Tema zilei – 13 ianuarie 2011: Despre oportunitatea unui Congres extraordinar PNL in 2011

Deunazi, Crin Antonescu a fost intrebat, inaintea intalnirii cu PSD, cum comenteaza declaratia mea privind proportia de reprezentare de 60%-40% in favoarea PSD. De aceasta data inspirat, Crin Antonescu a raspuns ca nu comenteaza aceasta declaratie. A facut bine, caci aceasta declaratie nu a fost facuta niciodata. In comentariul din care a fost preluata trunchiat opinia mea si care a fost postat in acea zi (11 ianuarie a.c.)  pe blogul meu nu faceam altceva decat sa inventariez posibilitatile, inclusiv pe cea privind privind paritatea (50% – 50%), si nu sa favorizez o proportie in dauna alteia.

Acum aflu ca am cerut congres extraordinar in anul 2011. Doresc sa repet declaratia mea, ca lucrurile sa fie clare. Declaratia mea, la intrebarea privind oportunitatea unui Congres extraordinar al PNL, este urmatoarea:

“Un congres extraordinar poate avea loc atunci cand se iveste o situatie extraordinara. O astfel de situatie ar fi posibilitatea unei aliante cu PSD. In situatia in care echipele de negociere ale celor doua partide – PNL si PSD – convin termenii unei astfel de aliante, este bine ca in PNL o decizie finala sa fie luata prin Congres, dat  fiind importanta ei. Eu stiu ca potrivit Statutului PNL, decizia poate fi luata de Delegatia Permanenta, dar pentru ca ulterior sa avem liniste in partid si pentru a putea sa facem parte la decizie, in mod direct, un numar cat mai mare de fruntasi PNL, este bine ca o astfel de decizie sa fie luata de un Congres Extraordinar, asa cum s-a petrecut, in toamna lui 2003, cu Alianta D.A. PNL – PD.”

Dincolo de aceasta declaratie, orice alta adaugire sau interpretare nu corespunde adevarului.

116 Responses to “Tema zilei – 13 ianuarie 2011: Despre oportunitatea unui Congres extraordinar PNL in 2011”

  1. Cinco duros vrea sa zica “ban de aur”.

  2. cris spune:

    @ alex

    46. nu crezi ca egalitatea, asa cum o inteleg multi oameni, este o injustitie?

  3. tudor spune:

    nu m ai intrebat pe mine, probabil dormi, dar o discutie despre egalitate nu strica niciodata
    asadar: egalitatea intre oameni nu exista, nu poate exista si e corect sa fie asa
    nu ne nastem egali, nu avem merite egale si nu trebuie sa fim egali
    egalitatea este doar invocata, in principiu de cei slabi sau pricinosi, dar nici acestia , la randul lor, nu recunosc egalitatea sa cu a altora mai slabi, de ex cu copiii lor, cu sotia etc
    putem vorbi insa de egalitati sectoriale: egalitatea in fata legii etc, dar si acestea sunt false egalitati, pentru ca , de exemplu, legea se infaptuieste de justitie, iar justitia nu i o institutie care face dreptate, ci care ti ofera posibilitatea de a ti demonstra dreptatea, ceea ce i o diferenta fundamentala
    chiar si constitutia noastra draga e contradictorie in materie: zice ca toti cetatenii sunt egali in fata legii, dar in continuare instituie imunitati
    apoi, societatile au fost influentate in mod hotarator de elite
    apoi, cum sa fim egali cand unii s eroi sau alti lasi?unii s harnici, iar altii lenesi;destepti/prosti etc?

    putem vorbi insa de solidaritate, de compasiune, de oferirea unor sanse rezonabile oricarei persoane umane, de protejarea celor slabi sau mai putin norocosi.CHIAR: nici norocul nu i egal, cu toate ca i extrem de important, cred acum, dupa atatea experiente (fa ma mama cu noroc si arunca ma in foc nu i vorba in vant) ca norocul, sansa, sunt extrem de importante (nu toti castigam la loto)

    asadar, ar trebui cautat un echilibru (nu o egalitate), “egalitatea” fiind in fond o notiune fara continut , folosita mai ales pentru atragerea naivilor si a prostilor

  4. cris spune:

    @ tudor

    Nu eu am intrebat, ci Escriva.
    Vorbesti de diversitate, contrariul uniformizarii facute o data de comunisti, acum de basescu : “pensionarii”, “militarii”, profesorii”, la el pina si solidaritatea ori vina sunt o apa si-un pamint. Guvernul de mucava vede doar un popor de mucava.

