Cea mai inteligentă fotografie din lume: Conferința Solvay 1927:

În spate: Auguste Piccard, Émile Henriot, Paul Ehrenfest, Édouard Herzen, Théophile de Donder, Erwin Schrödinger, JE Verschaffelt, Wolfgang Pauli, Werner Heisenberg, Ralph Fowler, Léon Brillouin.

Linia centrală: Peter Debye, Martin Knudsen, William Lawrence Bragg, Hendrik Anthony Kramers, Paul Dirac, Arthur Compton, Louis de Broglie, Max Born, Niels Bohr.

În față: Irving Langmuir, Max Planck, Marie Curie, Hendrik Lorentz, Albert Einstein, Paul Langevin, Charles-Eugène Guye, CTR Wilson, Owen Richardson.

Din cei 29 de protagoniști, 17 luaseră deja sau urmau să primească Premiul Nobel (Marie Curie de două ori). Pe vremea aceea, fizicienii și chimiștii se mai puteau întâlni fără ca descoperirile lor să fie socotite secrete de stat și utilizate pentru arme de nimicire în masă…

The Solvay Conference, colorata

78 Responses to “Cea mai inteligentă fotografie din lume: Conferința Solvay 1927:”

  1. Mihail spune:

    Cum o fi reusit ca sa-i adune pe toti la un loc ?

    • Interesant, îl preluăm.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ VV

        Am indoieli serioase ca s-ar putea obtine in Parlament o majoritate care sa voteze asa ceva…

        • Cel puțin acum e greu. Chestiunea genocidului nu e pe agenda niciunui partid. Cu excepția ALDE, aici avem și pe Tăriceanu și pe Meleșcanu , care sunt armenofili.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            @ VV

            chiar acum citeva zile ziceati ca nu pot fi luate in considerare fapte de 10-15 ani, si va ziceam ca visinescu e in puscarie pentru fapte facute acu 40 de ani si investigate dupa 35 de ani! Dar vad ca dumneavoastra insistati ca sa fie rejudecate fapte de acu 100 de ani! Pina la urma cum e?

          • Dragă Sorin, eu nu înțeleg pasiunea asta a ta de a apăra crimele alea. Nici măcar nu cerem rejudecarea. Crimele acelea au fost condamnate de Curtea Marțială din Constantinopol și autorii lor au fost condamnați la moarte în contumacie. Cerem doar clasificarea lor ca genocid. Si diferența e fundamentală. Abuzul in serviciu, hoția, crima etc.etc. fac parte din dreptul intern și sunt prescriptibile. Crima de genocid aparține dreptului internațional și, ca orice crimă împotriva umanității, este imprescriptibilă. Te-ai prins?

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            @ VV

            nu, nu m-am prins! Pe mine ma intereseaza mai mult astea care tin de Romania! Ma intereseaza astea interne pe care le subevaluati dumneavoastra, cele din cauza carora tara a fost secatuita, furata, jefuita, batjocorita, umilita, si care continua si azi. Ma intereseaza mai mult faptul ca o penala precum kovesi da parlamentului cu flit si ca acolo nimeni n-are curajul sa ia pozitie ferma! Intr-o tara normala presedintele ar fi demis-o doar pentru acel refuz de a se prezenta in fata comisiei parlamentare!

          • E foarte bine că te interesează și lucrurile astea.

          • sorin gyorgyfalvi spune:

            si va mai spun ceva, a nustiu cit-a ora: puteti sa ma jigniti cit vreti spunind ca apar niste crime, cind defapt eu sustin un neamestec intr-o treaba care nu e a noastra! Tara asta s-a pozitionat secole la rind aiurea si a platit din greu pentru asta. Ajunge! De ce sa nu-si rezolve diferendele acele doua tari ele intre ele la nivel bilateral? De ce trebuie manipulate alte tari sa ia partea uneia?

          • Aici nu e vorba de conficte între două țări. E vorba de uciderea de către un stat a cetățenilor săi de origine armeană. Problema nu e intre Turcia și Armenia, ci intre Turcia și supraviețuitorii genocidului.

