Câteva comentarii privind Codul fiscal

În primul rând, vă rog să mă îngăduiţi pentru că am postat mai rar în ultimele zile. Am început, în luna mai, un roman pe care aş vrea să-l termin până la sfârşitul anului. Ceea ce înseamnă câteva ore de scris pe zi. Iată, totuşi, cele câteva consideraţii privind dezbaterile la Codul fiscal, pe care le-am promis:

1. Am participat, din 1990 încoace, la toate dezbaterile privind politica fiscală. Puţini îşi mai amintesc că am fost în 1998, ca preşedinte al Comisie de buget a Senatului, împreună cu Viorel Cataramă (preşedinte al Comisiei Economice) iniţiatorul primei legi de reducere a profitului reinvestit. Legea a fost votată în Parlament, dar anulată prin ordonanţă de Guvernul Radu Vasile, la propunerea ministrului de finanţe Traian Remeş (altminteri un ministru bun, şi la finanţe şi, apoi, la agricultură). Pe vremea aceea, legislaţia fiscală nu era încă pregătită să administreze o asemenea măsură fiscală.

În 2004 am fundamentat cea mai mare reducere fiscală de la noi. Impozitul pe profit a coborât de la 25% la 16%, impozitul pe salarii de la nivelele de 18,28 şi 40% (media era 24,7%) tot la 16% şi CASS de la 49,5% la 39,5%. În cei patru ani care au urmat, măsura a fost aplicată integral cu rezultate spectaculoase asupra investiţiilor şi asupra ocupării. PIB a crescut în patru ani de la 60 mld euro la 140 mld euro. Datoria publică guvernamentală a scăzut de la 22,4% la 19,8% din PIB. Numărul salariaţilor l-a depăşit pe cel al pensionarilor de asigurări sociale, ceea ce a permis creşterea pensiilor de două ori şi jumătate fără deficit la fondul de pensii. Deficitul bugetar a fost în limite controlabile, asta dacă cercetăm cu atenţie cifrele şi nu demagogia guvernului BOC de după 2008.

Concluzia mea, după o activitate politică de peste un sfert de veac în care - cu excepţia ultimelor luni de când sunt un fel de independent - am fost ori ministru de economie şi finanţe,  preşedinte sau membru într-o comisie parlamentară economică, ori am coordonat programe economice pentru care am utilizat şi instrumentar econometric, este că niciodată, în România de după 1990, atunci când s-au operat reduceri fiscale, ele nu au condus la dezechilibre bugetare, ci, dimpotrivă la creşterea investiţiilor şi a ocupării, cu bune rezultate asupra stabilităţii fiscale.

2. Am participat la numeroase întâlniri şi negocieri cu FMI. Nu de puţine ori, analizele Fondului s-au dovedit greşite. Câteva exemple: în 2008 FMI considera că în anul 2009 România va avea o creştere economică de peste 5%. Chiar şi în februarie 2009, FMI credea că anul 2009 va avea o creştere economică de cel puţin 2%. În fapt a avut o prăbuşire de peste 7%. În primăvara lui 2010, FMI credea că acela va fi anul ieşirii din criză. În fapt, a fost anul prăbuşirii bugetare. Etc. FMI nu a agreat niciodată reduceri de impozite. FMI nu a avut niciodată încredere în capacitatea economiei româneşti de a răspunde pozitiv stimulilor fiscale. Fondul a preferat întotdeauna soluţiile mai sigure şi comode, care nu dădeau nicio şansă dezvoltării în ritm rapid a economiei româneşti.

3. Opiniile BNR trebuie privite cu anumită rezervă. Ele sunt, pe de o parte, influenţate de FMI. Pe de altă parte sunt influenţate de jocurile politice interne. Câteva exemple: atunci când, în octombrie 2008, Traian Băsescu a promulgat legea creşterii salariilor bugetarilor, un exemplu convingător de mită electorală şi care ameninţa vizibil echilibrele bugetare, BNR, în ciuda apelurilor pe care le-am făcut, a tăcut mâlc. Când în 2009 a fost clar că bugetul nu poate susţine o creştere a pensiilor nefundamentată pe creşterea veniturilor salariale, BNR nu a avut nicio reacţie la introducerea pensiei minime. Aşadar, faptul că astăzi BNR, într-o situaţie infinit mai puţin periculoasă decât creşterea, din 2008, cu încă 50% a salariilor bugetare, e atât de vocală, trebuie privit cu anumită prudenţă.

4. Faptul că România creşte cu 2% pe an nu înseamnă nimic. Trebuie să raportăm această creştere la stadiul de evoluţie al economiei româneşti. Dacă un adult creşte în înălţime cu un centimentru pe an e spectaculos. Dacă un copil creşte cu doi centimetri pe an e ca şi cum nu ar creşte. Cu 2-3% creştere, pentru noi e ca şi cum am sta pe loc. Ba e chiar mai rău, pentru că decalajele faţă de ţările dezvoltate se adâncesc. Fără o creştere economică medie de cel puţin 5%, România este condamnată să rămână la coada Europei. Asta nu se poate face fără utilizarea stimulentelor de natură fiscală.

5. Creşterea TVA în anul 2010 a fost o enormă greşeală. Ar fi trebuit ca la începutul lui 2011 să se revină la 19%. Creşterea TVA nu a avut absolut niciun impact asupra creşterii veniturilor din valoarea adăugată, dimpotrivă, ele sunt mai mici în 2014, cu un nivel de 24%, decât în 2008, cu un nivel de 19%! Toată creşterea estimată s-a dus în evaziune fiscală, împovărând pe cei cinstiţi şi inhibând investiţiile. Mediul de afaceri a respins ca insuportabilă această creştere

6. Uitaţi-vă la ţările din jur şi spuneţi-mi, comparând TVA, CASS şi impozitul pe profit, dacă e vreuna cu nivele de impozitare mai mari decât România.

Şi atunci de ce, totuşi, această dezbatere? Să vedem răspunsul în comentariul următor.

 

 

186 Responses to “Câteva comentarii privind Codul fiscal”

  1. sorin gyorgyfalvi spune:

    Absolut adevarat.

    BNR-ul o fi el unu din pilonii de stabilitate, dar nu si daca incepe sa-si depaseasca atributiile. E ca si cum un judecator dintr-o data ar incepe sa dea lectii de agricultura… Deci BNR mai usor cu pianu pe scari, si mai mult cu nasul in treburile pe care ar trebui sa le faceti (si nu le prea faceti in ultimul timp, vezi disciplina din domeniul bancar care a devenit foarte laxa).
    Si FMI asemenea. Ne-ati nenorocit destul. Mai mergeti si mai cautati niste Argentine, sau Bangladeshi, ca pe-aici unii s-au cam prins ce rol aveti: sa bagati tara in haos ca dupa aia sa devina catelus american!

    • Nu poti vorbi, totusi, despre FMI in acesti termeni. Nu au dat buzna peste noi, ci noi i-am chemat. E drept, tot la sugestia BNR care, in 2009, dorea sa asigure stabilitatea cursului de schimb, temandu-se ca datoria externa e prea mare. S-a dovedit, totusi, ca datoria externa s-a descurcat singura. In 2009 FMI nu a stavilit cu nimic elanul guvernantilor care a cauzat tragedia din 2010.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Ba nu vreau sa diminuez cu nimic termenii pe care-i folosesc referitor la FMI. Dimpotriva, am fost foarte vag si foarte foarte blind cu ei (din cauza ca n-am timp sa ma lupt cu morile de vint). Nu prea avem altceva de facut decit sa ne obisnuim cu ideea ca suntem o colonie complet controlata de propaganda americana, ajutata la greu din interior.

        Va recomand citeva filme ca sa va edificati mai bine, filme facute cu personaje reale, despre fapte reale. Unu dintre ele este “The War You Don’t See” (exista si pe youtube, si arata modul cum americanii si-au construit cu ajutorul propagandei infiltrata in media, cu ajutorul manipularii unora din media, motivatia razboaielor pe care le-a pornit in Orientul Mijlociu, in Vietnam, in America Latina, samd). Apare si Julian Assange, precum si alte persoane ca care au participat involuntar la manipulari.
        Alt film edificator este The Corporation (2003), un film extraordinar care arata cum sunt controlate toate guvernele de catre marii magnati ai lumii, guverne care la rindul lor isi imprastie politica cu ajutorul tuturor metodelor murdare care exista.
        In mina acestora FMI este doar o unealta care are un set de scule foarte limitate si foarte rigide, menite in principal sa distruga pentru ca apoi sa ne faca sa cerem sa vina salvatorii. Asa a aparut cea mai noua forma de scalvie, si cea mai necostisitoare dintre cele de dinainte, o forma de sclavie in care proprietarul de sclavi nici macar nu mai are grija de a asigura sclavilor un minim nivel de supravietuire. Acesti sclavi moderni sunt nevoiti ca sa-si plateasca in permanenta creditele catre proprietari, sa se gindeasca singuri cum reusesc sa faca asta, iar atunci cind nu mai pot… n-au decit sa moara pentru ca inlocuitori sunt suficienti: au la dispozitie aproape toata populatia lumii!

        • FMI e o banca, trebuie sa-si recupereze banii. Nici bancile nu sunt mai ingaduitoare.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Gresit. Nicio banca nu-ti spune cum sa-ti administrezi propriile resurse. Pe banci nu le intereseaza cum iti platesti ratele…

          • Cum poti sa spui una ca asta? Cand iei bani pentru o afacere, prezinti la banca planul de afacere. Nicio banca nu-ti da bani daca nu-i spui ce vrei sa faci cu ei.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            De ce FMI nu-i invata pe SUA cum sa-si plateasca imensa datorie de 17000 de miliarde care reprezinta un grad de indatorare infinit mai mare decit al nostru? Minunatele teorii salvatoare nu se aplica in cazul lor? Nu v-ati intrebat niciodata asta?

          • Pentru ca SUA are resurse suficiente sa-si acopere deficitele si nu are nevoie de banii de la FMI>

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Nu, SUA nu are resurse suficiente, e intr-o stare de faliment nedeclarat, tolerat de catre creditor de teama de a nu pierde tot. Periodic se tot iau decizii de marire a deficitului din aceasta cauza. Nu se imprumuta la FMI pentru ca FMI e prea mic si n-ar avea oricum suficiente resurse, dar intrebara era de ce nu face SUA un acord cu FMI din asta stupid cum facem noi, chipurile preventiv, ca sa fim obligati sa respectam niste reguli? Nu reisese ca SUA nu da doi bani pe “inteligenta” salvatoare a FMI?

            Si referitor la banci, chestia cu planul de afaceri e apa de ploaie. Se stiu citeva reguli multi mai simple atunci cind vrei credit de la banca: primesti daca indeplinesti unu din criteriile cerute, in zilele astea primesti credit doar daca ai active care sa valoreze de citeva zeci de ori valoarea creditului solicitat, altfel orice alt plan nu foloseste decit ca maculatura. Exista si exceptii, dar ele intaresc regula. Au apus demult zilele cind mergeai la banca cu un plan de afaceri si banca sa-ti dea bani… Mai mult decit atit ati putut vedea ca in ultimii 5 ani au primit credite mai consistente cu predilectie doar pe criterii politice (mafiote mai pe romaneste). Si oricum, odata primiti banii banca se uita doar la platile lunare, si dupa caz, daca ai intirziat vreo plata si esti client politic nu patesti nimic ci doar se amina sine die o actiune impotriva ta, sau daca esti un neprotejat al sistemului atunci banca abia asteapta sa faci o gresala sa-ti ia bunurile cu care ai garantat creditul. Asa functioneaza. Alea cu credite luate pe planuri de afaceri bine gindite sunt povesti. Romania nu mai e demult o tara in care sa se poata face un plan viabil, si bancile sunt cele care stiu cel mai bine asta.

          • Intr-un fel ai dreptate. Nimeni nu cere socoteala SUA. Toti (inclusiv BNR) se multumesc sa detina bonduri americane si prefera stabilitatea SUA. Dar sa stii ca mari datorii au si alte tari care stau bine mersi, cum e, de pilda, Italia sau Franta.
            Chiar daca le trateaza superficial, bancile cer planuri de afaceri. Sunt si cazuri din cele pe care le spui, eu nu vorbesc de cei care incalca regula, ci de regula.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Dau un exemplu: FMI nu spune si nu va spune niciodata ca CNAS spulbera 80% din banii romanilor prin contractele cu marii furnizori de medicamente prin achizitia de medicamente la preturi infernale, deoarece concernele de medicamente sunt din tabara lor. Spun si vor spune mereu ori ca nu putem scadea contributia la CASS pentru ca va genera deficit. Niciodata nu vor cere eficientizarea la ceva care oricum directioneaza banii spre afara (doar daca nu cumva directia e gen China, Turcia, etc), dar intotdeauna vor avea idei despre Oltchim, Cuprumin, sau orice altceva ne-a mai ramas in tara.