  5. tudor spune:

    @Cris
    De ce nu dormi, fata?

    Si fiindca tot nu dormi, revin la o idee anterioara: crezi ca barbatii au o mai redusa apetenta pentru sacrificiul liber asumat ? (nici Jeanne d Arc nu era vreunul dintre “maruii barbati ai frantei, pana la urma )

  6. tudor spune:

    “marii barbati …

  7. tudor spune:

    Apropos: “militari, pensiuonari …’
    Mi a venit decizia azi: mi a luat bocuta 1000 de lei; ce e drept, n am facut cererea aia …

  8. cris spune:

    Nu-mi place sa generalizez; fiecare dintre noi avem o fibra masculina si una feminina in diferite proportii, in echilibru sau nu. Unul prefera actiunea imediata, violenta, rapida, altul cea gindita, altul cea dramatica, altul cea tacuta. Tu ai putea privi femeia ca fiind mai rabdatoare, sau mai apta sa moara la datorie, un amic croat, pe timpul razboiului din iugoslavia, imi spunea ca femeile sunt soldati mai rezistenti, mai inteligenti si mai cruzi decit barbatii.

  9. tudor spune:

    esti desteapta si echilibrata

    ai incercat sa intri in zisa viata politica?

  10. cris spune:

    Nu, nici nu vreau. Am renuntat de mult timp la a schimba “lumea”. Pentru ca nu poate fi schimbata, e o iluzie, “lumea” e o iluzie, nu exista decit oameni, fiecare in parte. Poti doar sa schimbi ceva cu tine insuti si sa atingi sufletul oamenilor de linga tine. Well, cred ca vorbesc apropiat, ca medic, cu circa 20000 de oameni pe an. Ating viata multor oameni, si invat de la multi oameni. In fond, si Gandhi a pornit pe jos, si maica Tereza…

  11. tudor spune:

    M ai cam lasat fara replica
    Nu e totusi doar atat. Oamenii au totusi nevoie sa fie condusi, sa fie pusi in valoare, sa li se ofere sanse suficiente, sa le faca cineva spitale … , iar toate astea depind de politic, ca vrem sau nu, nu?

  12. tudor spune:

    2000 … dumnezeule!
    cred ca muncesti la upu la floreasca

  13. tudor spune:

    am citit corect, 20 000, dar am batut gresit

  14. cris spune:

    Si Gandhi a facut un fel de politica, nu? Si el a pus oamenii in valoare si a facut spatiu in jurul lor cit sa invete sa mearga si chiar sa zboare.
    In fond, uita-te la VV. Cea mai importanta parte a muncii lui nu se vede la televizor, si nu e in parlament ori la vreun pupitru; daca il urmaresti, in fiecare zi e in alta parte, vorbeste cu alti oameni, din alte colturi ale tarii, parca ar fi plecat in apostolat.

  15. cris spune:

    Vad peste 5000 de oameni in clinica si doua spitale pe an, fiecare din acestia au 2, 5, in familie si vin cu familia, (e un lucru la care tin, oamenii mei nu sunt singuri si nu tratezi numai boala, dai o pilula si pa) lucrez cu circa 2500 de oameni cot la cot, Conduc un serviciu de medicina paliativa care are un census mediu de 60 de pacienti/saptamina dincolo de ce vad in clinica si spitale, si unul de home health care (de aici iti dai seama ca nu lucrez la floreasca). Am studenti de farmacie si de nursing, rezidenti, tin conferinte. Nimic neobisnuit.