      • sorin gyorgyfalvi spune:

        @ VV

        In afara de asta articolul cu pricina seamana izbitor cu un articol manipulativ platit, autorul Filip Clem exprima mai mult dorintele lui “proprii” printre care insereaza o sumedenie de sfaturi “inteligente” manipulative de genu: “În contextul actual, România nu ar mai avea nimic de pierdut și nu ar păți vreun pericol dacă ar recunoaște în mod oficial aceste evenimente dramatice ca „genocidul armean” din perioada 1915-1923, din Imperiul Otoman și republica subsecventă acestuia.”

        Nu zau, da cine esti tu Filip Clem?

        http://www.activenews.ro/autori/Filip-Clem-343

    • elenick spune:

      Abia astept! :)

      • Adam Mareș spune:

        Și mai zic unii de regimul băsescu, păi regimul dragnea e la fel. Așteaptă să-și pună și oamenii lui la parchete și să vezi atunci!

        • Shadow spune:

          ma faci sa rad Adame

          E simplu sa vezi cine finanteaza rise project chiar daca ei (oare de ce asa mare secret?) nu o fac in mod normal.

          hai ca sa te ajut:
          Investigative Dashboard, OCCRP, VIS, Programul de Cooperare Elveţiano-Român

          nu mai pun si hotnews ca asta pute si mai tare.

          - investigative dashboard – finantare occrp + open society fundation apoi 2-3 no-name care in spate au acelasi occrp
          - Programul de Cooperare Elveţiano-Român: este o gaselnita care finanteaza firme as zice de apartament exemplul cel mai bun e pe finantare in domeniul sedcuritatii unde 2 din firmele din consoirtiu sunt conduse de aceeasi persoana.

          vis – parte din acelasi ocrrp; finantat de acelasi Programul de Cooperare Elveţiano-Român si de ipi (Internaţional Press Institute). acest ipi are printre finantatori aceeasi open society fundation.

          ocrrp – finantata de usaid, acelasi program de cooperare fantastic elvetiano roman, nelipsita open society fundation si gijn (Global Investigative Journalism Network)

          gijn are un top finantator acelasi open society fundation.

          ce spuneai de regimul dragnea si basescu? a avut regimul basescu asa atacuri de la sarmanul soros? Nu pt ca in regimul basescu soros si-a plasat “pionii” cu multa usurinta.

          ca dragnea e prost de bubuie e adevarat, ca el a devenit el lider massimo al partii intunecate “brusc” si abia cand a castigat alegerile de s-a bagat soros-ul peste el e usor de inteles. dragnea in prostia lui a furat “caimacul” carmaciului ciolos si a lui miscare usr care ar fi trebuit la ordinele sorosiste sa conduca Romania.

        • Nu ești corect. Compari o certitudine cu o ipoteză.

      • Cam comandate chestiile astea.

  2. alzara medic Sibiu spune:

    Este datoria sfântă a lui VV să lupte pentru dreptatea poporului său ; e dreptul oricăruiistoric / intelectual să evalueze contextul faptelor de atunci ( inclusiv evacuarea Izmirului ) ; e dezirabil să aibă şivpoporul Kurd o patrie ; e obligatoriu pentru omul de stat român să slujească exclusiv interesele României acum şi pururi !

    • Ti se face greață.

      • edi spune:

        Aaaaoleuuu, lãsati-mã cu Spînu ãsta (stiti vorba aia, fereste-te de omul Spîn !…), OK, nu discut de casele alea tot invocate de adversarii lui Iohannis, dar mãgãria asta despre GEG scoasã dela naftalinã pe tipicul rescrierii_istoriei_dupã_cum_ne_convine (pe patent national-comunist de succes) e de-a dreptul gretzoasã, adicã vine oastea_de_strânsurã_cotidianã sã reproseze sasilor cã “au fost niste fascisti nenorociti” si acum vin sã-si cearã proprietãtile dublu-confiscate, initial de Reich-ul nazist si, apoi, de victoriosul (asupra nazismului) regim bolsevic instaurat în România postbelicã.

