pentru 2016.In nici un caz Blaga si Alina…….

        • Kronstadt an der Graft spune:

          Barem de ar fi partid. Din păcate nu-i decât o adunătură de cointeresați să-și aranjeze propriile interese, în sfidarea întregii populații. Chestia cu mărirea indemnizațiilor spune totul.

  11. epolitikon spune:

    @VV
    http://www.zf.ro/companii/energie/lichidatorul-rafinariei-crisana-sunt-zece-companii-interesate-productia-principala-este-bitumul-trebuie-sa-fie-in-lumea-asta-un-cumparator-14135599

    Este si asta o fata a coruptiei?
    Daca importam 95% din bitum (naiba stie unde producem acel 5%?), de ce sta inchisa acea rafinarie in conditiile in care pe partea de Vest a tarii sunt in lucru cei mai multi kilometri de autostrada din istoria tarii?

  12. Filip G spune:

    http://www.cotidianul.ro/ponta-despre-diferenta-dintre-gandirea-economica-a-usl-si-miopia-austeritatii-pnl-pdl-265872/
    Victor Ponta e miop,nu vede cum creste economia datorita celor care nu asteapta si nu cred ca guvernul poate face ceva bun.Si-au luat soarta in propriile maini si au plecat in pribegie sa castige un ban pentru familie.
    Pentru unii din PSD acestia sunt renegati titulari in acte de ”soti de curve si tati de golani”
    Victoras esti terminat politic,nimic din ce faci nu te reabiliteaza in ochii cetatenilor! :)

  13. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    E o mica dilema totusi. Ziceti ca:”Frica nu este o crimă, este un păcat. Nimeni nu este cercetat pentru că îi este frică. Ba dimpotrivă, laşitatea, cred unii, te ajută să scapi.”

    Eu cred ca nu pot fi disociate cele 2 termene in nicio circumstanta. Nu exista crima fara pacat si nici pacat fara crima. Nu doar a face ceva poate fi crima, ci si a nu face ceea ce prevede legea poate fi crima. In cazul de care pomeniti, lasitatea e tot crima, una dintre cele mai periculoase in ziua de azi.

    Nu trebuie sa faceti confuzie intre sistemul de legi pe care si-i l-au facut lasii pentru ca sa nu le fie pedepsita lasitatea si sistemul de legi care ar trebui sa existe in democratie, unde neindeplinirea obligatiilor asumate de cineva poate sa atinga nivele de pedeapsa pe care nu le atinge nici macar un criminal in serie.

    Actualul cod penal a fost conceput de pedelisti tocmai pentru ca ei erau constienti de nivelul de pedeapsa pe care l-ar obtine daca raminea vechiul cod penal, si atunci ce-au facut: au scos subminarea economiei nationale, au scos calomnia, au introdus presa ca vulnerabilitate la securitatea nationala, au introdus o sumedenie de subterfugii pentru fuga de raspundere, si multe multe altele care au facut ca in ziua de azi sa aiba tupeul sa revina in fata poporului sa ceara din nou voturi, ei fiind “imaculati” de catre justitia pe care si-au creat-o.

    Exact intocmai precum ziceam cu citeva luni in urma alegerile locale vor da prilejul sa apara din nou bocii la iveala, iar alegerile parlamentare ii vor scoate din birlog pe videni, berceni si alte napirci. M-ati contrazis la vremea respectiva impreuna cu altii, zicind ca partidul s-a curatat (he he he :D :D :D ), si va ziceam ca nici vorba de asa ceva, ei doar s-au dat la fund pentru o vreme, lasind doar niste papagali la tv (gen busoi, orban, tinel etc).

    Ei bine, sper ca savurati copios revenirea in forta a lui emil boc ca si candidat la primaria cluj din partea “imaculatului” nou PDL :D

    Vor urma si multe altele asemenea, si poate veti incepe sa-mi dati dreptate cind ziceam ca era bine sa va detasati de acea cloaca cu mult timp in urma.