  16. tudor spune:

    Am observat la VV aceasta disponibilitate la eforturi extreme, e uimitor
    Teveuri, comisii, programe, carti, poezii, batut tara; cocheteaza cu ubicuitatea, clar
    Ca sa fiu sincer pana la capat, nu m am putut sa fac niste comparatii al caror al doilea termen imi scapa

    plus ca mi a placut mult Cartea soaptelor; e o carte a carei lectura merita sa ti o faci cadou cand ti e drag de tine

    asa am si dat de blogul asta, cautand despre Carte (oricum il apreciam dinainte , dar eu nu prea … pe net, preferam sa citesc o carte cand aveam timp)
    Hai ca l am laudat prea mult si l da afara din partid porma
    Cred ca esti de garda

    Ai dreptate, desigur, plitica nu e totul, doar uneori ni se pare asta (mai intens atunci cand incepi sa detesti … niste stari de lucruri (singurul motiv care ma retine sa le spun pe nume e faptul ca la ora asta e asa de liniste …)

  17. tudor spune:

    “nu m am putut abtine …”

  18. dragospas spune:

    @VARUJAN…maestre,este foarte bine ca ati prezentat (cam tarziu) un comentariu legat de minciuna portocalie a angajarilor in sistemul bugetar.
    Numai ca vocea dumneavoastra ramane inchisa in incinta acestui blog si nu cred ca va razbate in randurile oamenilor simpli.

    De aceea vin si intreb ,noi la nivel central nu avem o echipa care sa se ocupe de propaganda si de relatiile cu presa ? Daca ea exista, cu siguranta ca trebuie intarita…iar dumneavoastra ar trebui sa aveti o legatura directa,chiar si cu un sfat din experienta dumneavoastra ,de acea echipa…

  19. Bibliotecaru spune:

    @ Varujan Vosganian

    Domnule Varujan Vosganian,
    Doamna Tuşa a postat un SMS primit care discuta despre cum se împart banii plătiţi pe fiecare litru de benzină…

    Reflectând la această problemă, am avut o mică revelaţie care m-a bulversat.
    În preţul litrului de combustibil intră şi accize, taxa de drum, taxa de solidaritate…

    În consecinţă, am şi eu o întrebare foarte grea (din punctul meu de vedere) pentru dumneavoastră, ca economist.

    Este normal să plătesc TVA la accize şi cele două taxe? Este normal să plăteşti o taxă pe taxe?

  20. Un liberal optimist spune:

    @Bibliotecaru,
    Ce, n-ati stiut pana acum? In toata lumea e la fel, mai putin in statele serioase care considera cetateanul actionar la extragerea resurselor naturale. Unul din aceste state este chiar foarte nedemocratic: Arabia Saudita. In USA este statul Alaska ce imparte dividende anual. La un moment dat Congresul statului respectiv era extrem de ingrijorat ca actionarii (cetatenii) isi extrag dividendele si-i cheltuie pe prostii in loc sa-i reinvesteasca in actiuni necesare investitiilor in acel stat. Va imaginati in ce conditii se extrag resursele naturale aproape de Cercul Polar. La fel ca in Siberia. Acum , sigur ca statul roman, ramas fara resurse din cauza greselilor decizionale s-au aruncat pe aceasta resursa cu noi accize si majorare de TVA, care in final, va sugruma economia. Oricum pentru bok nu conteaza. Decontul il vor plati viitoarele guverne!

  21. Un liberal optimist spune:

    @cris,
    Mie mi se pare anormal asaltul acesta pe sistemele medicale! Inseamna ca ceva nu-i in regula. Inseamna ca regimul de viata al oamenilor se indreapta intr-o directie gresita. Alimentatia nesanatoasa, nepracticarea activitatilor in aer liber, consumul de substante agresive( mixturi de alcohool, de tutun, droguri) scot organismul uman de pe traiectoria normala a vietii. Tot vad la televizor accidente rutiere zilnic. Am fost anul trecut intr-o clinica de ortopedie pentru o ruda ( o banala fractura de femur) si am vazut acolo o sumedenie de suferinte cauzate de consum de alcohool, condus imprudent, accidente de munca din cauza nepriceperii…Ruda mea a scapat ieftin, dupa trei luni era pe picioarele ei. Cei cu leziuni capatate in urma accidentelor rutiere si de munca vor ramane cu handicap toata viata..

  22. antimarinari spune:

    @Un liberal optimist says:Ianuarie 15, 2011 la 1:08 pm@antimarinari,
    Cine-i autorul acestui discurs minunat? O fi ceva in sensul what if?”

    Crin Antonescu ; e un pasaj din discursul de la motiunea din 27.10.2010.