        Deci, pe logica asta Spînã si Scurtã (vezi Scurtu Ioan, akademician…) cei care au acceptat sã li se confiste proprietãtile de cãtre regimul comunist sunt, si ei, la fel de comunisti nenorociti si colaborationisti ai bolsevismului, ADICÄ NU MAI AU NICI UN DREPT DE A REVENDICA VREODATÄ BUNURILE. CLAAR, DAAA ? …SI DACÄ NE MAI ENERVATI, MULT POATE VÄ URCÄM, CA PE SASI ÎN ’47, ÎN VAGOANE DE VITE CU DESTINATIA SIBERIA, S-A-NTELEEEES ?
        Vomitiv acest nistorescotidian…, vedeti, de aia suntem noi perpetuu captivi pe scena asta caragialescã, pe care troneazã emblematicul personaj al lui Nenea Iancu, exponential pentru istoria României, CORIOLAN DRÄGÄNESCU, victima ce devine pe parcursul vietii cãlãu invariabil al generatiei urmãtoare !

  3. cris spune:

    “În România, vremea arborilor doctrinari pare a fi dispărut. A fost înlocuită de o cacofonie ideologică. Ea face aproape imposibilă folosirea vreunei grile prin care să poți descifra ”pedigree”-ul actorilor politici – fie ei partide, fie ei doar politicieni.

    Partidul unic a fost înlocuit de arborele doctrinar multifunțional, un fel de Turn Babel vegetal. Noua specie poate fi numită Baobabul românesc. Despre culoarea politică a fructelor lui nu poți fi niciodată sigur.”

    https://www.romaniacurata.ro/dorin-tudoran-baobabul-romanesc-de-la-penele-la-pelinel/

    • cris spune:

      Nu impartasesc neaparat opiniile domnului Tudoran, dar aici ii dau in buna masura dreptate …

      @ Sorin

      Deja de niste ani am tot discutat despre doua concepte geopolitice in buna masura in coliziune, Intermarium si Mitteleuropa. Iata-l pe presedintele meu, despre Trump vorbesc, la conferinta Intermarium. Ma gindesc ca daca am discutat pe tema aceasta acum vreo trei ani si ingrijorarile pe care le am nu m-a prea inteles nimeni. Nu am motive sa spun ca aceasta ingrijorare ar scadea, dimpotriva – Romania nu are o politica externa coerenta si puternica, asa incit am motive. Te rog spune-mi cind amicul nostru care intelege mai multe din politica externa publica ceva pe aceasta tema, ma voi stradui pina atunci sa suport pareralogia expertilor Chireac si Radu Tudor cu… stoicism.

    • De departe e simplu să vorbești. Chestiunea e că cel mai mare adversar al democrației este populismul asociat cu autocrația sprijinită de (unele) servicii și de unii procurori. Asta e grila.

  4. livia spune:

    …..Acum, Piata s-a transformat intr-un fel de Hyde Park, unde se strang, la diferite ocazii, tineri, mame cu copii in brate, câini, ultrasi etc. Ok. E democratie. Fiecare face ce vrea. Inclusiv multinationalele – asta rămâne intre noi. Intrebarea care mă frământă, insă, asteptând, in fiecare zi, la stopurile nesincronizate de acolo, este pe unde ajung, in „insula” din mijlocul pietei, apărătorii statului de drept, in conditiile in care nu există nicio trecere de pietoni intre trotuare si „insula respectivă?!
    Este cert insă că, deocamdată, apărătorii statului de drept, care #rezistă, din când in când, in piata, tineri sau mai putin tineri, incalcă legea, traversând prin locuri nemermise, pentru a ajunge in mijlocul pietei. Desigur, in numele valorilor si principiilor europene. Si sub privirile ingăduitoare ale politistilor din zonă. Precizez, incă o dată, nu există nicio trecere de pietoni spre centrul pietei.
    Unii ar spune, inclusiv Socrate, că pentru a cere respectarea legilor, ar trebui ca, mai intâi, tu insuti să le respecti. Dar, asa cum spunea Poincare, referindu-se la România: „nous sommes ici aux Portes de l’Orient, ou tout est pris a la legere”, scrie Adrian Năstase, pe blogul personal.