          • Cand eram ministru socoteam ca din 2000 pana in 2008 alocarile pentru sanatate au crescut de cateva ori. Si totusi problemele erau la fel de mari. Furnizorii isi impart piata si preturile medicamentelor de aceea nu scad. Furnizorii castiga licitatiile pe rand, isi repartizeaza spitalele. Asta mi se spunea. Din pacate am guvernat prea putin.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Da. Asa e. Era nevoie ca o guvernare sa inceapa sa dureze macar doua mandate consecutive, pentru ca sa poata pune bazele unui model de buna guvernare, si sa cimenteze in memoria colectiva un anumit standard, pe care apoi cetatenii l-ar fi cerut de la politicieni mai hotarit. Acum cetatenii nu mai cer nimic pentru ca din pacate toti politicienii care s-au succedat la guvernare au lasat cutuma conform careia nu e nevoie sa respecte nicio promisiune pentru ca oricum cetatenii n-au de ales decit tot dintre ei, politicieni dintre care o parte si asa vor fi intotdeauna la guvernare indiferent de combinatiile politice dintre partide.
            Dupa parerea mea asta e un lucru care zdruncina puternic orice dorinta de a face ceva in tara asta, si anume faptul ca oricum nu conteaza cine si ce promite, pentru ca oricum nu se va face nimic. Si atunci… e normal ca fiind dezbinati pina la nivel de pulbere sa fim asa de usor de manipulat de catre interesele straine.
            O posibila reparatie nu se va putea face decit de la cel mai jos nivel al educatiei, deoarece generatiile care au absolvit in ultimii 20 de ani sunt deja contaminate, ori aceasta reparatie pare doar o utopie pentru ca nici profesorii care ar trebui sa faca asta n-au mentalitatea necesara unui astfel de ideal. Cei care erau buni sunt demult “trimisi” afara de catre mentalitatea basista conform careia statul nu poate avea grija de cetatenii sai, prin urmare sunt sfatuiti sa-si caute viitorul in alta parte. Multi dintre ei nu se vor mai intoarce niciodata, in special cei cu pregatire superioara.

          • Nu te supara, dar noi, liberalii, am indeplinit toate promisiunile. Mai putin una, nu am ajuns cu veniturile bugetare la 38%, ci doar la 35,5%. Daca nu incepea criza in octombrie si incepeau fondurile europene, o rezolvam si pe asta.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Pina la alegerile din 2008 PNL a ignorat importanta imbunatatirii managementului la nivelul organizatiilor locale, motiv pentru care s-au pierdut alegerile din 2008 in ciuda performantelor foarte bune de la guvernare. Pacat. Acum e prea tirziu, eu am zbierat cit m-au tinut plaminii la timpul potrivit… dar n-a fost cine sa asculte.

          • Draga Sorin, chestiunea e ca PNL nu prea era reprezentat in administratia locala si de aia avea structuri mai slabe. Ele s-au mai ameliorat dupa 2012, dar au fost decimate de DNA.

  2. Emil Mihai spune:

    Argumentele sint foarte corecte! Trebuie o actiune publica mai puternica de sustinere a noului cod fiscal!

  3. Filip G spune:

    Codul Fiscal e bun cu unele rezerve………dar cum il aplici in an electoral dupa o seceta prelungita!?!
    Iuresul asta de mariri de salarii,indemnizatii inainte de alegeri colaborat cu lipsa investitiilor care aduc plusvaloare ne fac sa ajungem la dansul romanesc”un pas inainte si doi inapoi”.
    O formula economica buna da randament intr-o economie normala.
    Romania nu e o tara normala atat politic cat si economic.
    Folosirea sabloanelor nu ajuta………am vazut zugrav care aseza sabloane unul dupa altul peste un anumit punct,in final a iesit ceva deosebit.
    Ori in Romania punctul peste care trebuie asezat sablonul se afla in miscare tot timpul in functie de cine guverneaza…….

    • Cred ca ar fi o greseala sa judecam Codul fiscal dupa legea salarizarii care e doar un proiect. Ar trebui mai degraba invers.

      • Filip G spune:

        Cum se acopera diferenta dintre venituri si cheltuieli?
        O sa traim pe datorie ,care ar fi costurile?

        • Filip G spune:

          http://www.zf.ro/eveniment/romania-va-fi-in-topul-celor-mai-batrane-tari-din-lume-in-2030-14680187
          Cand politicienii vor incepe sa gandeasca sincer strategii pe termen lung vor avea surpriza sa constate ca nu pot fi puse in aplicare pentru ca nu ai cu cine.
          Eu am doi copii,fiica e plecata in Germania,baiatul termina anul viitor 12 clase si vrea si el sa plece.
          Eu mi-am facut datoria fata de tara,tara nu si-a facut datoria fata de copii mei!
          Zilele acestea am avut o discutie cu baiatul,il sfatuiam sa faca o facultate.Raspunsul a fost unul fara replica:
          La ce i-a folosit lu* sora-mea ca a facut Facultate si Masterat si a fost de nota 9 si 10?

          • Asta e o tema dramatica. In 2050 Romania va fi nesustenabila. Cu 16 milioane de locuitori dintre care jumatate batrani sau aproape. Nimeni nu se gandeste la asta. Ne certam pe tot felul de tampenii.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            @ VV

            asta e si scopul. Vom deveni o tara atit de subreda incit ne vom ruga de ei sa ne ia pe gratis, la fel cum un batrin neputincios care nu mai are pe nimeni isi da si casa doar ca sa fie primit intr-un azil unde de bine de rau capata o zeama calda…

          • Romania este o tara subreda. Nu are resurse interne de refinantare. Capitalizarea bancara e de catreva ori mai mica decat in tari precum Cehia ori Polonia, iar capitalizarea bursiera este nesemnificativa in raport cu PIB. Capitalul strain controleaza 90% din sectoarele strategice, capitalul romanesc este ca si inexistent iar acolo unde mai exista, e vanat de partide si de parchete.

          • Shadow spune:

            @Filip
            Ma scuzi dar pt “facut datoria” pt a avea crestere de natalitate ar trebui sa ai 3 copii nu numai doi :-(.

        • Asa au intrebat si in 2004, cum o sa acoperim diferenta? Si diferenta a fost acoperita de economie si de cresterea veniturilor. Cand lasi bani in economie, ei duc la crestere. Daca a crescut TVA cu 5% ce s-=a intamplat? Colectarile au scazut. E mai bine asa?

          • Filip G spune:

            Intreb si eu ca un novice;
            TVA colectat de la mine cetatean si nevirat bugetului de stat e furt ori BA?
            Colectarea TVA la scara mica desi platit de cetateni e FURT cu acordul POLITICULUI si ANAF.
            In cazul asta o sa se introduca alte taxe si impozite platite tot de cetateni.
            Bravos, natiune, cu alesii tai!

          • Nu e furt, e evaziune fiscala. Adica nu i-l iei, dar nici nu i-l dai.

  4. Lordul John spune:

    @VV

    Sa înțeleg ca reducerea TVA la alimentele de baza si reducerea TVA general vor aduce mai multe venituri la buget din care vor putea fi acoperite creșterile de venituri salariale ale personalului bugetar, necesarul de investiții publice si cofinanțările proiectelor europene?

    • sorin gyorgyfalvi spune:

      @ VV

      asta isi face publicitate gratis aici pe blog, daunind in acelasi timp grav indexarii blogului dvs pe google. Imi fac datoria sa va avertizez. La fel era si mangu cu blogu lui…

      • De ce dauneaza indexarii pe google?

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Pentru ca google penalizeaza site-urile care posteaza linkuri catre site-uri ca si cel de mai sus, site-uri care incearca sa fenteze algoritmul de indexare google si sa isi asigure lor o pozitie mai de top pe baza unor legaturi artificiale cu site-uri cu oarecare relevanta cu ce scriu ei.

        Blogurile mai experimentate au administratori care periaza genul asta de linkuri cum e cel de mai sus, ori le intrerup cu ajutorul unor script-uri, ori le sterg cu totul.

        Nu e niciun pericol sa fie postate linkuri normale, catre diverse site-uri pentru anumite pagini specifice unui text, pericolul sunt linkurile recurente cum e asta de mai sus, care la fiecare articol al dvs are grija sa-si posteze linkul catre site-ul lui.

        Exista o multime de tehnici de “promovat” artificial un site, blog, etc in google. Ele tin pina se prinde google, si de regula promotorii unor astfel de metode au si varianta B dupa ce sunt declasati, fac alt blog cu acelasi continut dar cu alta adresa, si teleporteaza linkurile facute de ei in trecut, cu ajutorul unor script-uri intra iarasi la dvs pe blog, si modifica automat toate linkurile postate de ei aici pe blog catre noua adresa :D (bineinteles continuind sa dauneze blogului)

        Asa se face ca apar peste noapte niste neica nimeni care “au” mii, zeci de mii, sute de mii de cititori. Acei cititori nu exista, ei sunt doar un trafic inventat.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Nu va obositi sa-l somati sa termine, cel mai probabil nici macar nu e o persoana, ci un robot… E suficient sa cereti administratorului sa ia masuri. Poate pune un script in pagina care intrerupe automat astfel de linkuri.

        • Pai pot sa-i intrerup intrarea pe comentarii.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Ar fi bine sa faceti asta. Si sa urmariti si daca dupa ce faceti asta nu revine sub o alta forma. In plus, mai sunt citiva clienti, ar fi bine sa le aplicati acelasi tratament.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Si inca ceva, defapt cel mai important lucru: trebuie sa eradicati linkurile postate deja, deoarece ele vor produce efecte chiar daca proprietarul nu mai are acces la blog (desi ma indoiesc ca solutia blocarii lui poate fi una pe termen lung).
            Am facut un pic de research, n-o sa va vina sa credeti, pentru ce domeniu “economic” e folosit blogul de catre individul asta! :D

            Va dau link-ul ca sa verificati dvs.
            http://openlinkprofiler.org/r/vosganian.ro#.VdTY64sVizk

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Blogul dvs e ciuruit de-a binelea din cite vad, nu e de mirare ca nu-mi mai gasesc postarile, blogul e prins ca intr-o pinza de paianjen in reteaua asta de linkuri, aveti nevoie sa faceti o curatenie majora, va sfatuiesc sa cereti ajutorul unui profesionist ca sa va curete din toata arhiva aceste linkuri.

          • Nu prea inteleg…:(

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Ce anume nu intelegeti?

          • Chestia cu linkurile care strapung blogul.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            O mare parte din valoarea unui site e data de linkurile catre site-ul respectiv existente pe alte site-uri. Sa zicem youtube, e tare pentru ca enorm de multe site-uri posteaza pe propriul lor site un filmulet care daca dai click pe el te duce pe youtube. Algoritmul google numara la fiecare site cite linkuri duc spre el, analizeaza calitatea site-urilor care duc spre el printr-un coeficient al site-urilor respective, dupa care da o valoare continutului acelei pagini si o indexeaza. In functie de valoarea respectiva, la o anumita cautare pe google site-ul respectiv iese in cautarea google mai sus sau mai jos (in functie de indicele site-ului respectiv).

            O seama de indivizi folosesc acest mecanism pentru a pacali google, posteaza ei link catre propriul lor site pe alte site-uri (cu miile dupa cum puteti vedea acolo in rezultate), si google ii ridica in rang pentru o vreme. Cind google se prinde ca a fost pacalit declaseaza intreaga retea, care in cazul de fata cuprinde si acest blog ca “complice”, adica un blog care permite pacalirea google cum ar veni.

            Si atunci cind intru eu in google si bag in casuta un anume termen, pe care stiu ca l-am postat pe blogul dvs, cu intentia sa-mi gasesc propria postare, atunci google nu-mi mai arata rezultatele corecte deoarece vosganian.ro e declasat, si la cautarea respectiva imi apar alte balarii. E destul de simplu mecanismul.

            Trebuie sa scapati de linkurile parazite. Si dupa ce scapati de ele, un script ar trebui sa existe in pagina care sa omoare din fasa genul acela de linkuri. Webmasterii stiu cum sa faca asta, trebuie doar sa le cereti.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Individul a carui link e postat mai sus e vinzator de publicitate

            http://pebloguri.ro/publicitate/

            cum credeti ca vinde el publicitate, cind defapt el nu publica nimic?

            Nimic mai simplu, se foloseste de aceste linkuri care le posteaza pe ici pe colo, arata (dupa cum vedeti in datele statistice pe care vi le-am aratat) ca detine o retea destul de mare, pacaleste unii naivi care nu stiu cu ce se maninca domeniul asta, dupa care vine tot el cu un simplu soft si genereaza click-uri, ca sa-l usureze de bani pe respectivul fraier. Am descris doar unu din mecanismele cele mai simple, care in tarile din vest deja sunt rasuflate.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            Uitati-va la asta:

            https://blog.kissmetrics.com/penalized-by-google/

            la punctul 33 va incadrati si dvs cu link-ul de mai sus, dar sunt si multe alte motive, ala fiind cel mai elocvent.

          • Adica el arata carti de vizita, zicand ca e prieten cu persoana.

          • emi spune:

            Adica el arata carti de vizita pretinzand ca prietenii/cititorii blogului dumneavoastra sunt de fapt ai lui.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ VV

        Cam asa ceva…

  5. Filip G spune:

    http://www.stiripesurse.ro/ponta-un-domn-mi-a-cerut-demisia-la-dna-cred-ca-era-gorghiu-deghizata_964631.html
    Ponta si fantomele ce-i bantuie viata!
    1Cand invoci un personaj care nu este in momentul respectiv prezent,inseamna ca inconstient rabufnesc unele temeri,cosmaruri.
    2 Se pare ca alungarea lui Crin din USL e inlocuita de teama de a sfarsi lamentabil ca premier.
    3 Daca problema presedentiei a fost transata de cetateni ,Ponta pierzand lamentabil.Inlocuirea lui Ponta din functia de premier sa se produca datorita unei femei?
    Ar fi peste puterea lui de a accepta.A mizat pe Rovana ca un egal Alinei si a pierdut.
    Una peste alta in concluzie PNL este peste PSD…….. :)

  6. Adam Mares spune:

    Se pare că PNL ar avea conturile blocate, din cauza datoriilor.