  23. Bibliotecaru spune:

    @ Un liberal optimist
    Nu este vorba că nu ştiam, numai că nu realizam că se plătesc taxe pe taxe. De ce ar fi accizele valoare adăugată? De ce ar fi taxa pe drum valoare adăugată a benzinei? Mai rămâne ca şi impozitul pe care îl plătim pentru imobiliare să aibă TVA. Mie mi se pare absolut absurd să plăteşti TVA la ceva ce plăteşti statului. De ce nu, atunci poate şi TVA-ul ar trebui să aibă TVA… Eu nu pot să concep, în normalitatea mea pe care mi-am clădit-o în ultimii ani, să plăteşti taxă pe taxe. Este absurd.

  24. Un liberal optimist spune:

    @antimarinari,
    Multumesc!

  25. tudor says:
    Ianuarie 16, 2011 la 12:03 am
    Dumnezeule, ce lectie i a dat doamna cristina anghel – antena 3 – comandorului Fratila de la MApN!

    Nu ne spui si noua, celor care n-am urmarit, despre ce-i vorba?

  26. Un liberal optimist spune:

    @Bibliotecarul,
    Sigur, e absurd! Dar orice guvern cauta in disperare noi surse de finantare. Si VV, desi nu recunoaste, se baza pe aceasta resursa generoasa. Dar, inteligent fiind, a discutat cu compania in cauza si i-a spus: ori platiti taxa de solidaritate ( aia cu ajutoarele la incalzire) , ori va maresc redeventele si va supraimpozitez profiturile. Numai ca incompetentii astia portocalii au preferat sa-si bage in buzunarul propriu profiturile si sa suprataxeze economia. Pentru ca nu buzunarul meu de sofer ma doare (consum cat vreau) ci ma doare a naibii de mult buzunarul economiei cu multiplicatorii de preturi.

  27. antimarinari spune:

    @ VV & Bibliotecaru

    eu nu cred ca TVA-ul la benzina se aplica si la accizele si taxele care se adauga oricum la pretul de livrare .
    daca e otusi sa se intample asa, atunci e un mare furt care ni se aplica iata cu buna stiinta .
    e acelasi lucru cu dobanda la dobanda care este ilegala , tot astfel si taxa la taxa e la fel de ilegala .

    dar poate facem intr-o zi o discutie despre” taxe ” ce nu ar trebui sa existe in Romania . si eu as numi aici acele taxe pe radio-tv care este tot o forma de impozit , numai ca nu este prins ca atare in codul fiscal si atunci e o”smecherie” modul cum a fost bagata in buzunarul omului .
    nu sunt la curent , dar cred ca si acum se mai practica ceea ce plateam odata cand eram elev, si anume fondul clasei , care iar e o taxa tip impozit , si iar nu are ce sa caute .

    din codul fiscal chiar trebuie liminata regula conform careia autoritatile locale pot stabili anumite taxe si impozite pentru servicii publice locale , pentru ca aceasta posibilitate da “dreptul ” unor dictatori locali sa-si faca de cap prijn catunele pe unde sunt , etc

    Tot ceea ce inseama taxa, impozit trebuie reglementat strict prin legea codului fiscal, ca lege organica , si atat. Ba chiar sa nu se poate interveni asupra lor nici prin ordonante de urgenta sau alte asemenea bazaconii .

    daca tot vorbim de disciplina financiara , sa incepem chiar cu “mogulul stat ” !

  28. dragospas spune:

    @ VV…maestre ,inspirat de viata cunoscutului vanator de nazist Simon Wiesenthal, ma gandesc ca si PNL ar putea infiinta si sponsoriza o fundatie care sa se ocupe cu porcariile si ingineriile financiare ale actualilor potentati la nivel central si local…ar putea fi capacitat chiar si Mugur Ciuvica cu al sau GIP…credeti ca ar fi posibil,sau se va pastra legea omertei pe principiul politician la politician nu-si scot ochii ?