    Ca sa nu mai vorbim de faptul ca macar O DATA nu au cerut autorizatie de la Primarie. Sfidare?

  5. livia spune:

    ”L-o fi umplut pe Ludovic Orban de bucurie cererea de adeziune a lui Mihail Neamțu, dar semnarea ei a umplut PNL de căcat. Și, zău, nu mai era nevoie de încă o cisternă revărsată peste istoria post-decembristă a partidului” scrie Dorin Tudoran.

  6. elenick spune:

    Spuneam mai deunazi ca PSD-ul are un sociolog de exceptie in partid – Alin Teodorescu, pe care nu prea il consulta insa, preferandu-l pe ”scamatorul” Pieleanu…
    Iata de ce il ”evita” pe A. Teodorescu:

    http://psnews.ro/verdict-dur-pentru-dragnea-e-cea-mai-proasta-guvernare-o-federatie-de-clici-180677/

    • elenick spune:

      Am citit ancheta. Nu ca nu-mi imaginam aceste lucruri, dar cand vezi ca au fost facute sesizari serioase, documentate cu tot ce poate un serviciu secret – si poate multe! – si NIMIC nu s-a intamplat totul pe fondul acesta de praduiala generalizata, sub umbrela statului si a democratiei …. parca te ia cu lesin. Am simtit nevoia sa beau ceva tare! :(

      Chiar nu se poate autosesiza nici o entitate a statului, Parchetul General, DNA…?!?! Pai pentru ce mai tinem aceste institutii, pentru poza?

  7. emi spune:

    Discorso agli ateniesi di Pericle, 461 a.c.

    Qui ad Atene noi facciamo così.
    Qui il nostro governo favorisce i molti invece dei pochi: e per questo viene chiamato democrazia.
    Qui ad Atene noi facciamo così.
    Le leggi qui assicurano una giustizia eguale per tutti nelle loro dispute private, ma noi non ignoriamo mai i meriti dell’eccellenza.
    Quando un cittadino si distingue, allora esso sarà, a preferenza di altri, chiamato a servire lo Stato, non come un atto di privilegio, ma come una ricompensa al merito, e la povertà non costituisce un impedimento.
    Qui ad Atene noi facciamo così.
    La libertà di cui godiamo si estende anche alla vita quotidiana; noi non siamo sospettosi l’uno dell’altro e non infastidiamo mai il nostro prossimo se al nostro prossimo piace vivere a modo suo.
    Noi siamo liberi, liberi di vivere proprio come ci piace e tuttavia siamo sempre pronti a fronteggiare qualsiasi pericolo.
    Un cittadino ateniese non trascura i pubblici affari quando attende alle proprie faccende private, ma soprattutto non si occupa dei pubblici affari per risolvere le sue questioni private.
    Qui ad Atene noi facciamo così.
    Ci è stato insegnato di rispettare i magistrati, e ci è stato insegnato anche di rispettare le leggi e di non dimenticare mai che dobbiamo proteggere coloro che ricevono offesa.
    E ci è stato anche insegnato di rispettare quelle leggi non scritte che risiedono nell’universale sentimento di ciò che è giusto e di ciò che è buon senso.
    Qui ad Atene noi facciamo così.
    Un uomo che non si interessa allo Stato noi non lo consideriamo innocuo, ma inutile; e benché in pochi siano in grado di dare vita ad una politica, beh tutti qui ad Atene siamo in grado di giudicarla.
    Noi non consideriamo la discussione come un ostacolo sulla via della democrazia.
    Noi crediamo che la felicità sia il frutto della libertà, ma la libertà sia solo il frutto del valore.
    Insomma, io proclamo che Atene è la scuola dell’Ellade e che ogni ateniese cresce sviluppando in sé una felice versatilità, la fiducia in se stesso, la prontezza a fronteggiare qualsiasi situazione ed è per questo che la nostra città è aperta al mondo e noi non cacciamo mai uno straniero.
    Qui ad Atene noi facciamo così.