  14. emi spune:

    Pentru cei care considerau ca Turcia este marele aliat NATO: in problema ISIS, interesul Turciei este de a sustine miscarea, pentru ca au aceleasi convingeri ideologice (musulmani suniti), si pentru ca lupta ambele impotriva formarii Statului Kurd, de facto deja format in nordul Irakului:
    https://www.academia.edu/8334186/De_ce_joac%C4%83_Turcia_periculos_%C3%AEn_problema_ISIS

  15. Buddha spune:

    VV

    Maestre,
    Imi pare rau ca n-am mai scris de mult, am avut o perioada fff agitata. Dar acum m-a linistit canicula.
    In primul rand, la multi ani, cu ceva intarziere. :))

    In al doilea rand, sunt total de acord cu ce ati scris in ultima perioada. Cu o intrebare. Da, aveti dreptate. Dar cum veti mai contribui ca sa schimbati putin societatea? Ati fost dat la o parte. Chiar am o curiozitate si va rog sa-mi raspundeti sincer: v-ati mai intalnit cu lideri PNL? Sunt chiar curios. Pun pariu ca sunt toti in silenzio stampa in ceea ce va priveste. Nu-i condamn. La cum e condus partidul, cred ca le e frica si de umbra lor.
    Cum veti activa politic din toamna? Va mai cere cineva din PNL sfatul? Nu, pentru ca sunt lasi. Pentru ca sunt obtuzi.
    Reafirm scarba pe care am exprimat-o cu privire la donsoara Gorghiu. Dvs. sunteti un domn, stiu ca n-o sa raspundeti la chestia asta, dar e o rusine ca PNL e condus de o asemenea vietate, isterica, fara viziune, mica la gandire si complexata. O rusine, iar PNL nu cred ca mai exista prea multa vreme.

    Desigur, nu ma astept sa-mi spuneti acum lucruri rele despre fostii dvs. colegi. Nu e frumos si nu e genul dvs. Este ca si cand un barbat frustrat vorbeste despre fostele iubite. Lucrurile astea nu se discuta, dar va rog totusi sa-mi spuneti cam cat mai comunicati dvs cu minunatul partid care v-a aruncat la gunoi.

    • Filip G spune:

      Toti TRASEISTII vor fi reprimiti in PNL cu bratele deschise,mai putin cei care au avut demnitate si au DEMISIONAT sa nu faca rau partidului.
      Daca acum PNL are 40% in sondeaje ,dupa reprimirea TRASEISTILOR o sa scada la 30%.
      Nu poti vota un partid care joaca curveste.
      Adica dupa ce votez un parlamentar PNL el poate face ce doreste muschiul lui,apoi se reantoarce inainte de alegeri inapoi in partid.
      Care ar fi argumentul sa votez o ”curva politica” in detrimentul unui cetatean cu demnitate si responsabilitate?

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ Filip

        stai flexat, ca e doar inceputul. Eu ti-am zis demult ca asa va fi. N-am crezut nicio o fractiune de secunda in “curatarea” partidului, astea au fost doar povesti pt adormit electoratul. Daca aveau cea mai mica intentie pentru asa ceva in primul rind boc trebuia exclus fara drept de apel, dar n-au facut-o pentru ca partidul in realitate e condus tot de catre fosta conducere a pdl-ului. Astia pe care-i vezi tu sunt doar cei care reprezinta partidul la televizor :D

        Abia acum incepe sa devina interesant. Eu urmaresc cu detasare tot ce se petrece, si-ti pot spune ca pe cit de suparat esti acum pe traseisti … in 2-3 luni o sa revii la sentimente mai bune pentru ca ei au deja pregatita o poveste si pentru problema asta, si tu o sa o halesti si pe aia, dupa care o sa halesti si povestea pregatita pentru revenirea traseistilor parlamentari, samd…. Ultimul pe care o sa trebuiasca sa-l inghiti este chiar basescu. N-am uitat ca am prezis: basescu senator PDL in 2016. Va veni in ultimul moment si va lua unul din primele locuri de pe lista. Nu va lasa timp electoratului sa se razgindeasca, si lumea indoctrinata cu povesti anticomuniste va fi nevoita sa-l inghita si pe el….

        • Filip G spune:

          Daca votez UDMR,nu o sa am : TRASEISTI,CHITOI;STROI,……Tariceni……… :)

        • sorin gyorgyfalvi spune:

          eu UDMR n-as vota nici daca cealalta singura optiune ar fi partidul nazist!

          PS – a nu se intelege ca as vota partidul nazist!

          • Filip G spune:

            De ce sa votez PNL nereformat cu TRASEISTI,PDL-isti penali ce au facut atat rau tarii asteia?
            Mult mai simplu e sa votez UDMR care intra la guvernare si nu migreaza batandu-si joc de votul meu.
            Nici PSD-ului nu-i pot ierta increderea acordata prin votul meu dat USL-ului.Ce a facut Ponta si PSD cu increderea acordata?