  29. dragospas spune:

    @Bibliotecaru…intradevar se aplica TVA si la taxele introduse ,nu numai la produsul finit…

    Am facut un calcul simplu aplicand TVA numai la produsul finit si am obtinut o diferenta de 144,8 euro/tona mai putin decat in cazul in care se aplica TVA la tot…astfel am avea benzina cu circa 60 de bani mai ieftina…circa 12%

  30. Un liberal optimist spune:

    Chestia asta cu taxa TV/radio mi se pare o mare inselatorie. De ce naiba sa platesc aceste taxe daca oricum platesc taxa de cablu/antena. Sa zicem ca fiind posturi nationale s-ar merita pentru ca: primesc zilnic stiri de interes national si personal; urmaresc emisiuni stiintifice si culturale de mare valoare; urmaresc emisiuni educationale ; am ocazia sa urmaresc mari personalitati din toate domeniile etc. Insa in conditiile in care am parte de 6 (+ nustiucate de radio) canale realizate de cei mai repetenti realizatori de televiziune si radio, am parte de reprize de publicitate ca la privati , plus pupinbasismele incluse, cu cea mai scazuta de piata media, ce rost mai au aceste canale ? Cine le mai urmaresc? Eu, nu.

  31. cris spune:

    @ un liberal optimist

    Starea de sanatate a unei populatii este legata si de sanatatea vietii economice si politice. legatura este pe de o parte in sustinerea sistemului de sanatate – cit de accesibil il faci si pentru cei cu venituri mici de exemplu -, dar si in sustinerea oamenilor. Nu degeaba mortalitatea infantila de exemplu este unul din criteriile pentru statele esuate. Romania are o mortalitatea infantila de 3-4 ori mai mare decit cea din restul Europei – un copilas nu bea, nu fumeaza, nu conduce, nu poti sa-l acuzi de sedentarism.

  32. Un liberal optimist spune:

    @cris,
    Probabilitatea ca un copil sa se nasca sanatos depinde si de starea de sanatate a parintilor.

  33. hermann spune:

    Dar cui ii este frica de normalitate? Este normal sa faci congres cand arunci un partid, adica membri sai in haita de lupi, in afisele cu toti viermii, asa cum a fost Geoana, vrem sa ii luam noi locul?
    Este ok, floricica noastra poate sa o faca cand vrea si cu cine vrea, insa nu este admisibil sa arunce un partid in mocirla, in istorie asa cum a facut Base’ cand a aruncat palaria cu PNTCD in noaptea castigarii alegerilor.
    Asta nu se poate intampla si este de datoria liderilor, mai ales a celor care l-au promovat – Ludovic ce iti spuneam eu tie – sa isi intoarca fata la partid si sa ia decizii in functie de cei care isi irosesc resursele de ani buni prin partid si obtin rezultate, si nu catre cei care sunt de 20 de ani consilieri locali si atat, doar ei si numai ei, care nu au facut si nu fac nimic pentru partid, pentru cei care au limba lunga sau buzele inrosite de atata… mizerie stearsa!
    A venit timpul, si aici il amintesc si pe Tariceanu care nu a organizat chiar cum ar fi trebuit spiritul liberal al partidului, sa facem, dar nu stiu cine, un inventar in partid din punct de vedere al resurselor umane si sa punem bazele unei culturi organizationale asa cum nu a mai avut PNL de la revolutie incoace, in care sa nu isi faca loc toti neavenitii la fiecare alegeri si in care sa nu promovam vechimea si incompetenta in locul performantei si a calitatii umane. (ganditi-va ce prefecti si ce directori de deconcentrate am avut)!!!!!!!!!!!!!!!!!! in cele mai multe cazuri!
    Vai, si vai cate valori autentice performante s-ar apropia din nou de PNL daca am promova o cultura organizationala performanta (bazata pe reguli scrise transparente – gen Stolojan), peste tot pe unde ma duc dau de liberali autentici performanti, dar ei nu se simt reprezentanti, ei nu au lideri pe care sa ii urmeze, ce pacat, ce pacat pentru ca PNL ar putea sa devina ce a fost odata biserica si scoala pentru romani!
    Cat despre PC ce sa mai discutam, in afara de cativa oameni de imagine si cu viziuni liberale, la ei este la fel ca la Vadim aproape, va rog sa faceti, eu am facut la fel ca si Cotrocenii cu mii de file de dosar, pe cine are in teritoriu PC la organizatii: militieni, bisnitari, activisti PCR si cate si mai cate lepre si jigodii dornice de… capatuiala, am asistat la niste discutii cu cativa dintre ei, deja se si vad cu botul in lapte si miere, sunt ca rechinii infometati, care au stat atatia amar de ani pe margine!!!
    Asa Alianta nuuuuuuuuuuuuuuuu, salvati-ne pentru ca ati fost acolo si ati luat decizii sau ati lasat sa se ia astfel de decizii, asa ca Spor la treaba si succes! si lasati Aliantele pentru ca lui Tariceanu nu i-a trebuit nici o alianta si a condus Romania spre prosperitate si belsug, a pus bazele unui stat liberal!
    Puneti bazele unui partid performant si o sa vedem ca nu avem nevoie de Aliante scrise, ci de dibacie politica si nu de … cum este acum!