    • Pacala spune:

      Aici, în Atena vom face acest lucru.
      Aici guvernul nostru favorizează mulți în loc de câteva: și aceasta se numește democrație.
      Aici, în Atena vom face acest lucru.
      Legile de aici oferă justiție egală cu toate în disputele lor private, dar niciodată nu ignorăm meritele.
      Atunci când se află un cetățean, atunci acesta va fi, în preferința altora, chemați să slujească statului, nu ca un act de privilegiu, ci ca o recompensă de merit, iar sărăcia nu este un impediment.
      Aici, în Atena vom face acest lucru.
      Libertatea ne bucura, de asemenea, se extinde la viața de zi cu zi; noi nu suntem suspicioși unul față de celălalt și nu deranja vecinii noștri atunci când vecinul nostru vrea să trăiască în felul său.
      Suntem liberi, liberi să trăiască așa cum ne place și totuși suntem mereu gata să se confrunte cu orice pericol.
      Un cetățean atenian nu neglijează afacerile publice atunci când așteaptă să afacerile lor private, dar, de asemenea, nu este preocupat de afacerile publice pentru a rezolva problemele sale private.
      Aici, în Atena vom face acest lucru.
      Am fost învățați să respecte sistemul judiciar, și am fost, de asemenea, învățați să respecte legile și să nu uităm niciodată că trebuie să protejăm pe cei care ofensați.
      Și am fost, de asemenea, învățați să respecte acele legi nescrise care se află în sentimentul universală a ceea ce este bine și ce este bun simț.
      Aici, în Atena vom face acest lucru.
      Un om care nu-i pasă de stat nu considerăm inofensiv, dar inutil; și, deși câteva sunt în măsură să dea viață la o politică, toate bine aici, în Atena, putem judeca.
      Noi nu considerăm discuția ca un obstacol în calea democrației.
      Noi credem că fericirea este rodul libertății, dar libertatea este doar rezultatul valorii.
      Pe scurt, am proclame că Atena este școala și că fiecare creștere ateniană în curs de dezvoltare în el o versatilitate fericit, încrederea în sine, disponibilitatea de a face față oricărei situații și care este motivul pentru care orașul nostru este deschis în lume și ne Noi nu expulza un străin.
      Aici, în Atena vom face acest lucru.

      • Mihail spune:

        Ha-ha-ha….buna traducerea.
        Ai “tradus” atat de corect, incat ai determinat-o pe emi(cred ca era deja disperata) ca sa se intrebuinteze si sa bage, la rândul ei traducerea.
        Stii ce, nu inteleg de ce a vrut ca sa epateze, postand un text in limba italiana ?
        Cum ar fi ca eu sa postez in limba scotiana ?

        • emi spune:

          Nu am vazut ca @Pacala a postat traducerea, el nu stie italiana si a folosit traducerea google. Eu am tradus singura pentru ca acum invat in paralel mai multe limbi straine si traducerile ajuta la fixarea in memorie a cuvintelor. Am pus si textul Italian pentru ca aceasta traducere este ceeace am inteles eu, si poate ca nu am inteles mereu corect, astfel cine stie bine italiana poate intelege mai profund. La orice traducere se pierde un pic, sensurile din limba originala sunt cele mai bogate, si limba originala fiind greaca veche interesant ar fi de citit acel text.

        • A incurcat timpurile indicativului :)

      • De ce traduci faciamo prin vom face?

    • emi spune:

      Discursul lui Pericle catre atenieni, 461 i.e.n.
      Noi la Atena facem asa:
      Guvernul nostrum favorizeaza pe cei multi, si nu minoritarii, de aceea o numim democratie.
      Legile asigura o justitie egala pentru toti in disputele lor private, dar nu ignoram niciodata meritul excelentei. Cand un cetatean se distinge, acesta va fi preferat in fata altora si chemat sa serveasca interesele Statului, nu ca un privilegiu, ci ca o recompense al meritului, si saracia sa nu ne poate impiedica sa ii recunoastem meritul.
      Credem in libertatea extinsa la viata cuotidiana, nu ne suspectam intre noi si nu ne deranjam, fiecare poate trai in felul in care ii place. Suntem liberi, liberi sa traim cum ne place si gata oricand sa ne aparam de orice pericol. Un cetatean atenian nu foloseste afacerile publice pentru a-si dezvolta propriile afaceri sau pentru a-si rezolva problemele personale.
      Suntem invatati sa respectam magistratii si legile si sa nu uitam ca trebuie sa impiedicam orice ofensa la adresa lor.
      Suntem invatati sa respectam si acele legi nescrise ale bunului simt si dreptatii.
      Un barbat care nu se intereseaza de Stat/politica noi nu-l consideram inofensiv ci inutil; putini sunt cei in stare sa dea viata unei politici, dar toti aici la Atena sunt gata sa judece orice politica.
      Noi nu consideram ca o discutie poate fi un obstacol in democratie.
      Credem ca fericirea este fructul libertatii, dar libertatea trebuie sa fie fructul valorii.
      Proclam Atena scoala Greciei si fiecare atenian sa creasca dezvoltand in sine o fericita diversitate/multilateralitate, incredere in sine insusi, sa fie mereu gata sa infrunte orice situatie si astfel cetatea noastra sa fie deschisa lumii si oricarui strain.
      Aici la Atena noi asa facem!

      • emi spune:

        Vorbea de dezvoltare personala in urma cu 2500 de ani!!!

      • emi spune:

        “fericirea este fructul libertatii, dar libertatea trebuie sa fie fructul valorii”
        “Cand un cetatean se distinge, acesta va fi preferat in fata altora si chemat sa serveasca interesele Statului, nu ca un privilegiu, ci ca o recompense al meritului, si saracia sa nu ne poate impiedica sa ii recunoastem meritul.”

        Adica esti cu atat mai fericit cu cat esti mai liber si esti cu atat mai liber cu cat esti mai valoros, valoarea nu e data de bogatie ci de ceeace stii si poti sa faci in folosul societatii.
        VV acum inteleg de ce insistati sa faceti politica, spre disperarea minusculilor, va daruiti valoarea catre societate, va simtiti astfel mai liber (contribuiti la corectarea a ceeace nu va place) si mai fericit.

        Cum facem sa micsoram numarul inofensivilor/inutililor si sa ridicam calitatea discutiilor pe teme politice? Cum ne amintim de bun simt? Eu zic ca prin educatie, dar trebuie educati mai intai educatorii.

      • Cum ziceam, noi in Atena l-am condamnat pe Socrate la moarte. E drept, nu era pe vremea lui Pericle, ci ceva mai devreme.

    • Noi, în Atena, l-am condamnat pe Socrate la moarte.

  8. Adam Mareș spune:

    Comunicat de azi al Direcției Naționale Anticorupție: „Ca răspuns la solicitări primite de la reprezentanți ai mass media determinate de publicarea unei investigații jurnalistice, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să transmită următoarele:
    O parte dintre aspectele conținute în investigația jurnalistică publicată la data de 6 iulie 2017 fac obiectul unui dosar penal aflat pe rolul DNA. În acest dosar, constituit pe bază de sesizare din oficiu, procurorii au dispus, la data de 19 februarie 2016, începerea urmăririi penale in rem (față de fapte) sub aspectul săvârșirii unor infracțiuni de corupție și asimilate corupției.
    După începerea urmăririi penale in rem au fost administrate mijloace de probă constând în audieri de martori, ridicări de documente, solicitări de relații de la autoritățile naționale și de la autoritățile din Brazilia.”

  9. Mihail spune:

    @ emi,

    de ce oare, trebuie ca noi(cei de aici) sa participam la un curs pe repede înainte ?
    Okay, ai descoperit niste chestii pe care le consideri tari, dar chiar trebuie sa ni le bagi si noua pe gat ?
    Toata actiunea asta a ta, aduce a viol.

    • emi spune:

      Nu cred ca te pot obliga sa citesti ce postez eu, asa cum nici tu nu ma poti oblige sa-l citesc pe Cristoiu…

      • edi spune:

        …ba parlamentarii si toti cei intrati în politicã ar trebui pusi, ca pe vremuri copii, sã scrie discursul lui Pericle de vreo o sutã de ori, sã-l poatã visa noaptea…, pentru a ne demonstra cã au priceput fundamentele democratiei !