  7. alexis spune:

    FMI este o institutie care ar fi mai potrivita in regimurile comuniste. Filosofia lor este aidoma cu cea comunista: oamenii de rand (in cazul acesta guvernele) nu se pricep, prin urmare este nevoie de niste baieti destepti la un anumit centru care se pricep pentru toti. In plus, FMI impune masuri (ipocrit spune ca nu impune nimic), dar daca iasa prost pleaca linistit si tarile”beneficiare” raman cu oalele sparte. Nimeni de la FMI nu a raspuns vreodata pentru deciziile gresite.
    Mugur Isarescu este un personaj dubios si ma intreb cand o sa il intrebe cineva de uriasele tunuri din sistemul bancar din anii 1990.
    In alta ordine de idei, PNL nu cred ca mai are pe cineva care sa se priceapa cat de cat la finante, mai ales la finante publice. Daca facem o enumerare, ne poate apuca rasul. Nu e cazul sa ne apuce, pentru ca e tragic.

    • Ai spus doua lucruri corecte. 1. FMI nu are nicio raspundere. 2. In anii 90 Romania a fost scena a numeroase dezastre: Dacia Felix, Credit Bank, Columna Bank, Banca Albina, Bankcoop, Banca Religiilor, Bancorex, Banca Agricola (in prag de ruina), raporturile bancilor cu fondurile de plasament colectiv reglementate precar, piata valutara in dorul lelii etc.etc.

  8. alexis spune:

    Dar vestea buna este ca scrii la un roman. Astept cu nerabdare sa apara in librarii.

  9. Mihail spune:

    @ tudor-el(de peste drum),

    …agricultura are nevoie de instalatii de irigat acum, ieri, in urma cu o luna sau chiar doua. Nu are timp de “proiectele” tale.
    Teava s-ar mai gasi,a sta cu toate ca Fabrica Metalurgica de la Iasi lucreaza la jumatate, dar pompe de unde ? Aversa este Mall.

    In rest, acum spui ca te doare-n pix de Iohannis al tau.
    Pai nu erai tu parte din cei 6.2 milioane de prosti care l-ati votat ?
    Stiam eu ca poporul nu prea oscileaza la capitolul mobilare intrelectuala, dar nici chiar asa.
    Este exact ca-n ’90. Niciun progres.

    Tu ai mentalitate de tatuc, vrei ca nemtzalaul tau sa-i puna pe astia la treaba.
    Refuzi, cu mintea ta putina, sa intelegi ca sata o face guvernul nu neamtzul tau.
    Apoi….el o tine dintr-o vacanta in alta, n-are el treaba cu Romanica.
    O sa fie, poate, bine atunci cand isi va programa o vacanta in Romania.

    Pana atunci, tu si ceilalti 6.2 milioane de prosti ne-ati nenorocit pe noi.

    • Emil Mihai spune:

      Nene Mihail , In ultimii 10 ani agricultorii s-au umplut de bani ; daca fiecare fermier punea 50-100 mii de euro ( din cele citeva milioane pe care le-au spart pe masini , vile amante si excursii in Australia , Noua Zeelanda , Argentina etc) acum pagubele erau mai mici; dealtfel in Baragan productia la frorea soarelui si porumb se anunta buna — asta dupa productii de 9 tone la ha la griu! Fostuil IAS Movila cultiva mazare nemodificata genetic pe 1280 de ha pe care o uda din trei in trei zile ; la porumb a dat patru irigatii in doua luni (o data la 15 zile) si prognozeaza 14-16 to boabe porumb la ha pe 1800 de ha ! Pe cine plingem noi? Azi am venit dfe la Galati : Atit in Ialomita cit si in Braila , porumbul este VERDE;iar in ultimele 48 de ore au cazut cam 60 litri pe metru patrat! Asta ca sa mai terminam cu jelania asta mioritica privind seceta! A , ca ministerul Agriculurii ar trebui sa continue lucrarile la canalul Siret-Dridu , asta-i alta poveste: s-ar cheltui un miliard de euro si probabil s-ar face zeci de mii de locuri de munca si niste profituri in viitorii ani de zeci de milioarde de lei! Dar cine te lasa sa incepi o asemenea lucrare?

      • Emil Mihai spune:

        Scuze era vorba de Soia nemodificata genetic!

      • tudor spune:

        Foarte bine ca au productii mari cei despre care zici!
        Eu ziceam tocmai despre ceilalti, care nu pot iriga: ar trebui sa intelegem ca valorificarea la maxim a suprafetelor agricole poate fi unul dintre atuurile Romaniei.

    • tudor spune:

      Nu tevile si motoarele sunt marea problema, ci lipsa unui plan coerent si a finantarii corespunzatoare: n are impact electoral la d astia de teapa ta.
      Cat despre nematzalau … oricum e de preferat lui ponta – un plagiator (adica hot) ordinar, ajuns presedinte de partid (implicit prim ministru) pe motiv de tatasocru si george maior; instabil psihic si plecat cu sorcova: ultima basina a lui victoras: cica el e independent politic.
      Si a dat demisia din psd si noi nu stim,. ori e tralala?

      Si inca ceva, moldovene: decat sa te aia grija de Iohhanis, mai bine ti ai vedea de conotionalii tai: nemtalaii nu si violeaza copilele si vecinele de cinci anisori, precum voi … sa ti mai zic de moldoveanca aia care si trimitea copila de opt ani sa i faca sex oral unui vecin pentru un kil de faina???

      • cris spune:

        Intrebare retorica, adica doar citesc si ma minunez:

        Ce spui? De aceea exista o lege atit de drastica in Germania, de castrare chirurgicala, votata destul de curind, fiindca ei nu au pedofili si violatori, numai “moldovenii”. Dintr-o revista pe care probabil o preferi:
        http://www.comisarul.ro/diverse/doi-pedofili-nem%C5%A3i-si-unul-elve%C5%A3ian-re%C5%A3inu%C5%A3i-si-ar_503515.html
        Si nu e primul asemenea incident in care sunt implicati nemti get beget….

        Adica nemtii au si pedofili ajunsi in pozitie de ministru – Tritt sau europarlamentar – Cohn Bendit, dar si altii de proeminenta: Kentler, Peter Schult. Un intreg partid, al treilea ca marime in Germania, FDP s-a dus de ripa pe asemenea scandaluri….Sunt doar putini ani de cind in Chile a fost un proces major cu un nazist celebru retras acolo si conducind un cult – era “preot evangelist”, sustinator si asasin pentru Pinochet si cunoscut ca pedofil de o cruzime fara margini, Paul Schafer se numeste…… De unde scoti domnule asemenea minuni ca “nemtzalaii nu-si violeaza copiii precum nenorocitii de moldoveni”???? Ti-ai si gasit comparatie cu o natie cunoscuta ca avind o problema in asemenea masura ca ajung la legi drastice.

        Si care e scopul a ce spui: Adica acum oricine nu e de acord cu iohannis al dumitale e pedofil, violator, mizerie umana? ?????

        Auzi ce-ar fi sa elimini Moldova cu totul de pe harta Romaniei ca sunt “pedofili” – Lordul e si el din Iasi, si Corina, parintii domnului senator cred ca sunt in Focsani……sunt si ei pedofili si violatori ????? Corina e profesor si are grija de copii cu diferite probleme de dezvoltare…. nu l-a votat pe Iohannis…. e si ea “pedofila”???? Domnule, de dragul unor sloganuri si de atita dedicatie catre iohannis ajungi la niste afirmatii extrem de, hmmmm, ciudate, dar “kaghebistii securisti” “duc campanii electorale de nu stiu ce abjectie, spui…. OK…..

        • emi spune:

          Moldova nu, dar o Germanie tot ar elimina evreii…

        • tudor spune:

          Cris

          Doamna, eu iubesc Moldova, moldoveni si moldovence … de pilda, consider ca pentru a fi poet roman de geniu musai sa fii macar putin moldovean…
          Ceea ce am scris in textul incriminat face parte dintr un meci personal pe care l am cu @Mihail, n are nicio legatura cu “dedicatia” mea pentru Iohhanis, dupa cum presupun ca interventia dumneavoastra intr o discutie privata (!) n are vreo legatura cu dedicatia dv pentru vioreleee.

          Sigur ca si nemtii au dementii lor, iar ororile nazismului, de exemplu, sunt o pata pe care n o vor putea sterge vreodata; au o vina colectiva si vesnica ….
          Dar, repet: de ce va bagati – sunteti cumva mecanic? …pardon – moldoveanca?

          Cu drag …,

      • Lordul John spune:

        Ei, asta e prea de tot! Adică dacă face unul o boacana, nu e el de vină ci tot neamul lui!!

        • cris spune:

          Cam asta zic, se ajunge la niste sloganuri si adresari aberante; nu stiu ce are Paul Schafer sau pedofilii germani de a face cu Iohannis. Si la fel de putin am sa pun calitatile poporului german ca summum la un iohannis, e doar un om ca toti oamenii, la fel ca fiecare cu bune si rele si cert un individ pe care sa-l judeci dupa faptele lui, nu prin asimilare cu altii – am mai citit si ca nu stiu cine a zis ceva de faptul ca are “mutra de nazist”, adica alta aberatie. De ce si ponta pe partea ailalta trebuie sa fie dracul in persoana cu tot cu neamul lui, si cu oricine l-o fi votind, iar ma depaseste.

          Nu stiu de ce un neam german daca au pedofili ar trebui sa fie toti pedofili – ar fi o magarie sa se spuna asa ceva, in fond e o problema in toate tarile. Dar se pare ca oricine nu e de acord cu iohannis e moldovean, pedofil ori violator si asta o spune cineva care acuza pe altii de anti-Semitism si vorbeste de campanii electorale murdare (???). Si dincolo ai pe altul care o da toata ziua buna ziua cu “ortodocsii” cei nenorociiti si catolicii cei nemaipomeniti…..Sa spui ca oricine nu l-a votat pe Iohannis, – sunt niste milioane care au votat psd, alte milioane care n-au votat pe nimeni-, sunt violatori, moldoveni si pedofili, altul sa bata cimpii cu nemtzalaul si ortodocsii, nu stiu, mie mi se pare de noaptea mintii. (Iohannis e votat de vreo 6 milioane, restul pina la 15, 18 milioane sau citi or fi, sunt pedofili, violatori si moldoveni???? Acum, na, ca am vorbit de nemti, sa vezi ca incep si de partea ailalta cu “aia care l-au votat pe iohannis sunt nemtzalai pedofili” O luam invers, vreo 5 milioane l-au votat pe ponta, alte milioane nu au votat pe nimeni, restul pina la 15-18 milioane sunt nemtzalai pedofili, nazisti sau mai stiu eu ce aberatie????)

          In fond romanii sunt besteliti si injurati ca ar fi urit mirositori si nu mai stiu cum – parca asa zicea nu stiu cine din Luxemburg de curind. Sa nu inveti nimic din asta si sa continui sa propagi tu roman asemenea besteliri si puneri la galeata pina si impotriva unei parti a natiei tale, e cam ciudat pentru mine. Ma mir asa cum m-am mirat cind am vazut video-ul acela din Olanda in care muntenii de data asta erau numiti idioti, hoti, etc si se dorea cresterea inaltimii Carpatilor ca sa nu se contamineze transilvanenii de rapciuga din Muntenia si Moldova. Cine initiaza asemenea intolerantza si spalat de creieri, si in ce scop?

          Prostii si injuraturi si pus la galeata numite pompos “polemica”. Pare ca e basescu la nivel de metastaza generalizata: nici nu mai e nevoie sa fie un basescu persoana sa urle: profesorii, medicii, bugetarii, nooooo, si-a facut treaba, si-a conditionat victimele, acum se pot sfisia intre ei din initiativa proprie urlind: pontistii, iohanistii, comunistii, nemtzalaii….. Vai Doamne. (in fine…..pardon, n-am voie sa ma mir, uitasem, “ciocul mic ca acum noi suntem la putere”….cine e la putere, nu se stie, tot ei, aia).

    • tudor spune:

      Mihail
      “Este exact ca-n ’90. Niciun progres.”
      Ai dreptate … pe jumatate.
      Exact ca n 90: o gasca comunisto securista condusa de iliescu si vechi structuri cu influente kgbiste a deslansat o campanie electorala de o abjectie nemaintilnita in vreo tara civilizata.
      Doar ca… onvers ca n 90, ati luat o pe cocoasa …. si inca … grav!

      6.2 milioane de prosti au votat cu Iohhanis si v am nenorocit?
      Hai sa vedem cine a votat cu ponta: toti betivii Moldovei, violatorii si incestuosii; toti tiganii; toti analfabetii Romaniei; toata clica baronilor psdisti; majoritatea celor din cele mai sarace zone ale tarii, pastorite permanent de psd – vaslui, teleorman; toti pacalitii de discursul patriotard si gaunos al “romanului” neaos ponta care in fapt are origini etnice nebuloase … in plus, diversi atarnatori si alti oameni de bine.