  16. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV
    @ Filip

    as face un pariu cu oricine ar fi interesat: eu sustin ca atunci cind intr-un final prin toate metodele mirsave de pe pamint vor veni la putere iarasi PDL-istii primul lucru pe care-l vor face va fi sa cheme FMI-ul sa faca un nou acord pentru o finantare de vreo 10 miliarde de euro pentru “investitii urgente”. Ca deh, n-au mai halit de 4 ani si sunt flaminzi ca lupii in iernile geroase…

    • Filip G spune:

      Cam atat a indatorat Ponta tara ………
      O alta smecherie ocolind FMI si facand imprumuturi din BANCI:
      Daca ar fi mers in investitii care sa aduca plusvaloare ar fi fost OK.
      Cum poate fi credibil Ponta cand nu a facut un KM din cei 7 eurocenti pe LITRU de conbustibil.
      Asta a facut Ponta:
      http://www.monitorulvn.ro/index.php?pn=31&lpn=1&idn=140789

      • Filip G spune:

        In primii ani punem taxa pe stalp,cei 7 eurocenti ,circa 35 taxe……..
        Apoi inainte de alegeri venim cu CODUL FISCAL prin care unele taxe sunt reduse ,altele anulate……….Dar si alte noi taxe locale si pe PFA-urile fara angajati.
        Bankul cu Rabinul. :)
        Cat BINE ne doreste Guvernul Ponta si Parlamentul Romaniei. :)
        Cat de prosti ne cred guvernantii?

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      @ Filip

      hai sa fim seriosi Filip. Daca faci cea mai mica comparatie intre guvernul Ponta si guvernul boc… m-ai pierdut de client. Chiar nu am nici timp si nici rabdare sa mai combat pe tema asta.

  17. Filip G spune:

    Intrebare pentru specialistii in finante:
    Ar trebuii sa fie ingrijorat guvernatorul BNR pentru Codul Fiscal?
    De fapt eu cred ca e ingrijorat pentru BANCI care au finantat guvernul PONTA astfel incat in 3 ani datoria tarii a crescut cam cu cat s-a imprumutat guvernul BOC la FMI.
    E vre-o diferenta?
    Banii nu s-au dus in investitii si creerea locurilor de munca.
    Parerea mea e ca Isarescu a fost complice acceptand tacit fenomenul,cum lucrurile se complica incearca sa se distanteze. :)
    http://www.capital.ro/guvernul-ponta-a-crescut-cu-10-miliarde-de-euro-datoria-publica.html

    • Pacala spune:

      @filip
      Nu tva trebuia redus, ci impozitarea muncii. Iar cota de profit a companiilor de peste 15% se supraimpoziteaza daca nu sunt investitii directe

      • Filip G spune:

        http://www.zf.ro/opinii/sa-ne-hotaram-cresterea-datoriei-publice-este-toxica-sau-nu-14664025
        Toate graficele si prognozele guvernului Ponta sunt artificiale si nesustenabile atat timp cat cresterile in procente sunt realizate din indatorarea tarii.
        Si revin orice om sanatos la cap cand are 1 miliard surplus nu ii cheltuie aiurea atat timp cat s-a indatorat 10 miliarde.
        Cum investitiile din Romania nu aduc plusvaloare din ce platim imprumutul?
        Se mizeaza pe banii romanilor din strainatate?
        Si daca romanii nu doresc sa cheltuie banii in Romania si se orienteaza sa se stabileasca in alte tari unde cumpara proprietati si bunuri?!?
        Ne indreptam cu pasi grabiti sa devenim o tara fara viitor care traieste pe datorie……..

  18. Kronstadt an der Graft spune:

    Între timp se fac ultimele mutări pentru refacerea partidului stat. Amețiții lui DD au fost înregimentați sub comanda generalului Arivistu. Se pare că personaju devine din ce în ce mai important prin partea locului.

    • Filip G spune:

      Joaca la cacealma cu PSD,isi arata muschii numarand achizitiile.Dar nu exista loc pe lista comuna pentru toti.Atunci sa vezi cum dezerteaza .
      PNL nu are rost sa puna botul ,2016 e aproape,nu trebuie sa reabiliteze PSD-ul.
      Sa vad si eu UNPR-ul candidand singur in alegeri.
      Daca Ponta demisioneaza UNPR nu are vre-o obligatie sa sustina un guvern in care PSD e vioara 1.Dar poate forma un guvern cu PNL din care PNL sa iasa sifonat pentru alegerile din 2016.Inainte de alegeri formeaza o alianta UNPR si PSD avand liste comune.In cazul asta castiga alegerile PSD………

  19. mihail spune:

    @ Filip G,

    Dar de ce trebuie sa votezi neapărat ?