  34. cris spune:

    @ un liberal optimist

    dar faptul ca sase copii ard intr-o maternitate, sau un copil de oameni saraci moare dupa o banala fractura, iti spune ca sistemul de sanatate e bolnav. Asa cum acelasi lucru ti-l spune si faptul ca, in Romania, pina la revascularizare cardiaca, pentru putinii care ajung acolo, trec 4-6 ore sau mai mult, in loc de 30-90 minute. Sanatatea omului pe de alta parte nu e numai consecinta modului in care cineva alege sa traiasca ci si a unor factori pe care nu-i poti controla, cum sunt sa zicem factorii genetici. Tipul 2 de diabet ( cel adult) are in mare parte baze genetice, ca si hipertensiunea, ca si cancerul de sin. Alte boli, cele autoimune sa zicem, numai Dumnezeu stie cum si de ce apar – cum sunt artrita reumatoida, Wegener, scleroza multipla, lupusul, n-au nimic de a face cu stilul de viata.
    Aici intervine politica publica in medicina – ce instrumente folosesti si cit investesti in preventie ( care nu e numai “traieste sanatos si vei fi sanatos”), vorbesti de controlul factorilor de risc la diferite niveluri – identifici un om cu hipertensiune cit mai devreme posibil si o tratezi ca sa scazi riscul de boala coronariana, identifici o femeie cu potential pentru cancer de sin cit mai devreme ca sa faci interventia necesara cit mai devreme. Preventie este insa si tratamentul corect al unui coronarian deja identificat ca sa nu ajunga sa faca infarct, si al celui cu infarct ca sa nu ajunga la insuficienta cardiaca, al insuficientei cardiace ca sa nu se deterioreze rapid si omul sa-ti ajunga o ruina si sa moara.

  35. Bibliotecaru spune:

    Eu nu sunt şofer şi nu pot verifica, dar orice şofer se poate uita pe bonul pe care îl primeşte la benzinărie. Dacă este suma plus TVA şi apoi se adaugă taxa de drum, taxa de solidaritate şi acciza corespunzătoare numărului de litri… sau TVA-ul este la întreg.

  36. Un liberal optimist spune:

    @cris,
    Ma trag dintr-o familie sanatoasa cu reguli de viata sanatoasa. Sigur, tuturor ne-au placut dragostea, vinisorul ghiurghiuliu ,iar barbatii au fost sau sunt fumatori cu masura (eu). Rar au apelat la binefacerile medicale (doar vaccinurile obligatorii).Acum, avem in casa un glucometru, un aparat electronic de masurarea tensiunii, si-au facut sau ne facem cuvenitele controale anuale.Dar raman la opinia ca o viata sanatoasa si echilibrata te pot mentine sanatos. Sigur, pot apare anomalii din cauza factorilor de mediu( poluare, radioactivitate, radiatii electromagnetice, factori de munca etc).

  37. Un liberal optimist spune:

    @Bibliotecaru,
    Ce mai stiu este ca prin 2000 un plin (cam 45l din intregul de 50 ca sa nu raman in pana prostului) ma costa 60 lei ( ma rog, 600 de mii) iar acum o saptamana m-a costat 2350 lei. Si asta cu petrol extras din scumpul subsol al natiunii romane!

  38. cris spune:

    @ un liberal optimist

    medicina trebuie sa se gindeasca si la cei mai putin fericiti genetic decit tine, pentru ca altfel nu ar mai fi medicina ci selectie naturala. Iar oamenii bolnavi sau care au grija de bolnavi in familiile lor sunt extraordinar de pretiosi pentru societate, prin smerenia si dragostea de om, modestia si caldura pe care o aduc, experienta de viata pe care o au. Uita-te numai la Adrian Sobaru, a avut prilejul sa fie un tata deosebit, pentru ca are un copil deosebit.