      Am discutat, la sectia de votare, cu un violonist celebru: venise de la Londr, sa fie sigur ca poate vota impotriva lui ponta.
      Votul acelui om este de sapte ori mai slab decat al gastii din vaslui care a violat o pe fata aceea si care, in patriotismul lor, evident ca au votat ponta; si tot ati pierdut, mihaita, draga …

  10. Mihail spune:

    @ Adam Mares,

    domnul Vosganian, a fugit cu banii peneleului.
    De aia nu are bani acum partidu’. :P

    • Filip G spune:

      Parca altul a fost presedinte al PNL,unul cu nume de floare………… :)

      • tudor spune:

        Dupa campania prezidentiala din 2009, fiind intrebat despre datoriile foarte mari facute de pnl, crin a dat un raspuns antologic: nu e problema mea, e problema partidului.
        Atunci m am edificat despre cum sta el cu responsabilitatea …

    • Adam Mares spune:

      Unde-a fugit cu banii? :P

      • Mihail spune:

        Cum unde(te-ai trezit ?)..la tantea aia care nu a castigat concursul la Camera Deputatilor….iar acum lucreaza la armean ! Sic !

        • Adam Mares spune:

          S-ar putea să ai dreptate! :P Avea și VV o firmă, care a intrat pe pierdere, având în vedere că venitul pe care i-l dădea consilierei era mai mare decât cifra de afaceri a firmei. :P

          • Adam Mares spune:

            Firma asta cică colecta drepturile de autor ale lui VV. Drepturile de autor vin oricum într-un cont: dai contul și publicațiile sau editurile îți trimit banii. Bănuiesc că rolul “consilierei” era să scoată banii din bancă. :P E și ăsta un job! :P

  11. tudor spune:

    Ceea ce lipsete structural Romaniei actuale este temeinicia; tot ce se face este politicopompieristic.
    De pilda, in chestiunea salariilor din sistemul sanitar: evident, sunt probleme cu salariile unora dintre angajati, iar plecarea masiva a medicilor din tara e ceva intre tragedie si dezastru.
    Solutia guvernului, insa – marirea otova cu 25% a salariilor – e mai degraba paguboasa.
    Ne e lene sa gandim si sa discernem. I oglinda cu boc, care in 2010 in loc sa diminueze masa salariala si sa opereze reduceri de venituri acolo unde acestea erau, relativ, prea mari – a redus la toata lumea.
    Acum Ponta anunta ca mareste pentru toata lumea – de la portar la director, cu 25%.
    Una la mina, ca nu prea mai sunt portari: fiind limitate la cheltuielile de personal, spitalele au incheiat contracte cu firme de paza – cheltuielile respective figurand la “prestari servicii”, nu la “personal”; plus ca firmele alea nu s ale orisicui …
    Am vazut la tv salariul unui medic legist, undeva la 13 000 de lei. Toata stima pentru munca lui, dar de ce sa mai ia inca 4000 de lei?
    Adica, daca dam niste bani in sistem, de ce nu facem efortul intelectual de a regandi prioritatile?

    La fel este si cu noul cod fiscal: vom trai si vom vedea! Una este cind introduci ceva (taxe, de pilda), alta cind scoti … nu, Adame? :)
    Astfel, chiar daca este mai dificil de administrat, eu as aplica o reducere progresiva a taxelor, dar nu in puncte procentuale, ci pe categorii de produse, functie de prioritati si de impactul bugetar.
    De pilda, la carburanti eu as scoate suprataxa si as scadea tva doar la motorina; cu siguranta incasarile bugetare ar creste, la fel activitatea din transporturi.

    • Adam Mares spune:

      Da, introduci cuvinte și scoți literatură! :P

    • O reducere la TVA doar pe unele grupe de produse este foarte greu de administrat. Si, la urma urmei, intr-un pulover intra de toate, de la benzin[ pana la fibre sintetice. TVA trebuie redus, e rea mare. De acord ca trebuie crescute salariile cu rost, altfel, daca le maresti cu 25% discrepantele cresc si mai mult. In plus, exista inegalitati uriase intre sectoare. Ai dreptate, legistii iau mai mult decat anestezistii. Desi raspunderea anestezistului e mult mai mare.

      • cris spune:

        nu e asa de usor sa cuantifici raspunderea, VV si nici efortul. Si legistii au mare raspundere, pe decizia lor un om poate intra la puscarie. Poate nu cunoasteti legisti, eu da. N-am sa uit timpul pe care l-am petrecut la Mina Minovici, asistentul meu atunci avea abia vreo 35 de ani, avea parul alb – chiar nu vreti sa stiti ce mizerie umana vad si cit ii afecteaza. Sunt o categorie separata, ca si specialistii de patologie – pe stiintza si decizia lor un om poate trai sau muri, ei au ultima decizie cu o lama de microscop in fatza daca un om are cancer de pilda sau nu, si pe decizia patologului isi bazeaza medicul mai departe tratamentul.

        Comparatia se face pe nivele de ingrijire/gravitate a pacientilor: cit de multe problem are, cit de severe sunt, te uiti la date de laborator si radiologie, pui ordin pentru explorare si analizezi datele, care e nivelul de complexitate a deciziei. Pentru mine exista o grila cu nivelul de severitate al pacientului si returul de la asigurare pe asta se bazeaza. Aceeasi grila pe ambualtoriu este si pentru medicul de familie: diferentza este ca marea majoritate a pacientilor mei sunt de nivel cinci ( adica foarte complicati si cu grad de risc al deciziei mare, adica si costul de ingrijire e mai mare) majoritatea pacientilor vazuti de medicul de familie sunt grad 2 si 3 adica nivel mic si mediu. Ca sa aveti idee cum arata asemenea algoritm de codare

        http://bulletin.facs.org/2013/06/em-codes-for-trauma-care/

        • Cris, apropos daca cunosc legisti, Vasile Astarastoae mi-e ca un frate. Am infiintat impreuna Uniunea Fortelor de Dreapta. Este unul dintre prietenii mei cei mai buni.

          • cris spune:

            Stiu VV, dar Astarastoae e seful unui Institut de medicina legala de timp bun, nu e acelasi lucru ca legistul “de rind” sa-i spun, una e sa stai zi si noapte in morga si sa-ti vina toate nenorocirile, alta e sa fii la catedra…. si domnul dr Astarastoae a trecut de mult timp de etapa ‘morga’, injunghiati, calcati de tren, casapiti, arsi… (am ceva cu totul particular pentru patologi si legisti, si am cunoscut destui, sunt oameni de o sensibilitate si profunzime cu totul aparte. Anatomo-patologii nostri din “scoala veche” au fost ceva cu totul deosebit, domnul profesor Moraru – care e om de premiu Nobel, putini stiu, e detinator al premiului Nobel, Domnul profesor Paul Nicolescu – mi-a fost mie profesor, un om de o blindetze si delicatetze impresionante, dar si anatomopatologii de spital, doamna doctor Dossios sau doamna doctot Serbanescu pe care le stiu de cind ma stiu pe mine….mda, s-au prapadit, ca si Mihai Popescu si Laurentiu Popescu de curind, de la biologie celulara. OOOOOOOOOOF, ma apuca plinsul.

            Nu stiu cine spunea aici ca au salariu mare, 14000 de lei spunea parca… nu au salariu mare, ci au sporuri care se adauga salariului de baza, cum e sporul de toxicitate ( sa stai toata ziua in aburi de formol si in multe alte mizerii nu e tocmai sanatos – eu rezist cu greu sa asist la o necropsie numai o ora doua,ma sufoc, – ca simt cum imi cresc peri albi e altceva, e suportabil-, ei stau in asa ceva cu orele, cu zilele, cu anii) dar si altele.

            Daca li se adauga un 25% e la salariul de baza care e mult mai mic – nici nu sunt multi, e un deficit major oriunde in lume, in Romania nu stiu daca sunt cu totul, incluzind rezidenti – si aceia sunt platiti tot cu vreo 1100 de lei, poate putin mai mult – 700-900. cu totul. Am facut rotatie de medicina legala, dar mai mult decit atit ma duc obligatoriu la necropsiile celor care mor in spital…. nu vreti sa stiti cum e morga unui spital si cum sunt necropsiile, va asigur.

            Mai mult, se confunda salariul cu venitul. Rezidentii sunt limitati la acel salariu mizerabil, dar si multi medici primari. Virfurile, sefii de clinica au si alte venituri – remuneratia ca si conferentiari ori profesori universitari, venituri din clinicile particulare unde lucreaza, venituri din contracte de cercetare cu firme farmaceutice – majoritatea medicilor nu au asa ceva. Realizati cit de putin inseamna ridicarea salariului cu 25%? inseamna vreo 50 de dolari pe luna brut la salariul unui resident…. E ridicol pentru mine sa aud acum atitia ingrijorati “de dreapta” ca vai se prabuseste Romania ca li se da o farimitura in plus medicilor…..Bun, din partea mea sistemul de reimbursare trebuie modificat, asta e altceva, dar vor trece ani probabil pina sa se intimple asa ceva…. sa nu dai voie oamenilor astora carora abia daca le-a crescut salariul de la 100 de dolari cit era in 96 la 200 de dolari cit e acum, e strigator la cer.

            cam asa arata lucrurile, VV
            http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Sanatate/Medicii+rezidenti+din+Romania+invata+sa+supravietuiasca

            nu s-a schimbat nimic, la timpul meu lucram si eu ca traducator si professor de germana….. nu e acceptabil, Copiii acestia trebuie sa lucreze in spital, sa se maturizeze professional…. cum adica sa pleci la prinz din spital ca sa te duci sa lucrezi la o clinica particulara sau sa faci pe ospatarul???? Mama mea nu a iesit din spital trei ani de internat – la propriu, erau cazati in spital, munceau zi si noapte. Eu ca resident aici am lucrat cite 120 de ore pe saptamina, adica la fiecare a treia zi aveam garda de 36 de ore. Asa se invatza in profesiunea asta….nu facind pe ospatarul noaptea ca n-ai cum sa-ti platesti intretinerea sau lumina. Zece ani am sperat ca se va schimba ceva, nu s-a intimplat si am plecat, de inca zece ani vad ca nu s-a schimbat iar nimic….. citi medici credeti ca vor mai ramine in Romania in conditiile acestea? Si citi credit ca s-ar mai intoarce? pentru ce?…. da, desigur ca sa vina un procuror sa le spuna cum sa-si faca meseria probabil, ca el stie mai bine….

          • Draga Cris, cunosc foarte bine situatia sistemului medical romanesc. Chiar ma mir ca sute de anestezisti, de pilda, raman in Romania cand in strainatate primesc salarii de douazeci de ori mai mari.

          • cris spune:

            VV, mai uitati-va o data la cifre: in 95-96 salariul rezidentilor (asta inseamna pentru fiecare 4-5 ani de munca si nu va faceti iluzii, rezidentilor nu le da nimeni o “spaga”) era in jur de $100, dupa 20 de ani salariul e ….$ 200. Daca era dupa boc ramineau in continuare chiar cu mai putin de atit, cu 15o de dolari…. fiindca sunt functionari, si lor li s-a taiat salariul.

            Li s-a crescut salariul cu $5 pe an in ultimii 20 de ani…. cind preturile la orice s-au marit de nenumarate ori. Si mai intelegeti un lucru: mama mea, fondator al unei ramuri de top a medicinei in Romania are o pensie cam de nivelul salariului unui rezident, dupa 50 de ani de munca…….

            Intelegeti cum s-a purtat statul cu medicii Romaniei in ultimii 20 de ani??????

            Aveti idee cum ma uit la domnii parlamentari “de dreapta” care isi cresc dumnealor indemnizatiile si pensiile si tzitziie ca se prabuseste economia daca li se creste salariul medicilor cu 50 de dolari???? Sau la cei “de stinga” care la fel isi maresc indemnizatiile si bat toba ca si cum ar salva medicina cind de fapt doar mai arunca medicilor o felie de salam????

            Cit imi este de greu sa spun de fiecare data ca parlamentul este baza a democratiei si ca a-l calca in picioare e reteta de autoritarism?…. si totusi o spun si o voi spune pe mai departe – poate poate odata veti avea si niste parlamentari mai de calitate si mai ales mai responsabili. Cum credeti ca ma pot uita la Gorghiu? sau la Busoi (iertati-ma, nu e medic, e notar, si e jalnic, stiu soiul, am avut si eu colegi care au trecut prin facultate ca gisca prin apa fiind in nu stiu ce organizatii de partid – daca e asa de ingrijorat ca se cresc salariile rezidentilor si altora din medicina poate spune si de ce a abandonat dumnealui medicina prin anul doi de rezidentiat si s-a facut notar!!!!!! )

  12. tudor spune:

    Emil

    Apropos: stii ca cei care au in locatie teren arabil de la ads platesc redevente mai mici decat subventia primita?

    all
    Cu cat sa inmultim spaga la hectar ca sa facem o estimare moderata a prosperitatii “adevaratilor beneficiari” – cei care dijmuiesc afacerea?

    Recent, cei de la A3 infierau cu maine proletara cestiunea; frumos! Cand ma duc la pescuit la Dunare trec , printre Prundu si Baneasa, printr o imensa exploatatie in lunca Dunarii care are la intrare scris maaare: GRIVCO.
    Sa nu stie ca e pravalia lui Voiculescu si ca locatia aceea este una dintre mizele importante ale trocurilor politice dambovitene?

    E greu si la A3, cum sa impaci pe toata lumea?
    Pe de o parte, Voiculescu e lasat fara partid de Constantin, in ciuda faptului ca incercase sa l tina legat cu un imprumut …, pe de alta nici de ala micu nu prea poti sa te iei, ca sprijina guvernul politic al tehnocratului ponta.
    Greu … cita cat talent echilibristic sa ai !??