    • Filip G spune:

      Asa cum ridic cei 39 lei indemnizatia de handicap care ca valoare e nesemnificativa dar e dreptul meu oferit prin lege,tot asa si VOTUL e un drept oferit prin Constitutia Romaniei.
      Tu vrei sa traiesti intr-un stat in care sa ai doar indatoriri fara drepturi?

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      @ Filip

      si a nu vota pe nimeni e tot o optiune de vot. Iti dau un exemplu foarte concret: in 2012 daca ar fi votat si basistii… ar fi fost impotriva interesului lor! Deci, nevotind si-au atins scopul!

      Ceea ce eu am prevazut, iar minunatii lideri ai USL n-au fost in stare sa calculeze!

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        … sau ma rog, poate ca unii au stiut sa calculeze dar au avut interese diferite fata de ceea ce stiam noi!

        • Filip G spune:

          Daca participa doar 10% la Parlamentare nu vom avea mai putini parlamentari.Eu nu doresc ca altii sa decida pentru mine.
          Astept cu interes listele apoi decid……… :)

          • Kronstadt an der Graft spune:

            Ești convins că dacă te duci să votezi nu vor decide alții pentru tine? Chiar așa încredere ai că votul tău contează? Și pe cine ai să alegi dintre FSN/1 și FSN/2? Pe cei de la UNPR?

          • Filip G spune:

            O sa votez UDMR,intra sigur la guvernare……… :)

          • emi spune:

            Eu votez minoritatile, macar ei nu vor sustine ca daca muncesc in alta tara nu mai am drepturi in tara mea. Pe maghiari ii voi vota atunci cand se vor recunoaste minoritari.

  20. tudor spune:

    Precum pcr ul in lirica epocii, Coruptia “e n toate/in cele ce sunt/si n cele ce maine vor ride la soare…”

    Despre Coruptie …
    Termenul are doua valente:
    Prima, cea uzuala, se refera la suma ori folosul atribuit unei persoane care exercita o functie publica pentru a beneficia, indreptatit sau nu, de ceva care tine de acea functie.
    Asta e coruptia banala, cea care, mai mult sau mai putin, exista peste tot in lume si e invocata, ca scuza, si de politicienii romani.
    Realitatea societatii romanesti este insa determinata de coruptia generalizata, care controleaza cam tot ce e important in societate: dijmuirea banului public e doar un biet aspect; functiile in administratia publica, carierele profesionale, chiar si cele universitare, cam tot ce prezinta interes in societate, tine de acest flagel.

    Este o moilma, un monstru care se autogenereaza.

    Sigur, principalii si cam singurii vinovati suntem noi, cei care acceptam asta.

    Dar atit timp cit nu vom putea vedea dincolo de partizanate politice interesul general, asa ne trebuie!

  21. tudor spune:

    sorin gy…

    basistii sunt de doua feluri, dupa cum va convine; ca regula generala, fostii pedelisti care s au dat cu psd ul nu s basisti.
    de pilda, vlasov, fost copilul teribil al pdl si favorit al lui basescu, ala care, va amintiti?, ducea oamenii incolonati sa voteze cu basescu … daca s a dat cu victoras (zis vioreleeee) … ce basist? care basist? Dimpotriva: un foarte bun ministru de finante etcetc
    la fel si cu gabriel oprea: daca l sprijina pe victoras, care e problema ca fara el pdl ul n ar fi putut guverna?
    precum antena 3, cit timp oprea era cu pdl ul, era tradator si izmenar, cind e cu psd ul e “interesul national”.

    Altfel, cu greselile lui impardonabile, guvernul boc a fost mai responsabil si mai reformist decat guvernele ponta.
    Nu sunt multi cei care au curajul sa spuna asta, o spun eu.

    Dincolo de false indignari, poate reusiti sa veniti si cu argumente: “Daca faci cea mai mica comparatie intre guvernul Ponta si guvernul boc… m-ai pierdut de client. “

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      @ tudor

      nu e nicio falsa indignare, e doar pierdere de vreme. Cine nu vede singur atita lucru… n-am cum sa-l schimb eu, nu e nici rolul si nici rostul existentei mele pe pamint!