  39. Un liberal optimist spune:

    @cris,
    Ai perfecta dreptate! Numai ca eu nu ma refeream la anomaliile genetice (sau mosteniri genetice). Normal, fiecare fiinta trebuie sa aiba o sansa!

  40. Bibliotecaru spune:

    @ Un liberal optimist

    Precis 2350 lei? Cam mult.

    Important este că. deşi preţul a “săltat” atât de mult în euro (ca să mai ne chinuim cu inflaţia), totuşi consumul nu a scăzut foarte, foarte mult. În plus, în România nu constat şi o evoluţie spre mijloace alternative de transport. Mă aşteptam la o invazie de scutere, biciclete, transport în comun… Mă aşteptam şi la revenirea metodelor de acum 30 de ani, adică la comerţul cu căruţul împins de ţăran până la locul unde-şi vinde marfa…
    Ei bine, maşinile s-au înmulţit, străzile s-au aglomerat… Cred că mai este încă loc de scumpirea combustibilului, încă nu a ajuns cuţitul la os.

  41. cris spune:

    @ dragospas

    Nu e prea putin si prea tirziu din partea lui VV, uita-te la postarile dinsului de pe ultimul an. Problema este ca PNL trebuie sa-si asume, cum am mai spus, cu mindrie, guvernarea liberala, in loc sa se ascunda cu capul intre urechi ca si cum n-ar fi existat. Desigur ca in patru ani nu poti face ce nu s-a facut in decenii, nici n-ai cum: sa intorci cu numai un grad o societate in directia corecta este un efort urias. Dar numai niste dobitoci ca basescu si ai lui pot sa se bata cu pumnii in piept si sa faca reprosuri peste reprosuri – si se vede ce se intimpla in societate din cauza timpeniei lor “reformiste”, reforma instant, de parca oamenii ar fi ness, le torni apa fierbinte in cap ii freci bine cu lingurita si pufff, s-a reformat societatea si miroase frumos a cafea proaspata, ce sa zic.

    PS. Am o rugaminte, nu mai folosi termenul propaganda, are o conotatie mizera, hai sa vorbim de informare corecta a publicului. (Propaganda prezinta faptele selectiv (minciuna prin omisiune) ca sa incurajeze o anume atitudine, foloseste mesaje incarcate emotional pentru a produce un raspuns emotional, nu rational.Asta a facut basescu din plin. E nevoie de ratiune si informatie corecta ca de aer).

  42. Un liberal optimist spune:

    @cris,
    Si americanii folosesc acest termen . Si, crede-ma ei sunt maestri ai acestei propagande. Tin minte ca MApN, m-a trimis in calitate de capitan in rezerva la un curs de 2 saptamani la Colegiul NATO de Aparare din Roma. Era prin 1991. Un curs de utilizarea rezervistilor la pace si razboi. Eram primul ofiter roman (chiar si in rezerva) la un curs NATO. Dupa primul soc al intalnirii, seara la intalnirea de socializare toti colegii mei de curs mi-au marturisit cat de socati au fost de infatisarea mea normala. Pentru ca propaganda lor era la fel ca a noastra: adica, niste killeri fiorosi care ucideau fara mila orice, inclusiv femei si copii. Mi-am dat seama ca nu-i prea da mintea afara din casa pentru ca eu n-am crezut niciodata in propaganda noastra comunista.In schimb ei au crezut in propria lor propaganda. Dar propaganda e propaganda. Inclusiv asta basista!

  43. Un liberal optimist spune:

    @Bibliotecaru,
    Puteti sa ma credeti pe cuvant. Alimentez cu cea mai ieftina benzina (euro3) care acum e 5,13 lei, si cea mai ieftina motorina( tot euro 3) care e 5,07. Motorina n-am mai luat pentru ca n-am prea circulat cu Diesel-ul. Dar vreau sa precizez ca nu buzunarul meu ma intereseaza, ci buzunarul economiei. Vom vedea consecintele in cateva luni ( pentru ca in primele luni comerciantii isi vor trece aceste scumpiri in marja lor de profit). Cand o sa simta ca le-a ajuns cutitul la os vor transfera preturile pe fiecare produs vandut. Alternative la masina, puteti vedea in provincie, unde traficul este mult mai relaxat.