    • Lordul John spune:

      Redevențe o fi mai mica decât subvenția, dar pe subvenție plătești 16% impozit, iar pe teren după ce ca nu-i al tău și plătești redevența la stat, mai plătești și taxa pe teren egala cu impozitul.

  13. tudor spune:

    VV

    Despre NCFs, o chestiune care n o discuta nimeni.
    Actualul buget, dar si viitoarele, vor muta parte din povara fiscala catre autoritatile locale.
    Deja guvernul Ponta a taiat din cota parte de tva cuvenita administratiilor fiscale, pentru echilibrare, cica… In fapt, a lasat fara bani de dezvoltare comunitati active, ca sa i iasa socoteala din pix.
    Celor care aveau in derulare proiecte europene si cofinantarea asigurata din surse locale conform bugetelor proprii si s au trezit fara bani si cu programele in aer, prin ordonanta guvernul le a dat voie sa se imprumute.
    Adica, ei cu bani, ei fara bani si datori, pe deasupra!
    Apoi, de unde sa achite imprumuturile, daca tu le iei banii produsi acolo?
    O intrebare ar fi: pentru ce se dau legi, daca o majoritate poate, oricind, prin legea bugetului, sa deroge de la acele legi???
    Daca nu s bune acele legi , n ar trebui abrogate, prin lege?

    Tot asa, transportul la scoala al copiilor a fost trecut de la Educatie la autoritati locale, fara resurse.
    Unele n au insa resurse, asa ca acei copii (multe mii) merg la scoala cu ia ma nene.

    Guvernul reduce cota defalcata de tva si ia astfel din banii comunitatilor, dar le da posibilitatea sa creasca taxele locale.
    O asemenea masura este sustenabila?
    Cate localitati isi permit cresterea taxelor si cate nu?
    Schimbam politica fiscala dar lasam neatinsa o organizare administrativa nesustenabila, in buna masura.
    Asta e un lucru, ca toate celelalte, de mintuiala.
    Vad ca nu mai vorbeste nimeni de autonomie, reorganizare, europenizare … blabla.
    Autonomie cu banii luati cu japca de guvern … bravos natiune, reduceri de taxe sa fie!

    Altfel, la televizor da bine; nu i asa ca guvernul stie cel mai bine ca sa facem cu banii nostri?

  14. tudor spune:

    VV

    Asta cu cresterea pibului este si nu relevanta.

    De pilda, in august 2004 benzina era 2.5 lei, iar euro 4.1 lei.
    La un consum de 10 l/100 km un cetatean mergea cu masina, de 10 euro, cam 10×4,1=41,00// 41:2.5= 16.40 l benzina = 160 km
    Astazi, de 10 euro, cam 10×4,4 = 44 // 44 :5,6=7.85 l bnz, =78.5 km

    Adica e cam asa: mergi (bei, maninci, alea alea) la fel de mult sau putin, dar pis ul tarii a crescut de 2.03 ori.

    Acum pib ul este cam de 2.5 ori mai mare decat in 2004.
    Traim mai bine de 2.5 ori?
    Maincam, bem, calatorim, etc de 2.5 ori mai mult?
    Avem case de 2.5 ori mai mari?
    Poate prin reprezentantii nostri, ca la nivelul solului … nu se simte.

    Atunci,, unde e pacaleala?

    • Filip G spune:

      Alinierea preturilor la nivel global fara alinierea salariilor si pensiilor e o tampenie fara margini.
      Toata cresterea veniturilor e halita de alinierea preturilor.
      Cum s-a ajuns aici?
      Resursele din Romania in mare parte nu ne apartin,prin alinierea preturilor de fapt se MAXIMIZEAZA profituri pe spinarea cetateanului roman…….
      Acum vad ca se doreste o taxa de Mediu platita tot de consumatori.
      Taxa pe stalp va fi inlocuita cu alte taxe………..

      • Lordul John spune:

        Corect!

        • Filip G spune:

          Avem o piata cu preturi impuse si o piata asa zis libera in care CEREREA se intalneste cu OFERTA stabilind PRETUL CORECT.
          Daca in COSTUL de PRODUCTIE imi stabilesti cat costa litrul de carburant,KW,M3 de gaz e clar ca suntem condamnati la subdezvoltare.Pe de alta parte guvernantii impun reguli si restrictii pentru producatorul roman,dar trec cu vederea marfa intrata si comercializata fara taxe legale.
          Eu daca produc ,castigul il introduc in economie.Nu il repatriez in Paradisuri fiscale……….
          E normal sa te gandesti sa pleci in alta tara sa produci plus valoare pentru aceasta cand esti mai bine platit decat in propria tara.
          Codul asta Fiscal nu o sa produca mai multe locuri de munca si bunastare pentru cetateanul simplu…….

          • tudor spune:

            Ai dreptate!
            Daca am fi fost condusi de oameni competenti si responsabili Romania ar fi putut avea doua optiuni strategice:
            a) sa nu intre in UE, ci sa dezvolte parteneriat cu aceasta, mentinind insa preturi carburantilor, energiei etc la preturi care sa ne faca supercompetitivi, ori
            b) sa fi intrat in UE, dar foarte bine pregatiti, la modul “de maine intram in UE, sa i facem p astia de bani” – sa le luam pina la ultimul banut sau ceva peste, asemenea Poloniei ,,,

            Pe cand cu astia.. bine ca macar suntem in ue.

          • Ai dreptate de doua ori. Trebuia sa intram in UE dar sa stim mai bine de ce.

    • emi spune:

      Codul fiscal a ajuns sa fie schimbat la fel de des precum Bacalaureatul; care cum vine la putere, mai pune de o schimbare. Rezultatul va fi neincrederea si instabilitatea: cine investeste intr-o tara in care nu se stie ce ii casuna premierului care vine la anul?
      Cat despre lupta lui Ponta cu Iohannis, stiam ca VP se joaca inca in praf, nu ma asteptam insa KI sa-si puna mintea cu el. Se pare insa ca in politica nu exista cale amiabila, ori dai, ori primesti.

      • Mihail spune:

        Nemtzalaul tau in afara de stat prin concedii, cheltuit banii poporului(din care tui si cei din strainezia nu faceti parte) si in a-si promova parapanta de nevasta…nu face nimic altceva.
        Victoras, are antrenament de la Baselu, il mananca pe nemtzalau pe painitza.
        Sa zica, nemtzalaul, merci, ca Victoras milos, i-a mai dat bani de inca o tura cu aeroplanul.
        Ca neamtzul, om simtit si mare grijuliu, a cheltuit toti banutii pentru un an in sase luni.

        Tie ce-ti pasa, nu platesti un leutz in tara impozit, doar dai cu gura si mergi si votezi prostii.
        Mare patrioata esti tu !

        • tudor spune:

          Socrul lui ilie sarbu, bunicutul daciadei adica, a fost mare mahar in securitate, chiar sef la sibiu in perioada “eroica” a securitatii, anii cincizeci.
          Cand mergea la bunici cred ca dacia, precoce cum o stim si plictisita de prostiile gen albacazapada, cenusareasca… il ruga pe bunicutul sa i spovedeasca cum impusca el banditi si dusmani ai poporului prin muntii patriei …
          Ra ti ai dreaq de securisti! Ati fi vrut s o faceti p asta prima doamna!

    • Mihail spune:

      Iti mai amintesti tu Filip cum il dezmierdai pe Tary, cum spuneai tu ca “altu’ mai bun nu e” ???
      Iti amintesti tu cat de tare-l pupai (nu spui unde) si cum erai, tot tu, in mare dragoste cu el ???
      …Iar acum, ce faci…..scuipi !

      • Filip G spune:

        Nu scuip,ma gandesc sa raman la o singura sotie…..sa nu devin penibil odata cu varsta………….. :)
        Cat despre Che Guevara daca citesti o sa aflii ca avea orientari de stanga si ii placeau dictatorii…………
        Satana a fost inger de lumina si-a dorit sa devina Dumnezeu,la fel ca Ponta.
        In rest ramane cum am stabilit….. :)

  15. emi spune:

    De fapt, problemele cele mai mari cu pedofilia le va produce Olanda. Ei sunt pionierii libertinajului sexual de orice fel, pentru ca la taxele uriase percepute, politicienii olandezi se simt datori sa ofere legal “libertati”.
    Oare Biserica olandeza ce parere are?!?

    • Mihail spune:

      buey, babatie, aia sunt catolici…chiar au si una bucata rege.
      Vii tu acuma, ortodoxa care pupi icoane si trage cruci prin autobuze, sa tii elctii despre religie.
      Voi, ortodocsii, nici macar un calendar ca lumea nu aveti, sunteti cu totii in doua luntre.
      Hai, fugi la matanii si tras cruci !

        • Mihail spune:

          @ emi,

          hai las-o ca macane….daca BOR ar fi sincer si ar dezvalui toate cozile de topor dininterior, te-ai lua cu mainile de cap.
          Sa nu-mi vi tu sa spui ca preotii ortodocsi sunt usi de sacristie, daaa !
          Uite, asaaa pentru cultura ta tehnica, iti amintesc doar de cazul cu ala de la Tanacu, care scotea(vrei, nu vrei) dracii din tine…si te baga direct in mormant.

          Hai, acum baga link-ul cu inchizitia.
          Cap ai, minte-ti mai trebuie.

      • tudor spune:

        Olanda e tara cea mai laica din Europa.
        Romano catolicii, chiar daca sunt ceva mai numerosi, in niciun caz nu reprezinta majoritatea zdrobitoare a populatiei pentru a putea formula “o;andezii sunt catolici” …

      • Lordul John spune:

        Mare nesimțit ești! Faptul ca sunt ortodox ma împiedică sa-ti zic vreo doua vorbe de dulce despre catolici!

        • tudor spune:

          Lordule,
          Am mare stima pentru moldoveni, dar asta face parte din categoria aia, a violatorilor si abuzatorilor de minori, cu tot catolicismul de care face parada.

          • Mihail spune:

            @ LJ and Tudor,

            ce-mi place ca va deranjeaza, va scoate din sarite, ca faceti parte dintr-o biserica inapoiata, cu mare manipulare la credinciosi, cu cheltuieli pentru Catedrale ale Neamului si preoti ahtiati dupa imbogatire.
            N-am dreptate ?

            Eu, prin natura meseriei, lucrez la ambele culte. Credeti-ma ca vad foarte bine similitudinile dar si diferentele.
            Daca ar fi dupa mine, tot un drac !

            Singura diferenta este ca prosteala se face prin mijloace diferite. La cea ortodoxa, se executa cu “parul”, ca si asa credinciosul este habarnist, de liga inferioara. La cealalta, este regie, spectacolul fiind slefuit de 2000 de ani, totul, dar absolut totul este foarte bine studiat.
            Totul arata civilizat si perfect curat.
            La ambele…este doar imagine !

            Cat despre faptul ca sunt ori ba “nesimtit”, eu zic sa lasati pe altii sa determine asta. Fie si pentru faptul ca nu pup armeni in poponetz si inventez afise tendentios.
            Era sa uit, nici nu spun ca Biserica Sf. Sava este biserioca facuta de armeni. Cred ca aici..putem vorbi de nesimtirea “lorzilor”.
            Dar eu am convingerea ca sunt doar pupincuristi .

          • Lordul John spune:

            Asa e, tu pupi securiști de teapa lui Tacu!

  16. epolitikon spune:

    @VV
    Eu cred ca acest Cod Fiscal trebuie respins si refacut de catre oameni seriosi si responsabili.
    In primul rand nu raspunde functiei primare, respectiv aceea de a fi cutia de viteze a economiei.
    Vorbim despre un cod creat pentru a raspunde anumitor obiective de marketing politic, cu focus pe alegerile din 2016 si nimic mai mult.

    Eu as fi prezentat un cod fiscal nou pornind de la:
    1) nevoia de a ajusta fiscalitatea la cerintele modelului de dezvoltare economica a tarii (exista vreun model?)
    1.1) Daca nu avem un model de dezvoltare, atunci haideti sa-l facem mai intai pe acela si apoi facem cod fiscal nou!
    2) nevoia de a ajuta clar anumite industrii / regiuni ale tarii / subsectoare economice / profesii sa se dezvolte, sa-si creasca capacitatea la export, sa produca valoare adaugata mare, sa exploateze mai eficient resursele umane, naturale, geografice ale tarii;
    3) nevoia de a contracara evaziunea fiscala;

    Si astfel de directii mai mult sau mai putin tehnice pot continua.

    Si inca ceva:
    Printre lucrurile minunate care s-au intamplat inainte de guvernarea Boc, adica noul PNL, lucrurile mergeau bine s-a numarat faptul ca in economie functionau cu adevarat o multime de IMM-uri care invarteau si ele un mic business.
    Oare doar faptul ca erau bani in economie a facut sa apara acele firme sau poate au mai fost si alte cauze? Ganditi-va numai cum au fost radiate peste 200.000 de firme printr-o singura ordonanta a lui Boc, aia cu forfetarul…

    Si inca ceva: BNR sa mai taca naibii din gura, sa-si vada de treaba lor iar presedinte Johannis sa se duca intr-un concediu pe durata nelimitata ca-i prost de pute!

    • tudor spune:

      Stai sa vezi, ca si noul cod fiscal va inchide citeva sute de mii de imm uri.
      Elementul comun intre 2009 si NCFs este psd ul, ca va place sau nu.