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      @ tudor

      si in legatura cu basismul nu gindim prea diferit, basismul azi nu mai e ce-a fost, s-au cam amestecat apele, basismul a trecut la un nivel superior si nu are nicio legatura cu politica (cum defapt n-a avut niciodata). Are doar legatura cu coruptia, cu ciolanul, cu tot ce e de furat si acolo unde nu mai e nimic de furat… s-a inventat furtul pe datorie (platita de cetatenii in viitorii ani).

  22. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ kronstadt

    excelent punctat. Defapt eu chiar sunt convins ca din 2004 pina in prezent toate alegerile au fost furate, ultimele chiar obraznic de pe fata…

    recomand tuturor sa vada filmul Hacking Democracy, si dupa aia sunt curios citi isi mai pastreaza parerea despre vot :D

    http://www.imdb.com/title/tt0808532/?ref_=fn_al_tt_1

    Similaritatile din filmul asta cu ceea ce am trait noi in ultimii 11 ani sunt … wow, n-am cuvinte!

  23. tudor spune:

    sorin

    Cum spuneam, in lipsa argumentelor, apelezi la “dupa cum se stie , ponta e cel mai destept. cine crede altfel e prost si n avem ce discuta”
    Dupa care va vaitati ca , aoleooo, romanicaa!

    Nu va convine situatia actuala, dar daca va intreb ” ce au facut guvernele ponta pentru a reforma societatea romaneasca”?, raspundeti cu “jos basescu! basistule!”

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      @ tudor

      pina una alta eu n-am votat niciodata basescu, sau ponta, tu da!

      Vrei argumente? Ia blogul asta din 2009 si pina azi, si ai toate argumentele in comentariile mele. E simplu, la mine nu s-a schimbat nimic in gindire… pentru ca n-a fost nevoie. La tine… ma astept sa incerci sa ma convingi anul viitor prin octombrie ca basescu e numai bun pentru a fi pus lider la noul PDL! (cum de altfel am prezis acum vreo 2 ani ca se vor comporta unii din fostii sustinatori liberali). Argument? Deja ai inceput sa-l “albesti” pe boc… Grea sarcina ti-ai ales, nu pentru mine, ca n-ai sanse, dar nici macar pe cei care de regula se uita la AcasaTV

  24. tudor spune:

    sorin

    Dupa tine, cele mai corecte alegeri au fost alea din 1990, se vede, cand ilici a iesit presedinte cu 85%.

  25. tudor spune:

    Filip

    Am fost citeva zile prin tara, am vorbit cu multi oameni si m am ingrozit, cumva: toti cei cu care am vorbit, cu extrem de putine exceptii, au pe cineva apropiat plecat in strainatate la munca.
    M a uimit si resemnarea cu care acei parinti acceptau situatia, de parca ar fi in firea lucrurilor.
    Fenomenul, la aceste proportii, are printre cauzele importante si coruptia.

    • Filip G spune:

      Mama a primit 120 lei bani pe lapte pe o jumatate de luna.Cum nu mai primeste subventie o sa vanda o vaca apoi cealalta….In schimb toti tinerii din sat sunt plecati la munca sezoniera in Germania si Austria.Daca tineri de 16 ani se invoiesc de la scoala pentru a merge la munca in strainatate,pe acestia nu-i prinzi cu salariu minim sa munceasca in Romania.
      Ce argument sa ai pentru copii sa ramana in tara?
      Fiica mea a venit si a terminat Masteratul anul acesta ,iar pentru baiat ce termina anul viitor 12 clase nu am argumente sa ramana in tara.
      Eu am fost un luptator si nu am stat cu mana intinsa,educatie ce am transmis-o la copii.Romania nu are nevoie de ei,normal ca nu o sa se milogeasca in Romania sa fie apreciati de un inbuibat al vremii care a cumparat functia ori postul……..

  26. tudor spune:

    Adam

    Cind iesi din Branesti pe dreapta, spre Islaz, se vede o padurice draguta … nu stiu daca intelegi fenomenul.
    Varujan stie :) ; nu ca ar fi fost cursant, ci asa…din cultura generala.

    • Adam Mares spune:

      Ești prea criptic pentru mine!

      • tudor spune:

        Intreaba si tu in stanga si n dreapta … doar nu vrei sa scriu pe blog ca acolo e o scoala a unei anume institutii, altfel onorabila.
        Catalin Harnagea stie …

  27. […] Sursa: Vosganian.ro […]