  44. Un liberal optimist spune:

    @cris,
    Am activat link-ul propus de tine spre vizualizare. Se constata ca Maestrul este cel mai inteligent om politic din Romania. In schimb, cand am vizualizat si comentariile am ramas interzis cat de eficienta este propaganda portocalie, si de ce nu ,si cea rosie
    ( desi chiar acum se pun bazele unei aliante social -liberale).

  45. Un liberal optimist spune:

    @Bibliotecarul,
    Nu prea pastrez bonurile, dar pe acest bon este inscrisa cantitatea, pretul/litru, pretul total +TVA. Nu ofera detalii privind structura de cost. OMW-Petrom, mai ofera niste puncte pe cantitate si-ti ofera niste cadouri. Acum, vad ca e ceva pentru o geanta. In trecut era pentru niste mingi de fotbal. Am urmarit bonificatia , am luat 2 mingi, le-am donat scolii din sat. Asta toamna scoala s-a desfiintat. Unde naiba or fi alea 2 mingi?

  46. cris spune:

    @ un liberal optimist

    Uf, pai daca n-am zis de o mie de ori n-am zis o data, democratia este o lupta continua, democratia trebuie aparata continuu, exact asa cum faci curat intr-o casa in fiecare zi, nu ai facut curat o data si gata, caci te maninca plosnitele. E valabil si pentru democratia americana, doar e scris si in Declaratia de Independenta.

    Hai sa o spunem in cuvintele lui Noam Chomsky:
    “… In what is nowadays called a totalitarian state, then a military state, it’s easy. You just hold a bludgeon over their heads, and if they get out of line you smash them over the head. But as society has become more free and democratic, you lose that capacity. Therefore you have to turn to the techniques of propaganda. The logic is clear. Propaganda is to democracy what the bludgeon is to a totalitarian state….”
    Propaganda intr-o tara care are deja capul spart cu bita de zeci de ani de totalitarism are un efect cu mult mai destructiv decit intr-o democratie de zeci si sute de ani vechime. Nu ai dezvoltate mecanismele de aparare impotriva propagandei, asa incit poti intoarce o populatie ca pe o girueta dupa cum bate vintul cu mult mai multa usurinta decit intr-o tara stabil democratica.
    Articolul intreg:
    http://evans-experientialism.freewebspace.com/chomsky03.htm

    Apropos, acest athenaeum library este un website foarte bine asezonat, o web-library de filosofie excelenta pentru cine e interesat.

  47. Un liberal optimist spune:

    @cris,
    Tocmai ti-am spus ca doar ei (vesticii) erau mai afectati de propaganda lor decat noi de propaganda noastra. Imi aduc aminte ca la o convocare a rezervistilor( inainte de ’90), ofiterii nostri instructori glumeau pe seama propagandei noastre impotriva imperialismului american, la care noi achiesam. Abia dupa caderea cortinei de fier ei (vesticii) s-au relaxat. Noi eram relaxati de multa vreme. Pentru ca noi ascultam Europa libera si Vocea Americii, iar ei nu ascultau nici Radio Romania, nici Radio Moscova. Poate doar Radio Erevan, sa se rada!

  48. Bibliotecaru spune:

    @ Un liberal optimist
    Dumneavoastră vă păstraţi optimismul… Eu am trecut şi de chestiunea pesimistă, sunt în stadiul credinţei în viitorul morbid. Perspectiva că cineva otrăveşte omenirea, adică şi România, pentru ca populaţia globului să ajungă la 500 de milioane… îmi pare în acest moment o scăpare pentru mizeria morală în care trăim. Numai de nu am suferii prea tare înainte de a trece la cele sfinte.

  49. Bibliotecaru spune:

    @ Varujan Vosganian
    Mi-aş dori totuşi un răspuns clar, de economist, la întrebarea…
    http://vosganian.ro/?p=1082&cpage=2#comment-18651

    • @Bibliotecaru

      Iti dai seama ce harababura ar fi daca la fiecare marfa s-ar calcula pretul cu taxe si fara taxe, pentru a se vedea la ce se pune TVA. Sa luam o sticla de bere sau o cutie de branza. Sunt o gramada de taxe incorporate: impozit pe venit, impozitul pe profit al producatorilor de malt, de lapte etc. Deci nu numai la carburanti platesti TVA la alte taxe.