      • Filip G spune:

        Fondurile Europene si unele subventii au fost conditionate de deschiderea unor PFA-uri.
        Sigur ca multe se vor inchide .
        Primesti 1500 Euro pe Masura 141 si platesti 1500 lei x 4 trimestre daca nu ai angajati.
        Da politicienii si guvernantii nu gandesc logic.Sa moara cei mici sa faca loc RECHINILOR.
        http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-20254564-proiectul-cod-fiscal-aprobat-plenul-camerei-deputatilor-reducerea-tva-19-1-ianuarie-2016.htm

        • tudor spune:

          Depre performantele clasei politice pe care , vorba lui Varujan, cine sa ii ia locul ??? :

          Imi povesteste un prieten despre un cunoscut al nostru care, pentru a obtine niste bani de la sapardd a dat spaga 50%.
          S a gandit ca tot se alege cu un castig, iar banii de spaga ii avea, asa ca tot s a ales cu ceva.
          Altul, recent, cu ceva biznis in agricultura, taran sadea, a vrut sa si faca un siloz. A facut vraful de hartii aleaalea – avea nevoie de 250000 euro.
          Cind i s a spus ca trebuie sa dea 100000 s a gandit ca e vorba de lei, totusi a intrebat … “lei?”, “nu, euro”; s a lasat pagubas.

          Toti patronii care ai firme serioase se confrunta cu probleme uriase privind lipsa personalului calificat: electricieni, strungari, sudori, mecanici de utilaje etcetc.
          Asta in timp ce pe posdru se cheltuiesc bani ee – vorba lui madalin voicu – domnisori si domnisoare curatei de la oras care i invata pe tiganii fierari sa faca potcoave si le da si diplome.

          Intre piata muncii si finantarile posdru nu exista nicio corelatie. Cam asta ar fi trebuit sa faca ministerul muncii, nu propaganda gretoasa.

          Si ne miram ca romanii se duc sa spele closete pe afara!

          In timp ce politicienii romani isi bat joc de multe miliarde, un tiganas precum gruia stoica stiti ce facea?
          Aduna copii ai strazii pe care ii scolea si ii califica im meserii de care avea nevoie la firmele lui, mai ales pentru reparatii de vagoane.

          • La POSDRU unde sunt foarte multi bani, nu se verifica feed-back-ul.

          • Emil Mihai spune:

            este greu pentru un nou inceput: avem nevoie mai intii sa vina un doctor sa ne spuna de ce suferim si apoi sa urmam tratamentul;
            Invatamintul a ajuns de doi lei ; orice prost vrea facultate si culmea mai obtine si cartonul! Iar apoi pleaca sa presteze munci semi-necalificate in occident!
            Fara a avea pretentia ca ma pricep la macroeconomie , consider ca un model de ridicare rapida a salariilor dar si a facturilor in urmatorii 4-5 ani este urgenta momentului; trebuie oprita hemoragia de tineri spre vest , chiar daca cu o mina le dai bani si cu cealalta le iei banii ( ceea ce se intimpla in toate tarile dezvoltate) ; urgent trebuie marite taxele locale: nu e posibil ca pt. un apartament de 25 mii de euro sa platesti impozit anual de 30 de euro ; scoala din clasa a 11-a in sus trebuie platita: nu ai bani — facem un fond din care te imprumuti si pe care o sa-i returnezi in urmatorii 20 de ani! Asigurarea medicala de baza — corespunzatoare unor contributii la nivelul salariului mediu pe economie –ar trebui sa acopere un pachet de baza -restul trebuie sa mai plateasca si pacientul! sint multe lucruri pe care ar trebui sa le preluam din vest!

      • tudor spune:

        La fel, vor creste taxele pentru PFA uri.
        Astfel, se vor inchide niste sute de mii de pfa uri si immuri, dar toti afirma trimfalist ca NCFs sprijina capitalul autohton.
        Nu stiam ca strainii concureaza capitalul autohton deschizandu si pfa uri in Romania…
        Ai dreaq banditi!

        • Filip G spune:

          Noi atat suntem de prosti la nivelul guvernului incat ne faultam singuri legislativ asfel incat nu poate aqcesa taranul subventiile directe pe animale si teren.
          Am inventat tot felul de acte birocratice vezi tampenia:
          -Daca nu ai animale nu beneficiezi de subventia pe teren.
          -Daca ai doua vaci cu lapte si o juninca sub 1,5 ani nu beneficiezi de subventi pe lapte.
          Cum Procesatorii platesc laptele cu 70 de bani,se asigura o piata de desfacere pentru laptele importat.
          Da ce conteaza ca taranul si economia ar putea beneficia de ceva banuti.
          Banii trebuie sa ajunga la cei care dau PARANDARATUL si se vaita ca e greu iar statu sa-i ajute sa mai toace ceva bani de la buget…………

  17. tudor spune:

    Daca nu iesim din limitele partizanatului politic nu vom reusi – nu doar aici, pe blog, ci si la nivel de tara – sa ajungem nicaieri.

    Eu am renuntat sa mai am asteptari de la actuala clasa politica;se spune ca este necesar ca guvernarile sa fie asumate politic; de acord cu teoria, numai ca in Romania nimeni nu si asuma nimic.
    Aseara am vazut o pe ana birchall, combatea tare despre cum Romania a trebuit sa plateasca luna trecuta niste bani in contul datoriei “facute de boc in 2009″.

    Adica nu doar ca nu si asuma faptul ca au guvernat cu boc, ca fara psd boc n ar fi ajuns niciodata prim ministru, dar mai si face din asta element de propaganda!

    Ce poti discuta la obiect cu asemenea oameni, care opereaza doar in cheie politica?

  18. cris spune:

    @ Tudor

    e raspuns la ce spuneti dumneavoastra mai sus legat de vini colective si altele asemenea.

    Stimate domn, buna intrebare “de ce va bagati, sunteti moldoveanca?”.

    Stiti ca exista un asa numit poem al pastorului Martin Niemoeller – nu l-am aflat de la a3 in ultimele luni, il gasiti pe blog postat de mine de acum peste 5 ani, si de stiut il stiu de mai demult de atit, iar ca o cotzofana de udrea are nesimtirea sa-l foloseasca in favoarea ei e unul dintre cele mai scirboase lucruri pe care le-am auzit vreodata.

    Probabil putini din Romania stiu de fapt discursul transformat ulterior in poem si nu stiu nici cine a fost Niemoeller….Discursul lui original pe la sfirsitul anilor 1940 a fost scuipat de altii si retras…. pentru ca Niemoeller fusese pentru oarecare timp suporter al nazistilor.

    Spune, aproximativ, cam asa: ” Cind am fost pus in lagar era anul 1937, dar cind primul lagar a fost deschis era anul 1933 iar primii pusi acolo erau “comunistii”. Cui ii pasa de ei? Stiam, era scris in ziare, dar nu ne-am ridicat vocea. Gindeam: comunistii, acesti oponenti ai religiei, de ce sa ne pese? Apoi au ucis pe cei bolnavi si imi amintesc o conversatie cu cineva care se pretindea crestin: Poate ca este corect asa, acesti bolnavi doar ne costa pe noi ceilalti mai multi bani, sunt o povara pentru ei insisi si pentru stat, cel mai bine e sa fie eliminati din societate. Atunci am tresarit scurt si am vorbit doar ca sa ne ingropam imediat in tacere. Persecutia evreilor, felul in care am tratat tarile ocupate, toate se stiau, si la toate am ridicat din umeri, nu era treaba noastra. Cred ca avem un motiv sa spunem mea culpa. In loc de aceasta insa ne spunem ca nu avem nicio vina, daca am fi vorbit ni s-ar fi luat capul.”

    Dupa ce destui ani a fost blamat ca fost nazist, desi a fost el insusi in lagar, la Dachau si Sachsenhausen, cam opt ani – nici nu vreau sa stiu ce o fi avut in suflet scuipat ca “nazist” fiind dupa opt ani de lagar; in sfirsit prin anii 50 vorbele sale au inceput sa fie intelese la adevarata valoare:

    Niemoeller nu e un simplu pastor, a fost capitan de U-Boot in marina imperiala si erou al primului razboi mondial. Navigator pe U-39 daca imi aduc bine aminte, capitan pe U-67 – a scufundat sute de vapoare a omorit sute si sute de oameni in razboi. Avea Crucea de fier. Era un ofiter german si un erou. Era si om de dreapta: a fost, in 1920 parca, parte din acele batalioane care au infrint revolta de pe Ruhr, Ruhraufstand, armata rosie a Ruhr-ului. muncitorii. O batalie de o cruzime asa cum numai nemtii pot arata. A devenit pastor abia ulterior.

    A fost initial un sustinator al lui Hitler, ca de altfel intreaga biserica protestanta – asa cum la noi a fost o infiltrare a bisericii ortodoxe in timpul lui Ceausescu, asa a fost si la ei un proces de nazificare a bisericii protestante, si tocmai pentru audientza si capacitatea pe care o avea de a mobiliza mase de oameni.

    Niemoeller a inceput sa inteleaga ce se intimpla prin 1934 – este unul din fondatorii asa numitei Bekennende Kirche (biserica a confesiunii as traduce), care s-a rupt din cea protestanta tocmai pentru a scapa nazificarii. Dar de trezit cu adevarat, sa ajunga sa nu mai accepte niciun fel de compromis, pentru Niemoeller a durat pina prin 1937, cind impreuna cu altii a facut o declaratie majora impotrtiva nazismului si a lui Hitler. In 1937 in plina glorie a lui Hitler, nu in ’45 cind era pe duca. Stia foarte bine ce face si ce consecintze are. Drept care a petrecut urmatorii 8 ani la Sachsenhausen si Dachau.

    Si-a asumat ceva cumplit atunci: era german si nu oricum ci ofitzer decorat, erou, patriot, om de dreapta, conservator. El om de dreapta care a mai si luptat la Ruhr s-a ridicat in ’37 in apararea comunistilor si socialistilor exterminati, a bolnavilor exterminati (Actiunea T4, de eutanasiere a bolnavilor si invalizilor), a evreilor desi era profund crestin. A fost considerat tradator de tara si nu doar, opt ani, in lagar….

    Nu este un oarecare pastor toata viatza temator de Dumneazeu si blind ca mielul, nu s-a nascut bun si tolerant, ce spune nu este deloc “zen”. Si exact in aceasta este valoarea, este un om care a inceput sa inteleaga in ciuda prejudecatilor dar si a unei educatii foarte dure, in ciuda propriei experientze – vezi participarea sa la inabusirea acelui Ruhraufstand, in ciuda unor vorbe pompoase care poate mingiiau urechile unui erou si conservator. A inteles poate valoarea omului si cit de calpe, de pernicioase sunt aceste masurari, desconsiderari, aruncat la gramada impersonala a oamenilor. Si a invatzat ca toate acestea incep cu “ei”, cu persoana a treia plural, “comunistii” cei fara fatza, “evreii”, cu aceasta tehnica de a te spala pe miini de propria neomenie si lasitate considerind ca ai dusmani cumva abstracti si complet diferiti de tine (poate ar trebui sa cititi o scurta conferintza a lui Eco, se numeste “cum ne construim dusmanul” pentru o istorie mai detaliata a acestei transformari a oamenilor in -ei, -ii).

    A inteles ca doar impostorii cei mai mizerabili folosesc asemenea metode de anulare a individualitatii altora si de transformare a lor in dusmani inchipuiti. Asa a ajuns sa apere “comunistii” si probabil a fost intrebat “de ce te amesteci, esti comunist?”, “evreii”, si probabil a fost intrebat “de ce te amesteci, esti evreu?” Desi de fapt ce s-a ridicat sa apere este individualitatea, viatza fiecaruia, dreptul sau la demnitate si respect, al oricui, indiferent cine este.

    • cris spune:

      Sa ma intrebati pe mine, domnule, “dar de ce te bagi, esti moldoveanca”?…. e interesant, fiindca intr-adevar, de foarte mult timp am oroare de -ii; am spus si eu odata -ii, rusii, comunistii, nemtii, tiganii, la rindul meu am trait sa se uite cineva prin mine si sa ma considere un abstract si detestabil “albii”, “strainii”, “romanii-tigani”, “medicii”. Nu domnule, nu sunt moldoveanca, dar am oroare de -ii si de cei care il folosesc cu atita usurintza, indiferent in ce context si cine sunt aceia.

      In acelasi mod, da domnule, propaganda pdl cu “pontistii”, “comunistii”, “vindutii la sovietici” poate ca pe dumneata te incinta, pe mine NU, nu ma incinta nici de partea cealalta prostii cu 7,4 milioane, nici altele asemenea terminate in -ii…. dar asa cum spuneai, dumneata esti un om citit si stiutor, iar eu doar ceva ( intentionat ceva, nu e greseala) oarecare apartinind categoriei “pontistii”, “sovieticii”, “comunistii” etc. Diferentza este poate ca dumneata vorbesti cu usurintza de o vina colectiva a germanilor, fara macar sa ai idee ce gindesc ori sa-i cunosti, iar eu vorbesc cu reticentza si lipsa de certitudini la galeata, cunoscind germani si intelegind de la ei, atit cit pot intelege omeneste si vorbind cu oameni, cu smerenia ca nu stiu totul, ca nu pot da sentintze si nu pot generaliza, prin ce au trecut unii, cum s-a construit vina pentru unii sau altii, ce fel de vina si mai ales ce au invatzat, macar unii dintre ei, din aceasta si cum i-a schimbat.

      Stiu aceasta poveste din anii ’90 de la oameni care au trait acele vremuri ale lui Hitler, oameni care au invatzat ca nu e suficient sa-si intoarca ochii, sa taca si ca a folosi acest al treilea plural, -ii, ucide desi pare atit de impersonal, diafan, inocent de-a dreptul. Si, ca si ei, nici eu nu am uitat asa ceva niciodata.

      Lectura placuta la “cum ne construim dusmanul” – nu, nu e pe goagal, imi pare rau sa te dezamagesc ca citesc si carti, e un volum de conferintze si articole ale lui Eco, s-a tradus si in romana:http://www.bookaholic.ro/cum-ne-construim-dusmanul-ne-invata-umberto-eco.html – aici se da un fragment in care vorbeste despre cum italienii si-au construit un “dusman” roman. Doar nu crezi ca esti doar superior si indreptatit sa scuipi un “pontistii”?…. si altii se simt indreptatiti , fara sa aiba idee cine esti, sa-ti scuipe dumitale cu dispret un “romanii”.

  19. Kronstadt an der Graft spune:

    Bre, Bre, da bag sama că nu mai vedem pădurea din cauza copacilor. Dacă ne băgăm în amănunte ne prindem urechile și ne certăm ca-n curtea școlii. Unii îl laudă pe Ponta, alții îl critică. Foarte bine, au dreptate și unii și alții. Și Băsescu a făcut și bune și rele. Vorba e ce rămâne după ei, aia trebuie văzut.
    Orice conducător are o biografie care poate fi stabilită neutru, în funcție de efecte. La ora actuală totul este într-o dinamică ce ne permite să tragem concluzii mult mai devreme decât acum o jumătate de veac. Și consecințele apar mult mai rapid, chiar în timpul vieții subiectului. Exemplul cel mai spectaculos e acel nefericit Vișinescu, care nu-i exclus să ajungă să moară pe treptele tribunalului.

    • Lordul John spune:

      Exemplul nefericit este tembelismul unui functionar din Ambasada Romaniei din Slovacia!

      “Pe 28 august, Primăria din Brezno (Slovacia) intenţiona, cu ocazia Zilei insurecţiei slovace, să dea numele podului „Ion Şiugariu”, întrucît acolo şi-a pierdut viaţa poetul-erou. Ambasada României nu este însă de acord, considerîndu-l „fascist”, deşi a murit luptînd pentru eliberarea Slovaciei împotriva trupelor fasciste!”

      http://www.cotidianul.ro/ambasada-romaniei-refuza-ca-podul-unde-a-murit-sa-poarte-numele-ion-siugariu-266439/

      si iata un foarte bun comentariu al lui MP pe facebook:

      “M-am lamurit: Siugariu a cazut victima tembelismului vremurilor noastre. Tembelism dublu rafinat.
      De ani de zile, toti neolegionarii cu fruntea cat unghia, oameni care nu sunt buni de nimic, stau si paraziteaza memoria interbelicilor. Indiferent de reala optiune politica a anumitor intelectuali interbelici – sau de lipsa unei asemenea optiuni explicite – oamenii care cauta sa traga spuza pe turta lor – si turta a fost grasa, cu bani din exil, nu intru acum in amanunte – au declarat ca X sau Y sau Z a fost “legionar”. Daca omul a fost explicit antilegionar, atunci se declara ca, “da a fost antilegionar, dar in inchisoare s-a apropiat de legionari si a murit legionar” si alte bazaconii de felul asta. Prin aceasta tehnica, orice figura intelectuala mai rasarita e recuperata, abuziv si interesat, in folosul nebuloasei legionare. Care isi justifica existenta prin faptul ca si X, si Y, si Z au fost legionari, martiri ai inchisorilor samd.
      De cealalata parte, exista unii care, de asemenea, au interes sa ii scoata pe toti romanii de legionari: pentru ca asa au ce vana. Securistii inventau dusmani ai poporului. vanatorii de legionari inventeaza fascisti la tot pasul, in timp ce unii neolegionari sadea activeaza linistit chiar sub nasul si sub obladuirea lor.
      In acest mod simplu, ignoranta si ticalosia unora alimenteaza ignoranta si ticalosia altora. Si invers. :)
      Cautand pe internet sa vad unde anume s-a scris ca Siugariu ar fi fost legionar, dau peste aceasta proba de grobianism intelectual pe situl miscarea. net, unde ni se spune verde in fata ca Siugariu a fost “poet legionar”. Scurt. Si fara vreo dovada.
      “ION SIUGARIU
      Nicolae Nitã Poetul legionar, Ion Siugariu, s’a nascut la 6 Iunie 1914 in Baita, langa Baia Mare. Scoala primara in Valea Borcutului.”

      Probabil ca anonimul intelectual de la Ambasada Romaniei din Slovacia a cautat pe internet ca sa vada cine e Siugariu si a dat peste acest site, care apare destul de sus pe pagina google. Si asa s-a lamurit si el. Si in acest duh i-a lamurit si pe slovaci. Iata deci cum mizerille unora alimenteaza ignoranta si mizeriile altora. Legea “anti-legionara” nu ar fi fost posibila fara activitatea sustinuta a celor care agreseaza de ani de zile adevarul si bunul-simt “captand”/fagocitand pentru nebuloasa legionara toate figurile intelectuale ale Romaniei. Facand acest lucru, nu fac decat sa dea apa la moara celor care vor sa vada fascisti peste tot.”

  20. emi spune:

    Eu sunt jumatate moldoveanca si ortodoxa dupa botez.
    Va garantez ca @mihail nu e catolic, se da catolic pentru a baga strambe si a sparge dialogul intre ortodocsi si catolici. Dupa cum ii injura pe cei de alta nationalitate, oricare ar fi ea, pentru a distruge dialogul, mai ales dialogul cu “armeanul”, starnind nationalismul latent romanesc. Daca vreti dialog pe blog, nu va mai amestecati in meciurile “personale” ale personajului colectiv “@mihail”. Faptul ca se declara ba catolic, ba romano-catolic, dar se duce in pelerinaj la ortodocsi (Rusia, Grecia), si ii ridica in slavi pe evrei, dovedeste ca e cate unul din fiecare, in acest grup de bagatori de strambe. Condus subtil de abilul AM.

  21. Mihail spune:

    Dorin Teodorescu, jurnalist sibian, explică, într-un articol publicat pe oradesibiu.ro, care au fost principalele motive pentru care Iohannis a fost votat pentru a ocupa fotoliul de la Cotroceni, dar și care sunt greșelile cruciale pe care președintele le-a făcut în nouă luni, de când se află în fruntea țării.

    „După nouă luni, de la instalarea d-voastră la Cotroceni, ați ajuns de râsul presei bucureștene!

    Unii se întreabă dacă mai trăiți, atât de bine vă „ascundeți” de ochiul public. Alții vă numără zilele de chiul prezidențial, din acest an, și constată că ați muncit puțin peste 60% din zilele lucrătoare. Numai prim-ministrul Ponta vă întrece, cu un neonorant procent de puțin sub 60% zile lucrate. Amândoi sunteți considerați autorii măririi fără rușine a salariilor demnitarilor, între care vă numărați. Și amândoi v-ați tras zile libere imediat după ce v-ați asigurat lefurile mărite. Ce să mai spun că amândoi ați fost inexistenți pentru România pârjolită de focul solar. Mă întreb de unde aveți atâta putere să suportați asemenea critici, sfidându-le!, de parcă ați fi umili funcționari de stat, nu ditamai demnitarii, șefii lui.

    Veți spune că cei care vă critică nu v-au simpatizat niciodată, mai ales de când ați ajuns președinte. Și? Vi se pare că asta scuză criticile pe care vi le aduc? Personal, cred că de ce mi-a fost frică n-am scăpat! V-am votat cu inima strânsă, pentru că ați fost contracandidatul lui Victor Ponta. Aveam argumente să-l văd pe Ponta ca pe un pericol național, în calitate de prim-administrator al societății noastre. Și nu cred că m-am înșelat. Ponta a vrut la guvernare, dar habar nu are să administreze o țară. Poate, nici măcar un chioșc. De aceea v-am ales ca pe Iliescu, în 2000, atunci împotriva lui Vadim Tudor, bufonul de serviciu al politicii dâmbovițene.

    Pe d-voastră nu aveam de ce să vă cred pericol național. Renașterea Sibiului – e-adevărat, cu minusuri, dar și cu mai multe plusuri -, după 2000, vă este și d-voastră datorată. Chiar dacă ați avut antecesori importanți, pe care niciodată nu i-ați recunoscut. Și totuși mi-a fost teamă că nu veți renunța la stilul sfinx de-a vă manifesta ca ales (și ce ales!), indiferent și rece la critici, sugestii și opinii binevoitoare. Mi-a fost teamă că nu veți renunța la plecările intempestive în concedii exotice, ca pe vremea când ați fost primarul Sibiului. Și cel mai teamă mi-a fost că nu veți face față comunicării publice specifice Capitalei României. În special, relațiilor cu jurnaliștii bucureșteni, știind că pe ei nu-i veți putea „controla” ca pe cei din Sibiu. Și toate temerile mele, în timp record, s-au dovedit întemeiate. Dar, fiți sigur, nu mă bucur!

    D-le președinte Johannis,

    Ați fost 14 ani primarul Sibiului, și în numai nouă luni ne-ați făcut de râs! V-ați luat zile libere, de parcă pentru asta ați vrut să ajungeți președinte; ați fost plecat din țară și noi am aflat de la jurnaliști străini; n-ați convins că sunteți pregătit să faceți ce ați promis, atunci când spuneați apăsat că veți fi președintele românilor. Măcar să fi recunoscut, public – în direct, nu virtual! – din ce motive, și tot era mai bine decât nespusul lucrurilor, pe care poporul trebuie să le știe din partea președintelui lor, pe nume… Dle Johannis, iată de ce consider că ne-ați făcut de râs, pe noi, sibienii! V-ați gândit vreodată că sibienii, care v-au ales primarul lor, de patru ori, sunt cartea d-voastră de vizită cea mai convingătoare, ca președinte al României?

    Au trecut nouă luni, în care n-ați făcut nici un pas spre o nouă politică. Nu pentru că n-ați avea potențial de conducător, ci pentru că păreți ținut pe loc de trăsăturile bogatului evanghelic, aroganța seniorială și arivismul narcisiac. Vor spune adversarii d-voastră (chiar intelectuali sași sibieni respectabili!), unii poate cu siguranța bucuriei inconștiente, că ei știau, de la început, că așa va fi, că nu veți putea fi altul decât ați a fost ca primar. Lor le-aș reaminti că nimeni nu e perfect, iar plusurile realizărilor de la Sibiu puteau fi – la momentul 16 noiembrie 2014 – cel puțin motive de speranțe că veți realiza saltul de la Sibiu, la București, nu doar geografic. Ci, evident, cu concursul conștientizării punctelor slabe pe care destui vi le-au punctat public, între 2000-2014.

    În încheiere, vă mai spun doar că, în noiembrie 2014, v-am votat, personal, cu speranța că veți iniția măcar ridicarea nivelului de pretenții din interiorul clasei politice românești. V-am votat și pentru că aveam semnale că erați pe valul preferințelor tinerilor alegători, din țară și din străinătate. Alegându-vă, m-am simțit solidar… ca un fel de garanție, fie și necerută de ei, din partea generației părinților lor. Și încă ceva: mai sper că, la toamnă, vom începe să numărăm și plusurile care au făcut posibilă „minunea” răsturnării rezultatului așteptat de adversarii d-voastră, la 16 noiembrie 2014″, a scris jurnalistul sibian, Dorin

  22. Mihail spune:

    @ Nepoate emil mihai,

    1. chestiunea cu soia modifiata genetic este o poveste pentru marea masa a devoratorilor de media.
    Aceasta soia este extrem de valoroasa, dar necultivarea ei aduce prejudicii de sute de milioane de euro tarii noastre.
    Bine ca o importam.
    2. Cam la fel te pricepi si la irigatii.
    Agronomia nu se invata privind campurile pe geamurile masinii sau “studiin” pe internet.
    O piesa vegetala nu se poate dezvolat si trai corespunzator daca saizeci de zile nu primeste apa deloc, iar apoi i se “toarna pe gat” o cantitate imensa de apa.
    Ea, trebuie sa primeasca apa constant si in cantitati mici.
    La 35-40 de grade, cate au fost si in mai si in iunie si in iulie….nu a primit deloc apa.
    Okay, spui ca ai vazut porumbul verde, opreste-te in dreptul lui si du-te si vezi daca in afara de frunze mai are si altceva.

    • Emil Mihai spune:

      @nenea mihail,
      Singura mea legatura cu genetica este algoritmul genetic de optimizare al unui sistem cu doua functii obiectiv… , dar refuz sa consum organisme modificate genetic… nici carne care a fost creata cu plante OMG . PENTRU , CA DE CE , cum ar zice Becali , daca tot imi permit si am cunostinte care cresc o gaina , un purcel crescut cu porumb de Baragan si mai este si sportiv? Asa ca , consomeaza-le matale!
      2, In iunie si iulie nu a fost seceta , mai ales in sud– productia de griu de la Constantin citire , a fost de 7,5 milioane tone fata de 7,4 milioane in 2014.
      3. Acum 10 zile deoarece m-am blocat pe centura Bucurestiului in drum spre A2 , am luat-o pe drumul de tara pe la Belciugatele, acolo unde in 1985 il asteptam noi tinerii UTC-ist pe tovarasul Ceausescu sa inauguram anul universitar , am oprit am constatat porumb VERDE (ca miscarea legionara) cu doi stiuleti si la fel de des ca porumbul ala de l-am vazut eu acum 13 ani cind am fost prima oara in Austria!
      Acum , dincolo de faptul ca in 1990 mi-am luat bibloteca LUVRU din cultivat porumb , ca anul urmator mi-am luat TV color tot din porumb si ca in 1993 mi-am luat masina din cultivat porumb si castraveti (am produs 8 tone in 40 de zile–productie marfa vinduta si incasata) recunosc ca mi-am bagat picioarele in agricultura si am zis ca daca nu sint capabil sa fac banii cu creierul mai bine mor de foame decit sa mai cultiv porumb. Este drept ca de 5 ani ma chinuie niste serii de timp cu care doresc sa implementez un model matematic pentru a predicta valorile pe urmatoarele 5-6 luni ale temperaturilor si precipitatiilor. Ca sa n-o mai lungesc sint foarte aproape de a implementa un start-up in agricultura de precizie cu harti digitale in K , Na , si optimizare de ierbicide pesticide — asa o reducere cam de 12-15% a inputurilor si rotatia culturilor bazat pe criteriul echilibrarii indicatorilor de sol!

      • tudor spune:

        Esti cam destept.
        Deci, periculos!
        Ai grija!

      • Mihail spune:

        nepoate Emil Mihai,

        Okay, aici in Moldova, n-a plouat de cateva luni. In ultimile zile a fost niste apa de ploaie.
        Imi este frica ca sa ma opresc langa un camp si sa vad ce se-ntampla.
        In cazul profesiei mele, acolo unde nu a fost irigatie, plantele s-au prapadit. Nu toate, doar cate un arbore, dopi, cativa arbusti…mult gazon(asta e tare sensibil al lipsa de apa) si o tinem tot asa.
        In Israel nimic nu “misca” fara irigatie. Este fabulos ce au realizat evreii acolo. Aia da agronomie. Noi de ce sa nu avem irigatie pe camp, atata timp cat atat Siretul, Prutul, Oltul, Argesul si Dunarea, trec pe langa mari suprafete ?
        Cat despre “modelul” ala al tau….iarta-ma dar am mari rezerve. Asta pentru ca daca poate fi simplu sa faci o statistica pe baza informatiilor din ultimii 100-200 de ani(zic si eu), este imposibil sa prognozezi evolutiile metoerologice, miscare maselor de aer cald si rece, a fronturilor, evolutia(sau nu) a punctului de roua etc.
        Degeaba am amase de are cald care se ridica de la sol, daca nu am un punct de roua unde ele sa se condenseze si sa se formeze picaturile de apa.
        Insa, nu este cazul ca sa-ti tai avantul pioneresc, te rog sa nu precupetesti nici un efort, sa fii multilateral dezvoltat.

  23. Mihail spune:

    @ emi,

    eu nu zic ca esti dusa cu pluta, ci ca esti tzacanita bine la scafarleaza.
    De vina sunt: varsta, menopauza si LTP-ul. Adica esti si nf !

    Daca am fost in cateva tari din Africa, daca am picat la ei in perioada Ramadamului, inseamna ca sunt musulman, ca fac parte din ISIS?
    Am fost de cateva ori in URSS, pentru ca atat puteai merge atunci. Excursii de ala lungi, de cate 10-14 zile.
    Cat despre Grecia, este febletea mea, am fost la ei de cateva zeci de ori. O data, chiar m-am si casatorit acolo.

    In opinia mea, membrii bisericii ortodoxe nu se vor uni niciodata cu cei din biserica catolica.
    Sa nu fim ipocriti, ortodocsii nu au fost in stare ca sa renunte la cele doua calendare, ale lor…dar sa faca concesiliile necesare bisericii catolice.
    Chestia cu “fratii ortodocsi”, dupa mine este o aiureala, o chestiune de imagine.
    Greu va tolera un catolic, prezenta unui ortodox care se pune in genunchi si ia icoanele la rand la pupat, care sta cate 10-16 ore la o coada imensa, asta numai ca sa o atinga pe Sf. Paraschiva.
    Exista un soi nou de credinciosi, care dupa ce iau la lins icoanele din biserica ortodoxa, apoi vin fuguta si intr-o biserica catolica. Asa cred ei ca se apropie ai mult de Dumnezeu.

    Sigur, toti catolicii vor privi cu multa intelegere pe “fratii ortodocsi”.Exact cum privesti, aflandu-te la semafor, int-un Porsche Macan pe cel de alaturi dintr-un Logan.
    Simplu.

    PS: eu nu-i urasc pe ortodocsi, sunt intelegator. Totusi vazand spectacolul religios, penibil, oferit de armean in Senat, ma gandesc ca nu vor fi niciodata sanse de comuniune.
    NB: la noi nu ai voie sa divortezi, nu ai voie decat ca sa te casatoresti o singura data. Altminteri, impartasania o primesti o singura data, inainte de a te savarsi. Dupa divort, cumva, toti se uita dojenitor la tine.

  24. Mihail spune:

    @ emi,

    bun, inteleg ca pe pluta ta nu poate urca oricine, dar pe tine eu pot sa ma urc ???
    (Ma scuzi, eu sunt mai pragmatic, numai pierd timpul cu catzaratul pe stiva de lemne).
    In cazul uni raspuns afirmativ, aduc eu un unguent bun(tu fiind la menopauza, nimic nu prea functioneaza), asta ca sa mearga treaba fara dureri de ambele parti.
    Ce zici ? :P

  25. Mihail spune:

    @ Adam Mares,

    poate “drepturi de autor” se refera la pensiile alimentare ce trebuiesc platite, cumva, consilierelor.
    Sau chiar oarece pensii, indiferent daca dudia consiliera ramane sau nu closhca.
    Zic si eu, nu dau cu paru’ !!! :D

    • Adam Mares spune:

      Se dădeau și pe vremuri rente, la artiști sau la prostituatele de lux. Primul caz este exclus în situația de față. :P

  26. Mihail spune:

    @ LJ,

    eu am fost apropae opt ani coleg cu dl. Tacu. Nu era treaba mea ca sa stiu daca da pe topogan la Secu.
    Personal nu cred ca o facea, dar poate sunt eu impresionat de tragedia lui.
    Insa, ca este asa sau nu, tu oricum ramai o subspecie umana, o maimutza….nu se cade ca sa faci tambalau de tragedia prin care a trecut un om. Mai ales ca nu intelegi absolut nimic.
    Repet, iti urez ca si tu, la randul tau, mai devreme sau mai tarziu, sa treci prin aceeasi situatie.
    Sa te vedem atunci cat de breaz esti.

    • emi spune:

      Asa cum te hahai si tu la necazurile unora de pe aici?
      Oglinda!!!

    • Lordul John spune:

      Mi-e mila de tine! E singurul sentiment care ma încearcă atunci când vad pe unul care are creier dar nu știe de ce.

      • Mihail spune:

        @LJ,

        Okay, daca-ti este mila de mine, da-mi si tu, de pomana, o suta de mii de euro ca sa-mi schimb masina !
        Asa….din mila, nu ?

        • Lordul John spune:

          Iar ești manelist! Din mila te-as trimite din nou la școală! Ție îți lipsește educația, și primii șapte ani și următorii! Masina schimbati-o cu banii din munca!

  27. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    POSDRU e un mecanism romanesc elaborat pentru furat banii UE. Romanilor nu foloseste la nimic. Foloseste unui cerc restrins de smecheri cu circuit inchis. Era de preferat ca banii aia sa mearga pe altceva, toti. Infrastructura de exemplu.

    • Nu stiu daca nu foloseste chiar la nimic, dar sumele sunt disproportionat de mari in raport cu rezoltatele.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        Eu unul n-am observat sa foloseasca la ceva, e un fel de hai sa ne facem ca avem activitate ca sa luam niste bani, dar oameni angajati in urma conversiilor profesionale n-am vazut. Probabil ca or fi si exceptii, ca in orice lucru, dar ideea e alta: toata lumea stie ca e o vrajeala pt luat banii UE, daca nu e pagubit nimeni de pe-aici… atunci nu e nimeni nici nemultumit, si atunci…. sa fie primit (zice lumea). Numai ca din pacate nu exista prea multi care sa-si dea seama ca defapt ne furam singuri palaria, banii aia (cu putina implicare si descernamint din partea decidentilor) puteau fi atrasi pentru a rezolva probleme adevarate pe care le avem.

  28. Filip G spune:

    http://www.cotidianul.ro/ponta-teodorovici-m-a-informat-ca-la-mamaia-e-mai-scump-decat-la-miami-266812/
    Ce te faci cu DICTATORII care sunt dezinformati pe scara ierarhica?!?
    Cine pune botul la asemenea texte?
    Asta arata ca Ponta nu-si asuma nici propriile cuvinte.Altii sunt vinovati ca-i pun cuvinte in gura.

  29. sorin gyorgyfalvi spune:

    @ VV

    Doamne ce papagal e Dobritoiu asta… Cit de usor e sa transformi un om intr-un catelus care-ti maninca din palma … cu un dosar penal! :D

    • tudor spune:

      Cam ai dreptate.

      La MApN insa a facut lucruri prea bune; asta pina a declansat o mega ancheta privind achizitiile predecesorilor si brusc l a apucat pe crin sa ceara, la prima remaniere, ministerul de interne pentru stroie, la schimb cu ministerul apaarii.
      S au centralizat copii de pe toate facturile platite de minister catre firme private pe citiva ani in urma… chestii groa.
      Unde or fi hartiile alea acum???

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ tudor

        E clar ca lumina zilei. Au pus documentele la sertar dupa ce Dobritoiu a inceput sa graiasca pe limba lor. Am numarat o groaza de oameni care au devenit dintr-o data amnezici cu privire la tot ce exprimasera anterior si-au inceput sa vorbeasca exact opus.

        Numai lucrul asta daca s-ar putea rezolva in Romania, si deja am trai in alta tara.

    • PNL nu prea are purtatori de cuvant. Dobritoiu e un om onest. Parca Ionut Stroe e purtator de cuvant. Am fost si eu prin 2006 purtator de cuvant.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ VV

        Chiar onest daca era n-avea nevoie sa se suceasca in halul asta. Il “detin” baietii cu niste nasoale, si cinta pe limba lor…

  30. Mihail spune:

    @ Adam Mares,

    stii tu precis cu ce se ocupa madam Emi in strainezia, poate chiar, din cauza varstei, realiza imposibilitatea de a mai fi o escorta de lux ?
    E babatie, nu vezi ce programe straine prinde ?
    Chiar nu stiam ca la menopauza poate avea o batranica un comportament atat de urat.

    Cat despre plata fetitzelor, de ce nu ?
    Decat sa se adune sapte flacai si sa i-o traga lui una, nu mai bine merg baietii la “locatie”.

    Acuma, stiu si eu, ma tem ca Emi regreta ca sta in Braila si nu undeva intr-un satuc din Vaslui.

  31. tudor spune:

    Imi vine sa ma rid la cit de serios il vad vorbind pe dl tariceanu pe digitv.

    E si asta o chestie, sa prestezi cu morga suprema indiferent ce gorbe goale emiti…

    Tot de ris ar fi si victoras, daca n ar trebui noi sa i platim aiurelile.
    Marele si nemaipomenitul cod fiscal nici n a apucat sa intre in functiune ca si trebuie modificat … se schimba impozitarea in turism – de la impozit pe profit la forfetar.
    Asa i a casunat azi, dupa ce a baut o cafea la Mamaia.
    Pai nu zisesi, ba, ca e beton codul ala? De ce dracu n ai vorbit pina acum cu aia din turism.

    In fapt, astia din turism ar trebui sa multumeasca faptului ca viorel a fost in Miami.
    Una dintre tehnicile lui ponta de a schimba subiectul care l deranjeaza este de a spune o gogomanie pentru ca noua gulguta sa devina subiect de presa si chestiunea ce l deranja sa iasa din atentia publica.
    (vrajeala aia ca a votat cu antonescu in 2009 si nu cu geoana, a scos o tot intr un moment d asta …)
    Asa… daca n ar fi spus prostia ca la Miami preturile sunt mai mici decat la Mamaia, nu l ar fi invitat aia in bascalie la Mamaia, iar daca ponta n ajungea acolo – toata lumea credea ca de kiki – nu s ar fi schimbat impozitarea, nu?

    In asta consta “stabilitatea fiscala” mult invocata, in ce i iese pe gusa lui victoras cind nu stie cum sa se scoata?
    Ahaaa!

  32. tudor spune:

    Din ciclul (aproape zilnic) “sa ne ridem de victor ponta”:
    “..teodorovici mi a spus ca n mamaia preturile sunt mai mari decat la miami …”
    Bravo, Victoras, te ai scos iar! :)))
    Rasule!!!

    • epolitikon spune:

      Da, teodorovici se duce la mamaia cu conserve de acasa si isi ia paine si lactate de la magazinul de colt unde in frigider sunt 25 de grade.
      Ca daca s-ar duce la oricare terasa de pe faleza ar constata ca in Romania e criza majora de case de marcat si hartie pentru bon fiscal.
      Niste penibili tristi din aceeasi liga ca si Gorghiu, Boc, strambul ala de la PDL care se viseaza premier sau…Johannis.

  33. Filip G spune:

    Sa nu uitam ca Victoras e luat masa cu regele………..cand regele era in alta locatie.
    La Victoras nu sti ce e fictiune si cat e realitate. :)
    http://www.reportervirtual.ro/2013/12/ponta-a-mai-tras-o-minciuna-n-a-luat-masa-cu-regele-mihai-de-craciun.html